Gost autor| Obrazovanje| Roditeljstvo| Život

Nova školska godina

bocvena RSS / 25.08.2012. u 13:29

Ona kreće u sedmi razred, on u prvi. Ja ponavljam opet.
Zamolila sam je da mi napravi spisak potrebnih stvari za novu školsku godinu. U jednom primerku, napismeno.
Dobila sam ovo. (podsećam vas da ćemo osnovni komplet knjiga dobiti besplatno:)


Stvari koje mi uništavaju život...(prim.prev. ništa nisam ni dodala ni oduzela, uključujući i ovaj poetski naslov)

1. Srpski: Gramatika, Radna sveska za 7. razred (udžbenici), mala sveska sa tvrdim koricama (linije)
2. Matematika: Zbirka za 7. razred (udžbenik), velika sveska na kockice, pa precrtano i napisano - kvadratiće, šestar i petarda za Slavku (prim.prev. profanka matematike)
3. Fizika: Zbirka za 7. razred (novo izdanje, nemoj opet neko polovno iz prošlog veka!), tri velike sveske (prim. prev. oh, majn got!), milimetarski blok, želja za učenjem!
4. Engleski: Dva udžbenika (novi izdavač, proveri u školi), mala sveska (linije) i rečnik koji najverovatnije neću ni pipnuti LOL!
5. Francuski: Oh la la collage 3 (zeleni udžbenik), velika sveska (linije) i 2100,00 dinara mesečno za privatne časove XD
6. Biologija: Radna sveska, najverovatnije (nova nastavnica), mala sveska sa tvrdim koricama (kvadratići) i stres loptica.
7. Geografija: mala sveska (linije), atlas i knjiga sa vicevima.
8. Fizičko: nove patike (Reebok?) i samokontrola da ne udavim Krivog ako opet preskačemo kozlić (prim.prev. profan fizičkog)
9. Likovno: 2 bloka br. 5 i vodene boje
10. Građansko: velika sveska (linije)
11. Hemija: ??????
Dodatna oprema: bojice, flomasteri, lenjiri, rezač (zatvoreni) i 2 obične olovke...skromno:P

Mali ne zna da piše:) Ovo je spisak koji smo dobili u školi.

1. Srpski jezik: Udžbenički komplet za rad po kompleksnom postupku (prim.prev. oh, majn got, drugi put) i još po dva udžbenika za matematiku i svet oko nas (nije strašno)
2. Nema nikakva sveska za srpski, samo dve velike sveske za druga dva predmeta, mala sveska za muzičko, blok br. 3 za likovno
3. penkalo (potrebno od kraja oktobra), flomasteri, drvene bojice, olovke, gumica, zarezač (ispravan termin:), lepak za papir, makaze, kolaž papir, plastelin, lenjiri, blok za poruke (prim.prev. poruke roditeljima, tipa: vaš mali grize drugu decu, ali penkalo razvaljuje:), oprema za fizičko - patike, majica, šorc

Primetno je opadanje i važnost školskog pribora s godinama, a porast broja knjiga. Logično.
Sad će da imaju i ormariće i dva osnovna paketa knjiga (za školu i za po kući). Logično.
Primetan je manjak para s godinama i brojem školske dece. Logično.
Primetna je izludelost roditelja na početku školske godine.
Nelogično.
Ponekad je na kraju gore.


Srećan nam svima početak nove školske godine!

P.S: Molim neku dobru dušu da mi izračuna koliko velikih, koliko malih, koliko na linije, a koliko na kvadratiće sveski treba da kupim (ne zaboravite tvrde korice:) Za uzvrat ću da vam uvijem neobične formate udžbenika u ukrasni papir (po izboru!). Tu se baš ističem.

 

 



Komentari (240)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 17:06 25.08.2012

Re: Квадратићи и коцкице

tasadebeli
"Учитељица је рекла да донесемо две свеске на неке квадратиће! Ја имам само оне на коцкице! Шта ћемо да радимо? Где да нађемо те квадратиће? Ко зна како то изгледа!"

Mi smo na fakultetu imali vežbe iz mikrobiologije, gde često nismo imali pojma šta i kako da radimo jer nam nikada nisu objašnjavali, nego nas puste da sami prčkamo pa ako potrefimo (jednom je jedna asistentkinja pogledala po sobi i pitala drugu "Da li oni uopšte znaju šta treba da rade?" "Pa valjda znaju?" ).

I tako jednom dobijemo da radimo vežbu određivanja nečega u "česmenskoj vodi", i pošto smo pregledali sve flašice na stolu i raspitali se kod ljudi za okolna dva stola, poslali smo najhrabrijeg (tj. mene) da pita asistentkinju gde je "česmenska voda", šta god da je to. Ona je rekla: "pa na česmi".

"Hej, narode, česmenska voda je u stvari voda sa česme!"
Svi: "Aaaaa!" (klimanje glavom sa otvorenim ustima)
tasadebeli tasadebeli 19:02 25.08.2012

Re: Квадратићи и коцкице

Jukie
poslali smo najhrabrijeg (tj. mene) da pita asistentkinju gde je "česmenska voda", šta god da je to. Ona je rekla: "pa na česmi"."Hej, narode, česmenska voda je u stvari voda sa česme!"Svi: "Aaaaa!" (klimanje glavom sa otvorenim ustima)


Кратки драмски приказ по истинитом догађају са поправног испита у Хемијској школи у Београду, трећа година, предмет Машине и ... (Никада нисам могао да научим пуне називе стручних предмета у тој школи.)

Професорка: И када излијемо то из епрувете у ову судоперу у лабораторији, где то оде?
Ученик: ...
Професорка: Па где то оде?
Ученик: ...
Професорка: Ваљда оде, јел` тако, прво у судоперу, па у канализацију, па у Саву, па у Дунав,...
Ученик: Јао, јесте, професорка! Баш тако, у Саву, па у Дунав,...
Професорка: А да није обрнуто? Да не оде прво у Дунав, па у Саву?
Ученик: Јао, јесте, професорка! Збунио сам се! Прво у Дунав, па у Саву,...
Професорка (црвена у лицу, колута очима) заурла: Марш напоље, не излази ми на очи!

Ти си, Јуки, добро прошао...
Jukie Jukie 19:45 25.08.2012

Re: Квадратићи и коцкице

tasadebeli

Ти си, Јуки, добро прошао...

Znaš kako, postojala je mogućnost da sat vremena gluvarimo ispred onih flašica jer ne možemo da počnemo da radimo vežbu ako nemamo reagens. Pre toga su nas dva semestra žvakali na neorganskoj i organskoj hemiji sa preciznim šablonom rada i zapisivanja vežbi u posebnim radnim sveskama, a ove asistentkinje onako gledaju ....pfff.... jadne nikakve mutave, i kao hajde radite po ovom papiru, niti mi znamo kako se pravilno rukuje tim pipetama i hemikalijama (šta ne smeš da staviš u šta) niti ništa; potpuno izgubljeni kao da dovedeš decu i daš im uputstvo za koje moraš da položiš ispit da bi radio vežbu. Tako smo mogli da stvorimo rezistentne sojeve bakterija i da ih pustimo u prirodu.

Sledeće godine smo na fiziologiji biljaka radili zamišljene vežbe jer nije bilo reagenasa (94-95)... prvo smo imali nekoliko pokaznih vežbi, a onda i par nekih gde nam asistent kaže, držeći praznu bočicu, "nemamo ni malčice reagensa pa ne mogu da vam pokažem, ali zamislite da smo sipali ovo u ovo i da smo dobili plavu boju...."
(to se ispostavilo kao dobra stvar kada sam društvenjacima u gimnaziji predavao fiziologiju biljaka Radili smo podosta zamišljenih scenarija tipa "naučnik je ovoj biljci stavio malčice više citokinina nego ovoj drugoj. Šta će se desiti?" )
mlekac mlekac 16:42 25.08.2012

Pa cestitam!

Mi ove godine imamo III srednje, I srednje i VI osnovne.

Tesi me da imamo jos samo tri godine dok i Biberce stigne do srednje - valjda cu, tada, konacno moci da odahnem?

Htedoh ono da ti sabiram, ali vidim, jukie me pretekao. Pozdravi skolarce!
Jukie Jukie 16:58 25.08.2012

Re: Pa cestitam!

mlekac

VI osnovne.Tesi me da imamo jos samo tri godine dok i Biberce stigne do srednje -

Auh, pa tebi sleduje jedan pubertet i ubrzana kupovina sve veće i veće odeće i obuće... a tu je i fizika...
mlekac mlekac 17:08 25.08.2012

Re: Pa cestitam!

Jukie
mlekac

VI osnovne.Tesi me da imamo jos samo tri godine dok i Biberce stigne do srednje -

Auh, pa tebi sleduje jedan pubertet i ubrzana kupovina sve veće i veće odeće i obuće... a tu je i fizika...


Fizika? Da vidimo... Ovo je sedmi put! (jednom licno, jos dva za mladju sestru i brata, pa jos tri za ove starije...) Da znas da ce da mi lakne kad zavrsim sa osnovnom - bar za narednih nekoliko godina, dok me Prestolonaslednik ne obraduje unucetom, a onda cemo ispocetka.
bocvena bocvena 17:27 25.08.2012

Re: Pa cestitam!

Danas smo opet vodili klinca u Dom zdravlja i tako se potrefilo da je bilo puno beba i unezverenih majki...a onda je ušla žena sa četvoro dece (od dve do 8 godina)...lepo me oblio znoj:))))
4krofnica 4krofnica 17:45 25.08.2012

domarka&tetkica

Sad će da imaju i ormariće


čuti, bar imaju ormariće. nama su rekli da dodjemo i da zašrafimo polomljene ormariće (kupimo šarke), okrečimo prljave zidove i operemo prozore.

ps; koja bre penkala? će oči da si iskopaju!
(a prsti plavi non-stop:)
AlexDunja AlexDunja 17:51 25.08.2012

Re: domarka&tetkica

ps; koja bre penkala? će oči da si iskopaju!
(a prsti plavi non-stop:)



ja se sećam svog pera u držalici
i pelikan mastila u bočici.

cela torba u plavim flekama, o knjigama da ne pričam:)
bocvena bocvena 17:53 25.08.2012

Re: domarka&tetkica

Ahahha, u mojoj škole tetkice zovu TETKA.
- Tetka, carica si!

To s penkalima neće na dobro da izađe, znam i sama.) Jel' se sećaš onih naših - Pelikan zeleni?
EDIT: Sad vidim da je AD imala istu asocijaciju:)

jedna_jelena jedna_jelena 18:03 25.08.2012

Prvo...

...da kazem da mi se mnogo svidjaju gospodjicine dopune spiska, sjajna je.

A licno trenutno indirektno ratujem sa Starim vekom na prvoj godini Istorije. Direktno ne da ne smem da pitam kako se napreduje, nego ni da pomislim na to, :). Pa bih porucila da ne zavrsava sa srednjom skolom...
bocvena bocvena 18:15 25.08.2012

Re: Prvo...

da kazem da mi se mnogo svidjaju gospodjicine dopune spiska, sjajna je.

Ne bih ni pisala blog da me nije obasjala ovim spiskom.

A nešto se palim da će da studiraju u inostranstvu:)))

jedna_jelena jedna_jelena 18:35 25.08.2012

Re: Prvo...

bocvena


A nešto se palim da će da studiraju u inostranstvu:)))



Drugaricu ima brata. U to vreme ziveli su s roditeljima po jednosobnim stanovima, ona zavrsila prava sa ponovljenom samo jednom godinom, a on elektrotehniku davao redovno, nije jos bio stigao do kraja tada, kapiram da je zavrsio. Imali ful komunikaciju sa matorcima sve vreme. I dalje mislim da su me nesto lagali, :))).
AlexDunja AlexDunja 18:40 25.08.2012

Re: Prvo...



A nešto se palim da će da studiraju u inostranstvu:)))


što, bre bo?

znam da ima tamo dobrih škola...
ali ima vremena, masteri i doktorske,,,
kad mallo porastu:)
bocvena bocvena 18:44 25.08.2012

Re: Prvo...

Pa to. Da odrastu malo brže. I da ih ne smaram. Znam sebe, ima da smaram.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:47 25.08.2012

Re: Prvo...

A nešto se palim da će da studiraju u inostranstvu:)))


Jooooj, ja se upravo vratila s jednonedeljne posete Oksfordu, gdi sam potajno fantazirala da sva naša deca studiraju... Lepota, bre!
bocvena bocvena 19:05 25.08.2012

Re: Prvo...

Ma ja još uvek fantaziram kako ja tamo studiram:)))
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:08 25.08.2012

Re: Prvo...

Ma ja još uvek fantaziram kako ja tamo studiram:)))


Otuda se i meni fantazija pokrenula...))))
jessie.la jessie.la 18:03 25.08.2012

Prvaci ...

Eh...to beše u prošlom veku, kad je moj stariji sin krenuo u prvi razred.
Sad smo pred odlukom šta studirati.

Sećam se kad se vratio kući tog prvog školskog dana i širom otvorenih, pomalo uplašenih očiju, objavio:
- Rekla učiteljica da ćemo sutra imati LIKOVNO! Šta je to !?

Detetu koje je sa godinu ipo zgrabilo olovku i nije je ispuštalo narednih godina, zatrpavajući nas listovima sa ludilom od boja , oblika, kućica, dinosaurusa, brodova, aviona, životinja i cvetova...niko nije spomenuo tu tupavu reč - likovno.
Propust?
Zaturili smo negde taj pojam ,dok smo pokušavali da po svim kućnim vratima pokačimo nove i sve fascinantnije crteže, sačuvamo ih po fasciklama, naparavimo čestitke i slikovnice...

A onda je došao peti razred i jedan od prvih domaćih zadataka za koji je zatražio pomoć. Iz likovnog.
Trebalo je prepričati svojim rečim tekst iz udžbenika za likovno, vezan za jednu poznatu sliku, a koji je govorio da " slikom vladaju oštra pravolinijska usmerenja koja pojačavaju njenu geometrijsku raščlanjenost i preglednost sličnosti i suprotnosti".
Tuga od udžbenika.Pisan rogobatnim, stručnim i jedanaestogodišnjacima potpuno nepoznatim terminima.
Ubija volju i za crtanjem i za gledanjem slika.

Sanjam školu i prosvetne radnika kojima je sadržaj bitniji od forme.Gde su sveske samo posude za ideje, nacrte, znanje, nebitno kakvih su korica i linija.Gde je matematika igra, geografija putovanje, biologija livada.Gde deca crtaju, pevaju i trče do mile volje.
A samo i mogu da sanjam.
Ili da pročitam ponovo Slobodnu decu Samerhila...
bocvena bocvena 18:15 25.08.2012

Re: Prvaci ...

Hvala za komentar. Divan je.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:45 25.08.2012

Re: Prvaci ...

- Rekla učiteljica da ćemo sutra imati LIKOVNO! Šta je to !?



Kad je moj đak prvak konačno naučio da čita prošle godine, pa u drugom polugodištu počeo sam da čita raspored časova, imali smo ovakvu scenu:

"Ču-va-ri-pri-ro-de. Mama, a šta je to?"

Majka mu ondak objasnila da to služi za ukras u rasporedu časova, i da nastavnici nakarabudže pun fond časova. Niti je dete imalo svesku niti knjigu iz tog predmeta, a nije nikad ni imalo taj predmet zasebno, nego kroz Svet oko nas.

I posle - zašto deca ne shvataju ozbiljno školska pravila?
Zato što ih nastavnici od prvog osnovne nauče da određena pravila služe samo za ukras.
jessie.la jessie.la 18:58 25.08.2012

Re: Prvaci ...

I da dodam,
kasnije sam ( uz pomoć nastavnice srpskog) napravila malu anketu medju petacima
gde su deca dala svoje objašnjenje za neke od reči koje su obilato korićšene baš u tom udžbeniku za likovno.
Recimo šta znači "uobrazilja", " monumentalno", "živopisno", "stremljenje"...
Koji su to biseri od odgovora bili!

Ukoričeni u malu zbirku "Vilinski glagol" , osvojili su nagradu te godine na Festivalu humora za decu, u Lazarevcu.

bocvena bocvena 19:03 25.08.2012

Re: Prvaci ...

Ova moja se istakla u odgovoru na pitanje šta je to tranzicija. Ahahha, jadno dete, stižu je uzbudljiva istorijska vremena.
Jukie Jukie 21:31 25.08.2012

Re: Prvaci ...

jessie.la
I da dodam,kasnije sam ( uz pomoć nastavnice srpskog) napravila malu anketu medju petacimagde su deca dala svoje objašnjenje za neke od reči koje su obilato korićšene baš u tom udžbeniku za likovno.Recimo šta znači "uobrazilja", " monumentalno", "živopisno", "stremljenje"...Koji su to biseri od odgovora bili!

Ukoričeni u malu zbirku "Vilinski glagol" , osvojili su nagradu te godine na Festivalu humora za decu, u Lazarevcu.

Ovo je tako dobro...

Inače, u knjižarama postoji vrlo zanimljiv dečji rečnik (mislim da ima oker? i crvene korice, hardcover), sama deca su objašnjavala šta koja reč znači. To bi mogla da bude lepa kućna literatura za ove prvake i drugake.

Ja sam sedmacima (tada se u sedmom radila ekologija) objašnjavao pojmove visoravan* i dijaspora**, za koje sam mislio da su čuli iz geografije.

*razlog zbog čega se u Serengetiju (iako je na ekvatoru***) nalaze savana i gepardi (tada je bila popularna serija Dnevnik velikih mačaka) a ne tropska kišna šuma. To je jedna planina sa ravnim vrhom (crtam na tabli) kao ova klupa i zamislite kako sve te zanimljive životinjice stoje gore na klupi jer je tamo savana a ovde na podu je tropska kišna šuma.
**razlog zbog čega su dabrovi istrebljeni u Srbiji jer su ih jeli za vreme posta pa su ih izvozili u Beč
***Beograd se nalazi otprilike na sredini puta između Severnog pola (gde se topi led zbog efekta staklene bašte) i prihvatilišta za slončiće siročiće u Najrobiju (gde sunce uvek izlazi u šest ujutru a zalazi u šest popodne pa oni uvek dobijaju flašice sa mlekom u isto vreme)
Jukie Jukie 15:22 28.08.2012

Re: Prvaci ...

Jukie

Inače, u knjižarama postoji vrlo zanimljiv dečji rečnik (mislim da ima oker? i crvene korice, hardcover), sama deca su objašnjavala šta koja reč znači. To bi mogla da bude lepa kućna literatura za ove prvake i drugake.


Dakle, knjiga se zove

Dečji rečnik
7500 reči koje su deca objasnila odraslima
Zagorka Popović, Tomislav Popović
Izdavač: Prometej
ecce-florian ecce-florian 19:08 25.08.2012

dr Džekil i mrs Hajd



Ispovest tipične dvojno podeljene ličnosti sa bivalentnom ulogom prosvetni radnik - roditelj i kontinuiranom prevagom jedne od njih
bocvena bocvena 19:11 25.08.2012

Re: dr Džekil i mrs Hajd

I ima li leka, doktore?
Prepišite mi neku drozu, pa da idem kući:)
ecce-florian ecce-florian 22:04 25.08.2012

Re: dr Džekil i mrs Hajd

Ne.Neizlečivo. Do odlaska u penziju, sklapanja braka dece, a i dalje. Simptomi polako nestaju tek nakon rođenja unučadi . Interesantno je da usprkos dugotrajnoj izloženosti ovim stresogenim faktorima, većina i doživi ovo čudno i nadasve neverovatno poboljšanje.
bocvena bocvena 09:29 26.08.2012

Re: dr Džekil i mrs Hajd

Nešto sam sumnjala da će odgovor biti ovakav...dakle, čekam unučiće:)
Možda ću ipak malo ranije da odem sama na bazen sa mužem, da mu mrsim kosu (ako ovaj moj bude imao kosu). Vidiš šta kaže Fri.
niccolo niccolo 09:49 26.08.2012

Re: dr Džekil i mrs Hajd

da odem sama na bazen sa mužem

Ovo mi deluje kontradiktorno?
bocvena bocvena 11:48 26.08.2012

Re: dr Džekil i mrs Hajd

Neprecizno sam se izrazila - mi sami, bez dece:)

Sad smo išli u Rodić u nabavku, a njih ostavili same kod kuće. Vrlo retko to radimo, ali mali je nešto polu kilav, pa da ga ne ubija klima u supermarketu. I kaže Cvex - A sad napiši blog kako smo sami išli u prodavnicu! Još samo 10 godina i dokopaćmo se bazena:)))
maksa83 maksa83 19:34 25.08.2012

sućut

saučešće u najdoslovnijem smislu te reči, tj. - sa-učestvujem.

Stariji kreće u I razred.

Ajm skerd šitles. :)

Nisam uplašen od I razreda, i nisam uplašen za njega (mislim da će se snaći sa 'gradivom' koje bace na njega), uplašen sam od svih gluposti i apsurda na koje ću da naletim kad se sudarim sa tim sistemom i kako ću na njh da reagujem.

Verovatno ću biti prvi roditelj koji je dobio ukor naučno-fantastičnog veća.
AlexDunja AlexDunja 19:42 25.08.2012

Re: sućut

uplašen sam od svih gluposti i apsurda na koje ću da naletim kad se sudarim sa tim sistemom i kako ću na njh da reagujem.

i treba.
budi spreman na sve. i reaguj prvi.
zilikaka zilikaka 20:04 25.08.2012

Re: sućut

Verovatno ću biti prvi roditelj koji je dobio ukor naučno-fantastičnog veća.


Kaži gospoji da ti uvede pismenu zabranu prilaženja školi.
Moš samo do druge strane ulice.
Jukie Jukie 20:06 25.08.2012

Re: sućut

Kreni odmah da mutiš plastelin
Krugolina, pošto joj je najsvežije, će da napravi hendaute za roditelje prvaka za sve situacije
Ono, koje patrone za nalivpero brzo iscure itd
blogovatelj blogovatelj 21:42 25.08.2012

Re: sućut

Kaži gospoji da ti uvede pismenu zabranu prilaženja školi.
Moš samo do druge strane ulice.


A mame na roditeljskom?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:17 26.08.2012

Re: sućut

Ajm skerd šitles. :)


Ez ju šud be.
It iz a veri skeri ekspirijens.
Jul bi in maj prejars.

tasadebeli tasadebeli 12:01 26.08.2012

Re: sućut

maksa83
Verovatno ću biti prvi roditelj koji je dobio ukor naučno-fantastičnog veća.


Шта те брига, Максо. У основној школи не постоји искључење као казна, а васпитно-дисциплински поступак, по новом правилнику, мора да се води по правилима која се примењују у управном поступку. То значи, ако нађеш доброг адвоката, васпитно-дисциплински поступак може да се растолеже до краја школске године после чега предмет застарева и научно-фантастично веће може само да ти пљуне под прозор. За њих си недодирљив.
bocvena bocvena 20:15 25.08.2012

Ako budemo imali sreće,

deca će sama hendlovati sistem. Kao što smo i mi nekad to radili. Da l'se sećaš svojih roditelja koji divljaju po školi ili biju tvoje bitke? Ne sećam ih se ni na roditeljskom:)

Ja se plašim kako će ovaj moj mršavi plavi pardon sin da preživi alfa mužjačko okruženje...fizički:) Mislim, znam da mora i to da nauči, ali da što manje završavamo kod lekara u tom procesu.

Uzdam se i u sekicu. Jača je od polovine dečaka iz sedmog razreda:)
maksa83 maksa83 20:23 25.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Da l'se sećaš svojih roditelja koji divljaju po školi ili biju tvoje bitke? Ne sećam ih se ni na roditeljskom:)

Sećam se, tj. ne sećam se kako divljaju ali (verovatno skroz pogrešno) mislim da je tad bilo neko drugo vreme, i neke druge škole. Da, bilo je gluposti, ali je sve bilo manje više uređen sistem. Prema svemu što čujem, ovo sad je ras-pad na svim nivoima, sistemski, kadrovski, kako god 'oćeš. Ogledalo države u malom.

<skoro_digresija>
Inače, video sam se pre neki dan sa drugaricom koja živi u Amsterdamu već iks godina, i predočila mi je neke razlike u roditeljstvu tamo i ovde. Npr. u Holandiji apsolutno ne postoj kultura ustajanja trudnicama i roditeljima sa malom decom u prevozu. To se ne radi. Takođe, roditelji su u fazonu da puštaju decu da sve svoje međusobne sukobe rešavaju sama - otimanje, svađa ili tuča u parku - roditelji se apsolutno ne mešaju. Takođe su mnogo manje u frci kad im se deca valjaju po zemlji. I, da - od 6-te godine kreće o-ba-vez-na dvogodišnja škola plivanja za s-v-e. Tako ti je kad si sa svih strana okružen vodom koja može da sune unutra i sve potopi. :)
</skoro_digresija>
bocvena bocvena 20:31 25.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Prema svemu što čujem, ovo sad je ras-pad na svim nivoima, sistemski, kadrovski, kako god 'oćeš.

Ma lažu ljudi!

Prvi razred je ekstremno lak, zaposleni u strahu od Ministarstva i roditelja, malo jače od vrtića. Pre ćeš da se pobiješ na roditeljskom ili u parkiću nego u školi:)

Digresija je odlična jer ukazuje gde mi, polako, ali sigurno, zastranjujemo u roditeljstvu. Mi bismo da ih zaštitimo po svaku cenu, pa im činimo medveđu uslugu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:27 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Digresija je odlična jer ukazuje gde mi, polako, ali sigurno, zastranjujemo u roditeljstvu. Mi bismo da ih zaštitimo po svaku cenu, pa im činimo medveđu uslugu.


Da deca sama treba međusobno da rešavaju svoje vršnjačke probleme, potpuno se slažem.
Ali očekivati od dece da prepoznaju da je učiteljica debil - to već, izvini molim te, deca ne mogu sama.

A u našem školskom sistemu imaš kojekakvih debila koje puštaju da rade s decom. Evo, danas me jedna majka zove, pita šta da radi, učiteljica svu decu u razredu na dnevnom nivou naziva magarcima i majmunima. Da li da menja školu? Ne usuđuje se da je ikome prijavljuje, da ne napravi detetu još grđu situaciju, nego samo ako promeni školu. Što znači da mora da se cima prevozom do druge škole, a ova s učiteljicom koja decu naziva debilima joj pod nosom. A sva druga odeljenja puna, imaju po 35-oro dece, ne može da prebaci dete u drugo odeljenje, samo u drugu školu.

Svaka čast posvećenim i dobrim učiteljima i učiteljicama, koji naravno ima, i koji su većina. Ali, ako ti dete upadne kod jednog od debila... najebaste samo tako, oboje.

Pustiti dete da na dnevnom nivou trpi verbalno nasilje, ne umešati se, ne zauzeti se za njega... znači dopustiti da ga školski sistem upropasti.

Prosto ne mogu da verujem da ti misliš da je to u redu. A nekako mi zvuči kao da baš to misliš. Može biti da tripujem, u kom slučaju se izvinjavam.
bocvena bocvena 08:06 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Pustiti dete da na dnevnom nivou trpi verbalno nasilje, ne umešati se, ne zauzeti se za njega... znači dopustiti da ga školski sistem upropasti.


O ne. Samo ja ne šaljem u školu dete sa idejom da će tamo da mu zapadne ta jedna sumanuta učiteljica i da će svaki roditeljski da bude borba sa sistemom. Meni se npr. učiteljica mog starijeg deteta nije baš mnogo sviđala. Bila je prilično gruba i nezainteresovana, prosto umorna od života, imala ljubimce i one koje omalovažava. Moja ćerka ju je baš volela i misli da je odlična učiteljica:)

Dakle, ulećem samo ako primetim da je dete nesrećno i da ne napreduje ni u učenju ni u socijalizaciji. Ali neću da radim njihov posao i da ga preispitujem od prvog dana. Dajem im kredita jer i sama radim u školi i znam koliko dobrih i posvećenih ljudi ima.

A moje dete stvarno puno toga ima da nauči. Pa sam spremna i na kritike i posrtanja.

Malo sreće, rođače, igrao sam crveno...

Edit: Reči moje kume čije dete je sad četvrti razred - U razredu gde 35 mama svaka misli da bolje zna posao od učiteljice, ona nema šansi. Kakva god da je.

cult cult 09:42 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

jutros sam shvatio da je ovo poslednji vikend dečjeg raspusta
i, nevezano za sve probleme koje nama donosi početak njihove škole,
onako, čisto, duboko, iskreno saosećam s njima što se ova lagodnost i opuštenost, living is easy state of mind završava.
mlekac mlekac 10:15 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

bocvena
deca će sama hendlovati sistem. Kao što smo i mi nekad to radili. Da l'se sećaš svojih roditelja koji divljaju po školi ili biju tvoje bitke? Ne sećam ih se ni na roditeljskom:)


E, ja se secam kako je cela skola prepricavala sta je moj taja uradio tadasnjoj mi razrednoj koja nas je na kraju VIII, na ekskurziji, navatala da puckamo na terasi hotela.

Zvala tatu (OTAC da ti dodje! Nista majka, majke su popustljive! - greska, al' nisam htela da se ubedjujem), dakle, zvala tatu sa sve namerom da mi smanji ocenu iz vladanja, upise neki ukor i upropasti Vukovu diplomu i.t.d.

Dosao moj cale, cool lik, nikad u zivotu glas digao nije. Ulazi u zbornicu i s vrata je ponudi filter "Beogradom" - to su oboje pusili.

Razredna, naravno, prihvatila, seli, zapalili, ona krenula da se zali, a cale je mrtav 'ladan upita "A sta ste drugo ocekivali? Ja pusim, majka pusi, vi pusite - kako ocekujete da deca ne puse? Sem toga, nije pusila u skoli nego u hotelu."

I tu je prica bila zavrsena.

Jes' da sam posle imala visemesecno ribanje o stetnosti duvana, ali sam imala najcool caleta u kraju!
niccolo niccolo 11:13 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

A sta ste drugo ocekivali? Ja pusim, majka pusi, vi pusite - kako ocekujete da deca ne puse?

I potpuno je u pravu...
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:50 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

O ne. Samo ja ne šaljem u školu dete sa idejom da će tamo da mu zapadne ta jedna sumanuta učiteljica i da će svaki roditeljski da bude borba sa sistemom.


Eh, Bocvena... ti si i roditelj i prosvetni radnik, a ja samo roditelj, tako da je neminovno da ti imaš uvid i u ono u šta ja nemam uvid, kao i da imaš više razumevanja, samilosti i strpljenja za prosvetne radnike. Svesna sam ja toga. Ali, opet mislim da imam dovoljno mozga da mogu da razlučim kad je neko, postavljen na mesto prosvetnog radnika, tu nekom kosmičkom greškom. I moje primedbe uglavnom veze nemaju sa onim delom vašeg posla koji se odnosi na podučavanje, već sa onim drugim, po meni mnogo važnjim - pedagoškim delom.

Možda neko savršeno zna deci da objasni matematiku tako da ona koncepte super razumeju iz prve. Ali, ako ih pri tome naziva magarcima i majmunima, izvini molim te, ta osoba je loš prosvetni radnik. Mogu deca da briljiraju na svim mogućim takmičenjima, ali ako su uz znanje u školi pokupila i frustraciju, opsesivno-kompulsivno ponašanje, manjak samopouzdanja, strah od nastupa u javnosti - onda je ta škola horor, a ne uspešna škola.

Ima i roditelja debila, ne kažem. Ali, baš kao što roditelji olako sve prosvetne radnike trpaju u isti koš, i prosvetni radnici su vešti da sve roditelje obeleže kao nenormalne.

I u toj "blame game" nikad nećemo naći nikakvo konstruktivno rešenje.

Generalno posmatarajući situaciju, Maksa je u pravu kada kaže da ima osećaj da se sistem raspada i da će se nervirati. Čak i ako mu dete uleti kod super ekstra učiteljice, nerviraće se zbog drugih gluposti koje vidi i čuje. Uostalom, sistem koji uopšte dopušta da u sebi održava i 10% debila (a usudila bih se reći da ih verovatno ima i više), i da im ti kao roditelj ne možeš ništa, apsolutno ništa - nije zdrav i normalan sistem. To je sistem u kome ćeš se nervirati, ako ne zbog svog deteta, onda zbog tuđe dece.
bocvena bocvena 12:02 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Mogla bih da potpišem svaku tvoju reč. Sve je baš tako kako si rekla.

Ali ja nemam drugi sistem i drugi polazak u prvi razred. Moram da se nadam da će sve biti u redu, a probleme da rešavam u hodu. Ne želim ni da moje dete krene u školu sa idejom da ga tamo čekaju loši ljudi i da će školovanje biti noćna mora. A i valjda sam u većoj panici da ne pojede nešto s jajima i pretvori se u čoveka slona nego šta će tamo da nauči i da li će kompleksna metoda od njega da napravi kompleksnog čoveka:)
reanimator reanimator 12:23 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Ja se plašim kako će ovaj moj mršavi plavi pardon sin da preživi alfa mužjačko okruženje.

Da izgura nekako do trećeg. Obzirom na ono čemu svakodnevno svedočim u lokalnom kafiću, to je uzrast kada kreću da prevazilaze klinačka nadmetanja u "izmedju dve vatre" i kreću da grade nove odnose uz espreso sa malo mleka.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:43 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Ali ja nemam drugi sistem i drugi polazak u prvi razred.


I u ovome je ključ.
Nemam ga ni ja, nema ga niko od nas (čast dijaspori).
I šta ćemo sad?
Ćuti i trpi to što imaš, ili daj svoj doprinos menjanju?

Samim tim što po blogu palamudimo o problemima na koje u sistemu nailazimo - nastavnici iz svog ugla, roditelji iz svog - pokrećemo neke promene. Ne, to nije samo mrsomuđenje zaludnih po blogu. To je doprinos definisanju suštine problema.
bocvena bocvena 12:59 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Slažem se. Samo što ću ja u mojoj školi da menjam sistem svim raspoloživim sredstvima, a u dečijoj prvo pokušavam saradnički pristup, pa tek onda vadim tešku artiljeriju.
A izgleda sam imala i sreće sa izborom škole za decu. To je bio svestan izbor, daleko nam je i komplikuje nam život, ali mi se sviđaju i profesori, i đaci i roditelji. Je s' da sam ove godine popila žešću packu na roditeljskom, ali bože moj, možda ja stvarno nisam normalna:)
bocvena bocvena 13:01 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

reanimator

Iju, pa porašće im rep!

Re, moraćeš da mi daš par saveta kako da pomognem malom da postane pravi alfa. Ovaj Cvex je predugo pod mojim uticajem:)
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:28 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

jutros sam shvatio da je ovo poslednji vikend dečjeg raspusta


Pa, nije, bre, ima još jedan!
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:33 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Možda neko savršeno zna deci da objasni matematiku tako da ona koncepte super razumeju iz prve. Ali, ako ih pri tome naziva magarcima i majmunima, izvini molim te, ta osoba je loš prosvetni radnik.


Sad ko kreten citiram sama sebe, ali moram, pošto sam upravo shvatila da ovde zvučim ko onomad s doktorima što sam zvučala. "Možeš ti da budeš najbolji medicinski stručnjak na svetu, ali ako nemaš osećaj za pacijenta, ne daješ mu informacije i nemaš 'bed manners', ti nisi nikakav doktor."

Kad smo to i kako smo to izgubili osećaj za ranjivi deo populacije, za bolesne i decu? Kad smo i kako smo to postali vojnički nastrojeni prema onima kojima je pre svega potreban ljudski pristup?
reanimator reanimator 13:52 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Re, moraćeš da mi daš par saveta kako da pomognem malom da postane pravi alfa

Teretana sestro. Veće težine i manje ponavljanja. Krenete na vreme, pa kad se posle zimskog raspusta vrati u školu, prvo laktom overi šteker, onda eksira red bul, stavlja torbu na zadnju klupu i kaže "od danas sedim ovde".
(ti za to vreme kontaktiraš Anlave, preventivno) :)
jessie.la jessie.la 14:27 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

bocvena
Slažem se. Samo što ću ja u mojoj školi da menjam sistem svim raspoloživim sredstvima, a u dečijoj prvo pokušavam saradnički pristup, pa tek onda vadim tešku artiljeriju.
A izgleda sam imala i sreće sa izborom škole za decu. To je bio svestan izbor, daleko nam je i komplikuje nam život, ali mi se sviđaju i profesori, i đaci i roditelji. Je s' da sam ove godine popila žešću packu na roditeljskom, ali bože moj, možda ja stvarno nisam normalna:)


Ko je u poziciji da bar mrvicu promeni sisitem, pozdravljam i navijam !

Ja kao ( samo!) roditelj, sa svoje strane doprinosim kako mogu.
Bez pardona sam promenila adresu ( prijavila decu da stanuju kod moje majke) da bi ih upisala u željenu školu.Tamo je mogla da se bira i učiteljica.Hvala, može.
Hoću li u Savet roditelja? Ako nešto mrzim to je da sedim i trpim, tako da kad god mi se pruzi prilika da učestvujuem, ja sam "za". I da vidiš, ponešto i može da se promeni !
Ali ono u čemu imam najviše uticaja i što mi je i najbitnije, je da kod svoje dece razvijem stav da školu ne shvataju kao neku robiju i mučenje, nego kao IGRU sa ponekad blesavim i nerazumljivim pravilima. Ok, ovo je Srbija, ovde je takav školski sistem, sretaćeš kojekakve likove, srećom više dobrih nego iščašenih. Zahteve ovih drugih tretiramo kao mentalnu gimnastiku, trening za neurone. Kondicioni za živce. I pre svega kao vežbu da ne dozvoliš svakome da te izbaci iz ravnoteže.
Sistem mi se pokazao solidan.Klinci odlikaši, operisani od treme, idu rado na takmičenja, (tu im se najviše svidja što dobijaš neke slobodne dane kao nagradu ),protrčaše kroz osnovnu nekako lako i rasterećeno...
Čini mi se da je sve je to više škola života nego znanja.
(Znanje će već iskopati na netu )
bocvena bocvena 14:28 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Teretana sestro.

Zapisala. A je l' će i nas po kući da postrojava?

Kru, nije svako onemogućavanje dečije volje zlostavljanje i vojnički pristup. Škola, izmedju ostalog, služi i da vežbaš odgovornost, poštovanje pravila, saradnju sa drugima, empatiju, odlaganje svojih potreba, izvršavanje zadataka u kojima nema lične satisfakcije, uočavanje problema, iznalaženje rešenja...a to uopšte nije lako jer je u suprotnosti sa linijom manjeg otpora koja je jako udobna. Znam puno odraslih osoba koje to nikad nisu naučile. Neki su i lekari i prosvetni radnici:)

Kad pišeš pripremu za čas imaš uvek tri cilja: obrazovni, vaspitni i funkcionalni. Najbolji profesori uspešno to balansiraju, oni srednji zastanu samo na obrazovnim, oni što im ne bi ni ovce dala da čuvaju ni ne pišu pripreme.
Kako im stati na put sistemski? Teško, ali nije neizvodivo. Pritisak roditelja i javnosti je uvek dobrodošao. I nagrađivanje onih najboljih je odličan način da se stvori klima u kojoj loši nemaju šta da traže.
jessie.la jessie.la 14:37 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

bocvena

Ja se plašim kako će ovaj moj mršavi plavi pardon sin da preživi alfa mužjačko okruženje...fizički:) Mislim, znam da mora i to da nauči, ali da što manje završavamo kod lekara u tom procesu.

Uzdam se i u sekicu. Jača je od polovine dečaka iz sedmog razreda:)


Ma ne sekiraj se!
I moj mršavi plavi, do polaska u školu "jaoštovamjelepaćerka!" je davao povoda za tu vrstu zabrinutosti...a onda shvatiš da oni jednostavno privuku ostale pardone i pardonke, nadju se sa decom iste talasne dužine i mahom prodju bez kontakta sa pretendentima za alfa mužjake. Bar do momenta kad ovi alfa ukapiraju da devojčice tog uzrasta više vole pametne nego grube dečake, ali dotle će se i on raskrupnjati.
U medjuvremenu, govori tiho i vodi seku sa sobom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:50 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

par saveta kako da pomognem malom da postane pravi alfa




u tom dobu se ništa ne rešava pričom (ili te nabodu ili budeš naboden)
bitna je samo brzina ili veličina.

pa ako nije najkrupniji , bitno je da bude najbrži:)
bocvena bocvena 15:02 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Bah, mali je polu asmatičar, ima da ga stignu:)


Inače,kad je bio dan predstavljanja škole i učiteljica meni su se dopale neke dve mlade, ambiciozne, baš zvuče kao iz udžbenika o modernim tehnikama učenja. Ona treća nije progovarala, starija garda. A onda je sekica uzviknula: Nikako kod te dve, one se samo dernjaju na decu. Daj ga kod babe, on je za nju!
I sad čekamo da vidimo da l' smo kod babe.
blogovatelj blogovatelj 15:04 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

pa ako nije najkrupniji , bitno je da bude najbrži:)


A i ako nije najbrzi, moze da bude najbolji u gadjanju kamenom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:15 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

u postoji caka i za to !! (a nije kamen )

pustiti malog da ,ponekad, ide raspasan ili raščupan,i ručice u džepovima,obavezno ... *apsolutna prođa :)

Krugolina Borup Krugolina Borup 15:31 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

I sad čekamo da vidimo da l' smo kod babe.



Meni je psiholog na testiranju pred polazak u školu rekla da mi je dete takvo da može kod bilo koje učiteljice, uopšte nije problem, sa svakom će da se složi. Ja to uzela zdravo za gotovo, i pustila da vidim gde će da upadne. I upao kod babe koja je u čaršiji imala najbolju reputaciju.

Posle, kad se ispostavilo da je baba Gargamel, i kad smo išli kod direktora druge škole na razgovor, a radi prebacivanja, on pita moje dete: "Kakvu bi ti učiteljicu voleo?" A moj sin ni pet-ni-šest, nego: "Neku mladu!"

I super mu je učiteljicu direktor našao. Štrumpfeta prava! Oporavilo se dete za tri dana. T-R-I! I tu sam se pojela što sam ga osam meseci držala kod Gargamela, što ga nisam posle prvih mesec dana cimnula iz te nezdrave sredine.
bocvena bocvena 15:36 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Naša baba deluje dobroćudno i anestezirno i niko nam je nije preporučio, hahah! Sad si me zabrinula skroz.
Javljam za par meseci rezultate procene jedne 13-ogodišnjakinje na koju smo se oslonili.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:38 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Kru, nije svako onemogućavanje dečije volje zlostavljanje i vojnički pristup.


Naravno da nije.
Ali nije ni svaka roditeljska žalba neosnovana, a imamo sklonost da se sve žalbe trpaju u isti koš, označen etiketom "razmažena deca, razmaženi roditelji".

Kako smo promenili školu, pravo da ti kažem, ja se više potresam oko nekih stvari koje on u školi radi nego učiteljica. Štaviše, učiteljica me teši da je sve to normalno, da je prolazna faza, da ne treba da se uzbuđujem.

Da ti kažem ja nešto tebi: kad su učiteljice normalne, i roditelji su normalniji.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:40 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Javljam za par meseci rezultate procene jedne 13-ogodišnjakinje na koju smo se oslonili.


Pazi, živa nisam od radoznalosti da čujem kako će sve da ispadne!

Svako dete je drugačije, i svakom će više da legne ova ili ona. Mislim da je procena 13-togodišnjakinje uvek po difoltu bolja od procene čaršije. U slučaju da se one razlikuju.
bocvena bocvena 15:42 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Tako je!

Ako se ikad budemo videle uživo, podseti me da ti ispričam kako sam ispala najgluplja u društvu na roditeljskom sastanku. Mnogo je dugo za dopisivanje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:48 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Ako se ikad budemo videle uživo, podseti me da ti ispričam kako sam ispala najgluplja u društvu na roditeljskom sastanku. Mnogo je dugo za dopisivanje.


Jooooooooj! Ovo boli. Suviše sam radoznale prirode da mogu da podnesem da znam da ima nešto što bih volela da znam, a ne mogu odmah da saznam.

Da ti to ipak iskuckaš, a?

PLIIIIIIIIIIZ!
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 16:01 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Podsetiste me na scenu od pre tri-četiri godine.
Prvi septembar, prijem prvaka.
U sali milion roditelja, baba i deda, naravno prvaka i njihove braće i sestara.
Direktor održao kratak govor, neka priredbica, i onda izlaze tri učiteljice.
Jedna ne tako mlada, ali mladolika, sa dugom plavom kosom, veoma upečatljiva, i dve onako starije. Jedna od tih starijih, bože me oprosti, sva nekako neugledna i prilično namrštena.
I sad, svaka od njih proziva "svoje đake".
Plavuša isprozivala svoje i povede ih gore u učionicu.
Krene da proziiva ona neugledna. Kad zakuka jedan dečak iz petnih žila: "Neću kod ove babe, hoću i ja kod vile!"
Bilo je prilično neprijatno.
Nije me mrzelo pa sam se malo raspitivala, posle jedno mesec dana ubeđivanja, dečko je isterao svoje i prebačen je u razred kod Vile (Sad je cela škola tako zove)
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:14 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

"Neću kod ove babe, hoću i ja kod vile!"




"Out of the mouth of babes..."


PS: stoji mi otvoren tvoj blog, priđe dete, zablene se u ekran i - šta prvo pročita?
"Jedite govna!"
Iju! Šta je ovo, pita?

Kako je od svega mogućeg na ekranu prvo to snimio, to samo on zna...
bocvena bocvena 16:38 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Da se poklonim i počnem:)

Sve je počelo tako što su dečaci iz zabave krenuli da gaze rance po hodniku. I onda izlome šta je unutra. Ćerkin telefon je bio treći po redu i ja rešim da reagujem, sa idejom da svi dečaci, pošto se ne zna koji je tačno, plate popravku telefona - 3500,00 dinara (318 dinara po dečaku). Razredna odmah izrazi žaljenje i skepsu da će to naići na odobravanje roditelja, pa ako bih ja mogla na roditeljskom sama da iznesem predlog. Mogu, što ne mogu:) Ja naglasim da mi je bitnije da ona porazgovara sa decom o lošem ponašanju i da im ukaže da će ono biti sankcionisano ako se ponovi, pare nisu bitne. Na času odeljenjske nastave ona kaže - Eto, njena mama hoće da vam uzme pare, ti mala sigurno znaš ko je, pokaži ga! I sva deca u glas - Ja nisam, ja nisam, nećemo da damo pare!

Na roditeljskom sam dobila i dodatna pitanja - Zašto nosi telefon u rancu? Zato što sam potrošila godinu dana da ga ne nosi u džepu jer tu može da joj ispadne. Zašto detetu kupujem tako skup mobilni? Nismo ga kupili, nasledila je stari tatin službeni, a i šta vas briga. Bolje da kupim onaj za dinar, pa kad ga izgaze, nije šteta! Moje dete nije gazilo, ne pada mi na pamet da išta platim!
Ja sam pokušavala da objasnim da pare nisu važne, ali da nemam bolji predlog kako da toj pojavi stanemo na put jer je ovo već treći polomljeni telefon, osim da kaznu osete na svojoj koži, tj. džeparcu. Je l' ima neko neki bolji predlog?
Niko nema nikakav predlog, ni razredna ni roditelji, ali moj je jako glup.
I najbolje bi bilo da joj kupim onu štranjku da ga nosi oko vrata, onda kad oni gaze rance (to su dečija posla!), njen telefon je na sigurnom. A oni će da kažu svojoj deci da nije lepo da gaze po rancima. I razredna će da kaže, setila se.

Ja sam se zahvalila na pažnji, a oni su se skupljali u grupicama i ogovarali me ostatak roditeljskog, sve mi upućujući neke sažaljive poglede.

Sutra joj je sin onog što neće da plati držao predavanje o njenoj odgovornosti u nemilom slučaju, što nosi telefon u rancu, a i po zakonu ona ne sme da uključuje mobilni u školi i on ga nije gazio, pa neće ni da plati. A ne zna ko je gazio. A i ne bi ni rekao i da zna.

Vrhunac je bio kad se vratila od drugarice kad su pisale referat - njena mama joj poklonila onu štranjku oko vrata, da nosi mobilni.

Tako se na opštu sreću i radost završila afera mobilni, gde su žrtvi po ko zna koji put objasnili da je njena krivica što se našla u pogrešno vreme na pogrešnom mestu.

Sledećeg meseca je opet zgažen nečiji mobilni.

THE END




Krugolina Borup Krugolina Borup 17:17 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Razredna odmah izrazi žaljenje i skepsu da će to naići na odobravanje roditelja, pa ako bih ja mogla na roditeljskom sama da iznesem predlog.


Joooj, kako te navukla!

Na času odeljenjske nastave ona kaže - Eto, njena mama hoće da vam uzme pare, ti mala sigurno znaš ko je, pokaži ga! I sva deca u glas - Ja nisam, ja nisam, nećemo da damo pare!


Ovu metodu prepoznajem.

Draga moja, nisi ti ispala najgluplja u društvu na roditeljskom sastanku, nego ti je razredna namestila, i to jako vešto, da to tako ispadne. Imam ja i svoju teoriju zašto određeni prosvetni radnici takve stvari rade, a s obzirom da sam lično doživela sličnu, samo desetak puta goru situaciju, očigledno je da je to dosta proširena pojava, i skoro pa nekakva tipska metoda.

O nemogućnosti da se od drveća vidi šuma, da i ne pričamo. Niko tu nije razumeo šta je suština tvog zahteva. Niko tu nije ni pokušao da se udubi u problem. Roditelji su uočili i pročitali "mig" razredne, i kao sva poslušna deca, odradili što su znali da se od njih očekuje.

Zar ne misliš?
tasadebeli tasadebeli 17:20 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

bocvena
Na roditeljskom sam dobila i dodatna pitanja - Zašto nosi telefon...



Морам признати да ни мени то није баш јасно. Да ли смо сви ми овде окупљени нешто пропустили у животу зато што нисмо били у прилици да током наставе у сваком тренутку будемо у контакту са родитељима? У старијим разредима то више и нису родитељи него игрице, интернет, ћаскање са одсутним другарима и другарицама, трачарење, а онда као последица толиког "блејања" како клинци кажу и дописивања преко мобилног за време часова, дође и до увреда, туча,... Зар не постоји стварно та забрана коришћења мобилних у школи? Ко се тога придржава? И када ученику одузмеш мобилни зато што омета час, родитељи потпуно обрну ситуацију и често наставник испадне у целом случају кривац зато што "малтретира дете".

Чудно је то све са мобилнима... Мени изгледа помало болесно, извините на изразу.


Krugolina Borup Krugolina Borup 17:43 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Зар не постоји стварно та забрана коришћења мобилних у школи?



Ako dete ima mobilni u školi, ne znači automatski i da ga koristi. Otkud znaš, možda dete dugo putuje od škole do kuće, pa je zgodno da ima mobilni za nedajbože da se nešto desi, a ne da bi iz škole javljalo ovo ili ono.

That said, isto tako moram da kažem da dobar broj Markovih vršnjaka već godinu dana ima mobilne, a ja se tome opirem iz petnih žila, i opiraću se dokle god mogu, tj. sve dok budem jača od vršnjačkog pritiska. Pre svega zato što sam mrtva uverena da su totalno nezdravi, pa ondak sve ostalo.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 17:50 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

A bre tasodebeli koja zamena teza?

Zamisli da je u tasni bila npr.pernica, koja je polomljena zaboravi mobilni.



Postoje delovi Beograda na 10 kilometara od Terazija koji jos uvek nemaju telefone, da su roditeljima mobilni jedini vid komunikacije, jos ako su u suprotnim smenama, prica koju ti pricas gubi smisao. Ovde se prida o siledjiskom ponasanju pubetetlija i potrebe da se kazni na neki nacin, po mogucstvu i spreci. Koliko vidim nije spreceno!
bocvena bocvena 17:56 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Nije bilo pitanje zašto nosi mobilni, jer ga sva njihova deca nose, nego zašto ga nosi u rancu:)

U školi mobilni stoji na sajlentu, pola vremena ga i zaboravi tako,pa ne možemo da je dobijemo i šizimo. Svašta se događa po prevozu, pa i pedofili se zakače, a i planovi o povratku kući se stalno menjaju. Da nju pitaš, mobilni služi da se skida i sluša muzika u busu:)

Ovo za razrednu je možda i tačno, ne znam. Naša je jedna preplašena žena kojoj nisu davali razredno starešinstvo godinama unazad jer je djaci zlostavljaju. Mislim da je ona samo htela da se ništa od nje ne očekuje.
Jukie Jukie 19:03 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

tasadebeli

bocvenaNa roditeljskom sam dobila i dodatna pitanja - Zašto nosi telefon...Морам признати да ни мени то није баш јасно.

Stvar je i u tome što ga svi drugi imaju, pa se podrazumeva kada se nešto organizuje da ćete se preko mobilnog dogovoriti. Ja sam svojevremeno bio jedino dete bez fiksnog telefona i zapadao sam u razne nemoguće situacije (niko ti neće dolaziti kuc-kuc na vrata da se za nešto dogovorite).
Ne možeš u urbanoj sredini da funkcionišeš bez mobilnog, po ceo dan si negde u prevozu ili na ulici, a podrazumeva se da ćete odmah da se dogovorite za nešto, da neće neko da čeka da te zove u sedam uveče na fiksni kao u knjizi "Prva ljubav" Beverli Kliri pa da sediš i držiš ga u krilu sanjareći. Ja sad kad imam pišem fiksni telefon za kontakt (pošto uglavnom sedim kući) ali svi mi kažu ma samo daj broj mobilnog, više nikog ne zovemo na fiksni.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:17 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Ovo za razrednu je možda i tačno, ne znam. Naša je jedna preplašena žena kojoj nisu davali razredno starešinstvo godinama unazad jer je djaci zlostavljaju. Mislim da je ona samo htela da se ništa od nje ne očekuje.


Upravo.
U korenu njene reakcije i reakcije roditelja je ista stvar - gledanje sopstvenog dupeta. A u korenu gledanja sopstvenog dupeta je duboka nesigurnost.

Kada je osnovna pokretačka snaga sopstvenih dela jedna duboka unutrašnja nesigurnost, onda se uvek i u svakoj situaciji na prvo mesto uvek stavljaju sopstveni interesi, a ne opšte dobro.

Razredna ne oseća samopouzdanje koje je neophodno da u toj priči uradi ono što je definitivno pitanje opšteg dobra, a iz straha da bi onda na vrat navukla određeni broj roditelja s kojim bi morala da se preganja. Zato loptu prebacuje na tebe, a roditelji iz te situacije čitaju: da tako treba, razredna bi stala iza toga, a pošto nije, znači da to treba da odbijemo. Zašto? Zato što i oni nemaju potrebno samopouzdanje da stanu iza ideje opšteg dobra. A nemaju ni vremena ni živaca.

Zato ja tu prvenstveno odgovornost vidim na njoj. Ona je ta koja treba da usmerava i decu i roditelje ka onome što je opšte dobro, a ne lični interes.

Mada, kada shvatiš da sve potiče iz duboke unutrašnje nesigurnosti... bude ti žao. Ali džaba, pošto to ništa ne rešava, već samo produbljuje problem.
bocvena bocvena 19:55 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Ima logike u ovom tvom objašnjenju. Šta god da je, nije ni najveći problem što sam ga ja ispušila na roditeljskom nego poruka koju je primilo moje dete.

Mi smo se danima kliberile na taj račun, ali je ostao metalni ukus u ustima.
AlexDunja AlexDunja 20:40 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

Mi smo se danima kliberile na taj račun, ali je ostao metalni ukus u ustima.


ja vas razumem.

radila sam povremeno u osnovnoj, znaš, pričale smo,
od takvih stvari mene hvata nenormalna panika.

zamišljam kako se oseća dežurni nastavnik u holu
koji treba da obuzda stampedo tinejdžera koji gaze rance
i da im objasni da se to ne radi.

tasadebeli tasadebeli 20:53 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,


Krugolina Borup


dusanovaiivanovamama


bocvena


Jukie


Ма знам, није ми била намера да замењујем тезе... Ова моја дрдавост по том питању долази вероватно отуд што ми све чешће засмета када неки клиња или клинцеза од 11, 12, 13 година одмах по добијању оцене пита да ли може у тоалет, а прави разлог је, у ствари, да јави родитељима која је оцена у питању. Па неће свет пропасти ако маме и тате то сазнају поподне или предвече када се буду видели код куће. Или зову кућу да им бабе доносе у школу оно што су заборавили. Или, једноставно, да зивкају родитеље чак и за оно што морају да проживе у свом одрастању и у школи, а што би било боље за њих саме да проживе без учешћа родитеља не би ли се развијали нормално и постепено осамостаљивали спремајући се за живот у заједници. Мислим да то сокоћало (које као и свако сокоћало има своје добре и лоше стране) само одмаже у нашим заједничким напорима да од њих направимо нормалне одрасле личности. А са друге стране, разумем и родитеље који се смире када чују да им је дете добро и да је све у реду. Уф, тешко је ту рећи шта је боље!

О насиљу не могу ни да мислим сада. Ионако ме чека учешће у школском тиму за борбу против насиља, годинама се рвем са тим, шаљу ме на семинаре, обуке за борбу против малолетне делинквенције и наркоманије на којима се дружим са полицијским инспекторима и психолозима, па сам малкице презасићен том темом. Мислићу о томе када почне школска година...

П.С. - Држи се, Кру, одупири се што дуже, навијам за тебе јер и ја мислим да су мобилни пре свега лоши за здравље човека. Можда сам ја то сам увртео себи у главу, али убеђен сам да много боље спавам и имам здравији сан откако сам престао да држим мобилни на сточићу поред кревета.
mlekac mlekac 23:29 26.08.2012

Re: Ako budemo imali sreće,

AlexDunja
Mi smo se danima kliberile na taj račun, ali je ostao metalni ukus u ustima.


ja vas razumem.

radila sam povremeno u osnovnoj, znaš, pričale smo,
od takvih stvari mene hvata nenormalna panika.

zamišljam kako se oseća dežurni nastavnik u holu
koji treba da obuzda stampedo tinejdžera koji gaze rance
i da im objasni da se to ne radi.




Ja sam imala situaciju da sam, nekim povodom, dosla u bivsu nam (i jos uvek sadasnju) OS i dok sam cekala nastavnika, jedan gilipter iz Princezinog odeljenja pridje i sutne mi dete iz cista mira!

E, onda je ukapirao da to, sto je skoro dva metra visok ne predstavlja nikakav argument naspram mame kojoj je pukao film!

Prvo sam mu ocitala, pa sam ga odvukla do zbornice, prijavila razrednom i, generalno, napravila sam prilicnu frku, a Princeza mi je posle pricala da sam delovala tako zastrasujuce da je isoricarka (koja inace vazi za najstrozu nastavnicu u skoli), koja je, igrom slucaja, naisla u trenutku kad sam pocela sa tiradom, u sirokom luku zaobisla popriste i prosto se odsunjala u svoj kabinet - da slucajno ne bi morala da se umesa.
Jukie Jukie 20:16 25.08.2012

100

100
natasavb natasavb 20:22 25.08.2012

Da li si ti normalna?!

Imamo jos citavu sedmicu raspusta!
Pusti nas da uzivamo.

P.S. Nas ceka V razred. Necu o tome da razmisljam do 3. septembra.
bocvena bocvena 20:25 25.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

Ma ja da kupim sveske...i vidi šta ispade:)
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 20:27 25.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

natasavb
Imamo jos citavu sedmicu raspusta!
Pusti nas da uzivamo.

P.S. Nas ceka V razred. Necu o tome da razmisljam do 3. septembra.


Srećno!

Ne smem ni da pomislim šta nas čeka
bocvena bocvena 20:33 25.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

Ne sumnjam da kakve ste uporne ima da bude kao iz udžbenika o uspešnoj inkluziji.
Jukie Jukie 21:11 25.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

sneza.lazarevic

Ne smem ni da pomislim šta nas čeka

Ja sam spokojan jer sam video spisak tehnoloških viškova za biologiju u Beogradu, tako da ne moram da se plašim da će neko sa biroa da me pozove i da mi kaže da se odmah javim školi u Vraniću.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 21:15 25.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

Jukie
sneza.lazarevic

Ne smem ni da pomislim šta nas čeka

Ja sam spokojan jer sam video spisak tehnoloških viškova za biologiju u Beogradu, tako da ne moram da se plašim da će neko sa biroa da me pozove i da mi kaže da se odmah javim školi u Vraniću.



Jooj!
Uzgred, otkud toliko tehnoloških viškova nastavnika biologije? Pa nije se smanjivao fond časova?
bocvena bocvena 21:25 25.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

U stručnim školama obična biologija bogami jeste. Sad ih preimenuju u neku vrstu ekologije ili nauke o ishrani i sl.
Jukie Jukie 21:39 25.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

sneza.lazarevic

Uzgred, otkud toliko tehnoloških viškova nastavnika biologije? Pa nije se smanjivao fond časova?

Nema dece.
Iz škole odlaze četiri odeljenja osmaka a dolaze tri odeljenja petaka. 10 odsto radnog vremena manje.
Pa sledeće godine opet itd.
I za četiri godine nastavnik umesto 90 odsto ima 50 odsto norme.
Pa tako u petnaestak škola ove godine, možda u još nekoj sledeće.
Računali smo već ovde na blogu kako će opadati broj nastavnika.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:42 26.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

Da li si ti normalna?!
Imamo jos citavu sedmicu raspusta!


U prvom trenutku kad sam ugledala tekst pomislila sam da mi je ta nedelja proletela i da sad u ponedeljak počinje! Moji sinovi kreću u 4. osnovne i 1. gimnazije. Nemam niti jedan udžbenik a ni sveske, jer će nas o tome obavestiti nekad, valjda. A lenjire imam. I šestar. I gumice.
cassiopeia cassiopeia 06:46 26.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

bocvena
Ma ja da kupim sveske...i vidi šta ispade:)

Nisi fer. Tako sam bila opuštena dok nisam pročitala blog. Moja devojčica ostavila na frižideru mali spisak, par stavki, kad vidi u šta se to posle izrodi
bocvena bocvena 08:55 26.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

Ma mi smo u nekim silnim problemima, pa reko' da ovo sredim na vreme, da se ne guram posle sa ljudima po knjižarama. Nisam sigurna da sam dorasla zadatku:)
cassiopeia cassiopeia 09:02 26.08.2012

Re: Da li si ti normalna?!

Nisam sigurna da sam dorasla zadatku:)


Draga moja probleme ćeš rešiti, sigurna sam, i želim ti da ih rešiš sa što manje muke.
Ti si dorasla, veruj mi. A ko sumnja može samo da bude bolji :)
razmisljam razmisljam 22:15 25.08.2012

И ти си нашла да се жалиш

а лепо имаш све по списку.
Тек ћеш да видиш кад кренеш у средњу школу. Списак потрепштина ћеш да добијеш парцијално, од сваког наставника понаособ. Значи, недељу дана ћеш да прикупљаш податке. Кад се тај део опосли, лепо седнеш, па правиш комплетан списак. Сабереш све свеске по величини, коцкицама, квадратићима, линијама, тврдоћи корица... Седнеш, па изгуглаш све књижаре које нуде уџбенике. Препишеш адресе, телефоне... Негде успут укапираш да пола њих више не постоји, односно, да су подаци застарели и да ти ни мало не помажу. Онда зовеш телефоном, да не шеташ џаба, па ту имаш разних занимљивих дијалога. Е, онда крене трка за књигама, од којих неке можеш да купиш само овде, неке само онде, а неких, богами, још увек нема, али ће зато предавач баш из тог предмета да инсистира на њима и да детету удара минусе што их није набавило ( три минуса из немања једнако кец из предмета, па ти види ).
А мученика који су кренули у потрагу од књижаре до књижаре онолико. И сви, гле чуда, кратгог фитиља, нервозни, узрујани, избечени...
Па верзирани трговци, који те, пошто им изрецитујеш име књиге и аутора/е, питају, да ли је дотична са плавим или црвеним корицама... Мислим, како не знам тај детаљ?
Је л' да ти још причам?
Него, уживај ти мени лепо док добијаш спискове, то је све што могу да ти препоручим.
bocvena bocvena 08:57 26.08.2012

Re: И ти си нашла да се жалиш

Sejvujem ovaj komentar i čuvam za budućnost. I sve se nadam kako ću to da uvalim samoj deci da rade, kao što sam i ja sama radila.
Znam, optimista sam.
mlekac mlekac 10:21 26.08.2012

Re: И ти си нашла да се жалиш

bocvena
Sejvujem ovaj komentar i čuvam za budućnost. I sve se nadam kako ću to da uvalim samoj deci da rade, kao što sam i ja sama radila.
Znam, optimista sam.

Jesi.

Ne znas ti kako se juri Biologija za VI sa papagajem na koricama! (To dobijes kad moja cera ne zapise ni autora ni izdavaca, nego, kao svako dete naklonjeno umetnosti, pamti samo korice)

E, kad konacno padnes na nos trazeci, ispostavi se da je na slici <<<< LINK
bocvena bocvena 11:38 26.08.2012

Re: И ти си нашла да се жалиш

Ma pričam o srednjoškolcima. Ja sam se sama upisala u školu. Skupila papire, odnela. Ćale je radio prepodne, neće valjda da izlazi s posla zbog toga. I nisam bila izuzetak.

Kako je moguće da 20 godina kasnije nijedan srednjoškolac ne ume sam da se upiše u školu nego im mame popunjavaju i prijave (jer oni ne umeju)? Ili da nabave knjige? Pa valjda je njima lakše da špartaju gradom i čekaju po knjižarama.

Jbt, jadna ova moja deca, izgleda imam prevelika očekivanja od njih.

razmisljam razmisljam 14:10 26.08.2012

Re: И ти си нашла да се жалиш

bocvena
Ma pričam o srednjoškolcima. Ja sam se sama upisala u školu. Skupila papire, odnela. Ćale je radio prepodne, neće valjda da izlazi s posla zbog toga. I nisam bila izuzetak.

Kako je moguće da 20 godina kasnije nijedan srednjoškolac ne ume sam da se upiše u školu nego im mame popunjavaju i prijave (jer oni ne umeju)? Ili da nabave knjige? Pa valjda je njima lakše da špartaju gradom i čekaju po knjižarama.

Jbt, jadna ova moja deca, izgleda imam prevelika očekivanja od njih.


Немој тако. Јесмо ли рекли да генерализације нису нешто што би олако требало користити?

( Надам се да не треба да ти кажем како се шалим са тобом. Примети да намигујем. )

Моји средњошколци су се сами уписивали у школе. Наравно, било им је показано где се школе налазе и како доћи до њих, а онда су и пријемне и уписе одрађивали сами.

Мало Дете отишло да се упише у пратњи другарице. Дочек од стране уписивача ( професорица ли је, секретарица ли је ) је био отприлике:
Сама си дошла? ( Неверица. ) Е, баш такви нам требају у овој школи, самостални. А не они које маме воде за ручицу. ( Искрено одушевљење. )
Наравно, и пријаву попунила сама. При томе ме само једном звала на мобилни, да провери податак за који баш није била сигурна, а остало одрадила к'о права.

Мислим, није да се хвалим.

А куповина књига?
Ееее, ту смо сви учествовали, према могућностима и способностима.
Трчао је около кад ко стигне и колико стигне.
Мало Дете је била мало престрашена у старту од упуштања у такву авантуру, јер је слабо познавала територију с оне стране Саве, али се врло брзо осмелила и кренула у лов на уџбенике у друштву нових другарица, тако да су заједно освајале Београд.
Не сумњам да ће ове године већину набавки одрадити сама.

Дакле, твоја очекивања никако нису превелика.
Не секирај се превише унапред.
Некако, све то дође на своје кад му дође време.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana