Obrazovanje| Umetnost| Životni stil

Mistifikacija

mikele9 RSS / 19.10.2012. u 00:46

trojan-horse.jpgU Vujaklijinom Rečniku stranih reči i izraza, pod odrednicom mistifikacija, piše: n. lat: Mystiffication, Obmanjivanje, obmana, prevara, zbunjivanje, književna prevara, književna prerušenost. Na Vokabular, beta, od reči do reči je prepisan Vujaklija.

Iako u osnovi jeste neka vrsta prevare, obmane, mistifikacija je dobila i svakog dana dobija sve više varijacija i širi se neviđenom brzinom! Primera je tušta i tma i bilo bi iluzorno da ih ja ili neko drugi klasifikuje, poređa, podeli po sličnostima i tako šta.

Skoro sam posle duže vremena ponovo čitao Čas Anatomije Danila Kiša. Danilo se u Času na najkonsekventniji, precizan, analitički, i nadasve duhovit način obračunava s polutanima i mediokritetima akademskih i književnih titula, crtajući im i demistificirajući sopstveni rad/delo ali i njihov kvazi naučnokniževni pristup istom! Po ko zna koji put, iznova sam uživao čitajući Danilove rezove mentalnoknjiževnim skalpelom! Ovo a propos Vujaklijinog: Književna prevara, književna prerušenost!

Mistifikacija može biti i mnogo prizemnija. Najbolji primer za ovu moju tvrdnj su domaćice! Molim uvažene delatnice da ne reaguju na prvu loptu, da ne potegnu na mene i alu i vranu, jer ću to elaborirati na jednom opće poznatom primeru. Recepti! Bezbroj puta sam čuo a verujem i vi, drage i poštovane moje domaćice: Uradila sam sve kako mi je rekla i ispalo mi je gnjecavo ili tako nešto slično. E to je mistifikacija! Ta koja vam je dala recept, izostavila je naoko najsitniji i najbeznačajniji detalj, zbog kojeg njen proizvod može da krasi naslovnicu nekog Kuvara, a vaš je zbog nedostatka istog, gnjecav!

Većina ljudi je sklona mistifikacijama, mistifikovanju, najčešće svesnom ali i nesvesnom, s razlogom (?) ili bezrazložno a sve u cilju da o sebi stvore sliku koju će prezentirati svetu oko sebe, svojoj okolini, okruženju. Bez obzira na mistifikovanje svoje ličnosti, sumnjam da se većina dobro oseća u toj tesnoj koži. Iz ovoga izuzimam spodobe različitih estradnih provenijencija, koje nisu sposobne da sagledaju svoje pravo lice i zato su u svakom trenutku maskirane.

Bavim se profesijom u kojoj se mistifikacija podrazumeva. Od preko dve i po hiljade članova ULUS-a, poznajem ili sam poznavao bar 80%. Kod mnogih mojih koleginica i kolega, mistifikacija je odavno prerasla u glumatanje, mnogi su postali skoro shizofreno podvojene ličnosti a neki kompletno nove osobe. A tek kada se radi o umetnosti kojom se bave, to je za bar devet tomova enciklopedijskog formata! Niko im nije ni do kolena! Treba imati želudac od švedskog čelika da bi se svarile sve imbecilne nebuloze koje izgovaraju govoreći o svojim delima ili projektima! Blag sam čovek po prirodi, slušao sam ih kao Predsednik ULUS-a skoro četiri godine a onda sam doživeo infarkt! Gomilalo se to u meni i najzad puklo! Naravno da se to ne odnosi na sve, generalizacija mi je strana, ima divnih ljudi, umetnica i umetnika par excelance, s kojima se družim i dalje. To su osobe obrazovane, svesne svojih kvaliteta ali im ni u jednom trenutku ne pada na pamet da to nekome nabijaju na nos ili mistifikuju svoj rad. Otvoreno pričamo i razgovaramo o planovima, izložbama, pojedinim delima, pomažemo jedni drugima predlozima, sugestijama, različitim viđenjima iste stvari ali bez i trunke mistifikacije. To su ljudi tz širokih vidika, dokazani i ostvareni.

Imao sam sreću da mi na Akademiji budu profesori koji su još za života bili legende, priznati i kod nas i u svetu. Međutim, ali, bio je i jedan manji broj njih koji su nam solili pamet nepekidno nas bombardujući i mistifikujući sopstvenu umetnost. Srećom, dobar deo nas se nije primio na to!

Ja sam oduvek bio za ono: Reci popu pop a bobu bob! Uvek sam govorio onako kako mislim i bogami na Akademiji sam doživeo nekoliko najblaže rečeno, neprijatnih situacija. Recimo: Uvek sam prvi dolazio u zajednički atelje na Brdu (Topčiderskom) i jednom prilikom dok sam za svoju dušu radio nešto temperom na kartonu, iznenada se pojavio moj tadašnji profesor. Šta to radiš, upitao me gledajući preko mog ramena, tvoje je da drljaš ugalj a ne ovakve gluposti...nikad od tebe neće biti slikar, nikad nećeš naučiti da slikaš! Okrenuo sam se i hladno i pribrano mu dogovorio: Ako i ne naučim da slikam, nisam ni imao od koga! Pobesneo je i izleteo iz ateljea. Rezultat je bila sedmica iz crteža na kraju godine. Meni, koji sam bio (i ostao) jedan od najboljih crtača na Akademiji i kome su Cuca Sokić, Dragan Lubarda i Stojan Ćelić davali samo desetke. Mistifikujući sebe, mistifikujući svoje slikarstvo, želeo je (i ne samo on!) pošto, poto da od nas stvori epigone sopstvene umetnosti. Kraj je bio tužan i patetičan. Ja sam odavno u moždane podrume zaturio tu njegovu sedmicu, prošle su godine i sretnemo se mi, tri, četiri meseca pre njegove smrti na jednoj izložbi. Imaš li malo vremena, pitao me posle pozdrava? Njega je sve te godine mučila nepravda, kako reče, koju mi je naneo. Možeš li da mi oprostiš? Rastali smo se kao prijatelji i bilo mi je iskreno žao kad je umro.

Da se vratim onom: Reci popu pop a bobu bob kao i u nekom mom postu pomenutom ofucavanju mozga.

Dušan Rutar, Filozof i psihoanalitik, kao da je u telepatskom dosluhu  sa mnom. Evo jednog iščupka iz njegovog...recimo bloga, KOLUMNA:

Javna raba uma je tudi radikalna, korenita, saj se nikoli ne ustavi. Človek, ki javno uporablja razum, se ne boji nikogar, zato se ne ustavlja, da bi bil komu všeč, ne ustavlja se, ker se boji, da bi ga kdo kritiziral, ne zanima ga, kaj si ljudje mislijo o njem, kar je seveda logično, kajti človek, ki nenehno razmišlja, kaj si drugi mislijo o njem, ni niti svoboden niti samostojen, ampak je duhovni invalid.
Duhovni invalidi ne morejo svobodno uporabljati razuma. Odvisni so od drugih ljudi in njihovih mnenj. Prav zato želijo biti skupaj, ker imajo v skupini občutek varnosti in moči.

Demistifikatori svih zemalja i profesija, ujedinite se!



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sesili sesili 06:48 19.10.2012

Demistifikatori!

Pridružujem se! Gde nadje da potkačiš i nas, domaćice. Šaaalim se, a tu si u pravu (kao i u ostalom). To nikada nisam razumela, a dogadja se.

Za mene je mnogo šta mistično, ali mislim da to po Vujakliji ne objašnjava najbolje taj pojam.

Pošto sam tek ne mogu mnogo da mislim. Vidim da si ti sedeo dugo, pa dok se probudiš, možda se malo i opametim!
mikele9 mikele9 18:40 19.10.2012

Re: Demistifikatori!

Pridružujem se! Gde nadje da potkačiš i nas, domaćice. Šaaalim se, a tu si u pravu (kao i u ostalom). To nikada nisam razumela, a dogadja se.

Za mene je mnogo šta mistično, ali mislim da to po Vujakliji ne objašnjava najbolje taj pojam.

Pošto sam tek ne mogu mnogo da mislim. Vidim da si ti sedeo dugo, pa dok se probudiš, možda se malo i opametim!

Pametna si ti meni generacijo i kad se probudiš i piješ kafu
I ja mislim da Vujaklija ali mnogi drugi naši i strani autori, ponavljaju uglavnom isto. Mada, moraš da znaš razliku između mistifikacije i mistike i misterije.
zilikaka zilikaka 06:50 19.10.2012

Za dobro jutro

Nemaš pojma kako mi je legao ovaj tvoj blog.
Da, mistifikacija je prisutna toliko da ju je sve teže podneti.

Zapravo, tek kad ne naidješ na nju, možeš osnovano da pretpostaviš da se radi o pravom majstoru svog posla. (Štob matematičari kazali, potreban, ali ne i dovoljan uslov )
... a tema mi legla, jer baš ovih dana sa apetitom (javno) razotkrivam jednu mistifikaciju, i mogu ti reći da prija.


mikele9 mikele9 18:44 19.10.2012

Re: Za dobro jutro

Nemaš pojma kako mi je legao ovaj tvoj blog.
Da, mistifikacija je prisutna toliko da ju je sve teže podneti.

Zapravo, tek kad ne naidješ na nju, možeš osnovano da pretpostaviš da se radi o pravom majstoru svog posla. (Štob matematičari kazali, potreban, ali ne i dovoljan uslov )
... a tema mi legla, jer baš ovih dana sa apetitom (javno) razotkrivam jednu mistifikaciju, i mogu ti reći da prija.

Drago mi je Zili
Želim ti uspeh u javnom razotkrivanju dotične mistifikacije
dragoljub92 dragoljub92 07:22 19.10.2012

da

mistifikacija je odavno prerasla u glumatanje, mnogi su postali skoro shizofreno podvojene ličnosti a neki kompletno nove osobe. A tek kada se radi o umetnosti kojom se bave, to je za bar devet tomova enciklopedijskog formata! Niko im nije ni do kolena! Treba imati želudac od švedskog čelika da bi se svarile sve imbecilne nebuloze koje izgovaraju govoreći o svojim delima ili projektima!
ja,to je to.nemam šta da dodam samo da podvučem
antioksidant antioksidant 07:38 19.10.2012

Re: da

Treba imati želudac od švedskog čelika da bi se svarile sve imbecilne nebuloze koje izgovaraju govoreći o svojim delima ili projektima

ne slušati deluje kao jednostavno rešenje ali to metastazira
pozdrav mikele
mikele9 mikele9 18:54 19.10.2012

Re: da

ja,to je to.nemam šta da dodam samo da podvučem

Potrefio sam te u žicu, A?
mikele9 mikele9 18:57 19.10.2012

Re: da

ne slušati deluje kao jednostavno rešenje ali to metastazira
pozdrav mikele

Jal metastazira, jal dobiješ infarkt kao ja
Pozdrav tebi AO, Zavodljivoj, Osmehu i majci njihovoj
anchiba anchiba 08:45 19.10.2012

Клајн и Шипка

Добро јутро, Микеле, теби и осталима.

Леп почетак дана уз кафу. Ја се ома по читању дохватила Клајна; рекох да видим да ли су они мало осавременили појам. У суштини је то то, и код њих, само су додали још једну одредницу, која је мени иначе била прва на памети када сам почела да читам. "Давати нечем карактер тајанственог".
Признајем да сам била збуњена да тај појам означава обману. Све ово што си описао јесу обмане, варке, маскирања, али је мени појам ближи као појава која је тајанствена, необична, и као таква подстиче на размишљање, истраживање, декодирање идеје ствараоца, а што не доводи нужно до разоткривања и разрешења мистерије. Обмањивачи су ми осуђени на разоткривање.

mariopan mariopan 09:26 19.10.2012

Re: Клајн и Шипка

Da, i meni znači tajanstveno, obavijeno velom tajne, uglavnom da bi se nešto sakrilo ili da se nečemu doda vrednost koju nema.

Mislim da umetnicima zdrava doza sujete treba da bi bolje radili, ali da je meni neko rekao, kao taj tvoj profesor, da nikada od mene neće biti ništa bacila bih boje i ne bih se više igrala ....
Ne znam zašto ljudi to rade?
Kako se to može teško odraziti na mlade i nesigurne buduće umetnike koji se ionako u sebi lome u pokušajima da budu što bolji, pa posle takve "kritike", nesigurni u sebe neki od njih mogu da napuste studije i odustanu od svojih snova. To je greh.

A tek oni koji su i sami strašno (nezdravo) kritični prema svom delu da im ništa nije dovoljno dobro, a takvih ima podosta i među ostvarenim umetnicima, kako bi tek oni podneli takvu "kritiku"?
mikele9 mikele9 19:02 19.10.2012

Re: Клајн и Шипка

Добро јутро, Микеле, теби и осталима.

Леп почетак дана уз кафу. Ја се ома по читању дохватила Клајна; рекох да видим да ли су они мало осавременили појам. У суштини је то то, и код њих, само су додали још једну одредницу, која је мени иначе била прва на памети када сам почела да читам. "Давати нечем карактер тајанственог".
Признајем да сам била збуњена да тај појам означава обману. Све ово што си описао јесу обмане, варке, маскирања, али је мени појам ближи као појава која је тајанствена, необична, и као таква подстиче на размишљање, истраживање, декодирање идеје ствараоца, а што не доводи нужно до разоткривања и разрешења мистерије. Обмањивачи су ми осуђени на разоткривање.

Dobro veče Anchiba, tebi i ostalima.
I ti kao i Sesili brkaš pojmove. Mistifikacija je jedno a misterija je tajanstvena ili tajna.
Mistifikatore treba uvek i na svakom mestu razotkrivati

mikele9 mikele9 19:10 19.10.2012

Re: Клајн и Шипка

Da, i meni znači tajanstveno, obavijeno velom tajne, uglavnom da bi se nešto sakrilo ili da se nečemu doda vrednost koju nema.

Mislim da umetnicima zdrava doza sujete treba da bi bolje radili, ali da je meni neko rekao, kao taj tvoj profesor, da nikada od mene neće biti ništa bacila bih boje i ne bih se više igrala ....
Ne znam zašto ljudi to rade?
Kako se to može teško odraziti na mlade i nesigurne buduće umetnike koji se ionako u sebi lome u pokušajima da budu što bolji, pa posle takve "kritike", nesigurni u sebe neki od njih mogu da napuste studije i odustanu od svojih snova. To je greh.

A tek oni koji su i sami strašno (nezdravo) kritični prema svom delu da im ništa nije dovoljno dobro, a takvih ima podosta i među ostvarenim umetnicima, kako bi tek oni podneli takvu "kritiku"?

Svako od nas, umetnici (svih fela) ponajviše, poseduje sujetu. Ona je neophodan začin u mnogim ljudskim delanjima. Ali ako čovek dozvoli da sujeta upravlja njime, ako ne ume ili ne može da je drži pod kontrolom, onda to prerasta u potpunu pomerenost lika i dela dotične osobe.
A što se tiče profesora, ja nisam ni zbog koga osim samog sebe upisao Akademiju, pa me to nije potreslo.
jinks jinks 08:53 19.10.2012

...

akademskih i književnih titula, crtajući im i demistificirajući sopstveni rad/delo ali i njihov kvazi naučnokniževni pristup istom

Verovatno (ustvari signurno) postoji i specifičan oblik mistifikacije karakterističan za nemali broj nosilaca akademskih titula na nekim visokoškolskim ustanovama ... koji se zove "fasciniranje prostotom".

Naime, najjednostavnije tehničke principe i alatke koji se uveliko i na Zapadu i na Istoku predaju kao osnovni principi i osnovna sredstva za rad već verovatno i u srednjim školama, oni, po nekim pričama, posebnim oblikom kako kažete glumatanja pred studentima, uspevaju da predstave kao bezmalo novo Magelanovo putovanje, kroz koje će ih provesti u nekoliko narednih meseci.

Studenti naravno poveruju, diveći se što profesoru Magelanu, što sebi Magelanovim saputnicima, slušaju i slušaju ... i ne nauče na kraju ništa. Tako da se sve na kraju svede na skupo plaćenu predstavu "fasciniranja prostotom", čije troškove snose što roditelji što država.
mikele9 mikele9 19:14 19.10.2012

Re: ...

Verovatno (ustvari signurno) postoji i specifičan oblik mistifikacije karakterističan za nemali broj nosilaca akademskih titula na nekim visokoškolskim ustanovama ... koji se zove "fasciniranje prostotom".

Naime, najjednostavnije tehničke principe i alatke koji se uveliko i na Zapadu i na Istoku predaju kao osnovni principi i osnovna sredstva za rad već verovatno i u srednjim školama, oni, po nekim pričama, posebnim oblikom kako kažete glumatanja pred studentima, uspevaju da predstave kao bezmalo novo Magelanovo putovanje, kroz koje će ih provesti u nekoliko narednih meseci.

Studenti naravno poveruju, diveći se što profesoru Magelanu, što sebi Magelanovim saputnicima, slušaju i slušaju ... i ne nauče na kraju ništa. Tako da se sve na kraju svede na skupo plaćenu predstavu "fasciniranja prostotom", čije troškove snose što roditelji što država.

Svako od nas želi da ostavi najbolji utisak na okolinu ali ako to preraste u shizofreniju, onda je đavo odneo šalu
Magelane sam imao i na Pravnom fakultetu i na Akademiji. Srećom nisam želeo da im budem u posadi
bocvena bocvena 09:40 19.10.2012

Odlično si

povezao različite mistifikatorske cake...dobro nam ide taj pos'o:)

(internet je meka za mistifikatore svih boja i profila)

Dopalo mi se što je onaj profesor na kraju rekao
Možeš li da mi oprostiš?


E to je prava demistifikacija.
mikele9 mikele9 19:19 19.10.2012

Re: Odlično si

povezao različite mistifikatorske cake...dobro nam ide taj pos'o:)

(internet je meka za mistifikatore svih boja i profila)

Dopalo mi se što je onaj profesor na kraju rekao

Možeš li da mi oprostiš?


E to je prava demistifikacija.

Hvala BO, ide, ide
Profesor je želeo da mirno ode u grob. Mučilo ga to godinama, retki su takvi ljudi!
Colin_bgd Colin_bgd 09:51 19.10.2012

Whatever happened to the likely lads...

Demistifikacija neposredne okoline (u koju smo ukljuceni i mi sami) je duznost svakog misleceg coveka...
mikele9 mikele9 19:20 19.10.2012

Re: Whatever happened to the likely lads...

Demistifikacija neposredne okoline (u koju smo ukljuceni i mi sami) je duznost svakog misleceg coveka...

I šire, i šire...
Dr M Dr M 10:21 19.10.2012

Magla


Reč mistifikacija je, kako je ja razumem, zamagljivanje istine.

I, kad je magla dovoljno gusta, ne vidi se kako je zamagljivač odmaglio sa tudjim novčanikom.



Edit: ili srcem...
mikele9 mikele9 19:24 19.10.2012

Re: Magla

Reč mistifikacija je, kako je ja razumem, zamagljivanje istine.

I, kad je magla dovoljno gusta, ne vidi se kako je zamagljivač odmaglio sa tudjim novčanikom.

Edit: ili srcem...

Najgore je ako je odmaglio sa srcem
kukusigameni kukusigameni 10:35 19.10.2012

dobar...dobar

Odličan tekst Mikele.

Mistifikacija u umetnosti, tačnije mistifikacija procesa nastajanja umetničkog dela, oh, pa to je tako česta i nepotrebna pojava. Obično mistifikuju oni koji tek otkrivaju proces i time čine grešku. Ipak, to je manje zlo jer ga tek otkrivaju.
Ali oni koji su već iks puta prošli taj proces... Ti obično nisu imali šta da kažu, pa im je umetnost svedena na proces stvaranja, a ne na suštinu onoga što su hteli da kažu.
mikele9 mikele9 19:31 19.10.2012

Re: dobar...dobar

Odličan tekst Mikele.

Mistifikacija u umetnosti, tačnije mistifikacija procesa nastajanja umetničkog dela, oh, pa to je tako česta i nepotrebna pojava. Obično mistifikuju oni koji tek otkrivaju proces i time čine grešku. Ipak, to je manje zlo jer ga tek otkrivaju.
Ali oni koji su već iks puta prošli taj proces... Ti obično nisu imali šta da kažu, pa im je umetnost svedena na proces stvaranja, a ne na suštinu onoga što su hteli da kažu.

Hvala Kuku.
Mladima, početnicima, se može i mora oprostiti ali matorim umetnicima, likovnim, muzičkim, književnicima... koji su se davno urovili, ukopali u svoj stil i žvaću ga godinama kao baba bez zuba hleb, e njima treba otvoreno reći: Brišite bre, dojadiste svojim govnarijama i bogu i narodu! Ja to godinama javno govorim i pišem ali sam ja jedna slamka među vihorove!
eli.lacrosse eli.lacrosse 13:18 19.10.2012

Hvala na tekstu...

Baš mi je nešto leg'o danas.
mikele9 mikele9 19:47 19.10.2012

Re: Hvala na tekstu...

Baš mi je nešto leg'o danas.

Ne sumnjam, drago mi je što si se javio
blue rider blue rider 14:35 19.10.2012

Brat i ja imamo jedan izraz za to

Umetnicarenje. Preporuka za text
mikele9 mikele9 19:49 19.10.2012

Re: Brat i ja imamo jedan izraz za to

Umetnicarenje. Preporuka za text

Dobar izraz ali kao što napisah, mistifikacije i mistifikatore možeš naći u svim segmentima društva
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:08 19.10.2012

Da ja tebi druže

kažem šta je domaćička mistifikacija...zamoli mene onomad Mali Sin da mu pokažem kako se pravi tanka gibanica...pokažem ja...malo sira, par jaja, 6 kora, prsni vodom i ako imaš maličak kajmaka...završih gibanicu, gleda dete zaprepašćeno i čeka...čeka..."I to je sve?!" Naravno da je sve..."A ja sam mislio da ti kuvaš". Još grđe je bilo sa uštipcima...
mikele9 mikele9 19:53 19.10.2012

Re: Da ja tebi druže

kažem šta je domaćička mistifikacija...zamoli mene onomad Mali Sin da mu pokažem kako se pravi tanka gibanica...pokažem ja...malo sira, par jaja, 6 kora, prsni vodom i ako imaš maličak kajmaka...završih gibanicu, gleda dete zaprepašćeno i čeka...čeka..."I to je sve?!" Naravno da je sve..."A ja sam mislio da ti kuvaš". Još grđe je bilo sa uštipcima...

To ti je bila OGROMNA greška Pred Malim Sinom si izvela demistifikaciju
Nemoj to nikad više ponoviti!
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:43 19.10.2012

Re: Da ja tebi druže

Nemoj to nikad više ponoviti!

Prvo sam pomislila da sam pogrešila, ali sada on pokušava da postigne mistifikaciju, da "niodčega" napravi nešto dobro...ne ide baš lako
mikele9 mikele9 07:25 20.10.2012

Re: Da ja tebi druže

Prvo sam pomislila da sam pogrešila, ali sada on pokušava da postigne mistifikaciju, da "niodčega" napravi nešto dobro...ne ide baš lako

Pedagoška poema
mirelarado mirelarado 19:13 19.10.2012

Демистификација:)

Један мој колега, на новинарско питање који му је био најузбудљивији тренутак при превођењу неког значајног романа, одговорио је: "Тренутак у којем сам сазнао да ми је хонорар приспео на рачун."

Треба ли да нагласим да је човек, од тада, мој идол?
zilikaka zilikaka 19:22 19.10.2012

Re: Демистификација:)

Треба ли да нагласим да је човек, од тада, мој идол?


I moj je! Na nevidjeno.
mikele9 mikele9 19:55 19.10.2012

Re: Демистификација:)

Један мој колега, на новинарско питање који му је био најузбудљивији тренутак при превођењу неког значајног романа, одговорио је: "Тренутак у којем сам сазнао да ми је хонорар приспео на рачун."

Треба ли да нагласим да је човек, од тада, мој идол?

Kolega je LJUDINA! Ni trunčice mistifikacije, samo gola istina
AlexDunja AlexDunja 21:39 19.10.2012

Re: Демистификација:)

"Тренутак у којем сам сазнао да ми је хонорар приспео на рачун."

savršen trenutak demistifikacije, zaista:)

ali ja volim i malo mistifikacije, ponekad,
kao kad su cepelini objavili četvrti album, bez naziva
grupe, bez naziva albuma, sa ovim:


i ovim:
mikele9 mikele9 22:51 19.10.2012

Re: Демистификација:)

"Тренутак у којем сам сазнао да ми је хонорар приспео на рачун."

savršen trenutak demistifikacije, zaista:)

ali ja volim i malo mistifikacije, ponekad,
kao kad su cepelini objavili četvrti album, bez naziva
grupe, bez naziva albuma, sa ovim

To spada u ono što ja zovem pozitivne mistifikacije, koje služe da te zaintrigiraju, zainteresuju, nateraju te na razmišljanje... I sam sam sklon da lažucnem da bih u društvu podigao raspoloženje i atmosferu, ili da u tekst unesem dozu mistifikacije zarad njegovog poboljšanja, duhovitosti, koloritnosti...
aljosa011 aljosa011 21:45 19.10.2012

Mistifikacija

Takvih dramosera je bruka i sramota. Kada su u oblasti vizuelnog jos i nije strasno, covek pogledom produzi dalje. A kada su u pisanom obliku meni tek nastane smor-ono procitam pogolemu knjigu da bi na kraju zakljucio da me pisac sve vreme vuce za nos. I tom nekom nedorecenoscu u stvari samo prikriva sopstvene rupe...

Bas(M)ara mi nekako prvi padne na pamet od "domacih".
mikele9 mikele9 22:58 19.10.2012

Re: Mistifikacija

Takvih dramosera je bruka i sramota. Kada su u oblasti vizuelnog jos i nije strasno, covek pogledom produzi dalje. A kada su u pisanom obliku meni tek nastane smor-ono procitam pogolemu knjigu da bi na kraju zakljucio da me pisac sve vreme vuce za nos. I tom nekom nedorecenoscu u stvari samo prikriva sopstvene rupe...

Bas(M)ara mi nekako prvi padne na pamet od "domacih".

Pa tome, pokrivanju sopstvenih rupa i služi mistifikacija. Dobar ti je primer pao na pamet iako, moram da priznam, ako ih izdvojiš iz konteksta, ima ponekad vrlo lucidnih misli pretočenih u rečenice. Pročitao sam samo jednu njegovu knjigu i bilo mi je dosta! Slušao sam ga i uživo, čak smo na jednom skupu govorili jedan posle drugog. Bio sam bolji
milivoje_bg milivoje_bg 15:02 21.10.2012

Глуматање !

Један мој пријатељ (бравар) је ово што си описао дефинисао као артизам. То ми се допало, па га и ја кориситим за ово што си описао.
dragoljub92 dragoljub92 16:30 21.10.2012

Re: Глуматање !

milivoje_bg
Један мој пријатељ (бравар) је ово што си описао дефинисао као артизам. То ми се допало, па га и ја кориситим за ово што си описао.

дами нетко ре'о да и на теб' шлосер мож' да биде пријатељ не би' верувао.
mikele9 mikele9 20:32 21.10.2012

Re: Глуматање !

Један мој пријатељ (бравар) је ово што си описао дефинисао као артизам. То ми се допало, па га и ја кориситим за ово што си описао
.
U prilog definicije tvog prijatelja:
Artizam (latinski ars, artis umjetnost) u umjetnosti, virtuozno svladavanje tehničkih i formalnih elemenata, čime se često prikriva nedostatak invencije i individualnog izraza.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana