B92 Blog    Članovi    Tanja Jakobi    Kraj knjige

Tanja Jakobi
12:53
SRE
22
OKT

Kraj knjige

 

 library_books_may_soon_ost_you.jpg

Retko se to dešava: stižem do poslednjih stotinak stranica knjige, počinjem da dišem s nijansom neodobravanja, kao da je na knjigu moguće vaspitno delovati da se, pod uticajem neiskazane kritike, pomalo produži. Zagledam kraj, ali ne otvaram poslednje strane i pitam se, ako nastavim da čitam sa ovom strašću, koliko će mi još trajati?

Povremeno se vratim na neku raniju stranu, ali nije to to, ne zato što na drugo čitanje knjiga i nije nešto, nego naprotiv, što mogu da usporavam i vraćam se još sto puta, neumitnost kraja knjige neću izbeći.

Sama sam sebi smešna što se ljutim i na knjigu i na pisca i pritom zamišljam neku oklagiju kojom se stranice malo proširuju i produžavaju, i zadovoljstvo nekako volšebno rasteže, ali ne i istanjuje.

Iza mene je priličan broj knjiga, malo njih sam pročitala sa potpunim nezadovoljstvom, zagledajući koliko još strana do kraja ima to neko čudovište koje sam odlučila da ne napustim sve do samih korica, pa i po cenu uzdaha i duvanja kao da sam parni kotao.

Iza mene je puno knjiga koje bih, da imam dva života, gomilu slobodnog vremena, dupli mozak, ili nešto takvo zgodno, vrlo rado pročitala ponovo. Ali, jedno je mogućnost ugodnog podsećanja, a drugo - strast i teskoba.

Verovatnoća da ću pročitati još mnogo dobrih knjiga,ili da ću napraviti skoro idealan izbor je - užasno mala. Ne zbog trendova jake komercijalizacije, loših prevoda kod većine naših izdavača ili nedostupnosti knjiga na drugim jezicima.

Nedavno smo izveli tu uzbudljivu i deprimirajuću računicu: pretpostavimo da ćemo živeti još 30 godina ( pri prosečnom životnom veku žene u Srbiji od 76 godina i muškarca od 71 godinu) i da ćemo uspeti da svakih mesec dana čitamo po jednu knjigu, što je diskutabilno i zbog brzine čitanja (tj. slobodnog vremena) i zbog budućeg vida, ako ne i drugih bolesti. To praktično znači da ćemo u najboljim okolnostima, do kraja svog životnog veka, pročitati još 360 knjiga.

Šta je to prema bilo kom ozbiljnijem, ili priželjkivanom spisku knjiga koje bi čovek mogao sastaviti? Taj spisak bi, pritom, obuhvatio samo knjige koje su nam već od negde poznate, ali ne i knjige za koje iz nekog razloga nismo ni čuli (jer smo bili zauzeti čitanjem knjiga, pa nije ostalo vremena i za čitanje recenzija knjiga ili drugog sličnog štiva).

Kad se istih tih 360 stavi u kontekst ukupnog broja izdatih knjiga (suzimo spisak samo na srpsko i englesko govorno područje i samo na beletristiku, izdatu u prošlosti budućnosti u kojoj ćemo još postojati, izbacimo sve pisce za koje apsolutno pouzdano znamo da nam se ne dopadaju, sve podžanrove koji nas ne interesuju ) , verovatnoća da će sve sledeće knjige koje izaberemo biti dobre, ili bar da će 80% njih biti dobro i da će neka među njima biti ta koje se čovek ne može načitati, su i dalje užasno male.

Na ovom mestu predosećam da bi neko verziraniji sa bloga ovde mogao da podastre i neku zanimljivu matematičku formulu verovatnoće ove čitalačke teskobe....i sad u nju ubacujem još nekoliko varijabli.

Pretpostavimo dakle da sam kontinuirano, kao nekom imaginarnom mačetom, imala mogućnost da satrem sve te velike brojeve po gore datoj formuli (beletristika - idotski pisci - ne toliko bitni podžanrovi itd) šta mi preostaje među mogućnostima za sastavljanje ličnog spiska obavezne životne literature od 360 knjiga?

Čitanje recenzija: čitam ih povremeno, i verujem im povremeno. Ako ćemo o zbirci poljskih eseja, verujem sve, na primer, a ako govorimo o „vrištaćete od smeha", „histerično ćete se smejati", „ludo ćete se zabavljati" što čitam na poleđini svake druge knjige, onda ne. Jer, posle svake takve recenzije bih knjigu odmah bacila na pod, i tako bi mi promakao, na primer, Erland Lu.

Preporuka prijatelja: koliko god da mi prijatelji odgovaraju po mnogo čemu, istim interesovanjima na putovanju, sličnim životnim stavovima, mogućnosti da sa njima iskreno porazgovaram i dobijem pametan savet, malo je prijatelja s kojima, bez velike mogućnosti greške, mogu da se upustim u posao preporučivanja knjiga (važi obostrano). Zbog nečega, čak dubinsko poznavanje nečije duše nije u direktnoj vezi sa tačnim pogađanjem čitalačkog izbora.

Nasumično čitanje po knjižarama: najzastupljeniji, mada užasno skup metod, nagađanja na osnovu nekoliko rečenica da „knjiga obećava". Povremeno se iz tog eksperimenta vratim sa nekim sjajnim ulovom, a povremeno bih najradije volela da bacim knjigu, ali to nije nekako pristojno, pa onda nagađam kome bi se mogla svideti.

Čitanje oprobanih pisaca: nekada pomaže, ali nekada ne pomaže nimalo jer je već sledeća knjiga istog čoveka mali blagi užas za čitanje. Uz to, igranje na kartu oprobanih pisaca predstavlja prilično sakaćenje mogućnosti izbora.

Oslanjanje na top listu najčitanijih knjiga: izbacujem kao model odabira, bez komentara.

Čitanje knjiga koje su dobile prestižne nagrade: slabo do nikakvo rešenje.

Vraćanje na sopstvenu top listu naj 360 knjiga među već pročitanima: siguran metod, ali ipak silno gubljenje vremena kad zamislimo sve moguće izbore, uključujući tu i izbor bedastih knjiga.

Preturanje po prijateljskim bibliotekama: znatno jeftiniji i povremeno hvale vredan sistem izbora, ali ipak nekako nedovoljan u svetlu činjenice da mi je do kraja života, pod najboljim uslovima, ostalo da pročitam još samo 360 knjiga!

Prepričavanje i čitanje najboljih odlomaka s bliskim ljudima: dosta pouzdan sistem, ali pati od jedne ozbiljne mane - onaj koji prepričava i čita odabrane delove, ume tako da zaslađuje, da svojim umećem nadilazi samu knjigu!

Prvooptuženi, knjiga s početka teksta, koju sam sa ljubavlju, strašću, podozrenjem i nenaklonošću zbog „iznenadnog kraja" čitala u poslednjih mesec i po dana, već nekoliko dana stoji odložena na polici i bez reči prima poglede neodobravanja kojima je ponekad ošinem.

Od imaginarnog meseca u kome bi trebalo da pročitam jednu od cirka 360 preostalih knjiga već su iscurili značajni sati. Streljam pogledom policu s kućnom zbirkom nepročitanih knjiga i s mešavinom negodovanja i očekivanja.





Komentari (109)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia  13:20 22.10.2008
Preporuka: 0

Eh...

#Link  Replika: 1
... koliko puta mi se desilo da ostavim knjigu pred kraj ne bi li mi duže trajala Prosto mi dođe žao kad vidim da se nekim knjigama stranice neumitno smanjuju. A nekima se iznova vraćam i sad kad videh ovu vašu računicu malo se štrecnuh.

Lepa tema za razmišljanje!

Pozdrav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  13:29 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Eh...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  13:24 22.10.2008
Preporuka: 1

Мислим, шта рећи

#Link  Replika: 0
а не препоручити.

Питањце, шта би радила да си од оних људи који читају по 2 или, сачувај ме и саклони, 3 књиге месечно (докон народ)? Има и горих мука. )) Или узми неку типа 'Уликса' па се 360 одмах смањи за 3-4.

Иначе, твој текст ме је инспирисао да цело поподне нешто читам. А није блог. Хвала.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  13:26 22.10.2008
Preporuka: 1

dobra vest

#Link  Replika: 1
Nedavno smo izveli tu uzbudljivu i deprimirajuću računicu: pretpostavimo da ćemo živeti još 30 godina ( pri prosečnom životnom veku žene u Srbiji od 76 godina i muškarca od 71 godinu) i da ćemo ispeti da svakih mesec dana čitamo po jednu knjigu, što je diskutabilno i zbog brzine čitanja (tj. slobodnog vremena) i zbog budućeg vida, ako ne i drugih bolesti. To praktično znači da ćemo u najboljim okolnostima, do kraja svog životnog veka, pročitati još 360 knjiga.

imam takvu racunicu za muziku. ja na to gledam kao na dobru vest. Necu imati vremena za kraj zivotnog veka. ne pada mi napamet da ostavljam knjige neprocitane ))

graficki urednici izdavackih kuca znaju da mnogi biraju knjige po koricama, zvucnosti naslova......mislim da semantika radi u svakoj varijanti biranja knjiga koje pominjes. ovo radi za mene recimo


lepo je sto opet pises
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
snezana mihajlovic  13:39 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: dobra vest

lepo je sto opet pises

o,
da.

&
...........
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ssvetlana92  13:34 22.10.2008
Preporuka: 0

Imam fobiju!

#Link  Replika: 9
Reklo bi se da već dobijam fobiju od loših i dosadnih knjiga. Malo se šalim, mada je to veoma blizu istini. Uglavnom se svodi sve, kad je već čitam, da vidim šta će biti na kraju. To mi ne pričinjava neko zadovoljstvo kao samo čitanje, putovanje.
Taj Erland Lu me zaintrigirao, vidim iz tvog teksta da je ok. Potvrdi makar jednom rečenicom da je dobar, da ne bacam pare i skupljam prašinu sa knjiga. To je već postalo pravilo, da me asociraju jedino na to! :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  13:36 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Imam fobiju!

Reklo bi se da već dobijam fobiju od loših i dosadnih knjiga. Malo se šalim, mada je to veoma blizu istini. Uglavnom se svodi sve, kad je već čitam, da vidim šta će biti na kraju.

ja nemam problem sa tim da odustanem
od citanja kada mi se neka knjiga ne dopadne.
poneku tresnem i o zid, imam jedno zgodno mesto:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  13:44 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Imam fobiju!

o erlandu luu kao i o svim drugim preporukama, moja nije ništa pouzdanija od nečije druge. poslednju knjigu koja se kod nas pojavila nisam čitala, ali "volvo kamione" i "doplera" jesam i drago mi je.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ssvetlana92  13:45 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Imam fobiju!

AlexDunja
Reklo bi se da već dobijam fobiju od loših i
dosadnih knjiga. Malo se šalim, mada je to veoma blizu istini. Uglavnom
se svodi sve, kad je već čitam, da vidim šta će biti na kraju.

ja nemam problem sa tim da odustanem
od citanja kada mi se neka knjiga ne dopadne.
poneku tresnem i o zid, imam jedno zgodno mesto:))


Nemam ni ja...slažem ih otvorene, jedna na drugu...i već ih je podosta. Kao vratiću se jednog dana kad mi ponestane, svežih knjiga. Žao mi da ih treskam...mada mi mnogo puta nadodje. Posebno naše književnike/ce koje čitam da bih se obavestila o njihovom opusu i da ih ne "ogovaram" na prazno! :)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  13:48 22.10.2008
Preporuka: 0

***

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub92  14:06 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Imam fobiju!

AlexDunja
Reklo bi se da već dobijam fobiju od loših i dosadnih knjiga. Malo se šalim, mada je to veoma blizu istini. Uglavnom se svodi sve, kad je već čitam, da vidim šta će biti na kraju.
ja nemam problem sa tim da odustanem
od citanja kada mi se neka knjiga ne dopadne.
poneku tresnem i o zid, imam jedno zgodno mesto:))

))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  14:33 22.10.2008
Preporuka: 2

Re: Imam fobiju!

Nedavno smo izveli tu uzbudljivu i deprimirajuću računicu: pretpostavimo da ćemo živeti još 30 godina ( pri prosečnom životnom veku žene u Srbiji od 76 godina i muškarca od 71 godinu) i da ćemo uspeti da svakih mesec dana čitamo po jednu knjigu, što je diskutabilno i zbog brzine čitanja (tj. slobodnog vremena) i zbog budućeg vida, ako ne i drugih bolesti. To praktično znači da ćemo u najboljim okolnostima, do kraja svog životnog veka, pročitati još 360 knjiga.

poslednjih dvaest godina okruženi smo silnim sokoćalima koja nam kao štede vreme: te super neki rokovnici organajzeri, te govorna pošta, vajerles netovi, mobilna telefonija munje & gromovi; knjiga sve više , vremena sve manje..... .
frustirajuće...

vreme nas tiraniše samo tako
zato:
nemam telefonsku sekretaricu
nemam mobilni kojim moram da slikam, snimam...šaljem ...
samo malo gledam TV, a i fala bogu nemam šta da gledam...
ne odgovaram na sve mejlove...
ne kupujem te i ne čitam novine...
a i časopise..
..
ako pak rešite da čitate novine, pre toga pročitajte jednu pesmu....

čitam u prevozu, čitam kad kasne, a uvek kasne..
možda pročitam više od 360?
:)
super da si tu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  16:29 22.10.2008
Preporuka: 1

Re: Imam fobiju!

Tanja Jakobi
to neko čudovište (od knjige) koje sam odlučila da ne napustim sve do samih korica

AlexDunja

ja nemam problem sa tim da odustanem od citanja kada mi se neka knjiga ne dopadne.


Витолд Гомбрович је овако објашњавао зашто се не устеже да остави књигу после неколико прочитаних страна: Па не морам, ваљда, појести цело прасе да бих знао да ли је укусно ;-))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen92  20:12 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Imam fobiju!

...Pozdrav Tanji zbog koje sam se prvi put ulogovala na blog b92...drago mi je da si ponovo ovde sa nama...a sad odoh da procitam ceo tekst...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  08:59 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Imam fobiju!

pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  13:34 22.10.2008
Preporuka: 0

delim sa tobom

#Link  Replika: 2
i strast i teskobu.
slazem se i sa onim oko preporuka prijatelja,
cak i najboljih.

kod mene najbolje radi onaj metod preturanja po knjizarama,
i izbor na osnovu istrgnutih recenica koje obecavaju...
najmanje gresaka sam na taj nacin napravila.

ps. radujem se sto te vidim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ludvig92  14:26 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: delim sa tobom

kod mene najbolje radi onaj metod preturanja po knjizarama,
i izbor na osnovu istrgnutih recenica koje obecavaju...


isprobano, dokazano i nenadmašno u izboru knjiga.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen92  22:18 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: delim sa tobom

...i ja tako biram knjige....gledam prvo naslove, pa pocetak pa po neku recenicu iz sredine a kraj ostavim da gustiram na kraju citanja ako se odlucim za kupovinu....ali zato novine uvek citam odpozadi..:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  13:41 22.10.2008
Preporuka: 1

Pa i to je, zar ne?

#Link  Replika: 13
Pa, uzivanje pocinje (i traje) vec u traganju za pravom knjigom. To muvanje, gledanje, gustiranje, i na kraju citanje. Kad bi sve knjige bile super, ne bi smo ni znali da su super. Zato je i neophodno imati iskustva citanja necitljivog.

A kod mene je inace prosek jedna knjiga nedeljno, pa ti sad vidi...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  13:47 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Pa i to je, zar ne?

Pa, uzivanje pocinje (i traje) vec u traganju za pravom knjigom. To muvanje, gledanje, gustiranje, i na kraju citanje. Kad bi sve knjige bile super, ne bi smo ni znali da su super. Zato je i neophodno imati iskustva citanja necitljivog.



ozbiljan kontraargument, ali pri brojci od 360 preostalih (i tu se ništa ne menja čak i kada bi smo čitali jednu knjigu na dan, ili jednu knjigu na sat), teskoba opstaje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  15:41 22.10.2008
Preporuka: 2

Re: Pa i to je, zar ne?

teskoba opstaje.

zivot je vec dovoljno komplikovan cinjenicom da sasvim pouzdano znas da nema sanse da obidjes sva mesta na svetu koja bi zeleo... a znas da su tu, i koja su, i sasmo cekaju na tebe...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  15:52 22.10.2008
Preporuka: 1

Re: Pa i to je, zar ne?

pnbb
teskoba opstaje.

zivot je vec dovoljno komplikovan cinjenicom da sasvim pouzdano znas da nema sanse da obidjes sva mesta na svetu koja bi zeleo... a znas da su tu, i koja su, i sasmo cekaju na tebe...

fakat, malo je vremena...
но тајм Тулуз..
jedino gore od imati malo vremena je nemati ga uopšte
:)
neko pameten reko. nemam kad da se setim ko
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  16:17 22.10.2008
Preporuka: 1

Re: Pa i to je, zar ne?

malo je vremena...

dobro se zabavljaj...

jedino gore od imati vodu u cipeli je imati vodu u kolenu

bar sto se tice donjih ekstremiteta
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  17:20 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Pa i to je, zar ne?

pnbb
malo je vremena...

dobro se zabavljaj...

jedino gore od imati vodu u cipeli je imati vodu u kolenu

bar sto se tice donjih ekstremiteta

u jeeeee
konačno... onaj stari, uvek zao pnbb

btw ja se uvek dobro zabavljam
neki problem?

edit
vidi se da imaš malo vremena za čitanje :)
on se bavio upravo nemanjem vremena
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  17:30 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Pa i to je, zar ne?

konačno... onaj stari, uvek zao pnbb

hvala, hvala.. napokon neko da primeti...

kakav bre problem,
ti si rekla - malo je vremena
ja dodajem - dobro se zabavljaj

jel tako ide pesma
( ili bese samo se zabavljaj...) lagane pop note s kraja 70tih

plus aluzija na maretovu preporuku iz skorijeg bloga... idealka

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  17:34 22.10.2008
Preporuka: 1

Re: Pa i to je, zar ne?


on se bavio upravo nemanjem vremena


pazi kad mi je jedna raecenica bila dovoljna da prestanem - he has done some filed work in mauritius and
trinidad... i tata bi sine proucavao dokolicu na otocima...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  17:36 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Pa i to je, zar ne?

pnbb
konačno... onaj stari, uvek zao pnbb

hvala, hvala.. napokon neko da primeti...

kakav bre problem,
ti si rekla - malo je vremena
ja dodajem - dobro se zabavljaj

jel tako ide pesma
( ili bese samo se zabavljaj...) lagane pop note s kraja 70tih

plus aluzija na maretovu preporuku iz skorijeg bloga... idealka


drugačije sam shvatila
kad si ti u pitanju uvek sam na oprezu.:)
pogotovo kod tanje na blogu


izvini ako nisi bio zao, ti znaš bolje

nije poenta da se zabavljam....može i bez kavijara

oprosti, izvini, ali pardon.
:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  17:56 22.10.2008
Preporuka: 1

Re: Pa i to je, zar ne?

drugačije sam shvatila

pa valjda tebi bar ne moram da stavljam disclaimer.... ili smajlice ... indikatore, i to...

- svi komentari odsada pa ubuduce , kao i oni od ranije, plod su fikcije i zgodnog mesta da se tu ubace. svaka slicnost sa realnim zivotom, ljudima, njihovim fizickim karakteristikama, vrlinama ili manama je slucajna. dobrodosla, ali slucajna. -

- ovo ti je kompliment, znas -

bre
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  18:43 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Pa i to je, zar ne?

ovo ti je kompliment, znas -

bre

I'am all right
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  19:35 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Pa i to je, zar ne?

JJ Beba
I'am all right

e madlen

ovo si namerno stavila zato sto znas da me nervira

priznaj
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  20:05 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Pa i to je, zar ne?

pnbb
JJ Beba
I'am all right

e madlen

ovo si namerno stavila zato sto znas da me nervira

priznaj

ubi, priznajem

mogla sam i celine
ququ

introducing the book
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  09:05 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Pa i to je, zar ne?

kakav luckast link
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
papaja  13:41 22.10.2008
Preporuka: 0

Juce

#Link  Replika: 0
sam bio na sajmu i imao slicno razmisljanje - kako izabrati..
Obozavam da budem nekulturan i da u gostima preturam po tudjim knjigama :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  13:44 22.10.2008
Preporuka: 0

! вел ком !

#Link  Replika: 1


све нас је више а
све смо мање......
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  10:33 23.10.2008
Preporuka: 0

eh tabuki

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Черевићан  13:52 22.10.2008
Preporuka: 0

књигин маам

#Link  Replika: 0
књиге волим разних феела
ал напрвом месту сликовнице
мало текста све лепо, шарено
памтим своје насмејано лице

кад сам листо Мачак у чизмама
има томе ал баш млого леета
сви детаљи углави остали
време ето баш ништа несмета

онда дошла штива озбиљнија
Киркегарди Расели Спинозе
Кант те Сартр и Фојербах неки
у живцеми набили нервозе

ил трауме ако лепше звучи
те окренух песмице да читам
но се слудих , риима ме дотуче
па све чешће потом себе питам

чему књига тај изазов трајни
и коће их стићи прочитати
избор данас дал је избор сутра
имал' мудар да то може знати

или можда порив обрнути
нечитати већ књигу писати
тако ћемо бездан од наслова
за подуго од себе скрајнути

мрс Јакоби, провокативан Вам састав који у недоумицу нас књишке мољце доводи.али ако.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ssvetlana92  13:56 22.10.2008
Preporuka: 0

Iskustvo!

#Link  Replika: 1
Moje, naravno. :)
Kad sam bila mladja čitala sam kao izbezumljena, sve i do kraja. Nadjem ja tako knjigu u knjižari, koja je bila prihvatljiva po ceni a i naslov je obećavao. Čitala je ja, sve zevajući...ali teram do kraja. Dosta toga, meni nerazumljivog ali sad, kad sam već na pola da vidim šta će da se desi, na kraju. Negde pred kraj, ostala trećina knjige...prazne stranice. Ja listam, ne verujući...sva prazno. Mislim štamparska greška...kad na kraju knjige, piše kako je autor umro..i nije završio knjigu!
Ništa mi ne govorite! Još sam pod traumom! :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  14:12 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Iskustvo!

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  14:19 22.10.2008
Preporuka: 0

inspiracija

#Link  Replika: 0
U samom postu sam objasnila kako je nastao tekst, ali evo sada i štiva koje je odgovorno za inspiraciju.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  14:56 22.10.2008
Preporuka: 1

lako

#Link  Replika: 0

Preporuka prijatelja:


po koricama bre..

samo one narandzaste i nema da omanes

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jeremija92  14:58 22.10.2008
Preporuka: 0

Evo rešenja

#Link  Replika: 1
Umesto mučenja oko izbora 360 novih knjiga, pročitajte 360 puta vašu najomiljeniju knjigu.
Rizik da pogrešite je time isključen.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  21:20 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Evo rešenja

Umesto mučenja oko izbora 360 novih knjiga, pročitajte 360 puta vašu najomiljeniju knjigu.
Rizik da pogrešite je time isključen.


Poštovanja Tanja Jakobi,
u Vašoj i inače poraznoj računici nedostaje ponovno čitanje omiljenih knjiga. Po meni, bolje je bataliti neko dosadno štivo na koje smo greškom nabasali, a podsetiti se nečeg što volimo. Ali, kako god okrenete vreme letiii...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar Stosic  15:45 22.10.2008
Preporuka: 0

bas lep tekst

#Link  Replika: 0
zaista!
malo je prijatelja s kojima, bez velike mogućnosti greške, mogu da se upustim u posao preporučivanja knjiga (važi obostrano)

ja ipak koristim ovu tehnikuo i to veoma cesto. Naime, postoji nekoliko prijatelja, ciji se umetnicki ukus (film, muzika, knjiga, ...) apsolutno razlikuje od mog. I onda, ono sto oni kazu da je super, ja ne uzimam, a ono sto im se ne svidja ja uzmem da citam... cesto se i zezamo na nas racun, i svi znamo da nemamo isti ukus i niko tu nije ljut nego je i pozeljno...

a knjiga, ako mogu da predlozim ja suvi amater, risard kapuscinski "putovanje s herodotom":), ne zato sto je ne znam kakva, nego jerbo je upravo citam i lezi mi...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
aguero  16:10 22.10.2008
Preporuka: 0

DA KNJIGA "NE POBEGNE"

#Link  Replika: 1
Zanimljiva racunica!A voleo bih da ponovo procitam i neke davno procitane knjige...Ja imam naviku koju bas i ne preporucujem - naporedo citanje vise knjiga.To mi resava vise problema.Jedan je i to zaljenje sto prica nije duza.Dosadnu knjigu mogu da izbacim,i,eventualno je ostavim za citanje u extra vremenu - posle moje 71.Izvezbao sam se bar toliko da nemam zbrku u glavi tokom naporednog citanja.Ne jurim ni broj knjiga,ni vreme - jednostavno trudim se da mi ne pobegne knjiga koju cu zavoleti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dolybell92  00:32 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: DA KNJIGA "NE POBEGNE"

Ja imam naviku koju bas i ne preporucujem - naporedo citanje vise knjiga


Za razliku od tebe - ja tu naviku baš preporučujem...
s tim što se meni događa da od nekoliko knjiga koje paralelno
čitam - uvek neka od njih dobije prioritet ... a u međuvremenu uskaču i druge...
nema pravila za one koji vole da čitaju...
Jedini strah koji imam je da kad budem imala najviše vremena
za čitanje da tada neću dobro videti... a toliko knjiga me čeka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  16:22 22.10.2008
Preporuka: 0

Knjiga nikada dosta

#Link  Replika: 3
Zanimljiva tema. Navodi na razmisljanje. Mnogi od nas na slican nacin razbijamo glavu sa izborom i brojem knjiga koje treba citati i procitavati. Od korice do korice. I to citanje, a ne pretrcavanje. (Mozda moramo da naucimo formule koje se nude za - brzo citanje... ). I jos imati vremena i za more drugih stvari koje cine zivot.

Nemojte se ljutiti, ali mi vasa brojka "od cirka 360 preostalih knjiga" ne lezi... Malo je to.
Ukazujem da se na Internetu svake godine iznova vrti naslov "1001 Books You Must Read Before You Die", uvek malo prepravljen, ali brojka ostaje ista - 1001 knjiga! Posto nisam bas technically-minded, ne umem da vam ovde dam link, ali ako kod Google-a ukucate te famozne reci "1001 Books You Must Read Before You Die" dobicete to sto treba, sa idejama kako pametno (he, he, he) iskoristiti preostalo vreme...

S druge strane, podsecam da mudri ljudi kazu da treba ponovo i ponovo procitavati DOBRE knjige, dakle one koje smo vec procitali, nikada se ne zaustaviti na jednom citanju, pa ici na nove naslove, nova trazenja...

Moze li se tako?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  16:43 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Knjiga nikada dosta

Ukazujem da se na Internetu svake godine iznova vrti naslov "1001 Books You Must Read Before You Die", uvek malo prepravljen, ali brojka ostaje ista - 1001 knjiga


KLIK NA SLIKU
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  16:57 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Knjiga nikada dosta

Hvala Ivana.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  16:59 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Knjiga nikada dosta

vladimir petrovic
Hvala Ivana.




:)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
reanimator  16:32 22.10.2008
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 4
Pa bre TJ..tebe kad nema, onda te baš nema
Nego..piše danas u novinama..bestseller prvih dana na sajmu - pljeskavica. Navodno..odnos knjiga - klopa 1:17.
Čisto da dodatno zamračim
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
njanja_de.manccini  16:44 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: ...

Nego..piše danas u novinama..bestseller prvih dana na sajmu - pljeskavica. Navodno..odnos knjiga - klopa 1:17.

ma bolje i to nego ko ovde u americi shto se strana izdanja i ne shtampaju kolko bi trebalo. nemozhesh da nadjesh dobre knjige prevedene na engleskom osim kod nekih malih izdavacha. znate da je ovaj iz odbora za dodeljivanje nebelove nagrade za knjizhevnost reko amerima da zbog toga shto je njihovo trzhishte zatvoreno za strane pisce i izdavache nece uskoro dobiti nobelovu za knjizhevnost. evo link prema chlanku iz New York Times-a
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  16:51 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: ...

Pa bre TJ..tebe kad nema, onda te baš nema

u, ko joj kaze

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
reanimator  16:54 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: ...

pnbb
Pa bre TJ..tebe kad nema, onda te baš nema u, ko joj kaze

Ja imam opravdanje. U međuvremenu sam bio navučen na dating sajtove
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  17:09 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: ...

U međuvremenu sam bio navučen na dating sajtove


a sta ti je pa blog92, foilozofska radionoca?

satro komentarisu... u stvari samo gleda ko ce kome

dobro sad ne bih u detalje
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
radojicic92  16:42 22.10.2008
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 0
Nedavno smo izveli tu uzbudljivu i deprimirajuću računicu: pretpostavimo da ćemo živeti još 30 godina ( pri prosečnom životnom veku žene u Srbiji od 76 godina i muškarca od 71 godinu) i da ćemo uspeti da svakih mesec dana čitamo po jednu knjigu, što je diskutabilno i zbog brzine čitanja (tj. slobodnog vremena) i zbog budućeg vida, ako ne i drugih bolesti. To praktično znači da ćemo u najboljim okolnostima, do kraja svog životnog veka, pročitati još 360 knjiga.


to ako je kniga od naprimer 300 strana. Da uzmemo da ima 50 onda je to sest puta vise... 2160, bolje zvuci. Znaci treba citati krace knjige
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  17:25 22.10.2008
Preporuka: 0

Nema kraja knjige

#Link  Replika: 9
jer na kraju svake pojedinacne knjige pocinje neka druga.
To raduje knjiske moljce kakav sam ja:))
Dugo te nema.
Welcome.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  18:08 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige




Nešto smo drugo dugo risali, pa nije bilo inspiracije, a onda su se posle ovog bloga, koji preporučih u jednom od komentara, iznenada pojavile bojice u glavi


hvala svima koji su postavili zanimljive komentare i uputstva za
lakše mirenje sa sudbinom tj. konačnošću čitanja
efikasnije snalaženje u odabiru knjiga
i praktičan pristup podizanju broja pročitanih knjiga.

odoh prema grešenju, a to je nekritičko gledanje filmova. jedan film prosečno sat i po. Rekord iz mladosti 90 minuta = 100 strana knjige manjeg formata.

nova knjiga za čitanje pred spavanje, upravo pronađena. kao što se vidi iz vremena postavljanja posta, došlo i to vreme da i na poslu može malo da se štrpne od knjige!

no need to mention - nova je narandžasta


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  18:12 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

Da, i preporuku zaboravih:)
Mislio sam na tebe ovih dana jer treba da provedem veci deo decembra u Njujorku. Pokusacu da sinhronizujem agregatno stanje, i poslacu ti neku knjigu za zimske sate.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  18:14 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

nova knjiga za čitanje pred spavanje, upravo pronađena


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  18:40 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

nova knjiga za čitanje pred spavanje

hm, neke knjige nisu za pred spavanje... u smislu da ti sjebu ceo plan o ranom ustajanju... takve sto vuku da okrenes stranu, i jos jednu itd.. treba ostaviti za dan..
medjutim kako da znas koja je za dan a koja za noc pre nego procitas pola?
hmm.. sve je stvar balansa..
s druge strane, danju si limitiran glupostima kao sto su posao, odvodjenje dece u skolu, odlazenje an operaciju slepog creva... nikako ne bi zeleli da nas dosadna svakodnevica prekine na najnapetijem mestu...
user-friendlu pisci racuneju s tim, pa blagovremeno obore tenziju fabule radnje.. da bi pozavrsavo stvari
mislim glupo je da citas na vreme, ocu reci 20 min pa kolko stignes.. sta ako si u sred krucijalnog momenta...
prevozna sredstva su dobro okruzenje... niko te ne zarezuje ni pola posto, moz da se udubis ... osim ako naravno ne upravljas istim...

to apropo citanja na vreme, ima dobra fora, odaberes 2 knnige, ali paznjivo ih odaberes, pa po 15 min... preporucujem za prigodu odmora... ali ne ono ko sto neko rece gore citas 2 3 paralelno , a ne pomesa ti se... neeee.. ovde je fora da ti se bas stoga sto prekines usred nekog recimo brutalnog ubistva jednu, nastavis s postmodernom ljubavnom storijom... pa posle seste promene malo ti ostane od prosle atmosfere vezano za trenutnu fabulu.. super...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  18:57 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige




a sada i nešto totalno ozbiljno pnbb

u mlađim danima razvila sam vatrenu argumentaciju protiv večernjeg čitanja: ako knjiga vodi dremkanju, ili je sadržaj takav da i uz dremkanje može da se prati, najbolje je odmah baciti jer su zevanje, dosada and spavanje nerazdvojni drugovi.
i ko bi naravno uopšte traćio vreme da spava ako se uhvatio neke uzbudjive knjige (studentsko vreme pre bolonje)

e sad...kao staritet, a i kao radno sposobni član koji na posao ide peške, dakle ne prevozi se raznim prevoznim sredstvima, i kao zaposlenik koji nije novinar, pa ne može da zvirka u druge sadržaje na dosadnim sastancima i uopšte obaška cenim čari noćnog čitanja pa da se ne lažemo, i kasnijeg zevkanja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  19:33 22.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

čari noćnog čitanja pa da se ne lažemo, i kasnijeg zevkanja

jeste, zevanje... a ima jedan sto mal glavom nije zivznuo u monitor... kao sto rekoh, sve je stvar balansa...

sad zajebano je i to sto prokleta ljudska znatizelja ti preci da frljnes knjigu tek tako.. sta ako ispadne neki biser pri kraju... mada sanse su v remenom sve manje, il se ti verziras u proceni il te napusti upornost...

sto reko jedno prilikom gorcin , kad gledas neku najgori fudbal s lige, uvek moze da se desi da u zadnjem minutu padne nevidjen gol, ili neka stikal pa da znas zasto si gledo... kad odes na losu predstavu, odma znas da nista dobro ne moze da se desi... ovo je sve parafraza naravno on je sve to mnogo elokventnije slozio

opet ima i ono da je zivot suvise kratak da bi pio losa vina... sto nas vraca na pocetak, odnodno kad je pravi trenutak za baciti knjigu u pesak .. osim u slucaju da na naslovnoj strani stoji paolo a druga rec na k...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dolybell92  00:37 23.10.2008
Preporuka: 1

Re: Nema kraja knjige

ivana23
nova knjiga za čitanje pred spavanje, upravo pronađena



Ne postoji knjiga za pred spavanje... ako vredi nećeš spavati,
ako ne vredi nećeš je nikad pročitati... jedino se čitaju priče
pred spavanje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  09:09 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

Uf Njujork vidjam ga samo u bezveznim američkim filmovima evo već tri godine!

Baš me živo zanima kako ć1e biti, čekamo izveštaj
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  09:33 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

ovde je fora da ti se bas stoga sto prekines usred nekog recimo brutalnog ubistva jednu, nastavis s postmodernom ljubavnom storijom



biser u inače neviđeno razigranoj i inspirativnoj konverzaciji na ovom blogu

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gil-gelad  18:11 22.10.2008
Preporuka: 1

...

#Link  Replika: 0
pravo da vam kazhem,najvishe mi se na ovoj stranici svidela slika...)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Lukić  19:12 22.10.2008
Preporuka: 0

Kiš

#Link  Replika: 0
Dok je gurao kolica puna knjiga nepreglednim katakombama Nacionalne Kongresne biblioteke u Vašington DiSiju,Danilo je s'vatio da nije problem čitati već šta čitati.I ta računica sa brojem pročitanih knjiga za života je "pomalo" razočaravajuća ali istinita...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  19:38 22.10.2008
Preporuka: 1

Hi TJ, lepo

#Link  Replika: 4
je na blogu videti tvoje ime iznad Dragecovog.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  09:16 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

Uf Njujork

Baš me živo zanima kako će biti, čekamo izveštaj


Minus 18 feels like - 27 ili malo bolje.


Dobra je Amerika svuda, ali u Njujorku naročito.

I verovatno nema dovoljno prevoda knjiga sa strane, kao što sugeriše tekst iz NYT, ali ipak..izbor...

ove godine ni nismo bili u Bgd na Sajmu knjiga. prošle godine je bilo tako nečovečno zagušljivo da smo za 20 minuta kupili samo nekoliko knjiga i izašli napola ljubičasti. pa pljeska))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Ako i DC bude dovoljno blizu, preporučujem jednu malu kafe knjižaru kod dupont circle.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  12:23 23.10.2008
Preporuka: 1

Re: Nema kraja knjige

Ako i DC bude dovoljno blizu, preporučujem jednu malu kafe knjižaru kod dupont circle.

Pre neki dan sam bio u nekoj knjizari i nadjem neku knjigu (humor) koja mi se dopala. Citam je pola sata (ili vise, nemam pojma) i stalno se smejem ko lud.
Utom mi pridje zena koja tu radi i kaze:
"Excuse me sir, you will have to leave!"
Pitam: "Why?"
Kaze: "You are having too much fun!", i poce da se smeje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  14:52 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

"Excuse me sir, you will have to leave!"

ti se zezas, al mene stvarno izbacili iz knjiare jednom
a nista nisam krao.. ( ...popravljam primus, nista ne mazdisem..)

dadada... dobro je ako moze da se nadje knjizara a da im adobru atmosferu plus dobre knjige... plus ako mozes negde da prisednes da prelistas... al tu ima par problema.... to kosta mislim, ako hoces da imas mesta za stocice i stolice, treba prostora, a to mogu da si priuste samo knizare koje zaradjuju kintu, znaci komercijala... e sad koji ces k ti u komercijalnoj knjizari.. tamo gde su super knjige, tesko mozees i da se okrenes izmedju polica... eventualno sednes coveku za blagajnu kad ne gleda... e sad nasao sam ovde jednu koja je onako fensi, znaci im afoliranata koji kupuju neka skupa cudesa i to, a ima i fotelje i stilice.. . vadi ih to sto prave dobar izbor, stalno dobavljaju nove...ima svasta zanimljivo.. znaci dobra je za boravak, ne i za pazar...

najbolje je ipak kad iznesuu na ulicu po raznoraznim vasarima.. tu tek ima svasta da se nadje..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  15:14 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja knjige

najbolje je ipak kad iznesuu na ulicu po raznoraznim vasarima.. tu tek ima svasta da se nadje..



ima i ovde ponekad..napr letos pored novosadskog štranda na travnjaku bio neobično uzbudljiv izbor svega i svačega i predratnoga...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  20:13 22.10.2008
Preporuka: 0

:)

#Link  Replika: 1
Iza mene je puno knjiga koje bih, da imam dva života, gomilu slobodnog vremena, dupli mozak, ili nešto takvo zgodno, vrlo rado pročitala ponovo. Ali, jedno je mogućnost ugodnog podsećanja, a drugo - strast i teskoba

lepo
post na koji će se često svraćati, hvala TJ!



gibonni - vrime da se pomirim sa svitom
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  10:37 23.10.2008
Preporuka: 1

Re: :)



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  09:49 23.10.2008
Preporuka: 0

Čekalac

#Link  Replika: 33


Šta da vam kažem..... Ona je našla mene........
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  12:54 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Čekalac

Šta da vam kažem..... Ona je našla mene........

ala "Senka vetra"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  13:40 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Čekalac senke

= jedna sa spiska, koji nikako da se svede bar na 360.... hvala, JJ B, na podsećanju !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  14:25 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Čekalac senke

Ozbiljno?

Pročitala sam "Senku vetra" posle ozbiljne preporuke, znam mnoge ljude kojima se svidela, ali sto se mene tiče, teško smo se nosile.

isto važi i za ovo
i ovo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  17:08 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

Ozbiljno – do malopre! I ja po preporuci, ali ću, posle tvoje kontre, morati da proverim: nešto onako kao nsarski gore: ako se ne nasmešim – ništa.

A kad smo kod senki i vraćanja: mnogo volim R-Petkovićeve Senke na zidu, ali se ni sa jednom drugom njegovom knjigom koju sam probala – nisam pronašla……

I mislm da na I signale treba ostavljati: ima se prebirati po izgubljenom vremenu i bez razgledanja tuđih loših vibracija……



Još nešto:Trenutak koji biraš da uđeš u knjigu: nekada to može da bude razlog neprepoznavanja......
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  17:42 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

Trenutak koji biraš da uđeš u knjigu: nekada to može da bude razlog neprepoznavanja..



skroz tačno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  18:58 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

Trenutak koji biraš da uđeš u knjigu

najgore je zapravo kad se pogode taj trenutak kao i psihofizicko stanje citaoca te bude prijemciv za knjigine dogadjaje, te preporuci, a buduci citalac u skroz kontra fazonu skapra knjigu kao najvece sranje... ti ne budes lenj nego je iscitas opet i zakljucs da je doticni poznanik 100posto u pravu, da nije vredna papira ukoliko se njime ne potpali kamin ili pod orman podmetne...
i ko je sad tu lud, ti onda ili ti sada?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  19:28 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

ti onda ili ti sada


Pazi: Ti uvek! Zar ti se nikad nije desilo da je vadiš ispod ormana….. ili se posipaš (njenim) pepelom…… Možda možeš da promašiš ulazak, ali izlazak – sumnjam…..



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  20:24 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

Pazi: Ti uvek!

bez dvojbe, ali to je bilo retoricko pitanje...

ali evo jos jedne situacije - to je knjiga pravljena samo za prvo citanje! za ponovljeno, ne radi!

znaci drzis je na polici, i sjecas se prvog citanja...

problem se javlja u tome, slicno onome negde gore navedenom, sto mozes da provalis tu njenu karakteristiku samo kad je jos i jednom iscitas, znaci spuco si jedno citanje od mogucih 360... ostalo ih 359...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
reanimator  20:30 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

pnbb
i sjecas se prvog citanja...

Š'o? Samo tada si drhtao?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  20:42 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

Š'o? Samo tada si drhtao

ima i ta varijanta, naravno

mada se gnusam tvojih lascivnih asocijacija

khm, sad nevidljivim mastilom , te ne stoje na polici, verovatno negde ispod kreveta - izuzetan primer playboy maj 81, fenomenalan literarni uradak o anne-nicol mcculough.. doduse text je bas kratak... takoreci nebitan...ali tko jos za to mari
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Lukić  21:11 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke


khm, sad nevidljivim mastilom , te ne stoje na polici, verovatno negde ispod kreveta - izuzetan primer playboy maj 81, fenomenalan literarni uradak o anne-nicol mcculough.. doduse text je bas kratak... takoreci nebitan...ali tko jos za to mari


:::)))

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  21:20 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

mada se gnusam tvojih lascivnih asocijacija

)))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  21:55 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

mole se jasnaz,animator, pnbb, milan, i tj da ne spustaju nivo diskusije...



evo za promenu nesto vezano za originalnu ideju
odnosno predlog za listu 360 - wasp factory, iain banks
preti da ce da ispadne super, ostalo mi jos nekih 50tak strana
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
reanimator  22:18 23.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

pnbb
mole se jasnaz,animator, pnbb, milan, i tj da ne spustaju nivo diskusije...

Animator sa gnusanjem odbija
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Lukić  09:23 24.10.2008
Preporuka: 1

Re: Otkrivanje senke

pnbb
mole se jasnaz,animator, pnbb, milan, i tj da ne spustaju nivo diskusije...

jednoglasno se i s radošću ne prihvata

evo i snega i što reče dosadno kao operacija slepog creva pa će narod leškariti u stanju postoperativnog tretmana("ne mogu da se maknem,zateže me desna strana" te je idealno štivo za uliti malo snage(obama:yes,we can,nike:just do it,toma:napred s naprednjacima)-Istrajnost (kod nas u izdanju Mono&Manana)



a evi i tople nepreporuke,pisac ovoga zaslužio je kućni pritvor bez mogućnosti korišćenja interneta i mobilnog


(da ne ofiramo Paideiu koja u svom izdavačkom portfoliju ima sjajnih komada a Koeljo im je sjajan komercijalni potez )

u vezi tog Koelja V.Ć.Kazimir mislim ima nešto s naslovom Sedeo sam na Obali Reke Života i Jeo sam Govna

(pre no što se ozbiljno bacimo na gordanac i Nečastivi Post još nešto,od 30tak knjiga nabavljenih u novije vreme nema ama baš niti jedne koja bi bila vredna za pomenuti na ovom mestu.nešto nam ne idu "aktuelne" i sl.knjige a od kojih možda samo 10% nije za smeće.kad pročitaš tog jana benksa daj ga malo da se i mi malo kvalitetno uplašimo i nasekiramo,ok?)





   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  10:18 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

kod mene najbolje radi onaj metod preturanja po knjizarama,
i izbor na osnovu istrgnutih recenica koje obecavaju



u stvari evo šta smo "nagrebali" još a kao za preporuke:
stvarno jako jako dobra knjiga, ali za ljubitelje eseja



obratiti pažnju da eseji nisu uopšte tako dosadno i suvoozbiljno štivo kako se sugeriše u nekim opisima ove knjige. naprotiv, vrlo su uzbudljivi, zgodni za čitanja na srednjim distancama u prevozu (do 90 km) i obaška dobri jer se mogu "mešati" kao i kratke priče - s početka i kraja.
ako čitate, obratite pažnju na biografije autora..tako impresivno obrazovanje da ovo naše zvuči kao teška nepismenost

i iz davnije kupovinske prošlosti intervjui najbližih saradnika tarkovskog ovde pa sići mišem malo dole još 1998, a mi smo neki osrednje povezan primerak našli tek prošle godine pre same smrti jedne knjižare na bulevaru...

i eventualno za ljubitelje grobljanskih tema i redovne džogere i pasionirane šetače Novim grobljem...(ništa spuki nego obična ruta za ljude koje bi da malo prošetaju a ne izlome noge na asfaltu)




plus jedan željeni naslov za koji nismo još skupili sredstva a krediti su u međuvremenu poskupeli )))

LENI RIFENŠTAL, Sećanja, Logos, Zlatni zmaj, Ukronija, Beograd, 2006, prevod Nebojša Barać i Dalibor Muratović
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  12:48 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Čekalac senke

Pročitala sam "Senku vetra" posle ozbiljne preporuke, znam mnoge ljude kojima se svidela, ali sto se mene tiče, teško smo se nosile.

ja nisam preporučila knjigu, samo sam konstatovala da je knjiga našla jasnu kao fabula radnje u Senci vetra.
:)
knjiga mi se nije dopala i ako je bogznakako svetski hit.
dobila sam je na poklon i jedva se natrala da je dokrajčim...da ne uvratim darodavca
.)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  12:50 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

i ja se dovatila Šulca
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  13:25 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke: na nivou



Njih trojica + jedna dama uvukli su me, prilično lako, u polutamu i polusvesnost atmosfere traganja za smislom – sa izvesnim krajem – na 1 obali 1 vrlo prijatnog mora, letos............

A posle Osterovog Osvajanja samoće, evo me sa Homo faberom (MF) – tek, ali u veeelikom zadovoljstvu: Kako montiraa!

Revidiranim budžetom za sa-sajma08 samo: Kenzaburo Oe Jednostavan život = javiću da li je jednostavno onako kako ja volim.......

____________
obratite pažnju na biografije autora..tako impresivno obrazovanje da ovo naše zvuči kao teška nepismenost


Sećam se tvoje priče o poljskoj porodici..... To im je, izgleda, nacionalna deformacija!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  13:41 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

čist bedak ta Senka vetra...





jedan dosta bolji na momente i virtuozni
sastav


nije loše ali se posle više kupovina novijih knjiga pitam da li je zaista trebalo da čitamo & kupimo sve Uelbeke dostupne (od kojih su neki i dobri, a samo jedan eventualno dva pristojno prevedena, plus njegov prvi roman izgleda kao jedno slabo dovršeno delce koje i nije baš bilo za štampanje bez većeg redigovanja), Hanife Kurejšije, Šlinkove, poneke Murakamije (koji mi se uostalom znatno više sviđa u kratkim pričama nego u romanima) i "pratim trendove" ili da relativno apstiniram od noviteta, kao što sve lepše apstiniram od novina, TV dnevnika i sl.

uprkos tome još jedna preporuka za relativni novitet



ali ne i njegov drugi putopis u koji se nekako opasno uvukla senka vetra
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  13:50 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke: na nivou


Dragan Velikić - kontraargument

Gajto Gazdanov

Pre nekoliko godina na Sajmu knjiga u Frankfurtu, jedan austrijski pisac je izjavio da oseća mučninu pred tolikom količinom naslova. Nikada se nije više objavljivalo, i nikada nije bilo teže naći dobru knjigu, glasila je njegova dijagnoza. Nisam se složio sa njim. Jer, i u zlatarskoj radnji najviše je bižuterije i niskokaratnog zlata. Književne pojave i fenomeni ne ugrožavaju autentične literarne svetove. Zar bi trebalo zabraniti kioske sa brzom hranom samo zato što postoje elitni restorani?

Mediji se, ipak, najviše bave efemernostima koje bi trebalo da popune dosadu svakodnevice. Jer, i tamo gde ubice i razni patološki tipovi ne poseduju imunitet junaka i patriota, prednost imaju knjige od jednog dana. Naravno, postoje i drugačiji primeri. Početkom osamdesetih godina u Italiji je izlazio nedeljnik “Male”, čija je subverzivnost iritirala javnost, budući da su prve stranice tog magazina bile rezervisane za nevažne vesti. Tako se dešavalo da događaj u životu nekog anonimusa dobije prednost u odnosu na tekući politički skandal. Zamislimo novine koje bi u vreme ovogodišnjeg Beogradskog sajma knjiga donele na naslovnoj strani vest da je izdavač “Paideia” objavio i treći tom sabranih dela ruskog pisca Gajta Gazdanova u prevodu Duška Paunkovića, a onda, sasvim pri dnu obaveštenje o stanju mafije, o putanjama haških begunaca, o aferama i demantijima. Svakoga jutra mediji i štampa podižu mentalni sistem građanina, upisuju mu program po kojem će potrošiti još jedan dan života.

Gajto Gazdanov, pisac ruske emigracije, rođen u Sankt Peterburgu 1903. godine, Osetin po nacionalnosti, borio se kao gimnazijalac u građanskom ratu na strani belih, najveći deo života proveo kao noćni taksista u Parizu. Umro je u Minhenu 1971. godine. Objavio je devet romana i četrdesetak priča. Danas je u Rusiji stekao odrednicu “novi klasik”. Njegovo mesto je uz Gogolja, Bulgakova, Nabokova. U iscrpnom pogovoru trećem tomu sabranih dela Gajta Gazdanova u kojem je objavljeno pet romana (Duh Aleksandra Volfa, Povratak Bude, Hodočasnici, Buđenje, Evelina i njeni prijatelji), Zorislav Paunković navodi reči jednog od najznačajnih kritičara ruske emigracije, Georgija Adamoviča, koji je priznao da nema ključ za Gazdanovljeva dela. “Gazdanov ne juri psihološke raritete. Naprotiv, on traži onu složenost u ukupnoj panorami koja bi ostavila utisak da je iz dana u dan - ‘tako bilo, i tako će biti’ - i da bi se umesto jednog čoveka na određenom mestu mogao naći drugi a da se ništa bitno ne promeni. Glavni kod njega nisu ljudi, nego ono što ih povezuje, ono što ispunjava prazninu između pojedinih figura - biće, stihija, život, ne znam kako to da nazovem.”
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  16:26 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke: na nivou

A posle Osterovog Osvajanja samoće

domacica je verovatno doktorirala ostera.... a brook ga mozda i srece po kraju?

kad smo kod ny tematike, vredi naci basketball diaries, dzim kerol...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  18:56 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke: senka na Senku

Čekajući TJ ocenu Ostera:
izvinjavam se svima (a posebno senCi) ako nisam bila jasna: Zemlju senki nisam čitala: stoji na mom spisku-za-čitanje! Zato onaj kom. na TJ primedbu: da ću preporuke morati da proverim – listanjem. Iako smo imali koristi od ove nejasnosti – pnbb opservacije na II-етц čitanje – ipak morala da iznesem iz senke....

Oster stoji na listi drago-mi-što-sam- čitala – potvrdjen.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tanja Jakobi  20:48 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke: senka na Senku

domacica je verovatno doktorirala ostera...



domaćica, iskreno, nije pročitala nijednog ostera iako mi je preporučen od osoba od poverenja. u listanju mi se nekako nije još zalepio za dušu i tako...pokušaću ponovo. ia mekjuan isto...

a što se tiče đavolje senke vetra, kapiram da je to tek na listi za čitanje...kod mene je preživela čak i prvo listanje + ličnu kupovinu, predano čitanje uprkos negodovanju i onda mi se nije svidela..

kod one druge knjige koju sam pomenula "Naga pred voljenim" sam bila još više zbunjena...tako dobre kritike a sadržaj ..ne znam, morala bih da je pročitam još jednom da bih znala da li mi se sviđa, ali čini mi se da baš i nemam vremena sad kad mi je jasno da je osećanje da je još "hiljade knjiga " predamnom, u stvari, u realnoj matematici mnogo manje..

a govoreći o matematici, baš zbog silnih razočarenja ili polurazočarenja, sad malo češće biram knjige iz popularne, ali ne previše popularne nauke koje mi baš prijaju, a u raspoloženju sam da pročitam i neki dobar istorijski roman ili neki roman o moreplovcima ili istraživačima kao što je Istrajnost, pa čak i Magelan od Štefana Cvajga, ili da se vratim čitanju pozorišnih komada.

nedavno sam pročitala jednu malu zbirku "Kratke, kraće i najkraće drame na svetu" koje je priredio ćirilov i to je bilo prilično osveženje....

nekad sam knjige manje više mogla da biram i po izdavaču i ediciji i da unapred sa 90% uspeha čitam baš dobre stvari..takvo je bilo nolitovo izdanje s belim koricama i plavim slovima i jedna edicija Narodne knjige ...savremena svetska proza sa crnim izduženim koricama.. pa Metamorfoze možda Nolitove .....žuckaste korice "Dečjih novina" kakve imaju Majstor i Margarita...

više nemam poverenja ni u jednog izdavača ..

a Kenzaburo Oe mi se već nekoliko puta učinio kao dobar izbor, ali sam u posednjem trenutku odustala...




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  21:06 24.10.2008
Preporuka: 0

Re: Otkrivanje senke

nije loše ali se posle više kupovina novijih knjiga pitam da li je zaista trebalo da čitamo & kupimo sve Uelbeke dostupne (od kojih su neki i dobri, a samo jedan eventualno dva pristojno prevedena, plus njegov prvi roman izgleda kao jedno slabo dovršeno delce koje i nije baš bilo za štampanje bez većeg redigovanja), Hanife Kurejšije, Šlinkove, poneke Murakamije (koji mi se uostalom znatno više sviđa u kratkim pričama nego u romanima) i "pratim trendove" ili da relativno apstiniram od noviteta, kao što sve lepše apstiniram od novina, TV dnevnika i sl.

ja nove naslove pratim vako - nešto kupujem, a većinu uzimam iz biblioteka, tako da zavrljačim svaku koja mi se ne sviđa i nemam onaj osećas ojađenosti da u polici imam knjge koje sam kupila a ne sviđaju mi se.
nekako pratim geopoetiku od prvog dana
:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA