Gost autor

Život u narativu

Nebojsa Krstic RSS / 03.10.2019. u 17:27

(Ovo je kompletan tekst prof. Vladimira Vuletića iz današnje Politike. Tekst u štampanom izdanju je kraći za 1300 karaktera, zbog prostora. A meni se čini da je dovoljno intrigantan da treba da ga pročitate celog. NK)

            Svako povremeno, a poneko i stalno, ostane zaglavljen u nekom vremenu i nekoj priči u kojoj živi i iz koje posmatra svet oko sebe. Ta priča može biti univerzalna ili bar težiti da to postane, a može biti i posve lična ili razumljiva samo uskom krugu posvećenika. Ljudi zaglavljeni u prošlim vremenima mogu izgledati simpatično kao ostareli hipici, a ponekad mogu biti tragikomični, pa čak i opasni kao Ilija Čvorović. Život i literatura puni su verskih fanatika, “ludih“ naučnika, ideoloških vernika, ostrašćenih i razočaranih ljubavnika, pasioniranih pecaroša, biciklista i golubara. Svima im je, međutim, zajedničko da je posvećenost narativu u kome su zaglavljeni i koji određuje njihov svetonazor jača od zdravorazumskog odnosa prema svetu i životu koji ih okuružuje.

            Granica izmedju zdravorazumskog i doktirnarnog pogleda na svet nije uvek jasna. Različiti diskursi pokušavaju da se nametnu zdravorazumskim činjenicama i mnogi u tome uspevaju. Dešava se da ljudi provedu život u priči koju su prihvatili i za njih ona predstavlja samorazumljivu stvarnost. Kao sto je poznato, Bog pomaže onima koji veruju u njega. Mnogobrojni su primeri uspešnih narativa. Religijski narativi i nakon hiljada godina nadahnjuju i upravljaju postupcima miliona. Ideološki narativi, takođe, imaju snagu da stvaraju uverenja koja često prkose zdravom razumu. Naučni diskurs je postao neupitan u meri da se naučni iskazi prihvataju i kada ljudi ne znaju šta oni znače.

            Za prihvaćenost neke priče nije bitno da li je isitnita. Naprotiv, najuspešniji narativni su zasnovani na predrasudama i teško dokazivim iskazima. Neretko je za priču važno da je nepotpuna kako bi je sledbenici nadopunjavali prema sopstvenom iskustvu i dublje se poistovetili sa, u osnovi, “šupljom” pričom. Uspešni narativi, pored toga, imaju svoje proroke i svoje mučenike. Narativi su plod imaginacije i rada proroka, a oni koji slepo veruju prorocima obično postanu mučenici koji služe kao svetionici novim naraštajima sledbenika koji u narativu nalaze utočište.

            Posebno su zanimljivi nacionalistički naratavi jer su bitno obeleležili decenije za nama, ali i vreme u kome živimo. Narativ o domovinskom ratu bitno određuje hrvatski nacionalizam danas. Narativ žrtve je u korenu bosanskog nacionalizma. Oba ova nacionalizma, osim toga, neguju naratv o Srbima agresorima i oba se snažno podstiču iz državnog aparata. Srbija trenutno nema svoj nacionalistički narativ. Kosovski mit je bio u korenu srpskog nacionalizma pre sto godina. Raspolućen između jugoslovenskog i velikosrpskog diskursa nacionalizam kao državni narativ u Srbiji je poražen krajem prošlog veka.

            Zapravo u srpskom društvu danas ne postoji ni jedan veliki narativ. Socijalistički ideološki diskurs je temeljno proskribovan. Liberalni, mada uticajan u intelektualnim krugovima, nikada nije imao stukturnu osnovu na kojoj bi ojačao i postao samorazumljiv, a konzervativni nema proroke i ozbiljne protagoniste. Porazi u ratovima devedesetih bacili su senku na svaki vid nacionalne naracije. Čak je i patriotizam sumnjiv, a izražavanje ljubavi prema Srbiji neretko se doživljava kao izraz povampirenja velikosrpske ideologije. Pokušaji rojalista, ekstremnih desničara, neoliberala, evroentuzijasta, rusofila, pomenimo samo najuticajnije, da nametnu svoj narativ, takođe, su ostali bez većeg uspeha.

            Interesantno je da, uprkos značajnoj medijskoj podršci, aktuelni režim nije stvorio ni jednu veliku priču koja bi ga činila prepoznatljivim. Umesto toga, njega karakteriše pragmatična usmerenost ka nizu pokretnih ciljeva. Kompromisno rešenje kosovskog pitanja; ekonomski razvoj baziran na stranim investicijama i infrastrukturnim projektima; priključenje Srbije EU; regionalna stabilnost zasnovana na ravnopravnosti srpskog naroda i još mnoštvo specifičnijih zadataka, jesu značajne teme i pragmatični ciljevi, ali nisu priče koje imaju snagu da pokreću masu.

            Zapravo jedini narativ koji u Srbiji danas ima svoje aktivne proroke je priča o diktaturi. Njegovi protagonisti su zaglavljeni u devedesetim godinama prošlog veka. Ne postoji racionalan razlog niti kritički argument koji bi doveo u pitanje uverenje onih koji su prihvatili taj narativ. Kao i svaki i ovaj narativ je isključiv. Dijalog koji dovodi u pitanje postulate tog narativa je neprihvatljiv za njegove protagoniste. Ukazivanje na činjenice koje svedoče suprotno, doživljava se kao relativizacija narativa i strogo se anatemiše. Lajtmotiv tog narativa nije nov - ko drukčije kaže taj kleveće i laže i našu će osetit pest.

            Oni koji žive u narativu diktature u svemu vide dokaz svoje vizije. Ono što, recimo, zdravom razumu izgleda kao žalosni primeri bahatog ponašanja pojedinaca na vlasti iz perspektive narativa o diktaturi je izraz sistematskog terora. Incidenti koji nailaze čak i na osudu najviših predstavnika vlasti navode se kao krucijalni dokazi postojanja diktature. Posledice procesa dugog trajanja i globalnih kretanja kao što su migracije iz ekonomski nerazvijenih ka razvijenijim područjima Evrope i sveta predstavljaju se maltene kao traganje za političkim azilom i beg iza gvozdene zavese. Svaka, posebno glasno izgovorena, glupost ako podržava narativ slavi se kao intelektuali domet i izraz moralne vrline, a čak i racionalan argument ako nije u saglasju sa postulatima narativa izaziva moralno zgražavanje i osudu. 

            Za proroke narativa o diktaturi svet života predstavlja kužno mesto i svaki kontakt sa njim  dovodi u pitanje moralnu čistotu. Dodir sa ljudima i stvarima koji nisu u saglasju sa narativom predstavlja tabu. Bojkot parlamenta i izbora manje ima veze sa izbornim uslovima, a više sa brigom o zaštiti narativa o diktaturi. Izlazak na izbore pod bilo kojim uslovima ne dolazi u obzir je bi doveo u pitanje brižno građen narativ. Mada zdrav razum kaže da je za  opoziciju bolje da u parlamentu ima nego da nema poslanike, iz perspektive narativa o diktaturi stvar izgleda drugačije. Što veća pobeda vladajuće stranke tim jače uverenje u ispravnost teze da se vlast ne može  zameniti na izborima već samo pobunom i revolucijom.

            Ako nas je, međutim, istorija nečemu naučila to je da su korist od ovakvih pogleda na svet imali samo njihovi proroci. Mučenika ako se sete na dan borbe protiv diktature sete se, ako se ne nikom ništa. To je bila njihova dužnost.

 

Vladimir Vuletić, Politika 



Komentari (368)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 17:44 03.10.2019

Brate

pasioniranih pecaroša, biciklista i golubara

aj golubari, ali šta su sad pecaroši i biciklisti skrivili?
gedza.73 gedza.73 17:51 03.10.2019

Re: Brate

niccolo
pasioniranih pecaroša, biciklista i golubara

aj golubari, ali šta su sad pecaroši i biciklisti skrivili?

i što nisu na spisku ovi sa automobilima na struju?
niccolo niccolo 17:56 03.10.2019

Re: Brate

Njihovi karakteri su sigurno bili među ovih 1300 koji nedostaju u skraćenoj verziji.
budjelar budjelar 14:30 06.10.2019

Re: Brate

Nebojša, da li možeš da kažeš da li je ovo sa ORF istina?




P.S. Ne vredi ti da brišeš i da me banuješ, pojaviće se na mnogo drugih mesta, a u Austriji je velika tema.
st.jepan st.jepan 22:22 06.10.2019

Re: Brate

budjelar
Nebojša, da li možeš da kažeš da li je ovo sa ORF istina?
Ne vredi ti da brišeš i da me banuješ, pojaviće se na mnogo drugih mesta, a u Austriji je velika tema.

A što da briše i banuje, pa zna se da je Tadić još 2007. potpisao sporazum po kojem je Srbija obvezna da prohvati sve građane trećih zemalja (čitaj sve migrante) koje Evropa ne želi.
Taj sporazum bio je uslov za ukidanje viza, ali je ("kuj gi 'ebE" ) zabašuren, da ne bi kvario narodno veselje i krnjio slavu pregovarača koji su nam izboksovali slobodu kretanja.
U tom dokumentu, koji se zove Sporazum o readmisiji, doslovno stoji:
„Srbija će prihvatiti, na zahtev države članice i bez posebnih formalnosti osim onih koje predviđa ovaj sporazum, bilo kog državljanina treće zemlje ili lice bez državljanstva koje ne ispunjava ili više ne ispunjava važeće uslove za ulazak, boravak ili nastanjenje na teritoriji države članice Unije, ukoliko je dokazano ili ako je moguće na osnovu podnetih prima facie dokaza verodostojno pretpostaviti da lice u pitanju poseduje, ili je u vreme ulaska posedovalo, važeću vizu ili dozvolu boravka izdatu od strane Srbije, ili je na nezakonit način i direktno ušlo na teritoriju države članice, nakon što je boravilo, ili bilo u tranzitu kroz teritoriju Srbije.“

Takođe, poznato je da je Doktor Slina (svakako ne po svojoj volji) pre četri godine potpisao Protokol o sprovođenju tog sporazuma.
OK, pre 12 godina Tadić nije mogao znati za buduću migrantsku krizu, ali se pre 4 godine za nju itekako znalo.
misha.m misha.m 10:46 08.10.2019

Re: Brate

st.jepan
OK, pre 12 godina Tadić nije mogao znati za buduću migrantsku krizu, ali se pre 4 godine za nju itekako znalo.

Ovo je nekako najbitniji momenat u onome što ste napisali.

Sad, ako je neko u EU ili Velikom Belom Svetu neke stvari predvideo, to je obaška priča.
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:31 08.10.2019

Re: Brate

A što da briše i banuje, pa zna se da je Tadić još 2007. potpisao sporazum po kojem je Srbija obvezna da prohvati sve građane trećih zemalja (čitaj sve migrante) koje Evropa ne želi.
Taj sporazum bio je uslov za ukidanje viza, ali je ("kuj gi 'ebE" ) zabašuren, da ne bi kvario narodno veselje i krnjio slavu pregovarača koji su nam izboksovali slobodu kretanja.
U tom dokumentu, koji se zove Sporazum o readmisiji, doslovno stoji:


evo sta je populisticko nenamerno sirenje laznih vesti. flagfrantan primer.

vidi sad njegov komentar

srbija obvezna da prohvati sve građane trećih zemalja (čitaj sve migrante) koje Evropa ne želi.


a onda kaze


koji se zove Sporazum o readmisiji


majstore - sta znaci ono 'RE' u reci 'readmisija'?




EDIT: naravno da cela prica o readmisiji nema apsolutno nikakve veze sa ovim sto na klipu obelodanjuje kikl.
st.jepan st.jepan 11:57 08.10.2019

Re: Brate

dragosevacsutra
A što da briše i banuje, pa zna se da je Tadić još 2007. potpisao sporazum po kojem je Srbija obvezna da prohvati sve građane trećih zemalja (čitaj sve migrante) koje Evropa ne želi.
Taj sporazum bio je uslov za ukidanje viza, ali je ("kuj gi 'ebE" ) zabašuren, da ne bi kvario narodno veselje i krnjio slavu pregovarača koji su nam izboksovali slobodu kretanja.
U tom dokumentu, koji se zove Sporazum o readmisiji, doslovno stoji:

evo sta je populisticko nenamerno sirenje laznih vesti. flagfrantan primer.
vidi sad njegov komentar
srbija obvezna da prohvati sve građane trećih zemalja (čitaj sve migrante) koje Evropa ne želi.

a onda kaze

koji se zove Sporazum o readmisiji

majstore - sta znaci ono 'RE' u reci 'readmisija'?

Majstor koga citiraš (i obilatoi bolduješ) nije odgovoran za neprecizan naziv tog sporazuma.
Prosto, cititari sporazum se zove tako, i u njemu piše ono što u njemu piše.
A pošto u njemu piše ono što u njemu piše, onda nema "će oprOste".
Iskustvo nam govori, zapadnjaci su bukvalni do bola.
Bukvalno!
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:58 08.10.2019

Re: Brate

Majstor koga citiraš (i obilatoi bolduješ) nije odgovoran za neprecizan naziv tog sporazuma.Prosto, cititari sporazum se zove tako, i u njemu piše ono što u njemu piše.


pise ono sto u sporazumu pise, ili pise ovo sto si ti nalupao u svom komentaru?

st.jepan st.jepan 12:07 08.10.2019

Re: Brate

dragosevacsutra
Majstor koga citiraš (i obilatoi bolduješ) nije odgovoran za neprecizan naziv tog sporazuma.Prosto, cititari sporazum se zove tako, i u njemu piše ono što u njemu piše.

pise ono sto pise u sporazumu, ili pise ovo sto si ti nalupao u svom komentaru?

U ovakvim slučajevima obično savetujem opetovano čitanje.
Pročitaj citirani deo Sporazuma ponovo.
Evo, da ne tražiš (boldovao sam jer tako voliš, a i da bi bolje video šta tu piše):
„Srbija će prihvatiti, na zahtev države članice i bez posebnih formalnosti osim onih koje predviđa ovaj sporazum, bilo kog državljanina treće zemlje ili lice bez državljanstva koje ne ispunjava ili više ne ispunjava važeće uslove za ulazak, boravak ili nastanjenje na teritoriji države članice Unije, ukoliko je dokazano ili ako je moguće na osnovu podnetih prima facie dokaza verodostojno pretpostaviti da lice u pitanju poseduje, ili je u vreme ulaska posedovalo, važeću vizu ili dozvolu boravka izdatu od strane Srbije, ili je na nezakonit način i direktno ušlo na teritoriju države članice, nakon što je boravilo, ili bilo u tranzitu kroz teritoriju Srbije.“


Edit:
Citirani deo Sporazuma odnosi se isključivo na građane trećih zemalja koji su prešli preko teritorije Srbije, dakle na migrante.
Kao da je sastavljač precizno znao šta će se par godina kasnije desiti.

dragosevacsutra dragosevacsutra 13:17 08.10.2019

Re: Brate

Naravno. Odnosi se na sve koji su prosli kroz Srbiju. Zato je u pitanju REadmisija.

Nije taj sporazum nista posebno u odnosu na gomile istih sporazuma o readmisiji koje drzave međusobno sklapaju.

A sad majstore procitaj ponovo ono boldovano, sto si sam napisao i nadji mi tu gde objasnjavas da se sporazum odnosi samo na one koji su prošli kroz srbiju.

mariopan mariopan 14:58 08.10.2019

Re: Brate

dragosevacsutra
Majstor koga citiraš (i obilatoi bolduješ) nije odgovoran za neprecizan naziv tog sporazuma.Prosto, cititari sporazum se zove tako, i u njemu piše ono što u njemu piše.


pise ono sto u sporazumu pise, ili pise ovo sto si ti nalupao u svom komentaru?


Ništa nije nalupao.
Taj sporazum se stvarno tako zove i od tada se i primenjuje.

Prvo su nam džuture vratili sve Rome koje su pokupili kojekude, a kojinisu iz Srbije niti znaju srpski pa su imali velike probleme sa prilagođavanjem i upisom dece u skole.

Bila i neka emisija o tim Romima i oni su se žalili da su džumle pokupljeni, niko ih nije ni pitao odakle su. Mnogi sa Kosova, iz Rumunije....ali su svi vraceni nama.
Citaj deo tog sporazuma koji bas to kaže.

Stjepan je u pravu.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:49 08.10.2019

Re: Brate

Ništa nije nalupao.
Taj sporazum se stvarno tako zove i od tada se i primenjuje.


dobro, jel vi uopste procitate komentar pre nego sto odgovorite? (mislim i na stjepana, i na tebe).

naravno da se tako zove, i naravno da se od tada primenjuje.
kao i u nizu drugih drzava koje su potpisale iste takve sporazume.

taj sporazum ne kaze da ce 'srbija morati da prihvati sve migrante koje evropa ne zeli'; nego kaze da je srbija u obavezi da prihvati bilo koju osobu koja sa njene teritorije ilegalno udje na teritoriju clanice EU.

dakle ne 'sve migrante' nego bilo kog ko ilegalno iz srbije ode u neku drugu drzavu. mene, tebe, migrante ili askalije.

bas kao sto je makedonija u obavezi da primi sve takve koji dodju iz srbije; bas kao sto je bugarska/EU u obavezi da prihvati nazad sve koji ilegalno udju u Srbiju.

jeste, stjepan je u pravu.
u narativu.



st.jepan st.jepan 18:53 08.10.2019

Re: Brate

taj sporazum ne kaze da ce 'srbija morati da prihvati sve migrante koje evropa ne zeli'; nego kaze da je srbija u obavezi da prihvati bilo koju osobu koja sa njene teritorije ilegalno udje na teritoriju clanice EU.

Da, sad vidim otkuda nesporazum.
Mea culpa.
Propustio sam da u prvom komentaru završim prvu rečenicu (biva ponekad, kad nešto podrazumevam).
Ta rečenica je dakle trebalo da glasi:
"Srbija je obvezna da prohvati sve građane trećih zemalja (čitaj sve migrante) koje Evropa ne želi, a koji su prešli preko teritorije Srbije".. Boldovano sam napisao u drugom ili trećem komentaru, a to isto (mada ne tim rečima) jasno piše i u citiranom delu Sporazuma.
Naravno, radi se samo o onim migrantima koji su iz Srbije u EU ušli nelegalno, ali takvi su, fakat, u ogromnoj većini.

Edit:
Ono što tu mnogo ne valja jeste činjenica da je ogromna većina migranata i u Srbiju ušla nelegalno, a tu okolnost Sporazum ne uzima u obzir.
Nema tu nikakve dvosmernosti.
Ili možda misliš da čemo, ako nam EU vrati izvestan (verovatno golemi) broj migranata koje tamo ne želkaju, a koji su u EU ušli nelegalno iz Srbije, i mi imati pravo da ih vratimo u Bugarsku, jer su na teritoriju Srbije ušli nelegalno iz Bugarske (tj. iz EU)?
Ako tako bude, onda OK.
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:38 09.10.2019

Re: Brate

Da, sad vidim otkuda nesporazum.
Mea culpa.
Propustio sam da u prvom komentaru završim prvu rečenicu (biva ponekad, kad nešto podrazumevam).


ne, ceo tvoj komentar gadja u potpuno pogresnu metu, u tadica i sporazum o readmisiji koji je potpuno normalna stvar u medjunarodnim odnosima. time nesvesno umanjujes znacaj ovog skandala o kome govori kikl na snimku.

kao sto sam ti vec objasnio nekoliko puta, srbija jeste u obavezi da prihvati sve one koji sa njene teritorije ilegalno udju u zemlju clanicu. sta je po tebi sporno u tome da bi zamerao tadicu potpisivanje ovog sporazuma?

Ono što tu mnogo ne valja jeste činjenica da je ogromna većina migranata i u Srbiju ušla nelegalno, a tu okolnost Sporazum ne uzima u obzir.


naravno da uzima, jer su oni koji ilegalno udju u Srbiju predmet istog tog sporazuma.

Readmission of third-country nationals and stateless persons

1. A Member State shall readmit, upon application by Serbia and without further formalities other than those provided for in this Agreement, all third-country nationals or stateless persons who do not, or who no longer, fulfil the legal conditions in force for entry to, presence in, or residence on, the territory of Serbia provided that it is proved, or may be validly assumed on the basis of prima facie evidence furnished, that such persons:

...
(b)

illegally and directly entered the territory of Serbia after having stayed on, or transited through, the territory of the Requested Member State.


, i mi imati pravo da ih vratimo u Bugarsku, jer su na teritoriju Srbije ušli nelegalno iz Bugarske (tj. iz EU)?


bas tako. bugarska je u obavezi da primi nazad migranta koji ilegalno sa njene teritorije udje u srbiju.


st.jepan st.jepan 17:51 09.10.2019

Re: Brate

dragosevacsutra

Ono što tu mnogo ne valja jeste činjenica da je ogromna većina migranata i u Srbiju ušla nelegalno, a tu okolnost Sporazum ne uzima u obzir.

naravno da uzima, jer su oni koji ilegalno udju u Srbiju predmet istog tog sporazuma.

Onda je ipak sve OK.
Drago mi je što je tome tako.
Hvala ti što si mi ukazao na deo Sporazuma koji nisam video. Slučajno sam naleteo samo na deo koji sam citirao, a u njemu nema reciprociteta, pa me to nepotrebno iznerviralo.
Možda bi bilo jednostavnije da si me odmah uputio na integralni tekst Sporazuma.
zamerao tadicu

Pa i nisam. Napisao sam da "pre 12 godina Tadić nije mogao znati za buduću migrantsku krizu", no to više nije važno.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:13 09.10.2019

Re: Brate

zamerao tadicu

Pa i nisam.


nisi? ok.

poenta tvog inicialnog komentara je bila - sta, konkretno?

st.jepan st.jepan 18:50 09.10.2019

Re: Brate

dragosevacsutra

poenta tvog inicialnog komentara je bila - sta, konkretno?

Bazirala se na nepotpunoj informaciji, tako da je sada, pošto si informaciju upotpunio, sasvim bespredmetna.
docsumann docsumann 17:57 03.10.2019

Iz pozicije diktatora

diktatura postoji samo u glavama onih koji žive u narativu o diktaturi.
freehand freehand 18:20 03.10.2019

Sreća je

... da postoje ljudi poput Vladimira Vuletića, Nebojše Krstića, D.J. Vučićevića, Milomira Marića, Predraga Sarape, Željka Mitrovića, Dejana i Vuka STankovića - dakle oni koji su u stanju da spoznaju zbilju i da razgone tminu pogrešnih narativa.
Oni koji znaju da država u kojoj o svemu odlučuje samo i isključivo jedan čovek nije država diktature.
I znaju da kad predsedništvo stranke odlučuje tako što su svi za jedno opciju, jedan je uzdržan a odluka biva kontra to može biti samo znak demokratije, nikako argument narativa o diktaturi.
Izvinjenje Zorana Babića svom predsedniku zato što se nije pojavio u porodici žene koju je njegov auto sa nepoznatim vozačem masakrirao na naplatnoj rampi nekako je baš slikovita ilustracija koju iz nekog razloga Vuletić ne pominje.



shone shone 18:50 03.10.2019

Re: Sreća je

Sreća je
... da postoje ljudi poput Vladimira vuletića, nebojše Krstića, D.J. Vučićevića, Milomira marića, Predraga Sarape, željka Mitrovića, Dejana i vuka STankovića - dakle oni koji su su u stanju da spoznaju zbilju i da razgone tminu pogrešnih narativa.
Oni koji znaju da država u kojoj o svemu odlučuje samo i isključivo jedan čovek nije država diktature.
I znaju da kad predsedništvo stranke odlučuje tako što su svi za jedno opciju, jedan je uzdržan a odluka biva kontra to može biti samo znak demokratije, nikako argument narativa o diktaturi.
Izvinjenje Zorana Babića svom predsedniku zato što se nije pojavio u porodici žene koju je njegov auto sa nepoznatim vozačem masakrirao na naplatnoj rampi nekako je baš slikovita ilustracija koju iz nekog razloga vuletić ne pominje.



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:09 03.10.2019

Re: Sreća je

Oni koji znaju da država u kojoj o svemu odlučuje samo i isključivo jedan čovek nije država diktature.
I znaju da kad predsedništvo stranke odlučuje tako što su svi za jedno opciju, jedan je uzdržan a odluka biva kontra to može biti samo znak demokratije, nikako argument narativa o diktaturi.


tasadebeli tasadebeli 21:27 03.10.2019

Re: Sreća je

freehand

... da postoje ljudi poput Vladimira vuletića, nebojše Krstića, D.J. Vučićevića, Milomira marića, Predraga Sarape, željka Mitrovića, Dejana i vuka STankovića



Ја се извињавам, ал' што ово овако час мало час велико слово рендомли у именима и презименима?

Неко скривено значење? Неки Бонгард опет?






freehand freehand 21:30 03.10.2019

Re: Sreća je

Ја се извињавам, ал' што ово овако час мало час велико слово рендомли у именима и презименима?

Неко скривено значење? Неки Бонгард опет?

Ne, samo brzopleto kucanje i objavljivanje bez provere.
Izvinjavam se, to sam ispravio.
shone shone 21:35 03.10.2019

Re: Sreća je

Неко скривено значење? Неки Бонгард опет?


Ponavljam se ali ti nisi shvatiJo hazartski rečnik. Patiš od hazartskog daltonizma.
Aj koj broj vidiš pa da te dijagnostikujem.



I da se nisi usudiJo meni prijatelju da odgovoriš ono ,, na urcu te nosam,,

P.S. ako mi potpiše ploču tapnemo je na kupindu i talimo se.
tasadebeli tasadebeli 21:38 03.10.2019

Re: Sreća je

freehand
Ја се извињавам, ал' што ово овако час мало час велико слово рендомли у именима и презименима?

Неко скривено значење? Неки Бонгард опет?

Ne, samo brzopleto kucanje i objavljivanje bez provere.
Izvinjavam se, to sam ispravio.



ОК. Само кад си ти добро са здрављем, јебеш све остало.
tasadebeli tasadebeli 22:21 03.10.2019

Re: Sreća je

shone

Aj koj broj vidiš pa da te dijagnostikujem.




Ја ту уопште не видим никакав број... Замаглиле ми се наочаЛе...





ako mi potpiše ploču tapnemo je na kupindu i talimo se.








maksa83 maksa83 18:28 03.10.2019

Pitanje

Ako ja napišem članak o diktaturi iz mog ugla, da li će ga Politka objaviti i zašto ne? Ok, zato što sam ja anononimna sličica na Internetu.

A ako ga napiše Dr Nikola Samrdžić, hoće da ga objavi i zašto ne?
docsumann docsumann 18:57 03.10.2019

Re: Pitanje

maksa83
Ako ja napišem članak o diktaturi iz mog ugla, da li će ga Politka objaviti i zašto ne? Ok, zato što sam ja anonomnla sličica na Internetu.

A ako ga napiše Dr Nikola Samrdžić, hoće da ga objavi i zašto ne?


čisto da ne lutam, je li rješenje ove mozgalice logičko ili ima neka šibicarska fora?
maksa83 maksa83 19:01 03.10.2019

Re: Pitanje

čisto da ne lutam, je li rješenje ove mozgalice logičko ili ima neka šibicarska fora?

Razmišljaj o tome kao o horizontalnoj tj. za 90° rotiranoj Bongard formi.
docsumann docsumann 19:19 03.10.2019

Re: Pitanje

maksa83
čisto da ne lutam, je li rješenje ove mozgalice logičko ili ima neka šibicarska fora?

Razmišljaj o tome kao o horizontalnoj tj. za 90° rotiranoj Bongard formi.


zvuči zabavno ... u lijevo ili u desno?


macak.tosa031 macak.tosa031 19:22 03.10.2019

Re: Pitanje

maksa83
Ako ja napišem članak o diktaturi iz mog ugla, da li će ga Politka objaviti i zašto ne? Ok, zato što sam ja anononimna sličica na Internetu.

A ako ga napiše Dr Nikola Samrdžić, hoće da ga objavi i zašto ne?

Napiši!
Ja bih voleo da pročitam autentično mišljenje - dosta mi je ovih šibicarskih splačina.
Pa makar ti niko ne objavi.
macak.tosa031 macak.tosa031 19:23 03.10.2019

Re: Pitanje

docsumann
maksa83
čisto da ne lutam, je li rješenje ove mozgalice logičko ili ima neka šibicarska fora?

Razmišljaj o tome kao o horizontalnoj tj. za 90° rotiranoj Bongard formi.


zvuči zabavno ... u lijevo ili u desno?

Counterclockwise.
zilikaka zilikaka 19:36 03.10.2019

Re: Pitanje

Ako ja napišem članak o diktaturi iz mog ugla, da li će ga Politka objaviti i zašto ne?

A, ne, ne, pitanje može jedino da glasi:
Ko će ovde prvi biti banovan, i zašto ti.

Nije da forsiram, nego na neke događaje prosto greota ne organizovati kladionicu.
Al eno se i onaj fiškal uživeo u priču, umesto da gleda gde su pare.
docsumann docsumann 19:44 03.10.2019

Re: Pitanje

macak.tosa031
docsumann
maksa83
čisto da ne lutam, je li rješenje ove mozgalice logičko ili ima neka šibicarska fora?

Razmišljaj o tome kao o horizontalnoj tj. za 90° rotiranoj Bongard formi.


zvuči zabavno ... u lijevo ili u desno?

Counterclockwise.




maksa83 maksa83 19:45 03.10.2019

Re: Pitanje

A, ne, ne, pitanje može jedino da glasi:
Ko će ovde prvi biti banovan, i zašto ti.

Ne verujem, Nebojši su u poslednjih godinu dana suspendovali toliko Twitter naloga da je do sad sigurno stekao neki makar ovlaš otklon prema tome i možda čak i strekao novo poštovanje za slobodu misli i izražavanja. Kad bi se gadžali Čirjakovičima...
maksa83 maksa83 19:47 03.10.2019

Re: Pitanje

đe je ođe lijevo?

Da li ste znali da kada okrenete logo Čikago Bulsa naglavačke dobijete sliku vanzemaljca koji polno opšti sa krabom?

Tru stori.


niccolo niccolo 19:49 03.10.2019

Re: Pitanje

Tru stori.

Sjajno
nikvet pn nikvet pn 19:55 03.10.2019

Re: Pitanje


Ovo Zili kao ti kad ostaneš bez ideje šta bi kuvala pa pustiš blog tako isto i domatjin izgleda osto bez ideje za poso pa pustio blog da ga napljujemo i inspirišemo.
mariopan mariopan 20:24 03.10.2019

Re: Pitanje

maksa83
A, ne, ne, pitanje može jedino da glasi:
Ko će ovde prvi biti banovan, i zašto ti.

Ne verujem, Nebojši su u poslednjih godinu dana suspendovali toliko Twitter naloga da je do sad sigurno stekao neki makar ovlaš otklon prema tome i možda čak i strekao novo poštovanje za slobodu misli i izražavanja. Kad bi se gadžali Čirjakovičima...


...i zato se Krstić setio bloga?



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:44 03.10.2019

Re: Pitanje

A, ne, ne, pitanje može jedino da glasi:
Ko će ovde prvi biti banovan, i zašto ti.


Ili
da li će Krle nekome nešto odgovoriti, i zašto ne?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:47 03.10.2019

Re: Pitanje


Ili
da li će Krle nekome nešto odgovoriti, i zašto ne?


Šta da ti odgovorim?
predatortz predatortz 20:50 03.10.2019

Re: Pitanje

hoochie coochie man
A, ne, ne, pitanje može jedino da glasi:
Ko će ovde prvi biti banovan, i zašto ti.


Ili
da li će Krle nekome nešto odgovoriti, i zašto ne?


Oće, boli ga patka!
Pola ovih koji ga sad pljuju su mu se onomad u dupe uvlačili.
I šta sad, da on njima odgovara na prozivke o ljigavosti?

alselone alselone 20:53 03.10.2019

Re: Pitanje

Ko će ovde prvi biti banovan, i zašto ti.


Evo ja da pitam jedno pitanje za ban. Krle ajde iz prve ruke mi razjasni jednu nepoznanicu.

Kad postaneš tako nešto, da li i dalje možeš da se muvaš po gradu ili samo sediš kod kuće i na "poslu"?

Mene to zaista zanima. Tako u nekim trenucima dokolice razmišljap sam šta bi bilo kada bih ušao u politiku i prodao se, ono, do koske a ostao srednje-niži ešalon. I onda mi pade na pamet jedna balanla stvar, aj što ti napadaju decu u školi, aj što te razvlače po novinama, aj što ti prete i to, mislim, o tome se priča u medijima stalno za ove na visokim pozicijama, nego brate, je l' možeš u 1 ujutru kada si gladan da odeš po omiljenu pljesku na trafiku a da ne rizikuješ da dobiješ batina? Da li možeš da sedneš u svoju kafanu a da ne izađeš slinav od šlajmara. Kako izgleda ćivot?
docsumann docsumann 20:58 03.10.2019

Re: Pitanje

Nebojsa Krstic

Ili
da li će Krle nekome nešto odgovoriti, i zašto ne?


Šta da ti odgovorim?


Bongard
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:16 03.10.2019

Re: Pitanje

Nebojsa Krstic

Ili
da li će Krle nekome nešto odgovoriti, i zašto ne?


Šta da ti odgovorim?


Pa bravo :)

Pomislio sam da će se ovako nešto desiti al nisam verovao.
Bongard


i da, ima nečeg u onome što piše gore, ovo recimo

Svaka, posebno glasno izgovorena, glupost ako podržava narativ slavi se kao intelektuali domet i izraz moralne vrline, a čak i racionalan argument ako nije u saglasju sa postulatima narativa izaziva moralno zgražavanje i osudu
.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:17 03.10.2019

Re: Pitanje

alselone
Ko će ovde prvi biti banovan, i zašto ti.


Evo ja da pitam jedno pitanje za ban. Krle ajde iz prve ruke mi razjasni jednu nepoznanicu.

Kad postaneš tako nešto, da li i dalje možeš da se muvaš po gradu ili samo sediš kod kuće i na "poslu"?

Mene to zaista zanima. Tako u nekim trenucima dokolice razmišljap sam šta bi bilo kada bih ušao u politiku i prodao se, ono, do koske a ostao srednje-niži ešalon. I onda mi pade na pamet jedna balanla stvar, aj što ti napadaju decu u školi, aj što te razvlače po novinama, aj što ti prete i to, mislim, o tome se priča u medijima stalno za ove na visokim pozicijama, nego brate, je l' možeš u 1 ujutru kada si gladan da odeš po omiljenu pljesku na trafiku a da ne rizikuješ da dobiješ batina? Da li možeš da sedneš u svoju kafanu a da ne izađeš slinav od šlajmara. Kako izgleda ćivot?

Pravo pitanje, što bi rekli: U sridu.
freehand freehand 21:21 03.10.2019

Re: Pitanje

Pravo pitanje, što bi rekli: U sridu.

Ali nije lako Krstiću.
Kad je protiv Vučića pljuju ga.
Kad je za Vučića opet ga pljuju.
I sve jedni isti.
Dosta nezgodna situacija.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:23 03.10.2019

Re: Pitanje

Tako u nekim trenucima dokolice razmišljap sam šta bi bilo kada bih ušao u politiku i prodao se,


Sve si u pravu.

Probudim se nekad tako, oko 3 pola 4, sav znojav, i pomislim: "Čoveče, izdao si Dveri. Kako možeš da živiš s tim?"

Teškoe, ali šta ću.
alselone alselone 21:24 03.10.2019

Re: Pitanje

Ali nije lako Krstiću.
Kad je protiv Vučića pljuju ga.
Kad je za Vučića opet ga pljuju.
I sve jedni isti.
Dosta nezgodna situacija.


Evo ga i žuki, prišljamčio se na kvarno sa strane i gricka preko posrednika.
Udri Žuke, ako ti to toliko predstavlja sreću, evo neću te klepat uglavu, kao što mi je bila prva pomisao.
alselone alselone 21:25 03.10.2019

Re: Pitanje

Teškoe, ali šta ću.


Možeš uvek da se zamonašiš.
shone shone 21:27 03.10.2019

Re: Pitanje

Ali nije lako Krstiću.
Kad je protiv Vučića pljuju ga.
Kad je za Vučića opet ga pljuju.
I sve jedni isti.
Dosta nezgodna situacija.


Ni ovo mi nije jasno.
Oćeš da kažeš da ga pljuju zbog Tadića?

Bezveze, pa kad je to bilo...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:27 03.10.2019

Re: Pitanje

Da li ste znali da kada okrenete logo Čikago Bulsa naglavačke dobijete sliku vanzemaljca koji polno opšti sa krabom?

Баш сам се мислио колико још има идиота којима је то фасцинантно као мени?!
alselone alselone 21:32 03.10.2019

Re: Pitanje

Pravo pitanje, što bi rekli: U sridu.


Hvala Vojislave.
Kad će treća knjiga?
Milan Novković Milan Novković 21:34 03.10.2019

Re: Pitanje

Predrag Brajovic
Da li ste znali da kada okrenete logo Čikago Bulsa naglavačke dobijete sliku vanzemaljca koji polno opšti sa krabom?

Баш сам се мислио колико још има идиота којима је то фасцинантно као мени?!

Pa dobro bre, vas obadvojica, ja sam video vanzemaljca kako čita knjigu na specijalnom stolu za čitanje knjiga
nsarski nsarski 21:40 03.10.2019

Re: Pitanje


Sećam se da je naš blogokolega još davno na blogu govorio da se užasava kada čuje reč narativ. Još onda sam pomislio da pokrenem raspravu o tome, ali mi se nekako nije dalo.

Narativ, u smislu u kome se taj izraz danas koristi u političke svrhe, je, zapravo, najvažnija "teritorija" koju treba zauzeti u političkoj, pa i oružanoj!, borbi. Ko izgubi "narativ", izgubio je borbu. Otuda toliki fake news koji pokušavaju da skrenu priču (narativ) na nečiju vodenicu. Priča je najvažnija.
Da preskočimo naše prostore, ali, eto, Jemen je izgubio narativ, tj., svoju verziju "sukoba" (brutalnog masakra, zapravo) kome su izloženi tamo, Srbi nemaju svoj narativ u svetu (setimo se kako nas tretiraju u važnim medijima) nasuprot, recimo, Hrvata, koji svoj narativ imaju i guraju, Palestinci nemaju narativ (oni su po difoltu teroristi već 70 godina i sezona lova na njih je permanentno otvorena), Iran je to izgubio, i Rusija i Kina, i, evo, Tramp se bori sa narativom o "muvanju sa Rusima" (kad ono Ukrajinci u pitanju, ali to je manje više isto), itd, itd, itd.
Još je Andrić u svojoj Nobelovoj besedi govorio o važnosti priče za opstanak ljudskog roda i društva. Bez narativa ništa ne postoji.

Današnji broj vodećeg naučnog časopisa Science, je posvećen jeziku i mozgu.



Sve sam to hteo davno da kažem kao odgovor na Nebojšinu primedbu da ne podnosi reč narativ, ali nekako sam propustio. Pa sam mislio da je sada pogodno vreme. Istina, gornji tekst je pisao Vuletić ali pretpostavljam da NK deli njegove stavove jer ga inače ne bi postavio.


mariopan mariopan 21:42 03.10.2019

Re: Pitanje

Kad postaneš tako nešto,


Za "tako nešto" mora se smisliti nova reč, nijedna ne može verno da opiše.
da li i dalje možeš da se muvaš po gradu


Muvao se prošle godine tu oko Kalenića pijace.

Ostvarila se Krstićeva najgora noćna mora.
U po bela dana, idemo jedno drugom u susret i on ne prepozna mene jer sam ovde inkognito, i avatar mi nešto mutan, a ja prepoznam njega jer je ovde potpisan imenom i prezimenom, i slikom iz mladosti.

Mimoiđemo se tako sto sam ja skrenula da ne ugazim.

Sve nas šifrovane treba banovati.

(Koja je kvota na kladionici)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:44 03.10.2019

Re: Pitanje

Sećam se da je naš blogokolega još davno na blogu govorio da se užasava kada čuje reč narativ. Još onda sam pomislio da pokrenem raspravu o tome, ali mi se nekako nije dalo.


U pravu si. U međuvremenu se narativ odomaćio. A ruku na srce, nisam ga ja ni koristio, nego Vuletić.
nsarski nsarski 21:56 03.10.2019

Re: Pitanje

U međuvremenu se narativ odomaćio.


Nekakav narativ je od uvek postojao ili je barem postojao ozbiljan napor da se on formira. Da nije bilo "domovinskog rata" Hrvati ne bi znali da kažu kada im počinje država. Bosanci na sličan način grade nekakav "ep" o svojoj državi na osnovu borbe protiv Srba tamo (zašto Hrvate i brobu protiv nih nisu uključili, ostaje nedorečeno). Sa Šiptarima slična stvar. Otpor Srbima.

Crnogorcima je najteže - njihova moderna država počinje od kad je Milo došao na vlast i potisnuo Njegoša. Ajd ubedi poštene Montenegrine da je to baš tako.

Država koja želi da drži do sebe mora da izgradi mitologiju, tj, narativ o svom nastanku i razlogu postojanja. To celo čovečanstvo radi. Drugačije je nemoguće. Negde mora da je početak.

Dikens ima poznatu rečenicu: Kada ne bi bilo zvona koja oglašavaju smrt ili ženidbu, ja ne bih znao kako da započnem svoj roman.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:59 03.10.2019

Re: Pitanje

Sve sam to hteo davno da kažem kao odgovor na Nebojšinu primedbu da ne podnosi reč narativ, ali nekako sam propustio. Pa sam mislio da je sada pogodno vreme. Istina, gornji tekst je pisao Vuletić ali pretpostavljam da NK deli njegove stavove jer ga inače ne bi postavio.


Ja sam studirao medicinu, i nisam se sretao s tim apstraktnim pojmovima. Tad sam zaista imao u vidu samo gomilu dosadnih foliranata koji se gađaju paradigmama i kontekstima. A sad kad ti ovako postaviš, vidim da je narativ jedan veoma važan pojam.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:01 03.10.2019

Re: Pitanje

Nekakav narativ je od uvek postojao ili je barem postojao ozbiljan napor da se on formira

Postojao je sadržaj tog pojma, ali reč nije. Barem ne u mom diskursu.
maksa83 maksa83 22:03 03.10.2019

Re: Pitanje

Predrag Brajovic
Da li ste znali da kada okrenete logo Čikago Bulsa naglavačke dobijete sliku vanzemaljca koji polno opšti sa krabom?

Баш сам се мислио колико још има идиота којима је то фасцинантно као мени?!

Ja imam samo jedno pitanje - da li je dizajner znao šta radi i kvalitetno se zajebavao ili smo svi mi prošli (ili pali, zavisi kako se gleda) slučajni Roršahov test.
shone shone 22:06 03.10.2019

Re: Pitanje

Ja sam studirao medicinu


To je baš narativ sa tužnim krajem.
Završiti medicinu i baviti se srednjoškolskim zanimanjem.

Čudno.
nsarski nsarski 22:11 03.10.2019

Re: Pitanje

Nebojsa Krstic
Nekakav narativ je od uvek postojao ili je barem postojao ozbiljan napor da se on formira

Postojao je sadržaj tog pojma, ali reč nije. Barem ne u mom diskursu.


Pa dobro, možda se zvalo drugačije, ali nekakva naracija (verbalna ili drugačija - filmska recimo) mora da postoji. Pobogu, pa mi ništa novo na svetu ne bi razumeli ako ne bi postojala bar nekakva referenca na stvari koje već znamo, ili mislimo da znamo.

Inače bi život ličio na Bergmanov film. Sedi srećna Švedska porodica za nedeljnim ručkom, lep sunčan dan, majka posluži supu, otac se ljubazno izvini, na kratko ode u kupatilo, i tamo se obesi.
tasadebeli tasadebeli 00:31 04.10.2019

Re: Pitanje

nsarski

Sećam se da je naš blogokolega još davno na blogu govorio da se užasava kada čuje reč narativ. Još onda sam pomislio da pokrenem raspravu o tome, ali mi se nekako nije dalo.



Замолио ме другар из гимназијских дана, упосленик у Бљуцу (није нивинар) да помогнем једној младој новинарки са њеним првим текстом у којем је за тему имала настанак и трајање кроз време људског Језика и људских језика. Ја пристао, дао дозволу другару да девојчици да мој број телефона.

Позвала ме она и после хектичног представљања и објашњења о чему жели да пише читаву серију чланака, гласом убрзаним на 78 обртаја каже:"Да ли бисте могли да ми кажете као иде тај наратив?"

Ја јој спустио слушалицу.
martin_krpan martin_krpan 09:04 04.10.2019

Re: Pitanje

alselone
Ko će ovde prvi biti banovan, i zašto ti.


Evo ja da pitam jedno pitanje za ban. Krle ajde iz prve ruke mi razjasni jednu nepoznanicu.

Kad postaneš tako nešto, da li i dalje možeš da se muvaš po gradu ili samo sediš kod kuće i na "poslu"?

Mene to zaista zanima. Tako u nekim trenucima dokolice razmišljap sam šta bi bilo kada bih ušao u politiku i prodao se, ono, do koske a ostao srednje-niži ešalon. I onda mi pade na pamet jedna balanla stvar, aj što ti napadaju decu u školi, aj što te razvlače po novinama, aj što ti prete i to, mislim, o tome se priča u medijima stalno za ove na visokim pozicijama, nego brate, je l' možeš u 1 ujutru kada si gladan da odeš po omiljenu pljesku na trafiku a da ne rizikuješ da dobiješ batina? Da li možeš da sedneš u svoju kafanu a da ne izađeš slinav od šlajmara. Kako izgleda ćivot?


To je suštinsko pitanje. Ali mislim da njegova okolina to njemu ne zamjera mnogo. Shvataju na kraju ipak da je to samo posao. Krstić radi za platu. Na kraju priče svi protagonisti shvataju da se nalaze u istoj žabokrečini i da plivaju ko kako zna. Pričaju o drugim temama. O rokenrolu.
Milan Novković Milan Novković 12:31 04.10.2019

Re: Pitanje

docsumann
maksa83
čisto da ne lutam, je li rješenje ove mozgalice logičko ili ima neka šibicarska fora?

Razmišljaj o tome kao o horizontalnoj tj. za 90° rotiranoj Bongard formi.


zvuči zabavno ... u lijevo ili u desno?


Zašto u ogledalu vidimo levo i desno kako su zamenili mesta, a gore i dole nisu?

(ako ne računamo velike, npr Feynmana, koji je bio veliki filozof ali nije hteo to da primeti - možda ga je samo ignorisala neka ženska sa filozofskog onomad - simpa test za netalente za fiziku, koji su se sakrili iza dobrog marketinga, a koji nipodaštavaju filozofiju

Moram, sorry, počeli su mnogim blogerima komentari da bivaju prekratki, a svet sve kompleksniji
docsumann docsumann 12:50 04.10.2019

Re: Pitanje

Milan Novković
docsumann
maksa83
čisto da ne lutam, je li rješenje ove mozgalice logičko ili ima neka šibicarska fora?

Razmišljaj o tome kao o horizontalnoj tj. za 90° rotiranoj Bongard formi.


zvuči zabavno ... u lijevo ili u desno?


Zašto u ogledalu vidimo levo i desno kako su zamenili mesta, a gore i dole nisu?

(ako ne računamo velike, npr Feynmana, koji je bio veliki filozof ali nije hteo to da primeti - možda ga je samo ignorisala neka ženska sa filozofskog onomad - simpa test za netalente za fiziku, koji su se sakrili iza dobrog marketinga, a koji nipodaštavaju filozofiju

Moram, sorry, počeli su mnogim blogerima komentari da bivaju prekratki, a svet sve kompleksniji


jbg
shone shone 19:36 03.10.2019

Srbin je opet bio najpametniji


,,Ništa nisam razumeo o čemu se radi u ovom tekstu, još manje razumem ove komentare na ponuđeno ali jedno sam siguran. Krle zna šta radi, opet je ispao najpametniji i sve ih je nadmudrio.Nadam se da će dobiti najviše lajkova i da će oboriti rekord u broju komentara - što mu od sveg srca želim kao i sve najbolje u budućem radu i životu.
Meneeeee ako se seti za Kozmu i Damjana lekarsku mu slavu seti ako se ne - Krle da li bi mi potpisao ploču prvog albuma Idola koju mi je kupio za rođendan moj drug Tasa, mnogo bi mi značilo?
Hvala unapred i ne bih više zadržavao.,,
tasadebeli tasadebeli 21:35 03.10.2019

Re: Srbin je opet bio najpametniji

shone


Krle da li bi mi potpisao ploču prvog albuma Idola koju mi je kupio za rođendan moj drug Tasa, mnogo bi mi značilo?












Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:50 03.10.2019

Не, није истина

Interesantno je da, uprkos značajnoj medijskoj podršci, aktuelni režim nije stvorio ni jednu veliku priču koja bi ga činila prepoznatljivim.


Дакле, ово није истина.

СНС и Вучић имају један велики наратив који их гура у изборне победе -- заштитничка правда. Он је 70% њихових гласова.

Опозиција нема ниједан велики наратив, само читав низ малих, незавршених, често међусобно неспојивих.

(Гадим се самог себе што коментаришем код црва Крстића, али...)
mariopan mariopan 20:36 03.10.2019

Re: Не, није истина

Гадим се самог себе што коментаришем код црва Крстића, али...)


Oprošteno ti je samo nemoj ovde da baciš peglu.
freehand freehand 21:15 03.10.2019

Re: Не, није истина

(Гадим се самог себе што коментаришем код црва Крстића, али...)

Spalio si spomenar sa svim onim divnim fotografijama sa parade? Ono kad te Krstić jurio da se sa njim slikaš pa objavljivao ovde?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:24 03.10.2019

Re: Не, није истина

Spalio si spomenar sa svim odnim divnim fotografijama sa parade?

Ти ми по*****, знаш већ шта...
freehand freehand 21:35 03.10.2019

Re: Не, није истина

Predrag Brajovic
Spalio si spomenar sa svim odnim divnim fotografijama sa parade?

Ти ми по*****, знаш већ шта...

Jel ovo neki narativ?
Ili se samo još jedan od glavnih likova sa parade licemerja gađa vulgarnostima tako prirodnim za petparačke poluinteligente i palanačke bilmeze?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:46 04.10.2019

Re: Не, није истина

sa parade licemerja



Ето, не да се, искочи из тебе примитивац, као оно кад си тукао децу.
freehand freehand 21:16 04.10.2019

Re: Не, није истина

Predrag Brajovic
sa parade licemerja



Ето, не да се, искочи из тебе примитивац, као оно кад си тукао децу.

Red je da književnik i politički analitičar ( ) poput tebe nauči da reč "parada" nije neminovno samo događaj na kome se ti pojavljuješ ne bi li se slikao sa Nebojšom Krstićem za potrebe promocije sopstvene liberalne sopstvenosti na društvenim mrežama. Kad, na primer, slušaš Balaševića koji u "Svirajte mi jesen stiže" pominje "paradu pijanstva i kiča" moraš znati da nije reč obavezno o prajdu. U suprotnom opet ćeš ispasti tupson i gledati kako ljudi prevrću očima dok te slušaju.
A k0oliko vidim i razumem na sledeću paradu Krstić i ti ići ćete separatno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:58 04.10.2019

Re: Не, није истина

A k0oliko vidim i razumem na sledeću paradu Krstić i ti ići ćete separatno.

Знаш, има једна ствар: и с тобом говнетом бих ишао на ту параду, мада смрдиш, толико поштујем сваки туђи ангажман за позитивну ствар, али... али се није десило да ти на ту параду икад одеш, јер си Ђиласовац, то јест бојиш се оног педерског у себи, како би то рекао Фројд.


Него, кад си престао да тучеш децу, исповеди нам се?
macak.tosa031 macak.tosa031 05:41 05.10.2019

Re: Не, није истина

freehand
Predrag Brajovic
sa parade licemerja



Ето, не да се, искочи из тебе примитивац, као оно кад си тукао децу.

Red je da književnik i politički analitičar ( ) poput tebe nauči da reč "parada" nije neminovno samo događaj na kome se ti pojavljuješ ne bi li se slikao sa Nebojšom Krstićem za potrebe promocije sopstvene liberalne sopstvenosti na društvenim mrežama. Kad, na primer, slušaš Balaševića koji u "Svirajte mi jesen stiže" pominje "paradu pijanstva i kiča" moraš znati da nije reč obavezno o prajdu. U suprotnom opet ćeš ispasti tupson i gledati kako ljudi prevrću očima dok te slušaju.
A k0oliko vidim i razumem na sledeću paradu Krstić i ti ići ćete separatno.

Zar Brajović nije kuvar?
freehand freehand 08:14 05.10.2019

Re: Не, није истина

Знаш, има једна ствар: и с тобом говнетом бих ишао на ту параду, мада смрдиш, толико поштујем сваки туђи ангажман за позитивну ствар, али... али се није десило да ти на ту параду икад одеш, јер си Ђиласовац, то јест бојиш се оног педерског у себи, како би то рекао Фројд.

Jel ovo nešto o Krstiću ili bašbaš o meni? Na onim slikama nisi izgledao kao da ti nešto smrdi, dapače: delovao si nekako ushićeno, razneženo, poneseno, počastvovano i sve u isti mah.
Na stranu što citirano izgleda kao samoopisivanje frustriranog iskompleksiranog primitivca koji se prodaje za intelektualca i liberala, pri čemu je najstrašnije što zaboravlja da se ljudi sem na mreži sreću i u realnom svetu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:17 05.10.2019

Re: Не, није истина

freehand
Знаш, има једна ствар: и с тобом говнетом бих ишао на ту параду, мада смрдиш, толико поштујем сваки туђи ангажман за позитивну ствар, али... али се није десило да ти на ту параду икад одеш, јер си Ђиласовац, то јест бојиш се оног педерског у себи, како би то рекао Фројд.

Jel ovo nešto o Krstiću ili bašbaš o meni? Na onim slikama nisi izgledao kao da ti nešto smrdi, dapače: delovao si nekako ushićeno, razneženo, poneseno, počastvovano i sve u isti mah.
Na stranu što citirano izgleda kao samoopisivanje frustriranog iskompleksiranog primitivca koji se prodaje za intelektualca i liberala, pri čemu je najstrašnije što zaboravlja da se ljudi sem na mreži sreću i u realnom svetu.

Ниси одговорио на питање: Кад си престао да тучеш децу?
jinks jinks 19:50 03.10.2019

...

Narativ o domovinskom ratu bitno određuje hrvatski nacionalizam danas.
Narativ žrtve je u korenu bosanskog nacionalizma.

Baš skoro bila emisija u kojoj su govorili o tome kako se u Hrvatskoj gaji kult nedužne žrtve koja pobeđuje u ratu. Rekli su da je to verovatno i jedna od najubitačnijih kombinacija, od koje se najteže otrežnjuje.

Sad, da li će neko odande iole i pokušati da objasni između ostalog i to kako nedužni uopšte i uspevaju da pobede u ratu ... da li možda neprijatelje gađaju maslačcima ili čime već.
docsumann docsumann 19:58 03.10.2019

Re: ...

Sad, da li će neko odande iole i pokušati da objasni između ostalog i to kako to nedužni uopšte i uspevaju da pobede u ratu ... da li možda neprijatelje gađaju maslačcima ili čime već.


meni je interesantnije da vidim kako odande gledaju na Jasenovac

jinks jinks 09:33 04.10.2019

Re: ...

Neki su već mislim i ovde ranije pominjali pa maltene i definicuju po kojoj se u osnovi narativa gotovo uvek nalazi određeni apsurd.

I da što je apsurd izraženiji to izgleda da i sam narativ biva mnogima prijemčiviji.
maksa83 maksa83 20:18 03.10.2019

Zanimljiv intervju

Kad smo kod intrigantnog novinarstva, Vjekoslav gostovao kod Sarape + iznenadan hičkokovski cameo appearance jednog Ministra.

stefan.hauzer stefan.hauzer 07:27 04.10.2019

Re: Zanimljiv intervju

"Džimi Hendriks je za njih Sveto pismo.
- za Stonse?
Ne za Stonse, za ovu planetu."



tasadebeli tasadebeli 08:25 04.10.2019

Re: Zanimljiv intervju

stefan.hauzer
"Džimi Hendriks je za njih Sveto pismo.
- za Stonse?
Ne za Stonse, za ovu planetu."




У Ченти живео рођени буразер моје бабе, деда ујка. Имао увек добре коње, мајка му стара! И сада имам неку фамилију тамо. Није ниједан од ових у клипу, мада верујем да се и они мувају ту негде около иза камере. С флајком пива у руци, наравно.

Зато волем и ја Хендрикса. Због фамилије.

Мада ни ни ова верзија не заостаје много за Вуду Чајлдом.








(Сада ми то свира из сокоћала када ме неко позове. Избацио сам оно "Падај сило и неправдо" јербо је изгледа постало демоде.)
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:44 04.10.2019

Re: Zanimljiv intervju

У Ченти


u disku napredak u centi ne prave se incidenti...

macak.tosa031 macak.tosa031 20:21 03.10.2019

M'da!

Kažu dobri poznavaoci da je ovaj naš Krlo pička prodana?
A kako smo se kleli u njega!
Šalim se!
docsumann docsumann 20:29 03.10.2019

Re: M'da!

macak.tosa031
Kažu dobri poznavaoci da je ovaj naš Krlo pička prodana?
A kako smo se kleli u njega!
Šalim se!


u kom djelu?
macak.tosa031 macak.tosa031 20:32 03.10.2019

Re: M'da!

docsumann
macak.tosa031
Kažu dobri poznavaoci da je ovaj naš Krlo pička prodana?
A kako smo se kleli u njega!
Šalim se!


u kom djelu?

U poslednjoj rečenici.
docsumann docsumann 20:39 03.10.2019

Re: M'da!

macak.tosa031
docsumann
macak.tosa031
Kažu dobri poznavaoci da je ovaj naš Krlo pička prodana?
A kako smo se kleli u njega!
Šalim se!


u kom djelu?

U poslednjoj rečenici.


i ja
shone shone 21:05 03.10.2019

Re: M'da!


Kažu dobri poznavaoci da je ovaj naš Krlo pička prodana?
A kako smo se kleli u njega!
Šalim se!


Strašno, izvini se čoveku što se tako šališ.
mentol mentol 14:47 05.10.2019

Re: M'da!


macak.tosa031
Kažu dobri poznavaoci da je ovaj naš Krlo pička prodana?
A kako smo se kleli u njega!




Sada je njihova pička prodana a nekada je bio naša pička prodana... onda ovde na njegovo mišljenje nije bilo gledano sa nipodaštavanjem kao sada...
Ne shvatam zašto mu se u kapitalizmu uzima za zlo to što je promenio poslodavca?
Umesto da se zapitamo zašto ustroj zahteva od nas da postanemo pičke, mi jedni druge prozivamo da smo to postali i lepimo etikete neistomišljenicima...



A svi to u ovom sistemu moramo postati. Neki postanu manje pičke za manje novca, neki veće za više... Peljevin je napisao da "ne postaješ govno zato što voziš najnoviji model Mercedesa ali da bi došao u situaciju da voziš taj automobil moraš najpre postati govno"
A govno, pička... isti kurac...

Jedina diktatura koja postoji je diktatura kapitala. Kapital diktira diktatore, narative i diskurs. Uvek sam zazirao od ljudi koji su u svoj vokabular uvrstili te reči...

Ali sam i voleo pročitati neku interesantnu pripovest kakve je bloger Krstić svojevremeno znao podeliti ovde. Kasnije, kada je počeo ovaj blog da koristi kao još jednu platformu za promociju trenutnih političkih interesa, umesto štorija plasira narative, dobio je to što je i zaslužio...

A drugosrbijanci bi trebali da se zapitaju zašto se ovaj trenutni narativ sviđa prosečnom glasaču više od njihovog...
Jedan od odgovora je ponudio Džonatan Frenzen u "Slobodi":

zilikaka zilikaka 20:53 03.10.2019

Dakle

Zapravo jedini narativ koji u Srbiji danas ima svoje aktivne proroke je priča o diktaturi. Njegovi protagonisti su zaglavljeni u devedesetim godinama prošlog veka. Ne postoji racionalan razlog niti kritički argument koji bi doveo u pitanje uverenje onih koji su prihvatili taj narativ.

U pravu si, diktatura je ozbiljna stvar. Ovo kod nas je lakrdijašenje.

Jedan na čelu, majstor manipulacije i prenemaganja, za to mu svaka čast, al kanda ozebo na noši*, pa i sam slabo razaznaje granicu zbilje i imaginacije.
Oko njega armija potprosečnih u svemu drugom osim u stepenu poltronstva s jedne i stepenu bahatosti s druge strane.
Dobro, naš domaćin se ne ističe posebno po bahatosti.

*opet kupljeno od bivšeg poslovođe.


...a inače, nije mi ič do komentarisanja ovde, nego ja to zbog kvota na prvobanovanog.
Moram na kuću da mislim.
mirelarado mirelarado 21:06 03.10.2019

Re: Dakle

Jedan na čelu, majstor manipulacije i prenemaganja, za to mu svaka čast, al kanda ozebo na noši*, pa i sam slabo razaznaje granicu zbilje i imaginacije.


Pati od mesijanskog narativa.
predatortz predatortz 21:08 03.10.2019

Re: Dakle

Pati od mesijanskog narativa


Ne pati on, patimo mi zbog toga.
docsumann docsumann 21:08 03.10.2019

Re: Dakle


ti narativi nas nagrdiše.
alselone alselone 21:09 03.10.2019

Re: Dakle

predatortz

Ne pati on, patimo mi zbog toga.


Što bi rekao onaj fazon, važno je znati razliku izmedju bolovati i patiti. Pogotovo kod impotencije.
niccolo niccolo 21:09 03.10.2019

Re: Dakle

docsumann

ti narativi nas nagrdiše.

Najgori su narativi o narativima drugih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana