Društvo| Ljudska prava| Roditeljstvo

Abortus

expolicajac RSS / 06.06.2013. u 08:04

 abortus-ubistvo-deteta.jpg

Sabor Srpske pravoslavne crkve, podržao je inicijativu lekara vernika da država zabrani abortus, osim u slučajevima kada se on vrši iz medicinskih razloga.

 

Nisam neki veliki stručnjak za Bibliju, ali koliko god sam je čitao nisam nigde eksplicitno naišao na zabranu vršenja abortusa. Ima pasusa u starom zavetu koji govore o propisanoj istoj kazni za onoga ko ubije i onoga ko izazove smrt deteta u utrobi (Druga Mojsijeva knjiga 21:22-25). Za hrišćanina, abortus nije pitanje o kome žena ima pravo da odlučuje. To je pitanje života i smrti jednog ljudskog bića koje je stvoreno na sliku Božiju (Prva Mojsijeva 1:26-27; 9:6).

 

Antropološka istraživanja su pokazala da je abortus bio široko rasprostranjen u drevnim i predindustrijskim društvima u celom svetu i u svojim istorijskim periodima. U zapadnoj civilizaciji, pre pojave hrišćanstva, Grci i Rimljani su abortus smatrali prihvatljivim u ranim fazama trudnoće.

U različitim kulturama postoji nekoliko vekova bogata istorija žena koje su pomagale drugim ženama da prekinu neželjenu trudnoću. Sve do 1800. godine a i kasnije, žene isceliteljke iz Zapadne Evrope i Amerike obavljale su abortuse i tome obučavale druge žene, bez zakonskih zabrana.

U drugim delovima sveta, žene obučene za izvršavanje abortusa i dalje sprovode svoju praksu, uprkos širenju institucionalizovane medicine. Na Tajlandu, Maleziji i Filipinima abortus se po selima i dalje obavlja starom tehnikom masaže.

Od ranih početaka, hrišćanstvo je abortus smatralo grehom, iako crkva ni tada nije imala jasno stanovište kada fetus postaje “ličnost”. U prvih nekoliko vekova, abortus je smatran grehom protiv crkvenih kanona, jer je bio povezan sa seksualnim odnosima - nije bio greh “ubistva”. Engleski zakoni su dozvoljavali abortus sve do 20. nedelje trudnoće, tj. do trenutka kada žena oseti pokrete ploda u stomaku. Države nisu zabranjivale abortus sve do 19. veka.

Kada je sredinom 19. veka papa Pie IV proglasio ekskomunikaciju za sve žene koje su imale abortus bez obzira na starost trudnoće, abortus postaje greh i zločin. Tome doprinose humanističke reforme sredinom 19. veka koje se zalažu za krivično kažnjavanje abortusa, jer u to vreme je abortus bio opasna procedura sa primitivnim metodama, malo antiseptika i visokom stopom smrtnosti. Ipak, to nije bio jedini razlog, jer drugi hirurški zahvati koji su bili podjednako rizični smatrani su neophodnima za ljudsko zdravlje i nisu zabranjivani. Gorka “zaštita" žena od opasnih abortusa, bio je u stvari, samo jedan od načina da se nad ženama uspostavi kontrola, da se one ograniče na ulogu majke koja se posvećuje rađanju dece. U isto vreme, muškarci lekari su sve više zaposedali prostor lekarske profesije vršeći kontrolu nad njom. Babice koje su porađale žene i pomagale im da se oslobode neželjene trudnoće, predstavljale su pretnju njihovoj ekonomskoj i socijalnoj moći.

Takođe, u 19. veku mnoge države su bile zainteresovane za porast populacije i razvoj industrije, kao i širenje teritorija, a za takve ciljeve je bila potrebna nova radna snaga.

Tada, a i danas, zakonska zabrana abortusa nikada nije uticala na njegovo ilegalno izvođenje. Žene koje bi donele odluku da prekinu trudnoću uvek su nalazile načina da to i ostvare. Ponekad su im na raspolaganju bila veoma opasne i smrtonosna rešenja, od upotrebe igala za pletenje ili vešalica za odeću, do uzimanja jakih lekova i hemikalija.

Do danas, pitanje abortusa i rađanja dece ostalo je i pitanje državnog interesa. Pravo žena da odlučuju o abortusu i rađanju dece mora se posmatrati kroz prizmu reproduktivnih sloboda, unutar problematike ženskih ljudskih prava.

 

http://www.gotquestions.org/Srpski/abortus.html

http://www.womenngo.org.rs/sajt/sajt/izdanja/autonomni_zenski_centar/nasa_tela_mi/abortus.htm



Komentari (448)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 22:28 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

исправи, па ћу да исправим и ето

Taknuto-maknuto.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:37 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

'Ајде да се договоримо, да се извадим за несуКтилност: исправи, па ћу да исправим и ето.


E baš neću.
Neka se vidi kako si zla :)

hihi
8c_competizione 8c_competizione 22:38 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Dakle kad neko guši nečija ustavom zagarantovana prava, onda se ne podiže glas protiv njega, nego optužnica. Ne obraća se njemu, nego državi koja je dužna da zaštiti svačija ustavom zagarantovana prava.


znaci sada je samo drzava kriva. nema krivice u tih sto guse ustavom zagarantovana prava? jerbo su tebi dusi bliski?

mozda je stvarno svaka rasprava sa tobom i tebi slicnima besmislena
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:44 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

nema krivice u tih sto guse ustavom zagarantovana prava?


Nema.
Dok nema presude niko nije kriv.

Idi bre pročitaj makar osnove ako već hoćeš da pričaš.


Ili tuži crkvu, ako ne uspeš na domaćim, srpskim sudovima, imaš i međunarodne.
To što će ti se svi smejati ako to pokušaš je već tvoj problem.

razmisljam razmisljam 22:45 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

hoochie coochie man

E baš neću.
Neka se vidi kako si zla :)

hihi


Зла?
Само дежурам када Тајсон није присутан. Мора неко и ред да заводи, да се ствари не отргну контроли.

P.S. Екс, хвала на стрпљењу и тако то. Мислим, праштај због неозбиљности, али, постало је прилично напорно и непродуктивно.

expolicajac expolicajac 22:46 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Dr M
Nego gledam kako ovaj domačin sramoti muški rod a niko ne reaguje
Nit zna šta su klešta od dva cola, niti kako se škrope veprovi


HCM, nema to veze sa njegovim polom nego sa strukom.

On, u skladu sa vladajućim stereotipom, misli da se klještima od dva cola vade zubi, i da je najbolji alat za štrojenje pendrek.

EX, nemoj po glavi, druže Plavi..

Nisam ja za džabe vikao "pomozi doktore"
expolicajac expolicajac 22:50 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

P.S. Екс, хвала на стрпљењу и тако то. Мислим, праштај због неозбиљности, али, постало је прилично напорно и непродуктивно.

Opravili ste mi nedelju samo tako. Pa ja bi se ubio od dosade da nije bloga. Samo sam prepešačio 10 kilometara i odigrao 20 partija stonog tenisa. Da nije bloga ko zan šta bi mi palo napamet.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:54 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

odigrao 20 partija stonog tenisa.


Pravilno se kaže, izgubio 20 partija stonog tenisa.

Jel tako razmišljalice?
razmisljam razmisljam 22:57 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

hoochie coochie man

Pravilno se kaže, izgubio 20 partija stonog tenisa.

Jel tako razmišljalice?


Правилно се каже пук'о двајес партија пинг-понга.
Него, је л' ти знаш да сам ја из Земуна?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:04 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Него, је л' ти знаш да сам ја из Земуна?


Ćuti, to je sramota

u potpisu baba sa Dorćola

:)
expolicajac expolicajac 23:09 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

hoochie coochie man

razmisljam

Ali sam se borio kao lav.
tasadebeli tasadebeli 23:32 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

8c_competizione
mos i da prebacis sa Sulejmana na B92 svakog radnog dana u 18:00


А, не, не, пријатељу... Ја о Сулејману читам у књигама, не гледам сличице на тв... Извини, одмах да те ту и питам. да ли је неко писао неку биографију тог Шелдона Купера или неко друго штиво о њему? Убих се тражећи нешто о том Ш.К. по сајтовима који се баве културом, историјом, књижевношћу,... и ништа. Ћорак.

e vidis, tu je tacno taj glitch (eng.) iliti kurcslus (po njemecki, sto bi starije gradski obrazovane osobe upotrebljavale) kod vas nacionalno (pre)opterecenih.

umesto da se u zivotu bavite sustinom i bitnim stvarima, vi se jebavate sa suptilnim detaljima gramatike, interpunkcije i "cistote" (WTF?) jezika (ovo zadnje vas debelo svrstava pod nacose-amatere, ali to je vec tema za drugi blog).


Којих то "вас", брате рођени? Па зар не видиш да сам сам (сааам)? Јес' ти то попио малкице, па видиш около све у дупликату?

Ааа! Сад сам се сетио шта је у питању! Па ти си мене сврстао у исту врсту са Чворовићима! А они се увек појављују у дупликату! Да, да, то је...

А морам и да ти кажем да си погрешио. Оно што ти називаш јебавањем са детаљима чистоте језика мени у ствари служи као детектор за рано откривање покондирених тикви.

Право да ти кажем, заболе ме за чистоту језика. Сваки језик (има их више од 6000 на овој нашој кугли земаљској, заједно са дијалектима) иде путем којим мора да иде, без обзира да ли га неко "чисти" или не. Имамо ми овде, у суседству, одличну илустрацију за ово што ти причам.

Стварно си ме сада разочарао. Барем би ти, тако просвећен и прогресиван, требало да знаш да је појам "чистоте језика" крајње смешан са гледишта иоле озбиљнијег бављења лингвистиком.

a vidis mene odusevio ovaj lik: mundza (po Tasi) a govori i neprijateljski hebrew. o ostala 72 jezika da i ne pricamo


Е, хебига, 'ајд сад ми још налепи и етикету антисемите! Немој заборавити да ме повежеш и са Кју Клукс Кланом... У недостатку црнаца, ја јурим Роме по мом крају... Ево баш малопре наватах мог друга Драгишу да попијемо по пивце у кафанчету на ћошку...

Да ли си ти, 8ц, чуо за појам "цицварићевско новинарство"? Гледај некако да се убациш у тај бизнис, лепе паре би намлатио пишући пашквиле у овом времену таблоида и ситкома...

П.С. - А шта је то "мундза"? Или "мунџа"? (Не разазнајем због ове ошишане латинице.) Знам шта је то мрнџа, манџа, минџа, мунзе,... Али стварно никада нисам чуо за "мундза", тј. "мунџа"...

EDIT: Замало да заборавим, и мене је одушевила ова вест о Мухамеду Мешићу. Захвалан сам онима који су нам омогућили да чујемо за овог момка. Познајем неке људе који говоре од 4 до 7 различитих језика, један од њих се служи са чак 12 језика, али Мухамедових 73 је стварно редак дар за какав нисам никада ни чуо нити читао.

(Ето видиш да ипак има нешто око чега можемо да се сложимо...)
freehand freehand 23:41 09.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Да ли си ти, 8ц, чуо за појам "цицварићевско новинарство"?

Polako sa Cicvarićem. Taj nije bio baš tako jednoslojan i za na prvu loptu. Dapače!
Na osnovu ono malo što sam o njemu pročitao - liči mi da fama leti iza njega kao iza Vuka Brankovića.
not2old2rock not2old2rock 23:57 09.06.2013

otvoreno i sa kohonas






ona vakcinacija protiv svinjskog gripa je bila sporna zato što su vakcine radjene na brzinu, davane na brzinu, u klimi opšte histerije. Stručna javnost je bila podeljena oko mogućih neželjenih dejstava jer nije bilo dovoljno vremena da se svi aspekti davanja takvih vakcina procene kroz duži vremenski period.

Vakcinacija, kao najbolja preventiva, u naučnoj javnosti uopšte nije sporna.

Onaj ko negira blagotvorni uticaj vakcinacije na ukupno zdravstveno stanje populacije liči na srednjevekovne lekare koji su sve bolesti lečili puštanjem krvi. Na to sam mislio.



Strasno mi je zao sto sam vas ostavio na par sati, ali, postoji zivot i mimo bloga, a i lepa svirka ne sme da se propusti, Hendrix, Jeff Beck, SRV, Clapton i momci koji sviraju zato sto to vole i bas sam napunio baterije, mada vidim da ni vama nije bilo dosadno. Elem,

Aman covece, strucna javnost nije postojala, bar se nigde nije cula, secam se da se Kon pojavljivao i to mu je poslednje pojavljivanje, koliko se secam i narod nije znao sta da radi, lekari nisu znali sta da rade, neki su se vakcinisali, neki ne. Zamisli da si zavrsio neku srednju hemijsku i radis po smenama, ili da si jedva zavrsio osnovnu i jedva umes da se potpises, da li bi poverovao sebi, ozbiljno te pitam ? "Ona je bila sporna," ali bilo koja sledeca nece biti sporna ??? To sa svinjskim gripom je bila parekselans svinjarija i par sturih reci nije dovoljno, ali u ovoj histeriji ti si se potrudio i postujem tvoj trud, ali sutra ce da navale "tigrasti" komarci i da li narod treba da kupuje kojekakve proizvode ili je ta prica o smrtonosnoj bolesti sa Nila, koju oni donose, samo "zvaka za ludaka" ? DA ili NE, bez zavlacenja ? Sta da radi "obican" svet, a to je za dan - dva, cim se zavrsi ovaj "novembar" i pocne leto ?

A, da, javila se i neka vocka (?) i oslovila me sa "sine" mora da je "iz kraja", evo, spomenucu je, mahni komsiluku, uspela si u zivotu.
blogovatelj blogovatelj 01:00 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

А морам и да ти кажем да си погрешио. Оно што ти називаш јебавањем са детаљима чистоте језика мени у ствари служи као детектор за рано откривање покондирених тикви.


Apsolutno.
To su oni što su u školi imali pet iz matematike pa zato misle da su pametni.
A učenje srpskog i istorije su smatrali gubljenjem vremena.
Zato i pišu komentare kakve pišu...
tasadebeli tasadebeli 01:16 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

blogovatelj
А морам и да ти кажем да си погрешио. Оно што ти називаш јебавањем са детаљима чистоте језика мени у ствари служи као детектор за рано откривање покондирених тикви.


Apsolutno.
To su oni što su u školi imali pet iz matematike pa zato misle da su pametni.
A učenje srpskog i istorije su smatrali gubljenjem vremena.
Zato i pišu komentare kakve pišu...


Џаба је та петица из математике која није могла да има и петицу из граматике!
Нису те две области толико удаљене како то људи обично мисле... Исти је то круг заједно са музиком као трећим чланом тог светог тројства...
Књижевност и историја су већ нешто друго...
Dr M Dr M 06:49 10.06.2013

Re: otvoreno i sa kohonas

To sa svinjskim gripom je bila parekselans svinjarija i par sturih reci nije dovoljno,


Oko ovoga se slažemo ali, kad sam govori o vakcinaciji, nisam mislio na tu. Ponašanje nadležnih u toj prilici je bilo kompromitovanje cele ideje o vakcinaciji.

Ja sam govorio o protivljenju nekih lekara da primenjuju dokazane i efikasne vakcine za druge bolesti, protiv poliomijelitisa ili malih boginja, naprimer.

Drago mi je što si napunio baterije.
uros_vozdovac uros_vozdovac 07:14 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

expolicajac
tasadebeli
expolicajac
bocvena

not2old2rock

"Bocvena" me proglasila pravoslavnim apolegetom,a "not2old2rock" komuncem. Osečam se malo šizofreno, pa bih molio Dr M da se uključi u razgovor i objasni da li sam ja normalan ili ne.


После свега реченог, пријави и мене за преглед код Др М... (Хоћемо ли имати неки попуст као познаници са блога?)



Radi on i grupne terapije. Mora da nađemo trećeg.


Hoću ja, ako bacimo preferans.
expolicajac expolicajac 07:21 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

uros_vozdovac

Hoću ja, ako bacimo preferans.

Preferans, preferans,
to je prava stvar,
ko ne voli preferans,
nije normalan.
milisav68 milisav68 07:44 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

expolicajac

Preferans, preferans,
to je prava stvar,
ko ne voli preferans,
nije normalan.

http://www.ipref.com/

bocvena bocvena 08:33 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Nije trebalo da brišete. Ostadoše samo kibiceri i njegovo šlihtanje drugarima na kraju.

expolicajac expolicajac 08:51 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

bocvena
Nije trebalo da brišete. Ostadoše samo kibiceri i njegovo šlihtanje drugarima na kraju.


Ko brisao, ja. Nikada. Može biti samo moderacija.
bocvena bocvena 09:10 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Nisam ni mislila da si ti obrisao. Ti se ono dobro zabavljaš, s pivom i kokicama...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:48 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

To su oni što su u školi imali pet iz matematike pa zato misle da su pametni.

expolicajac expolicajac 10:53 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

dobrosavljevic_m
To su oni što su u školi imali pet iz matematike pa zato misle da su pametni.


uros_vozdovac uros_vozdovac 11:32 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...


milisav68


http://www.ipref.com/



Dva problema ne radi na Linuksima i OSX online, a offline botovi su idioti, ne vredi, samo nerviraju
8c_competizione 8c_competizione 19:48 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Nema.
Dok nema presude niko nije kriv.

Idi bre pročitaj makar osnove ako već hoćeš da pričaš.


Ili tuži crkvu, ako ne uspeš na domaćim, srpskim sudovima, imaš i međunarodne.
To što će ti se svi smejati ako to pokušaš je već tvoj problem.


i ovo je tvoj nivo argumentovane rasprave?

stvarno i nisi za bolju Srbiju
8c_competizione 8c_competizione 19:56 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Или "мунџа"?


to ti je pezorativni izraz za poturicu ... cuo to u Bosni. a posto vidim da ti se turci nocu u san prizivaju (pored pionira) reko da opalim po tome, mozda ti bide jasnije
8c_competizione 8c_competizione 19:58 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

да ли је неко писао неку биографију тог Шелдона Купера или неко друго штиво о њему? Убих се тражећи нешто о том Ш.К. по сајтовима који се баве културом, историјом, књижевношћу,... и ништа. Ћорак.


ovde ti ispade pokondirena tikva. toliko pokusavas da se pokazes ovde superiorno, na zalost sve se svodi na ono: "kurva o postenju"
8c_competizione 8c_competizione 20:01 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

To su oni što su u školi imali pet iz matematike pa zato misle da su pametni.
A učenje srpskog i istorije su smatrali gubljenjem vremena.
Zato i pišu komentare kakve pišu...


znam i mnoge koji su bili uvek odlicni na govorima, ali se na kraju krajeva (ispod crte, za matematicare) sve svelo na oralne dijareje. a tek sto su (u)mislili da su pametni
tasadebeli tasadebeli 21:08 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

8c_competizione
Или "мунџа"?


to ti je pezorativni izraz za poturicu ... cuo to u Bosni. a posto vidim da ti se turci nocu u san prizivaju (pored pionira) reko da opalim po tome, mozda ti bide jasnije


Видиш, ово је интересантно! Ја сам као неки вајни језичар, ксенофобичан, фашиста, нациста, расиста, клерофашиста, антисемита... За разлику од мене, ти си напредан, цивилизован, либералан, глобалан, атеиста и, наслућујем, ниси лингвиста... И ја не знам за тај пежоративни израз за потурицу, а ти знаш... Каква иронија неухватљивог језика! И каква иронија судбина!

ovde ti ispade pokondirena tikva. toliko pokusavas da se pokazes ovde superiorno, na zalost sve se svodi na ono: "kurva o postenju"


То ти причам! Тај мој детектор је врло моћна ствар! Обавезно ме упозори на покондирене тикве а, уз мале додатке на механизму, упозорава ме и на оне који немилице користе поступак замењивања теза (метод изузетно разрађен и навелико примењиван нарочито у оптужницама у Стаљиновим чисткама) у омаловажавању оних са чијим се мишљењем не слажу. То раде најчешће када је политичко мишљење у питању...

Шта ћу, трошак је то, али морао сам да набавим тај детектор јер, можда ниси са тим упознат, ипак не живиш овде, данас су се у Србији, а посебно у овом мом мученом Београду, покондирене тикве и замењивачи теза толико намножили као да настају простом деобом...

И, могу ти рећи, тај детектор ми баш много значи јер у озбиљним стварима које се тичу људских живота одмах препознам оне које треба избегавати и онемогућити им да учествују у било каквом озбиљном одлучивању и делању пошто су, брате, опасни по своју околину и за послове који утичу на животе великог броја људи...

Блог је неозбиљан... То је нешто друго... Ми се ту само зезамо...
8c_competizione 8c_competizione 22:10 10.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

И ја не знам за тај пежоративни израз за потурицу, а ти знаш...


velika je razlika izmedju znati i upotrebljavati

tebi su turci u jednom od komentara veoma zasmetali

Блог је неозбиљан... То је нешто друго... Ми се ту само зезамо...


i ovi tvoji "drugari" sto se zezaju po gradu kada biju pedere, samo se zezaju, ne? pa da sacekamo dok Sud ne dokaze? nema veze sto sudija odugovlaci proces Pahomiju dok ne zastari. i Kacavendi ce.

a ti crni Competizione dokazuj, ako oces da ti se smeju, ha? mos i na medjunarodni sud da ides, ne?

Nema.
Dok nema presude niko nije kriv.


zaista ne znam sta bih ti vise odgovorio da ima potencijala da tio otovori oci oko nekih stvari.

a sto se zamene teza tice, to ti jako dobro ide, verujem da ti je crvena lampica na tom detektoru uvek upaljena kod kuce

ja se odjavljujem sa ovog bloga, jer mi se zaista cini da nekim ljudima nema pomoci.

uzdravlje ti meni!


P.S. ipak da dodam ovo i ovo (za ovo drugo bi se moglo prokomentarisati i sa "videla zaba da se konj potkiva, pa digla nogu"; a govori i dosta o tome ko je ovde pokondiren) vezano za narastajuci talibanizam u vernika, pa da se stvarno odjavim odavde

za ove koje mrzi da otvaraju linkove, evo i slicica "predivne pravopslavno obrazovane dece" koja su na veronauci naucila kako se postupa sa ljudskim bicem, kada malkice porastu, onda ce vam srati o tome kako je abortus ubistvo!

laku noc Srbijo



apacherosepeacock apacherosepeacock 14:51 11.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Видиш, ово је интересантно!


Ma dok se baba (8c po SPC) ceslja, izgore joj kuca:

Berlin -- Broj islamskih ekstremista povećao se u Nemačkoj, među kojima su i oni koji su spremni na napade u zemlji.
8c_competizione 8c_competizione 20:54 11.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Ma dok se baba (8c po SPC) ceslja, izgore joj kuca:

Berlin -- Broj islamskih ekstremista povećao se u Nemačkoj, među kojima su i oni koji su spremni na napade u zemlji.


da ti sine Baba odgovori: obicno volim prvo da pogledam u svoje dvoriste pre negoli pocnem sa kritikama okolo.

a ti prelistaj vesti za Bgd iz oktobra 2010. pa pogledaj koliki je broj ekstremista kod nas, "koji su spremni na napade"
tasadebeli tasadebeli 22:49 11.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

8c_competizione

P.S. ipak da dodam ovo i ovo (za ovo drugo bi se moglo prokomentarisati i sa "videla zaba da se konj potkiva, pa digla nogu";


А зашто си на први линк прикачио сличице малих Руса? Хоћеш да кажеш да нас и Руса има 300 милиона? То јест, да има 300 милиона православних верника који су насилни, расисти, нацисти, клерофашисти?

Твој други линк још мање разумем... Па лепо кажу у тој вести да од раздвајања дечака и девојчица нема ништа. Што си запенио толико? Нема разлога...

Е, а види ово...



Ови на овим снимцима са Јутјуба нису православни... А и Немци су, јебига...

'Ајде сад, без страсти и жеље да вређаш оне који се не слажу баш у свему са тобом, да ми објасниш у чему је разлика између ових немачких силеџија, руских силеџија и српских силеџија?

Нема је...

Таквих имаш свугде и за то није криво ни православље, ни хришћанство, ни СПЦ, нити смо криви ти и ја... Они постају једна глобална нација, докона јер је незапослена, набилдована и тетовирана до бесвести не би ли већ и тиме наплашила оне који не желе да буду део чопора и, изнад свега, пуна мржње зато што су им њихови родитељи и преци, због сопственог себичлука и грамзивости, оставили свет овакав какав је...

Немој се заваравати да су ту мржњу у главе тих насилника усадиле цркве или било ко други... Она је ту зато што су наследили свет у којем се они осећају живим и стварним само онда када некога туку или када њих неко туче... Све ван тога им је виртуелно.

А то што ту њихову мржњу после још неки чиниоци у друштву и злоупотребљавају, е то је тај свет који им ми остављамо у наслеђе.

И да знаш, без обзира на сву ову нашу преписку која је понекад прелазила и у увреде, када би ови са овог мог снимка који сам окачио кренули на тебе, ја бих те бранио, па макар нас изгазили обојицу...
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:30 12.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

da ti sine Baba odgovori: obicno volim prvo da pogledam u svoje dvoriste pre negoli pocnem sa kritikama okolo.

a ti prelistaj vesti za Bgd iz oktobra 2010. pa pogledaj koliki je broj ekstremista kod nas, "koji su spremni na napade"


Nije sine nego 'ceri

Tvoje dvoriste je Nemacka, nemoj sad da fantaziras o dvoristu iz koga si pobegao.
A listam ja vesti pa tamo pise (izmedju ostalog, u tvom dvoristu) o ustreljenim emigrantima (Turskim) od strane nemackih fasista pa jos finansiranim od pojedinaca iz nemackih tajnih sluzbi.

Dok ti mlatis (praznu slamu) po srpskim blogovima, djubre ti se skuplja do ulaznih vrata.



predatortz predatortz 10:45 12.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

apacherosepeacock


8c_competizione 8c_competizione 20:33 12.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

А зашто си на први линк прикачио сличице малих Руса?


da ukazem na istu matricu ponasanja kod svih "velikih postovaoca" ljudskog zivota, koji se tako zdusno bore protiv abortusa

licemeri i nista vise, pritom i batinasi

Твој други линк још мање разумем... Па лепо кажу у тој вести да од раздвајања дечака и девојчица нема ништа. Што си запенио толико?


razlog zbog negodovanja je to sto je tako nesto nekome (na odgovornoim mestu) i palo na pamet, u 21. veku!

Ови на овим снимцима са Јутјуба нису православни... А и Немци су, јебига...

'Ајде сад, без страсти и жеље да вређаш оне који се не слажу баш у свему са тобом, да ми објасниш у чему је разлика између ових немачких силеџија, руских силеџија и српских силеџија?

Нема је...


u pravu si, nema razlike, ALI to ne znaci da treba da ih branim i kojekakvim Kostunjavim legalizmima (u zemlji u kojoj jos uvek ima Slobinih sudija) ocekujem da ce ih pravda stici. u najgorem slucaju moze da ih zadesi nanogvica, kao zasluzne gradjane.

Немој се заваравати да су ту мржњу у главе тих насилника усадиле цркве или било ко други...


umesto da ih "izvodi na pravi put", ta ista crkva ih organizuje i u tome je sva Kvaka 22. oko uzroka nastajanja takvih grupa se slazem sa tobom.

И да знаш, без обзира на сву ову нашу преписку која је понекад прелазила и у увреде, када би ови са овог мог снимка који сам окачио кренули на тебе, ја бих те бранио, па макар нас изгазили обојицу...


jel to znaci da ces se kao humanista prikljuciti Paradi, posto ce i tamo biti gazenih? nesto se moj rodjeni Bgd, a ni ostatak Srbije ne pretrze da stane u na stranu gazenih tada.

voleo bih da verujem u iskrenost ovih tvojih reci. i ako je zaista tako, da vas ima vise i da ste vala i glasniji! da nadglasate malko onu drugu stranu
8c_competizione 8c_competizione 21:03 12.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...

Nije sine nego 'ceri


izvinjavam se, nisam provalio

Tvoje dvoriste je Nemacka, nemoj sad da fantaziras o dvoristu iz koga si pobegao. A listam ja vesti pa tamo pise (izmedju ostalog, u tvom dvoristu) o ustreljenim emigrantima (Turskim) od strane nemackih fasista pa jos finansiranim od pojedinaca iz nemackih tajnih sluzbi.


vidis, u ovom "novom" dvoristu ce uhvaceni fasisti da najebu zbog toga. sudjenje je krenulo (dok se u "starom" dvoristu sudjenja odlazu dok ne zastare). klupko se polako odmotava. NPD (ultradesnicarska stranka) je polako, ali skoro pa sigurno pred zabranom. otkrivanjem gole istine o njima i policijskim istragama im je toliko smanjilo clanstvo u partiji, da u nekim gradovima cak zatvaraju odbore.

kada se u Srbiji bude okupilo toliko anti-nacista u protestu i budu toliko burno reagovali protiv budala, kao sto je to bilo ovde zadnji put u Berlinu, gde je na kraju policija morala da stiti bukvalno zivote nacista i da ih maricama vadi iz cabra, znacu da smo (dakle u "starom komsiluku" dobro.

u tome je razlika. niko ne tvrdi da budala bilo nije niti da ce biti, vec sta raditi sa njima i kako reagovati, te kao drzava i narod koju poruku poslati.

evo i nekoliko primera







tasadebeli tasadebeli 22:05 12.06.2013

Re: Ex, smem li otvoreno i bez ...


8c_competizione


razlog zbog negodovanja je to sto je tako nesto nekome (na odgovornoim mestu) i palo na pamet, u 21. veku!


Па и одговорнима у Министарству просвете је пре пар година пало на памет да препоруче школама да децу организовано воде на гледање филма Парада (као што се некад ишло на гледање Неретве, Сутјеске,...). Уместо да се деца најозбиљније упуте у то питање, понуђено је да се воде на гледање једне зашећерене филмске лимунадице која подилази широким народним масама... Знаш, бирократе умеју итекако да затупљују свако друштво...

umesto da ih "izvodi na pravi put", ta ista crkva ih organizuje i u tome je sva Kvaka 22. oko uzroka nastajanja takvih grupa se slazem sa tobom.


Не мораш да ми причаш о томе... Можда си схватио до сада, ја сам просветар и већ двадесет година се свакодневно рвем са проблемом насиља код младих људи... И када ми успе да макар једнога отргнем од тог чопора какве смо приказали на овим снимцима, будем пресрећан... Али, не организује то црква. То организују неке друге структуре које имају своје људе и у СПЦ. У појединим случајевима младих насилника ја сам велику помоћ имао од оних свештеника СПЦ који не припадају тим структурама... И зато све време покушавам да ти кажем да не можеш говорити тако уопштено: СПЦ, па СПЦ, па црква,... Црква је огроман организам, много људи њој припада и нису сви злонамерни...

jel to znaci da ces se kao humanista prikljuciti Paradi, posto ce i tamo biti gazenih?


Хоћу, отићи ћу онда када се на тој Паради буду појавили и моји пријатељи (и пријатељице) хомосексуалци којима до сада није ни на крај памети било да се прикључују томе јер у том свакогодишњем октобарском најављивању Параде и реакцији власти ти моји пријатељи препознају само дневнополитичке и ситношићарџијске интересе, а не борбу за њихова права... Ти моји пријатељи и пријатељице су углавном образовани људи и много паметнији од мене, па им ја заиста верујем када ми то кажу.

Онда када се ту истински буде радило о људским правима и слободама, а не о нечијој заради и дневнополитичким поенима, бићу присутан...
zox.zox zox.zox 02:36 07.06.2013

Dosta više

Par pitanja za "Petronijeviće" koji bi osudili ženu koja abortira kao ubicu:

1. Sa kim je ta žena začela?
2. Da li je zadovoljstvo u "pravljenju" zajedničko ali je krivica samo ženina?
3. Ako je abortus ubistvo kolika je krivica oca tog ubijenog deteta?

Nemam statističke podatke a sumnjam da je iko i radio takvo istraživanje ali pretpostavimo da bar 50% muškaraca zna za abortus koji je njegova partnerka imala. Ali to vas "Petronijeviće" ne sprečava da žene proglašavate ubicama a da ni ne pomislite da kažete da će i onaj drugi koji je učestvovao u stvaranju tog deteta i složio se sa abortusom biti saučesnik u ubistvu bar. Ne samo žena je kriva.

Dosta više licemerja.
bocvena bocvena 09:15 07.06.2013

Vreme prenosi iz Politike

<< VREME | BR 1170 | 6. JUN 2013.
LJUDI I VREME
Izjava nedelje >



Aleksandar Apostolovski,

novinar, "pravi čovek na pravom mestu", o tribini na kojoj je prisustvovao:

"Prijalo je biti muškarac na nedavno održanoj tribini ‘Žene u pravoslavlju’. U zgradi Vaznesenske crkve bilo je veoma tesno i sparno, ali je vredelo izdržati. Jer rečenice koje su se nizale, prijale su svakom muškom uhu koje se tamo zateklo, kao bajkovita muzika: žena je, dakle, ta koja održava porodicu. Ona treba da bude dobra majka, žena i baka, poslušna supruga. I da pritom ne bude pokorna."


Teodora Vasić,

monahinja, namesnica manastira Vavedenje u Beogradu, glas razuma u ovom društvu, govorila je o ulozi muškarca:

"Hrišćanstvo nije neka bogoslovska šema, nego praktičan život. Muškarac-muž je posebno služenje Bogu. A mi sve to tako olako i površno shvatamo. Muž treba da bude dobar čovek, uzoran, pošten, plemenit, pun razumevanja, ljubavi, da bude zaštitnik i stub svoje porodice. Da poštuje ženu i decu koju mu je Bog dao, jer će odgovarati za njih. Muž treba da sa ženom živi u ljubavi i saglasju, da se dogovaraju o svemu, ali da je on taj koji donosi odluke, za koje i odgovara. Ne sme da bude čovek koji fizički ili psihički maltretira svoju ženu ili decu. Nego da se brine o njima, da vaspitava decu i čuva svoju porodicu i svoj ugled, trudeći se da kroz sve to, kroz zajednički život ispunjava zapovesti Božje."


Dr Zorica Kuburović,

lekarka urgentne medicine, zaposlena u Hitnoj pomoći, u slobodno vreme i pisac:

"Iako nas društvene nauke uče da su muškarac i žena jednaki u svakom pogledu, životna praksa je pokazala da je prihvatanje tog naoko istinitog i već opšteg mesta u filozofiji, pravu, sociologiji naškodilo ne samo ženama nego i muškarcima, porodici i opštem ustrojstvu društva. Opšte beščašće koje je ženu svelo na sredstvo rada, u ime jednakosti sa muškarcem, emancipacije i sticanja iluzije političkih prava i ekonomske samostalnosti, počelo je najpre ubijanjem vere u ženi. Taj proces obezboženja, dosledno i uporno sprovođen kroz istoriju, u našem veku je doveo do razaranja toliko porodica, do ubijanja toliko začete dece, da nijedan genocid nije ravan tom zločinu, koji je u pravoslavnom svetu počeo odvajanjem žene od njene suštine, njenim namernim i nasilnim skretanjem sa bogočovečanskog puta."


Dina Čolić Anđelković,

nekadašnja voditeljska zvezda bivše Jugoslavije, sada pre svega pravoslavna vernica, jedna od učesnica tribine, opisivala je žensku misiju u pravoslavnom svetu:

"Žena treba da poštuje muža, a muž da je voli. Savremene žene su izgubile tu ulogu. Radi se sve na tome da one postanu – muškarci. Ali, sve karijere, poslovne i političke, jednom prođu. I šta na kraju ostaje? Nesrećna, usamljena žena bez porodice. Đavo, međutim, nije završio svoj posao sa uništavanjem pravoslavlja i porodice. Na tome se i dalje intenzivno radi."

Kako su "najlepše noge SFRJ" zakoračile u pravoslavlje:

"Kad sam pokrila noge, otkrila sam um, srce i dušu. I ja sam živela život svoje generacije: od komunizma, hipi-pokreta, vođena onim stihom: ‘Uzmi sve što ti život pruža’. U jednom trenutku sam shvatila – to nije to."

("Politika"


Samo dalje od javnog života i škola, molim!
predatortz predatortz 09:22 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike


Samo dalje od javnog života i škola, molim!



A koji ti problem imaš sa stavovima kojima se ljudi pozivaju na ljubav,slogu,poštovanje...?
bocvena bocvena 09:31 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

U tome i jeste stvar, što ovo nisu reči koje pozivaju na ljubav, slogu i poštovanje nego na pokornost Bogu i muškarcu jer đavo ne spava, bau-bau!

predatortz predatortz 09:35 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

bocvena
U tome i jeste stvar, što ovo nisu reči koje pozivaju na ljubav, slogu i poštovanje nego na pokornost Bogu i muškarcu jer đavo ne spava, bau-bau!



A šta ti očekuješ, o čemu da se govori na skupovima vernika ?
Ja sam praktičan čovek, na stvari gledam racionalno.
Da li tebe neko obavezuje da posećuješ ovakve skupove ?
Da li su stavovi, izneti na njima, obavezujući po tebe?

Ako je odgovor ne, a mislim da jeste, onda ti zadireš u njihove, a ne oni u tvoje slobode.
expolicajac expolicajac 09:37 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

A koji ti problem imaš sa stavovima kojima se ljudi pozivaju na ljubav,slogu,poštovanje...?

Sa pozivanjem na ljubav, slogu i poštovanje, ništa. Ali sa diskriminacijom žene, e to je već veliki problem. Hirišćanstvo mora ozbiljno da se pozabavi tim stereotipom ako misli da zadrži svoju misionarsku premisu. Ograničenost pravoslavlja je u onoj staroj srpskoj " Drži se ko pijan plota".

Kako mi nedostaje profesor Bigović i kako je rano otišao.
predatortz predatortz 09:41 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike


Sa pozivanjem na ljubav, slogu i poštovanje, ništa. Ali sa diskriminacijom žene, e to je već veliki problem. Hirišćanstvo mora ozbiljno da se pozabavi tim stereotipom ako misli da zadrži svoju misionarsku premisu. Ograničenost pravoslavlja je u onoj staroj srpskoj " Drži se ko pijan plota".


Žene nisu glupe, niti su u obavezi da budu vernice. Boba je postavila citate žena koje jesu vernice. Ja im pravo na mišljenje,verovanje i vlastite stavove ne bih osporavao.

Edit:

Pokojnog Bigovića sam lično poznavao, a dobar sam sa mnogim iz njegovog miljea. Nisu njegovi stavovi nešto drastično odudarali od stavova Crkve. Čak, njegove smatraju za 'tvrdu liniju'...
bocvena bocvena 09:46 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Da ponovim...
Samo dalje od javnog života i škola, molim!


Njihovo je da se bore za proširenje uticaja, moje da ih podsetim da smo sekularna država. I onda svako srećno na svoju stranu ili na piće.

predatortz predatortz 09:49 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

bocvena
Da ponovim...
Samo dalje od javnog života i škola, molim!


Njihovo je da se bore za proširenje uticaja, moje da ih podsetim da smo sekularna država. I onda svako srećno na svoju stranu ili na piće.


Onda se ovo tvoje
Samo dalje od javnog života
ne uklapa u rečeno.
Sve dok misliš da postoje ljudi koji treba da budu isključeni iz javnog života, nemoj se puno pozivati na toleranciju
bocvena bocvena 09:54 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Izvini, ali podržavati jačanje uticaja bilo koje organizovane religije je civilizacijski dokazano tupavo. Osim njihove lične koristi i verskih ratova, malo ja tu ljubavi i poštovanja vidim. Pogotovo za žene.

Vrlo tolerišem, ali mi ne pada na pamet da oćutim kad se zanesu.
predatortz predatortz 09:58 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Izvini, ali podržavati jačanje uticaja bilo koje organizovane religije je civilizacijski dokazano tupavo


Proverio sam u rečniku , podržavanje i ne sputavanje ne označavaju isti pojam.
Dakle, ja ništa ne podržavam, samo smatram da nemam pravo da sputavam tuđ izbor, sve dok taj izbor ne postane, protivno mojoj volji, obavezujući po mene.

A što se ratova tiče, nisu svi ratovi verski.
freehand freehand 10:00 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

A što se ratova tiče, nisu svi ratovi verski.

Ali su svi ekonomski.

predatortz predatortz 10:01 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

freehand
A što se ratova tiče, nisu svi ratovi verski.

Ali su svi ekonomski.



Slažem se.
bocvena bocvena 10:04 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Ispovedaj šta god hoćeš, ali ne očekuj da u sekularnoj državi menjaš zakone jer ti vera tako nalaže.
Kraj priče.

Jedno je pravo na veroispovest, a drugo verska propaganda.
A što se ratova tiče, nisu svi ratovi verski.


Ali su svi ekonomski.

Ko je i rekao da su svi verski? Verski su onako baš divno licemerni.
predatortz predatortz 10:13 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

bocvena
Ispovedaj šta god hoćeš, ali ne očekuj da u sekularnoj državi menjaš zakone jer ti vera tako nalaže.
Kraj priče.

Jedno je pravo na veroispovest, a drugo verska propaganda.


Znaš li ti koja je procedura za promenu zakona ?

Sasvim je legitimno podnošenje procedure za promenu bilo kog zakona, a zakon se menja samo ako ga izglasa većina u Skupštini.

Sad, ti nesvesno, osporavaš ljudima pravo na osnovnu demokratsku slobodu.
Evo ti primer:

Po važećem zakonu, brak je zajednica muškarca i žene, zasnovana na slobodnoj volji.

Smatraš da ne treba dozvoliti ljudima pravo na inicijativu za legalizovanje istopolnih zajednica ?

Ja ne smatram da im to pravo treba osporiti.
arianna arianna 10:13 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

predatortz
freehand
A što se ratova tiče, nisu svi ratovi verski.

Ali su svi ekonomski.



Slažem se.


jel postoje ratovi iz ljubavi?

kako se karakterišu oni naši bratoubilački ratovi? ekonomski ili.....?
Trojanski rat, pa rat crvene i bele ruže?<<
expolicajac expolicajac 10:15 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Žene nisu glupe, niti su u obavezi da budu vernice. Boba je postavila citate žena koje jesu vernice. Ja im pravo na mišljenje,verovanje i vlastite stavove ne bih osporavao.

Nešto mi nije jasno? Naravno odgovori ako smatraš svrsishodnim. Kroz naše druženje, ovde na blogu, stekao sam utisak da tvoja supruga i njena majka imaju značajn uticaj na tebe. To mi se nekako ne uklapa u tvrdu odbranu hrišćanskog principa i podređenosti žene-vernika, muškarcu-verniku.
To je onaj problem sa hrišćanstvom u Srbiji. Ako si Hrišćanin, onda si u svojim ovozemaljskim postupcima ograničen u svom postupanju kako prema drugim ljudima tako i prema primarnoj porodici. Ako počneš da ih u potpunosti primenjuješ dolaziš u sukob sa realnim životom i ostaje ti jedino da se izoluješ, a to moraš priznati, nije moguće. Ako jedno sprovodiš javno a drugo u kući, onda je to licemerje, kojim diskredituješ veru, jer osnova hrišćanstva je javno i svakodnevno "objavljivanje božijeg postojanja" kroz držanja propisanih crkvenih pravila.
Ima mnogo stvari u poslanicama Sabora Srpske pravoslavne crkve koje su u neskladu sa razvojem čoveka kao duhovnog i svetovnog bića nalik bogu, koje pokazuju njihovo nerazumevanje Boga, a više održavaju interese koji njima idu u prilog.

predatortz predatortz 10:16 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

jel postoje ratovi iz ljubavi?


Postoje. Građanski rat u BiH. Toliko smo se voleli, da nismo mogli da podnesemo toliku ljubav, pa smo se poklali!
predatortz predatortz 10:20 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Nešto mi nije jasno? Naravno odgovori ako smatraš svrsishodnim. Kroz naše druženje, ovde na blogu, stekao sam utisak da tvoja supruga i njena majka imaju značajn uticaj na tebe. To mi se nekako ne uklapa u tvrdu odbranu hrišćanskog principa i podređenosti žene-vernika, muškarcu-verniku.


Loša analiza, koleza

Niti sam se nekad izjasnio kao vernik, čak više puta sam rekao da sam više tradicionalista nego neki vernik, niti sam rekao da žena ne treba da ima uticaj na ono što se dešava u porodici. Ako ćemo pošteno, ženski uticaj je često razumniji i ispravniji.

expolicajac expolicajac 10:22 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Loša analiza, koleza

Niti sam se nekad izjasnio kao vernik, čak više puta sam rekao da sam više tradicionalista nego neki vernik, niti sam rekao da žena ne treba da ima uticaj na ono što se dešava u porodici. Ako ćemo pošteno, ženski uticaj je često razumniji i ispravniji.

Pa dobro kad ti kažeš da je tako, tako je.
freehand freehand 10:31 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

arianna
predatortz
freehand
A što se ratova tiče, nisu svi ratovi verski.

Ali su svi ekonomski.



Slažem se.


jel postoje ratovi iz ljubavi?

kako se karakterišu oni naši bratoubilački ratovi? ekonomski ili.....?
Trojanski rat, pa rat crvene i bele ruže?

Šta je nejasno? Ratovi iz ljubavi?
Lepa Jelena? Aha.
I šta znači pitanje o našim bratoubilačkim ratovima? Velike sile prilagođavale geografske pojmove svojim interesima, ovdašnje oligarhije se dohvatile prvobitne akumulacije kapitala.
Bašibozuk ginuo pod šarenim krpama i sa debilnim parolama.
Uvek isto.
Crvena i Bela ruža?
Šta tu nije jasno? Tukli se zbog časti? Ili zbog prestola=vlasti=imanja?

BTW, najviše volim definiciju politike i političke borbe kao borbe za upravljanje državnom kasom. Sve ostalo je sadržano u tome.
arianna arianna 10:37 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

najviše volim definiciju politike i političke borbe kao borbe za upravljanje državnom kasom.


pa koja je to politika i politička borba, kad nam Mirosinkin mali i dalje rizničar?
bocvena bocvena 10:38 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Sad, ti nesvesno, osporavaš ljudima pravo na osnovnu demokratsku slobodu.

Njao, siročići:)

Možemo ovako do sutra. Ti se igraš branjenja neodbranjivog igrajući na kartu samo slobode govora (koju ja ni ne dovodim u pitanje), a ja kažem da u sekularnim državama (dakle, dok se ne promeni ustav) versku propagandu treba marginalizovati, a u školama i zabraniti.

Nisam propagirqla nabijanje na kolac i lomače, samo da kad krenu da mojoj ćerki ispiraju mozak sa tim gde joj je kao ženi mesto i da nema pravo na abortus, ja kažem - No passaran!
freehand freehand 10:42 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

arianna
najviše volim definiciju politike i političke borbe kao borbe za upravljanje državnom kasom.


pa koja je to politika i politička borba, kad nam Mirosinkin mali i dalje rizničar?

Pa ta koju sam naveo. A uostalom - što mene pitaš, nisam ga ja postavio tu.
predatortz predatortz 10:42 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Nisam propagirqla nabijanje na kolac i lomače, samo da kad krenu da mojoj ćerki ispiraju mozak sa tim gde joj je kao ženi mesto i da nema pravo na abortus, ja kažem - No passaran!


A što će tvoja ćerka na tom skupu, jer versku nastavu nije u obavezi da pohađa?
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:48 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

ja kažem da u sekularnim državama (dakle, dok se ne promeni ustav) versku propagandu treba marginalizovati


A kako se to radi?

Zabranom popovima da govore u javnosti, doziranjem prava, slobode?

Mislim da razumem tvoj rezon, ali mi se čini da pucaš u pogrešnu metu.
Protiv verske propagande jedini efikasan metod je jaka kontraargumentacija, a nikako osporavanje ili ograničavanje prava da iznose svoje stavove, ili vrše propagandu, svejedno.

Ako oni kažu da treba zabraniti abortus, onda se valja argumentima pobijati taj njihov stav, a tih argumenata ima i te kako.

arianna arianna 11:03 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Pa ta koju sam naveo. A uostalom - što mene pitaš, nisam ga ja postavio tu.


kog da pitam? ti si kanda predstavnik poštene inteligencije i deo naroda. Narod je valjda taj koji menja i postavlja

nije free, nije ex, nije predator, pa ko ga postavi, po n-ti put?
predatortz predatortz 11:06 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

samo da kad krenu da mojoj ćerki ispiraju mozak sa tim gde joj je kao ženi mesto i da nema pravo na abortus, ja kažem - No passaran!


Primećuješ li koliko je ova tvoja 'argumentacija' slična 'argumentaciji' onih koji tvrde da priča oko LGBT prava 'truje njihovu decu' ?

Nadam se da ti je ovo dovoljan dokaz da, po ovom pitanju, nemaš pravo...
bocvena bocvena 11:43 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

A kako se to radi?

Upravo vaspitavanjem javnosti kontraargumentima. Ako sekularno društvo (društvenim konsenzusom) promoviše vrednosti kao što su pravo žene na abortus i poštovanje prava svih manjina (pa i seksualnih), te svaku vrstu tolerancije (a to rade svi od predsednika do vaspitačice, bez obzira na njihova verska uverenja), onda se sami marginalizuju.

Važeći zakoni su tolerantniji od verske dogme. Crkva je jedna elitistička organizacija, ona indulgencije i raj obećava samo svojoj pastvi. Država, jadna, mora da se brine o svima:)

freehand freehand 12:03 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

ti si kanda predstavnik poštene inteligencije i deo naroda.

Ne, ja nisam ničiji predstavnik. Ni biran, ni izabran, ni oktroisan, ni samodržac.
pa ko ga postavi, po n-ti put?

Ja sumnjam na Vučićdačića. A ti?

arianna arianna 12:23 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Ne, ja nisam ničiji predstavnik. Ni biran, ni izabran, ni oktroisan, ni samodržac.


šteta ... verujem da bi značila ovoj državi poštena inteligencija

Ja sumnjam na Vučićdačića. A ti?


ne sumnjam...pitam, tek da vidim dal ne promašujem poentu

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:25 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

jel postoje ratovi iz ljubavi?

Postoje ti ratovi ruža...

freehand freehand 12:43 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

šteta

Ma kakva šteta. Država se sačuvala fizički a Frihend kao iluzija.
ne sumnjam...pitam, tek da vidim dal ne promšujem poentu

Pa jes, eto ja se trudio da budem nudar i zaboravim Vecu Pecu i njene belaće. I ne ide mi, jebiga.
antioksidant antioksidant 12:49 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

pokornost Bogu i muškarcu

ok
na prvom i ne insistiram
antioksidant antioksidant 12:51 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Sve dok misliš da postoje ljudi koji treba da budu isključeni iz javnog života

religija je privatna stvar?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:12 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

religija je privatna stvar?

jeste. da li veruješ u boga (i kog?) treba da bude vrlo intimna stvar. e sad, pošto se religija isplati, onda je to sve samo ne privatna stvar.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:14 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

poštena inteligencija

samo još da mi se objasni i termin nepoštena inteligencija?
expolicajac expolicajac 13:24 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

BebaOdLonchara
poštena inteligencija

samo još da mi se objasni i termin nepoštena inteligencija?

Ja sam za fašiste, nepoštena inteligencija, a za anti fašiste poštena. Jednostavno zar ne.
petronijevic001 petronijevic001 15:58 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Par pitanja za "Petronijeviće" koji bi osudili ženu koja abortira kao ubicu:

1. Sa kim je ta žena začela?
2. Da li je zadovoljstvo u "pravljenju" zajedničko ali je krivica samo ženina?
3. Ako je abortus ubistvo kolika je krivica oca tog ubijenog deteta?

Nemam statističke podatke a sumnjam da je iko i radio takvo istraživanje ali pretpostavimo da bar 50% muškaraca zna za abortus koji je njegova partnerka imala. Ali to vas "Petronijeviće" ne sprečava da žene proglašavate ubicama a da ni ne pomislite da kažete da će i onaj drugi koji je učestvovao u stvaranju tog deteta i složio se sa abortusom biti saučesnik u ubistvu bar. Ne samo žena je kriva.

Dosta više licemerja.


Ja nigde nisam pominjao samo žene već sve učinioce ovog dela, što se odnosi i na muškarce i žene.Muškarac-partner može biti u ulozi podstrekača, saizvršioca, pomagača, i on je svakako ubica kao i zdravstveni radnik koji preduzima ovaj zahvat.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:02 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Ja nigde nisam pominjao

a, ipak si muško? onda ono bolid stoji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:15 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Muškarac-partner može biti u ulozi podstrekača, saizvršioca, pomagača, i on je svakako ubica kao i zdravstveni radnik koji preduzima ovaj zahvat.

E, kad pola države završi u apsu, biće potrebno samo par dana da se abortus ponovo legalizuje.
angie01 angie01 17:25 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Ja nigde nisam pominjao samo žene već sve učinioce ovog dela, što se odnosi i na muškarce i žene.Muškarac-partner može biti u ulozi podstrekača, saizvršioca, pomagača, i on je svakako ubica kao i zdravstveni radnik koji preduzima ovaj zahvat.


hebote-naci samo bezgresno zacece, sva ostala da se kazne!
not2old2rock not2old2rock 18:59 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

expolicajac
BebaOdLonchara
poštena inteligencija

samo još da mi se objasni i termin nepoštena inteligencija?

Ja sam za fašiste, nepoštena inteligencija, a za anti fašiste poštena. Jednostavno zar ne.


Sto lepo ne kazes komunac ?
petronijevic001 petronijevic001 19:08 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

BebaOdLonchara
Ja nigde nisam pominjao

a, ipak si muško? onda ono bolid stoji.


Ne mogu da zamislim veće bolide od onih koji veruju u neko "pravo na abortus".Iza tog prava stoji jedino zakonska fikcija da ljudsko biće u određenom stadijumu svog razvoja nije čovek i da ga je dozvoljeno raskomadati ili na drugi način uništiti.To je isto kao da država propiše da čovek preko 65 godina nije čovek i da se može bez problema ubiti jer je reč o nekom neživom objektu.



hoochie coochie man hoochie coochie man 19:32 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

a to rade svi od predsednika do vaspitačice


Onda su ti krivi predsednik i vaspitačica što to ne rade, a ti opalila po crkvi.
U tome je naš nesporazum.
A i ti sama si više zaokupljena crkvom nego državom.
Pusti ljude neka propagiraju svoje stavove, nemoj im ograničavati prava pošto oni tvoja ni na koji način ne ograničavaju.

expolicajac expolicajac 20:05 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

not2old2rock

Sto lepo ne kazes komunac ?

Šta reći, a ne uvrediti te.
8c_competizione 8c_competizione 20:06 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

koji ti problem imaš sa stavovima kojima se ljudi pozivaju na ljubav,slogu,poštovanje...?


izvini Konz, ali o cemu ti to? da se stvarno drze iskonske vere, niko im ne bi ovde nista zamerao. umesto toga imas u realnosti OVO, kakva crna ljubav prema bliznjem svome, kakva sloga, kakvo postovanje ljudskog zivota ...?

tema teksta je bila abortus iliti pravo na oduzimanje zivota, te je tu crkva zapela kako niko nema prava na to. a onda im spomenes Paradu. da vidis kako oci zakrvave onda, a iskoci zila glipaca preko cela! onda se na neciji zivot naprasno zaboravi! ko jebe abortus onda, drzte pedera!







8c_competizione 8c_competizione 20:10 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

A što će tvoja ćerka na tom skupu, jer versku nastavu nije u obavezi da pohađa?


Predatorz, cini mi se da je vise puta ovde pisano a i provlacilo se i po ostalim medijima da nije redak slucaj da djaci koji pohadjaju versku nauku vrlo cesto maltretiraju one koji to ne rade, upravo zbog toga

to ti nije ni malo indikativno i ni najmanje ne bode oci?

ako ti to naizgled bezazleno ne bode oci, kako ce ti tek ozbiljnije stvari onda?
8c_competizione 8c_competizione 20:13 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Ako oni kažu da treba zabraniti abortus, onda se valja argumentima pobijati taj njihov stav, a tih argumenata ima i te kako.


argumentovana rasprava bi bila najbolje resenje ukoliko bi postojala mogucnost preispitivanja sopstvenih stavova, sto je u crkvi "zakonom" zabranjeno kao najveca jeres. tako ta i u najboljoj nameri (teorija samo) ne bi uspelo.
8c_competizione 8c_competizione 20:14 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

e sad, pošto se religija isplati, onda je to sve samo ne privatna stvar.


8c_competizione 8c_competizione 20:16 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

hebote-naci samo bezgresno zacece, sva ostala da se kazne!


znaci zabraniti penetraciju

da znas

8c_competizione 8c_competizione 20:17 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

nemoj im ograničavati prava pošto oni tvoja ni na koji način ne ograničavaju.


o cemu vi to francuska sobarice?
zilikaka zilikaka 20:19 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Ne mogu da zamislim veće bolide od onih koji veruju u neko "pravo na abortus".Iza tog prava stoji jedino zakonska fikcija da ljudsko biće u određenom stadijumu svog razvoja nije čovek i da ga je dozvoljeno raskomadati ili na drugi način uništiti.To je isto kao da država propiše da čovek preko 65 godina nije čovek i da se može bez problema ubiti jer je reč o nekom neživom objektu


Aj onda probaj da zamisliš redovnu situciju u klinikama za vantelesnu oplodnju.

Za svaki slučaj da nacrtam, to ti je kad se jajne ćelije izvuku a onda u laboratorijskim uslovima oplode sprermatozoidom.
Nakon oplodnje počinje deoba, takođe u laboratorijskim uslovima, da bi se tek nakon nekoliko dana embrion vratio u matericu.
E, al gde je kvaka.

Prilikom veštačke stimulacije žena u tom ciklusu ima i desetak jajnih ćelija.
Kad se vrši oplodnja, obično bude i nekih ćelija gde ne počne sa deobom, pa se zato uvek oplodi vise nego što će se vraćati.
Međutim, vrlo često broj embriona, kod kojih je počela deoba, bude prevelik, i ne smeju se sve vraćati, jer postoji velik rizik od mnogostruke trudnoće.

Tada se odabere određen broj, a ostale, (samim tim što nisu vraćene), propadaju.

Dakle, zamisli ti sad osobu koja vrši taj odabir.

Sa jedne strane pomaže da se stvori bar jedan novi život, ali, sa tvoje tačke gledišta, redovno vrši višestruka ubistva.

Msm, da li bi mu na suđenju, (kao pravnik), to uzeo/la za olakšavajuću okolnost.



P.S. Moje iskustvo govori da osobama sa takvim stavovima ni slučajno ne treba pokušavati da utičeš na mišljenje.

Zato, samo ti opušteno...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:25 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

argumentovana rasprava bi bila najbolje resenje ukoliko bi postojala mogucnost preispitivanja sopstvenih stavova, to je u crkvi "zakonom" zabranjeno kao najveca jeres


A što je tebi toliko važno da crkva preispita svoj stav?
Što se mene tiče ne mora uopšte da ga preispituje.
Argumentacija za legalan abortus treba da bude upućena onima koji o tome odlučuju. Treba njima objasniti da je crkveni stav pogrešan, a ne crkvi. Crkva neka misli šta hoće.

Dakle, crkva kaže abortus treba zabraniti i navodi neke svoje argumente, neko drugi navede jače argumente za legalan abortus, i onaj ko odlučuje o tome, građani preko svojih predstavnika u skupštini, donesu određeni zakon. Recimo takav da je abortus legalan.
Crkva i dalje misli da abortus treba da bude zabranjen, i dalje propagira taj stav, ali abortus je legalna stvar, žene o tome same odlučuju ma šta crkva govorila.
I to je sva mudrost poštovanja prava drugih na različit stav.

Stvarno, što se malo ne posvetiš tim osnovnim stvarima?
Lakše se razmišlja kad se osnove poznaju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

o cemu vi to francuska sobarice?


Ma o tome da tebi ama ništa nije jasno, a hteo bi nešto kao da polemišeš.
not2old2rock not2old2rock 20:30 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

expolicajac
not2old2rock

Sto lepo ne kazes komunac ?

Šta reći, a ne uvrediti te.


Sto, jel' te sramota sto si komunac ?
angie01 angie01 20:31 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

znaci zabraniti penetraciju



je l si cuo ti za Jocu Zlatoustog!?
8c_competizione 8c_competizione 20:46 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Ne mogu da zamislim veće bolide od onih koji veruju u neko "pravo na abortus".Iza tog prava stoji jedino zakonska fikcija da ljudsko biće u određenom stadijumu svog razvoja nije čovek i da ga je dozvoljeno raskomadati ili na drugi način uništiti.To je isto kao da država propiše da čovek preko 65 godina nije čovek i da se može bez problema ubiti jer je reč o nekom neživom objektu.


jel to isto znaci i da ne podrzavas odstranjivanje raka nekog tkiva? ne podrzavas secenje noktiju i kose?

priblizavas se definitivnom prvom mestu za talibana nedelje
8c_competizione 8c_competizione 20:54 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

Stvarno, što se malo ne posvetiš tim osnovnim stvarima?
Lakše se razmišlja kad se osnove poznaju.


Hoochie, kao idealisti ti zaista ne zameram na utopistickim stavovima. u nekom normalnom drustvu, tvoja teorija bi bila nesto sto bih apsolutno razumeo i podrzavao.

e sada, posto je Srbija vrlo cudna sekularna drzava, u kojoj premijer ide na konsultacije u SPC, patrijarh izdaje proglase kako postupati u slucaju pokusaja odrzavanja Parade ili slicnih stvari, ceo idealni sistem pada u vodu!

upravo tu je nas raskorak

sto ne znaci da ne zelim Sbiji da dodje jednog dana do idealne situacije koju opisujes!
freehand freehand 20:54 07.06.2013

Re: Vreme prenosi iz Politike

ne podrzavas secenje noktiju i kose?

priblizavas se definitivnom prvom mestu za talibana nedelje



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana