In memoriam| Jubileji

Kompjuterska poezija

Nebojsa Krstic RSS / 05.08.2017. u 10:33

Kompjuterska poezija

 

Čitam u kulturnom dodatku Politike od 5. avgusta 2017.

Tekst Milana Mišića

"Može li poezija da se piše na kompjuteru"

Naglašavam datum ne bez razloga

Naravno da može

Evo ja je tako pišem, sednem za svoj Mek i kad osetim potrebu, želju i mogućnost

Krenem da pišem

Da se razumemo

Nije to neka naročita poezija

Ali

Jeste poezija

Zašto jeste, ko je odredio da jeste, pitate se vi, moji verni čitaoci

Vi koji čitate sve što napišem, pa čak i poeziju koja nije neka naročita, ali jeste poezija

Dakle

Zašto jeste

Pa zato što ja to kažem

Ja sam pesnik, a pesnik zna šta je poezija

Vraćam se na datum

5. avgust 2017.

Dvadeset druga godišnjica Oluje

Posle Aušvica više se ne može pisati poezija

Rekao je Teodor Adorno

A posle Oluje, pitam se ja

Očigledno može, evo čak i ja je pišem

Nije to neka naročita poezija

Ali jeste

Poezija

Tagovi



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

a_olmos a_olmos 11:24 05.08.2017

Poezija

Ne, nije.
nsarski nsarski 11:46 05.08.2017

Jednog dana poeziju će svi pisati,

pa i kompjuteri. Ova poezija gore, ako je to namera, mi liči na one computer generated "personal letters" kojima ti srdačno žele ovo ili ono.
Kod Iljfa i Petrova ima jedna priča o nekom partijskom entuzijasti koji je živeo u ljubavnoj vezi sa nekom nestašnom/raskalašnom patijskom drugaricom i ona ga neprestano zapitkivala da li je voli. Partijski drug, udubljen nad izveštajem Centralnog Komiteta, joj je, ne dižući pogled sa političkog štiva, odgovarao sa: "Apsolutno. To je fakat!"
docsumann docsumann 12:24 05.08.2017

kako pišeš šta



DIFERENT STAJLAZ



danas
pjesme
obično pišem malim slovima u arialu

tipkajući sa po jednim prstom od svake ruke

nekad sam držao papir i olovku
pored kreveta
i lovio stihove u snu

jednom sam tako uhvatio zlatnu riječ

obećala je da će me pustiti
ako joj ispunim tri želje

to je jako boljelo
nisam znao da zlatna riječ ima tako veliki kurac
i još jedan
i još…

pri tom je lagala
da će me na kraju pustiti
tako da to ustvari nije ni bio kraj...

e, onda bih se probudio
i zapisao taj san

dok sam npr. ovo
otkucao na kompu
predatortz predatortz 12:38 05.08.2017

Re: kako pišeš šta


to je jako boljelo
nisam znao da zlatna riječ ima tako veliki kurac
i još jedan
i još…



Ne jedeš meso, otud ovakvi snovi.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:53 05.08.2017

Re: kako pišeš šta

nekad sam držao papir i olovku
pored kreveta
i lovio stihove u snu


Pavić je imao bilježnicu i pisao priče u krevetu pred san...
predatortz predatortz 12:58 05.08.2017

Re: kako pišeš šta

bojan ljubomir jugovic
nekad sam držao papir i olovku
pored kreveta
i lovio stihove u snu


Pavić je imao bilježnicu i pisao priče u krevetu pred san...


Verovatno su mu zbog toga rečenice konfuzne, a misli zbrkane.
plausibel plausibel 13:01 05.08.2017

Re: kako pišeš šta

nekad sam držao papir i olovku
pored kreveta
i lovio stihove u snu




Kod mene kući na vratima, štokovima, zidovima, ekranu, stolu zalijepljene ceduljice žute, zelene, narandžaste, plave.. nisu stihovi, jesu bilješke.. rečenica, riječ- dvije.

Dobro, ovo nije tema, nastavih se..

Preporuka za blog.

(Na slici je Hemingvej)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:23 05.08.2017

Re: kako pišeš šta

predatortz
Verovatno su mu zbog toga rečenice konfuzne, a misli zbrkane.



Hajd' što je obmanuo nas sa tom konfuzijom i zbrkom, pa dobacio do par bestselera, NIN-ove nagrade i školske lektire al' što je uspio u svijetu... To mora da je do njegovih četrdesetak prevodilaca koji su peglali te zbrkane misli na korejski, kineski, sve evropske jezike...
predatortz predatortz 13:27 05.08.2017

Re: kako pišeš šta

bojan ljubomir jugovic
predatortz
Verovatno su mu zbog toga rečenice konfuzne, a misli zbrkane.



Hajd' što je obmanuo nas sa tom konfuzijom i zbrkom, pa dobacio do par bestselera, NIN-ove nagrade i školske lektire al' što je uspio u svijetu... To mora da je do njegovih četrdesetak prevodilaca koji su peglali te zbrkane misli na korejski, kineski, sve evropske jezike...



Ti si zemo, izgleda, mene ozbiljno shvatio. :)
freehand freehand 13:28 05.08.2017

Re: kako pišeš šta

bojan ljubomir jugovic
nekad sam držao papir i olovku
pored kreveta
i lovio stihove u snu


Pavić je imao bilježnicu i pisao priče u krevetu pred san...

Pavić je prvo pisao, posle prepisivao sam sebe kroz sve besmislenije metafore jureći zauvek odbeglu inspiraciju.
sugarbaby sugarbaby 13:55 05.08.2017

Re: kako pišeš šta

Hajd' što je obmanuo nas sa tom konfuzijom i zbrkom, pa dobacio do par bestselera, NIN-ove nagrade i školske lektire al' što je uspio u svijetu... To mora da je do njegovih četrdesetak prevodilaca koji su peglali te zbrkane misli na korejski, kineski, sve evropske jezike...




sećam se kritike (i to kakve kritike) u "Tajmu".
mariopan mariopan 15:22 05.08.2017

Re: kako pišeš šta

sugarbaby
sećam se kritike (i to kakve kritike) u "Tajmu".


Meni je najvažnija "kritika" što smo ga ćera i ja obožavale.
docsumann docsumann 12:32 05.08.2017

Posle Aušvica više se ne može pisati




princi princi 12:37 05.08.2017

Ljudskost je precenjena.

Računari su već počeli autonomno da pišu novinske i naučne članke, pesme, počeli su da pišu tužbe, žalbe, odbrane, sudska rešenja, investiraju, kupuju, prodaju, da voze kola, avione, kamione, da operišu, leče, prave i sviraju muziku, slikaju... najveći problem će biti šta sa viškom ljudi. I taj problem će rešiti računari.

Courtesy of Mr Žikica Simić

jinks jinks 13:14 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

Da li će mašine umeti toliko umešno da imenuju stvari i pojmove, uključujući i one potpuno imaginarne, na način na koji su to činili i čine ljudi.

Neki bi rekli da je sva mudrost ili lepota koja se uopšte i može izreći i ispisati rečima, u njih utisnuta na samom početku, načinom njihovog imenovanja.

Sad, da li postoje ili će postojati mašine koje mogu da, ne znam, smišljaju simbole, kao i da im dodelju sva moguća višesmislena značenja. Mislim, možda i da ... baš bi bilo interesantno porazgovarati sa nekim melanholičnim hpom, neizlečivo sujetnim acerom, ili sa asusom koji na sebe preuzima sve grehe ovog sveta.
JJ Beba JJ Beba 13:21 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

eff beck group Situation



edit

Cozy Powell
mirelarado mirelarado 15:10 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

baš bi bilo interesantno porazgovarati sa nekim melanholičnim hpom, neizlečivo sujetnim acerom, ili sa asusom koji na sebe preuzima sve grehe ovog sveta.


The beauty of the thing would be što - ako ti se razgovor ne dopada, ili ti postane dosadan - samo isključiš sagovorniku struju - napajanje. :)
freehand freehand 15:12 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

mirelarado
baš bi bilo interesantno porazgovarati sa nekim melanholičnim hpom, neizlečivo sujetnim acerom, ili sa asusom koji na sebe preuzima sve grehe ovog sveta.


The beauty of the thing would be što - ako ti se razgovor ne dopada, ili ti postane dosadan - samo isključiš sagovorniku struju - napajanje. :)

I've seen the things that You, human...
mirelarado mirelarado 15:16 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

I've seen the things that You, human...


There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy.
- Hamlet (1.5.167-8), Hamlet to Horatio
sweet64 sweet64 16:14 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.


... najveći problem će biti šta sa viškom ljudi. I taj problem će rešiti računari.


Nismo smeli da se sprdamo sa njima, sada zavisimo od njihove milosti. AI oprosti nam jer mi smo samo human beings.

princi princi 17:13 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

Da li će mašine umeti toliko umešno da imenuju stvari i pojmove, uključujući i one potpuno imaginarne, na način na koji su to činili i čine ljudi.

Verovatno hoće, i to ne nužno kao ljudi. Verovatno će razviti svest, i inače sad kažu da je svest emergent property tih nekih mreža koje su svuda oko nas, da "naša" svest i nije toliko naša koliko zajednica kojima pripadamo, maltene kulturna stvar. Nigde ne piše da te mreže moraju biti biološki generisane. Verovatno će stvoriti i neki svoj klasifikacioni sistem, u skladu sa svojim senzorima, neki svoj jezik.

U stvari, meni se čini da će u budućnosti veliki problem biti razdlikovati ljude od mašina, mislim da će se te razlike između živog i neživog sveta u velikoj meri izbrisati, neće biti lako odrediti i definisati šta je mašina a šta priroda. Then, I may be wrong, ko zna...
princi princi 17:26 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

JJ Beba
eff beck group Situation



edit

Cozy Powell

A Max Middleton? Čovek neverovatno svira.
docsumann docsumann 18:51 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

Verovatno će stvoriti i neki svoj klasifikacioni sistem, u skladu sa svojim senzorima, neki svoj jezik.


meni je interesantno koliko mi još nagađamo o prirodi svijesti, a Roy Kurzweil i ekipa tako samouvjereno proriču sastavljanje AI-ja koji prevazilazi čovjekove kapacitete za 20-tak godina.
od tada valjda kreće famozni singularity efekt...

pomalo mi sve to liči na magijanje, ne znamo tačno šta je svijest ali očekujemo da se spontano izgeneriše na toj i toj frejvenciji, protoku ... da prizovemo duhove ako pravilno odradimo ritual.

a što se tiče svijesti kao interakcije jedinke i okruženja meni su bliska razmišljanja ovog lika



s tim u vezi nije loše odgledati i ovaj eksperiment



nego, što se same poezije tiče rekao bih da ovdje imamo programsku poeziju na stolu.
onu u kojoj je sam čin pisanja poezije predmet pjesnikovog interesovanja.

kako bi se kompjuteri nosili sa programskom poezijom u svojim redovima.
da li bi to bila too strange loop for them.
došlo bi do ispadanja osigurača?
princi princi 19:00 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

Link.

A imaš i ovog Eaglemana (pominjao sam ga na jednom od onih mojih bullshit blogova).


pikuc pikuc 19:22 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

princi
Da li će mašine umeti toliko umešno da imenuju stvari i pojmove, uključujući i one potpuno imaginarne, na način na koji su to činili i čine ljudi.

Verovatno hoće, i to ne nužno kao ljudi. Verovatno će razviti svest, i inače sad kažu da je svest emergent property tih nekih mreža koje su svuda oko nas, da "naša" svest i nije toliko naša koliko zajednica kojima pripadamo, maltene kulturna stvar. Nigde ne piše da te mreže moraju biti biološki generisane. Verovatno će stvoriti i neki svoj klasifikacioni sistem, u skladu sa svojim senzorima, neki svoj jezik.

U stvari, meni se čini da će u budućnosti veliki problem biti razdlikovati ljude od mašina, mislim da će se te razlike između živog i neživog sveta u velikoj meri izbrisati, neće biti lako odrediti i definisati šta je mašina a šta priroda. Then, I may be wrong, ko zna...


Mašina ne može da voli čoveka.
U tom smislu ljudi mogu da postanu ko mašine.
Jer ljudi se trude da mašina čini ono što čovek želi, da ga usreći mašina onim što čini i pruža ali to nije ljubav jer ljubav je odnos zasnovan na obostranoj pažnji i priznavanju.
A mašini čovek ne treba u tome, treba joj struja.
Zato oni koji su zavisni od "pažnje" koju im daje mašina po njenom iskljucivanju razdrazeni i asocijalni, boje se ljudi.
Jer ljudi nisu kao mašine oni traže pažnju i priznanje.
Pojava kompjutera jeste ljude udaljila jedne od drugih i ljudi se boje jedni drugih, imaju strah jedni od drugih.
A mašina im pruža da nemaju strah dok su sa njom.
Baš kao i svaka druga droga.



docsumann docsumann 20:36 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.


inače, diferent stajlaz je pokupljeno odavde...

jinks jinks 20:38 05.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

freehand
I've seen the things that You, human...

Ili što bi rekla mašina u jednom od dramatičnijih dijaloga koje su veštačka inteligencija i ljudi ikada vodili na filmu, između mašine-programa Arhitekte i čoveka Nea, u drugom, valjda, delu filmske trilogije "Matriks":

Architect
Eh ... you (Neo) cannot even start to comprehend the levels of survival we (machines) are prepared to accept.
docsumann docsumann 10:28 06.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

A imaš i ovog Eaglemana


da, pogledaj koliko je on oprezniji u predviđanju.
ostavlja potencijalni termin pojave čovjekolikog AI široko otvorenim.

dočim Rej decidno tvrdi 20-tak (gornja ograda 30-tak) godina.
i onda pogledaš šta je čovjek sve ispredviđao i ne možeš da se ne zamisliš.

Ray Kurzweil’s Mind-Boggling Predictions for the Next 25 Years -LINK

By the 2020s, most diseases will go away as nanobots become smarter than current medical technology. Normal human eating can be replaced by nanosystems. The Turing test begins to be passable. Self-driving cars begin to take over the roads, and people won’t be allowed to drive on highways.


By the 2030s, virtual reality will begin to feel 100% real. We will be able to upload our mind/consciousness by the end of the decade.

By the 2040s, non-biological intelligence will be a billion times more capable than biological intelligence (a.k.a. us). Nanotech foglets will be able to make food out of thin air and create any object in physical world at a whim.
princi princi 11:33 06.08.2017

Re: Ljudskost je precenjena.

da, pogledaj koliko je on oprezniji u predviđanju.
ostavlja potencijalni termin pojave čovjekolikog AI široko otvorenim.

dočim Rej decidno tvrdi 20-tak (gornja ograda 30-tak) godina.
i onda pogledaš šta je čovjek sve ispredviđao i ne možeš da se ne zamisliš.

Pa njihovi biznisi su različiti: Eagleman je neuroscientist, ima i neki start up, Kurzsoproštenjemweil živi (i, figurativno govoreći, umire) od tačnosti svojih prognoza.
freehand freehand 13:13 05.08.2017

I Fukujama

... se zaleteo sa krajem istoije.
Pa se pojavio Vučić.
JJ Beba JJ Beba 13:35 05.08.2017

aham

Naravno da može


aham

Žika Obretković Macintosh


poezija je čin božanske moći, blaga reč.
poezija ljudkskoj rasi daje svojstvo, čini je posebnom pojavom u univerumu

samo onaj entitet u komosu koji je u stanju da o svakom pojmu i pojavi da neki stih se broji

Nije to neka naročita poezija
Ali
Jeste poezija
Zašto jeste, ko je odredio da jeste, pitate se vi, moji verni čitaoci
Vi koji čitate sve što napišem, pa čak i poeziju koja nije neka naročita, ali jeste poezija
Dakle
Zašto jeste
Pa zato što ja to kažem
A ja sam pesnik i pesnik zna šta je poezija


poezija my ass
nsarski nsarski 15:45 05.08.2017

Majku mu,

kupio sam današnju Politiku baš zbog:

Čitam u kulturnom dodatku Politike od 5. avgusta 2017,
ali gornji prilog nigde nisam našao. Koje si ti izdanje kupio?
freehand freehand 15:56 05.08.2017

Re: Majku mu,

nsarski
kupio sam današnju Politiku baš zbog:

Čitam u kulturnom dodatku Politike od 5. avgusta 2017,
ali gornji prilog nigde nisam našao. Koje si ti izdanje kupio?

Dvorsko?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:09 05.08.2017

Re: Majku mu,

ali gornji prilog nigde nisam našao. Koje si ti izdanje kupio?


Strana 03 kulturnog dodatka, Preispitivanja, tekst desno
nsarski nsarski 16:13 05.08.2017

Re: Majku mu,

Strana 03 kulturnog dodatka, Preispitivanja, tekst desno

Pa, pregledao sam onaj umetak "Nauka umetnost kultura", ili nešto tako, ali nisam našao. Istina, nisam se preterano trudio, a novine sam bacio. Sada je kasno, jbg. Hvala na informaciji, bez obzira.
nmilovanovic nmilovanovic 17:30 05.08.2017

Re: Majku mu,

Dvorsko?


Да, оно за дворске...

kosta.babic kosta.babic 16:32 05.08.2017

"Može li poezija da se piše na kompjuteru"

Može li poezija da se piše u kamenu? Može ako kamen to dozvoli.
Može li poezija da se piše srcem? Može ako srce izdrži.
Miže li poezija da se piše krvlju? Može ako je krv dovoljno gusta.
Može li poeziju da piše neko ko nema kriterijum? Mož' da bidne al ne mora da znači.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 07:47 06.08.2017

Bot or not?

Ko je raspoložen za mali test na zadatu temu evo jedan link!

"This website is a Turing test for poetry. You, the judge, have to guess whether the poem you’re reading is written by a human or by a computer."

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:38 06.08.2017

Re: Bot or not?

Da li je neko postigao 100% tačnosti na ovom sajtu tj. da može na testu da nepogrešivo proceni da li je autor računar ili čovek za recimo 10 ili više primera?
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:18 06.08.2017

*

Posle Aušvica više se ne može pisati poezija
Rekao je Teodor Adorno


Adorno je to napisao pošto je pročitao Fugu Smrti od Paul Celana. Dosta kasnije neko drugi je izrekao; kako ta pesma bolje dočarava strahotu holokausta nego sve druge, ozbiljne, knjige napisane o toj temi. No, to je sad neka druga priča o tome da li takvim temam treba prići sa estetske ili etičke strane i, uopšte, da li čovek sme da udahne umetnost u nešto tako okrutno?


Crno mleko preranosti mi ga pijemo s večeri
pijemo ga u podne i jutrom pijemo noću
pijemo pijemo
kopamo grob u vazduhu gde neće nam biti tesno
U kući živi čovek sa gujama se igra
pod suton u Nemačku piše tvoja kosa od zlata Margreto
on piše pred kuću izlazi svetlucaju zvezde
on zviždi dovabljuje kerove izvabljuje svoje Jevreje
naređuje da se u zemlji iskopa grob
zapoveda za igru da sviramo

Crno mleko preranosti mi te pijemo noću
mi te pijemo jutrom u podne pijemo s večeri
pijemo pijemo
U kući živi čovek sa gujama se igra
pod suton u Nemačku piše tvoja kosa od zlata Margreto
Tvoja kosa od pepela Sulamko
kopamo grob u vazduhu gde neće nam biti tesno

On viče kopajte dublje u zemlju a vi drugi
pevajte svirajte za pojasom gvožđa se maša
i vitla njime oči su njegove plave
dublje ašovom a vi za igru svirajte

Crno mleko preranosti mi te pijemo noću
mi te pijemo u podne jutrom pijemo s večeri
pijemo pijemo
u kući živi čovek tvoja kosa od zlata Margreto
tvoja kosa od pepela Sulamko on se sa gujama igra

Viče smrt svirajte slađe smrt je majstor iz Nemačke
viče prevlačite tamnije gudalom po violini
pa ćete kao dim u vazduh se vinuti tada
u oblaku biće vam grob i neće vam biti tesno

Crno mleko preranosti mi te pijemo noću
pijemo te u podne smrt je majstor iz Nemačke
pijemo te s večeri jutrom pijemo pijemo
smrt je majstor iz Nemačke njegove oči su plave
olovnim zrnom te pogađa tačno te pogađa
u kući živi čovek tvoja kosa od zlata Margreto
pujda kerove na nas grob nam u vazduhu poklanja
igra se s gujama sanjari smrt je majstor iz Nemačke

Tvoja kosa od zlata Margreto
Tvoja kosa od pepela Sulamko
plausibel plausibel 09:55 06.08.2017

Re: *

da li čovek sme da udahne umetnost u nešto tako okrutno?


Hm, biće da shvatih..

- Da je ova karikirana poezija okrutna, satirična, prazna (i između prazno bezbrižnih redova Politike umetnuta) u odnosu na ozbiljno toplo ljudska, rodoljubiva, autošovenska javljanja 4. i 5. Avgusta prošle godine, u ovo isto vrijeme, na recimo atraktivne blogove dežurnih profi- baba narikača il tako nekih profi- humanih redenika..


(.. lijepo je što si artikulisan i pametan, jutros.)

docsumann docsumann 10:21 06.08.2017

Re: *

da li čovek sme da udahne umetnost u nešto tako okrutno?



štaviše, sama umjetnost može biti neopisivo okrutna. da ne postirem sad...youknow

Auschwitz, the meaning of pain
The way that I want you to die
Slow death, immense decay
Showers that cleanse you of your life...


Angel of Death

Slayer guitarist Jeff Hanneman wrote "Angel of Death" after reading books about Nazi physician Josef Mengele while on tour with the band. He said that he remembered "stopping someplace where I bought two books on Mengele. I thought, 'This has gotta be some sick shit.' So when it came time to do the record, that stuff was still in my head—that's where the lyrics to 'Angel of Death' came from


umjetnost je ujedno i umejtnost zauizimanja tačke gledišta. ponekad moraš ući u mozak psihopate i saopštiti ljudima šta si tamo našao.
kao kad Antoni Hopkins igra Hanibala Lektora.




(ipak je postrijehh na kraju)

plausibel plausibel 11:10 06.08.2017

Re: *

štaviše, sama umjetnost može biti neopisivo okrutna.

Znači, udahne čovjek okrutnost u umjetnost.. :)

(Je li, čovječe od stotinu čuda, jel ono gore tvoja pjesma?)
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:17 06.08.2017

Re: *

smatram da je estetski pristup izuzetno važan. Tako u Il Conformista, Bertoluči prikazuje čoveka koji želi da bude normalan u fašističkom okruženju i njegovu borbu sa samim sobom i to uz magični vizuelni ugođaj. Nijedna ozbiljna knjiga ne može da dočara to okruženje, ne na taj način, čak i da pokuša. Umetnost je važna i mora da ima pristup svakoj temi.


+ ovi vojvođanski tropi me ubiše, nigde ni daška vetra koji osvežava. Teško njesra od vremena.

plausibel plausibel 11:48 06.08.2017

Re: *

Pada kiša. A ja jedem volujsko srce kao jabuku. Sadili, uzgajili, obrali i poslali mi moji čestiti roditelji. Sva kuća miriši na paradajz i kišu.

:)
freehand freehand 11:56 06.08.2017

Re: *

Izgleda da opcija "citiraj" ne radi, pa moram ručnbo. Dakle, STefane
No, to je sad neka druga priča o tome da li takvim temam treba prići sa estetske ili etičke strane i, uopšte, da li čovek sme da udahne umetnost u nešto tako okrutno?

smatram da je estetski pristup izuzetno važan.

... nisam siguran da sam dobro razumeo, ali etika i estetika se ne isključuju međusobno, dapače, prožimaju se.
Sa druge strane - umetnost mora da se bavi najcrnjim, najsurovijim i još neizmišljenim i neostvarenim zločinima, da upozori, uplaši i ovekovečenjem kazni čoveka za ono što je sposoban i spreman da učini.
mirelarado mirelarado 12:11 06.08.2017

Re: *

Tako u Il Conformista, Bertoluči prikazuje čoveka koji želi da bude normalan u fašističkom okruženju i njegovu borbu sa samim sobom i to uz magični vizuelni ugođaj. Nijedna ozbiljna knjiga ne može da dočara to okruženje, ne na taj način, čak i da pokuša.


U pravu si, knjiga to ne može, ali može, poput Moravijinog romana Il Conformista da inspiriše Bertolučija.

docsumann docsumann 12:18 06.08.2017

Re: *

(Je li, čovječe od stotinu čuda, jel ono gore tvoja pjesma?)


jeste, iz posljednje zbirke "i?"

plausibel plausibel 12:21 06.08.2017

Re: *

Dobro.

:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:58 06.08.2017

Re: *

postoji čitava rasprava, koja je nastala nakon Adorna, o tome da li se sme udahnuti lepota u holokaust: izvoli dva teksta o toj raspravi. I sam smtram kako etika ne isključuje estetiku i obrnuto, ali postoje ljudi koji smatraju da estetici nema mesta svuda.

tekst 1
tekst 2
freehand freehand 13:10 06.08.2017

Re: *

stefan.hauzer
postoji čitava rasprava, koja je nastala nakon Adorna, o tome da li se sme udahnuti lepota u holokaust: izvoli dva teksta o toj raspravi. I sam smtram kako etika ne isključuje estetiku i obrnuto, ali postoje ljudi koji smatraju da estetici nema mesta svuda.

tekst 1
tekst 2

Hvala, pročitaću.
princi princi 16:02 06.08.2017

Re: *

Adorno, koji je sam po sebi izuzetno interesantan lik. Mogao bi baš i neki blog o njemu i Habermasu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:51 06.08.2017

Re: *

o njemu i Habermasu.


ništa Benjamin?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana