Kultura| Zabava

Nacionalna tezga -- još malo, pa nestalo

nurudin RSS / 02.02.2016. u 23:50
Дакле, управник Народног позоришта, Дејан Савић, не види никакав проблем у чињеници да ће Марија Шерифовић певати у Народном позоришту, дапаче. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Треба подсетити на то да је Савић одбио да распише конкурс на коме је изгубио од Ђуровића (учинио је то УО) и да је тог момента пoчео да спроводи мобинг према члановима УО. Најпре је од председнице УО Јелене Кајго тражио да цео УО поднесе оставку, а потом су чланице УО биле пријављене Агенцији за борбу против корупције због тобожњег сукоба интереса. Када је Агенција издала саопштење да нико од пријављених није у сукобу интереса, ступио је на сцену чувени синдикални функционер из овог позоришта Зоран Ђуричић, десна рука Дејана Савића у обављању прљавих послова. Шира јавност је чула за њега када је тужио редитеља Кокана Младеновића због интервјуа, што је суд експресно одбацио. Остало је ван сазнања јавности да је дотични Ђуричић најпре упадао са седнице УО, псовао, претио и вређао чланове, а потом их је тужио за привредни криминал. Када је чланица УО Анђелка Николић била позвана од милиције, питала је „а шта ако не дођем“? На то јој је одговорено „привешћемо вас“! Треба ли још доказа под каквим су условима радили чланови УО у националној кући културе, и то волонтерски, без икакве материјалне надокнаде?!

Понашање в. д. управника илуструје и чињеница да је одбијао да се одлуке УО са сваке седнице објаве на огласној табли како би запослени у позоришту били упознати са њима. Није прихватио ни да се оформи аудициона комисија за пријем глумаца, што је тражено од ансамбла Драме после пријема глумице Наде Мацанковић на место првакиње Драме. Иза њеног ангажмана, речено је од стране првака Драме, стоји чињеница да је она сестричина Данице Драшковић. Једнако је, као рођака председника Србије, за солисту Опере примљена Наташа Павловић која није положила ни аудицију за хор и која нема услове да буде солиста. На адресу УО је стигао допис синдиката Опере у коме се тражи да се са њом раскине уговор о раду, али је Савић то игнорисао. Поводом целе ове ситуације, председница УО Јелена Кајго за НИН каже:
„Управни одбор је обуставио рад у октобру прошле године не желећи да својим активностима даје легитимитет незаконитом стању које већ дужи временски период влада у Народном позоришту. 
 
Извор НИН, аутор текста Расуло у Народном позоришту: Радмила Станковић  
 
 

Atačmenti



Komentari (382)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 14:58 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Ja kažem: Hajde da počnemo.

Kad god odem u Beograd, obavezno svratim u Kinoteku i tamo se nikad nije našlo više od 10-15 ljudi. Kapiram da od tog broja pola studira režiju ili tako nešto. Na antonionijevoj L'Avventuri, bilo nas (brojao sam, majkemi) osmoro. Tako da razumem, da ona fensi sala u Uzun Mirkovoj, mora da se izdaje, da bi ta Kinoteka uopšte i opstala. Na stranu, što bez pomoći države, to bi moglo već sutra da se ugasi. Rekao bih da je jedan od osnovnih problema, to što mi nismo svesni da je eksperiment s komunizmom propao i da se ovo društvo odlučilo za druge sisteme koji počivaju na tržišnim osnovama. Lepo je to: Hajde da počnemo. Ali da bi se kultura finansirala, to bi moralo da se isfinansira iz državnog budžeta i nikako drugačije. Jednostavno, ne postoji tržišna osnova na kojoj bi počivala kultura u ovoj zemlji, bez obzira na postojanje pojedinaca u ovom drzštvu koji hronično pate za njom.
svarog svarog 15:01 05.02.2016

Re: narodno pozorište

milojep


NP se već decenijama rentira, za proslave firmi (neka godišnjica TENT je bila tamo), za koncerte...

A stvarno nisam znao da je Šerifović bila na farmi, jbg ne pratim. Opet i dalje mislim da je ok da peva u NP
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:06 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Kako misliš da opstane? Misliš ako država ne bi davala pare da niko ne bi čitao knjige i išao u pozorište?

Ne, ni to nisam rekao. Već o premaloj zainteresovansti kompletnog društva za stvar kulture. Pre neki dan sam kupio knjigu Haurda Zina, koja je kod nas prevedena sa hrvatskog.
svarog svarog 15:06 05.02.2016

Re: narodno pozorište

ednostavno, ne postoji tržišna osnova na kojoj bi počivala kultura u ovoj zemlji, bez obzira na postojanje pojedinaca u ovom drzštvu koji hronično pate za njom.


Postoji itekako. Samo institucije nisu shvatile to da je komunizam propao. Kakav je marketing Kinoteke? Gde ja mogu da vidim, ako specijalno ne tražim, gde je Kinoteka, koji joj je repertoar? Ako se ne varam Zvazdara teatar živi isključivo od sopstvenih prihoda.
Ako kažeš da ne postoji tržišna osnova u stvari kažeš da nema tražnje, a ja sam siguran da je ima.
milojep milojep 15:08 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
milojep


NP se već decenijama rentira, za proslave firmi (neka godišnjica TENT je bila tamo), za koncerte...

A stvarno nisam znao da je Šerifović bila na farmi, jbg ne pratim. Opet i dalje mislim da je ok da peva u NP


Pazi, možda bih se i složio ali da na svim mogućim mestima (repertoari,snimci...) pod obavezno stoji 'plaćeni termin'! I recimo da ulaznica za te plaćene termine bude minimalno u rangu najskuplje ulaznice te sezone (kao da gostuje Sara Brajtman) pa onda izvolte kolege 'umetnici' i vi koji ih slušate.
kukusigameni kukusigameni 15:08 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer


To je jedna strana medalje. Pokazalo se da država nije baš najbolji "gazda" kada je kultura u pitanju jer zavisi od ljudi koji u tom trenutku čine vlast. Ovo sada je baš pravi pokazatelj ovakve tvrdnje.

S druge strane to Hajde da počnemo ne bi trebalo da znači bacanje kulture na tržište koje ne postoji. To je ono što si i sam ukazao.

Dakle, u tom nekom početku bi bilo idealno da se pored jasnog "ocenjivanja" stanja u kulturi, odrede potencijali koji se daju tržišno orijentisati. Onda država može da pomogne taj prelazak na delimično tržišno poslovanje ali kao producent takve akcije. Dakle, kao akcionar, kao finansijer koji očekuje i zahteva rezultat.

Zato sam i naglašavao projektno finansiranje.

Nije poenta dolaženje na posao ljudi zaposlenih u kulturi, nego uspeh. Postoji veliki broj institucija koje mogu donekle svoj uspeh i da naplate.

Naravno, uvek postoji i onaj deo koji predstavlja apsolutno neprofitni deo, gde spada i zaštita kulturne baštine i sl. ali to je sasvim druga priča.

PS. Zar nije bilo bolje da je blog ovako izgledao, umesto što su komentari išli ka tome: da li je Marija Šerifović ok ili nije?!
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:08 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Kakav je marketing Kinoteke? Gde ja mogu da vidim, ako specijalno ne tražim, gde je Kinoteka, koji joj je repertoar?


Imaš sajt i čitav repertoar na njemu.
svarog svarog 15:10 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer
Kakav je marketing Kinoteke? Gde ja mogu da vidim, ako specijalno ne tražim, gde je Kinoteka, koji joj je repertoar?


Imaš sajt i čitav repertoar na njemu.


To ti pričam ako ne ukucam maksuz kinoteka.org.rs, neću imati pojma da to postoji
svarog svarog 15:13 05.02.2016

Re: narodno pozorište

milojep
svarog
milojep


NP se već decenijama rentira, za proslave firmi (neka godišnjica TENT je bila tamo), za koncerte...

A stvarno nisam znao da je Šerifović bila na farmi, jbg ne pratim. Opet i dalje mislim da je ok da peva u NP


Pazi, možda bih se i složio ali da na svim mogućim mestima (repertoari,snimci...) pod obavezno stoji 'plaćeni termin'! I recimo da ulaznica za te plaćene termine bude minimalno u rangu najskuplje ulaznice te sezone (kao da gostuje Sara Brajtman) pa onda izvolte kolege 'umetnici' i vi koji ih slušate.


Zašto bi ih kažnjavao? Neki od njenih slušalaca bi možda po prvi put ušli tada u NP i ostali očarani lepotom unutrašnjosti i ambijenta, pa bi onda došli drugi dan da odgledaju neku predstavu...
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:20 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Zato sam i naglašavao projektno finansiranje.


Verujem, da je jedini način stvoriti svest. Ovde se nekako kultura ostavljala po strani i zavisila je od ličnih zalaganja. Teatar Zvezdara je lep primer, da se može kad se hoće - ali da mora bolje. I upravu je svarog, akd kaže, da su ljudi na čelu institucija se istripovali da je komunizam još uvek tu, ali takođe stojim i na tome da ne postoji velika tražnja, kao i da ljudi ovde nisu spremni da plaćaju skuplje karte za pozorišta itd.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:28 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Ako se ne varam Zvazdara teatar živi isključivo od sopstvenih prihoda.

Ne živi, nijedna ustanova kulture u Srbiji ne živi od sopstvenih prihoda, pa ni Zvezdara.
milojep milojep 15:28 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Zašto bi ih kažnjavao? Neki od njenih slušalaca bi možda po prvi put ušli tada u NP i ostali očarani lepotom unutrašnjosti i ambijenta, pa bi onda došli drugi dan da odgledaju neku predstavu...


Odlično,i još jeftinija nego karta njihovih pevaljki
Niko se tu ne kažnjava! Da je slušaju mogu i u Pioniru,Sava Cenru...Ako ih kažnjava neko onda je to onaj ko ih je doveo tu!
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:32 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog svarog 15:34 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Istina je ne postoji velika tražnja. Takođe, biću do kraja iskren veći deo ovoga što zovemo kulturom, opere, baleti, predstave koje nisu komedije, muzeji, to ne zanima veliki broj ljudi. Ali filmove koji se puštaju u kinoteci sigurno zanima više od šačice ljudi koji dođu da ih gledaju. Tražnju moraš i da stvaraš.
To što smo izašli iz komunizma takođe znači i da ne može svima biti sve dostupno. Raslojavanje i nejednakost je tu, ne možemo se ponašati kako sada treba svi da mogu da priušte balet (osim toga što većinu ni ne zanima).
Na kraju, i kultura se mora svesti na meru društva. ovo više nije država od 20 miliona stanovnika i ovo je država siromašnih građana i siromašne države. Kontraproduktivno je držati BELOG SLONA, trošiti silne pare kako bi se održavao neki nivo dok je na sve strane šuplje ( i ovo ne važi samo za kulturu)
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:42 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Na kraju, i kultura se mora svesti na meru društva. ovo više nije država od 20 miliona stanovnika i ovo je država siromašnih građana i siromašne države. Kontraproduktivno je držati BELOG SLONA, trošiti silne pare kako bi se održavao neki nivo dok je na sve strane šuplje ( i ovo ne važi samo za kulturu)


Ovo je upravo bilo ono što sam hteo da kažem; još svojim prvim komentarom. S tim što kultura, onakva kakva je trenutno, u Srbiji, se može održati samo kao što se održavaju Zvezda ili Partizan i to je naša trenutna loša situacija.
antioksidant antioksidant 15:43 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
stefan.hauzer
Kakav je marketing Kinoteke? Gde ja mogu da vidim, ako specijalno ne tražim, gde je Kinoteka, koji joj je repertoar?


Imaš sajt i čitav repertoar na njemu.


To ti pričam ako ne ukucam maksuz kinoteka.org.rs, neću imati pojma da to postoji

a gde gledas repertoar za takvud? isto na sajtu.
svarog svarog 15:45 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer
+ jedan tekst, za brata svaroga


Ko će da svira na poluvremenu ove godine? Ubiše me ovi noćni termini, ako ostanem da gledam cele nedelje ne mogu da se naspavam.
Inače razmišljam nešto da stavim pare u kladinoci da će biti manje od 44,5 poena. Šta misliš može li von miler da uhvati kema?
svarog svarog 15:46 05.02.2016

Re: narodno pozorište

a gde gledas repertoar za takvud


Ko još ide u takvud

edit: nije baš uporedivo jer me sa svih strana bombarduju leom, star vorsima... i kada odlučim da gledam film onda tražim gde ću ga gledati i odem na sajt takvuda. A kako ja da saznam šta se daje u kinoteci, ako ne specijalno ne odem na sajt kinoteke?
antioksidant antioksidant 15:48 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
a gde gledas repertoar za takvud


Ko još ide u takvud

pun je da ne verujes
ne mogu u trzne centre ako bas ne moram
tasadebeli tasadebeli 15:48 05.02.2016

Re: narodno pozorište

antioksidant

у анализу суи укључио број и попуњеност представа


Заборавих на велике добротворе, Рајфајзен... Ако, ако, и треба да дају... Зарадили су доста на својим зеленашким каматама овде у Србији откада их је дечко са гитаром и калашњиковим припустио на наше тржиште. Па нека сада сиротињи врате мало тог зеленашког новца, макар и на овај начин.

Можемо, АО, да упоредимо цене улазница у Народном позоришту са ценама улазница у било ком националном театру у Европи, па да видимо где смо. ((Не треба ту причати о било ком позоришту, већ о онима који представљају националне институције као што су то код нас Народна библиотека, Народни музеј, САНУ,...

Колико пратим, цене улазница код нас иду од 5-6 евра до 30-40 евра, а у Народном су од 5-20 еврића, ако нисам и претерао са овом горњом границом.


И није оно што горе написах анализа...

Рекох већ, не умем да контролишем ни сопствени новчаник... То је био само предложак за даљу причу и вредело је јер полако главне ствари почињу да излазе на видело после оне силне почетне буке и релативизовања вредности око Марије Шерифовић.

Рецимо:


kukusigameni


Recimo da je preglomazan ansambl. Administracija takođe. Da je baš u Pragu to rešeno na način da se otpusti cela ekipa i preko noći zaposli isključivo ona koja je neophodna. Dakle revizija poslovanja. Ostali rade na ugovor.
Cena karte bi morala da bude još nešto veća. Naravno, utorkom popust za penzionere, đake i sl.
Poslovanje, kvalitet, gostovanja itd.
Nema potrebe da svako pozorište ima svoje funduse, krojače i sl. Onaj ko ima, može očekivati pomoć od države ili grada.

Mogao bih ovako do sutra.

Btw, nikada nismo doneli Zakon o pozorištu.



Мислим, Куку, да и код нас постоје попусти на цене улазница... Чини ми се да је 20% за колективне посете... Тако сам, барем, последњи пут ишао са школом (децом)...


Ja kažem: Hajde da počnemo.





То је суштина читаве ове приче.

А са друге стране опет, пошто имам пријатеље и рођаке који су стално запослени у Народном позоришту, већ видим све могуће препреке које би се постављале свакоме ко би започео тај посао у тој националној институцији...

Али однекуд се мора почети.
angie01 angie01 15:48 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Pokazalo se da država nije baš najbolji "gazda" kada je kultura u pitanju jer zavisi od ljudi koji u tom trenutku čine vlast.


ne bih da mesam loncice, al samo primer da je u institucijama kulture, kao i u skolama- potreban spooban menadzer da njima rukovodi.

na isti nacin se drzava odnosi i prema skolama, vrticima- samo se nesto dramaticno otvara pred izbore, a inace-tuga, sa sve crkavicom koja se udeljuje,...e i onda, kada je moj mladji sin isao u vrtic, u njima je u celom gradu vladalo siromastvo i svi su kukali i cekali taj cvonjak da im se udeli, sto se odrazavalo na kvalitet hrane za decicu, uslove za igru, animaciju i sl,...i direktorka naseg vrtica to nije htela da ostavi na toj razini nemoci i pocela da izdaje salu- raznim vezbacima, skolicama ovog onog i od te love lepo organizovala samostalnu kuhinju- dok su drugima dovozili neke splacine iz centrale- gde se svakodnevno spremala super klopa,..kupovala im igracke, knjige, placala pozorisne trupe,...znaci moze,

ili vaspitacica mog starijeg sina, cije su prostorije za grupu jos bile u depadansu, adaptiranom delu zgrade od zajednickih prostorija,...i njima nikad nista da udele,...i ona lepo sakupi razne krpice i druge potrebne materijale i dok su deca spavala, ona je sila lutke, pajace,...kojesta, posto sam imala neke italijanske boje koje se ne skidaju za platno- ja sam im iscrtavala lica i zena to sve proda za jedan dan na organizovanoj prodajnoj izlozbi- i kupi deci kolor televizor, video i ulaznice za pozoristance Puz.

pri tome, apsolutno mislim, da drzava mora da je zainteresovana za kulturu i u nju da ulaze- ona je kljucno obelezje svakog naroda- ono sto se neguje i cuva.
angie01 angie01 15:50 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Ko još ide u takvud


klinci!
milisav68 milisav68 15:52 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer
I upravu je svarog, akd kaže, da su ljudi na čelu institucija se istripovali da je komunizam još uvek tu, ali takođe stojim i na tome da ne postoji velika tražnja, kao i da ljudi ovde nisu spremni da plaćaju skuplje karte za pozorišta itd.

To može da se rešava tako što bi se dao neki period od recimo dve godine, pa ko i dalje misli da živi u komunizmu - ključ u bravu/privatizacija, a oni koje se trude da dobrim radom privuku publiku - opstanu, i da država dotira recimo cenu ulaznice.

Znači, ne da dovodiš pevaljke da ti dižu gledanost, već da ta gledanost bude zbog dobrih predstava i koncerata klasične (ili neke druge kvalitetne muzike).

Nakon toga može da se smanji i ta neka administracija pri ministarstvu koja se takođe grebe za deo kolača od kulture.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:56 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Šta misliš može li von miler da uhvati kema?

Sve o tome i ostale informacije, na našem godišnjem blogu o Superbolu.



(e ovo je marketing:)
antioksidant antioksidant 15:56 05.02.2016

Re: narodno pozorište

A kako ja da saznam šta se daje u kinoteci, ako ne specijalno ne odem na sajt kinoteke?

ima najava raznih ciklusa po novinama. ne znam gde bi ocekivao da vidis sem na sajtu ili na stranicama predvidjenim za kulturu dnevne stampe (gde najava ima kao i u emisijama o kulturi na radiju ili tv-u gde isto ima - nece ti reci da je film u 5 u sredu ali reci ce da je u toku ciklus filmova posvecen alanu rikmanu (npr))
svarog svarog 15:58 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Jedini problem je što se promene moraju uvoditi uprkos, a ne uz pomoć vlasti, a i zaposlenih
antioksidant antioksidant 15:59 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Па нека сада сиротињи врате мало тог зеленашког новца, макар и на овај начин.

ako mislis da su u pitanju zelenaske kamate tuzi dobices. zelenasenje je zabranjeno u srbiji.
Можемо, АО, да упоредимо цене улазница у Народном позоришту са ценама улазница у било ком националном театру у Европи, па да видимо где смо.

uporedi pa da vidimo. slobodno stvarno ces se iznenaditi sta ovde mozes gledati za koliko malo para. pa to mora neko dotirati (da li iz zelenaskih kamata ili iz poreza drugo je pitanje)
tasadebeli tasadebeli 16:03 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer
Ja kažem: Hajde da počnemo.

Kad god odem u Beograd, obavezno svratim u Kinoteku i tamo se nikad nije našlo više od 10-15 ljudi. Kapiram da od tog broja pola studira režiju ili tako nešto. Na antonionijevoj L'Avventuri, bilo nas (brojao sam, majkemi) osmoro. Tako da razumem, da ona fensi sala u Uzun Mirkovoj, mora da se izdaje, da bi ta Kinoteka uopšte i opstala. Na stranu, što bez pomoći države, to bi moglo već sutra da se ugasi. Rekao bih da je jedan od osnovnih problema, to što mi nismo svesni da je eksperiment s komunizmom propao i da se ovo društvo odlučilo za druge sisteme koji počivaju na tržišnim osnovama. Lepo je to: Hajde da počnemo. Ali da bi se kultura finansirala, to bi morao da se isfinansira iz državnog budžeta i nikako drugačije. Jednostavno, ne postoji tržišna osnova na kojoj bi počivala kultura u ovoj zemlji, bez obzira na postojanje pojedinaca u ovom drzštvu koji hronično pate za njom.






Стефане, разумем ја то да се ово друштво одлучило за тржишне услове. Али постоје институције које и такво друштво мора да издржава без обзира на тржишне услове јер онда тог друштва неће ни бити. Не верујем да националне институције културе држава које су се одавно одлучиле за тржишне услове послују искључиво по тржишним условима и да немају помоћ државе. Ако је тако, онда су и оне у финансијском чабру као наше Народно позориште, а не бих рекао да је тако.

О тржишним условима би требало да брину нека друга позоришта, али Народно позориште мора да има помоћ државе (као и Музеј кинотеке, Народни музеј, Народна библиотека, САНУ,...) јер је то темељ на којем би се заснивале и остале културне институције које би морале да воде рачуна о тржишним условима и на којем би уопште и постојала култура у овој Србији.

Ако ћемо руку на срце, пошто у свему онда треба да водимо рачуна о тржишним условима кад смо се већ за то одлучили, дај онда да укинемо и школе, основне и средње. Шта ће нам такве непрофитабилне?

П.С. - Узгред, мене већ годинама у овој и оваквој Србији мучи питање одакле пара за одржавање и, уопште, постојање музеја 25. мај (Титов музеј, кућа цвећа, Музеј историје Југославије), а при томе у државној каси већ дуже од деценије нема довољно пара да се заврши реконструкција Народног музеја, да се помогне Народном позоришту, Музеју кинотеке,...

Шта нам је, у ствари, приоритет?

Изгледа да су ту неке ствари постављене наопачке.

(Или се бојимо да нас друг Тита не изгрди једног дана када буде устао из гроба зато што смо му запустили меморијални центар? )
angie01 angie01 16:08 05.02.2016

Re: narodno pozorište

svarog
Jedini problem je što se promene moraju uvoditi uprkos, a ne uz pomoć vlasti, a i zaposlenih


isto mislim,...a onda se setim onog jadnog & impotentnog protesta kulturnih radnika, gde se nisu pobrinuli da taj skup ima neku energiju i harizmu da animira ne samo one koji su ciljano dosli- a razocarano odblejali- nego i one silne nezainteresovane prolaznike, koji nisu ni shvatili o cemu se radi,


...ili, kada je nesto konkretno, a sa evidentnim rezultatima zapoceo Kokan Mladenovic, samouprvljacki nastrojeni uljuljkani glumci drzavnim jaslama, su se protiv njega bunili i organizovali hajke,....
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:09 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Шта ће нам такве непрофитабилне?

'Bemmumiša, Taso, kad sam ja rekao drugačije? Postoje ustanove koje se moraju/trebaju finansirati iz budžeta jer su više dobro. Neke stvari zaista ne trebaju da posluju na tržišnim osnovama, ali sam svoj komentar zaokružio na kulturu uopšte. Ovde bez intervencije države, izgleda kao da ne bi opstala, ne u ovim uslovima opšte nezainteresovanosti.
antioksidant antioksidant 16:12 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Postoje ustanove koje se moraju/trebaju finansirati iz budžeta jer su više dobro.

ukljucujuci i zvezdu i partizan?
:)
(dodaj cukaricki ako mislis da se pomiris sa tasom)
angie01 angie01 16:16 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Музеј историје Југославије), а при томе у државној каси већ дуже од деценије нема довољно пара да се заврши реконструкција Народног музеја, да се помогне Народном позоришту, Музеју кинотеке,...


muzej Jugoslavije odlicno radi i ima veoma zanimljivu postavku, skolovane kustose koji posetiocima objasnjavaju izlozbu i sve sto treba- verovao ti ili ne,...i to sve nema nikakve veze sa sramotnim nepostojanjem bilo kakve svesti & akcije vezanih za rekonstrukciju narodnog muzeja i sl.

mene uzasno nerviraju povlacenje ovakvih paralela,...pri tome, izvini, ali i ti si rodjen u Jugoslaviji, u njoj si odrastao, skolovao se i postao to sto jesi,ona je zemlja tvog porekla i tvojih predaka.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:18 05.02.2016

Re: narodno pozorište

antioksidant
Postoje ustanove koje se moraju/trebaju finansirati iz budžeta jer su više dobro.

ukljucujuci i zvezdu i partizan?
:)
(dodaj cukaricki ako mislis da se pomiris sa tasom)




Uostalom, mislim da ta dva pašnjaka, treba uzorati!
milisav68 milisav68 16:25 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer
antioksidant
Postoje ustanove koje se moraju/trebaju finansirati iz budžeta jer su više dobro.

ukljucujuci i zvezdu i partizan?
:)
(dodaj cukaricki ako mislis da se pomiris sa tasom)



Uostalom, mislim da ta dva pašnjaka, treba uzorati!

I napraviti Nacionalni stadion.

Nego da ostanemo u temi:

Yugopapir - Bioskop pre 30 godina



angie01 angie01 16:29 05.02.2016

Re: narodno pozorište

zasto npr- to sam videla u Torontu, gde su turisti, koji uplate neki aranzman tipa- vikend u Torontu, ili 7 dana Otarija, imali inkudid i pozorisnu kartu- koja nije bila ni malo jeftina, za hit predstavu mama mia-btw, zivi sit, za koju mesecima unapred nije bilo sanse da nadjes mesto-turisticki savez Beograda, nema uz razgledanje grada, kao zavrsnicu, vece u teatru- sa ponudom nekih dobrih predstava za koje nije potrebno da se zna jezik, kao sto su balet- nije los, ko to tamo peva, npr,...ili neki mjuzikl, ili sl?...pa pose nek ih vode na splav;(.
svarog svarog 16:29 05.02.2016

Re: narodno pozorište

stefan.hauzer
antioksidant
Postoje ustanove koje se moraju/trebaju finansirati iz budžeta jer su više dobro.

ukljucujuci i zvezdu i partizan?
:)
(dodaj cukaricki ako mislis da se pomiris sa tasom)




Uostalom, mislim da ta dva pašnjaka, treba uzorati!


Marakana je odlična za gradsko jezero
tasadebeli tasadebeli 16:42 05.02.2016

Re: narodno pozorište

antioksidant

ako mislis da su u pitanju zelenaske kamate tuzi dobices. zelenasenje je zabranjeno u srbiji.



Да, знам, чуо сам већ да у овој држави влада социјална правда и да ће држава увек помоћи појединцу у сукобу са банкама...

Видим да је држава помогла и горе поменутом дечку са гитаром и калашњиковим.

(dodaj cukaricki ako mislis da se pomiris sa tasom)





Зезај, зезај, а знаш и сам врло добро да једино Чукарички у нашем фудбалу није Алајбегова слама.

stefan.hauzer

'Bemmumiša, Taso, kad sam ja rekao drugačije?



Ма нигде, бре, видиш да сам ти дао и препоруку!

Него ја то намерно споменух школе (и Титов музеј ) да Енџи и још некима скренем мисли са Марије Шерифовић...


angie01

muzej Jugoslavije odlicno radi i ima veoma zanimljivu postavku, skolovane kustose koji posetiocima objasnjavaju izlozbu i sve sto treba- verovao ti ili ne,...



Музеј Југославије се шверцује уз Кућу цвећа и ти то знаш.

Само се поставља питање да ли нам је такав какав је уопште и потребан. Заједно са Кућом цвећа.

И шта нам је потребније? Народни музеј или Музеј Југославије и Кућа цвећа?

ona je zemlja tvog porekla i tvojih predaka.


Како да ти кажем, али моји преци су постојали и пре Југославије... Држава им се звала Србија.

izvini, ali i ti si rodjen u Jugoslaviji, u njoj si odrastao, skolovao se i postao to sto jesi,



Ух, Енџи... Да се не свађамо... Пази 'вако:

Тита преселити на Орловачу (ако баш мора да остане у Београду) с тим да гробарину плаћа свих шест бивших СФРЈ република подједнако.

А паре из државног буџета Србије намењене одржавању и очувању Куће цвећа и Музеја Југославије (некада Титовог музеја) преусмерити на издржавање Народног позоришта. Може?

Ето откуд те паралеле које те толико нервирају.


EDIT: Ех, да, Енџи... Постоји ли такав музеј Југославије са успоменама на Тита у било којој од бивших СФРЈ република?

Ја нисам чуо за то...

А требало би... Њих је маршал задужио много више него нас...
angie01 angie01 18:53 05.02.2016

Re: narodno pozorište


Музеј Југославије се шверцује уз Кућу цвећа и ти то знаш.


samo cu ovo,

pa je l si bio tamo?

ako jesi, onda znas da tvoja izjava nije tacna,...jer jedno je kuca cveca, a drugo muzej YU - po znacaju pre svega,

i on treba da postoji,...kao i Narodni muzej i Narodno pozoriste,


) преусмерити на издржавање Народног позоришта. Може?


meni je ovo bez veze, jer nije valjda ideja da se iskljuci nesto, kako bi funkcionisalo nesto drugo- ja bih u odnosu na afinitete, a i trenutno stanje na tom polju, pre sve pare koje se ticu fudbala:)))- nemam pojma kako se to finansira, samo sledim tvoju logiku animoziteta, usmerila na kulturu.

pri tome mislim da sigurno postoji neki mehanizam- da postoji volja i interesovanje- koji bi pare za sanaciju muzeja, npr mogao da obezbedi.

moje je ubedjenje da je kultura kao takva, skrajnuta iz fokusa bilo kakvog delovanja i potrebe odvog drustva, jer da nije tako, pa ne bi ovolike godine najznacajniji muzeji ove zemlje bili van funkcije- ne znam sta misle turisti koji u Beograd dolaze i kao u svakom drugom gradu koji obidju, zele da obidju najznacajnije muzeje, a ovde se sretnu sa zatvorenim vretima....da ne pomenem i ono jos vaznije, da nasa deca nisu u mogucnosti da redovno uce i oplemenjuju se, grade svoj ukus i saznanja, jer su kuce koje su za tako nesto i ustanovljene- zatvorene.
nurudin nurudin 18:54 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Zašto si tako siguran da je to veći priliv keša od kvalitetne pozorišne predstave, baleta ili opere?


Када ма које позориште из Београда, па чак и неко трећеразредно, о Народном и да не говорим, гостује у Нишу или Лесковцу, цена карте износи око 1000 динара, или више. Све карте буду распродате и месец дана пре представе -- дакле, од 300 до 600 места, у зависности од сале. О балету и опери да не причам, за карте само што се не побију. Константин Костјуков је рецимо гостовао, за једно вече је две тезге одиграо, од 20.00 и од 22.00 часа. Око хиљаду и кусур људи је било, цена карте је била 800 динара -- и то је била тезга. Ставите на папир, па видите.

Може да се заради и на култури, само ако се поради на квалитету; о томе треба да размишља управник Народног.
nurudin nurudin 19:02 05.02.2016

Re: narodno pozorište

О чему се ради?


О испуњењу сна Марије Шерифовић. Негде сам прочитао да је њен животни сан био да пева у Народном позоришту, ко да је Монтсерат Кабаље. А управник Народног позоришта испуњава снове.
nurudin nurudin 19:05 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Recimo da je preglomazan ansambl. Administracija takođe.


Е, тиме треба да се бави управник, већ негде написах... Имаш људе у ансамблу, не само у Београду, већ и у Србији, који годинама нису изашли на сцену, а имају плату 60.000 - 70.000 динара...
nurudin nurudin 19:16 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Jedan od većih problema je što ljudi u Srbiji kulturu doživljavaju kao neku spiritualnu, magijsku, mitsku i štatijaznam stvar. Odavno je prošlo vreme toga.



Са овим не могу да се усагласим, за мене је култура искључиво спиритуална и магијска ствар, али захваљујући некултурним и некомпетентним она постаје нешто треће. (Разумем шта си хтео да кажеш, али одбијам да прихватим да је то време прошло.)
freehand freehand 19:25 05.02.2016

Re: narodno pozorište

nurudin
О чему се ради?


О испуњењу сна Марије Шерифовић. Негде сам прочитао да је њен животни сан био да пева у Народном позоришту, ко да је Монтсерат Кабаље. А управник Народног позоришта испуњава снове.

Znaš li gde je sve pevao Fredi Merkjuri?
tasadebeli tasadebeli 20:53 05.02.2016

Re: narodno pozorište

angie01

moje je ubedjenje da je kultura kao takva, skrajnuta iz fokusa bilo kakvog delovanja i potrebe odvog drustva, jer da nije tako, pa ne bi ovolike godine najznacajniji muzeji ove zemlje bili van funkcije- ne znam sta misle turisti koji u Beograd dolaze i kao u svakom drugom gradu koji obidju, zele da obidju najznacajnije muzeje, a ovde se sretnu sa zatvorenim vretima....da ne pomenem i ono jos vaznije, da nasa deca nisu u mogucnosti da redovno uce i oplemenjuju se, grade svoj ukus i saznanja, jer su kuce koje su za tako nesto i ustanovljene- zatvorene.



Оооо, фала ти боже!

Коначно не причамо више о томе да ли Марија Шерифовић има исту вредност за српску културу као и један, рецимо, Нушић!

Енџи!

Е, а за фудбал си у праву! Ја сам исто за то!

Нека узму паре свим фудбалским клубовима (нарочито Звезди и Партизану, односно Фаљи Рамаданију и Пини Захавију) и нека то преусмере у културу.

Само не треба да дирају Чукарички јер он ипак има свог власника. И за разлику од Звезде и Партизана Чука не тражи помоћ из државне касе. Приватни је то клуб, а приватна својина у овом систему у којем сада живимо је светиња, зар не?

Барем би требало да буде...



П.С. -
Музеј Југославије се шверцује уз Кућу цвећа и ти то знаш.


samo cu ovo,

pa je l si bio tamo?



Шта ћу, бре, тамо?

Па моја кућа је к'о Музеј Југославије!

Ободин фрижидер, Горење веш машина, Слобода Чачак шпорет, жена четврт католкиња,... Још увек у орману чувамо пионирске мараме.

Једино смо Титове слике и оне значке са Титовим потписом побацали.






И ти ме тераш да идем у исти такав музеј... 'Ајде, бре, Енџи, уозбиљи се...


(Шалим се, Енџи, руска авангарда им је одлична...)
nurudin nurudin 21:03 05.02.2016

Re: narodno pozorište

(Шалим се, Енџи, руска авангарда им је одлична...)


И српска им је одлична...
tasadebeli tasadebeli 21:26 05.02.2016

Re: narodno pozorište

nurudin
(Шалим се, Енџи, руска авангарда им је одлична...)


И српска им је одлична...



Уз ћевапе и литар белог са сифоном... Има уши да отпадају!

(Без зезања, Нурудине, радно време им је свакога дана, сем понедељком, до 18 сати. Мислим да можеш да стигнеш...)
narcis narcis 22:10 05.02.2016

Re: narodno pozorište

lep tok, nego šta mislite tržište od milion i dvesta komata pojedinaca,

koliko kulture može da finansira.

i niko da se seti da kaže da se ukinu davanja prifatnim medijima, naročito

onim koja su privatizovana jer su opterećenje društvu a ondak opet muzu

društvo.

fuzbalski klubovi da se privatizuju i otkače od državne sise, ali

fudbalski tereni da ostanu vlasništvo države, nije potrebno navoditi

razlog.

i zabraniti , smrtnom kaznom, da se stranim kulturnjacima daju tezge i

državljanstva, i uopće da političari dovode kulturnjake u zemlju.

ovo tek onako iz rukava, a koliko se još para rasipa na neshvatljive i

nepoznate akcije.
angie01 angie01 22:32 05.02.2016

Re: narodno pozorište

Оооо, фала ти боже!

Коначно не причамо више о томе да ли Марија Шерифовић има исту вредност за српску културу као и један, рецимо, Нушић!

Оооо, фала ти боже!

Коначно не причамо више о томе да ли Марија Шерифовић има исту вредност за српску културу као и један, рецимо, Нушић!


pa sta sad ispada da ti je delovalo da mislim drugacije,...alo bre taso, pa stvari su mnogo sire i slojevitije, a u tom smislu ne treba braniti Nusica od Mare, ona njega svojim nastupom ne moze ugroziti- to sam tamo napred zastupala,....nije mi bliska ova isforsirana gadljivost prikrivena u navodnoj odbrani kulturnih vrednosti- koji isti ti nisu odbranili samim tim sto su je zapostavili nedovoljnim angazovanjem oko pravih poteza i nekih novih ideja,...ali zato sada ovim malogradjanskim frktanjem insistiraju na nekoj usporedbi, gde bi zeleli da naglase da su oni na onoj boljoj jasno odvojenoj strani,...kad ono, nisu.


edit; zaboravila sam da ti se zahvalim za razumevanje za predlog s fudbalom:))
angie01 angie01 23:06 05.02.2016

Re: narodno pozorište

(Шалим се, Енџи, руска авангарда им је одлична...)


priznaj da nisi znao kakve sve izlozbe imaju i kakve programe,...malo te zanelo ime:)))- a muzej je odlican!
nurudin nurudin 23:21 05.02.2016

Re: narodno pozorište

tasadebeli
nurudin
(Шалим се, Енџи, руска авангарда им је одлична...)


И српска им је одлична...



Уз ћевапе и литар белог са сифоном... Има уши да отпадају!

(Без зезања, Нурудине, радно време им је свакога дана, сем понедељком, до 18 сати. Мислим да можеш да стигнеш...)


Ово је заиста сјајно.

П. С. Што се вина тиче, више сам за црвено...
nurudin nurudin 23:22 05.02.2016

Re: narodno pozorište

edit; zaboravila sam da ti se zahvalim za razumevanje za predlog s fudbalom:))



И ја сам заборавио, прочитали сте ми мисли...
nurudin nurudin 23:25 05.02.2016

Re: narodno pozorište

nepoznate akcije.


На непознате највише...
nurudin nurudin 23:34 05.02.2016

Re: narodno pozorište

freehand
nurudin
О чему се ради?


О испуњењу сна Марије Шерифовић. Негде сам прочитао да је њен животни сан био да пева у Народном позоришту, ко да је Монтсерат Кабаље. А управник Народног позоришта испуњава снове.

Znaš li gde je sve pevao Fredi Merkjuri?


Да ли након свих коментара треба да се вратимо на сам почетак расправе?
narcis narcis 23:49 05.02.2016

Re: narodno pozorište

nisam mislio na nezakonite akcije. više nešto kao klub ljubitelja dobre

kapljice, pa onda pored prostora još im plaćaš i kafe kuvaricu, tako neki

besmisleni trošak.
urbana_gerila urbana_gerila 00:59 06.02.2016

Re: narodno pozorište

nurudin
freehand
nurudin
О чему се ради?


О испуњењу сна Марије Шерифовић. Негде сам прочитао да је њен животни сан био да пева у Народном позоришту, ко да је Монтсерат Кабаље. А управник Народног позоришта испуњава снове.

Znaš li gde je sve pevao Fredi Merkjuri?


Да ли након свих коментара треба да се вратимо на сам почетак расправе?



dabre - ne okreći se, sine!

vrednim i samopregornim radom za samo jednu polovinu bloga sprečili ste devastiranje i narodnog pozorišta i par muzeja pride, a zašto ne reći i srpske kulture same.

ne smem ni da pomislim koliko bi ti rezultati bili impresivniji i šta biste još dodatno oposlili - da vas u prvoj polovini bloga nisu sputavali regresivni elementi.
freehand freehand 01:14 06.02.2016

Re: narodno pozorište

nurudin
freehand
nurudin
О чему се ради?


О испуњењу сна Марије Шерифовић. Негде сам прочитао да је њен животни сан био да пева у Народном позоришту, ко да је Монтсерат Кабаље. А управник Народног позоришта испуњава снове.

Znaš li gde je sve pevao Fredi Merkjuri?


Да ли након свих коментара треба да се вратимо на сам почетак расправе?

Ne bih imao ništa protiv ako bi mi to pomoglo da shvatim šta jednu estradnu i/ili pop zvezdu i njene snove izdiže inad druge i šta kulturne institucije Srbije čini elitnijim od britanskih, na primer?
blogovatelj blogovatelj 01:45 06.02.2016

Re: narodno pozorište

O tome je i reč.


O cemu je rec? Da im nekoo brani da prave dobre predstave?!
blogovatelj blogovatelj 01:46 06.02.2016

Re: narodno pozorište

zamisli udar na kulturu i umetnost da se pootpuštaju umetnici i "umetnici".
Tviter bi goreo




Ne bi goreo, eksplodirao bi od njihovog jauka.

Btw, nikada nismo doneli Zakon o pozorištu.


Nadam se da nikada ni nećemo. Ne mogu čak ni da zamislim čemu bi služio.


SKidam kapu. Zamisli arcenja narodnih para u skupstini, danima raspravljaju o tome kako organizovati pozorista!
blogovatelj blogovatelj 01:50 06.02.2016

Re: narodno pozorište

Brodvej je loš primer. U pitanju je "industrija", a mi jedva "manufakturu" da imamo


A od manufakture ces da dobijes industriju tako sto ce drzava da im daje pare?
Pa ni Brodvej nikada ne bi postao to sto jeste da im je drzava delila plate.
blogovatelj blogovatelj 01:57 06.02.2016

Re: narodno pozorište

Prihvatimo činjenicu, da je to od velikog nacionalnog značaja


Ama kojeg znacaja? To nije ni od kakvog znacaja. Od nacionalnog znacaja je infrastruktura, tj ono sto stvarno najveci deo gradjana Srbije koristi. Putevi, vodovodi, kanalizacije, interneti. Plus jos bolnice, skole, regulacija stvari koje donose nekakvu stabilnost sistemu, kao sto je regulacija vodotokova i sl.
Pozorista treba svoj leba sama da zarade, ili da se ugase. Amin. Zasto bre autlimar iz Lebana da im daje za platu, ne pada njemu coveku to sa neba da bi delio neradnicima. Ljudi, dok god budete komunisticki razmisljali imacete grdne probleme u zivotima, verujte mi na rec.
tasadebeli tasadebeli 02:15 06.02.2016

Re: narodno pozorište

angie01


Признајем, Енџи, све признајем ако треба...

Али џабе.

Ево их опет ови са Фредијем Меркјуријем, аутолимарима (има један у Железнику којег цео град зове Ђура Лопов), профитабилним националним институцијама културе, саветима о бољем животу који је одмах ту негде иза комунизма, а на крају историје,...

И све то са штуцањем због гастритиса који их мучи, па су коментари малко киселкасти. Добронамерни, али киселкасти.

Кажу, 'оће тај гастритис да нападне баш оне најпаметније...


jkt2010 jkt2010 04:55 06.02.2016

Re: narodno pozorište

blogovatelj

Btw, nikada nismo doneli Zakon o pozorištu.

Nadam se da nikada ni nećemo. Ne mogu čak ni da zamislim čemu bi služio.

SKidam kapu. Zamisli arcenja narodnih para u skupstini, danima raspravljaju o tome kako organizovati pozorista!

To manje više; Ali svaki taj neki napredno-inkluzivno-evropski zakon obavezno ima i član u kojem piše kolko firme & pojedinci odjednom duguju para za tu namenu. Tipično bi to uzgledalo ovako: ili na 10 zaposlenih da bude 1 glumac, ili da se taj iznos uplati preko poreznika. Varijacija je: da svi uplate, a ko na 10 zaposlenih ima 1 glumca, njemu će da refundiraju (odmah posle revizije poslovanja od 1804. do datuma podnošenja zahteva za refundaciju).
emsiemsi emsiemsi 07:19 06.02.2016

Re: narodno pozorište

blogovatelj
Prihvatimo činjenicu, da je to od velikog nacionalnog značaja


Ama kojeg znacaja? To nije ni od kakvog znacaja. Od nacionalnog znacaja je infrastruktura, tj ono sto stvarno najveci deo gradjana Srbije koristi. Putevi, vodovodi, kanalizacije, interneti. Plus jos bolnice, skole, regulacija stvari koje donose nekakvu stabilnost sistemu, kao sto je regulacija vodotokova i sl.
Pozorista treba svoj leba sama da zarade, ili da se ugase. Amin. Zasto bre autlimar iz Lebana da im daje za platu, ne pada njemu coveku to sa neba da bi delio neradnicima. Ljudi, dok god budete komunisticki razmisljali imacete grdne probleme u zivotima, verujte mi na rec.

Глупости !
Какав тржишни фундаменталиста !?
Баш напротив. Установе културе су значајније за друштво - државу - народ од поменуте инфраструктуре. Само културни људи могу да направе културне (и инфраструктурне) државе.
Смешно је да не видиш то у својој новој држави и осталим државама које наводимо као узоре.
emsiemsi emsiemsi 07:24 06.02.2016

Re: narodno pozorište

angie01

...
...ili, kada je nesto konkretno, a sa evidentnim rezultatima zapoceo Kokan Mladenovic, samouprvljacki nastrojeni uljuljkani glumci drzavnim jaslama, su se protiv njega bunili i organizovali hajke,....

Жалосно је да ти (и теби слични) не можете да укапирате да тај Кокан Младеновић (и њему слични) који преферира да води - организује неке људе о њима говорећи са гадошћу --- да то не иде тако.
Предуслов да квалитетно водиш људе је да их волиш --- будале препотентне и претенциозне никада неће моћи да добију подршку (колико год они сами мислили да су генијални) - па тако и тај ваш Кокан, чудо над чудима менаџерства и уметности - и шире.
blogovatelj blogovatelj 07:53 06.02.2016

Re: narodno pozorište

Баш напротив. Установе културе су значајније за друштво - државу - народ од поменуте инфраструктуре


Zato si ti tako pametan i načitan, izgibe od odlaženja u pozorište. Po vokabularu ti se vidi i kako se ophodiš i prema knjigama i teatrima. Poznavalac si neviđen.
emsiemsi emsiemsi 08:35 06.02.2016

Re: narodno pozorište

blogovatelj
Баш напротив. Установе културе су значајније за друштво - државу - народ од поменуте инфраструктуре


Zato si ti tako pametan i načitan, izgibe od odlaženja u pozorište. Po vokabularu ti se vidi i kako se ophodiš i prema knjigama i teatrima. Poznavalac si neviđen.

У праву си !
Баш сада се спремам да одем на изложбу о Михајлу Пупину у Историјски Музеј.
Успут --- био претпрошле суботе, па одох да обновим градиво.
freehand freehand 08:35 06.02.2016

Re: narodno pozorište

Ево их опет ови са Фредијем Меркјуријем, аутолимарима (има један у Железнику којег цео град зове Ђура Лопов), профитабилним националним институцијама културе, саветима о бољем животу који је одмах ту негде иза комунизма, а на крају историје,...

Mislim da bi kulturni elitista i ljubitelj hoh umetnosti rekao "evo ovih" umesto "evo ih ovi", čak i kad pokušava da bude ironičan u svom novom animozitetu.
Ipak predlažem da se ta gorčina spere sa malo ozbiljne umetnosti za lepši vikend ispunjen radosnim mislima:



P.S. majku mu, žulja me misao da bi se ovde Marija Šerifović baš dobro uklopila!
urbana_gerila urbana_gerila 09:07 06.02.2016

Re: narodno pozorište

emsiemsi
У праву си !
Баш сада се спремам да одем на изложбу о Михајлу Пупину у Историјски Музеј.
Успут --- био претпрошле суботе, па одох да обновим градиво.



bravo, čarli - permanentna edukacija, a ne ko neki!
jest da nema neke hasne jer je greota tebi naplatiti kartu, ali, da parafraziram onoga čiji si gastos bio - ne mora se muzej držati tržišnih zakona ko pijan plota.

usput 1 - poigrao si se dva tjedna, dosta ti je, sad vrati kalem, onu namotanu žicu, znaš.
usput 2 - danas ne diraj ništa, camo gedaj camo gedaj!
milisav68 milisav68 09:09 06.02.2016

Re: narodno pozorište

blogovatelj
Pozorista treba svoj leba sama da zarade, ili da se ugase. Amin.

Treba, ali ne odmah, i ne sva.

Ima onih koji dobro rade, ali zbog loših zakona, partijskog zapošljavnja, kao i niskog standarda stanovništva, ne mogu da "isplivaju" na površinu.

Takođe, treba da postoje neke pozorišne institucije kao što je Narodno pozorište, koje država treba da dotira/brine/kontroliše (kao i neke muzeje od nacionalnog značaja).

Ne znam kako je stanje u Kanadi sada (i uopšte na "zapadu" ), ali verujem da je nekad država dotirala neka tzv nacionalna pozorišta/muzeje, dok nije porastao standard stanovništva, i dok nisu stali "na noge".

U Srbiji je trenutno mnogo veći problem trošenje para (odnosno kontrola) iz budžeta, nego prikupljanje i raspoređivanje.
emsiemsi emsiemsi 09:36 06.02.2016

Re: narodno pozorište

urbana_gerila
emsiemsi
У праву си !
Баш сада се спремам да одем на изложбу о Михајлу Пупину у Историјски Музеј.
Успут --- био претпрошле суботе, па одох да обновим градиво.



bravo, čarli - permanentna edukacija, a ne ko neki!
jest da nema neke hasne jer je greota tebi naplatiti kartu, ali, da parafraziram onoga čiji si gastos bio - ne mora se muzej držati tržišnih zakona ko pijan plota.

usput 1 - poigrao si se dva tjedna, dosta ti je, sad vrati kalem, onu namotanu žicu, znaš.
usput 2 - danas ne diraj ništa, camo gedaj camo gedaj!

Глупости !
urbana_gerila urbana_gerila 10:20 06.02.2016

Re: narodno pozorište

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
У праву си !
Баш сада се спремам да одем на изложбу о Михајлу Пупину у Историјски Музеј.
Успут --- био претпрошле суботе, па одох да обновим градиво.



bravo, čarli - permanentna edukacija, a ne ko neki!
jest da nema neke hasne jer je greota tebi naplatiti kartu, ali, da parafraziram onoga čiji si gastos bio - ne mora se muzej držati tržišnih zakona ko pijan plota.

usput 1 - poigrao si se dva tjedna, dosta ti je, sad vrati kalem, onu namotanu žicu, znaš.
usput 2 - danas ne diraj ništa, camo gedaj camo gedaj!

Глупости !



nešto si se brzo vratio, čarli.
nisu te pustili?
tasadebeli tasadebeli 10:20 06.02.2016

Re: narodno pozorište

milisav68
milisav68
blogovatelj
Pozorista treba svoj leba sama da zarade, ili da se ugase. Amin.

Treba, ali ne odmah, i ne sva.

Ima onih koji dobro rade, ali zbog loših zakona, partijskog zapošljavnja, kao i niskog standarda stanovništva, ne mogu da "isplivaju" na površinu.

Takođe, treba da postoje neke pozorišne institucije kao što je Narodno pozorište, koje država treba da dotira/brine/kontroliše (kao i neke muzeje od nacionalnog značaja).

Ne znam kako je stanje u Kanadi sada (i uopšte na "zapadu" ), ali verujem da je nekad država dotirala neka tzv nacionalna pozorišta/muzeje, dok nije porastao standard stanovništva, i dok nisu stali "na noge".

U Srbiji je trenutno mnogo veći problem trošenje para (odnosno kontrola) iz budžeta, nego prikupljanje i raspoređivanje.






freehand

kulturni elitista



Свакога дана у сваком погледу све више напредујемо.

Када једнога дана догурамо и до елитисте у педагошком (не образовном, само васпитном, то је много важније) процесу, можемо сматрати да смо досегли највише што можемо у свом животу.

Све друго је тек пука надградња.

А зар се нисмо ти и ја већ наразговарали овде?

Ја, богами, јесам.

И то не само за викенд, него и на дужи период.

Имамо ми још народних позоришта по Србији... Хм, да, по Србији, добро сам рекао...



tasadebeli tasadebeli 10:26 06.02.2016

Re: narodno pozorište

emsiemsi

Кокан Младеновић



Упропастише га тетка Вида и чика Филип... Нису га баш добро васпитали.
freehand freehand 11:29 06.02.2016

Re: narodno pozorište

А зар се нисмо ти и ја већ наразговарали овде?

Ја, богами, јесам.

Samo neposredno ili i posredno, ovako:

Ево их опет ови са Фредијем Меркјуријем, аутолимарима (има један у Железнику којег цео град зове Ђура Лопов), профитабилним националним институцијама културе, саветима о бољем животу који је одмах ту негде иза комунизма, а на крају историје,...

?
Kako hoćeš, ali - ubiće te pusta patetika, moj Taso.
Ovde je samo neslaganje u mišljenju u pitanju, a ja bih baš voleo da te kriterijume saznam, koji određuju kome je u Narodnom pozorištu mesto a kome nije, bez obzira na sva vrludanja u iskazima.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:43 06.02.2016

Re: narodno pozorište

Pozorista treba svoj leba sama da zarade, ili da se ugase. Amin


Tebra, kada ovo društvo bude dovoljno svesno i imućno i naša pozorišta, koncertne sale i štatijaznam, budu živele od dobrovoljnih donacija i kod nas neće biti potrebe za državnom intervencijom u svakoj oblasti kulture. A čak i na tom tržišno orjentisanom Zapadu, postoje ustanove od nacionalnog značaja, koje država bespovratno subvencioniše. Postoje neke stvari, koje ne treba i ne smeju da počivaju na tržišnim osnovama. Inače ti društvo završi u čabru i prevodi knjige sa hrvatskog.
emsiemsi emsiemsi 16:52 06.02.2016

Re: narodno pozorište

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
У праву си !
Баш сада се спремам да одем на изложбу о Михајлу Пупину у Историјски Музеј.
Успут --- био претпрошле суботе, па одох да обновим градиво.



bravo, čarli - permanentna edukacija, a ne ko neki!
jest da nema neke hasne jer je greota tebi naplatiti kartu, ali, da parafraziram onoga čiji si gastos bio - ne mora se muzej držati tržišnih zakona ko pijan plota.

usput 1 - poigrao si se dva tjedna, dosta ti je, sad vrati kalem, onu namotanu žicu, znaš.
usput 2 - danas ne diraj ništa, camo gedaj camo gedaj!

Глупости !



nešto si se brzo vratio, čarli.
nisu te pustili?

Појасни !
blogovatelj blogovatelj 19:17 06.02.2016

Re: narodno pozorište

Ima onih koji dobro rade, ali zbog loših zakona, partijskog zapošljavnja, kao i niskog standarda stanovništva, ne mogu da "isplivaju" na površinu.


Ja ne znam kako da im drugačije ukineš partijsko zapošljavanje sem da državu eliminišeš iz vlasništva.
blogovatelj blogovatelj 19:18 06.02.2016

Re: narodno pozorište

postoje ustanove od nacionalnog značaja, koje država bespovratno subvencioniše


Subvencija države nije isto što i vlasništvo.
blogovatelj blogovatelj 19:19 06.02.2016

Re: narodno pozorište

Inače ti društvo završi u čabru i prevodi knjige sa hrvatskog.


Ako ima budala koje bi kupile prevod sa hrvatskog, zašto im i ne prodavati tako nešto?
milisav68 milisav68 21:35 06.02.2016

Re: narodno pozorište

blogovatelj
Ja ne znam kako da im drugačije ukineš partijsko zapošljavanje sem da državu eliminišeš iz vlasništva.

Pa tako što im suziš prostor, sa 20 smanjiš na dva (državna), ali ne preko kolena, već postepeno na neki rok, da ne bi totalno uništio pozorišnu scenu.

To što predlažeš su revolucione metode.

Kako zamišljaš da se to izvede?

Šta ako niko neće da kupi pozorišta, već građevinsko zemljište?

I onda neko kupi Narodno pozorište - i sruši ga.
stefan.hauzer stefan.hauzer 03:10 07.02.2016

Re: narodno pozorište

Blogi, tebra, mislim da mašiš i to mašiš na veliko. Ona država, koja ne stane iza ustanova od javnog značaja je bedna država i to nema veze sa tim kako je ustrojena. Najbolje da prestanemo sa štampanjem komedija koje je napisao Aristofan, jer tržište.
nurudin nurudin 19:31 05.02.2016

Само да додам

Мени се јако допада дискусија колега блогера; мислим, овај други део блога, садржајно и смислено, подсетили су ме блогери зашто сам се пре више година придружио блогу.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana