Društvo| Ljudska prava| Politika| Zdravlje| Život

Cigaret zona

Obren Markov RSS / 10.11.2010. u 14:00
Deo 1: Prvo da malo psujem

Ova država je mogla da uhvati i isporuči ratne zločince, regionalizuje državu i da da punu autonomiju Vojvodini, da smanji birokratiju, sistemski oteža korupciju i/ili da pošalje signal da nismo ovde baš svi potpuno ludi i da shvatamo da je Kosovo Kosovsko a ne Srbijansko
ali nije učinila ništa od toga; ona privrženost evropskom putu dokazuje zabranom pušenja.

Ova država je mogla da osetljivu društvenu ravnotežu poremeti tako što će pomagati pametnije i uspešnije a ne štetu glupljih i neuspešnijih; da je poremeti hvatajući se u koštac sa potpuno neadekvatnim obrazovanjem a na štetu primitivizma, neznanja i nacionalne zatucanosti; da da prednost onima koji se više trude a ne onima koji bolje podmazuju; jednom rečju, da napadne tradicionalne odnose dajući vetar u leđa pozitivnoj selekciji i elementarnoj pravdi, da učini sve ono na šta narod ovdašnji navikao nije ali želi a ona
a ona je tu složenu i osetljivu društvenu ravnotežu poremetila tako što je podržala nepušače otvoreno a na štetu pušača - jer, da se ne lažemo, to su (uz časne izuzetke) dva ljudska plemena zaraćena skoro baš kao muškarci i žene

Ova država je mogla da se zapita zašto ustavni sudovi ozbiljnih zemalja obaraju antipušačke zakone kao diskriminatorske, mogla je da se zapita kako to da se broj bolesti navodno izazvanih pušenjem izgleda baš i ne smanjuje u zemljama koje su poodavno uvele prohibiciju, mogla je ova država da na primeru sestre nerazdvojne i suseda i arhetipskog neprijatelja Hrvatske koja se kao retko kad pokazala kao još gluplja država od ove jer je sve ovo isto radila samo još brže, e da, mogla je da vidi da je čitav koncept ove zabrane idiotski i orvelovski, ali ne
ali ne
ona je odlučila da ponovi svaku božiju konceptualnu grešku u vezi sa ovom temom i da zabrani pušenje u Srbiji.

A sada, kada sam rekao ono što zaista mislim o toj stvari, treba da priznam i šta sam (zaista) uradio.

Pre dva meseca i malo jače sam ostavio pušenje. Kako se u ovom trenutku čini, uspešno. Od ta doba nisam zapalio cigaretu; istina, ponekad se - lutajući po kafanama - ogrebem za neki dim u lice (kao nekada Brežnjev, kad mu lekari ono zabraniše kubanke); ponekad takođe sanjam kako pušim, ali takvi snovi me bude u nekoj vrsti razočaranja, redovno najavljujući neku lagodnost u sutrašnjem danu i - ništa sem toga.
Moji razlozi za navedeni korak nisu bili finansijske prirode. Ko kaže da je bitno popravio svoje finansijsko stanje ostavljajući pušenje, otvoreno laže ili se samozavarava. Razlozi nisu bili ni zdravstveni; nije da se nisam plašio onog, ali to nisam radio baš često, a pravo da kažem plašim se i danas. Koječega.
Moji su razlozi bili razlozi slobode. Svet je, jednostavno, postao neprijateljsko mesto za pušače. Čini svet to i pogrešno i besmisleno koliko se mene pita - ali ne pita me se. Da kažem ovo konkretnije: nisam želeo da dođem u poziciju da se skrivam, da svaki pravoverni nepušački dosadnjaković može da mi prebacuje kako je on u okvirima a ja ispadam, kako sam ja zavisan a on slobodan, da može da me muči i maltretira onako naprasno pravdoljubljiv i sav od svog prava. Nisam želeo sebi da dozvolim da putujem satima negde u nekom prevoznom sredstvu a da se sa cigaretom u mislima i u džepu ali ne i u ustima ponašam kao posle petog piva na kilometar od najbližeg toaleta.
U krajnjoj liniji, može se čak reći da su me zakonodavci primorali na ostavljanje pušenja; oni su zategli uže a ja sam pristao na sve. Hbg. Video sam dovoljno, i svestan sam da se ova glupost neće povući ni brzo ni lako. Moraću još prilično vremena da živim sa njom - a ostavljanje pušenja je najbolji način za to. Bar u okviru mojih vrednosnih kategorija, onih koje racionalno ponašanje dižu visoko, jako visoko.

Deo 2: Ostavljanje

Od onih sam osoba koje sve što rade, gledaju da rade potpuno. Kada sam pušio, pušio sam bar dve kutije dnevno, bar poslednjih deset od ukupno blizu trideset svojih pušačkih godina. A kada sam prestajao, nisam pravio kompromise sa smanjivanjem, niti sa onim gde ću pušiti i gde neću... Da, najpre sam odlučio. Potom sam našao sedmicu dana u kojima nisam očekivao više problema i stresa nego što je to uobičajeno. I onda sam, odjednom i potpuno, prestao da pušim. Bilo je u tome, naravno, i malo onog mog nadrndanog samo me gledaj i vidi kako mogu stava.
Prva sedmica jeste bila teška - ali nikako i nepodnošljiva. Nedostatak nikotina se manifestuje istim onim osećajem u stomaku koji inače opisujemo kao glad, pa se stoga tokom tih nekoliko dana i dosta i često jede. Pretpostavljam da je ukupni osećaj sličan onome tokom držanja neke od onih dijeta sa voćnim i ne znam kakvim danima - dakle, kao nešto što se bez težih psihičkih posledica može pretrpeti.
Sledećih mesec dana potreba za pušenjem biva sve slabija i slabija. I organski deo te potrebe - onaj koja je uzrokovan nedostatkom nikotina - i onaj navični, vezan za neophodnost da se sa rukama i usnama nešto čini, vremenom nestaju. Naravno, ako ste od odgovarajuće vrste, može vas u prvo vreme biti i pomalo stid što ste očigledno i javno popustili pred ovakvom vrstom društvenog pritiska, ali i to se može kompenzovati samodivljenjem zbog prikazane snage sopstvene volje.
Mislim da su u svemu, za uspeh procesa, najbitniji najpre odluka, i potom stav. Odluka mora biti ona prava, potpuna, a ne maska, ne neko femkanje. Kasnije, stav: ne sme biti kukanja, ali ni slučajno. Kako je? Odlično je. I sve je bolje, i ja postižem cilj i lako to mogu, i još živim normalno i trtmrtsmrt....
Suprotno mnogim savetima, ja sam uz sebe neprestano držao kutiju cigareta, neotvorenu. Ovo sam osećao kao potrebu zarad suzbijanja one poznate pušačke nemam-cigarete panike. Ova kutija me je podsećala na razlog zbog kojeg ne pušim: jer sam ja tako odlučio, a ne iz nekog drugog razloga, recimo zbog toga što nemam šta. Jer, ovo sa nemam-šta se u svako doba i na svakom mestu nekako može rešiti. A onda čitav posao propada.
Nisam ni pokušavao sa nekim zamenama i pomoćnim sredstvima: žvakama, magnetima, hipnoterapijama i sličnim stvarima; ne zato što u njih ne verujem, već zato što me je sve to prosto mrzelo. A i zato što poznajem onu istinu da, na kraju, u ovoj vrsti bitke možemo pobediti jedino svojom odlukom i sopstvenim naporom.
Nisam takođe ni pomišljao da ponekad zapalim neku cigaretu, a onda nastavim sa nepušenjem. Ovo je stvar od takve prirode, da ili jesi ili nisi; a i sve bi me to podsećalo na ono čuveno sečenje repa keru, malo po malo, da ga ne boli.
Zadaci koje sam sebi zadavao su bili u skladu sa mojim tadašnjim mogućnostima, onako kako sam ih ja procenjivao; svako od nas (dok smo pušači) ima neke okidače koji ga, recimo, podstiču da zapali cigaretu. Na primer, tek nakon dve sedmice sam se usudio da sednem za volan i vozim neprestano duže od sat vremena. Čini mi se da je postupnost ove vrste jedna od ključnih stvari na putu do uspeha; ne postajemo mi nepušači baš odmah čim prestanemo da pušimo, koliko god to bila privlačna konstrukcija; neko vreme prosto učimo da smo sada sa druge strane. Korak po korak, kao pri hodanju.

---

A danas... na dan pre stupanja na snagu famoznog Zakona, ja o sebi mislim kao o bivšem pušaču a sadašnjem nepušaču. U sebi sadržim ponešto od oba identiteta. Svestan sam da uvlačenje dima u sebe nema ama baš nikavog normalnog dobrog ili kakvog već pozitivnog razloga a da bi ga čovek smisleno praktikovao. Ipak, antipušačka kampanja mi se iskreno gadi, i to na čelu sa onim delovima sveta u koje ipak - na ovaj ili onaj način - gledam kao na neku vrstu svetionika naše civilizacije. Zaista u toj celoj priči ima nešto zajedničko sa nacističkom metodologijom: jer, ona (priča) se svodi na raspodelu slobode kroz većinski netraženu arbitražu moći države, na način kako društvo to samo od sebe - prirodno, spontano i u okviru svojih pragova tolerancije - nije tako regulisalo.
Trenutno, dišem nešto lakše i krase me manji podočnjaci nego ranije, a navodno mi i koža poseduje nešto prihvatljiviju boju. Opšte stanje zdravlja, otpornosti, libida... mi se, ovako subjektivno gledajući, nije promenilo. Eh da, takođe imam i 9 kg više nego na početku priče. Uveren sam da razlog tome nije samo u većoj količini unete hrane (jer, posle prvih mesec dana, ona u mom slučaju i nije bila veća) već u nekoj promeni kiseoničkog metabolizma. Za one koji eventualno kreću mojim stopama, to znači da problem nije moguće izbeći - sa njim se mora zasebno boriti. I to je ono sledeće sa čime ću morati da se pozabavim, za sada sam izgleda zaustavio rast.
Kad tako gledam, moguće je da sam sopstvenom odlukom - bilo onom da počnem ili onom da prestanem da pušim, svejedno - ušao u neraskidivi ciklus samoodricanja.

Na kraju... eto baš ovo... cray.gif



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Taska Dana Taska Dana 16:11 10.11.2010

Re: Bilo nekad, pa se pripoveda

Zabranjeno pusenje u zatvorenim javnim mestima :))))

Ja sam bivsi pusac pa mi je mnogo smesna panika koja sada nastaje :)))

Trenutno zamisljam sebe kako ispustam dim iz nozdrva na sred neke poljane.

Obren Markov Obren Markov 16:26 10.11.2010

Re: Bilo nekad, pa se pripoveda

Trenutno zamisljam sebe kako ispustam dim iz nozdrva na sred neke poljane


Ima i maštovitijih likova

bocvena bocvena 15:19 10.11.2010

...

ušao u neraskidivi ciklus samoodricanja

E moj ti...jednom kad kreneš tom stazom zdravlja...gotov si:))))
Obren Markov Obren Markov 16:03 10.11.2010

Re: ...

E moj ti...jednom kad kreneš tom stazom zdravlja...gotov si:))))


Konačno neko provalio poentu
929292 929292 15:32 10.11.2010

Dokle će da se maši poenta?



Baš me briga da li će neko da puši, i baš me briga za privrženost Evropi, ja ne želim da budem izložen duvanskom dimu!

Cigarete mi užasno smetaju, i izraziti sam protivnik pušenja, ali bih dozvolio da pušači imaju svoj kutak u svakom objektu, pa čak i u zdravstvenim ustanovama. Besmislena mi je i zabrana pušenja u noćnim klubovima (diskotekama, splavovima), jer se tamo ne mora odlaziti, a ta mesta su namenjena zabavi i provodu.

Ono što ne razumem je neverovatna zamena teza o ugrožavanju ljudskih prava pušača, a istovremeno se uopšte ne razmišlja da i nepušači imaja prava. Milion puta sam bio u društvu pušača, i nikada nikom nisam zamerio što puši u mom prisustvu. Istovremeno, nikad niko od njih nije se zapitao da li cigarete meni smetaju, iako znaju da sam nepušač. Kao, potpuno je normalno da se puši, kome bi to moglo da smeta...

Dakle, cigarete nisu zabranjene, i kod nas su verovatno najjeftinije u Evropi, ali je sad veliki problem što ne može da se zapali uvek i svuda. Shvatite - ne možete pušiti gde hoćete i kad hoćete.

Ipak, mislim da se ovaj zakon neće poštovati, kao što se ni mnogi drugi zakoni ne poštuju.

Ova država je mogla da uhvati i isporuči ratne zločince, regionalizuje državu i da da punu autonomiju Vojvodini, da smanji birokratiju, sistemski oteža korupciju i/ili da pošalje signal da nismo ovde baš svi potpuno ludi i da shvatamo da je Kosovo Kosovsko a ne Srbijansko
ali nije učinila ništa od toga; ona privrženost evropskom putu dokazuje zabranom pušenja.


Slični argumenti su iznošeni i povodom gej parade - ima milion stvari koje prvo treba rešiti, ljudi su siromašni i gladni, a pederi hoće svoja prava, i paradom država dokazuje privrženost Evropi.

Ova država je mogla da osetljivu društvenu ravnotežu poremeti tako što će pomagati pametnije i uspešnije a ne štetu glupljih i neuspešnijih; da je poremeti hvatajući se u koštac sa potpuno neadekvatnim obrazovanjem a na štetu primitivizma, neznanja i nacionalne zatucanosti


Bez ljutnje, ali ovakav stav o zabrani pušenja meni liči na nacionalnu zatucanost.

Obren Markov Obren Markov 19:14 10.11.2010

Re: Dokle će da se maši poenta?

nacionalne zatucanosti


Tu je bilo reči o stanju u našem obrazovanju, koje daje ovakve rezultate
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:37 10.11.2010

Svuda..

Svuda, ali baš svuda, gledaću da taj zakon zaobiđem. Poštovaću tuđu slobodu, ali se ponašati u skladu sa tim da sebi ne uskraćujem ono u čemu uživam. U nekim evropskim zemljama odredbe tog "zakona" su mnogo elastičnije nego kod ovog našeg..Bio sam u Pragu pre manje od mesec dana i mogao pušiti u hotelskoj sobi..Nema restorana u kome sam bio a da pušenje nije dozvoljeno. U Hrvatskoj isto tako..iako su i oni bili startali sa rigoroznim zakonom.
Imam nekakav predosećaj da će naši genijalci insistirati na preciznom provođenju baš ovoga zakona iako ni jedan drugi do kraja ne provode...
I sad, hajde ti recimo piši, a da ne pušiš...Pokojni Danilo Kiš je govorio da on "piše da bi pušio"..
I besmislena je ta borba protiv pušenja. Kad bi nepušači bili besmrtni onda bi to imalo smisla..Ovako, postignuti rezultat se može ovako interpretirati...
- "Nepušači samo zdraviji umru"..
Taska Dana Taska Dana 15:51 10.11.2010

Re: Svuda..


Pise da bi pusio...ahahahaaha , ovo je sjajna opaska...Znajuci velicinu Kisove inteligencije ne mogu a da ne primetim koliko dubokog srkazma ima u ovoj njegovoj izjavi....
Pusenje je zadovoljstvo a zadovoljstva su razlicita i slazu se po jednacenju :))))
Atomski mrav Atomski mrav 16:28 10.11.2010

Re: Svuda..

Kad bi nepušači bili besmrtni onda bi to imalo smisla..Ovako, postignuti rezultat se može ovako interpretirati...
- "Nepušači samo zdraviji umru"..

Kada duvanski dim ne bi smetao nikome, ne bi bilo potrebe zabranjivati pušenje bilo gde.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:33 10.11.2010

Re: Svuda..

Kada duvanski dim ne bi smetao nikome, ne bi bilo potrebe zabranjivati pušenje bilo gde.

Slažem se da ne treba maltretirati nepušače..Ja kad sam u gostima tražim dozvolu da zapalim..U kancelariji u kojoj sedim pušim bez zazora...Nikoga ne prisiljavam da bude uz mene..U kafani pušim a nepušači imaju mogućnost da traže kafane za nepušače i da ne boraave tamo gde ima dima ako im to smeta..Neće ih država sigurno silom usrećiti..

detektorlazi detektorlazi 16:39 10.11.2010

Re: Svuda..

Drago Kovacevic
Svuda, ali baš svuda, gledaću da taj zakon zaobiđem. .[/b]


Je l' to onaj Drago što u 90 % svojih postova proziva vlast, Ds, Tadića itd, da ne poštuju zakone, ustav ???
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:52 10.11.2010

Re: Svuda..

U nekim evropskim zemljama odredbe tog "zakona" su mnogo elastičnije nego kod ovog našeg..Bio sam u Pragu

Bogami i Austrija izgleda kao pušačka zona.
Atomski mrav Atomski mrav 17:11 10.11.2010

Re: Svuda..

nepušači imaju mogućnost da traže kafane za nepušače i da ne boraave tamo gde ima dima ako im to smeta..

Znači, OK je da nepušači traže kafane bez dima (kojih nema), ali nije OK da pušači traže prostor gde pušenje nije zabranjeno? Diskriminacija nepušača je OK, tako je do sada bilo... ali sada kada se ograničava sloboda pušenja na javnim mestima to je fašizam, segregacija, aparthejd... smešni ste, majke mi!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:17 10.11.2010

Re: Svuda..

detektorlazi
Drago Kovacevic
Svuda, ali baš svuda, gledaću da taj zakon zaobiđem. .[/b]


Je l' to onaj Drago što u 90 % svojih postova proziva vlast, Ds, Tadića itd, da ne poštuju zakone, ustav ???

Da..prozivam ih i zbog ovog zakona jer se vole baviti najnebitnijim stvarima, samo da ne bi radili ono što moraju. Nepoštovanje ovoga zakona ne nosi društvenu štetu. Nepoštovanje ustava i onih ključnih zakona, te donošenjem zakona kojim štite monopole, omogućavaju korupciju i državu organizuju kao partisjku prćiju, ruši državu i destruiše društvo...Eto..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:20 10.11.2010

Re: Svuda..

Jelica Greganović
U nekim evropskim zemljama odredbe tog "zakona" su mnogo elastičnije nego kod ovog našeg..Bio sam u Pragu

Bogami i Austrija izgleda kao pušačka zona.

Ali je zato Nemačka opaka...
Moraš napolje, pa taman ti gazda kafane bio sklon..U Berlinu sam sedeo u kafani kod nekog našega..čovek mi potpuno sklon, ali sam morao napolje...
Obren Markov Obren Markov 17:28 10.11.2010

Re: Svuda..

Svuda, ali baš svuda, gledaću da taj zakon zaobiđem. Poštovaću tuđu slobodu, ali se ponašati u skladu sa tim da sebi ne uskraćujem ono u čemu uživam.


Što se mene tiče, to je ispravan redosled stvari... Meni lično je taj skup stavova važniji od pušačkog statusa, pa tako nešto slutim da ću uvek rađe ući u kafanu kakva se tebi dopada, nego gde stoluju ovi aparthejdisti

I hvala svima na ovom blogofrontu na javljanju, naravno...
detektorlazi detektorlazi 18:03 10.11.2010

Re: Svuda..

Drago Kovacevic
detektorlazi
Drago Kovacevic
Svuda, ali baš svuda, gledaću da taj zakon zaobiđem. .[/b]


Je l' to onaj Drago što u 90 % svojih postova proziva vlast, Ds, Tadića itd, da ne poštuju zakone, ustav ???

Da..prozivam ih i zbog ovog zakona jer se vole baviti najnebitnijim stvarima, samo da ne bi radili ono što moraju. Nepoštovanje ovoga zakona ne nosi društvenu štetu. Nepoštovanje ustava i onih ključnih zakona, te donošenjem zakona kojim štite monopole, omogućavaju korupciju i državu organizuju kao partisjku prćiju, ruši državu i destruiše društvo...Eto..


Naravno, ti si ta persona koja je ovlašćena da naše zakone tumačiš, i da ih proglašavaš za bitne i nebitne. E moj Kovačeviću, što lepo ne kažeš: vidiš kolega da sam konvertit, i sve bi ti oprostio , ne bih te dalje replicirao, ovako sam sebe ponižavaš i vadiš se grdje no oni koje i sam kritikuješ. Nije to u redu gospodine.
Obren Markov Obren Markov 18:37 10.11.2010

Re: Svuda..


Naravno, ti si ta persona koja je ovlašćena da naše zakone tumačiš, i da ih proglašavaš za bitne i nebitne. E moj Kovačeviću, što lepo ne kažeš: vidiš kolega da sam konvertit, i sve bi ti oprostio , ne bih te dalje replicirao, ovako sam sebe ponižavaš


Vidi ovako. Moj blog, moja pravila. Ovde se ljudi ne vređaju baš direktno, pa ... kako da ti kažem... banovan si.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 22:23 10.11.2010

Re: Svuda..

Atomski mrav
nepušači imaju mogućnost da traže kafane za nepušače i da ne boraave tamo gde ima dima ako im to smeta..

Znači, OK je da nepušači traže kafane bez dima (kojih nema), ali nije OK da pušači traže prostor gde pušenje nije zabranjeno? Diskriminacija nepušača je OK, tako je do sada bilo... ali sada kada se ograničava sloboda pušenja na javnim mestima to je fašizam, segregacija, aparthejd... smešni ste, majke mi!

What he said!
inco inco 06:13 11.11.2010

Re: Svuda..

Atomski mrav
Kada duvanski dim ne bi smetao nikome, ne bi bilo potrebe zabranjivati pušenje bilo gde.


Je l' moze ista logika da se primeni i na turbofolk, podrigivanje, ljubljenje na javnom mestu i tako te stvari koje takodje mnogima iz raznoraznih razloga smetaju? Zapravo, zar ima neke stvari na ovom svetu koja ama bas nikome ne smeta?

Ili je samo ok zabraniti ono sto tebi smeta, a za ostalo te briga? A sta ako ti nekome smetas, da i tebe zabranimo?

I na konecu, meni je vrhunac odsustva logike traziti od drzave da uredi ponasanje - kao da je drzava, i tu ne mislim samo na Srbiju, ikada nesto dobro uradila. Jes' evo sredise sve, od ljudskih prava do ekonomskih sloboda, pa sad kad su se pokazali tako funkcionalnim 'ajd da im dodelimo i ulogu staratelja i odredjivanja sta smeta a sta ne...
banem92 banem92 09:13 11.11.2010

Re: Svuda..

Obren Markov

Naravno, ti si ta persona koja je ovlašćena da naše zakone tumačiš, i da ih proglašavaš za bitne i nebitne. E moj Kovačeviću, što lepo ne kažeš: vidiš kolega da sam konvertit, i sve bi ti oprostio , ne bih te dalje replicirao, ovako sam sebe ponižavaš


Vidi ovako. Moj blog, moja pravila. Ovde se ljudi ne vređaju baš direktno, pa ... kako da ti kažem... banovan si.


Da i to je žalosno što ljudi, kad im daš da sami smišljaju pravila, budu veći pape od pape. Ja ne vidim uvredu gore, već samo malo tvrđu raspravu. Blog jeste vaš, ali ga objavljujete javno. Ako hoćete određeno društvo, onda ga objavite privatno, pozovite par ljudi koji vama odgovaraju da čitaju i da komentarišu, a sve u skladu sa vašim ličnim sistemom pravila.

Što se mene tiče, ja se ne vraćam na blog nikada, napišem šta mislim i to je to. Ovaj sistem nije predviđen za diskusiju koja se lako prati, već samo za ostavljanje mišljenja. Zato slobodno možete i mene banovati, neću ni znati.
Atomski mrav Atomski mrav 10:41 11.11.2010

Re: Svuda..

A sta ako ti nekome smetas, da i tebe zabranimo?

Alooooo, domaćineeeeee... ovaj preti, totalitarni fašista je i šta već nije, banuj ga!
Obren Markov Obren Markov 12:52 11.11.2010

Re: Svuda..

Što se mene tiče, ja se ne vraćam na blog nikada, napišem šta mislim i to je to. Ovaj sistem nije predviđen za diskusiju koja se lako prati, već samo za ostavljanje mišljenja. Zato slobodno možete i mene banovati, neću ni znati.


Budi bez brige. Pokušaš li da u diskusiji umesto argumenata primeniš vređanje, bićeš banovan svakako. Znao ti ili ne znao, to me zaista ne zanima.

A sistem u kojem je sve dozvoljeno slobodno primeni na svom blogu, ili na blogu ovog kolege odozgo. Odvolje vam.
gospodin_ne gospodin_ne 16:31 10.11.2010

Sta je tacno?

ona je odlučila da ponovi svaku božiju konceptualnu grešku u vezi sa ovom temom i da zabrani pušenje u Srbiji.

Zakon predvidja zabranu pušenja u javnom prevozu i radnom prostoru, a od te zabrane se izuzimaju ugostiteljski objekti, u kojima, u zavisnosti od površine, upotreba duvana može biti dozvoljena.

I, sta u celoj ovoj prici traze fasiti i nacisti?
Atomski mrav Atomski mrav 16:33 10.11.2010

Re: Sta je tacno?

Pa oni su folklor ovde na Blogu... ima ih u skoro svakoj temi.
Obren Markov Obren Markov 16:48 10.11.2010

Re: Sta je tacno?

I, sta u celoj ovoj prici traze fasiti i nacisti?


Piše gore, sasvim precizno

u toj celoj priči ima nešto zajedničko sa nacističkom metodologijom: jer, ona (priča) se svodi na raspodelu slobode kroz većinski netraženu arbitražu moći države, na način kako društvo to samo od sebe - prirodno, spontano i u okviru svojih pragova tolerancije - nije tako regulisalo


sintagma "nešto zajedničko" naravno asocira, ali nikako ne izjednačava
a fašiste, koliko vidim, niko i nije spominjao...

Uzgred, kako ti se čini ovo (preuzeto sa jednog od komentara, nisam banovao):

Predstavljate realan problem drugima, realnu pretnju po njih i stoga nemojte se čuditi što su oni koji su ugroženi uspeli da suzbiju pretnju po sebe

mariopan mariopan 17:11 10.11.2010

Re: Sta je tacno?

Svaka čast što si uspeo.
Ostavljala sam duvan nekoliko puta i taman izdržim onaj prvi period, pomislim sada sam sigurna, dođe neko ko puši a ja se mašim za cigaretu, kao jedna ne znači ništa ...pa jedna po jedna i ja opet pušim ali sada daleko više. Posle svakog ostavljanja pušila sam tako da nadoknadim sve propuštene

U pravu si za ovu gnjavažu, niko još nije zato stavljao cigarete i neće pa je to samo jedna zvečka za narod, da se nečim zanima da ne misli na sve ono što si psovao na početku priče.

I ja želim da ostavim duvan da bih bila slobodna iznutra, da više ne računam imam li cigareta za noć i jutro uz kafu, da ne proveravam tašnu da li sam ubacila kutiju cigareta pre polaska bilo gde, da ne biram kako ću putovati, koliko sati ću biti bez cigarete.

Hvala na poučnim iskustvima, ako ostavim biće to samo zato što znam da se to može i da ja to zaista želim. Kilograme skini nekim teškim radom, što teži to ćeš brže skinuti, trči uz stepenice (ako ti zdravlje dozvoljava), plivanjem, vožnjom bicikla ako ga imaš i vežbama...ali se ne vraćaj na ovu, pušačku stranu
Obren Markov Obren Markov 17:20 10.11.2010

Re: Sta je tacno?

Kilograme skini nekim teškim radom


Neću, hoću da ide glatko i lako !!!
Ma, znam kako se to radi. Već sam jednom uradio. Samo mi je gnjavaža...
gospodin_ne gospodin_ne 17:27 10.11.2010

Re: Sta je tacno?

Uzgred, kako ti se čini ovo (preuzeto sa jednog od komentara, nisam banovao):
Predstavljate realan problem drugima, realnu pretnju po njih i stoga nemojte se čuditi što su oni koji su ugroženi uspeli da suzbiju pretnju po sebe


Nikako posto jos uvek nisam shvatio ko je (i na koji nacin) ugrozen.

P.S. i ja sam bivsi pusac...
Obren Markov Obren Markov 18:31 10.11.2010

Re: Sta je tacno?

Nikako posto jos uvek nisam shvatio ko je (i na koji nacin) ugrozen.


Da, to vidim.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:40 10.11.2010

Re: Sta je tacno?

Pa oni su folklor ovde na Blogu... ima ih u skoro svakoj temi.

gospodin_ne gospodin_ne 21:48 10.11.2010

Re: Sta je tacno?

Moji su razlozi bili razlozi slobode. Svet je, jednostavno, postao neprijateljsko mesto za pušače.

Znaci li to da je svet pre toga bio neprijateljsko mesto za nepusace?
Obren Markov Obren Markov 07:20 11.11.2010

Re: Sta je tacno?

gospodin_ne
Moji su razlozi bili razlozi slobode. Svet je, jednostavno, postao neprijateljsko mesto za pušače.

Znaci li to da je svet pre toga bio neprijateljsko mesto za nepusace?


Iz ove rečenice to svakako NE proizilazi. Postoje i svetovi koji nisu neprijateljsko mesto za bilo koga po defaultu. Znam da je ovde pomalo neuobičajeno posmatrati stvari na taj način, ali ipak... <_<
scabies scabies 17:01 10.11.2010

Svaka čast!

Stvarno najiskrenije divljenje
Samo... nekako mi se čini da si baš ti odličan primer smisla i svrhe zakona koji je donet... Izdao si
Obren Markov Obren Markov 17:18 10.11.2010

Re: Svaka čast!

nekako mi se čini da si baš ti odličan primer smisla i svrhe zakona koji je donet... Izdao si


Iju... Nekako mi se čini da ću na ovom blogu uredno dobijati po glavi i sa leva i sa desna...
scabies scabies 17:37 10.11.2010

Re: Svaka čast!

Nekako mi se čini da ću na ovom blogu uredno dobijati po glavi i sa leva i sa desna...
Ne, ne, ne... Ti si nešto kao "naš čovek u njihovim redovima", i sve dok je tako - dobro je Samo se brinem da ti se za oslobođene nikotinske receptore ne zalepe neke agresivne nepušačke ideje, to može da bude opasno
AlexDunja AlexDunja 18:10 10.11.2010

Re: Svaka čast!

Iju... Nekako mi se čini da ću na ovom blogu uredno dobijati po glavi i sa leva i sa desna..

samo nemoj da kažeš da to nisi očekivao

i da dodam:
tekst ti je odličan.
odlučnost za divljenje.
alli motiv meni zvuči malo nategnuto.
no, kapiram, različiti smo.

ne znam samo kako da ove militantne
nepušače uverimo da i medju pušećima ima pristojnih
ljudi koji ne bi da ugrožavaju, ne znam samo kako ih nisu primetili
Kazezoze Kazezoze 18:32 10.11.2010

Re: Svaka čast!

ne znam samo kako da ove militantne
nepušače uverimo da i medju pušećima ima pristojnih

ma oni nisu primetili da im dim smeta dok im nisu ovim zakonom objasnili.
jer da jesu primetili, primetili bi i da im izduvni gasovi od automobila jos vise smetaju, a da ne govorim o chemtrails-u (hemijskim tragovima koji ostaju iza aviona) ili o fabrikama teske industrije.
cista politicka manipulacija, a sve u cilju smanjenja slobode pucanstvu i provere dokle se moze ici u tome.
Obren Markov Obren Markov 18:40 10.11.2010

Re: Svaka čast!

samo nemoj da kažeš da to nisi očekivao


E sad, jel to ispada da ne smem ni malo da se femkam ?
Obren Markov Obren Markov 18:42 10.11.2010

Re: Svaka čast!

ne znam samo kako da ove militantne
nepušače uverimo da i medju pušećima ima pristojnih


Kao vaš čovek u njihovim redovima moram da vas razočaram
to naime nije ni moguće ni potrebno

Oni ne žele da vi budete pristojn(i)e
oni samo žele da vas nema
AlexDunja AlexDunja 19:03 10.11.2010

Re: Svaka čast!

oni samo žele da vas nema

i meni tako izgleda.

a kad uzmemo u obzir
kazov komentar
dodje mi da plačem.

zbog nepotrebnog suštinskog
nerazumevanja stvarnosti.
Atomski mrav Atomski mrav 19:16 10.11.2010

Re: Svaka čast!


ma oni nisu primetili da im dim smeta dok im nisu ovim zakonom objasnili.
jer da jesu primetili, primetili bi i da im izduvni gasovi od automobila jos vise smetaju, a da ne govorim o chemtrails-u (hemijskim tragovima koji ostaju iza aviona) ili o fabrikama teske industrije.
cista politicka manipulacija, a sve u cilju smanjenja slobode pucanstvu i provere dokle se moze ici u tome.


Dokle će ova paranoja ići?
sesili sesili 17:10 10.11.2010

Svaka čast

za TVOJU odluku i TVOJ stav. Divim se i tvom tekstu, dođe mi kao udžbenik kako ostaviti cigarete! Ja sam odlučila i prestala u januaru ove godine. Ali, ovo zaista postaje histerija protiv pušača. A toliki problemi na sve strane. Nešto mi je to sve jaaako ružno, samo neću da psujem.
Obren Markov Obren Markov 17:22 10.11.2010

Re: Svaka čast

sesili
za TVOJU odluku i TVOJ stav. Divim se i tvom tekstu, dođe mi kao udžbenik kako ostaviti cigarete! Ja sam odlučila i prestala u januaru ove godine. Ali, ovo zaista postaje histerija protiv pušača. A toliki problemi na sve strane. Nešto mi je to sve jaaako ružno, samo neću da psujem.


E, konačno neko sa kim se slažem 100%
Jedino ja, kao, ipak psujem...
sesili sesili 18:32 10.11.2010

Ma...

psujem i ja, samo se pravim Divan ti je blog, čitala sam sa uživanjem - koliko to tema dozvoljava. Ali, žurila sam i da pošaljem komentar, jer je moja internet zona Pozdravljam te.
Obren Markov Obren Markov 18:39 10.11.2010

Re: Ma...

Tnx. Znaš da si dobrodošla
jasnaz jasnaz 20:23 10.11.2010

NE možete vi meni toliko da

zabranite,
koliko ja mogu da NE!


loš zakon / dobra odluka =




ivana23 ivana23 21:31 10.11.2010

***

- dr Anđelka Dželetović iz Kancelarije za prevenciju pušenja pri Institutu za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut” za 24 sata...

Dr Dželetović kaze da će u hotelima, koji su na neki način trenutno mesto stanovanja gostiju, ipak postojati sobe koje će nositi oznaku da li su za pušače ili nepušače. To je, inače, praksa u celom svetu.

Ovo se ne odnosi na studente smeštene po studentskim domovima. Za njih je zabranjeno pušenje.

Zar i studentski domovi nisu na neki način trenutno (cak visegodisnje) mesto stanovanja studenata?!
Bar je u domovima bilo lako sprovesti podelu na pusacki ili nepusacki blok, krilo... kako li se sada vec zove. Ukoliko je u pitanju jedna zgrada, donji sprat/ovi nepusacki, a gornji pusacki.

Sa druge strane imamo STRAHOVIT propust zakonodavca koji nije zabranio pusenje pre svega u liftu, pa i hodniku stambene zgrade!?!


Izvor
dolybell92 dolybell92 02:38 11.11.2010

Šta onda

kada celo ostrvo puši, zašpravo čitava država,
a potom ceo svet ima štetu ?





Iceland 2010.
Obren Markov Obren Markov 09:03 11.11.2010

Re: Šta onda

kada celo ostrvo puši, zašpravo čitava država,
a potom ceo svet ima štetu ?


I to ćemo da zabranimo.
Sve ćemo da zabranimo.
A onda ćemo da zabranimo zabranjivanje
edi-va edi-va 10:00 11.11.2010

Re: Šta onda

I to ćemo da zabranimo.
Sve ćemo da zabranimo.


Predlažem da se zabrani blogovanje na radnom mestu, narušava se produktivnost i ugled firme. Ko hoće da bloguje neka to radi u svoja 4 zida.
g.radicevic g.radicevic 12:18 11.11.2010

Re: Šta onda

Ko hoće da bloguje neka to radi u svoja 4 zida.

u jbte
zar i to u 4 zida
...i sve u 4 zida
a da ti malo ideš u ..... 4 zida
banem92 banem92 08:37 11.11.2010

Skoro pa isto

>> Ko kaže da je bitno popravio svoje finansijsko stanje ostavljajući pušenje, otvoreno laže ili se samozavarava.

Tu smo, ja sam pre dva i po meseca prekinuo. 6000 dinara mesečno se itekako vidi i po mom buđelaru, ali i stanju računa u banci. Šest hiljada egzaktnih jedinica naše valute. Nije da nije. Ali, to mi nije na listi razloga zašto sam prekinuo. Ni na poslednjem mestu.

Nije ni budući zakon.

Pravi razlog? Dosadilo mi je da bude zavistan od nečega i da ceo dan od ustajanja do leganja planiram - podsvesno - prema cigareti.

Skoro sve drugo u tekstu, kao da sam ja pisao, bravo. Za odluku i ja kažem sve isto i to je jedino što je potrebno. Jedino mi je kriza trajala kraće, možda 3 dana. Inače 20+ godina skoro dve kutije dnevno.

Što se tiče okidača, ja ih nisam izbegavao već naprotiv povećao, kartanje s društvom uveče, pićence, oni svi puše i sl. Ni jednu drugu naviku nisam menjao.

Za sada 4kg više. Prethodni put, pre par godina, sam ostavio na tri meseca i nabacio 10, pa onda ponovo počeo a tih 10 ostalo. Sada odmah sečem s dijetom.

OSTAVITI PUŠENJE JE LAKŠE NEGO ŠTO ČOVEK MISLI.

Ako čovek želi, ako ne želi ne vredi da pokušava, da se muči bezveze. Ako neko hoće da puši, biće pušač do kraja života i to je to.
Obren Markov Obren Markov 08:56 11.11.2010

Re: Skoro pa isto

Pravi razlog? Dosadilo mi je da bude zavistan od nečega i da ceo dan od ustajanja do leganja planiram - podsvesno - prema cigareti.


Samo mogu da se složim sa ovim. Moj osnovni tekst je i inače bio malo duži nego što volim da mi blogovi budu, pa prosto nisam u njega ubacio baš sve razloge. To je jedini razlog što i sam nisam napisao nešto slično.

Za sada 4kg više. Prethodni put, pre par godina, sam ostavio na tri meseca i nabacio 10, pa onda ponovo počeo a tih 10 ostalo. Sada odmah sečem s dijetom.


Mnogo mi bilo da odmah i dijetu krenem...

OSTAVITI PUŠENJE JE LAKŠE NEGO ŠTO ČOVEK MISLI.

Zapravo: obično se misli da je nemoguće. A sasvim je u domenu ostvarivog, svakome.

Jedino ono oko novca... Viđao sam ljude koji su ostavljali pušenje jer, kao, nisu imali novca. Zbog toga bi se redovno osećali kao žrtve - što ni malo ne pomaže u tom poslu - a takođe i razočarano, kada shvate da onih 6k mesečno ne menja kvalitet života Bog-zna-koliko. I onda bi, naravno, ponovo počeli da puše. I dalje mislim da je ostavljanje pušenja zbog uštede novca pogrešan, ili bar nedovoljan razlog.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:53 11.11.2010

Re: Skoro pa isto

kada shvate da onih 6k mesečno ne menja kvalitet života Bog-zna-koliko. I onda bi, naravno, ponovo počeli da puše


pa, kako kome. juče mi taksistkinja priča kako sve više žena se odlučuje za taj posao jer su plate u buticima i čitavih 8 000 dinara.

nego, da se vratim na temu.
nema gorih nepušača od bivših pušača.

al' paisad, iako ne pušim već 16 meseci, još uvek kažem da volim da pušim. (volim, a sad mi smrdi. neverovatno!)
volim, al' neću.
neću, jer mislim da duvanski dim nije ono što bih ponudila svom detetu od 7 meseci.
e sad,
tu je (barem za mene) još jedan problem. cigaretu vezujem za uživanje, odmor, razgovor i još neke budibogsnama rituale, pa mi baš i nije gušt da izadjem ispred kuće u 11h noću, da se malo družim sa mrakom.
šalu na stranu,
stvarno nije teško ostaviti duvan, pogotovo kada imaš golemu motivaciju.
ali,
ne smatram da sam bivši pušač, već pušač koji je eto rešio da ne puši. (kako god to zvučalo)

a zakon je: vr.
sad ćemo da progledamo, svi kolektivno. (samo još uvek toga nismo svesni)jedva čekam da vidim još neka poboljšanja života, suživota i ostalih invencija.
strojevim korakom jurimo napred i ništa nas ne može zaustaviti.
Obren Markov Obren Markov 12:59 11.11.2010

Re: Skoro pa isto

juče mi taksistkinja priča kako sve više žena se odlučuje za taj posao jer su plate u buticima i čitavih 8 000 dinara


Jeste van teme, ali nije nebitno.
Uz dužno poštovanje svačijeg truda i problema, 8k nije nešto što se može nazvati platom. To već spada u zonu u kojoj su zakoni manje bitni.

jedva čekam da vidim još neka poboljšanja života, suživota i ostalih invencija.
strojevim korakom jurimo napred i ništa nas ne može zaustaviti.


auh... ja bih da se nekako zaustavi na ovome, ako je moguće... <_<
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:40 11.11.2010

Re: Skoro pa isto

ako je moguće... <_<

uuu, obrene, pa ti si optimista...
:)

ovo za zonu nepoštovanja zakona - vredi li komentarisati?

da se zaustavi?

pa tek smo krenuli, a ti biX da staješ...
Obren Markov Obren Markov 14:58 11.11.2010

Re: Skoro pa isto

snezana mihajlovic
ako je moguće...
uuu, obrene, pa ti si optimista...
:)

ovo za zonu nepoštovanja zakona - vredi li komentarisati?

da se zaustavi?

pa tek smo krenuli, a ti biX da staješ...


Ama znam... U pravu si... Svi ćemo u zonu izgleda
marishka84 marishka84 18:00 14.11.2010

Cigaret zona

Zakon kaze :

Pusenje se zabranjuje u svakom zatvorenom radnom i javnom prostoru. Pusenje je zabranjeno u svakom zatvorenom radnom i javnom prostoru, kao i u prostoru koji nije zatvoren, a koji je funkcionalni deo prostora u kome se obavlja delatnost zdravstvene zastite, vaspitanja i obrazovanja, drustvene brige o deci, socijalne zastite, ukljucujuci i dvorisni prostor, kao i otvoreni prostor za odrzavanje pozorisnih, bioskopskih i drugih vrsta predstava.

Pusenje je zabranjeno u javnom prevozu i to:
- autobusu, tramvaju, trolejbusu, minibusu, taksi vozilu, avionu, vozu, brodu, trajektu, splavu i svim drugim prevoznim sredstvima koja se koriste za javni prevoz putnika
- u svim vozilima koja se koriste kao sluzena vozila za prevoz putnika ili robe
- pusenje je zabranjeno u svakom zatvorenom prostoru koji sluzi kao cekaonica ili stanica javnog prevoza.
U hotelima ce u nekim sobama biti dozvoljeno pusenje, ali samo ako soba ima plafon!!!!!! i osim vrata i prozora potpuno je zatvorena sa svih strana tvrdim zidovima i ima ventilaciju. Takodje, pusenje ce biti dozvoljeno u ustanovama u kojima se lece nepokretni bolesnici i psihijatriski bolesnici.

Mislim imam pitanje??? Koja je to soba koja nema plafon?

Hajde da naglas razmisljamo …
To je soba bez vrata i prozora,koja nije okruzena tvrdim zidovima i nema ventilaciju.Vidis kako je to logicno,samo treba da se malo udubis i da shvatis.
Shvatis sta? Da je onaj koji je pisao ovaj zakon upravo izasao iz sobe mekih zidova,bez vrata i prozora. Po izlasku su mu skinuli neku cudnu kosulju i posto su mu ruke utrnule (od te kosulje)dali su mu da pise. Posto je on bio samo lud (a ne i glup) njegovo apstraktno pisanije je naislo na odusevljenje umetnickih,literarnih dusa u vladi. Posto nije bilo kinte u budzetu, da to pisanije objave,kao knjigu,oni su se setili da to mogu stampati, kao zakone. Zato ne gledajmo zakone sa pravne,vec sa literarne strane i nacicemo u njima beskrajnu lepotu.

Takodje, pusenje ce biti dozvoljeno u ustanovama u kojima se lece nepokretni bolesnici i psihijatriski bolesnici.
Ocigledno je da se danas najvise isplati glumiti ludilo... psihijatrijskim slucajevima dozvoljeno pusenje!!!! Znaci pusaci, trk kod obliznjeg psihijatra po saru i mozete da pusite koliko vam volja!!!!!!

Krajnje simpatican zakon a kako ga sprovesti ???
"komunalna policija" ce da nas sve uhapsi zbog krivicnog dela protiv opste bezbednosti i pokusaja ubistva samih sebe nikotinom hahah o Boze.

hmmm neki bih rekli al ajde sto trujete sebe sto trujete i nas ne pusace…
E pa ako ja koja sam pusac zelim da zapalim cigaretu bilo gde zasto ti koji si ne pusac ostajes pored mene ???
Ja ne trujem tebe sam se trujes. Svaki covek u koliko mu se nesto nesvidja ucen ja da napusti ili jednostavno se pomeri tamo gde mu je lepse e pa zasto to ne uradis. Ili nemora biti ucen to je tvoje licno opredeljenje. NE BUDI OVCA! NE DOZVOLI DA TI OBJASNJAVAJU KAKO TREBA DA ZIVIS, IMAS MOZAK, UKLJUCI GA!

Hajde malo da se pozabavimo statistikom
U Srbiji opšta stopa smrtnosti stalno raste i trenutno iznosi 1.434 pokojnika na 100.000 stanovnika, pisu "Vecernje novosti".
Najnovija istrazivanja Instituta za zastitu zdravlja Srbije “Dr Milan Jovanović Batut” su pokazala da je tokom 2007. godine u Srbiji najvise ljudi umrlo u Zajecarskom okrugu (1.987), Pirotskom (1.757) i Severnobanatskom okrugu (1.749).
Najmanji rizik umiranja bio je u Raskom, Zlatiborskom okrugu i Beogradu (1.262). Nazalost, i stopa smrtnosti odojčadi u Srbiji je 8,13 na 1.000 zivorodjenih.

Statisticki gledano gradjani Srbije sve duze zive, sve vise stare, ali brze umiru i sve ih je manje. Vodeći uzroci umiranja u nasoj zemlji gotovo su identicni onim u Evropi. “Gotovo svaki drugi stanovnik Srbije umre od bolesti srca i krvnih sudova (oko 60.000 ljudi), svaki peti od malignih tumora i svaki 12. od posledica povreda, dijabetesa i hronicnih nezaraznih bolesti. Ovi poremecaji zdravlja cine vise od 85 odsto svih uzroka smrti u Srbiji”, kaže dr Dragan Miljuš, jedan od autora studije
“Zdravlje stanovnika Srbije 1997-2007” instituta “Batut”.
Problem je, medjutim, u tome sto je Srbija po smrtnosti od srca i kardiovaskularnih boleseti, malignih oboljenja i suicida, medju prvima u Evropi. Tome, kako su strucnjaci “Batuta” utvrdili, najvise doprinose losi uslovi zivota u Srbiji.

E pa draga drzavo ili ti ko god te predstavljao prvo poboljsaj uslove u celosti pa onda donosi pojedinacne zakone.

Glavni preduslovi loseg zivota u Srbiji su: siromastvo, nezaposlenost, starost, zagadjena zivotna sredina, nizak ekonomski standard, slaba i losa ishrana, upotreba alkohola, duvana i narkotika.

A sta je sa nezaposlenoscu u Srbiji da se malo pozabavimo sa tim… nezaposlenost hmmm. U mom slucaju kad sam otisla na biro posle zavrsenog fakulteta na prvi individualni razgovor gospodja koja je bila krajnje ljubazna rekla mi je otvoreno nemoj da se nadas pahahahahhaah … Ok tek sam zavrsila faks I ono kao mala podrska nije na odmet al ok iskrenost se racuna.
Do sad ne znam na koliko sam oglasa poslala CV i uvek isti odgovor NEMATE ISKUSTVA ZAO NAM JE…. Ahaaaa sve se mislim kako vam je zao .
Pitam se pitam kako neko ko je zavrsio fakultet moze da stekne iskustvo kad niko nece da mu pruzi sansu da nauci … al nisu samo oni krivi .. hajde malo da okrivimo I obrazovanje u Srbiji smatram da bi trebao da se donese zakon o tome da je na fakultetima obavezna strucna praksa … a da se ogranicim ovim mislim na moj fakultet a ako neko zna jos koji slobodno nek kaze. Kad se vec tako lako donose zakoni kao i ovaj o zabrani pusenja hajde sad da guramo do kraja i nek se uvede obavezna praksa. Da posle kazes JA imam pojma ili imam iskustvo.

Hajde sada da donesemo zakon o siromastvu … hahah e tu vec mirisem na krajnje lucidan zakon. E ovo ce tek biti slikovito … elem Zika je uspesan covek koji je stekao bogatstvo e sad dal na legalan ili nelegalan nacin to je diskutabilno, al ako ga nije steko legalo pa cekaj te mi vec imamo zakon koji bi trebao da ga uhapsi i oduzme svu imovinu …ali ajde verovacemo da je Zika sve legalno stvorio. Sa druge strane imamo Peru koji je siromasan jedva kraj s krajem krpi I tako jadan Pera.
Zakon glasi :
Svi oni koji su bogati moraju mesecno da izdvoje odredjenu sumu novca koja ce se davati siromasnim . Phahahahahahah ma daaaaaaaaa … e sad ako je ovaj zakon lucidan kako to da zakon o zabrani pusenja je ispravan.

I Ko je u stavri kompetentan da nesto zabranjuje ili ne? ili da kaze ovo je ispravno
ili ne ?!

DRZAVA !!!… KOJA BRE DRZAVA

Zagadjena zivotna sredina, nizak ekonomski standard, slaba i losa ishrana, upotreba alkohola, mislim da ne moram da objasnjavam koliko tek tu lucidnih zakona moze da se ispise.

“Srbija je rekorder po broju smetlista i kolicini smeca (230 kilograma) po stanovniku. Imamo 113 nehigijenskih deponija za cvrste materijale, 29 naselja izlozenih dimu i cadji. Tokom prosle godine registrovano je 1.858 bacanja smeca u vodotokove, a 2.436 bacanja u vlastito dvoriste”, kaze dr Dragan Miljus. Prema njegovim recima, nasa ishrana je neredovna, sa mnogo mesa i masti, a sa malo ribe, povrca i voca. Posledice jedenja pecenja i usred leta, na saborima ili slavama jeste gojaznost odraslih, ali i 56 odsto dece, koja su dobila visok krvni pritisak.

Hmmmmmmmm … DA ZABRANIMO I HRANU U ZATVORENIM PROSTORIJAMA ?

Al da se vratimo na zakon koji je stupio na snagu ovog meseca:
Cigarete trosi svaki treci muskarac i svaka cetvrta zena. I nasa dece sve cesce puse.
Cak tri cetvrtine zitelja aktivno pije alkoholna pica u vecim kolicinama. Zar nije logicno da se prvo donese zakon o edukaciji nase dece?! hoce neki natalitet od nas mladih,pa prvo nek nas nauce kako da sacuvamo nasu decu od narkomana obezbede nam radna mesta, plate normalne i stvore bezbednost za taj natalitet najlakse je napraviti i roditi dete, a kako ga odgajiti i sacuvati.?!

Tvrdimo da smo zemlja u kojoj svako ima slobodu da zivi … DA LI SMO ?!
Zakon o zabrani pusenja je diskriminacija svih pusaca,povredjivanje slobodnog izbora i prava na zivot. Stres i nemastina su daleko vece ubice nego nikotin. Narod nema sta da jede, plate bedne, posla nigde, mortalitet veci od natalitet, a "gospoda" se brine za nase zdravlje phahahahah

Zabranice pusenje, kao da nam oni finansiraju cigarete, a narkomani nek se javno drogiraju i otimaju za drogu to je skroz legalizovano.
Bolje da su otvorili centre za lecenje narkomanije, mi pusaci bar ne stetimo drzavu kupujuci sami sebe cigarete.

Ali kazu stetimo ostalima koji ne puse hmmm u tom grmu lezi zeka …
Da razmislimo ako je ne pusaca ljudsko pravo da zivi u zdravoj sredini u kojoj je vazduh cist. Onda je I moje ljudsko pravo da ja odlucujem da li cu da se trujem I koliko…
cek cek setih se da se vratimo na ono od malo pre cist vazduh ?! … ahahahahah
“CIST”?! pa cekaj ali.. i izduvnni gasovi motornih vozila su stetni. Da li to znaci da cemo prestati da se vozimo ili cemo nositi gas maske kad izadjemo iz stana?!
Stvarno ne razumem!!!

Nisu znali kako drugacije da nam naplate taj "luksuz"
Nikada se proizvodnja i prodaja cigara neće zabraniti. To je lova koja se sliva u budzet.
Nikome nije ni stalo do zdravlja nacije, nego sto svaki oboleli kosta drzavu. Sve se vrti oko para. Uvek bilo I bice

Nedavno je donet zakon o saobracaju u kom stoji nesto u vezi zimskih I letnjih guma neznam tacno kako glasi, zamislite I to bas u momentu kad je nas minister otvorio fabriku gama … shvatate na sta mislim .

Kazu pusenje je stetno po zdavlje a biti homoseksualac i slobodno paradirati s ponosom ko sto bi oni rekli, to je u redu ovim ne omalovazavam samo iznosim cinjenice... zasto je onda meni to pravo uskraceno kao pusacu … pitam se pitam?!
O mom zdravlju JA brinem, a ne Tomica Milosavljević.
A da ne pominjem lekare koji kao ali KAO sole pamet ljudima o stetnosti duvana , a oni puse kao turcini. Ok ne svi castim izuzetcima ali velika vecina da.

I ko sto bih rekao Socijaldemokrata Helmut Šmit nemacki kancelar na postavljeno pitanje “Da li ste pomisljali da ostavite pusenje?'' ''Nisam još poludeo'', tako I ja mogu samo da kazem nisam jos poludela smetalo to nekom ili ne, kome smeta nek nebude u mojoj blizini. A izolovati pusace kao da su otpad I sljam to nece moci tako lako.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana