potreban savet ili samopropitivanje

antioksidant RSS / 24.03.2009. u 09:45

angie, dejan jovic, margos...

ok, prisecamo se tog perioda ali ja necu pisati cega se ja secam. ja imam da pitam.

sta reci onima koji se ne secaju zasto danas sviraju sirene? kako reci onima koji imaju 5 godina da treba cutati minut?

pitam jer treba danas nesto da zapisem na praznoj tabli a ne zelim da sazidam temelj iskrivljenog pogleda na svet.

volim norvesku ali ne na taj nacin. i nikako ne zelim da se danas uce bizarne pesmice

pomozite ako mozete. ozbiljno pitam

 edit:

a nisam jedini koji se pita. da se ne zagubi negde dole u komentarima ovo je otprilike lista pitanja koja meni kolaju kroz glavu. i ako nisam ni jotu blize odgovorima, utesno je znati da ih ne trazim sam.

 

florian se pita

Moje dete nije zadovoljno odgovorima "donekle" i u tom je problem, jer mu je na takve nepotpune odgovore sledeće pitanje : A zašto su nas bombardovali.
Odrasli imaju tu stečenu osobinu da ne pitaju ovakva nepristojna pitanja jer svi znamo zašto su nas bombardovali ali to nije tema.Ovo zašto ne razmatram u kontekstu opravdanosti( nužnost , mogućnost drugih rešenja), legalnosti( sa i bez odluke UN), moralnosti(Agresija u vidu milosrđa) već obične dečje kauzalnosti tipa a zašto moram da idem u krevet
Kako tada nije bio rođen ( začet je u maju 2000 u iluzornoj i sada vidim glupoj nadi da će završetkom bombardovanja - agresije- rata nazovite kako god morati konačno da krene na bolje posle vojnog poraza) sledeće pitanje mu je : A da li će nas ponovo bombardovati?
Šta da mu kažem, da ne znam?

Da nisam siguran da smo kao država i građani ovu tragediju iskoristili da nešto naučimo da se ovo ludilo ne ponovi?

Da nisam siguran da građani ove države neće ponovo slobodnom voljom izabrati rukovodstvo koje će legitimno zastupati njihove političke interese o ponovo izazvati ratne sukobe?

Da su građani Srbije , mame i tate, babe i dede ovih klinaca slobodno izabrali da zarad svojih političkih pogleda i činjenja, aktivnog delovanja, ugroze kako svoje tako i živote njihovih potomaka?

Da su te živote izložili neposrednoj opasnosti ,a da strepim da su milosrdne čike poostavljali još neke sitnice sa odloženim delovanjem od 5-50 godina koje možda imaju veze s povećanjem kancerogenih oboljenja?

Da mu kažem da većina besnih i mrgudnih čika i teta za koje je već pitao zašto se nikada ne smeju, je od tog rata na nekim tableticama nesvesna života i čekajući samo da prođe?

Da mu kažem da se osećam lično odgovornim jer nisam siguran da li sam baš sve uradio što je u mojoj moći bilo da do ovakvog raspleta ne dođe?



Komentari (88)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 09:49 24.03.2009

Prođe mi kroz misli...

.... stih neke pesme, ne znam koje, ne znam čije:
''A uvek ljudi negde ratuju,
rat je ušao i u pesme....''


Ne znam odgovor na tvoje pitanje:(
man ray loves me man ray loves me 10:29 24.03.2009

tja, lazne dileme ako mene pitas

oni koji se ne secaju nemaju razloga da cute minut. blago njima i gotovo.
mi koji se secamo, sta da ti kazem. nikad nisam razumela patriotizam. tebe muci krivica sto zivis u stranoj zemlji. ja zahvaljujem svom bokononskom bogu svako jutro. mislim da biti srbin, srpkinja, ne znaci nista. apsolutno nista.
maksa83 maksa83 11:41 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

ja zahvaljujem svom bokononskom bogu

:)

"Sve istinite stvari koje ću vam reći su besramna laž"

Ja ne mislim da je dilema lažna, ili se ne slažem sa tvojim shvatanjem pitanja. Ja sam ukapirao da se antioksidant pita "šta reći detetu, šta se tada desilo", a ne "je l' važno što je Srbin". Moje je 'fala Bokononu još uvek suviše malo za to (prvo) pitanje, ali kad tad ćemo doći do toga. Ne'am pojma šta da mu kažem, a da se ozbiljno ne sudari sa (makro i mikro) svetom u kome živimo.
antioksidant antioksidant 11:48 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

Ja sam ukapirao da se antioksidant pita "šta reći detetu, šta se tada desilo"

da, narocito u kontekstu danasnjih sirena i minuta cutanja.

to je vec poprilicno ispisan pretekst u kome ja sad treba da se krecem
Lektorka Lektorka 12:22 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

antioksidant, koliko je dete, ili deca? pet god?
mislim da ipak jeste jednostavnije, jer malo dete neće biti obuzeto emocijama kao ti.
reći ozbiljno ali obično: pre deset godina su padale bombe, neki ljudi su tada izgubili život, danas ih se sećamo i zato zavijaju sirene i mi malo ćutimo.
tako nekako. u svakom slučaju ja bih svom šestogodišnjem sinu to tako objasnila. a zašto su padale bombe? zato što je bio rat.
gde stane dete - a staće verovatno na onom mestu koje više ne može nikako da pojmi - stani i ti.
jer, ima dana, čuće, shvatiće...
margos margos 12:28 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

E, AO, ne znam kako je bilo u tvom kraju, kod mene nije bilo bučno.... Nadam se da je prošlo ok. :)
man ray loves me man ray loves me 13:10 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

Ja ne mislim da je dilema lažna, ili se ne slažem sa tvojim shvatanjem pitanja. Ja sam ukapirao da se antioksidant pita "šta reći detetu, šta se tada desilo", a ne "je l' važno što je Srbin".

u pravu si. ja sam vise mislila na onu drugu recenicu, o norveskoj i pesmicama.
pitanje je prakticno, to je deo koji nisam shvatila.

ja sam dosta gledala tv kao dete, jer me cuvala baba koja mi je brzo dosadila svojim pricama, pa sam stalno trazila da nauci nove ili da me ne smara. tako sam gledala neki skolski program o drugom svetskom ratu i o holokaustu. i danas se secam toga - zbog reci milioni tada sam prvi put dobila jasan osecaj da nesto nije u redu sa ovim svetom onako kako su mi pricali, da je istina drugacija, da su zakoni drugaciji. to je prva klica bokononizma.
kako reci detetu da postoji zlo? ne mozes da ga zastitis, niti treba, jer ce onda biti hendikepirano u odnosu na one koji shvataju. shvati to kao one rituale gde se ljudi ogrebu zubima zmije i stave malo otrova da bi posle postali otporni.
antioksidant antioksidant 13:16 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

gde stane dete - a staće verovatno na onom mestu koje više ne može nikako da pojmi - stani i ti.

ovaj moj stace taman negde sledece godine da krenemo da "utvrdjujemo gradivo" : )

pomenuo sam pretekst - klinac je sad u vrticu i tamo ce im davati neka "objasnjenja". ...

ako ostane sve u granicama koje citiram dole - we are safe

pre deset godina su padale bombe, neki ljudi su tada izgubili život, danas ih se sećamo i zato zavijaju sirene i mi malo ćutimo.
tako nekako. u svakom slučaju ja bih svom šestogodišnjem sinu to tako objasnila. a zašto su padale bombe? zato što je bio rat.

antioksidant antioksidant 13:24 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

kako reci detetu da postoji zlo? ne mozes da ga zastitis, niti treba, jer ce onda biti hendikepirano u odnosu na one koji shvataju. shvati to kao one rituale gde se ljudi ogrebu zubima zmije i stave malo otrova da bi posle postali otporni.

ma to je meni ok u "univerzalnoj dimenziji" i idemo ka ucvrscivanju samostalnih zakljucaka na toj ravni sasvim zadovoljavajuce.

ali ipak meni licno problem lezi ovde izmedju "norveske i pesmica". suvise lako ce ovde prica da skrene ka pitanjima tipa: "ko je tu kriv, a zasto nas, a mi smo dobri a oni zli?"

odrasli se nisu odrzivo pozicionirali u odgovorima na neka pitanja a tek klinci...
antioksidant antioksidant 13:25 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

E, AO, ne znam kako je bilo u tvom kraju, kod mene nije bilo bučno.... Nadam se da je prošlo ok. :)

mali je u vrticu, videcemo popodne : )
ecce-florian ecce-florian 15:16 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

Da li je dilema lažna?
ali ipak meni licno problem lezi ovde izmedju "norveske i pesmica". suvise lako ce ovde prica da skrene ka pitanjima tipa: "ko je tu kriv, a zasto nas, a mi smo dobri a oni zli?"
odrasli se nisu odrzivo pozicionirali u odgovorima na neka pitanja a tek klinci...

Ovo što slušam na radiu,što pogledam povremeno nove postove, izgleda nema razloga da se brineš AO. Il' je moj izbor izvora loš il' je možda to činjenica, unisonost emisija, tekstova, postova je neverovatna. Ovo je izgleda prvi znak da je pomirenje uspelo. Lažem bio je jedan komentar na drugom programu radio Beograd koji se zalagao da mi pohapsimo naše zločince a albanci njihove pa da normalan svet može mirno da se šeta svojim gradovma. Jedan.
Moje dete nije zadovoljno odgovorima "donekle" i u tom je problem, jer mu je na takve nepotpune odgovore sledeće pitanje : A zašto su nas bombardovali.
Odrasli imaju tu stečenu osobinu da ne pitaju ovakva nepristojna pitanja jer svi znamo zašto su nas bombardovali ali to nije tema.Ovo zašto ne razmatram u kontekstu opravdanosti( nužnost , mogućnost drugih rešenja), legalnosti( sa i bez odluke UN), moralnosti(Agresija u vidu milosrđa) već obične dečje kauzalnosti tipa a zašto moram da idem u krevet
Kako tada nije bio rođen ( začet je u maju 2000 u iluzornoj i sada vidim glupoj nadi da će završetkom bombardovanja - agresije- rata nazovite kako god morati konačno da krene na bolje posle vojnog poraza) sledeće pitanje mu je : A da li će nas ponovo bombardovati?
Šta da mu kažem, da ne znam?Da nisam siguran da smo kao država i građani ovu tragediju iskoristili da nešto naučimo da se ovo ludilo ne ponovi? Da nisam siguran da građani ove države neće ponovo slobodnom voljom izabrati rukovodstvo koje će legitimno zastupati njihove političke interese o ponovo izazvati ratne sukobe?Da su građani Srbije , mame i tate, babe i dede ovih klinaca slobodno izabrali da zarad svojih političkih pogleda i činjenja, aktivnog delovanja, ugroze kako svoje tako i živote njihovih potomaka?Da su te živote izložili neposrednoj opasnosti ,a da strepim da su milosrdne čike poostavljali još neke sitnice sa odloženim delovanjem od 5-50 godina koje možda imaju veze s povećanjem kancerogenih oboljenja?Da mu kažem da većina besnih i mrgudnih čika i teta za koje je već pitao zašto se nikada ne smeju, je od tog rata na nekim tableticama nesvesna života i čekajući samo da prođe?Da mu kažem da se osećam lično odgovornim jer nisam siguran da li sam baš sve uradio što je u mojoj moći bilo da do ovakvog raspleta ne dođe?
Moj danas nije otišao u školu.Ima virozu.
PS.
Sad sam se prisetio . Od drugog dana bombardovanja po dolasku mojih starijih ćerki iz grada u kući bilo po ceo dan od 10-15 dece.Pola iz Novog Sada, Beograda,neki koji sa mamama čekaju u privatnom smeštaju da puste tate pa da produže za Peštu, neki kod rodbine, ostali pridružene komšije jer nije bilo škole.Kad pri put dođu da se igraju gradska deca su bila poptuno izbezumljenog pogleda, sa podočnjacima od vučenja po skloništima, unezverena i preplašena. No to je trajalo najviše jedan dan. Posle sve OK, nasmejani i zaigrani. TV bio isključen, slušao se samo radio u drugom delu kuće.Za ručak i večeru naprave red za pranje ruku pred vratima kupatila ( to im valjda ličilo na vojsku ili ko će ga znati šta)Ta slika mi je ostala jedna od lepših.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:22 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

У принципу, мислим да је добро оно што је Лекторка рекла. Не компликуј, изнеси чињенице, иди докле дете иде.

Само оно на крају "jer, ima dana, čuće, shvatiće...", гледај да и то касније чује и схвати од тебе и с тобом.

(Мада, сећајући се колико си се љутио што Коштуница хоће да ти васпитава дете, јасно ми је да нећеш погрешити и препуститу бригу другима. Јесте лакше, али је цена језива.)
antioksidant antioksidant 15:32 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

Moje dete nije zadovoljno odgovorima "donekle" i u tom je problem, jer mu je na takve nepotpune odgovore sledeće pitanje : A zašto su nas bombardovali.
Odrasli imaju tu stečenu osobinu da ne pitaju ovakva nepristojna pitanja jer svi znamo zašto su nas bombardovali ali to nije tema.Ovo zašto ne razmatram u kontekstu opravdanosti( nužnost , mogućnost drugih rešenja), legalnosti( sa i bez odluke UN), moralnosti(Agresija u vidu milosrđa) već obične dečje kauzalnosti tipa a zašto moram da idem u krevet
Kako tada nije bio rođen ( začet je u maju 2000 u iluzornoj i sada vidim glupoj nadi da će završetkom bombardovanja - agresije- rata nazovite kako god morati konačno da krene na bolje posle vojnog poraza) sledeće pitanje mu je : A da li će nas ponovo bombardovati?
Šta da mu kažem, da ne znam?Da nisam siguran da smo kao država i građani ovu tragediju iskoristili da nešto naučimo da se ovo ludilo ne ponovi? Da nisam siguran da građani ove države neće ponovo slobodnom voljom izabrati rukovodstvo koje će legitimno zastupati njihove političke interese o ponovo izazvati ratne sukobe?Da su građani Srbije , mame i tate, babe i dede ovih klinaca slobodno izabrali da zarad svojih političkih pogleda i činjenja, aktivnog delovanja, ugroze kako svoje tako i živote njihovih potomaka?Da su te živote izložili neposrednoj opasnosti ,a da strepim da su milosrdne čike poostavljali još neke sitnice sa odloženim delovanjem od 5-50 godina koje možda imaju veze s povećanjem kancerogenih oboljenja?Da mu kažem da većina besnih i mrgudnih čika i teta za koje je već pitao zašto se nikada ne smeju, je od tog rata na nekim tableticama nesvesna života i čekajući samo da prođe?Da mu kažem da se osećam lično odgovornim jer nisam siguran da li sam baš sve uradio što je u mojoj moći bilo da do ovakvog raspleta ne dođe?
Moj danas nije otišao u školu.Ima virozu.

floriane,
moze li ovo gore u inicijalni post? preciznije su postavljena pitanja i cini mi se da ce ljudima bii jasnije nego moje: "pomozite"

a za ovo
Za ručak i večeru naprave red za pranje ruku pred vratima kupatila ( to im valjda ličilo na vojsku ili ko će ga znati šta)Ta slika mi je ostala jedna od lepših.
hvala

k'o da gledam
antioksidant antioksidant 15:36 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

Не компликуј, изнеси чињенице, иди докле дете иде.

znam,
uobicajen pristup ali...

nece mali stati ako krene. ne postoji poslednje pitanje, to valjda znas.

Odrasli imaju tu stečenu osobinu da ne pitaju ovakva nepristojna pitanja


nece stati
antioksidant antioksidant 16:00 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

Ovo što slušam na radiu,što pogledam povremeno nove postove, izgleda nema razloga da se brineš AO. Il' je moj izbor izvora loš il' je možda to činjenica, unisonost emisija, tekstova, postova je neverovatna. Ovo je izgleda prvi znak da je pomirenje uspelo. Lažem bio je jedan komentar na drugom programu radio Beograd koji se zalagao da mi pohapsimo naše zločince a albanci njihove pa da normalan svet može mirno da se šeta svojim gradovma. Jedan.

da iskomentarisem i ovo (posebna je tema)

i taj jedan je mnogo. 10 godina smo mozda i imali razlicita tumacenja protekle 2 decenije. vise ne. mantra je uspostavljena. dogma se primenjuje. zivot prolazi a mirna setnja gradovima je zaboravljena kategorija
vishnja92 vishnja92 17:45 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

man ray loves me

... apsolutno nista.

velefolon :)
ecce-florian ecce-florian 21:48 24.03.2009

Re: tja, lazne dileme ako mene pitas

i taj jedan je mnogo. 10 godina smo mozda i imali razlicita tumacenja protekle 2 decenije. vise ne. mantra je uspostavljena. dogma se primenjuje.

dopuna
večerašnji poligraf gost Vojin Dimitrijević. Link nešt nije u redu trenutno.
dunja73 dunja73 15:57 24.03.2009

objasniti ,cemu?

Nista necu drugacuje objasniti mome detetu "rat"
nego sto je i meni moj deda objasnjavao drugi svetski rat
partizane , cetnike , nemce i ostale..
A to je kriticki osvrt
tako da meni danas ni cetnik ni nemac ni partizan svi pod navodnicima,
ne mogu da prodaju ni jednu jedinu foru ..
A tek ovi svi od 90- ih pa na ovamo bas "nemaju sanse"
Ustvari decu od malih nogu treba uciti kriticki da razmisljaju i da ne dozvole kasnije u zivotu
da budu izvrgnuti manipulaciji


antioksidant antioksidant 16:06 24.03.2009

Re: objasniti ,cemu?

Ustvari decu od malih nogu treba uciti kriticki da razmisljaju i da ne dozvole kasnije u zivotu
da budu izvrgnuti manipulaciji

u vrticu mu je receno da je sveti sava umro (umreo u interpretaciji) i da sad zivi u nasim srcima. sta reci na takvo "ucenje"?

ja sam rekao da nam u srcu pored svetog save zivi i george best i leonida i ...

ali zasto od decijeg srca praviti groblje?
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:10 24.03.2009

Re: objasniti ,cemu?

ali zasto od decijeg srca praviti groblje?

!!!!!!!!!!!!!!!!!... и тако милион пута. Браво АО.
dunja73 dunja73 16:47 24.03.2009

Re: objasniti ,cemu?

u vrticu mu je receno da je sveti sava umro (umreo u interpretaciji) i da sad zivi u nasim srcima. sta reci na takvo "ucenje"?

Ne razumem , kome se svidja da zivi u srcu neka mu zivi , kome ne neka mu ne zivi
ne vidim u cemu je problem ?
ali zasto od decijeg srca praviti groblje?

Pa pravljenje groblja po meni je vec i kad se decaku od 3 god kupi i ona puskica na vodu
i Petar Pan part II , i "Grcka mitologija" a najvece groblje su za mene "ratne igrice" na kompu ..
Ali ako vec se drzimo teme i bombardovanja najbolje je detetu ispricati istinu kad dodje vreme za to , a zuriti ne treba
A sta je istina ? Pa istina je pogled na isto sa srpske , albanske , nemacke , muslimanske , americke ..
strane i kriticki osvrt ...
Nadam se da smo sad na istim talasnim...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 18:02 24.03.2009

Re: objasniti ,cemu?

"ali zasto od decijeg srca praviti groblje?"

kako ti je ovo dobra rečenica...
wukadin wukadin 13:50 25.03.2009

Re: objasniti ,cemu?

A sta je istina ?


Nije li to pitao Pontije Pilat i nije dobio odgovor...
U stvari, biće da univerzalna istina i ne postoji.
antioksidant antioksidant 14:21 25.03.2009

Re: objasniti ,cemu?

Nije li to pitao Pontije Pilat i nije dobio odgovor...
U stvari, biće da univerzalna istina i ne postoji.

ajd posle kazi da ne treba citati dobru knjigu...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:20 24.03.2009

Ne znam

Ne mogu i ne znam kako da objasnim sebi zašto su nas bombardovali, a kako bih tek objasnio detetu od pet godina.
Kad ti shvatiš,antioksidant, objasni i meni, molim te.

Unfuckable Unfuckable 20:03 24.03.2009

Re: Ne znam

zašto su nas bombardovali

treba razmišljati unapred i u više pravaca :
"Nismo bili dobri i slušali mamu i tatu"
...meni se čini kao sasvim koristan odgovor, možda i na duže staze.

(ovo je mala šala by Unfuckable, za one kojima je ovih dana smisao za kakav- takav humor u deficitu)
antioksidant antioksidant 20:15 24.03.2009

Re: Ne znam

ovo je mala šala by Unfuckable, za one kojima je ovih dana smisao za kakav- takav humor u deficitu)

au unf, ozbiljno vreme doslo kad moramo da pojasnjavamo da se salimo...
Unfuckable Unfuckable 20:22 24.03.2009

Re: Ne znam

ja to sledeći doktrinu "preventivnog udara"
vishnja92 vishnja92 17:12 24.03.2009

ja ne znam

sta da ti kazem.

kako mozes unapred znati odgovor na decija pitanja? 42?

jedino, ko boga te molim, pokusaj da ga ucis da ne zivi u sistemu krivice.
muka mi je od toga "ko je kriv". to je lazno pitanje i to ne postoji.
vishnja92 vishnja92 17:24 24.03.2009

Re: ja ne znam

i jos, kao sto ti rekoh - malo alhemije i dosta protivotrova i to je to. nema da omane

ps - kod mene su sirene bukvalno urlale, a kod dece se uopste nisu cule.
odoh na detoksikaciju.
antioksidant antioksidant 18:21 24.03.2009

Re: ja ne znam

jedino, ko boga te molim, pokusaj da ga ucis da ne zivi u sistemu krivice.
muka mi je od toga "ko je kriv". to je lazno pitanje i to ne postoji.

mir mir mir
niko nije kriv

kupus i pecenje
slatko pomirenje

ava ava ava
niko nije krava
ecce-florian ecce-florian 21:17 24.03.2009

Re: ja ne znam

vishnja92

jedino, ko boga te molim, pokusaj da ga ucis da ne zivi u sistemu krivice.
muka mi je od toga "ko je kriv". to je lazno pitanje i to ne postoji.

Nisam isprvociran , već par sati gledam ovaj komentar, pokušavam da ga shavtim kao dobronameran pa mi izmiče.
Nisam mislio da ću ti se direktno obratiti, ali . Šta je lažno pitanje?Svi smo krivi? Niko nije kriv?Oni su krivi?
Molio bih te da, iako je ovo odgovor upućen AO, probaš da malo pojasniš.
Izvini, meni nije problem ni priznati krivicu ni oprostiti, problem je tendencija nepriznavanja postojanja i neprihvatanje odgovornosti.
Zahvalan
vishnja92 vishnja92 21:30 24.03.2009

Re: ja ne znam

pa evo
aj malo da se ogradim od same sebe - krivica postoji, naravno.

ali postoje i stvari koji podju po zlu iz raznih drugih razloga, a ljudi su skloni tome da radije traze krivca nego da uklone zlo.
postoje i stvari koje podju po zlu za koje je neko odgovoran. utvrdjivanje odgovornosti bi trebalo da vodi ka boljitku. utvrdjivanje krivice ne vodi nicemu.

mislim da je rec "krivica" suvise bucna u nasem svetu, samo to.
to je hriscanska kategorija i ja je ne razumem.

ne znam da li sam bila dovoljno jasna jer sam umorna a to sto hocu da kazem je dugacko, a sutra me ceka potpuno divan posao. i sad idem da spavam. a ovu temu mozemo da otvorimo, ako te zanima, gde god zelis.
antioksidant antioksidant 21:46 24.03.2009

Re: ja ne znam

Šta je lažno pitanje?Svi smo krivi? Niko nije kriv?Oni su krivi?

gore sam napisao pesmicu kojom klinci zavrsavaju ... nerazumevanja (da tako kazem).

oni zivot gledaju otvorenih ociju, otvorenog srca i njima stvarno niko nije kriv... svaki trenutak je nov i jedinstven i postoji samo za sebe. nema skrivenih motiva. emocije su iskrene. suze potresne. osmesi zarazni.

svaka tema im je vazna sem onih koje ce im biti vazne kad porastu. gledam ih i pitam se, u kojoj tacki odrastanja tako drasticno ... zalutamo?

ps: i da
meni nije problem ni priznati krivicu ni oprostiti
ovo nije problem (koliko vidim) ni u svemiru koji sam opisao gore. narocito ovo drugo.
antioksidant antioksidant 21:49 24.03.2009

Re: ja ne znam

mislim da je rec "krivica" suvise bucna u nasem svetu, samo to.
to je hriscanska kategorija i ja je ne razumem.

hriscanstvo je optereceno samokrivicom (prvobitni greh je i dalje u nama - pojednostavljeno). koliko mi se cini, florian komentarise prebacivanje krivice na drugog tj. bezanje od odgovornosti i suocavanja
ecce-florian ecce-florian 00:43 25.03.2009

Re: ja ne znam


ne znam da li sam bila dovoljno jasna jer sam umorna a to sto hocu da kazem je dugacko, a sutra me ceka potpuno divan posao. i sad idem da spavam. a ovu temu mozemo da otvorimo, ako te zanima, gde god zelis.

nisi bila Jasna Vishnja ali to je uobichajeno. ti si neposredna i opusthena. nedaj da te remeti blog glede sutrashnjih obaveza i divnih poslova.nema potrebe da otvarano temu jer ista ne postoji, ne zanima me ine zhelim nigde.
dunja73 dunja73 02:07 25.03.2009

Re: ja ne znam

mislim da je rec "krivica" suvise bucna u nasem svetu, samo to.
to je hriscanska kategorija i ja je ne razumem.


Pa.....
Hriscanski svet i hriscanska kategorija?
Krivica ?
mi..sim ..?!
?! - ovaj znak smo zvali "znak cudjenja"
to je hriscanska kategorija i ja je ne razumem

?!
kakva nebulozna izjava...
vishnja92 vishnja92 06:24 25.03.2009

Re: ja ne znam

.....ti si neposredna i opusthena. nedaj da te remeti blog.........
.........ne zanima me ine zhelim nigde.

floriane, pitao si me i ja sam odgovorila najbolje kako sam umela u tom trenutku.
ako je ovo bilo samo "jedan-nula za mene!", neka ti bude - nemam nista protiv.

ps - helou, andjelija :))
ecce-florian ecce-florian 15:04 25.03.2009

Re: ja ne znam

floriane, pitao si me i ja sam odgovorila najbolje kako sam umela u tom trenutku.
ako je ovo bilo samo "jedan-nula za mene!", neka ti bude - nemam nista protiv.

Ne ne , ja sam kriv , prenaglio sam. Izvini
Idemo dalje samo urbano, urbano

scabies scabies 18:19 24.03.2009

Decja pitanja

Na teska pitanja nema lakih odgovora. Deci treba sto pre objasniti da na neka pitanja moraju da nadju svoje odgovore...kad porastu i shvate. I objasniti da nema svako da li odgovor da/ne, da postoje situacije u kojima su svi krivi, da postoje problemi za koje niko nije kriv.
Deci mozemo da damo samo cinjenice i da im izgradimo kriticki stav i ispravne principe-a sta ce oni od toga napraviti-to mozemo samo da posmatramo.
Zato, ja ti savetujem da ga udavis cinjenicama, recimo da krenes od prvih visestranackih izbora u Srbiji i formiranja NATO pakta Ne daj da te klinac od 5godina zbuni potpitanjima
antioksidant antioksidant 18:20 24.03.2009

Re: Decja pitanja

Zato, ja ti savetujem da ga udavis cinjenicama, recimo da krenes od prvih visestranackih izbora u Srbiji i formiranja NATO pakta Ne daj da te klinac od 5godina zbuni potpitanjima

savet dana

dobila si nagradu
scabies scabies 18:46 24.03.2009

Re: Decja pitanja

To sto se ja malo salim, ne zanci da nisam i mnogo ozbiljna (u svakoj sali ima malo sale, je l' )
Kad deca pitaju sta znaci da je svemir beskonacan, sta se desi sa covekom koji umre, sta je starije kokoska ili jaje i slicno, odrasli ostanu bez texta... Zasto se onda drugacije ponasati sa drugim teskim pitanjima? Zato sto mislimo da znamo odgovore? Zato sto imamo SVOJE odgovore?
Nemoj biti sujetan, reci detetu da ne znas Ko je kriv? Neki Srbi misle da je NATO, neki misle da nije (da je tadasnja srpska vlast), neki Albanci, Amerikanci, Englezi, Kambodzanci, Eskimi misle da je tadasnja srpska vlast, neki misle da nije (misle da je NATO)... Da sam na tvom mestu, sacekala bih da dete dovoljno poraste da mozemo da razmenimo argumente, pa bih mu tek tada rekla sta ja mislim ko je kriv... U protivnom, nije mnogo drugacije od price o Sv Savi, ako mene pitas.
Eto sta ja mogu da ti kazem sa sigurne distance (nisam roditelj) A ozbiljno sam shvatila tvoj problem, kao sto vidis...
antioksidant antioksidant 18:49 24.03.2009

Re: Decja pitanja

ja sam tebe ozbiljno shvatio

taktika je - "zbuni protivnika" i naravno, iskreno reci "ne znam"
Unfuckable Unfuckable 20:06 24.03.2009

Re: Decja pitanja

ako ga uhvatiš da se svađa sa sestrom / batom / drugarima - samo mu spomeni tužnu priču o ukletom dvorcu u Rambujeu, malo nakitiš sa par veštica i vilenjaka (nije da ih je manjkalo tamo, neće biti teško) - a odatle do priče o Podivljalim Krilatim Majmunima, malo treba ....voila !
vishnja92 vishnja92 20:58 24.03.2009

Re: Decja pitanja

i naravno, iskreno reci "ne znam"

miodrag2008 miodrag2008 18:45 24.03.2009

KO se ne seca blago njemu

I ja sam za to ko se ne seca blago njemu.
19;45h na danasnji dan je pocelo
Jedan tezak period i jedna patnja jednog naroda
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 20:18 24.03.2009

potrudicu

se da moja deca imaju sto duze detinjstvo....

nema apsolutno nikakve potrebe da ga opterecujem istorijom, tragedijama, dosadnom svakodnevicom, politkom, ekonomijom, televizijom... mi cemo imati svoj univerzum :) ... sa ponosnim tatom naravno :))
Unfuckable Unfuckable 20:23 24.03.2009

Re: potrudicu

nema apsolutno nikakve potrebe da ga opterecujem istorijom, tragedijama, dosadnom svakodnevicom,

mali problem može da nastane kada vispreni Potomak tebe optereti pitanjima na te teme
antioksidant antioksidant 20:24 24.03.2009

Re: potrudicu

nema apsolutno nikakve potrebe da ga opterecujem istorijom, tragedijama, dosadnom svakodnevicom, politkom, ekonomijom, televizijom... mi cemo imati svoj univerzum :) ... sa ponosnim tatom naravno :))

nisi svesna koliko ovo podrzavam....

nego pustaju sirene

inace, izvestaj: za indoktrinaciju su sirene tempirane u skroz pogresnom terminu - u vrticu se tada spava
<_<
topcat topcat 20:55 24.03.2009

Re: potrudicu

Lepa Radmilovic

nema apsolutno nikakve potrebe da ga opterecujem istorijom, tragedijama, dosadnom svakodnevicom, politkom, ekonomijom, televizijom... mi cemo imati svoj univerzum :) ... sa ponosnim tatom naravno :))


I da preselite na Mars na primjer...čisto da izbjegnete buđenje na Zemlji.
ivana23 ivana23 20:57 24.03.2009

Re: potrudicu

antioksidant
izvestaj: za indoktrinaciju su sirene tempirane u skroz pogresnom terminu - u vrticu se tada spava

I ti to nisi znao...
ecce-florian ecce-florian 21:03 24.03.2009

Re: potrudicu

I da preselite na Mars na primjer..

Izvini da li je greška u kucanju i da li bi ispravno trebalo da bude
I da preselite na Mars na premijer..

antioksidant antioksidant 21:18 24.03.2009

Re: potrudicu

I ti to nisi znao...

ma znao sam (kad moras da dodjes po njega pre spavanja to je pola 12) nego nisam razmisljao (povezivao). tako da sam se prijatno iznenadio. cuo je nesto kroz san ali ....
topcat topcat 21:19 24.03.2009

Re: potrudicu

ecce-florian

I da preselite na Mars na premijer..

npr.
pa ti prevodi kako ti zgodno.
antioksidant antioksidant 21:28 24.03.2009

Re: potrudicu

I da preselite na Mars na primjer...čisto da izbjegnete buđenje na Zemlji

a na marsu se i voda moze naci



naslov slike naravno "voda na marsu" ili "nista bez (samo)trola"
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 22:04 24.03.2009

a na marsu se i voda moze naci

divna slika!!! :) ..i idealno objasnjenje za decu :))

za topcat....fyi ja vec zivim ne na marsu nego u marsu... ceo svet je moj...svet je samo delic mog bitisanja. ostalo sam sve ja, ljubav i snovi. ko razume shvatice.


gospodza visnja je htela da kaze da je ona druge vere, samim tim Oni drugacije tj. bolje gledaju na zivot.
zabranila bih religije (i nacionalnosti, i rase, i sex. orjentacije) samo da vidim za sta bi se onda ljudi hvatali
stalno neki izgovori.


maksa83 maksa83 22:14 24.03.2009

Re: a na marsu se i voda moze naci

zabranila bih religije (i nacionalnosti, i rase, i sex.

E, polako...
antioksidant antioksidant 22:15 24.03.2009

Re: a na marsu se i voda moze naci

zabranila bih religije (i nacionalnosti, i rase, i sex. orjentacije) samo da vidim za sta bi se onda ljudi hvatali

dok god ne diras u fudbalske klubove - feel free
antioksidant antioksidant 22:16 24.03.2009

Re: a na marsu se i voda moze naci

E, polako...

sto, zabrane su bas cool. sta bi krsio da nema zabrana?
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 22:25 24.03.2009

Re: a na marsu se i voda moze naci

antioksidant
E, polako...

sto, zabrane su bas cool. sta bi krsio da nema zabrana?

svasta drugo ...mnogo interesantnije...ovo je dosadno. smara, usporava nas razvoj, vizije, dobrociniteljstvo drustvu., nama samima..

to je moj moto : rules exist to be broken :)

protiv raznoraznih sistema
maksa83 maksa83 22:33 24.03.2009

Re: a na marsu se i voda moze naci

sta bi krsio da nema zabrana?

U, uvek ima - obećanja, noge, bagrenje...
topcat topcat 00:05 25.03.2009

Re: a na marsu se i voda moze naci

Lepa Radmilovic

zabranila bih religije (i nacionalnosti, i rase, i sex. orjentacije) samo da vidim za sta bi se onda ljudi hvatali
stalno neki izgovori.


Pa nisi uvela neku novost.
To se vec odavno pokusava, ako ne zabraniti, barem relativizirati.

Ja bi zabranila glupost, ali mi je potpuno jasno da bi to mogao biti povod da jos vise nesposobnjakovica osnuje NGO i krene - "u borbu"...
Dakle, nista od toga.

ecce-florian ecce-florian 00:29 25.03.2009

Re: potrudicu

da ga opterecujem

mi cemo imati svoj univerzum :) ... sa ponosnim tatom naravno :))

andžo mašala
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 02:39 25.03.2009

Re: potrudicu

ecce-florian

andžo mašala


izabrani ima da uziva :))
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 02:43 25.03.2009

Re: a na marsu se i voda moze naci

topcat
Lepa Radmilovic

zabranila bih religije (i nacionalnosti, i rase, i sex. orjentacije) samo da vidim za sta bi se onda ljudi hvatali
stalno neki izgovori.


Pa nisi uvela neku novost.
To se vec odavno pokusava, ako ne zabraniti, barem relativizirati.

Ja bi zabranila glupost, ali mi je potpuno jasno da bi to mogao biti povod da jos vise nesposobnjakovica osnuje NGO i krene - "u borbu"...
Dakle, nista od toga.




nije poenta u novosti topcat, nego u izboru kako zelimo da zivimo.

a ovaj svet je konstanta borba izmedju sila i silica. licno se trudim da eskiviram sve njih.
a ko mene i moje stapom, ja njega lopatom zakopam i nabijjem mu dozivotne komplekse. retko se desavalo ali desi se.
sentinel26 sentinel26 22:22 24.03.2009

Ne znam šta ti je

trebalo da tražiš pedagoški savjet kada si znao da ćeš da dobiješ klasičnu teoriju o krivici ?

Teorijama o krivici se najčeće bave oni koji imaju problema sa svojom savešću.

Ne vjerujem da sada znaš više nego prije pitanja, šta bi to bilo prikladno za dijete a da ga ne povrijediš i ne opteretiš nečim suvišnim.

Možda će nekome koristiti, u nešto starija vremena kada su moja djeca bila mala i dolazila iz obdaništa sa nekim pričicama od vaspitačice ( improvizacije izvan programa ), kojih istina nije bilo mnogo, ja sam djeci govorio da je učiteljica bila bolesna, da je imala temperaturu i da je pričala nešto što je sanjala.

Poslije toga obavezno bi im priredio neku malecku radost. Vrijedelo je.

P.S. Danas, ja bih za sirene i slične igre djetetu rekao da su se igrale čike, a učiteljicu bih ozbiljno opomenuo da joj dijete nijesam povjerio radi tih igara.
wukadin wukadin 13:43 25.03.2009

Nije ironično odgovaranje

kako reci onima koji imaju 5 godina da treba cutati minut?


A šta su govorili pre 30 godina deci šta je Veliki školski čas, što se sećamo Šumarica i slično...
Recimo da stvarno ne znaš ili ne shvataš, a ne da se praviš blesav... Pa pogledaj kako su onda te stvari "regulisane".
Ondašnja država SFRJ je bar imala nekog samopoštovanja.

Uostalom, i Amerikanci se sećaju Bostonske čajanke i osvajanja Divljeg Zapada... I bio nedavno film Patriot, kako sad neko detetu da objasni što čika vitla sikirom
antioksidant antioksidant 14:19 25.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

A šta su govorili pre 30 godina deci šta je Veliki školski čas, što se sećamo Šumarica i slično...

govorili su: dosli nemci i pobili pola grada

slabo su nam objasnjavali zasto i kako...

bar mojoj generaciji. zato sad, izmedju ostalog, ne mogu da smislim ni jedan nemecki fudbalski klub. a nije da igraju los fudbal...

sad bi trebalo da kazemo: doslo 20 i nesto zemalja i sta____???
nemo mi samo reci da treba da zavrsim sa: a mi smo pobedili

I bio nedavno film Patriot, kako sad neko detetu da objasni što čika vitla sikirom
a taj film ima na pocetku veliki krug i u njemu neki broj (mislim 12). dakle deca mogu da glume ali ne i da gledaju cike koje vitlaju sekirom jer su im neke cike u crvenim mundirima pobile porodicu

trazio sam istine koje nisu crno-bele. aj malo sivog wukadine, ozbiljno te pitam
wukadin wukadin 15:09 25.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

I dobro su ti govorili. Nisu oni došli ovde da dele čokolade. I šta imaš da navijaš za nemačke klubove, sve je to nekako industrijski, evo ja sam 1/8 (tako se to kaže) Nemac, pa ne pada mi napamet... Filozofija je već nešto drugo...

Ozbiljno me pitaš, a ja ti ozbiljno kažem koliko mogu:
Zle i mnogo jake čike napale su našu zemlju, kao Sauron slobodne ljude u LOTR. Nažalost nismo imali Aragorna, a ni Gandalfa.
To je nivo koji dete može razumeti, ako ne ono od 5, onda ono od 7 ili 8 godina.
Reći jednom i bez insistiranja. Kasnije će shvatiti stvari drugačije. Istine (množina) ne samo da su subjektivne, nego se razvijaju i stare kao i sve ostalo. A uglavnom jesu crno-bele... Sada bih te mogao propitati o nekim stvarima, pa bi zaključili da si itetako subjektivan ili ti pristrasan.

Uostalom, ni vaspitanju iz vremena SFRJ uglavnom ništa ne fali.
Moja keva je 1961. (ako se ne varam) išla sa celom srednjom školom da demonstrira protiv belgijskih s*anja u Kongu, i upali su u ambasadu i pravili džumbus. Pazi, zbog pravde! Iako nisu znali lično nijednog Kongoanca...
maksa83 maksa83 15:22 25.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

Zle i mnogo jake čike napale su našu zemlju, kao Sauron slobodne ljude u LOTR. Nažalost nismo imali Aragorna, a ni Gandalfa.

Imaš nešto gde figurišu Gobo i Lukavi?
LOTR je ipak za stariju decu.
antioksidant antioksidant 15:28 25.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje




Sada bih te mogao propitati

i ako sam se palio na uciteljicu u prvom razredu, to je bila uciteljica... nemam sklonosti ka uciteljima pa da za ovo propitivanje potrazis nekog drugog

a da sam pristrasan, jesam, ali to su moji izbori... pricam o matrici "kolektivnog zapisa u svest"

i za kraj
Filozofija je već nešto drugo...


to ti zborim.. zamisli da se nisam ogranicio na navijanju za fudbalske klubove vec da sam animozitete prosirio na filozofiju (to je filosofija - za one koji ne razumeju) ili na ....
antioksidant antioksidant 15:32 25.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

LOTR je ipak za stariju decu.

citali smo vec hobita, ali mu je previse...

hari poter je vec druga prica.

kad je progutao dementore iz askabana - progutace i havijera solanu.

wukadin wukadin 15:40 25.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

a da sam pristrasan, jesam, ali to su moji izbori... pricam o matrici "kolektivnog zapisa u svest"


Tvoji izbori...
A raduješ se kada tvoji izbori pobeđuju na parlamentarnim izborima, pa su onda i izbori nekoga ko tako neće.*
Uostalom, da li si siguran da kod vaspitavanja dece ne učestvuju tvoji izbori?!

zamisli da se nisam ogranicio na navijanju za fudbalske klubove vec da sam animozitete prosirio na filozofiju


A šta sad treba da ti objašnjavam kako slušam Dead Kennedys iako o američkoj imperiji mislim sve najgore, iako im želim sve najgore, što uključuje i da prosečan Amerikanac mora iskusiti posledice svojih izbora.

No, to je za tebe pretpostavljam viša matematika.

I možda jeste LOTR za stariju decu, ali ima jedna domaća kniga Uroša Petrovića (kome je Teofil tepao Urke) i zove se Aven. Ta je za nivo manje dece, ima veoma edukativnih detalja u smislu poznavanja prirode (i društva). I da, naravno da je manihejska.
A starija deca (starija od 18) shvate da su i Orci možda oklevetani, kao mi ovde na CNN-u... No to je već druga priča. Starija deca gledaju dr. Protića i njegov serijal Jaganjac.

*hint glede izbora i nametanja neprijateljstva:
"Ko je danas protiv Evrope on je neprijatelj Srbije" Boris Tadić
antioksidant antioksidant 15:55 25.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

No, to je za tebe pretpostavljam viša matematika.

pretpostavljas? ili znas? a da stvarno slusas dead kennedys znao bi kakvo misljenje o americkoj imperiji ima jello biafra (edit: tj znao bi da se dead kennedys slusaju jer imas takvo misljenje o sad a ne uprkos)

sto se tice izbora: ne politickih izbora, vec - ja sam izabrao tacke u kojima cu biti pristrasan. sve moje subjektivnosti (tj one kojih sam svestan) moj izbor.

I možda jeste LOTR za stariju decu, ali ima jedna domaća kniga Uroša Petrovića (kome je Teofil tepao Urke) i zove se Aven. Ta je za nivo manje dece, ima veoma edukativnih detalja u smislu poznavanja prirode (i društva). I da, naravno da je manihejska.


za ovo hvala, potrazicemo
Uostalom, da li si siguran da kod vaspitavanja dece ne učestvuju tvoji izbori?!
na zalost ucestvuju. zelja mi je da se izmaknem u stranu sto vise mogu da deca svoja pitanja i sopstvene odgovore pronadju sama. ne uspevam do kraja ali trudim se
wukadin wukadin 09:13 26.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

a da stvarno slusas dead kennedys znao bi kakvo misljenje o americkoj imperiji ima jello biafra (edit: tj znao bi da se dead kennedys slusaju jer imas takvo misljenje o sad a ne uprkos)


Ха ха ха...
Не, не знам какво мишљење имају о америчкој империји. А слушао сам их и много пре него сам ја искристалисао то мишљење, тада због неких других, мада сличних ствари. Али нису ли они Американци!? Ерго, немам проблема да ценим нешто америчко. И немачка је имала Томаса Мана зар не, није комунистичко васпитање спречило наше људе да га цене... Имала је немачка и је Шпенглера чије су се неке идеје свиделе нацистима, али он им се без проблема наругао. Неко "деснији" ко не воли тај западни империјализам (а фашизам је само његова нужна последица) нема проблема са Шпенглером, "дапаче"... Погађаш, мислим на себе.

ja sam izabrao tacke u kojima cu biti pristrasan. sve moje subjektivnosti (tj one kojih sam svestan) moj izbor


И моје пристрасности су мој избор.
Да ли?
Или имају везе прво са кућним васпитањем, онда са утицајем школе, другара из краја, догађаја који су се догодили, па све до актуелног окружења, непосредног и ширег...
А ти мислиш да си другачији?! Да твоји ставови нису одређени окружењем?
antioksidant antioksidant 09:48 26.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

А ти мислиш да си другачији?! Да твоји ставови нису одређени окружењем?

naravno da ne, hocu reci i to je poenta cele ove price, da do nekih stvari je ipak pozeljnije da dodjes sam, vremenom a ne da ti se upisu u glavu jer je masa tako odlucila... naravno uz uticaje okoline... znas ono genotip-fenotip pa preko svega toga malo stavis i sopstvena volja i pokusaj samousmeravanja i neprekidno sopstveno preispitivanje prvenstveno? i onda dodjes do onoga sto trazim.

i za sebe i za svoje klince...

a rekao sam gore vec, ja se trudim da stvorim prostor u kome ce klinci moci da postavljaju pitanja i da traze odgovore. ja im u glavu upisivati nista ne zelim a veruj mi necu dopustiti ni ostalima da pokusavaju tako nesto

Ерго, немам проблема да ценим нешто америчко. И немачка је имала Томаса Мана зар не, није комунистичко васпитање спречило наше људе да га цене...
jbg atomas man je sedeo za vreme wwii u londonu i pricao nemcima da grese. imao je protekciju kod komunista. a znas li mnogo nasih ljudi koji su culi za leni rifenstal?

da li se sada razumemo ili da kazem jednostavno :

pa ja sam sve svoje stavove u potpunosti sam formirao bez ikakvog uticaja porodice, prijatelja, knjiga, filmova... pa da proglasimo totalno nerazumevanje?

pozz


wukadin wukadin 12:53 26.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

naravno da ne, hocu reci i to je poenta cele ove price, da do nekih stvari je ipak pozeljnije da dodjes sam, vremenom a ne da ti se upisu u glavu jer je masa tako odlucila...


Slažem se.
To se odnosi na "evroatlanske integracije", odnosno za sada samo evropski deo. Masa je odlučila da će živeti u zemlji dembeliji ("Evropa znači radna mesta", gde se pod "radno mesto" podrazumeva plata, a rad i kvalifikacije to valjda imamo). Sad da vidimo kako će ispuniti obećanja data narodu, pardon toj masi...
Stalno liberalni (a većina je samo "liberalna" blogeri pod "masom" vide neke lude Srbe opijene nacionalizmom. A ovde je većina poverovala kako nas jedva čekaju u EU i daće nam kredite, donacije, ukinuti vize, živećemo "bolje"... Šta je to, ako ne masa. I to veća masa.
Znači, ja imam prava sebe da smatram buntovnikom ako sam protiv toga.
Evo primera uticaja na masu. Kaće MišO Brkić "Ako dođu radikali biće vam veće kamatne stope na kredite". E pa ja imam beskamatni zajam...

ja se trudim da stvorim prostor u kome ce klinci moci da postavljaju pitanja i da traze odgovore.


Pa onda, kada recimo budu učili geografiju podstakni im maštu preispitivanjem gradiva koje verovatno neće dobiti od nastavnika. Samo dva povezana pitanja:
1) Koje su geografske granice Evrope
2) Koji je najveći vrh u Evropi.

Ja inače obožavam razna preispitivanja.
Recimo, većina (onih koje istorija uopšte zanima) danas veruje kako je kod Termopila Sparta branila zapadnu civilizaciju, demokratiju i šta sve ne od persijanske azijatske despotije. Mogu se kladiti toj većini kada bi predstavili način života (prema onome što istorija zna) prosečnog čoveka, pa i viših kasti, u Persiji i Sparti da bi izabrali Persiju kao mesto gde bi radije živeli.
antioksidant antioksidant 13:08 26.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

Mogu se kladiti toj većini kada bi predstavili način života (prema onome što istorija zna) prosečnog čoveka, pa i viših kasti, u Persiji i Sparti da bi izabrali Persiju kao mesto gde bi radije živeli.

persija jeste bila na visem nivou civilizacijskog razvoja, nesporno ...

ali to sto je leonida uradio jeste podvig dostojan da se pamti milenijumima
Samo dva povezana pitanja:
1) Koje su geografske granice Evrope
2) Koji je najveći vrh u Evropi.


da nije ovaj?

ps: znam da je elbrus ali ime podseca...

i vezano za ova tvoja dva povezanja pitanja - bice moj blog upravo na tu temu uskoro

pozz
wukadin wukadin 13:08 27.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

Poenta je u tome što većina Evropljana ne misli kako je Elbrus najviši vrh. Ipak evropski identitet je mnogo čvršći od azijatskog ili južnoameričkog (ne mešati sa latino- ili hispano-amerikom, govorimo o kontinentima). A ne znaju ni granice svog područja na kojem baziraju identitet.

Što se tiče Leonide, naravno da je njegov podvig dostojan divljenja. Osim toga, na neki način, se opirao ondašnjem globalizmu.

Pozdrav!
antioksidant antioksidant 15:21 27.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

Poenta je u tome što većina Evropljana ne misli kako je Elbrus najviši vrh

to je "greska" nekadasnjeg obrazovnog sistema. u geografiji za 5ti razred (ili 6ti ili 7mi - nije ni bitno) se ucilo da je najvisi vrh evrope mon blan. ostalo ljudima iz osnovne skole..

ko je tada pogresio i da li je bilo namerno ili ne, stvarno ne znam..

inace, veci je problem navatati ljude koji znaju koji je najvisi vrh sadasnje nam zemlje - srbije.

nekad bio triglav, a sad?
antioksidant antioksidant 16:31 27.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

A ne znaju ni granice svog područja na kojem baziraju identitet.

gledam ovo i nesto mislim:

koliko li je pogresno bazirati identitet (ili njegov deo) na podrucju?
ivan.pet ivan.pet 17:41 27.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

nekad bio triglav, a sad?


Najviša tačka u Srbiji je na Staroj planini, blizu vrha Midžor (2169mnm). Sam vrh Midžor nalazi se na teritoriji Bugarske. Piše u wikipediji da je vrh dostupan sa obe strane, bugarske i naše, od devedesete prošlog veka. Probao sam jednom da se popnem, ali nisam uspeo, ima i rizičnih delova uspona. Treba probati, ipak:)

Sorry za trol, pitao si...
antioksidant antioksidant 18:35 27.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

Sorry za trol, pitao si...

nije trol... a kako se zove vrh sa nase strane - bugarski je midzor
ivan.pet ivan.pet 19:12 27.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

ehm. isto se zove midzor. ocu da kazem, taj vrh, midzor, zove se isto i na nasem i na bugarskom jeziku, nalazi se malo vise kod njih, ali je njegova neposredna blizina - najvisa tačka u Srbiji. e sad to što to nije vrh - sorry, nije. vrh koji se u blizini (i na našoj teritoriji) nalazi zove se Babin zub, on je nešto niži, i okolo je nedavno uredjeno nešto ski staza - čujem da ima snega dugo te da su staze strme, nisam probao... divan kraj, nije što mi je Zavičaj...

ako nisam jasan, eno u wikipediji, zovu ga Midzhur
antioksidant antioksidant 22:30 27.03.2009

Re: Nije ironično odgovaranje

najvisa tačka u Srbiji

vidis kako je to cudo - najvisa tacka u srbiji nije najvisi vrh...

dakle ipak ostaje babin zub...

nisam bio u tvom zavicaju ali verujem da je lep... ne zato sto je tvoj ....
vishnja92 vishnja92 19:18 27.03.2009

samo da znas,

desilo se. mislim - decije pitanje.
i to ne to tvoje nego mnogo gore.

problem je u tome sto
ma evo ti copy/paste
i onda sam sela pored njega i pricalapricalapricala
zakasnila sam na posao zbog toga, a tati sam kad je dosao predala stafetu
dobra stvar je sto on odmah isprica ono sto pokupi u skoli
pre nego sto mu se usadi kao stav
mada smo pricu o nacijama imali i pre dve godine - zbog toga je menjao skolu
nisam mogla da izadjem na kraj

e sad
kad je bio manji, smatrala sam da ga ne treba opterecivati pricom o nacijama i tim stvarima
medjutim - to je neophodno
ne kao prica, nego kao pelcovanje protiv ovakvih situacija

od mene ne dobije nikakav input, a onda napolju dobije pogresan
sreca sto imamo u okruzenju ljude koje zna
E. i H., i njegove neke drugare
i sva je sreca sto su mog dedu radikali onomad stavljali na spiskove za delozaciju
jer je jutros sve to uslo u pricu
i pazi

zao mi je sto nisam snimila sebe da dostavim to antioksidantu. super sam mu odgovorila
kazem ti - sreca sto on nema to bazicno usadjeno, niti takav nacin razmisljanja
juce pokupio, danas ispricao


eto, to ti je.

i da dodam jedan bitan i neizbezan trol - bila sam kod frizera i potpuno sam zadovoljna :)
em sto je lud po prirodi stvari em sjajno radi.
medzik :))
(valjda nema vise nikog ovde pa mogu o ovome?)
antioksidant antioksidant 22:28 27.03.2009

Re: samo da znas,

decije pitanje.
i to ne to tvoje nego mnogo gore.


okolina nam je .... sve dodje prejako i prerano..
ali snaci cemo se vec
i sva je sreca sto su mog dedu radikali onomad stavljali na spiskove za delozaciju
jer je jutros sve to uslo u pricu

!!!!!!!!! vidis kako su radikali dalekovidi. sve je to bilo zbog ovog razgovora...
valjda nema vise nikog ovde pa mogu o ovome?)

ostali samo ovi sto citaju... sumnjam da ce biti komentara (mozda neko zatrazi adresu od ludog sto radi
vishnja92 vishnja92 10:41 28.03.2009

Re: samo da znas,

sve je to bilo zbog ovog razgovora...

pa da
a da vidis tek vajdu na faksu - tada sam pocela potpuno ravnopravno da koristim cirilicu i latinicu, sve zarad podobnosti koju je pod znak pitanja dovodilo moje prezime. i sad uglavnom nisam svesna kojim pismom pisem (kao sto vecina nije svesna koje pismo cita)

ama sve korist do koristi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana