Astronomija| Budućnost| Društvo| Hronika| Moj grad

Brutalno gaženje istorije Beograda od strane AV-mafije

Srđan Fuchs RSS / 11.04.2019. u 08:30

56598211_2163847823705334_2218765386260676608_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.fbeg2-1.fna&oh=c919fd4fc408e9642f6b413dcde56b3b&oe=5D30A585

 

Jelena Kručičanin, profesorka srpskog: "Na fotografijama je Spasićev paviljon. Ovo je zgrada koja je podignuta u prvoj fazi izgradnje Beogradskog sajmišta 1937. godine kao zadužbina bogatog beogradskog veletrgovca Nikole Spasića (gornja fotografija preuzeta je sa sajta zadužbine http://www.zaduzbinanspasica.rs/galerija2-lat.html). Tada niko nije sanjao da će ovo mesto, samo nekoliko godina kasnije, postati - neko sasvim drugo mesto - najveći koncentracioni logor u jugoistočnoj Evropi. Ova zgrada je u Jevrejskom logoru (Judenlager Semlin), a kasnije i u Prihvatnom logoru (Semlin Anhaltelager) služila kao bolnica, koju su vodili lekari zatočenici... U ovoj zgradi dobrovoljno je radila kao medicinska sestra Hilda Dajč, studentkinja arhitekture iz Beograda... Poslednjih decenija Spasićev paviljon udomljavao je čuveni noćni klub "Posejdon"... Tamo se nalazi teretana... I restoran... A od skoro i "Savsko obdanište" - "MESTO U KOJEM ĆE SE VAŠE DETE OSEĆATI SIGURNO I VOLJENO" (fotografija ispod)."

 

 
Dejan Ristić, istoričar: "КАД СТРАТИШТЕ ПОСТАНЕ ОБДАНИШТЕ!

 

Не знам шта се са нама дешава и не знам да ли ово ико може разумети.

Наиме, један од објеката нацистичког логора на београдском Старом сајмишту постаје вртић.

 Постоји ли било где у Европи пример да једно стратиште из периода Другог светског рата, уместо да буде место сећања, постаје теретана, ресторан, ноћни клуб и/или, на крају, вртић у коме ће се наша ,,деца осећати сигурно и вољено"?

Замислите вртић у Аушвицу, ресторан у Дахауу, теретану у Матхаузену или ноћни клуб у Јасеновцу.
Не можете то да замислите? 
Не могу ни ја...
Наравно... Јер то није могуће...
Осим код нас.  Као родитељ и грађанин сам збуњен и тужан...

Не успевам да пронађем праве речи...

Последњи пут када су деца била на том месту био је онај када су увођена у покретне гасне коморе, злогласне ,,душегупке", да би била убијена.

Ово нема никакве везе са политиком, већ са тиме да смо као људи потпуно отупели на туђ бол и патњу.
Овде није згорег споменути и то да је Старо сајмиште одавно утврђено за споменик културе."

 

10732979565caeea037b829223531422_w640.jpg 

 



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:38 11.04.2019

Aleksandar Saša Nećak, JZS

Saša
Pojašnjenja Aleksandra Sashe Necaka: "Ово нема никакве везе са политиком, већ са тиме да смо као људи потпуно отупели на туђ бол и патњу ..."
1) Poštovani Dejane, nažalost sve to ima veze sa politikom. Ni posle 70 i više godina niko nije hteo ili nije smeo, da to stratište obeleži na adekvatan način, onako kako nalaže moral, etika, dostignut stepen društvene svesti. Nezgodno je to mesto jer potstiče na pitanje ko je ubijao, ko hapsio i sprovodio u logor, ko je davao logističku podršku za taj logor. Mnogi misle da su našli rešenje i kažu pa taj logor je bio na teritoriji NDH. Formalno da, ali kada ih pitatze koliko ustaša je upravljalo tim logorom, koliko ustaša je čuvalo taj logor, da li je NDH davala logističku podršku tom logoru nemaju odgovor jer bi morali priznati da ni jedan ustaša nije bio ni u upravi logora, niti je bio čuvar, niti je itd.Kada im kažete da ni Aušvic, Mathazen, Dahau, Bergen_Belzen nisu takođe bili na teritoriji Srbije ali da u svakom od tih nekadašnjih logora, danas memorijala postoje vidni pisani tragovi o našim srpskim žrtvama. Da li ti "naivci" misle da bi u tim memorijalima trebalo da stoje pisani tragovi samo njihovih žrtava. Kada bi, naravno da je to nemoguće, ali kada bi neko rešio da u tim memorijalima izbriše naše žrtve, ovde bi se digao glas do neba o nepravdi i zaveri protivu nas, ali kada mi nismo ustanju da podignemo adekvatan memorijal (da ne bi neko uvredio Nedića i sl.) onda opravdanje tražimo tamo gde ga nema. Sve je to politika dragi Dejane, i vaspitavanje generacija od kojih se krije istina o logorima smrti i kojima se servira da je za rad bratstva i jedinsta moralo da se krivotvori istorija, sve je to politika. Siguran sam da ćemo usloro pod pritiskom sveta morati da formiramo memorijal Staro sajmište i da će istina biti prezentovana.

2) Naravno da u toj ili tim komisijama učestvuju i obrazovani i časni ljudi koji su imali dobru volju i plemenite namere, ali su ih političari obmanuli i iskoristili i njihov ugled i njihovo znanje. Recimo član komisije je i Efraim Zurof (Kancelarija Simon Vizental u Izraelu) koji je uveren da ta komisija od kada je on imenovan kao strani posmatrač, nije imala ni jedan sastanak. A zapravo imala je desetine sednica, samo njega niko o tome nije obavestio niti mu je prosledio zapisnike sa tih sednica. Šta reći na to da je Zakon o memorijalu Staro sajmište i po četvrti put povučen. Da li to nekog zabrinjava...

3) Paviljon o kome je ovde rač, je zadužbina Nikole Spasića. Upravni odbor zadužbine Nikole Spasića i gospodin Vojin Đekić bezmalo dve decenije pokušavaju da povrate zadužbinu i da je u skladu sa važećim pravilnicima stave u funkciju. Ne uspevaju jer je za vremena Vuka Draškovića objekat prodat privatnom preduzetniku. Za vreme Đilasa pokrenut je sudski spor sa privatnim vlasnikom koji do danas nije dao pozitivne rezultate. Sve se ovo zna, znalo se i kada je formirana prva, pa druga komisija za Staro sajmište. Na tom strašnom mestu radi i restoran "So i biber". A prostor na Starom sajmištu pretvoren je u užasnu deponiju. Mene je sramota da to pokazujem gostima iz inostranstva, ali me nije sramota da pobrojim poimence odgovorne za ovu našu sramotu. Uzgred da spomenem da je prema maketi "Beograda na vodi" prostor Starog sajmišta predviđen za izgradnju poslovno stambenih objekata.A to što je taj isti prostor utvrđen kao spomenik kulture nikoga nije briga. U ostalom na kom nivou nam je svest o kulturi i o zaštiti kulturnih dobara ništa nas ne sme iznenaditi.
mariopan mariopan 09:40 11.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS

Uzgred da spomenem da je prema maketi "Beograda na vodi" prostor Starog sajmišta predviđen za izgradnju poslovno stambenih objekata.A to što je taj isti prostor utvrđen kao spomenik kulture nikoga nije briga. U ostalom na kom nivou nam je svest o kulturi i o zaštiti kulturnih dobara ništa nas ne sme iznenaditi.

Ne čudi me, njima ništa nije sveto.


Nadam se da neće stići da sprovedu u delo te sumenute projekte i da će taj prostor biti memorijal za žrtve, kako je i predviđeno, kada da ovoj banditskoj kamarili već jednom vidimo leđa. Nadam se da to nećemo dugo čekati.
nask nask 14:21 11.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS

Nadam se da to nećemo dugo čekati.


Ako ćemo pošteno, čekamo već od 20 oktobra 1944. Na sramotu svih nas.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:08 11.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS

. Na tom strašnom mestu radi i restoran "So i biber".

Не, није.
Ресторан је у суседном павиљону, ако сам добро упамтио.
Спасићев павиљон је током рата заиста био логорска болница, у оба логора.
Био је у власништву приватне фирме, вероватно је и сада тако.
mariopan mariopan 18:46 11.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS

nask
Nadam se da to nećemo dugo čekati.


Ako ćemo pošteno, čekamo već od 20 oktobra 1944. Na sramotu svih nas.


Da, a to je stvarno sramota.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:03 12.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS

Nadam se da neće stići da sprovedu u delo te sumenute projekte i da će taj prostor biti memorijal za žrtve, kako je i predviđeno, kada da ovoj banditskoj kamarili već jednom vidimo leđa. Nadam se da to nećemo dugo čekati.


баш, бандити. страшно, чиме је то јадна Србија заслужила... причам ја тамо (и Јахвеу, и Алаху и Господу), реко', браћо, опростите им због мене, ја се искрено кајем због њих, а Давид псалмиста каже: "рече Господ Господу моме: ако се један од вас искрено покаје, опростићу целом народу!"; међутим њи' три к'о зиду да причам*...

... није мој гаф, већ гаф једног мог другара, рабина Јосије из Старог Града у Јерусалиму, каже Јосија: "ево, тебра, већ пола века се молим цео дан на Зиду (=западном остатку античког Храма, "зиду плача" ) за мир Јудеја, 'Ришћана и Муслимана, да завлада у граду мир, респект и братскосестринска љубав међу људима, 'армонија и склад. ја реко', "па добро, тебра, и како се осећаш сад?" "осећам се к'о да причам зиду"...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:07 12.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS

Predrag Brajovic
. Na tom strašnom mestu radi i restoran "So i biber".

Не, није.
Ресторан је у суседном павиљону, ако сам добро упамтио.
Спасићев павиљон је током рата заиста био логорска болница, у оба логора.
Био је у власништву приватне фирме, вероватно је и сада тако.


dobro, deder, ne teraj i ti sad mak na konac, Pejo, Sale je diplomata, onako široko se izražava, sveobuhvatno, nije sada astrofizičar ili hirurg ili minimalist'ćki umetnik pa da se izražava nanopikomilimetarski precizno...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:54 12.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS

brankokukić,pisac
Koji su uzroci strašnog pada srpskog društva i kulture? Kako smo dovde došli? Postoji li izlaz?



ličnost godine

Uzroke vidim u jednom nezrelom, bandoglavom i sebičnom društvu, društvu koje dva veka nije uspelo da se uspostavi i da napreduje u bilo kom pravcu. Ovde su državna rukovodstva za ova dva veka više ličila na skup ludaka, a narod je postao sitničav, neiskren, nezbrinut, pun mržnje i odsustva smisla za drugog i za drugačije, narod pod raznim varijantama bensedina. Države kao što je ova nemaju nikakvog smisla, svrhe, značaja i perspektive u svetu. To je razlog što nas ne uvažavaju i ne priznaju. Da nesreća bude veća, ovde su se bili naklatili i komunisti koji su upropastili sve čega su se dotakli. Prosto je neverovatno šta se sve ovde sručilo i survalo. Zbog toga sam ubeđen da izlaza nema, jer ovaj narod se ne obuva u istoj pameti. Ovde pamet uglavnom služi za muvanje, mračne poslove, sulude ideje, i za zajebanciju. Budući da je Srbija u odnosu na razvijeni evropski svet na samom dnu, ako bi kojim čudom i krenula u nekom dobrom pravcu, kada dođe na pristojan nivo, ko zna da li će svet postojati u ovom stanju, i da li će uopšte postojati.


loader loader 10:09 12.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS

Svet neće postojati, ali će postojati mit o njemu. Tu će u stanju mitske hibernacije preživevša Srbenda da bude kao riba u vodi :)


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:33 12.04.2019

Re: Aleksandar Saša Nećak, JZS



Svet neće postojati, ali će postojati mit o njemu.

niccolo niccolo 20:10 11.04.2019

Teška

svinjarija
Atomski mrav Atomski mrav 23:29 11.04.2019

Re: Teška

Džukele!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:44 12.04.2019

Re: Teška

ја скромно мислим, бурази, а то кажем и нашим Америма (српским Јеврејима у САД), да се Весић и Вучић свете WJC-ју зато што се повукао из пројекта (а повукли су се пошто виде са каквим штеточинама имају посла, мада мислим да је тренутно), па је сада оно: а-ха, нећете да дате милионе (а наши молери и керамичари да се уграђују и праве штету к'о на Голупцу); предуслов WJC-ja je био да свако води свој сектор истраживања независно - пошто неће бити само Меморијал, већ и истраживачки центар; неидеолошки, слободни истраживачки центар по угледу на Јерусалим, Берлин и Вашингтон; Роми свој, Јевреји свој, национални Срби свој, Срби антифашисти свој, независни истраживачи из света како им је воља...), е са'ћете видите шта ћемо радимо са Сајмиштем... а ови људи нису веверице, па су се повукли тренутно и чекају промену и бољу и мање бандитску климу.

... то је једна ствар, а друга ствар је - незајажљивост и грамзивост, који већ постају водећа одлика српских ранотранзиционих система. сада, колико видим, је дошло до цепања српске опозиције на десницу и левицу (Ђилас, Обрадовић и немирци 'тамо, а ДС и мирујући 'вамо). можда је боље тако, па док не ојачају (пет, десет година, док народ не откачи од Вучића а заборави на власт ДС-а), али ће свакако морати да сарађују у влади.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:09 12.04.2019

Re: Teška

Atomski mrav
Džukele!


bio bend svojevremeno, dobro pržili đitre...


nepopustljiv nepopustljiv 20:41 11.04.2019

M'da!

Marva.
Черевићан Черевићан 23:49 11.04.2019

parta tueri

људи потпуно отупели на туђ бол и патњу

усагласја код нас некако све мање
једни кажу историју недирати треба,
други опет веле - у промене ај'мо
договора изгледа треба као хлеба
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:26 12.04.2019

Re: parta tueri

Слажем се да је замајавање историјом, драги Мистер Чер, препрека на путу прогреса, но то је историја, а ово је Историја: Калемегдан, Сајмиште, тачке су преокрета српске Историје, Голубац?!

Небојша Вучинић
4 April at 08:17
Видех на твитеру интересантну причу о реконструкцији Голубачке тврђаве, коју је поделио 51N154 @temerinski - па је преносим онако како је он написао:

*

Тврђава није реконструисана према пројекту, него је ДЕВАСТИРАНА, а сви подаци заувек УНИШТЕНИ. Пројекат је подразумевао санацију и заштиту свих зидова и кула, са уређењем за прихват посетилаца. Посао је водила Аустријска развојна агенција која је муљала са надзором и извођачем.

Надзор је био Сафеге доо, а извођач Орнамент Инвестинжењеринг доо, молерско предузеће из Београда, који је посао добило дампинг ценом. Тако раде и на другим местима. Надувавањем количина је посао који је уговорен на 1.700.000 евра, нарастао вишеструко, сада помињу 8 милиона.

Аутор је била Марија Јовин, која се од почетка бунила против фушераја и промене материјала - радили су са забрањеним цементом. Био сам одређен да будем конзерваторски надзор испред РззскБеоград и нисам дозвољавао да мењају пројекат и мерио сам количине урађеног посла.

Онда су из Аустријске развојне агенције дошли у Републички завод за заштиту споменика културе и тражили да будем смењен као конзерваторски надзор. То се и десило - директорка Мирјана Андрић ме је сменила и поставила друге људе, који су одмах одобрили коришћење цемента...

Почели су и да мењају цртеже и предмер радова тако што су увећавали количине. Пројекат који је подразумевао потпуну заштиту оригиналних зидова и свих фаза градње крововима и надзиђивањем остатака зидова до пуне висине, драстично је промењен. Кровови су урађени на само 4 куле.

А највећа ШТЕТА је урађена обијањем свих средњовековних спојница на зидовима и кулама и поновним фуговањем. Тиме су ОБРИСАНЕ све фазе и зидови уједначени. Историја тврђаве је нестала. Извођач је сам копао по кулама, нашао хиљаде средњовековних стрелица и делова оклопа...

... што је продавао по пијацама у околини, о чему су новине писале http://www.novosti.rs/…/aktuelno.293.html:588212-U-Kuli-na-… ... Највећа штета је направљена Деспотовој палати. Да би избегли извођење инсталација (које су уговорене за 50% цене, а извођач се није ни појавио у уговорном року) затрпали су сутерен палате

Сутерен палате, који је имао степенице уклесане у стени и димњаке за огњишта која су грејала приземље (подно грејање!) је затрпан шутом и избетонирана је бетонска плоча преко! Очувана половина палате је покривена кровом, а друга половина ЗАСТАКЉЕНА

Образложење застакљивања је захтев пензионисаног филолога из Голупца да се БОЉЕ ОСВЕТЛИ ПРОСТОР. То је реализовано јер представљала накнадни рад. До своје смене сам могаода пратим дешавања и доказао сам да је исплаћено 30% новца и урађено 3% посла.

Резултат рада је пробијен рок за две године и вишеструко увећана цена, а изведено је око 60% радова. Зашто? Да ли извлачење европске донације завређује уништавање средњовековног наслеђа? Када је мин. Љајић договорио првих додатних 800.000 евра, лепо је рекао да је то само...

ЕДИТ: Грешка - рок је пробијен не за две него за ТРИ годне. Радови су почели у септембру 2014. и рок за тврђаву је био април 2016, а завршена је у априлу 2019. године и то око 50%, јер нема кровова, није реконструисано и покривено још 5 објеката (стражаре, "кантина", оставе)...

... за 240 дана рада, од чега ће 560.000 ићи на радове на тврђави, а 240.000 на "администрирање пројекта". Исплати се пробити рок за три године, ако зарађујеш 1000 Е дневно. Већ на првом састанку, 2014, је стручни надзор рекао да тврђава нече бити готова јер нема довољно пара!

Чак је и председник општине у почетку негодовао и писао писма свом председнику странке, да је у Голупцу на делу грађевинска мафија, али без успеха...
Највећа штета је нанета тврђави, а одмах затим и ЖРззскБеоград , где је писмо са печатом аустријске амбасаде сменило конз. надзор

Како је то рекла ауторка: Радови на тврђави су "резултат погубног коруптивног утицаја грађевинске мафије, којим се гази стручни и професионални однос према споменику".
РззскБеоград није хтео да достави цртеже којима мења њен пројекат и количине
http://www.temerinski.com/golubac-pre…/golubac-prepiska.html …

Ни Скупштина предузећа "Голубачки град" , ни Минитстарство тргповине и туризма нису хтели да реагују на сва упозорења и документа која сам презентовао. Чак сам због тога смењен и из Скупштине. Трећа штета је да неће више бити основано ни једно такво предузеће за управљање...

... културном баштином. И боље је тако, бар док не научимо да контролишемо токове новца. Ја више немам никакву илузију чему служе донације, јер уместо да смо на прави начин заштитили и презентовали Голубац, да смо снимали филм о обнови, усрали смо мотку.
http://www.temerinski.com/




А ко се не буде бавио Историјом, Она ће се позабавити њиме.
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:16 12.04.2019

Re: parta tueri

Trebače nam puno vremena a i naših zajedničkih novaca da vratimo u normalno stane sve što su ovi gubari uništili.

Dok će oni uživati u otetom novcu, mamu li im njihovu lopovsku.

(PS Temerinski je član moje izviđačke ekipe. Zvaću te jednom kod njega)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:40 12.04.2019

Re: parta tueri

Ajd, taman i junošu da iniciramo! :)

PS. Meni jedno nije jasno kod Srba - da li će im dozvoliti da odu nekažnjeno? Šta ta policija radi? To pitanje stalno postavljam ko god da mi dođe od policajaca. To je interes broj 1 svake buduće vlade, najpatriotskiji mogući - ne dozvoliti im da pobegnu iz zemlje pre dana posle pada Vučića.
angie01 angie01 00:20 13.04.2019

Re: parta tueri

Trebače nam puno vremena a i naših zajedničkih novaca da vratimo u normalno stane sve što su ovi gubari uništili.

Dok će oni uživati u otetom novcu, mamu li im njihovu lopovsku.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:05 13.04.2019

Re: parta tueri

opet, kako će uživati, hoćemo ih pustiti da odu? ili ćemo ih vijati kao simon vizental nacoše?
mariopan mariopan 11:15 13.04.2019

Re: parta tueri

Srđan Fuchs
opet, kako će uživati, hoćemo ih pustiti da odu? ili ćemo ih vijati kao simon vizental nacoše?

Vijati bre,
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:04 13.04.2019

Re: parta tueri

nikvet pn nikvet pn 12:08 13.04.2019

Re: parta tueri

mariopan

Vijati bre


Нема потребе. За такве довољна су чврста правила, закон, ред. Порез исти ко за све. И крај, такви иду у мишју рупу где им је и место.

Оно деведесетих било је много цементних богатуна у малом граду, неколико стотина милионера у маркама. Мислило се да су и праунуке обезбедили. Али кад су се околности измениле попадали су редом као лишће ујесен. Паре како дошле тако и прошле, какви праунуци, није преостало ни за пиво испред продавнице.
loader loader 10:03 12.04.2019

Suze sina slinavog

Da, slinavo to došlo u Beograd, u odrpanoj odeći, i postalo sila koja ruši, secka, prefarbava, kiti novim betonima i efektnim kičerajem ... U skladu s tim ide i ova akcija usrećivanja dece na lokaciji na kojoj još vrvi od izdahnuća hiljada nedužnih, napaćenih ljudi. Velike su to suze pravedničke i saosećajne kad se u skupocenom kaputu dođe na nekakvo polaganje venaca na određeni datum, te se tu samozadovoljno, jelte, osudi fašizam (jer naglašeni "antifašisti" svoju nepostojeću humanost mogu javno da dokažu samo kroz tu vrstu osude, na stratištima) - međutim, te suze sinova slinavih predstavljaju grub falsifikat, a kome nije jasna šupljina njihove duše, biće mu valjda jasno sada, kad se njihovom skorojevićkom inicijativom obdanište, dečija čednost, nasađuje na gibajuće tlo, ispod koga se komešaju vapaji zatočenika.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:41 12.04.2019

Re: Suze sina slinavog

хмм, поетично, Мистер Лоуди, но можда бих бриснуо овог пјукинг смајлија, некако ми не иде уз племенитост претходно исказаног... тј. некако - племенитост, а онда пад у политиканство (пошто је то њихов начин изражавања) - рецимо, да је ово била моја мисао: "a kome nije jasna šupljina njihove duše, biće mu valjda jasno sada, kad se njihovom skorojevićkom inicijativom obdanište, dečija čednost, nasađuje na gibajuće tlo, ispod koga se komešaju vapaji zatočenika"; завршио бих је овако - или или ; тако да не бих иницирао даљи наставак агресивног тока дискусије (којег ни нема, руку на срце, пошто је б92 готово сасвим изгубила пређашњи значај)...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:47 12.04.2019

U međuvremenu, Kroejšija danas



Srbi, Jevreji, Romi i Hrvati antifašisti,
kao jedan, obeležavanje Dan Proboja Jasenovca

n1
Srpsko narodno vijeće, Koordinacija židovskih općina Republike Hrvatske, Savez Roma u Hrvatskoj "Kali Sara“ i Savez antifašističkih boraca i antifašista Republike Hrvatske obilježavaju danas Dan proboja logoraša u Jasenovcu.
Četvrta je ovo godina zaredom da u Jasenovcu gledamo odvojene kolone, ovu današnju i onu državnu, službenu koja će biti održana u nedjelju. Pripadnici manjina zbog, među ostalim, revitalizacije ustaštva u društvu, odbijaju u Jasenovac ići s državnim izaslanstvom.
U Jasenovcu su danas i predstavnici veleposlanstava Izraela, Nizozemske, Španjolske, Velike Britanije, Srbije, Slovenije, Njemačke, Francuske, Australije.



I sada, umesto mi da budemo šmekeri i prvi u istočnoj Evropi otvorimo slobodni i nezavisni Memorijal, mi glumimo ludilo, sa sve ona dva cirkuzanta i pajaca vučićevska, ministrima odbrane i diplomatije, koji su puni (manipulativne) osude tamo a ovde su saučesnici u vladi sa otvorenim fašistima i relativizatorima Šoe/Uništenja/Pokolja.

PS. Slava i večni spomen mom pradedi, Rudiju Fuksu, i ostalim momcima koji su se lavovski i muški borili do poslednjeg dana.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:32 12.04.2019

no comment



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:03 12.04.2019

Re: no comment

“Nikada nijedan logor u Evropi nije dobio prenamenu”… Sve dok nekome nije palo na pamet da otvori vrtić na Starom sajmištu
Uroš Jovičić - 12/04/2019


Zamislite da je Tajger Vuds, prolazeći kroz Hrvatsku svratio sa prijateljima u Jasenovac i prepoznao široko prostranstvo i lepu zelenu travu kao potencijal za izgradnju prvog golf centra u ovom delu Evrope. I da je dobio dozvolu za prenamenu i izgradnju.

Ne zvuči moguće.

Međutim, jedan drugi logor smrti dobio je prenamenu, po prvi put u istoriji.

Na Starom sajmištu biće otvorena privatna predškolska ustanova “Savsko obdanište”. U koncentracionom logoru. Obdanište.

“Nikada nijedan logor u Evropi nije dobio prenamenu. Bilo je radnih logora u kojima su ljudi umirali od posledica teškog rada i logora čija je osnovna namena bila baš smrt, smrt nedužnih ljudi. Nažalost, takav je bio i logor na Starom sajmištu. Otvoren je u decembru 1941. godine i pune tri godine služio je kao mesto za egzekuciju, a među žrtvama bilo je mnogo dece. Zbog toga je ova situacija još apsurdnija”, tvrdi istoričar Dejan Ristić.

On je bio jedan od pokretača priče o ovom slučaju, kada je na svom Fejsbuk profilu objavio između ostalog da su deca poslednji put na tom mestu bila u gasnim komorama. To je uzburkalo javnost pa su mediji zatražili odgovore od Ministarstva prosvete. Iz te državne insistucije su objasnili da je u njihovoj nadležnosti samo da odobre program i da nemaju nikakve ingerencije u vezi sa određivanjem lokacije, već da se time bave u Sekretarijatu za obrazovanje i dečiju zaštitu Gradske uprave grada Beograda.

“Inspekcija je 26. marta prošle godine konstatovala da privatna predškolska ustanova Savsko obdanište u Novom Beogradu ispunjava navedene propisane uslove, a koji ne obuhvataju lokaciju objekta. Bliže uslove za osnivanje, početak rada i obavljanje delatnosti ustanove propisuje ministar i konačno rešenje o verifikaciji ustanove donosi Ministarstvo prosvete”, tvrde iz Sekretarijata.

Zakonske procedure su ispoštovane, tvrdi vlasnik privatne predškolske ustanove i objašnjava da bismo kao društvo morali da krenemo unapred.

Da bismo napravili korak unapred moramo da znamo koja je naša polazišna tačka.

Kada su Nemci shvatili da im masovna ubistva streljanjem predstavljaju logistički i organizacioni problem, odlučili su da testiraju industrijsko ubijanje. Takve eksperimente, sa mobilnim gasnim komorama, vršili su u dva logora – jednom u Ukrajini i na Starom sajmištu.

David Albahari u svom istorijskom romanu “Gec i Majer” piše o dvojici vozača kamiona koji su predstavljali mobilne gasne komore. Njihov zadatak je bio da u kamion ukrcaju do pedeset ljudi, uz objašnjenje da ih voze u drugi logor. Odrasli ljudi najčešće su ulazili bez pogovora, deca su intuitivno osećala otpor i odbijala. Gec i Majer su ih “podmićivali” dajući im bombone, a deca su i nakon toga nevoljno pristajala.

Zbog toga zakonske norme i procedure u ovom trenutku nisu važne. Već moralni i ljudski sudovi, da li na mestu na kom su ubijani nedužni ljudi, vreme treba da provode deca predškolskog uzrasta.
Deca od šest godina premala su da na takvo mesto dođu i kao posetioci memorijalnog centra jer deca ne mogu da shvate nepočinstva odraslih ljudi.

Ako njihove roditelje budu vodili moralni sudovi, biznis plan o pokretanju vrtića na takvom mestu propašće na samom početku jer niko neće upisati dete na mesto na kom su nekada davno, druga deca ubijana.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:42 13.04.2019

Re: no comment

Terraforming
"After about ten days, around a thousand Roma mеn were brought in the camp. A lot of them came in with musical instruments. A day after arrival, they organized an orchestra in the barracks courtyard, played their farewell concert, among others, the overture of Rossini's opera The Barber of Seville. After the concert, Germans broke their instruments and burned them in a big bonfire, while trucks drove away a large group in an unknown direction." (excerpt from a testimony)

On the occasion of International Roma Day, April 8, when we celebrate Romani culture around the world, we would like to raise awareness about the genocide of the Roma and the dire situation of one of the most important authentic sites of terror against the Roma during World War II in Serbia.

Topovske Šupe was a Nazi concentration camp in Belgrade operated by Gestapo during World War II. As the resistance against occupation spread over Serbia in 1941, the Nazis organized penal expeditions and the camp Topovske Šupe was one of the main "hostage reservoirs". From its establishment in August 1941 until its closure in December, about 5,000 Jewish and about 1,500 Roma man were first imprisoned in the Topovske Šupe camp, and than executed at the Jajinci firing range, in the village of Jabuka or in the Deliblato Sands.

1-Pic/Day: endangered authentic #Holocaust site of the former concentration camp at Topovske Supe in Belgrade in shameful state: ignored, dirty and neglected. #SaveSajmiste #SaveTopovskeSupe urgent preservation & permanent Memorial NOW!
historical background: ester.rs



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:43 13.04.2019

Re: no comment



Jukie Jukie 18:03 13.04.2019

Deca itd.

Inače na Starom sajmištu postoje sportski tereni i kuće u kojima ljudi žive, pa i deca. Ne idu u vrtić, žive tamo. A u Spomen parku Jajinci roditelji dovode decu da se igraju lopte na popločanom delu ispred spomenika, još i igraju neku vrstu mini tenisa zajedno sa decom
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:42 14.04.2019

Re: Deca itd.

Slično kaže i ovaj lik, SPS-ovac očito, koji je vlasnik prostora... Bila je i škola u domu Rudolfa Hesa posle rata, pa je sada deo muzejskog kompleksa.

Kao komandant Aušvica, Rudolf je sa porodicom živeo u vili, pored logora, tako da su se Rajnerov otac Hans Jurgen i njegove tri sestre i brat, igrali u dvorištu kuće, na samo 100 metara od krematorijuma, u kojem su spaljivani ljudi.

Tako da se Rajnerov deda, nakon svakodnevnog ubijanja preko 10.000 ljudi "vraćao kući sa posla" i vodio "normalan porodični život".

Rajner Hes, unuk masovnog ubice, zapravo je tragična ličnost koja se bori sa duhovima prošlosti, kako bi zaštitio sopstvenu decu i unuke od mračnog porodičnog nasleđa.

Enkel
highshalfbooze highshalfbooze 08:17 14.04.2019

Pitanje

Da li se povodom ovoga oglasila Jevrejska opština Beograd... hm... jel beše ima jedna ili dve ovakve organizacije?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:39 14.04.2019

Re: Pitanje

Bio je pokušaj da država, istina, kroz stare lojalne elemente, ovlada Opštinom i pocepa je. Uglavnom, to je rešeno uspešno (malo gerilski - izbačeni su vučićevci iz Opštine) i sada su prva institucija u zemlji koja se ratosiljala vučićevaca unutarinstitucionalno.
highshalfbooze highshalfbooze 15:41 14.04.2019

Re: Pitanje

Odlično, da li je sada najzad opština, oslobođena vučićevskih elemenata, reagovala na ovakve stvari koje pominješ u blogu?
Što je bilo i prvobitno pitanje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:14 14.04.2019

Re: Pitanje

Robert Sabadoš, predsednik Saveza jevrejskih opština Srbije kaže za Kurir da do ovakvih problema ne bi dolazilo kada bi Staro sajmište postalo memorijalni spomenik.
- Staro sajmište treba da bude posvećeno sećanju, da bude uređeno i da dobije status spomenika - memorijala. Ima samo jedan mali spomenik na obali gde postavljamo vence svake godine u januaru. Otvaranje vrtića je svakako neprimereno, ali tamo su i mnogo skandaloznije stvari - ističe Sabadoš.


To je stav i beogradske, i novosadske, i subotičke te bilo koje funkcionalne opštine u zemlji. Šta ti insinuiniraš? "Šta ja tu pričam, kada Opština zvanično ćuti?"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:18 14.04.2019

Re: Pitanje

Jinki je okupiran egzistencijalnijim problemima.

JOB
Održan javni čas o logoru Topovske šupe
U nedelju 31. marta 2019., na prostoru nekadašnjeg logora Topovske šupe održan je ''javni čas'' u okviru projekta Mapiranje Holokausta - logor Topovske šupe. Nosilac i realizator ovog događaja bio je ''Centar za primenjenu istoriju'' (CPI) iz Beograda, a ceo projekat je finansijski podržan od strane Saveza jevrejskih opština Srbije, po osnovu sredstava koja su dobijena od Republike Srbije na osnovu Zakona o otklanjanju posledica oduzimanja imovine žrtvama Holokausta koje nemaju živih zakonskih naslednika.

Ovaj informativan i edukativan dvosatni javni čas vodio je istoričar dr Milovan Pisarri, koji je pred oko 70 zainteresovanih građana i članova zajednice govorio o ovom prvom logoru za Jevreje i Rome u okupiranoj Evropi.



Logor Topovske šupe bio je jedan od prvih logora za Jevreje i Rome u okupiranoj Evropi, koji se u Beogradu nalazio u naseljenom delu grada i koji se dešavao pred očima javnosti. Prvi logoraši su bili muškarci, Jevreji iz Banata, koje su sa njihovim porodicama, lokalni Nemci (Folksdojčeri) proterali u Beograd. Nakon njih su internirani Jevreji muškarci iz Beograda, i na kraju muškarci Romi, takođe iz Beograda. Skoro svi oni su u jesen 1941. u više navrata odvođeni i streljani na više lokaliteta oko grada: na stratištu u Jabuci kod Pančeva, na Ledinama, kod crkve u Rakovici. Po proceni, kroz logor je prošlo 5000 Jevreja i 1500 Roma. Danas, lokaciji nekadašnjeg logora preti uništenje zbog najavljene izgradnje tržnog centra kao i magistralnog prstena.



Govoreći o istoriji ovog logora, dr Pisarri je objasnio okupljenima zašto je ovaj logor o kojem se tako malo zna uopšte i formiran.

“ Iako je ovo jedan od prvih logora u Evropi za Jevreje i Rome, ono što je paradoksalno u celoj priči je to što je ovo jedan od logora o kojem najmanje znamo. O Topovskim šupama ne postoji čak nijedna monografija, knjiga i slično kao što na primer postoji za Sajmište i za druge logore.

Logor je uspostavljen sredinom avgusta i to prvenstveno za muškarce Jevreje iz Banata. Zašto baš za njih? Upravo u tom periodu Folksdojceri iz Banata koji su uspostavili vlast odlučili su verovatno u dogovoru sa nemačkim vlastima u Beogradu da proteraju celokupno jevrejsko stanovnistvo iz Banata. U tom smislu, može se reći da je Banat verovatno jedan od prvih krajeva u Evropi gde od avgusta 1941. godine više nisu živeli Jevreji. Oni su prvo internirani u privremene logore da bi tokom avgusta i septembra 1941. bili prebačeni ovde u Beograd.” objasnio je Pisarri.



Po dolasku u Beograd, lokalnoj jevrejskoj zajednici sa kojima su vlasti komunicirale je naređeno da ljudi iz Banata budu privremeno smešteni u stanove i u sinagogu. Međutim, ubrzo nakon ove naredbe, nemačke vlasti su odlučile da muškarce Jevreje iz Banata i Beograda prebace u logor Topovske šupe.

Zašto samo muškarce? Iako ne postoje precizne informacije, postoje razna nagađanja. Jedno od njih je da su vlasti strahovale od moguće pobune zbog čega su želeli da sve muškarce drže pod kontrolom, na jednom mestu. U početku, prema mnogim svedočenjima, muškarcima koji su ovde bili zatočeni žene su donosile hranu što je bio samo jedan od načina da se sazna u kakvim su uslovima zatočenici boravili. O uslovima postoje pisma koja se danas čuvaju u Jevrejskom istorijskom muzeju.



Iako su uslovi života bili veoma teški, od hiljade zatočenih nekolicina je ipak uspela da preživi. Prema rečima dr Pisarrija, oni koji su usled narušenog zdravlja bili prebačeni u jevrejku bolnicu sticajem okolnosti su uspeli da prežive.

Logor Topovske šupe prvobitno nije bio formiran kao logor smrti, međutim od septembra 1941. godine on ubrzo to postaje.

“U septembru 1941. Hitler i Viljelm Kajtel donose naredbu da za svaki ustanak treba izvršiti odmazdu, odnosno da za jednog ubijenog nemačkog oficira treba ubiti 100 talaca a za jednog ranjenog njih 50. Istovremeno, u Srbiju stiže i general Beme koji donosi odluku da u Srbiji treba streljati komuniste i Jevreje. Zašto baš njih? Postoje mnogi razlozi za ovu odluku, međutim jedan je navodno bio taj da komunisti i Jevreji nisu Srbi, stoga se narod u Srbiji neće toliko buniti ” naveo je Pisarri.



Međutim, već u oktobru odluka o streljanju samo komunista i Jevreja je promenjena, o čemu svedoče i masovna streljanja Srba u Kraljevu, Kragujevcu, selu Draginac itd. Ipak, komunisti i Jevreji ostaju glavne mete odmazde, a logor ubrzo postaje glavni izvor talaca. Prvo veliko smaknuće dogodilo se početkom oktobra kada su partizani u Topoli ubili 21 nemačkog vojnika. Tada Beme naređuje streljanje 2100 talaca od kojih je najveći broj bio upravo iz logora Topovske šupe.

Istorija logora Topovske šupe se završava u decembru 1941. kada poslednja grupa logoraša, njih 300, uglavnom zanatlija biva prebačena na Sajmište.



“Glavni zadatak zanatlija koji su prebačeni na Samište je bio sređivanje zgrada u kojima će biti internirane žene i deca koja su u logor dovedena u periodu između 8. i 12. decembra. Određeni broj njih stradao je usled strašnih uslova u logoru dok je najveći broj u periodu između marta i aprila 1942. ubijeno u zloglasnom kamionu dušegupki” zaključio je Pisarri.

Tekst i fotografije: Isidora Danić


Dopusti da i ja budem ciničan sada - a, kakav je tvoj odnos prema ovome, "pravda za Nedića"?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:24 14.04.2019

Re: Pitanje

Шта би, гос'н Хајзхалф, "правда за Недића"?

highshalfbooze highshalfbooze 19:37 14.04.2019

Re: Pitanje

Šta ti insinuiniraš? "Šta ja tu pričam, kada Opština zvanično ćuti?"

Ne insinuiram ništa. Jednostavno pitam, jer nisam čuo da se JOB oglasila povodom komercijalizacije bivšeg logora već godinama unazad, nije to od juče niti Vučić ima neke velike veze sa time. Niti može jedan čovek da bude kriv za sve. Najlakše je okriviti jednog i verovati u mantru da samo on treba da ode pa će odjednom procvetati cveće.
Tebe pitam za Jevreje, a isto je i sa Ciganima, pa i partizanima i četnicima. Niko se ne buni, svima je potaman.
Ti naravno možeš da se baviš čime hoćeš, ja nemam prava da ti određujem teme kojim ćeš se baviti. Ali mogu valjda da ti kažem svoje mišljenje bez toga da me napadaš po sistemau ako me ne hvališ, onda si protiv mene.
Ti možeš i dalje da zamišljaš da je samo jedan čovek uzrok problema i da se tvoja zajednica ne bavi institucionalnom borbom već odrađivanjem projekata za mapiranje para u džepove.

To je već vaš problem i šta ja tu ima da vam pričam.
highshalfbooze highshalfbooze 19:42 14.04.2019

Re: Pitanje

Srđan Fuchs
Шта би, гос'н Хајзхалф, "правда за Недића"?



Tipičan primer retorike u ludari. Nabacaš naramak citata koji nemaju veze sa temom i onda optužiš sagovornika da je fašista, domaći izdajnik i strani plaćenik.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:56 14.04.2019

Re: Pitanje

Ne, nego sam pitao nešto. Ne odgovarate konkretno, pa ne znam šta da mislim. Citati nisu "nabacani", već ste pitali kakav je stav JZS, ja vam pokažem, vi ćutite a onda se naprasno javite. Sa dosjeom nedavne verbalne podrške desnici...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:58 14.04.2019

Re: Pitanje

da se tvoja zajednica ne bavi institucionalnom borbom već odrađivanjem projekata za mapiranje para u džepove


Jeste radio deo zajednice to, ali smo ih smenili, hvala Bogu - premda ne priznaju legitimnu smenu i nadglasanost. Vučić svakako jeste kriv, pošto se gradi za neugroženog suverena, posebno Beograda.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:57 15.04.2019

Re: Pitanje

highshalfbooze
Srđan Fuchs
Шта би, гос'н Хајзхалф, "правда за Недића"?



Tipičan primer retorike u ludari. Nabacaš naramak citata koji nemaju veze sa temom i onda optužiš sagovornika da je fašista, domaći izdajnik i strani plaćenik.



No, i dalje, osim ovog spinovanja, niste odgovorili koji je Vaš stav, osim što ste pljucnuli, malo po meni, malo po beogradskoj Zajednici (i zaradili 4 sendviča). Kakav je Vaš stav prema Sajmištu, šta treba da bude tamo, Memorijal za podsećanje, dok je sveta i veka, ili opuštene sps-ovske investicije (čiji lider je, btw, prvi u liniji kada isti problem treba pljuvati u Hrvatskoj i kada mu je za to neophodna lobistička (po)moć Jevreja)? "Treba živeti dalje, ne treba živeti u prošlosti” - kada su mojih dva miliona maraka po sredi? Druga stvar, da vas pitam, odakle liku dva miliona maraka 1990-ih? Poslala tetka iz Kanade?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:11 15.04.2019

Re: Pitanje

DekiRistić
Istoričar: Otvaranje obdaništa na Starom sajmištu - stanje potpune besvesti

Istoričar Dejan Ristić kaže da je ideja da se na Starom sajmištu otvori privatna predškolska ustanova, kako su pisali mediji, zabrinjavajuća i da pokazuje "stanje potpune besvesti".

Na Starom sajmištu, nekada koncentracionom logoru će, kako je najavljeno, biti otvorena privatna predškolska ustanova "Savsko obdanište".

Ristić je bio jedan od pokretača priče o ovom slučaju, kada je na svom Fejsbuk profilu objavio, između ostalog, da su deca poslednji put na tom mestu bila u gasnim komorama.

To je uzburkalo javnost, pa su mediji zatražili odgovore od Ministarstva prosvete. Iz te državne insistucije su objasnili da je u njihovoj nadležnosti samo da odobre program i da nemaju nikakve ingerencije u vezi sa određivanjem lokacije, već da se time bave u Sekretarijatu za obrazovanje i dečiju zaštitu Gradske uprave grada Beograda.

Gostujući u Danu uživo na N1, Ristić je rekao da je ovo "još jedan od slučajeva gde mi kao društvo pokazujemo jedno stanje potpune besvesti".

"Dakle, ne čak ni manjak znanja ili nedovoljne svesti, ovo je već nešto što se zaista čini zabrinjavajućim. To je jedinstven slučaj u Evropi od 1945. do danas, da je deo nekadašnjeg logora smrti prenamenjen u nešto što nije memorijalizacija, što nije očuvanje sećanja", kazao je.

Prema njegovim rečima, to govori da smo na "samoj ivici jednog ozbiljnog ambisa".

"...I da moramo, pre svega kao pojedinci, kao građani, a onda i kao čitavo društvo, da se malo prenemo, da porazmislimo u kom pravcu mi to idemo, zašto se tako masovno odričemo sopstvenog kulturnog i identitetskog nasleđa i zašto smo spremni da sve stavimo u komercijalnu svrhu? Postoje mesta, postoje jedinice kulturnog nasleđa koje ne mogu biti predmet komercijalizacije nigde u svetu, pa samim tim ni kod nas", rekao je Ristić.

On je izrazio nadu da će Staro sajmište dobiti onu namenu koju treba da ima, a to je, kako kaže, memorijalni centar. "I čini mi se da svi trebamo tome da doprinesemo", dodao je.

Po njemu, revizija istorije je izuzetno opasna.

"Istorijski falsifikati vode u novo nasilje, u nove stereotipe, u nove antagonizme, posebno u Evropi, čija je istorija prepuna ratova i nasilja. Jedna od najopasnijih pojava u 20. i evo sada u 21. veku jesu pokušaji revizije istorije i na to se mora odgovoriti isključivo istorijskim činjenicama, hladne glave, bez emocija i stereotipa", naglasio je sagovornik N1.


Svaka čast, Dejane, momačku frku ste digli!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:13 15.04.2019

Re: Pitanje

Ovo samo pokazuje koliko u Srbiji ima duboko visokomoralnih ljudi i lafčina, i zašto se za slobodnu Srbiju valja boriti!



highshalfbooze highshalfbooze 22:58 15.04.2019

Re: Pitanje

Srđan Fuchs
highshalfbooze
Srđan Fuchs
Шта би, гос'н Хајзхалф, "правда за Недића"?



Tipičan primer retorike u ludari. Nabacaš naramak citata koji nemaju veze sa temom i onda optužiš sagovornika da je fašista, domaći izdajnik i strani plaćenik.



No, i dalje, osim ovog spinovanja, niste odgovorili koji je Vaš stav, osim što ste pljucnuli, malo po meni, malo po beogradskoj Zajednici (i zaradili 4 sendviča). Kakav je Vaš stav prema Sajmištu, šta treba da bude tamo, Memorijal za podsećanje, dok je sveta i veka, ili opuštene sps-ovske investicije (čiji lider je, btw, prvi u liniji kada isti problem treba pljuvati u Hrvatskoj i kada mu je za to neophodna lobistička (po)moć Jevreja)? "Treba živeti dalje, ne treba živeti u prošlosti” - kada su mojih dva miliona maraka po sredi? Druga stvar, da vas pitam, odakle liku dva miliona maraka 1990-ih? Poslala tetka iz Kanade?


Tebi je bitno koji je moj stav? Nije ti bitno koji je stav države, a bitno ti je da znaš moj stav? Zašto je bitno da znaš stav nekog nebitnog lika koji gubi vreme na nekom nebitnom blogu?
I zbog čega želiš da debatuješ o stvarima o kojima se ne debatuje. Možeš li da zamisliš situaciju u kojoj se razmile novinari po Minhenu i presreću narod po ulici i pitaju o njihovom stavu da se u logoru Dahau otvori obdanište za njihovu decu?
Si ti bre kršten?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:13 16.04.2019

Re: Pitanje

bitno mi je da znam koji je tvoj stav, pošto vidim da državu indirektno braniš a za državu u ovoj konstelaciji snaga me boli ćošak. javio si se ti, kao ličnost, nije mi se javila država. opet nisi odgovorio na pitanje. hoćeš sendvič neki da ti spremim - drugari su uvek voleli da dolaze kod mene, u tel avivu i jerusalimu, pošto sam spremao dobre sendviče... a i dobro vadi iz dauna ako je jača indika.
highshalfbooze highshalfbooze 16:36 16.04.2019

Re: Pitanje

pošto vidim da državu indirektno braniš a za državu u ovoj konstelaciji snaga me boli ćošak. javio si se ti, kao ličnost, nije mi se javila država. opet nisi odgovorio na pitanje. hoćeš sendvič neki da ti spremim -


Odgovorio sam ti, ali očigledno da nemaš kapacitet da razumeš.
Može li se imati mišljenje o tome da li je kamen tvrd ili mekan, da li je voda mokra ili suva, da li je memorijalni kompleks pogodan za diskoteku?
Ako misliš da može, onda uzmi kamen i opali po glavi - svojoj , skoči u vodu i na kraju odi u neku uređenu državu i pokušaj da otvoriš nočni klub u memorijalnom kompleksu.
Ako budeš preživeo sve to, onda se vrati ovde da diskutujemo da li država treba da se brani ili treba da te boli ćošak za nju.
g.radicevic g.radicevic 12:14 15.04.2019

i ja sam iznenađen

Замислите вртић у Аушвицу, ресторан у Дахауу, теретану у Матхаузену или ноћни клуб у Јасеновцу.
Не можете то да замислите?
Не могу ни ја...
Наравно... Јер то није могуће...
Осим код нас. Као родитељ и грађанин сам збуњен и тужан...


da išta više može da te iznenadi od ove AV bratije

P.S. na um mi pada onaj džingl iz Pozorišta u kući ''Volim i ja pozorište,......
ali ne u svojoj kući'', mada je ovo naše bliže Montijevcima ili crnoj guji

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:06 16.04.2019

Re: i ja sam iznenađen

g.radicevic


da išta više može da te iznenadi od ove AV bratije




toliko je napravljena groteska od svega, svi smo postali sužnji av-psihotičnosti, danas gledam, na trafici u centru NS - 10 novina stoje (4 sa nesenzacionalističkim naslovima, samo jedne nerežimske, i to sakrivene ispod gomilice ostalih - "danas" ), uzimam ženi pljuge i zastajem par minuta pored... prilaze ljudi, jadnih, izmučenih likova, umornih, žalosnih, ispraznih, beznadnih, gledam hoće li iko kupiti "danas"? ne, u pet minuta odlazi nekoliko "aloa", "kritičkih kurira", par "informera", "bljuc"... kada pogledaš ovu našu, nekada, b92, i ona je to isto postala. celo društvo je vučićizirano postalo, svi živimo psihozu tog poremećenog čoveka, dok nas on fino sve hladi od novca i zadužuje tako da moji praunuci neće moći to da vrate.
g.radicevic g.radicevic 12:00 17.04.2019

Re: i ja sam iznenađen

prilaze ljudi, jadnih, izmučenih likova, umornih, žalosnih, ispraznih, beznadnih, gledam hoće li iko kupiti "danas"? ne, u pet minuta odlazi nekoliko "aloa", "kritičkih kurira", par "informera", "bljuc"...


jbg druže
zavisnik poslednju kintu daje za gudru
sabajle se rokne dnevnom dozom AV i miran

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana