Budućnost| Istorija| Politika| Život

Vučićev spomenik sebi

freehand RSS / 23.10.2017. u 21:45

strela.jpg

Po drevnom mitu kralj Mida od boga Dionisa po sopstvenom izboru kao nagradu dobio je specijalan dar: da sve što dotakne pretvori u zlato. Njegovo ushićenje trajalo je, kaže dalje legenda, do momenta kad je shvatio da se zlato koje nastaje kad bi dotakao hranu - ne jede. Onda je boga molio da čudesnu moć uzme natrag.
Izabrani kralj republike Srbije, Aleksandar Vučić od usuda i građana Srbije dobio je gotovo istovetan dar. Samo što njegov dodir ne proizvodi zlato, već, da prosti poštovano čitateljstvo - feces. I to od svega, sem od ljudi oko njega. I ne zato što su oni na njegov dodir i moć koju ima otporni - o ne! Već zato što mu, kao takvi, dolaze. Gotovi, sažvakani, svareni, izbačeni. 

I zato On voli da, obraćajući se kobajagi svojim dvorjanima, govori o Nama i Njima. I uvek svojim Nama pripisujući ideje i osobine onih Drugih istovremeno Njih kaljajući sopstvenim izborima i nepočinstvima. Strašna je njegova želja da bude Oni, da ga Oni prime i priznaju kao svog. Otud, valjda, tolika mržnja i tolika zloba u njegovom pogledu i njegovim rečima kad Im se obraća okružen i obogotvoren od svojih govnonja, svestan koliko mu snaga i dar ne znače ništa i kakav ga jelovnik čeka svakodnevno, do večnosti, sa darom koji je stekao. Bez šanse i mogućnosti da ga Oni ikad prihvate praštajući mu onako kako on velikodušno prašta sam sebi.

U tom svom osvetničkom pohodu ispipao je svojom čudesnom, govnotvornom rukom sve: politiku, sport, crkvu, kulturu, medije, sve institucije (čast Šabiću kao poslednjem Mohikancu). U smradnu kloaku usisao je sve ideje i sve parole. Izvukao kiseonik iz javnog života ostavljajući političke protivnike da se praćakaju kao ribice na tepihu, mokrom od vode iz prslog akvarijuma. Stradali su četnici, Ćuruvija, Milošević, Maks Veber, Tito, Pekić, Murat - dodirom i rečju pretvoreni u nečist i gad.

Ostala je još jedna simbolička tačka koja viri iz mordorske pustoline srpske govnare: mrtvi Zoran Đinđić. I na petnaestogodišnjicu od ubistva došao je čas da i on bude dotaknut. Čas da Vučić u toj grotesknoj horor burlesci podsmevajući se svemu što je Đinđić bio i što simboliše, podigne spomenik - samom sebi. I dobrodošla je svaka Leni Rifenštal da taj čin učini veličanstvenijim i svaki novokupljeni relativizator da otpor učini besmislenijim. Tako je, eto, ovih dana, i Biljana Srbljanović postala Nebojša Krstić, dok su u žaru rasprava o estetici mnogi prečuli poslednji ropac etike..

„Bolje mi oko njih nego oni oko nas! A najbolje mi oko nas!" - poslednje su reči u poslednjoj sceni Radovana III. Strašna je i tragična sličnost tog prizora sa Srbijom u godinama najboljeg života.



Komentari (337)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 22:36 23.10.2017

...

Samo da kažem - hvala za tekst.

Imam utisak da se (minus ovaj tekst) i ovo mesto predalo i tiho umrlo u sopstvenim hiljadu puta viđenim petty nadjebavanjima i uhodanim transakcijama, dok se svet ruši oko njega.
pape92 pape92 23:09 23.10.2017

Re: ...

Ovo mesto je na dvostrukom udaru, godinama već pada popularnost blogova (“Zašto više ne pišem blogove”, grupa autora) i lokalnom, priznavanjem poraza koji ljudima mnogo teže pada od onog priznavanja poraza iz devedesetih. Dodatno, Blog pati od zađevica usled omatorelosti aktera i samog Bloga, no to ne bi bilo dovoljno da ga uruši, kad bi postojao osećaj svrhe.
Sa vedrije strane, još uvek može čovik da doživi onaj Melrouz plejs osećaj. IMBb: The lives and loves of a group of young adults living in "Melrose Place" in California. Each with their own dreams and drives, the inevitable conflicts, conquests, and consummations ensue.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:52 23.10.2017

Re: ...

dok se svet ruši oko njega


Misliš nešto kao Nearer my God to Thee samo mladci nemaju stila a izvedba je kakofonična? ;>
pape92 pape92 00:23 24.10.2017

Re: ...

Prva asocijacija je na Titanik (naravno). Al ne budem lenj, pogledam, kad ono ima i ovo: ...can be translated as follows: "So he came to a certain place and stayed there all night...
Reči pesme
kick68 kick68 03:29 24.10.2017

Re: ...

Imam utisak da se (minus ovaj tekst) i ovo mesto predalo i tiho umrlo u sopstvenim hiljadu puta viđenim petty nadjebavanjima i uhodanim transakcijama, dok se svet ruši oko njega.

Histerija

A na Blogu, brane se, svađaju se, napadaju, umnožavaju se identiteti, metastazirani. Nije važno šta ko ima da kaže, važno je ko, koga kada brani napada, mrzi, voli. Košnica, tu i tamo incestoidna. Čujem da zatvoriše kapiju, citostatik mera.
:)
freehand freehand 07:33 24.10.2017

Re: ...

kick68
Imam utisak da se (minus ovaj tekst) i ovo mesto predalo i tiho umrlo u sopstvenim hiljadu puta viđenim petty nadjebavanjima i uhodanim transakcijama, dok se svet ruši oko njega.

Histerija

A na Blogu, brane se, svađaju se, napadaju, umnožavaju se identiteti, metastazirani. Nije važno šta ko ima da kaže, važno je ko, koga kada brani napada, mrzi, voli. Košnica, tu i tamo incestoidna. Čujem da zatvoriše kapiju, citostatik mera.
:)

Histerija, hipsterija a bogami i dizenterija, uz opšte srozavanje o kome, čini mi se i ovde govorimo.
Premala je filtracija, ljudi su se predobro upoznali, svi znaju šta ko o kojoj temi misli i šta će reći pa onda umesto o njoj (temi) pričaju jedni o drugima. Ljubitelji ideje o blogu kao kafani uspeli su da tu ideju ostvare u jeftinoj šund varijanti.
Nego drugo nešto: čini mi se da bez problema mogu da prepoznam starog člana koji se posle oproštaja ili banovanja vraća u drugoj košuljici, ali nikad nisam skapirao bilo čiji dvostruki identitet. Niti čemu to služi.
Opet, bolno je da ljude ova tema ne interesuje čak i uz razumljivi animozitet prema meni kao autoru. Bolno ali potpuno realno kao slika Srbije danas u kojoj se većina utopila u rasuti sadržaj moralne i političke kanalizacije po ulicama i institucijama, dok se ono malo neučlanjenih što pravi mrtvo što čeka vanzemaljce..
cassiopeia cassiopeia 08:20 24.10.2017

Re: ...

maksa83


Imam utisak da se (minus ovaj tekst) i ovo mesto predalo i tiho umrlo u sopstvenim hiljadu puta viđenim petty nadjebavanjima i uhodanim transakcijama, dok se svet ruši oko njega.


Uhodane transakcije su sigurica, zna se ko se bije, ko se voli.

Zezanje na stranu, ovde više nema dijaloga, ili ga bar nema u dovoljnoj meri da potre svu silu komentara u kojima je lakše napenaliti autora i popljuvati ga, nego što će se razmisliti i dati argument za drugačiji stav.

Psovke i pljuvačina su postale tako normalne da su mnogi odustali u borbi održanja kakvog takvog pristojnog dijaloga.

Freeju hvala na tekstu i živcima da uđe u ring
4krofnica 4krofnica 08:27 24.10.2017

Re: ...


Opet, bolno je da ljude ova tema ne interesuje čak i uz razumljivi animozitet prema meni kao autoru


ljude više ništa ne interesuje (i najverovatnije nema nikakve veze sa tobom:)
inertnost i tupost je prevladala, palimo se samo na banalnosti i triviju.
cela priča oko spomenika je sumanuta: ko je postavlja i sa kim.

utisak nedelje



cassiopeia cassiopeia 08:56 24.10.2017

Re: ...

4krofnica

utisak nedelje



Je li bilo otvaranje Muzeja?

Ja se obradovala kad sam čula da se Muzej otvara, onda tražeći info ko je sad glavni videla da je to bivši direktor nesećamsevišečega u rahmetli B92, Slobodan Nakarada.

Čovek koji je u B92 došao iz Svetske banke...(moj utisak) pokušao da zavede red, naišao na otpor kod Matića, otišao pre nego što je došao i posle nekoliko godina ga vidim u poslu sa organskom hranom.

Baš sam se iznenadila kad sam ga videla u Muzeju.

Videla sam na fb neku akciju "zatvaranje muzeja", imaš neki detalj, baš me interesuje šta struka misli (ona misleća).
4krofnica 4krofnica 09:13 24.10.2017

Re: ...

Je li bilo otvaranje Muzeja?


aha, konačno u petak :)

to za Zatvaranje je bila neka fb zajebancija: kao radiće 168 sati (koliko će muzej biti otvoren za dz za sve) pa će onda da se zatvori i konzervira sledećih deset godina. čekam da vidim drugara koji radi tamo da me uputi u sadašnje prilike.

nego, gledam da je prostor oko muzeja kao površina meseca: nema ni travke ni žbunića ni drveta, ne znam šta su radili, sve je raskrčeno. ovo sam ja slikala pre dve godine (tužnog i napuštenog Rudara, rad Matije Vukovića) ispred ulaza muzeja, znam da je bilo vegetacije.



c_h.arlie c_h.arlie 11:00 24.10.2017

Re: ...

maksa83
Samo da kažem - hvala za tekst.

Imam utisak da se (minus ovaj tekst) i ovo mesto predalo i tiho umrlo u sopstvenim hiljadu puta viđenim petty nadjebavanjima i uhodanim transakcijama, dok se svet ruši oko njega.

Saglasan !
No, pored svega - i uprkos svemu, verujem da će jednoga dana biti bolje.
Ono o čemu bi trebalo povesti računa, kada ovi odu, da li ćemo ponovno ići istim stazama.
c_h.arlie c_h.arlie 11:10 24.10.2017

Re: ...

freehand
kick68
Imam utisak da se (minus ovaj tekst) i ovo mesto predalo i tiho umrlo u sopstvenim hiljadu puta viđenim petty nadjebavanjima i uhodanim transakcijama, dok se svet ruši oko njega.

Histerija

A na Blogu, brane se, svađaju se, napadaju, umnožavaju se identiteti, metastazirani. Nije važno šta ko ima da kaže, važno je ko, koga kada brani napada, mrzi, voli. Košnica, tu i tamo incestoidna. Čujem da zatvoriše kapiju, citostatik mera.
:)

Histerija, hipsterija a bogami i dizenterija, uz opšte srozavanje o kome, čini mi se i ovde govorimo.
Premala je filtracija, ljudi su se predobro upoznali, svi znaju šta ko o kojoj temi misli i šta će reći pa onda umesto o njoj (temi) pričaju jedni o drugima. Ljubitelji ideje o blogu kao kafani uspeli su da tu ideju ostvare u jeftinoj šund varijanti.
Nego drugo nešto: čini mi se da bez problema mogu da prepoznam starog člana koji se posle oproštaja ili banovanja vraća u drugoj košuljici, ali nikad nisam skapirao bilo čiji dvostruki identitet. Niti čemu to služi.
Opet, bolno je da ljude ova tema ne interesuje čak i uz razumljivi animozitet prema meni kao autoru. Bolno ali potpuno realno kao slika Srbije danas u kojoj se većina utopila u rasuti sadržaj moralne i političke kanalizacije po ulicama i institucijama, dok se ono malo neučlanjenih što pravi mrtvo što čeka vanzemaljce..

Ja ne mogu da prepoznam takve članove.
Što se tiče animoziteta prema tebi - pa nemaju svi animozitet prema tebi. Ja nemam, čak iako se u mnogim stvarima ne slažem sa tobom. Dobro, to sam ja - jer ja nemam animozitet gotovo ni prema kome.
Što se tiče teme koju si pokrenuo uvodnim blogom - temu smatram ekstremno bitnom, a spomenik Đinđiću samo kao šlagvort - za mene je tema suštinska.
Naravno, da kažem i o Đinđiću - nisam ga cenio dok je bio živ. Kada je ubijen, bio sam nakon nekoliko sati u zoni gde je ubijen ... jer je ubijen premijer zemlje u kojoj živim, zemlje drljave i izmučene - bez obzira šta sam ja mislio o njemu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:49 24.10.2017

Re: ...

Ljubitelji ideje o blogu kao kafani uspeli su da tu ideju ostvare u jeftinoj šund varijanti.


Pa Blog i jeste kafana. Tako je i započeo - preteča usranog tvitera, instawhassiname i ostalih - "Kibi Krimke!" instalacija ;>

Da se pokaže svetu da se eto nešto dešava, pa ko nema vremne - niti s kim - da ide u kafanu, eto mu Blog ☻ To što su ga pojedini pojedinci ♫ koristili i za nešto kvalitetno, eh, sporadična zastranjivanja ;> Nu, dobro, valjda ti je poJenta bila na šund varijanti.

Opet, bolno je da ljude ova tema ne interesuje čak i uz razumjavascript:;ljivi animozitet prema meni kao autoru


Nego, zasta! Ja potpuno van toka vremena po ovom pitanju - još se čudim što li psotavi ono čudo od "instalacije" kao prateću sliku. Interesantno, ali kakve pobogu veze ima sa "temom" (u smislu Đinđića) - rekoh mora biti da je neka prikrivena aluzija na Vučića od ZombiLenda.

Kad...a ono međutim! E vala baš, pobogu i ostali ekspletivi (baš mi neki put dođe krivo što sam zaboravio mađarski ☻)

loader loader 14:18 24.10.2017

Re: ...

Možda bi bilo zanimljivo pretresti zašto Đinđiću spomenik, umesto što se ovo danas dočekalo, nisu izgradile njegove stranačke kolege (ali ne kao nekakvo unutarstranačko sećanje ili poklon. A imali su za to vremena (dok su bili u koaliciji koja je vodila državu).

Nešto mi se javlja da je mogući odgovor sve, samo ne jednostavan.

maksa83 maksa83 14:27 24.10.2017

Re: ...

Nešto mi se javlja da je mogući odgovor sve, samo ne jednostavan.

Jednostavan je.

Izgradnja spomenika Hajdaru Alijevu + okolni radovi je građevinskim firmama povezanim sa DS-om donela 2.5 mil EUR. Izgradnja spomenika Zoranu Đinđiću bi bio mnogo manje unosan pothvat, pošto se nije javio sponzor. Nije vredelo cimati se.

Što bi rekli u pančlajnu onog vica sa M i H: "ima bolan pedera, ali nema investicija."

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:53 24.10.2017

Re: ...

Izgradnja spomenika Hajdaru Alijevu + okolni radovi je građevinskim firmama povezanim sa DS-om donela 2.5 mil EUR. Izgradnja spomenika Zoranu Đinđiću bi bio mnogo manje unosan pothvat, pošto se nije javio sponzor. Nije vredelo cimati se.



Ih, tih 2.5 milki su bili samo sitniš za - eto, da se ne baci ;>

Osnovno je bilo onih 300 miliona "kredita", koji je u većini utrošen tako što je plaćana (i još se plaća ) Alijevljeva državna (u smislu država to je on) Azvirt firma. Podigli bi mu oni spomenik i bez onog gore sitniša za u džepsove (realna cena je bila ispod 400k evra - koliko je Alijev i poklonio za Tašmajdanski park), ali ne valja praviti presedane ;>

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:58 24.10.2017

Re: ...

Možda bi bilo zanimljivo pretresti zašto Đinđiću spomenik, umesto što se ovo danas dočekalo, nisu izgradile njegove stranačke kolege


A što bi pa? Pa nisu baš poludeli za sve is vja - ipak su spram ove bagre, gospoda ljudi! Postavili mu spomen ploču -- što je sasma dovoljna stvar -- pa ova bagra (*)skoro odmah sjebala.

(*) uključiv i ove koji kukaju sada na Vučića ali im je on miliji od "drugosrbijanaca"! - pada im u vodu samo kada ga porede sa svojim čekajućimkraljevima, ljotićima, ljušićima, nedićima - obaška mladićima.
tasadebeli tasadebeli 19:55 24.10.2017

Re: ...

pape92

i lokalnom, priznavanjem poraza koji ljudima mnogo teže pada od onog priznavanja poraza iz devedesetih.



Тјах...

Као што је и деведесетих било оних који су те поразе видели као победе, тако и сада, локално, има оних који те поразе виде као победе.

То је изгледа нешто што је староседелачком хардкору Блога Б92 изузетно тешко да призна самом себи.

Постојање и таквих који те поразе виде као победе.

Па се онда, зачуђен над том чињеницом, староседелачки хардкор Блога из "оних дана" како се то врло често наглашава, брани на стари, опробани и проверени начин - игнорисањем.

Игнорисањем постојања, бивствовања, таквих који те поразе (локално) виде као победе и, уопште, новонастале измењене стварности око себе.

Само...

Обично то што се игнорише, не нестане... Оно је ту, постоји...

А игнорисање његовог постојања неће ни учинити да оно нестане.
tasadebeli tasadebeli 20:05 24.10.2017

Re: ...

cassiopeia

Zezanje na stranu, ovde više nema dijaloga,



А као било је дијалога у време Бики Срки и осталих крки-мрки-прле-тихи на Блогу Б92?

У време када су се коментари брисали, преправљали, ауторе и блогере бановали зато што не иду низ длаку хардкор екипи?

Мис'им, Кас, стварно зезање на страну...

Јебеш ти такву демократију.

Одустајем већ код овог коментара од даљег учешћа овде...

Слутим да ће се ово место претворити у љеваоницу суза глава (знате већ каквих) које се узајамно милују.

А на таква места не волЕм да излазим.
gedza.73 gedza.73 20:15 24.10.2017

Re: ...

У време када су се коментари брисали, преправљали

I ja sam tako mislio ali kažu da je to tehnički neizvodljivo pa samim tim nije istina da je komentare bilo moguće prepravljati
pape92 pape92 21:38 24.10.2017

Re: ...

Tjah.

A takva je volja naroda. It is happening again
(Milovan Vitezović).


tasadebeli tasadebeli 21:45 24.10.2017

Re: ...

pape92

It is happening again



Да.

Исто као и 2000.

И 1991, и 1987, и 1974, и 1966, и 1945, и 1918, и 1914,...



freehand freehand 21:59 24.10.2017

Re: ...

У време када су се коментари брисали, преправљали, ауторе и блогере бановали

Ti se zajebavaš.
pape92 pape92 22:28 24.10.2017

Re: ...

Što reče neko, istorija se ponavlja, prvi put kao tragedija, drugi put kao farsa, a treći put kao Farma.
angie01 angie01 22:52 24.10.2017

Re: ...

У време када су се коментари брисали, преправљали, ауторе и блогере бановали зато што не иду низ длаку хардкор екипи?




ti bre taso, k'o da imas snimljenu kasetu, uvek jedno isto- ovo smo prezvakali 100 puta.

znacu- tada je uredjivacka politika bloga b92, pod rukovodstvom Dejana Restaka- tvorca ovog mesta- bila da se cuju sve strane, sto vise razlicitog misljenja to bolje, ali bez vredjanja, agresije i sl, prozivanja po nacionalnoj, verskoj osnovi i sl- recju, postovao se disklejmer koliko je to bilo moguce,...treba uzeti u obzir da je blog bio nova stvar i da su ljudi nagrunuli i da je bilo raznih medju njima sa raznim idejama zasto su dosli.

novo je sve bilo i za one koji su vodili blog, tako da je trebalo vremena da se sve uhoda.

tada su neki blogeri imali moderatorski panel, jednak moderatorima, koji jeste tada imao mogucnost ulaska u komentare- to sada ne moze,....to naknadno uredjivanje tudjih komentara nije praktikovala BS,-ona je obrisala neke silne blogove i komentare, greskom, jer je pokusala da nesto ukloni, ne secam se vise sta i imala one skeceve sa bobanom, ickom,...koje su posle imitirali neki drugi blogeri sa svojim inkarnacijama, pa i danas- nego jedan drugi bloger- malo da ispegla svoj nastup, a vise iz zahebancije.

NIJE ISTINA da su brisani i banovani blogeri razlicitog misljenja od tebi zamisljene hardkor ekipe i to uporno ponavljas- a laz je samo tako.


pri tome, tebi je ok, sto je sada nacoska ekipa brojnija- jer je gomila normalnih otisla- i sto se prilicno agresivno ponasa i vredja oponente, sad ti oni nisu hardkor ekipa.

onaj ostatak pateticne uobicajene kuknjave cu da preskocim.
tasadebeli tasadebeli 23:03 24.10.2017

Re: ...

pape92
Što reče neko, istorija se ponavlja, prvi put kao tragedija, drugi put kao farsa, a treći put kao Farma.



Да, то је онај кључни тренутак када фарса прерасте у надреалну фарсу.




tasadebeli tasadebeli 23:11 24.10.2017

Re: ...

angie01

NIJE ISTINA da su brisani i banovani blogeri razlicitog misljenja od tebi zamisljene hardkor ekipe


.to naknadno uredjivanje tudjih komentara nije praktikovala BS,-ona je obrisala neke silne blogove i komentare, greskom, jer je pokusala da nesto ukloni,






Да, верујем...

Мора да је тај њен модераторски панел имао неки баг јер је некако обрисала само оне који се са њом не слажу.


pri tome, tebi je ok, sto je sada nacoska ekipa brojnija-



Док је теби сасвим у реду да све оне који су дошли касније и не припадају хардкор оснивачкој екипи Блога Б92 све заједно називаш нацошима?


Остатак спиновања ћу да прескочим.

Као и патетику са којом се ламентира за "старим добрим временима на Блогу Б92" и за "онима који су отишли јер не желе да деле овај свој мали некада заштићени простор са крезавом и неписменом Србијом".


EDIT: Енџи, поновићу оно што сам већ рекао Кас јер је то суштина:

Јебеш ти такву "демократију" и такав "демократски" дијалог.

Хвала лепо, немам апетита.
angie01 angie01 23:23 24.10.2017

Re: ...

Мора да је тај њен модераторски панел имао неки баг јер је некако обрисала само оне који се са њом не слажу.


to je upravo kao sto sam rekla bilo objasnjeno na nekoj paralelnoj platformi, gde se oko toga vodila rasprava- znaci, nije nikakva interpretacija.


Док је теби сасвим у реду да све оне који су дошли касније и не припадају хардкор оснивачкој екипи Блога Б92 све заједно називаш нацошима?


koje sramotno ucitavanje- a gde i kada sam to tacno rekla?

dapace, posle su dosli mnogi super likovi, koji su isto zbrisali zbog ruzne atmosfere i ponasnja koji su se oteli kontroli,...zasto bi neko dolazio negde dobrovoljno, da ga neko nebazdaren na pristojnu komunikaciju kinji i vredja.



Као и патетику са којом се ламентира за "старим добрим временима на Блогу Б92"


molim te da mi podvuces gde je to u mom komentaru receno.

ako me vec vuces za jezik- dovoljno je da se pogleda ko je onda i sta pisao i kako se komentarisalo i ovo sada- nema lazi, nema prevare.


Јебеш ти такву "демократију" и такав "демократски" дијалог.



ne znam na sta ciljas, al mi lici da je tebi demokratija ona sloboda govora, u kojoj nema granica i dozvoljeno je sve- kao u farmi, parovima i sl...jer uvek kukas da je nesto uskraceno u tom smislu, kao i u komentaru na koji sam raplicirala- a to nije istina.
freehand freehand 23:26 24.10.2017

Re: ...

ako me vec vuces za jezik- dovoljno je da se pogleda ko je onda i sta pisao i kako se komentarisalo i ovo sada- nema lazi, nema prevare.

Sa ovime je teško ne složiti se. Mislim, nemoguće, al ajde.
tasadebeli tasadebeli 06:12 25.10.2017

Re: ...

angie01

ne znam na sta ciljas,



Знаш, знаш...

Не верујем да има ишта што ти не знаш. Или не дознаш ако не знаш.
angie01 angie01 07:43 25.10.2017

Re: ...

Знаш, знаш...

Не верујем да има ишта што ти не знаш. Или не дознаш ако не знаш.




CIA/BIA za tasine komenatre....

c_h.arlie c_h.arlie 11:43 25.10.2017

Re: ...

angie01
У време када су се коментари брисали, преправљали, ауторе и блогере бановали зато што не иду низ длаку хардкор екипи?




ti bre taso, k'o da imas snimljenu kasetu, uvek jedno isto- ovo smo prezvakali 100 puta.

znacu- tada je uredjivacka politika bloga b92, pod rukovodstvom Dejana Restaka- tvorca ovog mesta- bila da se cuju sve strane, sto vise razlicitog misljenja to bolje, ali bez vredjanja, agresije i sl, prozivanja po nacionalnoj, verskoj osnovi i sl- recju, postovao se disklejmer koliko je to bilo moguce,...treba uzeti u obzir da je blog bio nova stvar i da su ljudi nagrunuli i da je bilo raznih medju njima sa raznim idejama zasto su dosli.

novo je sve bilo i za one koji su vodili blog, tako da je trebalo vremena da se sve uhoda.

tada su neki blogeri imali moderatorski panel, jednak moderatorima, koji jeste tada imao mogucnost ulaska u komentare- to sada ne moze,....to naknadno uredjivanje tudjih komentara nije praktikovala BS,-ona je obrisala neke silne blogove i komentare, greskom, jer je pokusala da nesto ukloni, ne secam se vise sta i imala one skeceve sa bobanom, ickom,...koje su posle imitirali neki drugi blogeri sa svojim inkarnacijama, pa i danas- nego jedan drugi bloger- malo da ispegla svoj nastup, a vise iz zahebancije.

NIJE ISTINA da su brisani i banovani blogeri razlicitog misljenja od tebi zamisljene hardkor ekipe i to uporno ponavljas- a laz je samo tako.


pri tome, tebi je ok, sto je sada nacoska ekipa brojnija- jer je gomila normalnih otisla- i sto se prilicno agresivno ponasa i vredja oponente, sad ti oni nisu hardkor ekipa.

onaj ostatak pateticne uobicajene kuknjave cu da preskocim.

Naprotiv, u toj zlatnoj eri je bilo poželjno, čak afirmativno prozivanje Srba po nacionalnoj osnovi. A po verskoj i da ne pričamo.
Dakle, samo Srba. Ostalih ni slučajno.
Ta nagnutost je bila toliko odvratna da tada nisam imao želju da se registrujem, ali sam iz nekoga sebi znanog mazohizma, te vlastitih metoda kondicioniranja mentalne izdržljivosti, čitao razne splačine iz toga zlatnog doba.
JJ Beba JJ Beba 15:23 25.10.2017

Re: ...

utisak nedelje

i meni
Deanin drug :)
JJ Beba JJ Beba 15:26 25.10.2017

Re: ...

NIJE ISTINA da su brisani i banovani blogeri razlicitog misljenja od tebi zamisljene hardkor ekipe i to uporno ponavljas- a laz je samo tako.

tako je
tasadebeli tasadebeli 18:51 25.10.2017

Re: ... Пилеће памћење?

c_h.arlie

Naprotiv, u toj zlatnoj eri je bilo poželjno, čak afirmativno prozivanje Srba po nacionalnoj osnovi. A po verskoj i da ne pričamo.
Dakle, samo Srba. Ostalih ni slučajno.
Ta nagnutost je bila toliko odvratna da tada nisam imao želju da se registrujem, ali sam iz nekoga sebi znanog mazohizma, te vlastitih metoda kondicioniranja mentalne izdržljivosti, čitao razne splačine iz toga zlatnog doba.






Да. А сада ваљда треба да се правимо као да тога није било.

А има га још увек...



П.С. - Е, а види ово...


Gdine SNikolicu,

Red Devil (29 Maj, 2007 - 09:34)

prvo ste napisali ovo:
"da je Srbija iskljucivi krivac za izbijanje svih novobalkanskih ratova, samim tim i za sve zlocine, ukljucujuci i muslimansko-hrvatsko-albanske nad Srbima!"

pa onda ovo:
"Izvrsna opaska da komentari ljudi tipa Tesanovic/Srbljanovic proizvode najmanje 3 nova radikala dnevno (po mom misljenju, broj je neuporedivo veci.Tako da se potpuno slazem sa time da su Tesanovic/Srbljanovic suvo zlato za radikale i za njih bi bio dan zalosti kada bi se one prestale baviti politikom."

Izvinite, ali meni se cini da vi potpuno delite stavove i komentare doticnih gospodja i da ste i sami ukljuceni u proizvodnju radikala koju pominjete.


»
Jasmina

Django (27 Maj, 2007 - 18:40)

Zar je moguce da danas ne obiljezavate nijednu godisnjicu.
Prosto je nevjerovatno da Srbi na danasnji dan nisu pocinili nijedan zlocin. Imam jedan prijedlog. Da bi obradovali vase mentore, pokazite malo raskosniju mastu. Dosta je bilo Srebrenice. Predlazem da pocnete obiljezavati, recimo, zlocine srpske vojske na Ceru, Kolubari, prilikom probijanja solunskog fronta. Istorija je bogata primjerima. Prema tome, na posao.


»
Another marvel

snikolic (27 Maj, 2007 - 19:12)

Evo, pre nego sto odem, da jos jednom javno pozovem na ne-cenzuru, jer je ovak komentar takodje bio briljantan za analizu i ukazuje na sledece:

-cak i ogromna vecina ljudi koji glasaju za normalne/relativno normalne stranke tipa LDP/G17/DS (akamoli glasaci ostalih stranaka) smatra sve srpske ratove pre 1990. za apsolutno genijelne i pravedne, pritom "zaboravljajuci" na sledece cinjenice:

1. bilo je ratova i pre 1990. u kojima su Srbi mucki i bezrazlozno napali druge (primer: srpsko-bugarski rat 1885)

2. bilo je ratova i pre 1990. u kojima Srbi, pravno gledano, nisu bili u pravu, tj isto tako kao sto pravno nisu imali pravo da zahtevaju od nezavisne drzave poput Hrvatske 1991. delove njene teritorije, isto tako nisu pravno imali pravo da zahtevaju delove nezavisne drzave poput Austro-Ugarske 1918.

3. mali podsetnik za eventualne odgovore glasaca SRS-a na broj 2:

a) ako su njihovi komentari da je Srbija 1918. godine zahtevale delove Austro-Ugarske zato sto su srpski (i ostali slovenski) narodi pod Austro-Ugarskom bili podjarmljeni, onda bi ti isti ljudi trebali da se prvi izjasne za nezavisnost Kosova posto su Albanci bili na Kosovu podjarmljeni makar isto onoliko koliko i Sloveni bili u Austro-Ugarskoj (naravno, bili su vise podjarmljeni Albanci, ali that's ok neka samo racunamo da su bili isto podjarmljeni)

b) ako su njihovi komentari da je Srbija imala pravo 1918. na delove Austro-Ugarske (ili Turske) zato sto je u pojedinim delovima te dve carevine ziveo vecinski slovenski narod, onda bi oni prvi trebalo da se izjasne za nezavisnost ne samo Kosova vec i Vojvodine, posto 1918. Srbi nisu bili vecinski narod niti na Kosovu niti u Vojvodini (ni priblizno)

c) ako su njihovi komentari da je Srbija 1918. imala pravo na delove Austro-Ugarske (ili Turske) zato sto su delovi te dve carevine bili tradicionalno pod vlascu Srba, mali podsetnik kaze da je Vojvodina gotovo oduvek bila pod vlascu Madjara/Austrijanaca/Austrougara tako da bi oni prvi trebalo da predloze da se Vojvodina vrati Madjarskoj ili Austriji, dok je Kosovo bilo pod vlascu Srbije neuporedivo krace nego sto je bilo pod vlascu Ilira, Makedonije Aleksandra Makedonskog, Rimskog Carstva, Vizantije, i Turske, tako da bi oni prvi trebalo da predloze da se Kosovo vrati Turskoj, Grckoj, ili Makedoniji.

No, BEZ OBZIRA na NEPRAVEDNOST koju glasaci SRS-a hoce u PRAVNOM smislu, njihovi komentari su i dalje genijalni za analizu jer:

-briljantno pokazuju da zlocini Srba u Bosni nad Bosnjacima nisu nesto puno gori u smislu medjunarodnog prava od zlocina Srba na Ceru ili Kolubari nad Austro-Ugarima
-dovode do zakljucka da je prakticno svaki rat nepravedan i da u svakom ratu slabiji gubi i treba da snosi posledice (kao sto je npr Austro-Ugarska snosila posledice gubitkom Vojvodine, Bosne, Hrvatske i Slovenije), pa onda samim tim i Srbija treba da snosi posledice za izgubljeni rat na Kosovu, sto znaci da bi ovaj SRS komentator prvi trebalo da onda predlozi da Srbija snosi posledice izgubljenog rata na Kosovu gubitkom teritorije, tj Kosova


»
Ja ne znam šta vi hoćete

Sheriff (27 Maj, 2007 - 19:22)

jel vi uporno hoćete da od Srbije pravite banana republiku ili vam je cilj da ona bude što manja ili šta? Da li želite da nas ubedite u to da smo mi stvari đavolov porod i da potičemo iz pakla. Ako se vi stidite svog porekla i svoje istorije, komplekse lečite na nekom drugom mestu, postoje institucije koje se bave time.


»
Eto, gosn Nikolicu, i sad mi

zokster (27 Maj, 2007 - 19:25)

Eto, gosn Nikolicu, i sad mi vi recite da Sheriff nije obican majmun?


»
?

Tamara Ćetković (27 Maj, 2007 - 19:29)

Običan?


»
Majmun drekavac.

zokster (27 Maj, 2007 - 19:35)

Majmun drekavac.


»
A Django je obican majmun.

zokster (27 Maj, 2007 - 19:37)

A Django je obican majmun.


»

snikolic (27 Maj, 2007 - 19:41)

Ne, mi (ili ja) samo hocemo da ako je Vama kao Srbinu divno kad Srbija preotme Austro-Ugarskoj Vojvodinu 1918. (iako je totalno manjinski narod tamo i nema ni istorijske razloge da uzme Vojvodinu) samo zato sto je dobila rat, onda vam isto tako treba biti divno sto ce Srbiji preoteti Kosovo na koje Albanci (pa cak i Turci, Grci, i Makedonci) imaju neuporedivo vise prava nego Srbi na Vojvodinu 1918. (da ne govorimo o tome sto su ubedljivo vecinski narod) samo zato sto je Srbija izgubila rat. To, naravno, ako volite PRAVDU, ali ako volite NEPRAVDU, onda je naravno cinjenica sto Srbija nije do Kosova veliki problem.



И то је био тај "стари добри блог са дивним људима"?

Е! Ма није можно!


А почетни низ коментара на том посту из 2007. је изгледао овако:


Sta znaci New Deal Blog?

sonja k. (27 Maj, 2007 - 14:55)

Sta znaci New Deal Blog?


»
pa eto pravimo nova

Jasmina Tesanovic (27 Maj, 2007 - 15:13)

pa eto pravimo nova pravila
imacemo nov softver te koristim priliku za
nova pravila igre, hajde da cujem sta ti mislis


»
Super,

LBSL (27 Maj, 2007 - 15:17)

Super, a gde mozemo da procitamo nova pravila?


»
Jasmina: "pa eto pravimo

zokster (27 Maj, 2007 - 15:19)

Jasmina: "pa eto pravimo nova pravila igre, hajde da cujem sta ti mislis"

Postavljanje novih pravila igre je cesto zanimljivije od same igre.


»
rekla bih ti sta mislim kada bih znala koja su pravila igre

sonja k. (27 Maj, 2007 - 15:20)

rekla bih ti sta mislim kada bih znala koja su pravila igre.

objasni pls.


»
Nadala sam se da cete

Jelena Pavlović (27 Maj, 2007 - 15:20)

Nadala sam se da cete otvoriti nov blog jer ono sto je nastalo juce na vasem blogu nemoze da se poredi ni sa cim. Ja vam se izvinjavam sto sam uopste uzela ucesce u jednoj onakvoj debati i sama zanemarujuci dogadjaj koji se desio na jucerasnji dan. U moru prljavstine koju nam je nametnula politika po kojoj smo se svi pogubili izludjeni i zaludjeni gde god da smo, zabaravljamo na stradalnike sa cijom se smrcu poigrava na sve moguce nacine.


»
Jelena,

Milutin Bajazit... (27 Maj, 2007 - 15:41)

kao u svakoj zajednici, tako i u ovoj Blogovskoj, potrebno je imati dobar želudac, dobre živce, i razume se 'ladnu glavu.

uostalom kao i u običnom životu, nema razlike biti na ovom Blogu, biti u javnom prevozu, čekati red na šalteru, biti u koloni automobila kada pada kiša i t.d.

ne uzimaj za ozbiljno zokstera, zapravo ne uzimaj ga uopšte, ima sve odlike one biljke ambrozije.


»
Jelena P

JJ Beba (27 Maj, 2007 - 16:16)

..ti dolazish za koji dan, pa cemo lepo da vidimo shta se to desilo. Jel' si spakovana?


»
Bebo

Jelena Pavlović (27 Maj, 2007 - 16:21)

Zdravo draga moja,
Nisam se spakovala samo gledam sta cu da nosim.
Uzgred, pocelo je odbrojavanje sati. Imam tremu kao pred ispit:))


»
Jelena P

JJ Beba (27 Maj, 2007 - 16:39)

batali trenu, ovde te ne cheka nishta sho vec ne znash :))


»
hajde da pravimo zajedno

Jasmina Tesanovic (27 Maj, 2007 - 15:42)

hajde da pravimo zajedno nova pravila igre
slazem se sa jelenom pavlovic povodom jucerasnjeg bloga
to se vise nece ponoviti
moj problem je sto ja nemam vremena da sedim i pratim komentare
zato cu takve ozbiljne proglase zakljucati
pljuvaci ce morati da otvore svoje blogove
sto je zapravo nemoguce jer oni nemaju sta da kazu
osim da druge pljuju



Све је то било после тзв. селидбе на нови блог. Софтверски побољшан...

Па је онда било и ово:


Nefertiti Disappeared

Jasmina Tesanovic (1 Jun, 2007 - 11:39)

Dva dana nisam bila on line
i neko je obrisao sve komentare na mom prethodnom postu
ne pamtim da smo imali tako uigranu interaktivnu i pomirljivu pricu i tako lepe tekstove i slike
bar na mom blogu
tuzna sam i besna
molim blogere koji su pisali na starom da posalju ovde slike i komentare
i ako nesto znate o tome, kazite mi
vandalizam, proizvoljni, besmisleni je nesto sto ne podnosim
ovo cak nije bio politicki blog
kome smeta Nefertiti i slozni blogeri
profil osobe koja histericno brise tudje misljenje
je profil cenzora egotika na netu
i ako zelimo da pravimo nesto na netu za net
kao sto sada ovde u Torinu gde sam razmsiljamo o tome
kako izgraditi i sacuvati virtuelne svetove
kako mozemo da se zastitimo od vandala
kojima je pre 14 vekova podlegla Nefertiti



и ово:


Brisanje komentara

Dejan Restak (1 Jun, 2007 - 13:07)

Zelim samo da podelim sa vama ono sto do sada znam u vezi sa sinocnim brisanjem komentara.

Znam da je doslo do ozbiljnih uvreda jednog od autora bloga na poslednjem tekstu Kvirije. S obzirom da nije bilo intervencije ni B92 tima niti domacina bloga u nekom razumnom vremenskom intervalu, autor koji je bio meta napada sam je pokusao da obrise te komentare.

Pri tome je doslo do greske i obrisani su i komentari sa dosta drugih blogova.

Jako mi je zao sto je do ovoga doslo samo par dana pre seljenja na novi blog.

Mi cemo svakako pokusati da iz back-upa izvucemo te komentare, ali i da ponovo isfiltriramo uvrede sa bloga koji je inicirao ova nemila desavanja.

Necu ostaviti mogucnost za komentare jer nisam u mogucnosti da pratim diskusiju zbog radova na novom blogu.

Molim vas za samo jos mrvicu strpljenja



Итд, итд, итд. (ЛИНК)



Сва та култура дијалога, сви ти дивни људи, нико никога не цензурише, нико никога не брише, само грешком. Догоди се случајно...

Сви се воле и милују по главама (рекох већ каквим) уживајући у слободи...

Као мала хипи комун(к)а која се управо вратила са Вудстока у прљаву крезубу и неписмену Србију које се гади, али ето... Морају силом прилика да буду у њој. Таки им пос'о.


Ех, тај стари добри Блог... Плачем за њим... Као што ћу плакати и за овим ускоро...

Укратко, пре десет година исто као и сада.

Или, сада исто као и пре десет година.

Зато ми се увек присере када крену да се просеравају за "старим добрим временима" на Блогу без "нацошке екипе".



angie01 angie01 19:20 25.10.2017

Re: ...

cekaj taso, pa ti si ovim navodima upravo potvrdio ono sto sam rekla,

da je do karambola sa brisanjem doslo slucjano, jer je bila ideja da se uklone neke ruzne stvari, koje disklejmer nedozvoljava,

to sto je obrisan i kako sama kaze, umereni Tesanovickin blog, na kome je obicno bilo prepucavanja, jer je tretirala osetljive teme, samo je dokaz da nije postojala namera da to nestane.

ostali dijaloz su najobicniji-a na politicke teme, ....pri tome, tada je bilo mnoooogo veca lepeza i dobrih autora i tema, na koje je bilo vrlo ugodnog caskanja.

tvoj uporni pokusaj da pokazes kako je ono bilo jezivo, a ovo sada kada ti vodis perjanicu ljusicevske provinijencije, je smesno, jer samo onaj nemili dogadja sa feliksom i njegovim ekstremizmom, a tvojim durenjem i patesinjanjem nad njim, potpuno ignorisuci gadnu situaciju koju je taj blog napravio, je dovoljan kao ilustracija o cemu se radi.

bez obzira koje politicko ili zivotno misljenje bilo zastupljeno, na onom blogu su te rasprave vodjene neuporedivo kvalitetnije, kod BS i Tesanovicke, jeste bilo krljanja, al ne ovako besmislenog i bez bilo kakve kontrole.
tasadebeli tasadebeli 20:16 25.10.2017

Re: ...

angie01

tvoj uporni pokusaj da pokazes kako je ono bilo jezivo,



Не, ја не кажем да је оно било језиво.

Кажем да је оно онда било исто као и ово сада.

Па да зато не видим чему то ламентирање над "старим добрим Блогом" у 2017.

a ovo sada kada ti vodis perjanicu ljusicevske provinijencije


Е, видиш то су ти искази који засмрде и данас на Блогу (као да нисмо нимало порасли за тих десет година), а који су смрдели и онда.

И праве од Блога клоаку иако он то не би требало да буде.

Барем због оних који се и данас труде својим писањем на Блогу да се ово место не претвори у политикантско-партијску септичку јаму.

(При томе имам на уму неколико таквих аутора, али да не потежем њихова имена овде... И ту не мислим на себе. )


jer samo onaj nemili dogadja sa feliksom i njegovim ekstremizmom, a tvojim durenjem i patesinjanjem nad njim, potpuno ignorisuci gadnu situaciju koju je taj blog napravio, je dovoljan kao ilustracija o cemu se radi.



Ситуацију гадну за кога?

За бивше Другосрбијанце (кажем бивше јер та подела и терминологија одавно више не важи и живи још само у главама појединих учесника на Блогу; стварност је нешто другачија ако се то није приметило од силног блоговања) који нису могли да истрпе да се на њиховом светом месту појави један такав текст који дира у њихову светињу, икону, Радомира Константиновића, јер је тако згодно користити његову паланку у политикантским гађањем говнима са "неписменом и крезубом Србијом"?

( "Ја Мештровић, ви паланка. Шта није јасно?" )


И још при томе могу да гарантујем да већина тих "Другосрбијанаца" који су тада увређено бранили своју "икону" називајући Феликса фашистом, а мене питали зашто сам џукелу довео у своје блогодвориште нису ни прочитали ту Филозофију паланке.

За разлику од Феликса који је уложио тај напор, па се онда питао у чему је, побогу, толики значај и величина тог дела када "Другосрбијанци" од њега праве своју икону.

Анђо, Феликс је само тим својим постом открио сву ону интелектуалну малограђанштину Србије која нам продаје муда за бубреге већ деценијама.

И зато је тој малограђанштини било непријатно тада. Осетили су се угрожено... За свој положај, за своје мале материјалне добити, док продају та муда за бубреге "крезубом, неписменом народу" који ионако то и не може да разуме (тако они мисле), јер је то "виша" филозофија, много тешко за наивну дечицу.


Ово са Бики Срки и спомеником за Ђинђића је само једна од последица тог лицемерја назови интелектуалне грађанске Србије. Фарса (како то лепо каже Папе) која је сада прерасла у надреалну фарсу. Kао чир који пуца, па гној цури из њега.

(Метафора у знак истинског сећања на Ђинђића као човека, а не на Ђинђића као политичара. Уместо ове "озвучене стреле уперене у небо" као лицемерног путоказа где да тражимо одговоре на многа питања која имамо пред собом данас у 2017. ауторке Бики Срки и колеге...)


И показала је и овај пут да заиста већ деценијама и живимо у Цвјећарници у Кући цвећа.

Само што некима не прија да се то отворено и каже.

Не воле људи да чују истину о себи, шта ћеш...

Лакше им је да иду кроз живот гледајући у некакве умишљене слике о себи самима и о свету у којем живе.



freehand freehand 21:29 25.10.2017

Re: ... Пилеће памћење?

Сва та култура дијалога, сви ти дивни људи, нико никога не цензурише, нико никога не брише, само грешком. Догоди се случајно...

Dobro, ti cenzurišeš i brišeš namerno, ali to je nebitno. Problem je što sad već daviš ko nesvet sopstvenim fiksacijama.
Što ne napraviš blog u nastavcima na kome ćete ti i Feliks reciklirati ovaj bulšit filovan Konstantinovićem, Latinkom, Krcunom, Srbljanovićkom pa ispočetka?
Ne razumem kakav je smisao ovog beskrajnog ponavljanja jednog te istog i to u kilometarskim rolnama?
angie01 angie01 21:48 25.10.2017

Re: ...

Кажем да је оно онда било исто као и ово сада.


veoma nije!...i to smo vec ispricali.




Па да зато не видим чему то ламентирање над "старим добрим Блогом" у 2017.


ako pogledas tok ovog razgovora, videces, da si ti uveo to lamentiranje nicim izazvan, kao sto cesto radis- znaci, niko ga nije ni spomenuo pre tvog spinovanja o istom.

Е, видиш то су ти искази који засмрде


samo sam skratila objasnjenje, a da bude jasno.

znaci nije bez/veze kada se nesto radi, nego kada se prepozna.:)


Анђо, Феликс је само тим својим постом открио сву ону интелектуалну малограђанштину Србије која нам продаје муда за бубреге већ деценијама.



bozemiliisakloni- ja nista nemam protiv da neko postavi blog sa kritikom o tom delu i nije uopste bilo sporno drugacije misljenje, nego gomila drugih stvari iskazana posle u komentarima,...i ne samo tada kod tebe,...sto uredno mislim da kapiras, al se pravis blesav i pises ono kako tebi odgovara da objasnis.

"Другосрбијанаца"


kako si dosadan sa tim drugosrbijancima,...ma ko su ti satrapi i dzukele vise, kada ih stalno pominjes kao najvece skotove.

znaci, necu sve ostalo- smaramo ionako,...samo da te pitam, je l si primetio kako je Restak lepo komunicirao sa blogerima, nije ih ignorisao i pustao da se sami snalaze i cude kada se nesto desi.
tasadebeli tasadebeli 05:57 26.10.2017

Re: ... Пилеће памћење?

freehand

Problem je što sad već daviš ko nesvet sopstvenim fiksacijama.

Što ne napraviš blog u nastavcima na kome ćete ti i Feliks reciklirati ovaj bulšit filovan Konstantinovićem, Latinkom, Krcunom, Srbljanovićkom pa ispočetka?

Ne razumem kakav je smisao ovog beskrajnog ponavljanja jednog te istog



Рече човек који је окачио текст о Србљановићкином споменику Ђинђићи/Вучићу наступајући по ко зна који пут на Блогу политикантски, цицварићевски, опседнут својим "опозиционарством" које би да наметне и свима осталима.

Па још успут делећи около политикантске етикете онима које би да дисквалификује, не само као политичке опоненте, него и као људе.

(Но, добро, видим да је то манир укорењен у саме темеље Блога очигледно, па си ти само налегао на ту руду. Ништа ново и посебно под капом небеском.)


Али ОК, у праву си... Ти си барем направио свој блог о сопственим фиксацијама и опседнутостима. Није у реду да ја ту сада нешто давим контрадавежом.

Послушаћу те.

Правићу од сада сопствене блогове о сопственим фиксацијама.
freehand freehand 06:08 26.10.2017

Re: ... Пилеће памћење?

tasadebeli
freehand

Problem je što sad već daviš ko nesvet sopstvenim fiksacijama.

Što ne napraviš blog u nastavcima na kome ćete ti i Feliks reciklirati ovaj bulšit filovan Konstantinovićem, Latinkom, Krcunom, Srbljanovićkom pa ispočetka?

Ne razumem kakav je smisao ovog beskrajnog ponavljanja jednog te istog



Рече човек који је окачио текст о Србљановићкином споменику Ђинђићи/Вучићу наступајући по ко зна који пут на Блогу политикантски, цицварићевски, опседнут својим "опозиционарством" које би да наметне и свима осталима.

Па још успут делећи около политикантске етикете онима које би да дисквалификује, не само као политичке опоненте, него и као људе.

(Но, добро, видим да је то манир укорењен у саме темеље Блога очигледно, па си ти само налегао на ту руду. Ништа ново и посебно под капом небеском.)


Али ОК, у праву си... Ти си барем направио свој блог о сопственим фиксацијама и опседнутостима. Није у реду да ја ту сада нешто давим контрадавежом.

Послушаћу те.

Правићу сопствене блогове о сопственим фиксацијама.


A sve bi to bilo drugačije da Tasadebeli ima moderatorski panel za ceo blog. Za čas ne bi bilo ni mene ni cicvarićevštine a on bi lepo mogoa da nastavi da u buhicama kuka na tiraniju drugosrbijanskih cenzora.
tasadebeli tasadebeli 18:17 26.10.2017

Re: ... Пилеће памћење?

freehand


A sve bi to bilo drugačije da Tasadebeli ima moderatorski panel



Као што би све то било другачије да је Фрихенд одмах отишао у полицију. Још на "старом добром Блогу".



freehand freehand 23:21 26.10.2017

Re: ... Пилеће памћење?

Као што би све то било другачије да је Фрихенд одмах отишао у полицију. Још на "старом добром Блогу".

Ja tu sintagmu nikad nisam upotrebio. Ali bih mogao, naravno, i značila bi izvestan žal za vremenom kad je bilo mnogo više aktivnih blogera, kvalitetnih autora sa
potpuno različitim stavovima o raznim pitanjima, mnogo kvalitetnijih tekstova, komentara i ekstrakvalitetnih krljačina i žestokih zezanja do histerije u kojima su pljuštali siskusioni nokdauni i nokauti a makljatori se i dalje poštovali ne pominjući međusobno detalje iz intime i privatnog života.
A onda su, nekako, prevladali prizemni dosadnjakoviči i reciklatori istog u milion poza i varijacija te jebene sive. I smeđe.
angie01 angie01 22:38 23.10.2017

obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Djindjic bez Djindjica, bez lika i prepoznavanja, da ne uznemirava nikog, jer nece svaki prolaznik imati pdf objasnjenje kako bi mogao da shvati dubinu ideje i poruke i o kome se radi...doduse deperonalizovani spomenik se gradi za neku ideju, dogadjaj,... sa dovoljno prepoznatljivom metaforom, da nije potrebno uputstvo da bi ga razumeo, ali ne i za licnost.

simbolika na nivou krpljenog saobracajnog znaka- pre iscrtane oznake za pravac na putu, koji je neko slucajno isekao u betonu i podigao na postolje, prikrpvsi ga, jer mu se nespretnom raspao.

dzizes je srecan, jednim udarcem tri muve, i lazna briga za Djindjica i ispunjenje bez prepoznavanja, bez Zoranovih ociju koje bi morao da gleda, i konacno neko sa nedostizne druge strane na njegovom zadatku....i jos je pomirio bs i krlu,...
freehand freehand 22:47 23.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

i konacno neko sa nedostizne druge strane na njegovom zadatku....i jos je pomirio bs i krlu,...

U, nemoj tako. Eno tamo i Prokića, i Samardžića, i Andrića a bogami i Čede.
Da ne pominjemo Trivanku i apologetu sa kastanjetama. I da ne pominjemo udovicu koja čitavoj priči daje otužan, ljigav ukus.
Ali mislim da je to najmanje bitan segment priče.
Suština je u tome da ne postoji tačka u ovom univerzumu u kojoj se ta dva bičća na etičkoj ravni mogu sresti i da neko sa trunkom pristojnosti i integriteta - što Vučić nije niti može biti - najmanje što može da učini jeste da sve ostavi u tišini.
Priča o estetici, obliku, visini, poziciji ove protivgradne rakete, sulundara ili vektora sa dijagrama samo je skretanje teme koju i Biljana Srbljanović gura. Nisam bez razloga pomenuo Leni Rifenštal.
angie01 angie01 23:03 23.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Leni Rifenštal.


da nije malo mnogo.


I da ne pominjemo udovicu


pa evo, ja sam obrisala deo, gde se pitam, kako je mogla da dozvoli takvo podsmevanje, prevaru,...jer do sada nju nikada nisam pominjala,...da ne objasnjavam.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:02 24.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Nisam bez razloga pomenuo Leni Rifenštal.

Мислим да ауторка себе и Мрђана пре види као Мештровиће:

Biljana Srbljanović: Strela u šupi

Povodom polemike o spomeniku Zoranu Đinđiću, čiji su autori Mrđan Bajić i Biljana Srbljanović

Gradonačelnik Beograda, koji je Meštrovićevog Pobednika izvukao iz šupe na Senjaku, u kojoj su se čuvale polomljene cevi i neki gvožđarski otpad, zvao se Kosta Kumanudi. Bio je najpre član Demokratske stranke, da bi potom prešao u Jugoslovensku radikalnu zajednicu, pro-fašističku stranku zelenokošuljaša predvođenu Stojadinovićem, koga je nasledio Cvetković. Da, onaj Cvetković što je pregovarao sa Hitlerom i Fon Ribentropom i na kraju potpisao pristup Trojnom paktu 26. marta 1941. godine.

E taj gradonačelnik Kumanudi je bio ekstremni fašista, jedan je od potpisnika Nedićevog Apela srpskom narodu, dokumenta čije je pisanje naložila nemačka okupaciona vlast, a kojim se građani Srbije pozivaju na saradnju i prihvatanje nemačkog okupatora.

Kada je, dakle, fašistički gradonačelnik, bivši demokrata pa posle radikal Kumanudi, postavio Pobednika na Terazije, podigla se kuka i motika. Zorica Janković, kustoskinja Istorijskog muzeja, u Vremenu iz oktobra 2008. opisuje strašnu polemiku u javnosti koja je na kraju dovela do toga da se Meštrovićeva skulptura popne na direk i skloni na obod Kalemegdana, tako da niko ne može dobro da je vidi:

„Ali, po našem običaju, krenule su čaršijske priče i rasprave po novinama: da li obnažena figura Pobednika dolikuje javnom moralu, da li taj simbol srpske pobede mora da ima opanke i šajkaču, sve do toga da li spomenik od nacionalnog značaja treba da radi jedan Hrvat, kao i to da li je isti (Meštrović) kvalifikovan umetnik za ovakav poduhvat.

Start za javnu raspravu dao je Petar Odavić autorskim člankom objavljenom u Pravdi 10. aprila 1927. Odavić je prvo negirao Meštrovića kao umetnika, da bi kao „poznavalac vajarstva“ za lice Pobednika rekao da je „direktna uvreda srpskog naroda i srpskih narodnih tradicija od Kosova pa do danas“, poredeći ga sa licem „nekakvoga apsurdno stilizovanog Asirca“.

Beogradska čaršija je jedva dočekala da se uključi u jednu ovakvu polemiku, koja je sublimirana u „estetsko-moralnu anketu“, koju je Politika objavljivala 20, 21. i 22. maja 1927. Bilo je tu ponovnog pominjanja šajkače i opanaka, položaja spomenika (da li da gleda ka Slaviji odakle je ušla pobednička vojska ili ka Kalemegdanu kao vojskovođa), sve do duhovitih komentara da li uslišiti molbu radikala da Pobednik bude licem okrenut ka tadašnjem hotelu Pariz, glavnom radikalskom štabu, jer je po njihovom tvrđenju radikalna stranka vodila i dobila rat.

Na celu ovu polemiku Meštrović je, prema svedočenju književnika Gustava Krkleca, rezignirano odgovorio: „Ako misle da je postave na Terazijama, neka je postave. Ako su pronašli neko bolje mesto, neka je postave tamo – iako ja ne znam zašto ne bi mogla stajati na Terazijama. Na kraju, može da ostane i tamo gde je do sada bila – u šupi.“

Meštrovićevog Pobednika argumentovano brani plejada tadašnjih intelektualaca: Bogdan Popović, Stevan Hristić, Branislav Petronijević, Ksenija Atanasijević, Zora Petrović, Beta Vukanović.“

Njihova reč ipak nije bila dovoljna i Pobednik je morao biti maknut sa Terazija. Godinu dana kasnije, 7. oktobra 1928, otvaranje spomenika Zorica Janković opisuje ovako:

„Posle defilea glavnim ulicama prestonice, „ceo svet je povrveo na Kalemegdan. Do tada uzoran red koji je žandarmerija sa mukom održavala bio je narušen. U najvećoj gužvi i tisci ogromno mnoštvo sveta preplavilo je sav park“ (Politika od 8. oktobra 1928), te je u tom ambijentu, tačno u podne, Kosta Kumanudi otkrio spomenik. I tako je Pobednik završio na Kalemegdanu, daleko od Terazija, podignut na visinu od sedamnaest i po metara ne zato da se što bolje vidi, već da se vidi što manje. Istoričarka Radina Vučetić-Mladenović je napisala da je podizanje Pobednika na Kalemegdanu, a ne na Terazijama, „značilo poraz beogradske opštine i modernog duha Beograđana“. Da konzervativizam često ume da bude razoran za savremenike, istorija neprestano potvrđuje.“

Otvaranju spomenika nije prisustvovao kralj lično, nego je defile gledao iza zatvorenog prozora, već u paranoji za sopstveni život. To je onaj kralj što će, par meseci kasnije, raspustiti Skupštinu, suspendovati Ustav, zabraniti rad svih političkih partija i radničkih organizacija i uvesti strogu cenzuru medija (ko je išao u školu zna šta je Šestojanuarska diktatura).

Kosta Kumanudi, gradonačelnik koji je postavio Pobednika, posle rata јe, zbog svog otvorenog fašizma, izdaje svog naroda i svoje zemlje, osuđen na „18 meseci robiјe, gubitak političkih i građanskih prava (osim roditeljskih) u traјanju od dve godine, kao i na konfiskaciјu celokupne imovine.“

Pošto se upravo danas, u ponedeljak 23. oktobra 2017. godine, nastavlja proces za rehabilitaciju izdajnika Milana Nedića, na sudu koji je odbio svedočenja predstavnika Jevrejske zajednice – ako nam, građani, uspe da i tog zlikovca povratimo među ljude, Kumanudi će logično da sledi.

Dok vi diskutujete o Vučiču, Vesiću, vajarskoj estetici, položaju spomenika i njegovom izgledu i zašto nije lep kao na groblju, promiču vam bitne stvari, Srbi moji.

Što se mene tiče, može Strela i u šupu.
freehand freehand 08:28 24.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Мислим да ауторка себе и Мрђана пре види као Мештровиће:

Ner sumnjam uopšte, mada - malo je Meštrović.

Što se mene tiče, može Strela i u šupu.

A šta fali pičci maerinoj?

Disklejmer: da izbegnemo nepotrebna objašnjavanja - Brajoviću, jasno mi je šta si u prvoj citiranoj rečenici rekao i slažemo se. Takođe, znam da druga citirana rečenica nije tvoja. Dakle, obraćam se autorima, ne tebi. Tebi hvala za citat.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:07 24.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Kosta Kumanudi, gradonačelnik koji je postavio Pobednika, posle rata јe, zbog svog otvorenog fašizma, izdaje svog naroda i svoje zemlje, osuđen na „18 meseci robiјe, gubitak političkih i građanskih prava (osim roditeljskih) u traјanju od dve godine, kao i na konfiskaciјu celokupne imovine.“

Oво што Биљана говори о Куманудију као фашисти потпуно је нетачно.

Коста Кумануди био је Цинцарин, велики српски патриота, борац из Првог рата, министар, председник скупштине, и масон. По доласку Немаца четири пута је хапшен-привођен, први пут у сумњи да је Јеврејин. Спасао се крштеницом СПЦа. Пре рата био је познат као германофоб, и у парламенту је наступао с тих позиција. Као масон, нарвно, није могао волети Немачку, која је масонерију прогонила. У рату се држао достојанствено, осим што је потписао Апел српском народу, прокламацију Недићеве Србије о правом српском непријатељу (комунистима) и непружању отпора. По ослобођењу осуђен је на губитак грађанске части и 18 месеци затвора, ако сам добро упамтио. Није му се, осим потписа на Апелу, имало шта приговорити.

Такође, ЈРЗ (ЈеРеЗа -- Југословенска Радикална Заједница, југословенска унитаристичка партија), коју су равноправно чинили Срби, Муслимани, Словенци са својим матичним политичким организацијама које су у њу унели, није била никаква фашистичка организација.

Има још, али ме мрзи да пишем (улога Цветковића и остале историјске ситнице).

Хоћу рећи, Биљана је, зарад своје ствари, исфабулизирала историју, не познајући је и не држећи је се. За њену ствар било би поштеније да је написала свој састав, оно што жели да каже, без уплитања Куманудија (кога је све време погрешно звала КОманудијем, у првобитном тексту на Пешчанику, показујући тиме да први пут чује за тог човека, и да преписује од неке несретнице, која је погрешно упамтила Костино презиме, бајковити историјски чланак, но сада је то погрешно писање исправљено), дакле без уплитања ЈеРеЗе, Цветковића а најпосле и Мештровића.

Иначе, конкурс на ком су Мрђан, Биљана и екипа победили био је анониман и фер, са славним Борисом Подреком, архитектом-Словенцем, на челу жирија.
freehand freehand 09:14 24.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Куманади

КОманадијем

Кумандија

KumanUdi, Brajoviću.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:27 24.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

KumanUdi, Brajoviću.

Ооо!
Исправићу, хвала.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:50 24.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Често ми буде криво што неке формулације нису моје:

silver silver 11:02 24.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Free, samo da se zahvalim što si napisao blog na ovu temu. Do mene vesti malo kasnije stignu i tek juče sam pročitala o čemu se radi. Sve zajedno; od toga ko diže "spomenik" do ovih obrazloženja idejnog rešenja i zapanjujuće količine samozaljubljenosti i odvratnog nipodaštavanja u tekstu 'Strela u šupi' ostavilo je na mene vrlo mučan utisak.

Ja jesam classicist ali nekako ne mogu da zamislim da bi se desilo da se jednom Churchillu, Richardu Lavljeg Srca, Alfredu Velikom ili Vojvodi Wellingtonu podižu iskidane strele sa ugradjenim zvučnim efektima. Jedno je "instalacija", ima ih ovde mnogo i izvanredno komentarišu ideje i pojave, ali sasvim drugo je spomenik značajnom čoveku.

U vezi sa blogom, primetno je koliko se promenila atmosfera, čak i za ovo kratko vreme otkako sam ja član; no, nekima sigurno odgovara tako, čak i po cenu da je priličan broj ljudi zbog toga jednostavno zaćutao ili otišao. U svakom slučaju, od mene veliki pozdrav za sve vas.
tasadebeli tasadebeli 22:06 24.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Predrag Brajovic
Често ми буде криво што неке формулације нису моје:







Хмммм...

Да.



Посебно је занимљиво казивање Милана Антића о др Михаилу Константиновићу, оцу Радомира Константиновића, који се сматра „оцем Друге Србије".

Михаило Константиновић је за време Другог светског рата био на платном списку избегличке владе у Лондону. После рата се вратио у земљу, постао професор Правног факултета и био декан у три наврата. Добио је више одликовања пре и после Другог светског рата, међу којима су Албанска споменица, Спомен-плакета града Београда 1974. и Седмојулска награда. Живот угледног професора Београдског универзитета био је пун коренитих промена. Слободан Јовановић је од исте државе био осуђен на 20 година робије и никада се није вратио у отаџбину.




ЛИНКЛИНКЛИНК



Чек', Брајовићу, да ти дам препоруке за ово што си написао у претходна два коментара... К'о да си мене питао...


Хоћу рећи, Биљана је, зарад своје ствари, исфабулизирала историју, не познајући је и не држећи је се. За њену ствар било би поштеније да је написала свој састав, оно што жели да каже, без уплитања Куманудија (кога је све време погрешно звала КОманадијем, у оригиналном тексту, показујући тиме да први пут чује за тог човека, и да преписује од неке несретнице бајковити историјски чланак, па је сада његово име исправљено), дакле без уплитања ЈеРеЗе, Цветковића а најпосле и Мештровића.



JJ Beba JJ Beba 15:28 25.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

Мислим да ауторка себе и Мрђана пре види као Мештровиће:

Mešrović my ass
kick68 kick68 00:12 26.10.2017

Re: obezliceni spomenik ubijenom premijeru,

За њену ствар било би поштеније да је написала свој састав, оно што жели да каже, без уплитања Куманудија (кога је све време погрешно звала КОманудијем, у првобитном тексту на Пешчанику, показујући тиме да први пут чује за тог човека, и да преписује од неке несретнице, која је погрешно упамтила Костино презиме,


Pa nije to prvi put:

tomejto/tomato, whatever:)
mnenadic mnenadic 23:18 23.10.2017

Osvrt na delo



Zvanično obrazloženje ideje autora:
SKULPTURA SA ZVUČNOM INSTALACIJOM
OPŠTI OPIS:
"Skulptorsko rešenje sa zvučnom instalacijom.
Ponuđeno skulptorsko-dramaturško rešenje želi da generiše "prostor sećanja" kroz skulptorsku i zvučnu instalaciju koja aktivno, vizuelno i mentalno, započinje razgovor sa prolaznicima o ličnosti koju evocira. Zvučna instalacija je diskretniji sastavni deo umetničkog rešenja, u kome prednjače jasne tradicionalne spomeničko skulptoralne forme iz kojih je vizuelni oblik izveden, ali svojom dopunjujućom, interpelacijskom ulogom, zvučna umetnička forma "uvlači" posmatrača, aktivira ga i čini sastavnim delom skulpture, poziva na razmišljanje i refleksiju sopstvene uloge u društvenim tokovima.
Fizička forma skulpture je izvedena iz opšteg najrazaznatljivijeg i svevremenog vizuelnog simbola: strela koja usmerava pravac kretanja i mišljenja, kao pokazatelj potrebe za fizičkim i mentalnim snalaženjem u okružju. Strela je kao što znamo prekinuta, polomljena, pa je i forma narušena, nedostaje joj deo, a rana tog prekida je u visini očišta posmatrača. Pravac još uvek postoji ali nema fizičkog kontakta sa izvorištem. Strela je univerzalni simbol za pravac i smer, glava strele se prepoznaje kao "simbol prodora -svetlosti, smrti, ljubavi ili spoznaje, povezana je sa simbolima sunca i oštrim ubodima", dok prekinuta, izvijena strela jasno evocira traumu koja ovu strelu (misao, pravac) samo za trenutak ometa, ali je nikada ne zaustavlja, jer strela i tako ozledjena, i tako trajno i nepovratno prekinuta, ipak i dalje stremi gore, nezaustavljivo leti u visine."

Moj komentar je sledeći:

E sad, za odbranu ili opis neke ideje ili koncepta možemo upotrebiti bezbroj reči i fraza a da u nameri ne uspemo. Nekako sam mišljenja da delo ponajviše mora da opisuje i brani samo sebe, inače nije dovoljno dobro.

Svi vidimo kakav je rezultat. Svi međutim nismo ni kompetentni, ni pozvani da, osim ličnog mišljenja, dajemo nekakav vrednosni sud. To što su autori poznati i priznati samo po sebi nije dovoljno. Nas ovde zanima uspešnost dela, konačni rezultat. Sama činjenica da je neko želeo da učestvuje na konkursu kojim je rukovodila aktuelna vlast daje nam dovoljno razloga da sumnjamo i u autore, a i u delo. Kako neko može računati na očuvanje ličnog kredibiliteta i autoriteta a da pristane da bude deo svega toga? Meni je to nespojivo. Prosto, ne može se prihvatiti činjenica da spomenik Zoranu Đinđiću podiže Aleksandar Vučić, sve i da je idejno rešenje neprevazidjeno. To je čista perverzija. Ono formalno može, ali je valjda važniji kontekst i istorijska odgovornost od bilo čega drugog. Kad - tad ova stvar se mora vratiti na početak, ako iko u ovoj državi ima ikakvu moralnu, istorijsku i političku odgovornost.
freehand freehand 23:20 23.10.2017

Re: Osvrt na delo

To je čista perverzija

Takoe. Ovo je suština. I to sam, doduše sa mnogo reči, pokušao da kažem.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:44 23.10.2017

Re: Osvrt na delo

Zvanično obrazloženje ideje autora:
SKULPTURA SA ZVUČNOM INSTALACIJOM



Ne pratim mnogo vesti, pa mi nije jasno - da li je to Ona džuboks kradljiva fontana na Slaviji, sada u duploj ulozi i Spomenika Đinđiću? Ili je to nešto posebno - a takođe sviruckajuće? Ma da to sada nije neki ustavni amandman - sve što nikne mora da svira?

Pa dobro, nije to ni hrdjavo - kako neko zglajza ili se promeni vlast pa hoće svog da "časti", samo se zameni set singlica u džuboks spomeniku, out with the old, in with the new, i gotovo. Doduše, ne znam kako bi onda mažnjavali poslove i provizije, pa sumLJam da će ideja da se zapati.

zilikaka zilikaka 23:53 23.10.2017

Re: Osvrt na delo

freehand
To je čista perverzija

Takoe. Ovo je suština. I to sam, doduše sa mnogo reči, pokušao da kažem.


Ma jok, sve si dovoljno rekao naslovom.

cassiopeia cassiopeia 08:07 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

Meni je to nespojivo. Prosto, ne može se prihvatiti činjenica da spomenik Zoranu Đinđiću podiže Aleksandar Vučić, sve i da je idejno rešenje neprevazidjeno. To je čista perverzija.


Juče sam pročitala deo pisanija BS na Peščaniku glede ovog spomenika. Nisam imala stomak za razradu.
Hvala ti, Nenadiću, sažeo si suštinu.
Meni je muka do povraćanja.
Milan Novković Milan Novković 10:44 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

mnenadic


Zvanično obrazloženje ideje autora:

...Fizička forma skulpture je izvedena iz opšteg najrazaznatljivijeg i svevremenog vizuelnog simbola: strela koja usmerava pravac kretanja i mišljenja, kao pokazatelj potrebe za fizičkim i mentalnim snalaženjem u okružju. ...

Pošto je Biljana jako inteligentna osoba, a manipulacija joj nije strana:

- Male su šanse da ona ne zna da strela ima jako široku simboliku

- Pa tako i falusnu

- Pa đavolsku

Kod falusnog, za manje radoznale, nevidljivi deo korena otprilike ima takvu "krivinu", prelom je na mestu gde višak krvi radi ili ne radi posao, zavisi od viška

Kod đavoljskog, strela je crvena, pošto je, recimo, upravo probila nečije grudi. Ovde nije crvena pošto bi se otišlo predaleko da jeste.

Pa ja mislim da je ona, na svoj autentičan način i uz autentičan prkos, pošto mislim da joj nije do nikakve "osvete" Đinđiću, tj nagađam, malo uopšte znam, sa coautorom napravila spomenik Vučiću.

Tj ovo jeste Vučić, ne slučajno, nego sa tihom i nepokolebljivom namerom, Đinđić je praktični "conduit" od kojeg se očekuje, ovom prilikom, da "oprosti".

Ova vrsta prkosa - šta reći, nije ga lako odbaciti bez razmišljanja.

Malo provociram, a još manje znam, sorry

A da, pardon, indijanska polomljenja strela, što simboliše mir, je zakrpljena - simples, ratujemo dalje


Milan Novković Milan Novković 11:04 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

Malo provociram, a još manje znam

Samo da sažmem "misli" i na alternativni način.

Ovo je, možda, neka vrsta urbane gerile u akciji. Nadam se da će mi Urbani oprostiti na korišćenju ovih reči.

Alat nekog anarhičnog bunta, spomenik uvek može da se sruši kasnije.

Ali, ja sam u dubini duše anarho-sindikalista, i dobre su šanse da mi je pogled "uvrnut".
nsarski nsarski 11:07 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

A da, pardon, indijanska polomljenja strela, što simboliše mir, je zakrpljena - simples, ratujemo dalje


Prošle godine sam bio u Garden of Rememberance u Dablinu - to je spomen park raznim pobunama Irske protiv engleske vlasti (šest pobuna i ustanaka). Mnogi neuspeli, naravno. Dva spomenika su mi posebno ostala u sećanju. Prvi je "Deca Lir-a" kao sećanje na stradalu decu, prema staroj irskoj mitologiji.



Drugi je mozaik u bazenu, koji ilustruje kako su, prema Keltskom običaju, ratnici polomili svoje strele i koplja i bacili ih vodu kako bi označili kraj ratovanja.



Možda predloženi spomenik treba da ukaže na neku takvu simboliku?

angie01 angie01 11:15 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

Možda predloženi spomenik treba da ukaže na neku takvu simboliku?


ova tvoja dva primera su spomenici nekom dogadjau, a pri tome sa jasno iskazanom i prepoznatljivom metaforom,

ovo o cemu pricamo je spomenik licnosti, gde je ona potpuno zanemarena, izbrisana, deperonalizovana i gde ti je potrebno dugacko objasnjenje sta je umetnik 'teo, da bi eventualno i onda shvatio- sto znaci da je osnovni cilj, upotrebna vrednost, da se tako izrazim, promasena u potpunosti....a da zanemarimo sve ostalo.
nsarski nsarski 11:39 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

ovo o cemu pricamo je spomenik licnosti


Ma, razumem te, nego sam mislio da podstaknem diskusiju. Inače, po meni, jedan od najlepših spomenika čoveku i njegovom delu je ovaj spomenik Pitagori na Samosu.

freehand freehand 13:20 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

Pa ja mislim da je ona, na svoj autentičan način i uz autentičan prkos, pošto mislim da joj nije do nikakve "osvete" Đinđiću, tj nagađam, malo uopšte znam, sa coautorom napravila spomenik Vučiću.

Biće da je stvar ipak jednostavnija a ona pomirila svoju sujetu i viši interes po njenom viđenju i doživljaju.
Toma Zdravković je u "Balkan ekspresu" imao bar batine kao opravdanje za svoju interpretaciju "Lili Marlen".
angie01 angie01 13:33 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

nego sam mislio da podstaknem diskusiju.


razumela sam i zloupotrebila da pojasnim razliku.


spomenika čoveku i njegovom delu je ovaj spomenik Pitagori na Samosu.


odlican primer- tu ne moras da objasnjavas o cemu se radi i zasto- znacvi da je zadatak uspeo.

meni pada na pamet spomenik Zoranu Radmilovicu ispred Ateljea,...gde je vajar Zvonko Novakovic dotakao sve segmente koji bi trebalo da su ukljuceni- i njegov stvarni izgled, ali u liku jednih od, upravo po njemu najpoznatijih predstava u tom pozoristu-kralja Ibija, u pozi pred klanjanje publici-jer se radi o pozorisnom pregalniku, a ispred ustanove koja je toj umetnosti namenjena, sa sve karakteristicnim izrazom- i Zoranovim i Ibijevim,



evo ga spomenik u rodnom Zajecaru, sada u kostimu i pozi njegove druge najpoznatije uloge Radovana treceg,...to je omaz i njemu i njegovoj umetnosti, bez da mora bilo sta da se kaze, objasnjava, polemise,....kao i u tvom primeru.


freehand freehand 13:38 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

angie01
nego sam mislio da podstaknem diskusiju.


razumela sam i zloupotrebila da pojasnim razliku.


spomenika čoveku i njegovom delu je ovaj spomenik Pitagori na Samosu.


odlican primer- tu ne moras da objasnjavas o cemu se radi i zasto- znacvi da je zadatak uspeo.

meni pada na pamet spomenik Zoranu Radmilovicu ispred Ateljea,...gde je vajar Zvonko Novakovic dotakao sve segmente koji bi trebalo da su ukljuceni- i njegov stvarni izgled, ali u liku jednih od, upravo po njemu najpoznatijih predstava u tom pozoristu-kralja Ibija, u pozi pred klanjanje publici-jer se radi o pozorisnom pregalniku, a ispred ustanove koja je toj umetnosti namenjena, sa sve karakteristicnim izrazom- i Zoranovim i Ibijevim,



evo ga spomenik u rodnom Zajecaru, sada u kostimu i pozi njegove druge najpoznatije uloge Radovana treceg,...to je omaz i njemu i njegovoj umetnosti, bez da mora bilo sta da se kaze, objasnjava, polemise,....kao i u tvom primeru.



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:57 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

evo ga spomenik u rodnom Zajecaru


Ne vidim uopšte našeg dobrog Radmilovića od ovog građevinarstva u pozadini. Prosto ga je progutalo i nametnulo se a za to zaista trebaš biti posebno talentovan projektant. To su oni tzv. "šes" studenti arhitekture kojima nikad nije ni trebalo slovo "t", samo da prođu ispit. I statičar je sumnjiv, kolika vuta na gredi pod krovom gore desno, kao da će slonovi padati umjesto kiše i snijega pa treba taj moment savijanja propisno podnijeti... "Zlo" - što bi rekao BL arh. Zorić.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:01 24.10.2017

Re: Osvrt na delo






Eh, to je prava Instalacija! Davala svaki dan (tj. veče) predstavu (a ne neko kasetofon džuboks sokoćalo sa Velikim Mislima).

Kako uniđu neki neupućeni, pa u gužvi uoče "prazan sto", oči im zasjaje, lice ozari - Aha! pa brzim korakom ka stolu, još brže se zavuku da zasednu...pa kad poskoče ko opareni! A cela kafana se smijulji.

Pa sad, neko ustane, neki i pobegnu, a neki samo nonšalantno pomere noge i mahnu kelneru, Cool, nije bilo ništa! :)

NB - one prve cipele (c by Tim Powers) nisam susretao, ali ove druge, e taj je stalno imao pijuće seanse sa ocem mog drugara, pa kad krenu u sredu, završe u petak ili subotu Obično u Šansi, di su ih kelneri uredno olešivali - Daj Vojo da platiš - pa tako nekolicinu puta! ;>
freehand freehand 14:04 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

Kako uniđu neki neupućeni, pa u gužvi uoče "prazan sto", oči im zasjaje, lice ozari - Aha! pa brzim korakom ka stolu, još brže se zavuku da zasednu...pa kad poskoče ko opareni! A cela kafana se smijulji. Pa sad bilo ko ustane, neki i pobegnu, a neki samo nonšalantno pomere noge i mahnu kelneru, Cool, nije bilo ništa! :)

To ti kažem. Ali retki su ti koji spomenik podižu sami sebi za života, nevidljiv a ogroman.
Vućić u toku novog projekta "Državnik" to može samo da - zavidan, zloban i zajedljiv kakav jeste - sanja i da mrzi sve koji su od njega veći. Dakle sve.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:07 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

Ne vidim uopšte našeg dobrog Radmilovića od ovog građevinarstva u pozadini.


Pa i to mu je (nenamerni ☻) omaž. Baš se slaže sa i sa "predmetnim" i sa nekim drugim likovima iz opusa.
angie01 angie01 14:48 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

ovaj duhovit stos u Srpskoj kafani je vise nego primeren, on je cela jedna prica, kojoj ne treba dodatno objasnjenje....iako su urezana imena i postoje portreti na zidu.
gedza.73 gedza.73 20:32 24.10.2017

Re: Osvrt na delo

nsarski
Dva spomenika su mi posebno ostala u sećanju.

Došao klinac iz škole pa sam mu pokazao fotografije.
Evo uzvratna od njega

A monument to lab rats used for DNA research. Novosibirsk, Russia



pape92 pape92 07:32 24.10.2017

Subverzija?

Da proverim da li sledeće ima smisla.
Da okrenemo priču u našu korist, ukoliko je to moguće. Prisvojimo ovaj spomenik tako što ćemo ga tretirati kao ono što nije zamišljen da bude: kao spomenik Đinđiću. Pravi nećemo dobiti, ali možemo ovaj da iskoristimo u tu svrhu. Možda. Sve što je rekao free i što je rekao mnenadić, stoji. Nema tu šta. Ali, da vidimo da li uprkos tome možemo da nekako turimo prst u oko.
Mislim na (na primer) ostavljenje podno spomenika fotografija Đinđića, da se spomenik de-obezliči. Možda uz strip oblačić koji kaže nešto Vučiću, znamo šta. Cveće, fotografije. Instagrami. Takve stvari. Oduzmemo spomenik i vratimo ga Đinđiću. Možda bi ih to najedilo.
freehand freehand 07:38 24.10.2017

Re: Subverzija?

pape92
Da proverim da li sledeće ima smisla.
Da okrenemo priču u našu korist, ukoliko je to moguće. Prisvojimo ovaj spomenik tako što ćemo ga tretirati kao ono što nije zamišljen da bude: kao spomenik Đinđiću. Pravi nećemo dobiti, ali možemo ovaj da iskoristimo u tu svrhu. Možda. Sve što je rekao free i što je rekao mnenadić, stoji. Nema tu šta. Ali, da vidimo da li uprkos tome možemo da nekako turimo prst u oko.
Mislim na (na primer) ostavljenje podno spomenika fotografija Đinđića, da se spomenik de-obezliči. Možda uz strip oblačić koji kaže nešto Vučiću, znamo šta. Cveće, fotografije. Instagrami. Takve stvari. Oduzmemo spomenik i vratimo ga Đinđiću. Možda bi ih to najedilo.

Ja, Pape, imam drugu ideju. Da spomenik bude u obliku boce i da se zove "Drugo pijanstvo", a da sa zvučnika koji emituju ka spolja tiho dopiru Šešeljevi govori a u unutršnjem prostoru da odzvanja A CO SRBI NE.

Šalim se. Mislim d aje sve oko tog spomenika idealna prilika i povod za okupljanje i slažno odolevanje, možda i tačka preokreta. Ali tu blasfemiju trebalo bi telima odbiti.
angie01 angie01 09:51 24.10.2017

Re: Subverzija?

Prisvojimo ovaj spomenik


jer prenosi poruku istine,

da je strikliran- i onako najvise lici na tu nehajnu crtu povucenu pored nabrojanih stavki, kao znak da je nesto uradjeno-, odradjen ceo spisak,

posao je zavrsen,

-posrnuce
-izdaja
-prevara
-poraz
-sveopsti glib
-...dopisi...,





hebes obelezje nekome, kojeg niko ne moze u tom krivom da prepozna,...i potrebno je 7 strana intelektualnog objasnjenja da bi se mudrost ideje shvatila- samim tim je promasena tema i nezadovoljen najosnovniji uslov,...

ne znam, je l po tom objasnjenju ispada da smo mi nastavili Djindjiev put i ideje,....eto, on je do preloma, a ovi posle su nakon krpljenja jos jace, brze, bolje....
predatortz predatortz 08:44 24.10.2017

Liči...

Svestan sam rizika da budem izložen linču i pljuvačini, ali moje mišljenje je da postoji mnogo sličnosti između politike koju je vodio Đinđić, i ove koju vodi Vučić.

Jedan vođa, jedan put, država to sam ja, kolesari, Čede, Sline i ostala nekompetentna govna uz koja vođa ispada jako pametan, oslanjanje na Nemačku, maglovita obećanja, nefunkcionisanje stubova vlasti... Bem' li ga, meni to sve opasno liči jedno na drugo.

O spomeniku...

Ružan do bola!

Eto...
tadejus tadejus 09:13 24.10.2017

Re: Liči...

predatortz
Bem' li ga, meni to sve opasno liči jedno na drugo.


zaboravljaš iz koje je tačke krenuo Đinđić a iz koje Vučić..
prvi je došao u totalno devastiran sistem institucija ali i među ljude pune nade..
drugi je došao u sistem u kom su mnoge institucije bar počele da naliče na institucije ali i ljude koje je nada počela da napušta..
pa je prvi za sobom ostavio početak nečega a drugi kanda ostavlja kraj..
ne može se porediti ako ništa a ono zbog toga..
predatortz predatortz 09:15 24.10.2017

Re: Liči...


zaboravljaš iz koje je tačke krenuo Đinđić a iz koje Vučić..
prvi je došao u totalno devastiran sistem institucija ali i među ljude pune nade.


Tako je! Baš u toj nadi je suština.
A onda je puteve gradio, ko?
Privredu vodio, ko?
Privatizacija sprovedena, kako?
...
maksa83 maksa83 09:17 24.10.2017

Re: Liči...

Jedan vođa, jedan put, država to sam ja

Prvo, ne možeš da porediš ta dva intelekta, ako postoji epitom izraza "dupe i oko" onda je to - to.

Drugo, ja se stvarno ne sećam da je Đinđić, sa svim njegovim grehovima, ikad ispoljavao ovakav patološki narcizam, niti se okružio debilima-klimoglavima ovog kalibra.

To su samo dve i po stvari onako na prvu loptu.
tadejus tadejus 09:18 24.10.2017

Re: Liči...

predatortz

zaboravljaš iz koje je tačke krenuo Đinđić a iz koje Vučić..
prvi je došao u totalno devastiran sistem institucija ali i među ljude pune nade.

Tako je! Baš u toj nadi je suština.
A onda je puteve gradio, ko?
Privredu vodio, ko?
Privatizacija sprovedena, kako?
...


nije u nadi suština, to je još jedna razlika između dvojice (jedina koja je u korist Vučića)..
prvi je pomjerio stvari naprijed (iako je možda mogao i više), drugi ih vraća nazad (a da nije morao)..
osim ako ti ne bi da tvrdiš da nam je bilo bolje devedesetih i da nam je Vučić zapravo donjeo prosperitet (al mi svinje pa nam džaba bacati bisere)
predatortz predatortz 09:22 24.10.2017

Re: Liči...

Prvo, ne možeš da porediš ta dva intelekta, ako postoji epitom izraza "dupe i oko" onda je to - to.


Ja poredim način vladanja. ne možeš porediti ni Šešelja i Slobu sa Tomom i Palmom, ali su isti qratz u dometima.


Drugo, ja se stvarno ne sećam da je Đinđić, sa svim njegovim grehovima, ikad ispoljavao ovakav patološki narcizam, niti se okružio debilima-klimoglavima ovog kalibra.


Imao je i on epizode "sav greh na moju dušu", ali si zaboravio.

No, drugu stvar sam ja želeo da istaknem.
Nisu Đinđić i Vučić na isti način upravljali Srbijom što su isti, nego što se Srbijom ne upravlja iz Srbije. Ko tu personalno sedi, manje više je svejedno.
predatortz predatortz 09:26 24.10.2017

Re: Liči...

osim ako ti ne bi da tvrdiš da nam je bilo bolje devedesetih i da nam je Vučić zapravo donjeo prosperitet (al mi svinje pa nam džaba bacati bisere)


Od tebe nisam očekivao ovakvu zamenu teza.
Da li ti tvrdiš da nam je posle 5. oktobra bilo dobro? Sa sve spornim privatizacijama i gomilom rogova u vreći koji su činili Vladu? Zar ti misliš da je ok, da posle one silne energije, bunta i želje za promenom, puteve gradi mafija?

Ja od Vučića ništa dobro ne očekujem. Nije nikakva tajna moje mišljenje o svim revizijama radikala.

Od Đinđića sam očekivao. Nije mene izneverio Vučić, on ne može da izneveri moja očekivanja.
freehand freehand 09:26 24.10.2017

Re: Liči...

To su samo dve i po stvari onako na prvu loptu.

Osnovna razlika je - sve.
Porediti čiveka koji je sav od ideje i zanosa sa kreaturom bez karaktera, stava i originalne ideje, a čija je jedina ideja vlast, mutantom Juraje Hipa i Zeliga, nedostojna je ozbiljnog razgovora. Porediti čoveka koji je radio praveći greške sa spodobom koja je greška po sebi nema nikakvog smisla.
predatortz predatortz 09:31 24.10.2017

Re: Liči...

freehand
To su samo dve i po stvari onako na prvu loptu.

Osnovna razlika je - sve.
Porediti čiveka koji je sav od ideje i zanosa sa kreaturom bez karaktera, stava i originalne ideje, a čija je jedina ideja vlast, mutantom Juraje Hipa i Zeliga, nedostojna je ozbiljnog razgovora. Porediti čoveka koji je radio praveći greške sa spodobom koja je greška po sebi nema nikakvog smisla.


Ja ne poredim ljude, poredim politike koje su reprezentovali i reprezentuju.
freehand freehand 09:31 24.10.2017

Re: Liči...

predatortz
freehand
To su samo dve i po stvari onako na prvu loptu.

Osnovna razlika je - sve.
Porediti čiveka koji je sav od ideje i zanosa sa kreaturom bez karaktera, stava i originalne ideje, a čija je jedina ideja vlast, mutantom Juraje Hipa i Zeliga, nedostojna je ozbiljnog razgovora. Porediti čoveka koji je radio praveći greške sa spodobom koja je greška po sebi nema nikakvog smisla.


Ja ne poredim ljude, poredim politike koje su reprezentovali i reprezentuju.

Koju politiku Vučić reprezentuje?
tadejus tadejus 09:34 24.10.2017

Re: Liči...

predatortz

Od tebe nisam očekivao ovakvu zamenu teza.
Da li ti tvrdiš da nam je posle 5. oktobra bilo dobro? Sa sve spornim privatizacijama i gomilom rogova u vreći koji su činili Vladu? Zar ti misliš da je ok, da posle one silne energije, bunta i želje za promenom, puteve gradi mafija.


kakva crna zamjena teza..
da, ja tvrdim da je poslije 5. oktobra bilo nemjerljivo bolje nego prije njega.. bukvalno nemjerljivo..

Đinđić je dakle stvari promjenio na bolje..
takođe tvrdim da je poslije 2012. počelo biti opet nemjerljivo gore nego prije toga.. a pogoršavanje još nije ni usporilo a kamo li stalo..
dakle Vučić je stvari promjeni na gore..

suština..
a ne zamjena teza..
predatortz predatortz 09:44 24.10.2017

Re: Liči...

freehand
predatortz
freehand
To su samo dve i po stvari onako na prvu loptu.

Osnovna razlika je - sve.
Porediti čiveka koji je sav od ideje i zanosa sa kreaturom bez karaktera, stava i originalne ideje, a čija je jedina ideja vlast, mutantom Juraje Hipa i Zeliga, nedostojna je ozbiljnog razgovora. Porediti čoveka koji je radio praveći greške sa spodobom koja je greška po sebi nema nikakvog smisla.


Ja ne poredim ljude, poredim politike koje su reprezentovali i reprezentuju.

Koju politiku Vučić reprezentuje?


Deklarativno - istu kao i Đinđić. EU nema alternativu, modernizacija, prosperitet, privlačenje investicija...

Rezultat sličan.
freehand freehand 09:52 24.10.2017

Re: Liči...

Deklarativno

E dobro onda.
predatortz predatortz 09:54 24.10.2017

Re: Liči...

da, ja tvrdim da je poslije 5. oktobra bilo nemjerljivo bolje nego prije njega.. bukvalno nemjerljivo..


Nekome jeste, nekome nije. Čula si za "žrtve tranzicije"? Ima ih na stotine hiljada. Čedi je, recimo, nemerljivo bolje. On je "pobednik tranzicije". Ovi između ta dva ekstrema, manje više, tavore. Njima je isto ili veoma slično.
nikvet pn nikvet pn 10:02 24.10.2017

Re: Liči...

predatortz
postoji mnogo sličnosti između politike koju je vodio Đinđić, i ove koju vodi Vučić.



Сличности споља мора бити, не мења се држава брзински на даљински...

Имао је неку унутрашњу доброту и радост. То је деловало заразно на све који се тиме дају заразити, оним другим то је терало страх у кости ко од ђавола. Недостајало му је неколико дана да покупи мафију на робију; замислимо Сабљу и њега живог и насмејаног. Где би тада били актуелни властодршци и камарила а где су сада? Где би била Србија данас? Свакако не на зачељу Европе.

То што се дружио и са олошем; хм, па мора и у свињац да се зађе да се заведе ред. После тога сумњам да би и им у иоле правној држави цветало цвеће као што им данас цвета.

Ово ругло што се спрема дође као глогов колац у његов гроб да се то чудо случајно не повампири. Само мртав Ђинђић њима је добар Ђинђић, зато и славе. Помно пазе да ниједна његова цигла у држави не остане, зато и стављају своју. На церемонији чуће се патетични говори архилажова испод којих се радосно смешка брк...

Плаче моја политички наивна душа, шта ћу.

Svestan sam rizika da budem izložen linču i pljuvačini
tadejus tadejus 10:04 24.10.2017

Re: Liči...

predatortz
da, ja tvrdim da je poslije 5. oktobra bilo nemjerljivo bolje nego prije njega.. bukvalno nemjerljivo..


Nekome jeste, nekome nije. Čula si za "žrtve tranzicije"? Ima ih na stotine hiljada. Čedi je, recimo, nemerljivo bolje. On je "pobednik tranzicije". Ovi između ta dva ekstrema, manje više, tavore. Njima je isto ili veoma slično.


jbg kome je mjerilo boljosti kubikaža motora njemu je fakat isto i devedesetih i sada ako nije uspio da namakne q whatever ko čeda..
normalnim ljudima je sve nemjerljivo bolje nego devedesete, imali q whatever ili ne..
normalnim ljudima je takođe osjetno gore danas nego prije pet godina, opet, imali q whatever ili ne..
jadno je bre mjeriti cijeli život spram jebene kubikaže..
toliko boljih i ljepših stvari ima..
predatortz predatortz 10:20 24.10.2017

Re: Liči...

Помно пазе да ниједна његова цигла у држави не остане, зато и стављају своју.


Rasim, Dinkić, Velja, Vesić, Mali...

Sve su to cigle, a neki bogumi i stubovi nosači. I sad, i onomad.
c_h.arlie c_h.arlie 11:33 24.10.2017

Re: Liči...

maksa83
Jedan vođa, jedan put, država to sam ja

Prvo, ne možeš da porediš ta dva intelekta, ako postoji epitom izraza "dupe i oko" onda je to - to.

Drugo, ja se stvarno ne sećam da je Đinđić, sa svim njegovim grehovima, ikad ispoljavao ovakav patološki narcizam, niti se okružio debilima-klimoglavima ovog kalibra.

To su samo dve i po stvari onako na prvu loptu.

Bez obzira što ja nisam cenio Đinđića (nešto je natuknuo Predatorz), ovo sada ne može da se poredi ni sa čime.
Jedino dobro je da će, baš zato što je ovako drljavo, da se uruši samo od sebe.
antioksidant antioksidant 09:31 24.10.2017

.

spomenik je izraz vremena u kom je nastao, kakvo vreme takav nam i spomenik.




uklapa se sa cesmom kod pevca.
freehand freehand 09:55 24.10.2017

šesta kolona


I još ikona žutog ološa i ostalih Njih?
bladerunner92 bladerunner92 10:45 24.10.2017

Free

Freehand
Opet, bolno je da ljude ova tema ne interesuje čak i uz razumljivi animozitet prema meni kao autoru


Pa evo mene je prvo toliko interesovalo sta pise u ovom blogu jer si ga TI napisao a nije me privukao naslov , da sam morala da ga otvorim (ozbiljna sam ) . Dodatno tema me do te mere interesuje da sam resila da polizem sto sam pljuvala i da se javim - iz prostog razloga sto mi se sve ovo cini malo jednostrano i licemerno.

Prvo da kazem da se meni skulptura (ne spomenik) dopada - ova iskidana strela, koliko god nekima sluzila za sprdnju nosi odredjenu tuznu i tragicnu simboliku i svidja mi se sto je , da kazem "futuristicka "i moderna (sa sve zvucnom instalacijom - samo moje misljenje ne hvatajte se za to odmah).I mislim da jeste bolji ovakav spomenik nego neka sprdacina od biste poput one Nikole Tesle na aerodromu mada s druge strane slazem se sa Angie da je previse obezlicena.

Drugo umetnici koji su radili ovo a koji su na konkursu gde je ucestvovalo 40 radova , sa medjunarodnim zirijem izabrani kao pobednici , su ovako osmislili i videli kako treba da izgleda skulptura . Oni su predstavili svoje vidjenje , ziri je izabrao i izabrao je bas njih.

A trece i najbitnije je da je ovaj tvoj blog mogao i da se zove spomenik Tadicevoj gluposti i foliranju,mekom hodu sa smekerskim osmehom dok bezi u Rumuniju po potrebi ili mazi krave iz prostog razloga sto koliko god se svi zgrazavali nad cinjenicom da ce spomenik biti podignut sada , za vreme Vuciceve vladavine nije tu kriv ni Vucic kao neko ko je omogucio i podrzao sad to (njemu dobro doslo), ni Biljana Srbljanovic kao neko ko je ucestvovao u stvaranju ovog spomenika (zena je lepo napisala u intervjuu koji je dala Nedeljniku da je poslednjih 10 godina pokusavala da uradi nesto tako, ona je kao umetnik uradila svoj deo posla i kako ona po onome sto pise ocigledno oseca- "oduzila" se Djindjicu sto je njoj bio cilj) kriv je taj DS i opozicija kojima za 10 godina nije palo na pamet ili su iznalazili neke razloge ili su zbog svojih niskih pobuda i medjusobnih netrpeljivosti (koliko se secam neko je predlagao iz DS-a ali je postojala struja koja nije to dozvzolila) odlagali da urade to.

Tako da sve to oko tog spomenika koji jos nije podignut ni 14 godina posle Djindjiceve smrti je tooooliko ruzno i tuzno , sa svih strana da ce to ostati kao spomenik ovom nasem blatu i Vucicu i opoziciji a Zoran Djindjic ce u svakom slucaju ostati da "viri" neukaljan, sa spomenikom ili bez njega cija god ga ruka dotakne.
angie01 angie01 11:08 24.10.2017

spomenik- goblen instalacija....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana