B92 Blog    Članovi    Srđan Fuchs    vrelina

Srđan Fuchs
22:43
SRE
18
JUL

vrelina

nisam siguran šta donosi vrelinu na vaš kontinent, ali u pojedinim delovima centralno-istočne evrope danas je toplije nego u predelima sahare ili arabijske pustinje.

koliko sam upoznat, zasad nema nikakvog prelaska na vanredni režim u srbiji. dakle, potrebno je da nam se ponovi nekakav london ili pariz od pre par godina (kada su ljudi, bilo građani starije dobi bilo osetljivijeg zdravlja, bili strašno pogođeni posledicama vreline, do te mere da je dolazilo u mnogim slučajevima do fatalnog ishoda - radi se o hiljadama građana preminulim od posledica previsoke temperature).

dalje, kada znamo koliko su ljudi prinuđeni u srbiji da rade za svaki prokleti dinar, za očekivati je da će serbian-style kapitalisti i firme primorati svoje zaposlene da se i ovih prevrelih dana pojave na poslu. do posla idete raspadnutim autobusima bez klima-uređaja, i tamo ćete možda čitav dan provesti ili na suncu, ili u ofisima sa prestarelim klima-uređajima - ako ih uopšte i imate u kancelarijama! ja sam juče putovao železnicama srbije iz vojvodine za peštu (to je ona najtamnija narandžasta mrlja na mapi u srcu centralne evrope!), i tamo se majstor nije smilovao niti jednog momenta da uključi klima-uređaj, iako je voz bio prepun što gostiju sa egzita, što radinih vojvođana ili mađara. bio sam gola voda, i dok sam uspeo stići do budimpeštanske zračne luke, već mlidijah umirati...

na sajtu sam pronašao ovu vest, te sam fino ostao u čudu da je poslodavcima u srbiji otprilike nejasno da oni treba da izađu nešto svojim zaposlenima u susret?! ministri su čak najavili da će oni sutra da iskoriste priliku, pa će malo sa inspekcijom tu i tamo da se prošetaju, da namaknu koju paru. ministar ljajić veli kako će sutra "biti pojačan inspekcijski nadzor i da će on sutra sa inspektorima ići u kontrolu nekih gradilišta. Ministar rada i socijalne politike je napomenuo da su kazne za poslodavce koji ne primenjuju odredbe o preventivnim merama od 800 do milion dinara."

drugim rečima, najavio čovek da će sutra da ide da namakne koju paricu?

u svakom slučaju, pošto od našeg državnog aparatusa nema preterane vajde, moja skromna preporuka - posebno starijim građanima, te trudnikama ili maloj dečici, ili ljudima sa raznim zdravstvenim tegobama ili osetljivijim zdravljem; jeste da se klonite čaršije bez preke potrebe, posebno u neko doba između 9 i, recimo, 18 ili 19 časova.





Komentari (65)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23  22:55 18.07.2007
Preporuka: 0

Svasta moze da se desi...

#Link  Replika: 2
na ovoj vrelini:

Iznimno visoke temperature u Grazu dovele su do ludila jednog mladića. Kako bi se riješio nagomilanog stresa, izbacio je sav namještaj na ulicu, kroz prozor s trećeg kata.


Austrijska policija zatvorila je cijelu ulicu u Grazu nakon što je student Markus Kainz (21) izluđen vrućinom počeo bacati namještaj kroz prozor svog stana na trećem katu jedne zgrade.

Policajci su svima zabranili ulazak i izlazak iz ulice nakon što je student izbacio stolice, stol, pa čak i krevet na ulicu.

S vremenom su se policajci pod kišom namještaja uspjeli probiti do njegovog stana i uhititi mladića, koji je odmah prevezen u bolnicu, gdje su doktori utvrdili je njegovo ponašanje uzrokovano toplinskim udarom, jer su temperature u austrijskom gradiću dosegle 38 stupnjeva.

''Visoke temperature utjecale su na njegovo emocionalno stanje i uzrokovale čudno ponašanje'', rekao je glasnogovornik bolnice.



Net.hr
18.07.2007.
:
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jadac  00:02 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: Svasta moze da se desi...

JUCE U 17H IZNEO SAM SAT NA ,,BETON,,I SUNCE...POSLE 15AK MIN ZAKUCAO SE NA 60 C!!!NEKAKO ME SVE OVO PODSECA NA 1999 I TRNUTKE KOJI SU U SVOM UZASU IMALI JEDNU NOTU SOLIDARNOSTI I BRIGE I ,,ZA ONE NEPOZNATE,,IZGLEDA DA ,SAMO -SRANJ....-SRBE-SOLIDARISE
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zeljudina1  05:14 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Svasta moze da se desi...

Temperature nisu ''dovele do ludila jednog mladica''!

Mladic je vec bio lud, ili sta vec...

Samo je pod uticajem temperatura to pokazao...

Sam pojam ''toplotni udar'' je vrlo istegljiv, i u ovom slucaju je vrlo slabo primenljiv. To je zapravo krajnja afektiranost tela toplotom. Nesto kao, ako covek radi na suncu u jedan sat posle podne (na 42C), npr, asfaltira put, pri tome naravno nije u hladu, a u ruci drzi dugacki gorionik kojim greje bitumen ili sta vec, posle nekog vremena dozivece kolaps tzv ''heat stroke''. Mada i to nije izvesno, mozda mu se nista i ne dogodi, ali to sad nije bitno...

Pomenuti lik iz Graza svakako je bio u ''pitomijim'' uslovima...

Mada, nije bas ovo neka tema za blog...

Ajd'...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mirko Kontic  05:19 19.07.2007
Preporuka: 0

Ако би био љубазан

#Link  Replika: 6
mlidijah umirati...



да ми преведеш ову ријеч која ме асоцира на много тога, али ми никако није јасна ни у курзиву ни у нормалу. Или ми је стао мозак или сам скренуо памећу или сам само умишљао да знам језик којим и разумијем и говорим:) А чак и да је позната архаичка ријеч, која год, некако ми не стоји уз претходан пасус.

i tamo se majstor nije smilovao niti jednog momenta da uključi klima-uređaj, iako je voz bio prepun što gostiju sa egzita, što radinih vojvođana ili mađara. bio sam gola voda, i dok sam uspeo stići do budimpeštanske zračne luke, već



дал она значи
имадох могућност
умирати или шта већ?
Стварно се никако не могу сјетити да постоји та ријеч а не бих ни тебе ни себе вређао да завирујем у ријечнике.


А онда ћу ти с разумијевањем теме коју си поставио можда и дати неки коментар, јер овако нисам сигуран да сам те потпуно разумио.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jukie  05:57 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: Ако би био љубазан

Pa to je ono "kad mladijah umrijeti" od Branka Radičevića. Tip je bio bash jako bolestan od tjuberkjulozis, koja je tada harala Srbijom i diasporom, a bio je 20-something, pa je pisao tuzne samrtnicke pesme... "lišće žuti na drveću, zelenoga ja nikada više videt neću" ili nešto tako... i stvarno čovek umro vrlo brzo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
audrey  10:26 19.07.2007
Preporuka: 0

Ovde ćete naći još zanimljivih reči:

Branko Radičević
Kad mlidijah umreti

Lisje žuti veće po drveću,
Lisje žuti dole veće pada;
Zelenoga više ja nikada
Videt neću!
Glava klonu, lice potavnilo,
Bolovanje oko mi popilo,
Ruka lomna, telo izmoždeno,
A kleca mi slabačko koleno!
Dođe doba da idem u groba.
Zbogom žitku, moj prelepi sanče!
Zbogom zoro, zbogom beli danče!
Zbogom svete, nekadašnji raju, -
Ja sad moram drugom ići kraju!
O, da te tako ja ne ljubljah žarko,
Još bih gledo tvoje sunce jarko,
Slušo groma, slušao oluju,
Čudio se tvojemu slavuju,
Tvojoj ruci i tvojem izvoru -
Mog života vir je na uviru!
O, pesme moje, jadna siročadi,
Deco mila mojih leta mladi'!
Htedoh dugu da sa neba svučem,
Dugom šarnom da sve vas obučem,
Da nakitim sjajnim zvezdama,
Da obasjam sunčanim lučama...
Duga bila, pa se izgubila,
Zvezde sjale, pa su i presjale,
A sunašce ono ogrejalo,
I ono je sa neba mi palo!
Sve nestade što vam dati spravlja -
U traljama otac vas ostavlja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d@niLo  12:22 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: Ако би био љубазан

kada sam mislio umirati -to znaci
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mirko Kontic  12:23 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: Ovde ćete naći još zanimljivih reči:

Ах, одиста! Однекуд ми би знано, али се нијесам могао сјетити.
Захваљујем.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zeljudina1  04:47 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Ако би био љубазан

Knjige braco, knjige, a ne zvona i praporci...

Ako treba objasnicu, kazem, ako treba...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
aurelije  08:59 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Ако би био љубазан

To mlidijah je pogrešno rečeno za mnidijah. Slovenski glagol mniti za značenjem misliti je sada arhaizam u našem jeziku. Ali su se neke reči izvedene od nje zadršale, npr. javno mnenje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Shumar  06:07 19.07.2007
Preporuka: 0

ovo je tek pocetak

#Link  Replika: 1
Откривење, глава 16

9. И опалише се људи од велике врућине, и хулише на име Бога који има област над злима овима, и не покајаше се да Му даду славу.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  22:23 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: ovo je tek pocetak

/offtheme
shumar, šta ti bí ovo? ne postoji fizička apokalipsa. to je samo teologizacija jednog totalitarnog sistema koji je kroz istoriju pokušavao da smisli neki način da kontroliše veliki broj ljudi (a kud ih lakše kontrolisati, od podstrekivanja metafizičke, mistične strašnje?) . knjiga apokalipse u velikoj meri kopira stilski s.z. profetičku knjigu autora pod imenom danilo. danilo je osoba koja je živela u jednom veoma teškom periodu po jevreje (vavilonsko ropstvo), i pisao je sa očiglednim i jasnim psihološkim pritiskom da se drevni jevreji vrate iz ropstva na svoju zemlju. očigledno da je ta njegova čežnja uzrokovala neobična i upitna psihološka stanja. recimo, nije ništa neobično da osobe prefinjenije duševnosti, poput pesnika recimo, ili suptilnijih filozofa ili pisaca, jesu kadre da predosete maglovito određena zbivanja par koraka unapred. takav slučaj je i sa danilom, ili recimo i sa isusom, for that matter, kada govori o razaranju jerusalima u budućnosti kod mateja u jevanđelju - to razaranje se i jeste odigralo, dve generacije nakon njegove smrti. uzev u obzir da je knjiga apokalipse poznijeg datuma, oko 100. ili 110. godine n.e., pisac očigledno barata nekim pesimističnim raspoloženjima karakterističnim za njegovu epohu i autorski vremenski okvir. drugim rečima, govori o davno prošlim i iščezlim vremenima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shkomishkomi  09:06 19.07.2007
Preporuka: 0

Meni je extra

#Link  Replika: 1
S`obzirom da planiram da predjem da zivim u Dubaji ovo mi dodje ko besplatna priprema i aklimatizacija, inace prognozirane temperature su za 2-4 stepena vece za Beograd nego za dubaji. Znaci moram nesto toplo tamo da ponesem da se ne prehladim tamo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ahava4u  15:08 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: Meni je extra

Obzirom da dolazis, dragi sugradjanine, velika je razlika u "vrucinama", tako da tesko mozes da se "navikavas" u Srbiji. Sto se tice toplog, naravno da ti treba u trenutku kada mokar (za sta ti treba 3 sekunde) zapalis sa ulice u klimatizovanu prostoriju. Ove godine na Bliskom Istoku su padale kise, a nisu bile "ziva atrakcija", pa se kupovala i po koja jakna - vreme se drasticno menja.
Elem, drago mi je da sam se zasitila ovih predela, pa odoh malo do Juzne Amerike...........srecno sa tim popularnim prelascima u Dubai....uskoro ce i Arapi da se sele koliko nas ima.:)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dule Nedeljković  09:24 19.07.2007
Preporuka: 0

pa posle neko kaze u Africi je vruce

#Link  Replika: 2
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Greshka  09:45 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: pa posle neko kaze u Africi je vruce

ma to se samo shshushka....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MeHiLow  10:10 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: pa posle neko kaze u Africi je vruce

Pa u podsaharskoja Africi je sada zima, tebra, juzna polulopta... A ovi iznad Sahare imaju mediteran. A u Sahari je isto kao kod nas, samo nema betona i ljudi par miliona da povecaju efektivnu temperaturu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  09:34 19.07.2007
Preporuka: 7

Srđane...

#Link  Replika: 1
...ovo je neka judeo - masonska zavera..u saradnji sa Vatikanom...o)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dax  09:51 19.07.2007
Preporuka: 0

Globalno zagrevanje

Ne vrede sva upozorenja o globalnom zagrevanju.Valjda kad pocne da bude 50 C pocecemo da recikliramo,da ne bacamo organsko smece kud stignemo,da ne ispustamo mnogo CO2 u vazduh a do tada.....Kupite klimu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Greshka  09:54 19.07.2007
Preporuka: 0

alternativna meteorologija

#Link  Replika: 1


Na banjalučkom Trgu Krajina juče oko 15 sati izmerena je temperatura od 62 stepena Celzijusa iznad asfalta, javila je Alternativna televizija. Ekipa te televizije je na plato gradskog trga stavila jaje, a žumance se ispeklo za 10 minuta.
:))

sve nešto mislim da proverim ispravnost ove metode :) al mi dugo da chekam 10 min na suncu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jadac  10:23 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: alternativna meteorologija

izneses termometar na sunce i stavis i pobegnes jer ziva ,,oce,,da pukne...ide preko 60 na betonu,asfaltu,pa cak i na travi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  09:55 19.07.2007
Preporuka: 0

hot hit

#Link  Replika: 0
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blue  10:18 19.07.2007
Preporuka: 0

mrak

#Link  Replika: 0
to je ona najtamnija narandžasta mrlja na mapi


dakle, ja sam bash u toj mrlji.. i sve mi se chini da nije odgovarajuche tamna..
ovo je josh mrachnije..
mrakacha.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  10:25 19.07.2007
Preporuka: 14

A kad izađeš iz kola koja nemaju klimu...

#Link  Replika: 0
... ili, ne daj Bože, javnog prevoza napolje - imaš utisak da si ušao u klimatizovan prostor :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
audrey  10:31 19.07.2007
Preporuka: 7

hehe

#Link  Replika: 1
Pozdrav iz Hamburga na 24 stepena i sa blagim vetrom. E jednom da je i ovde bolje vreme nego u Srbiji!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ana M.  14:29 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: hehe

audrey
Pozdrav iz Hamburga na 24 stepena i sa blagim vetrom. E jednom da je i ovde bolje vreme nego u Srbiji!


A tvoja poenta je..?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  10:35 19.07.2007
Preporuka: 0

Milutin Milankovic

#Link  Replika: 1
je predvideo promene klime koje su se desavale, naravno, i u proslosti[url=http://www.emporia.edu/earthsci/student/howard2/theory.htm][/url]
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Auster  11:47 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: Milutin Milankovic


Uh, dajte nama ovamo 10C pa smo na istom.
Leto, juni, juli... 20C [bilo i 14C] pa jel to u redu i posteno?
Kosti ce mi zardjati na ovoj privlacnoj klimi, voda svuda okolo [a najvise odozgo] a nicemu ne sluzi, tz, tz.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Черевићан  11:46 19.07.2007
Preporuka: 7

жега углави

#Link  Replika: 1
веле они упућени у вештине јоге да је врућина обично ' у глави особе' која је евидентира.читалисмо да постоје методе самоконтроле да се и ове тренутно повисоке поднесу без избацивања клавира крозпенџера.
стога, потим питању треба радити на себи.исто важи и за хладноћу, да потсетим.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blue  12:17 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: жега углави

jeste, jeste u glavi shupljoglavoj
(a propos hladnoche u glavi)

pre tri zime bilo je surovo hladno. motalo se oko minus 25 chak i oko podneva, kad je kao najtoplije. akhmm..

nateram se poslom vanka, gledam ono malo ljudi, svi che imati bol u vratu od stegnutosti, natrontani hodaju ulicama koje su, iako bez snega , skroz bele... pobelele od muke i hladnoche valjda.. hodam i ja.
dodjem do jednog semafora koji ne vredi da prelazim na crveno (mada volim), auti ko reka teku..

zijam okolo, KAD !! levo od mene stao chova.. lagane 'lone, obichna koshulja, obichan ranac na ledjima, skroz opushteno drzhi ruke u dzepovima, nema kapu a bogami ni obuchu na nogama. BOS.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rivermerchant  13:11 19.07.2007
Preporuka: 0

expectancies of several sorts

#Link  Replika: 0
"dalje, kada znamo koliko su ljudi prinuđeni u srbiji da rade za svaki prokleti dinar, za očekivati je da će serbian-style kapitalisti i firme primorati svoje zaposlene da se i ovih prevrelih dana pojave na poslu."

hvala bogu, ovde u americi, cim se malo naoblaci a kamoli zapreti olujom, odmah preko vesti neka lepo doterana teta ili cika poruci gledaocima da skuvaju sebi cajic i odsede dok se nemilo nebo dovoljno ne povuce. klima uredjaji rade ki podmazani, 50F, tacno kako mutanti vole. raj nad rajevima, yall should come.

hang on, bice gore. a trudnici poruci da pije dosta vode, narocito sad u 2gom trimesteru.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Shumar  15:27 19.07.2007
Preporuka: 0

Bez struje zbog temperatura

#Link  Replika: 0
Noćas su bez struje ostali delovi Zemuna, Novog Beograda i Savskog venca zbog kvara na trafostanici Beograd 5 na Bežanijskoj kosi.. Kako je rečeno za B92 u Elektromreži Srbije, noćas oko 2 sata je eksplodirao reduktor na toj trafostanici. Iako deluje kao lokalni problem, ona se tiče cele Srbije jer je uzrok eksplozije - visoka temperatura.Prošle noći i u kruševačkom pogonu Elektromreže došlo je do havarije i požara. Pravovremenim reagovanjem izbegnute su ozbiljnije posledice po energetski sistem u Rasinskom okrugu.

Grad je oko 40 minuta bio bez struje, a materijalna šteta se procenjuje na oko 40.000 evra.

Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" danas je od 12.30 do 13.00 bio bez električne energije zbog kvara u trafo stanici.


a kad nema struje klime ne rade, a posle nekog vremena nema ni vode, jer staju pumpe na reni bunarima (kao 1999 u toku bombardovanja).

Danas je oboren još jedan toplotni rekord. Naime, u Kečkemetu, u centralnoj Mađarskoj, juče je živa u termometru dostigla 40,6 stepeni Celzijusa.

Prethodni najtopliji 18. jul u Mađarskoj bio je daleke 1904. godine, kada je izmereno 38 stepeni.


U Makedoniji vanredno zbog vrućina

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Luka Ivanišević  17:51 19.07.2007
Preporuka: 0

VRUĆINA I VANREDNO STANJE

#Link  Replika: 0
Danas slušam na vestima da našoj republičkoj vladi ne pada na pamet da uvodi vanredno stanje, jer po izjavi Rasima Ljajića, građevinska preduzeća bi bila na gubitku. To me setilo jednog aforizma, koji je sticajem okolnosti izbora 7 novih svetskih čuda, kreacija moje malenkosti:
IZABRANO JE 7 NOVIH SVETKIH ČUDA.IZNENADILO ME JE DA NAS SRBE NISU STAVILI NA LISTU, JER KOLIKO SMO BLESAVI PRAVO JE ČUDO DA JOŠ POSTOJIMO.
Saberite aforizam sa postupkom naše vlade, pa će Vam biti jasno o čemu je reč.
Pozdrav Luka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  17:56 19.07.2007
Preporuka: 0

zanimljivo,

#Link  Replika: 1
gledam u vestima traze da se radno vreme skrati do 13h. tada bi ljudi isli kucama po najvecoj vrucini. jer ne bi bilo logicnije da se radno vreme produzi do jedno 6-7 pa da ljudi budu napolju kad prodje sunce? :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sun_to_rock  20:56 19.07.2007
Preporuka: 0

Re: zanimljivo,

E, Brook, konacno da ti i ja imamo dodirnih tacaka. Potpuno bih se s tobom slozila. Te vruce, te pada ksa, te je sneg, pa vetar, pa Nova Godina, pa Bozic, pa 1.majski odmor, pa letovanja, pa septembar kad deca polaze u skolu, a zatim, gle, evo ga i Veseli Decembar. Svi bi samo da lencare, a posle qq lele, male plate.
Vruce pa je vruce. Zivot tece i dok je vruce.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Fratello  22:10 19.07.2007
Preporuka: 0

'desi Srki :)

#Link  Replika: 0
Ovde po Njujorcima ubi vlaga Ali, neka. Vazno da je Partizan dobro startovao u novoj sezoni.(odavno nismo dali sest golova i to jos u gostima :)))) To je sasvim dovoljno da grobarski svet ne oseca ni vrucinu, ni vlagu, ni globalno zagrevanje :)))

ps Opet ostajemo duze u Evropi :p
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Anemona  08:56 20.07.2007
Preporuka: 0

Samo neka panika!!!

#Link  Replika: 4
Sta je sa vama ljudi!! Pa leto je i treba da bude vruce! Sto svi samo kukaju i prave paniku, to me vise izludjuje.
I ovi sa klimama su mi najsmesniji kao pominju globalno zagrevanje i ozonske rupe a klime upravo to prouzrokuju(ako je to uopste tacno jer ja ne verujem u ozonske rupe).
Gledala sam inace kako se beduini u Etiopiji gde je 50 stepeni navikavaju na vrucinu. Tako sto se zakopavaju u pesak pa im se telo lepo prilagodi na visoke temperature. I cekaj izvini molim te klime pre par godina nisu ni postojale i tada se zivelo, milion puta koliko se ja secam kada sam bila dete bile su ogromne vrucincine. Dosta mi je vise ove panicne i cmizdrave nacije!!!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  09:39 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Samo neka panika!!!

Anemona
Sta je sa vama ljudi!! Pa leto je i treba da bude vruce! Sto svi samo kukaju i prave paniku, to me vise izludjuje.I ovi sa klimama su mi najsmesniji kao pominju globalno zagrevanje i ozonske rupe a klime upravo to prouzrokuju(ako je to uopste tacno jer ja ne verujem u ozonske rupe). Gledala sam inace kako se beduini u Etiopiji gde je 50 stepeni navikavaju na vrucinu. Tako sto se zakopavaju u pesak pa im se telo lepo prilagodi na visoke temperature. I cekaj izvini molim te klime pre par godina nisu ni postojale i tada se zivelo, milion puta koliko se ja secam kada sam bila dete bile su ogromne vrucincine. Dosta mi je vise ove panicne i cmizdrave nacije!!!!!


Klime su postojale i ne samo pre par, vec i pre 30g. imali su ih pojedini (moja tetka - tadasnja srednja klasa, nista
spec.), ali su bile prozorske, kako se ne secas? Da je bilo vrucina, jeste ali ne po 40'C i to u kontinuitetu od po 10
dana kao ove godine. Ako smo mi panicni i cmizdravi, zasto su zemlje u okruzenju i centralnoj Evropi preduzele i
drasticnije mere za zastitu i ljudi i zivotinja!?

''...Tako je slovenačko ministarstvo za poljoprivredu, preko svoje veterinarske uprave, izdalo saopštenje za javnost u kome su preporuke za vlasnike pasa i mačaka...
Hlađenju životinja vodom ovih dana pribegava i zoološki vrt u Ljubljani, gde su životinjama uveli i laku hranu, obezbedili hladovita mesta, a patuljastim svinjama, ovcama i kozama je napravljen i bazen, u kome mogu da se osveže.
Za majmune i medvede pravi se sladoled u čašicama, od komadića seckanog voća, prelivenog vodenim sokom
od malina...''
Jucerasnja vest sa sajta B92
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Anemona  10:44 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Samo neka panika!!!

ivana23


Klime su postojale i ne samo pre par, vec i pre 30g. imali su ih pojedini (moja tetka - tadasnja srednja klasa, nista
spec.), ali su bile prozorske, kako se ne secas? Da je bilo vrucina, jeste ali ne po 40'C i to u kontinuitetu od po 10
dana kao ove godine. Ako smo mi panicni i cmizdravi, zasto su zemlje u okruzenju i centralnoj Evropi preduzele i
drasticnije mere za zastitu i ljudi i zivotinja!?

''...Tako je slovenačko ministarstvo za poljoprivredu, preko svoje veterinarske uprave, izdalo saopštenje za javnost u kome su preporuke za vlasnike pasa i mačaka...
Hlađenju životinja vodom ovih dana pribegava i zoološki vrt u Ljubljani, gde su životinjama uveli i laku hranu, obezbedili hladovita mesta, a patuljastim svinjama, ovcama i kozama je napravljen i bazen, u kome mogu da se osveže.
Za majmune i medvede pravi se sladoled u čašicama, od komadića seckanog voća, prelivenog vodenim sokom
od malina...''
Jucerasnja vest sa sajta B92


Retko ko je imao klimu pre desetak godina !
Ja ne kazem da ljudi ne treba da preduzimaju mere za rashladjivanje ili navikavanje na vrucinu ali govorim o toj opstoj panici koja me iritira. Isto tako je bilo 99 godine za vreme pomracenja sunca kada su se svi sakrili u misije rupe !!! Ja o tome govorim o glupoj panici koja nije potrebna.Mislim i na zemlje u regionu. Ne volim taj histericni pristup svemu.
I nije tacno da nisu bile ogromne vrucine , ja sam npr .u sedmom i osmom razredu od juna kada se raspustim pa do septemba svaki dan ali bukvalno svaki isla na Adu a kisa je bila jedan dva dana eventualno, znaci bila je ogromna vrucincina i tada i uvek ce i biti periodicno ,jedne godine da druge mozda ne ali to su normalne klimatske oscilacije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  10:56 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Samo neka panika!!!

Glupa panika? Ovo nije ni blizu one histerije '99. godine za vreme pomračenja sunca... 40 stepeni je ipak previše za naše podneblje, pogotovo ako to traje deset dana za redom. Ne znam kad si bila 7. i 8. razred, ali se ja nešto ne sećam ovakve klime... jedno je kada bude par tropskih dana (i noći) a drugo kad to traje pola meseca (ili duže). Po ovoj vrućini se ne može ni ići na Adu, sem ujutro i predveče...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  11:41 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Samo neka panika!!!

Anemona

ivana23Klime su postojale i ne samo pre par, vec i pre 30g. imali su ih pojedini (moja tetka - tadasnja srednja klasa, nistaspec.), ali su bile prozorske, kako se ne secas? Da je bilo vrucina, jeste ali ne po 40'C i to u kontinuitetu od po 10dana kao ove godine. Ako smo mi panicni i cmizdravi, zasto su zemlje u okruzenju i centralnoj Evropi preduzele idrasticnije mere za zastitu i ljudi i zivotinja!?''...Tako je slovenačko ministarstvo za poljoprivredu, preko svoje veterinarske uprave, izdalo saopštenje za javnost u kome su preporuke za vlasnike pasa i mačaka...Hlađenju životinja vodom ovih dana pribegava i zoološki vrt u Ljubljani, gde su životinjama uveli i laku hranu, obezbedili hladovita mesta, a patuljastim svinjama, ovcama i kozama je napravljen i bazen, u kome mogu da se osveže. Za majmune i medvede pravi se sladoled u čašicama, od komadića seckanog voća, prelivenog vodenim sokom od malina...''Jucerasnja vest sa sajta B92Retko ko je imao klimu pre desetak godina !Ja ne kazem da ljudi ne treba da preduzimaju mere za rashladjivanje ili navikavanje na vrucinu ali govorim o toj opstoj panici koja me iritira. Isto tako je bilo 99 godine za vreme pomracenja sunca kada su se svi sakrili u misije rupe !!! Ja o tome govorim o glupoj panici koja nije potrebna.Mislim i na zemlje u regionu. Ne volim taj histericni pristup svemu. I nije tacno da nisu bile ogromne vrucine , ja sam npr .u sedmom i osmom razredu od juna kada se raspustim pa do septemba svaki dan ali bukvalno svaki isla na Adu a kisa je bila jedan dva dana eventualno, znaci bila je ogromna vrucincina i tada i uvek ce i biti periodicno ,jedne godine da druge mozda ne ali to su normalne klimatske oscilacije.


Kada ljudi umiru to se ne moze i ne sme nazivati histericnom panikom. U Francuskoj je 2003.g. zbog ovakvih
vrucina umrlo oko 13000 osoba. Moja kuma koja dvanaest godina radi u Urgentnom centru ne pamti ovoliki
broj pacijenta tokom smene, a hitna pomoc ima cak mnogostruko veci broj poziva nocu, sto znaci da nisu u
pitanju samo suncanice i toplotni udari.
Uzgred, u prvom komentaru si rekla da pre par nisu postojale klime, a u drugom da je retko ko imao klimu pre
desetak godina. To su dve sasvim ralicite konstatacije!
I molila bih te da nama koji ne znamo kako se to radi i ne zivimo u Etiopiji, nismo beduini, objasnis na koji
nacin se navikava na vrucinu u podneblju umereno-kontinentalnog pojasa?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  10:17 20.07.2007
Preporuka: 0

Vrucina

#Link  Replika: 0
Volela bih da mi se pruzi prilika da pljunem sve redom ministre koji bi u redu, u spaliru stajali i cekali na moj pogodak u lice.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Anemona  12:13 20.07.2007
Preporuka: 0

Panika

#Link  Replika: 2
Pa ako sam rekla da pre par godina niko nije imao klimu mislila sam da to nije bilo rasprostranjeno i ovakve vrste klima kao danas. Pobogu koji procenat ljudi je imao klimu pre par godina mislim stvarno je smesno o tome raspravljati.
Od velikih vrucina uglavnom umiru stare osobe koje imaju problema sa visokim krvnim pritiskom i opet ponavljam to ne opravdava histericno pravljenje panike. Dovoljni su javni uputi kako se ponasati na odredjenoj temperaturi a nepraviti halabuku. Ali posto vecina ljudi cita Kurir i stampe te vrste nije ni cudo.
Na visoku temperaturu se sigurno neces priviknuti ako sedis na 22 stepena pod klimom a onda izadjes napolje na 40 . To po meni nije normalno a vecina ljudi to radi. Tolike temperaturne oscilacije cine da se osecas josh gore.Tako da ima prirodnih nacina da se priviknesh.Nemoguce da u to niste upuceni..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  12:38 20.07.2007
Preporuka: 0

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN"><html><head><title>404 Not Found</title></head><body><h1>Not Found</h1><p>The

undefined
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rivermerchant  13:08 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Panika

bas me zanima, kako je biti ovako bezosecajan i glup... al' cuj, super je to s peskom i beduinima, steta sto se srbi ranije nisu raspitali kod tebe o tome kako da svoja histericna mentalna stanja malo obuzdaju. zovem sad babu da joj objasnim sta da radi, da se ne kuva bezveze i ugrozava si zdravlje.

nego, mozda znas i neke dobre tehnike kako zadrzati govno u dupetu kad radim na nekom deadline-u, pa da ne moram do wc-a? a i ne volim da trosim papir firme, ipak su oni krvavo to zaradili, te mi ga onako velikodusno obezbedili u toaletu.

ma kakve ozonske rupe, iznad oblaka milo pevaju cherubini, ali ovih dana mora da im je lucifer nesto lose podmestio u tanjirice, pa ih muce gasovi.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Anemona  12:39 20.07.2007
Preporuka: 0

Posto smo vec upaniceni !

#Link  Replika: 1
Posto smo vec upaniceni evo sta mogu da izazovu i klima uredjaji.

Upozorenja lekara:
"Lekari upozoravaju na stetnost prevelikih razlika u spoljnoj i temperaturi u klimatizovanim prostorijama. Prema recima dr. Srdjana Borjanovica, nagle promene temperature ambijenta uzrokuju reakcije organizma slicne onima koje produkuje veoma visok stepen stresa. Istovremeno, preporucljivi su sistemi za klimatizaciju koji regulisu i vlaznost vazduha, jer je poznato da povecanje vlage u vazduhu umanjuje mogucnost tela da se oslobadja toplote putem znojenja.
Kako objasnjava Borjanovic, bioloska kontaminacija je najcesci problem kod upotrebe sistema za klimatizaciju i ujedno predstavlja najvecu opasnost. U aparatima zadrzavaju se cestice polena, peska, poluraspadnuti delovi biljnih organa, spore gljiva, delovi mrtvih insekata, ostaci perutanjakoze ljudi izivotinja, vlakna papira i sl.
Kondenzovana vlaga u toplom periodu godine, u kombinaciji sa organskim materijalom cini idealnu podlogu za razvoj mikroba. Posledice po ljudsko zdravlje mogu biti razlicite vrste infekcija, alergijske reakcije, koje tokom vremena mogu znacajno da se komplikuju, razliciti poremecajii oboljenja respiratornog sistema, ucestale i sve intenzivnije glavobolje...
Najopasnije oboljenje, koje moze imati i smrtni ishod, je tzv. legionarska bolest, izazvana Legionella bakterijama, koje u sistemima za klimatizaciju, ukoliko se pravilno ne odrzavaju, mogu nekontrolisano da se multipliciraju. Prvi znaci su atipicni i lice na grip: glavobolja, groznica, osecaj hhladnoce, bolovi u misicima i suvi kasalj, cesto pracen ubrzanim disanjem. Ponekad se mogu javiti i dijareja, konfuzija i bubrezna insuficijencija".
Zaboravili su da napomenu i koksaki . :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  12:45 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Posto smo vec upaniceni !

Da, lekari kažu i da ne treba podešavati klime na suviše niske temperatura... da temperatura prostorije treba da bude za 4 - 5 stepena niža od spoljne temperature. Pa ako je napolju 40 stepeni, onda mi je sobna temperatura svakako ispod 35 stepeni, čak i ako nemam klimu...
Naravno da sve treba raditi s merom, pa to uključuje i rashlađivanje. Međutim, kako se rashladiti ako u 2, 3 ili 4 popodne moraš ići s posla, koristiti javni prevoz....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  13:22 20.07.2007
Preporuka: 0

Vrelina bas

#Link  Replika: 2
ТЕМА ДАНА: Неколико степени до колапса
Припекло у Србији
„Пуца” срце и здравих, старији опрезнији, а током ноћи у Београду забележено чак 2.800 позива телефона Хитне помоћи.-Наставља се талас врућина, стиже афрички топао ваздух

Београд и Србију и јуче је притисла права тропска врућина. Већ у десет изјутра температура је премашила 31 степен Целзијуса, а затим је расла, како је званично саопштено, до тропских 37 до 39 – зависно од дела града. Претходна ноћ није могла да расхлади усијани град, што потврђује и директор Хитне помоћи, доктор Бранислав Лазић: телефон 94 зазвонио је чак 2.800 пута. – Први пут овог лета имали смо већи број позива ноћу него током дана, а екипе Градског завода за хитну помоћ већ неколико дана бележе и за 30 одсто већи број позива, при чему је убедљиво највећи број јавних позива. Чак и млади људи ноћу траже помоћ лекара – објашњава др Лазић.
Иако временске прилике нама лаицима већ изгледају ванредне, др Лазић каже да екипе Завода за хитну помоћ за сада стижу свуда где је неопходно. Такође, многе проблеме лекарске екипе решавају у својим амбулантама или саветом преко телефона.
Према прогнозама метеоролога, Србију до краја седмице очекује „екстремни климатски догађај”, пошто ће температуре бити од 10 до 14 степени више од просека за ово доба године, најављује климатолог Републичког хидрометеоролошког завода Србије Смиља Ђорђевић. Она је указала да на територију Србије и Балканског полуострва продире изузетно топао ваздух са подручја Африке.
– Лети се, због врућина, људи много више зноје, топлота шири крвне судове и притисак пада. Зато долази до онесвешћивања, односно до колапса. Неопрезне су и особе које на врели усијани асфалт излазе из климатизованих простора или аутомобила у којем је свега 18 или 20 степени Целзијуса. Разлика максимално сме да буде до пет степени Целзијуса између спољне и унутрашње температуре. Дијабетичари такође колабирају, али и млађи људи, који на посао крену без доручка и због пада шећера онесвесте се на улици. Овако високе температуре захтевају опрез и поштовање савета лекара. Када својим пацијентима, али и комшијама и пријатељима кажем да све важне послове заврше у раним јутарњим часовима или касно поподне, то није фраза већ озбиљан медицински савет – објашњава за „Политику” доцент наука Весна Стојанов, кардиолог-интерниста из јединице за дијагностику и лечење поремећаја артеријског крвног притиска Института за кардиоваскуларне болести Клиничког центра Србије.
Хронични болесници и старије особе изгледа да су свесни какве им опасности прете ако на жегом усијани асфалт излазе у најтоплијем делу дана. Старији су и – опрезнији. Најтеже је људима који морају на посао. Докторка саветује оне који у просторијама у којима живе или раде немају клима-уређај да их ноћу добро проветре, а ујутру да затворе и замраче просторије у којима ће боравити.
На „афричким” температурама најтеже је људима који обављају тешке физичке послове, али и онима који раде у малим киосцима или продају „брзу храну”. Лекари им саветују да обавезно пију велике количине воде, јер је једино тако могуће надокнадити знојењем изгубљену течност и електролите.
– Лети се, због врућина, људи много више зноје, топлота шири крвне судове и притисак пада. Пацијенти, који узимају диуретике за избацивање воде морају да коригују терапију. Догађа се да пацијент узима своју редовно прописану терапију, а затим да због врућине и презнојавања има снижен притисак, а већ дан касније нагли скок крвног притиска. Такве осцилације крвног притиска могу бити и врло опасне. Не само да се болесници током тих осцилација осећају лоше, већ може да дође и до озбиљних хипертензивних криза – подсећа докторка Стојанов.
Те осцилације у крвном притиску пуне Болницу за цереброваскуларне болести „Свети Сава” и наш Ургентни центар. Докторка Стојанов апелује на пацијенте да ране јутарње часове искористе да посете свог кардиолога и ураде корекцију терапије.
Лето је доба године када се много више људи жали на низак крвни притисак. Стрес је врло опасан фактор ризика, нарочито када температура прелази 30. степен Целзијуса, може да услови скок притиска, тако да нервирање „ваља оставити за хладније време”, саветује лекарка и додаје да је у стресним ситуацијама ових врелих дана чак боље попити неки седатив него кардиолошки лек.
Када владају велике врућине људи који болују од хипертензије треба да уносе довољне количине течности, али не би требало да пију газирану минералну воду. За разлику од њих, особе које имају проблеме с нижим крвним притиском, слабост и поспаност, управо ће најлакше пребродити кризу и помоћи себи уз помоћ минералне воде, сланих супа и чорби. Докторка Стојанов подсећа да се жеђ на тропским врућинама никако не утољава леденим напицима, водом или соковима из фрижидера. Напици на собној температури ће много више пријати организму.
На летњим жегама нарочито је опасна претерана употреба алкохола која може да доведе до тога да лекови за снижавање крвног притиска уопште не делују.
Dnevne novine Danas
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  13:24 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Vrelina bas

Izvinjavam se, nije Danas, vec Politika.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  15:22 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: Vrelina bas

Evo da vas utesim,da vam kazem kako vam je dobro na 40 stepeni a da to i ne znate.

Svi znate sta je pegla,svi peglate ves? Pa sve sto se proizvodi od tekstila mora i da se ispegla pre pakovanja i prodaje.U fabrikama se radi u nemogucim uslovima jer temperature peglanja idu iznad 100 stepeni,rad mora vrlo brzo da se obavlja em je norma visoka em se hladi pegla to jest razne vrste masina na kojima se peglaju razne vrste odevnih predmeta.,pa ako se pegla ohladi makar i za 1 stepen mora ponovo da se dogreje a to kosta... amo zdravlje radnika ne kosta nista..Na svim temperaturama se radi,pada se u nesvest,malo poliju onog ko padne pa ga dignu da nastavi je rnorma mora da se ispuni.I sve to za platu od 10-15 ooo dinara.

Nema klima uredjaja jer nema takvog uredjaja koji moze ponaosob da ohladi svakog radnika koji je ,silom svog posla najblize masini.Ima samo ventilatora koji urlaju i mesaju jedan te isti pregrejani vazduh.

Zato ne kukajte,dobro vam je a da to i ne znate,svaku stvar od tekstila kad kupite,prvo operite jer na njoj su litre radnickog znoja. Da li vam je sad bar malo lakse? Pozdrav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Luka Ivanišević  16:42 20.07.2007
Preporuka: 0

VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

#Link  Replika: 10
Duže vreme me je mučio problem kako funkcioniše um prosečnog Srbina. Kada se 11.avgusta 1999. godine desilo pomračenje Sunca kako nad Evropom, tako i nad Beogradom i kad je većina Evropljana pohrlila na ulice svojih gradova da posmatra taj normalni prirodni fenomen, jedino je kod nas većina ljudi bežala u svoje stanove i kuće i spuštala roletne kao da se na nebu odvijala projekcija filma strave i užasa. Čak su tada neke radnje bile zatvorene, vozila GSP-a i privatnih prevoznika su povučena sa gradskih ulica i (ako je sudeći po rečima sadašnjeg ministra za rad) niko tada nije tražio novčenu odštetu od tadašnjih gradskih i republičkih čelnika za ta tri do četiri sata prekinutog rada iako temperatura nije bila tropska kao ovoh dana. Tako je "normalan" prosečan Srbin pokazao da mu um funkcioniše kao zarđali mehanizam stogodišnjeg neopravljenog zidnog sata.
Pored ovog običaja bežanja od normalnih prirodnih pojava kao što su pomračenja Sunca i Meseca, primetio sam još jedan čudan običaj.Čim padne noć i čim sat otkuca ponoć, 12 puta nas opomenuvši da se jeftina tarifa za trošenje struje povampirila, naš narod, pored pranja i peglanja, počeo je i da kuva i da prži ručak za dolazeći dan, tako da se smrad pržotine širi bilo kroz ventilaciju, bilo kroz otvorene prozore dotičnih stanara. Slično se dogodilo prošle noći i kod mene u kraju. Neko ko živi jako blizu mojoj zgradi, stavio je na šporet nešto da se prži za današnji ručak i mleko da se kuva i potom zaboravio na te dve stvari. Zaprška je počela da gori, a mleko da kipi. Nesnosan smrad je došao i do moje zgrade i do nas na višim spratovima tako da sam se pitao šta više guši: da li je to vrućina ili zagoretina za koju sam pomislio da je novi kulinarski eksperiment: gulaš od crknutog tvora.
Eto, to su samo neke od naših narodnih budalaština koje ne mare za godišnje doba. Kamo lepe sreće da takvim ljudima nedostaju samo daska ili brvnara u glavi. Problem je što je taj nrdostatak malignog oblika: u pitanju je stečaj celokupne drvno-prerađivačke industrije iz kojeg se (za sada) nemoguće izvući.

NAPOMENA: Ovaj današnji komentar je nadovezivanje na onaj aforizam o svetskim čudima koji sam juče okačio.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Greshka  21:23 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

Duže vreme me je mučio problem kako funkcioniše um prosečnog Srbina. Kada se 11.avgusta 1999. godine desilo pomračenje Sunca kako nad Evropom, tako i nad Beogradom i kad je većina Evropljana pohrlila na ulice svojih gradova da posmatra taj normalni prirodni fenomen, jedino je kod nas većina ljudi bežala u svoje stanove i kuće i spuštala roletne kao da se na nebu odvijala projekcija filma strave i užasa. Čak su tada neke radnje bile zatvorene, vozila GSP-a i privatnih prevoznika su povučena sa gradskih ulica i (ako je sudeći po rečima sadašnjeg ministra za rad) niko tada nije tražio novčenu odštetu od tadašnjih gradskih i republičkih čelnika za ta tri do četiri sata prekinutog rada iako temperatura nije bila tropska kao ovoh dana. Tako je "normalan" prosečan Srbin pokazao da mu um funkcioniše kao zarđali mehanizam stogodišnjeg neopravljenog zidnog sata.


Te godine je pomrachenje sunaca nad Beogradom bilo delimichno, potpuno pomrachanje zahvatilo je samo neke severne delove Srbije, ali su i umovi bili potpuno pomracheni jer je 1999 za ljude te godine svaki normalan prirodni fenomen bio nenormalan.Ljudi su samo par meseci pre pomrachenja bezali iz svojih stanova i kuca u mrachne podrume i sklonishta...Nekoliko meseci vecina je pratila neshto malo shturog informativnog programa drzavne televizije, uglavnom na temu neba nad gradovima, nato snagama, oborenim avionima i sl meshano sa par filmova koji su se ponavljali iznova i iznova.Nisu imali pojma da ih cheka pomrachenje u avgustu.A onda kad su se strasti na nebu stishale radio i tv stanice pochele su prichu o pomrachenju i zlim silama ovog fenomena.Slichno ovoj prichi o visokim temperaturama, validnosti merenja i istine o temperaturama, mediji su rashirili prichu o opasnostima koje pomrachenje donosi, slepilu i ko zna sve kakvim nebulozama.Naravno sledila su i uputstva, upravo takva..sklonite se sa ulica, spustite roletne i uzivajte u direktnom prenosu pomrachenja sa BK televizije...pa sad vi vidite ko je tu i tad bio zardjao a ko nije funkcionisao.Samo malobrojni koji su imali neki drugi prozor u svet znali su shta ih cheka, shta treba da rade i gde da gledaju..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sashaNS  21:42 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

I gledali:) Nisam znala da li vise uzivam u pomracenju ili u praznom gradu.
Inace, kada sam ja bila mladja secam se da nam je bilo strasno uzbudljivo kada su temperature prelazile 30 stepeniC. To je bilo *bas je vrucina*.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Greshka  21:45 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

shta ste gledali?BK ili pomrachenje?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Greshka  21:47 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

i da, zalosno je shto je grad bio prazan, shto su ljudi sebi uskratili tu retku(bar na istom mestu) prirodnu, fenomenalnu pojavu slushajuci neke pomrachene umove.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  21:50 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

mene je lekarka oterala iz ambulante. kaze, brzo kuci sad ce pomracenje i odbije da me pregleda. u novom sadu, obrazovana elita naseg drustva. to je bila kap koja je prelila casu. par meseci kasnije preselila sam se u inostranstvo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  21:52 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

Greshka
Duže vreme me je mučio problem kako funkcioniše um prosečnog Srbina. Kada se 11.avgusta 1999. godine desilo pomračenje Sunca kako nad Evropom, tako i nad Beogradom i kad je većina Evropljana pohrlila na ulice svojih gradova da posmatra taj normalni prirodni fenomen, jedino je kod nas većina ljudi bežala u svoje stanove i kuće i spuštala roletne kao da se na nebu odvijala projekcija filma strave i užasa. Čak su tada neke radnje bile zatvorene, vozila GSP-a i privatnih prevoznika su povučena sa gradskih ulica i (ako je sudeći po rečima sadašnjeg ministra za rad) niko tada nije tražio novčenu odštetu od tadašnjih gradskih i republičkih čelnika za ta tri do četiri sata prekinutog rada iako temperatura nije bila tropska kao ovoh dana. Tako je "normalan" prosečan Srbin pokazao da mu um funkcioniše kao zarđali mehanizam stogodišnjeg neopravljenog zidnog sata.Te godine je pomrachenje sunaca nad Beogradom bilo delimichno, potpuno pomrachanje zahvatilo je samo neke severne delove Srbije, ali su i umovi bili potpuno pomracheni jer je 1999 za ljude te godine svaki normalan prirodni fenomen bio nenormalan.Ljudi su samo par meseci pre pomrachenja bezali iz svojih stanova i kuca u mrachne podrume i sklonishta...Nekoliko meseci vecina je pratila neshto malo shturog informativnog programa drzavne televizije, uglavnom na temu neba nad gradovima, nato snagama, oborenim avionima i sl meshano sa par filmova koji su se ponavljali iznova i iznova.Nisu imali pojma da ih cheka pomrachenje u avgustu.A onda kad su se strasti na nebu stishale radio i tv stanice pochele su prichu o pomrachenju i zlim silama ovog fenomena.Slichno ovoj prichi o visokim temperaturama, validnosti merenja i istine o temperaturama, mediji su rashirili prichu o opasnostima koje pomrachenje donosi, slepilu i ko zna sve kakvim nebulozama.Naravno sledila su i uputstva, upravo takva..sklonite se sa ulica, spustite roletne i uzivajte u direktnom prenosu pomrachenja sa BK televizije...pa sad vi vidite ko je tu i tad bio zardjao a ko nije funkcionisao.Samo malobrojni koji su imali neki drugi prozor u svet znali su shta ih cheka, shta treba da rade i gde da gledaju..


wait, ali nije ni približno isto to poigravanje sa svešću građana 1999., i ovaj moj apel osetljivijim građanima da se sklone sa žege. tako sam nekako skontao ovu tvoju opasku, kao da sam ja rts iz perioda bombardiranja... uostalom, nije ni približno slično ako zveraš u poluzatamnjenu žutu loptu, i ako te ista ta lopta, nezatamnjena, prži nemilosrdno, dok ti imaš recimo srce na jednoj sedmini potencijala jer ga je nagrizao koksaki, ili si trudan, ili patiš od gojaznosti, ili prosto od prevelikog ili premalog broja godina života pa si samim tim i manje otporan.

uzgred, ništa od poštede radničke klase dok žega ne umine - ministar rada se plaši da će firme imati gubitke.


a slončetu lepše
neg' radničkoj klasi
al' zato
radnička odlazi u raj!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Greshka  22:14 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

sorry, opaska se odnosila na konkretan post a ne na generalnu blog temu, jednostavno nije mi se svideo nachin predstavljanja te radnichke klase koju spominjesh u konkretnom postu, ja sam deo nje i slazem se sa tvojim apelom.Htedoh reci da neke usijane glave i pomracheni umovi i dalje tvrde da nema 40+
nismo se razumeli
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  22:39 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

Greshka
sorry, opaska se odnosila na konkretan post a ne na generalnu blog temu, jednostavno nije mi se svideo nachin predstavljanja te radnichke klase koju spominjesh u konkretnom postu, ja sam deo nje i slazem se sa tvojim apelom.Htedoh reci da neke usijane glave i pomracheni umovi i dalje tvrde da nema 40+nismo se razumeli


moja isprika u tom slučaju! :)

eh, blago ovom slončetu... kada bismo svi bili kao on...

čitao sam jednom u nekoj knjizi kako je jedan lovac nemilosrdno gonio da ubije jedno slonče samo zato što je ovo imalo tajanstvenu i veoma vrednu kljovu od belog zlata. onda je taj lovac vijao slonče po šumama i gorama, sva dok ga nije saterao u ćorsokak, a zatim ga i smrtno prostrelio ubojitim kopljem. utó je i naišlo krdo slonova, slončetove ekipe, koje se stravično razjarilo na lovca kada je shvatilo kakav je zločin ovaj počinio, stremeći da lovca rastrgne živog. tada je umiruće slonče sa kljovom od belog zlata uzelo u zagrljaj lovca zlončinca, štiteći ga svojim telom iz kojeg je polako odlazio život od jarosti krda ljutih osvetoljubivih slonova. u tom momentu lovca je napustila gramzivost, zaslepljenost i pomračenje uma, i u naletu osvešćenja samoprekorno je pitao slonče zbog čega ga štiti od više nego zaslužene smrti. slonče je tada reklo da je ono ustvari Buda, i iz lovca je u tom trenutku iščilelo sve zlo.

eto, nikada ne znaš šta se sve može kriti u jednom slončetu, a ni kada zaslepljenost i gramzivost mogu napustiti čoveka.

svaka sličnost između lovca iz ove priče i ministra rada vlade republike srbije je nenamerna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sekapersa  23:57 20.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

Duže vreme me je mučio problem kako funkcioniše um prosečnog Srbina. Kada se 11.avgusta 1999. godine desilo pomračenje Sunca kako nad Evropom, tako i nad Beogradom i kad je većina Evropljana pohrlila na ulice svojih gradova da posmatra taj normalni prirodni fenomen, jedino je kod nas većina ljudi bežala u svoje stanove i kuće i spuštala roletne kao da se na nebu odvijala projekcija filma strave i užasa. Čak su tada neke radnje bile zatvorene, vozila GSP-a i privatnih prevoznika su povučena sa gradskih ulica i (ako je sudeći po rečima sadašnjeg ministra za rad) niko tada nije tražio novčenu odštetu od tadašnjih gradskih i republičkih čelnika za ta tri do četiri sata prekinutog rada iako temperatura nije bila tropska kao ovoh dana. Tako je "normalan" prosečan Srbin pokazao da mu um funkcioniše kao zarđali mehanizam stogodišnjeg neopravljenog zidnog sata.


E, da ... Bratjo & Sestre, bilo je to vreme... 11.avgust.....sreda, secam se, (bolje nego sha sam radijo juce)... Da, da.. stvarno je bilo pomracenje sunca, evo i ja mogu da to posvedocim , za one mladje koji se ne secaju...
Da, bilo je sklanjanja u podrume, i navlacenja cebadi na prozore (jer j.b.g., imaju se mala deca, a..nikad se nezna!), itd. Pust grad... Posle sam cuo da je isto bilo i u bosni (Kaze 1 choek: Padaju granate za vreme rata, a ljudi i deca igraju fudbal, a pomracenje sunca...i nema nikog zivog na ulici...).
Dok su ljudi u drugom nekom svetu, iznajmljivali avijone keko bi iz njih pratili senku meseca dok prelazi preko zemlje, jer ce sledeci takav prelaz biti, recimo 2020 i neke..
Da i uputstva su bila tu, vrlo vazna stavka od "organa" : ne gledajte u sunce dok je prekriveno senkom meseca, jer je tada pojacano zracenje pa vam se moze ostetiti vid! (sto je i logicno, jer kad npr. stavite krpu preko ociju, ili ruku, crne naocare, bilo sta,... tada se svetlost tj. zracenje prema vasim ocima "jako pojacava"....)
Onda je dosao cetvrtak, 12. avgust, kada je obznanjeno, da nas uvece, zaboga, ceka meteorska kisa!!!! Zaboravili ste?.... Naravno sledilo je i uputstvo preko medija: Za razliku od juce, ovu nebesku pojavu mozete posmatrati potpuno bezbedno i bez naocara za sunce...., ali, preporucuje se da to radite u lezecem polozaju i sa pogledom podignutim pod 45 stepeni u odnosu na horizont (kako ne bi ostetili vratne prsljenove)....
A onda je potpuno neocekivano i nicim izazvano sutra osvanuo petak....13. avgust.... da ne kazem PETAK 13.!!!
I sta? NISTA!!! Nijedna rec o tome sta da se radi, kako da se postupa, treba li neki talisman ili sta.... Tesko mi je pala ta ne-briga za malog coveka... Ni do danas se nisam oporavio.....
Mnogo Vas volim ,... za razliku od bilo kog kamena...


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Luka Ivanišević  16:21 21.07.2007
Preporuka: 0

Re: VRELINA,ZAPRŠKA I POKIPELO MLEKO

Srđane, ako si primetio, ja sam ovo poređenje sa pomračenjem Sunca 1999. godine napisao čisto kao dokaz koliko su se ondašnje vlasti poigravale sa umom prosečnog Srbina. To isto rade i današnje vlasti. Ne znam ko je to rekao, ali je pun pogodak:"SVE JE ISTO SAMO NJEGA NEMA:"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gogo  13:50 21.07.2007
Preporuka: 0

missim da mu ovo dođe aproprijatno :>>

#Link  Replika: 0
when the heat dies down i'll be back in town,
but until that time i'll be round at mine !!

mada.. i ovo mi pade na pamet :>>
(iako je ovo nekako lokalpatriotskije :>>>



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Shumar  14:01 21.07.2007
Preporuka: 0

hitna ratifikacija kjoto protokola

#Link  Replika: 2
U Skupštinu Srbije stigao je predlog vlade da se po hitnom postupku ratifikuje Kjoto protkol uz obrazloženje da je taj dokument od velikog političkog, ekonomskog i pravnog značaja za Srbiju, kao i od značaja za zaštitu životne sredine.

Sa ekonomskog aspekta to bi uticalo na porast stranih ulaganja, povećanog broja zaposlenih, zatim do poboljšanja transfera znanja i čistih tehnologija u oblasti zaštite životne sredine, kao i do efikasnije izrade kapaciteta, navodi se u predlogu zakona.

Postiglo bi se smanjenje zagađenja vazduha u industrijskim oblastima, vazduha uzrokovanog grejnim instalacijama u urbanim sredinama kao i smanjenje izduvnih gasova od saobraćaja u velikim sredinama.

trebala je dakle da se desi ovakva vrucincuga , pa da se nashi "dosete"...kaze lepo narod " Batina je iz raja izashla " :)



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
cica mica  19:54 21.07.2007
Preporuka: 0

Re: hitna ratifikacija kjoto protokola

Samo da si ti srećan, dušo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Shumar  06:52 22.07.2007
Preporuka: 0

Re: hitna ratifikacija kjoto protokola

cica mica
Samo da si ti srećan, dušo.



fala Bogu ste ukapirali ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA