Ko je ovde retardiran?

Krugolina Borup RSS / 28.04.2009. u 08:38

Jaoooo, što me iznervira ovaj dr(?) Slavik odjutros!

Kud i uzeh da čitam vesti pre prve jutarnje... kafu mi je moju ogadio!

O, zemljo, otvori se, progutaj ga!

Pa, kakav horoskop neko mora da ima da izjavi ovakve stvari u svoju odbranu?

Pa, kakvi su mu to advokati kad ga ne savetovaše da se brani ćutanjem?

Pa, koja je to količina arogancije?

Pa, ljudi moji... da li je ovo moguće???

Ne mogu da dočekam sutrašnje izricanje presude.

 

Slavik: Fiktivni pristanak na mito

27. april 2009. | 17:36 | Izvor: Beta

Beograd -- Eugen Slavik, lekar optužen za korupciju, izneo je danas odbranu pred sudom, navodeći da je samo fiktivno pristao da uzme novac od oca dečaka koga je operisao.

Lekar neurohirurg Eugen Slavik, optužen za mito za operaciju devetogodišnjeg dečaka, izjavio je pred Okružnim sudom u Beogradu da je dečakov otac "blago retardiran", pa je doktor odlučio da sa detetovim ocem razgovara o novcu za operaciju kako bi sprečio njegove burne reakcije.

"Dečakov otac Žarko Milošević insistirao je da mi da novac, znojio se, molio me da mu kažem koliko da mi da, a ja sam davao neodređene odgovore, ali sam mu na kraju rekao da donese 300 evra", rekao je Slavik u svojoj odbrani.

Naveo je da nije imao nameru da uzme novac, nego samo da Miloševića smiri pristankom.

On je rekao da je Miloševićevog sina lečio od 2001. godine, kada mu je uspešno odstranio veoma komplikovan tumor na malom mozgu i da je dečaka i kasnije pregledao, ali da je primetio da Milošević ima "nizak frustracioni prag" i da reaguje ili depresivno, pretnjama o samoubistvu, ili agresivno.

"Zaključio sam da je on osoba sa blagim stepenom mentalne retardacije i saznao sam da je završio specijalnu školu i da je pokušavao samoubistvo. Zato sam pribegavao takozvanom ventiliranju, odnosno prividnom prihvatanju njegovih predloga da bih ga umirio, jer bi u suprotnom mogao da učini štetu", rekao je Slavik.

Zamenica okružnog tužioca u Beogradu Gordana Jekić Brdajić konstatovala je da optuženi ima pravo da se brani kako hoće, ali da ne može da degradira svedoka i zloupotrebljava svoje zvanje doktora u iznošenju odbrane.

Ona je rekla da je optuženi "iskontruisao odbranu" pošto je u novinama, dok je bio u pritvoru, pročitao da je Milošević pokušao samoubistvo.

Slavik je ispričao da mu je u decembru 2008. godine Milošević doveo sina i rekao da dečak ne može da hoda i da je na osnovu snimaka magnetne rezonance zaključio da dečak ima takozvani dobroćudni tumor na kičmenoj moždini, koji bi trebalo operisati.

"Prvo nisam hteo da ga operišem jer sam hteo da idem na odmor, a i nisam ponovo hteo da smirujem njegovog oca, koji je, međutim, burno reagovao, rekavši da će se ubiti ako ne operišem dečaka i da ću videti šta će biti ako ne operišem njegovo dete i molio me da uzmem novac", rekao je Slavik.

Slavik je rekao da mu je Milošević ličio na tempiranu bombu i da je morao da donese odluku, pa je odlučio da "ventilira" oštećenog i fiktivno pristane da uzme 300 evra.

"Nije to prvi takav slučaj. Često slažemo pacijente da bi ih umirili. Odlučio sam da verbalno, fiktivno, pristanem na sve što je tražio, ali nisam imao nameru da uzmem novac", rekao je Slavik.

Slavik je ispričao da je 8. januara, kada je uhapšen, Milošević došao u njegov kabinet na Institutu za neurohirurgiju Kliničkog centra Srbije i da je nakratko izašao iz kancelarije, a kada se vratio, video je na stolu novčanicu od 100 evra, ali je posle shvatio da je na stolu bilo ukupno 300 evra.

Oštećeni Milošević, koji je zaposlen u Gradskoj čistoći, ispričao je da mu je Slavik tražio novac i 2005. godine, kada je sina doveo na kontrolu.

"Rekao mi je tada da mu dam 700 evra za operaciju. Kažem da nemam, radim, on kaže 'uzmi kredit', kažem da sam do guše u kreditima, a gospodin Slavik kaže 'imaš rodbinu, prijatelje, svi će da ti daju za dete'. Dali su mi tada novac u školi u koju je išao moj sin, a posle je ispalo da operacija nije ni potrebna", rekao je Milošević.

Milošević je naveo da je u decembru 2008. godine, kada mu je Slavik rekao da će biti potrebno da "nešto časti", otišao u policiju i da je bio ozvučen kada mu je davao novac.

Na današnjem suđenju kao dokaz su izvedeni tonski snimci na kojima se čuje kako Slavik govori: "Nemoj da donosiš 50 ili 100 evra, za to ne mogu da ih odvedem ni na večeru, ako možeš skupi 300 evra pre operacije i 200 evra posle".

Slavikovi advokati izneli su primedbe da snimci nisu jasni, pa je tročlano sudsko veće kojem predsedava sudija Aleksandar Trešnjev odlučilo da snimci budu ponovo pušteni posle otklanjanja šumova.

Suđenje će biti nastavljeno u sredu, 29. aprila, kada bi sud mogao da izrekne presudu.

 



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 19:26 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

Hvala!
Ajde još nešto da te priupitam, dok si još tu.
U novembru 2005. godine, hapšena jedna doktorka iz Fronta i jedna sa Zvezdare, s obeleženim novčanicama.
Ti sudski procesi još uvek nisu gotovi, koliko ja znam.
Šta se čeka - da zastare????
Kada zastarevaju?
niccolo niccolo 19:37 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

Šta se čeka - da zastare????
Kada zastarevaju?

Može biti, može biti

Ako je za isto delo kao i Slavik onda za 20 godina (inače je 10 godina, ali pošto su već procesi pokrenuti, onda je dvostruko vreme)
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:50 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

inače je 10 godina, ali pošto su već procesi pokrenuti, onda je dvostruko vreme


Uuuu, vidiš, to nisam znala - da postoji razlika ako je pokrenut i nepokrenut postupak...
Dobro je znati!
Hvala na informacijama!

Inače, da li su sudski spisi o postupku koji je u toku otvoreni za javnost?
Mogu li ja da odem u sud i da tražim da vidim šta je u "fajlu" dok postupak traje?
Sorry što te smaram s pitanjima, ali neke stvari moram i ja da naučim, zatrebaće...
niccolo niccolo 19:57 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

Inače, da li su sudski spisi o postupku koji je u toku otvoreni za javnost?
Mogu li ja da odem u sud i da tražim da vidim šta je u "fajlu" dok postupak traje?

Ne, to bi već bilo mnogo, samo onaj koji ima opravdani interes.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 19:59 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

Ne, to bi već bilo mnogo,

zasto mnogo? pa u americi se sudjenja prenose na TV-u u celosti, pa niko ne smatra ameriku zemlju gde vlada bezakonje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:01 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

Ne, to bi već bilo mnogo, samo onaj koji ima opravdani interes.


A kako ja da saznam dokle je postupak za te dve doktorke stigao?
niccolo niccolo 20:04 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

zasto mnogo? pa u americi se sudjenja prenose na TV-u u celosti, pa niko ne smatra ameriku zemlju gde vlada bezakonje.

Pa i kod nas su suđenja otvorena za javnost, ali nije baš bilo kome omogućeno da vrši uvid u spise predmeta. Da li u Americi bilo kome može da vrši uvid u spise predmeta?

A kako ja da saznam dokle je postupak za te dve doktorke stigao?

Pitaj tužilaštvo koje ih goni. A možeš i sud, recimo pišeš predsedniku suda gde im se sudi i pozoveš se na onaj zakon o dostupnosti javnih informacija (ili kako se već tačno zove)...
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:06 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

Pitaj tužilaštvo koje ih goni. A možeš i sud, recimo pišeš predsedniku suda gde im se sudi i pozoveš se na onaj zakon o dostupnosti javnih informacija (ili kako se već tačno zove)...


A kako da saznam gde im se sudi?
niccolo niccolo 20:28 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

To ti je Okružni sud - 360-1406 i okružno javno tužilaštvo - 3601-431 (telefone sam našao na netu, tako da ne garantujem da su dobri). Radije se prvo raspitaj u tužilaštvu, mogu da ti kaži broj predmeta itd. pa onda možeš i da pišeš sudu ako hoćeš...
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 20:30 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

Pa i kod nas su suđenja otvorena za javnost, ali nije baš bilo kome omogućeno da vrši uvid u spise predmeta.

pa, zasto je onda problem da se vidi transkript onoga sto je receno, ako je receno javno?
niccolo niccolo 20:34 29.04.2009

Re: Pitanje za Niccola

Pa nisu tu samo u pitanju transkripti tj. ono što je rečeno, ima i raznih podnesaka sudu (od kojih se neki možda posebno izdvajaju) itd. itd. Ima to neku svoju logiku...
pinnochio pinnochio 19:58 29.04.2009

Horoskop?

Horoskop? Zemljo otvori se! U kom veku mi živimo?

(Ako je reč horoskop korišćena u šali ili u želji da se na satiričan način predstavi naše društvo u kome i dalje žare i pale razne proročice i vidovnjaci koji bacaju pasulj i gledaju u šolju, unapred se izvinjavam.)
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:03 29.04.2009

Re: Horoskop?

Jeste, korišćeno je u satiričnom smislu.
Mene ako pitaš, sve te astrologe - to treba spaliti na lomači po kratkom postupku.
niccolo niccolo 20:05 29.04.2009

Re: Horoskop?

to treba spaliti na lomači po kratkom postupku

Mislim da sam negde već spominjao da ja više volim giljotinu



Krugolina Borup Krugolina Borup 20:07 29.04.2009

Re: Horoskop?

Može i giljotina, može i streljanje.
Neje Krugolina sitničar.
pinnochio pinnochio 21:10 29.04.2009

Re: Horoskop?

Ne treba da se čudimo što smo na začelju Evrope u svemu, a naročito nauci, kad kod nas većina još uvek veruje u horoskop, gatanje, skidanje crne magije i sl. A ko veruje u horoskop i druga srednjevekovna naučna dostignuća, njemu su verovatno bliski i spaljivanje na lomači ili isterivanje djavola. Ostatak sveta već odavno živi u 21. veku.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:16 29.04.2009

Re: Horoskop?

Ne treba da se čudimo što smo na začelju Evrope u svemu,


Iznenadiće te, ali istraživanja u Evropi i Americi pokazuju da 99% ljudi zna svoj horoskopski znak, a između 60% i 80% redovno čita prognoze u novinama i časopisima.

Dakle, ne zaostajemo ni za Evropom, ni za Amerikom.
pinnochio pinnochio 21:46 29.04.2009

Re: Horoskop?

Jeste, ljudi čitaju sve i svašta radi zabave i razbibrige, ali ne znači da većina to i ozbiljno shvata. I ja znam svoj znak, pa šta? A prognoze koje se mogu pročitati u novinama su 99,99% glupost, ili su u tolikoj meri uopštene da se mogu odnositi na sve i svakoga (vidi: Forerov efekat ).

maca22 maca22 00:57 30.04.2009

Re: Horoskop?

pinnochio
smo na začelju Evrope u svemu, a naročito nauci, kad kod nas većina još uvek veruje u horoskop, gatanje, skidanje crne magije i sl.

Da li je ovo paušalna ocena da mi najvise verujemo u sve to u odnosu na ostale Evropljane ili postoji neki link koji može potkrepiti tu izjavu?

Ima li neko relevantno istraživanje?
:prizivam duh Željke:
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:42 30.04.2009

...

ukoliko se ne varam, kad se zbere kazna, dr s se medicinom neće baviti nekih deset godina.
sad me zanima koliko će on biti stručan, kad ga nakon deset godina nebavljenja vrate na prethodno radno mesto?
tj. je l' se u ovakvim slučajevima, prethodno sankcionisan lekar po automatizmu vraća na radno mesto, ili tome prethodi nekakva, šta ti ja znam, procedura, jer u suprotnom on (po mom skromnom mišljenju) predstavlja hazard?
+ izvinjenje ukoliko je o ovome bilo reči, ne stižem da pročitam sve komentare.
niccolo niccolo 07:46 30.04.2009

Re: ...

je l' se u ovakvim slučajevima, prethodno sankcionisan lekar po automatizmu vraća na radno mesto, ili tome prethodi nekakva, šta ti ja znam, procedura, jer u suprotnom on (po mom skromnom mišljenju) predstavlja hazard?

Ne, njemu će prestati radni odnos kad krene na izdržavanje kazne, znači kad izađe i bude prošla mera bezbednosti moraće opet da traži posao...
Krugolina Borup Krugolina Borup 07:57 30.04.2009

Re: ...

A, koliko ja znam, za obnavljanje licence potrebni su mu nekakovi bodovi, koji se skupljaju objavljivanjem stručnih radova u časopisima, pohađanjem konferencija, itd, itd... što ne vidim kako će iz zatvora moći da radi. E, sad da li može tokom tih 6 godina... ne znam.

Takođe, Lekarska komora može da odluči da mu ne obnovi licencu uopšte, bez obzira na to što sud kaže da je posle tih 6 godina može ponovo dobiti.

U principu, ljudi, on već sad ima preko 60 godina.
Dok prođe tih 3+6, imaće uslov bar za starosnu penziju.
cvexkeks cvexkeks 13:53 30.04.2009

Samo se ti odmori doktore

Prvo nisam hteo da ga operišem jer sam hteo da idem na odmor


Pio bi mu krv iz vrata na slamčicu zbog ove rečenice, skot doktorski.
sladjamk sladjamk 14:15 30.04.2009

Karolina < osudjen je!

Ne znam dali je vec neko drugi ovo napisao zato sto nemam vremena da citam( sada bas zurim!) ali kao nije onda evo izvolite: Osuđen doktor Eugen Slavik
29. april 2009. | 16:06 -> 17:25 | Izvor: Beta
Beograd -- Lekar Eugen Slavik osuđen je pred Okružnim sudom u Beogradu na tri godine i četiri meseca zatvora zbog primanja mita za operaciju tumora devetogodišnjem dečaku.

Mislim da cemo svi sada biti zadovoljni.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana