Ekologija| Planeta| Putovanja| Život| Životni stil

Biciklom oko sveta, ili zavisnički trip

Snezana Radojicic RSS / 17.05.2011. u 19:00

Ne znam kada se ideja o pedalanju oko sveta začela u mojoj glavi, ali sigurno nije starija od pet-šest godina, koliko ima otkako se družim sa pedalofilima. To su oni ljudi koji vikendom obavezno, a ostalim danima prema mogućnostima, voze bicikl jal po drumovima jal po šumama i gorama, i preznojavaju se desetinama, pojedini i stotinama kilometara radi čistog zadovoljstva, a ne zato što ih neko za to plaća ili na to prisiljava, iako posmatračima sa strane to najčešće tako izgleda. Psihološki profil tih ljudi postaje jasniji ako se zna da je njihov omiljeni citat jedna Ajnštajnova metafora: „Život je kao vožnja bicikla: da biste održali ravnotežu, morate da se neprestano krećete.“ 

Truckajući se jednom tako sa njima po nekoj planini i proklinjući drugara-vodiča kome sam poverovala da sam u dovoljno dobroj kondiciji da siđem sa asfalta i vozim i guram bicikl po kojekavim ’letnjim’ putevima, što je eufemizam za trasu po blatu pa preko izlokanih rupa i kroz travu do pojasa, iznenada sam osetila da sam srećna. Apsolutno, nepodeljeno, neopisivo srećna. Sve mi je bilo potaman: i vreli dan iako inače mrzim vrućinu, i uzbrdice premda mi je duša ostala u nosu još na prvoj, i vetar koji me je hladio u naletima iako se panično bojim promaje, i mravi i bubice po meni iako ih u stanu zdušno tamanim – ma ništa mi nije smetalo. Jela sam sasušeni sendvič prljavim rukama, pila smlačeni sok i uživala onako oznojena i umorna u lepoti koju sam odjedanput otkrivala svuda oko mene. Ujed nekog insekta? Zaraza? Droga iz vazduha? Znaj ga.

„Život je kao vožnja bicikla.“
„Život je kao vožnja bicikla.“
Ali, nešto je sigurno bilo. Jer nije prošlo mnogo vremena a više nisam mogla bez planina, bez magije kretanja po skrajnutim putevima, bez otvorenih vidika. Počela sam da spavam bolje na podlošci nego u najudobnijem krevetu, da jedem slađe na travi nego za stolom okružena kelnerima, da se više radujem suncu nakon kiše nego neočekivanoj povišici plate. Jasno je da to nikako nije moglo da izađe na dobro. Morala sam da odjašem u prirodu po svoju dozu najpre jednom mesečno, pa dvaput, pa na kraju svakog vikenda. Stanje mi se sve više pogoršavalo: ponedeonici su mi prolazili u teškim mamurlucima, u pokušajima da se nakon spuštanja s planine prilagodim svakidašnjem okruženju i ispunim svoje radne obaveze, dok sam već od četvrtka postajala potpuno neupotrebljiva, jer bih se u mislima pripremala za odlazak i samo maštala o tripu koji me čeka. Moje stanje najbolje opisuju reči jednog drugog zavisnika od ciklo tura i planina, koji je za sebe napisao: „Živim u (Beo)gradu, a zapravo živim tek kad odem iz njega.“

Kako nemam muža, brata, živog oca ni bliže muške rođake koji bi mi podviknuli da se dozovem svesti, u nekom trenutku morala sam da sama pogledam istini u oči i lupim šakom u sto: Dosta! Ovako više ne može. Ili ću se presabrati, ili ću neslavno propasti razapeta između tamo i ovde, između želje za odlaskom i prinudnog ostajanja, između sreće i apatije.

Budući da sam se polako primicala onom dobu kada je čovek još uvek dovoljno mlad da bi imao želja a već star da bi počeo da ih ostvaruje, zapitala sam se (dok još imam koliko-toliko vremena) šta ja to stvarno želim. Nisam porodični tip i nikada sebe nisam videla u ulozi mater familias. Imala sam prilike da napravim karijeru, ali se ispostavilo da sam prilično nezainteresovana za uspinjanje hijerarhijskom lestvicom. Ne gadim se novca ali ne marim previše za njega ni kad ga imam ni kad ga (mnogo češće) nemam. Volim da čitam i pišem, da vozim bicikl i planinarim, da budem u društvu i prirodi – no može li se živeti od toga?

Možda me je nadahnuo neki putnik na dva točka koji je baš tada prolazio kroz Beograd i noćio kod nekog od mojih prijatelja, ali pre će biti da su rođenju moje ideje kumovali zajedno svi cikloputnici koje sam sretala i upoznavala. Slušala sam njihove priče i gledala fotografije s dugih putovanja, opčinjena sjajem u njihovim očima, ozarenim licima, zaraznim smehom – i beskrajno sam im zavidela. Jednog dana verovatno sam se zapitala: a šta me to sprečava da budem kao oni? I, ideja se začela.

Moji prvobitni planovi nisu bili previše ambiciozni. Pomislila sam da bi bilo lepo a nadasve korisno prepedalati Evropu uzduž i popreko, upoznati staru damu kao drumski lutalica, prisno se kotrljajući njenim manje prometnim putevima, a onda se otisnuti dalje. Ali ta gospođa još uvek nije bila raspoložena da nas propusti u svoje dvore bez viza. A kako ja nisam htela da stojim u redovima, ne zbog nekih političkih stavova već što sam po prirodi nestrpljiva, to sam je vrlo brzo oterala do đavola. Kao da svet ne postoji i bez nje.

Planove sam morala da menjam i zbog drugih razloga, a najviše zbog novca. Ne pouzadajući se mnogo u to da ću naći sponzore (za to nije trebalo biti vidovit), ostajalo mi je da se oslonim na sebe i sopstvene snage. Shodno tome, orijentisala sam se na jeftinije delove sveta poput Azije, Latino Amerike i delom Afrike, što se savršeno podudaralo i sa mojim izborom predela kroz koje bih najradije volela da pedalam. A bez godinu-dve na raspolaganju tamo ne treba ni kretati. U prilog što dužem putovanju išla je i činjenica da su duge ture u ličnoj režiji prosečno znatno jeftinije od kraćih, jer česta odlaženja i vraćanja najviše gutaju novac. Tako se napokon iskristalisala misao o višegodišnjem putu oko sveta.

Ali kako sve ima vreme i svakom poslu pod nebom ima vreme, i mojoj ideji je trebalo da odstoji godinu-dve, dok nabubri i sazri u konačni, zaokruženi plan. Ako ne pamtim kada sam prvi put počela da razmišljam o njoj, a to se odlično sećam neverice i upornog odgovaranja mojih prijatelja kada sam im poverila o čemu maštam. Pamtim rupe u mojim prvim planovima i kako sam morala da ih menjam, odbacujem i smišljam ispočetka. Neću zaboraviti strah od veličine poduhvata, kad bih pomislila na to kolika je Zemlja, i kako sam ga postupno savladavala. Zauvek ću se čuditi kako u jednom trenutku, kada se pređe neka nevidljiva granica pomalo slepe istrajnosti, sve kockice same od sebe počnu da se uklapaju toliko očigledno kao da se umešao deus ex machina.

Sada je moj put sasvim izvestan. Treba li da kažem koliko sam srećna? 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (97)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pnbb pnbb 19:22 17.05.2011

respect

svaka cast, nema sta
mirelarado mirelarado 19:24 17.05.2011

Re: respect

И срећан пут! :)

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:25 18.05.2011

Re: respect

pnbb, hvala na čitanju i podršci
st.jepan st.jepan 19:37 17.05.2011

A ja ću

oko Savskog jezera - moj stari plan.

Edit:
Vidim, novi ste na blogu, a i opcija vam ganc nova - so, dobrodošli i čestitam vi opciju.
Nadam se da je svukud interet kafea pa ćete uredno izveštavati.
Srećan put.
Na biciklu, konju, peške, da, to je pravi način da se ispoštuju udaljenosti.
Avionom skoro da je nepristojno, nekako odveč virtuelno..., bezmalo kao teleportovanje!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:34 18.05.2011

Re: A ja ću

Oh, st.jepan, i ja sam počela samo sa krugovima oko Savskog jezera, pa eto gde će me to sad odvesti

Hvala na lepim rečima dobrodošlice. Ganc sam nova i još se ne snalazim najbolje, ali ući ću u štos pre puta. Mada, nisam baš sigurna za taj internet posvuda kuda nameravam <_<

legionar_isposnik legionar_isposnik 21:17 17.05.2011

Neka je sa srećom

Neka su sa srećom počeci pisanija Ovo je lagani uvod u VELIKU AVANTURU.Sa nestrpljenjem očekujem sledeć(e)i tekst(ove).Svako dobro.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:36 18.05.2011

Re: Neka je sa srećom

Hvala, prijatelju
(nadam se da ne zameraš što te tako zovem iako se još uvek ne poznajemo lično)
legionar_isposnik legionar_isposnik 17:46 18.05.2011

Re: Neka je sa srećom

Snezana Radojicic
Hvala, prijatelju (nadam se da ne zameraš što te tako zovem iako se još uvek ne poznajemo lično)

Naravno da ti zameram Treba da mi se obraćaš sa Gospodine (veliko G)
Snežo,Snežo,ja tebe već doživljavam kao malkice stariju sestru U ovom prvom članku samo si mi još više potvrdila koliko smo slični (skoro pa k'o blizanci)
Upoznaćemo se (ako ne pre),a ono prilikom ispraćaja iz Beograda (nadam se da će biti neka vožnja sa tobom i Brajanom).Uzimam par slobodnih dana na poslu i vozim sa vama dok me ne oterate
highshalfbooze highshalfbooze 22:30 17.05.2011

Želim ti

Dobar provod i puno dobrih tekstova sa putovanja
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:38 18.05.2011

Re: Želim ti

highshalfbooze, hvala na željama.
Da, nameravam da se dobro provodim, definitivno
Nameravam i da pišem, a koliko dobro -- videćemo.
NNN NNN 22:51 17.05.2011

Srećno!

...a slike na Pikasi mogu da se (pre)gledaju danima
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:44 18.05.2011

Re: Srećno!

NNN
...a slike na Pikasi mogu da se (pre)gledaju danima


NNN, drago mi je da uživaš.
Srbija je zaista „fotogenična“ i ja obožavam da fotkam kad se smucam tamo-amo kroz naše krajeve.
thug_b thug_b 00:30 18.05.2011

"Anybody who rides a bike...

...is a friend of mine."

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:47 18.05.2011

Re: "Anybody who rides a bike...

thug_b, moj novi druže
fantomatsicna fantomatsicna 00:35 18.05.2011

Bas divno

I javljaj nam se redovno.Mozda neke od nas i posetis.Ako kojim slucajem imas plan da stignes do mene na kraju sveta pozivam te u goste:)
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:50 18.05.2011

Re: Bas divno

fantomatsicna
I javljaj nam se redovno.Mozda neke od nas i posetis.Ako kojim slucajem imas plan da stignes do mene na kraju sveta pozivam te u goste:)


Planiram da stignem do kraja sveta i rado prihvatam poziv.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:35 18.05.2011

Sve je to lepo...

Nego, daj ti jedan zoom na tu mašinu koju teraš, da vidim delove. Odma ću ti kažem dokle ćeš da stigneš . I jel' umeš da zavariš aluminijum? Pazi, to ti je lako, ali mora neko da ti pokaže. I obavezno litijumsku mast da natapkaš u freewheel, ali onako, izdašno, da prestane kliktanje. To je takozvani stealth mode, može glavu da ti spase. I ni slučajno da zaboraviš samolepljivu traku, onu sa armaturom! Sve ostalo je manjeviše logično.

E, Snežana, kenjam malo, sa trunčicom zbilje, kao i uvek , a u stvari hoću da kažem da ti želim sve najbolje, imaće šta da se priča unucima, a i nama blogerima! A evo ti i moja Srećana Sovuljaga, da te pričuva na putu:

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 08:04 18.05.2011

Re: Sve je to lepo...

srdjan.pajic
Nego, daj ti jedan zoom na tu mašinu koju teraš, da vidim delove. Odma ću ti kažem dokle ćeš da stigneš . I jel' umeš da zavariš aluminijum? Pazi, to ti je lako, ali mora neko da ti pokaže. I obavezno litijumsku mast da natapkaš u freewheel, ali onako, izdašno, da prestane kliktanje. To je takozvani stealth mode, može glavu da ti spase. I ni slučajno da zaboraviš samolepljivu traku, onu sa armaturom! Sve ostalo je manjeviše logično.


Znala sam da će me pre ili kasnije neko 'p(r)ozvati' da se ozbiljno porazgovaramo o tehnikalijama

Mašina nije aluminijumska baš iz razloga što bi to bilo skoro nemoguće zavariti u nekoj nedođiji. Izbor je jedna (pra)stara Bottecchia, sa 26" točkovima, ram je hromolibden, cevi su Columbus, felne titanijumske -- to je jako mnogo čelika (čak 18 kg), ali na takvom 'kršu' je realno stići do kraja sveta i nazad, pa možda još jednom sve iznova
Ako ipak bude došlo do zavarivanja, imam ja pratioca koji se u sve to razume. Ali o njemu ću tek pisati.
Evo fotke, ali ne znam koliko se sve to vidi na njoj.

srdjan.pajic

E, Snežana, kenjam malo, sa trunčicom zbilje, kao i uvek , a u stvari hoću da kažem da ti želim sve najbolje, imaće šta da se priča unucima, a i nama blogerima! A evo ti i moja Srećana Sovuljaga, da te pričuva na putu:


Znam, bez brige. Hvala na Srećnoj Sovuljagi. Trebaće mi itekako.


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:21 18.05.2011

Re: Sve je to lepo...

Snezana Radojicic

Mašina nije aluminijumska baš iz razloga što bi to bilo skoro nemoguće zavariti u nekoj nedođiji. Izbor je jedna (pra)stara Bottecchia, sa 26" točkovima, ram je hromolibden, cevi su Columbus, felne titanijumske -- to je jako mnogo čelika (čak 18 kg), ali na takvom 'kršu' je realno stići do kraja sveta i nazad, pa možda još jednom sve iznova
Ako ipak bude došlo do zavarivanja, imam ja pratioca koji se u sve to razume. Ali o njemu ću tek pisati.
Evo fotke, ali ne znam koliko se sve to vidi na njoj.


Pa dobro, vidim da imaš - zvonce . Daj bre drugu stranu, i skloni se sa sunca kad slikaš!

Čuj, ja svakako nisam neki veliki ekspert po pitanju bajs-tehnikalija i pogotovu nemam nikakakva iskustva sa vožnjom bicikle na duge staze. A i nisam sad nešto u fazonu da smaram ovde ljude. Ali svi ti outdoor sportovi imaju par nekih zajedničkih caka u osnovi, pa ako mogu samo jedan savet da ti dam, što se kaže - iz iskustva. Pazi, nemoj pogrešno da me razumeš, pratioci dolaze i odlaze, a bicikla i ti ostajete, i jedno od drugog zavisite, pogotovu kad se otisneš tako u nepoznato. Zato obavezno treba da naučiš sve oko nje, i ne samo oko nje, tako da možeš sama sebi da pomogneš. Da ne zavisiš niodkoga, ako nedajbože dodje stani-pani. Na kraju krajeva, nije nemoguće da ćeš biti u situaciji da ti pomažeš svom pratiocu. Eto, samo toliko. I da pogledaš Into the Wild, ako već nisi.
vishnja92 vishnja92 16:25 18.05.2011

Re: Sve je to lepo...

A i nisam sad nešto u fazonu da smaram ovde ljude

srdzane, sinko, dobro li si?

pratioci dolaze i odlaze, a bicikla i ti ostajete, i jedno od drugog zavisite, pogotovu kad se otisneš tako u nepoznato. Zato obavezno treba da naučiš sve oko nje, i ne samo oko nje, tako da možeš sama sebi da pomogneš. Da ne zavisiš niodkoga, ako nedajbože dodje stani-pani.


pajicu.
udaj se za mene.
pnbb pnbb 17:12 18.05.2011

Re: Sve je to lepo...

Mašina nije aluminijumska baš iz razloga što bi to bilo skoro nemoguće zavariti u nekoj nedođiji. Izbor je jedna (pra)stara Bottecchia, sa 26" točkovima, ram je hromolibden, cevi su Columbus, felne titanijumske -- to je jako mnogo čelika (čak 18 kg), ali na takvom 'kršu' je realno stići do kraja sveta i nazad, pa možda još jednom sve iznova

podrzavam, jebes aluminijum, nisi na trci... eventualno veci tockovi, posto pretpostavljam da ce s da biras trasu gde iam kakvih takvih puteva, a ne preko oranja...
usput, jel ti ovo cuvas u zatvorenom prostoru, ili se bozemesakloni uzdas u onu smesnu vijugavu spravicu sto stoji oko posta? to se bre otvara kad ga mrko pogledas
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:23 18.05.2011

Re: Sve je to lepo...

Da, kolebala sam se da li 28" ili 26", jer celog života vozim 28", ali kako mi je ovaj bajs napakovao drugar za džabe, onda nisam gledala poklonu u veličinu točka.
Ovo drugo nisam sigurna da sam razumela -- da li se pitanje odnosi na čuvanje bicikla? Ako je to, ja imam veliku terasu, na koju može samo da se aterira iz onih helikoptera za zaprašivanje komaraca. A kako njih vrlo retko praše, šanse su minimalne
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:30 18.05.2011

Re: Sve je to lepo...

srdjan.pajic
Daj bre drugu stranu, i skloni se sa sunca kad slikaš!

Slikaću sutra za tebe izbliza i iz hladovine.

srdjan.pajic
Čuj, nemoj pogrešno da me razumeš, pratioci dolaze i odlaze,

Nemoj ni ti mene pogrešno da razumeš, ali nek ovaj samo pokuša da ode, obe noge ću mu polomiti -- mislim, on mi je momak, kud će taj da beži

srdjan.pajic
a bicikla i ti ostajete, i jedno od drugog zavisite, pogotovu kad se otisneš tako u nepoznato. Zato obavezno treba da naučiš sve oko nje, i ne samo oko nje, tako da možeš sama sebi da pomogneš. Da ne zavisiš niodkoga, ako nedajbože dodje stani-pani.

Slažem se i mislila sam o tome. Uskoro ću krenuti kod drugara-servisera na dvonedeljni kurs. Plan je da naučim da rasklopim i sklopim bicikl. Za sada znam da naduvam gumu

srdjan.pajic
I da pogledaš Into the Wild, ako već nisi.

Obožavam ga, Šon(e) je naš čovek, srodna duša planinarska. Ah, umirem od lepote onih kadrova


pnbb pnbb 21:04 18.05.2011

Re: Sve je to lepo...

šanse su minimalne

aha... cuvene poslednje reci
nego ja preporucujem pored kreveta, pa za radijator
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:28 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

vishnja92
A i nisam sad nešto u fazonu da smaram ovde ljude

srdzane, sinko, dobro li si?


Ma dobro sam, nego sam morao jutros didem kod mušterije, da premerimo nešto dosta zajebano, pa sam bio skroz dekoncentrisan za bickle. I zašto na ovom šabanskom blogu nema smajli sa dolarima u očima ?!!

Udavača


pajicu.
udaj se za mene.


Kol'ki ti miraz? Moraćeš da se dobro učipiš, da ti oprostim za ono Javno Guženje kod Munmaja, nisam smeo posle da odem da vidim šta je od mene ostalo. Da mi nacrtaš 50 žirafa, dovoljno je .


srdjan.pajic srdjan.pajic 02:44 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

pnbb
Mašina nije aluminijumska baš iz razloga što bi to bilo skoro nemoguće zavariti u nekoj nedođiji. Izbor je jedna (pra)stara Bottecchia, sa 26" točkovima, ram je hromolibden, cevi su Columbus, felne titanijumske -- to je jako mnogo čelika (čak 18 kg), ali na takvom 'kršu' je realno stići do kraja sveta i nazad, pa možda još jednom sve iznova

podrzavam, jebes aluminijum, nisi na trci... eventualno veci tockovi, posto pretpostavljam da ce s da biras trasu gde iam kakvih takvih puteva, a ne preko oranja...
usput, jel ti ovo cuvas u zatvorenom prostoru, ili se bozemesakloni uzdas u onu smesnu vijugavu spravicu sto stoji oko posta? to se bre otvara kad ga mrko pogledas


Uf, pa nije bre aluminijum ovde zbog trkanja, nego što ima dumre sa 20 kila bicikletine + 30 kila sranja u bisagama, plus ona. Aluminijum je zakon (sem ako ga slomiš, što stvarno moraš da budeš debil da ti se desi, a i onda mož' se snadješ, da zbudžiš protezu, al' da ne davim). Pazi šta ti kažem, pnbbe, ima na prvoj uzbrdici Snežana da te ispsuje na sav glas i da kaže, jebote, što ne poslušah onog Pajića, a vidi se na kilometar da je doktor za bicikle, da canem 500 evrića za dobar Al ram i sad da uživam.

I još nešto, što znam da me neće poslušati. One bisage na prednjim točkovima treba odma da skine, jer će da slomi vrat ako malo sidje sa puta, pogotovu neplanirano. Aj' što vuče volan i stalno mora nešto da cinculira balans, gde šta ide u koju torbu, nego bre ne vidi lepo teren oko točka, što je opasno. Skoro svi ti neki long haul bajkeri koje sam video, nemaju to sranje, nego uvek vuku prikolicu.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 06:32 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

srdjan.pajic
Uf, pa nije bre aluminijum ovde zbog trkanja, nego što ima dumre sa 20 kila bicikletine + 30 kila sranja u bisagama, plus ona. Aluminijum je zakon (sem ako ga slomiš, što stvarno moraš da budeš debil da ti se desi, a i onda mož' se snadješ, da zbudžiš protezu, al' da ne davim). Pazi šta ti kažem, pnbbe, ima na prvoj uzbrdici Snežana da te ispsuje na sav glas i da kaže, jebote, što ne poslušah onog Pajića, a vidi se na kilometar da je doktor za bicikle, da canem 500 evrića za dobar Al ram i sad da uživam.

I još nešto, što znam da me neće poslušati. One bisage na prednjim točkovima treba odma da skine, jer će da slomi vrat ako malo sidje sa puta, pogotovu neplanirano. Aj' što vuče volan i stalno mora nešto da cinculira balans, gde šta ide u koju torbu, nego bre ne vidi lepo teren oko točka, što je opasno. Skoro svi ti neki long haul bajkeri koje sam video, nemaju to sranje, nego uvek vuku prikolicu.


Hm, hm, mislim da se neću složiti. Par godina pratim blogove svetskih putnika na biciklima. Neka njihova iskustva su opšta mesta za svakoga ko razmišlja da se uputi na malo ozbiljniju turu. Jedno od njih je da ram mora biti hromolibden. Nijedan bicikl namenjen za duga putovanja nije ispod 15 kg. Evo, primera radi, najpoznatijeg i najskupljeg proizvođača putničkih bicikala i njihovog modela za globtrotere. Tek odnedavno su počeli da prave ove bicikle od alu 7005, specijalno ojačanog, inače su im svi modeli, osim gradskih bicikala, isključivo od hromolibdena.

Što se tiče prednjih bisaga, one su veoma važne za ravnotežu bicikla. Čak se preporučuje preraspodeliti težinu u prednje bisage iz zadnjih, sve i da ti nisu potrebne.

Ne bih se složila ni za prikolicu. Em je opasna u saobraćaju (mnogo si dugačak posebno na krivinama), em je opterećenje vrlo nezgodno za kolena koja zbog toga znaju da stradaju. Ljudi koje si ti sretao verovatno su mahom bili dosta mlađi ako su teglili prikolice ili su vozili specijalke pa na njih nisu mogli da tovare bisage. No meni specijalka ne igra, jer dobar deo predstojeće ture sigurno će biti off road (poput pustinje Gobi, a želja mi je da pedalam i na Kamčatki).

Kad je reč o uzbrdicama, sve je u dobroj kondiciji. Imala sam probnu turu ovim biciklom nedavno na Siciliji. Vozili smo po kopnu gde je brdo do brda i prvih pet dana htela sam Brajanu (momku) glavu da odšrafim zbog takve rute, ali nakon pet dana vozila sam kao da nemam grama težine u bisagama. Zbog toga sam za dve nedelje pedalanja oslabila 7 kg (!) ali tek to je dobro

Izgleda da se baš ne slažemo ni u čemu oko bicikala
mlekac mlekac 07:37 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

Snezana Radojicic
srdjan.pajic
Uf, pa nije bre aluminijum ovde zbog trkanja, nego što ima dumre sa 20 kila bicikletine + 30 kila sranja u bisagama, plus ona. Aluminijum je zakon (sem ako ga slomiš, što stvarno moraš da budeš debil da ti se desi, a i onda mož' se snadješ, da zbudžiš protezu, al' da ne davim). Pazi šta ti kažem, pnbbe, ima na prvoj uzbrdici Snežana da te ispsuje na sav glas i da kaže, jebote, što ne poslušah onog Pajića, a vidi se na kilometar da je doktor za bicikle, da canem 500 evrića za dobar Al ram i sad da uživam.

I još nešto, što znam da me neće poslušati. One bisage na prednjim točkovima treba odma da skine, jer će da slomi vrat ako malo sidje sa puta, pogotovu neplanirano. Aj' što vuče volan i stalno mora nešto da cinculira balans, gde šta ide u koju torbu, nego bre ne vidi lepo teren oko točka, što je opasno. Skoro svi ti neki long haul bajkeri koje sam video, nemaju to sranje, nego uvek vuku prikolicu.


Hm, hm, mislim da se neću složiti. Par godina pratim blogove svetskih putnika na biciklima. Neka njihova iskustva su opšta mesta za svakoga ko razmišlja da se uputi na malo ozbiljniju turu. Jedno od njih je da ram mora biti hromolibden. Nijedan bicikl namenjen za duga putovanja nije ispod 15 kg. Evo, primera radi, najpoznatijeg i najskupljeg proizvođača putničkih bicikala i njihovog modela za globtrotere. Tek odnedavno su počeli da prave ove bicikle od alu 7005, specijalno ojačanog, inače su im svi modeli, osim gradskih bicikala, isključivo od hromolibdena.

Što se tiče prednjih bisaga, one su veoma važne za ravnotežu bicikla. Čak se preporučuje preraspodeliti težinu u prednje bisage iz zadnjih, sve i da ti nisu potrebne.




E, Snezo, samo cu da dodam - vidi se da Pajic NIKAD nije isao na pijac bajsom!

Srle, druze, da si samo jednom natovario "ljutu makinu" prosecnom kolicinom pijacnog espapa il' da si vozio na Adu sa troje klinaca (pri cemu jedno, naravno, sedi pozadi na tvom bajsu) i svom pratecom opremom za ceo dan na njoj, znao bi da su prednje bisage zakon!

Jeste da to nije duga pruga, al' cisto iskustveno - veruj mi...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:07 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

mlekac


E, Snezo, samo cu da dodam - vidi se da Pajic NIKAD nije isao na pijac bajsom!

Srle, druze, da si samo jednom natovario "ljutu makinu" prosecnom kolicinom pijacnog espapa il' da si vozio na Adu sa troje klinaca (pri cemu jedno, naravno, sedi pozadi na tvom bajsu) i svom pratecom opremom za ceo dan na njoj, znao bi da su prednje bisage zakon!

Jeste da to nije duga pruga, al' cisto iskustveno - veruj mi...




Jedino što se vidi je da nisam slikao kako to izgleda kad idem u prodavnicu (u nedostataku tradicionalne pijace, supermarket mi je i prodavnica i pijaca i robna kuća). Dakle, i ja bre vozim bisage (na zadnjim točkovima) i to najveće koje su mogle da se kupe u biciklističkoj radnji. Pa mi to nije dovoljno, nego nosim i moj planinarski ranac (60 litara). I onda kad, kao nindza katanu, zadenem francuski lebac, ili praziluk tako da viri iz ranca, da vidiš kako ljudi padaju pod saobraćaj od smeha.




srdjan.pajic srdjan.pajic 15:24 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

Snezana Radojicic

Izgleda da se baš ne slažemo ni u čemu oko bicikala


. Ma nema veze, sve je to prilika da proveriš svoje rezonovanje oko izbora opreme i kao takvo je - sticanje iskustva.

Moguće je da si u pravu, a i da je to stvar ličnog ukusa. Možda nisam bio dovoljno uporan da se naviknem. Ja sam probao te prednje bisage i uopšte mi ne odgovaraju iz razloga koje sam pomenuo.

Ovo za saobraćaj i prikolice si skroz u pravu, vozači vole da gaze bicikliste i kad imaju samo bajs, a kad im nešto još štrči metar iza, to mora da je posebno zajebano. Mora da se pazi i kod zaokretanja, kao kad voziš kamion sa prikolicom. Ali je i to sve stvar navike.

Aj, nema veze, verujem da si isprobala sve ove varijante pre puta i da znaš šta tebi najviše odgovara, što je jedino bitno. To što drugi pišu po web sajtovima je ok kao neki guideline, ali treba sve uzimati sa dosta rezerve i isprobati sam.
pnbb pnbb 15:42 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

da canem 500 evrića za dobar Al ram i sad da uživam.

I još nešto, što znam da me neće poslušati. One bisage na prednjim točkovima treba odma da skine,

i jos da doda jednu nulu za karbonska vlakna pa bog da je vidi... ne moz bre to tako, za te dugoprugaske najbitniji je osecaj udobnosti... sad bas neki tip ovde zali za nekim svojim starim bajkom od dvaes kila od pre ihaj godina, s kojim je isao kroz evropu, sto su mu ga ukrali... sad se sprema za transkanada, sto mu dodje otprilike kao i oko sveta, jos mozda i par km duze..
inace i ja sam na svom bajsu koji je naravno al skidao sve po 25 grama.. da mi bude lakse dok jurim 12 ipo km /h uzbrdo...

a to za bisage napred se izuzetno slazem.. mada i u tom balansu sto domacica prica ima nesto... ja kad natovarim sve otpozadi, onaj prednji tocak mi slabo cemu sluzi.. eventualno da se naslonim na gidon
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:16 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

pnbb
da canem 500 evrića za dobar Al ram i sad da uživam.

I još nešto, što znam da me neće poslušati. One bisage na prednjim točkovima treba odma da skine,

i jos da doda jednu nulu za karbonska vlakna pa bog da je vidi... ne moz bre to tako, za te dugoprugaske najbitniji je osecaj udobnosti... sad bas neki tip ovde zali za nekim svojim starim bajkom od dvaes kila od pre ihaj godina, s kojim je isao kroz evropu, sto su mu ga ukrali... sad se sprema za transkanada, sto mu dodje otprilike kao i oko sveta, jos mozda i par km duze..
inace i ja sam na svom bajsu koji je naravno al skidao sve po 25 grama.. da mi bude lakse dok jurim 12 ipo km /h uzbrdo...

a to za bisage napred se izuzetno slazem.. mada i u tom balansu sto domacica prica ima nesto... ja kad natovarim sve otpozadi, onaj prednji tocak mi slabo cemu sluzi.. eventualno da se naslonim na gidon


Da, da, karbon, samo nosiš tubu sa Oho lepkom, i ne treba da brineš za zavarivanje .

Ja sam sreo neke majstore u šumi nedavno, muž i žena, tako oko 45 godina, vozili su Continental Divide (Stenovite planine, po Continental Divide-u), gore iz Aljaske pa dole, jebem li ga gde se to završava, negde u Panami, valjda. Imali su neke Specialized bajkove, sa onim nekim Al-legiranim (kao M5, ako sam uspeo dobro da prepoznam) ramovima i nisu se uopšte ninašta žalili. Ali jebi ga, ima se, može se, mislim, taj ram košta par soma, Snežana i njen dečko mogu za te pare Aziju i pola Severnog pola da obidju.

Da ne ispadne ovde da sam neka fenserica. U Beogradu sam imao hrom-moli city bajk i mnogo sam ga voleo, ali je bre bio težak. Od kad živim u planini, kupio sam od drugara ovaj mountin, bio je jedno 10 godina star, i evo već 10 godina ga vozim. Stavio sam mu malo bolje delove, i to je to. Evo ga na slici, sa bisagama za radnju, da vidi Mlekac.

pnbb pnbb 16:39 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

U Beogradu sam imao

eh, u beogradu.. u mom zavicaju sad reka mirise..
mada nisam hteo o tome

u bg jos uvek imam jedan neverovatno lagan olympia, neka al legura, veeeliki bajk.. daj boze da ima 11kg ..kupljen 99 za 210 maraka(sve legalno, jos se vidi trag lanca na zadnjoj miselinki .. uspomena na nekog nesrecnik aiz italije il holandije
mlekac mlekac 17:08 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

srdjan.pajic


Da ne ispadne ovde da sam neka fenserica. U Beogradu sam imao hrom-moli city bajk i mnogo sam ga voleo, ali je bre bio težak. Od kad živim u planini, kupio sam od drugara ovaj mountin, bio je jedno 10 godina star, i evo već 10 godina ga vozim. Stavio sam mu malo bolje delove, i to je to. Evo ga na slici, sa bisagama za radnju, da vidi Mlekac.



Moracu ja da uslikam moju potocaru, pa da vidis sta je ljuta makina!

Mlekac je, do sada, uspela uspesno da odoli svim pokusajima mladjeg dela familije da je modernizuju i uporno vozi svoj zeMski kontras. To mu dodje ko magare - trpi sve, ukljucujuci decu, bisage, korpe, kolica za pijacu i domace zivotinje, a ne kvari mu se nista sem lanca povremeno!
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:35 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

pnbb
U Beogradu sam imao

eh, u beogradu.. u mom zavicaju sad reka mirise..
mada nisam hteo o tome

u bg jos uvek imam jedan neverovatno lagan olympia, neka al legura, veeeliki bajk.. daj boze da ima 11kg ..kupljen 99 za 210 maraka(sve legalno, jos se vidi trag lanca na zadnjoj miselinki .. uspomena na nekog nesrecnik aiz italije il holandije


E, ispričao mi neki drugar da je pre par godina u radnji, u Beogradu, video neki lep bajs, sa titanijumskim ramom, karbonskim viljuškama ištatijaznam. Onako fin, šaren, lagan, skup, u stvari, bio bi skup da nije imao jednu falinku. Ona srednja šipka na ramu mu je bila precvikana. Prodavac mu je rekao da ga je osnovni vlasnik vezao za banderu nekim kablom od cirkonijuma (lupam, neka legura koju ne može da preseče regularnu sekač). Pa su lopovi, iznervirani ovom nepredvidjenom preprekom, a samo da napakoste vlasniku, presekli ram. I ostavili bickl gde je bio.

Ne znam, ja moj bajs ne ostavljam napolju, barem ne preko noći, jer vole da kradu i ne možeš nikad više da ga nadješ. Uvek me je grdila moja učiteljica ovde na CU-u jer sam protiv pravila držao bidžu u labu. A za preko dana imam onu Kryptonite bravu, uz koju ide garancija da ti plate up to par K$ za ukraden bicikl, svi je koriste, ali ne znam nikog da je isprobao naplatu.



pnbb pnbb 18:19 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

Ne znam, ja moj bajs ne ostavljam napolju, barem ne preko noći

slusaj, napolju jej jedino s vlasnikom na njemu ... a gore sam ostavio uputstvo za cuvanje. i jos progutas kljuc, pa ako imas dobru jutarnju probavu, ides gde oces.

zezam se, sad mi stoji ispred kuce, a i iza zgrade je stajao, s obicnom U bravom, slicnoj ny kripto, samo laksoj i jeftinijoj.. bio je dugo i jedan obicna sajla, al kad sam prvi put video tragove cvikcangli, kupio sam U kuku i gotovo .. stavr je zapravo u tome da kupis upadljivo ruzan bicikl, i jos ga izgrebes, da ne privlaci paznju.
onaj u bg je kupljen posle nesmotrenog ostavljanja njegovog prethodnika na adi na plazi, samo da umocim noge ... i eto divnog primerka ciganskog triatlona na delu... ups pardon romskog ...

za ny kripto kazu da moze nitro sprejem da se zaledi, pa samo polomis. za ove ostale je dovoljna i hemijska olovka s plasticnim vrhom

mislim da smo temeljito ugusili , dobro je
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:26 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

pnnb
mislim da smo temeljito ugusili , dobro je


Jesmo, ali to samo zato da mi se Višnja za zdravlje ne brine.
49 41 49 41 20:24 19.05.2011

Re: Sve je to lepo...

srdjan.pajic
pnbb
da canem 500 evrića za dobar Al ram i sad da uživam.

I još nešto, što znam da me neće poslušati. One bisage na prednjim točkovima treba odma da skine,

i jos da doda jednu nulu za karbonska vlakna pa bog da je vidi... ne moz bre to tako, za te dugoprugaske najbitniji je osecaj udobnosti... sad bas neki tip ovde zali za nekim svojim starim bajkom od dvaes kila od pre ihaj godina, s kojim je isao kroz evropu, sto su mu ga ukrali... sad se sprema za transkanada, sto mu dodje otprilike kao i oko sveta, jos mozda i par km duze..
inace i ja sam na svom bajsu koji je naravno al skidao sve po 25 grama.. da mi bude lakse dok jurim 12 ipo km /h uzbrdo...

a to za bisage napred se izuzetno slazem.. mada i u tom balansu sto domacica prica ima nesto... ja kad natovarim sve otpozadi, onaj prednji tocak mi slabo cemu sluzi.. eventualno da se naslonim na gidon


Da, da, karbon, samo nosiš tubu sa Oho lepkom, i ne treba da brineš za zavarivanje .

Ja sam sreo neke majstore u šumi nedavno, muž i žena, tako oko 45 godina, vozili su Continental Divide (Stenovite planine, po Continental Divide-u), gore iz Aljaske pa dole, jebem li ga gde se to završava, negde u Panami, valjda. Imali su neke Specialized bajkove, sa onim nekim Al-legiranim (kao M5, ako sam uspeo dobro da prepoznam) ramovima i nisu se uopšte ninašta žalili. Ali jebi ga, ima se, može se, mislim, taj ram košta par soma, Snežana i njen dečko mogu za te pare Aziju i pola Severnog pola da obidju.

Da ne ispadne ovde da sam neka fenserica. U Beogradu sam imao hrom-moli city bajk i mnogo sam ga voleo, ali je bre bio težak. Od kad živim u planini, kupio sam od drugara ovaj mountin, bio je jedno 10 godina star, i evo već 10 godina ga vozim. Stavio sam mu malo bolje delove, i to je to. Evo ga na slici, sa bisagama za radnju, da vidi Mlekac.


Vidi ti ovo Pajicu!

Kupim ja svojoj kcerci Carbon Specialized, 21 speed, zenski-beli (bez suspenzije)-lak ko perce.

Five bucks - on (obliznjoj) garage sale.
Objasnim joj, da je puno bolji i bio nekad skuplje od moje sadasnje Pacifica 2000, aliminijske - sjajno chromirane.

Odna uzmi ti njega, a daj meni tvoj sjajni!

Dzaba objsnjenje, da je zenski bicikl, ne odgovara mi velicina rama, ...
da mi je volan preblizu i moram ga udaljavati od sebe,...

Posle dve godine, neupotrebe, Carbon Specialized; zavrsi u dampsteru.
Tockove skinem, nek se nadju za svaki slucaj u rezervi; za moj bicikl.


Pre neki dan me pita, Jel bi ti mogao da mi konacno montiras tockove na onaj moj bicikl; da, ja malo picim okolo?

Excuse me.
Yours bike?

Gone with the wind.
Dampster was emptied!


srdjan.pajic srdjan.pajic 00:43 20.05.2011

Re: Sve je to lepo...

49 41



A da ti mi meni javiš kad budeš sledeći put bacao bicikle na taj tvoj dampster, da prodjem pored sa pikapom.

EDIT: E, nego jesi li ti 100% siguran da je to bilo garage sale, ili je neko zaboravio da zatvori vrata na garaži?

EDIT 2: Ne znam, ne volim bicikle sa karbonskim ramovima, iz mnogo razloga.

EDIT 3: Kiselo je groždje
49 41 49 41 03:35 20.05.2011

Re: Sve je to lepo...

srdjan.pajic
49 41



A da ti mi meni javiš kad budeš sledeći put bacao bicikle na taj tvoj dampster, da prodjem pored sa pikapom.

EDIT: E, nego jesi li ti 100% da je to bilo garage sale, ili je neko zaboravio da zatvori vrata na garaži?

EDIT 2: Ne znam, ne volim bicikle sa karbonskim ramovima, iz mnogo razloga.

EDIT 3: Kiselo je groždje

Bas tako - Garage sale: $ 5.00.

Kcerku sam ubedjivao; da ode 2-3 milje gde je prodavnica bicikala; gde su izmedju mnogih drugih i takvi i samo nek uporedi raspon cena.
Tockove, sam zadrzao; jer su bili bolji od mojih ili bar istog kvaliteta.


Navescu ti primer, koji sam nedavno procitao ili gledao na TV-u.

Tip otisao, na neku aukciju, Izmedju ostalih bilo je i biciklo za $5.00 (pocetni bid). Posto je bio dobar poznavalac bicikala, naljutiolo ga je to sto su stavili pocetnu cenu tako nisko; iako mu je bila zalomljena jedna pedala.

Kupio ga je za $ 5.00, jer drugih interesenata-bidera nije bilo.
Ispostavilo se da je trzisna vrednost tog bicikla bila $ 12 'iljade; da ga je sa svoje potrebe i treninge posedovao trostruki ameriski svetski prvak i to nekoliko godina.

Tip je kasnije, taj isti bicikl; kupljen na aukciji i sa zamenjenom slomljenom pedalom - prodao drugom interesentu za samo $ 8.000.


vishnja92 vishnja92 07:13 20.05.2011

Re: Sve je to lepo...

samo zato da mi se Višnja za zdravlje ne brine.

na ti ovo jer si pazljiv



ps - bonus
pnbb pnbb 15:41 20.05.2011

Re: Sve je to lepo...

ili je neko zaboravio da zatvori vrata na garaži?

pre ce biti da ga je neki neoprezni kupac naslonio na policu s cdovima , dok gleda pokvarene tostere...
lull lull 06:39 18.05.2011

divno!

Budući da sam se polako primicala onom dobu kada je čovek još uvek dovoljno mlad da bi imao želja a već star da bi počeo da ih ostvaruje, zapitala sam se (dok još imam koliko-toliko vremena) šta ja to stvarno želim.


Ja se bojim da sam ušla u tu fazu. A o tome o čemu pričaš maštam već dugo. Samo i razmišljenje o tome stalno odlažem zbog onih kojima su još potrebni moja puna pažnja i pomoć za kretanje kroz život. Posle će, bojim se, biti kasno, ali uvek mi ostaju vikendi i mali izleti.
Želim ti sreću na putu i nadam se da poneki izveštaj za nas neće biti veliki zahtev.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 08:13 18.05.2011

Re: divno!

lull
Posle će, bojim se, biti kasno, ali uvek mi ostaju vikendi i mali izleti.


Ne, nikako ne razmišljaj tako. Nije kasno ni kad si mnogo, ali zaista mnogo stariji. Ne mislim samo na bicikl, ali da li znaš da su cikloturisti prosečno stari 55 godina? Statistika kaže da najviše putuju u srednjem životnom dobu jer tada su izveli decu na put, imaju stabilne poslove i žele da ostatak života posvete sebi. Mislim da se Mešina rečenica koju sam parafrazirala ipak ne odnosi na putovanja, verovatno se ne odnosi ni na jednu konkretnu želju, već upravo na našu sposobnost i hrabrost da počnemo da ostvarujemo snove čak iako smo ušli u neke godine. Naposletku, granice su se pomerile, a pomerili su ih opet neki ljudi u svoju korist.

Ne zameri što ja ovako...

I hvala na lepim željama.
lull lull 09:24 18.05.2011

Re: divno!

ali da li znaš da su cikloturisti prosečno stari 55 godina?


Upravo to mi ne da mira. Posebno kad posmatram zaista brojne cikloturiste sa kojima se u letnjem periodu susrećem u okolini moje zgrade, jer tuda prolazi biciklistička staza pored Dunava prema Bačkoj Palanci
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:18 18.05.2011

Re: divno!

lull

Upravo to mi ne da mira. Posebno kad posmatram zaista brojne cikloturiste sa kojima se u letnjem periodu susrećem u okolini moje zgrade, jer tuda prolazi biciklistička staza pored Dunava prema Bačkoj Palanci


Želim ti da ti još manje da mira i da se za koju godinu, kad ojačaju oni kojima si sad neophodna, i ti zakotrljaš Euro Velom pa u svet
mlekac mlekac 07:39 19.05.2011

Re: divno!

Snezana Radojicic

Želim ti da ti još manje da mira i da se za koju godinu, kad ojačaju oni kojima si sad neophodna, i ti zakotrljaš Euro Velom pa u svet


Drzite nam fige, to Mudrica i ja planiramo da uradimo u nekoj od narednih godina...
albicilla albicilla 07:21 18.05.2011

PESMA OPALJENIH MORNARA

"ODABRALI SU MORE, VISE SE NECE VRATITI.
I STO AKO SE VRATE, ZAR BISTE IH PREPOZNALI?
PREOBRAZILO IH JE MORE PRIJE NEGO STO VAM IH JE VRATILO.
NE ZNA SE DA LI SE SMIJESE ILI PLACU ISPOD LICA OPALJENIH SUNCEM.
I NEMAJU VISE SVOJU DUSU.
OSTALA JE NA MORU.
O, KAKO JE MORE STRASNO POHLEPNO ZA PLIJENOM!
ODABRALI SU MORE I ZATO SE VISE NECE VRATITI.
A KAD BI SE I VRATILI, ZAR BI SE ZAISTA ONI VRATILI?"

(sorry za caps lock, ali taj sam citat tako prepisao pre bezmalo 20 god)
buba_truba buba_truba 08:09 18.05.2011

Re: PESMA OPALJENIH MORNARA

albicilla
ODABRALI SU MORE...

Divna pesma, albicila, i životna. Hvala ti. Podsetilo me na ovo:



Snežana, tebi želim srećan put, a nama ovde što više tvojih blogova. Jedva čekam!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 08:22 18.05.2011

Re: PESMA OPALJENIH MORNARA

Predivna pesma. Hvala, albicilla.



A KAD BI SE I VRATILI, ZAR BI SE ZAISTA ONI VRATILI?"


Odgovoriću, nadam se, za par godina.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 08:46 18.05.2011

Re: PESMA OPALJENIH MORNARA

buba_truba

Snežana, tebi želim srećan put, a nama ovde što više tvojih blogova. Jedva čekam!


Hvala mnogo, buba_truba. Daće bog
albicilla albicilla 10:41 18.05.2011

Re: PESMA OPALJENIH MORNARA

Snezana Radojicic
Predivna pesma. Hvala, albicilla.



A KAD BI SE I VRATILI, ZAR BI SE ZAISTA ONI VRATILI?"


Odgovoriću, nadam se, za par godina.


ja taj odgovor znam - no svako ima svoj odgovor

moj je najbolje sumirao borhes, u jednoj prici o svesteniku i svetom jaguaru
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:39 18.05.2011

Re: PESMA OPALJENIH MORNARA

Da, svako ima svoj odgovor. Činjenica je da se čovek promeni na svakom putovanju, a posebno na tako velikom. No, mislim da se najveća promena dešava pre samog putovanja, u odluci da se krene na njega.

Volela bih da pročitam tu priču. Nisam sigurna da sam je čitala. Da jesam, verovatno bih je se sećala, zar ne? Borhesove priče se ne zaboravljaju tako lako.
albicilla albicilla 20:17 18.05.2011

Re: PESMA OPALJENIH MORNARA

Volela bih da pročitam tu priču. Nisam sigurna da sam je čitala. Da jesam, verovatno bih je se sećala, zar ne? Borhesove priče se ne zaboravljaju tako lako.


ne znam vise kako se zove niti iz koje je zbirke, no, nisi je citala, prepoznala bi u protivnom

borhes je u jednoj svojoj pesmi nasao savrsen naziv za ono sto osecas. rekao je: "vecita ceznja busole"...

jednom sam upoznao coveka koji je neke kisne jeseni s pocetka 90ih stavio ranac na ledja i, s podignutim palcem i 1200 maraka u dzepu, otisao na put oko sveta, koji je zavrsio 4 god kasnije... poslednje sto cuh o njemu bese da zivi u pekingu
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 06:43 19.05.2011

Re: PESMA OPALJENIH MORNARA

albicilla
Volela bih da pročitam tu priču. Nisam sigurna da sam je čitala. Da jesam, verovatno bih je se sećala, zar ne? Borhesove priče se ne zaboravljaju tako lako.


ne znam vise kako se zove niti iz koje je zbirke, no, nisi je citala, prepoznala bi u protivnom

borhes je u jednoj svojoj pesmi nasao savrsen naziv za ono sto osecas. rekao je: "vecita ceznja busole"...


Savršeno rečeno, zaista. Hvala što si to podelio sa mnom.

albicilla
jednom sam upoznao coveka koji je neke kisne jeseni s pocetka 90ih stavio ranac na ledja i, s podignutim palcem i 1200 maraka u dzepu, otisao na put oko sveta, koji je zavrsio 4 god kasnije... poslednje sto cuh o njemu bese da zivi u pekingu

...i da je srećan

albicilla albicilla 16:45 19.05.2011

Re: PESMA OPALJENIH MORNARA


...i da je srećan


ne zavaravaj se, to samo on zna
kukusigameni kukusigameni 07:55 18.05.2011

Srecan ti put...

i pazi da ne nazebes.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 08:24 18.05.2011

Re: Srecan ti put...

kukusigameni
i pazi da ne nazebes.

da posle ne bi bilo kukusigameni

Hvala na željama i brizi!
kukusigameni kukusigameni 08:25 18.05.2011

Re: Srecan ti put...

Sto bi rekao moj deda: "Teraj ti samo taj tocak i uzivaj."
natasavb natasavb 08:13 18.05.2011

Divim se

ljudima koji imaju sposobnost uzivanja u zivotu i svim onim mogucnostima koje nudi.
Imati cilj koji na prvi pogled izgleda neostvarljiv, a onda sve ciniti da se stigne do njega, umeju samo neki.
Ti si izgleda jedna od njih.
Srecno!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 08:28 18.05.2011

Re: Divim se

natasavb

Imati cilj koji na prvi pogled izgleda neostvarljiv, a onda sve ciniti da se stigne do njega...


Ovo je mnogo lepo rečeno i tačno tako je izgledalo. Ja sam htela i htela i htela, no bilo je i i , sve dok i ovaj gore nije odustao od inaćenja sa mnom i milo me pogledao. I onda su napokon počele da se ukazuju mogućnosti.

Hvala!
mlekac mlekac 08:14 18.05.2011

Samo jedno pitanjce

Kojom rutom mislis kroz Afriku?

Rec upozorenja - dole ladno moze da ti se desi da moras da predjes na punjene gume, isuvise bodljikavih stvarcica na putevima, a sem toga, vozaci nisu bas naviknuti na bicikliste.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 08:31 18.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

Za sada ću Afriku zaobići. Idem na istok najpre.
mlekac mlekac 16:45 18.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

Snezana Radojicic
Za sada ću Afriku zaobići. Idem na istok najpre.

Samo da napomenem (ako slucajno ne znas), svake godine odrzava se transafricka biciklisticka ruta od Kaira do Kejpa. Koliko znam, to organizuju ovi iz JAR. Zbog specificnih africkih uslova pravi se grupa koja se spusta duz kontinenta... Prelistaj malo po netu, mora da postoji obavestenje. Licno,smatram da je to najsigurniji nacin da se Afrika predje bajsom.

Srecan ti put, dobar vetar i s nestrpljenjem ocekujem izvestaje!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:16 18.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

Mlekac, znam, znam i ko je organizuje, ali to je malko skupo za moj džep.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:49 19.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

Snezana Radojicic
Za sada ću Afriku zaobići. Idem na istok najpre.


E, jebi ga, a ja taman zaustio da krenem da te molim da mi doneseš semenke baobaba. Posadio sam već drugu turu, ali slabo raste. Mislim da mi treba "orginal".
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 06:38 19.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

srdjan.pajic
Snezana Radojicic
Za sada ću Afriku zaobići. Idem na istok najpre.


E, jebi ga, a ja taman zaustio da krenem da te molim da mi doneseš semenke baobaba. Posadio sam već drugu turu, ali slabo raste. Mislim da mi treba "orginal".


Vrlo lako se može desiti da već ovu zimu 'prekoredno' provedemo u Ugandi. Javiću ti na vreme. Nego kako se to šalje? Sumnjam da može u paketu.
mlekac mlekac 07:42 19.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

srdjan.pajic
Snezana Radojicic
Za sada ću Afriku zaobići. Idem na istok najpre.


E, jebi ga, a ja taman zaustio da krenem da te molim da mi doneseš semenke baobaba. Posadio sam već drugu turu, ali slabo raste. Mislim da mi treba "orginal".


Majstore, znas li koliko baobabu uopste treba da se odluci da raste? Secas li se Tolkinovog belog drveta? Onog cija semenka moze da stoji u zemlji nekoliko godina pre nego sto odluci da proklija? To ti je ta prica...
vishnja92 vishnja92 08:07 19.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

Secas li se Tolkinovog belog drveta? Onog cija semenka moze da stoji u zemlji nekoliko godina

nekoliko stotina godina
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:43 19.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

mlekac
srdjan.pajic
Snezana Radojicic
Za sada ću Afriku zaobići. Idem na istok najpre.


E, jebi ga, a ja taman zaustio da krenem da te molim da mi doneseš semenke baobaba. Posadio sam već drugu turu, ali slabo raste. Mislim da mi treba "orginal".


Majstore, znas li koliko baobabu uopste treba da se odluci da raste? Secas li se Tolkinovog belog drveta? Onog cija semenka moze da stoji u zemlji nekoliko godina pre nego sto odluci da proklija? To ti je ta prica...


Ma šta pričaš bre, moj prvi je izrastao za nedelju dana. Dobro, izrastao, da kažem isterao dva lepa lista i stabljičicu iz zemlje, već sam krenuo da merim gde da isećem plafon kad dotera. Ali kad sam hteo da ga prenesem na posao, gde ne može Uške da dovati, okliznem se na ledu ispred firme sa sve saksijom u rukama i polomim baobaba. Ovaj drugi sam posadio pre nedelju dana, ali neće. Isterao jedan malecni listić iz jedne semenke a iz druge ništa. Znaš da moraš da zasečeš semenku?

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:37 19.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

Snezana Radojicic
srdjan.pajic
Snezana Radojicic
Za sada ću Afriku zaobići. Idem na istok najpre.


E, jebi ga, a ja taman zaustio da krenem da te molim da mi doneseš semenke baobaba. Posadio sam već drugu turu, ali slabo raste. Mislim da mi treba "orginal".


Vrlo lako se može desiti da već ovu zimu 'prekoredno' provedemo u Ugandi. Javiću ti na vreme. Nego kako se to šalje? Sumnjam da može u paketu.


Ja ti dam moju adresu u Beogradu, i možeš da pošalješ kad se vratiš, ili ti pošaljem moju sestru, da preuzme. Ostalo je moja briga. Hvala u svakom slučaju.
mlekac mlekac 09:24 20.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

srdjan.pajic
mlekac
srdjan.pajic
Snezana Radojicic
Za sada ću Afriku zaobići. Idem na istok najpre.


E, jebi ga, a ja taman zaustio da krenem da te molim da mi doneseš semenke baobaba. Posadio sam već drugu turu, ali slabo raste. Mislim da mi treba "orginal".


Majstore, znas li koliko baobabu uopste treba da se odluci da raste? Secas li se Tolkinovog belog drveta? Onog cija semenka moze da stoji u zemlji nekoliko godina pre nego sto odluci da proklija? To ti je ta prica...


Ma šta pričaš bre, moj prvi je izrastao za nedelju dana. Dobro, izrastao, da kažem isterao dva lepa lista i stabljičicu iz zemlje, već sam krenuo da merim gde da isećem plafon kad dotera. Ali kad sam hteo da ga prenesem na posao, gde ne može Uške da dovati, okliznem se na ledu ispred firme sa sve saksijom u rukama i polomim baobaba. Ovaj drugi sam posadio pre nedelju dana, ali neće. Isterao jedan malecni listić iz jedne semenke a iz druge ništa. Znaš da moraš da zasečeš semenku?



Ja sam se sas njim susretali samo u prirodnim stanistima - nikad mi nije palo na pamet da pokusavam da ga gajim iz semenke!

Al' pisacu o tome - obecavam. Ionako se kanim oko tog teksta o baobabu onoliko!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:37 20.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

srdjan.pajic

Ja ti dam moju adresu u Beogradu, i možeš da pošalješ kad se vratiš, ili ti pošaljem moju sestru, da preuzme. Ostalo je moja briga. Hvala u svakom slučaju.


Nemoj unapred zahvaljivati. A ja bih to poslala o'ma kad kupim tamo negde u Ugandi, da ga ne nosam sa sobom sve vreme. Ali otom-potom.
nikvet pn nikvet pn 12:01 20.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

Al' pisacu o tome - obecavam. Ionako se kanim oko tog teksta o baobabu onoliko!


Ništa pišeš ništa radiš -
nađi semke da ih sadiš
!


Pridodajte me na spisak.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:21 20.05.2011

Re: Samo jedno pitanjce

mlekac


Ja sam se sas njim susretali samo u prirodnim stanistima!


Jel' ovako?
ljuboten ljuboten 10:21 18.05.2011

Biciklom oko sveta, ili zavisnički trip

Tibor Deri (velika lutalica): „Kad čovek nađe sebe, može i u paklu da se smeje.“

Мој дом је моја земља, а
Она је на небу. Мој дом је,
Дакле, небо. А оно је у свемиру.
Мој дом је, дакле васиона.
Знам да немам другог завичаја сем себе.
Мирослав Антић

Biće zanimljivo čitati Vaše doživljaje. No, ako ćete na PUTU KA SEBI, sve što ćete videti, proživeti imaće vrednost ako STIGNETE TAMO GDE MISLITE DA NISTE POŠLI, A JESTE.

„Najdalje se stiže ako se stoji u mestu“ je filozofska sintagma koja ne isključuje lutanje belim svetom, ali sa namerom da se stigne do svoje DUŠE.

Od kada sam zaključio da će mi se zemlja raspasti, napustio sam rodni kraj, preselio sam se u ravničarski grad, prestao sam da putujem do posla zajedničkim, „radničkim“ autobusom, već sam od 1975. na biciklu svakoga dana do svakoga mesta, a za vikendom na planini, no hodajući. Auto mi je služio kada bi se s posla vratio da odvezem jednu ćerkicu u baletsku školu, a drugu u sportski klub.
Našao sam sebe u paklu, i pevam svake subote sa većim društvom, a tokom nedelje pevam kada treba da kukam od bola. Poenta je u Isusovom žtvovanju. Njaviše ćeš postići ako se najviše uložiš. Svu neserću ovoga sveta prave oni koji bi da pobegnu od sebe, a to je od svojih životnih muka. Zato pak zadaju drugima muke, da bi samo njima bilo ugodno, i tako ostanu đavoli celoga života. A Boga traže tamo gde ga nema, ne u sebi gde ga jedino mogu naći.
A ovaj Vaš naproni put je veliko ulaganje samu sebe.

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:14 18.05.2011

Re: ljuboten

ljuboten

No, ako ćete na PUTU KA SEBI, sve što ćete videti, proživeti imaće vrednost ako STIGNETE TAMO GDE MISLITE DA NISTE POŠLI, A JESTE.

„Najdalje se stiže ako se stoji u mestu“ je filozofska sintagma koja ne isključuje lutanje belim svetom, ali sa namerom da se stigne do svoje DUŠE.




Hvala na stihovima Mike Antića koji uvek prijaju, jer su tako jednostavni a mudri.

U mom putovanju nema velike filozofije ni posebnog traženja. Ja samo želim da radim stvari koje me usrećuju. Nemam drugih obaveza i odgovornosti i zato sam se usudila da pokušam da živim na način koji me čini srećnom. A mislim da se dobro poznajem i fino slažem sa mojom dušom
Koliko znam o motivima mog saputnika, ista je stvar i kod njega. Ne traži sebe ni neke posebne odgovore, nego jednostavno voli da putuje i to radi celog života.
Upoznala sam dvojicu Engleza koji su na put oko sveta krenuli jer su se jedne noći napili i zarekli da će to učiniti. Pošto drže do svoje reči, morali su da ispune obećanje.
Koliko ljudi, toliko motivacija
ljuboten ljuboten 09:01 19.05.2011

Re: ljuboten

Koliko ljudi, toliko motivacija


Motivacija je mnogo, a Bog je samo jedan, kao i put do njega. Već sam rekao da ne mislim na Boga na nebu, jer ga tamo i nema.
Dug je put, biće prilike da se obratite samoj sebi, pitajući se gde bi bila sada da nisam tu?
jucaibin jucaibin 12:53 18.05.2011

:-)

ja se radujem da citam i uzivam u tvojim pricama sa putesestvija...nadam se da ces ih podeliti s nama

a, za pocetak sam tvoju pricu podelila s mojim kumcetom s kojim 1 x nedeljno vrtim pedale. i mi smo kao ti, skromno poceli, a sad, onako iz daleka izgledamo sasvim profesionalno: kaciga, rukavice, energetski napitak, tahomer...mislim, da nas covek ne prepozna od pre godinu dana kada smo seli na bicikl...samo onako...
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:03 18.05.2011

Re: :-)

Znam o čemu pričaš

jucaibin
kaciga, rukavice, energetski napitak, tahomer...mislim, da nas covek ne
prepozna od pre godinu dana kada smo seli na bicikl...samo onako...


Sad ste veliki biciklisti

highshalfbooze highshalfbooze 15:50 18.05.2011

Izvini

Malo je van teme. Bio bih slobodan da zamolim za objašnjenje lokacije onog groblja iz "Timočke bune". Hvala unapred.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:01 18.05.2011

Re: Izvini

Groblje se nalazi odmah iznad Rajačkih pimnica, ide se levo od poslednje pimnice ako se dobro sećam, ali tamo će svi znati da vam kažu. Pimnice su inače iznad Negotina.
highshalfbooze highshalfbooze 19:06 18.05.2011

Re: Izvini

Hvala
zoja444 zoja444 16:01 18.05.2011

postovanje

za divljenje mi je svako ko sledi svoje snove. svaka cast.

neka, ipak, manje prozaicna pitanja: kako se finansira jedan ovakav poduhvat? ustedjevinom? sponzorstvom? koliko to uopste moze da kosta?

hvala na odgovoru i srecno.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 18:59 18.05.2011

Re: postovanje

zoja444
kako se finansira jedan ovakav poduhvat?


U mom slučaju iz ličnog budžeta, tačnije od rentiranja stana dok sam na putu.

zoja444
ustedjevinom?

Hm, ja sam honorarni lektor, a to znači da nemam ušteđevine.

zoja444
sponzorstvom?

Poslednje dve godine pokušavam da nađem sponzore, ali to je jalov posao ili ja nisam dobra u tome jer nisam našla nijednog.

zoja444
koliko to uopste moze da kosta?

Ako kampuješ 90% vremena, a onih 10% koristiš hostove preko Couch surfing, Hospitality club ili Warm showers mreže, ako sve vreme kupuješ hranu u marketima i kuvaš na primusu, ako ne piješ alkohol, ne pušiš i nemaš specijalnih prohteva -- onda se prolazi vrlo jeftino, jeftinije nego što košta život kod kuće, gde god da ti je kuća.
Iskustva stranih cikloputnika kažu da posmatrano na dvogodišnjem nivou, za dvoje ljudi, dnevni prosek iznosi 13-15 €. U to je uključeno bukvalno sve: i hrana i vize i transport drugim prevoznim sredstvima kad je neophodno i popravke...
Jedan moj prijatelj već dve godine pravi višemesečne ture po Evropi i dnevno troši 10 €.
Sa mojim momkom i saputnikom na predstojećoj turi oko sveta nedavno sam pedalala po Siciliji i trošili smo 13,5 € dnevno za hranu, a to smo se baš rasipali
Naravno da možeš trošiti i 50 € dnevno, ako ih imaš.



vishnja92 vishnja92 16:11 18.05.2011

ha!

sve najbolje zelim
divan plan.

evo ti na poklon jedna lepa prica :)
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 18:41 18.05.2011

Re: ha!

vishnja92, priča ne da je lepa nego me je oduševila! Na više mesta sam se nasmejala od srca. Već sam je kopirala i poslala na jednu našu internu biciklističku listu. Srodne duše će joj se sigurno obradovati.

Hvala i na lepim željama
49 41 49 41 12:27 19.05.2011

Larnaca - Kipar

Stajao sam, tada - ispred aerodromske zgrade citavih pola i vise sata.
Oktobar je bio presao u svoju drugu polovinu.

Dilema, krenuti na levo ili desno u pun krug preko celog Kipra.
Zadnje bisage na biciklu, u njima satorce 900 g. perjana vreca od nepromocivog vostanog platna, nesto lakog alata za makinu, par sendvica; nabrzinu smotanih jos u Beogradu.

Sam, samcat - bez asistentkinje!

Lako Snezani, ima da mi se drzi uz dupe; nema gde da bega, a i da srafi i popravlja - ako treba; da me brani ako treba, a i, jos po nesto usput.

Nanizalo se vise od 500 km. Mozda je moglo i vise; al' trebalo je usput uzivati; u mirisnim lepinjama od spanaca, crnih maslina, plivati ka pucini mediterana ili dremati na suncu stepenista obnovljenih, trenutno zatvorenih crkava.
Limasol, Paphos, Afrodita Bay, ... redom i u nizu. Gradici, Varosice, Zaseoci, uvale, duge sljuncane i pescane plaze - bez igde ikoga.

Raj, cistota bez turista, koji su se povukli jos odmicanjem septembra.
Ruckovi, velike zdele mesane grcke salate; natopljene mirisnim, mutnim maslinovim uljem sa velikim komadima kozijeg sira.
Rucak se "zalivao", kiparskim litarskim pivom iz zelenih flasa - kao Knjaz Milos; kilogramskim grozdom krupnog, preslatkog belog, ponekad polulitarskim, hladnim belim vinom.

Satorce, se nije nikad otvorilo za tih 10-12 dana. Ostalo nepipnuto na dnu bisaga.

Ljudi, dobrocudnost, jednostavnost, predusretljivost.

-Da, znas nista ti se ne moze desiti neprijatno od tih ljudi;

kako, rece predusretljivi policajac - koji je pokusavo da mi resi dilemu pred aerodromskom zgradom Larnace - na levo ili desno.
pnbb pnbb 15:48 19.05.2011

Re: Larnaca - Kipar

redom i u nizu. Gradici, Varosice, Zaseoci, uvale,

a jel si uzivao redom i do troodosa?
49 41 49 41 19:13 19.05.2011

Re: Larnaca - Kipar

pnbb
redom i u nizu. Gradici, Varosice, Zaseoci, uvale,

a jel si uzivao redom i do troodosa?


Nisam, bio poneo skije; glomazne su za uz bicikljeto.
Oktobar, jos uvek nema snega na Throdosu.
Trece, trebalo je jedan vikend potrositi - Limasol-Haifa-Tel Aviv-Bethlehem i
nazad.

Kad smo vec tu, da prosetam dupe i malo sire; ne samo ga zuljati na sedistu bicikla.

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:30 20.05.2011

Re: Larnaca - Kipar

49 41
ne samo ga zuljati na sedistu bicikla.



S ovim sedištem provereno nema žuljanja. Al' kad ti nećeš da slušaš Snežanu.
mlekac mlekac 11:09 20.05.2011

Re: Larnaca - Kipar

Snezana Radojicic
49 41
ne samo ga zuljati na sedistu bicikla.



S ovim sedištem provereno nema žuljanja. Al' kad ti nećeš da slušaš Snežanu.

Snezo, gde to ima i kol'ko kosta?
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 05:51 21.05.2011

Re: Larnaca - Kipar

mlekac

Snezo, gde to ima i kol'ko kosta?


Novo košta oko 80 evra pa naviše, sve zavisi od modela, a možeš ga kupiti svugde gde Brooks ima radnje po Evropi.
Polovno može da se nađe u Bgd-u i za 30 evra, ali ne preporučujem. Brooks je specifičan upravo po tome što se sedište oblikuje prema tvom gluteusu maximusu, poprima tvoj oblik nakon par meseci vožnje. A ima i brži metod da mu se koža omekša, ali to ću ti objasniti ako/kad ga nabaviš.

Ja sam ponosna vlasnica ovog modela. (A sad bi mogli i da me sponzorišu kad ih ovako zdušno reklamiram!)


razmisljam razmisljam 21:28 19.05.2011

За срећан пут

и лепе путописе, једна мало бајата, али, рецимо, бициклистичка:



Драго ми је када видим да је неко изабрао своју звезду за којом ће да крене. Држим ти палчеве и желим теби и нама много лепих и занимљивих прича са путовања.



Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:23 20.05.2011

Re: За срећан пут

razmisljam
и лепе путописе, једна мало бајата, али, рецимо, бициклистичка:



Nema veze što je malo bajata, nisam ni ja prvo branje.

Hvala na lepoj muzici i lepim željama.
49 41 49 41 21:48 20.05.2011

Imaj na umu Snezo

i tvoj posilni; kad sam pomno biciklario - bila su to neka mirnija vremena.

Sad se svet uzjogunio - skoro svuda, svih uzrasta i na mnogim meridijanima.
Hronike, posebno crne; nikad nisam citao niti obracao paznju na njih.
Sad se razbolim, sve nesto hronicki crno - moras da "bezis", samo horori - svakodnevni.

Ali, ako se pazite; i bog vas pazi!

Srecno!

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 05:42 21.05.2011

Re: Imaj na umu Snezo

Oh, hvala, ovo je bilo jako lepo i toplo

Srećom, putnike na biciklu (uglavnom) još uvek niko ne dira. Ali pazićemo mi sebe prvo da bi nas i bog pazio -- tačno tako.

Hvala još jednom (i kupi Brooks)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana