Gost autor| Jubileji| Ljubav| Nostalgija| Život

O jagodama i nostalgiji

nurudin RSS / 02.11.2016. u 11:23

gost-autor: nowhereman 

 

„Zovem se Branislav Živković, a zovu me Bane... Bumbar. A to je zato što sam uvek bio tako, malo, bucmastog lica. Tako sam se rodio. Šta mogu.”

To su reči kojima nam se obratio glumac Branko Cvejić, te 1976. godine. 

Tako je počela čarolija, koja se zove Grlom u jagode.

GaUvkXN.jpg

Kakva serija! Topla, dirljiva, ispunjena humorom. Serija o jednoj mladosti. O odrastanju i prvim ljubavima. O Beogradu, ali i o jednoj bivšoj zemlji.

U scenama iz roditeljskog doma, iz škole, kalemegdanskog parka, u beogradskoj kafani, sa klizališta na Tašu ili na plaži u Rovinju – prepoznavali smo, prepoznajemo sebe, svoje roditelje, svoje društvo.

U tati Sretenu lako sam mogao videti svog oca, kada se sa mojim starijim bratom žestoko svađao oko kupovine novih pantalona, a u mami Olji svoju majku, koja je nastojala da stvar izgladi. Moja nana (tako sam je zvao), rođena početkom veka, u mnogo čemu je ličila na Banetovu baku Elviru.

Gledali smo – sebe, a na ekranu! Pošto Jagode zrače neodoljivim humorom, serija je odmah, pri prvom prikazivanju, izazvala u nama osmeh prepoznavanja.

Ali, mnogi će reći, na prvom mestu: nostalgija. I da, zaista, Grlom u jagode udaraju na tu našu „slabu žicu”, diraju u to osetljivo mesto.

Sam autor serije Srđan Karanović kaže da se već tada, u vreme nastanka Jagoda, budila nostalgija za dobom 60-tih.

Bane Bumbar, nam se, takođe, obraća kao neko ko se seća svoje mladosti, ko je sada već u srednjim, nešto ozbiljnijim godinama. Banetova mama Olja priseća se klizanja „na imanju grofa Esterhazija”, a baka Elvira se neprestano priseća onih vremena, kada se živelo drugačije, bogatije, lepše, a u svakom slučaju – bolje.

Rečju „nostalgija” možemo opisati i dobro nam poznatu muzičku temu Jagoda, čiji je autor – ko drugi, Zoran Simjanović.

Tako su i gledaoci – tokom ovih 40 godina, koliko je već proteklo od prvog prikazivanja Jagoda – iznova i iznova gledajući seriju, mogli osetiti tu slatku bol nostalgije, nostalgije za prošlim, izgubljenim, iščezlim, ali što ipak na neki način živi i dalje, u nama.

 

Te 1976. godine Jagode  su krenule na upravo po prvi put pokrenutom 2. programu Radio-televizije Beograd. Mlađim naraštajima treba reći i ovo: ne, nove epizode nisu prikazivane iz dana dan, već je serija išla jednom nedeljno, u određeni dan i određeno vreme. Tada bi se porodica obično okupila ispred TV ekrana, jer je to bio – događaj.

Pre svega: kakvi glumci! Impresivna Rahela Ferari, kao baka Elvira. Da li je otrcano reći „legende”? – Danilo Bata Stojković i Olivera Marković, kao tata Sreten i mama Olja. Đurđija Cvetić, kao Banetova sestra Seka i Josif Tatić kao njen momak (a potom i muž), poznat pod imenom Tale Surovi.

Naravno, centar zbivanja i glavni protagonista je Bane Bumbar, a njega okružuje niz dragih likova.

Bane i Goca, njegova prva ljubav. Bane i Uške, prijatelji, kasnije suparnici, u borbi za Gocinu naklonost. Bane Bumbar i njegov večiti rival Miki Rubiroza. Bane i trapavi Boca, poznat i kao Čombe! A te likove tumače glumci, koji već imaju nekakvo, skromnije iskustvo, ali koji će tek steći slavu: Gordana Marić, Aleksandar Berček, Miki Manojlović, Bogdan Diklić.

Uz njih, tu su i Banetove ljubavi, još jedan niz imena: Zlata Petković (Lepa), Minja Majurec (Divna), Neda Arnerić (Snežana), Bisera Veletanlić (Bisera), Cvijeta Mesić (Tamara), Jadranka Selec (Jadranka),  Stanislava Staša Pešić (glumica Staša), Svjetlana Knežević (Svetlana), Boba Stojnić (Biljana). I mnošto drugih, dragih likova i dobro poznatih glumaca.

Oprostite na nabrajanju. Nije moglo izostati... Uzgred, primetićete: većina likova u seriji nosi imena glumaca, koji ih tumače... U stvari, glumci Stanislava Pešić i Dragan Zarić glume – sami sebe. I još nešto: kao epizodisti se pojavljuju očevi dvaju glumaca, Žarko Cvejić (kao Ušketov tata Srećko) i Ivan Manojlović (kao profesor prava).

To je, dakle, niz Banetovih devojka koje Bane, najčešće trapavo, smešno i uzaludno, pokušava da osvoji. I skoro po pravilu, Bane u nečemu omaši, pogreši, zabrlja, a njegovu devojku otima Miki Rubiroza.

Iz epizode u i epizodu, Bane Bumbar savladava novu životnu lekciju, trudi se da ne ispadne „glup u društvu” i da „postane čovek”. Ovo „postati čovek” je, zapravo, glavna tema i osnovno nastojanje Baneta Bumbara. Pošto je mlad, nezreo i hrli grlom u jagode, Bane će imati mnogo toga da nauči.

I tu, onda, nastaje zaplet, jer Bane, svojeglav i buntovan, ne želi da usvoji gruba pravila sveta odraslih. Nastojeći da osvoji novu devojku, Bane dobija po ušima, lupaju mu packe i on stiče novo saznanje, uči u „školi života”. I, mada je smotan i trapav, gubitnik, uvek nam je neodoljivo smešan.

Pažljivi gledalac uočiće, međutim, da se ispod humorističkog zapleta i razrešenja, krije i nešto drugo, nešto ozbiljnije. To ozbiljno, to su temeljne stvari, neophodne za dostojan život: društveno priznanje, odelo, stan, novac. To je ono čemu mladi čovek teži, a što mu je – po nekakvoj prirodi stvari, ali možda i nepravdom sveta – uskraćeno.

I Bane i njegovi drugovi Miki, Uške i Boca čeznu da se tih, neizostavno važnih stvari nekako dočepaju. Pokazuje se uskoro da će im mnogo toga svet odraslih, u koji bi da se uguraju, uskratiti. Gorko saznanje.

Malčice gorkog, a pregršt slatkog. Kao ne sasvim zrele jagode, posute šećernim prahom.

 

 

 

 

 

 



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milojep milojep 11:40 02.11.2016

Morikone

Rečju „nostalgija” možemo opisati i dobro nam poznatu muzičku temu Jagoda, čiji je autor – ko drugi, Zoran Simjanović.


Naš Enio Morikone!
nowhereman nowhereman 11:55 02.11.2016

Re: Morikone


Naš Enio Morikone!


Ili, možda - Nino Rota!?

Inače, tema iz Jagoda je stekla takvu slavu, da je Simketu (nadimak kompozitora Simjanovića) više puta nuđeno da svoju muziku "pozajmi" za nekakve reklame ili prigodne skupove, koji odišu nostalgijom. Istovremeno, glumcu Branku Cvejiću, po njegovim rečima, nuđeno je da izgovori nekakav tekst - koji sa Jagodama, dabome ne bi stajao ni u kakvoj vezi.

Oni si to odbijali, sa indignacijom.

Ista tema, nešto izmenjena:




milojep milojep 12:09 02.11.2016

Re: Morikone

Ili, možda - Nino Rota!?


Nino Rota je Vojkan Borisavljević! Ili možda Voki Kostić?
nowhereman nowhereman 14:08 02.11.2016

Re: Morikone


Vojkan Borisavljević! Ili možda Voki Kostić?


Uporedo sa Jagodama, nastajala je i druga omiljena serija - Više od igre.

Autor muzike bio je Vojkan Borisavljević.



Rediteljima Karanoviću i Šotri savetovano je da ne "kradu" glumce jedan drugom, tj. da ne angažuju glumce, koji već imaju ulogu u onoj drugoj seriji.

Tako je, uglavnom, i bilo.

Ipak, uz neke krupnije izuzetke: glumica Jelena Žigon i glumci Petar Božović i Miloš Žutić.


milojep milojep 14:47 02.11.2016

Re: Morikone




A ovo? Nino Rota
Spiridon Spiridon 11:42 02.11.2016

..

i da se ne zaboravi

Biografija LINK



Јованка Котлајић је живела у Цариграду и била учитељица ручног рада. Године 1907. се доселила у Београд. Никад се није удавала. Живела је у београдској улици Пролетерских бригада 40, са својим белим мачкама.

Први пут се појавила у Бајци Гордана Михића и Љубише Козомаре, затим игра у филму Вране, после чега је играла у неколико филмова и серија а широј јавности је остала упамћена као Баба у камиону коју Јаре вози у полицију из телевизијске серије Камионџије и филма Паја и Јаре из 1973. године. Била је гост дечије емисије Двоглед.

Преминула је 18. маја 1977. године у Београду.
nowhereman nowhereman 12:37 02.11.2016

Re: ..


i da se ne zaboravi


Njen lik je izuzetno simpatičan.

Sećam se da smo ono njeno "gde vam je mladost!" i "sram vas bilo!", izgovoreno piskavim glasićem, prepričavali u školi... (Kada je to moglo biti? Možda onda kada je serija prvi put reprizirana, ranih 80-tih godina.)

Da li je Jovanka Kotlajić bila tetka glumice Vere Čukić?




Milutin Milošević Milutin Milošević 21:01 02.11.2016

Re: ..

Јованка Котлајић

Bane, sine, a šta sada studiraš?
mlekac mlekac 02:31 03.11.2016

Re: ..

Milutin Milošević
Јованка Котлајић

Bane, sine, a šta sada studiraš?

"Bane crta jutarnji portret baka s mačkom! A je l' imate vi mace?"
nowhereman nowhereman 09:38 03.11.2016

Re: ..


"Bane crta jutarnji portret baka s mačkom! A je l' imate vi mace?"







jinks jinks 11:47 02.11.2016

...

Ali, mnogi će reći, na prvom mestu: nostalgija. I da, zaista, Grlom u jagode udaraju na tu našu „slabu žicu”, diraju u to osetljivo mesto.


Da li je samo to u pitanju. I zašto je Bane Bu"n"bar postao baš toliko popularan, sve zajedno sa čitavom serijom.

Mislim da je u liku Baneta potrefljen jedan donekle i univerzalan tip ličnosti, koji debelo prevazilazi naše granice.

Naime, izgleda da se radi o prilično egocentričnom čoveku ko je u principu, na žalost, ipak u dobroj meri i osrednjih sposobnosti (izvini Bane). Gde bi ključan detalj mogao biti i taj da uprkos svemu navedenom još uvek sa priličnom samouverenošću sve oko sebe doživljava kao nešto što pre svega ima svrhu da služi njegovom zadovoljstvu i sreći, odnosno, da je on, što se kaže, centar čitavog sveta u kome živi, i da upravo on ustvari i daje neki dublji smisao čitavom tom svetu.

I da je strašno nezadovoljan kada mu se svet ne odazove na takav, očekivan, način.

Mislim, prođite kroz sve njegove dogodovštine, mnoge se u dobroj meri uklapaju u navedenu matricu.

Škola, drugovi, igranke na Kalemegdanu, ženidba, radno mesto, država, istorija, sve se posmatra iz ugla po kome bi pre svega njemu trebalo i moglo da bude podređeno.

Naravno, sasvim moguće da preterujem ... ali sigurno u čitavoj Bumbarovoj priči ima nečeg šireg od same nostalgije.
sweet64 sweet64 11:58 02.11.2016

Re: ...

Naime, izgleda da se radi o prilično egocentričnom čoveku u principu po svemu, na žalost, ipak prilično osrednjih sposobnosti (izvini Bane)


Potreba mladosti da se iz sve snage upražnjava život sa lepše strane. Ona gorka je već svima data. Bane se bori kako on to zna, nevešto ali uporno što kod većine izaziva simpatije. On je samo čovek sa vrlinama i manama što se i vidi u nastavku tj filmu Jagode u grlu.
jinks jinks 12:04 02.11.2016

Re: ...

Naravno, Bane je car :)

I serija je carska.
nowhereman nowhereman 12:21 02.11.2016

Re: ...


Ali, mnogi će reći, na prvom mestu: nostalgija. I da, zaista, Grlom u jagode udaraju na tu našu „slabu žicu”, diraju u to osetljivo mesto.

jinks
Da li je samo to u pitanju. I zašto je Bane Bu"n"bar postao baš toliko popularan, sve zajedno sa čitavom serijom.


Ne, nije samo to (nostalgija) u pitanju... Mada, jeste i to.
Upravo sam i pokušao da kažem da priča, ispričana u Jagodama, ima više slojeva i razna značenja.


Mislim da je da li slučajno ili namerno u liku Baneta potrefljen jedan univerzalan tip ličnosti...


Meni se čini da su autori Jagoda "potrefili", jer su stvorili lik koji, uprkos svakojakim manama, i dalje izaziva opšte simpatije.

Banetu se, zaista, može mnogo toga prebaciti. Da su, na primer, njegove ljubavi kratkotrajne i površne. Da je konformista. Da je suviše "običan".

Ali, čini mi se da je namera upravo i bila da on bude "običan" i da su upravo zato naše simpatije na njegovoj strani.

Ne krijem, volim Baneta Bumbara.


...koji debelo prevazilazi naše granice.


U ovom slučaju, granice bi bile verovatno granice bivše Jugoslavije.

Rajko Grlić, koji je zajedno sa Srđanom Karanovićem, autor izvrsnog scenarija - to potvrđuje.




jinks jinks 12:56 02.11.2016

Re: ...

Možda su simpatije na njegovoj strani delom i zato što je uprkos svemu uporan, a opet ne i zlonameran.
nowhereman nowhereman 13:07 02.11.2016

Re: ...


Možda su simpatije na njegovoj strani delom i zato što je uprkos svemu uporan, a opet ne i zlonameran.


Samo da podsetim: priča dobija, negde pri kraju, naglo na dramatici.

U 9. epizodi ("Glava-pismo" ) Goca, prva Banetova ljubav, vara svog momka Ušketa (i Banetovog prijatelja) - sa Banetom. Ostaje u drugom stanju.

Ipak, Goca donosi odluku da nastavi život sa Ušketom.

Sledi čuvena scena: "šamari".

nowhereman nowhereman 13:12 02.11.2016

Re: ...


Potreba mladosti da se iz sve snage upražnjava život sa lepše strane.


U vreme prikazivanja serije, te 1976. godine, Duško Radović je pisao i čitao svoje aforizme.

Evo jednog:

Da umemo, mogli bismo lepo provesti ovu sredu trčeći odmornim nogama za gladnim očima, puniti srce radošću što postojimo, čuditi se velikoj tajni života, čiji smo slučajni i srećni gosti.


Danas je sreda.
emsiemsi emsiemsi 14:14 02.11.2016

Re: ...

jinks
Možda su simpatije na njegovoj strani delom i zato što je uprkos svemu uporan, a opet ne i zlonameran.

Сагласан !
Jukie Jukie 12:55 03.11.2016

Re: ...

Taj opis podseća na Dela Trotera ali odgajanog u dobrom porodičnom okruženju.
Možda zato kod nas svi vole Mućke, jer su "Bane za 18+"
jasnaz jasnaz 11:30 04.11.2016

: lijepo je živjeti


Rajko Grlić, koji je zajedno sa Srđanom Karanovićem, autor izvrsnog scenarija


Novi Grlićev film je apsolutni мастси uradak!

princi princi 12:03 02.11.2016

I Bisera Veletanlić

U jednoj od najboljih epizoda.



Ogi, druže, hvala!
angie01 angie01 12:15 02.11.2016

Re:

nowhereman nowhereman 14:19 02.11.2016

Re: I Bisera Veletanlić


U jednoj od najboljih epizoda.


Odlična epizoda! A, inače - 5. epizoda Jagoda, pod nazivom "One stvari".

Da podsetim:

Bane studira, ovog puta, arhitekturu i tamo upoznaje lepu Snežanu (Neda Arnerić).
Međutim, Sekin momak Tale Surovi upoznaje ga sa svojom dobrom drugaricom Biserom.










princi princi 15:46 02.11.2016

Re: I Bisera Veletanlić

Da. I sve vreme imaš utisak da Bisera ne glumi, nego igra sebe, onako Banetu istovremeno i nedokučiva ali i neodoljiva. Sjajan cameo.

jinks jinks 21:07 02.11.2016

Re: I Bisera Veletanlić

Da. I sve vreme imaš utisak da Bisera ne glumi, nego igra sebe, onako Banetu istovremeno i nedokučiva ali i neodoljiva. Sjajan cameo.

Eh, da je Bane prošao kao lik u narednoj pesmi, pitanje je šta bi bilo:

myredneckself myredneckself 01:01 03.11.2016

Re:

angie01

Ovo je stvarno lepa izvedba pesme O mladosti, vrlo emotivna, kao i te poslednje scene filma.
Interesantno je da u početku mnogi ljudi nisu voleli ovaj Karanovićev film zato što im je rušio iluzije o seriji Grlom u jagode i njenim likovima iz doba šezdesetih.


Edit: treba li da kažem da sam Lepog Jovicu, njegov bend i ovu pesmu puno puta slušala uživo, ponekad na Ribarcu (gde su snimljene ove scene iz klipa), a najčešće u kultnom Kecu kod Bore Fleke, baš u onom pasažu u broju 4, Zmaj Jovine ulice u NS, kog sam pominjala u mom postu o pasažima Novog Sada. Nažalost Jovica je prerano, naglo otišao, razboleo se od neke teške boljke, ubrzo za njim i njegov brat Laza, a čula sam da je i Brataš, koji je oteo Arsenu ovu pesmu, umro prošle godine. Šteta, bio je to retko dobar ciganski bend, i oni svi baš dobri ljudi.
nowhereman nowhereman 10:06 03.11.2016

Re:


Interesantno je da u početku mnogi ljudi nisu voleli ovaj Karanovićev film zato što im je rušio iluzije o seriji Grlom u jagode i njenim likovima iz doba šezdesetih.


I danas su mišljenja podeljena.

Film nam pokazuje "šta je bilo posle" sa Banetom i društvom, ovog puta bez humora, oporo, donekle tragično.


Inače, u 7. epizodi Jagoda ("Nervoza srca" ), koja se odigrava u Rovinju, u sceni kada Bane igra masne fote sa Stašom Pešić, Draganom Zarićem i dr Đorićem (Miloš Žutić), iz pozadine ide ova Arsenova pesma:







Milutin Milošević Milutin Milošević 12:15 02.11.2016

Nostalgija

Voleo bih da neko snimi sličnu seriju o mojim mladalačkim danima, o sedamdesetima. Negde se i preklapamo sa vremenom ove serije, ali bilo je malko drugačije. Meni nezaboravno, kao i svakome njegova mladost.
nowhereman nowhereman 12:32 02.11.2016

Re: Nostalgija


Voleo bih da neko snimi sličnu seriju o mojim mladalačkim danima, o sedamdesetima. Negde se i preklapamo sa vremenom ove serije, ali bilo je malko drugačije.


Upravo mi je ovih dana neko rekao kako je "naša mladost bila baš kao njihova" i da je to i razlog uspeha serije... Na to sam uzvratio pitanjem: da li je to moguće, kada ja "naša" (tj. moja) generacija mlađa dvadesetak godina?

Dakle, isto, a nije isto

Šta je to 70-tih moglo bilo drugačije?




jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:31 02.11.2016

Re: Nostalgija

Dugo, predugo, nema teksta, osvrta na ovu, meni, omiljenu seriju. Htela sam i ranije da pisem o Grlom o jagode, sada si ti to uradio i do neba HVALA. Nema veze sto si nabrajao glumce, imamjos uvek ljudi koji je nisu pogledali, nazalost.

Secam se iz detinjstva da je gospodja Tapisirovic zivela u Krunskoj( Proleterskih brigada ) a to je Spiridon potvrdio sad prilogom. Inace sa vise strana sam cula da je Krunska u predratnom Beogradu vazila za najlepsu ulicu.Mene licno ne vezu neke posebne uspomene za tu ulicu, bila je tu negde blizu, prolazila sam njom, to je sve, mislim da ima jedna dama, prevodilac, beogradjanka, koja zna istoriju svih kuca te ulice.

Djurdja Cvetic je bila udata za Avdu Mujcinovica, kriticara, koji je radio u Ekspresu. To je bila velika ljubav, nazalost preminuo je mnogo pre nje. Sada su zajedno negde gore medju zvezdama.

Meni je kultno : Imala sam dva nosaca i treci za fikus...moja tadasnja simpatija Fridrih.... ( parafraziram baka Elviru, ko zna scenu, prepoznace ) a ima delova gde kao kisa placem kad gledam po zilioniti put.

Jos jednom hvala za tekst Nowhereman.
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:37 02.11.2016

Re: Nostalgija

Šta je to 70-tih moglo bilo drugačije?


Upravo naslov ovog teksta predlaže film koji odlično odslikava ono što je obeležilo moju mladost "O jagodama i krvi": bunt kojeg smo nosili u sebi. Takva serija bi bila oporija i žešća od Jagoda u grlu. Mada bi i dalje bila mila i nostalgična.
bolid1 bolid1 16:11 02.11.2016

Re: Nostalgija

Milutin Milošević
Voleo bih da neko snimi sličnu seriju o mojim mladalačkim danima, o sedamdesetima. Negde se i preklapamo sa vremenom ove serije, ali bilo je malko drugačije. Meni nezaboravno, kao i svakome njegova mladost.


Snimili u HR Crno Bjeli Svjet, reakcije su podeljene...ovi sto su ziveli osamdesete u punoj snazi gundjaju kako nista ne valja, generacije 90tih ne nalaze vezu sa tim i u prici sa nekim drugarima dodjemo do toga da se serija primila na nas koji smo rodjeni osamdesetih i koji o istima mozemo samo da citamo.

Grlom u jagode sam odgledao al' na slican nacin na koji moj cale dozivljava iste, ja dozivljavam CBS...mozda smo samo ostali zaglavljeni u tim godinama jer novog tesko da je bilo.
nsarski nsarski 16:36 02.11.2016

Re: Nostalgija

Voleo bih da neko snimi sličnu seriju o mojim mladalačkim danima, o sedamdesetima. Negde se i preklapamo sa vremenom ove serije, ali bilo je malko drugačije. Meni nezaboravno, kao i svakome njegova mladost.


Znas kako, gazda Milutine, nove genercije uvek formiraju svoju stvarnost, romantiku i sve sto je njima vazno i "bitno". Kada nova generacija stasa da nesto iskaze o sebi, oni se fiksiraju na svoju proslost kao jedinstvenu i neponovljivu i, najpre, bolju, jer je to njima vazno.

Pa se tako neki fiksiraju na Bitlse i studentske pobune (sezdesete), pa Bijelo Dugme (sedamdesete), pa Boru Corbu i Stulica (osamdesete), pa neznamstajetadabilo - recimo rat i sranje (devedesete), pa dvehiljadite - e, ova generacija jos nije dovoljno stasala bilo sta ozbiljno o sebi artikulise. Za sada glavinjaju i gledaju stupidne igrice i crtace i ajfonove, ali osvestice se oni, siguran sam. Uvek nove i kreativne generacije stasavaju kojima je prethodna generacija odvratna. I tako treba da bude, to je zakon sveta.

Seti se samo nadahnutih sedamdesetih:

Dobro vam jutro Petrovic Petre
Dobro jutro, sta ste nocas snili
Ljeto, avgust, naivne svabice jedre
Sezdeset druge, sezdeset trece kad ste mladji bili

Ja da vam kazem, ja da vam kazem
Sve u finu materinu, vas san je ukakan, vas dan dosadan
Bas me briga svakako, sve vam mogu reci mirno
Mene niko I onako ne uzima za ozbiljno..

P.S. Zarad jasnoce, ja tu seriju o jagodama nisam gledao, a ni Bijelo Dugme epohu nisam ispratio. Ziveo sam drugde.
G.Cross G.Cross 17:20 02.11.2016

Re: Nostalgija


Ja da vam kazem, ja da vam kazem
Sve u finu materinu, vas san je ukakan, vas dan dosadan
Bas me briga svakako, sve vam mogu reci mirno
Mene niko I onako ne uzima za ozbiljno..



Da, i to je sa albuma "Doziveti stotu"
gde Brega kaze

"
Strasna, strasna gnjavaza u zivotu
dozivjeti stotu, dozivjeti stotu

Krmelja jutra na Kavkazu tamo
budite vjecno lijepi, fes
moj kofer skidaj, idite samo
proteza dusi, make up na les "


I sada seta okolo sa botoksom i ofarbanom kosom
i izvodi devedeset sedmu verziju povratka Bijelog Dugmeta od kojeg su ostale samo one cetiri rupe u sredini.


Treba mnogo mudrosti za ostati mlad iznutra bez botoksa i farbe.
I prirodan spolja.

Gde li je Mikele ovih dana ?
princi princi 17:57 02.11.2016

Re: Nostalgija

Gde li je Mikele ovih dana ?

Što, nije valjda i on nabacio botoks?
milisav68 milisav68 18:04 02.11.2016

Re: Nostalgija

G.Cross
I sada seta okolo sa botoksom i ofarbanom kosom

Za razliku od većine svetskih rokera koji su to isto pevali.

Još su pojedini uredno primili i titule - ser.

Nego, šta bi sa Dilanom, jel nije primio Nobelovu nagradu?
G.Cross G.Cross 19:19 02.11.2016

Re: Nostalgija


Za razliku od većine svetskih rokera koji su to isto pevali.







Nego, šta bi sa Dilanom, jel nije primio Nobelovu nagradu?


Pa rekao je ako bude u Stokholmu tih dana, mozda navrati.
milisav68 milisav68 19:34 02.11.2016

Re: Nostalgija

G.Cross



To je zbog frizure i šešira.

E, a jesu se mnogi zatezali, i trude se da ne stare izgledom.
Pa rekao je ako bude u Stokholmu tih dana, mozda navrati.

To je šmeker.
sweet64 sweet64 21:37 02.11.2016

Re: Nostalgija

Seti se samo nadahnutih sedamdesetih:

Dobro vam jutro Petrovic Petre
Dobro jutro, sta ste nocas snili
Ljeto, avgust, naivne svabice jedre
Sezdeset druge, sezdeset trece kad ste mladji bili


ja tu seriju o jagodama nisam gledao, a ni Bijelo Dugme epohu nisam ispratio. Ziveo sam drugde.


Nisi ispratio, citirani stihovi su iz decembra 1980. Ima dosta dobrog Dugmeta sedamdesetih, a Grlom u jagode je nenadmašna. Ali bar danas je sve nadoknadivo. Jer upravo je proteklo vreme ono što mu daje sjaj.

nsarski nsarski 22:08 02.11.2016

Re: Nostalgija

Nisi ispratio, citirani stihovi su iz decembra 1980. Ima dosta dobrog Dugmeta sedamdesetih, a Grlom u jagode je nenadmašna. Ali bar danas je sve nadoknadivo. Jer upravo je proteklo vreme ono što mu daje sjaj.


Ne sporim, nego samo isticem fenomen koji se tehnicki zove cohort effect u socijalnom smislu. Znas ono "sezdesetosmasi" i slicno.
I, naravno, moji primeri su malo pomereni (+- 5godina) jer sam o njima samo citao.

A da proteklo vreme daje sjaj - s tim se potpuno slazem. Eto, pre par dana je rover Curiosity na Marsu nasao komad metala koji je na njega pao ko zna kada, poliran tankom atmosferom tokom pada, ali je zadrzao stari sjaj.

mikele9 mikele9 22:46 02.11.2016

Re: Nostalgija

Gde li je Mikele ovih dana ?

Evo me glavom i bradom!
Bio sam zauzet poslednjih dana, da ne kažem meseci, spremam izložbu slika, ulja na platnu za 9. novembar. Već sam ih dao na uramljivanje. To je razlog što skoro da nisam otvarao lap top.
Inače, Karanović je napravio seriju o mojoj generaciji. Volim je i gledao bih je opet i opet. Bez nostalgije, samo podsećanje na prošle godine i vreme u kojem sam živeo. A bilo je baš tako, odrastanje, zaljubljivanje, farmerke, mašta...
mikele9 mikele9 22:48 02.11.2016

Re: Nostalgija

Što, nije valjda i on nabacio botoks?

De, de prijatelju
mikele9 mikele9 22:49 02.11.2016

Re: Nostalgija

Što, nije valjda i on nabacio botoks?

De, de prijatelju
nowhereman nowhereman 00:05 03.11.2016

Re: Nostalgija


Upravo naslov ovog teksta predlaže film koji odlično odslikava ono što je obeležilo moju mladost "O jagodama i krvi": bunt kojeg smo nosili u sebi.


Zar taj film ne govori upravo generaciji 60-tih?


nowhereman nowhereman 00:23 03.11.2016

Re: Nostalgija


Inače, Karanović je napravio seriju o mojoj generaciji. Volim je i gledao bih je opet i opet.


Dragi Mikele, dobrodošao!

Kao što znaš, Jagode ne govore i o mojoj generaciji. Međutim, ja Jagode gledam, baš kao i ti, opet i opet, barem jednom u godini.

Baš kao i, pretpostavljam, još mlađi reditelj Stefan Arsenijević.


Milutin Milošević Milutin Milošević 00:27 03.11.2016

Re: Nostalgija

Zar taj film ne govori upravo generaciji 60-tih?

Da, govorio o toj generaciji ali je snimljen 1970 i obeležio je našu mladost.
princi princi 01:29 03.11.2016

Re: Nostalgija

mikele9
Što, nije valjda i on nabacio botoks?

De, de prijatelju

Ma, zezamo se, nema ljutiš.
nowhereman nowhereman 10:28 03.11.2016

Re: Nostalgija


Znas ono "sezdesetosmasi" i slicno.


U neku ruku, mogu sebe smatratri šezdesetosmašem.

Naime, te godine sam se rodio.


šezdeset
osam šezdeset
vratit će se opet
osam šezdeset



mirelarado mirelarado 13:34 04.11.2016

Re: Nostalgija

Grlom u jagode je nenadmašna. Ali bar danas je sve nadoknadivo. Jer upravo je proteklo vreme ono što mu daje sjaj.





Да није све било идилично, ни у доба о којем серија говори, ни у доба када је снимана, потврђује и чињеница да је епизода о '68. цензурисана, о чему је Ђиђи тек касније и са жаљењем говорио.

Сјајан пост, Ноувермене!
nowhereman nowhereman 14:49 04.11.2016

Re: Nostalgija


...потврђује и чињеница да је епизода о '68. цензурисана, о чему је Ђиђи тек касније и са жаљењем говорио.


Reditelj Karanović objasnio je zašto u seriji "nema šezdestosme" - što se, obično, zamera seriji.

Bane Bumbar i njegovi drugovi su na studijama, baš u to vreme, pa bi bilo sasvim "prirodno" i opravdano da učestuju i studentskim nemirima. Tako je bilo predviđeno i scenarijem, i čak su takve scene i snimljene.

Međutim ("uvek postoji jedno međutim", kaže Bane Bumbar), snimljeni materijal je stigao pred za to nadležnu komisiju i... Điđa Karanović kaže da je onda čuo čuvenu rečenicu: "Nama se to zaista dopada, izvrsno ste to uradili, ali - ako želite da se vaša serija prikazuje, moraćete..."

U jednoj reči - cenzura.

I tako, da ne bi ceo trud pao u vodu, šezdesetosma je izrezana.

(Nadam se da nešto nisam pogrešno interpretirao.)


Да није све било идилично, ни у доба о којем серија говори, ни у доба када је снимана...


Ne, nema idile, naravno, ali bilo je drugačije. (Tako kažu nostalgičari.)

To što se dogodila i šezdesetosma, upravo je još jedan adut više, jer - kažu oni - pobuna je tada, u to vreme, bila moguća. (Dok danas, izgleda, više nije.)


Сјајан пост, Ноувермене!


Hvala, Mirela!


Iz nekog razloga, 60-te godine prošlog veka posebno pogoduju nostalgiji.

A možda je svemu kriv jedan britanski sastav, neke bube?







mirelarado mirelarado 21:59 04.11.2016

Re: Nostalgija

Iz nekog razloga, 60-te godine prošlog veka posebno pogoduju nostalgiji.


Ех, носталгија - слатко осећање туге (felicità di sentirsi triste).

И Бубе, наравно.




Серија је, по мени, била револуционарна за оно доба. И по универзалности тема, и по том псеудодокументаристичком приступу (флеш-бекови из Банетовог детињства, из младости његових родитеља...), с врхунским глумцима у главним и непоновљивим натуршчицима у епизодним улогама.
nowhereman nowhereman 11:09 06.11.2016

Re: Nostalgija


Ех, носталгија - слатко осећање туге (felicità di sentirsi triste).


Oko nostalgije se lome koplja, pa ću tome posvetiti poseban komentar. (Ili, možda, novi blog?)


Серија је, по мени, била револуционарна за оно доба. И по универзалности тема, и по том псеудодокументаристичком приступу (флеш-бекови из Банетовог детињства, из младости његових родитеља...), с врхунским глумцима у главним и непоновљивим натуршчицима у епизодним улогама.


Sasvim tako.

Samo, da ovo ne bi bio nekritički hvalospev - a i diskusije radi (ako diskusije, ovde, ima), navodim mišljenje naše ugledne antropologinje.

Ona kaže da ju je serija "prilično nervirala", a da danas "ne bi htela da uključi ničim opravdanu nostalgiju".

Ono što nedostaje Jagodama jeste, tvrdi - angažman, koji traži "hrabrost i u temi, i u izrazu".

Jagode su: "slatka situacionističko-karakterna serija, sitcom, sentiš muzika, malo tašmajdanskog folklora... " "Tad se htelo i moglo više, sa više rizika, ali rizika nije bilo."









nowhereman nowhereman 15:11 07.11.2016

Re: Nostalgija

nsarski
Kada nova generacija stasa da nesto iskaze o sebi, oni se fiksiraju na svoju proslost kao jedinstvenu i neponovljivu i, najpre, bolju, jer je to njima vazno.

Pa se tako neki fiksiraju na Bitlse i studentske pobune (sezdesete), pa Bijelo Dugme (sedamdesete), pa Boru Corbu i Stulica (osamdesete), pa neznamstajetadabilo - recimo rat i sranje (devedesete), pa dvehiljadite - e, ova generacija jos nije dovoljno stasala bilo sta ozbiljno o sebi artikulise.


Da, tako je, a u pitanju je ono specifično za neko vreme, za jednu od decenija prošlog (ili ovog) veka. Najčešće, u pitanju je fenomen koji zovemo - moda.

A moda je efemeran, prolazan fenomen.

Ono što ostaje, što traje, to nije moda, to u sebi nosi nešto univerzalno.

Zato, ako nam je, na primer, danas zanimljivo i intrigantno da gledamo (ponovo) filmove Srđana Karanovića, to može biti samo zato što u njima ima nečega što nadilazi vreme u kojem su nastali.


Dobro vam jutro Petrovic Petre
Dobro jutro, sta ste nocas snili


U pitanju je pesmica Bijelog Dugmeta, koja će ostati upamćena najviše po tome što je u njoj upotrebljena jedna psovka.

Pesmuljak, ništa više.


mirelarado mirelarado 22:57 07.11.2016

Re: Nostalgija

Ona kaže da ju je serija "prilično nervirala", a da danas "ne bi htela da uključi ničim opravdanu nostalgiju".

Ono što nedostaje Jagodama jeste, tvrdi - angažman, koji traži "hrabrost i u temi, i u izrazu".




Mислим да са поштоваоцима ангажованог стваралаштва нема расправе. Свако има право на властито виђење, па тако и ова госпођа.
expolicajac expolicajac 13:41 02.11.2016

Moram da priznam

Da sam onaj fazon sa cigarom i prvim udarce tokom tuče skinuo gledajući grlom u Jagode. Odgovran sam što su bar trojica bila patosirana na taj način. A tada sam bio gimnazijalac i nisam znao da ću da postanom pandur.
Nadam se da ćete mi oprostiti
emsiemsi emsiemsi 14:14 02.11.2016

Re: Moram da priznam

expolicajac
Da sam onaj fazon sa cigarom i prvim udarce tokom tuče skinuo gledajući grlom u Jagode. Odgovran sam što su bar trojica bila patosirana na taj način. A tada sam bio gimnazijalac i nisam znao da ću da postanom pandur.
Nadam se da će te mi oprostiti

Оће мо !
Успут --- чим си се ти тукао у гимназији, знало се да ћеш бити пандур ... силеџија ко силеџија.
expolicajac expolicajac 15:51 02.11.2016

Re: Moram da priznam

emsiemsi
expolicajac
Da sam onaj fazon sa cigarom i prvim udarce tokom tuče skinuo gledajući grlom u Jagode. Odgovran sam što su bar trojica bila patosirana na taj način. A tada sam bio gimnazijalac i nisam znao da ću da postanom pandur.
Nadam se da će te mi oprostiti

Оће мо !
Успут --- чим си се ти тукао у гимназији, знало се да ћеш бити пандур ... силеџија ко силеџија.

Misli šta hoćeš. Tvoje pravo. Lapsus sam ispravio. Ako ti je sada srce na mestu, i sujeta zadovoljena, eto razloga za radost.
tasadebeli tasadebeli 13:48 02.11.2016

Тата?

nowhereman






Непознати: Извин'те, молим вас, како да дођем до улице... Јао! Па јесте ви онај глумац, онај, како се зваше... Бумбар... Онај из оне серије?

Ја: Бане Бумбар. Грлом у јагоде. Мислите Бранко Цвејић?

Непознати: Да, да, тај!

Ја: Нисам.

Следи разочарање Непознатог које се јасно види на његовом лицу.


Ову сцену сам проживео од моје младости до сада барем пар стотина пута на београдским улицама.


А онда сам игром случаја 1992/93/94. у једној београдској основној школи предавао српски сину Бранка Цвејића.


После сам у неким гимназијама и средњим школама препричавао исто ово што овде причам и вама када би ми ти средњошколски клинци рекли да много личим на Банета Бумбара. И када год бих им ја то испричао, ти средњошколски дрипци, мангупарија једна, питали би ме:


"Па како вас је мали звао на часу? Тата?"







nowhereman nowhereman 13:58 02.11.2016

Re: Тата?


Непознати: Изви'те, молим вас, како да дођем до улице... Јао! Па јесте ви онај глумац, онај, како се зваше... Бумбар... Онај из оне серије?

Ја: Бане Бумбар. Грлом у јагоде. Мислите Бранко Цвејић?

Непознати: Да, да, тај!

Ја: Нисам.




Iskoristiću ovaj tvoj lepi prilog da citiram čuveni dijalog tata Sretena i Baneta:

- Jesi ili nisi?

- Šta?

- A, znači nisi.

- Ko kaže da nisam.

- Znači jesi?

- Nisam.

- Šta nisi?


(5. epizoda - "One stvari" )
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:15 02.11.2016

Re: Тата?

nowhereman

Непознати: Изви'те, молим вас, како да дођем до улице... Јао! Па јесте ви онај глумац, онај, како се зваше... Бумбар... Онај из оне серије?

Ја: Бане Бумбар. Грлом у јагоде. Мислите Бранко Цвејић?

Непознати: Да, да, тај!

Ја: Нисам.




Iskoristiću ovaj tvoj lepi prilog da citiram čuveni dijalog tata Sretena i Baneta:

- Jesi ili nisi?

- Šta?

- A, znači nisi.

- Ko kaže da nisam.

- Znači jesi?

- Nisam.

- Šta nisi?


(5. epizoda - "One stvari" )


Nowhereman:) evo i ovde hvala za txt, gore sam pogresila, ispravila sad.


Taso, je l jesi? Nisi? salim se... slican Banetu bumbaru.

Znam da je ovo net ali sam si kriv, ako mozes dokumentuj nam tu slicnost, onoliko koliko te ne ugrozzava prikazivanje. Ne moras ceo foto, mozda deo lica. Ali i ne moras nista ako ti bzvz zbog neta i gomile budaletina, kapiram to skroz. Ako nema dokumentqcije, verujem(o) na rec, sve ok.

tasadebeli tasadebeli 14:28 02.11.2016

Re: Тата?

jednarecfonmoi

Taso, je l jesi? Nisi? salim se... slican Banetu bumbaru.



Ако узмем у обзир толики број људи који ме је до сада питао да ли сам ја Бане Бумбар, ја закључујем да изгледа заиста и личимо.

А да ли сам водио овакав разговор са мојим ћалетом као Бане са својим?

Е, зини да ти кажем!

П.С. - Ови дрипци из моје улице су ми дали много мање поетичан надимак него што га је имао Бане.

Наиме, кева ми је из милоште вазда тепала:"Џигерице моја!" (у смислу, срце и душо и злато мамино итд.)

И тако ме је и звала са капије да уђем у кућу са улице на ручак итд.

А онда се један дрипац досетио и једном приликом извалио:"Ма каква џигерица! Ти си више овако к'о нека шварглица!"

И остадох ја за њих Шварглица и до данас.

Па можеш мислити како ми је непријатно било када сам имао 16/17/18 година и када се ја таман окачим некој девојчици која седи усамљена на оним трибинама поред језера на Ади, а иза леђа чујем дрипце из улице како се деру на сав глас:

"Еј, Шварглице!!! 'Ајде да играмо шуге, празан је базен на сплаву!"
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:45 02.11.2016

Re: Тата?

tasadebeli
jednarecfonmoi

Taso, je l jesi? Nisi? salim se... slican Banetu bumbaru.



Ако узмем у обзир толики број људи који ме је до сада питао да ли сам ја Бане Бумбар, ја закључујем да изгледа заиста и личимо.

А да ли сам водио овакав разговор са мојим ћалетом као Бане са својим?

Е, зини да ти кажем!

П.С. - Ови дрипци из моје улице су ми дали много мање поетичан надимак него што га је имао Бане.

Наиме, кева ми је из милоште вазда тепала:"Џигерице моја!" (у смислу, срце и душо и злато мамино итд.)

И тако ме је и звала са капије да уђем у кућу са улице на ручак итд.

А онда се један дрипац досетио и једном приликом извалио:"Ма каква џигерица! Ти си више овако к'о нека шварглица!"

И остадох ја за њих Шварглица и до данас.

Па можеш мислити како ми је непријатно било када сам имао 16/17/18 година и када се ја таман окачим некој девојчици која седи усамљена на оним трибинама поред језера на Ади, а иза леђа чујем дрипце из улице како се деру на сав глас:

"Еј, Шварглице!!! 'Ајде да играмо шуге, празан је базен на сплаву!"



Hahahahahah sjajno.

To sa nadimcima je haos, imaju naravno i druga mesta fore.
Mene dan danas neki zovu po imenu nekadasnjeg psa, dodje kao neko englesko prezime, a najludje za drugaricu za koju je bilo ljudi da su mislili da je jevrejka jer opet po psu ostade nadimak.

Znam i neke price za prezime...ovo je stari Bg u pitanju. ( necu celo prezime ) deo prezimena je Rovac, dobi covek nadimak Cvrcak.

Pa tek nadimak za coveka koji je radio na ulazu u Nanu. Logicno - Nanana.

Caleta sam sad pitala zasto su ga zvali Pop u osnovnoj. Kaze zbog crne pelerine koju je dobio na poklon.
nowhereman nowhereman 15:47 02.11.2016

Re: Тата?


Nowhereman:)









docsumann docsumann 16:41 02.11.2016

Re: Тата?

Непознати: Изви'те, молим вас, како да дођем до улице... Јао! Па јесте ви онај глумац, онај, како се зваше... Бумбар... Онај из оне серије?

Ја: Бане Бумбар. Грлом у јагоде. Мислите Бранко Цвејић?

Непознати: Да, да, тај!

Ја: Нисам.




(ovo sam već par puta prepričavao na blogu)

ljeto ’97-98, 16-17h...
na čuvenom novskom šetalištu neposredno ispred njegove zgrade, završavajući razgovor koji smo započeli u pivnici, Rambo (Pušić) end aj, otpozdrvaljamo jedan drugom i odlazimo svak svome domu.

nisam napravio ni desetak koraka u željenom pravcu kad me zaustavlja jedna starija žena, izvinjava se i zamoljava da se, ako imam sekundu-dvije, slikam sa njenim unucima – oni su vas odmah prepoznali.
tad ugledam dvojicu klinaca 10 i 8 godina, koji prevrću očima, mašu glavom pud babe (dok ih ja ne gledam) i pokušavaju da joj izsignaliziraju – ne, ne taj. zaustavila si pogrešnog
treba napomenuti da smo i Toni i ja tada bili slično obučeni (razgolićeni) – samo šorc za plažu, šlape, i obojica smo imali dugačke kose vezane u rep.
tu ti ja, ne časeći ni tren – kako da ne, gospođo – zagrlih umusane i zbunjene klince, nasmijah se u objektiv aparata ... samo što još nisam odradio par bilderskih poza, te nastavih ka svojoj kući.


nowhereman nowhereman 16:46 02.11.2016

Re: Тата?


tu ti ja, ne časeći ni tren – kako da ne, gospođo – zagrlih umusene i zbunjene klince, nasmijah se u objektiv aparata ... samo što nisam odradio par bilderskih poza, te nastavih ka svojoj kući.


Znači, ti si taj... Bumbar, htjedoh reć!?


docsumann docsumann 18:22 02.11.2016

Re: Тата?

dobro ime za kafić - Bum-bar, odnosno Boom-bar.

u posljednje vrijeme, inače dosta eksperimentišem igrajući se sa engleskim jezikom. upravo to nedovoljno poznavanje, činjenica da taj jezik ne poznajem potpuno u tehničkom smislu (a tek u dušu) dozvoljava mi da mu prilazim iz sasvim neočekivanih uglova za nekog kome je on maternji jezik.
kao laik i naivac, slijep za mnoge jezičke norme engleskog jezika, bivam sasvim oslobođen i opušten u poetisanju & portretisanju pod njegovim okriljem.

G.Cross G.Cross 20:55 02.11.2016

Re: Тата?

Ако узмем у обзир толики број људи који ме је до сада питао да ли сам ја Бане Бумбар, ја закључујем да изгледа заиста и личимо.



Taso mozda izgledas ko Bumbar ali meni koji te ne poznajem svaki put kad procitam na blogu Tasa meni se pred ocima pojavi naociti kosarkas kako izvodi slobodna bacanja sa dve ruke odozdo.

Kasnije i ucesnik u par kult filmova.
tasadebeli tasadebeli 21:16 02.11.2016

Re: Тата?

G.Cross
Ако узмем у обзир толики број људи који ме је до сада питао да ли сам ја Бане Бумбар, ја закључујем да изгледа заиста и личимо.



Taso mozda izgledas ko Bumbar ali meni koji te ne poznajem svaki put kad procitam na blogu Tasa meni se pred ocima pojavi naociti kosarkas kako izvodi slobodna bacanja sa dve ruke odozdo.

Kasnije i ucesnik u par kult filmova.



И мом тасту сам ја асоцијација на Тасу кошаркаша мада не личимо ни трунку.


Таса, легенда Радничког са Црвеног крста!


Мој таст, у тим славним данима Радничког са Црвеног крста редован на утакмицама, познаје Дуду Ивковића и познавао је и покојног Пиву (Слободана) Ивковића, Дудиног старијег брата, такође кошакашког тренера. (То су неке голубарске и школске везе итд.)


И прича ми таст, једаред је питао Пиву, тада тренера Радничког, после неке утакмице: "Зашто убацујеш овог балвана, Тасића? За пет минута направи пет личних грешака и избаце га напоље... А не зна ништа с лоптом."

"Како зашто?", одговорио му Пива. "Па Таса толико излупа и избуба по рукама њиховог најбољег шутера и овога толико руке боле после тога да не може лопту више ни да додаје, а камоли да шутира."


Да, касније, после кошаркашке каријере, мој презимењак је постао и глумац. Рецимо, у Маратонци трче почасни круг, он вири до пола из аута Билија Питона.


Ми Тасићи смо увек ту негде близу глуме. Ако и не глумимо, онда макар личимо на глумце.


П.С. - Да, слободна бацања "из кецељице"... И Фарчић из Партизана је такође био чувен по томе.


П.П.С. - Онако узгред, о Ивковићима... Каже ми таст да је једаред питао Дуду Ивковића да ли на свету има неког кошаркашког тренера који је бољи од њега.

Дуда му одговорио:"Има. Мој брат."
Unfuckable Unfuckable 07:02 03.11.2016

Re: Тата?

naociti kosarkas kako izvodi slobodna bacanja sa dve ruke odozdo.

mislim da je ovo radio Josip Farčić iz Partizana
tasadebeli tasadebeli 08:58 03.11.2016

Re: Тата?

Unfuckable
naociti kosarkas kako izvodi slobodna bacanja sa dve ruke odozdo.

mislim da je ovo radio Josip Farčić iz Partizana



Не читаш моје "кратке" коментаре?

Па срам те било!



docsumann

dobro ime za kafić - Bum-bar, odnosno Boom-bar.





Трол настао искључиво због асоцијација путем звука, а не значења. Мада, и то је такође тај свет о којем су причали Бумбар и Рубироза на железничкој станици.



У Минхену сам својевремено посетио један угоститељски објекат који је носио назив

Zanzi - bar.


Био је познат по томе што су све проститутке у њему биле искључиво црне жене из Африке.

Све врсте црних жена из Африке.







princi princi 09:00 03.11.2016

Re: Тата?

(То су неке голубарске и школске везе итд.)

Negde sam čitao da su golubari i pecaroši dve populacije sa najvećim procentom samoubica. Inače, sećam se Slobodan Ivkovića, k'o juče ga gledam tamo iz ugla kako nas puni, još dok je Zvezda igrala u Hali (i dok su Duci i Moka bili još on speaking terms. Zvezdu je u to vreme trenirao Bata Đorđević, Saletov ćale).
tasadebeli tasadebeli 11:12 03.11.2016

Re: Тата?

princi

Negde sam čitao da su golubari i pecaroši dve populacije sa najvećim procentom samoubica.




Нисам чуо за то, друже.

Али ако ћемо истину да говоримо, два наша најуспешнија селектора у најпопуларнијим спортовима са лоптом у нас јесу из голубарске популације. (Поред Дуде мислим још и на Бошка Симоновића.)

А не знам да ли неки од осталих наших најуспешнијих селектора у спортовима са лоптом иде на пецање... Деки Савић можда?


П.С. - Значи, мој таст је изузетак од правила... Пу-пу-пу, да га не урекнем, ено га хвала богу ове године је напунио 82 и још увек гледа у небо за својим голубовима, нек' је он мени жив и здрав.

А и мој деда, брате! Ишао на пецање целог живота, још увек чувам његове штапове и машинице... И догурао до 92.




Почећу да гајим голубове и да идем на пецање. Пунктум.

Хоћеш са мном, Принци?


И Миле је исто голубар, колико се сећам...



alselone alselone 11:28 03.11.2016

Re: Тата?

Taso, aj pogledaj mail.
nowhereman nowhereman 13:05 03.11.2016

Re: Тата?


dobro ime za kafić - Bum-bar, odnosno Boom-bar


Kladim se da bi Miki Rubiroza predložio: "Bumbar-bar".


emsiemsi emsiemsi 13:47 03.11.2016

Re: Тата?

Unfuckable
naociti kosarkas kako izvodi slobodna bacanja sa dve ruke odozdo.

mislim da je ovo radio Josip Farčić iz Partizana

Да --- и успут му викали Фаре, Фаре генерале.
princi princi 13:47 03.11.2016

Re: Тата?

Nemam pojma, možda je samo urbani mit (ne verujem da je neko u Srbiji ili JU pravio ozbiljne statistike). Čini mi se da sam baš na blogu čitao, i to u nekom prenesenom članku. A možda i odsanjao. Evo gledam, u Americi, po zanimanjima, CDC je našao da je najveća stopa samoubistava među ljudima koji obavljaju manuelne poslove usamljeni i izolovani od drugih (farmeri, drvoseče, ribari). Sledeći tu logiku, tebe bi tvoj učiteljski zanat trebalo da drži at bay od grešnih misli.
princi princi 13:48 03.11.2016

Re: Тата?

emsiemsi
Unfuckable
naociti kosarkas kako izvodi slobodna bacanja sa dve ruke odozdo.

mislim da je ovo radio Josip Farčić iz Partizana

Да --- и успут му викали Фаре, Фаре генерале.

Vi, kao, grobari? Sećam se da je kad je god izvodio bacanja bilo ono, ooooooo.
pnbb pnbb 20:14 04.11.2016

Re: Тата?

kako nas puni, još dok je Zvezda igrala u Hali

radnicki redovno trsio zvezdu, koja je drala real
pnbb pnbb 20:18 04.11.2016

Re: Тата?

да ли неки од осталих наших најуспешнијих селектора у спортовима са лоптом иде на пецање

ovi cacani sigurno
ephemeris ephemeris 14:19 02.11.2016

Odrastanje

nowhereman nowhereman 14:37 02.11.2016

Jubilej


Prošlo je ravno 40 godina od prvog prikazivanja serije Jagode u grlu.

To je obeleženo kako dolikuje - u Dvorani kulturnog centra prikazano je, po prvi put u bioskopu, svih 10 epizoda serije!

Tri dana, tokom kojih su se družili autori serije, reditelj Điđa Karanović, Bane Bumbar, Goca, Miki, Uške, Boca, Snežana, Svetlana, Bilja, Simke... i mnogi, mnogi drugi - sa svojom publikom.

Za ovaj divan skup imamo zahvaliti - Stefanu Arsenijeviću i Maji Medić.





sweet64 sweet64 12:13 03.11.2016

Re: Jubilej

Na slici nema Rubiroze, kao da je stvarno gastarbajter pa nije stigao.
nowhereman nowhereman 12:32 03.11.2016

Re: Jubilej


Trećeg dana (u prošlu nedelju) na sceni su bili Điđa, Bane i Miki.
Stefan ih je zapitkivao.






docsumann docsumann 15:52 02.11.2016

jagoda na jeziku


Domazet Domazet 16:46 02.11.2016

Ja ne mogu da verujem...

...koliko ljudi ovde jos uvek naseda na komunisticku propagandu. Svi ti glumci koje vi spominjete su glumili samo zato sto im nije poslo za rukom da dzabalebare u Zastavi. U zemlji koja nije uspela ni da ima petu armiju na svetu. I nemoj sada da neko pokusa da sapne A Teritorijalna zastita?...

Hebace vam nanu Elvirinu Krki, Gedza i Tyson....
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:58 02.11.2016

Re: Ja ne mogu da verujem...

Domazet
...koliko ljudi ovde jos uvek naseda na komunisticku propagandu. Svi ti glumci koje vi spominjete su glumili samo zato sto im nije poslo za rukom da dzabalebare u Zastavi. U zemlji koja nije uspela ni da ima petu armiju na svetu. I nemoj sada da neko pokusa da sapne A Teritorijalna zastita?...

Hebace vam nanu Elvirinu Krki, Gedza i Tyson....



Iskreno, bez zelje da nekog uvredim, ali nikad nisam srela nikog iz Beograda da je prezirao tu seriju.Mozda se iznenadim na blogu pa bude i toga,,,
Ali srela sam ljude koji je nisu podnosili jer prica o BG-u. Komentari su bili da je prevazidjena, praistorijska, ili je samo bilo prevrtanja ocima.

Meni je eto u seriji, iako je nemoguce odluciti se, mozda najsimpaticnija baka Elvira sa Londoner stanglama i bezanjem sa svojim izabranikom preko livada na konju. A eto, ona je u seriji iz Preka..
gedza.73 gedza.73 17:49 02.11.2016

Re: Ja ne mogu da verujem...

Domazet


Hebace vam nanu Elvirinu Krki, Gedza i Tyson....

Ne razumeš Domazet, al' nema veze.


urbana_gerila urbana_gerila 18:56 02.11.2016

Re: Ja ne mogu da verujem...


Domazet
Hebace vam nanu Elvirinu Krki, Gedza i Tyson....



gedža bar ima opravdanje: tito mu je kada je ono gušio privatnu inicijativu - čaletu oteo dajca a njemu triciklo.

nije pomoglo ni to što je gedža sa "slobom" bio na prst u bulju.
emsiemsi emsiemsi 19:22 02.11.2016

Re: Ja ne mogu da verujem...

Domazet
...koliko ljudi ovde jos uvek naseda na komunisticku propagandu. Svi ti glumci koje vi spominjete su glumili samo zato sto im nije poslo za rukom da dzabalebare u Zastavi. U zemlji koja nije uspela ni da ima petu armiju na svetu. I nemoj sada da neko pokusa da sapne A Teritorijalna zastita?...

Hebace vam nanu Elvirinu Krki, Gedza i Tyson....

Мени није јасно --- јел за време Тите била добра Застава па су ови морали у глумце или шта ?
Успут --- да ли то значи да у земљама где није било Тите није било ни добрих глумаца ?
gedza.73 gedza.73 21:38 02.11.2016

Re: Ja ne mogu da verujem...

gedža bar ima opravdanje: tito mu je kada je ono gušio privatnu inicijativu - čaletu oteo dajca a njemu triciklo.

U priči dajc ima drugog vlasnika. Čijeg rođaka viđaš ponekad na televiziji kad se donose zakoni.

A i nije u redu da zapišavamo baš svaki blog kako bi dokazali svoje.

Uzdravlje, Urbani.
Domazet Domazet 22:59 02.11.2016

Bolje ista nego...

emsiemsi
Domazet
...koliko ljudi ovde jos uvek naseda na komunisticku propagandu. Svi ti glumci koje vi spominjete su glumili samo zato sto im nije poslo za rukom da dzabalebare u Zastavi. U zemlji koja nije uspela ni da ima petu armiju na svetu. I nemoj sada da neko pokusa da sapne A Teritorijalna zastita?...

Hebace vam nanu Elvirinu Krki, Gedza i Tyson....

Мени није јасно --- јел за време Тите била добра Застава па су ови морали у глумце или шта ?
Успут --- да ли то значи да у земљама где није било Тите није било ни добрих глумаца ?


Ma jok bre, kako ne kapiras. To znaci da u zemljama u kojima NEMA zastave IMA dobrih glumaca. Jer da IMA zastave oni NE BI BILI glumci. Pogledaj oko sebe. Gde ti je ZASTAVA u USofA, Engleskoj, Francuskoj...?? A dobrih glumaca koliko hoces...Pa ti sad vidi.

PS Sad ce Trijumvirat KGT da krene da mi radi o glavi sto sam im mazn'o patentireni model dokazivanja i zakljucivanja... !!
emsiemsi emsiemsi 23:59 02.11.2016

Re: Bolje ista nego...

Domazet
emsiemsi
Domazet
...koliko ljudi ovde jos uvek naseda na komunisticku propagandu. Svi ti glumci koje vi spominjete su glumili samo zato sto im nije poslo za rukom da dzabalebare u Zastavi. U zemlji koja nije uspela ni da ima petu armiju na svetu. I nemoj sada da neko pokusa da sapne A Teritorijalna zastita?...

Hebace vam nanu Elvirinu Krki, Gedza i Tyson....

Мени није јасно --- јел за време Тите била добра Застава па су ови морали у глумце или шта ?
Успут --- да ли то значи да у земљама где није било Тите није било ни добрих глумаца ?


Ma jok bre, kako ne kapiras. To znaci da u zemljama u kojima NEMA zastave IMA dobrih glumaca. Jer da IMA zastave oni NE BI BILI glumci. Pogledaj oko sebe. Gde ti je ZASTAVA u USofA, Engleskoj, Francuskoj...?? A dobrih glumaca koliko hoces...Pa ti sad vidi.

PS Sad ce Trijumvirat KGT da krene da mi radi o glavi sto sam im mazn'o patentireni model dokazivanja i zakljucivanja... !!

Логично !
nurudin nurudin 20:46 02.11.2016

Грлом у јагоде

Као домаћин желим да изразим задовољство и радост због гостовања и честитке за ванредан текст.
nowhereman nowhereman 00:29 03.11.2016

Re: Грлом у јагоде


Као домаћин желим да изразим задовољство и радост због гостовања и честитке за ванредан текст.



A ja, kao gost, zahvaljujem dragom domaćinu što me je primio pod svoj krov.


aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:46 02.11.2016

Bogati

Pusta nama pasa snimke koje je napravio obilazeci dijasporu u Americi, kojoj i sam pripada. U San Francisku, u jednom od tih domova, sara on tako kamerom, na ekranu tv-a koji je utrcao u kadar, odjavna spica sa sve pripadajucom muzikom.
Ja rekoh "vid', gledaju Grlom u jagode".
- Kaze pasa, jeste, svi uspesni, bogati, onda kod kuce gledaju "Grlom u jagode" i placu.
Tesko je ljudima sa ovih prostora biti srecan, tesko.
O baki Elviri i mojoj baki Sofiji, zasluzuje poseban tekst, jednog dana.
Serija je definitivno, jedno od remek dela. Kako si i sam rekao, zbog tog prepoznavanja, topline i humora. Ali i zato sto je toliko, dizvinite, jebeno univerzalna.
Lepo si se setio da napises ovo.
nowhereman nowhereman 00:36 03.11.2016

Re: Bogati

Ja rekoh "vid', gledaju Grlom u jagode".
- Kaze pasa, jeste, svi uspesni, bogati, onda kod kuce gledaju "Grlom u jagode" i placu.
Tesko je ljudima sa ovih prostora biti srecan, tesko.



Glumac Miki Manojlović, na pitanje "Gde je danas Miki Rubiroza? Da li je i dalje u inostranstvu ili se vratio?", odgovara ovako:

Nije se vratio. On je sentimentalni gastarbajter i nikad neće zaboraviti svoj Beograd, Zvezdino igralište na Kalemegdanu, Taš, prve zvuke gitare Mileta Lojpura, devojke koje uvek iznova treba osvajati, svoje prijatelje iz mladosti. On nije srećan tamo gde je, čita internet vesti više puta dnevno o događajima u Beogradu, Srbiji i šire, u takozvanom regionu. Oženjen je strankinjom, ali je ne voli. Ima dvoje dece, uči ih srpski i razvija im maštu pričama iz svoje mladosti. Naravno, dosadan im je. Čeka low cost komapanije za Beograd za Božić i Novu godinu.

(iz knjige "Grlom u jagode - 40 godina TV serije", priredili: Maja Medić i Stefan Arsenijević)


nowhereman nowhereman 00:48 03.11.2016

Otići, ostati...


Banetov večiti suparnik, ali i prijatelj Miki Rubiroza odlučuje da otputuje. Na Železničkoj stanici između Mikija i Baneta Bumbara vodi se sledeći dijalog:

- Da li si primetio da u svakom našem ozbiljnijem razgovoru postoji reč SVET. U svetu... iz sveta... svetski... Ako već mora da se živi, onda treba živeti najbolje moguće.

- Svetski!

- Da. Čim dođem do nekih para...

- ...koje nešto vrte.

- Da - koje nešto vrte, otići ću u svet po lovu i standard.

- Ja neću. Vidiš, mislim da je mnogo veći fazon praviti svoj svet ovde - ovde sam se rodio - nego otići u neki tuđi, i učiniti da jednog dana, kada ti i ja budemo u staračkom domu, neka druga dva kulova, negde u Parizu, na Gar de Lionu kažu: "Treba otići u Beograd, to je prava stvar!"

- Možda... Možda si u pravu.


emsiemsi emsiemsi 06:15 03.11.2016

Re: Otići, ostati...

nowhereman

Banetov večiti suparnik, ali i prijatelj Miki Rubiroza odlučuje da otputije. Na Železničkoj stanici između Mikija i Baneta Bumbara vodi se sledeći dijalog:

- Da li si primetio da u svakom našem ozbiljnijem razgovoru postoji reč SVET. U svetu... iz sveta... svetski... Ako već mora da se živi, onda treba živeti najbolje moguće.

- Svetski!

- Da. Čim dođem do nekih para...

- ...koje nešto vrte.

- Da - koje nešto vrte, otići ću u svet po lovu i standard.

- Ja neću. Vidiš, mislim da je mnogo veći fazon praviti svoj svet ovde - ovde sam se rodio - nego otići u neki tuđi, i učiniti da jednog dana, kada ti i ja budemo u staračkom domu, neka druga dva kulova, negde u Parizu, na Gar de Lionu kažu: "Treba otići u Beograd, to je prava stvar!"

- Možda... Možda si u pravu.



Нормално !
Сагласан !
tasadebeli tasadebeli 08:40 03.11.2016

Re: Otići, ostati...

emsiemsi
nowhereman

Banetov večiti suparnik, ali i prijatelj Miki Rubiroza odlučuje da otputije. Na Železničkoj stanici između Mikija i Baneta Bumbara vodi se sledeći dijalog:

- Da li si primetio da u svakom našem ozbiljnijem razgovoru postoji reč SVET. U svetu... iz sveta... svetski... Ako već mora da se živi, onda treba živeti najbolje moguće.

- Svetski!

- Da. Čim dođem do nekih para...

- ...koje nešto vrte.

- Da - koje nešto vrte, otići ću u svet po lovu i standard.

- Ja neću. Vidiš, mislim da je mnogo veći fazon praviti svoj svet ovde - ovde sam se rodio - nego otići u neki tuđi, i učiniti da jednog dana, kada ti i ja budemo u staračkom domu, neka druga dva kulova, negde u Parizu, na Gar de Lionu kažu: "Treba otići u Beograd, to je prava stvar!"

- Možda... Možda si u pravu.



Нормално !
Сагласан !




И ја!









Занимљиво је колико је генерација у овој земљи понављало овај исти разговор. У длаку потпуно исти...


Колико пута сам само ја прошао кроз тај разговор.


А верујем и сви остали.


(Лајоне, где си? Јави се...)


А кажу да свака наша изговорена реч одјекује заувек бескрајним свемиром.
Spiridon Spiridon 09:59 03.11.2016

Re: Otići, ostati...

Занимљиво је колико је генерација у овој земљи понављало овај исти разговор. У длаку потпуно исти...


jako zayebana diskusija ako smem da primetim.

Poenta bi bila, da ako covek ume da zivi onda je nebitno da li je tamo ili ovde.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana