Нови српски пасош - ново лице Србије

Nebojša Milenković RSS / 04.07.2008. u 23:12

pasos_v.jpg

Pronađite grešku: 

 180px-Russian_ePassport.jpg 

340x.jpg 

   CHINA.jpg 

419px-IranPassportCover.JPG 

albania_red.jpg 

200px-Bulgarian_Passport_Front.jpg 

Swiss-az1-upcoming-2003.jpg 

passportjapan.jpg 

 

 

 



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 02:46 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Komentar bez zle namere,

gledano iz evropskog(za mene jedini interesantniog) ugla,taj pasoš se otvara sa pogrešne strane.

i sledstveno logici koja se ovde plasira, a to je da su carinici u svetu naprasno postali glupi ljudi.zbog čega? zato što neznaju šta im to pružate na granici dok ne pročitaju.a pošto neumeju da pročitaju ćirilicu,i sledstveno svojoj poslovičnoj gluposti.njima neće da padne na pamet da otvore tu inkriminisanu knjižicu na nepoznatom jeziku.

ja neznam kakvi su carinici danas.zbog politike moje zemlje,već dugo nemam priliku da se sretnem sa tim,kako se ovde,promovišu glupim ljudima.verovatno država hoće da me poštedi razočarenja.

mislim da oni ipak nisu budale.a iz mog iskustva znam da još dok je pasoš u mojim rukama, oni su prepoznali da je to pasoš i da odmah otvaraju ,nepogrešivo tačno na onu stranicu koja njima odgovara .a u međuvremenu ga pročešljaju.obratite pažnju kad sledeći put prelazite granicu šta carinik radi.videćete da mnogo dobro znaju šta i gde treba da pogledaju da bi se uverili da je to važeća isprava.

i sad onako malo nostalgije.na šipholu(jbmise kako ga holanđani pišu) desilo mi se da naiđem na toliko ,,glupog" carinika da je sa dva metra daljine i preko glava drugih putnika prepoznao moj crveni pasoš SFRJ i samo mi mahnuo da prođem. u to vreme je to bio najobezbeđeniji aerodrom u evropi i naravno da sam morao da prođem kroz ona vrata za detekciju i naravno da su i policajci prepoznavali pasoš u mojim rukama.

da li treba da napomenem da sam tada imao kosu do pola leđa,li kuper jaknu ,farmerke i kanađanke na nogama.
onako baš sam ulivao poverenje svojom pojavom.toliko da me ni austrijski ni nemački carinici i policija nisu udostojili više od jednog pogleda, na mene i moj pasoš.
Atomski mrav Atomski mrav 08:08 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

na šipholu(jbmise kako ga holanđani pišu)

Pišu (a i čitaju, zamisli!): Shiphol
angela92 angela92 10:59 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

dragoljub92

"ja neznam kakvi su carinici danas.zbog politike moje zemlje,već dugo nemam priliku da se sretnem sa tim,kako se ovde,promovišu glupim ljudima.verovatno država hoće da me poštedi razočarenja. mislim da oni ipak nisu budale."


Pre 2-3 godine sam imala zanimljiv dozivljaj sa carinicima na aerodromu u Oslu. Vracala sam se kuci , a rastanci ko rastanci, najtezi na svetu, ja uplakana ne vidim nista, predajem pasos cariniku a ne vidim ga od suza, on gleda sta vec treba i vidim da mi nesto prica. posle par sekundi kapiram da mi na srskom ili hrvatskom ili bosanskom (ovde su svi ovi jezici u upotrebi) zeli srecan put. Njima je to poso, svaki dan to rade i nisu bas tako glupi da neznaju koju ispravu im dajete i odakle odprilike dolazite.
Iskustvo iz Nemacke mi bas nije bilo prijatno. Na auto putu nas je zaustavila neka vanredna carinska kontrola, usla u autobus i sv i smo morali da drzimo pasos u ruci.tacno su znali da procene koje pasose da pokupe na proveru a koje ne.Vrlo ponizavajuce iskustvo. I nisu bili nimalo ljubazni.
Samo jednom da vide ovaj nas novi pasos i nadalje ce znati o kojoj zemlji je rec bez obzira na cirilicu, bez problema.
vracarac92 vracarac92 12:18 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

smeta mi shto nema i latinice.

Ima, al' unutra.
dragoljub92 dragoljub92 13:58 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Iskustvo iz Nemacke mi bas nije bilo prijatno. Na auto putu nas je zaustavila neka vanredna carinska kontrola, usla u autobus i sv i smo morali da drzimo pasos u ruci.tacno su znali da procene koje pasose da pokupe na proveru a koje ne.

meni se to desilo na ,možda manje od 50 metra ispred holandske granice.zaustavila nas policija i pokupila samo muške pasoše,i ja iz kola posmaram dok jedan policajac diktira u telefon(ili šta već,bilo je oko pola 3 noću) drugi malo skrenut i kao nonšalantnio drži ruku na neku vrstu mašinske puške i ne skida oči sa automobila.imao sam osećaj da će da zapuca na bilo šta sumnjivo da se desi u klima. u to doba su jedino palestinci bili teroristi. ne sećam se da za druge.interesantan je bio holandski carinik .samo nam je mahnuo da prođemo nije nam dao ni da stanemo.kažem toliko smo bili blizu granice da je on posmatrao ceo događaj onako ko u prvi red.ja pitam posle što nas nije zaustavio,kažu pa što kad su nemci obavili poso za njega proverili nas bolje nego što bi on mogao.u to vreme su imali granice samo sa jednom carinom,zemlje u koju ulaziš,nema izlazne carine.
Pišu (a i čitaju, zamisli!): Shiphol


ma ko će pamti te sulude kombinacije slova ,mada i vreme čini svoje.još umem kako tako da pročita ali vreme čini svoje .zaboravljaju se reči.skoro ko da nisam ni bio tamo:(((
ps
mogo sam ja to i da izguglujem, pa da se pravim kao znam ja da pišem holandski,al me mrzi)))
avemarija avemarija 16:25 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

meni se to desilo na ,možda manje od 50 metra ispred holandske granice.zaustavila nas policija i pokupila samo muške pasoše

Cccc , a ja bila ubedjena da je par Vas Cirilichara ,u zivotu videlo samo Rodno Mesto ,a onda nazad u Veliki,Prljav Grad -Beograd ! A ono Vi bre Svetski Putnici ... I Poliglote. Cccc , Holandija i Nemacka ....Ma i to je neshto ... Za pocetak . Posle ce na red da dodje i Koreja North and South , USA , Kanada , Aljaska... Pa ja ovde pronadjoh i Kozne jakne ,jeans , motore , Poliglote , Istrazivache , Avanturiste ,ej bre Likove...Doduse ,ima i Zal za Mladost al Don't Worry : puno njih ima Fear of Fifty , nije to nishta strashno ... I vecini se proredi Kosa, al ' zato ne postanu Zlobni i Zavidni .. Zato i ja malo napisah na broken english , cisto da me mine zelja kad procitah da za neke ni Dutch lingo nije problem Mislim Dutch Sleng bi koristili i ovde ,na Blogu , al nisu oni k'o neke...Ih bre ,sto je bezveze i ruzno kad' si Musko a Pakostan..Malicious man.
avemarija avemarija 16:48 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Naravno OVO je upuceno dragoljubu OBICNOM , njegovom vernom Petku - Mravu atomskom i ostalima s predhodne strane,koji su imali neke probleme sa mojim Silnim putovanjima. Nisam u toku da je ime Dragoljub toliko omiljeno srpsko ime, ako sam pogresila ,excuse , stvarno mi je zao.Sad ce on da se javi ,samo sto nije... I Petko ,odmah iza.
dragoljub92 dragoljub92 16:54 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

.Ih bre ,sto je bezveze i ruzno kad' si Musko a Pakostan..Malicious man.

ša tikaem svesi znaeš.čitašme kakogod bukvarče.
a mož se rekne iovak pakossie uoko na onuj što posmatra,pa guse pričinjuva.eltako zboruvaju ćiriličari.e da si mi živa i zdrava,za tvoju pamet su malo dve noge.
Atomski mrav Atomski mrav 18:10 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

@avemarija
Ovo je tvoj citat koji ekran više...

Teshko onom koji mora nekog drugog da Unizi { pa ma ko taj bio }, da bi se on sam Izdigao , ili bolje recheno : da bi imao Iluziju da se izdigao . I. Andric


Zanimljivo je kako nekome obično pismo može da smeta...
mariopan mariopan 20:40 07.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Atomski mrav
@avemarija
Ovo je tvoj citat koji ekran više...

Teshko onom koji mora nekog drugog da Unizi { pa ma ko taj bio }, da bi se on sam Izdigao , ili bolje recheno : da bi imao Iluziju da se izdigao . I. Andric


Zanimljivo je kako nekome obično pismo može da smeta...

Bilo koje pismo smeta samo nepismenima.
avemarija avemarija 13:07 12.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Al' da samo znas kakve dve noge .Od milion$ . To bre ni u Holandiji video nisi crni dragoljupce...
avemarija avemarija 13:18 12.07.2008

Re: Koji je chiji ?

U pravu si mariopan . Moj stav je bio da pasos treba da ima na prvoj strani i cirilicni i latinicni natpis. I nista vise .Imam prava na svoj stav. Al " me besni dragoljub uveri da moram drugacije da mislim ,ako cu da prezivim na blogu.I putovanja i beli svet ne smes da spominjes ,cak i da ti je to zanimanje , da se frustracija k'o kolera ne prosiri na ceo blog. Putujes = glup si jer dragoljub tako ZELENO smatra.
Stijak Stijak 11:59 05.07.2008

Druga i treća strana Srpskog pasoša

JJ Beba JJ Beba 15:10 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

eeeeee, a koja partija je responsabl za vake pasoše?
DS? oni su vazda na vlasti, pa su valjda odgovorni i za ove bulja soške, a?
šaper & krstić ltd?
neeee , ne bave se oni tako trivijalnim designe poslom.
oni dizajniraju vladu, ebo pasoše.

bako, bako, što ti vako velika slova?
:)
Dr M Dr M 16:53 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

bako, bako, što ti vako velika slova?


Bako, pisem Ti velikim slovima, jer znam da si gluva,,,
JJ Beba JJ Beba 17:05 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

Dr M
bako, bako, što ti vako velika slova?Bako, pisem Ti velikim slovima, jer znam da si gluva,,,

ŠTA KAŽEŠ ?
)
JJ Beba JJ Beba 17:09 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

eeeeee, a koja partija je responsabl za vake pasoše?
DS?

Evo našla priču o pasošima pred izbore
mariopan mariopan 18:15 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

Imam par pitanja u vezi biometrijskih pasosa.
Koje sve podatke taj cip sadrzi i da li zaista povredjuje privatnost?. Recimo zasto su nekome potrebni neki licni podaci o korisniku pasosa osim njegovog licnog imena, licnog broja adrese i slike?Cujem da ce veliki broj podataka koji zadiru u licnu slobodu i privatnost biti trazeni i uneti u pasose...kao sto je krvna grupa, bolesti koje je prelezao ili ima sad i td. ne znam da li je to tacno ali te podatke ne bi smeo niko da trazi od gradjana..
I sta ako neko ne zeli taj pasos da uzme nego obican?
vucko92 vucko92 18:48 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

Cujem da ce veliki broj podataka koji zadiru u licnu slobodu i privatnost biti trazeni i uneti u pasose...kao sto je krvna grupa, bolesti koje je prelezao ili ima sad i td. ne znam da li je to tacno ali te podatke ne bi smeo niko da trazi od gradjana..

Koliko ja znam, ovo je i najobicniji i najneobicniji pasos koji ce moci da se uzima - tj. jedini.

A pod ovom ¨biometrijom¨ se najverovatnije podrazumeva digitalna fotografija, plus mozda otisak prsta / otisci prstiju (za ovo nisam siguran).
Dr M Dr M 19:01 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

JJ Beba

Dr Mbako, bako, što ti vako velika slova?Bako, pisem Ti velikim slovima, jer znam da si gluva,,,ŠTA KAŽEŠ ?)


Kazem da, dok se mi dovikujemo, neki sapatom sastavili Cvetkovu mehanu.
U kojoj ce oni da piju a mi da placamo.

Pozz.
mariopan mariopan 19:54 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

vucko92
Cujem da ce veliki broj podataka koji zadiru u licnu slobodu i privatnost biti trazeni i uneti u pasose...kao sto je krvna grupa, bolesti koje je prelezao ili ima sad i td. ne znam da li je to tacno ali te podatke ne bi smeo niko da trazi od gradjana..

Koliko ja znam, ovo je i najobicniji i najneobicniji pasos koji ce moci da se uzima - tj. jedini.

A pod ovom ¨biometrijom¨ se najverovatnije podrazumeva digitalna fotografija, plus mozda otisak prsta / otisci prstiju (za ovo nisam siguran).

To je normalno i kada se otvara licna karta ostavljaju se otisci....ja sam negde citala da ce ovi podaci biti opsirniji i detaljniji,da zadiru u sferu ljudskih prava i povredjuju privatnost, da obuhvataju podatke koji se ne odnose samo na identitet coveka.... i zato pitam..ako neko zna vise?
ervetor ervetor 22:02 05.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

Cujem da ce veliki broj podataka koji zadiru u licnu slobodu i privatnost biti trazeni i uneti u pasose...kao sto je krvna grupa, bolesti koje je prelezao ili ima sad i td. ne znam da li je to tacno ali te podatke ne bi smeo niko da trazi od gradjana..
I sta ako neko ne zeli taj pasos da uzme nego obican?


Pasos je dokument koji potvrdjuje identitet jedne osobe i zamenjuje licnu kartu kada se covek nalazi van granica svoje zemlje.
Savrseno je normalno da covek koji recimo dozivi saobracajnu nesrecu ili dobije napad epilepsije ili upadne u secernu komu kod sebe poseduje licni dokument u kome se na jednom mestu mogu naci podaci koji ce mu spasiti zivot. Primera ima jos mnogo.
Ali na zalost u Srbiji je jos uvek biti bolestan, stvar sramote ili ti drugim recima "privatnosti".
S druge strane, i u nasim starim licnim kartama postoji polje za unos krvne grupe i to bi po meni bila sjajna stvar kada bi se upisivalo. To je Vasa osnovna karakteristika, kao visina ili boja ociju ne vidim kakvo je to ugrozavanje privatnosti i sto bi mi smetalo da ceo svet zna koja mi je krvna grupa. Pa neka zna, meni to ne smeta.
Da ne govorim o tome da vam danas traze maticni broj i kad upisujete dete na balet, i ostavljate ga hiljadama ljudi bez ikakve zadrske iako mozda ne znate da se pomocu njega moze itekako doci do vasih vrlo vrlo privatnih podataka.
Ali ne, vazno je da je u pitanju cip, kompjuteri i tako ta djavolja posla... ...
dragoljub dragoljub 01:48 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

S druge strane, i u nasim starim licnim kartama postoji polje za unos krvne grupe i to bi po meni bila sjajna stvar kada bi se upisivalo.

e sad kad smo kod toga.sticajem okolnosti ja sam saznao svoju krvnu grupu tek sa 46 godina,jednostavno mi nije trebala .
e sad za operaciju treba,i reko ajd sad kad znam,a izvadio sam dokument u za to nadležnoj ustanovi, i kad imam napismeno da to unesem u ličnu kartu. odem ti ja u sup da to unesu ,kad ne može.ne važi ta potvrda ili šta već ,koja je inače validna doktoru koji me operiše,nego treba neka druga koja se dobija na isto mesto ko i ova samo drugi papir.
i idalje nemam taj podatak u ličnoj karti.
Unfuckable Unfuckable 03:13 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša


i idalje nemam taj podatak u ličnoj karti.


a, možda je i bolje tako, saznaćemo uskoro i zašto
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:20 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

mariopan

...ja sam negde citala da ce ovi podaci biti opsirniji i detaljniji, da zadiru u sferu ljudskih prava i povredjuju privatnost, da obuhvataju podatke koji se ne odnose samo na identitet coveka.... i zato pitam..ako neko zna vise?


Marion, oprostite, ali ovo šte ste napisali je strašno neodgovorno.

"negde pročitala"?!

gde?! kod koga ste to pročitali? ako iznesete tako ozbiljnu optužbu bilo bi u redu da navedete i izvor činjenica kojima raspolažete. ovako zvuči samo kao nekakvo "rekla-kazala" dokonih kafo- i blogopija.. zvuči neozbiljno.
Stijak Stijak 06:05 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

e sad za operaciju treba,i reko ajd sad kad znam,a izvadio sam dokument u za to nadležnoj ustanovi, i kad imam napismeno da to unesem u ličnu kartu. odem ti ja u sup da to unesu ,kad ne može.ne važi ta potvrda ili šta već ,koja je inače validna doktoru koji me operiše,nego treba neka druga koja se dobija na isto mesto ko i ova samo drugi papir.

Ja sam sebi upisao hemijskom olovkom :) Nije mi još niko pravio problem bog toga
Fergal Sarki Fergal Sarki 07:53 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

Ja sam sebi upisao hemijskom olovkom :) Nije mi još niko pravio problem bog toga


Naravno, u ovoj zemlji se treba posluziti mozgom.
mariopan mariopan 17:26 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

ervetor
Cujem da ce veliki broj podataka koji zadiru u licnu slobodu i privatnost biti trazeni i uneti u pasose...kao sto je krvna grupa, bolesti koje je prelezao ili ima sad i td. ne znam da li je to tacno ali te podatke ne bi smeo niko da trazi od gradjana..
I sta ako neko ne zeli taj pasos da uzme nego obican?


Pasos je dokument koji potvrdjuje identitet jedne osobe i zamenjuje licnu kartu kada se covek nalazi van granica svoje zemlje.
Savrseno je normalno da covek koji recimo dozivi saobracajnu nesrecu ili dobije napad epilepsije ili upadne u secernu komu kod sebe poseduje licni dokument u kome se na jednom mestu mogu naci podaci koji ce mu spasiti zivot. Primera ima jos mnogo.
Ali na zalost u Srbiji je jos uvek biti bolestan, stvar sramote ili ti drugim recima "privatnosti".
S druge strane, i u nasim starim licnim kartama postoji polje za unos krvne grupe i to bi po meni bila sjajna stvar kada bi se upisivalo. To je Vasa osnovna karakteristika, kao visina ili boja ociju ne vidim kakvo je to ugrozavanje privatnosti i sto bi mi smetalo da ceo svet zna koja mi je krvna grupa. Pa neka zna, meni to ne smeta.
Da ne govorim o tome da vam danas traze maticni broj i kad upisujete dete na balet, i ostavljate ga hiljadama ljudi bez ikakve zadrske iako mozda ne znate da se pomocu njega moze itekako doci do vasih vrlo vrlo privatnih podataka.
Ali ne, vazno je da je u pitanju cip, kompjuteri i tako ta djavolja posla... ...

Pa upravo zato i pitam sto isti maticni broj vec stoji u mom pasosu i zar to nije dovoljan dokaz mog identiteta, uz sliku i otiske prstiju?
Za pruzanje prve pomoci potrebno je uvek iznova utvrditi krvnu grupu pa ne znam kome treba taj podatak da stoji u pasosu(ako stoji). Odakle mi ovolika paranoja.....ko mi garantuje da neko nece zloupotrebiti podatke o mom zdravstvenom stanju, krvnoj grupi, mozda racunu u banci, ili sta ja znam sta sve treba da tamo stoji.

Da li to znaci da ce i nama kao zivotinjama da pod kozu postave cip pa ce samo da ocitavaju i da li se sa tim slazete? Ja se ne slazem da neko umesto mene donese odluke koje cu podatke da dajem o sebi..osim mog identiteta sve drugo ne sme da se ZAHTEVA...mozda moze na dobrovoljnoj bazi da se daje ili ne daje takav podatak, ali ne sme da bude obavezan.
mariopan mariopan 17:36 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

Srđan Fuchs
mariopan

...ja sam negde citala da ce ovi podaci biti opsirniji i detaljniji, da zadiru u sferu ljudskih prava i povredjuju privatnost, da obuhvataju podatke koji se ne odnose samo na identitet coveka.... i zato pitam..ako neko zna vise?


Marion, oprostite, ali ovo šte ste napisali je strašno neodgovorno.

"negde pročitala"?!

gde?! kod koga ste to pročitali? ako iznesete tako ozbiljnu optužbu bilo bi u redu da navedete i izvor činjenica kojima raspolažete. ovako zvuči samo kao nekakvo "rekla-kazala" dokonih kafo- i blogopija.. zvuči neozbiljno.

Kako da se setim gde sam procitala kada tome ima vise od godinu dana a o tome je raspravljala i Vlada Srbije i od tada se stalno vode neke rasprave o tome sta ce sve da sadrzi od podataka taj biometrijski cip?
Ja ovde PITAM sta ce da sadrzi upravo zato da utvrdim da li zalazi u sferu ljudskih prava. To sam pitala jos u prvom komentaru, ostali su se smao nadovezali.. Procitajte...JA PITAM sve koji vise znaju.

Uostalom o tome su se vodile rasprave i u Vladi Sbije i doneta je uredba kojom se gradjanima omogucava da imaju licne karte i BEZ CIPA...pa pitam ako je moguce da imam licnu kartu bez cipa zasto moram da imam pasos sa cipom..da li i to moze bez?
dragoljub92 dragoljub92 18:07 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

osim mog identiteta sve drugo ne sme da se ZAHTEVA.

pa ko zahteva,ti si čula radikale .oni lupaju svašta i unose paniku u narod.to im je uostalom i poso.
kao što je praksa pokazala sa matičnim brojem,da je jedina njegova uloga da te zezaju ako ga ne znaš,jer ti moraš.kao i ja i ostali ,sva dokumenta da vadiš sama,a to je čini mi se bila njegova uloga.tako ni ovo sa tim podacima ne će biti iskorišćeno tamo gde treba ,a kamo li za neke druge svrhe.
kod nas ni pošta nije umrežena kako treba.a kamo li baze podataka.podaci o tebi(meni) se skupljaju od naših prijatelja,medicinskih radnika u domu zdravlja,šalteruši u banci bližoj i daljoj okolini.e-mejlovi se vrlo lako presreću, i bez obzira što imaš makov komp ni on nije imun na hakere pa ček ni moj linux na može da zaustavi čoveka koji zna.tako da ovo sa pasaportima je p... dim u odnosu na to kako sve mogu da dobiju podatke o bilo kome.
mariopan mariopan 19:55 06.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

dragoljub92
osim mog identiteta sve drugo ne sme da se ZAHTEVA.

pa ko zahteva,ti si čula radikale .oni lupaju svašta i unose paniku u narod.to im je uostalom i poso.
kao što je praksa pokazala sa matičnim brojem,da je jedina njegova uloga da te zezaju ako ga ne znaš,jer ti moraš.kao i ja i ostali ,sva dokumenta da vadiš sama,a to je čini mi se bila njegova uloga.tako ni ovo sa tim podacima ne će biti iskorišćeno tamo gde treba ,a kamo li za neke druge svrhe.
kod nas ni pošta nije umrežena kako treba.a kamo li baze podataka.podaci o tebi(meni) se skupljaju od naših prijatelja,medicinskih radnika u domu zdravlja,šalteruši u banci bližoj i daljoj okolini.e-mejlovi se vrlo lako presreću, i bez obzira što imaš makov komp ni on nije imun na hakere pa ček ni moj linux na može da zaustavi čoveka koji zna.tako da ovo sa pasaportima je p... dim u odnosu na to kako sve mogu da dobiju podatke o bilo kome.

I to sto kazes...ko bas hoce taj ce sve da zna. E sad mi je lakse..gde svi tu i ja. Moj pasos je istekao i ja pitala proletos da li da vadim ovaj stari ili da cekam novi...i rekose mi da bolje sacekam nego da stvari radim dvaput.
Hvala Dragoljube na pametnom odgovoru to pitam sve vreme ))
vracarac92 vracarac92 12:23 07.07.2008

Re: Druga i treća strana Srpskog pasoša

Stijak

Baš je lep!
vucko92 vucko92 11:33 06.07.2008

Lepse lice Srbije

Sve u svemu, ako novi obrazac pasosa utice na imidz Srbije, cini mi se da nismo lose prosli.



Sto se tice naslovne strane, cirilice, jezika itd - cini mi se da naslovna strana pasosa ima sasvim dovoljno univerzalno razumljivih informacija - mislim da je onaj pravougaonik sa krugom, na dnu stranice, vise nego dovoljan.

Jos ako pocetkom sledece godine zaista (zahvaljujuci, izmedju ostalog, cinjenici da je novi pasos uskladjen sa neophodnim standardima bezbednosti EU) vise ne bude potrebno lepiti u njega vize zemalja Sengenske zone, bice mi veoma drago da jedan ovakav nosim sa sobom na put. A tekuci sam svakako skoro popunio, pa cu morati da ga zamenim i onako - svakako radije za ovaj crveni.

Srecan nam svima novi pasos - nadam se da cemo ga redje menjati nego one prethodne.
Saša Milošević Saša Milošević 16:11 06.07.2008

Re: Lepse lice Srbije

Mozda samo jos jedna verzija vise - i to bi bilo to... Da mirise na Evropu (K), a ne na bananu (R).

vucko92 vucko92 01:22 07.07.2008

Još jedna verzija...

Saša Milošević
Mozda samo jos jedna verzija vise - i to bi bilo to... Da mirise na Evropu (K), a ne na bananu (R).

Slažem se da je potrebna još jedna verzija, ali je moj predlog naslovne strane novog obrasca sledeći:



Za to će, do duše, trebati "još ponešto" da se uradi - a i da se tekući ukućani slože da primaju nove članove, u svetlu ishoda irskog referenduma i Sarkozijevih komentara...
Filip2412 Filip2412 15:39 07.07.2008

Re: Lepse lice Srbije

kraljevina bolje zvuci neg republika...
mogli su i da stave samo SRBIJA

vucko92 vucko92 15:54 07.07.2008

Re: Lepse lice Srbije

kraljevina bolje zvuci neg republika...
mogli su i da stave samo SRBIJA

Stvar ukusa, naravno - važno je da funkcioniše, rekao bih - iako ne vidim trenutno neke ozbiljne šanse da se obnovi monarhija.

Fakat je da je grb malo neobičan za jednu republiku (kruna na vrhu), ali što reče onaj čikica na kraju filma "Neki to vole vruće" - niko nije savršen
Filip2412 Filip2412 16:06 07.07.2008

Re: Lepse lice Srbije

kraljevina bolje zvuci ali jes malo kasno da menjamo sistem a i ljudima je muka od promena sistema, naziva zemlje, naziva jezika... treba malo da se smirimo

jes malo cudno - republika i kruna ali to je tako danas

danas je dosta zemalja koje imaju krunu a nisu monarhije: Rusija, Crna Gora, Bugarska ima nesto sto lici na krunu pomalo nisam siguran...
a i hrvatska sahovnica ima iznad stilizovanu krunu
vucko92 vucko92 17:12 07.07.2008

Siročići

Rusija, Crna Gora, Bugarska

Sve siročići komunizma, sa traumama iz detinjstva :)
Filip2412 Filip2412 17:22 07.07.2008

Re: Siročići

Rusija, Crna Gora, Bugarska
Sve siročići komunizma, sa traumama iz detinjstva :)


pa jes vala :)

Filip2412 Filip2412 15:34 07.07.2008

dokoni i maliciozni

Gledam ovu diskusiju i vidim da je predaleko otisla, po starom srpskom obicaju pljuvanja svega i svacega i kad treba i kad ne treba. Jedino je bitno da taj pasos omogucava ljudima da putuju a ne da bude bezvredno blokce kao onaj prethodni.

Pasos je OK nema potrebe da pise ni latinicaom ni engleski ako to nije propisano nekim medjunarodnim pravom.
Kada se pasos otvori pise lepo na svim potrebnim jezicima. Jos nisam sreo nekoga na granicnom prelazu da zagleda korice od pasosa. Korice su samo estetska vrednost a sve sto je bitno sluzbenik na granici ce procitati kada OTVORI pasos. Od visejezicnosti mi je muka i podrzavam cirilicu. Ako cemo da se proseravamo kao Vojvodina sa 5 zvanicnih jezika onda nek ide do djavola. Bolje nek uvedu i turski ako treba samo nek je jedan jezik i gotovo.

Naziv zemlje je najzad na mestu tako da sve ostale primedbe samo pokazuju koliko srbima sve smeta i koliko su ozlojedjeni, kriticni i negativni prema samima sebi.

Beingness Beingness 15:41 07.07.2008

Re: dokoni i maliciozni

Filip2412
Naziv zemlje je najzad na mestu tako da sve ostale primedbe samo pokazuju koliko srbima sve smeta i koliko su ozlojedjeni, kriticni....





Mislite kao oni likovi kojima je muka od uvođenja 5 zvaničnih jezika u multikulturalnim sredinama "koje se proseravaju", kao što je recimo Vojvodina?

Ne znam je li Vam neko rekao, ali samo zato što se pruža više mogućnosti manjinama da se služe maternjim jezikom ne znači da i Vi lično morate da parlate na 5 jezika. Ne bojte se, popijte dramamin, neće ništa da boli.
Filip2412 Filip2412 16:03 07.07.2008

Re: dokoni i maliciozni

pa znam da ne moram da parlam svih 5 jezika ali zamara da na svako obavestenju ili na natpisu u pasosu trazim svoj jezik

sto se mene tice nek uvedu engleski ali samo da se pojednostave stvari

Cirilica je OK je ko sto rekoh naslovna strana je samo estetska vrednost a ne nosi podatke
stijak92 stijak92 17:01 07.07.2008

Re: dokoni i maliciozni

I mene ti višejezični natpisi nerviraju strašno. Mislim, super mi je tamo gdje nema ograničenja u veličini, kao npr na zgradi opštine, ili vojvođansko mjesto koje ima srpsko i mađarsko ime pa da na ulazu pišu oba imena, ali da u neki dokument smještaju gomilu jezika je besmisleno i ružno... Nije da ja imam išta protiv toga da manjine imaju pravo da koriste svoj jezik, al evo sad gledam u svoju BiH ličnu kartu i na vrhu piše:

LIČNA KARTA
OSOBNA ISKAZNICA
ЛИЧНА КАРТА
CARTE NATIONALE D'IDENTITE
NATIONAL IDENTITY CARD...

Mislim stvarno, nema smisla. Ne bi imao ništa protiv da je samo na engleskom, ili da narod/manjina koristi na svom jeziku (+eng), ako je moguće da se dokument razlikuje.

Ovako je samo zbunjujuće... Posebno kad popunjavaš neki formular, pa pored silnih "jezika" jedva nalaziš polje za popunjavanje....

Ili recimo, čuo sam da bi u Beogradu trebali postavljati imena ulica dvojezično ćirilica + engleski... Koja besmislica... Koliko bi lakše bilo da prosto imena budu na latinici... I baš me zanima da li će onda recimo umjesto kraljica marija pisati queen maria, pa jadni stranci neće znati naći ulicu na srpskom planu grada...
vucko92 vucko92 17:11 07.07.2008

Re: dokoni i maliciozni

I baš me zanima da li će onda recimo umjesto kraljica marija pisati queen maria

Queen Mary :)

Pre neki dan se vozim vozom između Benalmadene i Malage, i ženski glas sa trake najavljuje stanicu (aerodrom Malaga) na dva jezika:

Španski: "próxima parada: aeropuerto"
Engleski: "next stop: aeropuerto" :)


strog_ali_pravedan strog_ali_pravedan 21:34 08.07.2008

Re: dokoni i maliciozni

vucko92
I baš me zanima da li će onda recimo umjesto kraljica marija pisati queen mariaQueen Mary :)Pre neki dan se vozim vozom između Benalmadene i Malage, i ženski glas sa trake najavljuje stanicu (aerodrom Malaga) na dva jezika:Španski: "próxima parada: aeropuerto"Engleski: "next stop: aeropuerto" :)


Para vrti gde burgija nece )
Beingness Beingness 15:45 07.07.2008

Izgara za raju

Danas nam je Boža Đelić objasnio koliko se oni polomiše zbog nas. Neviđene gužve na šalterima, mnogo ljudi hoće nove pasoše. I, kaže on, mogli su oni da čekaju da prođe par godina da "ekipiraju državnu administraciju" pa da sve teče glatko, ali je njemu toliko stalo da mi pređemo na belu šengen listu da je ipak rekao "neka, izdržaćemo, narod nas treba".

Alo, Božo... nekoliko godina?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana