Budućnost| Gradjanske inicijative| Politika

U čemu se Basara i ja ne slažemo?

Nebojsa Krstic RSS / 21.03.2013. u 09:53

Ne razumemo se fakat. Prebacim Basari da je pogrešno razumeo „Utisak nedelje“, on mi odgovori da ja nisam razumeo njega. U redu, u jednom se očito slažemo: ne razumemo se.

To je dobro znati za početak. I naslanja se na ono što sam pokušao da kažem u diskusiji, ne razumemo jedni druge, mnogo smo uobraženi, mnogo smo se uzvisili, mnogo smo gordi, mnogo smo puni sebe, mnogo nam u glavi jako trešti stranačka pleh muzika... pa iz toga sledi: mnogo se ne poznajemo, mnogo se mrzimo, mnogo jedni drugima želimo zlo, pa ćemo ovako, bojim se, mnogo brzo svi skupa i da propadnemo.

Mi, brate Basara, od sve te agresije i ne znamo više u čemu se tačno ne slažemo.

Zato sam predložio da besmislenu buku ugasimo. Ili barem utišamo. Pa onda da pokušamo da poređamo sve ono u čemu se ne slažemo.

Tokom ređanja, naišli bi na barem dve tačke oko kojih se, da vidiš, i slažemo.

Jedna je održivo i mirno rešenje kosovskog problema. Druga, članstvo Srbije u EU.

Ovde čujem Basaru koji kaže: „Ako misliš da se taj posao može završiti ugodnim razgovorima sa takozvanim političkim protivnicima, moram te razuveriti: neće moći!“

Čujem i sebe kako mu odgovaram: „Ne može da neće, dragi Bas, i mora da može jer ne može nikako drugačije! Ne može se taj posao završiti tako što će jedna strana da uništi drugu. Ne može da bude dobar Partizan ako nema dobru Zvezdu. Ne može Srbija ako vlast nema jaku opoziciju. To, jednostavno, nema da može.“

A ako bi samo na trenutak prestali da jedni druge vređamo i omalovažavamo, možda bi shvatili i kako to može.

Može ako se oslobodimo svojih stranačkih predrasuda, a to znači da moja strana treba da prestane da misli da smo mi ovamo svi lepi, pametni i urbani, a oni ružni, prljavi, zli i s masnim bradama.

Njihova strana treba da prestane da misli da su oni samo novi, pošteni i vredni... a mi svi lopovi, izdajnici i hulje... itd, itd.

Moramo da pokušamo da u komunikaciju vratimo elementarnu pristojnost i trezvenost. Moramo da se dogovorimo da se slažemo oko onog oko čega se slažemo, a možemo da se ne slažemo oko svega ostalog, ali ne moramo da se zbog toga istrebljujemo.

Kaže mi Basara na kraju svog obraćanja: „Ti, vidim, i dalje smatraš da je DS iznad svega toga i da je ‘motor promena’. Odmah da ti kažem: jeste Crven Ban. A moglo je biti sasvim drugačije.“

Ne smatram, ali da je samo to problem, problema ne bi bilo. Nevolja je mnogo veća. Imamo jednu nekoherentnu vlast u kojoj dva isturena čoveka vode politiku koja prema istraživanjima uživa široku podršku javnosti, ali imamo i stranke te iste vlasti koje po dubini uopšte ne razumeju ideje za koje se zalažu njihovi lideri. Samo one za to trenutno ne mare jer im se ukazala prilika da njihovi ljudi postanu kalifi umesto kalifa, pa su time zabavljeni i biće još neko vreme.

I imamo onaj demokratski, veći deo opozicije kojoj su dvojica lidera vlasti eksproprisala politiku, i koja u vezi s tim ne zna kako da se postavi, i trenutno, tako zbunjena, tumara tražeći sebe i svoje mesto pod suncem.

I imamo građane koji žele da im se nešto, napokon, lepo desi.

Naravno, imaš i tog Crvenog Bana, koji nam kao Damaklov mač visi nad glavama i kog ćemo svi zajedno sigurno dobiti ako se pod hitno ne uzmemo u pamet.

 



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 16:44 22.03.2013

Re: ............

Nebojsa Krstic
U Srbiji se birači više ne opredeljuju za različite politike, jer ih i nema, već za različite stranke, klasično strančarenje, i otud možda potreba za međustranačkim ratovima.

A za šta se opredeljuju?

Za nova, sveža lica i njihovo poštenje i principijelnost?

Ne bi se reklo da nova lica, ili principi i poštenje, prave razliku između jednih i drugih, pa teško da to mogu biti kriterijumi za opredeljivanje.

Najverovatnije da se kriterijum za opredljivanje ili iz domena iracionalne, navijačke strasti (neko navija za DS neko za SNS, Zvezda-Partizan) a nekima je verovatno kriterijum procena na kojoj strani su mu veće šanse da i sam nešto ućari.




ukoliko ne dodje do preokreta u navikama nasusnim politicara, koji ce biti primer takve promene, ukoliko ne dodje do stvaranja drzave,svaki civilizirani dialog, koliko bio pozitivan je, poput same drzave, samo fina ikebana.

Bilo bi lepo kad bi do te promene došlo ali što bi stranke menjale sisetm koji im najviše odgovara?
Nemaju razloga za to, osim da se pojavi neki superpošten i super plemenit političar koji će sve to promeniti.
Bilo bi lepo i kad bi koza sačuvala kupus, možda se nekada pojavi neka super fina i super poštena koza, ali besmisleno je ostavljati kupus kozi na čuvanje u nadi da će se takva pojaviti.

Bolje je promeniti sistem koji će strankama oduzeti moć da ama baš sve podređuju sebi, a to se makar delimično postiže večinskim izbornim sistemom.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:04 22.03.2013

Re: ............

a kamoli zasto te svi ostali pitaju sto ti je to trebalo i iz bloga u blog se iscudjavas.

Jest, prostak me uvek natera da se začudim..
not2old2rock not2old2rock 20:31 22.03.2013

Re: ............

Nebojsa Krstic

Jest, prostak me uvek natera da se začudim..


Nebojsa, nikako da se zakacis za sustinu ? Ne znam zasto, ali imao sam lepo misljenje o tebi, ali tebe je sujeta toliko uhvatila pod svoje, te ti ne trazis ideju, ni resenje, nego ono na sta ljudi na vlasti ili bliski vlasti lako naviknu, titranje, pa bez toga, sto seljaci rekli "ne znas di bijes".
Btw, ja nisam vredjao, pa sam ocekivao uljudniji odgovor.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:01 22.03.2013

Re: ............

Nebojsa, nikako da se zakacis za sustinu ? Ne znam zasto, ali imao sam lepo misljenje o tebi,

To što ti misliš o meni, najmanje mi je zanimljivo. Ako već ima suštinu koju hoćeš da saopštiš, probaj to bez neumesnih ukrasa.
freehand freehand 21:44 22.03.2013

Re: ............

ps- i da ti kazem free, nisam raspolozena za tebe na ovo vreme, moraces s nekim drugim te tvoje folove & munje, reagovala sam samo jer sam osetljiva na Djindjica, kada se ovako do izbezumljenja koristi veoma neadekvatno

Pa znaš kako, Angie, upravo sam na primeru pokušao da ti pokažem gde su folovi i ko se folira. Ako je već o istrebljenju reč. I još više o Đinđiću
(da ne kažem Zoranu).


not2old2rock not2old2rock 23:44 22.03.2013

Re: ............

Nebojsa Krstic
Nebojsa, nikako da se zakacis za sustinu ? Ne znam zasto, ali imao sam lepo misljenje o tebi,

To što ti misliš o meni, najmanje mi je zanimljivo. Ako već ima suštinu koju hoćeš da saopštiš, probaj to bez neumesnih ukrasa.


Bilo je ovde mnogo eksplicitnijih "saopstavanja sustine" na tvoj racun i ista su bezmalo dobila ovacije na otvorenoj sceni, a ja, zato sto ti dobronamerno crtam gde gresis i to od prvog bloga na ovu temu, da bi ti izbegao daljnja ponizavanja, ispadam prostak ?

Sujeta je moj Nebojsa k'o dijabetes, smanjuje moc rasudjivanja. Da ces posle Utiska nedelje biti popljuvan bilo je vidjeno, Vucic te nije ni pogledao, naravno, ko bi na njegovom mestu, pa si u pricu uvukao ili pokusao da uvuces do prekjuce demohriscanina i srbendu x2, a sad ikonu drugosrbijanaca, koji ti je rekao to sto ti je rekao, ali ni to ti nije bilo dovoljno, pa umesto da konacno odustanes, nastavio si polemiku sa Basarom, samo sad bez Basare, sto vec podseca na one serije od kojih me zaboli glava cim ih vidim i onda su se desila eksplicitna, da ne mogu eksplicitnija saopstavanja sustine na tvoj racun biti...

P.S. Upravo procitah ovo Vidojkovicevo, pa da ne zaboravim, crvenobanujem ja politiku koju ste vodili kad nagradjivani pisac, sa fondom reci 30, preko hrvatskog pridrzdanabijem sajta "otkriva" ko nam je ubio predsednika Vlade, a tebi i predsednika stranke.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:50 22.03.2013

Re: ............

sto vec podseca na one serije od kojih me zaboli glava cim ih vidim

Nije ovaj blog obavezna lektira. Kome se ne dopada široko mu polje.
dali76 dali76 01:43 23.03.2013

Re: ............

Ja mislim Srdjane da gresis kad kazes da ljudi ne prihvataju vrstu argumentacije koja skida odgovornost sa elite.
Evo konkretan primer.
U pomenutom famoznom utisku, dotaklo se I afere mleka I sta Vucic kaze. Dobro ima tu nase odgovornosti, pricacemo na nasem odboru, smenili smo tri direektora, ali, (uvek to ali),ovi sto nas optuzuju pa mi ,kakvi smo da smo ,mnogo smo bolji od njih.
Ako javnost prihvatta taj famozni argument koji na svaki pomen odgovornosti onih na vlasti, skrece temu,a vidite ove pre nas,a to su tek mangupi, nemo oni da nam govore ista , nece biti negativnih posledica po rejting Vucica.
Naravno ovo nije jedini primer gde Vucic koristi ovakav “ali” nacin da sa sebe skida ono sto mu sad pripada,a to je odgovornost,sto vise skine sa sebe.
Sa druge strane, da javnost ima stav:slusajte g. Vucicu. Mi znamo kakvi su oni bili,ali sad ste vi na njihovom mestu I neozbiljno je na taj nacin micati vlastitu odgovornost sa sebe , Vucic bi to osetio po rejtingu.
Ja koliko znam Vucicev rejting je ,ili isti, ili se povecava.
Da je Vucic sustinski drugaciji od onih pre njega, pa on bi prvi rekao:
Da g. Krsticu,neveezano sta ja mislim o vasoj partiji,vi ste u pravu, minister Knezevic jeste odgovoran, u pravu ste on mora da ode.
To bi bila ta sustinska promena navika srpskih politicara, taj prekid zacaranog kruga koji nam vecito vlast sugerise,a mi prihvatamo,a sta su radili drugi?
I nema tu dialoga izmedju Vucica i Krstica ,na vlastima je primarna odgovornost da to jednom prekine.
To je bilo nekad na Tadicu,sad je na Vucicu.
Ja svhatam da Vucic, predpostavimo da iskreno zeli da to menja, imace mnogo mnogo protivnika, kao sto ih je imao I Tadic, pre svega u vlastitj partiji,ali ja ne vidim tu zelju .
Ja mislim da je DS sama sebi presudila postavljajuci Djilasa na celo partije, ali to je nazalost posledica onoga u sta se ta partija pretvorila,I onoga sto je Tadic, il kasno svhatio, il zaista nije imao snage da se sa tim izbori.
Meni je drago sto Tadic sad govori o nasoj politickoj kulturi, o momcima koji su u partiju dolazili trazeci mobilni, vozaca,ali mi je zao to sto sad to govori.
Sad je bojim se kasno.
Medjutim, DS nije vise na vlasti I sad je primarna odgovornost na onima koji su na vlasti da pocnu promene od sebe.


milivoje_bg milivoje_bg 21:07 21.03.2013

Хм !

Друштво у коме су Крстић и Басара 'интелигенција' о чијим се ставовима води 'широка друштвена расправа' су у претпочетном развојном стадијуму.
pedja1008 pedja1008 21:54 21.03.2013

Re: Хм !

Drustvo u kome su Seseljevi brabonjci na glavnim drzavnim polozajima je drustvo koje je prakticno mrtvo...
Filip2412 Filip2412 14:35 22.03.2013

Re: Хм !

Друштво у коме су Крстић и Басара 'интелигенција'
U Srbiji je inteligencija Palma i Toma Diploma.
savamala savamala 22:47 23.03.2013

Re: ...

odlican tekst na temu kosovskog pitanja..


Изузетан чланак, као да су га писали у време паузе за ручак у америчкој амбасади.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:40 24.03.2013

Re: ...

Изузетан чланак, као да су га писали у време паузе за ручак у америчкој амбасади.

Ti misliš da su jedino u toj ambasadi pismeni?
savamala savamala 08:29 24.03.2013

Re: ...

Ti misliš da su jedino u toj ambasadi pismeni?



Не, наравно да нису једина али мораш признати да изузетно пазе на правопис, стил, синтаксу.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:05 24.03.2013

Re: ...

Не, наравно да нису једина али мораш признати да изузетно пазе на правопис, стил, синтаксу.

U pravu si, kod ovih drugih je sve malo zbrda-zdola.
zack2jack zack2jack 11:11 24.03.2013

Re: ...

savamala
Изузетан чланак, као да су га писали у време паузе за ручак у америчкој амбасади.


..ponovo se repetira starim parolama(strani placenici, izdajnici) i simbolima kao sto je ambasada SAD, da bi se manipulisalo emocijama ponizenosti i nepravde koje su duboko ukorenjene u srpskom drustvu. Samo to danas ne cini SPS propaganda 90. vec "Onaj koji uvek sme da vas pogleda u oci". I meni je to kao pojava, priznajem vrlo zanimljivo.

Propagira se "velika srpska nepravda" kao i besmisao modernog svetskog poretka(EU je navodno propala, SAD preti raspad kao nekada rimskom carstvu), i tako otvara prostor za konstrukciju alternative koja ce Srbima "konacno otvoriti oci" prema istoku, Rusiji, Kini, ili Marsu?!

A clanak glasno govori nesto sasvim drugo: da se u Srbiji danas SLOBODNO MISLI! Takodje veoma zanimljivo, MISLI SE JAVNO.
savamala savamala 11:22 24.03.2013

Re: ...

.ponovo se repetira starim parolama(strani placenici, izdajnici) i simbolima kao sto je ambasada SAD, da bi se manipulisalo emocijama ponizenosti i nepravde koje su duboko ukorenjene u srpskom drustvu. Samo to danas ne cini SPS propaganda 90. vec "Onaj koji uvek sme da vas pogleda u oci". I meni je to kao pojava, priznajem vrlo zanimljivo.


Ти тврдиш да је у питању пропаганда. Ја сам читао депеше које је објавио викиликс (а, које можеш и ти да прочиташ, доступно је) и закључујем да није у питању некадашња СПС пропаганда.

A clanak glasno govori nesto sasvim drugo: da se u Srbiji danas SLOBODNO MISLI! Takodje veoma zanimljivo, MISLI SE JAVNO.


А, када је почело то ”данас”?

Иначе, чланак је најобичније ђубре каквог ових дана имамо на тоне по медијима. Што, наравно, није случајност или изненадна навала инспирације код аутора који сматрају да је једино потребно да се одрекнемо Косова па ћемо да полетимо у небо од среће и благостања.
zack2jack zack2jack 13:36 24.03.2013

Re: ...

savamala
Ти тврдиш да је у питању пропаганда. Ја сам читао депеше које је објавио викиликс (а, које можеш и ти да прочиташ, доступно је) и закључујем да није у питању некадашња СПС пропаганда.

А, када је почело то ”данас”?

Иначе, чланак је најобичније ђубре каквог ових дана имамо на тоне по медијима. Што, наравно, није случајност или изненадна навала инспирације код аутора који сматрају да је једино потребно да се одрекнемо Косова па ћемо да полетимо у небо од среће и благостања.


Jel pise na Wikiliksu ko je organizovao paljenje ambasada?

Danas, u kontekstu nove politike prema Kosovu, pocelo je, manje/vise, kada su pokrenuti dirketni pregovori BG/PR na najvisem nivou, formalno je pocelo sa pocetkom pregovora.

Clanak se bavi nacinom na koji je percipiran "Kosovski problem" do sada.. Ne sugerise nikakvu nebesku Srbiju naprotiv, to pripada ikonografiji alterntive.
savamala savamala 13:50 24.03.2013

Re: ...

Danas, u kontekstu nove politike prema Kosovu, pocelo je, manje/vise, kada su pokrenuti dirketni pregovori BG/PR na najvisem nivou, formalno je pocelo sa pocetkom pregovora.


Да ли заиста хоћеш да кажеш да до почетка разговора, између Дачића и главосече из Приштине, у Србији није постојала слобода мисли и слобода говора?!
zack2jack zack2jack 14:07 24.03.2013

Re: ...

savamala
.Да ли заиста хоћеш да кажеш да до почетка разговора, између Дачића и главосече из Приштине, у Србији није постојала слобода мисли и слобода говора?!


Postojala je sloboda govora i sloboda misli u onoj meri u kojoj to postoji i danas, ali je "Kosovsko pitanje" tretirano u rukavicama. Politicari su se medjusobno uslovljavali repetiranjem upravo ovih parola koje ti koristis, a javno mnjenje je kreirano diskursom Kosovskog mita i "velike srpske nepravde", tako je odrzavan status zamrznutog stanja(da bi za 2000 godina kad se steknu uslovi srpski Jerusalem ponovo vratio Srbima) koje je prakticno odgovaralo svima. Dakle ocigledna politicka propaganda, manipulacija i nespremnost da se pred gradjane izadje sa cinjenicama i otvoreno bavi problemom koji je svakoga dana sve tezi. Sustinski albanci njih 2 miliona i drzava koju su napravili na Kosovu tretirani su kao da ne postoje.

Onda su nas naterali da ih vidimo, i naravno naterace nas do kraja. Nemoj da sumnjas uopste u to.

savamala savamala 14:14 24.03.2013

Re: ...

a javno mnjenje je kreirano diskursom Kosovskog mita i "velike srpske nepravde", tako je odrzavan status zamrznutog stanja


Молим те, наведи ми неку државу која је 15% своје територије сматрала митом?

Замисли да не постоји Косовски мит, како би онда правдао предају толике територије?

Да ли ће неко нас да натера или неће, то само зависи од нас, не од њих. Тебе су већ натерали, а да се поштено нису ни потрудили. Као и овог назови филозофа Милутиновића.
zack2jack zack2jack 14:43 24.03.2013

Re: ...

Молим те, наведи ми неку државу која је 15% своје територије сматрала митом?


kosovski mit je zasnovan na dvema izuzetno jakim idejama: prva je ideja zrtve(stradanje naroda), a druga je ideja velicine(carevina) i politickog uticaja. Mit komunicira u narodu na razlicite nacine tokom vekova i u razicitim kontekstima, sustinski prema potrebi. To je normalno, svaki narod ima svoje mitove.

Ideja da su Srbi danas zrtve("Velika srpska nepravda" aktivirana krajem 80ih traje i danas), kao i ideja da su uticajan narod i faktor u geopolitickom smilu, sustinski su netacne i uzasno manipulisane. A rezultat takve manipuacije je nazalost nasa jadna i bezizlazna svakodnevnica...
savamala savamala 16:13 24.03.2013

Re: ...

Молим те, наведи ми неку државу која је 15% своје територије сматрала митом?


kosovski mit je zasnovan na dvema izuzetno jakim idejama: prva je ideja zrtve(stradanje naroda), a druga je ideja velicine(carevina) i politickog uticaja. Mit komunicira u narodu na razlicite nacine tokom vekova i u razicitim kontekstima, sustinski prema potrebi. To je normalno, svaki narod ima svoje mitove.


Ја сам те питао једно, а ти почео да распредаш причу о митовима. Одговори на оно о 15% територије.

Ideja da su Srbi danas zrtve("Velika srpska nepravda" aktivirana krajem 80ih traje i danas), kao i ideja da su uticajan narod i faktor u geopolitickom smilu, sustinski su netacne i uzasno manipulisane


Шта је нетачно у идеји да смо жртве неправде?

Да ли су Јевреји били жртве велике неправде? Да ли је њихова прича о тој жртви, заправо, манипулација?
zack2jack zack2jack 19:16 24.03.2013

Re: ...

Одговори на оно о 15% територије.

Шта је нетачно у идеји да смо жртве неправде?


Zamenjujes teze no svejedno, tih 15% su nasi onoliko koliko mi danas upravljamo i imamo kontrolu nad tom teritorijom, a to 0%.

Biti zrtva neke nepravde ne iskljucuje odgovornost, to je poenta: ne mozes da se zalis sto si dobio batine kada si provocirao jaceg od sebe. To se jednostavno tako ne radi, ali to je druga prica.

Kao sto sam rekao na pocetku, veoma je zanimljivo da danas DSS svojim delovanjem i stavovima opravdava politiku Milosevica i SPSa 90. godina..
savamala savamala 20:18 24.03.2013

Re: ...

Zamenjujes teze no svejedno, tih 15% su nasi onoliko koliko mi danas upravljamo i imamo kontrolu nad tom teritorijom, a to 0%.


Како замењујем тезе? Објасни.
Ако немамо контролу да ли то значи да ти беспоговорно прихватеаш аргументе силе и безакоња?
Biti zrtva neke nepravde ne iskljucuje odgovornost, to je poenta: ne mozes da se zalis sto si dobio batine kada si provocirao jaceg od sebe.


Наведи чиме смо то провоцирали јачег од себе.

Kao sto sam rekao na pocetku, veoma je zanimljivo da danas DSS svojim delovanjem i stavovima opravdava politiku Milosevica i SPSa 90. godina..


Којим то деловањем ДСС оправдава политику МИлошевића?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana