Budućnost| Na današnji dan

Rat simbola

jinks RSS / 10.09.2021. u 11:02

rs1.jpg

Uskoro će godišnjica terorističkog napada na SAD od 11.9.2001. godine, što pokreće različita pitanja, uključujući i ono na kojim se sve nivoima uopšte i vode ratovi. Naime, mnogi će reći da je osnovno obeležje terorizma to da je jedan od ključnih ciljeva, možda više nego i bilo koji drugi, napad na simbole nekog društva. Gde se ova definicija, neretko, može sa terorističkih napada proširiti i na mnoge druge, čemu smo i sami, što u bližoj, što u daljoj, a čak i u nedavnoj prošlosti često mogli da posvedočimo.

Naime, još je čuveni Džon Adams 1815. godine rekao da je pobeda u Američkoj revoluciji za oslobođenje od britanske vladavine izvojevana pre nego što je sam revolucionarni rat uopšte i počeo. Kao i to da se sve odigralo 15 godina ranije, tokom kojih je vršena mobilizacija američkih kolonista, u dobroj meri i kroz propagiranje zajedničkog sistema simbola suprotstavljenih britanskog kolonijalnoj vlasti. Takođe, mnogi moderni američki političari insistiraju na tome da je i pobeda u Hladnom ratu u dobroj meri izvojevana na simboličkoj ravni, kao i to da je i prvi moderni Rat simbola upravo i započeo padom Berlinskog zida, i završio napadom 11.9.2001. godine. Kao i to da će svi budući ratovi sve više biti vođeni i dobijani u dobroj meri u simboličkoj sferi, kroz sve uočljivije bitke simbola.

Ili, što bi rekao Dž.F. Kenedi tokom Kubanske krize 1962. godine: „Ratovi se dobijaju pre nego što uopšte i započnu, i to nigde drugde do u - hramovima."

Takođe, priča o ratovima simbola može se jednako uspešno primeniti kako na marketinške, tako i na razne druge vidove ratova korporacija, počev od multinacionalnih, pa dalje. Takođe, napad od 9/11, najviše zbog toga što je u raskoraku iznenadio čitave SAD (koje su se i same našle u čudu, i koje su u kratkom vremenskom periodu morale da generišu potpuno novi skup simbola adekvatan novim okolnostima) u razmaku od nekoliko nedelja na očigled sviju pokazao na koje sve načine funkcioniše simbolički sistem jedne velike i važne zemlje. Počev od fabrika simbola u Holivudu i Medison Aveniji, preko medija koji ih plasiraju, pa sve do Vašingtona koji upravo njima i upravlja.

Sad, postoje i istraživači po kojima se u osnovi ratova simbola nalazi dualnost njihovih značenja, odnosno simboli koji karakterišu suprotna značenje određenih pojmova. Po njima, postoje dve osnovne grupe dualnosti - tradicionalne i savremene.

U tradicionalne simboličke dualnosti se ubrajaju: (i) zapad-istok, (ii) žensko-muško, (iii) budućnost-prošlost, (iv) mesto-prostor, (v) oko-uvo, (vi) relativno-apsolutno, (vii) iznad-ispod (odnosno, vertikalno i horizontalno), kao i (viii) spoljašnjost-unutrašnjost.

Dok su, po autorima, savremene simboličke dualnosti: (i) elektricitet-vatra, (ii) duhovnost-religija (odnosno, verujem u ono što vidim-vidim ono u šta verujem), (iii) piramidalnost-umreženost, (iv) proizvodnja-potrošnja, (v) izvoz-uvoz (odnosno, lokalizam-globalizam), (vi) kapitalizam-fundamentalizam, (vii) stari-mladi, (viii) grad-selo (odnosno, kultura-priroda), i (ix) pluralizam-totalitarizam.

Naime, istraživači su na primeru rata simbola protiv terorizma koji je usledio nakon 9/11 pokušali da iznađu sve nivoe simboličkih dualnosti na kojima je on upravo i vođen. Opet, po nekima bi navedenom skupu u tom smislu mogle da se dodaju još neke. Između ostalih, centar-periferija, obrazovanje-neobrazovanje, starosedelac-došljak, naše-njihovo, domaćin-stranac, naravno, uz mogućnost da se neke od pomenutih, kao i mnoge druge, mogu svesti na gorenavedene tradicionalne i savremene.

U drugoj sličnoj analizi izbor ciljeva terorističkog napada 9/11 pokušavaju da objasne dualnošću koja možda na određeni način uspeva sve prethodne i da objedini. Name, radi se o dualnosti simbola 1 i 2. Gde simbol 1 označava apsolutnu individualnost, dok simbol 2 označava sve što postoji izvan individualnosti. U tom smislu izbor Svetskog trgovinskog centra (koji su činile dve identične zgrade) za metu terorističkog napada označavao bi napad na simbol zajedništva i saradnje (koji potiče, bar po autorima, iz simbolike broja 2) u zemlji koja je inače veliča individualnost, što ga je činilo veoma bitnim, možda čak i mnogo više u SAD nego bilo gde drugde.

Te bi teroristički napad na toliko važan simbol, značenja zajedništva i saradnje koji prevazilaze individualnost, nadmašio kulturološke ili religijske razlike, i udario u same temelje ne samo postojećeg, već i svekolikog budućeg ustrojstva američkog društva.

A što upravo i jeste po nekima suština terorizma.

 



Komentari (824)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

macak_tosa macak_tosa 12:46 10.09.2021

M'da!

Mislim da Svetski trgovački centar može da bude simbol svačega, ali najmanje 'zajedništva i saradnje'.
jinks jinks 13:54 10.09.2021

Re: M'da!

Pitanje i iz čijeg se ugla gleda.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:59 10.09.2021

Re: M'da!

jinks
Pitanje i iz čijeg se ugla gleda.


I da li onda može da se kaže da je individualizam, na tom simboličkom planu, pobedio, pošto su Bliznakinje nakon rušenja zamenjene onim jednim behemotom od zgradurine?

(Bejah u Njujorku krajem avgusta te godine kod nekih prijatelja, i u sklopu obaveznog razgledanja grada popesmo se na onaj observation deck na WTC, da, što se kaže, uhvatimo pogled, jedan od poslednjih, što tad nismo znali. I pogled je bio stvarno dobar. Ali kažu da su te zgrade, kad su izgrađene, bile dosta loše prihvaćene od njujorčana i šire, u estetskom smislu, ali su onda, vremenom, urasle ljudima u srca. Što će reći, simboli se daju nametnuti, samo treba biti uporan i strpljiv. Tako će valjda da bude i sa onom kičerica šišarkom kod bivše štajge u Beogradu, pod uslovom da je neke sledeće vlasti ne sklone.)




jinks jinks 15:05 10.09.2021

Re: M'da!

Možda je nekome i bio cilj da pobedi apsolutni individualizam ... što bi rekao neki teoretičar zavere.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:11 10.09.2021

Re: M'da!

jinks
Možda je nekome i bio cilj da pobedi apsolutni individualizam ... u nekakvoj novoj verziji teorija zavere.


To nisu nove teorije zavere, još od 11. septembra razni znalci tvrde da je to bilo delo Službe. A ko bolje poznaje svoj narod i njegovu duhovnost od Službe, ja stvarno ne znam. Mislim da ima tu nečega...
loader loader 16:47 10.09.2021

Re: M'da!

Meni je upadljivije to što su SAD na 20-godišnjicu povukle trupe i, ako se bezobrazno dobro pamti, odustale od "borbe protiv terorizma" (jasno je svakome da u Avganistanu ništa nije rešeno; čak, postalo je još gore, s obzirom da ekstremisti em smatraju da su pobedili kauboje, em se ceo jedan korumpirani avganistanski estabilišment ogrešio o narod i narodnu kasu, pa ekstremisti imaju i taj, dodatan razlog da sebe proglase prijateljima naroda, u suštini socijalistima).
mirelarado mirelarado 16:58 10.09.2021

Re: M'da!

Meni je upadljivije to što su SAD na 20-godišnjicu povukle trupe i, ako se bezobrazno dobro pamti, odustale od "borbe protiv terorizma"


Ali im je to poslužilo kao dobar izgovor za dvadeset godina intervencionističke politike. Malo li je.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:01 10.09.2021

Re: M'da!

loader
Meni je upadljivije to što su SAD na 20-godišnjicu povukle trupe i, ako se bezobrazno dobro pamti, odustale od "borbe protiv terorizma" (jasno je svakome da u Avganistanu ništa nije rešeno; čak, postalo je još gore, s obzirom da ekstremisti em smatraju da su pobedili kauboje, em se ceo jedan korumpirani avganistanski estabilišment ogrešio o narod i narodnu kasu, pa ekstremisti imaju i taj, dodatan razlog da sebe proglase prijateljima naroda, u suštini socijalistima).


Kako ništa nije rešeno - pa ubijen je Bin Laden, i razmontirana mu Alkaida, kao organizator napada 11. septembra, to je bilo i deklarisano na početku rata kao cilj. A i od borbe protiv terorizma se nije odustalo, niti to neko pominje, naprotiv, mislim da će samo da se pređe na daljinsko dronovanje, mada meni se čini da će Talibani oko toga da se sami pobrinu. Odustalo se od "gradnje nacije", i uspostavljanja demokratije, tu je omanuto totalno, zbog objektivnih poteškoća i subjektivnih slabosti.
macak_tosa macak_tosa 18:08 10.09.2021

Re: M'da!

srdjan.pajic
jinks
Možda je nekome i bio cilj da pobedi apsolutni individualizam ... u nekakvoj novoj verziji teorija zavere.


To nisu nove teorije zavere, još od 11. septembra razni znalci tvrde da je to bilo delo Službe. A ko bolje poznaje svoj narod i njegovu duhovnost od Službe, ja stvarno ne znam. Mislim da ima tu nečega...

Nemam neko specijalno mišljenje o tome, osim da sam to shvatio rezonski.
Pošto sam uveren da je ono rušenje kula, na onaj način, previše kompleksno da bi moglo da bude isplanirano od strane američke (ili bilo koje službe).
Toga dana, u to vreme, svratim nešto kod strica da se konsultujem nešto.
On sedi u dnevnoj sobi ispred TV-a.
Šta gleda, pitam ga?
On samo, bez reči, prstom pokaza u ekran.
Ja pogledam - i baš u tom trenu se u drugu kulu zabija avion.
Naravno, da sam nekoliko sekundi mislio da se radi o nekom filmu.
Ponovno sam pogledao u strica - i po njemu ukapirao da se ovo dešava baš tada.
Malo je reći da sam bio zaprepašten i da sam osetio neku neobjašnjivu nelagodu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:15 10.09.2021

Re: M'da!

Malo je reći da sam bio zaprepašten i da sam osetio neku neobjašnjivu nelagodu.


Ja sam ovde krenuo na posao tog dana i dugar mi, isto tako zaprepašten, u prolazu rekao šta se desilo, i pomislio sam, au, ala će neko sad da najebe. A kad sam godinu dana kasnije morao da putujem na neku konferenciju, što je ispalo baš 11. septembra, avion je bio skoro prazan, što nikad ni pre ni posle nisam video. Tad se šuškalo da će teroristi isto da obeleže svoju godišnjicu.





macak_tosa macak_tosa 18:35 10.09.2021

Re: M'da!

srdjan.pajic
Malo je reći da sam bio zaprepašten i da sam osetio neku neobjašnjivu nelagodu.


Ja sam ovde krenuo na posao tog dana i dugar mi, isto tako zaprepašten, u prolazu rekao šta se desilo, i pomislio sam, au, ala će neko sad da najebe. A kad sam godinu dana kasnije morao da putujem na neku konferenciju, što je ispalo baš 11. septembra, avion je bio skoro prazan, što nikad ni pre ni posle nisam video. Tad se šuškalo da će teroristi isto da obeleže svoju godišnjicu.



Bilo, ne ponovilo se!
Ne samo Amerima, nego nikome.
loader loader 18:44 10.09.2021

Re: M'da!

Kako ništa nije rešeno - pa ubijen je Bin Laden, i razmontirana mu Alkaida,

То није решење, нити може да се зове решење. То је парцијална акција, парцијални ефекат. Екстремизам остаје константа, која ће зависно од тренутних услова бити у полуактивном или активном облику. Узгред, али у општем контексту (константа) опет небитно, Ладен је амерички миљеник. Он је као услужни амерички екстремиста постао одбегли екстремиста, више не амерички, већ муслимански, управо завршавајући своје деловање у природној средини, муслиманској ствари. Муслимани су генерално на Блиском истоку и ту, у средњој, јужној Азији само стратешке тачке, или пунктови где се срче нафта, тј. живи долари. Авганистан је сада остао као плодно тле за ницање нових форми екстремизма, а храбри и остале муслиманске земље које имају ту тенденцију, латентну или у некој видљивој фази.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:13 10.09.2021

Re: M'da!

То је парцијална акција, парцијални ефекат.


Parcijalno rešenje je izraz koji valjda tražiš, a da je uspeo ovaj drugi deo, da se tamo napravi koliko toliko normalna zemlja, verovatni bi i rešenje bilo potpuno. Ali nije da nije probano.

Ali jel Osama može da organizuje teroriste sa dna mora? Teško. Znači poslata je i neka poruka kako će proći svi drugi zainteresovani za takve akcije. Sad, koliki su efekti toga, videćemo. Mislim da se ni Talibanima ne isplati da ih roka ko stigne zbog toga što ugošćavaju belosvetske teroriste. A, realno, i nema mnogo takvih likova kao što je bio Osama, sposobnih i sa resursima da organizuju neko veće čudo.



loader loader 19:59 10.09.2021

Re: M'da!

Ali nije da nije probano.

Slaba poruka. Samo je ojačala ekstremiste. Probali, propali, a mi još jači.

I ja probao pre neki dan da pogodim Italiju (dvojka), ali nije uspelo. Pao tiket samo tako. :( ... :)
Onda oni ojačali i razbili sa nekoliko golova razlike.


Znači poslata je i neka poruka kako će proći svi drugi zainteresovani za takve akcije.

Fanatici ne reaguju na "takve poruke", jer se u kontekstu borbe ne boje za svoj život. To valjda znamo. Razlika je jedino u sazrevanju situacije da se prikupe resursi za novi krupan "poduhvat".

U svakom slučaju, bilo bi odlično da je oštrica terorizma otupljena.
shmoo shmoo 20:04 10.09.2021

Re: M'da!

mirelarado
Meni je upadljivije to što su SAD na 20-godišnjicu povukle trupe i, ako se bezobrazno dobro pamti, odustale od "borbe protiv terorizma"


Ali im je to poslužilo kao dobar izgovor za dvadeset godina intervencionističke politike. Malo li je.



Двадесет година?

Богами, траје то већ 120 година.

Прво се кренуло од сопственог "задњег дворишта".

an immersive and metaphorical portrait of post-colonial, «utopian» Cuba, where the 1898 explosion of the USS Maine still resonates. This Big Bang ended Spanish colonial dominance in the Americas and ushered in the era of the American Empire. At the same time and place, a powerful tool of conquest was born: cinema as propaganda. In EPICENTRO, Sauper explores a century of interventionism and myth-making together with the extraordinary people of Havana – particularly its children, who he calls «young prophets» – to interrogate time, imperialism and cinema itself. (ЛИНК)









Све остало после, Европа и Азија било је рутина.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:12 10.09.2021

Re: M'da!

Slaba poruka. Samo je ojačala ekstremiste. Probali, propali, a mi još jači.


Onda ništa, da sačekamo malo, da se odmorimo, pa da probamo opet. A možda neko ima bolju ideju kako se otarasiti terorista (dobro, i drug vcucko je imao ideju, ali je bila dosta radikalna, rekao bih, u smislu ličila je na konačno rešenje, što nije ovde izazvalo baš salve odobravanja, naprotiv).

Fanatici ne reaguju na "takve poruke", jer se u kontekstu borbe ne boje za svoj život. To valjda znamo.


Pa nije baš tako, da se ne boje sigurno ne bi pobegli odma u planine Pakistana i tamo se krili u pećini 20 godina, čekali svoj momenat da se iskažu. Ne boje se možda samo ovi pioni, što se opašu pojasom sa dinamitom i dignu se u vazduh na pijaci. Ali i njima mora neko da kaže: uzmi taj i taj pojas, i idi na tu i tu pijacu.


shmoo shmoo 20:35 10.09.2021

Re: M'da!

srdjan.pajic

Kako ništa nije rešeno - pa ubijen je Bin Laden, i razmontirana mu Alkaida,... A i od borbe protiv terorizma se nije odustalo, niti to neko pominje, naprotiv, mislim da će samo da se pređe na daljinsko dronovanje,






Дроновима које праве Кинези и продају их широм света?

(Замисли, чак и школе у Србији од 1. септембра ове године добијају дронове и учимо децу како да њима управљају. Мали Српчићи, будући талибани. )










Видим, Дороти, да још увек верујеш Холивуду?

Па јес, има ту материјала за блокбастере колико хоћеш... Арапско пролеће, па Исламска држава, па Сирија, па опет талибани, па...

То је нама наша борба против тероризма дала.






П.С. - Само за тебе, Дороти.

(Личе на оне ликове у Немачкој уочи 1933, је л' да?)





alselone alselone 20:36 10.09.2021

Re: M'da!

верујеш Холивуду?


Мора се веровати вестима. Па како без тога.
Сви ви Хрвати, Мађари, гејеви и Албанци, ако вам се не свиђа Вучић, селите се из Србије. Доста је ваших критика!

Или будите срећни или магла! Шта тражите овде.
alselone alselone 20:39 10.09.2021

Re: M'da!

И Бугари.
shmoo shmoo 20:42 10.09.2021

Re: M'da!

alselone
верујеш Холивуду?


Мора се веровати вестима. Па како без тога.
Сви ви Хрвати, Мађари, гејеви и Албанци, ако вам се не свиђа Вучић, селите се из Србије. Доста је ваших критика!

Или будите срећни или магла! Шта тражите овде.









Знаш, има једна приповетка Леонида Андрејева о пароху Василију Фивејском који, без обзира колико му се ужаса догађа у животу, излази често у поље класалог жита и усред тог таласавог жутог злата рашири руке, подигне поглед у небо и каже:"Ја верујем!"

Само отац Василије ту мисли на Бога.

Не знам на кога Дороти мисли.



EDIT:

Мора се веровати вестима.



Ма да је само вестима па и некако.

Али Холивуду?

Е, јбг.

shmoo shmoo 20:44 10.09.2021

Re: M'da!

alselone
И Бугари.


И Власи.

И Врачарци.

А богами и Бачвани. Са све Сремицама које се, као што то и сам знаш, разликују од болести по томе што болест може бит' доброћудна.

alselone alselone 20:48 10.09.2021

Re: M'da!

Знаш, има једна приповетка Леонида Андрејева о пароху Василију Фивејском који, без обзира колико му се ужаса догађа у животу, излази често у поље класалог жита и усред тог таласавог жутог злата рашири руке, подигне поглед у небо и каже:"Ја верујем!"


Најважније је у животу бити срећан. У принципу сви ми живимо у матриксу, и ако у свом матриксу нађеш надражаје који те праве срећним, па ти си човече успео у животу.

Што пас лиже муда?
jinks jinks 20:50 10.09.2021

Re: M'da!

Најважније је у животу бити срећан.

Бити срећан, и чинити друге срећним.
alselone alselone 20:50 10.09.2021

Re: M'da!

и чинити друге срећним.


Ово је већ потпуно али потпуно други пар опанака.

Био сам ироничан у претходном коментару.
jinks jinks 20:54 10.09.2021

Re: M'da!

shmoo


The rest of you are just visiting


U filmu "Dobar pastir" su u ovom monologu mislili na WASP-ove koliko se sećam, kao "vlasnike" SAD.

И Власи.

И Врачарци.

Ma, Vlasi su carevi, a i Vračarci, posebno oni koji su rođeni na Zvezdari :)
shmoo shmoo 21:02 10.09.2021

Re: M'da!

alselone
и чинити друге срећним.


Ово је већ потпуно али потпуно други пар опанака.

Био сам ироничан у претходном коментару.



Схватио сам.

Ипак ти је Дороти другар који тренутно спава, јавиће се већ током ноћи на Блог Б92 када се буде пробудио у своје рано америчанско суботње јутро.

А шта ти мислиш, да ли је лепше оној џукели која лиже туђа шарена муда или оном џукцу који лиже сопствена муда која год боје била?

Велика је то недоумица у свачијем животу.

Зато те и питам, да чујем и шта други мисле.





vrabac_onaj vrabac_onaj 21:04 10.09.2021

Re: M'da!

alselone


Најважније је у животу бити срећан. У принципу сви ми живимо у матриксу, и ако у свом матриксу нађеш надражаје који те праве срећним, па ти си човече успео у животу.




Имај стрпљења па погледај цео, јес да је скоро 10 минута, ал вреди.

Оно где ме одушевио је "Нисам ја тај левел" :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:14 10.09.2021

Re: M'da!

Ја бих се опкладио је најбоље оном псу који не лиже ничија муда (па ни своја) него јебе неку добру кују.
Али добро, то је само моје мишљење.
alselone alselone 21:18 10.09.2021

Re: M'da!

Имај стрпљења па погледај цео, јес да је скоро 10 минута, ал вреди.


Погледао сам. Ако бих одговорио, звучало би патетично овде на блогу. Причаћемо уживо.

Само кратко - мислим да је поента живота смањити количину патње око себе. Јер у принципу, живот јесте патња. Која те временом искриви.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:25 10.09.2021

Re: M'da!

srdjan.pajic
pogled, jedan od poslednjih, što tad nismo znali. I pogled je bio stvarno dobar. Ali kažu da su te zgrade, kad su izgrađene, bile dosta loše prihvaćene od njujorčana i šire, u estetskom smislu, ali su onda, vremenom, urasle ljudima u srca.


I Ajfelov toranj je imao gomilu protivnika.
Čak ie grad Pariz bio, na konkursu, naravno, odabrao firmu koja je trebala da ga sruši-demontira. Odabrana firma ubrzo bankrotira toranj ostade živ i postade simbol Pariza i same Francuske.
jinks jinks 21:28 10.09.2021

Re: M'da!

I Ajfelov toranj je imao gomilu protivnika.

Nakon što je Ajfelov toranj izgrađen nastala je spontano i grupa poznatih slikara, pesnika, ... koja se redovno skupljala u bistrou neposredno pored tornja, pošto je to bilo jedino mesto sa koga se nije video.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:28 10.09.2021

Re: M'da!

alselone


Најважније је у животу бити срећан.

"Jer sreća je lepa samo dok se čeka,
dok od sebe samo nagoveštaj da."

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:29 10.09.2021

Re: M'da!

Јер у принципу, живот јесте патња.


Е, али није. Него је она "чаша жучи и чаша меда".
Ко ону чашу меда промаши, углавном је сам крив (сем у неким изузетним ситуацијама).
shmoo shmoo 21:33 10.09.2021

Re: M'da!

jinks

U filmu "Dobar pastir" su u ovom monologu mislili na WASP-ove koliko se sećam, kao "vlasnike" SAD.



У том филму овај дијалог се води између мафијашког боса (Џое Пеши) и Алена Далса ( "мистер Карлсон" ), first civilian Director of Central Intelligence Agency, регрутованог још у његовој студентској младости у сјемениште (как' би то назвали језуити), Skull and Bones.

Првобитно је био дипломата, између осталог и у Берну где се по сопственим речима 1917. састао са Лењином дан уочи одласка Волође Иљича у Санкт Петерсбург.

Затим је покушао (неуспешно) да се кандидује на неким унутарстраначким републиканским изборима ( "As the Republican Party began to divide into isolationist and interventionist factions, Dulles became an outspoken interventionist..." ), а онда Dulles was recruited into the Office of Strategic Services by William J. Donovan in October 1941. После рата долази 1947. и остало све низ ред у служби Агенције... Италија 1947, Костарика 1948, Албанија 1949, Сирија 1949, Кина и Бурма 1950, Египат 1952,... итд, итд, итд.


The surveillance state that Snowden and others have exposed is very much a legacy of the Dulles past. I think Dulles would have been delighted by how technology and other developments have allowed the American security state to go much further than he went.



Тако да... Јесте, у праву си... Крем де ла крем WASP.

Или како то рече један од њих својевремено једном конгресмену који је то после испричао у интервјуу:


So you’re from Congress — what the hell is that to us? You’ll be packed up and gone in a couple of years, and we’ll still be here.




EDIT:

Unless you believe we’re governed by shape-shifting space lizards, your darkest suspicions about how the world works may be an underestimate.





alselone alselone 21:35 10.09.2021

Re: M'da!

Е, али није.

У принципу јесте. У поенти својој, живот је патња. Само је питање како се ко носи са тим.

То не значи да не треба бити срећан, ох не, никако, напротив.

Зато је прича о Исусу револуционарна међу другим верама.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:36 10.09.2021

Re: M'da!

jinks

Nakon što je Ajfelov toranj izgrađen nastala je spontano i grupa poznatih slikara, pesnika, ... koja se redovno skupljala u bistrou neposredno pored tornja, pošto je to bilo jedino mesto sa koga se nije video.
[/quote

Gi de Mopasan, Dima sin, Šarl Garnie, arhitekt pariske opere

bene_geserit bene_geserit 21:40 10.09.2021

Re: M'da!

Kako ništa nije rešeno - pa ubijen je Bin Laden, i razmontirana mu Alkaida, kao organizator napada 11. septembra, to je bilo i deklarisano na početku rata kao cilj. A i od borbe protiv terorizma se nije odustalo, niti to neko pominje, naprotiv, mislim da će samo da se pređe na daljinsko dronovanje ... Znači poslata je i neka poruka kako će proći svi drugi zainteresovani za takve akcije.

Da bre, naravno, onih 10 godina posle Bin Ladenove smrti što smo svirali qrcu po Avganistanu i prelivali pare od poreza u: 1. džepove pretežno Blackwatera i sličnih private security firmi 2. dobavljača vojnih potrebština gde su se stvari što koštaju 1$ da se naprave plaćale po koju hiljadu dolara 3. Avganistanskih korumpiranih lokalnih činovnika koji su izmišljali vojnike (od onih "300 hiljada" vojnika preko 200 hiljada izmišljenih) da mogu njihove plate kod sebe u džep 4. Talibansko naoružanje 5. Plate raznih pacijenata što su završile women studies i sl. što su otišle da objašnjavaju Avganistancima kako treba da žive.
Jedina poruka koju ja vidim je da smo svi koji plaćamo porez američkoj državi budale, al na žalost moramo.

Nego ako nam je stalo da nema terorizma deluje mi da bi najbolje bilo da nas nema po Bliskom istoku uopšte.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:44 10.09.2021

Re: M'da!

srdjan.pajic


Kako ništa nije rešeno - pa ubijen je Bin Laden, i razmontirana mu Alkaida

Jesi li siguran da Aladin ubijen namrtvo?
Alkaida nije razmontirana već živa i zdrava, samo pod drugim imeno, ratuje U Siriji, Libiji i na drugim mjestima gdje zatreba.

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:45 10.09.2021

Re: M'da!

bene_geserit


Nego ako nam je stalo da nema terorizma deluje mi da bi najbolje bilo da nas nema po Bliskom istoku uopšte.


Е то не може.
alselone alselone 21:49 10.09.2021

Re: M'da!

Da bre, naravno, onih 10 godina posle Bin Ladenove smrti što smo svirali qrcu po Avganistanu i prelivali pare od poreza u: 1. džepove pretežno Blackwatera i sličnih private security firmi 2. dobavljača vojnih potrebština gde su se stvari što koštaju 1$ da se naprave plaćale po koju hiljadu dolara 3. Avganistanskih korumpiranih lokalnih činovnika koji su izmišljali vojnike (od onih "300 hiljada" vojnika preko 200 hiljada izmišljenih) da mogu njihove plate kod sebe u džep 4. Talibansko naoružanje 5. Plate raznih pacijenata što su završile women studies i sl. što su otišle da objašnjavaju Avganistancima kako treba da žive.
Jedina poruka koju ja vidim je da smo svi koji plaćamo porez američkoj državi budale, al na žalost moramo.


Какав си ти антинационалиста. Боље да се одселиш.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:51 10.09.2021

Re: M'da!

srdjan.pajic

Onda ništa, da sačekamo malo, da se odmorimo, pa da probamo opet.


Možda bi efikasnije bilo da ih prestanetee direktno i indirektno finansirati. I obučavati da vam budu korisni idioti.
zaharaga zaharaga 21:51 10.09.2021

Re: M'da!

shmoo
jinks

U filmu "Dobar pastir" su u ovom monologu mislili na WASP-ove koliko se sećam, kao "vlasnike" SAD.



У том филму овај дијалог се води између мафијашког боса (Џое Пеши) и Алена Далса ( "мистер Карлсон" ), first civilian Director of Central Intelligence Agency, регрутованог још у његовој студентској младости у сјемениште (как' би то назвали језуити), Skull and Bones.

Првобитно је био дипломата, између осталог и у Берну где се по сопственим речима 1917. састао са Лењином дан уочи одласка Волође Иљича у Санкт Петерсбург.

Затим је покушао (неуспешно) да се кандидује на неким унутарстраначким републиканским изборима ( "As the Republican Party began to divide into isolationist and interventionist factions, Dulles became an outspoken interventionist..." ), а онда Dulles was recruited into the Office of Strategic Services by William J. Donovan in October 1941. После рата долази 1947. и остало све низ ред у служби Агенције... Италија 1947, Костарика 1948, Албанија 1949, Сирија 1949, Кина и Бурма 1950, Египат 1952,... итд, итд, итд.


The surveillance state that Snowden and others have exposed is very much a legacy of the Dulles past. I think Dulles would have been delighted by how technology and other developments have allowed the American security state to go much further than he went.




Тако да... Јесте, у праву си... Крем де ла крем WASP.

Или како то рече један од њих својевремено једном конгресмену који је то после испричао у интервјуу:


So you’re from Congress — what the hell is that to us? You’ll be packed up and gone in a couple of years, and we’ll still be here.





U 17 trenutaka proleca ima jedna scena u kojoj Dales pregovara 1945 u tom Bernu s nekim valjda Himlerovim izaslanikom, da Himler skloni Hitlera, postane furer, potpise primirje s englezima, i onda svu vojsku prebaci na istok. Tj. to je Stirlic javio u Moskvu.

No, to je istorija, nego gde su nase poruke? Ajde moje sto vise nema, nego nema od uglednih blogera.
shmoo shmoo 21:55 10.09.2021

Re: M'da!

vrabac_onaj
Ја бих се опкладио је најбоље оном псу који не лиже ничија муда (па ни своја) него јебе неку добру кују.
Али добро, то је само моје мишљење.



Питао сам Алселона.

Ти и ја имамо неки договор од раније ако ме памћење добро служи?


alselone alselone 21:56 10.09.2021

Re: M'da!

Питао сам Алселона.


Ја се плашим да одговорим да ме не дочекају на граници.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:00 10.09.2021

Re: M'da!

Nego šta bi sa komentarima, džinkse? Palo brisanje, koliko vidim, iako nije niko lajao, bar ja nisam video. Ili se neko predomislio, revidirao stavove .


shmoo shmoo 22:01 10.09.2021

Re: M'da!

zaharaga

nego gde su nase poruke? Ajde moje sto vise nema, nego nema od uglednih blogera.



На које поруке мислиш?

Нисам приметио да је овде нешто нестало... Зато питам.

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:02 10.09.2021

Re: M'da!

shmoo
vrabac_onaj
Ја бих се опкладио је најбоље оном псу који не лиже ничија муда (па ни своја) него јебе неку добру кују.
Али добро, то је само моје мишљење.



Питао сам Алселона.

Ти и ја имамо неки договор од раније ако ме памћење добро служи?




Рецимо да је то био уопштен одговор на задату тему, никако одговор теби.
Дакле, ја мислим да је најбоље оном псу који сатре од курца неку добру кују. Од лизања што својих, што туђих муда нема неке вајде.
Као што рекох, то је ипак само моје мишљење, прихватам да има и другачијих.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:11 10.09.2021

Re: M'da!

vrabac_onaj
shmoo
vrabac_onaj
Ја бих се опкладио је најбоље оном псу који не лиже ничија муда (па ни своја) него јебе неку добру кују.
Али добро, то је само моје мишљење.



Питао сам Алселона.

Ти и ја имамо неки договор од раније ако ме памћење добро служи?




Рецимо да је то био уопштен одговор на задату тему, никако одговор теби.
Дакле, ја мислим да је најбоље оном псу који сатре од курца неку добру кују. Од лизања што својих, што туђих муда нема неке вајде.
Као што рекох, то је ипак само моје мишљење, прихватам да има и другачијих.



Šta je ovo, ljudi, odem na ručak iz priče o septembru 11, a vratim se na priču o nekakvim kučićima i kujama, i pola komentara fali. I to sve nakon samo par tasinih groktaja, koje me, priznajem, mrzi da čitam.





jinks jinks 22:13 10.09.2021

Re: M'da!

srdjan.pajic
Nego šta bi sa komentarima, džinkse? Palo brisanje, koliko vidim, iako nije niko lajao, bar ja nisam video. Ili se neko predomislio, revidirao stavove .

Nemam pojma, šta je brisano.
shmoo shmoo 22:21 10.09.2021

EDIT

shmoo
zaharaga

nego gde su nase poruke? Ajde moje sto vise nema, nego nema od uglednih blogera.



На које поруке мислиш?

Нисам приметио да је овде нешто нестало... Зато питам.





Није ваљда и код jinks-а на његовим блоговима ударила та заразна








зато што смо невакцинисани?


Знаш оно о оној фотографији друга Стаљина са својим саборцима и камарадима на којој су полако током година сви нестајали један по један све док на крају на тој фотографији коју су објављивали у новинама камарад Коба није остао потпуно сам?






srdjan.pajic srdjan.pajic 22:22 10.09.2021

Re: M'da!

jinks
srdjan.pajic
Nego šta bi sa komentarima, džinkse? Palo brisanje, koliko vidim, iako nije niko lajao, bar ja nisam video. Ili se neko predomislio, revidirao stavove .

Nemam pojma, šta je brisano.


Pa evo se žale ljudi dole, tu je i mojih par komentara otišlo, a stvarno ne razumem zašto je obrisano. Verujem da nisi ti.


jinks jinks 22:26 10.09.2021

Re: M'da!

Pa evo se žale ljudi dole, tu je i mojih par komentara otišlo, a stvarno ne razumem zašto je obrisano. Verujem da nisi ti.

Video sam naknadno, nestao je onaj niz o rasnim izjašnjavanjima među studentima, gde si i ti komentarisao.

Ja nisam brisao ništa ... nikada.
shmoo shmoo 22:30 10.09.2021

Re: M'da!

jinks
srdjan.pajic
Nego šta bi sa komentarima, džinkse? Palo brisanje, koliko vidim, iako nije niko lajao, bar ja nisam video. Ili se neko predomislio, revidirao stavove .

Nemam pojma, šta je brisano.



Нисам ни помислио да си ти.

Као што нисам ни помислио да је Хорхе обрисао мој коментар са причом о Боскету и његовој тужној судбини на једном свом недавном блогу.


Боске

Данас сам на утакмици опет видео Боскета као и сваки пут у последњих скоро двадесет година. Замолио ме је да му помогнем да се спусти низ степенице до свог сталног седишта на стадиону одакле помно прати игру и својим промуклим али веома јаким гласом виче повремено:"Бели, бели! 'Ајмо бели! Судија, дај му картон!" И сличне повике са фудбалских трибина.

Ови из ФК Чукарички примили су га пре скоро две деценије у један од помоћних објеката на стадиону, кућицу за лекарску екипу у којој је спроведена струја и вода и грејање. Касније су поставили на стадиону један исти такав монтажни објекат у којем Боске од тада живи. То је његов дом. Фудбалери, руководство клуба навијачи Чукаричког и сви људи са Брда који знају ко је он повремено му поклоне неку стару одећу и обућу, а свакодневно му неко плати оброке у ресторану поред стадиона или у неком угоститељском објекту у близини.

Рекао бих да му је око шездесет година. Средње је висине али крупан, као од брега одваљен. Има велику главу, сада већ увелико седу проређену косу и браду и светлоплаве очи увек широм отворене и изненађене као у неког детета које открива свет. На глави и лети и зими има неку стару прљаву и флекаву безбол капу, а мајица и дугачке панталоне му тако стоје да се одмах види да нису за њега куповане него добијене од некога ко их је већ добрано износио.

Под руком држи неки стари женски кишобран, сав климав, изломљен и поцепан. Понео га је да се заштити од сунца које је данас још увек жестоко пекло чак и у пола седам увече.

Док се спуштамо низ степенице на трибинама стадиона, он се ослања на моју руку, а ја гледам у његова помодрела и надувена, отекла, стопала у јефтиним папучама за плажу на којима се он једва држи.

- Боске, треба да те одведемо лекару да видимо шта ћемо са овим твојим ногама... Ово никако не изгледа добро...

Застане, погледа ме оним својим увек изненађеним и зачуђеним погледом, поћути мало и каже:

- У рату су ми убили ћерку и жену... Ја сам био мобилисан... А њих су убили.

Ових неколико речи сам чуо од њега по ко зна који пут за ових скоро две деценије откако сам га први пут видео на стадиону Чукаричког.

Ћутим. Гледам у земљу.

Ћути и Боске. И такође гледа у земљу.

Свака даља његова или моја реч била би бесмислена и сувишна у овом нашем разговору после онога што је речено.

Одводим га до његовог сталног места на трибинама и остављам га да својим продорним и напукнутим гласом током тих деведесет минута понавља као у трансу:"Бели, бели! 'Ајмо бели!"

ЛИНК




Зашто је тај мој коментар обрисан после закључавања блога (дефинитивно није Хорхе, утврдили смо то), коме је као такав сметао (узгред, коментар добио 14 препорука), био је у теми, није трол, не знам. Нема логике.

Зато и почињем да верујем да до тог насумичног брисања појединих коментара заправо све чешће долази због распаднутог софтвера Блога Б92.

(То ће вероватно стручњаци знати боље да објасне од мене.)


shmoo shmoo 22:33 10.09.2021

Re: M'da!

vrabac_onaj

Рецимо да је то био уопштен одговор на задату тему, никако одговор теби.



Па јес, тачно. У праву си. Ниси ни навео коме се обраћаш.

Онда у реду, као да ништа није ни било јер није било кршења договора ни са једне стране.

solo solo 23:36 10.09.2021

Re: M'da!

То ће вероватно стручњаци знати боље да објасне од мене.)

shmoo shmoo 23:42 10.09.2021

Re: M'da!

solo
То ће вероватно стручњаци знати боље да објасне од мене.)







Па ако није у питању софтвер него човек, онда не знам какав би то мозак могао да има тај лик.

Мора да је то нека врло интересантна персона?

solo solo 00:16 11.09.2021

Re: M'da!

Па ако није у питању софтвер него човек, онда не знам какав би то мозак могао да има тај лик.

Мора да је то нека врло интересантна персона?



,,B92 se NE obavezuje da pojedinačno obrazlaže razloge za uklanjanje objavljenog sadržaja i zadržava pravo da ugasi naloge korisnika bez prethodnog obaveštenja,,.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:02 11.09.2021

Re: M'da!

zaharaga
No, to je istorija, nego gde su nase poruke? Ajde moje sto vise nema, nego nema od uglednih blogera.


Pa verovatno su nas zbog tebe sve obrisali, crni Zaharaga:


zaharaga

alselone

Možda sami studenti popunjavaju tu stavku u svojoj aplikaciji, nemam pojma.



ОК, супер, дођем ја и кажем да сам црнац. Да ли пролази?

Одговор уопште није важан. Важно је питање.


Crna zena, gej.


bene_geserit bene_geserit 06:07 11.09.2021

Re: M'da!

mislim da će samo da se pređe na daljinsko dronovanje

Usput, ovo nam odlično ide, evo sad je aktuelno u medijima kako smo skrkali nekog dobrotvornog radnika i njegovo sedmoro dece i po kog odraslog jel smo pobrkali kanistere sa vodom sa eksplozivima. No dobro, imaju ti Avganistanci ionako gomilu dece ...
shmoo shmoo 07:08 11.09.2021

Да завршимо ову тужну причу о "симболима"

solo
Па ако није у питању софтвер него човек, онда не знам какав би то мозак могао да има тај лик.

Мора да је то нека врло интересантна персона?



,,B92 se NE obavezuje da pojedinačno obrazlaže razloge za uklanjanje objavljenog sadržaja i zadržava pravo da ugasi naloge korisnika bez prethodnog obaveštenja,,.



Да, знам за то.

Али свеједно остаје питање како функционише мозак тог који брише?

Који су његови критеријуми да неке коментаре који ни у чему не крше наведена правила у дисклејмеру обрише, а неке друге који директно крше оно што је наведено у дисклејмеру да се не сме радити оставља и не брише?

О критеријумима за бановање блогера и да не причамо.

Зато и кажем да мора да је то нека врло интересантна персона.

Ако је уопште човек у питању.

А ако јесте човек, онда је све то врло тужно и само показује колико је овај Блог Б92 свима другима постао потпуно небитан осим овој шачици блогера (међу које и себе убрајам) која га својим јављањима овде, ма колико год та јављања била бесмислена и лупетања глупости само да би се тек нешто написало и окачило у коментару (и у већини ауторских текстова који су већ дуже време уназад најчешће ни о чему), још увек колико-толико одржава у животу.








П.С. -

Ма ако, нека буде и персона и нека буде ни о чему! Само нека се "ми" на Блогу Б92 добро дружимо, је л' да?




solo solo 08:57 11.09.2021

Selfitis/narativitis

А ако јесте човек, онда је све то врло тужно и само показује колико је овај Блог Б92 свима другима постао потпуно небитан осим овој шачици блогера (међу које и себе убрајам) која га својим јављањима овде, ма колико год та јављања била бесмислена и лупетања глупости само да би се тек нешто написало и окачило у коментару (и у већини ауторских текстова који су већ дуже време уназад најчешће ни о чему), још увек колико-толико одржава у животу.


Mlako,mlako - toplo,toplo - vruće,vruće - vrelo,vrelo......

A kome je inače više išta bitno ako je ikada bilo bitno osim onoliko koliko mu egopičkovština ište.

Ranije su neki nazovi sociološkokomunikacioni ,,algoritmi,, dizajnirani da prikriju i upakuju opštu individualnu nebitnost(čast izuzecima)no to su rudimenti onog brozovog propalog eksperimenta (fuj,što je njima njihova borba dala) da bi u u evolutivnom pomaku uživali u demokratskom negovanju transparentnosti u opštem nejebavanju bližnjijeh svojih po metodologiji ,,sliku svoju ljubim,, nek crknu dušmani. (i jopet čast izuzecima)

Šta imaš ti da misliš kad ima ko da misli za tebe?

I još bi da šaraš i čaršafiraš po kompjuteru džabe.

Moglo je ovo i kraće - koga boli kurac za bilo šta i bilo koga osim onoga koji je plaćen da se bavi kurčevim bolom iz nekog njima poznatog razloga.

Pazi da neće da ti se pravda. Mislim taj mozak koji spominješ kao potencijalnog ,,cleanera,,



Man' se ćorava posla, nego šta kuvamo danas? Jbg weeeeeekend je.

p.s. A to brisanje,banovanje i slične igrarije baš vidim umeju da zabole ove nenaviknute. Polako, dok razviju antitela.
solo solo 09:10 11.09.2021

Re: ,,maskirani,, Shmoo


Pomoć prijatelja.

Idi negde na svež vazduh da pojačaš saturaciju O2.

Čekaju te novi ,,algoritmi,, posle finala US opena

Tiodorović otkrio o čemu će biti reči na Kriznom štabu.
"Danas ćemo sigurno govoriti o školama, moraćemo to da analiziramo", rekao je.


I preslušaj malo Stonse.

shmoo shmoo 10:08 11.09.2021

Re: Selfitis/narativitis

solo
А ако јесте човек, онда је све то врло тужно и само показује колико је овај Блог Б92 свима другима постао потпуно небитан осим овој шачици блогера (међу које и себе убрајам) која га својим јављањима овде, ма колико год та јављања била бесмислена и лупетања глупости само да би се тек нешто написало и окачило у коментару (и у већини ауторских текстова који су већ дуже време уназад најчешће ни о чему), још увек колико-толико одржава у животу.


Mlako,mlako - toplo,toplo - vruće,vruće - vrelo,vrelo......

A kome je inače više išta bitno ako je ikada bilo bitno osim onoliko koliko mu egopičkovština ište.

Ranije su neki nazovi sociološkokomunikacioni ,,algoritmi,, dizajnirani da prikriju i upakuju opštu individualnu nebitnost(čast izuzecima)no to su rudimenti onog brozovog propalog eksperimenta (fuj,što je njima njihova borba dala) da bi u u evolutivnom pomaku uživali u demokratskom negovanju transparentnosti u opštem nejebavanju bližnjijeh svojih po metodologiji ,,sliku svoju ljubim,, nek crknu dušmani. (i jopet čast izuzecima)

Šta imaš ti da misliš kad ima ko da misli za tebe?

I još bi da šaraš i čaršafiraš po kompjuteru džabe.

Moglo je ovo i kraće - koga boli kurac za bilo šta i bilo koga osim onoga koji je plaćen da se bavi kurčevim bolom iz nekog njima poznatog razloga.

Pazi da neće da ti se pravda. Mislim taj mozak koji spominješ kao potencijalnog ,,cleanera,,





Па ја све као нешто да не бих био одбачен од (и избачен из) друштва.

Видим, свако прича шта му прво падне на памет, па реко', 'ајде и ја мало.


Man' se ćorava posla, nego šta kuvamo danas? Jbg weeeeeekend je.



Не кува се ништа. Шабат. На менију остаци од целе недеље. Као и на Блогу Б92. (Уз наду да се ти остаци у мојој кући и на Блогу нису убуђали иначе ћемо морати опет да наручујемо клопу из Мале Славије.)


p.s. A to brisanje,banovanje i slične igrarije baš vidim umeju da zabole ove nenaviknute. Polako, dok razviju antitela.



Имунитет свакоме, вересија никоме!



Pomoć prijatelja.

Idi negde na svež vazduh da pojačaš saturaciju O2.

Čekaju te novi ,,algoritmi,, posle finala US opena

Tiodorović otkrio o čemu će biti reči na Kriznom štabu.
"Danas ćemo sigurno govoriti o školama, moraćemo to da analiziramo", rekao je.



I preslušaj malo Stonse.




Прочитао Тиодоровића.

А прочитао и допис Министарства просвете од јуче.

Од понедељка на комбиновани модел наставе (пола одељења сваки други дан, час 30 минута - као прошле школске године) прелазе 7. и 8. разред основних школа у 40 општина у Србији.

У тим истим општинама све средње школе прелазе на онлајн наставу у потпуности.

Тренутно директори тих основних школа у Србији чупају и оно мало косе на глави покушавајући да направе распоред у којем ће наставници држати часове од 45 минута са целим одељењем у 5. и 6. разреду, па ће онда држати часове од 30 минута са пола одељења у 7. и 8. разреду, а истовремено ће морати и да у "реалном времену" држе онлајн часове оној половини одељења 7. и 8. разреда која је код куће.

Замисли тек ове мученике који један норме часова имају у основној школи, а други део норме у некој средњој школи?

Лудница је канда остала откључана, провер'те тамо, молим вас.

Укључио Стонсе са њиховим татом уживо у уши и отишао да се шетам по Кошутњаку. Тамо је најлепше у ово доба године.







dogodinedragosevac dogodinedragosevac 20:26 12.09.2021

Re: M'da!

Што пас лиже муда?


zato sto moze

pnbb pnbb 15:02 15.09.2021

Re: M'da!

shmoo
mirelarado
Meni je upadljivije to što su SAD na 20-godišnjicu povukle trupe i, ako se bezobrazno dobro pamti, odustale od "borbe protiv terorizma"


Ali im je to poslužilo kao dobar izgovor za dvadeset godina intervencionističke politike. Malo li je.



Двадесет година?

Богами, траје то већ 120 година.

Прво се кренуло од сопственог "задњег дворишта".

an immersive and metaphorical portrait of post-colonial, «utopian» Cuba, where the 1898 explosion of the USS Maine still resonates. This Big Bang ended Spanish colonial dominance in the Americas and ushered in the era of the American Empire. At the same time and place, a powerful tool of conquest was born: cinema as propaganda. In EPICENTRO, Sauper explores a century of interventionism and myth-making together with the extraordinary people of Havana – particularly its children, who he calls «young prophets» – to interrogate time, imperialism and cinema itself. (ЛИНК)









Све остало после, Европа и Азија било је рутина.



pa tu je bio i rat s spancima, odmah nakon toga.
sad bas odgledah Alienist, ima bas ta prica kako su novine napumpavale nacionalni ponos i blatile spance.. izmisljale skandale
shmoo shmoo 14:37 10.09.2021

Дуалности - о празнини и пуноћи

America is waiting for a message of some sort or another.
Takin' it again. Again! Again! Takin' it again.
Well now... no, no... now, we ought to be mad at the government not mad at the people.
Takin' it again. Again! Again! Takin' it again.
I mean, yeah, well... wha... what're you gonna do?
America is waiting for a message of some sort or another.
No will whatsoever. No will whatsoever! Absolutely no honor.
No will whatsoever. No will whatsoever! Absolutely no integrity.
No will whatsoever. No will whatsoever!
I haven't seen any any any citizen over there stand up and say "hey, just a second."
No will whatsoever. No will whatsoever! i mean, yeah, so... wha... what're you gonna do?
America is waiting for a message of some sort or another.






Черевићан Черевићан 17:40 10.09.2021

signum temporis

tragom rata simbola protiv terorizma

prošlost treba pominjati ......sećanjiima
no odskora uočismo invaziju neku novu,
na globalnom planu atakom na zdravlje
Ko pokrenu ...protiv Koga .... pošast ovu
nsarski nsarski 20:05 10.09.2021

Simboli


Te bi teroristički napad na toliko važan simbol, značenja zajedništva i saradnje koji prevazilaze individualnost, nadmašio kulturološke ili religijske razlike, i udarao u same temelje ne samo postojećeg, već i svekolikog budućeg ustrojstva američkog društva


Mislim da su Kule Bliznakinje izvikan simbol Amerike. Istinski simbol ove Imperije (Empire) je Empire State Building, izgrađene još 1930-31 godine.

Evo je ovde, uslikana malopre, mirna i ponosna kao pravi simbol njihovog kapitalizma.



Takođe, ja sam juče (9.9.) doleteo u Njujork i jedino im je obezbeđenje na aerodromima malo pojačano i dosadnije nego obično (avion iz Čikaga pun). Ali, to su Ameri, navićiće se oni već da izuvaju cipele i pred samoposlugama i bioskopima.

P.S. Htedoh da gledam Đokovića, ali karte za bolja mesta su par hiljada dolara. Mislim...
jinks jinks 20:14 10.09.2021

Re: Simboli

A mogli su i da ih postave da igraju u terminu koji sada počinje. Ali dobro, čeka se 1 am.
nsarski nsarski 20:23 10.09.2021

Re: Simboli

jinks
A mogli su i da ih postave da igraju u terminu koji sada počinje. Ali dobro, čeka se 1 am.


Treutno je prilično jak vetar, pa je možda bolje uveče.
bene_geserit bene_geserit 21:28 10.09.2021

Re: Simboli

P.S. Htedoh da gledam Đokovića, ali karte za bolja mesta su par hiljada dolara. Mislim...

Stipso. Šta je to par iljada, ionako će pare da pojede inflacija, a grand slam se osvaja jednom.
nsarski nsarski 01:35 11.09.2021

Re: Simboli

bene_geserit
P.S. Htedoh da gledam Đokovića, ali karte za bolja mesta su par hiljada dolara. Mislim...

Stipso. Šta je to par iljada, ionako će pare da pojede inflacija, a grand slam se osvaja jednom.


Eh, da, jbg. Ja sam pre 5-6 godina puko nekoliko stotina doloresa da ga gledam u finalu u Kataru, a on nije ni stigao do finala. Sada da platim mnogo više da bi se nervirao, nije mi baš zadovoljstvo.
pnbb pnbb 16:07 15.09.2021

Re: Simboli

Mislim da su Kule Bliznakinje izvikan simbol Amerike. Istinski simbol ove Imperije (Empire) je Empire State Building, izgrađene još 1930-31 godine.

meni je vise to simbol njujorka - otuda i ime
alselone alselone 22:02 10.09.2021

Di mi je komentar?

.
alselone alselone 22:04 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Šta je bio problem, oću crno na belo (he he he).
alselone alselone 22:08 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Zabraniše me ko Trampa.

Sva sreća pa Bin Laden nije živ. Brisanje komentara mi ovako lakše pada.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:08 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

alselone
Šta je bio problem, oću crno na belo (he he he).


Шта би? Не видех.
Шта си то страшно написао?
alselone alselone 22:10 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Шта си то страшно написао?

Ma pričao o nekoj tezgi pa me prozivali što kao dođoš kritikujem, bolje da se pokrijem ušima i budem srećan.
alselone alselone 22:15 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Ako je Džinks, siguran sam da je slučajno.
Ako je neko drugi - što ste samo obrisali poslednji, ne može samo poslednji, mora i pretposlednji.

Pozdravlja vas Hans Holcijus.
jinks jinks 22:16 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Stvarno je nestao komentar u kome se razvila diskusija o rasnoj segregaciji među studentima.

Ne znam ko je to obrisao.
alselone alselone 22:18 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Ne znam ko je to obrisao.


vrabac_onaj vrabac_onaj 22:18 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

alselone
Шта си то страшно написао?

Ma pričao o nekoj tezgi pa me prozivali što kao dođoš kritikujem, bolje da se pokrijem ušima i budem srećan.


Шта си критиковао? Тезгу? Коју тезгу?
Јел тезга на Футошкој или Рибљој пијаци (код вас немачкара) или на Ђерму или Каленићу (код нас геџована). Јел се на њој продаје парадајз или кромпир?

Ништа ми није јасно...
alselone alselone 22:20 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Шта си критиковао? Тезгу? Коју тезгу?

Okačio sam komentar o mom gostujućem predavaju na Northwestern univezitetu i stavio sam sliku preseka studenata koju su mi poslali. Video si sigurno taj komentar. Stoji od poslepodne. Stajao je.
alselone alselone 22:23 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Ajde da testiramo brisanje


alselone alselone 22:23 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Neću da se vakcinišem
alselone alselone 22:24 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Vučiću pederu
alselone alselone 22:24 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Bin Laden heroj.
alselone alselone 22:24 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Tramp, Tramp, Tramp!
alselone alselone 22:24 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Gejevi, jebem vas u dupe!
alselone alselone 22:26 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Putin i Angela Merkel jedini državnici. Putin više.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:26 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

alselone
Gejevi, jebem vas u dupe!


Па чекај, ово није за брисање.
alselone alselone 22:27 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Па чекај, ово није за брисање.


Možda ako si furunaš.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:29 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

alselone
Putin i Angela Merkel jedini državnici. Putin više.

A Orban?
alselone alselone 22:30 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

A Orban?

Dok god dostavlja Tokajac i papriku iz Kupusine, ne marim.
maksa83 maksa83 23:17 10.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Gde je Tokaj tu je i Tokio, možda je vreme da kačimo glupe mimove. Ovo nije baš mim, tip postoji, turski Tae Kwon Do sudija.

Skinuo s qrtza mučnu, dosadnu, mind numbing spirit crunching drkanje fazu nekog projekta, tako lep i oslobađaju e-kako-sutra-neću-ništa-da-radim petak nisam skoro doživeo. Mislim da je ovo otpr. treći put u životu da sam u fazonu "poneću kompjuter i otvoriću ga samo da gledam serije, ruka da mi otpadne ako pogledam išta što ima ikakve veze sa bilo kakvim programiranjem, makar i veš mašine". Ustaću sabajle da gađam i onda ceo dan guslam neke grede i predveče opet da gađam i RADUJEM SE što ne radim ono što sam radio poslednje 2 nedelje.



P.S. Ko ovo obriše ćelava mu keva.
bene_geserit bene_geserit 06:02 11.09.2021

Re: Di mi je komentar?

Ajde da testiramo brisanje

Kakvi su ovi Vojvođani, numeji ni da troluju administratore kako treba, suviše su pristojni.
shmoo shmoo 09:12 11.09.2021

Re: Di mi je komentar?

jinks
Stvarno je nestao komentar u kome se razvila diskusija o rasnoj segregaciji među studentima.

Ne znam ko je to obrisao.



А то је оно о постоцима студената који ће присуствовати на том будућем Алселоновом предавању?

Па део са BLM?

Е, то сам видео.

Што рече мој другар Филип, професор енглеског, Шкотланђанин и Британац, на једном просветарском семинару одржаном у Матарушкој Бањи 2009. године обраћајући се скупу:

"Изузетно ми је драго што у публици видим оволико много лица и при томе ниједно од тих лица није црно! То ми се у Британији одавно не догађа!"

Тичерке енглеског језика из Србије су се на то силно запрепањиле (нико не може да разуме тај несврстани ген код наших људи), али тај Филипов коментар више нико није могао да обрише јербо је био усмено изречен пред око стотинак људи.



После сам Филипу морао да објашњавам, уз пиво наравно, шта је то покрет несврстаних да би он разумео реакцију ових наших српских тичерки енглеског језика коју заиста није очекивао.

(Добро је да га тада нису обесиле о мост на Ибру да виси тамо као опомена свима.)




П.С. - Алселоне, пре него што почнеш своје предавање, прво мораш да клекнеш као наши фудбалери на почетку утакмице са Ирском. Немој да те домаћини моле да то урадиш, није пристојно од тебе да се тамо у гостима јогуниш.


solo solo 09:28 11.09.2021

Re: Di mi je komentar?

пре него што почнеш прво мораш да клекнеш ....


Ovo sa klečanjem mi poznato od nekude?

To beše neđe kod nas?

Ah da, to su one viteške zahebancije.



Samo kod nas je bilo bez hoklice. Il'je bila hoklica?

Ne,hoklica ide posle. Tako bar kaže Kiki Golubović.
shmoo shmoo 09:35 11.09.2021

Re: Di mi je komentar?

solo
пре него што почнеш прво мораш да клекнеш ....


Ovo sa klečanjem mi poznato od nekude?

To beše neđe kod nas?

Ah da, to su one viteške zahebancije.

Samo kod nas je bilo bez hoklice. Il'je bila hoklica?

Ne,hoklica ide posle. Tako bar kaže Kiki Golubović.




Не знам ти ја то, брате, никада се нисам разумео у те витешке процедуре и протоколе и у критеријуме за избор у ред витезова.

Нисам ти ја припадник друштвене елите у Србији данас као тај Кики Голубовић.






Контам, ако је могао Пол Макартни, могу онда и Прокић и Зукорлић?



П.С. - Е, без зезања сада... Препоручам за читање... Сазнао сам читајући ову књигу гомилу ствари које никада раније нисам чуо.






solo solo 09:46 11.09.2021

Re: Shmoo

Е, без зезања сада... Препоручам за читање... Сазнао сам читајући ову књигу гомилу ствари које никада раније нисам чуо.


Ništa bez zezanja, mora loma.

SOP - srpski odbrambeni pas.



Srpski odbrambeni pas (SOP) je rasa nastala na planini Romaniji ukrštanjem vukova, tornjaka, napuljskih mastifa, rotvajlera i američkih stafordskih terijera. Ukrštanja su završena 1991. godine, pa se ta godina uzima kao godina nastanka rase. Tvorac rase je gdin Nenad Gavrilović. Njegova želja i ideja su bile da rekonstruiše veoma staru, izumrlu rasu koja potiče još iz srednjeg veka - „srpskog mastifa“.


Više će znati veterinari sa bloga.

Kažu,nisam vid'o al' kažu da ove pse razlikuje od svih ostalih to što nisu skloni lizanju svog a ni tuđeg dupeta, jaja i čega već . Da grizu oće ali kunilingusni nisu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana