Društvo| Ekonomija| Život

Pred katastrofu ...

Inner Party RSS / 16.06.2012. u 20:35

... jer u principu život u Srbiji je uvek bio život življen kao neposredno pred neku katastrofu. I život u Srbiji nikada, ali nikada, nje bilo dovoljno dobar da bi to ljudi i priznali.

 

 

 

Jedno od mojih najranijih secanja jesu restrikcije struje tamo negde polovinom osamdesetih, i onda kao malo starijeg deteta jedan tekst sa kraja osamdesetih (vreme tzv "stabilizacije" valjda) koji je imao naziv "Krizo, idi od nas ..."  a to su, je li, bile "zlatne osamdesete".

Onda su došle reformske devedesete sa Antom Markovicem kada su i one najslabije plate bile preko hiljadu maraka (danas je to, je li, 500 eura, što ne zvuči previše puno ...) - pa je moja porodica - sa dve radničke plate i jednom penzijom - i tako kuborila sa placanjem racuna. Kupili smo TV u boji, sa daljinskim, i to je bila velika, velika, stvar, dok o letovanju na moru i sličnim luksuzima nije bilo ni govora ...

Onda je došao rat i hiperinflacija i odjednom nije bilo ničega. Ali preživelo se i to i tamo negde 94.-95. je opet bilo sve približno OK. Pamtim čak i neki optimizam ljudi posle završetka ratova ... Iako nije bilo perspektive - 96. i 97. su bile sjajne, bar meni. Mada ja sam tada bio tinejdžer i kao i mnogim mojim vršnjacima - sve mi je bilo sjajno. No onda je došla 99-ta i bombardovanje i opet ničeg nije bilo i vec pomalo naviknuti na bedu preživljavali smo boreci se za političke promene.

Nakon 5. oktobra je i dalje sve bilo loše ali je bar postojala neka nada da smo na putu koji valjda vodi nekuda, ka nekom boljitku ... Pa je 2007. na primer bilo baš dobro i na primer iz kafane sam se vracao sa još uvek pristojno punim novčanikom ... I evro je bio nešto kao duplo slabiji nego danas ...

No 2012. je a mi smo i dalje na tom putu kojem se još uvek ne vidi kraj i još uvek je sve kao pred katastrofu koju nekako moramo izbeci ...

jer je (je li opet) kriza...

jer nas čekaju grubi rezovi...

jer se sve mora reformisati ...

jer se mora štedeti...

jer se previše rasipalo ...

jer vidi kako su to ___ sredili...

jer vidi gde su ___ dogurali...

jer vidi kako su ___ završili ...

jer se mora napraviti dogovor

jer se moraju praviti ustupci...

jer slede bolni kompromisi ...

jer se mora istrpeti malo - da bi se kasnije bolje živelo ...

jer se mora misliti na buducnost i na našu decu, ...

jer se društvo mora menjati...

jer se navike ljudi moraju menjati...

jer se, brate, i ti sam moraš menjati...

...

 

... i još uvek je sve sranje i još uvek su najsrecniji oni koji su odavde otišli. I nikada, ali nikada, nece biti dovoljno dobro da bi to ljudi sebi i priznali ...

 

 

 So take my hand, and help me stand. So we can watch the end.

 

 



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

plumeria plumeria 22:52 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

EL EN




Ma bolje je pitanje:Kako su uspeli da im se tako priblize?EL EN


Da su im se samo priblizili pa djene djene, nego su postali najbolji ortaci. Ponekad mi se cini da se ovi danasnji trude da kopiraju one od onomad.

Tada je bilo grdno, da smo mislili da grdje ne moze biti, kad ono, vidi danas, i od goreg ima gore...
freehand freehand 22:59 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

Tada je bilo grdno, da smo mislili da grdje ne moze biti, kad ono, vidi danas, i od goreg ima gore..

Od čega tačno ima gore?
Misliš na ratove, mrtve i osakaćene ljude, popaljene i uništene gradove, hiljade milijardi u svom džepu, avetinjske radnje, benzin u plastičnim flašama, tuče sa penzionerima oko vekne hleba, gungulu ispred kamiona sa humanitarnom pomoći, batinaše koji mlate po ulicama, otimanja u sred bela dana, bombaardovanje, obnovu i izgradnju - dakle, na šta tačno misliš kad kažeš gore?
ili samo malo puštamo vruć vazduh iz usta? Zezamo se malo?

Ili je došlo vreme da se skupi blato i pristupi remodeliranju druga Miloševića, po onoj staroj narodnoj mudrosti (jel teko, EL EN)?
plumeria plumeria 23:19 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

Koje su to budale menjale?!

Naivne budale, koje su mislile da ce nesto da se promeni, kad ono cvrc - sve je isto samo njega nema.

A u mnogim stvarima je i gore. Ako nista, ono su bogatiji postali jos veci bogatasi,ali ne postenim radom vec muljavinom, a na racun onih drugih, koji su postali jos veci siromasi. E zbog toga je za mnoge gore nego onomad...sto ne podrazumeva da im je u JUL-u bilo sve potaman.
plumeria plumeria 23:54 17.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

Misliš na ratove, mrtve i osakaćene ljude, popaljene i uništene gradove, hiljade milijardi u svom džepu, avetinjske radnje, benzin u plastičnim flašama, tuče sa penzionerima oko vekne hleba, gungulu ispred kamiona sa humanitarnom pomoći, batinaše koji mlate po ulicama, otimanja u sred bela dana, bombaardovanje, obnovu i izgradnju - dakle, na šta tačno misliš kad kažeš gore?
ili samo malo puštamo vruć vazduh iz usta? Zezamo se malo


Ma bogu vala, ovo smo preziveli, ne bas svi, mnogi su dali svoj zivot i to bez ucestvovanja u ratu...Bilo pa proslo, nepovratilo se..

Ovi danasnji su imali drugu pricu i kojekakva obecanja. Narodu obecavaju brda i doline samo dok ne dodju na vlast....posle puj pike ne vazi....E od toga se pocinje pa se stigne do gore nabrojanog.....U tom smislu su gori, jer smo ih doveli na vlast bas da nam se vise nikad ne desi tako nesto, kad ono puno od toga i dalje se javlja, mozda cak i zesce (otimanje usred bela dana, batinase koji ne da mlate nego vade pistolje...), a ima i novih slucajeva, na primer radnje pune, soping centara broja im se ne zna, a narod jadan i cemeran.
blogovatelj blogovatelj 06:07 18.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

čoveče-bate lupaš,iner je upravu apsalutno.svake godine je bilo gore,osim ako ti ne misliš da je 2000 bila bolja zato što nisu padale bombe,izem ti lodžiku.



Cekaj, a tvoja logika je da je bilo bolje kad su padale bombe?
Ne razumem.
Bojim se da ti nisi Inerov tekst shvatio pravilno. Covek lepo pise kako je zivot klackalica i kako nekad ide gore, nekad dole.
Jel i ti hoces da mi kazes da je od 1990. na ovamo svaka godina bila gora od prethodne? Hoces da kazes da sada ne smes da pricas sta god pozelis? Hoces da kazes da ljudi u Srbiji u poslednjih deset godina nisu kupovali stanove? Na kredit, ali kupovali. Ovde ne pricam o lopovima, nego o ljudima koji posteno rade i zaradjuju svoje plate. Ko je devedesetih mogao da kupi stan?
Ja primecujem da si ti nesto mnogo gnevan na politicare, moguce da je tvoja egzistencija losa, sto ti onda naravno daje za pravo da budes gnevan. i treba da budes gnevan. Ali ako pogledas statisticki, ljudi u Srbiji sada mnogo bolje zive nego pre 15 godina, u svakom pogledu.
blogovatelj blogovatelj 06:11 18.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

Misliš na ratove, mrtve i osakaćene ljude, popaljene i uništene gradove, hiljade milijardi u svom džepu, avetinjske radnje, benzin u plastičnim flašama, tuče sa penzionerima oko vekne hleba, gungulu ispred kamiona sa humanitarnom pomoći, batinaše koji mlate po ulicama, otimanja u sred bela dana, bombaardovanje, obnovu i izgradnju


Sticovani kurs, dileri deviza, kupovina cigara sa kartonske kutijice, probanje gaca na buvljaku...
Kad neki ljudi zadrve, dzaba je pricati. U stvari, sta ja znam, mozda je tim ljudima stvarno i gore... Mozda im je bilo lepse za vreme rata, ko sam ja da sudim...
freehand freehand 07:36 18.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

puno od toga i dalje se javlja, mozda cak i zesce (otimanje usred bela dana, batinase koji ne da mlate nego vade pistolje...),

Ti si sigurna da znaš o čemu pričaš?

a ima i novih slucajeva, na primer radnje pune, soping centara broja im se ne zna, a narod jadan i cemeran.

To se zove kapitalizam, draga moja. Mnogo robe, bleštavi izlozi, a ne mogu baš svi sve da kupe.
Mada, da se ne lažemo: nisu mogli ni u socijalizmu svi da se kuće u Jugoeksportu.
EL EN EL EN 15:19 18.06.2012

Re: svi na prosecnu platu

freehand
Tada je bilo grdno, da smo mislili da grdje ne moze biti, kad ono, vidi danas, i od goreg ima gore..

Od čega tačno ima gore?
....

Ili je došlo vreme da se skupi blato i pristupi remodeliranju druga Miloševića, po onoj staroj narodnoj mudrosti (jel teko, EL EN)?


Pa naravno da nije.

Mada bi ovo pitanje ( upućeno meni sa ili bez zagrade)
pre mogao da uputiš nekim drugima.
Na primer članovima SPSa ili
članovima SPSovih kolaicionih partnera,
ili potpisnicima kako ono beše
Dekleracije o političkom pomirenju DSa i SPSa.
Eto setih se i te dekleracije, a ne znam
sta te nagnalo da se setiš mene, svejedno
sto sam u zagradi.

Inače lično mislim da će sa istorijske distance
ocena mesta i uloge SM biti ocenjena
mnogo mnogo nepovoljnije nego sto je sada
prisutno u javnosti.
( Ovo tek onako da ti jasniji budu moji pogledi
da me ne bi pitao svašta).

EL EN
docsumann docsumann 16:24 17.06.2012

veliko sutra



Ja imam svoje sutra,
jer ime mi je smrt!
Ja imam svoje sutra,
jer ime mi je glad!
Ja imam svoje sutra,
jer ime mi je rat!
Ja imam svoje sutra,
jer ime mi je čovek!
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:43 17.06.2012

Zashto se ovo nama dogadja!?!?

Zato shto smo "na raskrsnici", ili "nemamo srece"?
Ili neshto nije u redu sa NAMA?

Postiracu neshto sa drugog bloga ovde - nadam se da se 'domacin' nece ljutiti. U svakom sluchaju, mislim da nije u koliziji sa temom.

Naime, nash lepi, mladi & talentovani "savetnik" mi je upravo obrisao komentar i zabranio mi pisanje na njegovom blogu. Nisam bio dobar.

Uglavnom - rech je o Kokanu, umetnicima, Basari, Djilasovoj 'chvrstoj ruci', izborima, itd. So - vi budite sudije - da li je sharmantni vlasnik marketing agencije, zubar&putopisac, & "savetnik" u pravu:
-----------------------------------------------------
cane.srbljanovic: Jesam reko da budete mirni!?
...

OK, ocete se bunite, sace vidimo koliko radite!

:))))))))))

Kakav balvan! :) Lidership i top-menadzment na delu :) Priceless.

Pa ovo chovek ne moze da izmisli - samo uradish 'refresh' i eto novog urnebesnog materijala.

No, shta drugo da ochekujemo od ove meshavine diletanata, amatera, 'mangasha', siledzija i primitivaca??

Q: I kad ce biti bolje?
A: Paaaa, postoje dve opcije...
Q: Da?
A: Stvar je u neskladu izmedju Srbije i njene "elite", znate. Prva opcija bi bila da svedemo Srbiju na Tursku kasabu - gde bi njena sadashnja "elita" plivala kao riba u vodi, i stvari bi bile u ravnotezi. Druga opcija je rasterivanje ove "elite" i oslobadjanje Srbije da nastavi tamo gde je stala - recimo u nekim kasnim 80-tim.
Ali bi to zahtevalo znachajan drushtveni i intelektualni napor - bezmalo revoluciju.
Q: Pa shta sad?
A: Pa nishta.

Toliko o Kokanu i "kralju" Djilasu.

A vlada je josh uvek "u vazduhu"... Tadic bi voleo [ali nece] da uhapsi Dinkica, a Dachica bi razveselilo da stavi narukvice Chedi... I tu je hold-up. Politichka elita u Srbiji je toliko kompromitovana i korumpriana da ne moze NISHTA da uradi. I uradice upravo to - NISHTA. Vlada ce nekako biti formirana - i to je najgora opcija.

I Kokan sit, i umetnici na broju.
-------------------------------------------------

I odmah - Ekspresne "preporuke", ali i ekspresni "ban".

Mozda je ipak problem u nama. Pristali smo na ove diletante i prevarante - pristali smo da nas kradu, lazu, maltretiraju, brukaju i ozderavaju se na buducnosti NASHE zemlje. Za koju smo MI odgovorni.
Digli smo ruke. Od sebe i Srbije. Od zivota, borbe, hrabrosti, ljubavi.
Mazohistichki gledamo ove strvinare kako nam kljuju mishice i razvlache utrobu.
I cutimo. I hohshtaplerishemo.
Ni ropca, ni uzdaha, ni krika, ni pobune - nishta.

T.Dilan ima jednu divnu pesmu o "umiranju svetlosti". Srbija je u mraku.
ivana23 ivana23 22:01 17.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

cane.srbljanovic


Ko je zubar?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:03 17.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

ivana23

cane.srbljanovicKo je zubar?


OMG Ivana, pa onaj folirant iz 'Idola'.
freehand freehand 22:15 17.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

cane.srbljanovic
ivana23

cane.srbljanovicKo je zubar?


OMG Ivana, pa onaj folirant iz 'Idola'.

Nači, zubar je folirant?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:19 17.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

freehand

cane.srbljanovic

ivana23cane.srbljanovicKo je zubar?OMG Ivana, pa onaj folirant iz 'Idola'.Nači, zubar je folirant?


Yep, on je polivalentan fenomen.
ivana23 ivana23 23:26 17.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

cane.srbljanovic
ivana23

Ko je zubar?

OMG Ivana, pa onaj folirant iz 'Idola'.


I dalje ne znam o kome je rec.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:41 18.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

I dalje ne znam o kome je rec.


Kapiram - i u pravu si 100%. Raspoznavanje je postalo toliko teshko da si mogla, jednako ispravno, i da pitash "o CHEMU je rech".
Ovi fenomeni imaju jedinstvenu shape-shifting sposobnost - od demokrate do cenzora, od revolucionara do idolopoklonika, od rokera do grebatora, zubara do marketing biznismena, od boraca za slobodu do secikesa, od ribe do devojke, od muzichara do farmaceuta, itd.

Verovatno i dalje "necesh znati o kome je rech", ali svejedno - u pravu si 100%.
milisav68 milisav68 01:04 18.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

cane.srbljanovic


Kapiram - i u pravu si 100%. Raspoznavanje je postalo toliko teshko da si mogla, jednako ispravno, i da pitash "o CHEMU je rech".
Ovi fenomeni imaju jedinstvenu shape-shifting sposobnost - od demokrate do cenzora, od revolucionara do idolopoklonika, od rokera do grebatora, zubara do marketing biznismena, od boraca za slobodu do secikesa, od ribe do devojke, od muzichara do farmaceuta, itd.

Verovatno i dalje "necesh znati o kome je rech", ali svejedno - u pravu si 100%.

Savetnik nije zubar.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:20 18.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

Savetnik nije zubar.


Ali jeste savetnik?
freehand freehand 07:32 18.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

cane.srbljanovic
Savetnik nije zubar.


Ali jeste savetnik?

A o kojem od njih dvojice ti pričaš?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:04 18.06.2012

Re: Zashto se ovo nama dogadja!?!?

freehand

cane.srbljanovic
Savetnik nije zubar.Ali jeste savetnik?A o kojem od njih dvojice ti pričaš?


Exactly.



cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:10 18.06.2012

BTW

BTW, ako neko misli da mi je nashao slovnu greshku, i nema precha posla - neka je lepo izglanca, namaze na parche hleba, sve to lepo zamota u celofan, zaveze mashnicu...

i nagura sebi u ...


freehand freehand 08:49 18.06.2012

Re: BTW

cane.srbljanovic
BTW, ako neko misli da mi je nashao slovnu greshku, i nema precha posla - neka je lepo izglanca, namaze na parche hleba, sve to lepo zamota u celofan, zaveze mashnicu...

i nagura sebi u ...



Tri slovne greške. ZUB umesto LEK. Ono AR je u redu.
Ali, nisu u pitanju slova.
U pitanju je velika materijalna greška, Cane.
Naročito kad nekom hoćeš da se nahebeš keve.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:08 18.06.2012

Re: BTW

freehand

cane.srbljanovicBTW, ako neko misli da mi je nashao slovnu greshku, i nema precha posla - neka je lepo izglanca, namaze na parche hleba, sve to lepo zamota u celofan, zaveze mashnicu...i nagura sebi u ...Tri slovne greške. ZUB umesto LEK. Ono AR je u redu.Ali, nisu u pitanju slova.U pitanju je velika materijalna greška, Cane. Naročito kad nekom hoćeš da se nahebeš keve.


Ma daj, suvishe sam mator da merachim 'keve'. Seriously.
A to o 'materijalnim greshkama' - zavezi mashnicu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana