Život

Univerzalni izgovor

Budimac RSS / 24.09.2008. u 13:46

Da, naravno da smo želeli kišu posle 150 dana bez oblačka na nebu. Međutim, zaboravili smo (čovek lako zaboravlja) kakve probleme ćemo imati sa strujom (elektrikom) dok se elektrodistribucija ne prešalta na zimski režim. Sinoć je pala prava kiša. Onakva posle koje se komšije pozdravljaju:

"'brojtro komšija, lepa kiša sinoć."

"'brojtro, lepa, lepa."

Drugim rečima lilo je ko iz kabla.

Sinoć, tokom tog pljuska, u periodu od dva sata, između 11 i  1 po ponoći, struja je ot'šla i došla najmanje deset puta i na kraju me nedostatak iste oterao na spavanje, a na blogu baš počele aktivnosti. Ti nestanci struje su me podsetili na prvu godinu u ovom delu sveta i (naše) probleme s infrastrukturom. Nije da u Istanbulu nije bilo prekida ali to je bilo s mene na uštap.

Kad smo se doselili ovamo (jugozapad Turske), maj 2005, iznajmljena kuća nije imala telefon. Pri tome ne mislim samo na liniju - nije imala ni "žicu".

Bio sam više nego zadivljen kad nam je TurkTelekom (privatizovan monopolski sistem) poslao majstore u roku od tri dana posle podnošenja zahteva za tel. liniju da nam dovuku kabl i istovremeno otvore liniju. Malo manje sam bio impresioniran egzekucijom tog zadatka (vidi fotografiju) ali š'a me briga nije moja kuća (tamo ću liniju uvesti nekim normalnim putem).

Za manje od nedelju dana (od podnošenja tog pomenutog zahteva) imali smo i ADSL, te bili povezani sa "ostatkom sveta". Priznaćete, prilično dobro "prolazno vreme".

connection.jpg 

E sad, objašnjenje fotografije. Kabl dolazi direktno od razvodne kutije koja je na susednoj kući, cirka 30m. Vezan je za odžak (očigledno nedovršenog) kamina, ili možda bolje ognjišta (svako ovde ima to na terasi), odatle ide na ravan krov, tamo je obavijen oko nekoliko odžaka (svaka soba je imala svoj) i/ili gvozdene armature koja viri iz istog (ovde se svako nada da će kad-tad dograditi sprat), onda kabl prelazi na drugu stranu kuće i kroz prozor, da, kroz prozor, ulazi u ono što smo nazvali mojom radnom sobom.

And it works :)

Kuća se nalazila na brdu i ruži vetrova. Koliko je ruža vetrova olakšavajuća okolnost po vrućinama, tako je zimi mana, međutim, ubrzo, nakon prvog ozbiljnijeg vetra upoznali smo fenomen druge vrste "direktno povezan" sa ovom meteorološkom pojavom. Naime, sa prvim malo jačim vetrom telefonska linija je umrla. Skroz. Naravno, da mi nismo ukapirali vezu između ta dva. Nakon nekoliko sati mrtvog telefona Fu je otišla kod komšinice Sanije (farbana plavuša - ovo nije nikakva rasistička primedba, nego ilustracija da je Sanije, na izgled, urbana osoba - ništa marama, ništa dimije).

"Da li vama radi telefon?", pita Fu.

"Ne radi.", kaže Sanije.

"Jeste li prijavili kvar?"

"Ma jok abla (sestro), telefon nikad ne radi kad duva vetar."

!?!?!?!?

Tada smo otkrili neverovatnu činjnicu da se kvar telefonske linije ne može prijaviti preko mobilnog telefona, mora sa stabilnog. Reakcija servisa je proporcionalna sa udaljenošću telefona sa koga se kvar prijavljuje, tako da isti uopšte nije reagovao na prijavu naše istambulske mame. Vetar je posle tri dana prestao i linija je došla isto ko što je ot'šla - sama od sebe. Povratak linije Fu je iskoristila da započne borbu sa TT. Borba je trajala mesecima, uključila je upoznavanje cele organizacione sheme kompanije, upoznavanje rukovodilaca na lokalnom, provincijalnom, pa i nivou zemlje. Detaljno upoznavanje sa time šta je od servisa i kome outsource-ovano, do dobijanja brojeva mobilnih telefona raznih smenovođa i majstora. Kažem trajalo je mesecima, mislim tačno osam, ali na kraju te borbe smo imali liniju koja nije zavisila od meteoroloških prilika.

Što se tiče struje (od koje sam počeo ovaj tekst) u tim prvim letnjim mesecima prekidi, ako su bili noću, su nam prijali. Ubili bi svetlosno zagađenje kome smo bili brutalno izloženi. Naime, ko zna koje veze je gazda Ali potegao, ako ne i platio, da se jedna ulična bandera (nije bilo nikakve ulice tamo) nadnese nad terasom te kuće sa sve onom nandžarastom sijalicom. Sedeti uveče na terasi okupanoj tim svetlom nije baš bio neki gušt. Laknulo nam je kad je, nakon nekoliko meseci, sijalica eksplodirala. Taj "kvar" nismo nikad prijavili.

Pravi problemi sa strujom, odnosno nestancima iste, su počeli u jesen sa padom temperature. Bivali su (nestanci) sve češći i sve duži. "Objašnjenje" koje je Fu redovno dobijala od dispečera je bilo da je velika vlaga u vazduhu. !?!?!? Uzaludna su bila objašnjavanja dispečeru i drugima iz elektrodistribucije da postoje zemlje u kojima je stalno velika vlaga, gde kiša pada praktično non-stop, da se ne govori o zemljama u kojima pada i sneg, a da to ne utiče na distribuciju civilizacijske tekovine zvane elekrična energija. Tu borbu Fu nije dobila.

"Burasi Türkiye." (Ovo je Turska) je rečenica koju smo najčešće dobijali kao, izgovor, objašnjenje, opravdanje i sl. u vezi dve gorepomenute teme (i naravno šire). Izgovarali su je majstori, rukovodioci, susedi, poznanici i prijatelji. Blanko izgovor (objašnjenje, opravdanje i sl.) koji je u stanju da pokrije sve što ne funkcioniše ili loše funkcioniše u ovoj zemlji. Izgovarana je obično sa nekim, usuđujem se primetiti, priglupim, meni neobjašnjivim, ponosom. Pri tom neke stvari se definitivno mogu popraviti. Uostalom priča o našoj telefonskoj liniji to jasno pokazuje. Samo treba da se razume da, recimo, telefonska veza ne zavisi niti od svevišnjeg niti od meteorologije i da se ne prihvati taj univerzalni izgovor. Mnogo li je?

-------------------------------------------------

Beleške na margini

Fast forward u sada i ovde. Problemi sa distribucijom struje postoje. Kako letnji, tako zimski, ali ruku na srce nisu ni blizu kao u kući gazda Alija. Letnji se svode na preventivno isključivanje struje kad duva jači vetar (opet taj vetar) jer se kablovi opasno oklembese i može lako doći do požara ako dodirnu krošnju nekog drveta ili slično. Zimski su naravno vezani za kišu ali kao što rekoh nije strašno, podnošljivo je.

-----------

U dve eks socijalističke zemlje u kojima sam živeo, rodnoj i Mađarskoj, taj blanko izgovor (koliko se sećam) je upravo višedecenijski period socijalizma. Nikako da se izraubuje. "Burasi Türkiye" mi zvuči mnogo univerzalnije i time opasnije.

-----------

Sve gorenapisano napisano ne utiče na ljubav prema kiši koja je ovde predivna.

Ovde se kaže ne proklinji ništa što pada sa neba.



Komentari (86)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mungos92 mungos92 13:58 24.09.2008

?

"Ovde se kaže ne proklinji ništa što pada sa neba"

A bombe, komete & meteori?

Mungos, The Zacudjen
Budimac Budimac 14:04 24.09.2008

Re: ?

mungos92
"Ovde se kaže ne proklinji ništa što pada sa neba"

A bombe, komete & meteori?

Mungos, The Zacudjen

Tako kažu šta ja znam nisam ulazio u dublju analizu. No dozviliću sebi da pretpostavim da se izreka ne odnosi na man made stvari, uostalom one samo uslovno rečeno padaju s neba.
jeremija92 jeremija92 14:09 24.09.2008

Re: ?

mungos92
"Ovde se kaže ne proklinji ništa što pada sa neba"A bombe, komete & meteori?Mungos, The Zacudjen

a gole žene?
gordanac gordanac 14:00 24.09.2008

e, ...

...verovatno nema smisla (jer se ipak radi o popriličnoj neugodnosti, životnoj, ličnoj i porodičnoj) ali - smejem se tokom celog teksta kao blesava!
:))))
And it works :)...

Msleeeeeem, fotka ti je :))))))
"Ma jok abla (sestro), telefon nikad ne radi kad duva vetar."

Pa još:
Sedeti uveče na terasi okupanoj tim svetlom nije baš bio neki gušt. Laknulo nam je kad je, nakon nekoliko meseci, sijalica eksplodirala. Taj "kvar" nismo nikad prijavili.




A "univerzalni izgovor" je - stvarno univerzalan! I ima ga - na svim jezicima sveta :))))
Budimac Budimac 14:08 24.09.2008

Re: e, ...

...verovatno nema smisla (jer se ipak radi o popriličnoj neugodnosti, životnoj, ličnoj i porodičnoj) ali - smejem se tokom celog teksta kao blesava!

Čovek navikne pa se i mi uglavnom smejemo, kad ne možemo da ispravimo.
A "univerzalni izgovor" je - stvarno univerzalan! I ima ga - na svim jezicima sveta :))))

Da, ali recimo Švajcarci koriste tu rečenicu kad hoće da istaknu nešto pozitivno o svojoj zemlji.
Drago mi je da sam te nasmejao :)))
jeremija92 jeremija92 14:08 24.09.2008

Κωνσταντινούπολη

Koliko god sam puta bio u Istanbulu, u hotelima ili nije bilo struje ili vode ili je bio požar u komšiluku.
U trgovačkoj četvrti Laleli svi vlasnici prodavnica imaju male agregate i uključe ih kad nestane struje.
Laleli ima nekoliko hiljada prodavnica, što malih, što velikih. Možete misliti koja je to buka.
Budimac Budimac 14:13 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

jeremija92
Koliko god sam puta bio u Istanbulu, u hotelima ili nije bilo struje ili vode ili je bio požar u komšiluku.
U trgovačkoj četvrti Laleli svi vlasnici prodavnica imaju male agregate i uključe ih kad nestane struje.
Laleli ima nekoliko hiljada prodavnica, što malih, što velikih. Možete misliti koja je to buka.

Apsolutno verujem za Laleli, ja sam tamo odlazio samo kad baš jako moram. Recimo, kad mi brat od tetke šalje tortu i rakiju za rođendan preko vozača naših autobusa. Vreme dolaska ponoć +/- (obično, naravno +) 3 sata. A kraj izuzetno mio za tu noćnu varijantu. No, ruku na srce, nikad ništa neprijatno nisam doživeo.
Budimac Budimac 14:56 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

"Instalacije"

Jel čudo da im nestaje struja?
Ovo nije Laleli nego Bejolu (Beyoğlu) turistički (epi)centar blizu Galate...
mungos92 mungos92 15:00 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

Budimac
"Instalacije"

Jel čudo da im nestaje struja?
Ovo nije Laleli nego Bejolu (Beyoğlu) turistički (epi)centar blizu Galate...


Samo pokusavam da zamislim majstora koji je dosao na intervenciju....(o)

Mungos, The (O)
Budimac Budimac 15:06 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

Samo pokusavam da zamislim majstora koji je dosao na intervenciju....(o)

:)))))))))))))))))))))))))
jeremija92 jeremija92 15:12 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

Javaš, pravi turski.
Ama, nismo ni mi bolji.
nsarski nsarski 15:39 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

A ovo je stari deo New Delhi-a, Indija.



Budimac Budimac 15:48 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

nsarski
A ovo je stari deo New Delhi-a, Indija.

Tamo ovaj citat Mungosa dobija još više na kvalitetu:)))
Samo pokusavam da zamislim majstora koji je dosao na intervenciju....(o)

Zamisli razmenu iskustava turskog i indijskog majstora...

nsarski nsarski 15:55 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

Zamisli razmenu iskustava turskog i indijskog majstora...

Ali zaista je tako. Ja nisam mogao da verujem kad sam video. Sto je najlepse, tu se pentraju majmuni po zicama, cesto ima korova i raznog drugog rastinja i loze.
A probaj da provalis ko od koga krade struju, cak i kada sve radi:))
Istina, kod mene svako malo veverice izgrizu kabl (tu blizu je veliki crni orah gde ih ima na desetine), pa moram da zovem servis.
mungos92 mungos92 15:59 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

Budimac
nsarski
A ovo je stari deo New Delhi-a, Indija.

Tamo ovaj citat Mungosa dobija još više na kvalitetu:)))
Samo pokusavam da zamislim majstora koji je dosao na intervenciju....(o)

Zamisli razmenu iskustava turskog i indijskog majstora...



... i americkog:



Wiring on a light pole along a street near the bike trail. In addition to the street lamp are electric service, plus all this: 1) Old AT&T/Bell System/Bell Atlantic phone wiring; 2) Verizon FiOS fiber-optic cabling, carrying phone, internet and television services; 3) RCN fiber-optic cabling, offering the same services as Verizon; 4) Comcast coaxial cabling, carrying the same services as Verizon and RCN.

U Arlingtonu (just preko puta Washingtona) gde se vrti najveca para & moc na svetu

Mungos, The Banderas
nsarski nsarski 16:05 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

E, skoro identicno kod mene. Jos ima mnogo drveca i raznih zverki - veverica, zeceva, oposuma. Mungose jos nisam video:)
gordanac gordanac 16:08 24.09.2008

:))

Mungos, The Banderas

Idi, bre!
:)))))))))
Pazi kad ja imam slične fotke od Afganistana, preko cele centralne Azije, kroz srednju Ameriku sve do nas! (a o Kini da se i ne govori.....USA i Kanada su mi bile poslednja nada, Kanada je "otpala" pre neki dan, a evo ode i USA....)
Banderas ruleZ ......throughout the whole world....:))))
mungos92 mungos92 16:12 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

nsarski
E, skoro identicno kod mene. Jos ima mnogo drveca i raznih zverki - veverica, zeceva, oposuma. Mungose jos nisam video:)


Kod nas su samo vece, pored kojih ni pacovi nemaju vise nikakvu sansu i rakuni koji se zadovoljavaju kantama / kontjnerima sa smecem...

Ali, aj' razumem to u St. Louisu (nemoj da me fatas pogresno, nap. Mung.) ali u gradu koji pretenduje da bude sveCka prestonica!

Mungos, The (AC/)DC Banderas

P.S. Obavesticu te kada se Mungos zaputi na "turneju" u tvoje krajeve, pa ce gi vidis
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:21 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

e a kako odgovorna lica postave prislushkivanje na onoj banderi u delhiju shto je nsarski postavio (mislim sliku, a ne banderu)?

zamisli, ti hocesh da uhvatih strane teroristichke planove (pluton, mushroom, i tako to) a uhvatish domace svakodnevne planove (dzhukac, kupus, i tako to).
yanjing yanjing 16:42 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

tikvice i struja u Kini...

NNN NNN 23:43 24.09.2008

Re: Κωνσταντινούπολη

stari deo New Delhi-a, Indija.

nsarski nsarski 14:09 24.09.2008

Univerzalan, jakako!

Nemam sa Turcima nikakvog iskustva, ali zato u Meksiku, to je objasnjenje koje se najcesce cuje. Bienvenido a Mexico! Kad se dogovorim sa majstorima da dodju, oni kazu "za deset minuta". I nema ih dva sata. Lokalnu Meksikanku pitam sta je sa njima, rekli su za deset minuta. Ona me pogleda i kaze: "Kojih deset minuta? Meksickih?" Pametnom dovoljno.

Ali nije samo tu tako. Jednom se u Nemackoj desio neki kvar. Neki Werner, dobar drugar, kaze: "Ih, sto Nemac pokvari, to niko na svetu ne ume da popravi!".

Jedino su ovde u USA ponosni na svoje greske. Napravili mi neku zvrcku sa kablovskom TV. Kuca do mene se ispraznila, bivsi vlasnici otisli i otkazali kablovsku vezu. Dosao covek, popeo se na banderu, i iskljucio ih, ali se prevario pa iskljucio mene. Ja zovem, dobijem nekog u Kalkuti (outsourcing cuda cini). Pita me Gupta (mada se predstavio kao John) da li je bilo padavina u mom kraju. Kazem nije. Mesec dana nista. On kaze da sacekam, mozda ce doci. Naljutim se, zovem centralu ovde, menadzera, insistiram da je napravljena greska, da su me pogresno iskljucili. On odbija, kaze, ne, to nije moguce, mogu samo da prijavim kvar pa da neko za par dana dodje.
Prijavim kvar, sta cu. Dodje majstor, pokazem mi da je pogresna linija ukinuta, on za cas popravi. Ja zovem menadzera i kazem - eto, vidite, vi ste pogresili, pogresno ste me isljucili. On kaze: "Nismo mi, mi ne gresimo. Nego onaj prvi majstor je bio Meksikanac - on je pogresio!". Nenadjebivi su.
Budimac Budimac 14:17 24.09.2008

Re: Univerzalan, jakako!

"Kojih deset minuta? Meksickih?" Pametnom dovoljno.

Da te lokalne jedinice vremena (i daljine) postoje i ovde :)))
Ovo za kabl zvuči veoma turski.
gordanac gordanac 14:29 24.09.2008

Re: Univerzalan, jakako!

Ja zovem, dobijem nekog u Kalkuti (outsourcing cuda cini). Pita me Gupta (mada se predstavio kao John) da li je bilo padavina u mom kraju. Kazem nije. Mesec dana nista. On kaze da sacekam, mozda ce doci.

:)))))))))
E, verovatno opet nema smisla (ipak je nerviranje i gubitak vremena u pitanju), ali - :))))))))))))
Da ne bude da se smejem drugima, ja se prvo smejem sebi:
Evo ovako je izgledalo (telefonom sa provajderom):
- Molim vas, ADSL ne radi (diktiram podatke, potvrdu uplate, sve....), kažem ja
- Morate mi pismeno prijaviti ako se radi o kvaru, najbolje e-mail - kaže on
- ?! - ćutim ja i prošapućem da se upravo radi o tome da ne mogu "log on"
- Dobro, opišite mi kvar - kaže on
- Ne radi ADSL veza, modem je u redu, ali "javlja" da ne može da uspostavi vezu već satima, - još jednom sve kažem ja.
- Onda mora da je neki kvar na vezi - kaže on
Ajde?! Nemo` pričaš?!
- To se dešava, znate, posle obilnih kiša.... - kaže on
- ?! - i - :)))))
Msleeeeem, šta drugo?!
trener92 trener92 16:36 24.09.2008

Re: Univerzalan, jakako!

Sinoć, tokom tog pljuska, u periodu od dva sata, između 11 i 1 po ponoći, struja je ot'šla i došla najmanje deset puta i na kraju me nedostatak iste oterao na spavanje,



Odličan tekst.
A što se tiče kiša i struje, meni na Zlatiboru nestane struja ,kada počne da grmi , isključuju iz predostrožnosti verovatno,a kada je kiša ,onda nemamo struje po ceo dan
gordanac gordanac 16:56 24.09.2008

Re: Univerzalan, jakako!

Odličan tekst.
A što se tiče kiša i struje, meni na Zlatiboru nestane struja ,kada počne da grmi , isključuju iz predostrožnosti verovatno,a kada je kiša ,onda nemamo struje po ceo dan

:))))))))))
A el to znači da ima struje samo za opseg temperatura 18-22 C, pri vlažnosti vazduha od 55-65%, vetar slab do umeren, 2-3 m/s, a pritisak (normalno!) između 1000 i 1024 mb, ha? Inače - jok ?
Čoveče, kad pogledam sve "banderase" širom sveta, pa mi ljudi ne da smo šašavi, nego vrhunski šašavi!
Pri tome masovno koristimo internet protoka 100 mb/s! :))))
I šaljemo sonde na Mars. I Hubble i ono novo čudo....i LHC....
A na Zlatiboru nema struje kad pada kiša
I - "banderasi" :))))
Bila sam ubeđena da je planeta krhka na "softwear" (sociološkom) nivou, ali - jok ! Krhki smo na svakom nivou.....
Najbolje onda volim likove koji uzmu pa pričaju kako "oni žive sigurno i klone se svakog rizika i avantura"
Jes`, paz` da ne žive!
Samo da pogledaju "banderase" oko sebe, ode ima "safety theory" sam` tako!
Budimac Budimac 17:05 24.09.2008

Re: Univerzalan, jakako!

trener92
kada počne da grmi , isključuju iz predostrožnosti verovatno,a kada je kiša ,onda nemamo struje po ceo dan

koliko dial-up modema su mi gromovi spalili ne znam najmanje 3-4. Tek posle sam provalio da na UPS-u imam ulaz&izlaz za telefon da se to ne bi dešavalo :)))
trener92 trener92 23:13 24.09.2008

Re: Univerzalan, jakako!

A el to znači da ima struje samo za opseg temperatura 18-22 C, pri vlažnosti vazduha od 55-65%, vetar slab do umeren, 2-3 m/s, a pritisak (normalno!) između 1000 i 1024 mb, ha? Inače - jok ?

Ne znam,moguće, kada ih pitaš oni inače sve znaju i kažu da tako treba, ali kada sam bio u julu nestala je struja baš u vreme održavanja nekih manifestacija, trubači ,grupe pevača,pečeni jaganjci na P.Vodama, subota popodne malo je zagrmelo i mrak,ja zovem ED Užice,imaju" interventnu "ekipu u Čajetini, a kaže glas sa druge strane da su sada svi na ovim rečima "na muzici", pa kada se završi otići će da otklone kvar.Naravno struju smo dobili u ponedeljak prepodne.
mungos92 mungos92 14:30 24.09.2008

Ako ti je za utehu...

... sam sam bio svedok da je u jednom od najbogatijih okruga u SAD Fairfax-u (VA), nadomak Washingtona, nekoliko puta "ispadala" trafo stanica, tokom osrednje jesenje-zimske kise. Desilo se cak u hiper-prodavnici Home Depot da su i back-up generatori zatajili, te je stala prodaja na vise sati.... a samo tu je dnevn promet oko 200,000 USD....

Mungos, the Witness
yanjing yanjing 14:33 24.09.2008

A ovo je Srbija

Bio sam više nego zadivljen kad nam je TurkTelekom (privatizovan monopolski sistem) poslao majstore u roku od tri dana posle podnošenja zahteva za tel. liniju da nam dovuku kabl i istovremeno otvore liniju.


Vala i treba. Ja cekam vec 7 godina.

Inace, super tekst;-) Da se nisam odma iznervirala zbog telefona, smejala bih se jos jace.
Ovako mogu samo da zavidim na brzini, kreativnosti i spretnosti turskog PTT-a.
Budimac Budimac 15:01 24.09.2008

Re: A ovo je Srbija

Ja cekam vec 7 godina.

Toliko su meni rekli da treba da čekam na telefon u Budimpešti (centar - na pljucomer od Njugatija), onda je Matav (mađarska telefonska kompanija) privatizovan i dobih liniju u roku od par meseci. Od kog vraga u Srbiji to zavisi zaista ne znam i saosećam (bio tri godine bez telefona u Bp).
yanjing yanjing 15:11 24.09.2008

Re: A ovo je Srbija

Od kog vraga u Srbiji to zavisi zaista ne znam


Onako, u ruke privatnika na stalno zaposlenih u drzavnom preduzecu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:00 24.09.2008

Genijalan tekst

Ima nešto bolesno utešno u saznanju da ima gdi je i gore nego kod nas.

Budimac Budimac 15:08 24.09.2008

Re: Genijalan tekst

Krugolina Borup
Ima nešto bolesno utešno u saznanju da ima gdi je i gore nego kod nas.

Ma, što Gordana(c) često ponavlja ljudi su šašava bića :))) i jesu vala...


gordanac gordanac 16:10 24.09.2008

Tirana...

...trebalo je da ih vidiš 2001. (tad sam prvi put išla), ustvari su čuda napravili za ovih sedam godina, prava čuda....(mada, naravno - "banderas" included! :))
Budimac Budimac 16:28 24.09.2008

Re: Tirana...

gordanac
...trebalo je da ih vidiš 2001. (tad sam prvi put išla), ustvari su čuda napravili za ovih sedam godina, prava čuda....(mada, naravno - "banderas" included! :))

Ne sumnjam da grabe velikim koracima napred (čujem/čitam na svakom koraku). Uostalom ovo sa mačkama, miševima i pacovima u trafo stanicama se dešava svakodnevno i svagde, jedino je malo čudno da se desi trodnevni black-out celog glavnog grada (no ko zna kakva "lančana reakcija" iskakanja trafoa je startovana Tomijem i Džerijem).

Banderas ruleZ ......throughout the whole world....:)))) :)))
nsarski nsarski 16:42 24.09.2008

Re: Tirana...

Ovakav dogadjaj se desio pre mnogo godina u Vinci (kunu se ljudi koji su mi pricali, a njih je vise razlicitih).
Enivej, nabavili oni Van de Graaff generator:

ovakav samo mnogo veci, napravili celu zgradu za njega. Ta kugla na vrhu se naelektrise do potencijala od par miliona Volti (ta sprava je sada zastarela, koristila se 50ih godina). Kugla mora da bude savrseno glatka, bez prasine jer se naelektrisanje skuplja na"ispupcenim" delovima, pa je lokalno polje dovoljno veliko da probije atmosferu (vazduh) i baca munje u okolne radijatore (tzv "efekat siljka" iz elektrostatike). Elem, u zgradu im nekom prilikom uleti vrabac i sleti na kuglu - tehnicki, napravi "siljak". Nesrecna ptica pocne da baca munje iz kljuna naokolo cela zgrada se trese. Onda su morali da prilaze gromobranskim motkama da ga razelektrisu i ociste kuglu.
Ovo je bila kratka istorija srpske nuklearne fizike.
mungos92 mungos92 16:49 24.09.2008

Re: Tirana...

nsarski
...Nesrecna ptica pocne da baca munje iz kljuna naokolo cela zgrada se trese.


Iskreno, mislim da od jadne 'tice nisu ostali ni dugmici!:)))

Mungos, The Naelektrisani Dzivdzan

P.S. Oduvek sam zeleo da imam jednog osrednjeg Van de Graafa
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:53 24.09.2008

Re: Tirana...

Oduvek sam zeleo da imam jednog osrednjeg Van de Graafa


i ja sam oduvek zheleo da imam bar osrednjeg van de graafa. ali shta cu, nije me zapalo.

marco, de mali van de graaf
gordanac gordanac 17:05 24.09.2008

Re: Tirana...

Ovo je bila kratka istorija srpske nuklearne fizike.

aaaaa!
:))))))))))))))

nsarski nsarski 17:10 24.09.2008

Re: Tirana...

gordanac
Ovo je bila kratka istorija srpske nuklearne fizike.aaaaa!

Nuclear chicken!
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:12 24.09.2008

ovo nije turska

a ima i onaj univerzalni izgovor koji ne kazhe "ovo je turska" nego kazhe "ovo je bila turska". a ne mogu da se setim gde sam chuo.
Budimac Budimac 16:41 24.09.2008

Re: ovo nije turska

ne znam... ali ako pod "turska" uzmemo osmansku imperiju onda je dobro parče planete bilo turska...
zeks92 zeks92 16:27 24.09.2008

Nikad nisam bio u Turskoj...

ali pre dvadesetak godina, dok sam interrail-om obilazio Evropu imao sam priliku da upoznam tri para (baka i deka iz Skotske su imali preko 70 i vec 20 god. su putovali...) autenticnih globtrotera, koji stopom, autobusom, vozom obilaze svet ... takav nacin zivota podrazumeva da ti ljudi ponekad rade, nekad moraju da prosjace ili da budu ulicni zabavljaci...Od sva tri para sam dobio isti odgovor: Turci su najbolji narod na svetu...
Budimac Budimac 16:37 24.09.2008

Re: Nikad nisam bio u Turskoj...

zeks92
ali pre dvadesetak godina, dok sam interrail-om obilazio Evropu imao sam priliku da upoznam tri para (baka i deka iz Skotske su imali preko 70 i vec 20 god. su putovali...) autenticnih globtrotera, koji stopom, autobusom, vozom obilaze svet ... takav nacin zivota podrazumeva da ti ljudi ponekad rade, nekad moraju da prosjace ili da budu ulicni zabavljaci...Od sva tri para sam dobio isti odgovor: Turci su najbolji narod na svetu...

Ja se generalno klonim generalizacija i superlativa kad su čitavi narodi u pitanju. No, ako se bavim time onda mogu da kažem da meni mentalitet nije uopšte stran, vrlo je sličan balkanskom s tim što su u principu ljudi mnogo ljubazniji i nekako su mekši od Balkanaca. Tako da to čini da se (uglavnom) veoma dobro osećam među njima. Mnogi turisti dele to moje mišljenje, ali, naravno, ima i negativnih iskustava.
nikvet pn nikvet pn 17:10 24.09.2008

račun bez struje

Evo biser svetski a naš.

Imam vikendicu na Grzi, Južni Kučaj. To je vikend naselje i početkom 80-tih stigla i struja. Pokojni otac uplatio priključak, spremio materijal ali opako se razboleo i zauvek nas napustio. Mene dopalo to da uradim ali.... Nikako mi se nije dalo. Nisam želeo. Lepše mi bez struje. Vatra, ognjište, sveće; ma drugi životni ritam. Porodica prihvatila; i bombardovanje smo tamo proveli.
Jedne godine stiže račun za struju na moje ime i prezime i lepo piše - Grza. Baš mrsan račun od 300-400 DM otprilike. Pravac ja u EPS kod generalnog, inače mog dobrog prijatelja.
Zdravo direktore Zdravo doktore Može kafa Može Kojim dobrom ?
Tad lagano pred njega pružim račun. On gleda, gleda pa kaže :
-U redu je račun, šta s tim ?
-Nemam struju Čedo...
-Kako nemaš ? Ko tamo beše šef sektora...aha, Mickić....hodi ptico.... i maša se telefona.
-Čekaj Čedo, ja nikad struju na Grzi nisam ni imao...
-Stani polako... pa ti nisi ni priključen ?
-Ne.
-Nemaš ni brojilo ? Ni instalaciju,ništa ?
-Ne.
-Pa otkud onda ovaj račun ?!
-E baš zato sam Čedo došao da JA TEBE TO PITAM !!!
Budimac Budimac 17:31 24.09.2008

Re: račun bez struje

-Pa otkud onda ovaj račun ?!
-E baš zato sam Čedo došao da JA TEBE TO PITAM !!!

Good one :))))
NNN NNN 00:02 25.09.2008

Re: račun bez struje

90-ih bilo u modi prebijanje (konkretno mislim na dugove), pa u ćaletovoj firmi bila opcija (jedina) da umesto (dela) plate firma prebija dugove koje prema njoj ima EPS, tako da ispada kao da si uplatio novac elektrodistribuciji (na neviđeno). I posle nekog vremena stigli računi (posebno ide račun za treću tarifu), i ispalo da smo na jednom računu u preplati oko 200DM, a na drugom u minusu 7 dinara, uz propratni tekst, otprilike, "Ako ne izmirite obaveze, bićemo prinuđeni da vam isključimo struju".
Srbija je to.
constrictoria92 constrictoria92 18:33 24.09.2008

:)

Pre 15-ak godina, dune neki jak vetar i srusi drvenu banderu u dvoristu mog dede (selo kod Kragujevca). Deka i ja iskljucimo struju u kuci, nekako izadjemo i odemo do komsije da pozovemo elektrodistribuciju. Dodju oni (zacudo) za par sati. Doslo ih je cela svita. I svi "Ccccc...", "Ne valja" i tako redom...
Deda poceo da se preznojava - vidi odneo vrag salu - odose majstori, a kvar ne sanirase....
U tom trenutku nas ker, Nebojsa, pocne da skakuce oko dede. Deda onako iznerviran drekne:
"More, Nebojsa! Nemoj sad da vadim pusku! 'oces da ti presudim na licu mesta? Samo si mi ti falio!"
Ker pobeze, a medju majstorima tajac. Odmah jedan pozva motorolom kamion da doveze banderu, iskljucise u trafo-stanici celom selu struju, popravise kvar za par sati i odose.
Kasnije je deda saznao da se glavni medju majstorima zove Nebojsa. :))))))))))))))))))
Od tog dana nas ker, Nebojsa, je imao poseban status kod dede. :) Nikad vise nije dreknuo na njega. :)

Inace, i dan-danas u okolini Kragujevca se koriste drvene bandere, a bogami i u nekim prigradskim naseljima...
Budimac Budimac 19:07 24.09.2008

Re: :)

Slatka priča. Ponekad nije loše davati psima neuobičajena (mislim za pse) imena :)))
Inace, i dan-danas u okolini Kragujevca se koriste drvene bandere, a bogami i u nekim prigradskim naseljima...

Meni specijalno bilo drago da vidim (na fotografiji koju je postavio Mungos) da ni u Americi nisu izbačene iz upotrebe. Kad sam pre neku godinu rekao prijatelju (koincidencija Kragujevčanin) koji živi u Budimpešti da imamo drvenu banderu u dvorištu (baš tu sa koje nas je maltretiralo to svetlo) zacenio se je od smeha. Zašto? Ne znam :)
constrictoria92 constrictoria92 19:14 24.09.2008

Re: :)

Sad znaš... :)

Verovatno si ga podsetio na zavičaj... :))))))))))))))))



NNN NNN 23:49 24.09.2008

Re: :)

More, Nebojsa!...
Jednom prilikom nekakvi lutajući mečkari upadnu u dvorište mog druga i počnu da se deru:"Igraj Jovice, igraj!" Čovek se odsek'o, bio na ivici da zaigra (s mečkom nema ubeđivanja). Na svu sreću ispalo da se i mečka isto zove.
Unfuckable Unfuckable 19:47 24.09.2008

Burasi Türkiye (hebiga)

sad kapiram šta to onoliko mrmljaju kada im , kao turista, zatražiš da nešto srede "sada i ovde"
- mada, koliko primećujem, turisti ipak bolje prolaze od lokalnog stanovništva...; )))
Budimac Budimac 19:57 24.09.2008

Re: Burasi Türkiye (hebiga)

turisti ipak bolje prolaze od lokalnog stanovništva...; )))

Sve za gosta ili mušteriju, pa to samo mrmljaju kao "đe me nađe" :))
crossover crossover 00:03 25.09.2008

Aύριο

У Грчкој на свако питање које садржи реч 'када', добијеш одговор - аврио (сутра), па онда кратка пауза... грк размишља... па каже 'maybe'.
Питање: Када полази аутобус за Атину?
Одговор: У 7... maybe...
Питање: Maybe?
Одговор: Maybe, maybe... (уз препознатљиву гестикулацију и осмех).

Него, Будимац, пошто интернет код Турк Телекома? Нешто ми се јавља да је јефтинији него у Србији.
Budimac Budimac 00:18 25.09.2008

Re: Aύριο

пошто интернет код Турк Телекома?

Turk telekom je sada trenutno skuplji od konkurencije (ali se ugovorom vežeš za njih na 2 godine) i trenutno 24 evra mesečno - minimalna brzina 1mb/s i neograničeni promet (ima naravno jeftinijih opcija sa ograničenjima na 2, 4 i 6 gb ali ne znam cene)
Baš juče smo bili u Bodrumu i svratili da pitamo za mogućnost da pređemo na 2mb/s ali kad su čuli gde smo i koliko je daleko tel. centrala od nas onda su na savetovali da bolje ne jer em ne mogu da garantuju 2mb/s i da postoji mogućnost da brzina opadne -- klasičan primer "burasi Türkiye". Ne diraj nešto što radi, možeš pokvariti.
crossover crossover 00:35 25.09.2008

Re: Aύριο

Приближно толико је и овде. Што се опадања брзине тиче, да те "утешим", то нема везе са услугом, то је свуда тако, заиста је битна удаљеност од централе.

Златно правило ИТ-ја:
Не поправљај оно што се није покварило. :)))
Budimac Budimac 00:44 25.09.2008

Re: Aύριο

заиста је битна удаљеност од централе.

da, to znam ali oni su rekli da prelaženjem na 2mb/s brzina može da opadne na manje od onoga što sad imam, a to je solidnih 850-950 kb/s, što je malo hmmm...
a i pravilo znam koliko puta sam ga na svoje žaljenje prekršio:)))
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:38 25.09.2008

Re: Aύριο

ja sam negde chitao ili chuo da brzina na ADSL pada kada se udaljujete od centrale (i da je nezavisna od broja korisnika), a da brzina na kablovskim internetu opada sa brojem korisnika (i da je nezavisna od daljine od "centrale".

ko se razume mozhe da potvrdi ili da nam objasni da ovo nema veze.

ja ne znam.
Черевићан Черевићан 19:57 24.09.2008

пут путују . . . облаци

читам овај Ваш дневнички састав зајуче г Budimac па се смејуљим јер само 6 сати раније 1 (обзиром да је за површину нашег отока посве довољан) облак који са друштвом се потом докопа турске те уради што Ви описасте, зали инас малтезе а дажди небеше од марта ни капи, валета на венецију сличила , поеба електрику по отоку ( додуше на пар минута свега) али зато растури адсл везе на пар сати, те провајдере доведе у (не)прилику да се извињавају.
е сад да замерам невремену ,незамерам, требала нам је киша, пише данашњи the times , а и непамтим кад се овде описано дешавало него само да потсетим, нас ,надобудни љуцки род ,како престижну технику елементарна природна појава . . . олако покарабаси.баш.

стога, недрчимосе.
Budimac Budimac 20:06 24.09.2008

Re: пут путују . . . облаци

него само да потсетим, нас ,надобудни љуцки род ,како престижну технику елементарна природна појава . . . олако покарабаси.баш.

стога, недрчимосе.

Lepo rečeno gospodine Čer, taka podsećanja nisu na odmet, naprotiv.
Drago mi je videti Vas ovde :)
dracena dracena 20:07 24.09.2008

Sad mi je lakše

Sve dok nisam pročitala ovaj tvoj tekst i videla slike iz belog sveta koje ste pokačili, mislila sam da sam ja jedina na planeti kojoj SBB-kablovi idu preko komšijskih krovova, pa kroz prozor i to tako što su uredno popakovani u neku veću cevčugu koja htela-ne htela služi kao levak za kad padne kiša, pa da bi se uhvaćena kišnica slivala u hodnik. Takodje sam sve do ovog momenta sumnjala u estetsku vrednost rešenja sa kanalicama (naziv od milja za neku plastičnu kutijastu lajsnu) po zidovima kroz koje su provukli kablove do svakog stana. Za rupe i bušotine po zidovima nisam nikad ni brinula mnogo, pošto će se ionako zamazati kad budemo krečili hodnik, za jedno 10-50 godina.

Sad znam da je sve to normalno i baš mi je lepo. :)))
Budimac Budimac 20:14 24.09.2008

Re: Sad mi je lakše

Sad znam da je sve to normalno i baš mi je lepo. :)))

:)))) Normalno!? To je high-tech!!!
dracena dracena 20:24 24.09.2008

Re: Sad mi je lakše

Budimac

:)))) Normalno!? To je high-tech!!!

Vala baš! A ja im onoliko vrištala preko telefona kako ništa nisu dobro uradili i da moraju da dodju da preduzmu nešto. Oni ljudi efikasni, posle samo nekoliko meseci svadjanja sa mnom došli, malo merkali celu stvar i na kraju energičo zapušili onaj levak silikonom ili nečim takvim. Sad nemam kišnicu za kosu. Sama sam kriva. Ko me bio po ušima da se svadjam.
mariopan mariopan 20:34 24.09.2008

Re: Sad mi je lakše

dracena
Sve dok nisam pročitala ovaj tvoj tekst i videla slike iz belog sveta koje ste pokačili, mislila sam da sam ja jedina na planeti kojoj SBB-kablovi idu preko komšijskih krovova, pa kroz prozor i to tako što su uredno popakovani u neku veću cevčugu koja htela-ne htela služi kao levak za kad padne kiša, pa da bi se uhvaćena kišnica slivala u hodnik. Takodje sam sve do ovog momenta sumnjala u estetsku vrednost rešenja sa kanalicama (naziv od milja za neku plastičnu kutijastu lajsnu) po zidovima kroz koje su provukli kablove do svakog stana. Za rupe i bušotine po zidovima nisam nikad ni brinula mnogo, pošto će se ionako zamazati kad budemo krečili hodnik, za jedno 10-50 godina.

Sad znam da je sve to normalno i baš mi je lepo. :)))

Pazi bogati i ja sve zato ludela a izgleda da je to normalno? E, onda da se smirim, svima je tako pa i meni. I ovih desetak kila kabla koje sam omotala selotejpom i zalepila na poledjinu komode da mi se ne vuku po parketu su normalni? Onda ja nemam pojma ali se ucim.
Budimac Budimac 20:46 24.09.2008

Re: Sad mi je lakše

I ovih desetak kila kabla koje sam omotala selotejpom i zalepila na poledjinu komode da mi se ne vuku po parketu su normalni?

:)))) Definisati normalno je, čini mi se jako teško ako ne i nemoguće. Scenografski si to rešila i ko zna (osim tebe) da imaš višak kabla iza komode.
Unfuckable Unfuckable 20:54 24.09.2008

Re: Sad mi je lakše

Scenografski si to rešila i ko zna (osim tebe) da imaš višak kabla iza komode.


verovatno samo mačka (ako je ima) koja nuždu običava obavljati iza iste, pa sada pati od zatvora... ; )))))
Budimac Budimac 21:02 24.09.2008

Re: Sad mi je lakše

Unfuckable
Scenografski si to rešila i ko zna (osim tebe) da imaš višak kabla iza komode.


verovatno samo mačka (ako je ima) koja nuždu običava obavljati iza iste, pa sada pati od zatvora... ; )))))

:)))))))))))))))))))) da, to liči na mačke :)))))))))))))))))
dracena dracena 21:27 24.09.2008

Re: Sad mi je lakše

I ovih desetak kila kabla koje sam omotala selotejpom i zalepila na poledjinu komode da mi se ne vuku po parketu su normalni?

A, pa draga, tvoje domaćinstvo je moderno, što bi Budimac rekao High-tech. Kod mene je u toj oblasti još uvek u upotrebi starinski kanap. :))) Moraću i ja da predjem na selotejp. Bolje drži, a lakše se i održava. :)))
stari92 stari92 10:17 25.09.2008

Re: Sad mi je lakše

Samo bre nešto gunđate,opanjkavate i manišete (nalazite manu) .

(neki dan u nepravedno ocrnjenoj instituciji)

Em radim,em kucam tekst za FM.
Vedro,metereološki stabilno i šljus -I I- njente el.energie.
Psujem,kunem,stra' od boljku neku da ne na'vatam (giht?) od silnog nabadanja u tastaturu.
Sa druge strane stakla,pedesetak što redovnih platiša utrošene el.energije (bila penzija),
što po raznom osnovu reklamoždera (nisam mog'o tol'ko da potrošim !) preti da staklo
preimenuje u stakliće,ali pomalo zbunjeni mojom elaboracijom čeka odgovor na pitanje :
(iz gomile) - A be šefe a što nema struja ?

Stres li - bes li,momentalno : Referent zadužen za nas otiš'o na plaćeno,a nije platio račun!
I,ovi odma' došli i isekli !!!
Tajac.
______________________________________________________________________
E,sad - pravi uzrok je privatni preduzetnik koji zna,iskustvo je to,paziće prilikom izvođenja
građevinskih radova (strogi centar grada),a nema vreme da plati 2.500,00din za skicu
elektro (i druge) mreže - te u skladu sa znanjem i umenjem,bagerom,preseče 3 - 10kV
kabla,i pritom ostavi pola grada bez ,,struju''.
________________________to be kraj_______________________________________
Budimac Budimac 10:43 25.09.2008

Re: Sad mi je lakše

nema vreme da plati 2.500,00din za skicu elektro (i druge) mreže - te u skladu sa znanjem i umenjem,bagerom,preseče 3 - 10kV kabla,i pritom ostavi pola grada bez ,,struju''.

Ovo me je podsetilo na mali incident kad smo uvodili vodu na plac. Kakva skica vodovoda (seoskog nam), umesto skice zvao se najstariji pripadnik mahale (Sulejman Katar jedan od x Sulejmana sa tim prezimenom) da kaže gde se cevi račvaju kako ih bagerista ne bi presekao. Posle kraćeg pažljivog odmeravanja (pogledom) nekih 10 kvadratnih metara tla sa sigurnošću Mojsija udari štapom u jednu tačku i kaže: "Ovde je!" Bagerista poče da kopa dobrih 1.5-2m dalje od označenog mesta i koliko drugom ili trećom kašikom iščupa cevi...
dracena dracena 10:46 25.09.2008

Re: Sad mi je lakše

stari
Em radim,em kucam tekst za FM.
K'o crnac.
stari92 stari92 11:10 25.09.2008

A , paz' sad ..

(nakon par dana) :

Masa nadolazi k'o elementarna nepogoda , al' iskustveno predviđena,pa zahtevi :

- Im'o sam u zamrzivač :
kupine - 3,800 kg.
sv.polutku /francuska obrada/ ~ 15 kila
papriku za prženje (prženija-lokalni izraz)
pečurke /razne/-4 kg.
....
-Kako moj komšija može da ima struju,a ja ne mogu
On uzima na drugo mesto garant
-Da mi se najavi kad neće bude struja da isključim potrošači
.
.
~
Budimac Budimac 11:35 25.09.2008

Re: A , paz' sad ..

On uzima na drugo mesto garant

:)))))))))) da, kupuje struju na drugom mestu, kod drugog bakala )))))))))))))
stari92 stari92 12:06 25.09.2008

Re: A , paz' sad ..

.. pa kad nije vid'o da je kupio agregat ili da je vezan na drugi vod ili ..

- A,drugi mogu da duguju iha-ha,a meni odma opomena,i to evo stalno plaćam (tras priznanice na pult)
Jadne službenice otvore račun - istina plaća po 500-600 kinti,a mesečno troši 2-3 hiljade plus dug iz
onih godina ~ 150-300 hiljada ( kako ko )
- Pa jeste da dugujem,al ja kolko mogu dajem a to ćemo na sud i reko advokat će zastari
A,recimo da su mi najdraži ,,poznanici'' i ono (u poverenju-e,a el mož nešto ,,onako'')
i ja isto (mog' ti sredim da ti isključe struju odma' - nema razmišljaš kad' će dođu))

Šala na stranu,nije sve baš kao što izgleda na prvi pogled.
Procentualno,možda je 5% i manje prigovora opravdano,a ostalo spada u blesavost,relikte onih vremena,
tranzicijskog šoka,..

Dugo je utrošena el.energija bila ventil za socijalni mir,pored mnogo drugih stvari,tako da je sada
potrebno promeniti svest da je struja roba poput ostale i da treba da se plaća.
Koliko para - toliko muzike
E,bilo bi jednostavno da je privreda kako treba-posao,plata,..(zato su penzosi redovne platiše)
a i velika većina dužnika oseća stid što nije u situaciji da bude normalan potrošač-da ne brine
ko kuca na vrata,ali nemaština stisla.
Normalno da ima i određen broj bandita - što fizičkih - što pravnih lica,tako da ukupno dugovanje
prelazi normalne okvire,a opet je sve vezano za funkcionisanje privrede,prava,društva u celini.

D.
aleksandarz92 aleksandarz92 12:58 25.09.2008

E, ja nemam problema sa kablovima

Meni su lepo rekli: podnesi zahtev, pa će da dobiješ odgovor. U odgovoru piše da trenutno ne postoje uslovi, pa ću telefon da dobijem čim se isti steknu. Nezvanično sam saznao da će isti da se steknu odmah posle iskrcavanja ljudske posade na jupiter.
To je obaveštenje za lični zahte
Budimac Budimac 13:19 25.09.2008

Night on Earth

Nekada nije zgoreg pogledati ovu fotku... tada crni kontinent ima drugo značenje

marco_de.manccini marco_de.manccini 14:46 25.09.2008

Re: Night on Earth

gledam svaki dan. to mi je desktop.

ali naravno, radi se o prevari. ne mozhe da bude noc svugde. ili mozhe?

p.s. a to u africi, gdegod je bila turska tu i ima nekog svetla.
Budimac Budimac 15:24 25.09.2008

Re: Night on Earth

marco_de.manccini
gledam svaki dan. to mi je desktop.
ali naravno, radi se o prevari. ne mozhe da bude noc svugde. ili mozhe?

Slika je, mislim, generisana.
p.s. a to u africi, gdegod je bila turska tu i ima nekog svetla.

:))) imperije uvek donose neki (tehnološki) napredak. Vraćajući se iz Srbije zimus (ili je to bilo prošle godine) u časopisu Turkish airlines-a sam pročitao veoma zanimljiv članak (povod je bio izložba u Istanbulu) o Mongolskom carstvu i šta je sve Džingis Kan u svom Drang nach Westen od civilizacijskih tekovina doneo na Zapad. Papir i pečat su među njima.

Međutim, elektrifikacija severne Afrike se ne može povezati sa Osmanskim carstvom, ono je došlo kasnije kao posledica francuske okupacije. Osmani su bili malo škrti sa elektrifikacijom, pa je tako u Istanbulu dugo bilo struje samo u sultanovoj palati i hotelu Pera. Može se reći da je to bukvalna primena onoga "držati narod u mraku". Ima, ili da budem precizniji, bilo je (pomalo) kontinuiteta te "filozofije", tako da se televizija zaista razvila u Turskoj tek krajem sedamdesetih i osamdesetih godina.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:32 25.09.2008

Re: Night on Earth

ma jasno je da je slika "sklopljena". tako i psihe na web strani NASA odakle sam je skinuo.

a, jasno je da i turci nisu uveli struju severnoj africi. ali samo hocu da kazhem da opravdanje "ovde je bila turska" nije uvek validno.
yanjing yanjing 14:51 25.09.2008

Afrika

struja i umetnost;-)
Budimac Budimac 15:25 25.09.2008

Re: Afrika

yanjing
struja i umetnost;-)

lepo :)
sentinel26 sentinel26 17:33 26.09.2008

Raubovanje

Ma to raubovanje neće nikada da prestane bez obzira što je "Burasi Türkiye" postalo izlizano do koske.
Problem može da bude je što je ono postalo "zarazno" i nasledno.
Mene jedino čudi da oni ne shvataju da će njima da smeta sve više i više, sa direktnom i kolateralnom štetom.

Jedno univerzalno ("poverljivo" ) pitanje:

- İşler nasıl ?

Saygılarımla
Türkçeyi iyi bilmiyorum.
Budimac Budimac 17:53 26.09.2008

Re: Raubovanje

- İşler nasıl ?

Saygılarımla
Türkçeyi iyi bilmiyorum.

:)))

İyi, sağol.
Pa jesam li ja to s tobom jednom prilikom (ne sećam se više gde) izmenio par komentara na turskom, pa je Supermod ili samo Mod pripretio brisanjem i banovanjem?
sentinel26 sentinel26 18:16 26.09.2008

Re: Raubovanje

Budimac
- İşler nasıl ?
Saygılarımla
Türkçeyi iyi bilmiyorum.
:)))
İyi, sağol.
Pa jesam li ja to s tobom jednom prilikom (ne sećam se više gde) izmenio par komentara na turskom, pa je Supermod ili samo Mod pripretio brisanjem i banovanjem?

"Yala kardaš", nije to bilo sa mnom. Ja jesam nekim "etnogenetičarima" nabacio par rečenica ali oni ne bi umjeli ni pola rečenice da sastave kakvih ima u tvojim tekstovima.

U svakom slučaju ja bih se toga sjetio, ne zbog dobrog pamćenja, nego zapisujem sve prijetnje upućene meni bez obzira od koga dolaze i prema svakoj se odnosim s jednakom pažnjom. Silom stečena navika.

Meni su prijetili i kažnjavali me (formalno zbog drugih stvari kojih nije bilo u mojim tekstovima) a po narudžbini spoljašnjoj ali nećemo sada o tome.
:)))
Idu dani ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana