Usitnjeno Uvećanje i oko njega

Krugolina Borup RSS / 05.11.2008. u 14:42

I bi emisija.

Rekosmo šta rekosmo u koliko vremena imasmo. A onda nas gosn. Veran Matić povede na piće. On fasciniran činjenicom da u celoj ovoj priči od samog početka nema negativne konfrontacije, jednako ko što smo i mi iznenađeni kako se svi od početka odmah slažu da su nam zahtevi iz peticije opravdani. To nije nešto što smo navikli da viđamo ni oko sebe ni u medijima. Gđa/đica Ivetić iz ministarstva deli pozitivno iznenađenje, prenoseći nam da su u Ministarstvu posle sastanka s nama svi bili jednoglasni u oceni da smo izbacili bombu konstruktivne i pozitivne energije da se problemi rešavaju. Kaže nam da je to prva peticija usredsređena na cilj, a ne na konfrontaciju. Ne troši se energija na puko kukanje i upiranja prsta. Dijagnostikuje se problem i istovremeno se nudi rešenje.

E, sad, što se rešavanja tiče... biće tu veselja, vidim ja. Što više ulazimo u problem, to više postaje jasno da su stvari komplikovanije nego što je to na početku izgledalo. Koliko mogu da procenim, moraćemo mi peticije pisati i Ministru pravde i Ministru policije. Ali, da krenemo redom...

Razgovor sa Dr Stanojevićem, i pred kamerama, a još više kasnije uz pivo, bio je izuzetno koristan. Prikupili smo dosta informacija, dobili sliku o problemu iz još jedne perspektive - perspektive nekog ko treba da zavede reda u porodilištu. A evo šta on kaže:

  • U GAK Narodni front zaposleno je 98 ginekologa. Od toga je 25 njih višak. Lako bi bilo probrati one nesavesne, neetične i bahate, pa otpustiti njih, a zadržati one koje svoj posao obavljaju savesno. Ali, on nema načina da ih otpusti. Zakon ne dozvoljava. Kada je prošle nedelje (kako to baš prošle nedelje, hm?!:-)) troje zaposlenih kaznio zbog ponašanja na koje se upravo mi žalimo (jednog s 10% umanjenja plate, drugog s 20% umanjenja plate, trećeg opomenom pred otkaz), oni otišli u nekakav sindikat, i žalili se Ministarstvu zdravlja za mobing.
  • Istovremeno, ima samo jednog histopatologa, a treba mu bar četiri. Ne zna gde da ih nađe, nema ih. Neće niko da specijalizira histopatologiju.
  • Kad je onomad ukorio i kaznio jednu medicinsku sestru, ona pozvala policiju i prijavila da je postavljena bomba u porodilištu. Posle, kad ju je kaznio, otišla na Beogradsku hroniku, pa se žalila na mobing. I tužila ga sudu, takođe.
  • Kad mu je došla jedna pacijentkinja u kancelariju da mu kaže da joj je ta i ta sestra tražila mito, on pozvao policiju, policija došla, obeležili novčanicu, poslali pacijentkinju da je preda gde treba, ALI... pre nego što je policija ušla da potom sestru uhapsi, morali su da nađu još dva nezavisna svedoka koja će videti da je policija našla obeleženu novčanicu kod nje. U suprotnom, cela akcija hvatanja nije validna i na sudu održiva. (???) Alo, ministri pravde i policije, pa zar ne može to malo jednostavnije? I nemojte da mi se izgovarate na zakone - zakoni postoje da bi se menjali.
  • Doktorka koja je nešto debelo zgrešila, i koju je hteo da otpusti, prekonoći mu se pojavi s potvrdom da je trudna. Onda on mora da presavije tabak i piše Domu zdravlja iz koga je potvrda potekla, da se komisijski utvrdi da li je stvarno trudna, jer je on trudnu, po zakonu, otpustiti ne može. A vreme teče, pacijenti joj u šake dopadaju...

I tako, slušam ja njega, pa se mislim... nije, čoveče, ni tebi lako. Što, naravno, ne sme da bude izgovor da se odustane od rešavanja problema! Moja je životna filozofija uvek bila: nema nerešivih problema! Ali, problem je dobro snimiti prvo iz svih mogućih perspektiva, pre nego što iz svega izroni najbolje moguće rešenje.

Sa ovakvim zakonima i procedurama, jasno je da se korupcija uopšte ozbiljno ne može napasti. Ili bar tumačenja zakona moraju biti jasna! Mene gđa/đica Ivetić uverava da svako ko je osuđivan za bilo koje krivično delo (uključujući primanje mita) gubi licencu ili je ne može dobiti. Iz Lekarske komore, pak, rečeno mi je da licencu ne može da dobije samo onaj lekar ko je osuđivan za nesavesno lečenje i dela protiv zdravlja ljudi, pozivajući se na član 195. Zakona o zaštiti zdravlja. A isti glasi:

-----------------------

Član 195

Komora zdravstvenom radniku izdaje licencu pod uslovom:

1) da ispunjava uslove iz člana 166. ovog zakona u pogledu školske spreme zdravstvene struke;

2) da je obavio pripravnički staž i položio stručni ispit;

3) da je upisan u imenik komore;

4) da pravnosnažnom sudskom odlukom nije osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje zdravstvene delatnosti, odnosno da pravnosnažnom sudskom odlukom nije osuđen na kaznu zatvora zbog teškog krivičnog dela protiv zdravlja ljudi.

-------------------------

Kako ja ovo čitam, gđa/gđica Ivetić je u pravu, Lekarska komora greši. Ali, šta nam to vredi kad upravo Lekarska komora, a ne Ministarstvo, izdaje licence, a oni Zakon tumače kako ga tumače. I ko je uopšte zadužen da Zakon tumači? Sve u nadi da i Ministar pravde čita blogove jednako revnosno kao Ministar zdravlja, pitam: Gosn. Ministre pravde, može li pojašnjenje ove tačke Zakona? Da li lekar koji je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za primanje mita može ili ne može da dobije licencu za rad? Ovako kako ste ovaj član sročili - ništa ne valja.

Na kraju, još samo moram da kažem da se kao građanska inicijativa moramo zahvaliti B92 što je od samog početka bio ono što bi televizija koju prinudno plaćamo, u stvari morala biti, a nije: javni servis građana koji se bavi problemima građana. Prvo je Tajanstvena Urednica Bloga, Vesna Dozet, imala sluha i profesionalno uspela da prepozna da ovoj temi treba dati prostora na blogu. A potom je i Vrhovni Komandant, gosn. Veran Matić posvetio dužnu ličnu i medijsku pažnju celokupnom razvoju situacije. I uverava nas da će B92 biti tu i dalje, da ćemo zajedno raditi na rešavanju problema, uprkos tome što u celoj priči nema onoga od čega mediji žive - konfrontacije. Ili, pak, upravo zbog toga!

****

PODSETNIK: Potpišite peticiju! http://www.majkahrabrost.com/

 

Atačmenti



Komentari (161)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sanjamt sanjamt 21:10 05.11.2008

PORODILIŠTE - 6B GAK ?

Da li će se u nekom trenutku pomenuti i druga odeljenja u okviru PORODILIŠTA ?
Znaš li da se u GAKu Višegracka mora podmititi spremačica kako bi nekoliko puta u toku dana oprala toalet?
Naime, reč je o odelenju 6B gde je jedan toalet na pet bolesničkih soba, a jedna soba podrazumva šest pacijentkinja.
Da li je normalno na odelenju gde leže žene koje su imale intervencije (spontani, karcinomi...) imati jedan toalet i u njemu jednu tuš kadu i jednu wc školjku, da li se kanta za đubre (u tom toaletu) prazni jednom u 24h ili ... da li je korektno da sestra -dugačak crni rep- gađa pacijente toplomerom, da li Dr siva loknica pri svakoj viziti mora da ubije buba švabu tetrapakom soka ili.... Da li Dr visoke naočari mora da bude filozof u odnosu sa pacijentom.... Da li se čaršafi menjaju po odlasku pacijentkinje ili kada su krvavi-mokri, da li imamo pravo na spavaćice onda kada su naše lično donete mokre i krvave....DA LI ?????????????????????????????????????????????????????????
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Molim te,
da u svom projektu u nekom trenutku pomeneš odeljenja, sestre i doktore koji su na žalost postavljeni na mesta gde trudnoća ne završi rađanjem deteta i gde se na svu bol i tugu nadovezuju samo traume i neprijatnost, gde se gubi dostojanstvo i pravo na pomoć.
Ovo je molba u ime svih nas koje smo imale spontane i nesreću da se u takvoj situaciji susretnemo sa osobljem koje se ne seća zakletve sa prvog časa, sa osobljem koje zaboravlja da je profesija stvar ličnog izbora, sa osobljem koje po sticanju diplome smatra da je dobilo zvanje boga.

Hvala
VERUJEM U TEBE !
audrey92 audrey92 21:38 05.11.2008

Re: PORODILIŠTE - 6B GAK ?

da li je korektno da sestra -dugačak crni rep- gađa pacijente toplomerom, da li Dr siva loknica pri svakoj viziti mora da ubije buba švabu tetrapakom soka ili.


Ovi su totalno podivljali, ne mogu da verujem sta citam.
katica_zlatica katica_zlatica 09:58 06.11.2008

Re: PORODILIŠTE - 6B GAK ?

da, eto to je realnost koju ne pominju u ministarstvu...strasno
sanjamt sanjamt 11:45 06.11.2008

Re: PORODILIŠTE - 6B GAK ?

Hvala svima Vama koji ste pročitali tekst PORODILIŠTE 6B GAK, svima koji su dali komentare .....

ovom prilikom imam potrebu da Vam saopštim da je na istom tom odelenju u istoj sobi, gde se ubijaju bubašvabe tokom vizite, jedna od nas kengurica rodila bebu u petom mesecu... da u sobi, da li da pomenem br sobe ili da kažem da je preko puta sestrinske sobe - svejedno je, na žalost što je učinjeno ne može se izmeniti, ali budućnost......porodila se kengurica u društvu četiri saborkinje, bez prisustva sestara i Dr............ borila se, plakala, u jednom trenutku zapala u grozničavu drhtavicu, ... beba nije preživela. Nakon svega pojavila se sestra, nosila je plastičnu kesu i pitala kenguricu HOĆEŠ DA JE VIDIŠ?

Nemam snage dalje da pišem o ovome, nema dva meseca kako sam imala spontani i jošuvek ne mogu da se oporavim, ne prođe dan a da se ne setim svih strahota koje smo tamo preživele...Čitajući priče drugih kengurica uviđam da nije samo GAK 6B mesto gde su strava i užas u srži postojanja. Iz dana u dan se pitam gde ići i kome poveriti svoj život i život deteta dok ne dođe na svet.?

Istini za volju našla sam divnu doktorku koja nije sa GAKa i koja mi je posvetila sat vremena za pregled i konsultacije, koja je me spasila nove intervencije.Dala mi je terapiju koju nisam dobila na GAKu na dan otpuštanja. Vratila mi je nadu, pružila dovoljno informacija i što je najvažnije podelila svoje iskustvo - žene- samnom.

Milice HVALA !!!!

Ali brine me jedno...

Šta ako ja ostanem u drugom stanju i ako Milica bude sprečena iz nekog razloga da vodi trudnoću, šta onda, da li će moje prethodno iskustvo biti ponovljeno? Da li će se svim ljutskim potrebama suprotstavljati protokoli, isfrustrirane sestre, bogovi doktori ili....ili ćemo gospodinu ministru dati dovoljno informacija i probuditi svest i savest.

Hvala kenguricama

Ne odustajmo, ovo je naše pravo i naša prilika!

Hvala Krugolina samo napred
mikimedic mikimedic 00:03 06.11.2008

A jel da

Da je aeroflot bolji?....:)))


sala mala, i sve cestitke!!!...:)
...
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:17 06.11.2008

Re: A jel da

Pa, de si kolega mikimedicu! E, bre, za lekturu peticije morala sam da se oslanjam na druge blogere! Nije prirodno!! ))
hipnotic hipnotic 09:18 06.11.2008

Krugolina radi za policiju!!!

Ispratio sam sve što je Krugolina napisala na ovu temu i na blogu i na sajtu i jedva sam se suzdržao od negativnih komentara. Računam, previše je tu ličnih emocija,jedan racionalan komentar ne može da utiče.
Imao bih mnogo da napišem ali napisaću najkraće moguće.
Odmah da kažem da ne dovodim u pitanje sve doživljaje koje su Krugolina i ostale Kengurice opisale na blogu i sajtu. Možda ponegde i ima malih preuveličavanja ali to je to...
Medjutim... Jedno veliko Medjutim!!!
1. To su ipak samo subjektivno prenešena pojedinačna iskustva
2. Cela priča je od starta naopako postavljena. Krugolina je raspisala konkurs za negatina iskustva iz domaćih bolnica i pozitivna iz inostranih. Šta se tražilo to se i dobilo. A moglo je da se traži i sasvim suprotno: negativna iskustva iz inostranih (nemačkih,američkih,britanskih,francuskih...) bolnica i pozitivna iz domaćih. To bi bila podjednako nerealna slika kao i ova sto je dobijena.
3.Sve je uradjeno krajnje neozbiljno i diletantski. Krugolina, iako potpuni medicinski laik ( mada je "načitana", ali to bar danas nije teško, a u medicini, a verovatno i svuda, je najopasniji onaj ko ima delimično znanje o nečemu ili onaj ko misli da nešto zna a ne onaj koji ne zna) uzima sebi za pravo da ocenjuje stručno znanje i diplome lekara (testirala sam njih 30 i samo je jedan znao ili nešto slično)
4. I pored svega navedenog,i uz potpuno ignorisanje retkih pokušaja da se Krugolina spusti na zemlju,a na moje veliko iznenadjenje, B92 blog,sajt,radio i TV potpuno podržavaju Krugolinine akcije. Čak se i neki drugi štampani i elektronski mediji uključuju u reklamiranje sajta i peticije. Uskoro stiže i poziv od nadležnog ministra... stvarno neverovatno!!!
5. Krugolina u svom stilu, u ovom blogu predlaže izmenu zakona tako da policija ne mora da se bakće sa dva svedoka (mada je danas lako naći dva svedoka za bilo kakve tvrdnje) da bi nekog uhapsila. Krugolina predlaže da je dovoljno da neki policajac samo kaže da je neku obeleženu novčanicu pronašao u nečijem džepu,tašni,cipeli,šeširu,predsoblju pa da tom nekom bude obezbedjena dugogodišnja robija. Verujem da su svi policajci oduševljeni ovim predlogom. I ja bih bio.Da sam policajac. Ali nisam.

I da završim u Krugolininom stilu: S obzirom na tačku 5. i na to da je sve počelo na blogu92 a da je 92 pozivni broj za policiju zaključak je jasan:
Krugolina radi za policiju!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:29 06.11.2008

Re: Krugolina radi za policiju!!!

Krugolina radi za policiju!!!


Idi, bre, ulepša mi dan.))))

To su ipak samo subjektivno prenešena pojedinačna iskustva


Insistirala od početka, insistiraću do kraja: nije reč o pojedinačnim slučajevima, nego o masovnoj pojavi. Ali, da citiram Dr Stanojevića, čak i da je reč o pojedinačnim slučajevima, TO JE NEDOPUSTIVO.

Cela priča je od starta naopako postavljena. Krugolina je raspisala konkurs za negatina iskustva iz domaćih bolnica i pozitivna iz inostranih.


Pa, mene zanima da se ono što ne valja popravi. Zašto je to naopako? Meni je to konstruktivnije nego takmičiti se sa ostatkom sveta kako bi se dokazalo da ima gorih. Valjda treba da se ugledamo na bolje, a ne na gore.

Sve je uradjeno krajnje neozbiljno i diletantski.


Pa normalno da je amaterski i diletantski. Pa, ja i jesam diletant. Žena-majka-rađala. El to diletanti nemaju pravo da se bune da nešto ne valja, nego samo političari imaju tapiju na kritiku? Što se protokola na koje se žalim tiče - apsolutno sve na šta sam se žalila podržano je Preporukom SZO za porođaj. Ja sam istu pročitala (iako je greh?), a sad mi je samo zapelo da je pročitaju i ovi koji treba da je pročitaju.

stvarno neverovatno!!!


)) Znaš, svi ti novinari koji su akciju podržali, i oni su se ili porađali ili imaju nekog svog dragog koji se porađao. Tako da mene široka podrška ovoj akciji uopšte ne iznenađuje.

Verujem da su svi policajci oduševljeni ovim predlogom. I ja bih bio.Da sam policajac.


Onda nam ne valjaju policajci. I dok je tako, svi zajedno treba da dignemo ruke od borbe protiv korupcije.
Unfuckable Unfuckable 09:54 06.11.2008

Re: Krugolina radi, za razliku....

stvarno neverovatno!!!


Evo centaršuta, hvala ti :
dakle, ako je tebikaotakvom nešto neverovatno - to ipak ne znači da je zaista neverovatno.
Ili, što bi rekli : samo gledaj
Glede centaršuta - ovo hoću odavno da napišem, a sada imam odličan razlog :
Ovde, na blogu sam preko 2 godine.
Nagledao sam se različitih situacija, akcija, reakcija, prozivki, mitinga, podrške, zadrške.....Pokretali su ih razni autori, razni motivi su takođe bili iza svega toga - ali smem da kažem da je, vrlo često motiv bio samo kratkoročna lična promocija. Najsvežiji primer toga ću navesti, naravno : svi se sećamo događaja oko bombi na prozoru novinara Dejana Anastasijevića, aprila prošle godine. To je izazvalo reakciju nekih, tada veoma popularnih vip blogera. Napravljena je akcija, peticija, čak i neki kvazimiting održan. Naravno da je iza toga stajala jedna politička opcija. Naravno da nije prošlo mnogo i da se sve zaboravilo, na to je i ličilo. I, onda, jedan drugi bloger koji više ne stanuje ovde, za novu godinu, napravi blog - presek najbitnijih 100 događaja u odlazećoj godini. Lepo i zanimljivo, a čovek otvoren za sugestije i dopune. Krenu komentari, skupi se i cela ta "ekipa" koja je bila tako glasna i odlučna u vezi bombi na prozoru. Ali - niko da se opseti da autor tog bloga nije taj mučni događaj stavio u svojih 100 predloga. Niko. Prošao rok upotrebe događaju ? Onda je neko drugi morao da ih malo podseti na to i da ih pita da li je borba za istinu i pravdu neki 8-15 job ili....šta. Bedno.
Pišem ovo sve zato što je Krugolinina akcija, za razliku od svih ostalih koje sam video - usmerena na cilj.
I ne samo to : traži, pronalazi i nudi rešenja. Otvorena za sugestije i partijski neobojena. Nema dnevno političku upotrebnost i nije pokrenuta zato da bi se neko slikao po TV, davao intervjue i dizao sebi "rejting" upisujući još malo kvazibuntovništva u svoj prenabudženi CV - nego zato da pokuša da reši problem.
I to je - prepoznato od zaista impozantnog broja blogera.
I od frapantno malog broja takozvanih "faca"....
ali to je možda još jedan skriveni kvalitet cele priče.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:05 06.11.2008

Re: Krugolina radi, za razliku....

Ju, Unf, pa fala ti.)

partijski neobojena


E, ovde samo da dodam. Nikad član nijedne partije. Doduše, umal me onomad ne primiše u KP Ju, jel sam vodila priredbe po osnovnoj školi i za Druga Titu, pa nije bilo u redu da to radi neko ko nije Skojevac. Ali, tu se isprečila bitna stvar - činjenica da je moj otac 1968. godine, baš kad sam se ja rodila, istupio iz partije uz obrazloženje (parafraziram): "Tu svi samo gledaju svoje interese, i barabe dolaze na položaje, a ne oni sposobni."


antioksidant antioksidant 10:16 06.11.2008

Re: Krugolina radi, za razliku....

I od frapantno malog broja takozvanih "faca"....

ja kao samoproklamovana faca svecano izjavljujem da sam prepoznao znacaj ove akcije

ziveo ldp

zivela crvena zvezda

(sad bih rekao i ziveo tito al' mi malo morbidno)

pozdrav
hipnotic hipnotic 11:03 06.11.2008

Re: Krugolina radi za policiju!!!

Ostajem pri tome da Krugolina radi za policiju.
Nigde nisam napisao i ne tvrdim da Krugolina svesno radi za policiju, mada ni to nikako ne isključujem (samo tu tezu ne mogu da branim jer ne posedujem odgovarajuće dokaze).
Pa, mene zanima da se ono što ne valja popravi. Zašto je to naopako? Meni je to konstruktivnije nego takmičiti se sa ostatkom sveta kako bi se dokazalo da ima gorih. Valjda treba da se ugledamo na bolje, a ne na gore.

Kao kad bi kritikovali tenisko umeće Novaka Djokovića zato što ima par tenisera boljih od njega. Ali Djoković je u onome čime se bavi desetinama puta bolji od svih nas ostalih u svome poslu.
Isto tako, medicinske usluge koje mi dobijamo su na višem (ne toliko kao Djokovićev tenis) nivou nego poslovi koje većina nas obavlja.Naravno da to ne znači da ne može i ne treba da budu mnogo bolje
Svi nepisani standardi su kod nas postavljeni suviše nisko. Put do promena mora da bude dug i mukotrpan. I do promena može da dodje samo tako što će svako od nas shvatiti da SVOJ posao mora da obavlja mnogo bolje,pa samo tako to može očekivati i od drugih. Napadi i opšta hajka ne mogu dati i nikad nisu ni dali pozitivne rezultate,to tvrdim!
Konkretno: Ova akcija bi jedino mogla da postigne rezultate ako bi iza nje stajali lekari i medicinsko osoblje. Svi se slažemo, čak i Krugolina da postoji deo lekara i medicinskog osoblja (po nekima veći,po Krugolini manji) koji svoj posao obavlja stručno i savesno. Možete li smisliti način i sprovesti ideju da se takvi lekari povežu i da ih onda mi svi i mediji i javnost podržimo u sprovodjenju viših standarda (koliko je moguće u zadatim uslovima celog društva). Ja nemam ideju kako se to može izvesti. Mozda neko drugi zna.

A dotle, sve će ovo biti obično zamajavanje. Nešto nalik na ono što je Bora Čorba radio u vreme Slobe. Samo što je on sam shvatio da ga puštaju da pljuje redom jer je to izduvni ventil koji samo smanjuje pritisak.

I za kraj da Krugolini još jednom ulepšam dan:

Krugolina radi za policiju!!!

Re: Krugolina radi za policiju!!!

Ja sem lekar i znam lekare u Srbiji koji podrzavaju Krugolinin projekat. Trudim se da pomognem koliko mogu svojim iskustvom i savetima.
Iako je njena prica krenula kao emotivna drama, mislim da je doslo do neophodne racionalizacije i fokusiranja na realne ciljeve koji su u interesu svih nas.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:14 06.11.2008

Re: Krugolina radi za policiju!!!

Ova akcija bi jedino mogla da postigne rezultate ako bi iza nje stajali lekari i medicinsko osoblje.


Moram da kažem da dobijam emailove i od lekara i medicinskog osoblja. Neke objavljujem, neke ne objavljujem - na njihovu molbu. Dakle, ovo je borba i za one savesne, koji se ne vide od onih nesavesnih. I to savesni prepoznaju.
hipnotic hipnotic 11:26 06.11.2008

Re: Krugolina radi, za razliku....

Već dugo vremena stvarno uživam u čitanju Tvojih komentara...
Ipak :
Krugolina radi, za razliku....

I svi lekari sestre čistačice koji su se opravdano našli na udaru kritike u Krugolininim blogovima rade. Ali kako? Nije dovoljno samo raditi,neophodno je raditi kako treba. Moje je lično mišljenje (naravno da je sve sto ja ovde komentarišem samo moje lično mišljenje ali samo ovaj put to želim i da naglasim) da sve ovo kako je do sada teklo i kako meni izgleda da će dalje ići nikako ne može da donese očekivana poboljšanja. Samo će da kompromituje neku buduću smisleniju i kompetentniju akciju u istom pravcu. Biće ono: Opet porodilišta? Pa to smo već imali i rešeno je valjda (ili ništa nije pomoglo,nema tu pomoći).
A kao što već vidimo ova Krugolinina akcija je oberučke prihvaćena kao idealna za samoreklamerstvo i propagandu i ministra i mnogih direktora ustanova. A pruža i priliku da se odstrane oni koji previše talasaju pod izgovorom da je anonimna Kengurica navela baš njega kao najgoreg.

Zato sam i napisao da Krugolina radi za policiju.
rajce1 rajce1 11:26 06.11.2008

Re: Krugolina radi za policiju!!!

Svašta!
Jesi li se ti porađala/o?
Hajde prepričaj svoje iskustvo.
Ovo što je Krugolina pokrenula je fenomenalna stvar i ja je podržavam od sveg srca!
Samo napred Kru!!
NNN NNN 11:33 06.11.2008

Re: Krugolina radi za policiju!!!

Krugolina radi za policiju!!!

Jašta da radi.. Bila joj ja na gajbi. ..U hodniku visi uniforma, na stolu toki-voki i lično naoružanje, a pendrek nosi oko struka i kad nije na dužnosti..navika..jbg..
E, svašta!!!
Ljudi, ako nemate konkretne ideje i predloge, ostavite je (nas) na miru. Hvala!
Biljana
Unfuckable Unfuckable 11:38 06.11.2008

Re: ok Krugolina za, a protiv koga ti ?

znaš šta - ako misliš da akcija nema šanse, to je ok - tvoje pravo.
Ali, ne možeš očekivati da sada svi sedimo u svinjcu i polivamo se fekalijama po glavi zato što možda nešto nema izgleda na uspeh.
I sam si naveo da su se - bar po tvom mišljenju - dogodile neke neverovatne stvari.
Vidiš, većini nas je ličilo da bi moglo biti verovatno, i ne samo to....kao što rekoh : samo gledaj.
Dakle, ako već uživaš u mojim komentarima, onda si mogao da primetiš da volim (čuj : obožavam ) da povremeno napišem :
Pobednik je onaj koji veruje u pobedu.
Dok ne organizuješ neku bolju i kompetentniju akciju, ostaj zdravo
hipnotic hipnotic 11:51 06.11.2008

Re: ok Krugolina za, a protiv koga ti ?

Da, za pobednika je neophodno da veruje u pobedu, ali daleko od toga da je to dovoljno.
Neću vas više smarati (ne bih ni sad,ali sam bio isprovociran nebuloznim predlogom da policija može da hapsi kog zaželi i to kao načinom da reši neki problem).
A kad na ovaj način otklonite navedene nedostatke u porodilištima vodim Vas na ručak, to je jedino što znam.
maksa83 maksa83 11:52 06.11.2008

Re: ok Krugolina za, a protiv koga ti ?

Pobednik je onaj koji veruje u pobedu.

"U korenu svakog neuspeha stoji jedan pokušaj" (Homer Simpson, napredne doktrine)
Unfuckable Unfuckable 12:05 06.11.2008

Re: ok Krugolina za, a protiv koga ti ?

A kad na ovaj način otklonite navedene nedostatke u porodilištima vodim Vas na ručak, to je jedino što znam.


Ovo je bilo krajnje neoprezno, jel tako makso ?
Mi, naime pojedemo sve što je manje od nas, čisto da znaš ; )
katica_zlatica katica_zlatica 12:44 06.11.2008

Re: Krugolina radi za policiju!!!

tim bolje :) po jedan policajac pored porodilje :))))da je cuva
maksa83 maksa83 12:46 06.11.2008

Re: ok Krugolina za, a protiv koga ti ?

Ovo je bilo krajnje neoprezno, jel tako makso ?

Ako je ozbiljno mislio, nadam se da je likvidan/solventan.
Mi, naime pojedemo sve što je manje od nas, čisto da znaš ; )

Roštilj drhti na pomen naših imena, lično smo odgovorni za nestanke nekoliko životinjskih vrsta sa lica planete. Ovo što je preostalo hvata na masovnost, ali neće još dugo.

(A obaška: šta je munogs za zmije - to sam ti ja za 'talijansku testeninu.)
aleksandarz92 aleksandarz92 13:03 06.11.2008

Re: ok Krugolina za, a protiv koga ti ?

A kad na ovaj način otklonite navedene nedostatke u porodilištima vodim Vas na ručak, to je jedino što znam.


Danak neiskustvu
gandalfina gandalfina 13:57 06.11.2008

Re: Krugolina radi, za razliku....

porodjaj je pored fizioloskog i izuzetno emotivan dogadjaj i svaka zena ga dozivljava razlicito-ali postoje neke stvari koje ce uvek-ali uvek i svima -smetati.
Ova akcija ce biti itekako dugovecna jer materijala i-za borbu ima i previse i dokle god primarni obrazac komunikacije bude bio minimiziranje zenskog iskustva,minimiziranje bola i patnje koji je dozivljen tamo gde pretpostavljas da ce ti se desiti samo sreca i radost-dotle ce biti i razloga za borbu
A koliko je ovaj problem dubok i dugotrajan ilustrovacu citatom iz knjige " Mapiranje mizoginije u Srbiji "
[i][/i],,У Србији у првој половини XVIII века, жене су се криле за време порођаја.У каквим је условима живела Српкиња може да буде предмет посебног проучавања. „Чим се жена осети на том добу, у сред зиме као у по лета, не сме се у кући ни у каквој стаји задржавати, него кудкод у заклон, у башту (воћњак), па и у ињем оптерећену од циче пуцајућу гору бежи, и у њој обично јунаку живот дâ. У најближем потоку, ма и испод леда, себе и новорођенче окупа и онда тек дома појавити се сме... „Никога Српкиња не тражи (а и неће нико) да јој о порођају што помогне. Нека следећа забелешка о интервенцији органа аустријске власти у корист српских жена из прве половине XVII века послужи као оријентација о сагледавању тадашњег породично-вредносног система и положаја и улоге жене у њему. Аустријска администрација окупиране Србије је 1729. године умолила карловачког митрополита Мојсија Петровића да преко свога свештенства настоји да искорени штетни обичај српских жена које крију порођај од мужева, па чак и од најближе родбине и сусеткиња, већ саме рађају децу „по жбуњу, у шумама или пољима и забаченим шталицама“ .Осим тога Администрација је наредила да се објави народу: ,,да свака породиља мора да обавести свога мужа и жене из породице или суседства, да јој буду у помоћи при порођају; а жене које то не учине и људи који не буду водили довољно бриге о рађању своје деце, биће најстроже кажњени.“
NNN NNN 14:10 06.11.2008

Realnošću protiv hipnoze

Odavno nisam pročitao onako dugačak Unfov komentar, kao onaj prvi. Hvala.
radmilahum radmilahum 14:29 06.11.2008

Re: ok Krugolina za, a protiv koga ti ?

A obaška: šta je munogs za zmije - to sam ti ja za 'talijansku testeninu.)


:))))))))))) uh sto je ovo lepo receno

Nego reci ti nama Krugolina sta je sledece na redu? Mislim...imas li neki plan sastanka, akcije...? Kada cemo opet videti gosn Tomicu i tvoju malenkost zajedno (cini mi se da je pominjan decembar mesec)?
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:37 06.11.2008

Re: ok Krugolina za, a protiv koga ti ?

Uf, zaboravih da kažem!!! (Kad me vazda zagovarate!)

Sastanak u ministarstvu je sutra u 13.00.
Večeras se sastaje odabrana četvoročlana ekipa radi dogovora oko sutrašnjeg sastanka.
Izveštaj, naravno, sledi!
parobrod parobrod 16:20 06.11.2008

Re: Krugolina radi za policiju!!!

Dragi hipnotic,
put od hiljadu milja zapocinje se prvim korakom,
savka od ovih prica ma bila i upola tacna je dovoljno jeziva da bude primer za akciju a ne za raspravu o pozetivnim i negativnim isustvima.
Tuzno je sto nije to samo izolovana prica nego je to tuzna prica celog zdravstva i posledicno globalne situacije .
Nepohodno je da se paciejntima u svim ustanovama vrati dostojansvo, a to vec neko vreme nedostaje.
Kako ne znam, ali ako budemo cutali nista nece da se promeni.
Pozd.
j.bre j.bre 12:56 07.11.2008

Re: Krugolina radi za policiju!!!

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Ja sem lekar i znam lekare u Srbiji koji podrzavaju Krugolinin projekat. Trudim se da pomognem koliko mogu svojim iskustvom i savetima.
Iako je njena prica krenula kao emotivna drama, mislim da je doslo do neophodne racionalizacije i fokusiranja na realne ciljeve koji su u interesu svih nas.

Tacno je da je tako pocelo.

Da nije - da li bi smo uspeli da skrenemo paznju na problem?

Zato mislim da je veoma vazno da, pored racionalizacije i fokusiranja, zene i dalje nastave da salju svoje price.


Hvala tebi i ostalim lekarima koji se trude da pomognu, na bilo koji nacin. Hvala svim kenguricama i kengurima koji su svoje price podelili s nama. Hvala Bilji, Dr M-u i svim volonterima koji rade s Krugolinom. I, da li sam to vec rekla... ma, ni deset puta ne bi bilo suvise - hvala Branka!

Takodje, ne bi bilo lose da se i pravnici malo ukljuce. HELOU PRAVNICI?!


I sad... pre nego sto odsecem sebi ruku - HVALA Ministre! :) Nemoj da ste nas prodali!
kengurbr.3_1 kengurbr.3_1 10:39 06.11.2008

Očigledno je

da Dr Stanojević ima nameru da umanji razmeru problema. A još više da umanji svoju odgovornost.
Iz toga proizilazi sumnja u njegovu spremnost da se uključi u rešavanje problema. Zato će njegovo nastojanje da kazni nekoga od osoblja imati za cilj da relativizuje stvari a usput i da malo poradi na svom marketingu.
Ne treba zaboraviti ni to da su neka od najupečatljivijih svedočenja došla iz GAK Narodni Front, što samo naglašava razmeru problema u celoj Srbiji jer je to ubedjivo najbolje i najopremljenije porodilište (bolnica), i gde rade najstručniji lekari.

Prema tome Dr Stanojević ima najveću odgovornost za stanje u porodilištima u Srbiji zbog:

dosadašnjeg prećutkivanja problema,

nesposobnosti, nemogućnosti ili bespomoćnosti (potpuno je svejedno) da rešava probleme i

(najsimptomatičnije) namere da umanji razmeru problema.


Treba ogoliti stvari!
maksa83 maksa83 11:16 06.11.2008

Re: Očigledno je

dosadašnjeg prećutkivanja problema,
nesposobnosti, nemogućnosti ili bespomoćnosti (potpuno je svejedno) da rešava probleme i
(najsimptomatičnije) namere da umanji razmeru problema.

Treba ogoliti stvari!

U principu - što se više približavaš korenu bilo kog problema koji je proizveden ljudskim faktorom on postaje teži za lociranje, što se u konsultantskom rešavanju problema koristi i kao indikator da si blizu nečega. Npr. Ministar koji je odvojen od cele stvari je bio kooperativan, a sledeći nivo ispod se već batrga, a kad bi zagrebao dole tek bi tad naišao na tvrdo. Puno ljudi ima tu razne interese, i slutim da će oko njih biti najtvrđe (recimo, načelnik koji treba da sprovede nešto je i sam umešan do grla, i sl.), pa će problem korupcije (verujem da pričamo o njemu, pošto on treba da povlači najtvrđe posledice po korumpiranog) ostati najtvrđi i biće rešavan jako teško, tj. nisam siguran da će moći da bude i načet bez nekog širokog i dubokog sistemskog rešenja (kao što je opisao Krugolinin insajder).

Pa bih u tom smislu podržao izlaganje druga Unfucakblea kaotakvog koji sve vreme insistira da treba ići na ono što bi ovde bilo low hanging fruit - promena odnosa prema porodiljama i protokola koji tom šikaniranju daju auru legitimiteta. Ta stvar može efikasno da krene odozgo i pravolinijski i ne bi smela da zapinje, dok ne dođe do tačke kada zapinje o lični interes neke grupe, npr. sestar koje bez tutkanja nečega u ruke ne rade svoj posao kako treba, itd. Problem koji tu može da naiđe je da sestre štite lekari zato što se međusobno drže u šaci, i sl. Ali to je već mikro-operacija. Potrebno je nekoliko čistih ljudi na mestima i sa ovlašćenjima da povlače opipljive poteze koji će imati reperkusije na "izgrednike", neki kao Eliot Nes cele stvari. Nalaženje i postavljanje tih ljudi je posao Ministarstva.

Re: Očigledno je

Po mom misljenju, ako bi zaposleni istovremeno dobijali bolje uslove rada, pa i plate (sto da ne? sredstva koja se trenutno trose za finansiranje nepotrebnih procedura kao npr., rutinskog 3dnevnog lezanja u intenzivnoj nezi, preusmeravanje malog dela novca iz "koverte" u legitimne kanale koji donose profit instituciji...), a ako bi se prekrsioci zakona samkcionisali, to bi stvorilo dobru motivaciju za adekvatan odnos prema radu koji se dobro nagradjuje.
Trenutni problem je , opet po mom misljenju, to sto mnogi imaju putera ove ili one vrste na glavi, tako kad ti pocnu druge da prozivaju, ti drugi imaju spremne argumente koji bi njih doveli u istu situaciju.
kengurbr.3_1 kengurbr.3_1 11:37 06.11.2008

Re: Očigledno je

Pa bih u tom smislu podržao izlaganje druga Unfucakblea kaotakvog koji sve vreme insistira da treba ići na ono što bi ovde bilo low hanging fruit - promena odnosa prema porodiljama i protokola koji tom šikaniranju daju auru legitimiteta.

Apsolutno se slažem sa Vama.

Ali se ne slažem sa sledećim:
Razgovor sa Dr Stanojevićem, i pred kamerama, a još više kasnije uz pivo, bio je izuzetno koristan. Prikupili smo dosta informacija, dobili sliku o problemu iz još jedne perspektive - perspektive nekog ko treba da zavede reda u porodilištu.


P.S. Moja sestra će se poroditi do Božića i lično sam motivisan da se energija ne rasipa uzalud.
nikvet pn nikvet pn 13:54 06.11.2008

Re: Očigledno je


Ovaj horor što ovde čitamo je samo posledica, samo simptomi mnogo dubljeg sistemskog problema. Nakrivo nasađeno finansiranje. Centar problema ( etiološka dijagnoza ) leži u načinu finansiranja iz Fonda. Privatna praksa tu nema pristupa i novim merama osuđena je na ilegalu. Time će problemi biti samo uvećani i multiplikovani; naročito korupcija.
Pravilno i ravnopravno finansiranje i javne i privatne prakse uvešće zdravu konkurenciju i podići kvalitet. Tako da pomenuti horor biva lako izolovan, sankcionisan i vremenom sveden na minimum.
dragonballs dragonballs 14:41 06.11.2008

Re: Očigledno je

Puno ljudi ima tu razne interese, i slutim da će oko njih biti najtvrđe (recimo, načelnik koji treba da sprovede nešto je i sam umešan do grla, i sl.),

Pa naravno, u tom grmu lezi zec.
Pa logicno je da imaju interesa i to jakoooo velikog, svi, od Ministra Tomice pa nanize do zadnjeg direktorcica neke provincijske Bolnice u nekoj tamo srpskoj kasabi (da ne bude zabune, i te zadnje u lancu interesno povezanih u srpskom zdravstvu imenuje i postavlja Ministar, Bolnice su pod ingerencijom Republike a samo su Domovi zdravlja pod ingerencijom lokalne samouprave). To je njihov zivotni interes, zivotna sansa.
Jasno ko dan: kupus cuvaju koze.
Dozvolili ste, i to smatrate sasvim normalnim, da Lekari uredjuju oblast od najsreg drustvenog znacaja i finansiranu drustvenim parama, na nacin koji jedino njima odgovara i ide u prilog. Na taj nacin funkcionise i Srpsko Lekarsko Drustvo i njegov Eticki Komitet a tako ce, naravno, funkcionisati i nakaradno formirana Lekarska Komora.
Takva vam je situacija sa zdravstvom u Srbiji i ubedjen sam da je tu koren mnogih ako ne i svih problema.
Da li vam je poznato da u normalnom slobodnom svetu (na "Zapadu" Ministri zdravlja u nejvecem broju slucajeva nisu Lekari, a pogotovu nisu Profesori Medicine, ponegde bude neka Medicinska sestra ili tenicar ili iz neke srodne oblasti. Zasto?
Pa iz vise razloga, prvi, da bi se izbegla svaka eventualna zloupotreba, odnosno KONFLIKT INTERESA, odnosno da ne bi "koze cuvale kupus". Drugo, Lekari mnogo vise zaradjuju od Ministra i imaju obaveze prema svojim pacijentima i iz moralnih pobuda ne zele biti partajm Lekari i u isto vreme partime Ministri (kakav je Tomica, npr), pogotovu to ne zele Profesrori Medicine koji povrh navedenog imaju i obavezu prema svojim studentima i postdiplomcima. Takodje, Lekari a pogotovu Profesori Medicine ne zele da svoje ime i strucnu reputaiju vezuju ni za jednu politicku partiju, koja moze biti manje ili vise uspesna ali i totalno neuspesna.
Konacno, najvazniji razlog lezi u tome da politicke Partije koje pretenduju dolazak na vlast ili su vec na vlasti, kao i institucije demokratskog drustva, pogotovu Parlament i njegovi Odbori i pod-Odbori, imaju jasnu viziju i odavno vec detaljno razradjene Programe za razvoj svih vaznih oblasti od opsteg drustvenog interesa, ukljucujuci i brigu o Narodnom Zdravlju. Svi ti Programi i vizije nastai su iz najtesnijih konsultacija sa najstrucnijim i najuglednijim Zdravstvenim Institucijama, kao sto su Medicinski Fakulteti, Lekarske Asocijacije, posebni Lekarski Bordovi odredjenih profila, Lekarska Komora i tako dalje. Na kraju, kada je sve to lepo uobliceno u Programe, Strategije, Akcione Planove i tome slicno, Partija na vlasti pronadje u svojim redovima pravu, energicnu i odgovornu osobu koja ce biti Ministar, dakle tim-lider koji ce koordinirati i ODGOVARATI za rad strucnih sluzbi ali takodje i za adekvatnu i pozitivnu selekciju kadrova na nizim funkcijama sistema. U mnogim zemljama, Upravni Bordovi Regionalnih Fondova za zdravstvo koji dobijaju novac iz centralne kase, biraju se cak i na neposrednim izborima, sa odgovornoscu prema narodu koji ih je izabra. Oni kasnije na konkursima biraju NAJSPOSOBNIJEG kandidata za Direktora neke bolnice u svom Regionu/Distriktu, od kojih je jedan cisti menadzer zaduzen za finansije a drugi Medicinski direktor sa jasnim ingerencijama i odgovornostima. Uprave Bolnica angazuju za svoje potrebe odgovarajuce profile Lekara - Specijalista, najcesce na jednogodisnje ugovore, koji se kasnije moraju redovno obnavljati, kao sto se redovno, na godinu, dve ili tri obnavljaju i njihove profesionalne Registracije/Licence (nije mi poznato da se igde licence obnavljaju na 7 godina, osim u postkomunistickim, "tranzicionim" drzavama).
E kad se sve uredi na taj nacin, onda jednostavno nije moguce da vam se dogodi neki Direktor Dr Narodni Front i da javno, besramno lupeta kojekave gluposti i jos izazove saosecanje i sazaljenje publike i nije moguce da se pacijentima desava ono sto im se desava u porodilistima i uopste u svim sektorima i sluzbama srpskog zravstvenog sistema. U tako uredjenim sistemima nije moguce da neko od pacijenata, koji su bespomocno i sa puno poverenja poverili svoje zdravlje i zivote, Lekarima i ostalim zdravstvenim radnicima, dozivi bilo sta ruzno, neljudsko i nehumano, niti je moguce da u suprotnom, neko ko je izigrao to poverenje svoga pacijenta, za to i ne odgovara i ne izgubi posao u toj istoj Bolnici. A sa takvim referencama nakon izgubljenog posla, vise ce tesko naci posao bilo gde, niti ce ikad dobiti produzenje licence za rad.
E to bih voleo da vdim u Srbiji jednog dana, zbog pacijenata ali i zbog savesnih i cestitih Lekara koji, za razliku od zvanicnika srpskog zdravstva, savrseno dobro vide i znaju sta se oko njih desava.
bgbgbg bgbgbg 11:41 06.11.2008

O emisiji, peticiji itd

Draga Kru,
gledala sam emisiju i poludela!
Sto od loseg vodjenja, sto od doktorove i funkcionerkine kenj..., ukljucivanja onih koji su promasili temu, reklama, itd...vrlo, vrlo nefokusirano, mora da se ponovi, daj boze i na drugim medijima...
anketa mora od vrata do vrata ili na ulicu...skupices 10000-20000 potpisa ocas posla, ipak je ovo zemlja Srbija i internet i kompjuter su jos uvek misaona imenica za mnoge...to treba da je fokus...
buducim porodiljama molba da budu pravi insajderi - nosite mobilne i fotoaparate, slikajte horor, snimajte mobilnim krisom dok vam se sestre/lekari ruzno obracaju, snimajte sve - i pravo na Youtube pa da vidimo...verujem da ste svi videli snimak onog vozaca autobusa sto je tokom voznje citao novine i resavao ukrstene reci, pa se to lepo naslo u svim medijima...samo tako, agresivno, da vidimo ko su tacno ti ljudi...
podrska svima, ako treba da se ukljucim kao volonter, tu sam

Pozdrav
zima62 zima62 13:17 06.11.2008

razvodnjavanje

Nesto mi se cini da je sve lepo pocelo, jako dobar materijal za gradjansku inicijativu, za korenite promene u zdravstvu i necijim glavama, ali da je sa sastankom kod Ministra a posebno sa ovim cuvenim likom iz NF prica pocela da dobija drugu malo razvodnjenu dimenziju.
Mislim da je potrebno fokusirati se i opredeliti za pocetak samo jedan cilj koji se moze dostici u kratkom roku od najvise mesec dana. NPR neka to bude donosenje protkola. Iz ovog cilja ici dalje na sledeci -npr edukacija trudnica i porodilja o njihovim pravima...... i td. Ciljeve postaviti sto konkretnije, rokove sto krace i ne pomerati ih, svaki sastanak i intervju iskoristiti da se obradi samo taj segment i ne siriti pricu mnogo.
Jer "oni" su mnogo iskusniji u politikanstvu, pricanju bez kraja i pocetka, globalnim obecanjima, .......
jednatanja jednatanja 14:50 06.11.2008

Re: razvodnjavanje

Ciljeve postaviti sto konkretnije, rokove sto krace i ne pomerati ih, svaki sastanak i intervju iskoristiti da se obradi samo taj segment i ne siriti pricu mnogo.


Ovo sto vi govorite je visoka organizacija, ukljucivanje barem 20tak-30tak ljudi, volontera, koji bi svojim sposobnostima razvili tu neku organizaciju, plan, delovanje, itd. Za sada celu gradjansku inicijativu cine koliko mi je poznato 3 osobe + pisma kengurica.

Nadam se da je Krugolini jasno da ako ne zeli da ovo predje u zaborav kao sto je neko gore pomenuo, ona mora imati dosta inicijative (sto mislim da ima), upornosti i menadzerskih sposobnosti da osnuje jednu takvu organizaciju. Sama ne moze i nece moci ovo sto vi predlazete iako je fantasticno zapocela. Jedna stvar je blog, druga, mnogo teza stvar je ono sto tek dolazi, i do sada se Krugolina nije izjasnjavala o ovome (mozda je u fazi razmisljanja na tu temu).
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:18 06.11.2008

Re: razvodnjavanje

Za sada celu gradjansku inicijativu cine koliko mi je poznato 3 osobe + pisma kengurica.


Netačno.

Osim nas troje koji smo bili u ministarstvu, još desetak ljudi je na ovaj ili onaj način direktno uključeno u direktan rad oko inicijative. Imamo divne dušice u senci, od kojih se jedna rve s potpisima za peticiju, a druga i treća s medijima, mejling listama za medije itd. Ima mnoštvo ljudi koji mi prosleđuju korisne linkove i informacije - kao na primer onaj o korpuciji iz novembra 2005. godine. Ta je info stigla od Tajanstvene Urednice. Redovno dobijam insajder informacije, što od trudnih žena koje su trenutno u porodilištima, što od lekara koji u porodilištima rade.

Imamo dva nova blogera koji sutra na sastankom u ministarstvo idu sa mnom i Dr Mom.

Ono, što jes, jes, ja gledam da pozivam ovde i onde blogere za koje smatram da mogu pomoći - ako imaju vremena i energije i volje da pomognu. Uglavnom su se do sada odazivali. Ovo će da traje, biće sve više i više direktno uključenih.

E, sad, jeste to malko monarhistički od mene, to što gledam da pozivam, a ne da direktno se uključuje ko god izrazi želju, ali ni mi ne smemo dozvoliti da nam birokratija razvodni stvar. Što bi rekao naš narod: MNOGO BABICA, BEBA KILAVA. )

Inače, sva mišljenja, saveti, preporuke, sugestije ovde izneti na blogu - sve vam je to ljudi građanska inicijativa. Ima tu mnogo korisnog i za nas koji direktno idemo na razgovore u ministarstvo, ali i za ministarstvo, pa i za lekare koji ovo čitaju. A ima ih, čitaju.)
bladerunner92 bladerunner92 15:22 06.11.2008

Draga Krugolina

Uopste mi se ne svidja razvoj dogadjaja. Nisam citala komentare i mozda je vec neko rekao o ovme sto cu ja sada ali npr. ovaj citat :

oni otišli u nekakav sindikat, i žalili se Ministarstvu zdravlja za mobing.


je poptuna glupost. Mislim zna se sta je mobing . Postoji definicija mobinga :
Prema Leymannu: "Mobing ili psihološki teror u poslovnom životu odnosi se na neprijateljsku i neetičku komunikaciju koja je usmerena na sistematičan način od strane jednog ili više pojedinaca, uglavnom prema jednom pojedincu, koji je zbog mobinga stavljen u poziciju u kojoj je bespomoćan i u nemogućnosti da se odbrani i držan u njoj pomoću stalnih maltretirajućih aktivnosti. One se odvijaju s visokom učestalošću (najmanje jednom nedeljno) i u dužem razdoblju (najmanje 6 meseci). Zbog visoke učestalosti i dugog trajanja neprijateljskog ponašanja, to maltretiranje dovodi do značajne mentalne, psihosomatske i socijalne patnje".
troje zaposlenih kaznio zbog ponašanja na koje se upravo mi žalimo (jednog s 10% umanjenja plate, drugog s 20% umanjenja plate, trećeg opomenom pred otkaz)


Jedno kaznjavanje ne znaci mobing!


otišla na Beogradsku hroniku, pa se žalila na mobing. I tužila ga sudu, takođe.


a ova tek sto ga "zakucala"

Krugolina zamolicu te da pazis da u svom ushicenju sto je nesto pocelo da se odvija ne propustis srz stvari - a to je da ne beze vise od odgovornosti i da prestanu sa izgovorima sto upravo ovaj doktor radi!
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:24 06.11.2008

Re: Draga Krugolina

Krugolina zamolicu te da pazis da u svom ushicenju sto je nesto pocelo da se odvija ne propustis srz stvari - a to je da ne beze vise od odgovornosti i da prestanu sa izgovorima sto upravo ovaj doktor radi!


Staraću se!
A ti, i ostali - stalno me podsećajte, podsećajte, podsećajte!!
rapunzel rapunzel 15:49 06.11.2008

Re: Draga Krugolina

Mnogopoštovana,

Evo i ja da Vas podsetim!
Svi lekari svesni, i svi znaju neke koji primaju mito i koji su drski i 'vaki i 'naki, ali eto ne mogu oni ništa, te ovi tužili za mobing, te ova drska i nevaspitana sestra mu dođe dugogodišnja koleginica (ko pročita nešto drugo u pravu je), te male plate, uslovi .... Ne može siroti Direktor, pa ne može ni Ministar.
Ko ne može nek da ostavku i nek dođe neko ko može!!!
Još ćemo na kraju mi biti krive što se nismo porađale ko žene u 17.veku, krišom i u nekoj šumici.
aleksandarz92 aleksandarz92 15:54 06.11.2008

Re: Draga Krugolina

Uopste mi se ne svidja razvoj dogadjaja. Nisam citala komentare i mozda je vec neko rekao o ovme sto cu ja sada ali npr. ovaj citat :

Pis`o ja, a sad cu da se samocitiram
Kao direktor takve ustanove Dr. Stanojevic mora da bude spreman da kaznjava osoblje, i da bude svestan da u svakom slucaju moze da zavrsi na sudu. Ako su odluke donete po zakonu onda nema cega da se plasi, osim cimanja na sudu. To mu se sigurno ne svidja, al` jbg takav mu horoskop. To je problem sa kojim se verovatno susrece svaki rukovodilac koji ima 20 ili vise podredjenih


Nije problem zasto ga tuze, i da li su u pravu, jednostavno to mora da ocekuje. Ako nece nek` se skloni, naci ce se neko ko hoce
lenamur lenamur 03:21 07.11.2008

Ponovo podrska

Citam sve Vase blogove, i redovno posecujem MajkaHrabrost sajt. Vise puta su mi posle suze od napisanih prica, ali se ujedno osecam i veoma srecno sto se nisam poradjala u Srbiji. Kao da me je zamalo udario voz, pa se beskrajno zahvaljujem ne znam ni sama kome (sebi?). Tako se ja osecam. A tek treba da radjam.

Pridruzujem se i dalje naporima za promenama u porodilistima; smatram da je bilo puno dobrih predloga kako treba da izgleda anketa. Zamolila bih nekog (Ivana23 ili?) da postavi link za emisiju uvecanje -ja nesto ne uspevam da je nadjem na youtube.
Iako verujem u verodostojnost svih prica, ipak biste neke mozda trebalo da uzimate sa rezervom. Ne zbog toga sto mozda neko laze, nego ne mogu svi da budu objektivni. Nesto sto je crno je nekom sivo itd. I naravno, bilo bi lepo kad bi bilo vise lepih prica (zbog objektivnosti), al pretpostavljam da Vam se ti roditelji ne javljaju. Sto zbog toga sto nemaju na sta da se zale, sto zbog davanja mita u kojem su ucestvovali, nedostupnosti interneta, ili ko zna sta...

I jos nesto: anketa, poboljsanje uslova, menjanje zakona itd - Vi ste pokrenuli pricu, zajedno sa blogerima i ozbiljnu inicijativu, ali sada treba ministarstvo ili neke druge nadlezne institucije da se bave time. Pogotovu sto svi tvrde da su upoznati sa problemom. Tako bi trebalo, ali pouceni dosadasnjim iskustvom, verujem da bi sve to brzo zamrlo, ako bi im prepustili u potpunosti. Tako da imate moju podrsku i dalje.

Unfuckable Unfuckable 08:58 07.11.2008

Re: Ponovo podrska

izgleda da je nalog b92 suspendovan na youtube
katica_zlatica katica_zlatica 10:02 07.11.2008

Re: Ponovo podrska

lenamur
lenamur
I naravno, bilo bi lepo kad bi bilo vise lepih prica (zbog objektivnosti), al pretpostavljam da Vam se ti roditelji ne javljaju. Sto zbog toga sto nemaju na sta da se zale, sto zbog davanja mita u kojem su ucestvovali, nedostupnosti interneta, ili ko zna sta...



lenamur, ja sam roditelj koji je prosao dobro na porodjaju, ali zato sto sam placala privatne preglede. Problem nije samo porodjaj vec postporodjajna nega na odeljenjima gde ostajes najmanje 3 noci a uslovi i odnos sestara nisu korektni ( blago receno )
ivana23 ivana23 10:43 07.11.2008

Re: Ponovo podrska

Unfuckable
izgleda da je nalog b92 suspendovan na youtube

Tacno, ima vec tri dana.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:46 07.11.2008

Re: Ponovo podrska

Ljudi, pa bilo je u vestima B92 - objasnili su da imaju tehničkih problema, i da se ne zna kad će da proradi. Ali, mene Urednica uverava da - kad prorad, Uvećanje će biti postavljeno na YT.
rapunzel rapunzel 10:50 07.11.2008

Re: Ponovo podrska

Lena,

I ja nisam imala baš teške porođaje i sve se nešto kanim da sednem i napišem priče na sajtu, ali mi se odnos prema trudnicama i porodiljama ama ič ne sviđa. Lekari, sestre, babice, čistačice...
Potrebna je malo veća inteligencija, ne bi li se svi oni uzdigli iznad modela ophođenja na koji su navikli, naučili ili im je neko rekao da tako treba. A ko ne može na fin način onda lepo da se to sve sankcioniše, pa malo packe po džepu, pa zabrana rada...pa da vidiš!!!
Unfuckable Unfuckable 11:08 07.11.2008

Re: Ponovo podrska

nema to veze sa inteligencijom, hajde da ne preterujemo pliz
Potrebna je motivacija.
A, motivacija može biti i pozitivna i negativna
lenamur lenamur 12:10 07.11.2008

Re: Ponovo podrska

katica_zlatica
lenamur

lenamurI naravno, bilo bi lepo kad bi bilo vise lepih prica (zbog objektivnosti), al pretpostavljam da Vam se ti roditelji ne javljaju. Sto zbog toga sto nemaju na sta da se zale, sto zbog davanja mita u kojem su ucestvovali, nedostupnosti interneta, ili ko zna sta...
lenamur, ja sam roditelj koji je prosao dobro na porodjaju, ali zato sto sam placala privatne preglede. Problem nije samo porodjaj vec postporodjajna nega na odeljenjima gde ostajes najmanje 3 noci a uslovi i odnos sestara nisu korektni ( blago receno )


Ma slazem se ja sa svime u ovoj akciji. I izvinite ako sam bila nedorecena, ali ja ne razlikujem sam porodjaj, postporadjajnu negu ili cak i trudnocu, vec smatram da je prica zaokruzena i da se vrti oko celog 'procesa' prinove (dobro, ne odnosi se na sam pocetak :)).
Elem, pricam iz mog iskustva sa 'pricama'.
Jos dok su se vrteli blogovi "zasto treba da izumremo od bele kuge", ja sam veoma agresivno prosledjivala linkove i agitovala na moje prijatlejice da podele pricu sa svima nama. Jedna kengurica iz Nemacke je to uradila, druga je obecala (iz Amerike), mozda i poslala, ali me nije jos obavestila, a mozda prica jos nije obavljena. Zatim, ocekujem jos 2 price iz dijaspore.
Ali prijateljica iz rodnog grada (nije Beograd) je rekla da ona nema nista lose da napise i da ne moze da se ukljuci, na sta sam ja odgovorila da ipak treba da posalje i da istakne svoje misljenje kako se u malim gradovima prolazi bolje. Medjutim, ne znam da li jeste (mislim da nije).
Takodje znam da neke prijateljice koje zive u Srbiji ne zele da pisu kako su potplatile (da'l svojevoljno, da'l iz straha, da'l nakon sto im je trazeno), tako da sam ja licno stekla utisak da zene koje imaju fino iskustvo nisu "ciste" sto se tice mita, pa nece da dizu frku. Ne mora da bude samo novac u pitanju, vec pretpostavljam da u manjim gradovima rade dobre veze. Sto naravno nije prihvatljivo, vec za sve zene treba da postoji dobar tretman.

katica_zlatica katica_zlatica 18:58 07.11.2008

Re: Ponovo podrska

u manjim gradovima se svi znaju pa je sve drugacije, to je razlika, potplacivanje je ustvari poklon i postovanje koje dajes babici, doktoru i drugima. I ja sam pokusala da priblizim celu akciju "cimerki" iz sobe sa kojojm se druzim i jos jednoj mami ali iako nisu zadovoljne tretmanom u bolnici, obe su rekle "sta se lozis kao da ce to nesto da promeni"
pix3lchick pix3lchick 11:25 07.11.2008

Beli mantil govoriti zmijskim jezikom...

Krugolina, ne stižem da komentarišem "Uvećanje", a sve hoću da ti skrenem pažnju da je taj isti načelnik S. onaj koji se prošle godine ubio objašnjavajući kako je stanje u NF bombnica, i kako očevi ne treba da prisustvuju porođaju ama baš nikako. Kao i svi načelnici, ni on ne bi stigao tu gde jeste da nije dobar diplomata i spretan u politici. Jednostavno, doktorski stav je takav kakav je, i to je problem sa kojim se susreću svi pacijenti (ali nećemo sada o tome). U GAK NF, čak je i moja doktorka, koja se celu trudnoću izuzetno trudila oko mene, imala stav prema pacijentkinjama kao prema razmaženim paničarkama. Ono što oni moraju da prihvate je postojanje nečega što se zove "bedside manner" - i ne postoji doza slatkorečivosti koja tu činjenicu može da zataška ili marginalizuje.

Susrećem se sa raznim dečjim problemima u vrtiću, pa sad i u osnovnoj školi. Razgovarala sam sa raznim nastavnicima, vaspitačima, sekretarima, pedagozima, direktorima ustanova na nivou škole, vrtića, opština i grada. I svuda je šablon isti - kao razgovor sa dr S. Predusretljivost, ljubaznost, a nakon toga nemoćno širenje ruku sa "Ja sve proba, ali šta tu mogu, takav je zakon". Tu treba stati i čvrsto se držati svog stava i svojih zahteva, jer je njihovo da gledaju da te otkače, a tvoje da ne popuštaš i da se ne pecaš na slatkorečivost.
Unfuckable Unfuckable 15:22 07.11.2008

ehej !

dobismo
smajlije !!!
:

samo što je broj za objavljivanje ograničen na 10
NNN NNN 18:19 07.11.2008

Re: ehej !

samo što je broj za objavljivanje ograničen na 10
Šta to znači?
maksa83 maksa83 18:38 07.11.2008

Re: ehej !

Šta to znači?

To znači da nisu bili blesavi da puste da neko zvekne 10000 animiranih smajlija u jednu poruku i time ti zakuca komp koji u tom slučaju ne bi radio ništa osim što bi pokušavao da ih prikaže. Uz malo sreće povratio bi ga tako što ubiješ browser.
NNN NNN 18:42 07.11.2008

Re: ehej !


znači do 10 u jednom komentaru!
rapunzel rapunzel 16:20 07.11.2008

Mnogopoštovana

[/b]
Završi li se taj drugi sastanak i ima li nekih vesti?

[b]Javljajte što pre!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:16 07.11.2008

Re: Mnogopoštovana

Evo, došla kući, pišem blog.
A moram nešto i da jedem!
NNN NNN 18:18 07.11.2008

Re: Mnogopoštovana

Evo, došla kući, pišem blog.
Onda da te ne gnjavim na PP
A moram nešto i da jedem!
Ja sam mislio da ti ne jedeš

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana