Život

TRI SKICE ZA PORTRET GOSPODINA PROFESORA

razmisljam RSS / 01.08.2019. u 19:10

UVOD


               Bio je profesor starog kova - od onih koji mnogo zahtevaju, ali i velikodušno prenose učenicima svoje neosporno veliko znanje. Zvao se Uglješa Rudović i predavao je istoriju u gimnaziji u mojoj maloj ravničarskoj varoši. Ime i prezime su mu stajali kao saliveni: bio je crnokos, srednjeg rasta i nekako sav četvrtast i nabijen, tako da je izgledom sasvim podsećao na nekog Rudonju sa Zmijanja. Pri tome, i izbor predmeta mu je u potpunosti odgovarao. Uklapao se u tradiciju po kojoj su se doseljenici iz Crne Gore koji su želeli da se bave prosvetom uglavnom opredeljivali za istoriju, geografiju, filozofiju ili književnost.
               Držao je zanimljiva predavanja, s tim što je kadšto umeo da se zanese istorijom postojbine, pa bi se tu pomalo raspilinuo, ali, u suštini, bio je dobar predavač i veoma pravedan ocenjivač koji nije zarezivao ni baaabe ni stričeve, već isključivo pokazano znanje.
               Za mnoge je, iz meni sasvim nedokučivih razloga, bio strah i trepet. Moja drugarica iz klupe M. je imala toliki zort od njega da bih, kada bi je prozvao da odgovara, osetila kako klupa poskakuje i vibrira pod njenim grčevitim stiskom. I nepogrešivo bi izmucala gradivo tek za neku klimavu dvojku, premda smo istoriju učile zajedno i mada je pred čas umela da reprodukuje lekcije ako ne za peticu, a ono barem za solidnu četvorku. Nije joj pomagalo čak ni to što je profesor, osećajući njenu stravu, pokušavao na sve načine da je relaksira. Jednostavno bi se pogubila, a pošto se ocenjivalo samo prikazano znanje, prolazila je, kako već rekoh, prilično neslavno.

1.SKICA

                Bilo je proleće negde sredinom sedamdesetih godina prošlog veka. Doba šarenog vremena sastavljenog od kolaža sunčanih intervala i sporadičnih pljuskova, koji su se katkad umeli pretvoriti u dosadno rominjanje mnogo priličnije nekom kasnojesenjem danu.
               Prethodne jeseni se pri lokalnom Domu kulture otvorila folklorna sekcija i devojčurci iz mog razreda su joj masovno pristupili. Bila je to lepa, vedra zanimacija, te smo se silno obradovale kada smo saznale da ćemo nastupati sa par koreografija na svečanosti povodom prolaska štafete kroz naše mesto. Više nisam sasvim sigurna, ali je sasvim moguće da nam je to bio i prvi javni nastup. Naravno, vest smo razglasile gde god smo stigle, pa smo tako u trenutku euforije pozvale i profesora Uglješu da nas gleda.
               I tako smo tog dana u garderobi Doma kulture obukle nošnje pozajmljene iz novosadskog društva ,,Sonja Marinković'' ( prethodno oprane i ispeglane, jer smo ih dobijale u stanju smrdljivom od znoja , zgužvane i sive od stajanja u fundusu / izlišno je reći das mo ih vraćale još jednom oprane i ispeglane nakon nastupa / ), izašle u sivo, bezlično rano popodne zamrljano od sitne, dosadne kišice i odšetale do improvizovane bine podignute na platou ispred bioskopa ,,Sloboda'' gde smo čekale svoj red prokisle i lagano promrzle. Naravno, okupilo se tek nekoliko naših drugara rešenih da nas bodre po svaku cenu. A kraj njih, nešto po strani, pod ogromnim crnim kišobranom, stajao je i naš profesor istorije.
               Dok smo se poklanjale malobrojnoj publici na kraju tačke, primetila sam da nam profesor, nespretno ekvilibrirajući kišobranom, zdušno tapše.

2.SKICA

               Kod nas je u to vreme vladao običaj da maturanti, poslednjih dana koje provode u školi, idu od kabineta do kabineta pevajući. Nigde se ne bi previše zadržavali - tek koliko da se okrene jedan krug između klupa - jer nam cilj nije bio da se ometaju časovi već da se održi lepa tradicija iskazivanja radosti što se privodi kraju jedna faza u životu. Osim toga, naš razred je imao i sopstvenog stihotvorca koji je na poznate melodije prilagođavao tekstove svakom profesoru ponaosob, tako da smo jednim takvim stihoklepanijem uspeli da rasplačemo i Mariju M., profesorku fizike koja je imala držanje I ophođenje sante leda.
               Većina profesora je to tolerisala I bila blagonaklona prema našim neveštim pokušajima horskog pevanja. Jedini izuzetak bio je, ako ćemo pošteno, samo Đoka Nacrtni, nesvršeni student matematike koji je u nedostatku kadrova dobio priliku da nam predaje nacrtnu geometriju. On nam je zalupio vrata ispred nosa i zaključao kabinet iznutra. Naravno, mi smo se tu zadržali do kraja časa zdušno se trudeći da ni jednog trenutka ne zavlada tišina.
               A profesor Uglješa? Čim nas je čuo da dolazimo hodnikom, izašao je iz svog kabineta, širom otvorio vrata, stao kraj njih i jednim širokim pokretom ruke, uz osmeh, pokazao nam da možemo unutra. Odšetali smo svoj pevajući krug pa nastavili dalje, a on je mirno dovršio svoj čas.

3.SKICA


               Dogodilo se to krajem septembra te poslednje, maturske godine. Jednog dana pred časove, našem razredu je prišla komšinica naše drugarice A. i rekla nam da joj je umrla mama i da zato nije došla u školu. Većini nas ta vest je bila prvi neposredni susret sa smrću nеkog iz generacije naših roditlja, pa smo bili zbunjeni i potreseni. A kada smo saznali da nema ko da joj pomogne, dogovorili smo se da nekoliko nas ode do nje i vidi šta može da se učini. Naravno, prethodno smo pribavili dopuštenje od svih profesora koji su nam tog dana držali časove.
               A. smo zatekli potpuno izgubljenu, a bolje nije delovao ni njen tata. Trebalo je odštampati umrlice, razneti ih po gradu i okačiti na za to predviđena mesta, kuvati kafe komšijama koje su dolazile da izjave saučešće, prekriti ogledala i obaviti ostale obredne radnje vezane uz takve događaje i još sijaset sitnih poslova kojih se više i ne sećam.
               U svakom slučaju, sutradan smo rešili da čitavo odeljenje ode kod nje i posveti joj svu svoju pažnju i vreme. Ponovo smo dobili dopuštenje od svih profesora, osim od Đoke Nacrtnog. Njega jednostavno nismo našli u školi, pa smo zamolili nekog od profesora da mu objasni zašto nas nema.
               I tu je nastala drama. On je nadigao nečuvenu dreku, tvrdio kako smo pobegli sa časa, tražio kazne...
               Sledećih nekoliko dana bili smo pod stalnim pritiskom zamenika direktora da priznamo ko je kolovođa čitave operacije. Naravno, odgovor svakog od nas je bio isti: da kolovođe nema, da smo se zajedno dogovorili, da smo pitali sve do kojih smo mogli da dođemo... Uostalom, nismo imali nameru da podlegnemo pritiscima od strane čoveka koga ni malo nismo cenili jer mu je omiljena zanimacija bila da na časovima predvojničke obuke u gađanju iz ležećeg stava devojkama pokazuje kako se to radi ležući uz nijh ( A i kako biti predusretljiv prema nekom ko je sinu dao ime Zvezdan jer je zagriženi navijač? ).
               Sve se završilo na partijskom sastanku kome su prisustvovali svi članovi nastavničkog i učeničkog aktiva. Dok sam, delegirana od strane učenika, objašnjavala kako i zašto se sve dogodilo, A. je sedela pored mene i plakala. Nije bila jedina. I dok sam pričala, u jednom trenutku se javio zamenik direktora i rekao mi da lažem. Ja sam tvrdoglavo nastavila sa svojom pričom, verovatno nesvesno podigavši ton ljuta zbog tako neosnovane i bezobrazne optužbe , jer me je uplakana profesorica matematike koja je sedela ispred mene vukla za uniformu ne bih li prestala i sela. I zamenik je nastavio svoje.
               A onda je ustao Uglješa i prvi put da ja pamtim progovorio povišenim tonom:
               - Kako se usuđuješ NJOJ da kažeš da laže? - dreknuo je.

EPILOG

               Čitavo odeljenje prošlo je bez ikakvih posledica, ako ne računamo sveopšte divljenje ostalih učenika na pokazanom držanju ( jer vesti se brzo šire ) i nijove nepodeljene simpatije. Jer, do tada smo važili za štrebersko odeljenje, nesposobno da deluje izvan granica borbe za što bolje ocene.
               Deblji kraj je izvukao Đoka Nacrtni. Sve dok smo bili u školi, nije ponovo primljen u SK, jer bi nastavnički aktiv uvek po tom pitanju bio nadglasan od strane učeničkog. A i kako, posle svega podići ruku za, kada je Đokin razlog za izbacivanje iz članstva bio taj da je putovao, pa mu je bilo nezgodno da dolazi na sastanke?



Komentari (328)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 21:24 01.08.2019

Da li je moguće

... da nam je taj čovek svima predavao?
Ili su ih štancovali negde, u toj mučionici naroda i kovačnici blentave dece čijem su se malju samo retki poput Čarlija oduprli?
(ok, radim malo na podizanju tenzije u smislu diskusije, nisam skroz ozbiljan)
razmisljam razmisljam 21:43 01.08.2019

Re: Da li je moguće

freehand
... da nam je taj čovek svima predavao?
Ili su ih štancovali negde, u toj mučionici naroda i kovačnici blentave dece čijem su se malju samo retki poput Čarlija oduprli?


Шта га знам...
За мог ученичког вакта већина их је била таквих - чак и они који су тек позавршавали школе и нашли прво ухлебљење као професори имали су исти однос према нама ( Наравно, ако не рачунамо Ђоку Нацртног . ). Биће да су се још сећали својих школских дана.

А онда су дошли усмерењаци...


(ok, radim malo na podizanju tenzije u smislu diskusije, nisam skroz ozbiljan)


Благодарим на труду, али делује као да дискусије неће ни бити. Нигде ни живе душе...
st.jepan st.jepan 21:47 01.08.2019

Re: Da li je moguće

делује као да дискусије неће ни бити. Нигде ни живе душе...

Eno, ni kod Filipa nikog.
A blog mu aktuAlan onoliko!
Je l' to blog umreo?
freehand freehand 21:58 01.08.2019

Re: Da li je moguće

st.jepan
делује као да дискусије неће ни бити. Нигде ни живе душе...

Eno, ni kod Filipa nikog.
A blog mu aktuAlan onoliko!
Je l' to blog umreo?

Ček da se četničko-građanska inteligencija kalabićevske provenijencije podigne iz šoka i obamrlosti od pominjanja komunista bez psovke i pogrda. (smajli dragan 7557)
razmisljam razmisljam 21:59 01.08.2019

Re: Da li je moguće

st.jepan

Je l' to blog umreo?


Богуми, Блог пост'о налик Ђекни. Још није умрео, а каће не зна се.




st.jepan st.jepan 22:07 01.08.2019

Re: Da li je moguće

Da li je moguće da nam je taj čovek svima predavao?
Ili su ih štancovali negde...

Moguće, al kakve sam kurate sreće, tokom čitavog školovanja dopao mi je jedan jedini, i to na kratko.

Pisao sam već na nekom blogu o njemu, zvao se Dragoljub Ignjatović, i bio je profesor srpskohrvatskog u Prvoj beogradskoj.

Sitan, neugledan, sa dvocifrenom dioprijom, naglašeno neljubazan, oštar.
Ipak, silno harizmatičan. Od prvog časa, svi smo ga obožavali. Prvi put u našim malim životima, imali smo pred sobom intelektualca. I svi smo to u hipu odnekud znali.

Na prvom času, zadao nam je da nešto napišemo, i skoro svima podelio jedinice.
Objasnio nam je, kako je samo on umeo, šta je laprdanje i fraziranje, a šta odgovornost za svaku reč.
Strašno nas je postideo.

Potom, diktirao nam je, a mi kao osnovci zapisivali, tekst Gorkog o malograđanštini. Bilo mu je stalo da zaista razumemo. I uopšte, bilo mu je stalo.

Njegova čudesna predavanja o Disu, Gogolju, Kafki, slušali su otvorenih ustiju čak i najveći retardi.


Znatno kasnije, imao sam sreću da (u vezi nekog svog posla) s njime razgovaram telefonom. Nije me se, naravno, setio - predavao mi je samo jedno polugođe, jer su ga ekspresno iz škole šutnuli, a kasnije, zbog verbalnog delikta, i utamničili, ali imao sam utisak da mu je bilo drago što sam ga zapamtio.

Čuo sam da je pre par godina umro.
zilikaka zilikaka 22:11 01.08.2019

Re: Da li je moguće

Ja sam bila usmerenjak. Možda zato nisam upamtila tu euforiju za maturu. Nekako smo svako odeljenje bili posebno, slabo smo se mešali. I danas je tako, za godišnice se skupljamo nezavisno.
Mada, sad kako smo omatorili javila se ideja da se skupi generacija, al ko zna, još je ideja.
A profesori su bili korektni. Uglavnom. Neki i više od toga. Ti neki su nas svašta naučili a da nam nije teško padalo.
razmisljam razmisljam 22:21 01.08.2019

Re: Da li je moguće

st.jepan

Moguće, al kake sam kurate sreće, tokom čitavog školovanja dopao mi je jedan jedini, i to na kratko.


Е, стварно си баксуз...

У мојој школи таквих је било прилично.
Мој разредни, професор енглеског језика Евгеније Ковач, био је врло налик твом професору кога си описао. Строг, хладан,али бескрајно стрпљив и посвећен томе да нас научи. Обраћао нам се персирајући нам, на такав начин да смо осећали да нас збиља поштује као личности. Није се никад насмешио, никада нам отворено није рекао да му је стало до нас, али је увек био на нашој страни, спреман да нам помогне колико год је то било у његовој моћи.

Bilo mu je stalo da zaista razumemo. I uopšte, bilo mu je stalo.


Ово сам морала да подвучем, јер је управо то суштина.
Било их је много којима је било стало. Зато и ова моја прича о професору Угљеши.


razmisljam razmisljam 22:30 01.08.2019

Re: Da li je moguće

zilikaka
Ja sam bila usmerenjak. Možda zato nisam upamtila tu euforiju za maturu. Nekako smo svako odeljenje bili posebno, slabo smo se mešali. I danas je tako, za godišnice se skupljamo nezavisno.
Mada, sad kako smo omatorili javila se ideja da se skupi generacija, al ko zna, još je ideja.


Видиш, када је почело усмерено образовање, ствари су се у мојој школи промениле. Многи професори су збрисали из ње ( и то они квалитетнији ), а заменили су их неки који баш и нису имали представу шта права професура подразумева.

Ја сам имала срећу да будем у веома јаком разреду - природни смер, гомила малих генијалаца са најразноврснијим интересовањима, од прављења радио-емисија, преко формирања оркестра, до свих могућих секција. И што је најзанимљивије, нисмо били штребери, изузев пар њих који су се ипак, силом прилика, приклањали већини.

А састајали смо се генерацијски на сваких пет и десет година од матуре, али смо ми, као одељење, то радили чешће и за свој грош. Некако смо се налазили и умели да подржавамо једни друге.

Кад морам да се фалим: били смо сасвим посебна генерација, каква се ретко среће. Барем су тако тврдили наши професори.

A profesori su bili korektni. Uglavnom. Neki i više od toga. Ti neki su nas svašta naučili a da nam nije teško padalo.


Већ рекох - ја сам имала среће, јер их је, бар до усмерењака, било доста вансеријских и дубоко посвећених свом раду са нама.
razmisljam razmisljam 22:31 01.08.2019

Re: Da li je moguće

freehand

Ček da se četničko-građanska inteligencija kalabićevske provenijencije podigne iz šoka i obamrlosti od pominjanja komunista bez psovke i pogrda. (smajli dragan 7557)


Да нисам претерала?
Још их нема...
freehand freehand 22:36 01.08.2019

Re: Da li je moguće

razmisljam
freehand

Ček da se četničko-građanska inteligencija kalabićevske provenijencije podigne iz šoka i obamrlosti od pominjanja komunista bez psovke i pogrda. (smajli dragan 7557)


Да нисам претерала?
Још их нема...

Spšremaju se, spremaju, no sikiriki
nsarski nsarski 22:47 01.08.2019

Re: Da li je moguće

Ја сам имала срећу да будем у веома јаком разреду - природни смер, гомила малих генијалаца са најразноврснијим интересовањима, од прављења радио-емисија, преко формирања оркестра, до свих могућих секција. И што је најзанимљивије, нисмо били штребери, изузев пар њих који су се ипак, силом прилика, приклањали већини.


Svako ima svoje iskustvo. Najveći broj profesora koje sam ja u gimnaziji imao su bili, da budem nežan prema njima, partijske budale. Bilo je nekoliko njih koji su imali neki entuzijazam da se bave svojim poslom (njih je bilo, recimo, tri), i još manje njih koji su bili zaista posvećeni prosvetarskom zadatku.

Među ove poslednje bih stavio profesorku psihologije i logike (koje je bila slepa) i profesora fizike. Zbog njega sam, verovatno, i održao svoj od ranije formiran interes za fiziku. On je bio zaista "idealni profesor", ako takav postoji, koji je imao neograničeni entuzijazam za nauku (pričalo se da je u gimnaziju došao iz Vinče - kao da to nešto znači).
Nekoliko godina kasnije, tokom čuvenih devedesetih, izgleda da se zamerio nekim "žestokim" učenicima koji su ga, posle časova, pretukli, ubili, i bacili u kontejner za đubre.

Eto jedne skice. Ostale dve neću pominjati.

P.S. Da kompletiram priču, iz mog odeljenja su 6 učenika postali profesori univerziteta (jedan od njih akademik), i jedan je aktuelni ministar nečega kod Vučića (što je totalni bljak za celu generaciju). Skoro svi su uspešno završili fakultete i postali stručnjaci za oblasti u kojima su zaposleni.
Da, jedan je, nesrećnik, bio homoseksulac koga su takođe ubili, i jedan je, nesrećnik, stanovnik u kontejneru.
predatortz predatortz 23:10 01.08.2019

Re: Da li je moguće

Najveći broj profesora koje sam ja u gimnaziji imao su bili, da budem nežan prema njima, partijske budale.


Kod mene je najveći broj bio iz reda pristojnih ljudi. Većina je korektno radila svoj posao, upisivali smo šta smo želeli da upišemo, bez mnogo nervoze i drame oko toga.
Izdvojio bih profesora srpskog. Nama je matematika bila primarni predmet, ali je upravo profa srpskog ostavio najveći utisak na nas. Sitan, energičan, zanimljiv pripovedač. Nije podizao glas, nije pretio popravnim, nije dramio ni oko čega. Znalo se koliko moraš da znaš, znalo se da oko toga nema kompromisa, prema tome smo se i ravnali.
pape92 pape92 23:19 01.08.2019

Re: Da li je moguće

"idealni profesor", ako takav postoji, koji je imao neograničeni entuzijazam za nauku


E.D.V.
Predavao je i meni. Voleo je da piše “hvalospeve” uz peticu na kontrolnom - kad neko zasluži više od petice podrobnim odgovorima. Negde možda još čuvam jedan takav.
Preko veze u policiji sam saznao da ubice nikada neće pronaći, iako je tragičan sled događaja počeo da se odvija u trolejbusu, pred nekoliko putnika. Nadam se da su počinitelji u međuvremenu poginuli.
razmisljam razmisljam 23:23 01.08.2019

Re: Da li je moguće

nsarski

Svako ima svoje iskustvo.


Наравно. Ја и даље мислим да је моја генерација имала много среће што се професора тиче. Уосталом, то је била гимназија са великом традицијом ( ове године је прославила 210 година од оснивања, што није мала ствар ). Они који су хтели да стекну гимназијску диплому са много мање труда путовали су у школу у суседну варош и крадом нам се смејали што се мучимо. А ми смо упијали знање и вредело је...

Među ove poslednje bih stavio profesorku psihologije i logike (koje je bila slepa) i profesora fizike. Zbog njega sam, verovatno, i održao svoj od ranije formiran interes za fiziku. On je bio zaista "idealni profesor", ako takav postoji, koji je imao neograničeni entuzijazam za nauku (pričalo se da je u gimnaziju došao iz Vinče - kao da to nešto znači).


Е, видиш, ја сам тек у средњој укапирала да је хемија свуда око нас и у нама, а све захваљујући младом профану кога смо звали Кекуле, тако да му се крштеног имена више не сећам. У сваком случају, широм нам је отворио очи и вијуге за хемијске процесе, сваку лекцију поткрепљујући најједноставнијим животним примерима. Нажалост, када су дошли усмерењаци, побегао је на новосадски универзитет да тамо буде предавач, а заменила га је једна бледа и сасвим незанимљива ( у предавачком смислу ) женска персона. Тако је моје интересовање за хемију нагло спласнуло.

Nekoliko godina kasnije, tokom čuvenih devedesetih, izgleda da se zamerio nekim "žestokim" učenicima koji su ga, posle časova, pretukli, ubili, i bacili u kontejner za đubre.


Страшно.
Жао ми је.
У ствари, не знам шта да кажем...


P.S. Da kompletiram priču, iz mog odeljenja su 6 učenika postali profesori univerziteta (jedan od njih akademik), i jedan je aktuelni ministar nečega kod Vučića. Skoro svi su uspešno završili fakultete i postali stručnjaci za oblasti u kojima su zaposleni.
Da, jedan je, nesrećnik, bio homoseksulac koga su takođe ubili, i jedan je, nesrećnik, stanovnik u kontejneru.


Из мог одељења је једна девојка постала професор универзитета. После средње школе је никада више нисам видела ( а код мене је остала њена књига ,,Црвено и црно'' Стендала и никада нисам добила прилику да јој је вратим ). Прво сам чула да јој је муж јако љубоморан и да је туче, а после и да се разболела од церебралне парализе. А била је сјајан кликераш - скроз математички тип и велики радник.

Један момак је умро сам, од хладноће, у сопственој кући, напуштен од породице након што се вратио сасвим измењене личности са вуковарског фронта на коме је био ,,добровољно''.

Једна девојка се убила када је схватила да неће добити посао у фирми која ју је стипендирала и да њени не одобравају везу коју је имала са једним младићем.

А један момак се лепо снашао у политици као истакнут члан СПО-а. Наравно, када је та опција пропала, променио је странку и наставио да буде нешто већ битно и пробитачно.

Остали су успешни у својим пословима. Живе неке уобичајене животе...

Узгред, испало је да смо се пророчки назвали Ковачевом изгубљеном генерацијом. Почело је као шала на конто лекција о америчкој изгубљеној генерацији писаца, а завршило као сурова збиља у овом провизоријуму од живљења свих ових година.
nsarski nsarski 23:26 01.08.2019

Re: Da li je moguće

Kod mene je najveći broj bio iz reda pristojnih ljudi.



Misliš, nije bilo ono: jeste komunista, ali dobar čovek. Pristojan.
Znaš, moje iskustvo i iskustvo moje dece (idemo, dakle, preko dve generacije) je da je najveći broj njih, tih profesora, su bili, mučenici, možda željni da nešto za sobom ostave, a bili su banalne birokrate. To je bio njihov domet i ja ih ne krivim.

Ukratko, iskustvo je sledeće: dovoljno je da si imao makar jednog dobrog profesora koji je ostavio neki utisak, neki pečat, a ostali nisu uopšte bitni.
Ilustracije radi, u osnovnoj školi sam imao nastavnicu is predmeta zvanog "domaćinstvo". Taj predmet je, otprilike, bila neka modernizovana verzija Vase Pelagića, da treba održavati ličnu higijenu i redovno "ruke prati pre i posle jela"...

E, ta jedna "domaćinka", polupismena- ranga Toma Nikolić, je bila klasična oficirka iz obližnje zgrade koju je napravila udba i naselila svojim kadrom, elem, ona je nekom prilikom na času rekla da u kući ne treba držati uljane slike jer ulje isparava i truje ukućane. Ja sam unezveren došao kući i rekao da slike u našoj kući treba izbaciti jer nas truju (to su bile uglavnom slike moga dede, oca i još nekoliko poznatih slikara). Moja majka je bila sasvim zgranuta tim "znanjem" koje sam doneo iz škole. Znanjem koje mi je usadila jedna karikatura od osobe s dlakavim nogama.


nsarski nsarski 23:28 01.08.2019

Re: Da li je moguće

E.D.V.

Da, baš on. Mali, nikakav, unjkav, i sjajan kao komad zlata.
predatortz predatortz 23:36 01.08.2019

Re: Da li je moguće

Ukratko, iskustvo je sledeće: dovoljno je da si imao makar jednog dobrog profesora koji je ostavio neki utisak, neki pečat, a ostali nisu uopšte bitni.


Da, taj jedan nam, uglavnom, odredi budućnost.

Šta znam, ja sam profesorsko dete. Gledao sam na njih ne samo kao na profesore, nego kao i na kolege i prijatelje moga oca.
Zato i rekoh - pristojan svet. Velika većina. Naravno, bilo je par budala i alkosa. No, bili su u manjini, a imam utisak da su se i oni trudili da ne budale previše.
Nekad je profesor bio cenjen, gimnazijski, pa još iz jedine u gradu, naročito. Oni su, kako su znali i umeli, nastojali da to opravdaju i zasluže.

pape92 pape92 23:47 01.08.2019

Re: Da li je moguće

Svetozar Cvetković (kome je E.D.V takođe predavao) je umeo da ga sjajno imitira. Koristio je izraze poput “dijagonalni genijalac” (kad bi neko iz poslednje klupe rekao nešto pametno), a onda dodao “ili bi bolje bilo reći genijalni dijagonalac”. Fantastično je prenosio svoje znanje. Jedno vreme sam držao časove fizike, koristeći svoje sveske sa Emikinih predavanja, kopirajući ga koliko sam umeo. Osim svega toga, jako drag čovek, original. Sitan i u vreme pogibije star i krhak. Tada sam poželeo da mi neko nekako dojavi, da ih nađem.
Naravno, takvi raspleti se događaju samo u filmovima sa npr. Čarlsom Bronsonom. Njegova besmislena pogibija, tipična za devedesete me je dovela u specifično stanje ljutnje koje ni do danas nije prošlo - što i ne želim.
razmisljam razmisljam 23:58 01.08.2019

Re: Da li je moguće

predatortz

Izdvojio bih profesora srpskog. Nama je matematika bila primarni predmet, ali je upravo profa srpskog ostavio najveći utisak na nas. Sitan, energičan, zanimljiv pripovedač. Nije podizao glas, nije pretio popravnim, nije dramio ni oko čega. Znalo se koliko moraš da znaš, znalo se da oko toga nema kompromisa, prema tome smo se i ravnali.


Е, видиш, и ми смо имали дивну српкињу. Ономад сам чак писала и блог о њој. Жена која је волела свој посао, умела да нас заинтересује за читање, а нарочито за размишљање о прочитаном. Пуштала нас је да причамо наша виђења дела, без позивања на критичарске осврте.
Једном смо тако два часа потрошили на анализу песме Бранка Радичевића Кад млидијах умрети. Имали смо толико тога да кажемо, онако пубертетски преосетљиви и пријемчиви на смрт младости, да нас је пустила. Вероватно је касније, да би сустигла план, нешто из граматике или правописа сажела у један час.
У сваком случају, знала је коме више лежи књижевност, а коме језичка правила, тако да нас није гњавила, а при томе је била правичан оцењивач и изузетан педагог.
nsarski nsarski 00:00 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Naravno, takvi raspleti se događaju samo u filmovima sa npr. Čarlsom Bronsonom. Njegova besmislena pogibija, tipična za devedesete me je dovela u specifično stanje ljutnje koje ni do danas nije prošlo - što i ne želim.


Ja sam s njim ostao u kontaktu i posle gimnazije. Dolazio je kod mene kući, pokušavao je da plasira neku knjigu o Milevi Marić (pisala neka njegova rođaka), posle sam ja otišao u USA, slao mu neke testove iz fizike koji su ga zanimali.
Zanimljivo, on nikad nije razumeo kvantnu mehaniku - uvek se držao klasične fizike jer to je bio njegov fah. Razumljivo, jer kvantna fizika je sa zakašnjenjem od 25 godina došla kod nas.
Ali, kao fizičar i entuzijasta i profesor je bio nenadmašan.
razmisljam razmisljam 00:01 02.08.2019

Re: Da li je moguće

pape92


Добродошао у моје блогодвориште, Папе.

Жао ми је твог и Профиног професора. Нажалост, већ толико дуго живимо у суровим временима...
pape92 pape92 00:10 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Hvala. Setimo se, pa onda i razmišljamo, lepih i ružnih stvari. Kad bi bilo kao u pesmi (pamtim samo srećne dane), možda bi nam bilo lepše, ali po cenu da budemo idioti. Tako da je ovako dobro.
razmisljam razmisljam 00:11 02.08.2019

Re: Da li je moguće

predatortz

Šta znam, ja sam profesorsko dete. Gledao sam na njih ne samo kao na profesore, nego kao i na kolege i prijatelje moga oca.


Слично је било и код мене. Знала сам колико рада стоји иза сваког одржаног часа, гледајући своју маму како окапа над припремама, како прави паное и сличне шарене стварчице не би ли клинцима приближила градиво, како исеца и лепи и црта и пише...

Zato i rekoh - pristojan svet. Velika većina. Naravno, bilo je par budala i alkosa. No, bili su u manjini, a imam utisak da su se i oni trudili da ne budale previše.


Да. У сваком житу има кукоља. Наш професор историје уметности ( узгред, тај предмет смо грешком имали у другом разреду, јер није био предвиђен за природно-математички смер ) је био пијаница пар екселанс. Нисмо могли чудом да се начудимо шта је у њему нашла Зорка, професорица српског која нам није предавала, али је деловала као фина и мила жена. Мислим, удала се за њега таквог ничим изазвана.

Nekad je profesor bio cenjen, gumnazijski, pa još iz jedine u gradu, naročito. Oni su, kako su znali i umeli, nastojali da to opravdaju i zasluže.


Управо тако. Моје искуство говори да су и знали и умели и да их је већина поштовање и заслужила и оправдала у сваком погледу.
pape92 pape92 00:17 02.08.2019

Re: Da li je moguće

, on nikad nije razumeo kvantnu mehaniku


Zato smo imali Franka. (On je mnogo mlađi, ne znam da li je već predavao u tvoje vreme). Takođe sjajan lik.

Za Emiku, pokušavao sam da proguram ideju o spomen ploči, obzirom da je ubijen - po meni žrtva ništa manja nego bilo ko ubijen u borbi za slobodu, jer po svedočenju je stradao kad se odupro bahatosti, običnim njemu svojstvenim komentarom - ali nisam bio dovoljno uporan, imao sam “svoje stvari”, stajao na noge, najzad, i sam sam otišao iz zemlje, i tako...
razmisljam razmisljam 00:22 02.08.2019

Re: Da li je moguće

pape92
Hvala. Setimo se, pa onda i razmišljamo, lepih i ružnih stvari. Kad bi bilo kao u pesmi (pamtim samo srećne dane), možda bi nam bilo lepše, ali po cenu da budemo idioti. Tako da je ovako dobro.


Да, чаша меда и чаша жучи...
На крају крајева, све је то овај један једини наш живот.
jooscout jooscout 07:16 02.08.2019

Re: Da li je moguće

nsarski
E.D.V.

Da, baš on. Mali, nikakav, unjkav, i sjajan kao komad zlata.


Išli smo u istu školu.
Na prvoj godini fakulteta, fiziku nam je predavao prof. Velimir Roglić koji je izgledao kao njegova reinkarnacija. Blag, posvećen, plemenit. Mislila sam da je motiv tog besmislenog i mučnog stradanja pljačka? Kakva ironija.

U moje vreme je škola već važila za "kaubojsku", dosta je bilo učenika koji su bili Nečija Deca te je pritisak na profesore bio veliki. Ipak, bilo ih je dosta koji su odolevali i ostali fantastični profesori. Pored starije generacije koje mnogi znaju, meni se u sećanju posebno izdvaja relativno mlada profesorka matematike, Ivana Kovačević (kasnije će otići na ETF da predaje, čini mi se) koja nas je fantastično naučila matematici, čija je trojka bila veća potvrda od položenog ispita. Takodje, pokazala je kako se može biti čvrstog stava bez bezobrazluka. Hvala im.
pape92 pape92 11:46 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Ivana mi je bila razredna. Mi smo joj bili prva generacija, na onim zvaničnim fotografijama se ljudi pitaju: a gde vam je profesor
nepopustljiv nepopustljiv 13:26 02.08.2019

Re: Da li je moguće

razmisljam
st.jepan

Moguće, al kake sam kurate sreće, tokom čitavog školovanja dopao mi je jedan jedini, i to na kratko.


Е, стварно си баксуз...

У мојој школи таквих је било прилично.
Мој разредни, професор енглеског језика Евгеније Ковач, био је врло налик твом професору кога си описао. Строг, хладан,али бескрајно стрпљив и посвећен томе да нас научи. Обраћао нам се персирајући нам, на такав начин да смо осећали да нас збиља поштује као личности. Није се никад насмешио, никада нам отворено није рекао да му је стало до нас, али је увек био на нашој страни, спреман да нам помогне колико год је то било у његовој моћи.

Bilo mu je stalo da zaista razumemo. I uopšte, bilo mu je stalo.


Ово сам морала да подвучем, јер је управо то суштина.
Било их је много којима је било стало. Зато и ова моја прича о професору Угљеши.



Baš lepa priča.
Atomski mrav Atomski mrav 14:27 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Znanjem koje mi je usadila jedna karikatura od osobe s dlakavim nogama.


Sreća u nesreći je da ti je ta karikatura od osobe predavala "samo" domaćinstvo. Meni je jedna slična predavala fiziku u osnovnoj školi. Potom sam u srednjoj elektrotehničkoj školi imao fiziku samo prva dva razreda (moja supruga je u medicinskoj školi imala fiziku sva četiri razreda, ispada da je fizika mnogo bitnija u medicini nego u elektrotehnici). Sve što znam od fizike sam naučio tek na prvog godini fakulteta, zahvaljujući profesoru Miljku Satariću i našoj blogokoleginici gordanac.
alselone alselone 14:31 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Sve što znam od fizike sam naučio tek na prvog godini fakulteta, zahvaljujući profesoru Miljku Satariću i našoj blogokoleginici gordanac.


Ko ti je bio laborant? Da nije Paja Ne skidaj gaće dok ne vidiš MorAvu?
nsprof nsprof 14:59 02.08.2019

Re: Da li je moguće

alselone
Sve što znam od fizike sam naučio tek na prvog godini fakulteta, zahvaljujući profesoru Miljku Satariću i našoj blogokoleginici gordanac.


Ko ti je bio laborant? Da nije Paja Ne skidaj gaće dok ne vidiš MorAvu?


Paja "Brus Li", kako smo ga mi onomad zvali
alselone alselone 15:02 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Paja "Brus Li", kako smo ga mi onomad zvali


Video sam ga pre neku godinu, rekao bih da vozi isti mini bajs.
Atomski mrav Atomski mrav 15:09 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Ko ti je bio laborant? Da nije Paja Ne skidaj gaće dok ne vidiš MorAvu?


Glavom i brkovima.
- Kolega, će da budeš inženjer, mora da naučiš da koristiš aparaturu.
- Vi što radite viskozitet ulja, nemoj posle da vatam kuglice po laboratoriju!

- Kolega, koji je princip rada matematičkog klatna?
- Paaa, ummm... gravitacija...
- Kolega, nemo da počinješ s gravitaciju. Ko objasni gravitaciju, dobija Nobelovu nagradu.
razmisljam razmisljam 15:14 02.08.2019

Re: Da li je moguće

jooscout
Hvala im.


Да. Кроз свој рад и своје ставове, такви професори су нам на сопственом примеру давали и вредне лекције из радне етике и морала. То се не може заборавити.
floki floki 15:34 02.08.2019

Re: Da li je moguće

alselone
Sve što znam od fizike sam naučio tek na prvog godini fakulteta, zahvaljujući profesoru Miljku Satariću i našoj blogokoleginici gordanac.


Ko ti je bio laborant? Da nije Paja Ne skidaj gaće dok ne vidiš MorAvu?


сатарић професор и тај лик је био лаборант, ко је држао вежбе, не сећам се више...

у гимназији је професорица физике била погуб, јбг

долазили су нам професори са факса да предају математике које смо имали јер смо били она мала група деце која је редила као математичка гимназија... био воја петровић који нам је држао геометрију, супер лик... и ђурђице такачи се сећам исто, анализу нам је држала, скроз супер...

иначе је професорица српског мени била скроз ок (оштар ум и оштар језик) а најлуђа је била савица која нам је предавала руски (прво смо је мрзели, после смо је волели онако тотално звекнуту)
њу граматика није много интересовала, али нас је разбијала уметношћу и историјом, кад се сетим оних "художники передвижники" (репин, шишкин,...) ваљда смо цело полугодиште само о њима дељали...
zilikaka zilikaka 16:02 02.08.2019

Re: Da li je moguće

сатарић професор и тај лик је био лаборант,

E, ja sam prvu godinu završila u NS pa se vratila u BG, (pošto sam im godinu dana ranije demonstrativno vratila tek dobijen indeks), al to kad me malo prošo klinački bunt.
Dakle, bila kod Satarića. Sjajan čovek. Slučaj je hteo da na prvom kolokvijumu otkrijem grešku u zadatku i zakačim se sa asistentom, pa se to nešto proglasilo kao "ona mala je mnogo dobra"
Tako je za mene čuo i Satarić pa me držali daleko više nego što objektivno jesam bila.
A vežbe nam držao neko stariji ko je inače predavao građevincima. Namćor onoliki. Jednom se izvikao jer je nešto trebalo skiniti sa ringle, nigde krpe, a ja povukla rukav pa uhvatila, kako se to inače radi.
Inače bio nezgodan, nego, rekoh, ja sam imala popusta pa nije mnogo mogao. A umeo ljudima da napravi probleem. Inače.
zilikaka zilikaka 16:08 02.08.2019

Re: Da li je moguće

у гимназији је професорица физике била погуб, јбг

долазили су нам професори са факса да предају математике које смо имали јер смо били она мала група деце која је редила као математичка гимназија.

Da, ovog imaš često. I naša gimnazija je umela da ima jako loše fizičare. Ajd što su takvi, nego što ih stave da predaju prirodnom smeru.
S druge strane neko sjajan predaje društvenjacima.
I još te ubeđuju da nema sile da se to promeni. Forma je zadovoljena a posledice nikog ne interesuju
razmisljam razmisljam 16:13 02.08.2019

Re: Da li je moguće

nepopustljiv

Baš lepa priča.


Фала, Чарли.

razmisljam razmisljam 16:20 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Atomski mrav

Sreća u nesreći je da ti je ta karikatura od osobe predavala "samo" domaćinstvo.


Најгори ужас ми је била одбрана и заштита на факултету. Предавао ју је човек који је написао и практикум за свој предмет. А он се састојао из азбучним редом поређаних појмова са придодатим значењима.
А - авион - превозно средство које лети ( карикирам, наравно, мада је било врло налик томе )
И у том смислу до ш.
Испит си могао да положиш само ако си све дефиниције држао у малом прсту. Најтежи предмет икад...
razmisljam razmisljam 16:22 02.08.2019

Re: Da li je moguće

alselone

Ko ti je bio laborant? Da nije Paja Ne skidaj gaće dok ne vidiš MorAvu?


'Ајде да пробам поново:

Мооодееерааацииијооо!!! Молим вас да Алсу вратите ауторску опцију.
razmisljam razmisljam 16:24 02.08.2019

Re: Da li je moguće

nsprof


Само да укажем на то да је твоје присуство у мом блогодворишту примећено .
razmisljam razmisljam 16:33 02.08.2019

Re: Da li je moguće

floki

у гимназији је професорица физике била погуб, јбг


Наша Марија М., жена коју сам у посту описала као санту леда, је била сјајан предавач. Збиља је била далека и некомуникативна, али је умела да пренесе знање, да нам физику приближи и објасни, да је учини забавном и занимљивом.
Али, авај... Оде она на породитељско, а нама допадне извесни Ниџа. Код њега је најбитније било да знаш сва слова грчког алфабета. Прво питање је увек било:
- Напиши ми слово ламбда ( или епсилон, или већ којегод... )
Ако не знаш, кец у дневник, а ти назад у клупу.
Друго питање је почињало листањем уџбеника из физике. Редово би се заустављао код слике балерине која изводи пируету.
- Објасни центрипеталну и центрифугалну силу.
Треће питање је варирало.

Последица је била та да је, када се вратила са боловања, жена муку намучила да нам попуни огромне рупе у знању. Али је истрајала, одрадила оно што је Ниџа пропустио и постигла да нам утуви и ново градиво.
А могло је да је буде баш брига.
angie01 angie01 16:47 02.08.2019

Re: Da li je moguće

razmisljam
nsprof


Само да укажем на то да је твоје присуство у мом блогодворишту примећено .


u obe verzije:).

Најгори ужас ми је била одбрана и заштита на факултету.


odbranu i zastitu sam slusala na PMF-u sa svim smerovima u veikom amfiteatru u 7h ujutro, sto je bila obaveza i prilicno nezamisliva situacija za studente u najludjim godinama, koji su do nekih sitnih sati prethodne noci bili u provodu,...tako da je vecina, posto se upisala u tefter za prisutne, dremala na casu,...znaci, idealni uslovi za profu, mukla tisina, bez pomeranja,...te je on mogao na miru da veze svoju pricu, dok smo mi sedeli postojano-doduse u neobicnim polozajima-kano klisurine izlivene u bronzi,...koje su prvo pomeranje i skripanje stolica proizvodili tek posto se profa zahvalio na paznji i otvorio vrata, sto je znacilo da smo slobodni,...da se rasporedimo po obliznjim bibliotekama, Smederevu, Komunalcu i Brankovini, kako bi popili spasonosnu kafu.

I tako je idilicno tekao nas odnos, dok nije stigao dan ispita,...bozedargi, da l je neko procitao i pola knjige onog smora,...napuni se amfiteatar, udje profa, u sada ne tako tihu atmosferu, suska naokolo uznemiranje, pomeraju se stolice,...on sede, pogleda nas i sa nekim smeskom rece,...dobro, niste bili losi, uredno ste dolazili, niste ometali predavanja, verujem da ste osnovno naucili inace ne biste ni dosli,...zato, ko hoce 6, neka stane u red,...mi u zabezeku, najednom, nije da ti je bas do sestice, iako je do malo pre bilo u pitanju da l je moguce poloziti, s obzirom na nepripremljenost,...izadje tu neka kolicina studenata i srecni sto su polozili, odose sa upisanim sesticama,...pita profa, je l to sve,...cutimo,..znaci to su bili ovi za sesticu, je l ima jos neko,...cutimo,...kaze on, aj sada nek stanu u red oni za sedam.:)))






nsprof nsprof 17:58 02.08.2019

Re: Da li je moguće

alselone
Paja "Brus Li", kako smo ga mi onomad zvali


Video sam ga pre neku godinu, rekao bih da vozi isti mini bajs.


Osim sede kose, nije se mnogo promenio. Vitak, sos brkovi
nsprof nsprof 18:16 02.08.2019

Re: Da li je moguće

razmisljam
nsprof


Само да укажем на то да је твоје присуство у мом блогодворишту примећено .


Evo onda jedan biser: moj drugar je bio tragično loš u fizici i čuveni Maksa iz Trgovačke škole mu ponudi da, ako napiše tri formule koje su radili u toku godine, ima dvojku zaključeno. Ovaj car napiše: F = m x a, m = F/a i a = F/m. Maksa se samo nasmejao i rekao: "Nismo precizirali. Evo ti dvojka."
amika amika 18:35 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Pisao sam već na nekom blogu o njemu, zvao se Dragoljub Ignjatović, i bio je profesor srpskohrvatskog u Prvoj beogradskoj.

Sitan, neugledan, sa dvocifrenom dioprijom, naglašeno neljubazan, oštar.
Ipak, silno harizmatičan. Od prvog časa, svi smo ga obožavali. Prvi put u našim malim životima, imali smo pred sobom intelektualca. I svi smo to u hipu odnekud znali.


Писао је одличне, кратке, симболично-алегоричне приче за Књижевне новине под заједничким наднасловом Поетика суштине или тако некако бар две-три године у сваком броју КН...
jooscout jooscout 18:55 02.08.2019

Re: Da li je moguće

angie01



veikom amfiteatru u 7h ujutro, sto je bila obaveza



Moj najveći blam sa fakulteta. Predavanje je završavalo u 8:15, izlaziš po burek kao iz treće smene. Na prvom predavanju se predstavio sa: "Ja sam rodjenjem Crnogorac, po opredeljenju Jugosloven a dubokom ubedjenju komunista!" Ispit se održavao u sobici na tavanu tamo gde je turizam i meteorologija valjda. Iza njega slika Tita iz Drvara u prirodnoj veličini, ona sa Rexom (ili Luxom?). Moja generacija je prva demokratska pa mislim da se nije baš zvalo ONO i DSZ nego nekako drugačije, ali to je to.

Uglavnom, dodje vreme ispita, neka knjižurina sačuvaj me bože, pola dobre osobine tenka-loše osobine tenka, a druga polovina razumevanje geopolitičke situacije .

Drugar i ja se okupili noć pre kod mene, sa dubokim uverenjem da ćemo mi to za jednu noć sve da sažmemo glavne teze, taman 6 da nam se udeli. Ma kakvi, ozbiljno, delovi puške i sve, shvatimo mi da od toga nema ništa i odamo se slušanju muzike i zezanju. Odemo ujutru na ispit, eto da vidimo kako izgleda. On izvlači pitanja, zahvaljuje se vraća ih. Izvlačim ja i od sveg onog užasa vidim na papiriću :"Bliskoistočna kriza, izraelsko-arapski sukobi". I počnem ja da vezem, ja mislim da sam predavanje na temu održala, ko je imao koji tenk na kojem brdu, sa sve razumevanjem situacije a la Woodstock. Završim ja to svoje polusatno izlaganje, padne mi mrena sa očiju, a u amfiteatru -muk! Gledaju me ostali studentui i misle se "vidi ovu jadnicu nabubala odbranu, ladno", a profesor se nagnuo preko stola i kaže: I, šta ćemo, gde je rešenje? Rekoh, ja ne znam, da znam sad bih bila na putu za Stokholm.
Tu nije kraj mojoj agoniji, kaže on, ja ovo ne mogu da ocenim sa 10, moral mi ne dozvoljava. Ja cvilim, već svesna svog društvenog fijaska, dajte 6, dosta je, on -ne, ne, ne i upisuje mi u index 12! Kolike sam ja muke imala sa studentskom službom i čuvenom Maricom koja je bila bitnija od rektora da dokažem da nisam falsifkovala index i da nije do mene, mame mi.
Uzgred bila silno zaljubljena u jednog od organizatora studentskih protesta (kasnije će postati čuveni političar), i odlazim i vidim njegov prezriv pogled, mislim da je to bio jedini put da je primetio da postojim uopšte.
nepopustljiv nepopustljiv 19:02 02.08.2019

Re: Da li je moguće

jooscout

...

Drugar i ja se okupili noć pre kod mene, sa dubokim uverenjem da ćemo mi to za jednu noć sve da sažmemo glavne teze, taman 6 da nam se udeli. Ma kakvi, ozbiljno, delovi puške i sve, shvatimo mi da od toga nema ništa i odamo se slušanju muzike i zezanju. Odemo ujutru na ispit, eto da vidimo kako izgleda. On izvlači pitanja, zahvaljuje se vraća ih. Izvlačim ja i od sveg onog užasa vidim na papiriću :"Bliskoistočna kriza, izraelsko-arapski sukobi". I počnem ja da vezem, ja mislim da sam predavanje na temu održala, ko je imao koji tenk na kojem brdu, sa sve razumevanjem situacije a la Woodstock. Završim ja to svoje polusatno izlaganje, padne mi mrena sa očiju, a u amfiteatru -muk! Gledaju me ostali studentui i misle se "vidi ovu jadnicu nabubala odbranu, ladno", a profesor se nagnuo preko stola i kaže: I, šta ćemo, gde je rešenje? Rekoh, ja ne znam, da znam sad bih bila na putu za Stokholm.
Tu nije kraj mojoj agoniji, kaže on, ja ovo ne mogu da ocenim sa 10, moral mi ne dozvoljava. Ja cvilim, već svesna svog društvenog fijaska, dajte 6, dosta je, on -ne, ne, ne i upisuje mi u index 12! Kolike sam ja muke imala sa studentskom službom i čuvenom Maricom koja je bila bitnija od rektora da dokažem da nisam falsifkovala index i da nije do mene, mame mi.
Uzgred bila silno zaljubljena u jednog od organizatora studentskih protesta (kasnije će postati čuveni političar), i odlazim i vidim njegov prezriv pogled, mislim da je to bio jedini put da je primetio da postojim uopšte.

Šta god da si izvezla o bliskoistočnoj krizi tada - mogla bi da ponoviš i sada.
I bila bi u svemu u pravu.
angie01 angie01 19:08 02.08.2019

Re: Da li je moguće

ne, ne, ne i upisuje mi u index 12!





Ispit se održavao u sobici na tavanu tamo gde je turizam i meteorologija valjda.


ako govoris u PMF BGD, turizmologija je u glavnoj zgradi imala samo zajednicke predmete, sociologiju, ono i dsz, matis,...ne znam da l jos nesto,...ostalo u Jagicevoj-gde je zvanizno bio odsek i u Metropolu.

zgred bila silno zaljubljena u jednog od organizatora studentskih protesta (kasnije će postati čuveni političar), i odlazim i vidim njegov prezriv pogled, mislim da je to bio jedini put da je primetio da postojim uopšte.


srecom, kojceti politicar.
jooscout jooscout 19:12 02.08.2019

Re: Da li je moguće

angie01


srecom, kojceti politicar.


Istina, al lep bio (i sad je). :)
jooscout jooscout 19:13 02.08.2019

Re: Da li je moguće

nepopustljiv

Šta god da si izvezla o bliskoistočnoj krizi tada - mogla bi da ponoviš i sada.
I bila bi u svemu u pravu.


Da, danas znam više i mislim da bih ćutala.
razmisljam razmisljam 20:06 02.08.2019

Re: Da li je moguće

angie01

u obe verzije:).


Ја сам ти потпуни антиталенат за верзије, тако да је код мене свако само тај неко и нико други, док не уклавирим супротно, што ће се вероватно десити мало никад ако ми се баш експлицитно не каже .

...zato, ko hoce 6, neka stane u red,...mi u zabezeku, najednom, nije da ti je bas do sestice, iako je do malo pre bilo u pitanju da l je moguce poloziti, s obzirom na nepripremljenost,...izadje tu neka kolicina studenata i srecni sto su polozili, odose sa upisanim sesticama,...pita profa, je l to sve,...cutimo,..znaci to su bili ovi za sesticu, je l ima jos neko,...cutimo,...kaze on, aj sada nek stanu u red oni za sedam.:)))


Ех, шта бих ја ономад дала за тако стечену шестицу, уместо што сам за исту бифлала којекакве недотупавне дефиниције подобне децама у нижим разредима осмољетке.



razmisljam razmisljam 20:16 02.08.2019

Re: Da li je moguće

nsprof

Evo onda jedan biser: moj drugar je bio tragično loš u fizici i čuveni Maksa iz Trgovačke škole mu ponudi da, ako napiše tri formule koje su radili u toku godine, ima dvojku zaključeno. Ovaj car napiše: F = m x a, m = F/a i a = F/m. Maksa se samo nasmejao i rekao: "Nismo precizirali. Evo ti dvojka."


Важно је знати снаћи се у животу.

А за твој бисер, ево теби комаТа два:

1. Из техничког одговарамо лекције из подручја летрике. Професор прозове Д., постави јој питање и она крене да вергла са очитим неразумевањем, али све по књизи.
И онда профа пита:
- Ако вежемо гајтан од пегле у чвор, да ли ће струја и даље да пролази кроз њега?
Д. као из топа одговори:
- Не.

2. Када је овај професор отишао у воску, заменио га је један који је био апсолутно незаинтересован и за свој предмет и за нас ђаке. Тада смо одговарали лекције из нечега чудног, што је подразумевало и набрајање домаћих животиња и нисам сигурна да је имало било какве везе са општетехничким, али је било у програму наставе из истог.
Дакле, профа постави питање:
- Наброј домаће животиње. - и пре него што је мој другар уопште почео да одговара, окрене се ка прозору и крене одсутно да зури кроз њега.
А овај ће:
- Коњ, крава, Милан, Гоца, кокошка, Мића, Ниџа, Мара...
Ми под клупе од смеха, а професор мирно и ,,сконцентрисано'' одобравајући клима главом.
razmisljam razmisljam 20:37 02.08.2019

Re: Da li je moguće

jooscout

upisuje mi u index 12!


Штреберко ниједна .

Uzgred bila silno zaljubljena u jednog od organizatora studentskih protesta (kasnije će postati čuveni političar), i odlazim i vidim njegov prezriv pogled, mislim da je to bio jedini put da je primetio da postojim uopšte.


Лепо ти је Енџи рекла. Да није она, ја бих.

Овако, једна моја прича о ,,заљубљености''.
На првој години факса код мене у групи био је један интригантан тип. Згодан, пристао што би рекле бабе, али толико пун себе да смо нас неколико које нисмо биле затрескане у њега очекивале да ће сваког тренутка да експлодира и распадне се од те самозаљубљености.
И тако нас три из зезања решимо да ћемо његову наклоност делити на равне части, те га поделисмо међу собом на три дела и назвасмо Троструки Драги. Наравно, излишно је рећи да смо биле сасвим изван његовог видокруга, јер се он изволео дружити искључиво са крем де ла крем, а ми ту свакако ни по чему нисмо спадале.
Једног дана, након обавезног пливања, кренемо ми у свлачионицу. Ту ти се моја садашња кума, а тадашња колегиница оклизне и тресне колико је дуга на леђа. Ја кренем да јој помогнем да устане и 'ладно се сложим поред ње.
Касније, на предавању, приметимо да наш Троструки Драги стално погледава у нашем смеру, нешто прича окупљенима и церека се.
Ооо, коначно нас је приметио!
Видиш, као и ти, и ми смо морале да урадимо нешто екстремно не бисмо ли привукле његову пажњу .
alselone alselone 20:48 02.08.2019

Re: Da li je moguće

neka knjižurina sačuvaj me bože


Slično je meni bilo sa sociologijom na petoj godini. Posle 9 semestara formula, zadataka, programiranja, naiđe mi na red sociologija, prvi ispit koji se uči tako što sediš i čitaš neki narativ. Iako sam bežao od toga kada sam upisivao, joj što mi je u tom momentu prijalo.

Zima je bila sa puno snega, čekao sam za Sombor vezu, poneo knjižurinu i sledeće dve nedelje učio onako kako nisam nikada, po svim štreberskim propisima. Prvo sam pročitao celu knjigu jednom i podvlačio olovkom ono što je važno. Onda sam drugi put pročitao samo podvučeno i markerom podvukao ono još važnije, tj. sažetije. I onda sam i treći put pročitao to naglešeno markerom.

I taj dan kada sam išao na ispit čitao sam vesti u gradskom i naiđem na vest kako je pronađen kit u reci Temzi.

Em, sam znao ispit, em sam jedno od pitanja dobio nešto na fazon "zagađenje životne sredine u razvijenim zemljama" pa sam sve znao iz knjige, em sam dodao i tog nesrećnog kita kao primer kako se smerr zagađenja okreće u razvijenim zemljama.

Profa siroma ko krme u Teheranu, predaje sociologiju na elektrotehnici, bio je oduševljen.
predatortz predatortz 20:53 02.08.2019

Re: Da li je moguće

Uglavnom, dodje vreme ispita, neka knjižurina sačuvaj me bože, pola dobre osobine tenka-loše osobine tenka, a druga polovina razumevanje geopolitičke situacije .


Ja iz ONO i DSZ dobio osam.

Profesor rusofil, teški komunista.

On: Kolega, globalne sile. Krenimo od najjače.
Ja: Kina!
On (odskače pola metra u vis sa stolice): Kakva Kina?! Jesam li ja sto puta rekao da SSSR ima nuklearni potencijal da sedamnaest puta uništi planetu?
Ja: Rekli ste, profesore.
On: Kako je onda Kina najjača?
Ja: Imaju nuklearni potencijal da jednom unište planetu, što je sasvim dovoljno. Imaju vojske da je sedamnaest puta pregaze. Pola da im izgine, osetiti neće.
On: Evo ti osam! Samo zbog toga što su i oni komunisti!
razmisljam razmisljam 23:01 02.08.2019

Re: Da li je moguće

alselone

I taj dan kada sam išao na ispit čitao sam vesti u gradskom i naiđem na vest kako je pronađen kit u reci Temzi.




Што је мени било жао тог кита. Толико су га, сиротог, мрцварили, и на крају ништа нису урадили.
И данас ми је остао утисак да једноставно нису били дорасли задатку и да је сирота животиња могла бити спасена само да се њоме позабавио неко компетентнији.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:42 02.08.2019

Re: Da li je moguće

OK, moram da pitam.
Da li si ti maturirao ili nisi? Mislim na veliku maturu.
razmisljam razmisljam 23:53 02.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic
OK, moram da pitam.
Da li si ti maturirao ili nisi? Mislim na veliku maturu.


Извини, кога питаш?
Ако желиш одговор, буди конкретнији.

И добродошао у моје блогодвориште.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:09 04.08.2019

Re: Da li je moguće

Izvini, ko je postavio post "Da li je moguce"?
I sta znachi "Re: Da li je moguce"?

Ako imas zelju da nam kazes nesto o tvojoj velikoj maturi, nemam nista protiv - ali, WTF is "blogodvorishte"??
razmisljam razmisljam 00:29 05.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic
Izvini, ko je postavio post "Da li je moguce"?
I sta znachi "Re: Da li je moguce"?


Цане, да ли ти ово озбиљно питаш или изиграваш управо палог с Марса?
Ако си озбиљан, требало би да знаш да сваки коментар да би уопште могао бити објављен, мора имати некакав наслов.
Тако је читав овај низ ( thread ) добио наслов који му је дао коментатор који га је покренуо.
Не видим шта ту може да буде толико нејасно.

Ako imas zelju da nam kazes nesto o tvojoj velikoj maturi, nemam nista protiv - ali, WTF is "blogodvorishte"??


Мене си питао за велику матуру?
Не знам зашто ти је толико битно да ли сам је положила, али, ево, одговорићу ти - јесам. И? Да ли ти одговор паше, или си разочаран?

А блогодвориште је мој назив за моје лично место на овом Блогу у које пожелим добродошлицу сваком ко у њега зађе са намером да се придружи разговору, ма колико тај неко био злонамеран. Али, начин на који неко користи право да коментарише свакако није мој проблем.

Надам се да си задовољан одговорима.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:53 05.08.2019

Re: Da li je moguće

I have mixed feelings about this.

S' jedne strane bih zeleo da ti objasnim ono sto nisi razumela - a bojim se da to nije moguce bez da "hurt your feelings". S' druge strane - ne mislim da je fer traziti od drugih da nam objasne stvari koje su tako jednostavne i ochigledne.

"naslov" mog posta je "Re: Da li je je moguce" a to u prevodu znaci: "Odgovor na: Da li je moguce".
Konsekventno, to znaci da je to odgovor onome ko je postavio "Da li je moguce" post.
To ochigledno nisi ti.
To je, opet ochigledno, "freehand". Jasno do sada?

Dakle... Nisam TEBE pitao za tvoju maturu. To je trebalo da bude ochigledno i self-evident.
Pravo sam bio iznenadjen kad si se javila i osetila "prozvanom".
Zbog nechega, ti si izabrala da taj moj post bude o tebi.

I na kraju - nisam "zlonameran", mozda malo iritiran - sho, priznaces posle ovog nepotrebnog objashnjenja (i napora), i nije narochito neochekivano.

razmisljam razmisljam 14:26 05.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic
I have mixed feelings about this.

S' jedne strane bih zeleo da ti objasnim ono sto nisi razumela - a bojim se da to nije moguce bez da "hurt your feelings". S' druge strane - ne mislim da je fer traziti od drugih da nam objasne stvari koje su tako jednostavne i ochigledne.


Жао ми је што сам те довела у ситуацију да се тако осећаш.
А драго ми је што си ипак пожелео да ми објасниш то што нисам разумела. Немај бриге - ниси ми тиме ниуколико повредио осећања. Тим пре што сам заиста желела да схватим то што кажеш, али, као што се дало приметити, у томе нисам успела.
Опет, мислим да је фер тражити од сваког да објасни оно што неком у комуникацији није јасно, ма колико особа која је поставила коментар има утисак да је била јасна и да су ствари очигледне.
Јер, очигледно нису.
Сад, да ли је у питању недотупавност онога који чита, или недеореченост и непрецизност оног ко пише, о томе би се дало дискутовати.
А можда има и од свега по мало?

"naslov" mog posta je "Re: Da li je je moguce" a to u prevodu znaci: "Odgovor na: Da li je moguce".
Konsekventno, to znaci da je to odgovor onome ko je postavio "Da li je moguce" post.
To ochigledno nisi ti.
To je, opet ochigledno, "freehand". Jasno do sada?


Јасно је шта си ти имао на уму.
Али, зар није било једноставније на моје питање одговорити да си питање поставио Фрихенду, уместо што си ми реплицирао у загонеткама?
Ок, теби ништа није било загонетно, јер си знао о коме говориш. Испоставило се да мени јесте.
Но, ето, рашчивијасмо то коначно на тежи начин.

Dakle... Nisam TEBE pitao za tvoju maturu. To je trebalo da bude ochigledno i self-evident.
Pravo sam bio iznenadjen kad si se javila i osetila "prozvanom".
Zbog nechega, ti si izabrala da taj moj post bude o tebi.


Очигледно је да и није било очигледно, чим сам изабрала како сам изабрала.

I na kraju - nisam "zlonameran", mozda malo iritiran - sho, priznaces posle ovog nepotrebnog objashnjenja (i napora), i nije narochito neochekivano.


Чини ми се да је објашњење ипак било потребно, а за напор који си уложио да би га дао, сам си крив. Могао си изабрати и да га не учиниш. Према томе, имам утисак да си сам себе изиритирао.

Искрено, неочекивано је што си био тако љубазан да ми подробно одговориш. Хвала ти на томе.
razmisljam razmisljam 15:13 05.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic


Да. Још нешто. О злонамерности са или без наводника би се ипак дало поразговарати, јер ми ни даље није јасна твоја побуда да прозиваш Фрија на начин на који си то учинио.
Или хоћеш рећи да је у питању била само пука, невина знатижеља?
freehand freehand 19:39 05.08.2019

Re: Da li je moguće

razmisljam
cane.srbljanovic


Да. Још нешто. О злонамерности са или без наводника би се ипак дало поразговарати, јер ми ни даље није јасна твоја побуда да прозиваш Фрија на начин на који си то учинио.
Или хоћеш рећи да је у питању била само пука, невина знатижеља?

Pa to je samo Tsane, i opet bi da se malo pravi vazhan svojom diplomom poschasnog konzula Nikarague, chemu stresiranje?
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:36 06.08.2019

Re: Da li je moguće

freehand
razmisljam
cane.srbljanovic


Да. Још нешто. О злонамерности са или без наводника би се ипак дало поразговарати, јер ми ни даље није јасна твоја побуда да прозиваш Фрија на начин на који си то учинио.
Или хоћеш рећи да је у питању била само пука, невина знатижеља?

Pa to je samo Tsane, i opet bi da se malo pravi vazhan svojom diplomom poschasnog konzula Nikarague, chemu stresiranje?


Svaka čast cane.brbljanovic-u na diplomi, sad samo da savlada podešavanje tastature i da ga bog vidi.

cmix909 cmix909 10:48 06.08.2019

Re: Da li je moguće

nsarski
... Bilo je nekoliko njih koji su imali neki entuzijazam da se bave svojim poslom (njih je bilo, recimo, tri), i još manje njih koji su bili zaista posvećeni prosvetarskom zadatku

Među ove poslednje bih stavio profesorku psihologije i logike (koje je bila slepa) i profesora fizike...
Nekoliko godina kasnije, tokom čuvenih devedesetih, izgleda da se zamerio nekim "žestokim" učenicima koji su ga, posle časova, pretukli, ubili, i bacili u kontejner za đubre...

P.S. Da kompletiram priču, iz mog odeljenja su 6 učenika postali profesori univerziteta (jedan od njih akademik),..


Ona je clan i moje prve trojke. Predavala mi je logiku i filozofiju. Moja profesorka psihologije, takodje plemenita dusa, umrla je veoma mlada, od raka.

Cuveni E.D.V. (s njim sam devedesetih imao dva slucajna susreta i malo popricao) gostovao je nekoliko puta u mom odeljenju, ali bi ga valjda i samo jedan cas ucinio nezaboravnim. Secam se da nam je objasnjavao nesto iz engleske gramatike i kako je jednom uceniku koji je dobacio: 'Al' imam pametnog druga', misleci pri tom na nekog ko je upravo dobro odgovorio na pitanje, uzvratio: 'Tvoj drug nema tako pametnog druga kao sto imas ti', kada je on pogresno odgovorio na pitanje koje je odmah potom njemu uputio.

Ludo je da je u toj skoli sluzbovala i 'fizicarka' legendarna po nerazumevanju svog predmeta. Jednom sam je nesto zbunio i zavrsio na saslusanju kod direktorke. Moze biti da je zaista istina da se u kasnijem stadijumu koristila puskicama!

(Uzgred, tih godina je na slican nacin, mozda prilikom ulicne pljacke, ubijen i prof. Dj. Kurepa. Ni taj ogavni zlocin nije (?) rasvetljen. Nisam se interesovao za siru familiju, pa sam tek koju godinu docnije saznao da je on bio ujak mog ujaka.)

Ako izuzmem E.D.V.-a, jer mi nije redovno predavao, onda bih u svoju trojku uvrstio sjajnog i izuzetno pristupacnog S. Radenovica Stoleta, i dan-danas pravog matematicara-istrazivaca, kao i B. Ercega poznatijeg kao Funge, koji mi je predavao samo u prvom razredu i bio razredni staresina. Svako ko je mislio da je biologija zbirka pesmica bio bi prekinut u recitovanju i paralisan pitanjem: 'Zasto?'. Delio je asove na sve strane, ali bi na kraju godine svakoga pitao koja mu je ocena potrebna. Znao sam ga iz vidjenja i pre upisa, ali ne i da je profesor. To prvo krio sam od drugarica i drugova iz odeljenja. Svirao je dzez trubu i razumeo se u automehaniku i manuelno obracunavanje. Njegova supruga bila je astronom. Bili smo na ekskurziji pocetkom treceg razreda kada je stigla vest da je umro od tumora na mozgu, sto je, moguce, bila posledica saobracajne nesrece koja je na njenu ostavila jedan vidljivi trag. Cuvam negde njegovu fotografiju iz citulje.

Na sajtu skole navedena su imena nekih njenih bivsih ucenika koji su danas poznate licnosti. Medju njima nema nikoga iz sveta nauke i tehnike, ukljucujuci i doticnog akademika. Ako se ne varam, on je bio i uspesan olimpijac. Nema reci ni o B.S. koji je na gradskom matematickom takmicenju imao svih 25 poena, dok je drugoplasirani (iz Matematicke) imao 15. Naravno, autori sajta su formalno u pravu.

Taj akademik, u to vreme student, je na nekoj skolskoj proslavi u Bozidarcu odsvirao Za Elizu na rastimovanom instrumentu. Nadam se da je (klavir) i danas jednom komadu. Skolski pijanino, medjutim, bio je temeljno rasturen na trofejne delice. I to u ono idilicno doba. Ne znam da li je senzibilne napola marturante iznerviralo to sto nije bio dobro temperovan ili im je neko dojavio da se dirke prave od slonovace, pa su eruptirale empatija i ekoloska svest. U svakom slucaju, dogadjaj je u bilo kojoj okolini ucionice za muzicko prosao bez veceg uzbudjenja.

Ni hemjska laboratorija nije bila dobro branjena. Jedan ucenik drugog odeljenja, s kojim sam imao par dodirnih tacaka i koji je vec bio vidjen kao odlican student obliznjeg fakulteta, ubio se na Donjem gradu zivinim sublimatom. Imam i njegovu slicicu.

Pa kako onda ne nervirati onu dvojicu profesora ONO-a? Ili ne spaliti udzbenik u kojem poglavlje o izvidjanju/osmatranju pocinje definicijom: 'Covek koji osmatra naziva se osmatrac'?
nsarski nsarski 16:08 06.08.2019

Re: Da li je moguće

Taj akademik, u to vreme student, je na nekoj skolskoj proslavi u Bozidarcu odsvirao Za Elizu na rastimovanom instrumentu.


Možda se nismo sasvim razumeli. Ja sam govorio o 6 učenika iz jednog (mog) odeljenja, a čini mi se da ti govoriš o razredu ili generaciji. Akademik koga imam na umu je moj brat blizanac. Sada imam i priliku da se popravim - imamo 2 akademika iz odeljenja. Drugi je Antonije Đorđević. Ukupno je, znači, 7 ljudi iz tog odeljenja završilo u vrhu. A imali smo mnogo budala za profesore.
razmisljam razmisljam 18:42 06.08.2019

Re: Da li je moguće

cmix909


Хвала ти што си се прикључио разговору.
Добродошао у мије блогодвориште.

Pa kako onda ne nervirati onu dvojicu profesora ONO-a? Ili ne spaliti udzbenik u kojem poglavlje o izvidjanju/osmatranju pocinje definicijom: 'Covek koji osmatra naziva se osmatrac'?


Е, тако су некако изгледале дефиниције у практикуму који сам овде по злу помињала. И то је онда требало набифлати за прелазну оцену!!!???
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:17 07.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic
srdjane, novopecheni rednecku... ajd skokni do coska da vidish dal sam tamo.

pazi... ja znam da si seljachina, ti znash da si seljachina (od seljachina and seljanchura) i da si zavrshio kao seljachina izbeglica... ali ovi ljudi ne znaju. Ne znaju da si qrac od ovce, odvojen od ovaca i izgubljen u nekoj americhkoj nedodjiji.
ajd teraj se malo, seljachino. nije tvoje da razgovarash sa gradskom decom.


Daj, podesi tu tastaturu, nemoj biti baš toliki glupan. Ako ne umeš, pitaj, pomoći će ti se.
freehand freehand 06:31 07.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic
Oh... pa javio nam se trbushasti genija (freehand, da ne bi opet neko zalutao)... Javio se kad mu je ova nevina devojchica raskrchila put :))))
Pre toga je nash trbushasti, oznojeni genija - majstor za male golice shto otvara BIPovo zubima - pre toga nam je malo tihovao :)))))
Chekao muchenicu da se na*uzi umesto njega :))))))

Viteze velikog trbuha i nezavrshene srednje shkole - aj teraj se tamo sa onim seljakom Srdjanom... ista ste balegarska sorta. Umazana, zamazana, glibava i shugava.

I nemoj decu ispred da isturash vishe... Nije ljudski.

Tsane, tebi nije dobro.
nepopustljiv nepopustljiv 10:30 07.08.2019

Re: Da li je moguće

razmisljam
cane.srbljanovic


Да. Још нешто. О злонамерности са или без наводника би се ипак дало поразговарати, јер ми ни даље није јасна твоја побуда да прозиваш Фрија на начин на који си то учинио.
Или хоћеш рећи да је у питању била само пука, невина знатижеља?

Neka cveta 1000 cvetova!
Možda je u pitanju neki minuli rad?!
Ne znam - nagađam.
cmix909 cmix909 15:03 07.08.2019

Re: Da li je moguće

nsarski
Taj akademik, u to vreme student, je na nekoj skolskoj proslavi u Bozidarcu odsvirao Za Elizu na rastimovanom instrumentu.


Možda se nismo sasvim razumeli. Ja sam govorio o 6 učenika iz jednog (mog) odeljenja, a čini mi se da ti govoriš o razredu ili generaciji. Akademik koga imam na umu je moj brat blizanac. Sada imam i priliku da se popravim - imamo 2 akademika iz odeljenja. Drugi je Antonije Đorđević. Ukupno je, znači, 7 ljudi iz tog odeljenja završilo u vrhu. A imali smo mnogo budala za profesore.


Da, na A. Djordjevica sam mislio.
Bilo je budala, od sociologije, sto je (tada bilo) otprilike nuzno, pa nadalje. Ali valjda ne i otvorenih sadista, kakve sam imao u osnovnoj (oba nastavnika likovnog) niti evidentno umobolnih, kakva je bila moja profesorka matematike u petom. Veoma zalostan slucaj -- nalik Lizi iz podruma u Manovom Faustusu, ali povremeno agresivna. Poslali su je u prevremenu mirovinu.
freehand freehand 15:54 07.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic
Tsane, tebi nije dobro.


Ma gde dobro trbonjo... Gde dobro!?
Svratim ovde povremeno i vidim kako se razvlachish i guzish godinama, bez svrhe i smisla...
Valjda nemash nishta drugo...

Vidim, i malo povratim.

Gde dobro!?

Svratiš povremeno i navališ na moj fizički izgled i akademska dostignuća i na Šabanoviom i moje geografsko poreklo.
Ok, nije da mi je bitno ali je fenomenološki više nego interesantno šta pokondirenu tikvu i pochasnog konzula koji ima tu izvanrednu tastaturu (a Pajich nema, utata, i vitak je i zgodan za razliku od mene) poput tebe nagoni da se na ovakvom mestu bavi drugima na takav način.
Ok, nachin.
Kompleks li je, nekakva ushtorjenost, zavist, bemliga shta je. Al ima neka chuma što ti ne da da se opustish. Mislim, nemj da te Charlijevo sekundiranje zavara, to je sve samo ne znak da se ponashash normalno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:45 07.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic
Daj, podesi tu tastaturu, nemoj biti baš toliki glupan. Ako ne umeš, pitaj, pomoći će ti se.


Ja ovu "tastaturu" koristim josh od vremena prvih BBS-ova - pre nego shto si ti prvu ovcu izgubio. Sentimentalan sam, nostalgichan valjda... ko zna shta je.
A ti pomozi sebi seljachino, da te neki medjed ne stigne tamo u tim koloradima i oklahomama ili vec u kojoj si selendri (prikladno zavrshio).


Tch, tch, tch...

U mom selu smo se kao klinci sa takvim bolidima kao što si ti silno zabavljali, a vidi se da si i ti preživeo sličan tretman. Ali to je vreme prošlo, tužno je što si stucao toliko godina u guzicu, da pišeš ovakve izlučevine, a da ni tastaturu ne umeš da podesiš, te je greota podjebavati te. Ajde, zhiv bio.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:01 07.08.2019

Re: Da li je moguće

a Pajich nema, utata, i vitak je i zgodan


Što jes, jes, gde ja prođem tu padaju u trans i žene i kuguari. I znaš šta još - nekim genetskim inženjeringom u licu izgledam ~20 godina mlađi nego što jesam, to mi je glavni adut i kompenzacija za sve ostale mnogobrojne nedostatke.

Nego gde je to lepi cane imao priliku da ga vidi i uživa u tvom struku? Verovatno mu nedostaje i zagrljaj.
alselone alselone 18:04 07.08.2019

Re: Da li je moguće

jes, gde ja prođem tu padaju u trans i žene


gde ja prođem tu žene postaju trans
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:10 07.08.2019

Re: Da li je moguće

alselone
jes, gde ja prođem tu padaju u trans i žene


gde ja prođem tu žene postaju trans


Zakopaće tebe Srki u uglu dvorišta, pored štale.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:12 07.08.2019

Re: Da li je moguće

I frljali se balegom, i vijali ovchice da ih (i sebe) deflorishete, i redovno se chistili od vashi i stenica...


Tvoja upućenost u seoska zbivanja me sad iznenađuje. Da nisi i ti možda iz kakvog brloga pobegao?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:17 07.08.2019

Re: Da li je moguće

Tvoja upućenost u seoska zbivanja me sad iznenađuje. ...


Stvarno!? To je najbolje shto mozesh? :))))
Komichan si seljo.
maksa83 maksa83 18:18 07.08.2019

Re: Da li je moguće

Zakopaće tebe Srki u uglu dvorišta, pored štale.

Biće:

- Ova humka je rabarbara, ova humka je krompir, ova humka je paradajz, a ova humka je ... heh vidi ga raskop'o se, nema veze, sledeća humka je bosiljak...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:19 07.08.2019

Re: Da li je moguće

cane.srbljanovic
Tvoja upućenost u seoska zbivanja me sad iznenađuje. ...


Stvarno!? To je najbolje shto mozesh? :))))
Komichan si seljo.


Cane - kukurikačo!
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:20 07.08.2019

Re: Da li je moguće

maksa83
Zakopaće tebe Srki u uglu dvorišta, pored štale.

Biće:

- Ova humka je rabarbara, ova humka je krompir, ova humka je paradajz, a ova humka je ... heh vidi ga raskop'o se, nema veze, sledeća humka je bosiljak...


Sreća njegova da ne držim svinje.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:24 07.08.2019

Re: Da li je moguće

Cane - kukurikačo!


Srle - seljoberu.
alselone alselone 18:34 07.08.2019

Re: Da li je moguće

Sreća njegova da ne držim svinje.


Postoji urbana legenda ovde kod nas kako je naš gastos, recimo kao ti, zvao ćaleta da mu dođe u goste za Božić i ćale poželeo lepo da okrenu prase kako bog zapoveda, ali avaj, nema praseta da se kupi u slobodnoj prodaji, može samo u nekim komadima. Tu se on smorio, sin ga tešio ali opet srećan bio kako matori nije uradio neki plemenski obred za paljenjem mrtvih životinja u dvorištu, ali se matori dosetio. Dok je sin bio na poslu, matori otišao u pet shop i kupio ono ukrasno prase, sredio ga u garaži i okrenuo ga na sklepanom ražnju taman dok je sin došao sa posla.
cmix909 cmix909 19:44 07.08.2019

Re: Da li je moguće

razmisljam
Добродошао у мије блогодвориште.


Hvala. Odavno sam u tvojem i drugim lepim i zabavnim dvoristima, ali iza drveta.
razmisljam razmisljam 19:59 07.08.2019

Re: Da li je moguće

cmix909

Hvala. Odavno sam u tvojem i drugim lepim i zabavnim dvoristima, ali iza drveta.


Драго ми је што си коначно провирио иза дрвета, прескочио тарабу и упустио се у причу са осталима који се по блогодворишту врзмају.
nepopustljiv nepopustljiv 20:47 07.08.2019

Re: Da li je moguće

srdjan.pajic
cane.srbljanovic
Daj, podesi tu tastaturu, nemoj biti baš toliki glupan. Ako ne umeš, pitaj, pomoći će ti se.


Ja ovu "tastaturu" koristim josh od vremena prvih BBS-ova - pre nego shto si ti prvu ovcu izgubio. Sentimentalan sam, nostalgichan valjda... ko zna shta je.
A ti pomozi sebi seljachino, da te neki medjed ne stigne tamo u tim koloradima i oklahomama ili vec u kojoj si selendri (prikladno zavrshio).


Tch, tch, tch...

U mom selu smo se kao klinci sa takvim bolidima kao što si ti silno zabavljali, a vidi se da si i ti preživeo sličan tretman. Ali to je vreme prošlo, tužno je što si stucao toliko godina u guzicu, da pišeš ovakve izlučevine, a da ni tastaturu ne umeš da podesiš, te je greota podjebavati te. Ajde, zhiv bio.

Mislim - nije da ću puknuti od radoznalosti, nego, tek onako, usput - zašto Cane za tebe kaže da si seljober?!
Istina - ni ti njemu ne ostaješ dužan.
freehand freehand 21:39 07.08.2019

Re: Da li je moguće

Nego gde je to lepi cane imao priliku da ga vidi i uživa u tvom struku? Verovatno mu nedostaje i zagrljaj.

Tamo gde i Srki Fuksa o mom velikom nosu. Dakle, negde između tvojih svinjaca i kokošinjaca, kad je istrčavao da dotera toaletu.
freehand freehand 21:40 07.08.2019

Re: Da li je moguće

Mislim - nije da ću puknuti od radoznalosti, nego, tek onako, usput - zašto Cane za tebe kaže da si seljober?!

Mislim da je u pitanju isti razlog iz kog tebe doživljava kao intelektualca. Mižda i nije, al meni tako izgleda.
razmisljam razmisljam 00:08 08.08.2019

Re:Само да кажем

да ми је жао што је дошло до овог ,,разговора'' који је иницирао Цане.
Нисам раније реаговала, јер нисам знала како.

А Цанету башка хвала на добронамерним комплиментима које ми је уделио реплицирајући Фрихенду. Тај коментар је изгледа модерација уклонила, јер више не могу да га нађем, али је срећом остао у Фријевом одговору.
Молим модерацију да исти не брише, јер сам се емотивно везала за толику количину показане, па - намерности.

Н.З. Изгледа да је испарило још пар Цанетових коментара. Мислим да није било потребе за метлом. Свако доприноси разговору онако како најбоље зна.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:33 08.08.2019

Re: Re:Само да кажем

Мислим да није било потребе за метлом. Свако доприноси разговору онако како најбоље зна.


Da, u skladu sa svojim mogućnostima i nervnim rastrojstvom. Tako i cane: male mogućnosti, mali doprinos, samo ovaj izmet od kometara koji ilustruju pomenuto duševno rastrojstvo i primitivizam. Ali nema veze, ne treba da se briše, izvetriće smrad, i nadam se da će čoveku neko već umeti da pruži stručnu pomoć.

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:39 08.08.2019

Re: Da li je moguće

freehand
Nego gde je to lepi cane imao priliku da ga vidi i uživa u tvom struku? Verovatno mu nedostaje i zagrljaj.

Tamo gde i Srki Fuksa u mom velikom nosu. Dakle, negde između tvojih svinjaca i kokošinjaca, kad je istrčavao da dotera toaletu.


Znači, oped mosad-tetka? Pa, hebote, dokle više? Ja sam mislio da si neoprezno kačio slike na fejsbuku, ili tako nešto jednostavno i očigledno, a ti si, ono, osoba od posebnog interesa.

No, šta da se radi... odo ja da pretresem balegu i bunjište da mi se ne skupljaju muve.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:14 08.08.2019

Re: Re:Само да кажем

Ali nema veze, ne treba da se briše, izvetriće smrad,


Uf uf uf uf... A ne falish se ovde kako su te ovi pokvareni Ameri na granici bucnuli u formalin i drzali 3 dana, samo da se reshe stench-a? I osiguraju da ne zarazish neduzne gradjane oklahome?
Ne falish se kako si na "aplikaciji" za azil prichao kako te progone u Srbiji u kojoj nema slobode i vlada fashizam?
:)))))

Ali opanke chuvash ... To je i border control propustio.

E, na tim opancima Srdjane si doneo i proshvercovao balegu rodnu, i to ti smrdi Srdjane. Nesreco.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:29 08.08.2019

Re: Da li je moguće

freehand
Mislim - nije da ću puknuti od radoznalosti, nego, tek onako, usput - zašto Cane za tebe kaže da si seljober?!

Mislim da je u pitanju isti razlog iz kog tebe doživljava kao intelektualca. Mižda i nije, al meni tako izgleda.


Oh... ti si se, free, nashao da "objasnish" i odgovorish na pitanje koje nije bilo upuceno tebi...
:)))))
Smanji malo tu nervozu i entuzijazam chubby.
Your peasantry is showing.
:)))
BTW - za neupucene i rookies ovde - Mr freehand je ponosni gradjanin jedne selendre na medji rumunije i srbije... granica mu, takoreci, prolazi kroz kupatilo...
Granica, sitna i krupna stoka, i neshto peradi (zbog jaja i mesa)...

Od sveta je to vidlo samo temishvar - na razglednici, i komshijske svinje kad zalutaju i predju "liniju razdvajanja" :)))
Ali je drchno i naku*cheno, ko da je iz neke nedajboze, selendre.
Nauchilo se to da kucka (za otprilike 2 decenije) tu na b92, i to mu je career highlight.
Hebiga...
Ko ne zna... Sad zna.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:41 08.08.2019

Re: Re:Само да кажем

cane.srbljanovic
Ali nema veze, ne treba da se briše, izvetriće smrad,


Uf uf uf uf... A ne falish se ovde kako su te ovi pokvareni Ameri na granici bucnuli u formalin i drzali 3 dana, samo da se reshe stench-a? I osiguraju da ne zarazish neduzne gradjane oklahome?
Ne falish se kako si na "aplikaciji" za azil prichao kako te progone u Srbiji u kojoj nema slobode i vlada fashizam?
:)))))

Ali opanke chuvash ... To je i border control propustio.

E, na tim opancima Srdjane si doneo i proshvercovao balegu rodnu, i to ti smrdi Srdjane. Nesreco.


Dobro je, cane.smrdljanoviću, ne treba da zlouportebljavaš to što se ustručavam da te podjebavam, zbog mentalnog stanja u kome si došao na blog, bojim se da se ćeš da se samopovrediš ili da uzmeš da mučiš neke sitne životinje. Ajde, sad, paljba, somino.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 04:10 08.08.2019

Re: Re:Само да кажем

Ajde, sad, paljba, somino.


Seljoberuuuu... seljoberuuuu... shta te je tako pogodilo, seljoberuuuu...?
Ono za opanke?
Formalin?
Aplikacija za azil?
:)))))
Pa nemoj da se stidish seljoberchicu... Sve je to za ljude... Nashi smo...
:)))))

P.S. I to menjanje "Srbljanovic" u "Smrdljanovic"!? What's up with that? Izmenio si "Srb" u "Smrd"!?
What's bothering you, buddy... That must be some heavy shi*.
Like self-loathing or some really dark shi*... You half-shiptar, or something?
nepopustljiv nepopustljiv 05:04 08.08.2019

Re: Da li je moguće

freehand
Mislim - nije da ću puknuti od radoznalosti, nego, tek onako, usput - zašto Cane za tebe kaže da si seljober?!

Mislim da je u pitanju isti razlog iz kog tebe doživljava kao intelektualca. Mižda i nije, al meni tako izgleda.

Eeeee, da - kada si me već strpao u odgovor ... šta ti misliš, da li sam ja intelektualac?
nepopustljiv nepopustljiv 05:06 08.08.2019

Re: Re:Само да кажем

razmisljam
да ми је жао што је дошло до овог ,,разговора'' који је иницирао Цане.
Нисам раније реаговала, јер нисам знала како.

А Цанету башка хвала на добронамерним комплиментима које ми је уделио реплицирајући Фрихенду. Тај коментар је изгледа модерација уклонила, јер више не могу да га нађем, али је срећом остао у Фријевом одговору.
Молим модерацију да исти не брише, јер сам се емотивно везала за толику количину показане, па - намерности.

Н.З. Изгледа да је испарило још пар Цанетових коментара. Мислим да није било потребе за метлом. Свако доприноси разговору онако како најбоље зна.

Zašto ti je žao?!
Što su Frihend i Pajić pokazali svoje lice!?
Ja ne verujem da su oni takvi - nego da im se omaklo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana