Na današnji dan| Život

Kultura sećanja

Inner Party RSS / 24.03.2015. u 21:52

Prvo je bila NATO agresija.

Sada je bombardovanje NATO.

Računam da će za nekoliko godina to biti NATO intervencija

Pa onda NATO akcija.

I onda samo muk.

 
A ne treba ni zaboraviti ni ćutati o svemu tome. Ne samo zato da se to ne bi ponovilo nama, već zato što se to zapravo već ponovilo - drugima! I to u mnogo gorem obliku!
 
NATO agresija je stvorila intervencionistički model koji je kasnije upotrebljen u Afganistanu, Iraku, Libiji, Siriji, a planiran je i za Iran i za još ko zna koju državu ...
 
Onda, je u zadnjih par godina je nastala i ta famozna islamska država i taj neki ISIS, kao direktna posledica rasturanja kakvog-takvog poretka u Iraku, Libiji i Siriji. Stvoreni su teroristi još gori i još svirepiji od već dovoljno zloglasne Al Kaide, iste one koju smo smatrali još gorom i još svirepijom od Talibana koji su bili strah i trepet devedesetih a koje smo smatrali još gorim od Mudžahedina koji su bili strah i trepet osamdesetih ...
 
Srbija je u poređenju sa svim gorenavedenim državama još dobro prošla, ali cela priča sa posledicama NATO agresije još uvek nije sasvim završena i ko zna šta nas još čeka a vezano je za južnu srpsku pokrajinu.
 
Zato treba ne samo održavati sećanje na NATO agresiju 1999. već je potrebno i širiti priču o katastofalnim posledicama svake unilateralne agresivne vojne akcije po ceo svet, po sve ljude na planeti.
 
E sad, tu ulazimo u problematiku sadašnjeg srpskog političkog rukovodstva koje bi da nas učlani u NATO (misleći valjda da je sasvim državnički smatrati da je bolje biti sa onim koji bije nego jednog dana ponovo postati žrtva onog koji bije),  kao i problematiku korumpiranih medija i korumpiranog NGO sektora i pojedinaca koji su iz političkih ili finansijskih razloga uvek spremni da zažmure na jedno ili oba oka i uspavljuju nas pričama o tome kako treba okrenuti novi list, gledati zajedničke interese i ići u budućnost ... 
 
Ne kažem da treba da budemo paćenici koji će doveka lamentirati nad svojom zlehudom sudbinom, ali prosto nemojmo dozvoliti da se ova tema ikada strpa pod tepih!  
 
 
PS
 
Je li ima neko ideju gde bi mogao da nabavim majicu sa natpisom
 
"Preživeo sam bombardovanje a sve što sam dobio je ovaj glupi stan u Beogradu."?
 
Pitam tu, za par likova koje znam ... 

 



Komentari (228)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

qqriq qqriq 21:56 24.03.2015

baš tako

qqriq qqriq 21:58 24.03.2015

Re: baš tako

..

vidim da je neko hteo da bude duhovit pa mi dao preporuku za dve tačkice.
al ok.
okačila sam bila ovde fotku




zato što je njeno ime Vučić neprestano godinama koristio, sve pljujući NATO i bombardovanje i EU i Zapad, i sve to.
ali, videla odmah potom da se vratio iz Beča i pomenuo Malu Milicu, ono u nizu, pa sam sama izbrisala komentar.
uvek me nervirala patetika kojom je izgovarao njeno ime.
baš preterivao, do upotrebe.

i da, još malo pa će taj muk, računam za dve do tri godine.
larisa_bg larisa_bg 22:18 24.03.2015

Re: baš tako

E sad, tu ulazimo u problematiku sadašnjeg srpskog političkog rukovodstva koje bi da nas učlani u NATO (misleći valjda da je sasvim državnički smatrati da je bolje biti sa onim koji bije nego jednog dana ponovo postati žrtva onog koji bije)


Oni su nas praktično već učlanili u NATO. Nešto me ni ovaj Lazanski nije baš utešio u tom smislu.
urbana_gerila urbana_gerila 22:20 24.03.2015

Re: baš tako

Preživeo sam bombardovanje a sve što sam dobio je ovaj glupi* stan u Beogradu


* ja jedva ar, toma dva
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 23:10 24.03.2015

Re: baš tako

Računam da će za nekoliko godina to biti NATO intervencija

Greska u računu. Meseci su pitanju.
inco inco 08:27 25.03.2015

Re: baš tako

qqriq
uvek me nervirala patetika kojom je izgovarao njeno ime.
baš preterivao, do upotrebe.


Meni je uvek siguran znak da neko hoće da prodaje svoje mudasto mišljenje za bubrežni intelekt, to kad neko pomene tu tragično stradalu devojčicu. 'ajd po strani to što je ona jedna od retkih žrtava NATO agresije za čiju smrt NATO nije direktno odgovoran (naš PVO se za to potrudio), nego njeno pominjanje znači:

1) Da onaj ko je pominje nije spreman da argumentovano diskutuje već odmah povlači emotivnu kartu.
2) Da je reč o nečoveku koji je u stanju da od mnogo poginulih (koliko poginule poštujemo govori i to što ni dan-danas ne znamo koliko je žrtava bombardovanja bilo), među kojima i dece (ako već hoće da se poziva na 'decu ti neću oprostiti') izdvoji jedan primer kao poster child za svoj neosnovani argument iz prve tačke.
3) Da naseda i propagira (i 15 godina kasnije) državnu propagandu osvedočenih krvoloka koji su za potrebe tačke jedan razvili tačku dva.

Ono što ljudi koji su tragično potrešeni (al' zamalo) tim jednim slučajem ne shvataju je da potenciranjem istog ostavljaju dovoljno prostora zagovornicima NATO agresije da upotrebe još 'validniji' kontraargument - bilo je mnogo 'Milica Rakić' koje su Srbi udesili i po Bosni i na Kosovu mnogo pre tog istog bombardovanja, i nema razloga da ih ne bi bilo još više da neko tamo nije rešio da se pokrene NATO kampanja (eto sledećeg termina sad kad su agresija i bombardovanje izvikani) protiv zemlje koja je na vlasti držala odgovorne za mnoge 'Milice Rakić' u okruženju.

Ne mož' da imaš jedno bez ovog drugog, a u tuči takvih logičkih pogreški uvek onaj ko ima samo jedan slučaj u svom emotivnom tobolcu završi slomljene labrnje.
qqriq qqriq 12:03 25.03.2015

Re: baš tako

Meni je uvek siguran znak da neko hoće da prodaje svoje mudasto mišljenje za bubrežni intelekt, to kad neko pomene tu tragično stradalu devojčicu.

Da, i meni, lepo si objasnio.
Jel vucko imao suze u očima ili ih se sad već manuo?
Nisam sinoć mogla da gledam paradu ponosa i bola.
Ali, sine, ipak me zaskočila round midnight Biserko. Koji je TO idiot, al najveći.
predatortz predatortz 12:05 25.03.2015

Re: baš tako

Ali, sine, ipak me zaskočila round midnight Biserko. Koji je TO idiot, al najveći.


Nekad mi bude žao što nema više one stare UDBE!
qqriq qqriq 12:29 25.03.2015

Re: baš tako

predatortz
12:05 25.03.2015
Re: baš tako
Ali, sine, ipak me zaskočila round midnight Biserko. Koji je TO idiot, al najveći.


Nekad mi bude žao što nema više one stare UDBE!



larisa_bg larisa_bg 12:40 25.03.2015

Re: baš tako

predatortz
Ali, sine, ipak me zaskočila round midnight Biserko. Koji je TO idiot, al najveći.

Nekad mi bude žao što nema više one stare UDBE!


i vama odjutros upljuvani televizori?



I još mi pade na pamet noćas, dok sam pljuvala televizor: da li i njoj plaćamo policijsku zaštitu 24/7?
predatortz predatortz 12:41 25.03.2015

Re: baš tako

larisa_bg
predatortz
Ali, sine, ipak me zaskočila round midnight Biserko. Koji je TO idiot, al najveći.

Nekad mi bude žao što nema više one stare UDBE!


i vama odjutros upljuvani televizori?




Ruka mi je par puta spontano pošla ka pištolju!
qqriq qqriq 12:49 25.03.2015

Re: baš tako

Ruka mi je par puta spontano pošla ka pištolju!


qqriq qqriq 12:54 25.03.2015

Re: baš tako

I još mi pade na pamet noćas, dok sam pljuvala televizor: da li i njoj plaćamo policijsku zaštitu 24/7?


Jok i ne. Kojoj kurti i murti plaćamo, plus Sonji Ološu, nije čudo da se fiskalizujemo.
Do gladi? Do gladi!
larisa_bg larisa_bg 13:05 25.03.2015

Re: baš tako

qqriq
I još mi pade na pamet noćas, dok sam pljuvala televizor: da li i njoj plaćamo policijsku zaštitu 24/7?


Jok i ne. Kojoj kurti i murti plaćamo, plus Sonji Ološu, nije čudo da se fiskalizujemo.
Do gladi? Do gladi!


jes vala, nama PDV nek zviznu 50% dok ne osvestimo stepen svoje krivice i dok se ne suočimo sa prošlošću, ko nas jebe
qqriq qqriq 13:49 25.03.2015

Re: baš tako

ko nas jebe


s tom kobnom zapitanošću, odoh ponosno uzdignute glave da kupim kikiriki pa na pijac da prodavam.
neće oni mene doakat, nema šansone

urbana_gerila urbana_gerila 13:54 25.03.2015

Re: baš tako

larisa_bg
i vama odjutros upljuvani televizori?


pohvalno je to što si ženadomaćica, ali, bre, sestro slatka, ako si protiv ovih fensi antistatik sredstava šta fali mlakoj vodi i novinama.
mariopan mariopan 20:06 25.03.2015

Re: baš tako

predatortz
larisa_bg
predatortz
Ali, sine, ipak me zaskočila round midnight Biserko. Koji je TO idiot, al najveći.

Nekad mi bude žao što nema više one stare UDBE!


i vama odjutros upljuvani televizori?




Ruka mi je par puta spontano pošla ka pištolju!

Што није наставила?

Едит

Аааааа ти то хтео телевизор?

( касно паљење, извињавај)
predatortz predatortz 20:09 25.03.2015

Re: baš tako

mariopan
predatortz
larisa_bg
predatortz
Ali, sine, ipak me zaskočila round midnight Biserko. Koji je TO idiot, al najveći.

Nekad mi bude žao što nema više one stare UDBE!


i vama odjutros upljuvani televizori?




Ruka mi je par puta spontano pošla ka pištolju!

Што није наставила?


Ne bih da budem Puriša, sitna su mi deca...
mariopan mariopan 22:24 24.03.2015

...

За блог

Од свег чуда само фале оптужнице што смо се бранили.
Како смо се усудили, бре?


Sepulturero Sepulturero 11:15 25.03.2015

Re: ...

mariopan
За блог

Од свег чуда само фале оптужнице што смо се бранили.
Како смо се усудили, бре?




Не фале - зар не отераше оне силне генерале у Хаг?
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:31 24.03.2015

Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Ne tvrdim da je NATO trebao da interveniše, već se samo pitam...

1. Srbi bi uspeli da urade ono što što su Hrvati već uradili Olujom.
2. Milošević bi ostao doživotni predsednik vanrednog stanja. Vuk Drašković bi bio ministar inostranih poslova, Šešelj bi bio mrtav. Niko ne bi stigao do Haga.
3. Srbija bi bila izolovana i pod sankcijama još koju deceniju.
4. Rusi bi jeli srpske jabuke.


Inner Party Inner Party 22:37 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Hajde da se ipak ne bavimo ovakvim nagađanjima ...
mariopan mariopan 22:38 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

oskar-z-wild
Ne tvrdim da je NATO trebao da interveniše, već se samo pitam...

1. Srbi bi uspeli da urade ono što što su Hrvati već uradili Olujom.
2. Milošević bi ostao doživotni predsednik vanrednog stanja. Vuk Drašković bi bio ministar inostranih poslova, Šešelj bi bio mrtav. Niko ne bi stigao do Haga.
3. Srbija bi bila izolovana i pod sankcijama još koju deceniju.
4. Rusi bi jeli srpske jabuke.



Уствари кажеш да нас је требало бомбардовати.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:41 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Уствари кажеш да нас је требало бомбардовати.


Ne kažem. Ali treba biti pozitivan i videti prednosti situacije.
Buregdzya Buregdzya 22:43 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

oskar-z-wild
Ne tvrdim da je NATO trebao da interveniše, već se samo pitam...1. Srbi bi uspeli da urade ono što što su Hrvati već uradili Olujom.2. Milošević bi ostao doživotni predsednik vanrednog stanja. Vuk Drašković bi bio ministar inostranih poslova, Šešelj bi bio mrtav. Niko ne bi stigao do Haga.3. Srbija bi bila izolovana i pod sankcijama još koju deceniju.4. Rusi bi jeli srpske jabuke.

Ti nikad bi saznao šta Bobi Lanca zbori.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:58 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

I onda samo muk.
 
A ne treba ni zaboraviti ni ćutati o svemu tome. Ne samo zato da se to ne bi ponovilo nama, već zato što se to zapravo već ponovilo - drugima! I to u mnogo gorem obliku!
 
NATO agresija je stvorila intervencionistički model koji je kasnije upotrebljen u Afganistanu, Iraku, Libiji, Siriji, a planiran je i za Iran i za još ko zna koju državu ...
 
Onda, je u zadnjih par godina je nastala i ta famozna islamska država i taj neki ISIS, kao direktna posledica rasturanja kakvog-takvog poretka u Iraku, Libiji i Siriji. Stvoreni su teroristi još gori i još svirepiji od već dovoljno zloglasne Al Kaide, iste one koju smo smatrali još gorom i još svirepijom od Talibana koji su bili strah i trepet devedesetih a koje smo smatrali još gorim od Mudžahedina koji su bili strah i trepet osamdesetih ...


Ne znam na koji "muk" misliš?

Na žalost istorija ne počinje sa NATO bombardovanjem, to je samo jedna epizoda. Pre toga su bili ratovi. Istina je da je postojalo ratno zatišje između potpisivanja Dejtonskog sporazuma i NATO bombardovanja, ali sve to vreme je postojala politička borba Miloševića sa Albancima i Zapadom radi Kosova, i zbog ratnih zločina u Bosni, postojale su i sankcije.

Između 1995 i 1999 nije postojao mir već primirje, nešto kao hladni rat između Srbije i jugoslovenskih država koje su sve bile prozapadne.

NATO bombardovanje nije trebalo da se desi, ali nije ni Milošević trebao da nam se desi.

Dakle istorija ne počinje sa NATO bombardovanjem, tako da ni model za intervencije nije tada stvoren. Pre Bosne i Hrvatske postojao je Irački napad na Kuvajt... Intervencije su postojale i pre 1999.

Možda je pojam "humanitarne intervencije" relativno nov... njime je Zapad hteo da kaže da vodi pravedan rat radi zaštite stanovništa na jugu Srbije.
predatortz predatortz 23:07 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Slušaj, Oskare...
Ja, verovatno, imam najmanje prava da se oglašavam na ovom blogu. Nedavno sam se, na jednom drugom, otvoreno zalagao da Srbija pristupi NATO savezu. Razlozi su mi kukavički, da se ne ponovi jer nemamo čime odgovoriti, jer smo mali, okruženi neprijateljima... Mnogi mi spočitaše kukavičluk i ja ih razumem. Neki se složiše, razumeše moje razloge.

Ako misliš da je Zapad štitio Šiptare, da je to bio jedini razlog, onda si brate mnogo naivan. Ako to pišeš iz drugih razloga, onda...
mariopan mariopan 23:09 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

predatortz
Slušaj, Oskare...
Ja, verovatno, imam najmanje prava da se oglašavam na ovom blogu. Nedavno sam se, na jednom drugom, otvoreno zalagao da Srbija pristupi NATO savezu. Razlozi su mi kukavički, da se ne ponovi jer nemamo čime odgovoriti, jer smo mali, okruženi neprijateljima... Mnogi mi spočitaše kukavičluk i ja ih razumem. Neki se složiše, razumeše moje razloge.

Ako misliš da je Zapad štitio Šiptare, da je to bio jedini razlog, onda si brate mnogo naivan. Ako to pišeš iz drugih razloga, onda...

Ја јесам против улсска Србије у НАТО али разумем твоје разлоге.
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:27 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Ako misliš da je Zapad štitio Šiptare, da je to bio jedini razlog, onda si brate mnogo naivan. Ako to pišeš iz drugih razloga, onda...


Veoma se dobro sećam debate koja se vodila u Britaniji... posle Srebrenice gde je jedna strana streljala 8000 ljudi... bilo je veoma važno da Zapad spreči još jedan sličan slučaj naročito zato što je Zapad bio glavni igrač u tom delu svetu. Kakav bi bio njihov ugled kad već nisu sprečilu Srebrenicu i ne mogu da spreče jednog Miloševića da očisti Kosovo? Bio je veliki ulog u igri.

Nisam ni rekao da je štićenje Šiptara bio JEDINI razlog, razloga imo mnogo brale, a tačno je da pišem iz drugih razloga - verovatnih istih razloga koje imaju svi blogeri... da pišu. A te vaše primitivne insinuacije da neko piše za NATO ili za Zapad obesi mačku o rep
predatortz predatortz 23:31 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Veoma se dobro sećam debate koja se vodila u Britaniji... posle Srebrenice gde je jedna strana streljala 8000 ljudi...


Još da skontaš da je taj isti Zapad napravio Srebrenicu. Jednim je na astal stavio opciju da budu dželati, drugima da budu žrtve. Ponudu koja se ne odbija. Ili stvarno veruješ u priču da je Ratko jedno jutro ustao na levu nogu?

No, ovo nije tema i ovde završavam...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

posle Srebrenice gde je jedna strana streljala 8000 ljudi... bilo je veoma važno da Zapad spreči još jedan sličan slučaj naročito zato što je Zapad bio glavni igrač u tom delu svetu. Kakav bi bio njihov ugled kad već nisu sprečilu Srebrenicu i ne mogu da spreče jednog Miloševića da očisti Kosovo? Bio je veliki ulog u igri.


O jbt šta se sve neće iskonstruisati!
Veliš, vadili se za Srebrenicu?
:)
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:37 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Još da skontaš da je taj isti Zapad napravio Srebrenicu. Jednim je na astal stavio opciju da budu dželati, drugima da budu žrtve. Ponudu koja se ne odbija.


Wow! Hitchhikers guide to the galaxy!

:

Pa ako se sve odvija po tvom filmskom scenariju, onda je i bombardovanje Srbije, i zašto bi baš od toga pravili polaznu tačku naše istorije. Počnimo onda tamo gde je bilo više žrtava - 100,000 u Bosni.
qqriq qqriq 23:42 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Počnimo onda tamo gde je bilo više žrtava - 100,000 u Bosni.

Danas je 24. Mart.
emsiemsi emsiemsi 23:45 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

oskar-z-wild
Ne tvrdim da je NATO trebao da interveniše, već se samo pitam...

1. Srbi bi uspeli da urade ono što što su Hrvati već uradili Olujom.
2. Milošević bi ostao doživotni predsednik vanrednog stanja. Vuk Drašković bi bio ministar inostranih poslova, Šešelj bi bio mrtav. Niko ne bi stigao do Haga.
3. Srbija bi bila izolovana i pod sankcijama još koju deceniju.
4. Rusi bi jeli srpske jabuke.



Глупости !
qqriq qqriq 23:55 24.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Глупости !


nim_opet nim_opet 02:02 25.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

Jednim je na astal stavio opciju da budu dželati, drugima da budu žrtve. Ponudu koja se ne odbija


Ehm...a Ratko eto nije mogao da kaze ne...jadan. Sve dok niko ovde nije odgovoran, sve je u redu.
milisav68 milisav68 08:15 25.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

oskar-z-wild
1. Srbi bi uspeli da urade ono što što su Hrvati već uradili Olujom.

Goru uvredu nisi mogao da smisliš.

Da si nas bar uporedio sa nacističkom Nemačkom, pa `ajd.
dr.wagner dr.wagner 11:11 25.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

... jutro

milisav68
oskar-z-wild
1. Srbi bi uspeli da urade ono što što su Hrvati već uradili Olujom.

Goru uvredu nisi mogao da smisliš.

Da si nas bar uporedio sa nacističkom Nemačkom, pa `ajd.



-Tak se šajba !!!




Wagner
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:01 26.03.2015

Re: Šta bi bilo da NATO nije intervenisao?

predatortz
Slušaj, Oskare...
Ja, verovatno, imam najmanje prava da se oglašavam na ovom blogu. Nedavno sam se, na jednom drugom, otvoreno zalagao da Srbija pristupi NATO savezu. Razlozi su mi kukavički, da se ne ponovi jer nemamo čime odgovoriti, jer smo mali, okruženi neprijateljima... Mnogi mi spočitaše kukavičluk i ja ih razumem. Neki se složiše, razumeše moje razloge.


šta, Predo, deluje kao da si se stvarno potresao šta raznorazne marxy komunjare misle o hrabrosti, a pritom su prvu liniju fronta videli samo u vlažnim snovima - kako oni predvode Revoluciju i komanduju nad barikadama nad rekama boraca koji goloruki skaču i savladavaju ratnu mašineriju Kapitalizma?

Take it easy, bro, meni je drago da postoje ljudi sa oficirskim iksustvom i godinama staža u elitnim srpskim jedinicama a da razmišljaju kao ti. Moraću stvarno da revidiram tvoju preporuku da postanem desničar malo, a s obzirom kakav je krš od ljudi kod nas levo, ovo i neće biti tako težak zaokret!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:47 24.03.2015

kultura sadašnjosti

Ne kažem, u pravu si, treba se sećati.

Međutim, meni je sadašnjost malo bitnija.

Аутобуси заустављени, а српски ђаци остављени на путу

Ili je ovo samo "još jedna strašna vest, o onome što se tamo dole događa"?

Sutra već zaboravljena ili potisnuta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:52 24.03.2015

Re: kultura sadašnjosti

Sutra već zaboravljena ili potisnuta.


I onaj helikopter od pre nedelju dana, kao da se nikad nije srušio.
mariopan mariopan 23:02 24.03.2015

Re: kultura sadašnjosti

srdjan.pajic
Sutra već zaboravljena ili potisnuta.


I onaj helikopter od pre nedelju dana, kao da se nikad nije srušio.

Да, каква чудна тишина.
qqriq qqriq 15:45 25.03.2015

samo vi s visina

dok ja kuliram, jer:


bolid1 bolid1 07:58 27.03.2015

Re: samo vi s visina

E,a ko je tako....da ne brinemo, tu je Vucko za nas...

G.Cross G.Cross 22:56 24.03.2015

Zlatne ribice

Kad smo kod kulture secanja, Jel se neko seca da je pao helikopter pre oko nedelju dana da je umrlo sedam ljudskih bica I da se ne zna ko Je kriv.

Slazem se ne smemo dozvoliti da secanje umre ukljucujuci I ono od pre 16 godina. Ja sigurno necu.
NI ko ubi one decake vojnike u Tocideru.
Ni ko ubi novinare.
Ni zasto je pao helikopter.

Nijedno.

Mi smo zlatne ribice.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:16 24.03.2015

Re: Zlatne ribice

NI ko ubi one decake vojnike u Tocideru.
Ni ko ubi novinare.
Ni zasto je pao helikopter.

Nijedno.


Svakako, nijedno.
Samo ne bih ja ipak sve to stavljao u isti kontekst.
Helikopteri ipak padaju češće, ubistva, atentati..sve se to na žalost događa češće i svugde.

Bombardovanje država je malo markantnija tačka u istoriji.
Makar bi trebala da bude.

inco inco 07:52 25.03.2015

Re: Zlatne ribice

G.Cross
Mi smo zlatne ribice.


Ja mislim da je krajnje vreme da prestanemo da se poredimo sa životinjama i time vređamo životinjski svet. Prvo nojevi, pre neki dan leminzi, sad zlatne ribice... što je mnogo, mnogo je. Niti nojevi zabijaju glavu u pesak, niti leminzi vrše masovni suicid, a bo'me ni zlatne ribice nemaju memoriju tako kratku kao mi.

I to govorim kao osoba koja svoju ljubav prema životinjama iskazuje jedući iste. Možda i nemam ono što ljudi generalno nazivaju ljubavlju prema životinjama al' imam respekt za sav živi svet i mislim da je zaista dosta bilo ponižavanja istog poredeći ga sa nama.
larisa_bg larisa_bg 20:02 25.03.2015

Re: Zlatne ribice

G.Cross
Kad smo kod kulture secanja, Jel se neko seca da je pao helikopter pre oko nedelju dana da je umrlo sedam ljudskih bica I da se ne zna ko Je kriv.


Gotovo. Prešlo se na fasadnu ciglu, cenu grejanja, predškolsko obrazovanje, izbor direktora RTS-a i arhitektonsko rešenje za Terazije.

Ne spominje se više ni u novinama, ni u vestima.
Ovde sve prođe za tri dana. Mogu sad da ti nabrojim još desetak nesreća/nepravdi/misterija koje smo isto tako "adaktirali" u tri dana, i više se njima niko ne bavi. Ostanu u nekom ormariću, do zastarevanja, uglavnom.

Ali to i nije posao nas na blogu, taj pritisak na zakonodavstvo treba da vrše pre svega mediji. Ako je nešto propust našeg novinarstva, onda je TO. Idu dalje, ništa ne dovršavaju. Bolna, dramatična površnost življenja.
Ribozom Ribozom 13:30 26.03.2015

Re: Zlatne ribice

G.Cross
Kad smo kod kulture secanja, Jel se neko seca da je pao helikopter pre oko nedelju dana da je umrlo sedam ljudskih bica I da se ne zna ko Je kriv.

Slazem se ne smemo dozvoliti da secanje umre ukljucujuci I ono od pre 16 godina. Ja sigurno necu.
NI ko ubi one decake vojnike u Tocideru.
Ni ko ubi novinare.
Ni zasto je pao helikopter.

Nijedno.

Mi smo zlatne ribice.

A ti mu dodjes u prici ,francuska sobarica,.
G.Cross G.Cross 23:19 28.03.2015

Re: Zlatne ribice

Ribozom
G.Cross
Kad smo kod kulture secanja, Jel se neko seca da je pao helikopter pre oko nedelju dana da je umrlo sedam ljudskih bica I da se ne zna ko Je kriv.

Slazem se ne smemo dozvoliti da secanje umre ukljucujuci I ono od pre 16 godina. Ja sigurno necu.
NI ko ubi one decake vojnike u Tocideru.
Ni ko ubi novinare.
Ni zasto je pao helikopter.

Nijedno.

Mi smo zlatne ribice.

A ti mu dodjes u prici ,francuska sobarica,.


Ne, samo pokusavam da pomognem buducnost Srbije. A ti ? Ja sam svoju buduscnost obezbedio i ne moram da botujem okolo da hranim sebe i decu. Ako ti moras , zao mi je .

sioux sioux 23:08 24.03.2015

Šupljikav tekst

Šupljikav ti ovaj tekst s obzirom na temu.

Inner Party
E sad, tu ulazimo u problematiku sadašnjeg srpskog političkog rukovodstva koje bi da nas učlani u NATO (misleći valjda da je sasvim državnički smatrati da je bolje biti sa onim koji bije nego jednog dana ponovo postati žrtva onog koji bije),

Izgleda da si "zaboravio" šta su radili njihovi prethodnici - npr. "sporazum" iz 2005., pa da nije bila obeležena desetogodišnjica bombardovanja a da je jedini skup povodom iste zabranio MUP, itd.
qqriq qqriq 23:40 24.03.2015

Još jednom

da pohvalim blog!
Odlično napisan, s merom i pameću. Nevelik a nudi veću sliku.
emsiemsi emsiemsi 23:48 24.03.2015

Re: Još jednom

qqriq
da pohvalim blog!
Odlično napisan, s merom i pameću. Nevelik a nudi veću sliku.

Сагласан !
Слава свим погинулим у нападу злочиначке нацистичке армаде !
Никада нисам помислио грађанима тих који су нас бомбардовали да њих посети неки "милосрдни анђео".
qqriq qqriq 23:57 24.03.2015

Re: Još jednom

Сагласан !


qqriq qqriq 23:58 24.03.2015

Re: Još jednom

"милосрдни анђео"

Kako to odvratno zvuči.
inco inco 08:32 25.03.2015

Re: Još jednom

qqriq
Kako to odvratno zvuči.


Kao i svako parče propagande nastalo dok je tadašnji ministar informisanja, današnji Premijer, bio odgovoran za - informisanje. Što bi Bil Mejer rekao - Novo pravilo: Ljudi koji imaju Internet ne smeju pravdati svoje neznanje Zlobinom propagandom iz '90-ih.
JJ Beba JJ Beba 01:25 25.03.2015

Re: kultura sećanja

qqriq qqriq 12:14 25.03.2015

Re: kultura sećanja

Re: kultura sećanja


Bez stida i blama, džukački skroz. Još ga i brani, ne kapiramo mi važnost delivery units i ostali šit.
I uopšte smo glupi i out of time. On je vizionar sa srcem koje kucka za narod i Srbiju.
I sakrio bi posetu Blera da neko nije dojavio B92.
Odgovoran čovek. Lepo nam objasnio, ama dreknuo u lice, svoju odgovornost posle pada helikoptera.
Aj da sačekamo i 30. Mart, mada Vučić i bukvalno radi šta hoće sa zemljom i s nama. On, pa naniže njegovi. Vesić mi na dnu, al ga brojim.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:07 26.03.2015

jesu l' to Senjački Oci prelomili - Zapad?

okej, emocije na stranu, ali i nema previše izbora. to što nisu srčani pa da stanu pred kamere i kažu šta su radili i zašto su doveli ovog tipa, je posebna vrsta gadosti njih kao političke, partioidske opcije. no i ds političari su bili slični, posebno pred kraj vladavine, još su i bili arogantni. ovi trenutni su samo glupi. dovoljno je da vidiš samo Zokine debilne izjave i da shvatiš da nemaš kome niti da zaputiš kritiku.
qqriq qqriq 11:26 26.03.2015

Re: jesu l' to Senjački Oci prelomili - Zapad?

ovi trenutni su samo glupi. dovoljno je da vidiš samo Zokine debilne izjave i da shvatiš da nemaš kome niti da zaputiš kritiku.


indid.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 04:08 25.03.2015

zastoNATOzato

Uvek je ista meta i isto otstojanje. Veliki tuku male. Meni je zanimljivo ovo sve jer zivim u zemlji koja je "velika" i koja rasporedjuje snage po svetu uporno pokusavajuci da ozivi hladni rat koji se, kako mi se cini, zahuktava i preti da postane najvreliji ikada. Sve je to rasciscavanje puta ka nekoj tacki...Mi smo usputna stanica, raskrsnica ili ko zna sta smo mi. Ustvari, tretiraju nas kao nista.
emsiemsi emsiemsi 06:29 25.03.2015

Re: zastoNATOzato

Jelena Pavlović
Uvek je ista meta i isto otstojanje. Veliki tuku male. Meni je zanimljivo ovo sve jer zivim u zemlji koja je "velika" i koja rasporedjuje snage po svetu uporno pokusavajuci da ozivi hladni rat koji se, kako mi se cini, zahuktava i preti da postane najvreliji ikada. Sve je to rasciscavanje puta ka nekoj tacki...Mi smo usputna stanica, raskrsnica ili ko zna sta smo mi. Ustvari, tretiraju nas kao nista.

Бежи из те агресорске земље.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 10:46 25.03.2015

Re: zastoNATOzato

emsiemsi
Jelena Pavlović
Uvek je ista meta i isto otstojanje. Veliki tuku male. Meni je zanimljivo ovo sve jer zivim u zemlji koja je "velika" i koja rasporedjuje snage po svetu uporno pokusavajuci da ozivi hladni rat koji se, kako mi se cini, zahuktava i preti da postane najvreliji ikada. Sve je to rasciscavanje puta ka nekoj tacki...Mi smo usputna stanica, raskrsnica ili ko zna sta smo mi. Ustvari, tretiraju nas kao nista.

Бежи из те агресорске земље.


Nema vise gde da se bezi.
qqriq qqriq 12:16 25.03.2015

Re: zastoNATOzato

Nema vise gde da se bezi.

Zato je Robinzon Kruso remek delo.
emsiemsi emsiemsi 22:07 25.03.2015

Re: zastoNATOzato

Jelena Pavlović
emsiemsi
Jelena Pavlović
Uvek je ista meta i isto otstojanje. Veliki tuku male. Meni je zanimljivo ovo sve jer zivim u zemlji koja je "velika" i koja rasporedjuje snage po svetu uporno pokusavajuci da ozivi hladni rat koji se, kako mi se cini, zahuktava i preti da postane najvreliji ikada. Sve je to rasciscavanje puta ka nekoj tacki...Mi smo usputna stanica, raskrsnica ili ko zna sta smo mi. Ustvari, tretiraju nas kao nista.

Бежи из те агресорске земље.


Nema vise gde da se bezi.

У праву си !
Ко их шиша, не дај се !
tasadebeli tasadebeli 07:42 25.03.2015

Пауза

О забораву...



Негде 2009. на неком семинару за просветне раднике причам са Филипом, Шкотланђанином, и објашњавам му како смо ми реконвалесценти после свих догађања у протекле, у том тренутку, две деценије...

На то ми Филип каже:"Ма нисте ви још ништа завршили... Ви још не знате ни које границе има та ваша држава, а камоли нешто друго..."

Па јес, кажем ја себи у себи... У праву човек...

И могу да се опкладим да је Филип на недавном референдуму гласао за независност Шкотске...


Пар осврта на неке коментаре:

oskar-z-wild

Istina je da je postojalo ratno zatišje između potpisivanja Dejtonskog sporazuma i NATO bombardovanja, ali sve to vreme je postojala


Право да ти кажем, из ове перспективе гледано, мени и онај период између 1945. и 1991. сада изгледа само као мало дуже затишје између ратова... Барем на овим нашим просторима, али како ствари стоје и у ком правцу иду, и шире гледано...

emsiemsi

Jelena Pavlović

Meni je zanimljivo ovo sve jer zivim u zemlji koja je "velika" i koja rasporedjuje snage po svetu uporno pokusavajuci da ozivi hladni rat


Бежи из те агресорске земље.



А шта ако Јелена живи у Русији?


larisa_bg

Nešto me ni ovaj Lazanski nije baš utešio

Lazanski: Vuk Drašković je bez odobrenje Vlade i parlamenta potpisao sporazum sa NATO!


Да ли можемо да се вадимо на неурачунљивост потписника уговора с наше стране?

Мислим, то образложење обично пролази на сваком нормалном суду... Познаје га и англосаксонско право гарантовано...

(EDIT: Лариса, мени овај Лазански вазда звучи некако амортизерски...

Није важно, небитан лик... Мислим да ће се слика пре изоштрити када је у питању Србија, Европа и свет по ОВОМЕ ...

Запази, молим те, предлог пољског председника! Дакле, неће се се обележавати крај рата и победа над нацизмом, него почетак рата када је тај исти нацизам почео свој поход који је плаћен милионима мртвих широм планете... О, мајку вам јебем орвеловску! Серем вам се на ваш новоговор! )


milisav68 milisav68 08:34 25.03.2015

Re: Пауза

tasadebeli
Право да ти кажем, из ове перспективе гледано, мени и онај период између 1945. и 1991. сада изгледа само као мало дуже затишје између ратова... Барем на овим нашим просторима, али како ствари стоје и у ком правцу иду, и шире гледано...

Rat je u Srbiji peto godišnje doba.

Ili ono iz "Sabirnog centra":

Mir je predah, da se očisti staro, i napravi novo oružje.

Zato su mi najsimpatičniji ovi zabrinuti za žrtve, al` selektivno, sa izmaknutim dupetom.
larisa_bg larisa_bg 12:47 25.03.2015

Re: Пауза

tasadebeli

larisa_bg

Nešto me ni ovaj Lazanski nije baš utešio

Vuk Drašković je bez odobrenje Vlade i parlamenta potpisao sporazum sa NATO!




Ti Taso kad citiraš malo da obrišeš naočare, znaš!
Ova prva rečenica jeste moja, a ova druga bogme jok.
tasadebeli tasadebeli 13:12 25.03.2015

Re: Пауза

larisa_bg
tasadebeli

larisa_bg

Nešto me ni ovaj Lazanski nije baš utešio

Vuk Drašković je bez odobrenje Vlade i parlamenta potpisao sporazum sa NATO!




Ti Taso kad citiraš malo da obrišeš naočare, znaš!
Ova prva rečenica jeste moja, a ova druga bogme jok.



Обрис'о (прска на све стране ова мас' на којој се прже јаја за доручак), па исправио!
tasadebeli tasadebeli 08:05 25.03.2015

И о забораву после паузе

"Гарсули је из Темишвара отпутовао на појутарје Тијелова. Фелдмаршал-лајтнант Франц Карл Леополд барун фон Енгелсхофен поручио му је био да причека мало у Темишвару. Да види последице своје мудрости међу Сербима. Ускоро.
Старац је тврдио да су Серби чудан народ и да их Гарсули не зна. Серби су лакоми на почасти, воле медалију, а за туђина би душу дали. Међутим, ако примете да их лажу и варају, да им дата реч није одржана, то памте. У столећа!
Са Турцима се – тврдио је Енгелсхофен – носе, око неког Косова (Енгелсхофен је писао: Cassova) већ неких триста шесет година. Серби не заборављају! То је јако непослушна и дивља врста народа. `Ein äusserst unbotmässiges und wilds Element!`"

(Милош Црњански, Сеобе, друга књига)


Кажу да када се забележи у књижевности, онда се јако тешко брише из сећања...
freehand freehand 08:19 25.03.2015

Blair's other illegal war

Before the invasion of Iraq the PM also played a key role in an act of international aggression against Yugoslavia - and a dangerous precedent was set.

Pop the champagne corks! Get out the cigars! At last! Tony Blair is standing trial for war crimes. Well, at least on Channel 4 he is, anyway.

But as pleasing as it is to see Blair - or rather Robert Lindsay portraying Blair - in the dock, why is the British PM only being charged with starting one illegal conflict?

Four years before "shock and awe" was unleashed on Baghdad, Blair played a key role in another act of international aggression which, like the Iraq war, was also based on a fraudulent prospectus.

The 1999 attack on Yugoslavia was in clear breach of international law. Only the UN security council can authorise military action against a sovereign state, and the UN security council was not consulted. The attack was also in breach of Nato's own charter, which only allowed the use of force when a member state was attacked.
Advertisement


The stated casus belli was that Yugoslavia, in Blair's own words, was "set on a Hitler-style genocide equivalent to the extermination of the Jews in world war two'' against the ethnic Albanian population in the province of Kosovo.

There was no evidence to back this assertion up at the time, and there certainly isn't any today. Over 100 prosecution witnesses were called at the trial of Milosevic at The Hague: not a single one testified that the former Yugoslav president had ordered genocide, or in fact had ordered any crimes or violence against the civilian population of Kosovo whatsoever. On the contrary, a Muslim captain in the Yugoslav army testified that no one in his unit had ever committed systematic harassment of Albanian civilians in Kosovo, and that he had never heard of any other unit doing so either, while the former head of security in the Yugoslav army, General Geza Farkas (an ethnic Hungarian), testified that all Yugoslav soldiers in Kosovo had been handed a document explaining international humanitarian law, and that they were ordered to disobey any orders which violated it.

In reality, the "Kosovan crisis" was as contrived as the Iraqi "WMD crisis" of four years later. The west encouraged a terrorist group, the KLA, to provoke the Yugoslav authorities, and when the anti-terrorist response from Belgrade came, the US and Britain were ready to produce a document at the Rambouillet "peace" conference, which as defence minister Lord Gilbert has conceded, was deliberately designed to be rejected by the Yugoslavs.

Why was it all done? The rump Yugoslavia was targeted not for "humanitarian" reasons - as many on the liberal-left still mistakenly believe - but simply because it stood in the way. You don't have to take my word for it - here's George Kenney of the US state department. "In post-cold war Europe no place remained for a large, independent-minded socialist state that resisted globalisation."

The illegal war against Yugoslavia may not have led to as much bloodshed and carnage as the Iraq conflict, but its importance should not be underestimated. For the first time since Warsaw Pact tanks rolled into Czechoslovakia in 1968, a European state, which threatened no other, had been attacked. A dangerous precedent - that of riding roughshod over international law - had been set. Just how dangerous, we would all see four years later.




KLIK
princi princi 09:03 25.03.2015

Re: Blair's other illegal war

Odličan tekst. Istorija jeste samo narativ kojim sebe ubeđujemo u njen smisao i značenje, ali neki narativi su ipak zlokobniji od drugih.
freehand freehand 08:44 25.03.2015

24.03.1999.

st.jepan st.jepan 16:43 25.03.2015

...

...
freehand freehand 19:12 25.03.2015

Re: ...

st.jepan
...

Nešto si rekao?
st.jepan st.jepan 20:44 25.03.2015

Re: ...

Nešto si rekao?

Ma pitao te koji si na tom snimku, al setio se da ne voliš da se "kazuješ", pa brisnuo.
Tipovao sam na prvog s leva.
freehand freehand 20:46 25.03.2015

Re: ...

st.jepan
Nešto si rekao?

Ma pitao te koji si na tom snimku, al setio se da ne voliš da se "kazuješ", pa brisnuo.
Tipovao sam na prvog s leva.

Nisam na snimku. :)
Nikad nisam radio na televiziji.
predatortz predatortz 20:48 25.03.2015

Re: ...

Nikad nisam radio na televiziji.


Kakva koincidencija, nisam ni ja!
freehand freehand 20:52 25.03.2015

Re: ...

predatortz
Nikad nisam radio na televiziji.


Kakva koincidencija, nisam ni ja!

Al neko kratko vreme jesam bio u vojnoj policiji. Odnosno više pri nego u.
Samo nemoj nikom da kažeš, to baš ne smatram svetlom tačkom svoga životopisa.
predatortz predatortz 20:54 25.03.2015

Re: ...

Odnosno više pri nego u.


Nema tu pri i nema neko kratko vreme...
freehand freehand 20:56 25.03.2015

Re: ...

predatortz
Odnosno više pri nego u.


Nema tu pri i nema neko kratko vreme...

Ma ima. A i nije ti vojna policija kos i udba.
predatortz predatortz 20:57 25.03.2015

Re: ...

freehand
predatortz
Odnosno više pri nego u.


Nema tu pri i nema neko kratko vreme...

Ma ima. A i nije ti vojna policija kos i udba.


Zezam se, Free! Opušteno...
freehand freehand 21:03 25.03.2015

Re: ...

predatortz
freehand
predatortz
Odnosno više pri nego u.


Nema tu pri i nema neko kratko vreme...

Ma ima. A i nije ti vojna policija kos i udba.


Zezam se, Free! Opušteno...

Opušten sam ja, no problemo. Nego je sranje bilo kad sam spoznao da ni ti MP nisu mnogo pametniji od svojih civilnih kolega, i to onih iz viceva. Naročito kad je kreten na grupnom čišćenju oružja dokazivao drugom kretenu da mu je tetejac prazan pa sebi kroz šaku upucao onog drugog u stomak.
A sve na dva metra od mene.
predatortz predatortz 21:07 25.03.2015

Re: ...

Naročito kad je kreten na grupnom čišćenju oružja dokazivao drugom kretenu da mu je tetejac prazan pa sebi kroz šaku upucao onog drugog u stomak.


Shit happens...
inco inco 08:54 25.03.2015

Sećanje je tabu tema u Srbiji

Ne sećamo se ni ko nas je doveo do toga da budemo bombardovani - da se sećamo ne bi nam sad isti vodili državu - zašto bismo se pa sećali i ko nas je bombardovao?

U zemlji sa takvim sećanjem raspravljati o suptilnim razlikama u terminologiji, tipa 'bombardovanje' vs 'agresija', je blago rečeno - suvišno. Za koju deceniju priča će toliko biti iskrivljena da će oni retki koje još nije zahvatila demencija (što endemska, to staračka) sa pravom da se preispituju da li su oni ludi ili je svima oko njih neko isprao mozak. Otprilike isto onako kako su dokazani nacistički kolaboranti - da, četnici! - preko noći a za dnevno-političke potrebe distanciranja od prethodnog establišmenta naglo postali antifašisti.

Recimo za 50 godina priča može da bude ovakva - usled invazije sibirske Rusije na Srbiju (što je samo bio trening za isti takav upad u Ukrajinu) i ustoličenja tiranske zombi-kiborg Vlade i Predsednika, retki preostali otpor ogledan u malim grupicama neasimilovanih građana predvođen herojima poput Zorana Đinđiča je molio Presvetlog Svetskog Policajca (Illuminated Global Police - IGP; tadašnja NATO alijansa) da pomogne u dekontaminiranju Srbije. IGP se, kao i uvek u situacijama gde zle sile prete da pokore poštenog rob... ovaj, građanina, odazvao i posle višemesečne plemenite borbe i uz nemale gubitke na sopstvenoj strani (na drugoj nije bilo gubitaka pošto znamo da je najveća milost ubiti već zombiranu osobu, prim. kom.) uspeo da zaustavi zlo koje je pretilo da pokori celu Evropu, a i šire. Njihovu žrtvu su najbolje umeli da cene oni koji su ih nakon kampanje dočekali širokih osmeha, vidno olakšani od straha od zombi invazije (priložiti slike dočeka Klintona na Kosovu, predavanja Tonija Blera u Beogradu...) IGP - to protect (self-interests) and serve (bombs).

Šta, mislite da je preterano? Think again.
freehand freehand 09:01 25.03.2015

Re: Sećanje je tabu tema u Srbiji

Ne sećamo se ni ko nas je doveo do toga da budemo bombardovani - da se sećamo ne bi nam sad isti vodili državu - zašto bismo se pa sećali i ko nas je bombardovao?

A ko je zemlje sa ovog spiska doveo do toga da budu bombardovane/okupirane/u njima nasilno smenjivane regularno izabrane vlasti?

US Bombing campaigns since 1945
KLIK
tasadebeli tasadebeli 09:15 25.03.2015

Re: Sećanje je tabu tema u Srbiji

freehand
Ne sećamo se ni ko nas je doveo do toga da budemo bombardovani - da se sećamo ne bi nam sad isti vodili državu - zašto bismo se pa sećali i ko nas je bombardovao?

A ko je zemlje sa ovog spiska doveo do toga da budu bombardovane/okupirane/u njima nasilno smenjivane regularno izabrane vlasti?

US Bombing campaigns since 1945
KLIK



Pax Americana?


Edward Wilson: [Negotiating with an aging mobster] I could take the government off your back if you could help us,
Joseph Palmi: You're the guys that scare me. You're the people that make big wars.
Edward Wilson: No, we make sure the wars are small ones, Mr. Palmi.


qqriq qqriq 12:19 25.03.2015

Re: Sećanje je tabu tema u Srbiji

Sećanje je tabu tema u Srbiji


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:54 25.03.2015

majičarnica

ima moj dobar ortak majičarnicu (svoju), može ti odštampa Golu Margaritu Kako Jaše Na Metli, mislim, šta god želi - jedino što smo u Republici Vojvodini.

Je li ima neko ideju gde bi mogao da nabavim majicu sa natpisom "Preživeo sam bombardovanje a sve što sam dobio je ovaj glupi stan u Beogradu."?
freehand freehand 10:31 25.03.2015

Lektira

Samo delić iz obilja sadržanog u ovom feljtonu:

Vest o bombardovanju izbegličke kolone objavili su ekipa agencije AP i ("srpski" Medija centar u Prištini istog dana, u sredu 14. aprila 1999, a Pres centar Vojske Jugoslavije u dnevnom biltenu za 14/15. april precizira da je napad NATO aviona na kolonu izvršen u četiri naleta između 13 i 15 sati. U prvi mah objavljeno je da su u napadu poginula 64, da bi taj broj sutradan bio povećan na 79 mrtvih i 43 ranjena (albanska) civila. Pre nego što će "preuzeti odgovornost" – tako što je dopustio mogućnost da je jedan F-16 jednom raketom gađao jedno vojno vozilo u koloni – NATO i Pentagon su u opticaj pustili sledeće (dez)informacije: (1) kolonu je bombardovao jugoslovenski mig-29, (2) jugoslovenski avion, (3) artiljerija VJ, (4) vojnici iz tenkova i oklopnih transportera maskirani u izbegličku kolonu, (5) srpska policija koja je pratila kolonu, (6) helikopteri JRV-a, (7) vojnici iz pogođene vojne kolone, ljuti zbog NATO bombardovanja... Sve do izjave (preuzimanja odgovornosti?) od strane portparola NATO-a Džejmija Šija: "Ako smo ih i pobili, barem ih nismo pre toga silovali i opljačkali!"

Dakle, za krivicu sledi sud i kazna, a za odgovornost – šta? Ovde negde počinje neslaganje. Da li i za odgovornost takođe sledi kazna? Ni Srđa ni ostali to ne kažu, ali Srbija jeste iskusila kolektivne kazne u vidu sankcija i NATO bombardovanja i nisam čuo da se neko od njih tome protivio. Naprotiv, za neke od polemičara (Kandić, L. Stojanović) bio je neprihvatljiv apel protiv bombardovanja koji smo mi neki potpisali.

Stojan Cerović, "Vreme" 619, 14. novembar 2002.


O bombardovanju, denacifikaciji, odgovornosti:

VREME | BR 950 | 19. MART 2009.

KLIK

milisav68 milisav68 10:41 25.03.2015

Re: Lektira

freehand
Samo delić iz obilja sadržanog u ovom feljtonu:

Možda se bolje razume ako je na italijanskom:


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:46 25.03.2015

Re: Lektira

комуњарски ставови класични, човек је отворено титоиста, зашто би младим људима била лектира ово? притом се изгребао на канџе западних либералних агената који су морали да покрију тотално бесправни план ступања Јуес на сцену као једине суперсиле. али опет, размишљања из прошлог века, анахрона.
st.jepan st.jepan 15:04 25.03.2015

Re: Lektira

milisav68

Možda se bolje razume ako je na italijanskom:

Odlično se razume - svi kosovski Srbi parlaju besprekorno.
Jbt, pa ovi Talijančići i dokumentarce sinhronizuju. Čak se i unose, glumataju... Samo da ne muče narod titlovima.

misha.m misha.m 17:11 25.03.2015

Re: Lektira

st.jepan
Jbt, pa ovi Talijančići i dokumentarce sinhronizuju. Čak se i unose, glumataju... Samo da ne muče narod titlovima.

Oni sve sinhronizuju - bez izuzetaka.
Sinoć sam na RAI 4 gledao "The Terminator". Mogu reći da ništa - ali ništa - ne može zameniti originalno "I'll be back"

A možda i zbog toga naša deca ranije prolaju engleski, jer sve crtaće gledaju nesinhronizovane.
st.jepan st.jepan 17:36 25.03.2015

Re: Lektira

misha.m
st.jepan
Jbt, pa ovi Talijančići i dokumentarce sinhronizuju. Čak se i unose, glumataju... Samo da ne muče narod titlovima.

Oni sve sinhronizuju - bez izuzetaka.

Ma OK, ne smeta mi previše kad sinhronizuju igrane filmove, tu gluma pokriva glumu, ali u dokumentarcima na drugom jeziku izgovarati ono što govore stvarni ljudi, glumatati pritom njihove emocije, imitirati čak i njihovo stvarno jecanje, to zaista zvuči kao nedostojno šegačenje.
Naravno, dokumentarci se posvuda (pa i kod nas) prevode glasovno, ali spiker obično čita prevod neutralnom intonacijom, a originalni glasovi se, mada utišani, ipak jasno čuju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:39 25.03.2015

прилично наивно размишљање

Onda, je u zadnjih par godina je nastala i ta famozna islamska država i taj neki ISIS, kao direktna posledica rasturanja kakvog-takvog poretka u Iraku, Libiji i Siriji. Stvoreni su teroristi još gori i još svirepiji od već dovoljno zloglasne Al Kaide, iste one koju smo smatrali još gorom i još svirepijom od Talibana koji su bili strah i trepet devedesetih a koje smo smatrali još gorim od Mudžahedina koji su bili strah i trepet osamdesetih ...

Srbija je u poređenju sa svim gorenavedenim državama još dobro prošla, ali cela priča sa posledicama NATO agresije još uvek nije sasvim završena i ko zna šta nas još čeka a vezano je za južnu srpsku pokrajinu.

Zato treba ne samo održavati sećanje na NATO agresiju 1999. već je potrebno i širiti priču o katastofalnim posledicama svake unilateralne agresivne vojne akcije po ceo svet, po sve ljude na planeti.


а они се не би сами организовали да се кидају да нема Јуес мешетарења? причам ти причу, онако левомаркси... што се Србије тиче, други круг рата око Косова и отворени сукоб са Јуес би је стајао вероватно губитка независности, била би расцепкана земља, а Војводина вероватно стављена под западни протекторат.

него Инере, када је и зашто, овако историјски, дошло до сукоба Деес и Јуес, до те мере да ми гледамо овде како ваши чланови, из анонимности, шире практично исте антизападне сентименте као десничарски покрети, попут Двери или Патриотског блока?
princi princi 10:51 25.03.2015

Re: прилично наивно размишљање

а они се не би сами организовали да се кидају да нема Јуес мешетарења?

ISIS je pet project arapskih princeva. Oni su finansijski stajali i iza Muslimana u Bosni (qr moj bi Alija mogao da organizuje onoliki zajednicki dolazak mudzahedina i Iranaca) a verovatno i na Kosovu (uz lovu zaradjenu od svakojakog sverca).

I inace mislim da je danas pogresno gledati US vojnu silu kao nekakav autonomni entitet koji se bori za americke interese (sta su uopste americki interesi? Pre bi se reklo interesi americkog, pa i svetskog krupnog kapitala). U tom smislu oni pre deluju kao placene ubice.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:03 25.03.2015

Re: прилично наивно размишљање

princi
U tom smislu oni pre deluju kao placene ubice.


da, i to odlično naoružane plaćene ubice. nije to neka novina ili neobična okolnost u istoriji zap. civilizacije. a šta je putin bio po zanimanju pre nego je ušao u politiku?
Inner Party Inner Party 15:40 25.03.2015

Re: прилично наивно размишљање

Srđan Fuchs

него Инере, када је и зашто, овако историјски, дошло до сукоба Деес и Јуес, до те мере да ми гледамо овде како ваши чланови, из анонимности, шире практично исте антизападне сентименте као десничарски покрети, попут Двери или Патриотског блока?


Sa jedne strane to nisu antizapadni stavovi, jer kao što "Amerika ne mrzi Srbe" tako ni neki ćlanovi DS-a ne mrze Ameriku. Nesumnjivo je da postoje neka neslaganja, ali nema mržnje. Naravno da će različitu perspektivu na problem amputacije imati onaj koji amputira i onaj kome nešto amputiraju ...

Sa druge strane stavovi nekih članova DS-a nisu slični onima koje imaju desničarski pokreti u Srbiji, zato što su neki članovi DS-a za saradnju sa državama Zapada, koju vide kao neminovnu i neizbežnu. Četiri stuba itajrad ... Naravno pre toga uređena država - srpska srbija.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana