Sačuvajmo mir u Sandžaku !

Jasmina Tesanovic RSS / 17.10.2007. u 10:16

- saopštenje povodom građanske akcije -

 

Nedavna dešavanja u Sandžaku pokazala su da haos potiče iz istog centra - Vlade i bezbednosnih službi države Srbije, po receptu režima Slobodana Miloševića. Nažalost, legalizam Vojislava Koštunice je nastavak te iste politike.

To je kontinuitet narušavanja mira, bilo putem među-etničkih sukoba, ili unutar iste etničke i verske zajednice. Rastućom zloupotrebom religije i verskih osećanja u političke svrhe narušava se ustavni princip sekularne države, odnosno odvojenost verskih zajednica i države.  

Cilj ovakve proizvodnje haosa je:

• da se spreče demokratski procesi

• da se negiraju građanske vrednosti

• da se žene isključe iz javnog života i vrate u srednjevekovni mrak

• da se spreči solidarnost među osobama različite etničke i verske pripadnosti.


Stvaranje nemira, haosa i nasilja je jedini način održavanja na vlasti političke opcije za koju smo verovali da je nestala sa političke scene Srbije padom režima Slobodana Miloševića. Ta politika je proizvela bezbrojne nesreće i stradanja miliona ljudi. Među njima je i zločin nad 16 građana bošnjačke nacionalnosti u Sjeverinu, izvršen 22. oktobra 1992. godine. Ovom građanskom akcijom podržavamo, podstičemo i ohrabrujemo slobodno misleće građanke i građane Sandžaka i cele Srbije da izađu iz ćutanja, apatije i osećaja bespomoćnosti. 
Ćutanje neće nikoga zaštititi, građanska solidarnost je jača  od mračnih i pogubnih politika.
Kao odgovorne građanke i građani nastavićemo da vršimo pritisak na Vladu Srbije i službe kojima ona upravlja da prekinu sa stalnom proizvodnjom nepoverenja, straha, mržnje i neprijatelja. 
Nastavićemo da se borimo za Srbiju građanskih vrednosti!
Sećajući se zločina u Sjeverinu i izražavajući bojazan da se zločini mogu nastaviti, organizujemo dana 22. oktobra 2007. mirovni skup i protestnu šetnju u Novom Pazaru, u vremenu od 15:00 do 17:00 sati, pod sloganom:
Sačuvajmo mir u Sandžaku!


Damad - Novi Pazar Fond za humanitarno pravo - Beograd Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji - Beograd Impuls - Tutin  Inicijativa mladih za ljudska prava u Srbiji - Beograd Komitet pravnika za ljudska prava - JUKOM - Beograd Urban-In - Novi Pazar Žene u crnom - Beograd

Beograd, 16. oktobar 2007. 


Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pufna pufna 10:27 17.10.2007

jasmina

• da se žene isključe iz javnog života i vrate u srednjevekovni mrak


??? jel se to odnosi na zene iz Sandzaka ili uopste? Ne sumnjam da sovinizam vlada Srbijom i da se od zena ne ocekuje da mnogo ''talasaju'', ali bas ovakva postavka - da se iskljuce iz javnog zivota?!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:30 17.10.2007

Re: jasmina

ali bas ovakva postavka - da se iskljuce iz javnog zivota

ne znam šta je tačno, al nešto jeste
pufna pufna 10:56 17.10.2007

kakav RSUM

Опасност, велика опасност, вреба са друге стране: све су чешћи случајеви да девојке и жене немају уопште потребу за „јачим полом”! Нагоне задовољавају насумице и спорадично, „узимајући” мушкарце, а затим их одбацују и заборављају. Гнушају се рађања деце. Оне у којима природа ипак проради, усвајају дете, или иду на вештачко оплођавање! О наталитету, дабоме, не воде рачуна, неће да „брину државну и националну бригу о свом трошку”.


Cika Rsum se ne snalazi pod stare dane? Ma ceo amaterski tekst ne zavredjuje kritiku. Gomila gluposti, predrasuda. Istini za volju nema mrznje niti tolikog sovinizma, vise straha od promena. Da taj palanacki duh nije nas mejnstrim bilo bi smesno.
Kazezoze Kazezoze 11:01 17.10.2007

Re: jasmina

pa to shto rshum govori o izjednachavanju gradova i sela kao prvi korak u izjednachavanju polova je po meni potpuno ispravno gledishte. nisam nigde video da ljudi prave toliku razliku izmedju sela i grada kao na nashim prostorima, a nigde nisam video ni razliku medju polovima toliko izrazhenu kao kod nas.ovde prvenstveno mislim na zemlje zapadne evrope, kojima mi tezhimo da se priblizhimo.
dakle ako pochnemo da cenimo ljude koji zhive na selu, zbog njihove ljudske vrednosti, a ne zbog nashih predrasuda, oslobodicemo se i predrasuda o razlici medju polovima.
shto se tiche sandzaka i unutrashnjih sukoba medju muslimanima, mislim da politichari tu treba da se ne meshaju.
pufna pufna 11:47 17.10.2007

Re: jasmina

Да жена, рођена у граду, не презире село, и тако тера мужа, рођеног у селу, да презире град.
LJ. Rsum
A, jel moze i ovakva konstrukcija- ''Da covek rodjen u gradu ne prezire selo i tako tera zenu, rodjenu na selu , da prezire grad'' ?!
Nije u pitanju preziranje sela vec neodgovarajuceg zivota tamo. Dok se ekonomija tu ne umesa sumnjam da ce ljudi, sem ukoliko nisu prinudjeni zeleti tamo da zive. Isto tako mislim da nije sad tema sta je dovelo do tolike nejednakosti u uslovima zivota u gradu naspram sela.
Cak i da su nasa sela kao u Holandiji, postoje uvek intimni razlozi odbojnosti ili ljubavi prema selu koji umnogome zavise od posla kojim se bavis. I to ipak nema veze sa zenama i muskarcima. Da ne govorim koliko sve pricajuci o selu i ravnopravnosti Rsum nije uspeo a da ne izrekne po par predrasuda i neproverenih sovinistickih mitova
1) zene uzimaju muskarce, potom ih odbacuju i zaboravljaju
2)gnusaju se radjanja dece
3)one u kojima priroda proradi ili usvajaju ili idu na vestacku ( jel to jeres?!)
4) o natalitetu ne vode racuna i nece da brinu o svom trosku drzavnu i nacionalnu brigu ( nije li ovo hit meseca?!)

Kod njega u tekstu su sve muke pocele od zene, sto po ovome gore navedenom mozes da proveris. Po njemu je resenje u vaspitanju i milosti i razumevanju. A sta ako ga nema? Ko ce nepravdu da sankcionise ukoliko je brutalna? Ako zenu neko maltretira na poslu, ako je muz bije, ako kad se razvede ne dobija alimentaciju za dete...?
i sta znaci ona ''patoloska potreba za isterivanjem vestacke ravnopravnosti''? Ja bih za pocetak da imam iste mogucnosti za zaposlenje kao moj muski partner, da nemam manju platu zato sto sam zensko i da me ne udara u glavu ta porazavajuca statistika koliko je zena a koliko je muskaraca na rukovodecim mestima.
To je prava polemika a ne pseudokomunisticke baljezgarije koje nam je Rsum servirao-Да држава не пушта народу да се сналази и довија, него да му обезбеди посао, да поједностави процедуре, бирократију и папирологију!
XYZ XYZ 11:58 17.10.2007

Re: jasmina

Draga Pufno,

Možda u Ršumovom izlaganju ima nešto "pseudokomunistočkih baljezgarija", ali ipak mislim da on pokušava da nam kaže da nam nedostaje građanska država sa uređenjem koje bi nam omogućilo da lakše radimo i živimo.

Mislim da je čika Ršum bio malo liberalniji u analizi stanja muško-ženskih odnosa u Srbiji i Srbije od tvoje analize čika Ršuma...
vucko vucko 11:59 17.10.2007

Re: jasmina

Mučeni Ršum... načisto je izgubljen. A imao je on i boljih dana. "Zov tetreba" je meni bio baš simpatičan.

Да држава не пушта народу да се сналази и довија, него да му обезбеди посао, да поједностави процедуре, бирократију и папирологију!

Ovo je stvarno domet - država će pojednostaviti procedure, birokratiju i papirologiju, tako što će se brinuti da narodu obezbedi posao :)
pufna pufna 12:07 17.10.2007

Re: jasmina

ma on nesto pokusava ( Rsum) , ali mu nista nije poslo za rukom. Ja sam samo postavila pitanja na njegove izjave koje je ocigledno negde cuo pa su mu se urezale u secanje. Uprkos svemu, ne mislim da je zlonameran, samo malo vise uplasen, valjda kao i nase biracko telo ( ono koje ne glasa i kome je sve isto a pritom napadne najvise ngo, strance...)
XYZ XYZ 12:22 17.10.2007

Re: jasmina

Ceo tekst koji je Ršum postavio ima svoj početak, sadržinu i kraj.
Meni je sasvim razumljiv, iako se s nekim stvarima mogu složiti ili ne.
Ako analiziraš samo jedan deo teksta, videćeš da se ti u tvom komentaru i Ršum donekle (a i ja sa vama) slažete.
On kaže da bi trebalo pojednostaviti procedure, administraciju i birokratiju, a ti kažeš da dok se ekonomija ne umeša neće biti bolje. Ja mislim da postoji direktna veza između ove dve stvari i da pojednostavljenje procedura i bolja infrastruktura za koju je država zadužena utiču na poboljšanje ekonomske pozicije svih građana.

Što se tiče muško-ženskih odnosa u Srbiji koje analizira, mislim da je u pravu. I ti si u pravu. Istina je u sredini.

Tako sam ja razumeo. Ispravi me ako grešim.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 12:32 17.10.2007

Rsum

O kom Rsumovicevom tekstu je rec i gde je on izasao?

Podrzavam Jasminin apel!
pufna pufna 13:14 17.10.2007

i meni je razumljiv, ali se nic' ne slazem

sa uzrocima i posledicama. jednostavno je opisati sta se sve desava, ali je teze postaviti cinjenice u uzrocno- posledicnu vezu.
Kakve veze ima birokratija, administracija sa ekonomijom, sem sto predstavljaju jedan deo organizacije zivota? I cela ta prica o ekonomiji ima veze sa odnosom sela i grada a ne zene i muskcarca.

Poboljsanje ekonomske pozicije svih gradjana jeste u nekoj vezi sa mogucnoscu zena da budu nezavisne. Ali, zar to nije pravo i zena i muskaraca?To za nas nije novoosvojena teritorija. Barem nam to prethodni rezim nije onemogucio.
I kao sto se muskarac odluci da nece imati potomstvo, da cesce bira partnere i da ne vodi racuna o beloj kugi,
( niti je to na pojedincima ) tako i zena ima pravo na to. I nije to samo ekskluzivno zenska posast!!!
tu ne mozemo i on i ja biti podjednako upravu.

On je razmatrajuci socijalne fenomene, doduse malo stidjljivo, za svaku negativnu pojavu optuzio zene.
BananaMan BananaMan 11:12 18.10.2007

Re: jasmina

Kazezoze
pa to shto rshum govori o izjednachavanju gradova i sela kao prvi korak u izjednachavanju polova je po meni potpuno ispravno gledishte. nisam nigde video da ljudi prave toliku razliku izmedju sela i grada kao na nashim prostorima, a nigde nisam video ni razliku medju polovima toliko izrazhenu kao kod nas.ovde prvenstveno mislim na zemlje zapadne evrope, kojima mi tezhimo da se priblizhimo.
dakle ako pochnemo da cenimo ljude koji zhive na selu, zbog njihove ljudske vrednosti, a ne zbog nashih predrasuda, oslobodicemo se i predrasuda o razlici medju polovima.
shto se tiche sandzaka i unutrashnjih sukoba medju muslimanima, mislim da politichari tu treba da se ne meshaju.


Ja bih se potpuno slozio sa ovim razmisljanjem.

A ne bih se slozio sa gore iznetom tvrdnjom da je cela halabuka inicirana u Beogradu vec bih rekao da je to stari dobri americki recept.
Uostalom samo je americki ambasador brze-bolje otrcao u N.Pazar da podrzi svog favorita .

Nagradno pitanje : kad ce Englezi da legalizuju heroin i sta vi mislite kada ce se pojaviti neki "pametnjakovic" u Srbiji koji ce to da predlozi ? Mozda vi gospodjo Tesanovic?!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:58 17.10.2007

Podrška..

Podrška i preporuka..
pozz
milosib milosib 11:43 17.10.2007

Fantasticno

Kakav neverovatan tekst. Izrazavam divljenje autoru. Potrebno je uloziti neverovatan intelektualni napor za ove zakljucke.
schweppes schweppes 12:57 17.10.2007

Re: Fantasticno

Niije Jasmina autor teksta već ga samo prenosi, koliko sam mogao primetiti. Sačinjen je i potpisan kolektivno, od onih koji su se i dosada zalagali za "dobrobit" Srbije. Nekada nam se to zalaganje činilo apsurdnim kao pre izvesnog vremena kada je jedan broj njih napisao pismo evropskim "moćnicima" sa zahtevom da se Srbija do daljnjeg spreči u nastavku integracija, no siguran sam da su njihovi napori krajnje nesebični, mudri i efikasni. Ovog puta potpisan je (u komentaru) i doajen brige za srpsku živalj, gospodin Drago Kovačević, za cijeg mandata (uz dilove sa hrvatima ) je usrećeno na stotine hiljada krajinskih Srba. Drago ne vidi nikakav moralni problem u tome. Drago bi i nas ovde malo da "usreći".
Imam priliku svakodnevno čitati razne podmetačine, nebuloze, fantazije... ali ovako maligna imaginacija retko se sreće. Počne se sa krajnje objektivnim i logičnim "zaključkom" da Vlada unosi tenzije medju muslimanski deo gradjana Srbije pa se kao ločki korektni izvlače ostali zaključci. Lično ne mislim da je vladajuća garnitura sposobna i voljna da reši najznačajnije probleme u zemlji niti da im je to cilj ali ako im je alternativa grupa potpisnika ovog nebuloznog teksta (i Drago Kovačević) onda nema dileme da smo u gadnom sosu. Od dva zla cenim da je ovo što se se predtavlja kao "građansko, intelektualno i proevropsko" mnogo patogenije nego ono koje se odaziva na reči " legalizam, konzervativizam, nacionalizam..."
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:01 17.10.2007

Re: Fantasticno

schweppes
Niije Jasmina autor teksta već ga samo prenosi, koliko sam mogao primetiti. Sačinjen je i potpisan kolektivno, od onih koji su se i dosada zalagali za "dobrobit" Srbije. Nekada nam se to zalaganje činilo apsurdnim kao pre izvesnog vremena kada je jedan broj njih napisao pismo evropskim "moćnicima" sa zahtevom da se Srbija do daljnjeg spreči u nastavku integracija, no siguran sam da su njihovi napori krajnje nesebični, mudri i efikasni. Ovog puta potpisan je (u komentaru) i doajen brige za srpsku živalj, gospodin Drago Kovačević, za cijeg mandata (uz dilove sa hrvatima ) je usrećeno na stotine hiljada krajinskih Srba. Drago ne vidi nikakav moralni problem u tome. Drago bi i nas ovde malo da "usreći".
Imam priliku svakodnevno čitati razne podmetačine, nebuloze, fantazije... ali ovako maligna imaginacija retko se sreće. Počne se sa krajnje objektivnim i logičnim "zaključkom" da Vlada unosi tenzije medju muslimanski deo gradjana Srbije pa se kao ločki korektni izvlače ostali zaključci. Lično ne mislim da je vladajuća garnitura sposobna i voljna da reši najznačajnije probleme u zemlji niti da im je to cilj ali ako im je alternativa grupa potpisnika ovog nebuloznog teksta (i Drago Kovačević) onda nema dileme da smo u gadnom sosu. Od dva zla cenim da je ovo što se se predtavlja kao "građansko, intelektualno i proevropsko" mnogo patogenije nego ono koje se odaziva na reči " legalizam, konzervativizam, nacionalizam..."

Samo da te ispravim...Nisam ja potpisnik teksta, ali se slažem sa svim što je tu napisano...
milosib milosib 13:04 17.10.2007

Re: Fantasticno

Vau! Pa ovo je u stvari rezultat kolektiva. Nije cudo sto sam impresioniran.
schweppes schweppes 13:06 17.10.2007

Re: Fantasticno

Samo da te ispravim...Nisam ja potpisnik teksta, ali se slažem sa svim što je tu napisano...


Ovog puta potpisan je (u komentaru) i doajen brige za srpsku živalj, gospodin Drago Kovačević

Jasno je naglašeno da ste "šaljivi pamflet" potpisali u komentaru koji ste na njega dali.
adam weisphaut adam weisphaut 13:08 17.10.2007

Re: Fantasticno

Kroz resku penusavost schweppsa dopire jedno potmulo Mu
schweppes schweppes 13:13 17.10.2007

Re: Fantastično

.
Kroz resku penusavost schweppsa dopire jedno potmulo Mu


Adame, stari znače... Predlažem da kada nemaš šta da kažeš (što je najčešće slučaj) jednostavno ćutiš. To je smislenija strategija odbrane potemkinovog sela tvoje intelektualnosti i erudicije. Ovako, odišeš ispraznošću
adam weisphaut adam weisphaut 13:16 17.10.2007

Re: Fantasticno

schweppes
adam weisphaut
Kroz resku penusavost schweppsa dopire jedno potmulo Mu


Adame, stari znače... Predlažem da kada nemaš šta da kažeš (što je najčešći slučaj) jednostavno ćutiš. To je smislenija strategija odbrane potemkinovog sela tvoje intelektualnosti i erudicije. Ovako, odišeš ispraznošću.

Ah scweppsse dok tvoja erudicija, lepo vaspitanje i MUdrost plene paznju i divljenje diljem blogosfere
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:19 17.10.2007

Re: Fantasticno

adam weisphaut
schweppes
adam weisphaut
Kroz resku penusavost schweppsa dopire jedno potmulo Mu


Adame, stari znače... Predlažem da kada nemaš šta da kažeš (što je najčešći slučaj) jednostavno ćutiš. To je smislenija strategija odbrane potemkinovog sela tvoje intelektualnosti i erudicije. Ovako, odišeš ispraznošću.

Ah scweppsse dok tvoja erudicija, lepo vaspitanje i MUdrost plene paznju i divljenje diljem blogosfere

Eh, Adame..Šta bi na sve ovo rekao Ben Akiba...o))
adam weisphaut adam weisphaut 13:36 17.10.2007

Re: Fantasticno

Eh, Adame..Šta bi na sve ovo rekao Ben Akiba...o))

Ko zna, mozda cak i saznamo
schweppes schweppes 13:36 17.10.2007

Re: Fantasticno

Eh, Adame..Šta bi na sve ovo rekao Ben Akiba...o))


Cenim Drago da bi ste Vi bili krajnje egzotičan i inspirativan lik za Branislava Nušića. Kvalitet savrmenosti njegovim delima daje upravo činjenica da je ljudi kao što ste Vi, možemo Vam pridružiti i Adama, bilo uvek. Ta Vam činjenica može pružiti utehu ako ikada zakukate nad kreacijom kojoj se obraćate sa JA, ako se ikada na Boga bacite kamenom zbog sudbine koju Vam je namenio. No, da satira dobije svoj puni smisao, Vi sebe doživljavate kao etalon moralnosti, mudrosti, korektnosti....
adam weisphaut adam weisphaut 13:44 17.10.2007

Re: Fantasticno

Jos jedan usiljen korak ,sto bi SK rekao, ka Oxfordbridgu, dakle sada slede dva nazad ka East Endu
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:59 17.10.2007

Re: Fantasticno

schweppes
Eh, Adame..Šta bi na sve ovo rekao Ben Akiba...o))


Cenim Drago da bi ste Vi bili krajnje egzotičan i inspirativan lik za Branislava Nušića. Kvalitet savrmenosti njegovim delima daje upravo činjenica da je ljudi kao što ste Vi, možemo Vam pridružiti i Adama, bilo uvek. Ta Vam činjenica može pružiti utehu ako ikada zakukate nad kreacijom kojoj se obraćate sa JA, ako se ikada na Boga bacite kamenom zbog sudbine koju Vam je namenio. No, da satira dobije svoj puni smisao, Vi sebe doživljavate kao etalon moralnosti, mudrosti, korektnosti....

Ma ja pitah Adama, a ti se javljaš. Kanda se osećaš prozvanim kad neko pomene Ben Akibu...
P.S. E, i da ti apatrid nije nešto u rodu...o))
adam weisphaut adam weisphaut 14:10 17.10.2007

Re: Fantasticno

]Ma ja pitah Adama, a ti se javljaš. Kanda se osećaš prozvanim kad neko pomene Ben Akibu...
P.S. E, i da ti apatrid nije nešto u rodu...o))
Visstrana(struka) licnost pa to ti je
schweppes schweppes 14:11 17.10.2007

Re: Fantasticno

adam weisphaut
Jos jedan usiljen korak ,sto bi SK rekao, ka Oxfordbridgu, dakle sada slede dva nazad ka East Endu


SK, to bi trebalo da budu inicijali Srđana Kusovca, ako se ne varam?
schweppes schweppes 14:12 17.10.2007

Re: Fantasticno

adam weisphaut
Jos jedan usiljen korak ,sto bi SK rekao, ka Oxfordbridgu, dakle sada slede dva nazad ka East Endu


SK, to bi trebalo da budu inicijali srđana Kusovca, ako se ne varam?
nikson nikson 12:24 17.10.2007

NIJE SANDZAK NEGO RASKA

.
adam weisphaut adam weisphaut 12:29 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

nikson
.

E tvoja sposobost da razlikujes bitno od nebitnog u datom trenutku je istinski impresivna
nikson nikson 12:45 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

ma nije meni stalo do jednog ili drugog naziva, vec samo identifikujem koren moguceg sukoba...
apatrid apatrid 12:51 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

Nije Raška , već je Sandžak. Raška je maleni gradić na obodu Sandžaka.
adam weisphaut adam weisphaut 12:56 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

nikson
ma nije meni stalo do jednog ili drugog naziva, vec samo identifikujem koren moguceg sukoba...

A jel' imas i neke web gusle pide ?
arcins arcins 13:37 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

apatrid
Nije Raška , već je Sandžak. Raška je maleni gradić na obodu Sandžaka.


Ne znam sta bi na to rekla pre-mudra Sanda Sandzakovic Ivic
apatrid apatrid 13:59 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

arcins

apatridNe znam sta bi na to rekla pre-mudra Sanda Sandzakovic Ivic


Respect za duhovitost.
babic babic 14:56 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA


Nije Raška , već je Sandžak. Raška je maleni gradić na obodu Sandžaka.

Pravilan naziv je Raška oblast,odnosno južni delovi Zlatiborskog i Raškog okruga.Nikakav Sandžak ne postoji,jer je sandžak bio administrativna jedinica Otomanskog Carstva.
Pošto je sandžake,vilajete i pašaluke ukinuo još Kemal Ataturk 1908 valjda i mi trebamo da prestanemo da koristimo te zastarele nazive.
Ni u vreme Turaka,Raška oblast nije nazivana "sandžakom" nego Novopazarskim sandžakom.


nikson nikson 16:33 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

a sada malo ozbiljno, nije ni sandzak ni raska. to sto jasmina nema pojma o gradjanskim nazivima to je njen problem. a ja vam necu reci koji je pravi naziv, svako ko je gradjanski orijentisan bi trebao da zna....
nikson nikson 16:39 17.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

adam weisphaut
nikson
ma nije meni stalo do jednog ili drugog naziva, vec samo identifikujem koren moguceg sukoba...

A jel' imas i neke web gusle pide ?



apatrid apatrid 11:11 18.10.2007

Re: NIJE SANDZAK NEGO RASKA

Pravilan naziv je Raška oblast,odnosno južni delovi Zlatiborskog i Raškog okruga.Nikakav Sandžak ne postoji,jer je sandžak bio administrativna jedinica Otomanskog Carstva.
Pošto je sandžake,vilajete i pašaluke ukinuo još Kemal Ataturk 1908 valjda i mi trebamo da prestanemo da koristimo te zastarele nazive.
Ni u vreme Turaka,Raška oblast nije nazivana "sandžakom" nego Novopazarskim sandžakom.


Uopšte nije reč o zvaničnim pravno-administrativnim nazivima. Sandžak je, zbog svojih kulturno-istorijskih osobenosti, bez obzira na nasilno cepanje (deo, i to veći, je u sastavu Srbije, a pet opština je u sastavu Crne Gore) ipak jedna celina. Sandžak je kolokvijalni izraz (da ne kažem: narodni) i uopšte nije nepravilan, iako država taj region ne želi tako da naziva, što je posledica radikalske kampanje. Kad god neko kaže: Raška oblast, ja čujem Vučića kako frflja.
Uzgred, ni Gruža ne postoji kao administrativna jedinica veća od sela, ali kada se kaže "Gruža", niko ne misli na selo u Šumadiji, već na oblast. I tako dalje, takvih primera ima mnogo, ali oni, uglavnom ne predstavljaju problem nikome, a to je zato što postoji iracionalan strah da ako neko kaže "Sandžak", odmah hoće da odvaja teritoriju. Vidite da je nacionalizam bolest, a strahovi ove vrste su jedni od simptoma iste.
Ruben Ruben 12:32 17.10.2007

NGO

Podrška naravno i od strane Gra]anskog parlamenta ,,slobodan,,grad Vršac.
Mislim da imamo FENS za takve stvari, malo mi smeta taj način u praksi NGO, evo saopštenja nas nekoliko, ispada da ostali iz nevladinog sektora nisu za ili su možda protiv?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:42 17.10.2007

Re: NGO

Ruben
Podrška naravno i od strane Gra]anskog parlamenta ,,slobodan,,grad Vršac.
Mislim da imamo FENS za takve stvari, malo mi smeta taj način u praksi NGO, evo saopštenja nas nekoliko, ispada da ostali iz nevladinog sektora nisu za ili su možda protiv?

Imamo Fens. ali ko će kontaktirati petsto članica...i hoće li sve podržati...Tamo su zbrojene jabuke, kruške i šljive..o)))
apatrid apatrid 12:53 17.10.2007

Re: NGO

Tamo su zbrojene jabuke, kruške i šljive..o)))


Koliko koštaju jabuke, a koliko kruške i šljive?

ali ko će kontaktirati petsto članica


Stvarno, ovaj internet ne omogućava čoveku da pošalje jedan mejl u istoj sekundi za 500 recipijenata.
milosib milosib 13:00 17.10.2007

Re: NGO

He, he... Nemoj da neko zakasni da se svrsta!
Ruben Ruben 13:35 17.10.2007

Re: NGO

Imamo Fens. ali ko će kontaktirati petsto članica...i hoće li sve podržati...Tamo su zbrojene jabuke, kruške i šljive..o)))


Zaista nije nikakav problem u mogućnosti kontakta.
NGO jesu ,,šljive i jabuke,, ali FENS nije, zato je i napravljen, bar mislim, upravo da bi se peticije i ostali pritisci na vlast institucionalizovali, tačnije bili značajniji i jači u tom pritisku.
Zašto se skupe nekoliko NGO, pa daju saopštenja, kao to je njihova stvar, i ignorišu ostela, pa o tome bi se dalo razgovarati, trenutno mene to zbilja nervira.
rayzippo rayzippo 14:07 17.10.2007

Re: NGO

a posle svi pljuju po Miskovicu,eto monopolista covek...
milosib milosib 14:09 17.10.2007

Re: NGO

Izvinite, za nas neupucene, moze li objasnjenje sta je to FENS.
rayzippo rayzippo 14:12 17.10.2007

Re: NGO

taraba...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:16 17.10.2007

Re: NGO

milosib
Izvinite, za nas neupucene, moze li objasnjenje sta je to FENS.

Šuma..o))
milosib milosib 14:35 17.10.2007

Re: NGO

@Drago,
odoh u sumu kad tamo...Zadivljen sam. Kakav spisak!! Tu su i autori teksta.
Nego mnogo velika suma, pa vi lepo odvojite jedno parce sa najlepsim drvecem i ogradite ga. Docice sumar samo to parce da zaliva i neguje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:27 17.10.2007

Jusufspahići i Zukorlić

hm...

nisam baš siguran da će se žene nagledati više prava kod muamera nego kod muhameda, ali dobro...

drugo, ne znamo pouzdano da li je bia sa koštunicom iza toga, već nagađamo. može da bude, naprimer, da iza jusufspahića stoje saudija i egipat, a iza zukorlića stoji iran?

moguće je sasvim da bia želi da profitira iz međumuslimanske zavade, da zavadi pa vlada. no, ništa to ne znamo pouzdano o tome.

treće, jedini koji poziva na upotrebu nasilnih metoda u ovom trenutku je zukorlić. jusufspahić mlađi poziva na mir, strpljenje i toleranciju među muslimanima.

zato mi se ne dojmi da su stvari baš tako jednostavne i crno-bele.

Filip2412 Filip2412 14:50 17.10.2007

Re: Jusufspahići i Zukorlić

Kostinica posvadjao muslimanske vernike, to je najzesca teorija konspiracije koju koju sam cuo u svom zivotu
Po toj teoriji ispada da Kostinica ima veliki ugled pa sve njega pitaju koga da izaberu dole

BTW Rsum nije tako los tekst napisao, malo naivan ali OK u principu.

pufna

da nemam manju platu zato sto sam zensko i da me ne udara u glavu ta porazavajuca statistika koliko je zena a koliko je muskaraca na rukovodecim mestima.



Objektivno je nemoguce biti na rukovodecem mestu i u isto vreme dovoljno se posvetiti porodici.
Zena MORA vise da se posveti porodici jer je priroda zeni dala sposobnost radjanja. To je jasno ko 2+2=4

Naravno, ako sad ocemo da stavljamo nekakve feministicke teorije ispred biologije i da odemo u filozofiju onda je sve moguce dokazati ali neeeeeeee ne prihvatam to! Zivela biologija!

Sto rece Woody Allen:
Why you always degrade my animal urges to psychological categories?
pufna pufna 15:01 17.10.2007

odrasti dete Filipe!

ma da! naravno! A koliko se to zena dugo posvecuje svojoj porodici? Jel 5 dece na 1 zenu dovoljno da bi se pobedila bela kuga?


Isto tako je to bila odlucujuca cinjenica zasto je resor socijale dobio Ljajic a ne Matkovic? Matkovic morala da radja ili zbog porodice nije mogla strucno da obavlja svoj posao?


I da ti otkrijem jednu tajnu, vise nikog nece biti mnogo briga sta ti i tebi slicni prihvatate ili ne.
p.s. o Kostunicinoj moci ili ne... e pa tu si jos detinjastiji. ali izgleda sve je to u paketu
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:05 17.10.2007

Re: odrasti dete Filipe!

pufna
ma da! naravno! A koliko se to zena dugo posvecuje svojoj porodici? Jel 5 dece na 1 zenu dovoljno da bi se pobedila bela kuga?


Isto tako je to bila odlucujuca cinjenica zasto je resor socijale dobio Ljajic a ne Matkovic? Matkovic morala da radja ili zbog porodice nije mogla strucno da obavlja svoj posao?


I da ti otkrijem jednu tajnu, vise nikog nece biti mnogo briga sta ti i tebi slicni prihvatate ili ne.
p.s. o Kostunicinoj moci ili ne... e pa tu si jos detinjastiji. ali izgleda sve je to u paketu

E Pufno, to ti nije patriotski...o)))
Ma petoro je samo da se žena kvalifikuje, a ako nije bar sedmoro ne vredi pominjati..o)))
vucko vucko 15:14 17.10.2007

Kulturni centar DamaD

Moram da priznam da me je ovo saopštenje malo zbunilo - posebno lista "ciljeva proizvodnje haosa". Onda sam pogledao web sajt prvopotpisanih, pa mi se to nekako uklopilo.

Kao neko ko je poreklom iz Sandžaka (moji su iz Sjenice rodom, iako sam ja rođen u Jagodini), ja svakako želim Sandžaklijama sve najbolje. Da se devedesete nikada ne vrate, da žive u miru i prijateljstvu i da svako veruje u ono što želi i ima verske vođe koji rade u najboljem interesu svoje verske zajednice.

Kulturnom centru DamaD želim da i dalje ispunjava svoju društveno-korisnu misiju, a i da uznapreduju kvalitetu saopštenja za javnost koja izdaju.

FHP-u, Helsinškom odboru, Impulsu, IYHR-u, JUKOM-u, Urban-in-u i ŽuC želim takođe sve najbolje, a i da pročitaju šta potpisuju, pre nego što potpišu. Neki od njih, npr. FHP, Helsinški odbor, IYHR, JUKOM su me navikli na malo više standarde saopštenja za javnost.
milosib milosib 15:19 17.10.2007

Re: odrasti dete Filipe!

Oprostite sto se mesam, ali Filip je hteo da kaze da su rezultati zena na poslovnom planu slabiji zbog majcinskih obaveza. Zeni sa npr. troje dece je gotovo nemoguce da intelektualno ravnopravnog muskarca nadmasi na poslovnom planu. U krajnjoj liniji izgubi 4 godine na odsustva.
Statistika uzima sve parove u obzir, tako da to treba imati u vidu kada se tumace podaci o strukturi zaposlenih i rukovodilaca u firmama.
Filip2412 Filip2412 15:33 17.10.2007

Re: odrasti dete Filipe!

pufna
ma da! naravno! A koliko se to zena dugo posvecuje svojoj porodici? Jel 5 dece na 1 zenu dovoljno da bi se pobedila bela kuga?Isto tako je to bila odlucujuca cinjenica zasto je resor socijale dobio Ljajic a ne Matkovic? Matkovic morala da radja ili zbog porodice nije mogla strucno da obavlja svoj posao?I da ti otkrijem jednu tajnu, vise nikog nece biti mnogo briga sta ti i tebi slicni prihvatate ili ne. p.s. o Kostunicinoj moci ili ne... e pa tu si jos detinjastiji. ali izgleda sve je to u paketu


Bela kuga nije moj problem, ako hocete nestanite. Ja samo kazem da je matematika jasna: Ne mozes biti dovoljno posvecen porodici ako ganjas karijeru. Ako zaista zelis jaku karijeru nema sanse da odgajas decu.

Ako za tebe 2+2=6 izvini ali za mene nije. Zivot ne traje vecno i nema se vremena za sve.

Ako ti mislis da je radjanje dece nebitna stvar i da treba potpuno ignorisati tu biolosku razliku izmedju polova samo napred.
sentinel26 sentinel26 23:22 17.10.2007

Re: Jusufspahići i Zukorlić

Srđan Fuchs
hm...
nisam baš siguran da će se žene nagledati više prava kod muamera nego kod muhameda, ali dobro...
drugo, ne znamo pouzdano da li je bia sa koštunicom iza toga, već nagađamo. može da bude, naprimer, da iza jusufspahića stoje saudija i egipat, a iza zukorlića stoji iran?
moguće je sasvim da bia želi da profitira iz međumuslimanske zavade, da zavadi pa vlada. no, ništa to ne znamo pouzdano o tome.
treće, jedini koji poziva na upotrebu nasilnih metoda u ovom trenutku je zukorlić. jusufspahić mlađi poziva na mir, strpljenje i toleranciju među muslimanima.

zato mi se ne dojmi da su stvari baš tako jednostavne i crno-bele.

Iznenadjujuće s vaše strane gos'n Srdjane.
To što ste možda "navijač" i prijatelj Jusufspahića vam ne daje pravo na ovakve zaključke.
Kada ste čuli ovo od Zukorlića ili ste pročitali u nekim beogradskim novinama?
Možete li da citirate taj poziv na upotrebu nasilnih metoda?

Da li ste vi pažljivo pročitali gornji tekst ili ste pronašli nešto izmedju redova.

Apsolutna je neistina da Zukorlić poziva na nasilje. Oni koji tamo ne žive ili nijesu živjeli mogu sada samo da "peru zube" i da navijaju.

No da se vratim temi.
Jasmina Tesanovic
Stvaranje nemira, haosa i nasilja je jedini način održavanja na vlasti političke opcije za koju smo verovali da je nestala sa političke scene Srbije padom režima Slobodana Miloševića. Ta politika je proizvela bezbrojne nesreće i stradanja miliona ljudi. Među njima je i zločin nad 16 građana bošnjačke nacionalnosti u Sjeverinu, izvršen 22. oktobra 1992. godine.
Ovom građanskom akcijom podržavamo, podstičemo i ohrabrujemo slobodno misleće građanke i građane Sandžaka i cele Srbije da izađu iz ćutanja, apatije i osećaja bespomoćnosti.

Umjesto da se iskaže solidarnost sa porodicama i rodbinom ovih ljudi imamo sramnu diskusiju koja liči na trač posijelo - kakve će čizme da se nose ove jeseni.
Znači slobodno misleće gradjanke i gradjani su dobrodošli u Beogradu a u Sandžaku nijesu.
Ima ko da misli za njih, bezbeli.....

Je li moguće da su ovi tekstovi (komentari na cijelom blogu) sve što imaju ljudi da kažu o obeležavanju godišnjice ubistva 16 nedužnih ljudi, osim ako im se uzima za zlo nacionalna i (ili) vjerska pripadnost.
Jasmina Tesanovic
Nastavićemo da se borimo za Srbiju građanskih vrednosti!

Sećajući se zločina u Sjeverinu i izražavajući bojazan da se zločini mogu nastaviti, organizujemo dana 22. oktobra 2007. mirovni skup i protestnu šetnju u Novom Pazaru, u vremenu od 15:00 do 17:00 sati, pod sloganom:

Sačuvajmo mir u Sandžaku!

Jasno mi je da većina u Srbiji ne želi da se bori za gradjanske vrijednosti.

Jasno je da većina Srba neće da se pridruži ovom protestu (jedni ne žele, drugi ne smiju a treći misle da "po njih neće doći" ali bar nikome nemojte osporavati to pravo i nemojte ih vrijedjati.

One pozivaju na mir. I to im se osporava.

Niko ovdje nije obavezan da podrži taj skup. Ko god neće nagona mu nema.

Ali bio bio red za malo dostojanstva.

P.S. 1. - Vama gospodine (Srdjan Fuchs) nudim jednu prezentaciju stanja i dokaza o dogadjanjima u Sandžaku, ako ste spremni da čujete. Izaberite period po volji (ali ne na blogu).

P.S.2.- Nacionalisti - šovinisti koji ne zna da se pojmovi "Sandžak" i "Raška oblast" ne odnose u celosti na istu teritoriju, i koji je Jasminu nazvao nacionalistom mahsuz selam od mene.
Specijalan pozdrav i njegovoj stranci čije interese zdušno brani.


wiseguy wiseguy 23:45 17.10.2007

Re: Jusufspahići i Zukorlić

Srđan Fuchs
hm...nisam baš siguran da će se žene nagledati više prava kod muamera nego kod muhameda, ali dobro...

Kako bre nisi, to sto je Zukorlic poligamista i ima dve zene je valjda dovoljan dokaz koliko voli i ceni zenski rod
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:54 18.10.2007

Re: Jusufspahići i Zukorlić

sentinel26

Srđan Fuchs treće, jedini koji poziva na upotrebu nasilnih metoda u ovom trenutku je zukorlić. jusufspahić mlađi poziva na mir, strpljenje i toleranciju među muslimanima.
iznenadjujuće s vaše strane gos'n Srdjane.To što ste možda "navijač" i prijatelj Jusufspahića vam ne daje pravo na ovakve zaključke.Kada ste čuli ovo od Zukorlića ili ste pročitali u nekim beogradskim novinama?Možete li da citirate taj poziv na upotrebu nasilnih metoda?Da li ste vi pažljivo pročitali gornji tekst ili ste pronašli nešto izmedju redova.Apsolutna je neistina da Zukorlić poziva na nasilje. Oni koji tamo ne žive ili nijesu živjeli mogu sada samo da "peru zube" i da navijaju.


slažem se da je problem potpuno lično međumuslimanski, i ne tiče se nikog sa strane jer će samo doprineti našem povodljivom narodu da se posvađa između sebe. vi, moj dobri gospodine, ne budite emocionalni i ne iznenađujte se i ne razočaravajte. ja sam samo izneo svoje viđenje situacije. ili, moramo svi da sviramo u istu fruličku i da govorimo jedno isto da se neki ne bi uvredili?

zukorlić, pak, veli: Two days ago, Zukorlić called the Muslims in the region to "defend the mosques" from those imams who were on the other side of the divide.

od koga on namerava da štiti džamije? koje džamije su izložene opasnosti u srbiji? od muhameda? što bi muhamed ugrožavao džamiju u kojoj je ceo život proveo i za koju je toliko vezan? zar to nije pobuđivanje netolerancije, jer, verovatno postoje i osobe za koje je zukorlićeva amin, a samo bog sveti zna koliko su te osobe lako povodjive za tuđim predlozima i lakomislene i koliko ne upotrebljavaju svoje rođene glave za analitičke procese razmišljanja?



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:03 18.10.2007

Re: Jusufspahići i Zukorlić

wiseguy

Srđan Fuchs hm...nisam baš siguran da će se žene nagledati više prava kod muamera nego kod muhameda, ali dobro...
Kako bre nisi, to sto je Zukorlic poligamista i ima dve zene je valjda dovoljan dokaz koliko voli i ceni zenski rod


he, ovde musimani imaju zanimljiv argument. naime, zašto poligamija nije legalna, a prostitucija jeste? vi imate jednu suprugu, ali malo-malo odete u bordele pa je prevarite u tajnosti s drugom. mnogo je lepše kada bi svi mogli po nekoliko da imamo, pa bi se samim tim neutralisao problem preljube! :) pogledajte vi, prema koliko žena u životu ste osetili nešto, ali ste morali da potiskujete jer imate već suprugu?! ovako, kada bi mogli legalno da oženimo svaku u koju se zaljubimo, ceo svet bi bio srećniji... :)

sentinel26 sentinel26 12:20 18.10.2007

Re: Jusufspahići i Zukorlić

Srđan Fuchs
sentinel26
........Možete li da citirate taj poziv na upotrebu nasilnih metoda?Da li ste vi pažljivo pročitali gornji tekst ili ste pronašli nešto izmedju redova.Apsolutna je neistina da Zukorlić poziva na nasilje.
slažem se da je problem potpuno lično međumuslimanski, i ne tiče se nikog sa strane jer će samo doprineti našem povodljivom narodu da se posvađa između sebe. vi, moj dobri gospodine, ne budite emocionalni i ne iznenađujte se i ne razočaravajte. ja sam samo izneo svoje viđenje situacije. ili, moramo svi da sviramo u istu fruličku i da govorimo jedno isto da se neki ne bi uvredili?

zukorlić, pak, veli: Two days ago, Zukorlić called the Muslims in the region to "defend the mosques" from those imams who were on the other side of the divide.

od koga on namerava da štiti džamije? koje džamije su izložene opasnosti u srbiji? od muhameda? što bi muhamed ugrožavao džamiju u kojoj je ceo život proveo i za koju je toliko vezan? zar to nije pobuđivanje netolerancije, jer, verovatno postoje i osobe za koje je zukorlićeva amin, a samo bog sveti zna koliko su te osobe lako povodjive za tuđim predlozima i lakomislene i koliko ne upotrebljavaju svoje rođene glave za analitičke procese razmišljanja?

Pa lijepo. Priznali ste da on ne prijeti nikome već ustvari hoće fizički da zaštite džamije.
On je legalno izabran-postavljen muftija.
O legalitetu onih drugih pitajte Vladu.

Je li bio sastanak u kabinetu Predsjednika države, na kojem je postignut neki dogovor? --- Jeste.
Je li poslije toga Min.vera registrovalo novu IZ sa sjedištem u Beogradu?---------------------- Jeste.
Ako je ta nova IZ legalna,(još su izjavili da nema smetnji za postojanje pa i registraciju više sličnih) zašto su onda išli u N.Pazar da nelegalno smenjuju starješinu one prve?

On džamije neće moći da "brani" bez vjernika. Dje ste čuli ili vidjeli da vjernici brane tudje bogomolje.
Ako su vjernici sa njim, kako misle da ih natjeraju da odu od njega?
Važi li ovo o osobama koje ga "podržavaju" i za "one druge"?

'Moj dobri gospodine' skoroe 50% nezadovoljstva u tom kraju odnosi se na netačno izveštavanje i podmetanje izvršeno od strane agencija i novinara po nečijoj želji i zadatku.
E, ako vi kao novinar ne znate šta to znači, onda ja džabe pričam.

Zahvalan za savjete:

- Emocije su moje i možda su povezane sa sjećanjem na nekog poznanika ili prijatelja koji je ubijen 1992.godine.

- Iznenadjenje se odnosi na vaš tekst i na odnos (vaš i velike većine blogera) prema jednoj potpuno miroljubivoj akcije odredjenih NGO, odnosno grupa. Zašto smeta taj njihov poziv na mir i mirnu šetnju.

- Razočarenje se odnosi na komentatore koji su pokušaj sjećanja na jedan zločin pretvorili u šovinističku raspravu i činjenicu da ni poslije 15 godina odgovorni državni rukovodioci nijesu pozvani niti na političku odgovornost. Jednog čovjeka koji je iste prozivao su tužili sudu zbog uznemiravanja.

- Ja ne znam da sviram u "fruličku". Stvar slobodnog izbora. Od svih instrumenata najbolje vladam istinom i govorim samo o onim stvarima za koje imam neoborive dokaze i lična saznanja.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:29 18.10.2007

Re: emocija

sentinel26

Pa lijepo. Priznali ste da on ne prijeti nikome već ustvari hoće fizički da zaštite džamije. On je legalno izabran-postavljen muftija.O legalitetu onih drugih pitajte Vladu.Je li bio sastanak u kabinetu Predsjednika države, na kojem je postignut neki dogovor? --- Jeste. Je li poslije toga Min.vera registrovalo novu IZ sa sjedištem u Beogradu?---------------------- Jeste.
Ako je ta nova IZ legalna,(još su izjavili da nema smetnji za postojanje pa i registraciju više sličnih) zašto su onda išli u N.Pazar da nelegalno smenjuju starješinu one prve?
On džamije neće moći da "brani" bez vjernika. Dje ste čuli ili vidjeli da vjernici brane tudje bogomolje.
Ako su vjernici sa njim, kako misle da ih natjeraju da odu od njega? Važi li ovo o osobama koje ga "podržavaju" i za "one druge"?'Moj dobri gospodine' skoro 50% nezadovoljstva u tom kraju odnosi se na netačno izveštavanje i podmetanje izvršeno od strane agencija i novinara po nečijoj želji i zadatku. E, ako vi kao novinar ne znate šta to znači, onda ja džabe pričam.
Zahvalan za savjete:- Emocije su moje i možda su povezane sa sjećanjem na nekog poznanika ili prijatelja koji je ubijen 1992.godine.
- Iznenadjenje se odnosi na vaš tekst i na odnos (vaš i velike većine blogera) prema jednoj potpuno miroljubivoj akcije odredjenih NGO, odnosno grupa. Zašto smeta taj njihov poziv na mir i mirnu šetnju?
- Razočarenje se odnosi na komentatore koji su pokušaj sjećanja na jedan zločin pretvorili u šovinističku raspravu i činjenicu da ni poslije 15 godina odgovorni državni rukovodioci nijesu pozvani niti na političku odgovornost. Jednog čovjeka koji je iste prozivao su tužili sudu zbog uznemiravanja.- Ja ne znam da sviram u "fruličku". Stvar slobodnog izbora. Od svih instrumenata najbolje vladam istinom i govorim samo o onim stvarima za koje imam neoborive dokaze i lična saznanja.


pre svega da vas demantujem i da kažem da meni lično apsolutno ne smeta ako mirovne organizacije planiraju da naprave proteste ili šetnju. reagovao sam samo na to kako je apel formulisan. znate, prosto ne mogu da verujem da će jedan tako ozbiljno organizovan religijski sistem kakav je Islam, dopustiti da tek tako negde na planeti budu ustanovljene para-institucije, i to još od vrhunski inoverne države kakva je srpska, u očima muslimanskog sveta. neverovatna mi je takva pomisao. ako je odbacim, ostaje mi uverenje da je nastali problem višeslojniji nego što to na prvi pogled nalikuje.

emocije... poštujem vaš lični bol, i verujem da i vi nosite, verovatno kao i svi dobromisleći ljudi na našim prostorima, delić tog tragičnog osećanja nastalog prethodnih decenija kao posledica razdora koji te naše prostore rascepljuje i nažalost i dalje ne popušta...
sentinel26 sentinel26 14:41 18.10.2007

Re: emocija

Srđan Fuchs
...........emocije... poštujem vaš lični bol, i verujem da i vi nosite, verovatno kao i svi dobromisleći ljudi na našim prostorima, delić tog tragičnog osećanja nastalog prethodnih decenija kao posledica razdora koji te naše prostore rascepljuje i nažalost i dalje ne popušta...

U sredini ovoga nalazi se zločin kao rezultat nečije politike.

Na površini ovog bloga isplivao odnos prema tom zločinu.
Ljudi ne samo da ne osudjuju počinjeni zločin nego se podsmevaju onima koji tuguju.

Isti ljudi, ista politika, iste metode su na sceni. Zašto bismo očekivali drugačije rezultate.

Kada je riječ o para-institucijama, vi ste nešto pomiješali,jer očigledno ne poznajete dovoljno sredinu o kojoj pišete.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:05 18.10.2007

Re: Jusufspahići i Zukorlić

sentinel26

P.S. 1. - Vama gospodine (Srdjan Fuchs) nudim jednu prezentaciju stanja i dokaza o dogadjanjima u Sandžaku, ako ste spremni da čujete. Izaberite period po volji (ali ne na blogu).P.S.2.- Nacionalisti - šovinisti koji ne zna da se pojmovi "Sandžak" i "Raška oblast" ne odnose u celosti na istu teritoriju, i koji je Jasminu nazvao nacionalistom mahsuz selam od mene.


izvinite, ovaj pasus sam prevideo. nema problema da se nekada nađemo i vidimo da mi prezentirate vaše dokaze, ali mislim da je ta priča više za javnost, i da je bolje da njeni akteri budu sučeljeni u jednoj ozbiljnoj društveno-političkoj emisiji. ovo što velite Jasmini da prebacuju, to stvarno jeste komično i apsurdno, ali mislim da je priroda Jasminine profesije takva da političkim ajkulama ostavlja mnogo prostora da je napadaju - nešto u čemu ajkule uživaju. toga u srbiji barem ne nedostaje.

u pravu ste kada kažete da ne poznajem dovoljno prilike u vašem regionu, ali to ne bi trebalo da me diskvalifikuje kao sagovornika, jer ipak kao dugogodišnji žitelj grada Jerusalima-Al Qudsa mogu da vam kažem da mi pojedine ideje ispoljene u ovom konfliktu niskog intenziteta nimalo nisu strane. jedino što je specifičnost vašeg obračuna ta debeizacija, premda se meni to dojmi kao preterivanje. recimo, ne bih mogao da zamislim moje sugrađane muslimane da optužuju svoje političke protivnike a pripadnike iste konfesije da sarađuju sa tamošnjom obaveštajnom službom. doduše, poslednjih godina ima i toga (posebno otkad je hamas dospeo na vlast), kada pripadnici desnije orijentisanih muslimanskih frakcija optužuju svoje sunarodnike-suparnike za saradnju sa izraelskim državnim establišmentom. premda, stvarno nisam nikada čuo da je neko optužio izrael da je osnovao muslimanski religiozni red i dao mu čak i institucionalno-bogoslužbeno uporište.

ps. u pravu ste da se na internet uključuje svakakav maliciozni polusvet, ali jednostavno morate pronaći neki ključ da takve pojave ignorišete, jer ćete se u protivnom samo bezrazložno sekirati.
Kasper Kasper 14:37 17.10.2007

Sta , jel potrosena Srebrenica?

Mentori sad rekli da se talasa u Sandzaku i Vojvodini?
babic babic 15:04 17.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

Sukob u Islamskoj Zajednici Srbije je izazvan težnjom dela muslimana da imaju svoje vrhovno telo-Rijaset i poglavara-reisa ovde u Srbiji.Do sada je IVZ Srbije postojala samo formalno a de facto je bila sastavni deo IVZ BiH,jer nisu imali svoj Rijaset i Reis-a.
IVZ BiH nije pravila nikakve probleme IVZ C.Gore,Makedonije i Kosova da se odvoje u posebne zajednice,iz nekada jugoslovenske IVZ.Sa tim zajednicama IVZ BiH ima izuzetno dobre odnose.
Izgleda da samo muslimani u Srbiji treba da ostanu filijala strane IVZ.
U nijednoj državi na svetu ne postoji sličan odnos,nigde nijedna IVZ nije filijala strane IVZ,već je svaka samostalna.
pufna pufna 15:08 17.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

U nijednoj državi na svetu ne postoji sličan odnos,nigde nijedna IVZ nije filijala strane IVZ,već je svaka samostalna

jel to znaci da ce srpska pravoslavna crkva da prihvati crnogorsku i makedonsku?
Kasper Kasper 15:11 17.10.2007

Babicu

Sve ja to , dragi prijatelju , znam. Ovo sa Raskom i 30-tak nacija u Vojvodini je demonstracija onoga sto bi moglo da bude ako vlada ne popusti u vezi sa Kosmetom. Podrska toj demonstraciji moci dolazi od dezurnih NGO . Dosadno!
Kasper Kasper 15:13 17.10.2007

Pufni

jel to znaci da ce srpska pravoslavna crkva da prihvati crnogorsku i makedonsku?


O tome odlucuje Sinod a ne ulica.
adam weisphaut adam weisphaut 15:21 17.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

pufna
U nijednoj državi na svetu ne postoji sličan odnos,nigde nijedna IVZ nije filijala strane IVZ,već je svaka samostalna jel to znaci da ce srpska pravoslavna crkva da prihvati crnogorsku i makedonsku?

Odlicno pitanje na koje jos niko ne dade iole prihvatljiv odgovor
adam weisphaut adam weisphaut 15:23 17.10.2007

Re: Pufni

Kasper
jel to znaci da ce srpska pravoslavna crkva da prihvati crnogorsku i makedonsku?O tome odlucuje Sinod a ne ulica.

Da, samo koji
Filip2412 Filip2412 15:26 17.10.2007

Sandzak

ma bre bas me briga i za pravoslavne i za muslimane, sve su zamlate koje nemaju pametnija posla,
zasto mi posteni ateisti da se potresamo oko njihovih nebuloza?

i naravno da ne verujem kako Kostunica ima neku moz da pravi tu svadju.
Ispade da srpski muslimani prvo Kostunicu pitaju koga ce da biraju za muftiju pa onda Alaha


Kostunjavi pa Alah, tako ispade po pufni :)
Kasper Kasper 15:28 17.10.2007

Adamu

Da, samo koji


Vaseljenski. Jedino on moze priznati novu autohtonu crkvu, ako se sloze sve clanice - sinodi priznatih crkava.
Pravilo vazi vekovima.
Je li ovo smisleno?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:32 17.10.2007

Re: Pufni

adam weisphaut
Kasper
jel to znaci da ce srpska pravoslavna crkva da prihvati crnogorsku i makedonsku?O tome odlucuje Sinod a ne ulica.

Da, samo koji

Kako koji Adame..pa Vaseljenski...o))
Od tada vreme stoji...o))) Zato crkva i deluje ovako životno...
pufna pufna 15:32 17.10.2007

Re: Sandzak

kostunica nudi moc i pare, a ljudi su kvarljiva roba. Jel sad nesto jasnije?
Filip2412 Filip2412 15:36 17.10.2007

Re: Sandzak

Ako nudi pare to je sasvim legalan pristup problemu. To su ameri patentirali a svi primenjuju.

Sad ispade kriv onaj sto nudi a ne onaj sto uzima?

Druga stvar, ako ovi "Kostunicini" muslimani tebi ne valjaju jel to znaci da njih treba sad malo da diskriminisemo?

Po vama neka NGO ili OEBS bi trbalo da presudi ko je pravi musliman jel tako?
adam weisphaut adam weisphaut 15:37 17.10.2007

Re: Pufni

Drago
Kako koji Adame..pa Vaseljenski...o))
Od tada vreme stoji...o))) Zato crkva i deluje ovako životno...

Vaseljenski blazena u svom malo mikrokozmu
Nego sta cemo sa ovim presedanom sa Islamskom zajednicom, da ne proizvede taj primer neke reperkusije ?
pufna pufna 15:47 17.10.2007

To Filip

ne valjaju meni vec policiji i pravosudju ukoliko bi radili svoj posao. A to sto se njih protezira je jasno. Da bi oni drzali gvozdenim kaisem regiju pod kontrolom. A to nije demokratija niti vizija modernog drustva.
Kao i za porodicu ( vidi se da je nemas, jer da je imas znao bi da deca nisu tolika prepreka koliko bi pojedini muski svet zeleo da to bude) tako si i za drzavu- nezreo
tuzlanac tuzlanac 15:59 17.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

pufna
U nijednoj državi na svetu ne postoji sličan odnos,nigde nijedna IVZ nije filijala strane IVZ,već je svaka samostalna

jel to znaci da ce srpska pravoslavna crkva da prihvati crnogorsku i makedonsku?



i bosansku?
pufna pufna 16:03 17.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

a jel bosanska sama hoce? ili oni jos slepo veruju ovakvim izjavama-
"Mnoge majke koje nisu želele da imaju više od jednog deteta, danas čupaju kose i gorko ridaju nad izgubljenim jedincima u ovim ratnim sukobima, proklinjući zato često Boga i ljude, ali pri tom zaboravljajući da optuže i sebe što nisu rodile još dece da im ostanu kao uteha." Patrijarh, bozicna poslanica 1995
p.s. adame, copy-pastovala sam tvoj post
Kasper Kasper 16:04 17.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

i bosansku?


Bosansku bi morali da traze Srbi iz Bosne. Taj film , zemljace, neces gledati! Prije ce Kalesija postati mesihat.
Filip2412 Filip2412 16:20 17.10.2007

Re: To Filip

Ne kazem da deca zahtevaju potpuno odricanje od karijere ali posebno platis nekog drugog da ih cuva i ne provodis puno vremena sa njima.

Ali cak i tada jesu odredjena prepreka. Znam da ima malo zena na visokim polozajima, ali ajde ako nadjes neku statistiku proveri molim te koliko dece imaju te zene na visokim polozajima. Pri tom ako moze zaobidji politiku, samo business, nesto gde se stvarno radi.

Ja nemam nista protiv zena, kad malo bolje razmislim, puno poslova sam promenio a cesto su mi zene bile poslodavci. Ali ne verujem da diskriminacija postoji toliko kao sto se prica. Mnogi poslovi jako su uslovljeni i polom i fizickim izgledom. Ako recimo trziste preferira da na odredjenoj poziciji vidi zenu poslodavac ce naravno hteti da zaposli zenu. Ali ako su trziste i biznis partneri naviknuti da na poziciji vide muskarca poslodavac ce imati drugi afinitet.

Druga stvar, zivim u severnoj americi od skora i ot kad sam se preselio moj stav o Srbiji se dosta popravio. Zato sto sam video pravu sliku zapada a i shvatio da neke ozbiljne kulturoloske razlike izmedju Srbije i ovoga ovde nema. Shovinizam - postoji i ovde, rasna diskriminacija takodje. Ne kazem da se ne treba boriti protiv toga ali smesno je reci da Srbija zaostaje. To jednostavno nije tacno. Gradjanska prava su u Srbiji na veoma slicnom a nekada i na visem niviou. Sad sto je ekonimija losa to je druga stvar.

Eto ti primer za ravnopravnost religija recimo:
U Kanadi se JEDINO KATOLICKE skole finansiraju iz budzeta. Dakle, porez od budista, muslimana satanista i nas koji ne verujemo niusta :) se kolektivno prikuplja i daje KATOLICKIM SKOLAMA. E sad , to je javna tema i neki se zale ali godinama je tako i nista se ne menja. Da se tako nesto desava u Srbiji NGO bi pohisterisale da bi im pena izlazila na usta.

adam weisphaut adam weisphaut 16:20 17.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

pufna

p.s. adame, copy-pastovala sam tvoj post

Pufna uvek je lepo poddsetiti na reci naseg patrijarha
babic babic 23:20 17.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

pufna
U nijednoj državi na svetu ne postoji sličan odnos,nigde nijedna IVZ nije filijala strane IVZ,već je svaka samostalna

jel to znaci da ce srpska pravoslavna crkva da prihvati crnogorsku i makedonsku?

Islamske zajednice su drugačije organizovane nego pravoslavne crkve.
Nikada nije bilo sporno da muslimani u jednoj državi osnuju svoju IVZ i biraju svoj Rijaset i Reisa,meni je nepoznato da u muslimanskom svetu postoje problemi oko toga i da IVZ jedne države ima pod svojom kontrolom IVZ druge države.
Izgleda da je Cerić uneo neku vrstu "autokefalnosti" i ideju "pomesnih crkava" u šerijatsko pravo,to je nepoznata praksa u islamskom svetu.
Islam ne predviđa ni postojanje pape ni patrijarha,ni episkopa,a izgleda da Cerić glumi nekog muslimanskog "patrijarha" koji ima "eparhije" u drugim državama,kao pravoslavne crkve i katolici.

adam weisphaut adam weisphaut 07:38 18.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

Islamske zajednice su drugačije organizovane nego pravoslavne crkve.

A nisu ni orgazniacije IZ u svim drzavam iste. Eto u nekim je IZ stvorena od drzave i subordonisana DB-u
a izgleda da Cerić glumi nekog muslimanskog "patrijarha" koji ima "eparhije" u drugim državama,kao pravoslavne crkve i katolici.

A sta Vaseljenski patrijarh glumi? Ikebanu?

apatrid apatrid 11:22 18.10.2007

Re: Adamu

Vaseljenski. Jedino on moze priznati novu autohtonu crkvu, ako se sloze sve clanice - sinodi priznatih crkava.
Pravilo vazi vekovima.
Je li ovo smisleno?


Samo donekle, jerbo, u krajnjoj liniji sve zavisi da li će predstavnik SPC glasati za ili protiv. Zato je glupo prebacivati na više instance, kada je jasno od koga zavisi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:36 18.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

adam weisphaut
Islamske zajednice su drugačije organizovane nego pravoslavne crkve.A nisu ni orgazniacije IZ u svim drzavam iste. Eto u nekim je IZ stvorena od drzave i subordonisana DB-u
a izgleda da Cerić glumi nekog muslimanskog "patrijarha" koji ima "eparhije" u drugim državama,kao pravoslavne crkve i katolici.A sta Vaseljenski patrijarh glumi? Ikebanu?


predlažem, eto, da beogradskog muftiju pozovu lepo u Poligraf pa da fino naprave javni pretres da li je čovek ili "subordiniran" od strane državne bezbednosti. ovako mi se čini da se priča napamet i da se, možda, bespotrebno satanizuje čovek koji je, opet možda, sasvim okej.
vucko vucko 11:42 18.10.2007

TV

Kad već trošimo TV, što ne pozovu obojicu, da ne idu replike u ciklusima od dan-dva...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:32 18.10.2007

Re: TV

vucko
Kad već trošimo TV, što ne pozovu obojicu, da ne idu replike u ciklusima od dan-dva...


apsolutno za. to bi bila i prava mala demonstracija demokratskog stava u demontiranju problema. samo još organizatori i producenti da oslušnu glas naroda... :)
vucko vucko 13:51 18.10.2007

Re: TV

Pa bio bi dobar slučaj gde naš javni-kako-ono-beše radi malo ono što se deklariše da mu je posao, između ostalog.
babic babic 17:19 18.10.2007

Re: Sta , jel potrosena Srebrenica?

adam weisphaut

A nisu ni orgazniacije IZ u svim drzavam iste. Eto u nekim je IZ stvorena od drzave i subordonisana DB-u
.

IZ u svim državama,sem u Srbiji,su nezavisne od drugih IZ u drugim državama.Čak su i IZ C.Gore,Makedonije,Hrvatske potpuno autonomne.Prilikom njihovog formiranja Reis Bosne je poslao čestitke i najbolje želje reisima tih zajednica.Samo je problem da se isto to uradi i u Srbiji,muslimani moraju ostati ppod kontrolom strane IZ i Cerića.
adam weisphaut

A sta Vaseljenski patrijarh glumi? Ikebanu?

Za razliku od većine ovde koji pišu komentare o muslimanima samo po unapred razrađenoj šemi -"Koštunični muslimani vs "ostali" muslimani,ja u izvesnoj meri poznajem šerijatsko pravo,bar njegove elementarne pojmove.Sa tim skromnim znanjem šerijatskog prava mogu samo da se smejem poređenjima Vaseljenskog Patrijarha,organizacije SPC s jedne strane i IVZ sa druge strane.
IVZ je uvek organizovana po teritorijalnom-državnom principu,ne postoje episkopi,mitropoliti,i patrijarh,niti postoje filijale IVZ u drugim državama.
Filip2412 Filip2412 16:51 17.10.2007

Draga Jasmina...

Imam priliku svakodnevno čitati razne podmetačine, nebuloze, fantazije... ali ovako maligna imaginacija retko se sreće. Počne se sa krajnje objektivnim i logičnim "zaključkom" da Vlada unosi tenzije medju muslimanski deo gradjana Srbije pa se kao ločki korektni izvlače ostali zaključci. Lično ne mislim da je vladajuća garnitura sposobna i voljna da reši najznačajnije probleme u zemlji niti da im je to cilj ali ako im je alternativa grupa potpisnika ovog nebuloznog teksta (i Drago Kovačević) onda nema dileme da smo u gadnom sosu. Od dva zla cenim da je ovo što se se predtavlja kao "građansko, intelektualno i proevropsko" mnogo patogenije nego ono koje se odaziva na reči " legalizam, konzervativizam, nacionalizam..."


shwepess lepo si reko, postavljace topika zaista mi zaista nije jasna.

Da sam ja sad jedan musliman koji podrzava "Kostunicinu" varijantu islama (nebuoza za nobelovu nagradu zar ne?)
ja bih sa punim pravom sada trebalo da vas mrzim i optuzujem za mesanje u unutrasnje stvari islamske zajednice jel tako?

NGO i gore potpisana ekipa cudnih udruzenja ladno progl;asise pola muslimana u sandzaku za pione Kostunicine politike :)
Draga Jasmina ako to nije vredjanje verskih osecanja onda ne znam sta je
nikson nikson 16:57 17.10.2007

Re: Draga Jasmina...

jasmina ima retoriku kao zukorlic, najveci nacionalista... jasmina nije nikakva gradjanski orijentisana osoba i sramota me je sto se tako predstavlja
vucko vucko 16:59 17.10.2007

Re: Draga Jasmina...

sramota me je sto se tako predstavlja

Skidaš fazone od Biljane C.? :)
Kasper Kasper 16:59 17.10.2007

Re: Draga Jasmina...

A da trazimo da se ovaj post ukloni zbog vredjanja verskih opredeljenja? Cisto da testiramo moderatore...
Filip2412 Filip2412 17:05 17.10.2007

Re: Draga Jasmina...

Ja generalno podrzavam svako vredjanje verskih osecanja jer mi religija generalno ide na dzonsona, ali posto Jasmina agituje za jednu grupu vernika a protiv druge grupe ovo mi vise lici na podsticanje verskih sukooba

U svakom slucaju, Kaspere, podrzavam predlog
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:52 17.10.2007

teorije zavere

Teorija 1: "Nedavna dešavanja u Sandžaku pokazala su da haos potiče iz istog centra - Vlade i bezbednosnih službi države Srbije, po receptu režima Slobodana Miloševića." (Human Rights Movement)

Teorija 2: "To su sve vehabije zakuvale da nam skrenu paznju sa necega drugog... Ko zna sta oni sada spremaju." (Prodavacica Milenija)










Filip2412 Filip2412 20:32 17.10.2007

Re: teorije zavere

Ja mislim da je jedino resenje osloniti se na............. Super Best Friends!!!


Super Best Friends
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 12:56 18.10.2007

Stvarno je previse

Postavljacima topica i organizatorima ovog skupa cettitke sto su posle nekoligo godina mirovanja nasle nesto da rade. Namirsala se nesereca i sukob u Sandzaku i eto oni su tu da pomognu. Krivca su nasli, vec je osudjen. To su svi gradjani Srbije islamske veroispovesti koji se ne slazu sa vidjenjima Jasmine, Draga Kovacevica, i ostalhih NVO. Gore navedene NVO ce ovim protestom da pokazu muslimanima Srbije kako se to radi.

Samo jedna poruka svima koji prizeljkuju nove sukobe u Srbiji zarad svojih dubokih dzepova. Rata u Srbiji vise biti nece. U Srbiju su usle strane banke i ulozile, usao je US steel, Philip Morris, Telenor itd. Velike su pare tu ulozene da bi neko dozvolio da se ovde jos malo ratuje.

Zato drage NVO, okanite se corava posla. I ne raspravljajte nesto u sta se ne razumete. Drugo, da li vas je neko iz Sandzaka zvao da ih branite il ste sami namirisali krv?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana