Ekonomija

Koje ekonomske mere nam trebaju?

Saša Radulović RSS / 06.06.2013. u 23:38

Rupa u budžetu ukoliko ne preduzmemo ekonomske mere: 2 milijarde evra. Privreda nam umire ukoliko ne preduzmemo ništa. Ušteda koja nam treba: 500 miliona evra. Želimo da spasimo privredu. Moramo unaprediti poslovni ambijent i pravnu sigurnost.

Kako spasiti privredu

Smanjiti namete na rad za 30%. Ukinuti doprinose za zdravstvo. Zdravstveno osiguranje se plaća iz budžeta. Povećati neoporezivi deo sa 11.500 dinara na 20.000 dinara. Ovo je stimulans od 1.5 milijardi evra.

Ne treba nam reindustrijalizacija.

Ne trebaju nam subvencije.

Ne trebaju nam investicije države u privredu. Samo u infrastrukturu.

Ukinuti sve NIP-ove za sva vremena.

Dopuniti i pojačati Zakon o stečaju u roku od 3 meseca. Svu prezaduženu privredu restrukturirati konverzijom potraživanja poverilaca u kapital. Svi tajkuni koji vape za jeftinim kreditima da bi spasili svoje propale investicije u nekretnine, uključujući i Nacionalni savet za privredni preporod,  treba da izgube kapital. Nije na radniku iz Pirota da im spašava kapital svojim porezom.

Staviti van snage Zakon o privatizaciji. Napisati novi u roku od 3 meseca.

Napisati novi Zakon o računovodstvu i reviziji u roku od 3 meseca. Drakonske kazne za netačno finansijsko izveštavanje. Jednostavno računovodstvo za mikro i male firme i preduzetnike. Redefinisati ko je mali.

Sve firme u restrukturiranju poslati u stečaj. Država treba odmah da isplati minimalne zarade radnicima kao i da im poveže staž. I da onda država sačeka da naplati taj novac iz stečaja.

Restrukturirati sva javna preduzeća. Prvo da popišu imovinu i obaveze. Dovedu svoje finansijske izveštaje u red. U roku od 3 meseca.

Ukinuti Fond za razvoj. Ne praviti razvojnu banku. Umesto njih privući investicione fondove. Ponuditi deo kapitala za njihov dolazak na tržište.

Suzbijanje svih monopola. Ne dozvoliti spajanje Ideje i Merkatora.


Mere štednje

Smanjiti masu plata u javnim preduzećima za 10%-20% zavisno od parametara. Javna preduzeća su monopolisti. I kada se ne trude, prave profit. Ujednačiti kriterijume za plate dok god su monopolisti. Dok god su monopolisti vlada im određuje i cene i plate. Ako otpuste višak zaposlenih, manje moraju da smanjuju plate.  Uvesti im obavezu javnog i transparentnog finansijskog izveštavanja. Sve je javno. Masa plata ne može da im raste dok god su im plate veće nego plate u privatnom sekotru.

Telekom Srbija nije javno preduzeće. Telekom Srbije je akcionarsko društvo koje ima konkurenciju. Ima profit zato što dobro posluje. PTT Srbije jeste javno preduzeće, monopolista. Ima profit jer mu je država dala monopol.

Zamrznuti masu plata u državi do kraja 2014.godine. I obrazovanje, i zdravstvo, i administracija, i vojska, i policija. Svi. To ne znači da neke plate ne mogu da raste, sve dok druge padaju. To ne znači da ne mogu da se zapošljavaju novi ljudi u oblastima u kojima nam treba više ljudi.

Ukinuti 13.tu platu svima.

Zamrznuti masu penzija do kraja 2014.godine.

Ukinuti sve subvencije. Ni jedan jedini evro više po novom radnom mestu. Ni jedan. Subvencionisati samo onu poljoprivredu koja je izložena subvencionisanom uvozu, kao zaštitna mera. Ukinuti sve subvencije po hektaru.

Povećati donju stopu PDV-a sa 8% na 10%.

Povećati porez na dobit korporacija sa 15% na 20%.

Ukinuti paušalno oporezivanja. Ogroman izvor sive ekonomije.

Ukinuti fiskalnu decentralizaciju. Glavni prihod lokala su porezi na imovinu.

Napisati nov Zakon o porezima na imovinu. Osnov oporezivanja je zemljište, ne stan.

Sprovesti pravu decentralizaciju. Izaći iz ludila 160 opština, njihovih skupština opština, javnih preduzeća i ustanova. Okrug sa jakim gradskim centrom treba da bude nosilac decentralizacije.

Popisati svu imovinu države. Prodati ono što nam ne treba za funkcionisanje države.


Socijalni sistem

Uvesti socijalne karte. Ukinuti sve ostale oblike socijalne pomoći. Definisati kriterijume za status socijalno ugrožene porodice. Izbaciti socijalni sistem iz poreskih zakona, cene struje, cene obdaništa, cene prevoza. Siva ekonomija ne može biti deo "sistema" socijalne zaštite.

Reformisati penzioni sistem. Ne dirati stečena prava penzionera. Teret reforme moraju da ponesu deca i unuci penzionera. Slučajnim izborom ispitivatiosnovanost 700.000 invalidskih i porodičnih penzija. Ukinuti Fond PIO.  Fond ne postoji. Postoji  nepotrebna državna institucija koja se bavi brojanjem godina radnog staža

Prvi nivo zdravstvene zaštite treba da pružaju privatne porodične lekarske prakse. Svi građani Srbije treba da imaju zdravstveno osiguranje. Svi poljoprivrednici takođe. Bez obzira na radni status. Overavanje radnih knjižica treba da ode u neslavnu istoriju.


Poslovni ambijent

Promeniti Zakon o radu. Omogućiti lako otpuštanje. Ako vam je poslodavac dobar, nemate problem. Ako vam je poslodavac loš, a vi ste dobar radnik, treba da odete. Ne treba vam Zakon o radu da vam štiti loše radno mesto. Nađite boljeg poslodavca. Ako ste vi loši, i treba da vas najuri.

Otpremnine samo na godine radnog staža provedene kod poslodavca.

Giljotina propisa.

Elektronska uprava. Sve državne službe na interent.

Nezavisno pravosuđe sa sopstvenim budžetom. Kriterijumi za ocenu rada sudija i tužilaca. Nikada više kafanske liste sudija i tužilaca.

 

Građevinsko zemljište

Ukinuti konverziju prava korišćenja u vlasništvo nad građevinskim zemljištem. Zemljište se kupuje. Odmah ili nakon izgradnje prilikom dobijanja urbanističke dozvole. Po tržišnoj vrednosti koja iznosi oko 20% vrednosti objekata koji mogu da se grade

Doneti sve urbanističke planove. Odrediti šta gde može da se gradi i koliko. Zemljište je vredno onoliko koliko i šta planski dokument kaže da na njemu može da se gradi.

Porez na zemljište utvrditi u odnosu na dozvoljenu gradnju. Pa ko hoće da drži parking na mestu gde je dozvoljeno da se gradi 10.000 m2, njegova stvar. Samo mora da plati porez za to zadovoljstvo.

Pravo korišćenja zemljišta je u prometu. Može da se proda i da se kupi.

Ko počne gradnju, oslobađa se poreza u periodu od 2 godine. Ko prekorači rok, vraća mu se ovaj porez.


Protiv korupcije

Reforma izbornog sistema.

Transparentnost.
Transparentnost.
Transparentnost.

Smanjenje državnog ućešća u privredi.

Krpljenje rupa posejanih po raznim zakonima.

Zakon o poreklu imovine.

Ne dozvoliti poslovanje sa bilo kojom drugom državom sa kojom nemamo bilateralne sporazume o saradnji poreskih, carinskih i pravosudnih organa.

 

Zašto nam trebaju izbori?

Kako bez izbora sve ovo? Ili samo deo?

Da li izbori garantuju da ćemo dobiti? Ne. Ali bez izbora sigurno nećemo. Ni deo.

Izbori će da nas koštaju. Status quo će mnogo, mnogo, mnogo više da nas košta. Moja deca nemaju toliko vremena. A vaša?

 

http://www.facebook.com/SasaRadulovich

http://twitter.com/SasaRadulovich

 

.

 



Komentari (89)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

prapra prapra 00:08 07.06.2013

vetar

Misliš li da to ovi na vlasti ne znaju?
cult cult 00:35 07.06.2013

Ok

Svaki izbori koji znače mogućnost da vidimo ledja korumpiranoj neznalici Dinkić Mladjanu su poželjni što pre.

Nego, ko će od stranaka stati iza ovog programa?
vladaxy vladaxy 06:48 07.06.2013

Re: Ok

stati iza ovog programa?


Možda ova?
cult cult 08:49 07.06.2013

Re: Ok

Možda ova?


Ta nema šanse ni da udje u parlament.
Neke nove političke snage nema na vidiku (uzdam se u vodu do grla i iz tog razloga moguću pobunu protiv sistema i revolucionarnu pravdu).
DS je tužna.
SNS je imao tu Asocijaciju MSP na listi čiji bi ovo mogao da bude program ili nešto blisko ovome.
Naravno, ne postoje garancije da bi u slučaju pobede ovako nešto bilo sprovedeno.
A sumnjam da bi ona horda megatrendovaca u vrhu SNS imala i sposobnost za to.
Sepulturero Sepulturero 09:37 07.06.2013

Re: Ok

cult
Svaki izbori koji znače mogućnost da vidimo ledja korumpiranoj neznalici Dinkić Mladjanu su poželjni što pre.




Да, као што смо му видели леђа после сваког од досадашњих избора у овом веку.
vranac147 vranac147 10:40 07.06.2013

Re: Ok

vladaxy
stati iza ovog programa?


Možda ova?

nadam se!
vranac147 vranac147 10:40 07.06.2013

Re: Ok

cult
Možda ova?


Ta nema šanse ni da udje u parlament.
Neke nove političke snage nema na vidiku (uzdam se u vodu do grla i iz tog razloga moguću pobunu protiv sistema i revolucionarnu pravdu).
DS je tužna.
SNS je imao tu Asocijaciju MSP na listi čiji bi ovo mogao da bude program ili nešto blisko ovome.
Naravno, ne postoje garancije da bi u slučaju pobede ovako nešto bilo sprovedeno.
A sumnjam da bi ona horda megatrendovaca u vrhu SNS imala i sposobnost za to.


nisam siguran da nece da predje cenzus...
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 19:29 07.06.2013

Re: Ok

Ta nema šanse ni da udje u parlament.

Tek su registrovani pre neki dan i tek ćemo da vidimo kako će da komuniciraju sa građanima. Škripi to što Novu stranku vodi stari premijer, ali ako se od drugih stranaka budu razlikovali poštovanjem principa smenljivosti rukovodstva - moći će uvek da mu se zahvale na saradnji.

Prvi predstojeći izborni ciklus može da im posluži samo za izgradnju prepoznatljivosti stranke i vrednosti koje zastupaju, odnosno za diferencijaciju od postojeće političke ponude. Ako uspeju da okupe dobre ljude i ako ljudima od akcije daju odrešene ruke - za dva izborna ciklusa mogu da naprave veliko iznenađenje.

Naravno, ovo je samo najbolji mogući scenario. Ali možda Saša Radulović tu može da vidi šansu za zastupanje svojih ekonomskih nazora...
Saša Radulović Saša Radulović 15:21 08.06.2013

Re: Ok

Škripi to što Novu stranku vodi stari premijer


Veliki, veliki i nepotreban dodatni teret na ionako ogroman teret stvaranja nove političke partije. Što ne znači da ne treba da bude u prvim redovima stvaranja nove stranke. Samo ne ovako.

Sa druge strane, svaka stranka koja traži mišljenje i pomoć može da ih dobije. Ovo posebno važi za nove stranke.
disident79 disident79 01:05 07.06.2013

Građevinsko zemljište i imovina

Restituciju niste pomenuli.

Ukinuti konverziju prava korišćenja u vlasništvo nad građevinskim zemljištem. Zemljište se kupuje.


Šta sa već izgrađenim zemljištem i taksama na korišćenje građevinskog zemljišta? Danas plaćamo i porez na imovinu(nezanemarljiv u zadnje 2 godine, a biće i veći), a pored toga i taksu na korišćenje građ. zemljišta i to čak i ako se živi u stanu, po kvadraturi.

Ostalo je u principu ok. Kvalitetni ljudi u javnom sektoru će se po običaju stisnuti godinu-dve,ali samo ako se stvarno štedi i omogući privređivanje. Do sada je zamrzavanje plata pre svega služilo da se ima dovoljno novca za predizbornu kampanju, troškarenje i kraduckanje. O kvazi trange frange "preduzetnicima" da i ne pričam.

Što se izbora tiče oni neće doneti promene dok se ljudi koji promene mogu da izvedu ne budu uključili.
Saša Radulović Saša Radulović 08:56 07.06.2013

Re: Građevinsko zemljište i imovina

Nemam šta da pominjem restituciju. Ona se mora sprovesti. Moja porodica ima benefite od restitucije, pa ne bih ja puno o tome. Vi svakako možete. Inače, kod restitucije smo zaboravili da je imovina koja je oduzeta imala i obaveze koje je na sebe preuzela država.

Taksu za korišćenje građevinskog zemljišta treba ukinuti i ukida se. To sam zajedno sa još dva stručna saradnika NALDED-a tražio od MinFin-a posle izbora, a pre nego što je formirana ova vlada i pre nego što je postao MinFin. Ima samo porez na imovinu. Očigledno je čuo. Ovaj tim mu je i dao spisak taksi koje treba da ukine. Između ostalih i taksu na isticanje firme.

bensendin bensendin 01:06 07.06.2013

reindustrijalizacija

Evo reče Bajatović da je izlaz u reindustrijalizaciji i da to treba da se sprovede kao zajednička ulaganja države i privatnog sektora.
Što bi ja voleo da budem neki službenik koji će da zajedno sa "privatnicima" sprovodi ulaganja i reindustrijalizaciju. Tako su devedesetih nastali tajkuni.
jinks jinks 07:40 07.06.2013

...

Da li bi ste mogli da pojasnite koja bi od navedenih mera trebalo da proizvodne delatnosti dovede u povlašćeniji položaj.

Jer nije pitanje samo spasiti privredu kako kažete, već i ublažiti neravnotežu u privredi između neproizvodnih i proizvodnih delatnosti, koja postoji decenijama na štetu proizvodnih delatnosti.

Možda je jednu od najboljih ilustracija takvog stanja predstavlja nedavno objavljen spisak najbogatijih ljudi u zemlji u zadnjih 20-ak godina ... u suštini se ni jedan ne bavi proizvodnim delatnostima.
Saša Radulović Saša Radulović 08:42 07.06.2013

Re: ...

Prva mera. Nameti na rad su najveći teret poslovanja proizvodnih delatnosti i najveći uzročnih sive ekonomije.
misasimic misasimic 08:41 07.06.2013

Izbori

Bojim se da se nalazimo u zacaranom krugu..

Sta bi nam izbori doneli? Skoro pa nista...(doduse, verovatno Dinkic vise nebi bio Min - ali na njegovo mesto bi seo neki drugi Dinkic)

Mislim da ste vec jednom pisali o tome - u ovakvom izbornom sistemu - i ne moze da se postigne nista...

Sistem je takav - da pojedinac i ne moze nista da uradi - cak i kad bi hteo... A kad sedne u fotelju - skapira - da u stvari nema ni potrebe...(a cak, i ako iskreno zeli - saplicu ga na svakom koraku.... Pa ako zackoljice ne mogu nista - potezu i zolje/puske itd - ne biraju sredstva...)

Duboko ramisljajuci, postiglo bi se nesto, samo kada bi nam dosao "diktator" sa voljom da uradi nesto dobro...
Saša Radulović Saša Radulović 08:50 07.06.2013

Re: Izbori

Ne verujem u dikatatore.

Bez novih izbora, sigurno nećemo dobiti promene. Da li ćemo ih dobiti sa novim izborima, ne znam.
misasimic misasimic 08:56 07.06.2013

Re: Izbori

Ne verujem ni ja :)

Koliko smo i,ali izbora u poslednjih 20 godina? Mnogo....

Koliko ih je donelo promene? 1.

Kako? Revolucijom

Jeste li vi u nekoj stranci?
Saša Radulović Saša Radulović 09:51 07.06.2013

Re: Izbori

Ne. Moj prag tolerancije je prenizak. Nisam u stanju da sedim sa budalama. Nisam u stanju da slušam budale. Nisam u stanju da se pravim da ne čujem budale.

Pomažem svim političkim strankama koji pitaju za moje mišljenje. Svim. Neke pitaju. Recimo ova najveća.

Revolucija nam ne treba. Ne može kraticama. Preko preče, naokolo bliže.
cult cult 09:58 07.06.2013

Re: Izbori

Revolucija nam ne treba. Ne može kraticama. Preko preče, naokolo bliže.


To negde tamo...
Ovde je potrebna iz razloga ulivanja straha u kosti prethodnoj i svakoj budućoj vlasti.

Do sada smo imali potpuno srastanje svih stranaka u jedan veliki pljačkaški sistem nevidjenih razmera. Arhilopovluk je bio nekažnjiv. Promena koalicija na vlasti nije donosila ništa. Izbori su bili samo davanje šanse novoj ekipi da nastavi da krade. Sudstvo je svesno i namerno urušeno. I došlo je do duvara.
Recimo da je Vučić iskren u ovom pokušaju. Recimo da ovo nije samo neminovno odlganaje nacionalne pobune protiv političke kaste, već pravi pokušaj trpanja lopova u zatvor. Vrlo je moguće da će ga sistem sažvakati i ispljunuti. Godinama je stvaran samo u cilju zaštite lopina. Jak je i žilav.
Jedna dobra, kratka revolucija bi to sredila za tili čas.
I ulila strah u kosti svakom sledećem.
A strah je nevidjen motivator.
vranac147 vranac147 10:43 07.06.2013

Re: Izbori

misasimic
Bojim se da se nalazimo u zacaranom krugu..

Sta bi nam izbori doneli? Skoro pa nista...(doduse, verovatno Dinkic vise nebi bio Min - ali na njegovo mesto bi seo neki drugi Dinkic)

Mislim da ste vec jednom pisali o tome - u ovakvom izbornom sistemu - i ne moze da se postigne nista...

Sistem je takav - da pojedinac i ne moze nista da uradi - cak i kad bi hteo... A kad sedne u fotelju - skapira - da u stvari nema ni potrebe...(a cak, i ako iskreno zeli - saplicu ga na svakom koraku.... Pa ako zackoljice ne mogu nista - potezu i zolje/puske itd - ne biraju sredstva...)

Duboko ramisljajuci, postiglo bi se nesto, samo kada bi nam dosao "diktator" sa voljom da uradi nesto dobro...


ja bi voleo da na dinkicevom mestu vidim gosn Radulovica.
a oprtimum bi bio kad bi posle eventualnih novih izbora vlast chinile
SNS+Rasim+Madjari+Nova Stranka, bez dachica, dinkica, palme, djitlera...
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:44 07.06.2013

Re: Izbori

cult
Revolucija nam ne treba. Ne može kraticama. Preko preče, naokolo bliže.


To negde tamo...
Ovde je potrebna iz razloga ulivanja straha u kosti prethodnoj i svakoj budućoj vlasti.

Do sada smo imali potpuno srastanje svih stranaka u jedan veliki pljačkaški sistem nevidjenih razmera. Arhilopovluk je bio nekažnjiv. Promena koalicija na vlasti nije donosila ništa. Izbori su bili samo davanje šanse novoj ekipi da nastavi da krade. Sudstvo je svesno i namerno urušeno. I došlo je do duvara.
Recimo da je Vučić iskren u ovom pokušaju. Recimo da ovo nije samo neminovno odlganaje nacionalne pobune protiv političke kaste, već pravi pokušaj trpanja lopova u zatvor. Vrlo je moguće da će ga sistem sažvakati i ispljunuti. Godinama je stvaran samo u cilju zaštite lopina. Jak je i žilav.
Jedna dobra, kratka revolucija bi to sredila za tili čas.
I ulila strah u kosti svakom sledećem.
A strah je nevidjen motivator.


Kapiram da je onda nada da Vučić povede revoluciju, right?
e pa mnogo mi je i za nadu, sve u meni vrišti protiv ideje da Vučić predvodi bilo šta.
cult cult 10:50 07.06.2013

Re: Izbori

Kapiram da je onda nada da Vučić povede revoluciju, right?
e pa mnogo mi je i za nadu, sve u meni vrišti protiv ideje da Vučić predvodi bilo šta.


jebote, kako si ovako nešto mogao da zaključiš iz toga : )

Rekoh da je Vučić većini ulio nadu koja će, plašim se, biti uzaludna. I time samo odložio pobunu rumunsko-tuniskog tipa.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:55 07.06.2013

Re: Izbori

cult
Kapiram da je onda nada da Vučić povede revoluciju, right?
e pa mnogo mi je i za nadu, sve u meni vrišti protiv ideje da Vučić predvodi bilo šta.


jebote, kako si ovako nešto mogao da zaključiš iz toga : )

Rekoh da je Vučić većini ulio nadu koja će, plašim se, biti uzaludna. I time samo odložio pobunu rumunsko-tuniskog tipa.


Ma pusti depresivan sam. Još sam pročitao par tvitova od @mladjad i izbedačio se načisto.
Ima neku akciju za startup projekte i pogodi kako se jedino kvalifikuješ...
cult cult 10:59 07.06.2013

Re: Izbori

oš sam pročitao par tvitova od @mladjad


još jedan mazohista : )

Pazi, ko je gledao Utisak sad u nedelju, a ima tri čiste o ekonomiji, imao je mešavinu muke i depresije.

A sinoć Bahatović, Čeda Lider i prodavac špageta su ga dotukli. Jadan onaj Zec. Jadan čovek.

Tako da @mladjad iskuliraš i zajebavaš dok te ne blokira.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:01 07.06.2013

Re: Izbori

cult
oš sam pročitao par tvitova od @mladjad


još jedan mazohista : )

Pazi, ko je gledao Utisak sad u nedelju, a ima tri čiste o ekonomiji, imao je mešavinu muke i depresije.

A sinoć Bahatović, Čeda Lider i prodavac špageta su ga dotukli. Jadan onaj Zec. Jadan čovek.

Tako da @mladjad iskuliraš i zajebavaš dok te ne blokira.


Nije me blokirao, još. Mada misli kad blokiraš nekoga da je nestao, a ne samo da ga ti ne vidiš. Slično se ponašao i insajder.
ecce-florian ecce-florian 17:36 08.06.2013

Re: Izbori

@uros

Ima neku akciju za startup projekte i pogodi kako se jedino kvalifikuješ...


Tako što ti Microsoft prvo da 25.000 eura preko Comtrade-a ????

Jesam pogodio
ecce-florian ecce-florian 17:38 08.06.2013

Re: Izbori

ja bi voleo da na dinkicevom mestu vidim gosn Radulovica.
a oprtimum bi bio kad bi posle eventualnih novih izbora vlast chinile
SNS+Rasim+Madjari+Nova Stranka, bez dachica, dinkica, palme, djitlera...



uros_vozdovac uros_vozdovac 20:53 09.06.2013

Re: Izbori

ecce-florian
@uros

Ima neku akciju za startup projekte i pogodi kako se jedino kvalifikuješ...


Tako što ti Microsoft prvo da 25.000 eura preko Comtrade-a ????

Jesam pogodio

Na dobrom si putu, država daje 25k preko izabranih fondova (Comtrade included), a Microsoft odlučuje koji će projekat da prođe.
Čekam jedan jedini detalj i pišem o tome, do sada izgleda kao najveći mogući skandal u mom svetu.
tom tom 08:13 10.06.2013

Re: Izbori

Treba nam "revolucija" u državnoj upravi....
vabugdev vabugdev 08:47 07.06.2013

Sve je to lepo...

...ali sve te registre, socijalne karte, kriterijume, planove, spiskove koje ste definisali, jednostavno nema ko da uradi sve da postoji i politička volja.
misasimic misasimic 08:52 07.06.2013

Re: Sve je to lepo...

Da postoji politicka volja - nebi bilo problema...

Po cemu mislite da nema ko da uradi?
vabugdev vabugdev 09:30 07.06.2013

Re: Sve je to lepo...

Nažalost ne mislim, nego sam siguran, bar za većinu stvari. Zbog prirode svog posla (implementacija informacionih sistema) sam poslednjih desetak godina proveo po državnoj upravi i javnim preduzećima i video šta, ko i kako radi i što je još gore, kakav je trend. Pre desetak godina ste u državnoj službi relativno često mogli da sretnete čoveka koji zna svoj posao i zna da organizuje posao, trudi se, narodski rečeno "vuče", a onda su oni polako nestajali i, ima tome par godina, ne sretoh nijednog. Sada možete sresti samo one koji otaljavaju posao, kada ga se uopšte i prihvate.
cult cult 09:37 07.06.2013

Re: Sve je to lepo...

Pre desetak godina ste u državnoj službi relativno često mogli da sretnete čoveka koji zna svoj posao i zna da organizuje posao, trudi se, narodski rečeno "vuče", a onda su oni polako nestajali i, ima tome par godina, ne sretoh nijednog.


Rodjak mi radi kao inženjer u jednoj gradskoj instituciji u NS.
Profesionalac, nema veze sa partijama. Radi već dugo tamo.
Kaže, posle dolaska SNS na vlast u NS, trideset ljudi je zaposleno. A već ih je bilo u nemogućem broju.
Pa, je l ti frka za posao?
Ne, kaže. Jedini znam to što treba da se radi. Ovi nemaju veze sa strukom, tu su ih doveli samo zbog plata.
Saša Radulović Saša Radulović 10:03 07.06.2013

Re: Sve je to lepo...

Ista bahatost. Veliki problem za SNS i njenog šefa.
predatortz predatortz 10:06 07.06.2013

Re: Sve je to lepo...

Pa, je l ti frka za posao?
Ne, kaže. Jedini znam to što treba da se radi. Ovi nemaju veze sa strukom, tu su ih doveli samo zbog plata.


Neće biti prvi koji nešto zna, a kom će se zahvaliti na dosadašnjoj saradnji...
Jer, oni koji malo znaju, a mogu da odlučuju o sudbini onih koji znaju više, ne libe se da ih 'pometu'.
vranac147 vranac147 10:44 07.06.2013

Re: Sve je to lepo...

im preduzećima i video šta, ko i kako radi i što je još gore, kakav je trend. Pre desetak godina ste u državnoj službi relativno često mogli da sretnete čoveka koji zna svoj posao i zna da organizuje posao, trudi se, narodski rečeno "vuče", a onda su oni polako nestajali i, ima tom

takvima otkaz, momentalni
misasimic misasimic 15:55 07.06.2013

Re: Sve je to lepo...

vabugdev
Nažalost ne mislim, nego sam siguran, bar za većinu stvari. Zbog prirode svog posla (implementacija informacionih sistema) sam poslednjih desetak godina proveo po državnoj upravi i javnim preduzećima i video šta, ko i kako radi i što je još gore, kakav je trend. Pre desetak godina ste u državnoj službi relativno često mogli da sretnete čoveka koji zna svoj posao i zna da organizuje posao, trudi se, narodski rečeno "vuče", a onda su oni polako nestajali i, ima tome par godina, ne sretoh nijednog. Sada možete sresti samo one koji otaljavaju posao, kada ga se uopšte i prihvate.


Razumem ja to... Nego:


Ako postoji volja: "Zelim da uradim to i to..."

A imas adekvatno znanje, pa znas sta je sve potrebno da uradis to i to...

Ti ces to i uraditi...

A čak i ako nemaš potrebna znanja - a imaš jaku volju! ti ćeš to uraditi...


Tako da je "problem" koji ste opisali - lako resiv ako postoji volja...
sima2000 sima2000 09:16 07.06.2013

..

Od mera koje su ''na stolu'', Vučić je najavio reformu državne uprave, i to ozbiljnu, sistemsku, temeljnu. To, prema njegovim rečima, ne može biti brzo, ali u roku od godinu ili dve moramo da se završi. Zatim, treba da vidimo, šta ćemo sa restruktuiranjem javnih preduzeća, šta sa subvencionisanim preduzećima.

U kojoj meri se Vučićeve ideje o temeljnoj reformi poklapaju sa Sašinim? Koje uopšte SNS ima planove, sem što iskazuju nezadovoljstvo trenutnim stanjem?
Vučić je u očiglednom sukobu sa Dinkićem. Ko su ekonomisti koji savetuju Vučića? Da li postoje neki kontakti između SNS-a, Radulovića i slično mislećih ljudi?
Nešto se valja iza brda, samo me zanima šta.. Imam poverenja u dobre namere Vučića, ali sumnjam u kapacitete ljudi koji ga okružuju.
misasimic misasimic 09:20 07.06.2013

Re: ..

+100

I ja se pitam na osnovu cega SNS vuce poteze... Skroz neocekivano....
sima2000 sima2000 09:34 07.06.2013

Re: ..

I ja se pitam na osnovu cega SNS vuce poteze... Skroz neocekivano...


Meni svaki put padne vilica do patosa kada slušam Vučićeve izjave. Čovek je ujedinio politički realizam i populizam (Realpolitik Populismus), što samo po sebi smatram maestralnim postignućem - jedino se pribojavam da ne može dugo da traje.
Ako pak potraje, preti nam diktatura realizma (svaki populizam na kraju ode u represiju) - što i nije tako loš ishod :)
Međutim, da bi se politička klima pretvorila u nešto opipljivo (leba i uz leba), nije dovoljan samo Vučić nego i vojska slično mislećih i sposobnih savetnika i izvršioca. E tu ga čekam..
predatortz predatortz 09:39 07.06.2013

Re: ..

Međutim, da bi se politička klima pretvorila u nešto opipljivo (leba iz uz leba), nije dovoljan samo Vučić nego i vojska slično mislećih i sposobnih savetnika i izvršioca. E tu ga čekam..


Te vojske se pribojavam... Znam ko je sve bio u tom 'umiveno radikalskom' šinjelu, znam im dela devedesetih, znam kakav su potpis iza sebe ostavljali, znam u šta su se sve zaklinjali...
Znam da ništa smisleno nisu u stanju da odrade.
Saša Radulović Saša Radulović 09:44 07.06.2013

Re: ..

Izbori su potrebni i da bi izvršio čistku u partiji koju je preuzeo nakon poslednjih izbora. Nakon izbora ćemo znati na čemu smo.
sima2000 sima2000 09:49 07.06.2013

Re: ..

Izbori su potrebni i da bi izvršio čiustku u pratiji koju je preuzeo nakon poslednjih izbora. Nakon izbora ćemo znati na čemu smo.


Ali on sam kaže da narod neće izbore. I tu je 100% u pravu.
Da bi ostao dosledan sebi i svom novootkrivenom političkom realizmu, Vučić neće tražiti izbore ma koliko imao koristi od njih :)..
Saša Radulović Saša Radulović 09:53 07.06.2013

Re: ..

Eh simo. Čitati između redova.
sima2000 sima2000 10:02 07.06.2013

Re: ..

Eh simo. Čitati između redova.


Mogu ja da čitam između redova, samo se pitam šta će se desiti ako birači budu to radili? Šta ako procene da Vučić raspisuje izbore samo zato da bi naplatio prebrzo stečenu popularnost i prigrabio više vlasti? Nećemo valjda raspisivati izbore i izgubiti još jednu godinu samo zato da bi se rešili Dinkića?

Može Vučić da kaže "raspisujem izbore da bi sproveo ekonomske mere Saše Radulovića, a ne zato da bi prigrabio više vlasti". Međutim, ubeđen sam da mu za to ne trebaju izbori - i bez izbora bi se našlo 126 poslanika koji bi stavili potpis na ovaj tvoj blog.
Saša Radulović Saša Radulović 10:04 07.06.2013

Re: ..

Ne vredi se time baviti. Šta bi kad bi. Uradite ono što mislite da je ispravno. Ljudi će sami proceniti i glasati.

jigv jigv 10:12 07.06.2013

Re: ..

Saša Radulović
Eh simo. Čitati između redova.


sima2000
Mogu ja da čitam između redova...


Aleksandar Vucic
Vučić kaže da građani ne žele da idu na izbore jer su ih siti.

"Po prvi put ljudi misle da Srbija ide u dobrom pravcu. Čak i glasači stranaka u opoziciji. Važno je da postoji ta narodnog konsenzusa", kaže on.

Prvi potpredsednik Vlada Srbije kaže da je izvesna temeljna rekonstukcija.

"Pritom, ne mislim samo na 19 ministrara, već na državne sekretare, pomoćnike, zamenike, javne službe, javna preduzeća", objažnjava on.


Ja priznajem, glup sam, pa prosvetlite mene i meni slicne, molim vas. Sta ovde ima da se procita izmedju redova?
babmilos babmilos 10:13 07.06.2013

Re: ..

Ali on sam kaže da narod neće izbore. I tu je 100% u pravu.

Po prvi put ljudi misle da Srbija ide u dobrom pravcu.

Ama, kako se to zna šta narod hoće i šta narod misli?
sima2000 sima2000 10:20 07.06.2013

Re: ..

Ja priznajem, glup sam, pa prosvetlite mene i meni slicne, molim vas. Sta ovde ima da se procita izmedju redova?


Vučić će da predloži Dinkiću temeljnu reformu ekonomskog sistema i državne uprave, po planu Saše Radulovića (ovo se nadam, tj. priželjkujem - Vučić se još uvek ne izjašnjava o konkretnim potezima, plan je još uvek maglovit).
Onda će Dinkić da odbije, pa će da se rasturi koalicija, pa će da budu novi izbori uprkos većinskoj želji naroda.
sima2000 sima2000 10:24 07.06.2013

Re: ..

Ama, kako se to zna šta narod hoće i šta narod misli?


Vanredni izbori se ne raspisuju da bi oni na vlasti dobili više glasova, a oni u opoziciji manje. Eventualno raspisivanje izbora će u narodu da bude procenjeno kao žestoko bahaćenje.
babmilos babmilos 12:13 07.06.2013

Re: ..

sima2000
Vanredni izbori se ne raspisuju da bi oni na vlasti dobili više glasova, a oni u opoziciji manje. Eventualno raspisivanje izbora će u narodu da bude procenjeno kao žestoko bahaćenje.

Ama šta to znači u narodu da bude procenjeno? Dohvate se bukve političarske mikrofona i onda pričaju o tome šta narod misli i šta će narod proceniti. Oni mogu jer im se može sve kod ih neko ne zatvori u parlament, ali čemu ta priča ovde?
misasimic misasimic 12:14 07.06.2013

Re: ..

Vučić će da predloži Dinkiću temeljnu reformu ekonomskog sistema i državne uprave, po planu Saše Radulovića (ovo se nadam, tj. priželjkujem - Vučić se još uvek ne izjašnjava o konkretnim potezima, plan je još uvek maglovit).
Onda će Dinkić da odbije, pa će da se rasturi koalicija, pa će da budu novi izbori uprkos većinskoj želji naroda.


Ja ne znam šta će ko da uradi... Da me je neko pitao prošle godine šta će Vučić da radi kad dođe na vlast? Siguran sam da ne bi odgovorio ni blizu ovome što je uradio... Ja čak mislim, da je on prevario njegove birače - kao što su i mene prevarili prethodni - pa od tad više i ne glasam... (Zato i ne vidim svrhu u Izborima)

ali nisam hteo o tome da pričam...

Uzeti bilo čiji plan - i raditi po njemu (onako kako ga vi razumete) - dokazano je - da ne moze dovesti do effekta - da bi ste ga sproveli, prvi preduslov je da vi licno verujete u taj plan... a zatim i team oko vas...

Znaci, to su preduslovi - da ne bude zabune - da je to garancija za uspeh :)
Logomed Logomed 10:24 07.06.2013

Predlog

Kada g. Radulovic reši da osnuje svoju stranku, ili ovo što je napisao (donekle modifikovano), postane programski dokument bilo koje stranke - obavezujem se da ću svoje vreme, znanje i iskustvo donirati istoj. Ako ni zbog čega drugog, ono zbog toga što je neko zaista seo i razmislio i pokušao da na osnovu svog iskustva i znanja ponudi koliko toliko sistematičan, relevantan i autentičan odgovor na pitanje šta sve u Srbiji mora da se uradi. Way to go, Mr. Radulović!
borisbaljosevic borisbaljosevic 16:25 07.06.2013

Re: Predlog

Logomed
Kada g. Radulovic reši da osnuje svoju stranku, ili ovo što je napisao (donekle modifikovano), postane programski dokument bilo koje stranke - obavezujem se da ću svoje vreme, znanje i iskustvo donirati istoj. Ako ni zbog čega drugog, ono zbog toga što je neko zaista seo i razmislio i pokušao da na osnovu svog iskustva i znanja ponudi koliko toliko sistematičan, relevantan i autentičan odgovor na pitanje šta sve u Srbiji mora da se uradi. Way to go, Mr. Radulović!

U potpunosti se slazem. Mnoge su mi stvari jasnije od kako pratim blog g.Radulovica. Razocaran sam kolicinom neznanja , pausalnosti ,povrsnosti u radu i politicara na vlasti a narocito radom nasih "uglednih" novinara.Gde danas ,osim na ovom blogu covek u Srbiji moze da dodje do objektivne analize svega ovoga sto mi danas zivimo.Nema strucne analize,mnogo pausalnosti,povrsnosti ,neznanja skretanja sa bitnih stvari i uzroka i bavljenje posledicama, nema objektivnih i stucnih gostiju.Pa pogledajmo samo u sta se utisak nedelje pretvorio.I to je veliki problem jer iz ove situacije moze da nas izvuce samo NJEGOVO VELICANSTVO BIRAC koji ce na osnovu dobre i objektivne informisanosti ,edukovanosti , emancipovanosti, zaokruziti najbolju mogucu opciju u datom trenutku.To je po mom misljenju za sada, kod nas i svuda u svetu najbolji i najsigurniji nacin promena sve drugo je rizicno , medjutim bojim se da ce taj proces otreznjenja , obrazovanja i emancipacije biraca kod nas biti dug,jer je situacija jako teska , tesko je zamisliti da ce ljudi,iako je evidentno da drugog izlaza nema i da nastavak ovakvog stanja vodi u jos vecu krizu, glasati za program koji im govori da treba da ostanu bez dela plate,bez posla ili da neko iz porodice ostane bez istih tih privilegija,a maltene takva je situacija u skoro svakoj porodici .
Licno bih bio jako srecan kada bi taj impuls otreznjenja bio ubrzan i "odozgo" u vidu neke politicke partije koju bi formirarao g.Radulovic ili kada bi bar neka postojeca politicka partija preuzela taj program .

poreznik2 poreznik2 10:53 07.06.2013

Penzioneri

Reformisati penzioni sistem. Ne dirati stečena prava penzionera. Teret reforme moraju da ponesu deca i unuci penzionera.

Šta tačno ovo znači?
Šta je stečeno pravo penzionera?
Da ima penziju koja je toliko i toliko procenata od penzije drugog penzionera ili % od iznosa koji se uplati u penzioni fond koji bi vi da ukinete. Nema više minimalne penzije, za nove penzionere već tačno onoliko koliko su zaslužili. A ne kao sada kad si ispod minimalne penzije opet dobijaš minimalnu (vrsta socijale).

Visina penzije je kod nas zavisi od procečne plate. Kakve veze ima prosečna plata sa prosečnom platom? Broj radnika može da raste i opada, prosečna plata da raste sa smanjenje broja radnika (kod privatnika ljudi manje zarađuju i lakše dobijaju otkaze), pa suma za penzije mora da raste.

Pa posle toga oni penzioneri koji su socijano ugroženi u sistemu socijalne karte dobiju pare kao i svi ostali ugroženi građani Srbije.

Kako da teret padne na unuke i decu penzionera. Mislite da padne na unuke i decu penzionera koji žive u Srbiji ili se zalažete da naši ljudi u inostranstvu plaćaju porez bez obzira što ne žive u Srbiji.

Zašto bih ja koji danas radim omogućio bilo kome penzioneru, osim mojih roditelja, da živi bolje od određene granice (ja dugujem za školstvo i ono što mi je dato od strane penzionera i dražave, ali samo do određene granice), ako me to sprečava da ulažem u svoju budučnost. Hoću da pružim više svom detetu, da ulažem u privatni penzioni fond, da ne bih došao jednog dana u situaciju kao današnji penzioneri.

Ako već treba da dajem, je li trebam da se pitam kome će pare da idu. Nemam ništa protiv da dajem, lekaru, učitelju, radniku. Ali ne želim da nekadašnji Udbaš, član partije živi lepo na moj račun. Neka preživljava.

Neko je kriv što ne postoji penzioni fond. Neki su krivi mnogo više nego drugi.






Saša Radulović Saša Radulović 11:12 07.06.2013

Re: Penzioneri

Neko je kriv što ne postoji penzioni fond. Neki su krivi mnogo više nego drugi.


Ako ste u stanju da odredite ko je koliko kriv, onda bi možda mogli i da odredite kako bi se penzije umanjivale shodno stepenu krivice.

Šta je stečeno pravo penzionera?


Penzija je pravo koju su penzioner stekli u skladu sa važećim zakonima u vreme kada su je sticali i na osnovu poreza i doprinosa koji su plaćali kada su radili i mogli da plaćaju.

kalifumestokalifa kalifumestokalifa 11:34 07.06.2013

Re: Penzioneri

Reformisati penzioni sistem. Ne dirati stečena prava penzionera. Teret reforme moraju da ponesu deca i unuci penzionera.

Šta tačno ovo znači?
Šta je stečeno pravo penzionera?


Saša je pisao o ovome naširoko. Ne može se u svakom blogu ponavljati za svaki predlog kompletno objašnjenje inače bi blog bio Rat i mir.

Svakako treba preispitati na primer invalidske penzije metodom slučajnog uzorka.
Moja tetka je dobila invalidsku penziju pred treću rundu hemoterapije; Živela je još 22 dana.
Mi imamo invalidske penzionere koji primaju inv. penz. decenijama.
Jednom sam gledao prilog RTS-a o tome: kao simpatično im što je lik skoro 40god u penziji.

Ali ljudima koji su redovno uplaćivali (ne svojom voljom) u PIO fond ne može se dirati u prava. To nije stvar toga dal se nekom to sviđa ili ne.
Ugovori moraju biti svetinja ili nismo demokratija.
Vidim ima ovde onih koji zazivaju malo tiranije/diktature kao lek za naše boljke ali ja bih radije korumpiranu demokratiju nego najjčistiju diktaturu.

Svako rešenje za PIO dakle mora da uzme u obzir stečena prava a reforma treba biti usmerena na budućnost.
Što znači ako si zaradio penziju računa se po starom.
Ako imaš neki staž taj deo računa se po starom( tako da ćeš na kraju primati neku kombinovanu penziju)
Ako tek počinješ da radiš radiš u potpunosti po novom sistemu.

Saša Radulović Saša Radulović 11:38 07.06.2013

Re: Penzioneri

Ako tek počinješ da radiš radiš u potpunosti po novom sistemu.


I zato su ti nameti na rad manji.
cult cult 11:38 07.06.2013

Re: Penzioneri

Vidim ima ovde onih koji zazivaju malo tiranije/diktature kao lek za naše boljke ali ja bih radije korumpiranu demokratiju nego najjčistiju diktaturu.


Pobuna o kojoj pričam ne bi imala za cilj diktaturu.
Već trpanje u zatvore korumpiranih političara.
Oni tamo sami neće otići.
Napravili su sistem koji im omogućava da otimaju dok ne opustoše sve.
A taj trenutak se upravo dešava.
Kradja je moguća samo pozajmljivanjem novca napolju. Ovde više ništa nije ostalo.
Ako je kradja nekažnjena, šta ih sprečava u tome? Kućno vaspitanje? Vidimo da im to ne igra ulogu.

Živi ti brate u najkorumpiranoj demokratiji.
I uživaj.
Al ne nameći je ostalima.
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 12:00 07.06.2013

Re: Penzioneri

Pobuna o kojoj pričam ne bi imala za cilj diktaturu.
Već trpanje u zatvore korumpiranih političara.


Nisam konkretno mislio na tebe.
Viđam često komentare tipa da neko iz Evrope treba da nam uvede prinudnu upravu.
Ili da je potreban "neko" ko će (pretpostavljam van pravnog poretka) da presudi po kratkom postupku ne bi li se oprale Augijeve štale.

I tvoje rešenje sa masom koja bi revolucionarno sredila stvar je ekstremno opasno. Pogotovu ovde.
U haosu prvo na vrh isplivaju oni u isto vreme sposobni i bezočni, vispreni i okrutni.
Ne verujem masi.
Ne verujem ikakvoj diktaturi.

Ja sam prvi za revoluciju ako ne postoje slobodni izbori.
Ali ovde kod nas uprkos svemu bar što se izbora tiče vlada demokratija.
predatortz predatortz 12:02 07.06.2013

Re: Penzioneri


I tvoje rešenje sa masom koja bi revolucionarno sredila stvar je ekstremno opasno. Pogotovu ovde.
U haosu prvo na vrh isplivaju oni u isto vreme sposobni i bezočni, vispreni i okrutni.
Ne verujem masi.
Ne verujem ikakvoj diktaturi.



cult cult 12:06 07.06.2013

Re: Penzioneri

Ja sam prvi za revoluciju ako ne postoje slobodni izbori.
Ali ovde kod nas uprkos svemu bar što se izbora tiče vlada demokratija.


Ovo je jako, jako diskutabilna stvar.
U atmosferi prilične neslobode medija (agencije za oglašavanje u rukama ključnih stranačkih ljudi; tabloidizacija, svaki ključni igrač ima svoj tabloid, servilni "javni servis", autocenzura urednika, opšte zaglupljivanje sadržajima) postoji samo privid demokratije. Da bi birao, moraš da imaš informacije. A ne iskrivljene slike stvarnosti.

A zaista je pitanje izmedju čega smo mi od Petog oktobra na ovamo zaista mogli da biramo.
Uvek sam glasao protiv nacionalista (naročito atentatora i ajatolaha iz dss-a) ali razlike izmedju njihovih i "mojih" vlada nije bilo. Isti su sistem stvarali. U iste tikve duvali. I tu smo gde smo.

Ne znam dokle možemo ovako, zaista.
Sistem je takav da je dovoljno da stranačka vojska izadje na izbore i ova ekipa koja planduje na budžetu i eto parlamenta, vlade, institucija. Apstinencija im ne može ništa.

Ali slatka mala revolucija utera strah.
Za bar 50 godina.
predatortz predatortz 12:11 07.06.2013

Re: Penzioneri


Ali slatka mala revolucija utera strah.
Za bar 50 godina.


Za strah se slažemo.
Drugih prednosti ne videsmo...
cult cult 12:21 07.06.2013

Re: Penzioneri

Drugih prednosti ne videsmo...


Ovo sada je beznadje.
U Utisku nedelje je gostovao drugi-treći čovek SNS-a. Ne znam kako se zove, nadimak mu je Slina, i predsednik je Skupštine. Čovek je megatrendovac. Što znači da je "završio" ekonomiju, a da nije imao makro i mikro od ispita.
E, on je pričao o ekonomiji. I Milan Nikolić koji je rekao da jedino rešenje vidi u EU fondovima. Ono je bila slika i prilika ljudi koje vode zemlju. Oni ideju nemaju. Zaista ideju nemaju.

A ovo je zemlja u kojoj samo rade i primaju dobre plate državne službe i jedino su oni zadovoljni i sigurni.
Sve ostalo je na ivici ili već preko nje.
Nezaposlenost 30%.
Prodaju se stanovi roditelja, kupuju se manji, pa se živi od razlike.
Prodaje se zlato i srebro, pogledaj koliko trafika "otkup zlata" niče po gradu.
Trafike i kafići kao jedina ekonomska aktivnost slično kao devedsetih.
Jedina zemlja ex sfrj koja nije dostigla industrijsku iz 89.
Beznadje.
Ovo će da pukne. Kao u Grčkoj, Španiji, Tunisu...
okidač će biti nešto sitno.

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:46 07.06.2013

Re: Penzioneri

vo je zemlja u kojoj samo rade i primaju dobre plate državne službe i jedino su oni zadovoljni i sigurni.

kratka priča.

naletim na ortaka,bivši ligaš - prešao kod mlađe,
jutro posle predsedničkih izbor.
osmehnem mu se,a on krajnje ozbiljno:
"prsli smo,čoveče. toma pobedio!na dnu smo."

dva meseca posle toga naletim na njega,
opaka situacija
neko veselo društvo,časti kafanu
tambura u zraku i taj rad.
stoji sa ekipom iz sns-a,slave novu vlast u opštini
stidljivo sam mu mahnuo

juče sam ga sreo,ponovo
pitao sam ga:"da li uživa u životu?"
nisam sačekao odgovor

urs,g17 plus,kako god... je beda :(
poreznik2 poreznik2 12:48 07.06.2013

Re: Penzioneri

Ako ste u stanju da odredite ko je koliko kriv, onda bi možda mogli i da odredite kako bi se penzije umanjivale shodno stepenu krivice.

Minimalac za sve koji su bili aktivni članovi partije duže od godinu dana na primer (čovek može da pogreši) ili koji su pripadali Udbi u periodu pre prvih stranačnkih izbora. Svi oni su vršili represiju nad delom našeg stanovništva i pošto su upravljali zemljom i odlučivali o sudbini svih nas pod pretnjom silom, a ispostavilo se da su nas doveli u stanje gde smo sada.

Jednostavan sistem odgovornosti. Ako mislite da ovo nije ispravno recite mi ko je odgovoran za današnju situaciju.

Penzija je pravo koju su penzioner stekli u skladu sa važećim zakonima u vreme kada su je sticali i na osnovu poreza i doprinosa koji su plaćali kada su radili i mogli da plaćaju.


Važeći propisi su značili, da ako si u Ubdi, i radiš za državu i ubijaš ljude u inostranstvu i imaš pravo na ranije penzionisanje i dobru penziji.
Važeći propisi su značili da imaš višak radnika u fabrikama, koji ne mogu da budu plaćeni onoliko malo koliko mogu malo da rade. To što se trošila supstanca i što su pare išle na plate umesto da se kupuju nove mašine, znači da ono što se uplaćivalo u fond nije imalo onu vrednost koja se trvdi. Da li mislite da su penzije malih preduzetnika iz toga doba poredive sa penzijama ljudi koji su radili u državnim fabrikama.

Da li mislite da je penzioni staž koji se danas zaračunava ljudima u državnoj administraciji isti kao štaž koji se zaračunava ljudima u privredi, na papiru jeste?
Uzme država pa se zaduži da bi platila plate i penzije, a posle to neko drugi treba da vrati. Stoji da deo ljudi i koji nije u državnoj upravi ima koristi od ovih para, ali drugi imaju i te kakve štete. Em moraju da vraćaju dugove, em im je rad obezvređen zbog precenjenog kursa.
rade.radumilo rade.radumilo 11:39 07.06.2013

Hmm...

Mislim da izbori neće mnogo promeniti, a evo zašto:
- Političari koje vidimo svaki dan na televiziji su samo glumci. Filmska ekipa, ona koja se ne vidi iza kamere se sastoji od ogromnog broja likova koji se dele u dve grupe:

1. Likovi koji su operisani od bilo kakve sposobnosti za bilo kakav rad, ali su tu primljeni jer su nagrađeni za svoj (ili njihove rodbine) doprinos partiji koja je u tom trenutku na vlasti.
2. Likovi koji tu sede još od vremena Broza i koji prilično dobro poznaju celu tu strukturu i posao i veoma su svesni koliko je to sve u stvari nepotrebno i da kada bi se izvršila ozbiljna reforma sistema oni bi se očas posla našli na šalteru biroa za zapošljavanje.

Ova druga ekipa je ta koja zapravo koči sve reforme. Nisu čak ni udruženi, nemaju ni potrebe da budu. Samo su jako sposobni da odrede u kom smeru gura koja izmena zakona i kako mogu da predlogom neke izmene ili dopune bilo tog, bilo nekog sasvim drugog zakona iz te oblasti obrnu ceo proces za 180 stepeni i vrate na početak. Pri svemu tome, neke zakone koje skupština uvede čak i ne moraju da menjaju, umesto toga predlože svom glupavom ministru glumcu predlog zakona koji deluju moderno i jednostavno, a onda tu generičnost zakona iskoriste da donesu podzakonska akta koji zakon upotpunosti obesmisle ili prevedu u suprotno od onog što je zamišljeno. One zakone koji im u potpunosti ne odgovaraju, nedonošenjem odgovarajućih podzakonskih akata zakoče godinama.

babmilos babmilos 12:16 07.06.2013

Re: Hmm...

Samo su jako sposobni da odrede u kom smeru gura koja izmena zakona i kako mogu da predlogom neke izmene ili dopune bilo tog, bilo nekog sasvim drugog zakona iz te oblasti obrnu ceo proces za 180 stepeni i vrate na početak.

Umetnost administriranja se sastoji u sposobnosti da budeš nadležan ali ne i odgovoran.
Saša Radulović Saša Radulović 12:23 07.06.2013

Re: Hmm...

Demokratija nije ni jednostavna ni laka. Glavni mehanizam promena su izbori. I sazrevanje biračkog tela.
rade.radumilo rade.radumilo 13:07 07.06.2013

Re: Hmm...

Demokratija nije ni jednostavna ni laka. Glavni mehanizam promena su izbori. I sazrevanje biračkog tela.


Možda ipak za početak ustavotvorna skupština, na kojoj će biti definisan novi društveni ugovor, sistem poluga i kočnica vlasti itd. Prethodni ustav je proguran s namerom da bi se sprečile određene reforme i približavanje Srbije EU. Previše odluka i zakona koje bi trebalo doneti bi bile proglašene kao neustavne i opet bismo imali parcijalne izmene koje bi samo zabrljale celu stvar.
Malo ljudi je svesno da je Američka borba za nezavisnost trajala od 1775-e do 1783-e, ali da su SAD formirane i ustav ratifikovan tek 1788-e nakon prilično dogovaranja i usaglašavanja: American Revolution
Koliko je ozbiljno odrađen taj posao, pokazuje činjenica da nakon 225 godina lista amandmana broji: 27.
Srbija je u tom periodu pregurala (čini mi se) isti broj Ustava, dnonošenih onako kako je ko imao većinu.
angie01 angie01 15:13 07.06.2013

demokratski principi!

Saša Radulović
Demokratija nije ni jednostavna ni laka. Glavni mehanizam promena su izbori. I sazrevanje biračkog tela.



ako su vucic, toma, dacic & co nosioci nase demokratije, tu nema p od principa, a kamo li demokratskih!

nazalost, ni oni sto su se izvorno nazivali demokratama u nasem slucaju su pokazali da su blizi idejama svojih suparnika-'naci taj model kod nas jednostavno nema uslova da funkcionise, jer je rezultat uvek isti i svodi se na-dva losa ubise milosa!
sima2000 sima2000 15:05 07.06.2013

Dinkić

Kupio sam kineske plišane igračke na sajtu www.aliexpress.com. Platio sam ih sa sve troškovima slanja 1,372.65 dinara.
Kada je paket stigao u Srbiju, carina mi je obračunala 650 dinara dažbina, što je drakonskih 47.35%.

Da mu nanu naninu... sve da mu po spisku.. seme mu se zatrlo..Moje tri plišane igračke će da spasu budžet Republike Srbije. Moja deca će da isplate plate vojsci, zdravstvu i školstvu. Mojih 650 dinara će da eliminiše deficit. Dabogda sebi lekove kupio za 650 dinara.

angie01 angie01 15:15 07.06.2013

Re: Dinkić

Da mu nanu naninu


sve sto smisljaju je samo kako da jos nesto icede i tako donose zakone, niko nema nikakvu ideju, viziju, a jos manje znanje kako da se pokrene neko pravljenje para.
angie01 angie01 17:34 07.06.2013

kadrovi



BEOGRAD - Dinastija Krkobabića dobila je i trećeg člana na državnim jaslama. Stefan, unuk potpredsednika Vlade Jovana Krkobabića i sin direktora JP PTT Milana Krkobabića, sa samo 24 godine postao je funkcioner u Privrednoj komori Beograda.

Sinu Milana i unuku Jovana Krkobabića uspelo je da odmah po završetku studija na Megatrendu bude postavljen za sekretara Centra za mala i srednja preduzeća u Privrednoj komori Beograda.

Najmlađi Krkobabić međutim tvrdi da mu posao nisu sredili tata i deka, tvrdi da je "krivac" za to predsednik Komore Milan Janković. A Milan Janković je, gle čuda, na tu funkciju postavljen na predlog koalicije SPS-PUPS-JS kao nestranačka ličnost.

Još zanimljivije je to što je Milan Krkobabić, u svojstvu prvog čoveka Pošte, član Skupštine Privredne komore Beograda. Kada je Stefan u avgustu prošle godine postavljen na funkciju sekretara u Komori, njegov otac Milan rekao je da mu je sin "mlad, da radi, da se ne bavi politikom i da ne želi da to komentariše".

Interesantno je, takođe, da je Stefan aktivan i u civilnom sektoru i već dve i po godine vodi nevladinu organizaciju "Građanska prava i slobode". U okviru nje sa istomišljenicima se "bori za zaštitu različitosti i multikulturalnosti u građanskoj Srbiji, koja u 21. veku nema alternativu".

Jelisaveta Vasilić, član Saveta za borbu protiv korupcije, ocenjuje da ovo što rade Krkobabići "apsolutno nije prihvatljivo".

"Srbija nije monarhija da ima naslednike vladara. Međutim, u našoj državi očigledno vlada partijsko i političko nasledstvo, što u najmanju ruku nije u redu. Ovo je ne samo klasičan nepotizam u državnim institucijama, već polako prerasta i u porodični biznis", ističe Vasilićeva.

Profesor fakulteta političkih nauka Slaviša Orlović kaže da je ovaj primer "više od nepotizma".

"I dosad smo imali primere očeva i sinova u politici - Ištvan i Balint Pastor, Tomislav i Radomir Nikolić, koji imaju javne funkcije, ali ovo je prvi put da smo stigli i do unuka", kaže Orlović.

iz Kurira
sima2000 sima2000 17:43 07.06.2013

Re: Dinkić

sve sto smisljaju je samo kako da jos nesto icede i tako donose zakone, niko nema nikakvu ideju, viziju, a jos manje znanje kako da se pokrene neko pravljenje para.


Stavimo na stranu to što nije humano dečije igračke oporezivati 50%.
Ajde da se samo bavimo svrsishodnosti carinjenja jeftinih pošiljki.
Država je zaposlila službenika. Dala mu je platu, uniformu, sto, stolicu, kompjuter, štampač, toner, softver, pristup internetu i kancelariju. Plaća mu struju, grejanje, hlađenje i vodu. Izgradila mu je objekat u kome on sa svojim kolegama sedi i carini uvoznu robu.
Taj službenik je danas potrošio pola sata svog radnog vremena da otvori moj paket, pregleda, unese podatke u računar, odštampa carinski račun, zatvori pošiljku i zalepi račun. Za tih pola sata rada on je Dinkiću uterao 650 dinara u budžet (i to na prevaru, jer je precenio vrednost igračaka). Ima li to smisla? Koliko košta istu tu državu pola sata radnog vremena njenog službenika? Mogu da se kladim da košta više od 650 dinara. Dinkićev mehanizam za prikupljanje para je počeo da jede sopstveni rep.. ovaj besmisao znači da smo dotakli dno.
G r o f G r o f 21:42 07.06.2013

Re: poješće nas plišane igračke

sima2000
sve sto smisljaju je samo kako da jos nesto icede i tako donose zakone, niko nema nikakvu ideju, viziju, a jos manje znanje kako da se pokrene neko pravljenje para.


Stavimo na stranu to što nije humano dečije igračke oporezivati 50%.
Ajde da se samo bavimo svrsishodnosti carinjenja jeftinih pošiljki.
Država je zaposlila službenika. Dala mu je platu, uniformu, sto, stolicu, kompjuter, štampač, toner, softver, pristup internetu i kancelariju. Plaća mu struju, grejanje, hlađenje i vodu. Izgradila mu je objekat u kome on sa svojim kolegama sedi i carini uvoznu robu.
Taj službenik je danas potrošio pola sata svog radnog vremena da otvori moj paket, pregleda, unese podatke u računar, odštampa carinski račun, zatvori pošiljku i zalepi račun. Za tih pola sata rada on je Dinkiću uterao 650 dinara u budžet (i to na prevaru, jer je precenio vrednost igračaka). Ima li to smisla? Koliko košta istu tu državu pola sata radnog vremena njenog službenika? Mogu da se kladim da košta više od 650 dinara. Dinkićev mehanizam za prikupljanje para je počeo da jede sopstveni rep.. ovaj besmisao znači da smo dotakli dno.


Simo nisi u pravu.
Igrčku nisi platio 1.372,65 dinara već 10 eura.
Odakle tebi euri kad se skoro ništa ne izvozi?
Došli su u obliku kredita.
Ko vraća kredit?
Može samo onaj ko izvozi.
Da li je onaj koji izvozi raspoložen da plaća tvoje plišane igračke?
Zabole ga djoko za njih.
Zato u smislu zdravlja nečijeg djoke tolika carina je poterbna i ako mislim da bi bilo bolje da je kurs takav da ti ne pada na pamet da bančiš nezaradjene eure na gluposti.



sima2000 sima2000 22:23 07.06.2013

Re: poješće nas plišane igračke

Zato u smislu zdravlja nečijeg djoke tolika carina je poterbna i ako mislim da bi bilo bolje da je kurs takav da ti ne pada na pamet da bančiš nezaradjene eure na gluposti.


Kako da ne.. dok postoji neko ko želi da proda evre, do tad će postojati oni koji žele da ih kupe i bace na gluposti. Ukini menjačnice, pojaviće se dileri na ulicama. Povećaj kurs, skočiće cene. Još je Milka Planinc ove tvoje ideje isprobala u praksi i to se na tvoju veliku žalost neslavno završilo. Spoljnotrgovinski deficit se ne ispravlja smanjenom potrošnjom kafe, goriva i maslinovog ulja nego povećanom proizvodnjom robe koja može da se izveze.
G r o f G r o f 23:12 07.06.2013

Re: poješće nas plišane igračke


sima2000
Zato u smislu zdravlja nečijeg djoke tolika carina je poterbna i ako mislim da bi bilo bolje da je kurs takav da ti ne pada na pamet da bančiš nezaradjene eure na gluposti.


Kako da ne.. dok postoji neko ko želi da proda evre, do tad će postojati oni koji žele da ih kupe i bace na gluposti. Ukini menjačnice, pojaviće se dileri na ulicama. Povećaj kurs, skočiće cene. Još je Milka Planinc ove tvoje ideje isprobala u praksi i to se na tvoju veliku žalost neslavno završilo. Spoljnotrgovinski deficit se ne ispravlja smanjenom potrošnjom kafe, goriva i maslinovog ulja nego povećanom proizvodnjom robe koja može da se izveze.


Aham..pitaću te kako ćeš kupovati plišane lutke kad skrckamo ove što smo pozajmili.
Povećana proizvodnja robe ide teško i sporo bez modernizacije za koju je potreban sveži kapital i umesto da se devize usmeravaju u tom pravcu one se bukvalno troše na "plišane lutke".
Koliko je para došlo u Srbiju mogli smo napraviti bar pristojan autoput koji bi donosio prihode ali ne, mi ih koristimo za održavanje idiotskog kursa kako bi simo mogao kupovati kineske lutke.
Posle nas ni deset Saša sa ekonomskim mudrolijama ne može izvući.
Jedini problem naše ekonomije je višak eura u opticaju.
Ovako velike penzije ne povećavaju proizvodnju nego uvoz.
Pola Srbije može da se baškari po kancelarijama i ne radi ništa jer imamo para za uvoz... samo do kada.
Nije problem što neki lezilebović ima 60 000 platu već što za tu platu može kupiti 500 eura koje neko mora vratiti.

milisav68 milisav68 10:05 08.06.2013

Re: poješće nas plišane igračke

sima2000
Kako da ne.. dok postoji neko ko želi da proda evre,

A odakle tom nekom evri, kad Srbija skoro ništa ne izvozi, odnosno kada je ogromna razlika izmedju uvoza i izvoza (na štetu izvoza).
Povećaj kurs, skočiće cene.

I roba iz inostranstva će biti skuplja.
Još je Milka Planinc ove tvoje ideje isprobala u praksi i to se na tvoju veliku žalost neslavno završilo.

Grešiš, ona je pored promene kursa uvela i zabranu uvoza (odnosno limitirala količine), što je velika razlika.
Spoljnotrgovinski deficit se ne ispravlja smanjenom potrošnjom kafe, goriva i maslinovog ulja nego povećanom proizvodnjom robe koja može da se izveze.

A kako se povećava proizvodnja robe za izvoz?
vladaxy vladaxy 20:58 08.06.2013

Re: poješće nas plišane igračke

Nije problem što neki lezilebović ima 60 000 platu već što za tu platu može kupiti 500 eura koje neko mora vratiti.

Problem je kad neko hoće vrednost svog rada koji mu je isplaćen u toalet papiru zameni za nešto što vredi???
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 21:07 07.06.2013

Lepo ali ... :-)

Bojim se da je neostvarivo... Da li mozete da zamislite ko bi glasao za ovakav program?

1700000 penzionera? Kada im svima zamrzavate penzije, a 700000 njih ocekuje i moguce oduzimanje penzija. A imaju svog Krkobabica - zdusnog borca za njihova primanja...

Poljoprivrednici? Kada vise ne bude bilo subvencija.

Onih 200000 pausalaca? Pa da vise ne mogu da utaje silne milijarde.. (videti prethodni blog)

50000 radnika preduzeca u restruktuiranju? Kada im kazete da odose na dobos.

400000 radnika javnog sektora? Kada im plate zamrzavate i krecete da se resavate viska.

Radnici javnih preduzeca? Isto...



Bojim se da ovaj spisak mera koji se cini normalan ne mozete prodati ogromnom broju ljudi koji u njemu vide samo gubitak.... Tu i jeste problem politicara: "Znaju oni sta treba da rade, samo ne znaju kako da posle toga opet budu izabrani..."
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 07:16 08.06.2013

Re: Lepo ali ... :-)

Bojim se da ovaj spisak mera koji se cini normalan ne mozete prodati ogromnom broju ljudi koji u njemu vide samo gubitak.... Tu i jeste problem politicara: "Znaju oni sta treba da rade, samo ne znaju kako da posle toga opet budu izabrani..."


Da mislim da je to najveći problem.
Neko je gore preporucio da se narod organizuje da strpamo go*na u zatvore.
Ali problem je što je narod taj koji i sad diktira ekonomske odluke.
Narod bi naravno voleo da političari budu pošteni.
I da su bili pošteni možda bi bili malo manje zaduženi i u malo manjem problemu sa privredom ali odsustvo korupcije i lopovluka ne bi rešilo strukturalne probleme.
Uz to, ne možeš očekivati nekorumpiranost u ovakvom sistemu gde država ima ovoliki uticaj na privredu, gde su toliko vizantijska pravila da si uvek u nekom prekršaju. Gde država deli subvencije ili gde je moguće da neko ne upaćuje doprinose godinama a da normalno posluje a ti ako ne uplatiš svojim radnicima jedan mesec doprinose bio bi do guše u inspekciji.
I šta god mi govorili narod očigledno želi ovakav sistem.
Samo jedna partija koja jedva prelazi cenzus ima program koji nije "socijal-demokratski"
angie01 angie01 08:22 08.06.2013

Re: Lepo ali ... :-)

Samo jedna partija koja jedva prelazi cenzus ima program koji nije "socijal-demokratski"


to je za naivne, kao nisu svi prepisivali,....sve na sceni je jedna partija, samo su rasporedjeni u vise skupina, pa kako god da glasas, oni su pobedili-mi im samo pomazemo da se rasporede, da ne bude tuce, pa malo jedni da uzmu, posle drugi,...zato niko od unistitelja ni ne odgovara, samo ga sklone, citaj napreduje.
Saša Radulović Saša Radulović 13:33 08.06.2013

Re: Lepo ali ... :-)

Bojim se da ovaj spisak mera koji se cini normalan ne mozete prodati ogromnom broju ljudi koji u njemu vide samo gubitak.


Uh. Toga se nisam setio :)

Tu i jeste problem politicara: "Znaju oni sta treba da rade, samo ne znaju kako da posle toga opet budu izabrani..."


Kako bi samo bilo lepo da je to problem. Pre će biti problem da: pojma nemaju šta da rade, ubiše se da sakriju u kolikom smo problemu, mere kako da problem svale na nekoga drugog i gledaju da utuku svu konkurenciju na političkom tržištu kako niko ne bi ponudio ono što oni ne znaju.


Ove i ovakve mere se sprovode u provoj godini nove vlade. Do četvrte godine daju pozitivne rezultate koje osete svi penzioneri, svi poljoprivrednici, svi radnici, svi građani. Posao dobrog političara je da dobije podršku od građana za teške mere. Odricanje danas za šansu za budućnost. Da bi se to sprovelo, mora sveobuhvatno. Moraju svi da učestvuju. Celo društvo. Zbog toga tekst i govori o velikoj većini naših dubioza.

Ironično je da je naše nedogovorno ponašanje koje nas je dovelo na ivicu ambisa i naša ekonomska situacija stvorila najjači argument konačno uradimo ono što smo mogli u poslednjih 12 godina.

Ljudi nisu nerealni. Građani shvataju težinu situacije. Jedino što ih zbunjuje su lupeži među politićarima koji pokušavaju da jeftinom demagogijom sakriju dubinu problema i kažu da ne moramo ništa da radimo. Naći će se već neko drugi ko će da plati umesto njih.

Ali ono što ljudi sigurno neće prihvatiti je da cenu plate samo oni. Upravo zato i penzioneri, i poljoprivrednici i paušalci i radnici i javni sektor. Svi

Od prethodne vlade nismo mogli ništa ni da očekujemo. To je bila najgora vlada od 5.oktobra. Ova vlada je promašila prvi put pre devet meseci. Uradili su čistu kozmetiku, gurnuli glavu u pesak, nastavili po starom. To nas je koštalo 4 milijarde evra novog duga i još dublji problem. Ko god je iole racionalan će shvatiti poruku.

Ako ne sada, kada? Ako ne mi, ko?
lady_d lady_d 10:18 08.06.2013

ekonomija za pocetnike

Potpuno sam saglasna sa jednim od blogera da je ovo jedino mesto na kome covek koji ima i malo pameti moze da shvati gde se u Srbiji gresi. Bilo bi lepo da se pojavi i jedan bloger pravnik koji bi uveo ovako blogerski kurs za pocetnike o problemima u sudstvu (jer po meni ovo su vrlo povezane oblasti). Hvala uredniku Bloga na tome.
S druge strane razumem i podrzavam urednika u tome da jedan ekspert u bilo cemu ne sme i ne treba da se bavi politikom. On ne treba da juri politicare, osniva partije... njega politicari i partije treba da vuku za rukav i slusaju.
Ja sam Sasa nacula (dok sam zivela u Stockolmu) da su Svedjani 80tih osnovali da kazem telo koje je selo i napravilo ekonomski program, program se usvojen... i znamo gde su oni sada. Znam da mi nismo Svedjani... ali nekako se potajno nadam da umesto bukvalne revolucije (koja je mozda mogla da da neke rezultate onomad sa Djindjicem a za koju mislim da sad ne postoji dovoljno pozitivne energije, bojim se otisla bi na drugu stranu...rusilacku) pojavi neka plisana, kojom ce se pocistiti ona bagra u drzavnim telima... i uposliti ljudi koji znaju posao...Ali volja... samo jos nju da nadjemo!
bradzorf bradzorf 18:07 08.06.2013

xyz

Rekao bih da je već predložena revolucija pravo rešenje, samo što nisam za neke plišane opcije(setimo se 5-og oktobra) već za nešto hardkor, ali ne znam koliko je realna. Ne očekujem od navedene, revolucije dakle, punije frižidere i novčanike, već potpuno novi društveni dogovor, nove odnose u društvu, novu svest i nov pogled na to gde je kome mesto. Pošto revolucija ne dolazi iz glave, nego iz stomaka, obično praznog, glasno postavljam pitanje sebi: koja je gornja granica trpljenja i kada se može očekivati zgušnjavanje kritične mase? Možda malo deluje monstrouzno, ali donedavno ste mogli pročitati vesti iz Kine u kojima se kaže kako je neki funkcioner proneverivši veliku lovu završio na vešalima. Cenim da bi brojka od stotinu krupnih grla stoke, pardon lopova, što domaćih, što stranih rešilo stvar bar za budućih sto godina, ako ne i više. Da li bi posle toga nekom palo na pamet da ide na letovanje u Španiju, a da ne plaća radnike mesecima(primer za koji sam nedavno saznao i ostao zaprepašćen)? Da li bi se tada inspekori rada "setili" da treba rade svoj posao? Radili bi i bez plate, a ovako, neko ga dobro podmaže i još može da spava, kao svaki kancelarijski miš. Kao što je neko već rekao, problem je u tome što je uspostavljen sistem koji odgovara lopovima, a ne pristojnim ljudima. To mu dođe nešto kao rak. Sve dok je supstanca od koje se hranio bila relativno zdrava funkcionisao je, ali sada se polako sužava manevarski prostor, nema više "hrane" na vidiku, pa i njemu samom preti smrt.

P.S. Kao da sam znao:

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=06&dd=09&nav_category=78&nav_id=721341


palestrina palestrina 14:57 09.06.2013

Srbija u malom

Radim skoro dvadeset godina u javnom (komunalnom) preduzeću u provinciji. Svaka promena vlasti u gradu ogleda se u svojevrsnom vidu okupacije koju treba preživeti sledeće četiri godine (ukoliko nisi član dobitne kombinacije na lokalu).
Prethodna vlast nas i njihov menadžment nas je zadužio samo tako: krediti, kupovina softvera, službenih automobila i naravno zapošljavanjem njih 200 tako da nas danas ima preko 800. Nova vlast je već uzela jedan a sada će i drugi kredit, za tekuću likvidnost i zaposlila je već 30 ljudi (nešto više nego prošla u istom periodu), planira se nabavka novih automobila, računara...
O čemu ovde pričamo ako u nadzornom odboru preduzeća (jer upravni više ne postoji) NEMA NIJEDNOG SA ZAVRŠENIM DRŽAVNIM FAKULTETOM!!! Predsednik NO nam je menadžer specijalista, zamenik nesvršeni student, jedan član nezaposleno lice (još malo) a drugi čistačica koja je u međuvremenu završila neki privatni faks.
Oni usvajaju statut gde za direktora može doći pripravnik, bez radnog iskustva, bilo ko, što će možda biti i bolje jer nam sada preduzeće koje je u rasulu vodi vlasnik propale zanatske radnje.
I naravno svi govore o štednji i racionalizaciji troškova i u tom stilu a u kancelarijama ne može stranka ni da proviri. Nije fora, finansijska operativa već radi u dve smene, na šest stolica dolazi devet zaposlenih.
Rasulo na sve strane, niti se zna ko kome naređuje, ko je za šta odgovoran.
Što bi reko´ Nemanja: Majmun uš´o u tenak, biće katastrofa

Saša Radulović Saša Radulović 15:27 09.06.2013

Re: Srbija u malom

Hvala za ovo. Kada bi samo bilo dobro da se i drugi javljaju. Da se sačini registar bahatih.
tom tom 08:33 10.06.2013

Predlog izmene zakona o drž. činovnicima

Kad dodje nova koalicija na vlast, ima pravo da otpusti sve ove koje su prethodni zapošljavali, bez posebnog razloga.

Tako bar nećemo da plaćamo i one što više nisu na vlasti :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana