In memoriam| Kultura| Literatura| Umetnost| Život

Ćopić, a ne Ćosić!

Filip Mladenović RSS / 20.03.2013. u 16:26

Bogdanka i Branko
Bogdanka i Branko
Ovog marta 2013. navršava se 29 godina od tragične smrti književnika Branka Ćopića.

Njegov skok sa Brankovog mosta u ponedeljak, 26. marta 1984. kao da je nagovestio ono što nas čeka: novokomponovani vođa, ratovi, sankcije, beda, pljačka društvene imovine, ratni huškači i ratni profiteri...

Supruzi Bogdanki ostavio je oproštajnu poruku, u kojoj je, između ostalog, pisalo: „...Zbogom lijepi i strašni živote!"

Tokom života Branko Ćopić je prodao knjige u neverovatnom tiražu od 6 miliona primeraka. Nagradu nedeljnika NIN za književnost dobio je 1958.godine, za roman "Ne tuguj, bronzana stražo". Dvanaest godina kasnije objavio je svoju najbolju knjigu pripovedaka "Bašta sljezove boje".

Daleke 1972. godine  urednica TV emisije "Znanje imanje" Kosara Balabanović otrgla je od zaborava najsjajnije bisere života i rada Branka Ćopića. Sada smo u prilici da gledamo i slušamo književnog slikara i vajara našeg detinjstva, sećajući se legendarnih junaka Branka Ćopića, njegovih pripovetki, romana, satiričnih priča poput "Jeretičke priče", pesama za decu i odrasle...

MUĆNIMO GLAVAMA!

 

 

Atačmenti



Komentari (94)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

savamala savamala 16:58 20.03.2013

Мућкање

Годишњицу смрти Бранка Ћопића, ти си, заправо, искористио да пљунеш Добрицу Ћосића. То је толико примитивно и недостојно да слободно може да се закључи да ништа ниси схватио од онога што је Ћопићева порука. Ти, по свему судећи, можеш да мућкаш главу од данас, до краја живота али одатле ништа вредно неће испасти.
krkar krkar 17:25 20.03.2013

Re: Мућкање

Годишњицу смрти Бранка Ћопића, ти си, заправо, искористио да пљунеш Добрицу Ћосића.


Ijao, dirnuo si u Verovesnika Srbstva Vaskolikog!

Dobrica je autor sve mudrosti i u njegovim knjigama nalaze se ama baš sva saznanja koja jednom poštenom Srbinu ikad mogu zatrebati. Srbima druge knjige osim Gedžinih potrebne nisu.

Ne umeju da potpale visoke peći u Smederevu? Nek čitaju Daleko je sunce. Nije mudri čika Dobrica bez veze liku dao ime Gvozden! Ne, sve što ima da se sazna o srbskom gvožđu i srbskom čeliku je u toj knjizi!

Sad će Principijelni iz frizerskog salona i njegovi trabanti da te gađaju lopticama od mačje dlake!

A možda i da te koknu, i to umeju.
8c_competizione 8c_competizione 17:49 20.03.2013

Re: Мућкање

Ne umeju da potpale visoke peći u Smederevu? Nek čitaju Daleko je sunce. .... Ne, sve što ima da se sazna o srbskom gvožđu i srbskom čeliku je u toj knjizi!



freehand freehand 17:50 20.03.2013

Re: Мућкање

Sad će Principijelni iz frizerskog salona i njegovi trabanti da te gađaju lopticama od mačje dlake!

Možda ga neko i kutlačom sa Andrićevog venca pojuri?
A možda ga i neki četnički liguz spotakne, po čistoj ideološkoj osnovi?
AlexDunja AlexDunja 17:57 20.03.2013

Re: Мућкање


Dobrica je autor sve mudrosti i u njegovim knjigama nalaze se ama baš sva saznanja koja jednom poštenom Srbinu ikad mogu zatrebati.


uvek kad se pomene kobrica, setim se kako je moje dete
u gimnaziji na času književnosti, kada ga je profesorka pitala

da li je pročitao korene, odgovorio: jesam, na žalost.
čuo se uzdah negodovanja ( on je + zavičajni bard, mi smo iz ts, pored VD)

profesorka prevrnula očima, ali se u sebi upišala od smeha, sjajna je, inače:)


filipe izvini što nastavljam trol,
meni bi ćopić bio sjajan i da ima samo ježevu kućicu.
ulepšao mi je najlepši deo života. hvala mu.
Biljana 77 Biljana 77 19:06 20.03.2013

Re: Мућкање

i u njegovim knjigama nalaze se ama baš sva saznanja koja jednom poštenom Srbinu ikad mogu zatrebati


Ma kakve knjige...





libkonz libkonz 21:53 20.03.2013

Re: Мућкање

ulepšao mi je najlepši deo života. hvala mu.

da. Orlovi rano lete, Magareće godine... Uticaj oca, uvek me je pitao da li sam nešto novo od Ćopića pročitao.
Ćeri do sad pročitao Doživljaje mačka Toše i Ježevu Kućicu. Pogledaću šta bi moglo da bude sledeće.
Filipe, hvala za ovo podsećanje.
irvington irvington 02:55 21.03.2013

Re: Мућкање

AlexDunja

Dobrica je autor sve mudrosti i u njegovim knjigama nalaze se ama baš sva saznanja koja jednom poštenom Srbinu ikad mogu zatrebati.


uvek kad se pomene kobrica, setim se kako je moje dete
u gimnaziji na času književnosti, kada ga je profesorka pitala

da li je pročitao korene, odgovorio: jesam, na žalost.
čuo se uzdah negodovanja ( on je + zavičajni bard, mi smo iz ts, pored VD)

profesorka prevrnula očima, ali se u sebi upišala od smeha, sjajna je, inače:)



Да ли заиста не схваташ колико је примитивно и глупо ово што си написала?
blogovatelj blogovatelj 05:31 21.03.2013

Re: Мућкање

Ćopić, a ne Ćosić!

Filip


Годишњицу смрти Бранка Ћопића, ти си, заправо, искористио да пљунеш Добрицу Ћосића. То је толико примитивно и недостојнo

Savamala


Ijao, dirnuo si u Verovesnika Srbstva Vaskolikog!

Krkar


Znam ja nas, jebo ti nas.

Branko Ćopić

savamala savamala 09:34 21.03.2013

Re: Мућкање

Да ли заиста не схваташ колико је примитивно и глупо ово што си написала?


Наравно да не схвата, као што сигурно не схвата још много тога на овом свету. Ипак, научило то да исказивање оваквих ставова доноси признање. Издресирали су их по Павлову. Упале им лампицу, а ови одмах крену, као што пословица лепо каже, ”чега се паметан стиди, будала се поноси”.
tasadebeli tasadebeli 12:06 21.03.2013

Re: Мућкање

Biljana 77
i u njegovim knjigama nalaze se ama baš sva saznanja koja jednom poštenom Srbinu ikad mogu zatrebati


Ma kakve knjige...







Немој тако! Ово је баш згодан формат за притискање розен торте док стоји у фрижидеру чекајући госте... Сличног формата су и два дела фототипског издања Душановог законика (пет рукописа) који се у мојој кући користе искључиво у ту сврху... Али џабе, сви ови који једу ту нашу розен торту и даље не поштују законе и институције...
nikvet pn nikvet pn 12:27 21.03.2013

Re: Мућкање

Наравно да не схвата,


Може бити схвата, ко и многи, да су обојица били уз власт.

На различит начин. Један као активни чинилац, други на ивици толеранције.

Ћосић ван власти у књижевности не би постојао. Власт му је дала ветар у једра.

Ћопић ван власти у књижевности тек би бриљирао. Власт му је била јарам заврат.
docsumann docsumann 16:41 21.03.2013

Re: Мућкање

irvington
AlexDunja

Dobrica je autor sve mudrosti i u njegovim knjigama nalaze se ama baš sva saznanja koja jednom poštenom Srbinu ikad mogu zatrebati.


uvek kad se pomene kobrica, setim se kako je moje dete
u gimnaziji na času književnosti, kada ga je profesorka pitala

da li je pročitao korene, odgovorio: jesam, na žalost.
čuo se uzdah negodovanja ( on je + zavičajni bard, mi smo iz ts, pored VD)

profesorka prevrnula očima, ali se u sebi upišala od smeha, sjajna je, inače:)



Да ли заиста не схваташ колико је примитивно и глупо ово што си написала?


a zašto je primitivno i glupo iznositi svoje mišljenje (ili nečije tuđe sa kojim se (ne)slažete) u vezi nekog književnog djela?
antioksidant antioksidant 18:50 21.03.2013

Re: Мућкање


a zašto je primitivno i glupo iznositi svoje mišljenje (ili nečije tuđe sa kojim se (ne)slažete) u vezi nekog književnog djela?

вероватно зато што је аутор тог кљижевног дела вододелница политичког става у србији
исто као и редитељ са планином
мада се око корена не слажем
мени је то вредна и лепа књига
што не бих могао да кажем за аутора
docsumann docsumann 19:18 21.03.2013

Re: Мућкање

antioksidant

a zašto je primitivno i glupo iznositi svoje mišljenje (ili nečije tuđe sa kojim se (ne)slažete) u vezi nekog književnog djela?

вероватно зато што је аутор тог кљижевног дела вододелница политичког става у србији
исто као и редитељ са планином
мада се око корена не слажем
мени је то вредна и лепа књига
што не бих могао да кажем за аутора


ma, kapiram ja da se svaka tema može ispolitizovati i da je (lik) i dijelo D.Ćosića svojevrsni lakmus papir političke orjentacije u Srbiji ... ali, ako neko kaže - ovo djelo mi je bezveze, pa bila to Mona Liza, Pikasova Gernika ili Reign in Blood od Slayera, šta je tu primitivno i glupo ?!
sem možda same kvalifikacije nečijeg ukusa na taj način.
savamala savamala 19:33 21.03.2013

Re: Мућкање

šta je tu primitivno i glupo ?!
sem možda same kvalifikacije nečijeg ukusa na taj način.

Нема везе са укусом. Главни детаљ приче је клинац који је ”на жалост, прочитао” и зато добија подршку од мајке која из политичких разлога не воли Ћосића. Од Ћосића су из неких разлога направили страшило, а да, убеђен сам, 99% оних који га не воле не би умели да наведу због којих то ставова га мрзе. Јбг, речено је да га не волимо и ми као послушни следбеници га не волимо, а и сопствену децу учимо да га не воле.
Све ово заједно нема везе са естетском проценом већ само са примитивизмом као суштином.
antioksidant antioksidant 19:56 21.03.2013

Re: Мућкање

savamala
šta je tu primitivno i glupo ?!
sem možda same kvalifikacije nečijeg ukusa na taj način.

Нема везе са укусом. Главни детаљ приче је клинац који је ”на жалост, прочитао” и зато добија подршку од мајке која из политичких разлога не воли Ћосића. Од Ћосића су из неких разлога направили страшило, а да, убеђен сам, 99% оних који га не воле не би умели да наведу због којих то ставова га мрзе. Јбг, речено је да га не волимо и ми као послушни следбеници га не волимо, а и сопствену децу учимо да га не воле.
Све ово заједно нема везе са естетском проценом већ само са примитивизмом као суштином.

savamala, ponovio si par uvreda ali nisi ni pokusao da odgovoris na pitanje
i na veoma primitivan i glup nacin si ponovo cosica, pisca, uvukao u politikansko blato
freehand freehand 21:00 21.03.2013

Re: Мућкање

i na veoma primitivan i glup nacin si ponovo cosica, pisca, uvukao u politikansko blato

вероватно зато што је аутор тог кљижевног дела вододелница политичког става у србији


docsumann docsumann 06:19 22.03.2013

Re: Мућкање

Све ово заједно нема везе са естетском проценом већ само са примитивизмом као суштином.


i tako ispade da je nemoguće kritikovati Ćosićev književni opus s estetsko-umjetničkog aspekta, jer, božemoj, to će uvijek biti tumačeno na način na koji ga ti ovdje predstavljaš.


antioksidant antioksidant 08:03 22.03.2013

Re: Мућкање

freehand
i na veoma primitivan i glup nacin si ponovo cosica, pisca, uvukao u politikansko blato

вероватно зато што је аутор тог кљижевног дела вододелница политичког става у србији



па да пекинезер, коментарисање савамале од њега чини ту вододелницу
не звони прапорцима већ читај мало
с разумевањем дакако
freehand freehand 09:19 22.03.2013

Re: Мућкање

antioksidant
freehand
i na veoma primitivan i glup nacin si ponovo cosica, pisca, uvukao u politikansko blato

вероватно зато што је аутор тог кљижевног дела вододелница политичког става у србији



па да пекинезер, коментарисање савамале од њега чини ту вододелницу
не звони прапорцима већ читај мало
с разумевањем дакако

Dobro, lignjoslave, sve je ok. Nemoj da se uzbuđuješ, molim te.
Ako bi skoncentrisao to rudimentarne inteligencije možda bi shvatio da je citirano tvoje. I jedno i drugo.
Bez komentara.
Jer - šta bi se moglo komentarisati o predstavi u kojoj ljigavac sam sebi skače u otvor za hranjenje tvrdeći usput kako je neko glup?
antioksidant antioksidant 09:28 22.03.2013

Re: Мућкање

прво да ти се захвалим на редовном читању
нема вреднијег
штета само што не разумеш
оба цитата су моја
и ћосић јесте вододелница али га вододелницом чине коментари типа савамалиног
наравно, у кевтању то промиче
а ти ниси глуп, само си бесмислен и жељан пажње



а за даље зев зев за кев кев
savamala savamala 09:33 22.03.2013

Re: Мућкање

оба цитата су моја
и ћосић јесте вододелница али га вододелницом чине коментари типа савамалиног


Најискреније, немам појма о чему говориш. И, оно раније о некаквим увредама и политичком блату. То су неке, рекао бих, твоје фантазије и готово да нема никакве везе са оним што сам ја написао. Фокусирај се.
milisav68 milisav68 09:40 22.03.2013

Re: Мућкање

docsumann
i tako ispade da je nemoguće kritikovati Ćosićev književni opus s estetsko-umjetničkog aspekta, jer, božemoj, to će uvijek biti tumačeno na način na koji ga ti ovdje predstavljaš.

Klizav teren, a sve zbog ignorisanja konteksta vremena.

Pa tako možeš da čuješ da je Njegoš genocidni pisac, zbog podstrekivanja na istragu (uništavanje) poturica.

E sad, stavi sebe u ulogu roditelja, čije će dete dati odgovor na pitanje o čitanju recimo "Gorskog vjenca" - "Jesam, na žalost".

Da li bi bio ponosan ili bi mu objasnio da je tada bilo drugačije vreme.

Velika je razlika izmedju odgovora - "Jesam, na žalost", i "Jesam, i ne svidja mi se" (delo).
antioksidant antioksidant 09:44 22.03.2013

Re: Мућкање

savamala
оба цитата су моја
и ћосић јесте вододелница али га вододелницом чине коментари типа савамалиног


Најискреније, немам појма о чему говориш. И, оно раније о некаквим увредама и политичком блату. То су неке, рекао бих, твоје фантазије и готово да нема никакве везе са оним што сам ја написао. Фокусирај се.

могуће је да погрешно читам али ти си од коментара "на жалост, читао сам корене" направио "примитивни испад". ниси ни покушао да ту изјаву тумачиш као став према књижевном делу већ си га тумачио као политички став. а такав твој приступ (сваки коментар о ћосићевом делу је политички коментар) увлачи писца ћосића у блато политичке расправе (а у крајњем салду он постаје лакмус папир, како каже док или вододелница политичке сцене у србији).
freehand freehand 09:46 22.03.2013

Re: Мућкање

штета само што не разумеш
оба цитата су моја
и ћосић јесте вододелница али га вододелницом чине коментари типа савамалиног

Kako odgovoriti nekom ko u svakom svom komentaru tvrdi jedno a onda u zagradi i suprotno? Vrlo osebujan stil, priznajem.
Ali ok je to za karakter sa toliko mašte.
Nekad sam stvarno mislio da si ti kao ona mala uljava i pogana banatska kera koja se sakrije u ajnforu pa s leđa kidiše na nogavicu.
Al jok, more, samo bezubi lignjoslav koji ne ume ni metaforu da smisli, nego pokušava da okrene ono što mu je davno rečeno.
Problem je samo što ono što si napisao stoji i dalje tu, na ovoj strani, kao i ono što je napisao/la savamala. A ne verujem da ćeš uspeti da iskmečiš da se i ovo obriše, kao kraljeva kiparska afera...

I sad još pokušava da izigrava Krkara?!

antioksidant antioksidant 09:47 22.03.2013

Re: Мућкање

Velika je razlika izmedju odgovora - "Jesam, na žalost", i "Jesam, i ne svidja mi se" (delo).

"јесам, на жалост" може значити и "јесам, губио сам време"
на крају се све сведе ан велики комуникацијски шум. свако ишчитава оно што одговара његовом првобитном ставу.
штета
а ово
Pa tako možeš da čuješ da je Njegoš genocidni pisac, zbog podstrekivanja na istragu (uništavanje) poturica.

је једна од жешћих глупости последњих деценија
читати књижевно дело ван разумевања контекста у коме је настало је веома глупо (ако ништа друго)
antioksidant antioksidant 10:00 22.03.2013

Re: Мућкање

kao kraljeva kiparska afera...

хајде још мало да ти нахраним потребу за пажњом, пошто се око овога вртиш већ неко време. "петар је први рат провео на кипру"
то сам написао. кипар уместо крфа. а ти сад пробај да се сетиш који петар је био краљ србије за време првог рата. верујем да те је збунило то што је тема расправе била колико година је имао де гол и петар за време другог рата (па ти је промакло да је у питању петар други, за разлику од петра првог), како је тему видео блоговатељ, тј да ли у краљевске обавезе спада и солидарност са својим народом, о чему сам писао ја. па сам тако поменуо и деду петра другог, који се исто звао петар (врло чудно зар не) а који је са народом коме је био краљ прошао и албанску голготу и ратне године на крфу.
(не на кипру наравно али ти сопствено кевтање градиш око тога да ја не знам где се повукла српска војска за време првог светског рата. ако то стварно верујеш уживај у звуку који производиш. наравно, уживај и ако не верујеш већ кевћеш само ради онаније)
и да, никоме нисам тражио било шта да брише. ја сам свој коментар избрисао јер је било бесмислено да се настављам са блоговатељом кад је било евидентно да причамо о различитим стварима а било ми је криво што сам допустио себи да му кажем да лупета (јер је непотребно проверавао на гуглу колико година су имали де гол и петар други карађорђевић, што никакве везе са обавезама монарха нема али... )
а сад коначно поздрав, а ти настави
savamala savamala 10:04 22.03.2013

Re: Мућкање

могуће је да погрешно читам али ти си од коментара "на жалост, читао сам корене" направио "примитивни испад".


Не знам какви мотиви те гоне да ме убеђујеш да ниси способан да разумеш најједноставније ствари.
Не ради се о изјави клинца, већ о одушевљењу и подршци које мајка исказује оваквој изјави. Чак и када би апстраховали ову ситуацију ван било каквог политичког контекста, да се, на пример, ради о књизи неког страног аутора без икакве везе са нашом политиком и стањем, опет би било страшно да је некој мајци драго што је њен син ”на жалост” прочитао књигу.
Међутим, и ти и сви други који су читали овај блог знају да се ради о политичком ставу мајке према Ћосићу и да јој је само зато драго јер је њен син изјавио да је књигу ”на жалост” прочитао. Мада, она нема благог појма зашто јој Ћосић смета, а још мање то зна ожалошћени син, ето, уприличила јој се срећа задовољног родитеља.
Како год било, примитивизам је термин који најбоље осликава целу ову причу.
freehand freehand 10:10 22.03.2013

Re: Мућкање

то сам написао. кипар уместо крфа. а ти сад пробај да се сетиш који петар је био краљ србије за време првог рата. верујем да те је збунило то што је тема расправе била колико година је имао де гол и петар за време другог рата (па ти је промакло да је у питању петар други, за разлику од петра првог), како је тему видео блоговатељ, тј да ли у краљевске обавезе спада и солидарност са својим народом, о чему сам писао ја. па сам тако поменуо и деду петра другог, који се исто звао петар (врло чудно зар не) а који је са народом коме је био краљ прошао и албанску голготу и ратне године на крфу.

Dakle, to si napisao ali to su ti amputiraliu?!
I onda ti ne znaš na kog Petra ja mislim ali si sigurna da mislim na pogrešnog.
E do moego. Znaš, na kojeg god da mislim - znam da je u toku Prvog rata samo JEDAN od njih bio kralj. A da nijedan nije bio na Kipru.
Lignjoslave, počeli su pipci da ti lelujaju, i počeo si da svetlucaš, da ti kažem
Smiri se malo, pobogu. ovo je samo internet.
Eto, možeš i ti da izgravaš nabrijanu dogu/intelektualca.
Nego ti ne ide nešto.
milisav68 milisav68 10:15 22.03.2013

Re: Мућкање

antioksidant

"јесам, на жалост" може значити и "јесам, губио сам време"

Pa može, ako se oko stvaraoca dela ne "lome koplja" iz političkih razloga, i gde postoje predrasude.

Da je na primer u pitanju "Rat i mir", tu ne bi bilo nejasnoća.
antioksidant antioksidant 10:17 22.03.2013

Re: Мућкање

Не знам какви мотиви те гоне да ме убеђујеш да ниси способан да разумеш најједноставније ствари.

:)
пуне штенаре оних који ће ти потписати да сам неспособан и за још много тога.
ок, савамала, разумем шта желиш рећи (уложио сам баш велики напор, истина) али мишљења сам (био) да је твој коментар експлицитнији у позиционирању ћосића само као политичке фигуре уз занемаривање књижевника, зато сам ти и написао коментар. мислим да смо разменили све могуће аргументе на овој теми. поздрав, одох у шетњу по сунцу :)
antioksidant antioksidant 10:18 22.03.2013

Re: Мућкање

Da je na primer u pitanju "Rat i mir", tu ne bi bilo nejasnoća.

docsumann docsumann 15:26 22.03.2013

Re: Мућкање

milisav68
docsumann
i tako ispade da je nemoguće kritikovati Ćosićev književni opus s estetsko-umjetničkog aspekta, jer, božemoj, to će uvijek biti tumačeno na način na koji ga ti ovdje predstavljaš.

Klizav teren, a sve zbog ignorisanja konteksta vremena.

Pa tako možeš da čuješ da je Njegoš genocidni pisac, zbog podstrekivanja na istragu (uništavanje) poturica.

E sad, stavi sebe u ulogu roditelja, čije će dete dati odgovor na pitanje o čitanju recimo "Gorskog vjenca" - "Jesam, na žalost".

Da li bi bio ponosan ili bi mu objasnio da je tada bilo drugačije vreme.

Velika je razlika izmedju odgovora - "Jesam, na žalost", i "Jesam, i ne svidja mi se" (delo).


ne mislim da je kontekst istorijskog trenutka i vremenske distance presudan za ovo razmatranje. ne pričamo o Ćosoćevoj ideologiji i uvjerenjima, ni iz rane ni iz pozne književničke faze.
govorimo o dopadanju i nedopadanju.

e, Dunjinom sinu se nisu dopali Korjeni i on je to otvoreno rekao svojoj nastavnici .
nije rekao da je tema kojom se bavi roman prevaziđena, niti da je pogrešno sagledana. just – I don't like it.
a razlika između "jesam, na žalost", i "jesam, i ne svidja mi se" je samo u karakternim nijansama osobe koja iznosi taj (vrijednosno ekvivalentni sud) sud.
ovo pod (a) su riječi vickaste osobe, dok ove pod (b) pripadaju nekoj suzdržanijoj.

ovo sa hipotetičkim postavljanjem mene u ulozi oca nije baš najadekvatnije.
pravilno uspostavljena paralela bi bila da sam ja otac kojem se takođe ne dopada Gorski Vijenac kao ni mom dijetetu. ostavljam otvorenom mogućnost da nam se ne dopada iz različitih razloga.
a u slučaju koji ti spominješ, uopšte ne bih ni iznosio javno mišljenje svoga djeteta, mislim ne bih ni ovako, a i nisam otac
u "slučaju" Dunja i njezin sin došlo je do poklapanja sudova i ona je ponosna na svoje dijete. skroz jednostavno.
i, sad – šta je tu sporno? sa istorijskog, političkog, estetskog ili bilo kog drugog aspekta.


P.S. lično sam veoma kritičan prema tom dijelu Gorskog Vijenca o kojem govoriš (istraga poturica) iako držim Njegoša za vrsnog pjesnika, jednog od najvećih kojeg smo imali (ko god da smo).
mislim, ni prema kome ne treba gajiti bezrezervno oduševljenje. Njegoševo dijelo se može poštovati i sa "zadrškom" iliti ogradom.
a da je i prije 110 godina bilo Crnogoraca koji su slično mislili o pomenutoj epizodi Gorskog vijenca – link, kao dokaz.
docsumann docsumann 15:48 22.03.2013

Re: Мућкање

Како год било, примитивизам је термин који најбоље осликава целу ову причу.


ispadoh sad nekakav Dunjin advokat, mada mislim da prije svega branim princip.

mnogo predrasudničkog učitavanja i projektovanog iščitavanja u tvojim kometarima.

prije svega u kom djelu vidiš njeno oduševljavanje sinovljevom izjavom. da si rekao da se ponosi njome, ok, ovako - bzv.

да се, на пример, ради о књизи неког страног аутора без икакве везе са нашом политиком и стањем, опет би било страшно да је некој мајци драго што је њен син ”на жалост” прочитао књигу.


ovo tek ne razumjem. majci je drago jer smatra da joj sin ima ukusa. čak i da AD nema nekakav posebno izgrađen sistem vrijednovanja umjetnosti (a svak ko je poznaje, i samo onoliko koliko to blog na neviđeno dopušta, će ti reći da stvari stoje posve drugačije), taj sud je nesporan jer je ličan. i uopšte, ukus svakog od nas je stvar za ličnu upotrebu.
u komunikaciji sa drugima on nam služi da pronađemo osobe sličnog senzibiliteta, da se sami identifikujemo i da indetifikujemo druge u kultrurološkom smislu.

a cijenim da je sasvim jasno da je knjiga (na žalost) pročitana jer program lektire to zahtjeva

Мада, она нема благог појма зашто јој Ћосић смета


e, ovo je npr. po meni grubo i primitivno podcjenjivanje nečijih intelektualnih mogućnosti i to samo na osnovu toga što ne djeli tvoj model vrijednosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:20 22.03.2013

Re: Мућкање

prije svega u kom djelu vidiš njeno oduševljavanje sinovljevom izjavom


Da li je stvarno moguće da to, oduševljavanje izjavom, ili u najmanju ruku njeno odobravanje, tebi promiče?

Niti osuđujem niti odobravam to oduševljavanje samo mi se čini da je ono prilično vidljivo.
savamala savamala 16:28 22.03.2013

Re: Мућкање

e, ovo je npr. po meni


Сјаши. Досадан си већ.
docsumann docsumann 17:01 22.03.2013

Re: Мућкање

savamala
e, ovo je npr. po meni


Сјаши. Досадан си већ.


izvini, nisam ni primjetio da sam odozgo.
docsumann docsumann 17:02 22.03.2013

Re: Мућкање

hoochie coochie man
prije svega u kom djelu vidiš njeno oduševljavanje sinovljevom izjavom


Da li je stvarno moguće da to, oduševljavanje izjavom, ili u najmanju ruku njeno odobravanje, tebi promiče?

Niti osuđujem niti odobravam to oduševljavanje samo mi se čini da je ono prilično vidljivo.


pa ja i rekoh da se ona ponosi tom izjavom:

prije svega u kom djelu vidiš njeno oduševljavanje sinovljevom izjavom. da si rekao da se ponosi njome, ok, ovako - bzv.


ne znam otkud vidiš to promicanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:18 22.03.2013

Re: Мућкање

ne znam otkud vidiš to promicanje.


Moja greška, praštaj!

Da ne cepidlačim sad oko razlike između ponosti se i oduševljavati se, kako bih se vadio :)

Mislio sam da ne vidiš ni jedno ni drugo, i zeznuo se..
Jeste, kriv sam, jeo sam g.....
docsumann docsumann 17:22 22.03.2013

Re: Мућкање

ma znam da si ti principijelan i objektivan polemičar (kao što vidiš ), pa mi bilo čudno.

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:27 22.03.2013

Re: Мућкање

Još samo da uvežbam pažljivo čitanje i nebo je granica :)

Nije lako priznati grešku,
al nije ni teško jbt :)
milisav68 milisav68 17:53 22.03.2013

Re: Мућкање

docsumann

u "slučaju" Dunja i njezin sin došlo je do poklapanja sudova i ona je ponosna na svoje dijete. skroz jednostavno.
i, sad – šta je tu sporno?

Pa sporno je što ga Dunja naziva "kobricom", pa samim tim i komentar sina dobija drugačiji prizvuk.

Zato sam i naveo primer Njegoša i podstrekivanja genocida.
mislim, ni prema kome ne treba gajiti bezrezervno oduševljenje.

Ma naravno, nisu meni ni Dobrica, ni Njegoš iz oka ispali (pa da se nešto vredjam), već samo pričam o principu i razumevanju konteksta vremena (kao kad moja ćerka od šest godina, ne može da shvati da nije bilo kompjutera kad sam ja bio mali ).
docsumann docsumann 18:07 22.03.2013

Re: Мућкање

Pa sporno je što ga Dunja naziva "kobricom", pa samim tim i komentar sina dobija drugačiji prizvuk.


misliš komentar sinovljevog komentara. da, tu se slažem.

ali zar nije moguća i situacija da nekog ne poštuješ ni kao pisca ni kao javnu (političku) ličnost, a da se to dvoje nužno ne mješaju?
mislim, kao što su moguće kombinacija poštovanja & nepoštovanja, odnosno nepoštovanja & poštovanja.

milisav68 milisav68 19:25 22.03.2013

Re: Мућкање

docsumann

misliš komentar sinovljevog komentara.

Da.
ali zar nije moguća i situacija da nekog ne poštuješ ni kao pisca ni kao javnu (političku) ličnost, a da se to dvoje nužno ne mješaju?

Pa jeste, ali kao što rekoh - klizav teren.

Jedno je kad pričaš viceve o Muji i Hasi radi vica, a sasvim drugo kad hoćeš (kao neki nacionalista) da istakneš da su glupi jer su balije.


docsumann docsumann 00:35 23.03.2013

Re: Мућкање

Pa jeste, ali kao što rekoh - klizav teren.


na klizav teren samo pripit izlaziti ...
little_radojica little_radojica 17:06 20.03.2013

Бог

Био сам можда пети разред кад сам читао нешто од Бранка Ћопића, не могу да се сетим имена књиге, сећам се да је на мене то оставило невероватно јак утисак. Доживљаји деде и унука, о томе се радило, може ли то бити баш та "Башта сљезове боје"? Шта год да је, морам још једном прочитати... И касније ми никад није било јасно како је неко ко је имао такав смисао за хумор могао овај свет да схвати тако озбиљно...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:40 20.03.2013

Re: Бог

И касније ми никад није било јасно како је неко ко је имао такав смисао за хумор могао овај свет да схвати тако озбиљно...

Humor je jako ozbiljna stvar.
A, Ćopić je bio ozbiljno dobar pisac.
Na žalost izgleda da je video dalje no što je mogao da podnese.
freehand freehand 18:17 20.03.2013

Skok

Njegov skok sa Brankovog mosta u ponedeljak, 26. marta 1984. kao da je nagovestio ono što nas čeka: novokomponovani vođa, ratovi, sankcije, beda, pljačka društvene imovine, ratni huškači i ratni profiteri...

Znaš, Filipe - Ćopić sa mosta nije skočio zbog svojih vizija, nego zbog realnosti.
Tadašnje.
Kao što u "Gluvom barutu" nije opisivao budućnost, nego stvarnu prošlost. Bez humora.
Pa ti je ovo večno podmetanje potpuno deplasirano, kao i obično kad se zaletiš u tumačenje svega i svačega iz svoje betonirane perspektive.

Napomena
: na sugestiju Fijumauoa Ćosić prepravljeno u Ćopić.
Mada mislim da se Filipu i Krkaru verzija sa Ćosićem u hladnoj Savi više dopadala.
NNN NNN 19:52 20.03.2013

hyperrealism

freehand
Njegov skok sa Brankovog mosta u ponedeljak, 26. marta 1984. kao da je nagovestio ono što nas čeka: novokomponovani vođa, ratovi, sankcije, beda, pljačka društvene imovine, ratni huškači i ratni profiteri...

Znaš, Filipe - Ćosić sa mosta nije skočio zbog svojih vizija, nego zbog realnosti.
Tadašnje.
Kao što u "Gluvom barutu" nije opisivao budućnost, nego stvarnu prošlost. Bez humora.
Pa ti je ovo večno podmetanje potpuno deplasirano, kao i obično kad se zaletiš u tumačenje svega i svačega iz svoje betonirane perspektive.

Suviše ti je ozbiljan komentar za ovaj tekst
fijumau fijumau 00:14 21.03.2013

Re: Skok

Znaš, Filipe - Ćosić sa mosta nije skočio zbog svojih vizija, nego zbog realnosti.

Znaš, Freehande, Ćosić uopšte i nije skočio sa mosta... za sad.
freehand freehand 00:18 21.03.2013

Re: Skok

fijumau
Znaš, Filipe - Ćosić sa mosta nije skočio zbog svojih vizija, nego zbog realnosti.

Znaš, Freehande, Ćosić uopšte i nije skočio sa mosta... za sad.

Ouć!
Buć!
Pardoniram, hitam da ispravim!
Mada, siguran sam - Dobrica bi tu izdominirao jednu lastu ko u moravske virove.
fijumau fijumau 01:34 21.03.2013

Re: Skok

freehand
Mada mislim da se Filipu i Krkaru verzija sa Ćosićem u hladnoj Savi više dopadala.

Sudeci po broju preporuka, izgleda da nisu jedini koji bi preferirali tu verziju
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:47 20.03.2013

pro et contra

Da bi čovek bio za Ćopića ne mora da bude protiv bilo koga...mislim da je taj diskurs po kome mora, malo problematičan, u civilizacijskom smislu.
milivoje_bg milivoje_bg 21:09 20.03.2013

Re: pro et contra

Nebojsa Krstic
Da bi čovek bio za Ćopića ne mora da bude protiv bilo koga...mislim da je taj diskurs po kome mora, malo problematičan, u civilizacijskom smislu.

Коректно !
nsarski nsarski 21:14 20.03.2013

Re: pro et contra

Nebojsa Krstic
Da bi čovek bio za Ćopića ne mora da bude protiv bilo koga...mislim da je taj diskurs po kome mora, malo problematičan, u civilizacijskom smislu.


Bas tako.
Ali, kako bi onda Filip srocio ovaj svoj dovitljivi naslov?! On je aforisticar, pobogu. Cunning linguist.
Sve za dobru parolu, kazem ja.
krkar krkar 22:00 20.03.2013

Re: pro et contra

Da bi čovek bio za Ćopića ne mora da bude protiv bilo koga...mislim da je taj diskurs po kome mora, malo problematičan, u civilizacijskom smislu.


Mislim da je hteo da kaže - ali nije umeo da razvije prostoproširenu rečen'cu, aforističar je to - da bi bilo mnogo bolje da je Ćopić popularan koliko Ćosić ili i više.

Sa čime bih se svakako složio ako Branko ne bi morao da bude žtrtva one metodologije i tehnike popularnosti koja je od Dobrice napravila Velemudraca NaciJonalnoga.

Nego samo: čitajte deco (i ljudi) - odlično je!

Zadnje vreme došlo kad ja branim Filipa, pupupu
hajkula1 hajkula1 00:19 21.03.2013

Re: pro et contra

Nebojsa Krstic
Da bi čovek bio za Ćopića ne mora da bude protiv bilo koga...mislim da je taj diskurs po kome mora, malo problematičan, u civilizacijskom smislu.


Bez tog malo.

dr.wagner dr.wagner 21:05 20.03.2013

Hrvatski jezik uber alles

... večer

-Prije par godina Ćopić je pobjedio jezične čistunce u "Lijepoj mojoj" ...
, a "Ježeva kućica" se ponovo našla u školskim čitankama
(u tom odmaku od gluposti , zasluge je imao i izvjesni Ivo , koji je neslavno
završio , a tada je bio premijer)

-Što se tiče Dobrice Ćosića , u Hrvatskoj je njegov najveći obožavtelj bio moj
pokojni susjed Franjo T....
-Prije par mjeseci Srđa Popović , koji je bio 70-ih advokat FT-a ... spomenuo je
da se FT uvijek nadao kako on njegove prepametne umotvorine prenosi Dobrici , jer
eto , njih dvojca se fantastično kuže ...
... iako , ako se bolje analizira , u dogovoru Dobrice i Franje , Hrvatska je
dobila nazad Prevlaku ... uvažavanje je izgleda bilo obostrano ....

-Baš sam zakomplicirao ... želio sam samo kazati kako svi "vaši" pisci i
pjesnici , imaju obožavatelje i ovdje ...

Wagner
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 20.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

iako , ako se bolje analizira , u dogovoru Dobrice i Franje , Hrvatska je
dobila nazad Prevlaku ... uvažavanje je izgleda bilo obostrano .


Pa kužili su se oni i ranije
Recimo Odbor za odbranu slobode misli i izražavanja, koji je nastao na inicijativu Dobrice Ćosića, se svojevremeno zalagao i za slobodu izražavanja i Tuđmana između ostalih (Paraga, Izetbegović......)

Stvarno, malo se na blogu piše o tom odboru?
hajkula1 hajkula1 00:21 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

... iako , ako se bolje analizira , u dogovoru Dobrice i Franje , Hrvatska je
dobila nazad Prevlaku ... uvažavanje je izgleda bilo obostrano ....


Ne sećam se da je bilo tako. Tu su Crnogorci prelomili.
dr.wagner dr.wagner 10:24 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

.... jutro

hajkula1
Ne sećam se da je bilo tako. Tu su Crnogorci prelomili.


-Hm ... mislim da se tada nije odlučivalo u Titogradu ...
... pa zar vam oni onda nisu bili nešto poput kolonije ?


W
freehand freehand 10:27 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

dr.wagner
.... jutro

hajkula1
Ne sećam se da je bilo tako. Tu su Crnogorci prelomili.


-Hm ... mislim da se tada nije odlučivalo u Titogradu ...
... pa zar vam oni onda nisu bili nešto poput kolonije ?


W

Sad, doktore, ko je tu kome kolonija - dosta je diskutabilno pitanje.
westvleteren westvleteren 10:51 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

mislim da se tada nije odlučivalo u Titogradu


Odlucivalo se u crnogorskoj koloniji Beogradu.
dr.wagner dr.wagner 12:00 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

Pozdrav F i W

freehand

Sad, doktore, ko je tu kome kolonija - dosta je diskutabilno pitanje.


-Ne znam ... ovdje su neki "viđeniji" Crnogorci tih godina (90-ih) koji
su bili u "progonstvu" , ... tvrdili nešto slično na tu temu ...

westvleteren
Odlucivalo se u crnogorskoj koloniji Beogradu.


-Pa nije valjda da vi njih doživljavate kao mi Hercegovce ???


W
tasadebeli tasadebeli 12:08 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

freehand
dr.wagner
.... jutro

hajkula1
Ne sećam se da je bilo tako. Tu su Crnogorci prelomili.


-Hm ... mislim da se tada nije odlučivalo u Titogradu ...
... pa zar vam oni onda nisu bili nešto poput kolonije ?


W

Sad, doktore, ko je tu kome kolonija - dosta je diskutabilno pitanje.


Како препознати Црногорца у Београду? Само изађеш насред Теразија и викнеш:"Директоре!" Ко се одазове на позив, Црногорац је...
freehand freehand 12:13 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

-Ne znam ... ovdje su neki "viđeniji" Crnogorci tih godina (90-ih) koji
su bili u "progonstvu" , ... tvrdili nešto slično na tu temu ...

Što su u Zagrebu "viđeniji" to sam vam ja zahvalniji na gostoprimstvu koje ste im ukazali.
Mada, kao duševan čovek i dobar komšija saučestvujem sa vama.
dr.wagner dr.wagner 13:49 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

freehand
Što su u Zagrebu "viđeniji" to sam vam ja zahvalniji na gostoprimstvu koje ste im ukazali.Mada, kao duševan čovek i dobar komšija saučestvujem sa vama.


-Ma nema njih više ovdje ... vratili su nazad u CG nakon svega ...
... onako , kao deGol iz Londona ...

W
savamala savamala 14:00 21.03.2013

Re: Hrvatski jezik uber alles

-Ma nema njih više ovdje ... vratili su nazad u CG nakon svega ...
... onako , kao deGol iz Londona ...


Какав Лондон, такав и деГол.
anfieldroad anfieldroad 21:49 20.03.2013

mislim da sam razumeo (?)

Iako nikad nisam bio neki ljubitelj Copiceve knjizevnosti secam se njegovog toplog i prijatnog lika dok se setao Tasmajdanom. Iz nekih ljudi dobrota prosto zraci. Ne znam prave razloge za skok sa mosta, ali verujem da je bio suvise nevin i dobar za ovaj svet.
Mozda se tu krije tajna naslova ovog bloga.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:24 20.03.2013

Poetika i metafore Ćopića

Naslov bloga je izraz mog intimnog izbora, epilog one poetike i onih literarnih metafora koje su mene, kao delića generacija iz pedesetih i šezdesetih, životno odredile, intelektualno cementirale, duhovno uzdigle...

Da se poslužim odlomkom iz "Bašte sljezove boje": "...Prije nego me odvedu žurim da ispričam zlatnu bajku o ljudima. Njeno su mi sjeme posijali u srce još u djetinjstvu i ono bez prestanka niče, cvjeta i obnavlja se.“
anfieldroad anfieldroad 23:09 20.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

To je naravno- OK i nije sporno. Probao sam samo da shvatim sta povezuje ta dva coveka osim cinjenice da su obojica pisci iz citanki naseg detinjstva. I slazem se, NISTA ! Nebo i zemlja. Licno nisam kao pisce voleo ni jednog ni drugog. Sto je nebitno, narafski. Iz tog doba dragi su mi Ljuba Vrapce, Bora Cosic i realno, niko vise.
A o Cosicu (Dobrici-ne Bori) kao politickom i moralnom lideru mnogih generacija sve najgore potpisujem.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:24 20.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

Tih godina, šezdesetih i sedamdesetih, tražili smo se, i kao individue i kao generacija. Čitali smo različite pisce, bilo u lektiri ili na svoju ruku, prema afinitetima.

Pomenuću detalj kao ilustraciju: tokom gimnazijskog školovanja jedan od mojih najboljih drugara bio je opsednut Bobom Dilanom. Zahvaljujući njemu, mnogi od nas su slušali Dilanove ploče, prevodili njegove tekstove i tako sazrevali. Meni je, međutim, tih godina više značio i pomagao Nil Jang i njegove pesme.

Jang, a ne Dilan!
freehand freehand 23:42 20.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

Filip Mladenović
Tih godina, šezdesetih, tražili smo se, i kao individue i kao generacija. Čitali smo različite pisce, bilo u lektiri ili na svoju ruku, prema afinitetima.

Pomenuću detalj kao ilustraciju: tokom gimnazijskog školovanja jedan od mojih najboljih drugara bio je opsednut Bobom Dilanom. Zahvaljujući njemu, mnogi od nas su slušali Dilanove ploče, prevodili njegove tekstove i tako sazrevali. Meni je, međutim, tih godina više značio i pomagao Nil Jang i njegove pesme.

Jang, a ne Dilan!

A između Đoke i Mikija tvoj izbor je... Ma divlji sjaj u očima, ono bacanje sakoa u publiku, dubina osećanja i revolucionarni zanos u tekstu "Dirlada" su presudili!
Filipe, ti si ĐOKISTA!
savamala savamala 23:46 20.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

A između Đoke i Mikija tvoj izbor je..


Нису њих двојица били подела. Зар није Крунослав Кићо Слабинац био конкурент Микију Ј.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:50 20.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

Đorđe Marjanović je bio car šezdesetih. Da bi krajem sedamdesetih presto morao da ustupi Zdravku Čoliću!
savamala savamala 23:53 20.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

Đorđe Marjanović je bio car šezdesetih. Da bi krajem sedamdesetih presto morao da ustupi Zdravku Čoliću!


Тачно тако. Да би, крајем прве деценије 21. века и он морао да абдицира у корист гигамега звезде Филипа Младеновића.
myredneckself myredneckself 23:56 20.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

savamala
A između Đoke i Mikija tvoj izbor je..


Нису њих двојица били подела. Зар није Крунослав Кићо Слабинац био конкурент Микију Ј.

Mislim Vice Vukov, ali nisam sigurna.
freehand freehand 23:58 20.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

myredneckself
savamala
A između Đoke i Mikija tvoj izbor je..


Нису њих двојица били подела. Зар није Крунослав Кићо Слабинац био конкурент Микију Ј.

Mislim Vice Vukov, ali nisam sigurna.

Zlatko Golubović.
A Nevena se ložila na Miša Kovača.
savamala savamala 00:02 21.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

Mislim Vice Vukov, ali nisam sigurna.


Да, да, њега сам заборавио. Он је, мерено данашњим мерилима, био ”претеча демократских промена” па су га склонили из медија.
savamala savamala 00:04 21.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

A Nevena se ložila na Miša Kovača.


Мислим да се поменути господин данас зове Анте Мишо Ковач. И, то је ваљда некаква последица демократских промена.
expolicajac expolicajac 00:23 21.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

savamala
Mislim Vice Vukov, ali nisam sigurna.


Да, да, њега сам заборавио. Он је, мерено данашњим мерилима, био ”претеча демократских промена” па су га склонили из медија.

Tada ti nije smetalo što su ga sklonili oni UDBAŠI. Jebi ga tada nismo bili u demokratiji.
blogovatelj blogovatelj 05:36 21.03.2013

Re: Poetika i metafore Ćopića

Tada ti nije smetalo što su ga sklonili oni UDBAŠI. Jebi ga tada nismo bili u demokratiji.


Ma nije to UDBA radila.
Reko Krkar na blogu pre neki dan. Znači da nije.
nurudin nurudin 23:48 20.03.2013

“Crni su im konji, crne potkovice.”

Pišem, dragi moj Zijo, a nisam siguran da i mene, jednom, ne čeka sličan kraj u ovome svijetu po kome još putuje kuga s kosom.


Ovo mi je uvek prva asocijacija na Branka Ćopića:

Svak se brani svojim oružjem, a još uvijek nije iskovana sablja koja može sjeći naše mjesečine, nasmijane zore i tužne sutone.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:17 21.03.2013

Istorijska nepravda prema Ćopiću!

U rodnom selu Branka Ćopića, Hašanima, još uvek nije obnovljena njegova rodna kuća!

Selo Hašani nalazi se u najzapadnijem delu Republike Srpske, opština Krupa na Uni. Smešteno je u dolini reke Japre i celom površinom graniči se sa Federacijom BiH.
Pre izbijanja ratnih sukoba u Bosni selo Hašani je imalo 137 domaćinstava sa oko 470 stanovnika, koje se uglavnom bavilo poljoprivredom i stočarstvom. U toku ratnih sukoba uništen je veći deo stambenog fonda na području sela, kao i spomen škola književnika Branka Ćopića sa svim vrednostima, kao i pripremljenim eksponatima za spomen sobu.

Danas je rodno selo Branka Ćopića, smešteno 11 kilometara duboko u brdu ispod planine Grmeč, odsečeno od civilizacije i nezasluženo zaboravljeno od svih. Ćopićevu rodnu kuću odavno je već nagrizao zub vremena i od nje se sada naziru samo zidine.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:01 21.03.2013

Re: Istorijska nepravda prema Ćopiću!

Ima jedna anegdota:

Posle rata Ćopić pisao neke novinske članke zbog koji je imao problema u partiji.
Požali se se Andriću.
Ovaj mu kaže:" Greška je što pišete za novine...pišite knjige, njih niko ne čita."
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:15 21.03.2013

Re: Istorijska nepravda prema Ćopiću!

Branko Ćopić je baš nadrljao 1950, kada je u "Književnim novinama" objavio satiru "Jeretička priča". Bila je to prva satira u FNRJ na račun nove klase, koja se uselila u vile tzv. klasnih neprijatelja.
Ironijom sudbine, jedan od partijskih kritičara ove i još nekoliko satiričnih priča Branka Ćopića bio je - Milovan Đilas. On je u nekoliko nastavaka u "Borbi", oktobra 1950, u člancima bez potpisa javno isprozivao Ćopića, nazvavši njegove satire "prljavim pamfletima".
Nakon ovog gorkog suočavanja sa novom "realnošću", Branko Ćopić je prestao da se bavi satirom.
O svemu ovome sjajnu knjigu je objavio novinar Vladimir Bunjac 1984. godine, pod nazivom "Jeretički Ćopić", izd. "Narodna knjiga".
benevolent benevolent 07:28 21.03.2013

Re: Istorijska nepravda prema Ćopiću!

Писцима је најјачи мотив да оплету по менталитету народа одакле су кренули у свет. Зато се Бранко Ћопић никад није враћао у Хашане и Крајину, јер би га тамо дочекао на крв и нож неки Будалетина Нурсаћ. Није хтео ни Михајло Лалић у Црну Гору, јер је разоткрио најниже пориве и страсти у хајкачком менталитету. Једино је Александар Тишма осликавао малограђанштину и подлост са лица места из увек подводног Новог Засада.
О Ћосићу више говоре његова (не)дела од набацаних речи којих је било у изобиљу.
freehand freehand 09:52 21.03.2013

Re: Istorijska nepravda prema Ćopiću!

Зато се Бранко Ћопић никад није враћао у Хашане и Крајину, јер би га тамо дочекао на крв и нож неки Будалетина Нурсаћ.

Odakle ti znaš zašto se neko ko je sa toliko ljubavi opisao svoj zavičaj u njega nije (ako nije) vraćao? I kakav lumen može Nikoletinu Bursaća, takvog kakvim ga je Ćopić načinio nazvati budaletinom?
Fascinantan je, inače, ovaj metod kojim se postavi kvaizideološka teza (idiotološka, pre) pa se njoj upodobljavaju istorija i ljudi.
tasadebeli tasadebeli 12:50 21.03.2013

Re: Istorijska nepravda prema Ćopiću!

Filip Mladenović
Branko Ćopić je baš nadrljao 1950,... Nakon ovog gorkog suočavanja sa novom "realnošću", Branko Ćopić je prestao da se bavi satirom.


Мала исправка, Филипе. Крајем педесетих (1958/1959.) мој матори је са групом људи основао издавачко предузеће Стожер као ГГ (група грађана јербо није било приватне својине у издаваштву). Поред неколико књига које су објавили (најпознатија од њих је била Пијанци иду дијагонално Либера Марконија), објављивали су и сатирични лист под називом Ветрењача.

Скоро три деценије касније (захваљујући Акиму Ђиласу, Миловановом рођеном брату, који је у тој издавачкој кући обављао посао коректора после свега што се читавој фамилији Ђилас дешавало због Миловановог дисидентства), добио сам на позајмицу за читање цео комплет Ветрењаче (15-20 бројева). У бројевима из 1959. прочитао сам и неке Ћопићеве, такође сатиричне, приче о црвеној буржоазији. И чудио сам се тој смелости Ћопића и издавачке куће јер се ипак ради о 1959. години.

Хтедох да кажем, није Ћопић баш потпуно престао да се бави сатиром после харанге коју је покренуо Милован Ђилас пре него што је и сам постао анфант терибл у титословенском социјалистичком рају...

П.С. - Колико сам чуо, многи наши писци, дисиденти и "дисиденти", дугују управо Ћосићу захвалност зато што се код тадашњих утицајних српских комуниста залагао за те непоћудне користећи свој партизанско-комунистички педигре и тако их спасавао много тежих животних судбина од оних које су стварно доживели. Изгледа да није ни тај Добрица баш толико црн.

Некако не волим када ми свет у којем живим представљају искључиво кроз визуру црно-бело. Ипак стваран свет око нас није каубојски филм са оним гуд гајз-бед гајз...

Не верујем да си ово заборавио?

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:26 21.03.2013

Re: Istorijska nepravda prema Ćopiću!

I sam Ćopić je u nekoliko razgovora sa Vladimirom Bunjcem izkazivao žaljenje što se više nije bavio satiričnim angažmanom nakon neugodnosti povodom "Jeretičke priče" publikovane avgusta 1950. godine.
Naravno da svet nije crno-beli niti crveno-beli. Ćopićevo pripovedanje jedna je od meni najbliskijih potvrda toga!
freehand freehand 17:05 21.03.2013

Re: Istorijska nepravda prema Ćopiću!

izkazivao

Filipe, Filipe...
Zar na blogu o jednom književniku, a protiv drugog književnika?
milivoje_bg milivoje_bg 21:19 21.03.2013

Re: Istorijska nepravda prema Ćopiću!

freehand
Зато се Бранко Ћопић никад није враћао у Хашане и Крајину, јер би га тамо дочекао на крв и нож неки Будалетина Нурсаћ.

Odakle ti znaš zašto se neko ko je sa toliko ljubavi opisao svoj zavičaj u njega nije (ako nije) vraćao? I kakav lumen može Nikoletinu Bursaća, takvog kakvim ga je Ćopić načinio nazvati budaletinom?
Fascinantan je, inače, ovaj metod kojim se postavi kvaizideološka teza (idiotološka, pre) pa se njoj upodobljavaju istorija i ljudi.

Слажем се !
angie01 angie01 11:27 21.03.2013

Branko Copic,

dobri cuvar naseg detinstva!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana