Društvo

Sramota

Drago Kovacevic RSS / 07.07.2009. u 23:46

Danas i ovde, u gradu Beogradu, 130 romskih familija, odnosno oko 700 ljudi ograđeno je žicom da bi se postigao efekat Potemkinovoga sela, da ne bi organizatorima Univerzijade bilo neugodno što postoje takva naselja, da studenti - sportisti iz stotinjak zemalja sveta to ne bi videli.

Nekoliko sati sam danas razgovarao sa dvojicom ljudi, Roma sa Novoga Beograda. Sreo sam ih odvojeno i nezavisno jednoga od drugoga u dva različita kraja grada. Ispričali su mi u detalj identičnu priču. Ljuti su, povređeni i besni.

Tri romska naselja na Novom Beogradu su ograđena i napravljena tri sramna geta. Ljudi koji tu žive osećaju se kao da su u kavezu. Ne mogu ništa raditi jer im je ograničeno kretanje ( uglavnom žive od sakupljanja sekunadrnih sirovina), diskretno im se skreće pažnja da se puno ne "muvaju" po Novom Beogradu jer će oni koji budu legitimisani a zateknu se bez dokumenata završiti u zatvoru. Preko polovine stanovnika tih naselja nema lične karte, nisu zavedeni u nikakve knjige. Ličnu kartu ne mogu dobiti jer nemaju prijavu mesta boravka. Prijavu mesta boravka ne mogu imati jer nemaju imovine. I tako doneseš zakon o zabrani diskriminacije, a ostaviš diskriminatorni zakon o ličnoj karti na snazi. Da, diskriminatorni, jer pravi diskriminaciju među ljudima po osnovu imovine. Romi na Novom Beogradu nisu krivi zato što nemaju svoj stan na koji se mogu prijaviti. Da imaju ne bi živeli u kartonskim naseljima.

Kažu moji sagovornici da se mnogi ljudi groze ograđivanja ali da im svi govore da sačekaju da prođe Univerzijada. Savetuju im da dotle ćute.

Šta sad tu čovek suvislo može kazati. Čemu to licemerje vlasti, što će Beograd biti lepši, prihvatljiviji, kako će to ostaviti bolji utisak ovim pokušajem skrivanja siromaštva. I to skrivanja na način da se tako direktno krše ljudska prava jedne ranjive socijalne i etničke grupe.

Setih se, danas, dok sam razgovarao sa ogorčenim BJ, kako je u istom danu kad je otvarao Univerzijadu, predsednik Organizacionog odbora i potpredsednik Vlade, Boža Đelić, podneo i nekakav izveštaj o predsedavanju dekadi Roma. Tako je ishvalio sebe i državu i tako predstavio velikim svoja pregnuća na planu rešavanja romskog pitanja, da bi ga čovek na ranu privio. I sve je to pričao znajući da će nakon te priče otići da preseče vrpcu za početak Univerzijade, a da je samo na sto metara od toga mesta geto za koje je bar malo zaslužan. E, pa, ja takvom odnosu prema politici, prema javnim poslovima, prema moralu zaista ne umem dati ime.

Sramota i bruka....



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 00:02 08.07.2009

Moji prijatelji

Hrabro je pisati o ovakvim problemima i hrabro je zauzeti stranu. Ja živim u delu Voždovca u kojem ima dosta Roma. Od nekoliko kuća koje zovem komšilukom više od pola su romska domaćinstva. Dete mi ide u školu sa dosta romske dece. U kuću mi dolaze ta deca, bistra, okretna, vesela i energična. Ne jednom su mi pomogli da ujutru upalim krš od auta koji vozim i našli mi se oko težih poslova na kući. Zauzvrat i mi malo stisnemo svoj komfor kada oni nešto slave, a imaju zaista nepodnošljiv muzički ukus i potrebu da svoje slavlje podele sa komšijama.

E sada, zašto svaka vlast na svaki način rešava probleme ovih naselja kolektivno, to nikad neću razumeti... To naselje i slična naselja postoje značajan broj godina tokom kojih niko nije pokazao nikakav interes da reši njihove probleme. A da je jedna porodica nedeljno zbrinuta, do sada bi odavno bio rešen taj problem. Ali za našu vlast je to suviše strateško razmišljanje, ne može tako dugoročno...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:10 08.07.2009

Re: Moji prijatelji

uros_vozdovac
Hrabro je pisati o ovakvim problemima i hrabro je zauzeti stranu. Ja živim u delu Voždovca u kojem ima dosta Roma. Od nekoliko kuća koje zovem komšilukom više od pola su romska domaćinstva. Dete mi ide u školu sa dosta romske dece. U kuću mi dolaze ta deca, bistra, okretna, vesela i energična. Ne jednom su mi pomogli da ujutru upalim krš od auta koji vozim i našli mi se oko težih poslova na kući. Zauzvrat i mi malo stisnemo svoj komfor kada oni nešto slave, a imaju zaista nepodnošljiv muzički ukus i potrebu da svoje slavlje podele sa komšijama.

E sada, zašto svaka vlast na svaki način rešava probleme ovih naselja kolektivno, to nikad neću razumeti... To naselje i slična naselja postoje značajan broj godina tokom kojih niko nije pokazao nikakav interes da reši njihove probleme. A da je jedna porodica nedeljno zbrinuta, do sada bi odavno bio rešen taj problem. Ali za našu vlast je to suviše strateško razmišljanje, ne može tako dugoročno...

Da..Suština je u tome da se ne rešava...Kad kažu "kolektivno" onda to uvek znači ništa, jer nema toliko novca..
margos margos 01:24 08.07.2009

Re: Moji prijatelji

Kad kažu "kolektivno" onda to uvek znači ništa, jer nema toliko novca..

Predpostavljam da kad bi se jedna porodica iselila, druga bi došla na njihovo mesto (odmah se setim onog preduzimljivog koji im izdaje 'kućice' za 50 evra mesečno) te tako problem opet ne bi bio rešen.

Ok je da zahtevamo rešenja, ok je da tražimo da ona budu humana, ali i mene bi ozbiljnije 'tretirali' kad bi se kretala bez lične karte po određenim mestima u vreme Univerzijade. Kad je dolazio američki podpredsednik, grad je bio u blokadi dva dana - pojedinim ulicama se više od sata nije moglo ići, a prozori se nisu smeli otvarati.
dragan7557 dragan7557 07:04 08.07.2009

Re:imperatori demokratije

pojedinim ulicama se više od sata nije moglo ići, a prozori se nisu smeli otvarati.

Sada se setih i nekih knjiga u kojima se opisuje život u mraku nedemokratskih režima.
Živi ljudi nisu smeli da podignu pogled kada su svite Imperatora prolazile gradom a ponegde su morali i da kleče!
Današnji Imperatori demokratije koje bira narod(?) i nisu na samovlasti milošću Božijom se toliko plaše svojih građana da je ovim demokratskim glasačima zabranjeno čak i otvaranje prozora. Nedaj bože da se desi primer kao u filmu Ben Hur da padne crep na nekog službenika Imperatorskog krivac bi možda na licu mesta bio ubijen od strane revnosnih telohranitelja koji zaposedaju grad, pošto nema Galija onda metak.

dragan7557 cerski
ssvetlana92 ssvetlana92 20:38 08.07.2009

Re: Moji prijatelji

ali i mene bi ozbiljnije 'tretirali' kad bi se kretala bez lične karte po određenim mestima u vreme Univerzijade.

Naravno. Svi mi imamo obaveze i odgovornosti, za razliku od Roma. Na kraju krajeva, žicom je ogradjeno i Univerzitetsko naselje, pa se niko ne buni i ne kukaju da su u "getu".
cult cult 00:17 08.07.2009

Pa, sad

...od tadićevih demokrata se može sve očekivati, i evropa i kosovo, i rusija i eu, i univerzijada i romi, tako da me Djelic hipokrizija uopste ne iznenadjuje. Čovek je prosto na liniji.
Mene, medjutim, mnogo vise interesuje stav moralnijih koalicionih partnera. Kako recimo predsednik el de pea gleda na celu tu situaciju? Vidi li se Belvil s Dedinja?
dragan7557 dragan7557 07:18 08.07.2009

Re: Pa, sad

od tadićevih demokrata se može sve očekivati, i evropa i kosovo, i rusija i eu, i univerzijada i romi, tako da me Djelic hipokrizija uopste ne iznenadjuje. Čovek je prosto na liniji.

A šta, drugi su mnogo bolji?

dragan7557 cerski
cult cult 10:07 08.07.2009

Re: Pa, sad

Znate, Dragane, predsednik eldepea nam je pričao o idejama instaliranja novog sistema vrednosti u društvu u kojem se, zahvaljujući drugima, taj sistem raspao. Predsednik eldepea nam je govorio o idejama vezanim za uspostavljen partokratski sistem koji ovu zemlju drži u mestu i ne da joj da se pomeri milimetar napred, naprotiv, stalno je vraca unazad, te nam je svoj eldepe ponudio kao alternativu celom sistemu.
Na osnovu ovakve Ideje ljudi su glasali za eldepe.

Medjutim, ispostavilo se da to i nisu zaista ideje. To je samo roba koju predsednik eldepea prodaje kako bi obezbedio sebi i svojoj porodici dobar zivot. To je apsolutno legitmna stvar. Naravno, ideal svakog dobrog zivota nalazi se u vili na dedinju i SUVu od stotinjak hiljada evra, te je predsednik postao blizak tom idealu. Postignuti ideal potrebno je očuvati...stoga u "liberalnoj" stranci imamo izbor za predsednika stranke sa samo jednim kandidatom.

Medjutim, gosn Drago piše o ovim pojavama s pravom rezigniran, a, kao sto znamo, aktivni je clan vladajuce stranke. Mene zanima zašto tamo ne pokreće ta pitanja. Može li se uopšte prići predsedniku jedne izrazito autokratske stranke. Ima li se osećaj za pravdu kad ti se ideali o dolce vita ostvare?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:25 08.07.2009

Re: Pa, sad

Kako recimo predsednik el de pea gleda na celu tu situaciju?

Ja zaista ne znam....ne viđam predsednika eldepea...a mislim da nije od nekog uticaja kad su problemi o kjima pričamo u pitanju...
No znam šta o tome misle neki Romi sa Novog Beograda, sa njima sam razgovarao..
Znam šta misle i pojedini blogeri. I kad to pročitam onda mi nije začudno što je ovo o čemu diskutujemo moguće...
Tibor Jóna Tibor Jóna 00:30 08.07.2009

Predlog

Ja stvarno mislim da bi trebalo da ih zovemo Ljudi-Romi cisto da nas ime non stop podseca da se radi o ljudima.

Mene tu fascinira i Crkva koja dozvoljava da joj pastva bude tako ogradjivana!
matityahu matityahu 10:58 08.07.2009

Re: Predlog

Crkva koja dozvoljava da joj pastva bude tako ogradjivana!


Koja Crkva?
filantrop filantrop 00:55 08.07.2009

Dosta vise

Prestanite da nabijate krivicu neromima, nisu oni krivi sto je vlast nesposobna da resi problem romske populacije uprkos ne malim sredstvima koja medjunarodna zajednica salje u tu svrhu.
Da bi se problem uspesno resio potrebna je dobra volja obe strane, i stanovnistva i samih Roma.
Ovako ispada da su samo neromi krivi za nesumnjivo tezak polozaj Roma, a da oni nikakvu krivicu ne snose.
Treba da vidite samo sta rade u KG na semaforima, sprovode pravi pravcati teror nad vozacima, narocito ako je vozac zena.
Stanes na semafor i on navali da ti pere stakla nekom crnom vodom, uprkos tvom izricitom protivljenju. Verujte, vozaci su nemocni pred njima, ima ih na svakom semaforu po desetak.
I onda ti podignu sve brisace i nece da spuste dok im ne platis, a ako se upali zeleno i moras da krenes , vozis sa podignutim brisacima.
Izvinite ali u KG to rade samo Romi.
Policija stoji i gleda sve to , ne reaguje.
Zamislite da je obrnuta situacija, da kragujevcani stanu na ulicu ispred Ciganmale i da terorisu Rome na ovakav nacin.

-------------

Molim da me niko ne pita kakav sam ja to filantrop i slicno... da li znam da i neromi cine kriminalna dela, ..molim da mi se ne podmece, naravno da znam .

Odbijam da budem kriv za sve. Neke stvari su izvan moje kontrole. Zato placam porez da neko odgovoran to resava.
Odbijam da trpim bilo ciji teror , narocito ako se on koristi kao izgovor za nesmnjivo tezak polozaj.
Ja ne terorisem Rome ni na koji nacin, pomazem ih (cesto na najgori nacin , dajuci pare njihovoj deci koju njihovi roditelji polugole salju u prosnju, sta cu, ne mogu to da podnesem), ali necu ni da oni terorisu moju snahu koja vozi dva mala deteta pozadi i koja nema nacina da im se odupre, cesto iz cistog straha.

Dosta vise foliranja.
Zasto se sami Romi ne ugledaju na one Rome koji su sasvim savesni i odgovorni gradjani .
U mojoj zgradi imamo porodicu Roma, nikad se nismo ponasali neadekvatno prema njima kao ni oni prema nama, kafenisemo zajedno, svi smo ih pomagali kad im se otac razboleo od secera. Znaci moze.
Tacno je ima i nesavesnih ljudi koji bacaju djubre kroz prozor i pikavce na ulicu ali niko zbog toga ne nabija krivicu Romima, kao sto se nama nabija osecaj krivice zato sto oni razvlace djubre po naseljima.

Jeste, ja blogove sa ovom temom shvatam licno, jer imam savest (koja me pece) ali sam kao obican gradjanin nemocan da resim problem Roma. Mogu da blogujem , da placam porez, da dajem pomoc, ali vise od toga ne mogu.
A oni koji treba ovaj problem da resavaju blog ni ne citaju.
Zato sva krivica ostaje nama.
screwdriver screwdriver 01:40 08.07.2009

Re: Dosta vise

filantrop


Dosta vise foliranja.

Da, i meni smeta kolektivno nabijanje krivice... ja kao pojedinac radim sve što mogu- ne dajem lovu (znam kako to ide) nego djecu izvedem na burek-kifle, priupitam za školu, situaciju, i trudim da makar malo osvjestim iste..
No, linija manjeg otpora, ustaljeno ponašanje istih, jednostrana saradnja- sve to čini da je meni pun peep istih i pričama o istim...jer nije da ne mogu.. jer nije da ih nemam za prijatelje, poslovne saradnike... znači može- ako se hoće!
osnovno obrazovanje je obavezno zakonom..mojne više priče o diskriminaciji...
samo nek se poštuje zakon države u kojoj živiš, malo dobre volje i eto je evolucija..
filantrop filantrop 01:54 08.07.2009

Re: Dosta vise

Da, i meni smeta kolektivno nabijanje krivice


Ma da..
Zimi, moja dva mala klinca ,
utopljavaj, kapa,sal , rukavice, skafander, cizme, zavijaj, umotavaj..
Romi svoju decu posalju u pidzamici bose i sa golim stomacicem na karton na 5 stepeni da prose.
Pa bre, kakvi su to roditelji?
Jesam ja zato kriv?
osnovno obrazovanje je obavezno zakonom


Zasto ne salju svoju decu u osnovnu skolu?
Da ih deca ne zezaju?
Pa sva deca zezaju svu decu, ne potcenjujem njihovu patnju, ali to treba skolski nadlezni da srede, ja placam porez da osnovno skolstvo bude besplatmo.
Manite me bre vise krivice zato sto nadlezni ne rade svoj posao.
Svaki put kad citam o teskom polozaju Roma mene grize savest. Dosta vise. Sta ja imam s tim. Nisam kriv i tacka.
jesen92 jesen92 03:09 08.07.2009

Re: Dosta vise

Treba da vidite samo sta rade u KG na semaforima, sprovode pravi pravcati teror nad vozacima, narocito ako je vozac zena.Stanes na semafor i on navali da ti pere stakla nekom crnom vodom, uprkos tvom izricitom protivljenju
....malo ste preterali....ja sam zena i nikada mi nisu ostavili podignute brisace i nikada mi nisu prali staklo sa prljavom vodom....moje iskustvo se podudara sa vasim jedino u smislu da su dosadni..to mi narocito smeta kada zurim i cekam da se promeni boja na semaforu a nemam pri ruci novac, treba da otvaram tasnu, trazim novcanik i sl... ..za mene su oni i pored toga pozitivan primer mladih Roma koji hoce nesto da rade, oni ne prose vec zaradjuju....i zaista ne razumem zasto se vasa snaja plasi, nije mi poznato da su bilo koga napali....Ono sto je za osudu Roma to je organizovana prosnja i podmetanje tj iskoriscavanje dece u tu svrhu....Da bi se njihov problem resavao moraju i oni da saradjuju tj da pomognu u otkrivanju organizatora takvih akcija....
filantrop filantrop 03:31 08.07.2009

Re: Dosta vise

....malo ste preterali


Nisam.
Samo ove godine to joj se desilo tri puta kod Medicinske skole. A mojoj majci i mojoj kumi po jednom. Sad obilaze taj semafor, idu s Aerodroma kroz Vasariste .

i zaista ne razumem zasto se vasa snaja plasi,


Mora biti da nema preca posla.
Jednom su joj pljunuli na sofersajbnu koju su upravo "oprali", nije imala nista sitnije od crvene u novcaniku, pa nije mogla da plati otkup.
filantrop filantrop 04:35 08.07.2009

Re: Dosta vise

za mene su oni i pored toga pozitivan primer mladih Roma koji hoce nesto da rade, oni ne prose vec zaradjuju


A ovo nije poslovna inicijativa , kako pokusavate da implicirate, vec harassment.

http://www.merriam-webster.com/dictionary/harassment
dragan7557 dragan7557 07:48 08.07.2009

Re:treba vise

da placam porez, da dajem pomoc, ali vise od toga ne mogu.

ja placam porez da osnovno skolstvo bude besplatmo.

Izgleda da građani koji plaćaju porez smatraju da su sa ovim nasiljem demokratski izabrane vlasti (?) uvereni da ih taj čin nasilja osloboađa svih daljih odgovornosti prema bližnjem svom i ova pojava se ne dešava samo u Srbiji.
I za vreme Turaka je plaćan porez ali ne i PDV pa se demokratski naslednici dosetiše da udare još veći namet pa osim glavarine uvedoše još neke takse, nareze, prireze PDV i ostala jeze u vidu finansijskih opterećenja živih ljudi koji rade a preko poreza na promet i PDV a utrpaše ruke u džepove i onih koji nemaju nikakve prihode.
Vlasti nikad para dosta a revizije praznog i uvek u manjku budžeta nigde ni na vidiku, dok se Sultani, Veziri i Paše demokratije vozikaju u blindiranim limuzinama (kako ih iskazi ljubavi i lojalnosti njihovih glasača ne bi rastrgli) okruženi naoružanim grmaljima spremnim na sve.

A oni koji plaćaju nasilje zvano porez ustvari plaćaju nasilni suludi sistem kome je novac hrana i jedini Bog, pa za bližnjeg svog kad sistem uzme svoje para više nema a ni ljubavi koja je usmerena na demokratske prvake njihovih stranaka koji im obećavaju bolji život.

dragan7557 cerski

p.s. nije usmereno protiv pisanja filantropa već proširenje
A oni koji treba ovaj problem da resavaju blog ni ne citaju

i konstatacija tačnosti:
Zato sva krivica ostaje nama.

dragan7557 dragan7557 08:34 08.07.2009

Re: Dosta vise

..za mene su oni i pored toga pozitivan primer mladih Roma koji hoce nesto da rade, oni ne prose vec zaradjuju.

Možda bi bilo bolje da kradu, bili bi u trendu asocijalnog sistema.

dragan7557 cerski
jesen92 jesen92 08:51 08.07.2009

Re: Dosta vise

Samo ove godine to joj se desilo tri puta kod Medicinske skole. A mojoj majci i mojoj kumi po jednom
...upravo kroz tu raskrsnicu prolazim svakoga dana i znam ih sve koji tamo rade....stalna postava je njih troje, mnogo vise ih ima na raskrsnici kod " parka"....Nisam rekla da lazete, za 365 dana tri incidenta nije mnogo...ja svakodnevno dozivljavam incidente na parkingu, zgrade u kojoj zivim, a koji placam..cak su mi i gume ispumpavali kad se iznerviraju(neRomi koji tu nesto prodaju na tom parkingu).....Hocu da kazem da ne treba praviti diskriminaciju ni za dobre ni za lose stvari....kod nas se ne primenjuju postojeci zakoni ili se selektivno primenjuju tako da su, generalno, ljudi nekulturni i gledaju samo svoj posao da zavrse a da li pri tom nekoga ugrozavaju to ih ne zanima..Mojoj drugarici je u sred bg jedan neRom pljunuo u sofersajbnu zato sto ga nije "propustila" na raskrsnici..izasao covek iz kola i pljunuo....Romi su deo naseg naroda ovde i sada pa ne vidim razloga da im se imputira bilo sta,kao rasna odlika, sto ne rade i svi ostali.....njihov problem mora da se resava sistematski a posto nikoga nije briga nisu lose ove price po blogu mozda nekoga ipak "dotaknu"...a mozda se pojavi nova 'kengurica" pa nesto pocne i da se resava....
tompinchns tompinchns 09:03 08.07.2009

Re: Dosta vise

filantrop
Da bi se problem uspesno resio potrebna je dobra volja obe strane, i stanovnistva i samih Roma.


Ovo je kljucna recenica, jer dok god nema svesti kod Roma da svoju decu u skolu treba da salju, a ne na ulicu da prose, ili da maltretiraju ljude na semaforima, nista se nece postici. S druge strane, dok god drzava, zajedno s onim Romima koji su se iz siromastva izvukli, ne bude ih osvescivala, bilo da je u to u vidu pomoci u knjigama ili privremenim smestajem, opet smo u corsokaku. Vrtimo se u krug, gde drzava ne brine o odraslima, a odrasli ne brinu o deci, pa se deca sama snalaze na nacin kako su se prethodne generacije snalazile, a to znaci prosnju i sikaniranje vozaca na raskrsnicama. Pa, ta deca cak i ne znaju da rade nesto pogresno!

"...nekakav izveštaj o predsedavanju dekadi Roma."

Mala jezicka napomena: "dekada" je engleska rec (i ne samo njihova) za ono sto se kod nas zove "decenija". U nasem jeziku "dekada" ima znacenje "deset dana", a ne "deset godina". U tom smislu je "dekada Roma" odlicna sintagma za nas, jer se upravo deset dana godisnje bavimo ozbiljno tim pitanjem.

filantrop filantrop 09:21 08.07.2009

Re: Dosta vise

dok god nema svesti kod Roma da svoju decu u skolu treba da salju



Kazu, romska deca beze od skole jer ih maltretiraju ostala deca: Ispada da su samo romska deca maltretirana. Nije.
Mene su zezali zbog naocara, mog druga su zvali Dambo jer je klempav a najgore je prosla moja drugarica debeljuca.
Sta je trebalo da radimo, da napustimo skolovanje?
Bullying je odvratna stvar i apsolutno mora biti suzbijana, ali od toga ne pate samo romska deca , sto se koristi kao izgovor za napustanje skole (izmedju ostalog).
Skolovanje je jedini put za prosperitet, slazem se sa ovim sto si napisao, preporuka.
filantrop filantrop 09:35 08.07.2009

Re: Re:treba vise

Izgleda da građani koji plaćaju porez smatraju da su sa ovim nasiljem demokratski izabrane vlasti (?) uvereni da ih taj čin nasilja osloboađa svih daljih odgovornosti prema bližnjem svom i ova pojava se ne dešava samo u Srbiji


Ako znas za nesto bolje od delegiranja odgovornosti , izvoli predlozi osim sto kritikujes .
jesen92 jesen92 10:46 08.07.2009

Re: Dosta vise

Ako misle da zive sa nama a ne pored nas, morace da se socijalizuju.
..ko je mogao on se socijalizovao a ko nije mogao, nije zato sto nema nikakvih uslova za to ....da im je drzava dala neku sansu mozda bi se drugacije organizovali...
Tipican PC pamflet, kad god se potegne pitanje romske odgovornosti, odmah se povice rasizam.

..na pogresnoj ste adresi...Pored toga, tema nije romska odgovornost vec romski zivot u getu.....a vi ste skrenuli od te osnovne teme i pricali o romima koji maltretiraju vasu familiju na semaforu...ja sam vam onda odgovorila da "maltretiranje" nije odlika roma i da ja slicna maltretiranja dozivljavam od neRoma a sve je to povezano sa nekulturom u beskrupuloznoscu ljudi kojih ima u prilicnom broju u ovoj nasoj zemlji ma kom narodu pripadali...
filantrop filantrop 11:05 08.07.2009

Re: Dosta vise

..na pogresnoj ste adresi


Ne verujem. Vi ste rekli
Romi su deo naseg naroda ovde i sada pa ne vidim razloga da im se imputira bilo sta,kao rasna odlika



Ja Romima nigde nisam imputirao bilo sta kao rasnu odliku.

"maltretiranje" nije odlika roma


Slazem se.
Ali ja govorim iz licnog iskustva, moju familiju sa na semaforu maltertirali Romi a ne neki drugi.
Nezasluzeno. I nicim izazvano.
jesen92 jesen92 11:50 08.07.2009

Re: Dosta vise

moju familiju sa na semaforu maltertirali Romi
..vasu familiju su maltretirali siromasni i nesocijalizovani gradjani srbije.....sa navedenom recenicom ste romima imputirali "maltretiranje" kao osobenost njima svojstvenu...a ja vam kazem da mene svakodnevno neki maltretiraju a nemam pojma koji su samo vidim da nisu Romi....kad vas neko maltretira, sta ima veze kom narodu pripada....
silver bullet silver bullet 11:57 08.07.2009

Re: Dosta vise

..za mene su oni i pored toga pozitivan primer mladih Roma koji hoce nesto da rade, oni ne prose vec zaradjuju.


Možda bi bilo bolje da kradu, bili bi u trendu asocijalnog sistema.

dragan7557 cerski


Pa i pranje soferki na silu je vrsta kradje i zavlacenja ruke u tudj dzep, zar ne?
filantrop filantrop 12:09 08.07.2009

Re: Dosta vise

..vasu familiju su maltretirali siromasni i nesocijalizovani gradjani srbije


Mi nismo krivi za to. I zasto bi to bio izgovor? Ima jos siromasnih gradjana Srbije pa ne maltertiraju ostale.

.....sa navedenom recenicom ste romima imputirali "maltretiranje" kao osobenost njima svojstvenu.

Sa recenicom se ne moze ici nigde...

Nisam. Samo kazem da su nas maltetirali Romi . Ostalo ste vi iskonstruisali. Molim da mi navedete gde kazem da je Romima svojstveno da maltretiraju druge.

kad vas neko maltretira, sta ima veze kom narodu pripada....


Nema. Ali nas su maltretirali samo Romi i niko drugi. Sto da uvlacim nekog drugog u pricu?
jesen92 jesen92 12:57 08.07.2009

Re: Dosta vise

Nisam. Samo kazem da su nas maltetirali Romi . Ostalo ste vi iskonstruisali. Molim da mi navedete gde kazem da je Romima svojstveno da maltretiraju druge.
..nista ja nisam iskonstruisala samo zakljucujem na bazi onoga sto pisete ...blog je ponekad jednosmerna ulica za komentatore koji se ne razumeju ili nece da se razumeju....Mogli ste da kazete da vas maltretiraju peraci stakla na semaforima, ne razumem kakve veze ima sto su oni slucajno Romi...mozda ste hteli da kazete da zasluzuju geto posto su nevaljali a tema ovog bloga je zivot u getu...
Ima jos siromasnih gradjana Srbije pa ne maltertiraju ostale.
...Nije tacno, samo ja se na njih ne ljutim, samo me trenutno iznerviraju, kad na primer zauzmu 3 parking mesta umesto jednog ili kad se parkiraju sa lubenicama na ulaz od parkinga ili kad me zagrade sa svojim kolima na kojima nesto prodaju a ja zakasnim na posao dok se oni ispomeraju....A najtacnije je da nas sve najvise maltretiraju BOGATI gradjani na milionijedan nacin, samo sto to nije tema ovog bloga...
filantrop filantrop 13:09 08.07.2009

Re: Dosta vise

Mogli ste da kazete da vas maltretiraju peraci stakla na semaforima,


PC pamflet ponovo.

Perac stakla je zanimanje, a ovi Romi koji nas maltretiraju na semaforu nisu tu zaposleni, cak ni samozaposleni. Nemaju nikakve dozvole to da rade, jer da imaju placali bi porez kao i svi ostali.

mozda ste hteli da kazete da zasluzuju geto posto su nevaljali a tema ovog bloga je zivot u getu...


Ovo tek ne kazem nigde, ni da su nevaljali ni da ih treba u geto, sve vasa fabrikacija i masta.
Izgleda da ste iscrpli PC repertoar cim ste poceli da mastate pa vas pozdravljam.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:01 08.07.2009

Re: Dosta vise

Da i drugi su siromasni, da i druge maltretiraju u skoli, da i drugi nemaju sta da jedu, ali ne postoji u Srbiji, od kad je bar Kosovo nezavisno, ni jedna drustvena grupa koja je sikanirana na svakom, ali svakom koraku zbog svoje nacionalnosti, boje koze i socijalne pripadnosti. Filantrop kaze kako su ga zezali zbog naocara u skoli pa je patio i uprkos tome uspeo da se izbori za sebe. I ja sam mozda imao slicno iskustvo, ali se to ne da uporediti sa tim sta prezivljavaju Romi. Prema njima nastavnici vec imaju formirane predrasude pa su u startu vec definisani kao manje vredni. A onda jos sledi sikaniranje od strane dece. A svest o vaznosti skolovanja se formira kroz decenije, a to ni kod Srba, recimo, nije islo bez snaznog insistiranja elite. Romi cak ni nemaju svoju elitu. Pored toga, fora je i u tome da postoje institucije u kojima ljudi dobijaju lovu da pronadju nacin da pomognu Romima, a oni to ne rade. Znaci, ma sta da je u pitanju, nisu sposobni pa treba da puste druge ljude na ta mesta, mozda ce oni imati bolje ideje.

A sto se tice odnosa vecine prema Romima, pa zar nije malo cudno da toliki broj ljudi u Srbiji deli iste ili slicne stereotipe o Romima? A stereotipi ako sta govore o onima kojima su posveceni jos vise govore o onima koji su ih stvorili.

Perac stakla je zanimanje, a ovi Romi koji nas maltretiraju na semaforu nisu tu zaposleni, cak ni samozaposleni.


Znaci oni su vas maltretirali kao Romi a ne kao peraci stakla, posto za ovo drugo nisu registrovani? A gde su registrovani kao Romi? Samo u nasim glavama.
omega68 omega68 17:12 08.07.2009

Re: Dosta vise

Sad obilaze taj semafor, idu s Aerodroma kroz Vasariste .

...Ali ih sačekaju kod parka...
jesen92 jesen92 17:44 08.07.2009

Re: Dosta vise

Perac stakla je zanimanje, a ovi Romi koji nas maltretiraju na semaforu nisu tu zaposleni, cak ni samozaposleni. Nemaju nikakve dozvole to da rade, jer da imaju placali bi porez kao i svi ostali.
...gospodine, gde vi uopste zivite? u Srbiji ili na nekom dalekom i lepom mestu....Ljudi rade taj posao da bi mogli da prezive a vi pricate o nekom porezu, pricate o vasoj ususkanoj deci sa salcicima i kapama i cudite se kako to oni pustaju decu golu, dal vam pada na pamet da oni nemaju sta da im obuku ( izuzimam neke od njih koji zloupotrebljavaju svoju decu...tu bi socijalni radnici imali pune ruke posla a njihov posao je i da obilaze ugrozene porodice i proveravaju da li im deca idu u skolu)....Za vasu informaciju narod je ponovo poceo da radi na crno jel od rada na belo nema dovoljno "hleba"...Kragujevac je pun mladih i starih masinskih inzenjera bez posla a tek se na jesen ocekuju nova otpustanja...i sad, inzenjeri bez posla se snalaze na razne nacine da bi preziveli a vi se pitate zasto Romi nemaju prijavljenu radnju za pranje sofersajbni na semaforima...mis'im...mnogo ste licemerni....Pozdrav

btw..ne znam sta vam je to PC repertoar...
filantrop filantrop 18:42 08.07.2009

Re: Dosta vise

omega68
Sad obilaze taj semafor, idu s Aerodroma kroz Vasariste ....Ali ih sačekaju kod parka...


Tako je , ali nisam hteo dodatno da uznemiravam gospodju pa sam precutao.
Ima ih i na ostalim semaforima u gradu.
filantrop filantrop 18:43 08.07.2009

Re: Dosta vise

mnogo ste licemerni....


Ne ja, vi ste.
Svidjalo se to Ciganima ili ne, morace da pocnu da postuju zakone kao i ostali gradjani.
ne znam sta vam je to PC repertoar

Ali ga veoma uspesno koristite.
jesen92 jesen92 19:24 08.07.2009

Re: Dosta vise

ali nisam hteo dodatno da uznemiravam gospodju pa sam precutao.
..ako sam ja ta za koju se brinete nemojte da brinete posto sam ja prva pomenula semafor kod parka i rekla da ih tamo ima mnogo vise nego na onom kod med skole......

Svidjalo se to Ciganima ili ne, morace da pocnu da postuju zakone kao i ostali gradjani
..svi gradjani u uredejenim drzavama su u obavezi da postuju zakone a narocito oni koji su te zakone doneli....upravo oni najvise krse zakone jel da nije tako ne bi se njihovi puleni vozili u onim ladjama (blog kod VS) dok radnici ne mogu da overe zdravstvene knjizice posle 40 godiina rada....Kako da ne, Romi su zeznuli stvar sa zakonima i zato nam je ovako , rade na crno, sram ih bilo...kada bi oni platili pdv na ono sto dobiju od vase snaje, ili od mene, to bi nas zasigurno izvadilo iz bule..otvorili ste mi oci...a mogli bi da kupe i fiskalne kase pa da poslovanje bude po propisu do kraja...
mladen.mladen mladen.mladen 01:26 08.07.2009

Dok mog bloga, samo par skica na temu

Kada je izbio onaj prvi veci skandal sa rusenjem naselja jedna od devojaka koja je intervjuisala volontere za Univerzijadu nazvala je tamo zaposlene da im kaze da ona vise nece doci. Nisu se interesovali zasto.

U Prvomajskoj u Zemunu Romi su poceli da se okupljaju uvece, od skoro. Bio sam odusevljen kad sam video da im jedan bezlicni deo te ulice postaje korzo, par stotina metara od samog naselja gde vecinom zive. Ne stide se, i njihov je kraj! Konacno!

Pored mene je hodao Rom, 25/30 godina, i gledao na drugu stranu ulice kao i ja. Pitao sam ga o cemu se radi: - Ma mora da je neki dan Roma. Poludeli, zamisljaju da im je Knez Mihailova. - Pa dobro, rekao sam, neka neka, da nam malo zivne kraj. - Pa sa Ciganima da zivne? Jos samo nam Kinezi fale da dodju da ga ozive!

Otac je jedno vece tuda prosao i video kako jedan iz kola prodaje nesto klincu koji kaze da ce sutra doneti 1.000 dinara. Tamo nema vise od par automobila, sa otvorenim vratima i muzikom. Ukoliko se ne isprati sta se sve desava, prvi eksces nekog izuzetka, sa jedne ili druge strane, vratice mi Zemun veliki korak unazad, u doba kada Romi nisu izlazili uvece u Prvomajsku.

A cija je odgovornost veca za ovakav polozaj jedne drustvene skupine, mnogo veca... Mehanizam urbanih, ekonomskih i drustvenih odnosa skiciran je u ovom sjajnom izlaganju... Bronks je u pitanju, pa ko zna engleski...

http://www.ted.com/index.php/talks/majora_carter_s_tale_of_urban_renewal.html
doriangrey87 doriangrey87 01:26 08.07.2009

Politika VS Moral

E, pa, ja takvom odnosu prema politici, prema javnim poslovima, prema moralu zaista ne umem dati ime.



Davno je Makijaveli povukao konacnu crtu izmedju morala i politike - jedno ne ide sa drugim. Iako je to bila vise deskriptivna izjava vezana za desavanja u tom vremenu, od tada je gore pomenut odnos shvacen kao norma koju bi trebalo obavezno ispostovati. Kako stvari danas stoje, politika je makro a moral njena najbolja prostituka (qrva ipak snaznije zvuci, prim. aut.)
nenad_b nenad_b 01:29 08.07.2009

da, da, bruka brate, samo tako!

Čitam ovaj blog, pa čitam i komentare i pitam se dokle više to foliranje. Od kad je to hrabro pljunuti na Srbina i Srbiju a na temu branjenja neke manjine( pa bilo koja to manjina bila). Od kad je to svojstveno samo nama da sakrivamo pod tepih tamo neke pojave tipa karton naselja ili tome slično. Da li je to licemerje-možda, da li je to opšte prisutno-sigurno!
Cige i njihov način života, da se ne lažemo, su problem koji treba "svom snagom" rešavati bar sto godina, tako da ne vidim uopšte toliku frku oko ovog što se sad dešava uoči Univerzijade, naprotiv-podržavam. U Americi imate hiljade i hiljade klošara na svakom koraku, ali se zna u odredjenim situacjama kako sa njima i gde, pa posle "Jovo nanovo" i opet su tu.
...opet kažem-da se ne foliramo, cige su cige pa i u Švajcarskoj!
dragan7557 dragan7557 08:29 08.07.2009

Re: da, da, bruka brate, samo tako!

U Americi imate hiljade i hiljade klošara na svakom koraku,

Znate li vi uopšte šta znači klošar. U Americi su u pitanju beskućnici kojih je sve više, ali ne i klošari.
Za klošare morate do Pariza koji je još uvek u Francuskoj.

Od kad je to hrabro pljunuti na Srbina i Srbiju a na temu branjenja neke manjine( pa bilo koja to manjina bila).

Naravno onda ne bi trebalo ni da se zalažemo za prava Srba na Kosovu koji su tamo sada manjina, jer i ovo zalaganje spada pod ovo:
Od kad je to hrabro pljunuti na Srbina i Srbiju a na temu branjenja neke manjine( pa bilo koja to manjina bila).


dragan7557 cerski
dali76 dali76 01:54 08.07.2009

moja preporuka ali

Rzumijem frustraciju I ljutnju koju je svojim ttekstom izrazio Drago Kovacevic.
Djelim da je ovo sramota posebice ako je Bozidar Djelic pominjao Rome. Bolje bi vala bilo da je sutio.
Problem Roma nije samo siromastvo vec I emancipacija ,ali emancipacija drustva u cjelini.
Mislim razumijem ja frustraciju I blogera koji je izrazio svoj stav I pomenuo probleme u KG.
Nazalost tkzv sminkanje grada I sakrivanje siromasnih se desava I u bogatijim gradovima.
City of Houston koji ima GDP cetiri puta veci od jedne Madjarske nalozio je lokalnoj policiji da “skloni” sve beskucnike za vreme finalne utakmice u bajzbolu ili kad je delegacija Olimpijskog komiteta posjetila Houston prije par godina kad je isti bio kandidat za Olimpijske Igre.
Nije ovo da se Pravda il relativizira postupak gradskih vlasti Beograda.
Ali ajde pokazimo da ovo nije dobar povod za politikanstvo vec da nam je odista stalo promjeniti nesto.
Eto gospodine Kovacevic vjerujem da imate neki uticaj u LDP.
Ima LDP politicku snagu da natjera gradske vlasti da kazu;
Sta se radi oko problema Roma .
Jeli se sta uradilo?
Postoji li maker plan?
Postoji nacin da upravo vi gospodine Kovacevic ucinite nesto vise.
Usuprotnom vasi politicki oponenti samo ce vas optuziti za zloupotrebu teske situacije tih ljudi.
Na vama je da pokusate da se uradi nesto.
Davno sam napisao da demokratija pocinje sa izlaskom na izbore , ali se tu ne zavrsava.
Neki od nas mogu ucinniti I vise od pisanja bloga.
Poz
skener92 skener92 03:25 08.07.2009

kako probleme roma

resavaju druge drzave? mozda bi moglo nesto od njihovih iskustava da se preuzme?
dj dj 03:57 08.07.2009

romi su ljudi.

i sta sad? niko to ne spori. ali bas zato sto su ljudi dozvolite da imaju i ljudske slabosti. neki dan slucajno na google earth-u nabasam bas na tu lokaciju i naravno vidim, posto su snimci stari par godina, da u vreme kada je belvil poceo da se gradi dok je delta siti bio u zavrsnoj fazi izgradnje plac na kome su sada romi zvlji potpuno prazan. nema ni jedne jednine kucice..livada.. proverite sa vasim danasnjim sagovorniciam gde je tih 130 porodica zivelo ranije i kako to da su bas tu odlucili da se skuce. bas sad. dosta bre ljudi sa ljudskim pravima..pravo vas i mene i njih je da nas niko ne pravi budalama. vi kako ocete, al meni to da li ste rom ili norvezanin ne znaci nista, . svi smo mi ljudi, sa svim pravima , ali i sa obavezama.. a vacaros je vacaros

nisu oni ogradjeni, ogradnejno je univerzitetsko selo. najnormalnija stvar. veze nema sa romima i potemkinovim selima, ima veze sa studentima i bezbednoscu. hapse i pisu kazne ako nemas licnu kartu i inace. ja platio kaznu. dva puta. nisam rom, mada mozda sto sam crnomanjast.... ko zna. sto ste tako formulisali da ispade da samo hitler fali da slika bude kompletna? neznanje ili namera? tri puta sam citao prvih par recenica.. ne razumem? jedno je pokusati skrenuti paznju na problem ljudi koji zive u kartonskoj kucici, druge je sprdati se time koristeci njihov problem zarad hejtovanja vlasti.

ps. ja kao clan bas bih voleo cuti zvanican stav cenjene nam stranke o ovom problemu. bas
Davie Davie 10:37 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

nisu oni ogradjeni, ogradnejno je univerzitetsko selo. najnormalnija stvar. veze nema sa romima i potemkinovim selima, ima veze sa studentima i bezbednoscu


Zadnjih nedelja kad bilo gde pocne prica o 'ogradjivanju" zapitam se da li da verujem "borcima" za prava Roma ili svojim lazljivim ocima... bio sam uveren da je ogradjeno univerzitetsko selo a onda procitah da su u sustini ogradili karton-city. Hmmm, mrzelo me da ponovo odlazim u blok 67 i uverim se da se nisam zeznuo... zato dragi sugradjani, jel' neko ima fotografije ogradjenog sela? Bilo univerzitetskog, bilo romskog..
dunjica dunjica 10:46 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

Davie Davie 11:08 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

zato dragi sugradjani, jel' neko ima fotografije ogradjenog sela? Bilo univerzitetskog, bilo romskog..


Napisah sugradjani...
Dakle, jel' neko ima fotografije na kojima se jasno vidi da je romsko naselje ogradjeno?
Takodje napisah da sam video da je univerzitetsko naselje ogradjeno tj. da je ograda postavljena izmedju univerzitetskog i romskog naselja... to bi se moglo tazlicito tumaciti, zavisno sa koje si strane ograde tako i gledas na ogradu.

Uzgred, romsko naselje nije ogradjeno , bar ne u smislu znacenja te reci jer je ograda postavljena sa dve strane, dve granicne strane ka Beleville-u -- da bi nekoga ogradio moras da ga svedes na to da nema izlaz ka saobracajnicama, sto u ovom slucaju ne stoji. Dakle jos jedna propagandna patka raznoraznih "dusebriznika"...

EDIT.
Univerzitetsko naselje je sem sa te dve strane ogradjeno i sa ostale dve strane (ulaz je moguc samo kroz kapije) pa se niko ne buni na toj strani...
dunjica dunjica 11:16 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

Napisah sugradjani...

U čemu je problem?


Inače, sliku nisam postavila kao odgovor na tvoj apel, nego kao ilustraciju posta, neovisno.
Davie Davie 11:28 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

U čemu je problem?


Inače, sliku nisam postavila kao odgovor na tvoj apel, nego kao ilustraciju posta, neovisno.

Problem je u tome sto samo oni koji su se provozali po tom kraju znaju kako to u stvarnosti izgleda i da postoji veca sansa da nisu potpali pod propagandni uticaj "boraca"... zato sam i napisao "sugradjani". A posto je fotografija nakacena posle moga "apela" sasvim logicno je da je odgovor na moj "apel" a ne na recimo matityaju-ov post...
adam weisphaut adam weisphaut 11:37 08.07.2009

Re: romi su ljudi.


Problem je u tome sto samo oni koji su se provozali po tom kraju znaju kako to u stvarnosti izgleda i da postoji veca sansa da nisu potpali pod propagandni uticaj "boraca"...

Što je, elem, dobro za Pravno-propagandni blogoforumski (cess)pool gama shitty da mogu da nam potanko objasne šta je zapravo "stvarnost" Novog Theresienstadt-a...
dunjica dunjica 11:47 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

A posto je fotografija nakacena posle moga "apela" sasvim logicno je da je odgovor na moj "apel" a ne na recimo matityaju-ov post...


Ne mislim da je logično, jer je bio zapravo reakcija na izvorni comm i, kako rekoh, smatrala sam da ide uz Dragov post. (A može, recimo, i da se omakne.) Nego, što te zasmetalo na slici? Meni prvo upada u oči transparent i u njemu sam prepoznala običnu, ljudsku reakciju iz očaja i bespomoćnosti. Reakciju koja ne vrijeđa nikoga. Za promjenu.
Davie Davie 11:56 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

Ne mislim da je logično, jer je bio zapravo reakcija na izvorni comm. (A može, recimo, i da se omakne.)

Ne znam kako se meni ne omakne mesto na koje hocu da postujem odgovor, mozda sam jednostavno pazljiviji... jer tak'i smo mi inzenjeri ljudi

Nego, što te zasmetalo na slici?

Ja sam trazio fotografiju sa "ogradjenim naseljem" i uopste nisam komentarisao postovanu...

Trazio sam nesto ovako:


napomena: crveno je ograda "oko" romskog naselja...
Davie Davie 11:58 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

Što je, elem, dobro za Pravno-propagandni blogoforumski (cess)pool gama shitty da mogu da nam potanko objasne šta je zapravo "stvarnost" Novog Theresienstadt-a

Sto bi bilo dobro za zdrav razum... koga pojedini u ovoj zemlji, pogotovo na ovom blogu nemaju.
dunjica dunjica 12:06 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

jer tak'i smo mi inzenjeri ljudi

Kolega, vidim da nisi bio vidio moj editirani comm, koji govori u prilog onome što nas uče dok postajemo inženjeri - promatrati stvari u kontekstu.

Dobro odrađena fotka. GoogleEarth je čudo!
adam weisphaut adam weisphaut 12:07 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

Sto bi bilo dobro za zdrav razum

Zašto kažeš razum a misliš na...
Davie Davie 12:12 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

Zašto kažeš razum a misliš na...

Zato sto ti zdrav razum i tvoje rodjene oci mogu mnogo vise pokazati i dokazati nego raznorazni politicki pamfleti...
dj dj 17:10 08.07.2009

Re: romi su ljudi.

vrlo je jednostavno. u univerzitetsko selo ne mozes da udjes. u romsko mozes. i da izadjes gde i kad zelis. plasticno, studenti mogu u goste romima, romi ne mogu sutudentima. svi smo mi univerzijada.. :) diznilend
Jelena Milić Jelena Milić 06:55 08.07.2009

socijalno odgovorna vlada

j..te nije se moglo prosle godine ziveti od te fraze

dragan7557 dragan7557 08:05 08.07.2009

Re: socijalno odgovorna vlada

j..te nije se moglo prosle godine ziveti od te fraze

Ms Milić, neće ni sledećih godina, sve do potpune asocijalizacije. naroda od strane S.O.D. e koja je promene počela od sebe al' to ne vidi.

dragan7557 cerski
Oljacat Oljacat 21:46 08.07.2009

Re: socijalno odgovorna vlada

Potpuno se slažem. Samo jedna konstatacija : Od kada je ubijen neko ko je bar pokušavao da promeni stanje nacije , za svaku vladu smo svi mi , SRBI cigani ograđeni u tor. Ja se iako nemam žice oko sebe, živeći u unutrašnjosti Srbije osećam kao u bunkeru.
A što se Roma tiče: Zadnje dve godine sam pomagala jednu romsku porodicu sa dva deteta novčano , plaćajući im kiriju za stan u kojem su živeli jer mi je bilo žao da dva deteta spavaju u parku, pošto majka nema ličnu kartu jer je izbeglica, pa samim tim i ne postoji. Zvala sam Praxis, vodila je na razgovor sa advokatima neke švajcarske organizacije koja pomaže pri Crvenom krstu, moje prijateljice iz Dečijeg dispanzera , iz NVO Žene za mir, iz Centra za socijalni rad su mi sve vreme pomagale i uspeli smo deci da obezbedimo zdravstvene knjižice, oca su primili da radi na izgradnji puteva u okiru javnih radova , deci je bezbeđena materijalna pomoć .... da bih ih zatekla kako goli i bosi prose ispred crkve ...i tu je sva moja želja da dalje pomažem prestala. Mora postojati spremnost i volja obe strane da se menjaju. Pa ni jedna vlada do sada nije rešila ni jadne Srbe izbeglice koji se potucaju od nemila do netraga (pričam samo o onima koji su zaista pobegli, a nisu prodali svoje imanje i sa dobrom kintom u Srbiji profitirali), i svi su oni sakriveni i ograđeni žicom u kolektivnim centrima širom Srbije i o njima se više ne priča i ne piše, a ljudi umiru od gladi.
Davie Davie 07:32 08.07.2009

Velika neistina

Preko polovine stanovnika tih naselja nema lične karte, nisu zavedeni u nikakve knjige. Ličnu kartu ne mogu dobiti jer nemaju prijavu mesta boravka. Prijavu mesta boravka ne mogu imati jer nemaju imovine. I tako doneseš zakon o zabrani diskriminacije, a ostaviš diskriminatorni zakon o ličnoj karti na snazi. Da, diskriminatorni, jer pravi diskriminaciju među ljudima po osnovu imovine. Romi na Novom Beogradu nisu krivi zato što nemaju svoj stan na koji se mogu prijaviti. Da imaju ne bi živeli u kartonskim naseljima.


Prijava boravka se ne vrsi samo na ime imovine, prijavu boravka mogu izvrsiti i ljudi koji zive na odredjenoj adresi uz pristanak vlasnika (podstanari recimo), znaci da je gornja konstatacija ex-gradonacelnika zlonamerna. Kazem zlonamerna jer verujem da vecina stanovnika Srbije zna nacine na koje se stice mogucnost prijave boravka.

Da malo sve pogledamo iz drugog ugla ( a ne iz ugla "boraca" za prava Roma), Romi sa N.Beograda su dobijali mogucnost da se presele na druge lokacije ali su to decidirano odbijali, samim preseljenjem i stalnom adresom su dobijali i mogucnost prijave boravka i licnih dokumenata no to im nije odgovaralo... zasto? Smetalo je njihovom "biznisu"?

I da se vratim na prvu recenicu:
Preko polovine stanovnika tih naselja nema lične karte, nisu zavedeni u nikakve knjige.

Ona je u suprotnosti sa ostatkom teksta... polovina stanovnika karton-cityja ima licne karte. Na koju foru gradonacelnice? Odakle njima imovina na teritoriji Beograda? Sami ste sebi upali (po ko zna koji put) u usta...
dragan7557 dragan7557 08:16 08.07.2009

Re: Velika neistina

Prijava boravka se ne vrsi samo na ime imovine,

Potpuno ste u pravu.
Treba dodati da su lične karte uvedene od strane okupatora a posle okupacije zadržane kao poseban vid nasilja nad građanstvom.Prvo okupacija pa komunisti pa demokrati ukidaju slobode i žigošu građane kao stoku.
ako ovako nastavimo uskoro ima da nosimo žute kartone obešene o uši kao i marva ili da budemo žigosani u čelo o čemu je i R. Domanović pisao.

dragan7557 cerski
matityahu matityahu 08:50 08.07.2009

Re: Velika neistina

I ti si dragan7557 cerski u pravu

Zašto uopšte postoje lične karte ovakve kakve imamo? U Nemačkoj, Britaniji, Švedskoj, itd. ne postoje. Postoji više drugih i drugačijih dokumenata za indentifikaciju osobe. Na primer, U Švedskoj, dok je još postojala ustanova zvana POŠTA ona je izdavala LK (zbog npr. podizanja novca). Sada, tzv LK izdaje banka, Porezni zavod i na njoj je i dalje jedino JMBG. Gledao sam AUSWEISS iz 1941. Isti je kao naša LK. Treba čitati Domanovića. Nismo mnogo odmakli.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:27 08.07.2009

Ne mogu da ćutim

Ne dozvoljavam da mi neka misteriozna organizacija - Antifašistička koalicija ili alijansa - nabija komlpeks da sam fašista i da sam rasista. Ja sam antifašista i ja sam antirasista i to na delu.
Ne dozvoljavam da mi nekavi službeni borci za ljudska prava nabijaju kompleks da sam ja na drugoj strani. Ja sam borac za ljudska prava iako me niko ne finansira, iako nisam NVO, iako nisam član partije. Ja se svojim životom i radom "borim" za ljudska prava.
Posebno ne dozvoljavam da me nekakvi plaćeni Odbori, Agencije, Organizacije za ravnopravnost polova stavljaju u situaciju da sam ja konzervativan, zaostao, muška svinja i slično. Ja sam svojim stavovima, životom i radom na strani žebna za razliku od onih gore navedenih koji prave komediju sa ravnopravnošću. Toliko o načelima.

A što se tiče BELVILA i Univerzijade bruka je i sramota što takva Ciganska naselja postoje. I pored Bloka 67, i ispod Gazele i svuda, i ne samo u Beogradu. Da sam ja ne(t)ko: ne da bih ih ogradio žicom nego bih izbacio naglavačke prvog ko se tu naseli. Bez obzira da li je Ciganin, Rom, da li se zove Drago Kovačević, Nenad Bogdanović, Nataša Jovanović ili Čeda Jovanović, bez obzira da li je Kinez ili Srbenda. A kad su se već naselili opet bih ih oduvao sa tih lokacija.
To što država ne ume da rešava to Cigansko/Romsko pitanje (dakle, to nije rasističko/fašističko pitanje) ili pitanje Kaluđerice, ili pitanje Altine i Plavog Horizonta i bilo kog bespravnog građenja i naseljavanja je posebna tema.
Dobar odnos prema Romima i sistemsko rešavanje njihovih problema ne isključuje "grube" metode u određenim situacijama. Inače odosmo u neku drugu krajnost.
Neki dan je u nekakvoj bljuvotini na PINK TV bio i Miljenko Dereta sa legendarnom Milijanom Baletić. I u sred emisije, ničim izazvan, opljune po Srbiji, kako je ovde prisutan pravi rasizam koji se vidi kroz naš odnos prema Romima. Kad nisam razbio televizor! I onda se čude da budalaštine koje sipa Milijana pobede u idiotskom glasanju.
Eto, sad vi vidite.
Ja moram da verujem da su namere Drage Kovačevića dobre. Ali ne mogu da odćutim.
matityahu matityahu 09:15 08.07.2009

Pada mi na pamet

Kolektivna krivica, Kolektivna odgovornost. Čoporativnost.
Nisu problem Romi kao Romi već siromaštvo, neobrazovanost, nepoznavanje, neznanje, ograničenost određenih ljudi kao pojedinaca.
Mali dečak na semaforu ne pere/pljuje šoferšajbne zato što je Rom već zato što živi u porodici/okruženju gde vlada siromaštvo, neznanje, neprosvećenost.
Nikako ne mogu da vidim da je negde neko pitao stanovnike Belvila šta žele. Nudjena su im „rešenja“ ali bez da iko pita njihove želje. Jedna je stvar pitati jednu ženu ili muškarca pred kamerama o situaciji, a druga je razgovarati sa onima koji stvarno odlučuju u njihovoj socijalnoj/plemenskoj/kastinskoj/porodičnoj organizaciji.
Probleme koje stanovnici Belvila imaju nisu problemi tih ljudi zato što su Romi već je to problem npr. porodice Omerović koja sa svoje dvoje dece živi kako živi iz određenih razloga. Romi nisu genetski predodređeni da imaju probleme.
Koliko ima romskih škola, na romskom sa romskim nastavničkim kadrom?
Koliko ima romskih socijalnih radnika?
Koliko ima dokumenata opštine, policije, države prevedeneh na romski?
Zašto se mnoge stvari prevode na bugarski na primer, a ne na romski?
Zašto nema novina na romskom?
Koliko ima prevodilaca sa na romski?
Koliko puta smo se odnosili/se odnosimo prema Romima kao jednakima, bez prezira, nipodoštavanja, smeha i podsmeha?
Koliko i šta mi uopšte znamo o Romima kao narodu? (Osim da pevaju, sviraju i igraju?)
Koliko puta naše primarne ljduske slabosti i negatvne strane projektujemo na Rome? Prljavština, neorganzovanost, „udri brigu na veselje“, bahatost, neznanje, snishodljivost, rajinski mentalitet, okrutnost...?
Još nešto:
Svi pričaju o „divljim naseljima“. A razni Mokri Lugovi, Kaluđerice, pa na kraju sva naseljenja mesta Srbije su SVA uradjena po Generalnim urbanističkim rešenjima iz 1958, 1968, 1998, 2020?
dunjica dunjica 09:37 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Romi nisu genetski predodređeni da imaju probleme.


Bojim se, M, da si usamljen u svom mišljenju. Na žalost. Još uvijek je za većinu jedino pozitivno što mogu/znaju reći o Romima da lijepo pjevaju i sviraju.

Dug je put...
filantrop filantrop 09:45 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Bojim se, M, da si usamljen u svom mišljenju


Netacno.


Onda bi se moglo reci da su i Srbi i Jevreji i Palestinci genetski predodredjeni za probleme.
Elementarno smo obrazovani, hvala lepo, znamo da nam genetika moze dati tetkine plave oci , ali nam nece reci da treba da radimo i zaradimo za hleb a ne da prosimo.
dunjica dunjica 10:01 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Ja sam "genetski predodređen" shvatila u prenesenom značenju i u tom smislu je bila i moja reakcija. Drugim riječima:

Nisu problem Romi kao Romi već siromaštvo, neobrazovanost, nepoznavanje, neznanje, ograničenost određenih ljudi kao pojedinaca.


i dalje bi me zanimali odgovori na ostala pitanja, ako netko zna... jer se radi o konkretnim pokazateljima (ne)diskriminacije.
filantrop filantrop 10:22 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

"genetski predodređen" shvatila u prenesenom značenju

Pa ne znam, genetski je nesto na sta ne mozemo da uticemo, a

siromaštvo, neobrazovanost, nepoznavanje, neznanje, ograničenost određenih ljudi kao pojedinaca.


su socio-kulturoloske karakteristike i na njih se moze uticati u oba smera.

i dalje bi me zanimali odgovori na ostala pitanja, ako netko zna


Znam nekog ko radi u romskoj NVO , bolje da ti ne kazem njegovo misljenje.
dunjica dunjica 10:47 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Znam nekog ko radi u romskoj NVO , bolje da ti ne kazem njegovo misljenje.


Za koga je bolje?
tompinchns tompinchns 11:37 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

matityahu

Nikako ne mogu da vidim da je negde neko pitao stanovnike Belvila šta žele. Nudjena su im „rešenja“ ali bez da iko pita njihove želje. Jedna je stvar pitati jednu ženu ili muškarca pred kamerama o situaciji, a druga je razgovarati sa onima koji stvarno odlučuju u njihovoj socijalnoj/plemenskoj/kastinskoj/porodičnoj organizaciji.


Zaista mislim da cak i da ih neko iskreno pita, oni u ovom trenutku nemaju svest o tome sta zele, barem vecina. Ono sto zaista zele to je hleb i pare za taj dan.
Veci je problem sto Romi koji imaju bolje uslove, ili su obrazovani, a znam ih nekoliko, kao i oni koji su se od siromastva odmakli, nemaju nikakve zelje da se s drzavom zajedno bore na osvescivanju onih iz Belvila i slicnih naselja. U stilu, ja sam se izvukao i nemam vise veze s njima. Treba stati pred masu i reci: Pogledajte mene! Nije vam resenje da imate sad hleb, nego da stvorite uslove da vasi unuci svakog dana imaju i hleb i sve ostalo. Ici cete u skolu, trpeti sva sranja, izgurati do kraja srednje ili do fakulteta i nece vam biti lako kao sto nikome ko je siromasan nije. Mucicete se sledecih 30 i vise godina, ali cete se tada moci osvrnuti i videti sta ste posejali.

Da li su sposobni da misle tako daleko?

Mislim da jos nisu, a kada ce biti zavisi prvo od njih, a zatim od drzave koja mora i o njima da brine, jer su, fakat, ugrozena grupa! I crnci u Americi su isli pesice na posao, i gutali sva govna... Ali oni su imali Martina Lutera Kinga. Imaju li Romi svog? Pa, gde je?
matityahu matityahu 16:36 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Zaista mislim da cak i da ih neko iskreno pita, oni u ovom trenutku nemaju svest o tome sta zele, barem vecina. Ono sto zaista zele to je hleb i pare za taj dan.


potpno tačno

oni koji su se od siromastva odmakli, nemaju nikakve zelje da se s drzavom zajedno bore na osvescivanju onih iz Belvila i slicnih naselja.


isto tako tačno što kažeš i ljudski. Pripadnici drugih naroda, npr većinskog, koji dolazi iz tzv. ruralnih krajeva, postanu recimo, doktori nauka, takođe ne hrle ka svojim selima južne Srbije, Homolja, Kopaonika i ne "prosvećuju" svoje bivše sugrađane/suseljane.

zavisi prvo od njih, a zatim od drzave koja mora i o njima da brine

slažem se u potpunosti.

Imaju li Romi svog? Pa, gde je?

i ja čekam
ssvetlana92 ssvetlana92 21:12 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Nikako ne mogu da vidim da je negde neko pitao stanovnike Belvila šta žele. Nudjena su im „rešenja“ ali bez da iko pita njihove želje.

Nikada me u životu niko nije pitao za želje, a da nisam imala da platim. Na pr. ja sam želela da se nastanim u Karadjordjevom parku u Beogradu! Razapnem šator i bavim se čime ja hoću. Ja videla "rešenje" za ostvarenje mojih snova, ali nisam naišla na odobravanje. Pitam se, zašto????
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:20 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

ssvetlana92
Nikako ne mogu da vidim da je negde neko pitao stanovnike Belvila šta žele. Nudjena su im „rešenja“ ali bez da iko pita njihove želje.

Nikada me u životu niko nije pitao za želje, a da nisam imala da platim. Na pr. ja sam želela da se nastanim u Karadjordjevom parku u Beogradu! Razapnem šator i bavim se čime ja hoću. Ja videla "rešenje" za ostvarenje mojih snova, ali nisam naišla na odobravanje. Pitam se, zašto????

A ko je nastanjen u Karađorđevom parku...
ssvetlana92 ssvetlana92 21:49 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

A ko je nastanjen u Karađorđevom parku...

Htela JA!
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:05 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Nikada me u životu niko nije pitao za želje, a da nisam imala da platim. Na pr. ja sam želela da se nastanim u Karadjordjevom parku u Beogradu! Razapnem šator i bavim se čime ja hoću. Ja videla "rešenje" za ostvarenje mojih snova, ali nisam naišla na odobravanje. Pitam se, zašto????


Ssvetlana, baš to i jeste problem, država, to jest grad je u jednom trenutku dozvolio da se oni nasele tamo. Prećutno, nečinjenjem, namerno, za rešenje motivi nisu važni... Dozvolio im je to. E ne može država tako u jednom vremenu sme u drugom ne sme... Kako se to zove?

Kad je dozvolio sada treba da rešava, da je na vreme sprečio, prvog koji je došao, kao što ti lepo ukazuješ na primer sa parkom problema ne bi bilo.
ssvetlana92 ssvetlana92 23:05 08.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Kad je dozvolio sada treba da rešava, da je na vreme sprečio, prvog koji je došao, kao što ti lepo ukazuješ na primer sa parkom problema ne bi bilo.

Bilo kako bilo problem je tu. Ja bih da ga neko sada reši, neću da ulazim u to ko je kriv. Svi trpimo i plaćamo!
U vezi parka se zezam, jer nisam Romkinja pa da se tamo naselim, jer mi se tako htelo!
matityahu matityahu 11:00 09.07.2009

Re: Pada mi na pamet

Nikada me u životu niko nije pitao za želje, a da nisam imala da platim. Na pr. ja sam želela da se nastanim u Karadjordjevom parku u Beogradu! Razapnem šator i bavim se čime ja hoću. Ja videla "rešenje" za ostvarenje mojih snova, ali nisam naišla na odobravanje. Pitam se, zašto????


Ne radi se o tvojim ili mojim željama i snovima. Ljudi i Belvilu i nemaju vremena za takav luksuz. Kada je čovek u toplom domu sa tekućom vodom u krugu dvojke može sebi priuštiti i želje i snove maštanja i kupovinu šatora. Ako si pod kartonom sa bar i jednim detetom koje je gladno ne razmišlja se o tome čime bi čovek želeo da se bavi i gde da stanuje već da pronađeš hranu.

Nikako ne mogu da vidim da je negde neko pitao stanovnike Belvila šta žele. Nudjena su im „rešenja“ ali bez da iko pita njihove želje.


Ok, nisam morao da kažem žele VEĆ kako bi mogao njihov problem da se reši gledano iz njihovog ugla.
ljupka92 ljupka92 09:32 08.07.2009

stvarno lepo pričaju..

Nekoliko puta sam pokusala na nekim radijima da postavim pitanje da li romske trudničice i porodilje dobijaju onu pomoć grada kojom se hvale, makar onu jednokratnu, (mada se bojim da bismo i tu čuli priču o ličnim kartama), al se baš niko nije upecao i zainteresovao i makar pitao Djilasa, Djelića ili bilo kog od ovih koji se tako razmeću ljubavlju i brigom prema Romima. Od tu ljubav konji crkavaju!!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:41 08.07.2009

Re: stvarno lepo pričaju..

ljupka92
Nekoliko puta sam pokusala na nekim radijima da postavim pitanje da li romske trudničice i porodilje dobijaju onu pomoć grada kojom se hvale, makar onu jednokratnu, (mada se bojim da bismo i tu čuli priču o ličnim kartama), al se baš niko nije upecao i zainteresovao i makar pitao Djilasa, Djelića ili bilo kog od ovih koji se tako razmeću ljubavlju i brigom prema Romima. Od tu ljubav konji crkavaju!!

E, to su prava pitanja...
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:49 08.07.2009

Re: stvarno lepo pričaju..

ljupka92
Nekoliko puta sam pokusala na nekim radijima da postavim pitanje da li romske trudničice i porodilje dobijaju onu pomoć grada kojom se hvale, makar onu jednokratnu, (mada se bojim da bismo i tu čuli priču o ličnim kartama), al se baš niko nije upecao i zainteresovao i makar pitao Djilasa, Djelića ili bilo kog od ovih koji se tako razmeću ljubavlju i brigom prema Romima. Od tu ljubav konji crkavaju!!


I supruga i ja smo uredno zaposleni, imamo lične karte prijave stana, adrese, sve što treba. I trudni smo, trenutno na izmaku 8. meseca. Od Djilasa i njegovih 100% plate naša porodica nije još videla ni dinara. Stičiće kažu nekad, verovatno kada je državi zgodno da plati. Ali nama treba SADA!
ljupka92 ljupka92 10:29 08.07.2009

Re: stvarno lepo pričaju..

ne znam ko nam dodje odgovor..
matityahu matityahu 10:55 08.07.2009

Re: stvarno lepo pričaju..

Od tu ljubav konji crkavaju!!

antioksidant antioksidant 12:06 08.07.2009

Re: stvarno lepo pričaju..

I trudni smo, trenutno na izmaku 8. meseca

cestitamo
matityahu matityahu 10:36 08.07.2009

DIVLJA GRADNJA

Jedan samo primer:

"24. mart 2008 - U Vojvodini je za legalizaciju prijavljeno 95.010 bespravno izgrađenih objekata, što predstavlja oko 30 odsto od 314.925 divlje izgrađenih porodičnih kuća i drugih građevina na čitavoj teritoriji Srbije, podatak je iz najnovije informacije pokrajinske vlade o bespravno izgrađenim ili rekonstruisanim objektima za legalizaciju do novembra 2006. "

Ne znam statistiku za 2007, 2008, 2009. Ne verujem da je divlja gradnja smanjena.

"Ma sve to treba raseliti, očistiti, i to po kratkom postupku."
ljupka92 ljupka92 10:41 08.07.2009

Re: DIVLJA GRADNJA

"Ma sve to treba raseliti, očistiti, i to po kratkom postupku."
reče ko??

(mislim naravno, buldožere pa udri, kad nam već ne daju tenkove)
matityahu matityahu 10:52 08.07.2009

Re: DIVLJA GRADNJA

reče ko??

da ne prozivam...

(mislim naravno, buldožere pa udri, kad nam već ne daju tenkove)


ako se napiše molba možda i tenkove dobijemo... ili bar flotilu JAT-a, pa udri
ljupka92 ljupka92 11:04 08.07.2009

Re: DIVLJA GRADNJA

uz opasnost da se neko uvredi...mojne avione...nešto im ne ide zadnjih godina
debora debora 12:27 08.07.2009

Pitala sam se...

da li ce neko pisati o tome, jer nisam videla nikoga od VIP blogera, cak ni onih koji se bave ljudskim pravima da su nesto napisali do sada.

Moj blog od 19. juna je bio naslovljen Komentar (ne)potreban i zaista nije bilo ni jednog komentara na inserte koje sam postavila.
filantrop filantrop 12:41 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Preko polovine stanovnika tih naselja nema lične karte, nisu zavedeni u nikakve knjige.


Ja evo odgledah prvi video pa mi nije jasno:
Drago:
Preko polovine stanovnika tih naselja nema lične karte, nisu zavedeni u nikakve knjige.

A zena iz priloga kaze da su oni biracko telo u 1.50 sec. , pa mi nije jasno kako mogu da budu upisani u biracki spisak ako nemaju licne?
ljupka92 ljupka92 13:03 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Džaba i da pišu.. i mi što pišemo , mislim ti, Drago, ja ( u nevidljivom delu bloga - Moja priča o Romima) , prosto dok god se ministri busaju u grudi ne bi li šalter otvorili (još nisam čula nekog da kaže da na žalost nešto nije uspeo), onako samozadovoljni, naši mučeni kompovi i ovaj mučeni blog će morati da nas trpe, a Romi da trpe.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:24 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Preko polovine stanovnika tih naselja nema lične karte, nisu zavedeni u nikakve knjige.

Značajan broj ljudi u tim naseljima je sa Kosova, iz Vranja, Bujanovca. Kažem da neki imaju a neki nemaju dokumente. Ti kao da si iznenađen činjenicom da su brojni Romi bez dokumenata....
I šta uopšte želiš dokazaivati celo vreme..Da je država u odnosu prema Romima ok...da je Zakon o ličnoj karti ok..da nema diskriminacije...da neki Romi neovlašteno peru šofer - šajbe..Šta....Čemu ovo spinovanje...
Kaži brate šta misliš o goloj činjenici koju ja zovem sramotom..Tri romska naselja su ograđena žiocom..je li to uredu, što se tebe tiče..
alselone alselone 13:48 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Drago Kovacevic
Tri romska naselja su ograđena žiocom..je li to uredu, što se tebe tiče..


http://blog.b92.net/text/10871/Sramota/#k616981
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:47 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Drago Kovacevic
Kaži brate šta misliš o goloj činjenici koju ja zovem sramotom..Tri romska naselja su ograđena žiocom..je li to uredu, što se tebe tiče..


Da stvarno Dragec, pises gore o "sramnim getima" i "kavezima" a ispostavi se po onome sto napisa "dj" i "Davie" da ovo romsko naselje uopste nije ogradjeno?! I sta je sad istina? I ako se ispostavi (kao sto izgleda) da su ljudi u pravu, onda bi bio osnovni red da se izvinis onima koje napadas bez osnova kao i nama ostalima sto nas obmanjujes. I da nam objasnis da li je to bilo namerno ... ili iz neznanja i politicke zaslepljenosti? I da li te je sramota?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:07 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Virtuelni Vasilije
Drago Kovacevic
Kaži brate šta misliš o goloj činjenici koju ja zovem sramotom..Tri romska naselja su ograđena žiocom..je li to uredu, što se tebe tiče..


Da stvarno Dragec, pises gore o "sramnim getima" i "kavezima" a ispostavi se po onome sto napisa "dj" i "Davie" da ovo romsko naselje uopste nije ogradjeno?! I sta je sad istina? I ako se ispostavi (kao sto izgleda) da su ljudi u pravu, onda bi bio osnovni red da se izvinis onima koje napadas bez osnova kao i nama ostalima sto nas obmanjujes. I da nam objasnis da li je to bilo namerno ... ili iz neznanja i politicke zaslepljenosti? I da li te je sramota?

Pa zbog ovoga kako licemerno manipulišeš tebe bi trebala biti sramota...
Dakle, dođi, nije daleko Novi Beograd i vidi to..I ne samo Belvil..Imaš blok 28 i Buvljak...
Nema zla koje ti nećeš opravdati..

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:16 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Drago Kovacevic
Nema zla koje ti nećeš opravdati..


Ja ne opravdavam nijedno zlo, naprotiv - zato sam se i javio. Ili ti mislis da iznosenje neistinitih informacija i laznih optuzbi nije zlo? I sa cime ja to manipulisem?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:27 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Virtuelni Vasilije
Drago Kovacevic
Nema zla koje ti nećeš opravdati..


Ja ne opravdavam nijedno zlo, naprotiv - zato sam se i javio. Ili ti mislis da iznosenje neistinitih informacija i laznih optuzbi nije zlo? I sa cime ja to manipulisem?

Dosta više tih fazona i zamene teza....Kod mene to ne prolazi...
buba_truba buba_truba 16:38 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Drago Kovacevic
Dosta više tih fazona i zamene teza....Kod mene to ne prolazi...

Hm, znajući Vasilija sumnjam da će mu slediti krv u žilama ovo autoritarno lupanje šakom o sto.
Ma banuj ti njega, dok se ne razmaše... onda ćeš morati i da brišeš, i da banuješ, i da te prozivaju oni preostali - šta će ti to?
adam weisphaut adam weisphaut 18:32 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

i da te prozivaju oni preostali

Ostaqtak smene u Centrali ?
filantrop filantrop 18:54 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

Kaži brate šta misliš o goloj činjenici koju ja zovem sramotom..Tri romska naselja su ograđena žiocom..je li to uredu, što se tebe tiče..


Ne samo da si pokusao da nam podmetnes nesto sto ocito nije istina,
nego podmeces i meni ono
Da je država u odnosu prema Romima ok...da je Zakon o ličnoj karti ok..da nema diskriminacije...da neki Romi neovlašteno peru šofer - šajbe..Šta....Čemu ovo spinovanje...

sto nisam rekao.
Sad vidim da sam na tvom blogu gubio vreme. Ali ja brzo ucim, pa ne moras da se trudis da me trajno banujes, necu ti vise dolaziti.
Uzgred, obaveza organizatora je da fizicki obezbedi ucesnike sportskih manifestacija, to je medjunarodno pravilo o organizovanju sportskih manifestacija, a mislim da vuce korene jos od vremena Olimpijade u Minhenu kad su palestinski teroristi pobili izraelske takmicare na spavanju (film Minhen je na tu temu).
Organizatori su u obavezi da max zastite ucesnike ako nisi znao .
Ja sam uvek prvi da kritikujem vlast, ali sto jeste jeste, sto nije nije.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:07 08.07.2009

Re: Pitala sam se...

adam weisphaut
i da te prozivaju oni preostali

Ostaqtak smene u Centrali ?

A danas se udarnički radi....Pojačanja stižu iz časa u čas...
Ne valja post na koji se ne javi Vasa. To znači da je nebitan. Vasa je ipak tu da čuva vrednosti i da izrelativizuje sve što je moguće..Drugi mu tu nisu ni do pete. Zato Vasu nikada ne treba banovati. Ne možeš znati gađa li metu ono što si pisao..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana