Astrologija

36.788,00

Predrag Brajovic RSS / 16.03.2018. u 21:12

 BnGISZb.jpg?3

     Тридесет шест хиљада и седам стотина осамдесет и осам динара је износ медијанске плате у Србији. Медијанска плата је она плата ка којој конвергира цела земља: 50% становништва прима мање од те суме а 50% више. Просто, та нас плата најбоље осликава у економском смислу. Просечна плата заварава, не одржава реалан економски положај српских грађана. Због већих плата у државном сектору (што је апсурд) и плате Дане Драшковић, за чланство у управном одбору НИСа (771.000,00 динара месечно), и због Дани сличних, сиромашком српском грађанину на папиру скочи просек примања. Кад оно -- гле?! -- није њему боље, него Дани! Са 30 година радног стажа и 12 ноћних смена касирка у Maxi-ју (не Дана, наравно!) не добаци до медијанске плате, већ прими око 32.000. Сва срећа па јој исплате и надокнаду за превоз, 3.200,00 динара, па догура до 35 хиљада.
     На данашњи дан та медијанска плата једнака је 309 прерачунатих евра.
    Већ читав низ година, суштински откад је Александар Вучић на власти, и у Европи и у свету државе нездрживо јуре напред: рекорди су на берзи, рекорди су у расту БДП-а, а за новац се и државе и појединци задужују под смешно ниским каматама. (Немачке државне обвезнице имају чак негативну каматну стопу, барем је тако било кад сам последњи пут то пратио, што значи да нема камате, него Немци узму нешто од твојих пара, јер ти их - чувају.)
     Дакле, будућност је светла. Додуше, можда тако не изгледа онима са 309 евра.
     Take care. То јест - чувајте се... по тим Словенијама, Немачкама, Лондонима и Бриселима, где год да сте побегли из ове земље.
     Ових српских 309 евра је доказ да нисте погрешили.



Komentari (372)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 21:17 16.03.2018

Ja bih voleo da vidim i raspodelu

medijanske plate po regionima (jaka Srbija!). Siguran sam da ako bismo izbacili Novi Sad i Beograd iz proracuna, dobili bismo tek horor danasnje Srbije.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:20 16.03.2018

Re: Ja bih voleo da vidim i raspodelu

ovo je za tebe, a kad smo već kod 360





alselone alselone 21:22 16.03.2018

Re: Ja bih voleo da vidim i raspodelu

ovo je za tebe, a kad smo već kod 360


Prelepotica. Voleo bih da se lozim da cemo ikad moci da im prismrdimo na prvenstvima ali po svemu sudeci necemo moci sa "studentima".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:23 16.03.2018

Re: Ja bih voleo da vidim i raspodelu

Siguran sam da ako bismo izbacili Novi Sad i Beograd iz proracuna, dobili bismo tek horor danasnje Srbije.

Мој друг, high ranking manаger у једном великом ланцу, објашњавао ми је како му је лако да у Врању и тамо негде, по српској провинцији, нађе одличне раднике на пословима чишћења и одржавања. А за мале плате -- до 30 хиљада.

То је тај хорор.

Погледај, тек можда 10% људи успева да живи са нешто достојанства, јер прима преко 80.000,00 динара. То јест, није им лоше, али - само ако не плаћају стан.
alselone alselone 21:35 16.03.2018

Re: Ja bih voleo da vidim i raspodelu

јер прима преко 80.000,00 динара.


Imam drugare, inzenjer gradjevine i diplomirana pravnica, covek bi rekao - najlepsa srednja klasa.

A ono horor Srbije, dobili trojke, samo jedno radi, drugom nudili bruto 40k...

Najgore je bilo za tu platu od 40k. Culi se mi i kaze on meni kako postoji ta mogucnost za 40,000 plate, nije puno al' opet sta da se radi, samo da dobiju to od mnostva kandidata. I dobiju ali se prvi dan na poslu ispostavi da je poslodavac pricao o bruto a ne neto plati.

Sto kaze onaj vic - mani me tih crnackih fazona. Americkih u ovom slucaju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:06 16.03.2018

Re: Ja bih voleo da vidim i raspodelu

тамо негде, по српској провинцији, нађе одличне раднике на пословима чишћења и одржавања. А за мале плате -- до 30 хиљада.


Gde sad ovo okači...
Bukvalno pre jedan sat svratim u neku piceriju, gladan a žurim, i nema pice.
Kaže cura, za dva tri munuta će biti.
Ajd da sačekam.

Picerija tako koncipirana da je peć na drva unutra, vidi se kako se peče, devojka radi.
Ne staje!
Red je, uvek se čeka, ona stavlja u peć, vadi, razvlači ono testo, stavlja šta treba na njega...bukvalno minut pauze između operacija nema...
Pitam, onako upsut, dečka iz reda iza mene, kolika li joj je plata jbt kad ovoliko gine..
Kaže, 25 hiljada!
Ma nije moguće!
Kaže, ne zanam baš tačno za ovu konkretno, ali tu je negde, tako se kreću plate po picerijama i pekarama, u buticima su manje.

Strava.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:17 16.03.2018

Re: Ja bih voleo da vidim i raspodelu

Strava.

Нас нашa држава уваљује кaо бело робље странцима. Као, привлаче велике инвестиције.
Да сад не смарам, али то је немогућа мисија, да то буде наше решење. То не може надоместити хиљаде малих инвеститора. А за велике наштеловани систем не делује обећавaјуће за мале. Они му не верују, гледају у корупцију и неред, и не желе да ризикују, da učestvuju u privrednom sistemu (v. tabelu).

Осим да оду из земље.
Кад већ ризикују.

sevarlica sevarlica 10:36 19.03.2018

Re: Ja bih voleo da vidim i raspodelu

Imam drugare, inzenjer gradjevine i diplomirana pravnica, covek bi rekao - najlepsa srednja klasa.


Cena rada u gradjevini je otišla dovraga jer samo država gradi a na tenderima se bira isključivo najniža ponuda, a nju postižu oni koji su uštrojili zaposlene za :platu, troškove, opremu, sredstva itd.
Nekada seu se na tenderima najniža i najviša ponuda automatski diskvalifikovale kao neozbiljne, danas imaš situaciju da država objavi tender za rekonstrukciju sa budžetom od 70 miliona a pojavi se izvođač koji da ponudu od 48 miliona. STRAŠNO !!!
freehand freehand 10:37 19.03.2018

Re: Ja bih voleo da vidim i raspodelu

STRAŠNO !!!

Sve preko toga je pljačka.
aureus aureus 21:21 16.03.2018

Za usporedbu

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:30 16.03.2018

Re: Za usporedbu

Cifre su...turobne.

Да.
Но, Вучићеви хипнотизирани гласачи, код којих су управо смештене те туробне цифре, нису тога свесни.
Ми смо друштво са највећом измереном друштвеном неједнакошћу у Европи.

aureus aureus 21:35 16.03.2018

Re: Za usporedbu

A pogledaj samo ovo:



Mala napomena: postoji formula za izračunavanje ovog prihoda po (odraslom) stanovniku. Malo je šašava, ali je koristi Eurostat.

Da ne objašnjavam, lakše mi je da prepišem sa "Peščanika":

U tabelama su prihodi prikazani po pojedincu, tačnije po “ekvivalentnoj” odrasloj osobi. Sabrani su svi prihodi domaćinstva koji su raspoloživi za trošenje ili štednju i podeljeni ponderisanom vrednošću koja uzima u obzir brojnost i starost članova domaćinstva. Ako uzmemo kao primer dva domaćinstva koja imaju jednak prihod od npr. 300 evra, pri čemu jedno ima dva odrasla člana, a drugo jednog odraslog i dete, prihod po članu prvog domaćinstva je 200 evra, a drugog 230,8 evra.

Koga zanima malo više, ima to na sajtu Eurostata.
aureus aureus 21:38 16.03.2018

Re: Za usporedbu

Inače, mislim da su medijalna i prosječna plata najbliže jedna drugoj u Austriji.
Srećna zemlja. Čak i sa Kurcom.
anonymous anonymous 21:42 16.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus
Inače, mislim da su medijalna i prosječna plata najbliže jedna drugoj u Austriji.
Srećna zamlja. Čak i sa Kurcom.


Hoćeš da kažeš, da im je sa Kurcom bolje nego bez ....

Ili možda obrnuto....


aureus aureus 21:43 16.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous
aureus
Inače, mislim da su medijalna i prosječna plata najbliže jedna drugoj u Austriji.
Srećna zamlja. Čak i sa Kurcom.


Hoćeš da kažeš, da im je sa Kurcem bolje nego bez ....

Ili možda obrnuto....



Toliko im je bilo dobro da su se malo zaigrali s Kurcom.
anonymous anonymous 21:46 16.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus
anonymous
aureus
Inače, mislim da su medijalna i prosječna plata najbliže jedna drugoj u Austriji.
Srećna zamlja. Čak i sa Kurcom.


Hoćeš da kažeš, da im je sa Kurcem bolje nego bez ....

Ili možda obrnuto....



Toliko im je bilo dobro da su se malo zaigrali s Kurcom.


Narod kaže - zasviraj, zasviraj .....pa za pojas ....zadeni.


c_h.arlie c_h.arlie 21:46 16.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus
A pogledaj samo ovo:



Mala napomena: postoji formula za izračunavanje ovog prihoda po (odraslom) stanovniku. Malo je šašava, ali je koristi Eurostat.

Da ne objašnjavam, lakše mi je da prepišem sa "Peščanika":

U tabelama su prihodi prikazani po pojedincu, tačnije po “ekvivalentnoj” odrasloj osobi. Sabrani su svi prihodi domaćinstva koji su raspoloživi za trošenje ili štednju i podeljeni ponderisanom vrednošću koja uzima u obzir brojnost i starost članova domaćinstva. Ako uzmemo kao primer dva domaćinstva koja imaju jednak prihod od npr. 300 evra, pri čemu jedno ima dva odrasla člana, a drugo jednog odraslog i dete, prihod po članu prvog domaćinstva je 200 evra, a drugog 230,8 evra.

Koga zanima malo više, ima to na sajtu Eurostata.

Zašto ova tabela nije u procentima, nego je u percentilima ?
aureus aureus 21:59 16.03.2018

Re: Za usporedbu

c_h.arlie

Zašto ova tabela nije u procentima, nego je u percentilima ?

Pa zato što se percentili takođe koriste u ekonomiji. Percentil je stoti dio nečega, recimo, populacije.
Kad se kaže 98. percentil po visini prihoda, želi se reći da 97 posto stanovništva ima niže, a dva posto više prihode u odnosu na posmatrani segment.

Takođe postoje kvartili, kvintili, decili...

To je dobar način da se izdvoje segmenti i da se onda upoređuju.
Na primjer, neko je u prvom, neko u trećem, a neko u desetom decilu po prihodima.
A bolje je 100 godina živjeti kao milijunaš nego sedam dana u bijedi.
aureus aureus 22:14 16.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous

Narod kaže - zasviraj, zasviraj .....pa za pojas ....zadeni.

Da, ali koji narod?
Ovaj ovdje ili onaj u Austriji?

Inače, Anonimuse, prosječna mjesečna neto plata u Austriji je niža nego u Njemačkoj.
Ali Austrijanci ih prime 14 godišnje, pa svakako nadmaše zaposlene u Njemačkoj.

Mislim da je ovo dobra prilika da kažem nešto.
Čuvajmo ovu našu Evropu.


Schnoor, Bremen, Germany
blogov_kolac blogov_kolac 22:29 16.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
Ми смо друштво са највећом измереном друштвеном неједнакошћу у Европи.
Nismo. U tabeli nemas zemlje kao sto su Rusija i Turska, vec samo EU. A bilo bi bolje da imas, cisto da ljudi vidi sta je alternativa. Mada, nekada i autoritarne zemlje znaju da budu prilicno ujednacene (mozda je to pravilnije krstiti uravnilovkom, jer je cesce tu u pitanju ravnomerna raspodela bede a ne bogatstva), savremeni primer za to je Belorusija, koja se makar po tom pitanju jako razlikuje od Rusije.
tasadebeli tasadebeli 22:35 16.03.2018

Re: Za usporedbu

c_h.arlie
aureus
A pogledaj samo ovo:



Mala napomena: postoji formula za izračunavanje ovog prihoda po (odraslom) stanovniku. Malo je šašava, ali je koristi Eurostat.

Da ne objašnjavam, lakše mi je da prepišem sa "Peščanika":

U tabelama su prihodi prikazani po pojedincu, tačnije po “ekvivalentnoj” odrasloj osobi. Sabrani su svi prihodi domaćinstva koji su raspoloživi za trošenje ili štednju i podeljeni ponderisanom vrednošću koja uzima u obzir brojnost i starost članova domaćinstva. Ako uzmemo kao primer dva domaćinstva koja imaju jednak prihod od npr. 300 evra, pri čemu jedno ima dva odrasla člana, a drugo jednog odraslog i dete, prihod po članu prvog domaćinstva je 200 evra, a drugog 230,8 evra.

Koga zanima malo više, ima to na sajtu Eurostata.

Zašto ova tabela nije u procentima, nego je u percentilima ?






А зашто се о свему овоме


Нас наш држава уваљује ко бело робље странцима.


Ми смо друштво са највећом измереном друштвеном неједнакошћу у Европи.


ako bismo izbacili Novi Sad i Beograd iz proracuna, dobili bismo tek horor danasnje Srbije.



није овде причало 2002, 2006, 2008, 2010. 2012,... него се тек сада проговара?

Да није због





или/и можда


Šta je bio interes pojedinih državnih organa ili državnih činovnika
da dovodi vlasnike stranog, ili možda ranije iznetog domaćeg kapitala?
Kakav je interes menadžmenta kompanija čije su “greške” bile
što je uspeo da ekonomski opstane u režimu sankcija i da specifičnim
vidovima pritiska podstiče dokapitalizaciju?


?


























(Не рачунам ту Човића и Кораћа са укупно 6 дана мандата председника владе... Мада... Можда би требало...)



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:50 16.03.2018

Re: Za usporedbu

Nismo. U tabeli nemas zemlje kao sto su Rusija i Turska, vec samo EU.

Да простиш, ја мало драмим, емфатичан сам - то је добро, публика то воли. А наравно да знам за... и за још понешто, што би малчице изменило слику, но, нек се за то потруде они којима би требало да буде стало какав утисак остављамо по овим статистикама.
aureus aureus 22:58 16.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
Nismo. U tabeli nemas zemlje kao sto su Rusija i Turska, vec samo EU.

Да простиш, ја мало драмим, емфатичан сам - то је добро, публика то воли. А наравно да знам за... и за још понешто, што би малчице изменило слику

Misliš na sir i povrće koje ljudi donose sa sela?
Branko Milanović je pisao da je nejednakost u Srbiji manja nego što statistika tvrdi jer postoje izvori za preživljavanje koji ne ulaze u to što istraživači obično prikupe.
nask nask 23:03 16.03.2018

Re: Za usporedbu

Branko Milanović je pisao da je nejednakost u Srbiji manja nego što statistika tvrdi jer postoje izvori za preživljavanje koji ne ulaze u to što istraživači obično prikupe.


To važi i za one sa bez obrazno (namerno razdvojeno) velikim primanjima tako da se statistika svede na isto ako ne i gore.
anonymous anonymous 00:02 17.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus


Mislim da je ovo dobra prilika da kažem nešto.
Čuvajmo ovu našu Evropu.


aureus aureus 00:07 17.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous
aureus


Mislim da je ovo dobra prilika da kažem nešto.
Čuvajmo ovu našu Evropu.





Oh, ponovo Maroko.

Ovo se traži.


Santorini, Greece

A može i ovo.


Keizersgracht, Amsterdam, Netherlands
anonymous anonymous 00:19 17.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus


Mislim da je ovo dobra prilika da kažem nešto.
Čuvajmo ovu našu Evropu.






Ništa mnogo veće plate, a pogledaj.

Napljačkali na vreme.

A i talenat je neosporiv.


USPUT

Nenamerno, ali pogledaj.

Ni na jednoj evropskoj nema ljudi.

A i da ima....

Ne verujem da bi bili zadovoljniji ili opušteniji od ovog jedinog lika u Plavom gradu.

Evropa pati od matematike,cifara, brojki, statistike ....sva je u kvantitetu ....

Sreća je negde .....drugde.


Usput 2

Eugenika je praćena statistikom , klasifikacijama ....

Vreme je biopolitike ili .....tanatopolitike....

Plašim se za evidentirane ....manjine.

Ribozom Ribozom 00:31 17.03.2018

Re: Za usporedbu

blogov_kolac
Predrag Brajovic
Ми смо друштво са највећом измереном друштвеном неједнакошћу у Европи.
Nismo. U tabeli nemas zemlje kao sto su Rusija i Turska, vec samo EU. A bilo bi bolje da imas, cisto da ljudi vidi sta je alternativa. Mada, nekada i autoritarne zemlje znaju da budu prilicno ujednacene (mozda je to pravilnije krstiti uravnilovkom, jer je cesce tu u pitanju ravnomerna raspodela bede a ne bogatstva), savremeni primer za to je Belorusija, koja se makar po tom pitanju jako razlikuje od Rusije.


Opet tvoja ideologija.
Belorusija je pojam drzave za Srbiju, i skoro sve istocnoevropske zemlje.
Danas sam gledao jedan putopis brodicem trojice norvezana izmedju dva najveca evropska grada Moskve i Istambula.
U danasnjoj epizodi su usli u Belorusiju. Posto im se brodic stalno kvari, lokalci ih svuda pomazu, i pored toga ih slovenskom prostodusnoscu nude hranom i picem. U jednom trenutku ih je neki iz obalske straze pozvao kuci da jedu dok im se popravi brodic (sve besplatno). Sto je bio prepun hrane. E, toga u rodnoj im Norveskoj nema. Hrana je preskupa, pa se ne zivkaju na ruckove a kamoli strance. Jedan je iz emisije promrmljao nesto kao: 'oni imaju sasvim drugaciji odnos prema gostima'.

Tako da je bogatstvo vrlo relativna stvar i ne izrazava se u evrima. A i statistika je poodavno lazna slika ekonomije u zapadnom svetu i ostalo vam je samo da se naviknete na to. Sigurno se Vucic nije setio prvi da laze, a prijatelji ga iz EU nece kritikovati jer radi isto kao oni, ali i u njihovu korist.

EDIT: Brajovicu
Jel to trolujes da je medijana u Srbiji 37.000 dinara kada po EUROSTATU pise da je 25.000 dinara?
aureus aureus 00:44 17.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous

A i talenat je neosporiv.

Misliš na Kalatravu?
Kalatrava je zmaj.

Ni na jednoj evropskoj nema ljudi.

Ima, kako nema. Evo, upravo na ovoj iz Valensije što si ti postavio.

Volim da postavim slike gradova bez ljudi. Nećeš valjda da tvrdiš da u Bremenu ne živi niko?
Evropa pati od matematike,cifara, brojki, statistike ....sva je u kvantitetu ....

Mora da se vodi statistika. I to uredno. A ne ko ovaj RZS.

Sreća je negde .....drugde.

Gdje?
Ujedinjene nacije su sprovele istraživanje.
Najsrećnija nacija na svijetu (od 156 uključenih zemalja) su Finci.
Norveška, koja je prošle godine bila prva, sad je na drugom mestu, a u deset najsrećnijih zemalja sveta još su: Danska, Island, Švajcarska, Holandija, Kanada, Novi Zeland, Švedska i Australija.
anonymous anonymous 00:51 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Mora da se vodi statistika. I to uredno.


Pazi ovo.

LINK

....pa guglaj wiki .....

....broj samoubistava u Finskoj na 100 000 stanovnika veći nego u ....zamisli gde ....Kambodži...

....ili Africi ...generalno.

Statistika je ...čudo.
aureus aureus 01:01 17.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous
....broj samoubistava u Finskoj na 100 000 stanovnika veći nego u ....zamisli gde ....Kambodži...

Pa da.
Oni koji su se ubili ti nisu bili srećni.
Ovi koji su još živi su izuzetno srećni.
Pitao sam jednog Finca o čemu se radi i on mi je odgovorio: imamo saunu, kobasice i razne druge stvari.
Rekao sam: u pravu si, većina drugih nacija ima samo kobasice.
anonymous anonymous 01:03 17.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus
anonymous
....broj samoubistava u Finskoj na 100 000 stanovnika veći nego u ....zamisli gde ....Kambodži...

Pa da.
Oni koji su se ubili ti nisu bili srećni.
Ovi koji su još živi su izuzetno srećni.
Pitao sam jednog Finca o čemu se radi i on mi je odgovorio: imamo saunu, kobasice i razne druge stvari.
Rekao sam: u pravu si, većina drugih nacija ima samo kobasice.


Ako nam je za utehu....srećniji smo do Hrvata.



Samo ne znam kako su to izmerili.


Usput

mene više brine to ..... što smo drugi u Evropi....

Sve mi se čini da nas navlače na zaključak ....da je to zbog nedostatka stretegije za upravljanje otrovnim otpadom

tasadebeli tasadebeli 01:16 17.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous

Statistika je ...čudo.



Не, не...

Каже се:

Статистика, наша дика,
што пожелиш, то наслика.
mirelarado mirelarado 01:18 17.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus
Predrag Brajovic
Nismo. U tabeli nemas zemlje kao sto su Rusija i Turska, vec samo EU.

Да простиш, ја мало драмим, емфатичан сам - то је добро, публика то воли. А наравно да знам за... и за још понешто, што би малчице изменило слику

Misliš na sir i povrće koje ljudi donose sa sela?
Branko Milanović je pisao da je nejednakost u Srbiji manja nego što statistika tvrdi jer postoje izvori za preživljavanje koji ne ulaze u to što istraživači obično prikupe.


Mislim da su one Pajićeve doznake iseljenih rođaka veoma značajan izvor preživljavanja...
anonymous anonymous 01:28 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Статистика, наша дика,
што пожелиш, то наслика.


Ono što me manje brine....su .....najnovija istraživanja ....jer ćemo uskoro svi biti .....za jednokratnu upotrebu.

Jebeš reprodukciju .
aureus aureus 01:32 17.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous

Jebeš reprodukciju .

Mnogo se psuje na ovom blogu.
anonymous anonymous 01:39 17.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus
anonymous

Jebeš reprodukciju .

Mnogo se psuje na ovom blogu.


Ja već pomislio da su ....deca ....otišla na spavanje.

Pa, malo sa Tasom.
aureus aureus 01:40 17.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous
aureus
anonymous

Jebeš reprodukciju .

Mnogo se psuje na ovom blogu.


Ja već pomislio da su ....deca ....otišla na spavanje.

Ma, vikend je pa 'oće djeca da ostanu malo duže.
anonymous anonymous 01:45 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Ma, vikend je pa 'oće djeca da ostanu malo duže.


Da, bre.
Ajde onda da ih ispoštujemo.

Nego, šta ti misliš,...... šta je u pitanju ?

Mislim .... ova istraživanja.....

Jel to biologija....fiziologija ili .....ideologija ?

Pitam .....jer se u ove prve dve ....slabije ......razumem.
aureus aureus 01:58 17.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous
Ma, vikend je pa 'oće djeca da ostanu malo duže.


Da, bre.
Ajde onda da ih ispoštujemo.

Nego, šta ti misliš,...... šta je u pitanju ?

Mislim .... ova istraživanja.....

Jel to biologija....fiziologija ili .....ideologija ?

Pitam .....jer se u ove prve dve ....slabije ......razumem.

Ma pusti istraživanja. Ionako se zezaš...pitaju ljude jesu li srećni i to je to.
Ne znam koliko su srećni u Maroku, ali sam vidio da im je očekivani životni vijek produžen za 10 godina (trenutno je oko 75) u zadnjih četvrt vijeka, a to ne ide samo na bazi sreće i zadovoljstva. Mora malo da se popravi i zdravstvo, je li tako? Možda i ekonomija?

Gledam Sonju Biserko i Sandu Rašković Ivić u emisiji kod Dragoljuba Žarkovića.
Žarković, naravno, kašlje.
Priča se o Kosovu i Vesu Mičelu.
Sonja Biserko kaže da je u podjeli svijeta Zapad dobio Balkan.
anonymous anonymous 02:07 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Ma pusti istraživanja. Ionako se zezaš...


Ma čovek se ne zeza....

Aj, ponovo.....svi imamo gej gene....
tasadebeli tasadebeli 02:12 17.03.2018

Re: Za usporedbu

anonymous
Статистика, наша дика,
што пожелиш, то наслика.


Ono što me manje brine....su .....najnovija istraživanja ....jer ćemo uskoro svi biti .....za jednokratnu upotrebu.

Jebeš reprodukciju .



Да. Уз такву продукцију, слажем се с реченим.


Зато и не знам о каквој то деци причате...
looping looping 06:31 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Re: Za usporedbu
Cifre su...turobne.

Да.
Но, Вучићеви хипнотизирани гласачи, код којих су управо смештене те туробне цифре, нису тога свесни.

Ma da. A ni zube nemaju. A ni kosu.
Će bude bolje kad skinemo Vučića.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:16 17.03.2018

Re: Za usporedbu

EDIT: Brajovicu
Jel to trolujes da je medijana u Srbiji 37.000 dinara kada po EUROSTATU pise da je 25.000 dinara?

То је статистика по домаћинствима, измакао ти наслов.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:19 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Ma da. A ni zube nemaju. A ni kosu.
Će bude bolje kad skinemo Vučića.

1) Грађани, чак и они са зубима, често су хипнотизирани. Немање зуба је доказ сиромаштва и слабе здравствене културе. Ни једно ни други нису за презир и подсмевање.
2) Биће боље кад променимо лош систем, не владара.
c_h.arlie c_h.arlie 08:29 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
Ma da. A ni zube nemaju. A ni kosu.
Će bude bolje kad skinemo Vučića.

1) Грађани, чак и они са зубима, често су хипнотизирани. Немање зуба је доказ сиромаштва и слабе здравствене културе. Ни једно ни други нису за презир и подсмевање.
2) Биће боље кад променимо лош систем, не владара.

Daj, za sada, da promenimo vladara.
gedza.73 gedza.73 08:40 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Биће боље кад променимо лош систем

ko?
i
kako?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:51 17.03.2018

Re: Za usporedbu

ko?
i
kako?

Неко.
Некад.

Ови неће.
Јер овај систем њих фаворизује.
Променића га они које тај долазећи систем буде фаворизовао. Не, дакле, никаква идеја правде и поштења. Најважније: они не морају да буду већина. (Суштински, то нису ни ови сада.)
gedza.73 gedza.73 08:57 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Ови неће.

postajem sve ubeđeniji da 'ovi', 'oni' smo u stvari 'mi'.

Променића га они које тај долазећи систем буде фаворизовао.

možda bi se promena desila ako bi 'srednja' plata bila 150 eura.
looping looping 09:03 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
ko?
i
kako?

Неко.
Некад.

Ови неће.
Јер овај систем њих фаворизује.
Променића га они које тај долазећи систем буде фаворизовао. Не, дакле, никаква идеја правде и поштења. Најважније: они не морају да буду већина. (Суштински, то нису ни ови сада.)

Znači, glasati za nekoga. Samo ne za ove.

A oni koji nisu ovi su oni prethodni.

A ne pojavljuje se niko na političkoj sceni ko nije ovi ili oni prethodni.
I tu je glavni problem.
tasadebeli tasadebeli 09:11 17.03.2018

Re: Za usporedbu

looping
Re: Za usporedbu
Cifre su...turobne.

Да.
Но, Вучићеви хипнотизирани гласачи, код којих су управо смештене те туробне цифре, нису тога свесни.

Ma da. A ni zube nemaju. A ni kosu.
Će bude bolje kad skinemo Vučića.



А и не купају се, брате!

Чак ни суботом, тада немају времена јер се напију, па бију жену и децу код куће.

А недељом после службе у цркви јуре педере по Калемегдану да их лемају пре супе с резанцима за недељни ручак, док после ручка иду на фудбалске утакмице и воде своју децу да би тамо заједно изазивали инциденте и црним играчима на терену бацали банане купљене од својих минималних примања.

Преко недеље, радним данима се сатиру од посла јер суботом пре подне иду у породични излазак у шопинг молове, а то кошта.

Нема се ту времена за купање, разумем ја то.





Него, где ћемо нађемо јелку за нову годину?






П.С. - Је ли, Брајо, јеси читао ти како су се Португалци извукли из кризе повећавајући потрошњу што подразумева и повећану куповну моћ становништва (насупрот Србије, Грчке, Шпаније, Италије,...)?

Чак су повећали и социјална давања.

Ал' имају социјалисте уругвајског типа на власти, јбг.
sloshin sloshin 09:11 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Od 20 lista na parlamentarnim i 24 liste na beogradskim, sigurno je bila neka koja do sada nije bila u izvršnoj vlasti
looping looping 09:20 17.03.2018

Re: Za usporedbu

sloshin
Od 20 lista na parlamentarnim i 24 liste na beogradskim, sigurno je bila neka koja do sada nije bila u izvršnoj vlasti

To su ti sve kukavičija jaja.
sloshin sloshin 09:23 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Sve i da jesu, radije bih gledao neko gospodsko laganje umesto napada šizofrenije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:46 17.03.2018

Re: Za usporedbu

П.С. - Је ли, Брајо, јеси читао...

Читао.
(А и споменуо taj slučaj на овом блогу, пре твог коментара.)
Ово је толико срећно и повољно економско време да свашта у њему даје резултате. У неком другом времену то не би било могуће.
Ево, само да разумеш зашто, наводим један од сигурних разлога: у овом трену Португал се задужује чак и по негативним каматама, на краткорочне државне обезнице. Отприлике, у суми, његово укупно задуживање се одвија под каматом 0%. Па то онда гура све остало.

Кад тога не би било, оде им све друго у пизду материну, цела та "левичарска" прича.
tasadebeli tasadebeli 10:35 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic

Читао.
(А и споменуо taj slučaj на овом блогу, пре твог коментара.)



Пардон, тек сада видим.





Кад тога не би било, оде им све друго у пизду материну, цела та "левичарска" прича.


Да, то сам схватио и ја.

А суштина је у тим људима на власти који то раде. Како се они постављају према свему томе. Колико разумем.

А ми никада (али никада!) у последњих 30 година од распада СФРЈ у Србији нисмо имали такве на власти.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:47 17.03.2018

Re: Za usporedbu

А суштина је у тим људима на власти који то раде. Како се они постављају према свему томе.

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.

No, tada se malo ko tome protivio, tom besomučnom otvaranju.
Uzgred, nisam ni ja. Jedino se sećam Branka Dragaša, kao protivnika tolikog otvaranja.

Ja se tada nisam bavio ekonomijom; danas je ipak daleko bolje poznajem. No, oni su morali znati posledice. Ili su bili glupi, da ih ne znaju, ili ih je baš bilo briga za posledice.

Tako je i sada: i ovi sadašnji znaju posledice njihovog rasturanja krhkog pravnog i državnog sistema. Ali, baš ih briga za to. Njima će, lično, biti bolje.
tasadebeli tasadebeli 11:05 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.






Неки кажу да је све то почело још у време Анте Марковића (је л' се беше онај његов министар који је на томе радио презивао Вујовић?).

А ова екипа коју си ти набројао је та полуотворена врата из деведесетих после 5. октобра 2000. широм отворила и нас оставила на ветрометини.

No, oni su morali znati posledice. Ili su bili glupi, da ih ne znaju, ili ih je baš bilo briga za posledice.

Tako je i sada: i ovi sadašnji znaju posledice njihovog rasturanja krhkog pravnog i državnog sistema. Ali, baš ih briga za to. Njima će, lično, biti bolje.




Мислим да су знали. Врло добро су знали шта раде.

А колико је ко од њих због тога што је то радио иако је знао шта ће направити онда од Србије награђен, најбоље је отворити рубрику:

Где су, шта раде?

Искључиво и само лична корист као једини мотив.

Проблем је само што су се док су то радили представљали као спаситељи српске државе и друштва.

То је оно што би требало да их изведе на суд кад-тад.

Па макар и суд историје ако не онај прави суд.

Да изведе и њих и све оне који су им давали политичку потпору и медијску залеђину за то што су радили.


П.С. -
Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović...



Не вриштим ја без разлога овде на Блогу на све Чивнинг стипендисте Србије.
freehand freehand 11:21 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.

Dabre. Kad su došli te dvehiljadite srpska ekonomija bila ko đul-bašta, samo žuborilo i blbili pevali.

A istina je malo drugačija: ekonimija i država su bile u razvalinama. Sankcije su još trajale. Državna preduzeća opstajala su samo kroz dirigovanu privredu i kontrrolisanu inflaciju, red jednog red drugog. Opšteprihvaćena ideja (bez obzira što eto i Tasa opet kuka za socijalizmom i dogovornom ekonomijom u komentaru niže) bila je - kapitalizam, tržište, privatna svojina. Iz mnoštva razloga bilo je bitno da se sve uradi brzo, a kad je brzo nema mnogo finesa.
I bajdvej UVEK u svetskoj istoriji kod takvih lomova i preokreta neki ginu a neki se obogate.
A to apsolutnoi otvaranje pre vremena je, naravno, besmislica. Sa državom u stanju u kome su je preuzeli - Đinđić i Koštunica - pobrojani su samo izvođači - nisu imali nikakav izbor. Prvom je bila važna privreda, drugom Kosovo. I sve što je moglo to se i desilo.
A vidiš kolika je šteta što se ti nisi tada bavio ekonomijom...
Zato uvek nađeš te sjajne primere poput Dragaša da ih istakneš.
martin_krpan martin_krpan 11:38 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
А суштина је у тим људима на власти који то раде. Како се они постављају према свему томе.

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.

No, tada se malo ko tome protivio, tom besomučnom otvaranju.
Uzgred, nisam ni ja. Jedino se sećam Branka Dragaša, kao protivnika tolikog otvaranja.

Ja se tada nisam bavio ekonomijom; danas je ipak daleko bolje poznajem. No, oni su morali znati posledice. Ili su bili glupi, da ih ne znaju, ili ih je baš bilo briga za posledice.

Tako je i sada: i ovi sadašnji znaju posledice njihovog rasturanja krhkog pravnog i državnog sistema. Ali, baš ih briga za to. Njima će, lično, biti bolje.


I da i ne. Da - u smislu gore nabrojanih kriminalaca. Ne je u sledećem smislu.

Ti se vjerovatno bolje sjećaš da su "zlatna vremena" Ante Markovića iz 1989 u stvari bila program MMF-a pod nazivom: Marković-Sachs-Program. To je bio program radikalne liberalizacije tržišta. Rezultat toga je bilo potonuće GDP-ja Jugoslavije 1991 za 15% i tada je krenuo rat. Simple as that.

A da li je šok terapija nužno loša? Pa nije. Pa kako? Pa zato što je i program Zapadne Njemačke nakon 1948 i Istočne Njemačke nakon 1989 šok terapija. Uspješnom šok terapijom se smatra i transformacija Poljske u tržišnu ekonomiju. Pa kako to da šok terapija negdje uspjeva a negdje ne? Odgovor je sledeći.

Naime, Đinđić je nakon pada Miloševića neprestano ponavljao sledeće stvari: Čitav region se mora osloboditi dogmatskog pogleda na svijet, da se svijet mijenja i da se ljudi moraju promijeniti (tome prilagoditi) i da je virtuelni (komunistički, statični) svijet beznačajan. Da Srbi žive u ideologiziranom društvu, itd. Naravno, Đinđić je tada proglašavan za izdajnika, špijuna, kriminalca, itd. Đinđić je po svaku cijenu htio da napravi moderno društvo kompatibilno barem sa Slovačkom, Češkom, itd... i svjestan bio je da za to mora da plati CIJENU.
A cijena je bila: LENIN RAUS u Njemačkoj ili SSSR VOLLKOMMEN UND FÜR IMMER RAUS AUS POLEN.

Šta je to značilo? Značilo je to da se operacija na srpskim pacijentima uraditi mora - reforme. Državni: Pjesnici, učitelji, teoretičari, profesori, pasiens igrači po državnim upravama,... na tržište RAUS. Koštunica je to spriječio gdje je konstantovao: Pacijent nije ni bolestan tako da operacija nije ni potrebna Sve ostalo je istorija.

Napomena: Mora se reći da je Evropa Đinđića ispalila za obećani Maršalov Plan nakon što je izručio Miloševića i meni nije poznato zbog čega se to desilo. Moguće je to što je već bilo iskipano ca. 2 MRD DE kroz Marković-Sachs-Program a rezultati bili negativni.
freehand freehand 11:47 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Ti se vjerovatno bolje sjećaš da su "zlatna vremena" Ante Markovića iz 1989

"Zlatna vremena Ante Markovića" bila su 1990. godina.
I kakva crna šok-terapija u Nemačkoj 1948? U razorenoj, okupiranoj zemlji?

martin_krpan martin_krpan 11:55 17.03.2018

Re: Za usporedbu

freehand
Ti se vjerovatno bolje sjećaš da su "zlatna vremena" Ante Markovića iz 1989

"Zlatna vremena Ante Markovića" bila su 1990. godina.
I kakva crna šok-terapija u Nemačkoj 1948? U razorenoj, okupiranoj zemlji?



Jeffrey Sachs je dosta svojih ideja razradio iz primjera razvoja Zapadne Njemačke nakon 1948.
Milan Novković Milan Novković 11:59 17.03.2018

Re: Za usporedbu

aureus
...Misliš na Kalatravu?
Kalatrava je zmaj.
...

Ili Kalatravu y Félixa Candela Outeriñoa, Kalatravinog pajtosa pa učitelja.
Volim da postavim slike gradova bez ljudi.

Ukusi, znam, meni grad bez ljudi jako dosadan, i na fotkama i kad šetam kroz njega - mrtav - možda sitna deformacija, odgledao previše filmova gde je grad porušen, napušten, ...

Trivija - malo su zapustili taj The City of Arts and Sciences u Valenciji, sve više ima oguljene farbe pa rđe u tim delovima čeličnih konstrukcija.

Jes impresivan, ima puno ljudi, bila Teslina izložba prošle godine, i jesu razni zaradili neku crkavicu na projektu onomad ...

Al grad što je meni impresivan - mene neverovatno impresionira kad je grad voljen i pažen, i kad se to olako primeti i slučajnim prolaznicima, kad su grad i oni šo u njemu žive jedno biće.

EDIT: Primer fotke koju ja volim, a ukuse stvarno svačije poštojem i retki su foto-albumi koje ne uživam prelistavajući, uključujući i porodične albume nepoznatih FB prijatelja iz Indije

Tihi haos gde je svaka kockica što mrda uredna, a haos koherentan na nedokučiv način (da je dokučiv ne bismo ga zvali haos)

Izvinjavam se zbog lošeg kadriranja, vukao sina levom rukom, verovatno, a sitno seckanje sa leve strane mi em udara u nos autobusa, em mi iseca crkvicu u kojoj sam, pri prvom izlasku u grad 1986. kako smo drugar i ja došli da tražimo posao, ušao i odslušao, besplatno, neki sitan barok koncert - po nepouzdanom sećanju bahov koncert za dve violine. da sam uhvatio malo više sa leve strane bio bih ponosan, ma šta profesionalci rekli - (ja sam uglavnom ponosan na ono što radim, nego se, kobajagi, pravim nešto politički korektnijim na blogu

Nekim sitnim čudom sam transportovan u sasvim drugi kvadrant univerzuma, sa otpada Karaburme, gde sam nimalo manje uživao jureći junk za radio klub i takmičenja, na Trafalgar Square (ova fotka nije od tada, nego od pre nekoliko godina samo)


freehand freehand 12:00 17.03.2018

Re: Za usporedbu

martin_krpan
freehand
Ti se vjerovatno bolje sjećaš da su "zlatna vremena" Ante Markovića iz 1989

"Zlatna vremena Ante Markovića" bila su 1990. godina.
I kakva crna šok-terapija u Nemačkoj 1948? U razorenoj, okupiranoj zemlji?



Jeffrey Sachs je dosta svojih ideja razradio iz primjera razvoja Zapadne Njemačke nakon 1948.

Može biti, ali to nisam ni pominjao. Kažem da pominjanti šok-terapiju na primeru Nemačke 1948. nema nikakvog smisla. Ne možeš da šokiraš nešto što gotovo da ne postoji a inače je ostatak kapitalističke privrede na privatnoj svojini bazirane.
Milan Novković Milan Novković 14:23 17.03.2018

Re: Za usporedbu

c_h.arlie
Predrag Brajovic
Ma da. A ni zube nemaju. A ni kosu.
Će bude bolje kad skinemo Vučića.

1) Грађани, чак и они са зубима, често су хипнотизирани. Немање зуба је доказ сиромаштва и слабе здравствене културе. Ни једно ни други нису за презир и подсмевање.
2) Биће боље кад променимо лош систем, не владара.

Daj, za sada, da promenimo vladara.

To ti je kao sa lisicama ovde u Londonu - one su ovde deklarisane kao štetočine - odstrane jednu dođe druga.

A Predragov system - to, nažalost, ne ide na jedan prekidač, a ako postoji proto-prekidač onda je to, po mom mišljenju, sentiment nas nebitnih pojedinačno, a jako bitnih u grupi, pa proto-elitni.

Pre toga Finska, jeste, i meni su se učinili najsrećniji onomad na jednom EC projektu, 3 godine, desetak puta sam video razne, išao i kod njih, imali i Norvežane (security and trust su nam radili u kompleksnom messaging projektu):

- Nači Finci laća i uživanje - a pazi ovo - oni su nekad bili lideri u regionu, recimo celog zapadnog i istočnog razvijenog sveta, po broju ranih srčanih oboljenja - ono u 40tim, ranim 50tim, zbog loše strukture masnoća u ishrani (margarini i slično) - tipa 30% njih oboli, Japanaca 2%, Grka 0.5% - jeste fenomen koliko je wetware između ušiju bitan.

- Norvežani, meni jako simpa, u nekom svom specifičnom mehuru pošto su se u Londonu uvek nešto plašili - prvo da uopšte bukiraju hotel preko Interneta, zbog krađe credit card informacija, a kad vide petak predveče kad se svi izmile ispred pabova sa kriglom piva u ruci, nemoš peške da prođeš, a kola nemaju šanse, blokirano - samo što ih fras ili šlog ne strefi, pa nemoš to tako rekli bi

Pa tako sreće imaju razne osnove - prva je ipak neki osnovni prihod, da ne mora da se razmišlja o egzistenciji, za pošten rad.

A ako nemaš to teže je, redovima veličina, ali to ne znači da ne postoji način da se krene u bolji život, i mimo svih zlikovaca oko nas.

Vidi ovo:



Naletim na slučajnu fotku negde, i ona je inspirativna, onda uskače asocijativni mozak pa se setim jedne start-up italijanske firme za kafu - ja sam hipnotički samo u pakovanje gledao koliko su ga dizajneri dobro uradili ... ne mogu da nađem fotku koja se bar približava pakovanju uživo kad ga vidiš .. al sajt im je tu, on ima lepih fotki:

AROMISTICO

I opet, to je jako inspirativno - to kad se nađe ekipa pa danas nešto jako lepo uradi - Amazon sale, online sale ... postalo je lakše danas sa Internetom baciti se u neki posao sa malo novca.

Danas oko nas postoje okeani inspirativnog, na svakom koraku, od onog trenutka kako se otisneš.

Potreban je taj čudesni prvi korak, i stvarno je težak u Srbiji, ništa ne relativizujem, ali daleko od toga da je nemoguć
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:19 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Ukusi, znam, meni grad bez ljudi jako dosadan, i na fotkama i kad šetam kroz njega - mrtav ...


Ima Dzoni Stulic prigodan stih tim povodom :

'Kad kisa potera narod sa ulica nekako se ljudski pricinja grad...'

gedza.73 gedza.73 15:37 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Milan
jedne start-up italijanske firme za kafu


pazi sad


italijanska trobojka

small independent Italian family business

create unique and unmistakable Italian blends

Aromistico coffee allows you to bring a little piece of Italy and its history into your home

for worldwide consumers to discover the pleasant taste of a traditional Italian coffee


to nedostaje nama. neki kontinuitet, preduzimljivost, tradicija...

inače su Italijani majstori za marketing, prodaju... Na sajtu se pominje regija 'Lago di Garda'.
to ti je ovo (donji deo jezera)



a sedište firme Aromatistico, u rodnom gradu, gleda na



usput ta 'jezerska' zona je prepuna vinograda. I vina.



Turista dođe, prođe, vrati se kući... Vidi vino 'Lago di Garda' u lokalnoj prodavnici... Italija, vino, odmor...
'beš petnaest evra kad 'osećaj' vredi više. uz malo pokazivanja slika prijateljima... još jedna flaša... puta ko zna koliko Nemaca, Holanđanina, Japanaca, Kineza, Rusa...
cassiopeia cassiopeia 16:15 17.03.2018

Re: Za usporedbu

gedza.73
Na sajtu se pominje regija 'Lago di Garda'.
to ti je ovo (donji deo jezerera)


Sirmione, divno mestašce. Bila pre 7 godina i pamtim svaki ćošak.

Sad si me setio i gde sam popila najbolji kapućino. Pravila ga bakica od svojih 90 godina, pa kad krene da donese šoljicu, ja svaki put skočim i presretnem je na pola puta. Drhtale joj ruke, samo sam čekala kad će da ga lansira
docsumann docsumann 16:35 17.03.2018

Re: Za usporedbu

apacherosepeacock
Ukusi, znam, meni grad bez ljudi jako dosadan, i na fotkama i kad šetam kroz njega - mrtav ...


Ima Dzoni Stulic prigodan stih tim povodom :

'Kad kisa potera narod sa ulica nekako se ljudski pricinja grad...'




pljuje ona na velike riječi
na njih se navikla
aureus aureus 16:58 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Milan Novković
Volim da postavim slike gradova bez ljudi.


Ukusi, znam, meni grad bez ljudi jako dosadan, i na fotkama i kad šetam kroz njega - mrtav - možda sitna deformacija, odgledao previše filmova gde je grad porušen, napušten, ...

Zapravo, volim i sa ljudima i bez ljudi. Zavisi šta mi treba u datom momentu. Scena koja izgleda dobro i bez ljudi - sa ljudima će izgledati takođe dobro, pod uslovom da stoje gdje treba i da ne blokiraju pogled prema onome što je važno.

Recimo...za ovo što želim reći narednom fotografijom, ljudi mi uopšte nisu potrebni.


Kreativni urbanizam: Šangaj, Kina.
tasadebeli tasadebeli 18:50 17.03.2018

Re: Za usporedbu

freehand

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.


Dabre. Kad su došli te dvehiljadite srpska ekonomija bila ko đul-bašta, samo žuborilo i blbili pevali.



Што, наравно, никако не умањује криминалну делатност и лоповлук побројаних који се у сваком случају рачуна у најмању руку као кривично дело.

Што се мене тиче, ти побројани су са својом говнарском партијом Г(еј) 17+ (из које су се излегле многе данашње штеточине у Србији, чак и у власти, које сада имају само друге партијске књижице) починили нешто што ја називам велеиздајом земље.

Па им онда тако и треба судити.
c_h.arlie c_h.arlie 18:51 17.03.2018

Re: Za usporedbu

tasadebeli
freehand

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.


Dabre. Kad su došli te dvehiljadite srpska ekonomija bila ko đul-bašta, samo žuborilo i blbili pevali.



Штзо наравно никако не умањује криминалну делатно0ст и лоповлук побројаних који се у сваком случају рачуна у најмању руку као кривично дело.

Што се мене тиче, ти побројани су са својом говнарском партијском Геј 17+ (из које су се излегле многе данашње штеточине које сада имају само друге партијске књижице) починили нешто што ја називам велеиздајом земље.

Па им онда тако и треба судити.

Gamad !
eloy eloy 19:04 17.03.2018

Re: Za usporedbu


Recimo...za ovo što želim reći narednom fotografijom, ljudi mi uopšte nisu potrebni.


O da i London je za izložbu.





freehand freehand 19:42 17.03.2018

Re: Za usporedbu

c_h.arlie
tasadebeli
freehand

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.


Dabre. Kad su došli te dvehiljadite srpska ekonomija bila ko đul-bašta, samo žuborilo i blbili pevali.



Штзо наравно никако не умањује криминалну делатно0ст и лоповлук побројаних који се у сваком случају рачуна у најмању руку као кривично дело.

Што се мене тиче, ти побројани су са својом говнарском партијском Геј 17+ (из које су се излегле многе данашње штеточине које сада имају само друге партијске књижице) починили нешто што ја називам велеиздајом земље.

Па им онда тако и треба судити.

Gamad !


Ajde?
23 od one 24 sporne privatizacije?
gedza.73 gedza.73 20:45 17.03.2018

Re: Za usporedbu

cassiopeia
Sirmione, divno mestašce.

Znali su Latini šta je lepo pre 2 000 godina. Od hrane, žena, nakita, arhitekture.
izgleda da nema mesta u Italiji a da ga oni nisu pronašli i uredili. Bez navigacije, satelita, mobilnih...

aj sa još jednom fotkom da 'pokvarim' Brajoviću blog.

Druga strana gradića.




c_h.arlie c_h.arlie 21:06 17.03.2018

Re: Za usporedbu

freehand
c_h.arlie
tasadebeli
freehand

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.


Dabre. Kad su došli te dvehiljadite srpska ekonomija bila ko đul-bašta, samo žuborilo i blbili pevali.



Штзо наравно никако не умањује криминалну делатно0ст и лоповлук побројаних који се у сваком случају рачуна у најмању руку као кривично дело.

Што се мене тиче, ти побројани су са својом говнарском партијском Геј 17+ (из које су се излегле многе данашње штеточине које сада имају само друге партијске књижице) починили нешто што ја називам велеиздајом земље.

Па им онда тако и треба судити.

Gamad !


Ajde?
23 od one 24 sporne privatizacije?

Te su sporne, a aktivnosti navedene gamadi su nesporne.
freehand freehand 22:00 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Te su sporne, a aktivnosti navedene gamadi su nesporne.

Ma jok, baš je obratno. Na primer fini ministri Bubalo i Ilić, a Dinkić nikad nije bio moćniji nego u to vreme. Da ne pričamo gde je i kako završavan C market.
c_h.arlie c_h.arlie 22:08 17.03.2018

Re: Za usporedbu

freehand
Te su sporne, a aktivnosti navedene gamadi su nesporne.

Ma jok, baš je obratno. Na primer fini ministri Bubalo i Ilić, a Dinkić nikad nije bio moćniji nego u to vreme. Da ne pričamo gde je i kako završavan C market.

Daj više ne smaraj sa tim budalaštinama kako je Koštunica krao.
Jebote, da li si ti lud ili se samo praviš ?
freehand freehand 22:16 17.03.2018

Re: Za usporedbu

Jebote, da li si ti lud ili se samo praviš ?

Ja sa tobom tu dilemu nemam, mada reč "lud" nije ona koju bih upotrebio. A valjalo bi daseposavetuešsatvojimlekaromilifarmaceutom pošto pojam"Koštunica" nije napisao niko sem tebe.
c_h.arlie c_h.arlie 22:16 17.03.2018

Re: Za usporedbu

freehand
Jebote, da li si ti lud ili se samo praviš ?

Ja sa tobom tu dilemu nemam, mada reč "lud" nije ona koju bih upotrebio. A valjalo bi daseposavetuešsatvojimlekaromilifarmaceutom pošto pojam"Koštunica" nije napisao niko sem tebe.

Bu !
aureus aureus 22:23 17.03.2018

Re: Za usporedbu

gedza.73
cassiopeia
Sirmione, divno mestašce.

Znali su Latini šta je lepo pre 2 000 godina. Od hrane, žena, nakita, arhitekture.
izgleda da nema mesta u Italiji a da ga oni nisu pronašli i urededili. Bez navigacije, satelita, mobilnih...

I ja kažem: poštujmo Maroko, čuvajmo Italiju!


Portofino, Italy
freehand freehand 22:34 17.03.2018

Re: Za usporedbu

c_h.arlie
freehand
Jebote, da li si ti lud ili se samo praviš ?

Ja sa tobom tu dilemu nemam, mada reč "lud" nije ona koju bih upotrebio. A valjalo bi daseposavetuešsatvojimlekaromilifarmaceutom pošto pojam"Koštunica" nije napisao niko sem tebe.

Bu !

Imaš slovnu grešku.
tasadebeli tasadebeli 09:28 18.03.2018

Re: Za usporedbu

freehand
c_h.arlie
tasadebeli
freehand

Dinkić, Labus, Pitić, Vlahović... grobari srpske ekonomije. Zbog apsolutnog otvaranja srpskog tržišta, pre vremena. To otvaranje odgovaralo je najpre njima, jer su svoje lične interese ugrađivali u te banke i korporacije koje su ovde dolazile, u te uvozničke lobije, oditorske kuće, konsultantske agencije.


Dabre. Kad su došli te dvehiljadite srpska ekonomija bila ko đul-bašta, samo žuborilo i blbili pevali.



Штзо наравно никако не умањује криминалну делатно0ст и лоповлук побројаних који се у сваком случају рачуна у најмању руку као кривично дело.

Што се мене тиче, ти побројани су са својом говнарском партијском Геј 17+ (из које су се излегле многе данашње штеточине које сада имају само друге партијске књижице) починили нешто што ја називам велеиздајом земље.

Па им онда тако и треба судити.

Gamad !


Ajde?
23 od one 24 sporne privatizacije?



Ако се не варам, и његову сличицу сам ставио горе међу све оне сличице премијера Србије после СФРЈ, односно после 2000.
gedza.73 gedza.73 11:29 18.03.2018

Re: Za usporedbu

I ja kažem: poštujmo Maroko, čuvajmo Italiju!


Setio sam se još jedne trivije

Na puškomet od ove porodične prodavnice kafe koju je postavio Milan nalazi se isto malecna porodična firma od koje je jedna velika zemlja kupila licencu za proizvodnju krema u velikoj državnoj firmi.


U takoreći seocetu, varošici koja se naslanja na sledeću varošicu. Okruženo njivama.

Deluje prosto neverovatno da tako jedan veliki i uređen sistem mora da kupi recept od malog kapitaliste.

Sad da li je nam se taj krem sviđao zato što je osveštan (naslovna fotografija na sajtu) ili je propao baš što je osveštan ko bi ga znao.

Suština je da su oni imali uređenje u kome pet poslastičara, pet naučnika, pet inženjera imaju mogućnost da slobodno nešto naprave, izmisle, unaprede...
Da uspeju ili propadnu. Da oni koji imaju uspeha kupuju slike, automobile, idu na putovanja... Da drugi slikaju, prave automobile, izdaju sobe...


Oko Crvene Zastave u Šumadiji čisto sumnjam da je bilo ijedno privatno preduzeće koje je proizvodilo delić za jugića ili keca.

Oko Fijatovih fabrika je bilo milion malih dobavljača i proizvođača.

(ovo da se malo vratim u Brajovićevu temu)

edit
Za razliku od naših opustelih sela mesto gde je 'rođen' Eurokrem nije nestalo.

aureus aureus 13:02 18.03.2018

Re: Za usporedbu

gedza.73
Na puškomet od ove porodične prodavnice kafe koju je postavio Milan nalazi se isto malecna porodična firma od koje je jedna velika zemlja kupila licencu za proizvodnju krema u velikoj državnoj firmi.


U takoreći seocetu, varošici koja se naslanja na sledeću varošicu. Okruženo njivama.

Deluje prosto neverovatno da tako jedan veliki i uređen sistem mora da kupi recept od malog kapitaliste.

Ali Italija je sva takva: kad god tražim adresu nekog proizvođača - redovno se ispostavi da se on nalazi u nekom malom mjestašcetu, ili u seocetu, ili u predgrađu nekog malo većeg grada. Postoji fantastična decentralizacija i proizvodnje i kulture. Nije sve u Rimu i Milanu, koji opet i nisu tako veliki gradovi s obzirom da Italija ima 60 miliona stanovnika.

Eurocremov najveći rival - Ferrero, takođe se nalazi u ne posebno velikom mjestu, u Albi (trideset i kusur hiljada stanovnika) u provinciji Kuneo.
A tako i milion drugih stvari: San Remo takođe nije veliki grad, a ima najpoznatiji muzički festival u Evropi, u istoj regiji Liguriji imaš gradić Reko od jedva desetak hiljada stanovnika - a u njemu je smješten najtrofejniji vaterpolo klub u Evropi (Pro Reko). U Reku, a ne u obližnjoj mnogo većoj Đenovi.



I tako...s obzirom da u svakom mjestašcetu imaš NEŠTO, nek je to neka specifična proizvodnja, nek je to festival, nek su to antičke ili srednjevjekovne građevine, a redovno ima šta i da se vidi - ne čudi što Italijani rado žive u tim sredinama i vole ih.
Nedavno sam pročitao da Albano još uvijek živi u mjestu u kojem je rođen na jugu Italije (Cellino San Marco) a koje nema ni sedam hiljada stanovnika. Napravio je fenomenalnu karijeru, a ne gura se u Rim, dobra mu je i njegova komunica na jugu Italije.

gedza.73 gedza.73 14:47 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Ali Italija je sva takva: kad god tražim adresu nekog proizvođača - redovno se ispostavi da se on nalazi u nekom malom mjestašcetu, ili u seocetu, ili u predgrađu nekog malo većeg grada. Postoji fantastična decentralizacija i proizvodnje i kulture.

baš to. Kod nas selo babaroga, vo vakta neprežaljenog si imao u SFRJ par velikih gradova i van njih crne rupe. Nema puteva, nema struje, nema telefona...
Pa se upoređujemo sa Evropom.
Eurocremov najveći rival - Ferrero, takođe se nalazi u ne posebno velikom mjestu, u Albi (trideset i kusur hiljada stanovnika) u provinciji Kuneo.

Kuneo (i okolina) su slični nama (manja gazdinstva, 'manja' industrija...)
Gro klanica se nalazio u toj zoni. Jedna od većih kasarni za obuku karabinjera je u tom delu.
Merlo je iz Kunea.
1964.

2013.



Hibrid. Neki inženjeri razvijaju, primenjuju nove tehnologije, neko radi kabine, neko elektroniku, felne...

Drugačiji pristup, drugačije razmišljanje, drugačiji sistem bio kod njih i kod nas.
Njih oslobodili Amerikanci, nas Sovjeti.



Milan Novković Milan Novković 15:18 18.03.2018

Re: Za usporedbu

gedza.73
...Drugačiji pristup, drugačije razmišljanje, drugačiji sistem bio kod njih i kod nas.
Njih oslobodili Amerikanci, nas Sovjeti...

Eto vidiš, što bi poentirao komšija mog druga, kako dobar tred za čas "zastrani"

Pusti nas, njih, i prošlost. Mislim, ne moraš skroz da ih pustiš, nego uglavnom

Gde god se okreneš imaš inspiraciju, i mnogo više ima primera gde se ne radi samo o malo mestu, nego ti ne treba hangar ili bager.

Evo ti par primera - ja, iako loše pamtim, čega god da se setim iz proteklih 60 godina tu je i inspiracija, u kojim hoćeš količinama.

Par primera:

1. Dotakli se Aureus i ja fotki gradova pa mi pao Dalijev muzej u Figerasu na pamet. I tamo mali eksponat koji ne mogu da nađem na webu, čak mi je nepouzdano pamćenje možda sve potpuno pogrešno zapamtilo, ali nije bitno, inspiracija je: sve staje, u recimo 15x15x20 cm - mali kamen osnovnog konusnog oblika, ali nepravilan, kao planina, topio neko sitno zlato da teče kao potoci, na vrhu, zamisli, neki mali veštački bonsai.

1.1 Odeš u prvo brdo kamenjar izaberi lepe oblike
1.2. Odeš na Gugle pa raspališ po drobim bonsai geometrijama
1.3 Topi nešto, to ljudima privlači paćnju, fiery, ...

1.4 Dekoriši, upakuj, odi u skupe galerije, mnogi imaju višak novaca i kupiće nešto po višoj ceni zato što drugi ne mogu, unikate, pa zato još neprirodnije povećaj cenu, stavi profit marginu od 1,000%.

1.5 Kad dođeš do neke kinte počni i sam da topiš zlato pa podigni profit marginu na 2,000%

2. Setio sam se nešto laboratorijski čistih metala, recimo 99.999%, da ne kažem zašto pošto ćemo otići u trol.

2.1 Tebi kockica aluminijuma 3x manja, po zapremini, od 1x1x1cm ume da košta, recimo, i do 100 dolara.

2.2 Pa imaš N metala, obori cene pošto si jeftin

I uklapaj se u svetske tokove, bukvalno možeš da oslobodiš deo ostave za ovo (ne možeš, da ne bi trovao hranu, ovo je stilska figura

Šta god, šta god ti padne na pamet tu je i šansa, sitna, uz sitnu lovu.

Prvi korak je često misaoni, čak češće nego fizički, i nije ga lako napraviti.

Pa, naravno, ako ti je pogrešan taj prvi korak gubiš vreme i novac - zvuči kao tautologija, jeste, ali samo 35%

Ajd obajsnimi mi - kako to tebe sitem i istorija sprečavaju da nešto probaš sada, ili, ako je tebi udobno i što da se zezaš, nekog drugog.

A ako ti je udobno i mrzi te - kako si se napalio da praviš gazebo, na primer, i kako to da posle njega nisi još više otišao u kreacije nego si se dosta udubio u partizane, četnike, isorije i nas na blogu?!

Triki pitanja, zar ne, pošto kad gledaš zapad US je suludo različit od ostalih, a ostali nisu baš toliko različiti od nas, mentalno govoreći, bez obzira na ove primere što listamo.
gedza.73 gedza.73 15:29 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Pusti nas, njih, i prošlost. Mislim, ne moraš skroz da ih pustiš, nego uglavnom

vrtimo se u krug. 'ovo' ništa ne valja, 'ono' je bilo super. Onda 'Zapad' bio strašilo, danas hvala roditelja kako su im deca uspela ako su emigrirala.
a jeste komplikovana priča.

nego si se dosta udubio u partizane, četnike, isorije i nas na blogu?!

'odmaram mozak'

A ako ti je udobno i mrzi te - kako si se napalio da praviš gazebo, na primer, i kako to da posle njega nisi još više otišao u kreacije

jesam.

Pa, naravno, ako ti je pogrešan taj prvi korak gubiš vreme i novac

nijedan korak nije pogrešan i retko (iako čudno zvuči) se gubi vreme ili novac. Sve se to pre ili kasnije isplati.
a ostatak na pp
nikvet pn nikvet pn 15:42 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Uh gosn Novkoviću... Gedža je previše u pravu. Radi se o ambijentu, o publici.

Imam umetnicu koja pravi čarolije od čega god ti padne napamet. Štagod dotakne pozlati ga duhom. Nije se ovde leba najela nego otišla u CG pa živnula.

Radim uobičajenu vet.operaciju za manje od deset minuta po svim merljivim parametrima bolju nego moj sin na zapadu. To tamo traje minimum sat i košta 10-15 puta više. On o tome tamo ne sme da zine, remeti sistem koji druka novce.

Publika, gosn Novkoviću, publika. Ona dresirana da pomračenje sunca provede u podrumu, to je ovde problem.
aureus aureus 16:05 18.03.2018

Re: Za usporedbu

nikvet pn

Radim uobičajenu vet.operaciju za manje od deset minuta po svim merljivim parametrima bolju nego moj sin na zapadu. To tamo traje minimum sat i košta 10-15 puta više. On o tome tamo ne sme da zine, remeti sistem koji druka novce.

На западу поједине услуге стварно умију да буду прескупе. То је прва ствар која ме нервира.
Породила се Ана Ивановић, родила дјечака.
А што је најгоре, кад ти западњаци дођу овдје често знају да питају "може ли то мало ниже?" Једном сам чуо једног који је уличног сликара у Мостару питао може ли неки акварелчић да добије за осам марака. А акварел кошта десет. Мислим...Толико кошта старт за такси у појединим европским градовима.
Мило Ђукановић кандидат за предсједника Црне Горе.
Друго што ме нервира су високе кирије на западу. Ти би људи стварно добро живјели са својим платама кад би кирије биле рецимо 50 посто садашњих, и вјероватно би било мање пријемчивости за којекакве политичке популисте који су се свуда накотили.
Milan Novković Milan Novković 16:40 18.03.2018

Re: Za usporedbu

nikvet pn
Uh gosn Novkoviću... Gedža je previše u pravu. Radi se o ambijentu, o publici.

Imam umetnicu koja pravi čarolije od čega god ti padne napamet. Štagod dotakne pozlati ga duhom. Nije se ovde leba najela nego otišla u CG pa živnula.

Radim uobičajenu vet.operaciju za manje od deset minuta po svim merljivim parametrima bolju nego moj sin na zapadu. To tamo traje minimum sat i košta 10-15 puta više. On o tome tamo ne sme da zine, remeti sistem koji druka novce.

Publika, gosn Novkoviću, publika. Ona dresirana da pomračenje sunca provede u podrumu, to je ovde problem.

Razumem sve, osim da je Gedža previše u pravu

On ne provodi pomračenja u podrumu, samo neće da se hvali - evo ja sam počeo da ga maltretiram da se pohvali slobodno (n epomračenjima, to je zezanje, nego pravim stvarima), da ne dozvoli da se hvaljenje kad nešto dobro uradimo pomeri ka ne baš pristojnom ponašanju.

Razumem to za umetnicu, ja sam primer previše uprostio - deo posla jeste i uključivanje u šire tokove.

A i za to preduzetništvo - nekad sam ja disklejmere uvek prilagao, sada sam prosto lenj: osim tih u podrumu imamo i ljude koji niti su dovoljno spretni za preduzetništvo, niti to od njih treba očekivati - oni su pametni, vredni, obrazovali su i sasvim je u redu da povrh elementarne demokratije očekuju da se društo pomeri ka stanju gde je lakše dobiti pristojan posao.

Nego u društvu ima i puno tih koji jesu preduzimaškog duha, ne beže u podrum, a ubeđeni su da su im šanse mnogo manje nego što jesu.

Mnogi od njih bi pored posla za sebe bili i dovoljno spretnbi da nađu posla i za druge iz svoje okoline.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:44 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Nego u društvu ima i puno tih koji jesu preduzimaškog duha, ne beže u podrum, a ubeđeni su da su im šanse mnogo manje nego što jesu.

Na žalost, to im i srpski druištveni sistem poručuje.

aureus aureus 16:50 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
Nego u društvu ima i puno tih koji jesu preduzimaškog duha, ne beže u podrum, a ubeđeni su da su im šanse mnogo manje nego što jesu.

Na žalost, to im i srpski druištveni sistem poručuje.


Nije vezano za vas dvojicu, samo nemojmo pretjerivati sa tim preduzetništvom. Ili možemo da pretjerujemo, ali 'ajde onda da ga precizno definišemo.

Visok procenat preduzetnika u nekoj zemlji uglavnom govori - da je zemlja ili oslonjena na poljoprivrednu proizvodnju ili da je zemlja u krizi.
Norveška je jedna od najbogatijih zemalja na svijetu a ima malo preduzetnika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:16 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Visok procenat preduzetnika u nekoj zemlji uglavnom govori - da je zemlja ili oslonjena na poljoprivrednu proizvodnju ili da je zemlja u krizi.
Norveška je jedna od najbogatijih zemalja na svijetu a ima malo preduzetnika.

Пре сам и прихватао овако догматичне ставове, сада сам потпуно несклон. Норвешака или Сауди Арабија, нафтни гиганти, потпуно су прича за себе, као што је то и свака друга земља. Начела привредног успеха постоје, али не и јединствен рецепт. Да не кажем како се и срећа и географија и рат и ово-оно умеју умешати у привредни успех.

Ево овде доле статистике из Европе о Малим и Средњим Предузећима и њиховом учешћу у привреди, додуше преко GVA=>бруто додате вредности. Тај се параметар понешто разликује од оног који сам ја на табели приказао, од БДПа, али се они (GVA и БДП) у великој мери прате, и немају значајних одступања а особито не драстичних, који би означили промена природе система и његове економске логике, те и овде приказане статистике.

Те се види да дебело заостајемо у развоју предузетништва.

Number of enterprises, persons employed and gross value added (GVA) and the share of SMEs
aureus aureus 17:30 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
Visok procenat preduzetnika u nekoj zemlji uglavnom govori - da je zemlja ili oslonjena na poljoprivrednu proizvodnju ili da je zemlja u krizi.
Norveška je jedna od najbogatijih zemalja na svijetu a ima malo preduzetnika.

Пре сам и прихватао овако догматичне ставове, сада сам потпуно несклон. Норвешака или Сауди Арабија, нафтни гиганти, потпуно су прича за себе, као што је то и свака друга земља. Начела привредног успеха постоје, али не и јединствен рецепт. Да не кажем како се и срећа и географија и рат и ово-оно умеју умешати у привредни успех.

Pa, ne mora Norveška.
Evo, preduzetništvo je rođak samozaposlenosti: neko ima neku poslovnu ideju i upušta se u njenu realizaciju - ne ide da radi za drugoga nego je gazda sam sebi, a nekad i drugima.
Obratimo, međutim pažnju: od zemalja koje pripadaju OECD-u najmanje samozaposlenih je u...u?
U Sjedinjenim Američkim Državama. Svega 6,4 posto. Pa onda idu Norvežani, Rusi, Kanađani, Danci, Šveđani, Australijanci...Nijemci su na 10,4, a Japan na 10,6 posto.
Sve su ovo zemlje gdje se priča o preduzetništvu, a zapravo - od deset zaposlenih, devet radi za nekog. Nisu u pitanju ljudi koji se sami upuštaju u biznis, već radije biraju da poslodavcima kucaju na vrata.

A na drugoj strani...Čile, Meksiko, Turska, Brazil, Grčka...samozaposlenost preko 30 posto, pretežno u poljoprivredi. U Kolumbiji preko 50 posto.

Milan Novković Milan Novković 17:32 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
Nego u društvu ima i puno tih koji jesu preduzimaškog duha, ne beže u podrum, a ubeđeni su da su im šanse mnogo manje nego što jesu.

Na žalost, to im i srpski druištveni sistem poručuje.


Razumem cifre, ali u njima čuči i sitan aikido neke vrste - legitimno je reći i da cifre sugerišu kako je u Srbiji lakše zaraditi bolji život na preduzetništvo i zato što ima toliko praznog prostora, okidač može da bude, ovako, pa dosta prošireno, okupljanje oko ovakvih tema i podizanje svesti.

Sećam se jednom, davno, iako se ne sećam ko je bio u pitanju, na pitanje koja mu je to nova ideja - kaže zapuštači za pivske flaše, niko ih nije pravio u Srbiji pa su uvoženi ...

... recimo iz Češke

Pa je njihovih 60% sa nekim mikroskopskim delom i zato što je kod nas 32%
aureus aureus 17:39 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Ima još nešto...još u vrijeme komunizma u Češkoj su, ako se ne varam, samostalni preduzetnici mogli da uposle kudikamo više ljudi nego u Jugoslaviji.
Kad je vraćen kapitalistički sistem, oni su već imali embrion koji su lako mogli da razvijaju u mala i srednja preduzeća.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:42 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Evo, preduzetništvo je rođak samozaposlenosti:

Бркаш self employment и SME (Small and Medium-sized Enterprises).
zato što ima toliko praznog prostora

Има оно horror vacui. То јест -- људи беже од празнине.
niccolo niccolo 18:16 18.03.2018

Re: Za usporedbu

U Sjedinjenim Američkim Državama. Svega 6,4 posto.

Zato što ostali postanu multinacionalne kompanije, u kojima hiljade rade za onog prvog koji se samozaposlio (uzmi samo Microsoft ili Facebook, na samom početku je MS služio da se Bil Gejts samozaposli, a danas imaju zaposlene čak i u ovako ekonomski raspaloj Srbiji).
aureus aureus 18:35 18.03.2018

Re: Za usporedbu

Predrag Brajovic
Evo, preduzetništvo je rođak samozaposlenosti:

Бркаш self employment и SME (Small and Medium-sized Enterprises).

Mislim da ne brkam. Rekao sam da je rođak samozaposlenosti. Neko prvo zaposli samog sebe pa onda ako mu dobro ide - zaposli i još nekog. Pod uslovom da tip posla tako nešto dozvoljava, a uglavnom dozvoljava. Mala i srednja preduzeća moraju da imaju neki svoj embrion. Često je taj embrion porodični biznis ili neka ortačka šema.
U Sarajevu je "Ga-me-hA" pedeset godina bila mali butik za slatkiše, a onda je izrasla u kompanijicu koja pravi zaista ukusne stvari.. Ne znam koliko imaju zaposlenih, ali pretpostavljam da po tom kriterijumu spadaju u SME.



E, ta priča već liči na ove italijanske.
Butik na Baščaršiji koji prvo decenijama prodaje slatkiše i pravi ponešto svoje, a onda u jednom momentu izraste u nešto što prevaziđe gradske i nacionalne granice, pa počne čak da svoje proizvode izvozi vani.



Nego, pričali smo o preduzetništvu.
Nedavno sam pročitao jednu zanimljivu knjigu (provokativnog naslova) "23 stvari koje vam ne kažu o kapitalizmu". U njoj autor kaže:

"...uvreženo je mišljenje da morate imati preduzimljive ljude da biste imali uspešnu privredu. Po tom mišljenju, siromaštvo zemalja u razvoju takođe se može pripisati prvenstveno tome što nema preduzetničkog duha u tim zemljama. Pogledjte samo sve te ljude kako sede na divanima ispijajući jedanaestu šolju čaja od nane u toku dana, kažu posmatrači iz bogatih zemalja, da bi odmah potom napomenuli kako je zemljama u razvoju potrebno preduzimljivog sveta, više prilježnih, odvažnih i energičnih ljudi da bi se iščupale iz siromaštva.

Međutim, ko god potiče iz neke zemlje u razvoju ili je bar neko vreme živeo u njoj svakako zna da u njima sve vrvi od preduzetnika. Na ulicama siromašnih zemalja uvek ćete sresti muškarce, žene i decu svih uzrasta koji vam nude na prodaju sve što bi uopšte moglo da vam padne na pamet, ali i mnogo onih stvari za koje niste ni pretpostavljali da bi ih neko mogao kupiti.

(SAD IDE SMJEŠNIJI DIO.)

U mnogim siromašnim zemljama možete, na primer, kupiti mesto u redu pred viznim odeljenjem američke ambasade (to mesto će vam prodati profesionalni čekač u redu), možete kupiti uslugu "vođenja računa o automobilu koji posedujete" (što zapravo znači da plaćate da se neko "uzdrži od toga da ošteti vaše vozilo" na uličnom parkingu, ili pravo da postavite tezgu s hranom na određenom ćošku ili možda pravo da se smestite na neko zgodno parče trotoara na kojem možete lepo da prosite (to su spremni da vam prodaju lokalni dripci). Sve su to proizvodi ljudske ingenioznosti i preduzetničkog duha.

Nasuprot tome, većina građana bogatih zemalja nikada u životu nije ni pomislila da pređe u preduzetničke vode. Oni uglavnom rade za neku kompaniju, a među tim kompanijama ima i onih koje zapošljavaju desetine hiljada ljudi, na visokostručnim i uskospecijalizovanim poslovima. Čak i ako neki od tih ljudi sanjaju - ili bar zaludno pričaju o tome - da pokrenu sopstveni biznis "kako više niko ne bi mogao da im naređuje", sasvim je mali broj onih koji to i sprovedu u delo jer je upuštanje u preduzetništvo težak i riskantan posao. Posledica je to što većina ljudi u bogatim zemljama provede radni vek primenjujući preduzetničku viziju nekog drugog, a ne svoju sopstvenu."


Autor primjećuje i ovo:

"Ljudi koji žive u siromašnim zemljama moraju biti vrlo preduzetnički nastrojeni, čak i samo da bi preživeli.
Siromašne zemlje nisu siromašne zato što ljudi nemaju preduzetničke energije ili preduzetničkog duha, već su siromašne zato što nema proizvodnih tehnologija i razvijenih društvenih organizacija."

SPEC. Reč preduzetništvo (entrepreneurship) engleski jezik je u 19. veku preuzeo iz francuskoga.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana