Budućnost| Obrazovanje| Život

Mir u školi

nurudin RSS / 16.11.2016. u 01:55

 Caricature-xx-Passarotti.JPG

 
„Запамти шта ти кажем: овај смак света једино ће курве да преживе.”


Д. Ћосић, „Време смрти”

 

 

 

Пред нама је нови министар просвете, нове реформе, општа матура, дуално образовање и многобројне промене које ишчекују образовни систем који је годинама уназад урушаван. Много тога неваљашног треба променити. О великом броју проблема сам писао, за неке се назире решење, али постоје и они проблеми о којима се у многим школама ћути ради мира у кући. Међутим, ако нам је стало до образовања морамо и међ' нама издвојити жито од кукоља, и онда тако протребљени и пробрани кренути ка ведријем и смисленијем образовању. Бол болују многе школе у Србији, бол болују ником не казују – а кључни проблем лежи у наставницима који својим понашањем и делањем срозавају достојанство школе и професије. У принципу, реч је о несавесним колегама које бирају најперфидније начине да заврну систем; а признаћете – овакав какав је, а никакав је, није га тешко заврнути. У земљи у којој је свако крив, и нико није крив негује се сналажљивост, а не рад, и девиза – ти мени, ја теби – сви смо наши, па јаши.  Да не бих много дуљио, укратко ћу пробати да сублимирам профил наставника који својим (не)радом шаље јасну проруку – до образовања ми је стало ко до лањског снега – ту сам да примим плату и уштипем што могу, док могу, а увек се нађе начина да могу.  Отприлике, к'о да је реч о типском лику, садржи исте стереотипне карактеристике независносно од предмета који предаје и школе у којој ради.

 

1.   Редовно касни на часове у просеку 10 минута.

2.  За време наставе: оговара друге колеге; полемише са ученицима о разним малограђанским приликама и неприликама, прави спискове, увек се нађу некакви спискови, испитује ученике о занимању родитеља, неретко чита и новине, понекад, али понекад нешто и издиктира; уколико је он задужен за продају уџбеника, ученици морају имати књиге, јер од продаје истих има проценат, уколико није – ученици могу сва четири разреда завршити а да не знају како изгледа ни књига ни свеска.

3. Последње часове – пети и шести – углавном и не држи, ученици су слободни.   

4.  Када није у могућности да упише часове које не одржи, закаже наставу суботом, на пример – седам часова, од тога одржи два, остале часове упише.

5.   Ученици имају оцене које пожеле.

6.   Ученици немају никакво знање.

7.  Ученици чији се родитељи баве неким важним занимањем – приватна пракса, привредници или функционери – имају увек оцену више злу не требало.

8. Уколико се сам наставник бави неким продуктивним занимањем, наравно, зна се – ученици су му главне муштерије.

9.  Око оцене се затеже само у оним случајевима када родитељи нису на време изнели добру понуду – ти мени сад, ја ћу теби јуна.

10.  Ако се неког посла лаће у школи, зна се – биће неке лове. Није то никад велика лова колико је такав тип наставника ситна душа.

11  Када узима боловање, обавезно га мења тетка, стрина или ујна – чланови уже или шире породице, уколико већ нису запослени у школи.

12.Ако је задужен да сакупља паре, на пример за уџбенике, сакупи од ученика новац септембра, књиге плати јануара. Неке и не плати.  

13. Из школе телефонира и обавља приватне разговоре.

14.  Ако има студента, нормално, књиге се фотокопирају у школи, а ако нема – увек се нађе нешто за фотокопирање. 

15. Стручно усавршавање само ван града – по могућству бања или већи центар на два или више дана, због дневница пре свега и чистог ваздуха.

16. Увек је посебно заинтересован за организовање екскурзије ван земље, ипак – девизне дневнице нису за бацање.

17. На екскурзијама се бицепси и трицепси редовно демонстрирају, по који пут и будала – зна се – екскурзија служи да се и ученици и наставници забаве и опусте.

18. О себи има увек највише и најлепше мишљење – може он све то што други раде, али ето неће да ради – може му се.

19. Најближе сарађује са ученицима и родитељима искључиво у оним ситуацијама када је потребно да уруши интегритет колега које раде и које су спремне да му без устручавања кажу да је раван моралном испљувку. Дакле, манипулација par excellence и злоупотреба положаја која тешко може да се докаже, јер је читава његова активност усмерена ка развијању што перфиднијих стратегија, а све у циљу личног интереса. Кад уваља и друге у блато неће бити једини блатњав – води се том мишљу, па се самим тим и бави приватним животом како колега, тако и ученика.

20. Вечити је претендент на место директора. И ту је чвор, што би рекао Шекспир. Успева као несој да на овом нашем непочин-пољу опстане – увуче се сваком директору тако лагано, као паразит, јер рачуна – ломићу га његовим оружјем, и тако паразитира док не посише крв једном директору у нади да ће можда од те директорске крви и сам постати директор. Никад, наравно, не постане, али онда са једног пређе на другог... Међутим, заборавља на речи Виктора Игоа: Паразит једног џина биће, у најбољем случају, кепец.  (Заборављају изгледа и директори да нису ни они увек џинови.)

 

И сада ће свако поставити здраворазумско питање – како је могуће да такви наставници опстају? Могуће је јер им систем то омогућава. У овом систему ниједан инспектор није обишао часове нставника који годинама са ученицима постиже просек оцена изнад 4,00; а има и оних који имају просек 5,00. Ниједан родитељ, сем једног случаја који је мени познат, није дошао у школу са питањем – како је могуће да моје дете има петицу из географије, а да не зна границе Србије? Ниједан родитељ, нити саветник, нити ико из Министарства просвете није поставио питање – како је могуће да ученици постижу овако слабе резултате, а да имају тако високе оцене? (Можда је и поставио, али у себи.)

На систем не можемо да се ослонимо, бар за сада. На савест бисмо можда и могли, ако је има, а ако је нема, ваљало би је пробудити и подсетити да ће и ово невреме  једном проћи, и да ће након невремена наставници који су сами себи придали неко значење остати без значења. У међувремену ће бити осакаћене и упропашћене многе генерације, нажалост. Ваљало би да о свему овоме добрано поразмисли нови кабинет министра просвете. 

Дакле, кудa ћемо неумивени и дрљави?

П. С. Изињавам се многим колегама за које знам да своје срце остављају на терену, али су невидљиве друштву, јер као што наш народ каже – говна најлакше испливају на површину.

За крај, у име свих честитих колега и делатника у васпитно-образовном систему подсећање на чувеног професора Ђурића који се по добру памти; и у име истих тих колега и ученика – пишем овај блог.

Током немачке окупације Београда у Другом светском рату, 1941. године, квислиншке власти затражиле су од свих виђенијих српских интелектуалаца да потпишу Апел српском народу којим се захтевао „ред и послушност” и „родољубље у борби против комуниста”. Једном приликом, ушавши у хол зграде Коларчевог универзитета и видевши да се унутра потписује Апел, Ђурић се хитро окренуо и пожурио ка излазу. Када га је један од колега, Милоје Милојевић, виђенији београдски композитор и диригент, зауставио и упозорио на могуће последице и упитао зашто одбија да потпише, професор Ђурић му је одговорио: „Лако је теби. Ти у дипле свираш, а ја студентима етику предајем!” Ове речи постале су временом један од симбола доследности у етичком ставу.

Дакле, мир се чува тако што се муљ разбистри, а светло упали, па се огледнемо.

 

Наставиће се...



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lionsgate Lionsgate 02:26 16.11.2016

mutna vremena

Kad razmislim tako je bilo i uvreme dok sam ja isao u osnovnu i sredju skolu, vecina nastavnika nije imala veze sa poslom zbog kojeg su dolazili u skolsku zgradu. A drug Tito je umro kad sam bio na kraju osnovackog skolovanja pa bi po defaultu trebalo da je tad bila zesca kontrola nego u danasnje vreme sveopsteg rasula u Srbiji.

Svaki posao u drzvanoj sluzbi je na istom nivou neodgovornosti ili neetickog ponasanja, nije prosveta ni bolja ni losija od zdravstva, pravosudja ili drugih javnih sluzbi. I sam sam bio 4 godine deo tog sistema, radio sam u gradskom javnom preduzecu pa sam dolazio u kontakt sa raznim drzavnim firmama i organizacijama iznutra. Mogu da kazem da sam se od dana kad sam napustio taj posao poceo osecati mnogo bolje, preporodjeno cak.
nurudin nurudin 03:17 16.11.2016

Re: mutna vremena

A drug Tito je umro kad sam bio na kraju osnovackog skolovanja pa bi po defaultu trebalo da je tad bila zesca kontrola nego u danasnje vreme sveopsteg rasula u Srbiji.


Биће да Тито још није умро; а кад ће, не зна се...
alselone alselone 03:35 16.11.2016

.

Д. Ћосић, „Време смрти”


Lionsgate Lionsgate 03:41 16.11.2016

Re: .

alselone
Д. Ћосић, „Време смрти”



Sine, sta radis u ove sitne sate, nesanica?
alselone alselone 03:42 16.11.2016

Re: .

Sine, sta radis u ove sitne sate, nesanica?

ja sam zapadnije od tebe, meni tek vece.
alselone alselone 03:44 16.11.2016

Re: .

Proradila mi zenska strana licnosti, lezim sam u sobi i slusam slatke pesme.

blogovatelj blogovatelj 05:23 16.11.2016

Re: .

Д. Ћосић, „Време смрти”




Šta se čudiš, pobedio Tramp. Ne zna se šta sutra nosi.
Ja sve čekam da vidim na koju će stranu Krkar da se prepodobi. Mudro ćuti za sada, ne zna kud će da zaduva.
Lionsgate Lionsgate 08:40 16.11.2016

Re: .

alselone
Sine, sta radis u ove sitne sate, nesanica?

ja sam zapadnije od tebe, meni tek vece.


Tesko, samo ako si na Havajima. A iza njih ima samo istok, nema zapada.
tasadebeli tasadebeli 09:07 16.11.2016

Re: .

blogovatelj
Д. Ћосић, „Време смрти”




Šta se čudiš, pobedio Tramp. Ne zna se šta sutra nosi.
Ja sve čekam da vidim na koju će stranu Krkar da se prepodobi. Mudro ćuti za sada, ne zna kud će da zaduva.




Човече!

Па Кркиша толико штуца колико га ти помињеш да више није у стању ниједно слово на тастатури да откуца!

Крене он, хоће...

Али онда штуц-штуц, хик-хик, а прстићи само врљају по тастатури, сваки своју политику води, и онда он одустане.



alselone alselone 10:45 16.11.2016

Re: .

Tesko, samo ako si na Havajima. A iza njih ima samo istok, nema zapada.


A ti si u Vankuveru? Mislio sam da si u ovom "prednjem" delu...
Lionsgate Lionsgate 16:30 16.11.2016

Re: .

Prednji deo je za obicnu radnu snagu
Ozbiljno, lepse je na moru, cistiji zrak, zalazak sunca u moru itajrad...
alselone alselone 17:08 16.11.2016

Re: .

Ozbiljno, lepse je na moru, cistiji zrak, zalazak sunca u moru itajrad...


Ah, znao sam da si romantik u dusi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:56 16.11.2016

Re: .

alselone
Ozbiljno, lepse je na moru, cistiji zrak, zalazak sunca u moru itajrad...


Ah, znao sam da si romantik u dusi.


Alse, vidim jutros da ste dospeli na naslovnu stranu (LINK). Šta se to zbiva, jel to neko interno krljanje među klanovima na faksu, ili ste stali na žulj nekim većim "moćnicima"? Mislim, ako smeš ovako javno da prodiskutuješ...



alselone alselone 19:11 16.11.2016

Re: .

Mislim, ako smeš ovako javno da prodiskutuješ...

ne bih. ali bih samo rekao da pola nije istina ili je tendencozna interpretacija.
zilikaka zilikaka 19:33 16.11.2016

Re: .

samo rekao da pola nije istina

Koje tačno pola?
alselone alselone 19:37 16.11.2016

Re: .

Koje tačno pola?

Ono koje nama ne odgovara.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:10 16.11.2016

Re: .

alselone
Mislim, ako smeš ovako javno da prodiskutuješ...

ne bih. ali bih samo rekao da pola nije istina ili je tendencozna interpretacija.


Ok, hvala.
mesan mesan 00:17 17.11.2016

Re: .

srdjan.pajic
alselone
Ozbiljno, lepse je na moru, cistiji zrak, zalazak sunca u moru itajrad...


Ah, znao sam da si romantik u dusi.


Alse, vidim jutros da ste dospeli na naslovnu stranu (LINK). Šta se to zbiva, jel to neko interno krljanje među klanovima na faksu, ili ste stali na žulj nekim većim "moćnicima"? Mislim, ako smeš ovako javno da prodiskutuješ...

Na mestima kao što je Silicijumska dolina se jako vodi računa o raspodeli intelektualne svojine i konfliktima interesa, čist račun - čista ljubav, na ogromnu dobrobit i akademije i industrije.

U Srbiji čak i kad bi funkcionisalo pravo/sudstvo na tu temu, ipak je dovoljno da privatne firme bace na sto siguricu zaposlenja pa da im srpsko društvo i državni fakulteti budu zahvalni kao nezaobilaznom daru s neba i da im stopala pokorno ližu bez zapitkivanja.
Jer parice i zanatska znanja koje te firme dele su budućnost/smisao života/stub ekonomije/cilj akademije/najkvalitetnije obrazovanje/vidi PR pamflet...

S druge strane imaš sujetne, nesposobne i/ili "prevaziđene" profane koji bi da i dalje prigrabe državne parice i panično opravdaju svoj "značaj i nezamenljivost".

Konačno imaš političko/kriminalne strukture koje "nadgledaju" tok novca iznad neke sume, koristeći sve od prijavljivanja organima do momaka u maskama koji ti "oporezuju" kasicu prasicu.

I naravno imaš debile "istraživačkog novinarstva" uz klasične podmetačine među firmama i/ili ostalim igračima.

Pitanje je samo procentne raspodele gornjih pojava u datom slučaju, ne deluje mnogo zanimljivije od toga.
tsunade tsunade 17:40 17.11.2016

Re: .

Proradila mi zenska strana licnosti, lezim sam u sobi i slusam slatke pesme


temperaturicu izmeri obavezno

slatke su

tasadebeli tasadebeli 08:45 16.11.2016

Да, у праву си! (1. део)

Риба увек прво од главе смрди.



tasadebeli tasadebeli 08:48 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (2. део)

Једина утеха:

Још увек сам ја газда када затворим врата своје учионице.




tasadebeli tasadebeli 08:53 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Па ако ме неко једнога дана, када ме више не буде, и буде помињао по нечему добром, помињаће ме они који су то нешто добро са мном и доживели.

А то је, барем што се мене тиче, много вредније и важније од свих јавних признања и награда.

И сасвим довољно.

Као што је то довољно и професору Ђурићу.
Lionsgate Lionsgate 09:33 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Sa koliko nastavnika slicnih onom koga je nurudin opisao smo se sretali u zivotu? 75% nastavnika gimnazije u koju smo zajedno isli su bili bas iz nurudinovog opisa, a to je bilo pre 30 i vise godina... danas nikako nije bolje.
gedza.73 gedza.73 10:08 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

75% nastavnika gimnazije u koju smo zajedno isli su bili bas iz nurudinovog opisa, a to je bilo pre 30 i vise godina... danas nikako nije bolje.


Kad bi neko ulicama grada svakome poželeo 'dobar dan' gledali bi ga ludaka.
Na selu je malo drugačije. Čak i ako ne znaš čoveka u prolazu klimneš glavom ako nećeš da kažeš dobar dan.

Pored moje kuće prolaze nastavnci na putu za školu.
Za sve ove godine, nijedan (i brojkama nijedan) nije rekao 'dobar dan'.
Ili je nos visoko u oblacima ili nos vuku po zemlji.

Ovo je bila i zamerka nekih roditelja na roditeljskom. Posle se malo poboljšalo. Jedni su počeli da se javljaju a drugi da gledaju u stranu. Ono što ne vidiš, ne možeš pozdraviti.

Uopšte ne mogu da povežem ko je kriv. Roditelji (nastavnika) ili deca (nastavnici).

Duboko, duboko razočaran.

Jučerašnja, prilično nevaspitana priča od strane jednog nastavnika, dovela je da puknem (razgovor završen sa 'hvala, baš ste ljubazni'). Pomalo se to taložilo i konačno sam pustio detetu da samo odlučuje ko zavređuje njegovo poštovanje a ko ne. Dosad je bilo 'sine, nastavnika treba da poštuješ, slušaš' kao potvrdu smo do nekih vrlo dobrih ljudi iz škole dobijali pohvale da je 'vaspitano dete'.

Nije više mali, nije glup, nema razloga da prihvata sve servirano kao jedino ispravno.
Ukratko, objasnio sam mu da su učesnici rijalitija ravnomerno raspoređeni po zanimanjima pa će tako nailaziti na priučene starlete i naduvene barabe među nastavnicima i profesorima kao i među doktorima i komšijama.

Neka se samo potrudi da ne bude kao oni.



gedza.73 gedza.73 10:34 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Ups.

tasadebeli tasadebeli 10:36 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Sa koliko nastavnika slicnih onom koga je nurudin opisao smo se sretali u zivotu? 75% nastavnika gimnazije u koju smo zajedno isli su bili bas iz nurudinovog opisa, a to je bilo pre 30 i vise godina... danas nikako nije bolje.


Тачно, слажем се.

Али рекох већ, риба од главе смрди.

Не можеш да очекујеш да ће ту покренути неке промене они којима до промена није ни стало.

То и Нурудин каже.


И сада ће свако поставити здраворазумско питање – како је могуће да такви наставници опстају? Могуће је јер им систем то омогућава. У овом систему ниједан инспектор није обишао часове нставника који годинама са ученицима постиже просек оцена изнад 4,00; а има и оних који имају просек 5,00. Ниједан родитељ, сем једног случаја који је мени познат, није дошао у школу са питањем – како је могуће да моје дете има петицу из географије, а да не зна границе Србије? Ниједан родитељ, нити саветник, нити ико из Министарства просвете није поставио питање – како је могуће да ученици постижу овако слабе резултате, а да имају тако високе оцене? (Можда је и поставио, али у себи.)



Зато сам му ја и одговорио тако како сам му рекао јер је и он сам написао:


На систем не можемо да се ослонимо, бар за сада. На савест бисмо можда и могли, ако је има, а ако је нема, ваљало би је пробудити и подсетити да ће и ово невреме једном проћи, и да ће након невремена наставници који су сами себи придали неко значење остати без значења.



Савести има, тврдио сам ти то и раније, тврдим ти и сада. Надајмо се да те савести има више него што се то нама чини.

Знаш које је за мене најјаче место у светској књижевности икада написано?

Када Соња и Раскољников, проститутка и убица, седе уз светлост свеће и читају Свето писмо.

Шта мислиш, шта је тај неуспели револуционар, бараба, коцкар, шизофреник и вечити дужник, Фјодор М, хтео тиме да нам каже?




Нажалост, штета због свега тога је неизмерна.


У међувремену ће бити осакаћене и упропашћене многе генерације, нажалост. Ваљало би да о свему овоме добрано поразмисли нови кабинет министра просвете.



А можда је све то и прочишћење за све оне деценије и деценије и генерације и генерације у српском образовању за које смо мислили да су сјајне, а после се испоставило да су шипак?


nurudin nurudin 17:16 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (1. део)

Риба увек прво од главе смрди.


Увек, Тасо, увек. То сам и рекао. Више и не знам колико сам слова о нашем школству исписао, почећу да се понављам, а суштински се ништа не дешава. Толико је проблема да мислим да је најпаметније да се школе затворе на једно годину дана, да сви радимо пуном паром на свеопштој организацији, па да кренемо као људи.
nurudin nurudin 17:22 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Uopšte ne mogu da povežem ko je kriv. Roditelji (nastavnika) ili deca (nastavnici).


Сви су криви, сви; деца најмање.
Lionsgate Lionsgate 17:26 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Али рекох већ, риба од главе смрди.

Ko o cemu babe o ustipcima, da ne kazem nesto za one tete sto rade bezobrazne stvari...

Cek, jel neko iz ministarstva u Nemanjinoj treba da ide u osnovnu skolu Josif Pancic na Banovom brdu da proverava zasto imaju za 1,5 veci prosek iz matisa nego osnovci u Lapovu? Ili da proverava da li profesor fizike u zemunskoj gimnaziji dolazi na casove sa 15 min zakasnjenja i to ucirkan? Zar to nije pre svega duznost direktora te skole, pa prosvetnih inspektora na nivou opstine... pa onda po komandnoj odgovornosti tek dodjes do glave tj. ministra.

U Srbiji je sve regulisano pravnom regulativom, internim propisima, standardima (ako ne postoji srpski postoji onaj iz pocivse drzave, JUS), ne postoji nijedna oblast javnog zivota da nije uokvirena nekim standardom ili propisom. Samo sto se retko ko toga pridrazava i jos redje imas zaposlene koji poznaju tu regulativu a bogami, mnoge i starsno mrzi da to uopste i iscitaju. Ljudi su se jednostavno docepali posla u drzavnoj sluzbi i ne zele nista da menjaju, uklope se u vec postojeci sistem, cekaju prvi i platu, ne talasaju i cekaju zasluzenu penzijicu.

Konkretno, kad su prosvetari strajkovali zbog pogresnog sistema skolovanja ili politickih odluka koje su stetile obrazovanju nase dece? Kad je taj strajk bio zbog neceg takvog a ne zbog toga sto niste zadovoljni % povecanja plate? Fora, sindikat stavi kao prvu, drugu i trecu tacku neke reforme a tek kao cetvrtu poboljsanje materijalnog statusa prosvetara (citaj vecu platu)... jel ijedan strajk nastavljen samo zato sto su ispunili tu cetvrtu, najnevazniju sudeci po zahtevima strajkaca, tacku? Nije. Das im neki %, das sindikatu nekoliko kamiona piletine, rukovodioce sindikata posaljes na simpozijum u Rim ili Pariz, i razlaz, "odradi" se par subota za 2 nedelje strajka i skolska godina se privede kraju...

Da ne bude zabune, nisam ja kivan samo na prosvetare, tako je i u drugim javnim sluzbama ali vas dvojica malo pa malo pokrecete blogove na temu prosvete... jbg, izgleda da u prosveti bas ima viska slobodnog vremena
emsiemsi emsiemsi 19:03 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

tasadebeli
Sa koliko nastavnika slicnih onom koga je nurudin opisao smo se sretali u zivotu? 75% nastavnika gimnazije u koju smo zajedno isli su bili bas iz nurudinovog opisa, a to je bilo pre 30 i vise godina... danas nikako nije bolje.


Тачно, слажем се.


Ја се не слажем !
Моја, као и искуства моје деце, су другачија.
Успут --- учитељи, наставници и професори су увек бољи од средине у којој живе. Друга ствар је што појединци од њих очекују да буду, немало, свеци.

tasadebeli tasadebeli 20:17 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Lionsgate

Konkretno, kad su prosvetari strajkovali zbog pogresnog sistema skolovanja ili politickih odluka koje su stetile obrazovanju nase dece?




Конкретно, последња три штрајка која ја памтим (2011 - 2016) су у својим штрајкачким захтевима имали баш ово што ти помињеш - промена система и побољшање квалитета наставе и наставника.

Само што су то медији теби и свима осталима неупућенима у овој Србији продавали као штрајкове искључиво због малих плата у просвети. (Не треба да нас то чуди јер најбоља политика да би се са лакоћом владало у једном друштву јесте политика "завади, па владај". А контролисани медији у Србији ту играју најзначајнију улогу.)

И ти и сви остали сте увек веровали слепо тим медијима без обзира шта год вам причали овде Нурудин и ја и остали блогери који раде у просвети. Више поверења имате у контролисане и лажљиве медије него у нас овде.

Јбг!

Између осталог, један од главних разлога зашто сам се ја уопште и регистровао на овом Блогу Б92 2011. године је баш био због тога да у јеку штрајка објасним зашто ми у ствари штрајкујемо јер су људи и тада, као и ти сада, ваљали овде по Блогу овакве приче какве ти понављаш и 2016.


Али џабе ми је све то...

Мислим, то моје тадашње регистровање.

Ви ми овде не верујете, када дам изјаву новинарима, они исеку оно најважније, а оставе само оно што им одговара за ту политику "завади па владај" и на крају се сваки штрајк просветних радника и угуши баш због општег саблажњавања читавог друштва:"Срам вас било! Како вас није срамота да тражите веће плате када ионако ништа не радите!"

наравно да се онда штрајк просветних радника са таквом свеопштом климом у друштву Србије, угаси тако што се добије неки промил повишице.

Хоћу да ти кажем да сам ја због свега тога одавно одустао да било коме било шта по питању образовања у овој јебеној Србији објашњавам.

Радим шта умем и шта знам са људима и децом непосредно у сопственом окружењу и то је то.


EDIT:


јbg, izgleda da u prosveti bas ima viska slobodnog vremena



Опет та мантра?


Е, мој друже...

Свакога дана одлазим у школу у седам ујутро и враћам се у три поподне, а када радим после подне, одлазим од куће у пола дванаест и враћам се у осам увече.

И онда ме чека још два-три сата код куће припремања часова за сутрадан.

И да ти не причам још да смо све мање образовни сектор, а све више социјална служба која свакодневно трпи страховити притисак деце и родитеља у овој свеопштој беди, материјалној, моралној и духовној, у Србији.

И све то за 48 000 динара месечно, са 25 година радног стажа, са факултетском дипломом и признатим постигнутим успесима у послу којим се бавим.

(Погледај овде просечну зараду за београдски регион за септембар 2016. ЛИНК)


И не жалим се уопште на то.

Заправо, ни на шта се више не жалим.


Једино када видим овакву мантру која је у Србији општеважећа за све (СВЕ) професоре по српским школама, онда кажем самом себи:


Ма боли ме, бре, курац за образовање у Србији и ко ће и како ће оваквим Србима да образује децу! Шта ме се то тиче!


И поручим мом драгом Нурудину: Када затвориш врата учионице, ти си још увек газда.

Гледај да те памте као професора Ђурића. То је једина сатисфакција коју имамо.


П.С. - Извињавам се на свим вулгарностима овде написанима, само сам доследно цитирао самог себе.
nurudin nurudin 20:24 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Конкретно, последња три штрајка која ја памтим


Сва три су са истим захтевима, обећа се, па се не испуни. Након првог сам одустао од штрајка, али колико прочитах, то су исти захтеви.
alselone alselone 20:27 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Prosvetari zloupotrebljavaju decu za svoje strajkove.

nurudin nurudin 20:29 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
Prosvetari zloupotrebljavaju decu za svoje strajkove.



У праву си. Зато сам и рекао -- следећи пут штрајкујем само кад се замандале врата школе на годину-две, па док се не реши.
alselone alselone 20:30 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

следећи пут штрајкујем само кад се замандале врата школе на годину-две, па док се не реши.


Ne kapiram. Sto bi zamandalili vrata skole?
tasadebeli tasadebeli 20:34 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Умор чини своје.


nurudin nurudin 20:36 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
следећи пут штрајкујем само кад се замандале врата школе на годину-две, па док се не реши.


Ne kapiram. Sto bi zamandalili vrata skole?


Тек кад се тотално обустави настава и кад се све школе затворе можда се и реше проблеми, овако се само заваравамо.
alselone alselone 20:38 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Тек кад се тотално обустави настава и кад се све школе затворе можда се и реше проблеми, овако се само заваравамо.


Totalno obustavljanje nastave jeste za zatvor. Mufljuzi, svetite i ucenjujete preko dece.
nurudin nurudin 20:41 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
Тек кад се тотално обустави настава и кад се све школе затворе можда се и реше проблеми, овако се само заваравамо.


Totalno obustavljanje nastave jeste za zatvor. Mufljuzi, svetite i ucenjujete preko dece.


Све је ствар интерпретације.
alselone alselone 20:48 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Све је ствар интерпретације.


Ti si se svetio "nama" roditeljima jer si nezadovoljan svojim zivotom odlucio da "nasoj" deci savetujes da se odsele.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:53 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

кад се замандале врата школе на годину-две,


Malo je kume, deset mi-ni-mum.
Ma jok, dvaes.
nurudin nurudin 20:59 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
Све је ствар интерпретације.


Ti si se svetio "nama" roditeljima jer si nezadovoljan svojim zivotom odlucio da "nasoj" deci savetujes da se odsele.


И родитељи треба да се придруже.




alselone alselone 21:00 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Malo je kume, deset mi-ni-mum.
Ma jok, dvaes.


i da se ubije koje bezobrazno dete, pride, kao u westworld.
alselone alselone 21:01 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

И родитељи треба да се придруже.


Ja bih se pridzuio jedino da odmandalim ta vrata od skole koja bi ti zatvorio na dve godine.

Ne kazem da su vasi uslovi rada dobri, nego da su vam metode strajka pederske jer idu na stetu i preko dece.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:06 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

da se ubije koje bezobrazno dete, pride, kao u westworld.


Ne mora da bude bezobrazno, može i sreda, da vidi vlast da se ne šalimo.
nurudin nurudin 21:07 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
И родитељи треба да се придруже.


Ja bih se pridzuio jedino da odmandalim ta vrata od skole koja bi ti zatvorio na dve godine.

Ne kazem da su vasi uslovi rada dobri, nego da su vam metode strajka pederske jer idu na stetu i preko dece.


Алселоне, ја сам сагласан са тобом. Ниједан штрајк у Србији није смислен. Зато и не штрајкујем. У сваком случају, и тада када сам штрајковао, радио сам дупло више него кад не штрајкујемо. Прво треба позвати родитеље, да заједно са родитељима направимо стратегију шта и како ваља чинити, јер овако више не мере.
alselone alselone 21:09 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

јер овако више не мере.

Ovo bih se mogao saglasiti, bazirano na pricama prijatelja i poznanika koji su nastavnici i ucitelji.
Jukie Jukie 21:14 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
И родитељи треба да се придруже.


Ja bih se pridzuio jedino da odmandalim ta vrata od skole koja bi ti zatvorio na dve godine.

Ne kazem da su vasi uslovi rada dobri, nego da su vam metode strajka pederske jer idu na stetu i preko dece.

A koje su sad metode štrajka? Koliko sam shvatio nastavnici nemaju pravo na zakonit štrajk pa i ne štrajkuju. Malo se igraju protesta pa ponekad ne održe prvi čas u popodnevnoj smeni, a ponekad skrate časove. Tresla se gora, rodio se miš.

A deca TRI MESECA sede kod kuće za vreme letnjeg raspusta i nijedan roditelj se nikada nije setio da se pobuni da je to na štetu dece jer gube vreme koje su mogla da provedu učeći. Tri meseca su četvrtina školske godine. Deca su mogla da završe osnovnu i srednju školu za devet godina. Voala, za petnestipo godina od bebca dobiješ studenta
alselone alselone 21:15 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

A deca TRI MESECA sede kod kuće za vreme letnjeg raspusta i nijedan roditelj se nikada nije setio da se pobuni da je to na štetu dece jer gube vreme koje su mogla da provedu učeći. Tri meseca su četvrtina školske godine. Deca su mogla da završe osnovnu i srednju školu za devet godina. Voala, za petnestipo godina od bebca dobiješ studenta


Јеси ти зелен убран?
Jukie Jukie 21:19 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Sad nabacujemo razne ideje koje treba argumentovano oboriti inače su validne
Lionsgate Lionsgate 21:21 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

И све то за 48 000 динара месечно, са 25 година радног стажа, са факултетском дипломом и признатим постигнутим успесима у послу којим се бавим.

(Погледај овде просечну зараду за београдски регион за септембар 2016. ЛИНК)


И не жалим се уопште на то.


Ops, ne zalis se a ipak linkujes prosecnu zaradu. Mali kursluz u pitanju?

Daj bre Taso, svaki put vrtis tu istu pricu ali istina je da vi u prosveti imate manji broj radnih sati nedeljno od zaposlenog u drugim graqnama (i to duplo), da imate zimske i letnje raspuste u trajanju od par meseci, istina je i da drugi nose svoj posao kuci da ga zavrsavaju, istina je da i drugi moraju dodatno da rade na sebi (a gde ce nego u slobodno vreme) tako da ti nisi fenomen u Srbiji.

Gle, za sve ove godine koje navodis nije se nasao nijedan medij u Srbiji da iznese istinu o strajkovima prosvetara? I nikad vam strajk nije prestao u trenutku kad vam sibnu neki % na platu? Jbg, prosvetari su jedina grana u Srbiji koja strajkuje zarad opsteg dobra a ne svojih interesa, to je ono sto tvrdis a nama neukima prebacujes da nismo uvideli. Svi krivi samo prosvetari u pravu... hmm.
gedza.73 gedza.73 21:21 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

A deca TRI MESECA sede kod kuće za vreme letnjeg raspusta i nijedan roditelj se nikada nije setio da se pobuni da je to na štetu dece jer gube vreme koje su mogla da provedu učeći.

Jesam ja. Al' šurak (nastavnik) 'teo da me bije kad sam mu rek'o da sam išao pet puta u julu u školu i da su bila zaključana vrata.
Za grudi počeo da se hvata na pitanje što škola ne radi tokom leta i što ne organizuju osmočasovnu fakultativnu nastavu.
alselone alselone 21:22 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Sad nabacujemo razne ideje koje treba argumentovano oboriti inače su validne


Oces agrument?
Evo jedan.

- Gluplju stvar nisam cuo dugo, a slusam ovde dosta gluposti.
nurudin nurudin 21:27 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

gedza.73
A deca TRI MESECA sede kod kuće za vreme letnjeg raspusta i nijedan roditelj se nikada nije setio da se pobuni da je to na štetu dece jer gube vreme koje su mogla da provedu učeći.

Jesam ja. Al' šurak (nastavnik) 'teo da me bije kad sam mu rek'o da sam išao pet puta u julu u školu i da su bila zaključana vrata.
Za grudi počeo da se hvata na pitanje što škola ne radi tokom leta i što ne organizuju osmočasovnu fakultativnu nastavu.

Zašto prosvetni radnici ne rade više sati dnevno? Zato što ne mogu. Nigde!
Prosvetni radnici su prst u oku široj javnosti iz dva razloga: godišnji odmor im traje najmanje tri meseca, i svakog dana rade po 3-4 sata. Tu javnost ne zanima što rešenje za odmor dobijamo oko 10. jula, a na posao se vraćamo sredinom avgusta, dok zimi imamo jednu nedelju (onu prvu oko Nove godine i Božića ne računam, jer je ima veći deo zaposlenih), koju najčešće provodimo na seminarima.
Što se tiče drugog povoda za bes zaludnih i neupućenih, ovde ćete naći statističke podatke koji kažu da je tako svuda. Ako pođemo od pretpostavke da nije baš ceo svet lud, valjda dolazimo do zaključka da se taj posao ne može na dnevnoj bazi obavljati duže.


OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development), kod nas poznata kao Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj, obuhvata većinu evropskih zemalja, kao i SAD, Rusiju, Izrael, Čile, Australiju, Japan, Južnu Koreju, Kanadu, Meksiko, Novi Zeland, Tursku.

Ova organizacija je 2010. objavila rezultate istraživanja vršenih u periodu od 2000. do 2009. godine. Predmet istraživanja je, između ostalog, bio broj radnih sati prosvetnih radnika u osnovnoj školi i srednjoj, koju dele na nižu i višu, ali po uzrastu učenika je približna našem srednjem obrazovanju. Integralni tekst (na engleskom jeziku) možete pogledati ovde http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/48631419.pdf, a ja ću se u ovoj digest verziji osvrnuti na meni najzanimljivije podatke. Nadam se da će vam biti od koristi.

Istraživanjem su obuhvaćeni samo nastavnici državnih škola.



Koliko se sati provodi u nastavi


Broj sati (60', ne 45') u nastavi na godišnjem nivou iznosi u proseku oko 780 sati u osnovnoj, odnosno 680 u srednjoj školi (zbirno za viši i niži nivo srednje škole).To se deli sa brojem nastavnih nedelja, koji je u proseku 38. To znači da prosečno ima oko 185 nastavnih dana. Poređenja radi, mi imamo samo jednu nastavnu nedelju manje, Rusija i Francuska 2 manje od nas, a rekorder je Grčka, sa 32 nastavne nedelje godišnje. Prema podacima kojima raspolaže UNESCO, Indonezija ima najveći broj nastavnih nedelja - 44.
To znači da nastavnik u osnovnoj školi prosečno provodi oko 20 sati držeći nastavu, dok je u srednjoj taj broj manji, i iznosi nepunih 18 sati. Većina zemalja ovde uključuje i kratke pauze između časova, odnosno đačke odmore.

Rekord drži Danska, sa 377 nastavnih sati u višoj srednjoj školi (u osnovnoj 648).


Koliko se vremena provodi u nenastavnim aktivnostima

Čitavom normalnom svetu je jasno da se radno vreme nastavnika ne svodi samo na broj sati nastave, već da podrazumeva i druge aktivnosti, kao što su (po OECD -u) priprema nastave, stručno usavršavanje, konsultativna nastava, priprema i ocenjivanje pismenih i domaćih zadataka, sastanci zaposlenih, rad sa roditeljima, i ostale školske aktivnosti (rad u timovima, pisanje izveštaja i sl. - prim. aut.). Odnos sati nastave i 'nenastavnog' rada u strukturi radnog vremena nastavnika (u originalu 'non-teaching activities'), varira od države do države. U 20 država je to jasno određeno, u nekim se razlikuje od škole do škole, dok u Švedskoj nije određeno uopšte. Neke države, pak, propisuju broj sati koje nastavnik u toku dana mora provesti ukupno u školi, držeći nastavu, i baveći se ostalim aktivnostima. Pretpostavljam da je preduslov da svaki nastavnik ima svoj računar, i da posao koji mi obavljamo kod kuće, može obavljati u školi.

U Danskoj, Mađarskoj, Islandu, Japanu, Poljskoj i Turskoj, smatra se da nastava čini manje od 40% ukupnog vremena koje nastavnik provodi radeći.To praktično znači da ako naš nastavnik ima 20 časova nastave nedeljno, država procenjuje da još 30 časova nedeljno provodi u nenastavnim aktivnostima. U 12 zemalja se smatra da je za nenastavne aktivnosti potrebno više vremena u srednjoj školi, nego u osnovnoj.


Razlika između osnovnih i srednjih škola

Primetno je da većina zemalja pravi razliku između osnovne i srednje škole, kod propisivanja broja sati u nastavi, i to tako što je nedeljni fond časova uglavnom veći u osnovnoj školi. Taj broj je za 30% viši u Francuskoj, Češkoj, Grčkoj, Izraelu i Južnoj Koreji, dok je u Indoneziji čak viši za 71%. (S obzirom na to kakvi su u našim osnovnim školama nastavni programi, a tek udžbenici, mislim da to kod nas ne bi bilo fer.) U Poljskoj i SAD-u ta razlika je svega 3%, dok u mnogim zemljama ne postoji. Jedino je u Argentini, Engleskoj i Meksiku u osnovnoj školi manji nedeljni fond nego u nižoj srednjoj školi.


Prosečna dnevna nastava

Prosečno dnevno radno vreme u nastavi u osnovnim školama iznosi 4,2 sata, a u srednjim (zbirno) oko 3 sata dnevno. Zanimljivo je to da iako nastavnici najviše sati dnevno provode u nastavi u SAD-u, njihovi učenici ne pokazuju natprosečno znanje u odnosu na druge zemlje obuhvaćene istraživanjem.


Antička Grčka

U Grčkoj (to je ona zemlja u kojoj se sindikati začas dogovore da sve stane kada treba braniti prava radnika!) se sa godinama staža provedenim u prosveti smanjuje nedeljni fond časova nastavnika. Tako, na primer, početnik ima fond od 21 sata, nakon 6 godina rada fond se smanjuje na 19, nakon 12 godina rada na 18 sati, a nastavnik sa 20 godina staža (pa do penzije, pretpostavljam) ima nedeljni fond od 16 sati.



Ovi podaci nam pokazuju gde se mi nalazimo.
A mogu i da posluže u raspravama sa večitim kritizerima prosvetnih radnika
Znači, odštampajte i nosite sa sobom kad kod krenete u veću grupu ljudi

Boba Nedić
gedza.73 gedza.73 21:37 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Ubi me, Nurudine, ja sam kod ovoga video da četvrtkom ima dva časa po 45 minuta. Sad da li ponedeljkom radi u tri smene nisam ga pitao.

priprema nastave

Moj klinac se spremao za test iz informatike i morao je da nauči kako je trenutno najbolji procesor procesor sa dva jezgra.
Dete se ubilo od smeha.

Broj sati (60', ne 45') u nastavi na godišnjem nivou iznosi u proseku oko 780 sati u osnovnoj, odnosno 680 u srednjoj školi (zbirno za viši i niži nivo srednje škole).To se deli sa brojem nastavnih nedelja, koji je u proseku 38. To znači da prosečno ima oko 185 nastavnih dana.

Ovo nisam razumeo. 40'x 4nedelje x 10 meseci koliko mu to dođe? Meni sve ispada preko hiljadu i po.
alselone alselone 21:41 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

priprema nastave


Ko predaje jedan predmet duze od samo dve godine laze ako kaze da ima nesto bog zna koliko da se priprema. Sati godisnje su u pitanju, ne cak ni dani.
nurudin nurudin 21:44 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
priprema nastave


Ko predaje jedan predmet duze od samo dve godine laze ako kaze da ima nesto bog zna koliko da se priprema. Sati godisnje su u pitanju, ne cak ni dani.


Веруј ми да не лаже, говорим ти из соственог искуства, а знам и многе друге колеге које се припремају сваки дан. Сваке године су деца различита. Ту је кључ.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:49 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Tu javnost ne zanima što rešenje za odmor dobijamo oko 10. jula, a na posao se vraćamo sredinom avgusta,


U praksi, stvarno u avgustu idete svaki dan na pasao?
Daj bre pa niko nije s marsa pao ovde na blog. Svi mi u okolini imamo nastavnike, i vidimo kako to funkcioniše.
Ja imam prosvetara u kući, žena mi je nastavnik, i znam kako taj radni avgust izgleda. Ode na par sati par puta i to je to.

Ali, ne tvrdim da je to loše i da treba terati nastavnike da rade nešto tek da bi im se skartio raspust.
Takav je posao, ima više slobodnih dana, manje radnih sati i molim lepo.
Ne treba zato ni manje plate da priamju, ali brate, ubeđivati okolo da to nije tako je stvarno smešno.

A kako izgleda posao u privatnim kompanijama, koliko je to sati rada dnevno, koliko odmora, i to i na višim pozicijama, to se stvarno ne može uporediti sa nastavničkim komforom.
Lionsgate Lionsgate 21:55 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

A mogu i da posluže u raspravama sa večitim kritizerima prosvetnih radnika
Znači, odštampajte i nosite sa sobom kad kod krenete u veću grupu ljudi


To je medjunarodno poredjenje prosvetnih radnika, Tasa poredi prosvetne radnike sa ostalim zaposlenima u Srbiji. Niko nije rekao da nasi prosvetari manje rade od kolega u svetu. Ne rade manje ni ostali zaposleni od svojih kolega u inostranstvu, i oni imaju manje prihode od tih kolega ali nisu toliko drustveno svesni kao nasi prosvetari. Jos nisam cuo da je neko van prosvete pokrenuo strajk zbog boljitka drustva.
nurudin nurudin 21:55 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Ja imam prosvetara ukući, žena mi je nastavnik, i znam kako taj radniavgust izgleda. Ode na par sati par puta i to je to.


Немој о свету да судиш на основу своје жене.

Твоја жена је вероватно седела код куће 11. новембра и 12. новембра -- а, на пример, мој директор и ја смо од 8.00 до 19.00 оба дана били у школи, јер су деца изразила жењу да баш тада раде неки посао, да искористе мини-распуст.

И да, има школа које сваки дан, али сваки дан, чим престане одмор раде од 7.00 до 15.00.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:15 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

на пример, мој директор и ја смо од 8.00 до 19.00 оба дана били у школи


I ništa orden jbt?

Немој о свету да судиш на основу своје жене.


Jok, po tebi ću i tvom direkoru.
Lionsgate Lionsgate 22:22 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Jbg, nemoj da sudis na osnovu tvoje zene sudi na osnovu mene, he, sta reci posle ovoga...

nurudin nurudin 22:24 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Lionsgate
Jbg, nemoj da sudis na osnovu tvoje zene sudi na osnovu mene, he, sta reci posle ovoga...



Тачно, шта рећи него да има нерадну жену која се прошета до школе да види има ли коју кафу да испије и трач да размени. Знам их такве, има их много...
alselone alselone 22:30 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Веруј ми да не лаже, говорим ти из соственог искуства,

Gotorim i ja tebi iz sopstvenog iskustva. I ja sam ti prosvetar jednim delom, i ja jedem taj hleb od sedam kora, moj druze napaceni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:30 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Тачно, шта рећи него да има нерадну жену која се прошета до школе да види има ли коју кафу да испије и трач да размени. Знам их такве, има их много...


Jesi li ti normalan?
Ogovaraš ženu o kojoj pojma nemaš.
Da je neradna, da je tračara
I sad ja treba da dokazujem da to nije tako.

Po ovome što ovde pišeš tebi nije mesto da vaspitavaš decu.
alselone alselone 22:32 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Jok, po tebi ću i tvom direkoru.

tasadebeli tasadebeli 22:32 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Lionsgate

Ops, ne zalis se a ipak linkujes prosecnu zaradu. Mali kursluz u pitanju?

Daj bre Taso, svaki put vrtis tu istu pricu



Ма све си у праву...

Вешт си са речима.

Зашто си отишао на грађевину кад си рођен за фишкала?

Поновићу оно што ти већ рекох горе:

Не жалим се ни на шта.

И боли ме патка за то ко ће и како ће да образује децу у овој јебеној Србији јер очигледно баш ти и такви професори какве је Нурудин описао у уводном тексту и одговарају да буду ту где су се нашли за већину Срба.

(Како би иначе другачије имали толико одличних основаца са просеком 5,00? На памет? Јер је "моје дете паметно на родитеље"? Па неће бити баш да је тако...)


Право да ти кажем, сада ми је једино стало до тога да ме они са којима сам свакога дана у учионици запамте као нешто што је било макар подношљиво, ако већ није било довољно добро, у њиховом животу.

Рекох већ, џабе сам се ја регистровао на овај Блог пре пет година за време једног штрајка просветара.

Чисто губљење времена.
alselone alselone 22:32 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Po ovome što ovde pišeš tebi nije mesto da vaspitavaš decu.

I ja sam to rekao par puta.
nurudin nurudin 22:34 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

hoochie coochie man
Тачно, шта рећи него да има нерадну жену која се прошета до школе да види има ли коју кафу да испије и трач да размени. Знам их такве, има их много...


Jesi li ti normalan?
Ogovaraš ženu o kojoj pojma nemaš.
Da je neradna, da je tračara
I sad ja treba da dokazujem da to nije tako.

Po ovome što ovde pišeš tebi nije mesto da vaspitavaš decu.



Теби није место на овом блогу већ одавно, па и даље захваљујући мојој доброј вољи опстајеш. Углавном игноришем тебе и сличне теби, не знам шта ми би да уопште прекинем игнорисање.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:35 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

I ja sam to rekao par puta.


Zaista.

Toliko sujete, toliko umišljene veličine, umišljene važnosti, pa to stavrno nije profil pogodan da deci bude neki uzor.

nurudin nurudin 22:37 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
Po ovome što ovde pišeš tebi nije mesto da vaspitavaš decu.

I ja sam to rekao par puta.


Ниси довољно гласно, пробај гласније.
nurudin nurudin 22:38 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Право да ти кажем, сада ми је једино стало до тога да ме они са којима сам свакога дана у учионици запамте као нешто што је било макар подношљиво, ако већ није било довољно добро, у њиховом животу.



hoochie coochie man hoochie coochie man 22:39 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Теби није место на овом блогу већ одавно, па и даље захваљујући мојој доброј вољи опстајеш.



E o ovoj sujeti govorim.
I o ovoj umišljenoj veličini.

Što s emene tiče baš mi se nešto živo ebe hoćeš li me banovati.
A ti, ako ne banuješ ispaćeš *ička, a ako banuješ dokazaćeš da si bolesno sujetan i da ti to malo vlasti daje osećaj neke veličine.

Pa ajd da vidim.
alselone alselone 22:40 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Ниси довољно гласно, пробај гласније.


Nekulturno je. Ko hoce shvati i kad mu sapuces.

Nego da te pitam, sto se pripremas svakodnevno? Da, deca su razlicitaa, ali da li je moguce da si zaboravio ono sto si studirao i sto pricas vise godina pa moras da se podsetis?
Lionsgate Lionsgate 22:49 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Зашто си отишао на грађевину кад си рођен за фишкала?

Mozda zato sto mi je jos tad to bila ispisnica za odlazak iz Srbije a ne sto kazu da sam kao mali voleo da zidam zgrade od lego kocaka?

nurudin nurudin 22:52 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
Ниси довољно гласно, пробај гласније.


Nekulturno je. Ko hoce shvati i kad mu sapuces.

Nego da te pitam, sto se pripremas svakodnevno? Da, deca su razlicitaa, ali da li je moguce da si zaboravio ono sto si studirao i sto pricas vise godina pa moras da se podsetis?


Па нисмо ми завршили исте факултете. Мене су из Методике учили да никада, али никада не причам једно те исто, него увек различито, јер у зависности од деце и структуре одељења припремам наставу; нисам ја учио на факултету ко ти -- спремиш једна предавања једне године, па удри то исто наредних 40 година.
tasadebeli tasadebeli 22:54 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Lionsgate

Jos nisam cuo da je neko van prosvete pokrenuo strajk zbog boljitka drustva.



И ниси се никада запитао зашто је то тако?

Ја се то, богами, питам свакога дана.

Ма... И ја без везе настављам ову причу... Џабе је ово дописивање овде.

Рекох, ово је губљење времена.

А и мало су ми се смучили разговори са онима који мисле да о просвети све знају само на основу предрасуда које су стекли као ученици у школи и касније их разрађивали кроз оне већ поменуте мантре о томе како професори ништа не раде.


Без увреде, али за све вас који овде држите тираду о томе како професори ионако не заслужују бољи статус у друштву (читај пажљиво, немој да учитаваш: дакле, не бољу плату, него статус у друштву) од једне бандере на улици коју свака џукела у крају запишава, морам да кажем како ја већ 20 година одговарам на те примедбе о "кратком радном времену", "распусту од три месеца" и слично.


Таквима обично кажем, онако професорски:


"Па ко те јебе, буразеру! Што се ниси школовао за професора? Сада би и ти имао распуст од три месеца!"


И могу вам рећи да је то врло ефикасно.

Обично такви после тог мог одговора више никада и не помену кратко радно време професора и распуст од три месеца.
nurudin nurudin 22:56 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Џабе је ово дописивање овде


Џаба, Тасо. То нити чита написано, нити разуме прочитано. Углавном.
alselone alselone 22:56 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Мене су из Методике учили да никада, али никада не причам једно те исто, него увек различито, јер у зависности од деце и структуре одељења припремам наставу; нисам ја учио на факултету ко ти -- спремиш једна предавања једне године, па удри то исто наредних 40 година.


He, he, sad meni budalas kao HCM-u. Nema veze, imam strpljenja.

Te izmene o kojima pricas, o strukturi odeljenja i zavisnosti dece/studenata, mozes da prilagodis, ako znas svoju materiju, u toku samog predavanja. Nema sta da se posebno pripremas, prilagodjavas svoju pricu tome koliko imaju predznanja, koliko su angazovani, koliko aktivni, itd. Znaci, ne menjas ti plan i program, iako te je ucilo da menjas, nego samo prilagodjavas postojecu materiju konkretnom razredu. To je pussy smoke.
tasadebeli tasadebeli 23:02 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Lionsgate
Зашто си отишао на грађевину кад си рођен за фишкала?

Mozda zato sto mi je jos tad to bila ispisnica za odlazak iz Srbije a ne sto kazu da sam kao mali voleo da zidam zgrade od lego kocaka?




Ти си још 1983. сањао о одласку из Србије?


А па то је онда нешто сасвим друго...


Дечачке снове треба испунити. И држим ти искрено палчеве да то буде успешно. Не зезам се, стварно то мислим и желим ти.


Мада, не бих да ти кварим снове, али морам да ти кажем да знам неке фишкале (а знаш их и ти још из школе) који овде у Србији живе много боље него ти у иностранству. И више и зарађују колико год ти било тешко да то поверујеш.


Шта ме, бре, вучеш за језик? Која те је то будала од професора уопште и научила да на реторичко питање треба одговарати?
nurudin nurudin 23:05 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

mozes da prilagodis


Аха, тебе су учили да импровизујеш. Код мене тога није било. Ипак је то Методика.

Znaci, ne menjas ti plan i program


Програм не мењаш, али мењаш и састављаш план, бар ја то радим. И овде говорим о дневној припреми за наставу. Данас од једне наставне јединице може да се направи 30 различитих презентација, пет филмова, десет стрипова, пет различитих програмских активности... То никакве везе нема са знањем које поседујеш, већ са методама (начинима) уз помоћ којих ћеш то знање да приблишиш ученицима, а при том имаш три нивоа, имаш инклузију... Данас само мучени студенти слушају сат и по агорантне професоре који започну причу и не престају.
Lionsgate Lionsgate 23:07 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

А и мало су ми се смучили разговори са онима који мисле да о просвети све знају само на основу предрасуда које су стекли као ученици у школи и касније их разрађивали кроз оне већ поменуте мантре о томе како професори ништа не раде.


Zaboravljas da su mnogi od nas vec kao zreli ljudi prosli kroz jos jedan prosvetni ciklus ali ovaj put kao roditelji. Dok smo bili tinejdzeri nista nam nije smetalo, slabo sta smo videli i razumeli u svetu odraslih, cesto idealizovali i davali nezasluzenu velicinu nekim odraslima ali sa 40 godina zivota vidis ko, koliko i kako radi sa tvojim detetom. Jbg, onda sam ja fenomen ako nisam u toku skolovanja deteta naleteo na nastavnika koji je pozrtvovan i vredan kao prosvetar iz tvoje price. Ne znam stvarno odakle mi stereotip o prosecnom srpskom prosvetaru...

"Па ко те јебе, буразеру! Што се ниси школовао за професора? Сада би и ти имао распуст од три месеца!"


Jbg, nismo svi takvi kapaciteti - to je moj odgovor na prozivke takvog tipa. I prekinem jer skapiram da nema svrhe da se cesemo, svakog svrbi na drugom mestu.


Lionsgate Lionsgate 23:12 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)



Ти си још 1983. сањао о одласку из Србије?


Шта ме, бре, вучеш за језик? Која те је то будала од преофесора уопште и научила да на реторичко питање треба одговарати?


Hmm, i onda ja za emsija kazem da je bukvalista.
alselone alselone 23:12 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Аха, тебе су учили да импровизујеш.


Pa da, kada vladas svojom oblascu, i kada znas sta treba da ispricas po planu i programu, mozes u pola noci da se probudis i pricas o temi slusaocima od dece do doktora nauka.

Програм не мењаш, али мењаш и састављаш план, бар ја то радим.

Dnevno, svake godine?

Lionsgate Lionsgate 23:20 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Мада, не бих да ти кварим снове, али морам да ти кажем да знам неке фишкале (а знаш их и ти још из школе) који овде у Србији живе много боље него ти у иностранству. И више и зарађују колико год ти било тешко да то поверујеш.


A znas koliko vise fiskali u ovoj zemlji zaradjuju od fiskala sa kojima me uporedjujes? Neupopredivo, koliko god ti bilo tesko da poverujes

Vec smo o tome pisali ali cesto nije osnovni razlog ljudima da napuste domovinu novac, neki od nas imaju i decu pa im zele bolje, recimo da idu u skolu u daleko boljem obrazovnom sitemu. Nekima smeta nesigurnost i opsta anarhija u svemu... nije sve u novcu, ima nesto i u umetnickom dojmu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:20 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)


Jos nisam cuo da je neko van prosvete pokrenuo strajk zbog boljitka drustva
.
И ниси се никада запитао зашто је то тако?


Ma stani bre Taso.
Ajd da budemo realni, majka mu stara.

Pa jbt ipak je ovo vreme kad se do informacija može prilično lako stići, i da nije sve u "medijskoj cenzuri"
Kakva god da je medijska scena u toku tih štrajkova se na TV pojavljuju i šefovi sindikata, znači oni koji štrajk organizuju i vode.
I oni uglavnom pričaju o parama, na drugom mestu su priče o važnosti profesije, a tek uzgred, i kao manje važne progovore nešto i o uslovima, društvu i tim apstraktnim stvarima.

Dakle oni, ne novinari, ne tumači niko ništa, nego baš oni u kameru to govore.
Ne sumnjam da postoje i ljudi kojima su prioriteti drugačiji, ali zvaničan sindikat, dakle zvaničan većinski stav prosvetara se vrti oko para i priče o važnosti.

A jbg, razumećeš...kad neko dođe sa pričom, ja sam mnogo bitan, dajte mi pare, a ako ne dobijem onda ću deci da se svetim..pa teško je za tako nešto obezbediti podršku drugih.

Problema u prosveti je stvarno dosta, način na koji se postaje direktor (u mom okruženju češće direktorka, i to često učiteljica??) meni nikad neće biti jasan.

Upoznao sam ih par komada, jbg....ovce im ne bi dao da čuvaju ako treba da ih da vraćaju sa svih strana, koji kriterijum ih tu postavi, koji je njihov kriterijum za izbor nastavnika i miljenika, može se pretpostaviti... al direktorke.

Loše je, ali to se sigurno ne rešava zatvaranjem škola, sigurno ne povećanjem plata, i sigurno ne tako što će neko uredbom progalsiti nastavnike za ugledne.
tasadebeli tasadebeli 23:27 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Lionsgate

Zaboravljas da su mnogi od nas vec kao zreli ljudi prosli kroz jos jedan prosvetni ciklus ali ovaj put kao roditelji.



Не заборављам, него из искуства знам, у свакодневној пракси се рвем са тим, колико ти родитељи мисле да знају како то све у школи функционише, а у ствари немају појма. Не знају ништа више него што су то знали док су и сами били ђаци.

А да ниси имао среће (у ствари, прецизније речено да твоје дете није имало среће) са наставницима, то ти верујем.

Знам са каквима све радим.


Jbg, nismo svi takvi kapaciteti - to je moj odgovor na prozivke takvog tipa. I prekinem jer skapiram da nema svrhe da se cesemo, svakog svrbi na drugom mestu.




Па то ти управо ја и кажем. А то тако изгледа схвате и ти који крену поспрдно да ме подјебавају са распустом о три месеца, а онда када им ја одговорим, заћуте и више никада то не помињу.

Рекох ти, врло је ефикасан тај мој одговор. Скине ми смараче који би да ме зајашу из чисте досаде јербо не раде ништа у животу, само би да подјебавају оне који раде нешто.


Него, пусти сад то... Џабе је, а и досадно.


Реци ти мени када ћете ти и мој Кум да се из тог кинеског Ванкувера спустите до Стејтса, успут покупите Блогија, нађете се са Пајићем, па да и ја онда скокнем преко баре и да кренемо онда сви заједно







То је мој дечачки сан.

А и кажу да је ту, уз тај пут, она права трамповска Америка. Она истинска Америка. Ништа Њујорк, ништа Ел Еј. Оно између је права Америка.
nurudin nurudin 23:31 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
Аха, тебе су учили да импровизујеш.


Pa da, kada vladas svojom oblascu, i kada znas sta treba da ispricas po planu i programu, mozes u pola noci da se probudis i pricas o temi slusaocima od dece do doktora nauka.

Програм не мењаш, али мењаш и састављаш план, бар ја то радим.

Dnevno, svake godine?



Морамо нешто да разјаснимо, да бисмо се разумели. Дакле, ти све време говориш о компетенцијама за подучавање и учење, да поједноставим -- то су знања стечена на факултету и након факултета. Поред наведених компетенција постоје још четири компетенције, ја говорим о компетенцијама за наставну област, предмет и методику наставе, а те компетенције подразумевеју (поред две наведене постоје још две -- компетенције за подршку развоју личности ученика и компетенције за комуникацију и сарадњу):

Знања

Зна научну дисциплину којој припада предмет који предаје и њене везе са другим научним дисциплинама;
Познаје одговарајућу област и зна наставни план и програм предмета који реализује, као и његову корелацију са другим областима, односно предметима;
Познаје опште принципе, циљеве и исходе образовања и васпитања, као и опште и посебне стандарде постигнућа ученика и њихову међусобну повезаност;
Разуме социјалну релевантност садржаја предмета;
Поседује дидактичко-методичка знања неопходна за предмет који предаје;
Познаје технологије које прате научну дисциплину и предмет који предаје;
Познаје страни језик у функцији предмета који предаје.

Планирање

Програм рада припрема тако да уважава: стандардне постигнућа, наставни план и програм и индивидуалне разлике ученика, водећи рачуна о садржајној и временској усклађености;
Планира и програмира рад, водећи рачуна да садржај учини доступним ученицима (пријемчив, разумљив, интересантан);
Планира примену различитих метода, техника и облика рада и доступних наставних средстава ради ефикасности и ефективности наставног процеса;
Планира и програмира садржаје наставе водећи рачуна о корелацији, како хоризонталној, тако и вертикалној;
Планира информисање о новим трендовима и примену одговарајућих и доступних технологија у образовању;
Планира проверу остварености прописаних образовних стандарда и циљева учења наставног предмета.

Реализација

Остварује функционалне, образовнe и васпитне циљеве у складу са општим принципима, циљевима и исходима образовања, наставним планом и програмом предмета који предаје, прилагођавајући их индивидуалним карактеристикама и могућностима ученика;
Систематски уводи ученике у научну дисциплину;
Повезује наставне садржаје са претходним знањима и искуствима ученика и њиховим садашњим и будућим потребама, са примерима из cвакодневног живота, са садржајима из других области, са актуелним достигнућима/научним новинама;
Повезује и организује наставне садржаје једног или више предмета у тематске целине;
Примењује разноврсне методичке поступке у складу са циљевима, исходима и стандардима постигнућа, садржајима наставног предмета, узрасним карактеристикама и индивидуалним могућностима и потребама ученика;
Примењује одговарајуће и доступне технологије у образовању. Вредновање/евалуација
Континуирано прати и вреднује остварену хоризонталну и вертикалну повезаност садржаја;
Континуирано прати и вреднује ученичка постигнућа користећи различите начине вредновања у складу са специфичностима предмета који предаје;
Прати и вреднује интересовања ученика у оквиру предмета који предаје;
Планира и предузима мере подршке ученицима на основу анализе остварености образовних стандарда постигнућа.

Усавршавање

Континуирано се стручно усавршава у области научне дисциплине којој предмет припада, методике наставе и образовне технологије;
Унапређује квалитет свог рада примењујући новостечена знања из области у којима се усавршавао;
Планира стручно усавршавање на основу резултата самовредновања и спољашњег вредновања рада и потреба школе у којој ради.

И овде нема импровизације.


И постоје глобални, месечни и дневни планови. Глобални се раде једном годишње, месечни сваког месеца уз измене, а дневни сваког дана.
alselone alselone 23:36 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

И постоје глобални, месечни и дневни планови. Глобални се раде једном годишње, месечни сваког месеца уз измене, а дневни сваког дана.

Brate Taso, aj ti si ovde na blogu jedini normalni nastavnik (deklarisani), deder reci iskreno, spremas li se svakog dana za nastavu?

Усавршавање

Kakve veze ovo ima sa dvenom pripremom nastave?
alselone alselone 23:44 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Поред наведених компетенција постоје још четири компетенције, ја говорим о компетенцијама за наставну област, предмет и методику наставе, а те компетенције подразумевеју (поред две наведене постоје још две -- компетенције за подршку развоју личности ученика и компетенције за комуникацију и сарадњу):


U redu. Postoji jos kompetencija. I sta? Zbog tih dodatnih kompetencija se spremas svaki dan?
nurudin nurudin 23:48 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Усавршавање

Kakve veze ovo ima sa dvenom pripremom nastave?


Како нема везе -- па то је кључно. Сваки вид усавршавања и треба да послужи припреми за бољи и саржајнији, другачији час, а опет се оно планира на основу резулзтата, односно постигнућа.

И да читаву причу банализујем, поједноставим: пре две године сам имао други разред где су се обрађивала дела попут Ане Карењине... Или четврту годину: Браћа Карамазови, Дервиш, Проклета авлија, Прољећа Ивана Галеба... И сад те наставне јединице имаш за две године -- мислиш да је коректно да без поново припремљених лектира одеш међ' матуранте, а у међуврену си држао прву годину и стару књижевност? Ето, ја полазим од себе, а знам и многе друге колеге које ће сести и то ишчитати изнова, поштено како би са ученицима расправљали и разговарали, не зато што су заборавили или нису научили, па да доуче.
alselone alselone 23:52 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

И да читаву причу банализујем, поједноставим: пре две године сам имао други разред где су се обрађивала дела попут Ане Карењине... Или четврту годину: Браћа Карамазови, Дервиш, Проклета авлија, Прољећа Ивана Галеба... И сад те наставне јединице имаш за две године -- мислиш да је коректно да без поново припремљених лектира одеш међ' матуранте, а у међуврену си држао прву годину и стару књижевност? Ето, ја полазим од себе, а знам и многе друге колеге које ће сести и то ишчитати изнова, поштено како би са ученицима расправљали и разговарали, не зато што су заборавили или нису научили, па да доуче.


Ovo jeste primer kada je vazno podsetiti se i pripremiti se. Ali sigurno imas nastavu kada drzis na primer gramatiku, i nema sta mnogo da se podsecas, to ti je struka, znas sve, izadjes samo i ispricas. Je l' tako?
nurudin nurudin 23:53 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

alselone
Поред наведених компетенција постоје још четири компетенције, ја говорим о компетенцијама за наставну област, предмет и методику наставе, а те компетенције подразумевеју (поред две наведене постоје још две -- компетенције за подршку развоју личности ученика и компетенције за комуникацију и сарадњу):


U redu. Postoji jos kompetencija. I sta? Zbog tih dodatnih kompetencija se spremas svaki dan?


Ови часови Методике су били гратис.

Свако добро. (Имаш Тасу, он је нормалан, ја сам сујетан, па нек настави, ако жели).

Тасо, предајем ти штафету. :)
Lionsgate Lionsgate 23:54 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Реци ти мени када ћете ти и мој Кум да се из тог кинеског Ванкувера спустите до Стејтса, успут покупите Блогија, нађете се са Пајићем, па да и ја онда скокнем преко баре и да кренемо онда сви заједно


Prvo da zaposlim zenu*, sta ces i ovde tesko ide umetnost, pa cemo da vidimo gde je ko. Znam da je Blogi bas daleko, bio sam tamo jos pre 15+ godina i toliko mi se smrzla ona stvar da vise nemam zelju da tamo zalazim, za ostale nemam pojma gde su, velik je ovaj prostor.

(kao ja cu da je zaposlim, hehe)

Ma daj, sva ova nasa baljezganja na blogu su sviranje na onoj stvari, kao da cemo mi da resimo neke belosvetske probleme. No posto smo tipicni Srbi dajemo mu ga po svemu i to zestoko, jace je od nas
alselone alselone 23:54 16.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Свако добро.


I tebi uz savet da malo sistematizujes zivot i posao, bices manje nervozan.
blogovatelj blogovatelj 00:02 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Веруј ми да не лаже, говорим ти из соственог искуства, а знам и многе друге колеге које се припремају сваки дан. Сваке године су деца различита. Ту је кључ.


Kako se zove Bosanac koji zna da uključi fen? Fenomen.
E ti si fenomen.
Nemoj me zajebavati majke ti. Pripremaš se za nastavu. Ako se pripremaš treba ti otkaz dati. Moraš u jednom promilu malog mozga da držiš ono što treba ispredavati deci, ako to ne znaš, nisi nikakav nastavnik.
Jebote, najteži predmet koji sam predavao mi je bio automatika za četvrtu godinu srednje škole i u prvoj školskoj godini u kojoj sam to predavao sam čitao uveče tri minuta lekciju koju treba da sutradan predajem.
A kad treba da ih pitam, nisam ništa čitao, oni su morali da pričaju i pišu, ja ih samo propitivao.
Deset godina radiš u prosveti i pripremaš se za nastavu, slomio si kurcu rebra kolko si se naradio.
nurudin nurudin 00:06 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

to ti je struka, znas sve, izadjes samo i ispricas. Je l' tako?



Заиста сам збуњен, али заиста. Сад више нисам сигуран у чему је проблем. Не могу да поверујем да не желиш да разумеш суштинску разлику између стечених знања и начина на које се то знање преносе -- метода. Не можеш да изађеш и да испредајеш, то данас може само на факултету. Док предајеш, мораш да испоштујеш индивидуалне разлике у одељењу, три нивоа, као и све ученике који су обухваћени инклузијом. Могу ја о Његошу да причам три бјела дана, уопште није поента у томе шта и колико знаш, него како и на који начин да организујеш то што знаш, а да ученике укључиш -- дакле, припрема се пре свега односи на то. Нема приче где ти узмеш банку, па не престајеш -- такав час се сматра најнеуспешнијим часом.

П. С. И моја област првенствено није граматика, већ књижевност, али то уопште није ни важно.

nurudin nurudin 00:09 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

A kad treba da ih pitam, nisam ništa čitao,


У, јеботе, који успех...
alselone alselone 00:10 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Не могу да поверујем да не желиш да разумеш суштинску разлику између стечених знања и начина на које се то знање преносе -- метода



Bogajebovise, pa ne pripremas metode valjda svakog dana jebote. Pa valjda znas kako kom razredi kakvom tipu dece pristupas na koji nacin. To valjda dodje sa iskustvom. Sta, pripremis jedan dan deo gramike metode, pa onda pripremis sutra za nastavak ponovo metode, pa prekosutra ponovo metode?
Ili u knjizvenosti kada dva casa obradjujete jedno delo, pripremas se za oba jednako?



Jedini deo koji razumem da zahteva dodatnu pripremu je inkluzija. To kapiram i postujem. A ovo ostalo, mislim da preuvelicavas kao i ono da ides pola leta 8 sati u skolu.
blogovatelj blogovatelj 00:13 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Nego da te pitam, sto se pripremas svakodnevno? Da, deca su razlicitaa, ali da li je moguce da si zaboravio ono sto si studirao i sto pricas vise godina pa moras da se podsetis?


Ne može da predaje na isti način Most na Žepi generaciji rođenoj 1999. i 2001. To su potpuno drugačiji pristupi. Mora da primeni specijalne pedagoške koncepte, da ide na seminare, ako je ikako moguće na neki u Pragu ili Beču, a ako nema, onda bar u Budvi ili Sarajevu. Ništa Zlatibor. Samo tako su dnevnice devizne.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana