Budućnost| Obrazovanje

Peticija

nurudin RSS / 22.01.2017. u 21:40

 

 321154_d3732e92-c080-4f7e-97cf-12e17e92f7d4-635x357.jpg

Министар образовања најавио је да ће се новим Законом о основама система образовања и васпитања (ЗОСОВ) променити састав школских одбора. До сада су школски одбор чинила по три члана из редова запослених, родитеља и представника локалне самоуправе. Уколико се усвоји предлог министра, биће пет представника локалне самоуправе и по два представника родитеља и запослених. Представнике локалне самоуправе бирају странке на власти. Мандате свих чланова верификује скупштина општине. У последње време се у неким општинама догодио преседан – одборници нису желели да верификују мандате наставницима које је наставничко веће изгласало. Нису им политички били по вољи. Тада је постало јасно да политичарима више није довољно да постављају своје кадрове за директоре, већ да желе да се питају за све, укључујући и за оно у шта се нимало не разумеју. Широм Србије у школским одборима (који су надређени директорима) седе недовољно образовани људи који одлучују о важним питањима, која се тичу не само запослених већ и свих ђака, па и њихових родитеља.

 

Због тога захтевамо да школски одбор има девет чланова, укључујући и председника, и то: четири представника запослених, три представника родитеља и два представника локалне самоуправе. Представници локалне самоуправе морају имати најмање седми степен стручне спреме, и бити представници делатности од значаја за образовање (култура, социјални рад, саветовалиште за младе, спорт, или уже стручне области за средње стручне школе).

Тражимо и да чланове из редова представника локалне самоуправе именује и разрешава скупштина јединице локалне самоуправе, док представницима запослених и родитеља само верификује мандат, без могућности утицаја на њихов избор.

Док нам кроз обраћања јавности министар поручује да ће школе постати аутономније, а директори имати већу одговорност за свој рад, кроз нови закон уводи централизацију школства и опасно повећава простор локалним политичарима да одлучују о свему. Струка се повлачи пред политичким кадрирањем, повећава се могућност да директоре нико не контролише, односно да се спорна питања решавају на страначким састанцима, а да се на састанцима школских одбора само подижу руке и све изгласава страначком већином. То, даље, још шире отвара врата за негативну селекцију при запошљавању, односно за давање предности страначким кадровима. Данас је то посебно опасно, јер нови страначки кадрови све чешће имају веома сумњиве квалификације. То ће директно утицати на квалитет наставе и образовања које ће ученици понети из школа. И до сада је било партијског кадрирања, али размере које ће та појава добити новим законским решењима је веома забрињавајућа.

Због тога захтевамо да за директора не може бити изабрано лице које нема подршку најмање 51% свих чланова наставничког већа, који су засновали радни однос на неодређено. Оне који нису у сталном радном односу, директори обично држе у шаци. С обзиром на то да в.д. статуси код нас незаконито трају годинама, и тражимо да за в.д. директора буде неопходна подршка запослених.

Захтевамо да се заустави политизација школства, да се директори бирају по јасним критеријумима и независно од политичке подобности, а на основу радне биографије и поднетог плана развоја установе током једног мандата, као и да се пооштре критеријуми за примање наставног кадра у радни однос, уз смањење дискреционих права директора. Нека се политичари баве налажењем средстава за опремање школа, ученичке стипендије, ученички превоз, помоћ социјално угроженим ђацима. Нека се боре против дилера око школа, нездраве брзе хране у близини школских зграда, паса луталица по школским двориштима. Нека нам омогуће школске полицајце у свакој школи. Нека се баве побољшањем општих услова, а нека струку оставе онима који су за то школовали. Маргинализација способних у корист подобних неће нашем образовању донети ништа добро. Последњи пример је најава смене помоћнице министра за средње образовање и васпитање и образовање одраслих, да би се на њено место довео функционер странке на власти. Што више политике у школама, то мање квалитетног образовања.

Ако сте просветни радник или родитељ ђака, потпишите ову петицију. Ако нисте ни једно ни друго, али имате свест о далекосежним последицама овог тренда у српском образовању, потпишите петицију.

Хвала.

 Петиција 

Аутори петиције: 

 

Душан Благојевић

Љубинка Недић

Аленка Пантић

Горан Херлинг

Јасна Богуновић Марковић 

Atačmenti



Komentari (31)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 22:21 22.01.2017

koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

...u medjuvremenu su se nakupili zaposleni, koji su dosli sa papiricem preporuke,...znate, juce je X javio za mene,...aaa, to ste vi, izvolite, sa'cemo.


...mi smo bas pre mesec dana izabrali predstavnika roditelja za skolski odbor na savetu- jedan je bio otisao, pa da popunimo,...i predlozen je roditelj, koji je, kako sam kaze i prosvetni radnik,...ali koji isto tako na sastancima, ako se bilo ko usudi da iznese neki problem i kritikuje, odmah spremno brani, ako treba i da kidise raznim sredstvima,...predlozili ga zaposleni u skoli:)),...meni palo na pamet da kazem da se ne slazem i da obrazlozim zbog cega, da smatram da neko ko pokriva sve nedostatke, umeto da ih evidentira i potrudi se da ih popravi, nije pogodan da bude u telu koje nadzire rad skole,....al sam odustala iz prostog razloga- sto bih bila jedina na toj strani, ne zato sto se plasim ili imam neki interes u tome da ne budem, nego jer je besmisleno.

podrsak vama!
nurudin nurudin 22:33 22.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

podrsak vama!


Хвала, Енџи!


meni palo na pamet da kazem da se ne slazem i da obrazlozim zbog cega, da smatram da neko ko pokriva sve nedostatke, umeto da ih evidentira i potrudi se da ih popravi, nije pogodan da bude u telu koje nadzire rad skole,....al sam odustala iz prostog razloga- sto bih bila jedina na toj strani, ne zato sto se plasim ili imam neki interes u tome da ne budem, nego jer je besmisleno.


Ипак мислим да је требало да кажеш.
angie01 angie01 22:49 22.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Ипак мислим да је требало да кажеш.


pa evo, i sama se stalno preispitujem- al ne mozes da verujes kako ti sastanci uopste izgledaju-ukratko, odrzavaju se samo da bi se ispostovala forma, od silnih problema, nikada se nista nije resilo i sve se opravdava nekim nemogucnostima, zbog para, ovog/onog,...roditelji sami pisali razne molbe na adrese istanci koje bi trebalo da neke stavri rese i ako uopste stigne odgovor i on je upakovano odbijanje zbog neznamcega.

nesto mi deluje, kao da smo u onoj ludoj sobi, mozes da se vrtis, udaras, vices, skaces, al samo sebi naudis,...mnogo vise njh gleda kroz ono prozorce, s druge strane vrata.
nurudin nurudin 23:42 22.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

angie01
Ипак мислим да је требало да кажеш.


pa evo, i sama se stalno preispitujem- al ne mozes da verujes kako ti sastanci uopste izgledaju-ukratko, odrzavaju se samo da bi se ispostovala forma, od silnih problema, nikada se nista nije resilo i sve se opravdava nekim nemogucnostima, zbog para, ovog/onog,...roditelji sami pisali razne molbe na adrese istanci koje bi trebalo da neke stavri rese i ako uopste stigne odgovor i on je upakovano odbijanje zbog neznamcega.

nesto mi deluje, kao da smo u onoj ludoj sobi, mozes da se vrtis, udaras, vices, skaces, al samo sebi naudis,...mnogo vise njh gleda kroz ono prozorce, s druge strane vrata.


Знаш како, присуствовао сам састанцима, тако да могу да замислим. Али је кључни проблем што људи који имају шта да кажу ипак реше да не проговоре.
angie01 angie01 23:56 22.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Али је кључни проблем што људи који имају шта да кажу ипак реше да не проговоре.


pa vidi, da izaberu nekog kao sto sam ja-greskom, naravno,...pa posle prvog satanka odbora, gde bih normalno izlozila svoje misljenje i ne bih preskocila sve sta treba da se popravi, ispisali bi iz skole i dete i mene:)),

hocu da ti kazem, da meni deluje da oni-svi postavljeni, od direktora pa nadalje, sluze samo da izravnavaju pesak, od njih se nista drugo ni ne ocekuje,...ako se apsolutno svaki problem zataskava, a resavaju se samo pojedincni, iza vrata, a preko veze, da ne spominjem koje vrste- onda nesto opasno nije u redu i u tome ucestvuju SVI odgovorni, gde jedan glas zvuci kao zujanje komarca, koji se lako sklepi rukom.

mora da se stvori neka kriticna masa- prvo po svim telima ministarstva, da rade odgovorni ljudi,...kako je moguce da instanca inspektora nikada ne resi nista, ...i to nije od sada, ima tome vise od dvais godina,...kako je moguce da pedagozi ne odradjuju svoju ulogu u odnosu na profesore-koji su u poslednje vreme stvarno cista katastrofa, a oni preostali dobri i kvalitetni su tretirani kao gubavci, jer kvare uspostavljeni trend.

ne znam sta da ti kazem, al trenutno sam u fazi- samo da mi i ovaj mladji izadje iz sistema skolstva i da se svi spasemo bede.
arianna arianna 23:59 22.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

. Али је кључни проблем што људи који имају шта да кажу ипак реше да не проговоре.



Neko progovori, neko reši nešto i da preduzme, neko reši da se aktivno uključi, pa završi na ulicu<<<

Iskreno, žao mi bivšeg ministra prosvete, kao ČOVEKA. Ipak je bio univerzitetski profesor. Zar je moguće da u sistemu na čijem je bio čelu, nema mesta za ljude poput njega?
angie01 angie01 00:09 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Neko progovori, neko reši nešto i da preduzme, neko reši da se aktivno uključi, pa završi na ulicu<<<


ne znam sta je on tacno aktivno preduzeo- sem da je imao velike politicke ambicije i na tome radio.

ovu pricu bih uzela sa rezervom- dok ne proverim, jer mu poznajem familiju i krajnje sve nelogicno deluje.
karabasbarabas karabasbarabas 16:19 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

angie01
http://www.blic.rs/vesti/politika/blic-pronasao-vuksanovica-bivsi-ministar-nije-ni-beskucnik-ni-bez-posla-evo-sta-je/q5lccs1


Koliko moras biti "naivan" da verujes kuriru.
A jos vise da se neko od "odela" moze dovesti do prosijackog stapa.
Svi su oni obezbedjeni 15 generacija unapred.
angie01 angie01 16:30 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Koliko moras biti "naivan" da verujes kuriru.


stoji,...al mi najzesci trip, lekari su ga primetili u parku i izasli da mu pomognu, valjda da bi bilo uuverljivije,...pazi, lekari ne izlaze ni kad su na radnom mestu, ne hebu zivu silu, a ne da pomazu beskucniku koga su primetili preko puta.
nsarski nsarski 16:34 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Svi su oni obezbedjeni 15 generacija unapred.

Ta "Kurir" logika je, vidi se, zarazna.

Neki mozda i jesu (obezbedjeni). Ja poznajem S. Vuksanovica vise decenija i pouzdano znam da nije nikakve "generacije" obezbedio. On jeste prilicna dileja na politickom terenu, ali je sasvim OK kao strucnjak (njegov doktorat o Wallace Stevensu je verovatno najbolja studija tog pesnika na nasem jeziku).

Tvoj refleksni komentar je prava ilustracija onoga sto rec "refleks" znaci: reakcija bez upotrebe mozga.
angie01 angie01 18:15 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

On jeste prilicna dileja na politickom terenu, ali je sasvim OK kao strucnjak


ne znam, je l dozvoljen ovokav sramotni senzacionalizam, a bez nekih sankcija,...jer celo ovo njesra, sa sve naslovnom stranom je poptpuna budalastaina- prvo, covek se povukao, a drugo posledice ce kusati i oni oko njega, njegova porodica- dete,...sta sad svi treba da objasnjavaju, da se pravdaju i brane, jer se nekom "novinaru" namestilo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:48 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Ja poznajem S. Vuksanovica vise decenija i pouzdano znam da nije nikakve "generacije" obezbedio.


Ako je pametan sad će valjda odrapiti ove "novine i novinare".
Makar toliko da ih ugasi od globe.

Razumem i senzacionalizam, i tiraž, ali, brate, ime, prezime, slika, sve, i neka vest koja blage veze sa životom nema.

angie01 angie01 21:27 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

malo pre sam otvorila kurir, da viidm da l su vest sklonili i objavili da je greska u pitanju, izvinjenje,...naravno nista od toga, al ne mozete da verujete sta sve pise u komentarima,...ono ljudima bacili otrovnu kost i oni nasli zanimaciju.


izvini, Nurudine.
arianna arianna 21:29 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Razumem i senzacionalizam, i tiraž, ali, brate, ime, prezime, slika, sve, i neka vest koja blage veze sa životom nema.




Moja je greška što sam prenela neproverenu vest na blog. Izvinjavam se.

Da se ispravim.... evo jedne surovo tužne priče. Momka znam lično. Odgledajte prilog, samo će vam se sve kasti.<<<

Ako neko ima ideju, kako Draganu pomoći, nek se javi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Moja je greška što sam prenela neproverenu vest na blog. Izvinjavam se.


Ma nema potrebe da se ti izvinjavaš, ovi kreteni što su napisali su krivi.

I ja sam danas kad sam tu vest čuo posumnjao na trenutak.
Milsim znao sam da je Kurir u pitanju, palo mi je na pamet da oni svašta mogu da lupetaju, ali baš ovoliko i to za nekog ko je poznat javnosti, pa baš je mnogo i od njih.
tetkino tetkino 22:30 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

http://www.blic.rs/vesti/drustvo/skandal-razredna-nasilnika-zbog-kog-je-izgubljen-jedan-mladi-zivot-medu-200-najboljih/mxcvh0p

Hronologija dogadjaja konkursa za izbor savetnika-spoljnih saradnika
1. Aleksina majka objavljuje da je Marijana Bačanin na spisku izabranih savetnika
2. Ministar kaže NIJE
3. Ministru se pokaže rešenje koje je potpisao i koje stoji na sajtu Ministarstva prosvete
4. Ministar kaže JESTE i treba da bude

Kakva slika vlasti i našeg društva u svega par slika...

angie01 angie01 22:51 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

Kakva slika vlasti i našeg društva u svega par slika...


nekompetentna, neodgovorna, siledzijska, nemoralna...
nurudin nurudin 23:14 23.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

tetkino
http://www.blic.rs/vesti/drustvo/skandal-razredna-nasilnika-zbog-kog-je-izgubljen-jedan-mladi-zivot-medu-200-najboljih/mxcvh0p

Hronologija dogadjaja konkursa za izbor savetnika-spoljnih saradnika
1. Aleksina majka objavljuje da je Marijana Bačanin na spisku izabranih savetnika
2. Ministar kaže NIJE
3. Ministru se pokaže rešenje koje je potpisao i koje stoji na sajtu Ministarstva prosvete
4. Ministar kaže JESTE i treba da bude

Kakva slika vlasti i našeg društva u svega par slika...



Само да кажем нешто: то са Алексом, и са његовом мајком, и са настваницима је једна велика тема и врло проблематична, а у јавности је приказана црно-бело. Колегиница која је изабрана за стручног саветника, не саветника уопште, била је одељењски старешина детету које је вршило насиље над Алексом -- сви могући закони и законски подакти су је онемогућавали да ишта конкретније предузме, још је ученик био Ром, што додатно отежава ситуацију; и није баш пријатно да се тако површно оцењује. Знате ли да ми можемо да изгубимо посао ако са дететом оставримо ма какав физички контакт -- то значи никакав додир, никакав... Могу да се потуку, чак не смеш ни да повучеш оног који туче... Колегиница у овом случају заиста није крива и ни на који начин не треба доводити у везу са избором. Из поштовања према Алекси нећу коментарисати његову мајку.
karabasbarabas karabasbarabas 21:11 26.01.2017

Re: koji ste vi Don Kihoti-tovi:),

nsarski
Svi su oni obezbedjeni 15 generacija unapred.

Ta "Kurir" logika je, vidi se, zarazna.

Neki mozda i jesu (obezbedjeni). Ja poznajem S. Vuksanovica vise decenija i pouzdano znam da nije nikakve "generacije" obezbedio. On jeste prilicna dileja na politickom terenu, ali je sasvim OK kao strucnjak (njegov doktorat o Wallace Stevensu je verovatno najbolja studija tog pesnika na nasem jeziku).

Tvoj refleksni komentar je prava ilustracija onoga sto rec "refleks" znaci: reakcija bez upotrebe mozga.


Mozda nije jos obezbedio, ali stremi ka tome.

http://52.169.190.13/politika.56.html?news_id=337270&title=Slobodan+Vuksanovi%C4%87%3a+Ru%C5%A1io+bih+u+Savamali+i+danji+i+no%C4%87u

Sto se tice mozga, ja se tvojim mozgom ne bih hvalio, a ni druzenjem sa ovim ljigavcem koji se zahvaljuje Kuriru na ukazanoj medijskoj paznji vec u sledecem broju nakon sto su blatantno slagali da je klosar i da spava na pijaci.
njegov doktorat o Wallace Stevensu je verovatno najbolja studija tog pesnika na nasem jeziku

Uzgred, nisam znao da se Wallace Stevens izucava na odseku Jugoslovenska Knjizevnost, dok sam ja tamo studirao nije bilo tako.

Дипломирао је на одсеку за Општу и југословенску књижевност на Филолошком факултету у Београду, магистрирао је 1993. године, на тему о српском песништву у Румунији, а докторирао 1998. на тему о српском песништву у дијаспори у Новом Саду.


Ko zna koga ti poznajes i sta lupetas po internetu, zamisljas da si Krkar or something.
tasadebeli tasadebeli 02:24 23.01.2017

Сећам се...

да се о овоме (промени састава школских одбора) причало и пре две године.

Била су ми та говоркања тада и логична јер у неким случајевима новоизабрана локална власт ипак није успела да наметне своје људе за директоре школа те 2014. године. Нису им дали представници наставничког већа и савета родитеља у школским одборима.

После тога се заћутало о законским променама састава школских одбора.

У међувремену многи од тих тада изабраних директора школа, барем у мом окружењу, постали су власници пожељне партијске књижице (у политичком животу такве зовемо прелетачи), па не видим сврху оваквог потеза законодаваца сада пошто су протекле читаве две и по године откако је владајућа странка у неким школама "извисила" за та директорска места јер су тада постављени директори ионако постали чланови владајуће странке. И то својом вољом.

А што се тиче тих директорских прелетача из странке у којој су били у владајућу странку (или оних нестраначких који су постали чланови СНС), и то ми је тада био сасвим разумљив потез тих људи јер је то пре две године и био једини начин да ти школу оставе на миру и да добијеш макар нешто пара од локалне заједнице за своју школу.

Зато те људе и нисам тада осуђивао јер и немаш другог начина да се бориш са оваквим системом него тако... Макар да му се само формално страначки придружиш.

Не видим сврху овога што је министар најавио за школске одборе. Па ионако је већина директора школа постала већ до сада члан СНС да би заштитили себе и школу у том јуришу СНС на функције и радна места у институцијама система од пре две године.

А ако би ти школски одбори у новим саставима и кренули на садашње директоре школа, ударали би на своје страначке колеге.

Чини ми се да би то био крајње несмотрен потез законодаваца који би само повећао ионако већ постојећи хаос по школама (главни генератори садашњег хаоса по школама су само Министарство и његова два припадајућа завода са својим деловањем без икаквог осећаја за то шта је у ствари школски систем и са својим нестручним страначки запосленим кадровима који су се ту таложили годинама) јер би се школама онда за директоре наметали људи које углавном не би подржавало наставничко веће школе, па би ту онда долазило до свакаквих конфронтација у свакодневном животу и раду школе што би се заиста одразило негативно и на саму наставу.

Хоћу да кажем да би та законска промена састава школских одбора донела заиста више штете него користи како то рекоше и аутори ове петиције. Нелогично ми је да би то могао да буде циљ Министарства.


Имаш ли ти неки линк, Нурудине, за те најаве промена састава школских одбора осим овог линка за петицију?
milisav68 milisav68 07:31 23.01.2017

Re: Сећам се...

tasadebeli
А ако би ти школски одбори у новим саставима и кренули на садашње директоре школа, ударали би на своје страначке колеге.

Pa kad je bara sve manja.

Kod nas u opštini se upravo to desilo.

Udario drug član na druga člana, izvršen puč u lokalnoj vlasti, i sad se čeka rešenje iz centrale.
tasadebeli tasadebeli 08:49 23.01.2017

Re: Сећам се...

milisav68

Pa kad je bara sve manja.



Да, и ја сам то помислио.


А радио сам по школама у којима је директор (прегласавањем у школским одборима) био наметан са стране, то јест није имао подршку наставничког већа.

И знам како то изгледа и каква се атмосфера (што је за једну школу важнији фактор за успешан рад него материјално стање, тврдим то из четвртвековног искуства стеченог по учионицама српских школа) тада направи.

И да највећу штету у таквим ситуацијама обавезно претрпе они крајњи корисници наших услуга због којих и постојимо - ђаци.

Иначе, ево већ 16 година сам у школском одбору моје школе као представник из редова наставника.


(Јбт, од 25 година рада у школама, ја сам већ 16 година "друг члан" школских одбора! К'о Тито, сунце му жарко! Доживотни прешједник! )


И све то време сам или председник школског одбора или његов заменик. И за све то време су поред мене седели представници локалне заједнице из мноштва партија (ДС, ДСС, ЛДП, СПС, СНС,...).

Али нико од њих није био толико глуп да не укапира када смо им ми из редова наставника говорили да смо се сви ми ту окупили да бисмо радили за добробит школе, а не да бисмо протеривали некакве страначке интересе јер ће то школу довести до потпуног хаоса.

Зато смо с лакоћом превазилазили и све непријатне ситуације до којих је и долазило, понајвише заслугом таблоидних медија које су као средство обрачуна са школом користили поједини родитељи неурастеници.

Стварно су сви ти из локалне заједнице (партија) то до сада врло озбиљно схватали и радили у интересу школе. Зато и могу да се похвалим да смо све наше одлуке за тих 16 година доносили увек једногласно, свих деветоро смо вазда били за (јер су те одлуке ишле искључиво у корист школе) осим у два случаја:

1) давне 2005/2006. када се на иницијативу родитеља гласало да се укине руски језик и уведе немачки језик; ја сам једини био против ( ) јербо сам тако, у ствари, заступао став наставничког већа (не могу да гласам против одлуке своје базе, јел'те? ово двоје преосталих наставника су заборавили тада кога ту представљају, па су као овце гласали онако како су родитељи захтевали);

пар година касније се читава та ситуација са изборним језиком попеглала јер се сада у школи уче и руски и немачки као изборни поред енглеског као обавезног;


2) други случај је био пре две године, 2014, када смо гласањем са 5:4 изабрали за директора кандидата којег је подржало наставничко веће, а не оног којег је хтела да наметне локална заједница; и при том гласању осим та три наставничка гласа тај наш човек из школе је добио подршку баш од два представника локалне заједнице (ДС и ЛДП, само је СПС учествовао у наметању кандидата споља), док су сва три родитеља из Савета родитеља тада били на страни локалне заједнице и гласали за кандидата споља;

хоћу да кажем да родитељи тада уопште нису стали на страну наставника, него напротив, на страну локалне заједнице;

и тај случај којем сам сведочио оповргава ову тезу аутора ове петиције о некаквом могућем будућем прегласавању наставника и родитеља од стране представника локалне заједнице у тим будућим највљеним саставима школских одбора;

хоћу да кажем, нико не може ни да претпостави за те родитеље у школском одбору којој партији припадају и гласају по партијској директиви, а не онако како их је Савет родитеља чији су представници упутио да гласају.

(За добробит сваке школе старају се три органа управљања: школски одбор, савет родитеља и ученички парламент и свако од њих има своје поље деловања и доноси те одлуке у својим оквирима, а када је то потребно, и на нивоу читаве школе; тако је, барем, законски то уређено.)

Два месеца касније су изабрани (редовна смена) нови чланови школског одбора у чијем саставу су сва три представника локалне заједнице из СНС (један је био ЛДП, па је накнадно прешао у СНС);

мене опет бирали ови моји из наставничког већа;

и једини притисак који смо тада осетили био је да не будем ја председник школског одбора него неко од тих представника локалне заједнице, члан СНС, а да ја будем заменик;

што је, Милисаве, заиста потпуно небитно јер председник школског одбора је само један од чланова школског одбора чија је једина "привилегија" да води седнице;

ја на то тада одмах пристао да смиримо таласање које се покренуло тим избором директора; цена мала, никаква, а корист велика; а и мени, брате, лакше; не морам на тим седницама да се осећам одговорним за законитост рада школског одбора у оној мери у коликој је то председник школског одбора који својим потписом потврђује све одлуке које тај школски одбор донесе;

А иначе, за бригу о законитости рада мог школског одбора није ни било потребе јербо смо и од те 2014. наставили опет све одлуке да доносимо једногласно у интересу школе као што смо то радили и пре 2014. у претходним саставима школских одбора.

А и директор је потом постао члан СНС (да будем искрен овде до краја, ја сам му то и саветовао да би школа могла на миру да функционише и да јој политичари са локала не би стално подметали клипове у точкове)


Тако да целокупно то моје претходно лично искуство са функционисањем школских одбора, и од 2014. откада СНС дрма локалом, а и свих оних 14 година пре тога, даје ми за право да заиста посумњам у разборитост оваквог најављеног законског решења са пет представника локалне заједнице и по два представника родитеља и наставника јер ће се тиме само беспотребно заталасати ситуација и по самим школама где је незадовољство наставника ионако велико због малих примања (испод републичког просека), а заузврат претходним законским решењима наметнуте нам улоге некаквог социјалног вентила кроз који се испушта све то нагомилано незадовољство због материјалне, духовне и моралне беде у којој нам се земља налази.


Такво законско решење какво се најављује за састав школских одбора било би контрапродуктивно и за саму власт, односно партију на власти.


Мислим, ако ови из СНС имају имало памети, онда неће чачкати мечку и донети такво законско решење јер ће тиме заиста беспотребно, због неких локалних, ситносопственичких интереса, довести себе у прилично лошу ситуацију.

Пре сваега на локалу, а сви знамо како се локал потом лепо пресликава на републичку власт, то јест да је ситуација на локалу само најава онога што ће се касније згодити на великим изборима.

Увек и свагда тако било...


Разумеш шта хоћу да кажем?



П.С. - Иначе, да кажем за сваки случај, да не буде забуне.

Боли ме уво за политику и јебе ми се ко је на власти у Србији, и локално и републички, још од пре 35 година...

Што би рекли у једном домаћем филму:"Боли ме кита за дилере, ја то не радим."

Али се свакако трудим да у свом локалном окружењу допринесем највише што могу, умем и знам да бих пре свега себи обезбедио услове у којима ћу радити а који ће бити достојни човека и давати ми за право да себе називам професором.



П.П.С. - Ја мислим, Милисаве, да је и за ово најављено, а контрапродуктивно законско решење о саставима школских одбора крив Кена јер је он ионако крив за све, јел'те?
milisav68 milisav68 09:42 23.01.2017

Re: Сећам се...

tasadebeli
Разумеш шта хоћу да кажем?

Ma razumem, nego samo primećujem jednu novu devijaciju.

Više nisi siguran ni kao drug član, a kamoli kao inokosan*.

*Zoran Radmilović nam jebe kevu više nego Drug Tita.
tasadebeli tasadebeli 10:32 23.01.2017

Re: Сећам се...

milisav68

Više nisi siguran ni kao drug član, a kamoli kao inokosan*.



Ја, ја, изгледа богме да улазимо у ту фазу.

К'о некадашњи Савез комуниста. Плурализам интереса.

Сад још само фале "Словенци" да први иступе из партије.


*Zoran Radmilović nam jebe kevu više nego Drug Tita.



Додај на то и Алана Форда, па да се надамо да им ни овај пут неће успети као ни толико пута пре тога.
milisav68 milisav68 11:21 23.01.2017

Re: Сећам се...

tasadebeli
Сад још само фале "Словенци" да први иступе из партије.

Kamo sreće da ima više Slovenaca.

Mislim, oni su znali šta hoće, i isterali svoje sa minimum svojih i tuđih žrtava i "žrtava".
Додај на то и Алана Форда, па да се надамо да им ни овај пут неће успети као ни толико пута пре тога.

Uh, Alan Ford je nešto drugo u odnosu na ovo o čemu pričamo.

Nas i dalje u startu jebe vlasništvo i katastar - i porez.

Znam da svet nije savršen, ali jedan Al Kapone je pao na utaju poreza....
disident79 disident79 15:49 23.01.2017

Re: Сећам се...

Не видим сврху овога што је министар најавио за школске одборе. Па ионако је већина директора школа постала већ до сада члан СНС да би заштитили себе и школу у том јуришу СНС на функције и радна места у институцијама система од пре две године.

А ако би ти школски одбори у новим саставима и кренули на садашње директоре школа, ударали би на своје страначке колеге.


А и директор је потом постао члан СНС (да будем искрен овде до краја, ја сам му то и саветовао да би школа могла на миру да функционише и да јој политичари са локала не би стално подметали клипове у точкове)


Ciljevi su:
1. Sve koji nisu uradili to što je tvoj direktor uradio, a ima ih i pored pritisaka dosta, pogotovu u srednjim školama, treba po hitnom postupku smeniti.
2.Još važnije, treba držati batinu iznad direktora, onih koji su članovi, da se sprovode određene "mere": Stranačko zapošljavanje, učlanjivanje zaposlenih, gušenje sindikata i štrajkova, šta god padne napamet, bez pogovora. A pod jasnom pretnjom - ako ti nećeš ima ko hoće-već sutra.

Sistem sa jasnom većinom vlasti u upravljačkim organima je danas u širokoj primeni:Javna preduzeća, Javno-komunalna preduzeća, institucije kulture, zdravstvene institucije, socijalne institucije, praktično sve osim obrazovanja. Rezultat takve upravljačke strukture i ingerencija je poznat. Imaćemo faktičko ukidanje bilo kakave autonomije srednjeg i osnovnog obrazovanja. Ako misliš da je ovo još jedna u nizu "budalaština" koje su doalzile od raznih Ministara, grešiš, ovo vodi direktno u ukidanje bilo kakve formalne autonomije škole.
Priča o tome da će smeniti "loše" direktore je smešna, pošto to već može po postojećem zakonu, ali ne po kratkom postupku kao u javnim preduzećima. Trenutna situacija je da baš oni direktori sa najjačim stranačkim "leđima" vrše najveće zloupotrebe. Ovakva izmena zakona to neće promeniti, dapače.

Имаш ли ти неки линк, Нурудине, за те најаве промена састава школских одбора осим овог линка за петицију?

http://www.politika.rs/sr/clanak/372209/Drustvo/Ministar-smenjuje-direktore-skola-po-kratkom-postupku
Ovo je samo jedan od članaka
nurudin nurudin 23:18 23.01.2017

Re: Сећам се...

Имаш ли ти неки линк, Нурудине, за те најаве промена састава школских одбора осим овог линка за петицију?


Страначки утицај

Поред тога и поуздане изворе.
nurudin nurudin 23:21 23.01.2017

Re: Сећам се...

http://www.politika.rs/sr/clanak/372209/Drustvo/Ministar-smenjuje-direktore-skola-po-kratkom-postupku
Ovo je samo jedan od članaka


Постоји и могућност да ће их и директно постављати, а не само смењивати.
tasadebeli tasadebeli 08:08 24.01.2017

Re: Сећам се...

disident79

Ako misliš da je ovo još jedna u nizu "budalaština" koje su doalzile od raznih Ministara, grešiš, ovo vodi direktno u ukidanje bilo kakve formalne autonomije škole.




Знам, и не мислим да је тек тако, само будалаштина...


Али знам и какву реакцију то може да изазове код оне огромне већине запослених по школама који за сада углавном ћуте и трпе...


Као и до каквог хаоса то онда може да доведе у школама јер ће то довести до тихог бојкота тих директора по школама, као и неке врсте тзв. "белог" штрајка... Оно као званично радим, а не радим...


И при томе уопште не мислим на оне запослене који су политички опредељени или чланови неких странака..


Није читав тај народ у странкама, мајку му...


А ја сам кроз такву ситуацију већ једном пролазио у многим школама у другој половини деведесетих, а нарочито у последњих две године пред 5. октобар јер су у том периоду сви директори школа били СПС или ЈУЛ.

Али запослени нису били "другови чланови".


И сећам се врло добро какво је тада стање било по школама и како је то било тада радити у таквој атмосфери и окружењу.


И ту тада не могу да помогну никакве "оштре мере", инспекције, претње отказима и остало...

То онда само изазива још гори одговор.


Зезнуто је то када те та тиха већина, која у политичком животу нити смрди нити мирише, узме на зуб. То су најопасније ситуације за сваку власт. И та тиха већина уопште и не мора да се организује кроз неке формалне облике организовања (синдикат). Иде то и неформалним путем.


Зато и кажем да је та промена састава школских одбора врло клизав терен и да ако законодавци иоле стратешки размишљају о својој будућности, не би требало да буду толико несмотрени и трапави јер је на том пољу (образовање) потребно много више суптилности да би се ситуација држала под контролом. Огроман је систем у питању... И преко стотину хиљада запослених. Са ђацима (и будућим студентима) и преко милион људи. А са родитељима и два и три пута више.


Зато се и питам колико се странци на власти исплати да зарад неких ситних личних интереса својих појединих чланова вуче овакав потез и окреће гнев те тихе већине против себе.


Хвала теби и Нурудину за линкове.
xanadu92 xanadu92 11:35 23.01.2017

?

greška
izvinjavam se.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana