Društvo| Kultura| Ljudska prava| Politika| Umetnost

Film Sestre u Ujedinjenim nacijama

Bojana Maljević RSS / 17.10.2011. u 00:31

Film "Sestre" prvi je srpski film prikazan u Ujedinjenim nacijama. Projekciji su prisustvovali predstavnici preko 70 zemalja članica UN. Organizatori kažu da je to najposećeniji "side event" koji je održan u sklopu redovne konferencije UN Konvencije o Transnacionalnom organizovanom kriminalu...  

Pre tačno godinu dana, 17.10.2010. pala je prva klapa filma «Sestre», koji se bavi temom trgovine ljudima i koji je podržan od strane Vlade Republike Srbije, Evropske unije i Međunarodne organizacije za mirgracije (IOM).

Nakon beogradske premijere 10.04.2011. godine, film je prikazan u gradovima širom Srbije, na besplatnim bioskopskim projekcijama koje su pratile tribine o trefikingu. Tokom cele promocije i turneje promovisali smo i «Blue heart», kampanju UN protiv trgovine ljudima. Srbija je prva zemlja u Evropi koja je realizovala svoju kampanju «Plavo srce».

U avgustu mesecu, glumci iz filma osvojili su prestižne nagrade na glumačkom festivalu u Nišu. Ljubomir Bandović, koji je igrao Tadiju, osvojio je Grand Prix festivala «Naisa». Ivana Vuković (starija sestra Marija) osvojila je Caricu Teodoru za najbolju žensku ulogu. Ana Mandić (mlađa sestra Saška) dobila je nagradu za najbolju epizodnu ulogu.

Pre nekoliko dana, 12.10.2011. film je prikazan u Ujedinjenim nacijama u Beču. Film "Sestre" prvi je srpski film prikazan u UN. Projekciji su prisustvovali predstavnici preko 70 zemalja članica UN. Organizatori kažu da je to najposećeniji "side event" koji je održan na UN Konvenciji o Transnacionalnom organizovanom kriminalu. Tom prilikom meni je uručena zahvalica za ovaj projekat i podršku u borbi protiv trgovine ljudima od strane UNODC (Unated Nations Office on Drugs and Crime).

Za mene lično, to je velika čast. Ali ja ovaj film ne bih napravila bez svakog člana filmske ekipe, bez zaposlenih u Monte Royal Pictures-u i bez podrške mnogih pojedinaca i institucija čiju sam nesebičnu pomoć imala. Već sam pisala o njima. Hvala svima još jednom. Ovo je priznanje za svakoga ko je na bilo koji način podržao projekat ili učestvovao u realizaciji filma "Sestre". Čak i za neke čiju podršku nismo imali, u našem skromnom doprinosu da Srbija postane normalna država u kojoj ljudska prava nisu samo mrtva slova na papiru. Hvala, dakle, i onima koji nisu podržali. To nas je dodatno stimulisalo.

Posebno bih istakla da je ovo priznanje i za sve ljude koji su i na lokalnom nivou pružili logističku podršku u promociji kampanje "Plavo srce" i samog filma. Njihova pomoć, kao i pažnja svih medija koji su pratili projekat, bila je dragocena. Bez njih bilo bi filma, ali ne i krajnjeg cilja: povećane pažnje javnosti o problemu stravičnog oblika organizovanog kriminala, koji je zločin protiv čovečnosti i koji je tema filma "Sestre"

Sutra je 18. oktobar - Evropski Dan borbe protiv trgovine ljudima. Idemo dalje. 

Evo zahvalnice.  

 

 

 

Atačmenti



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 00:47 17.10.2011

čestitam,

tebi i ekipi.

bitan film ste snimili,
raduje me da ste dobili priznanje za to.

jedi-knight jedi-knight 00:53 17.10.2011

Cestitke

Cestitam na priznanju, ali jos vise na kampanji. Dok nisam pogledao film, nisam bio svestan dubine problema, a verujem da je tako sa mnogima. Ti delici stvarnosti, koji su inace nedostupni i nevidljivi obicnom oku, pokazuju samu sustinu ljudske prirode: plemenitost i surovost u isti mah, terajuci nas da se opredelimo gde smo.
Nakon filma, ne moze biti ravnodusnih prema problemu trgovine ljudima, a cutanje znaci saucesnistvo.
Hvala.


Bojana Maljević Bojana Maljević 01:20 17.10.2011

Re: Cestitke

Nakon filma, ne moze biti ravnodusnih prema problemu trgovine ljudima, a cutanje znaci saucesnistvo.

Mi smo govorili da nakon filma ne možeš više reći da ne znaš ništa o problemu, samo da te nije briga. Tako nekako.

Hvala svima na podršci.
spadalo92 spadalo92 00:59 17.10.2011

Prave stvari

Posvetila si život pravim stvarima! Svaka ti čast!
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:28 17.10.2011

Re: Prave stvari

Prave stvari

S tim u vezi:
kick68 kick68 01:53 17.10.2011

.

Bez njih bilo bi filma, ali ne i krajnjeg cilja: povećane pažnje javnosti o problemu stravičnog oblika organizovanog kriminala, koji je zločin protiv čovečnosti i koji je tema filma "Sestre".

Bravo! Cestitke svima.
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:02 17.10.2011

Re: .

kick68
Bez njih bilo bi filma, ali ne i krajnjeg cilja: povećane pažnje javnosti o problemu stravičnog oblika organizovanog kriminala, koji je zločin protiv čovečnosti i koji je tema filma "Sestre".

Bravo! Cestitke svima.

That was the point.
Vera Johnson Vera Johnson 02:07 17.10.2011

bravo

dobro je da taj film vidi sto vise ljudi. bravo, bravo, bravo, ali bi ga trebalo prikazati po srbiji/beogradu i ostalim gradovima malo cesce i vise (ako ne trazim previse).
jedi-knight jedi-knight 02:21 17.10.2011

Re: bravo

bravo
dobro je da taj film vidi sto vise ljudi. bravo, bravo, bravo, ali bi ga trebalo prikazati po srbiji/beogradu i ostalim gradovima malo cesce i vise (ako ne trazim previse).


Ima ga na youtube odavno. Ne znam jel u redu da postavim link?
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:31 17.10.2011

Re: bravo

Ima ga na youtube odavno. Ne znam jel u redu da postavim link?

Nije u redu, to je piraterija.
Jeste cilj da film vidi što veći broj ljudi, ali nas piraterija onemugućava da ga prikazujemo na festivalima i drugim mestima od značaja, pre svega televizijama, gde je gledanost svakako veća od yt. Mi smo se odavno obratili yt povodom toga i skinuli su čini mi se sve linkove osim jednog. Uskoro će i taj. Imajte razumevanja da to šteti filmu i ukupnom broju gledalaca, iako ga je na yt do sada videlo preko 260.000 ljudi. Hvala!
jedi-knight jedi-knight 03:10 17.10.2011

Re: bravo

Re: bravo
Ima ga na youtube odavno. Ne znam jel u redu da postavim link?

Nije u redu, to je piraterija.
Jeste cilj da film vidi što veći broj ljudi, ali nas piraterija onemugućava da ga prikazujemo na festivalima i drugim mestima od značaja, pre svega televizijama, gde je gledanost svakako veća od yt. Mi smo se odavno obratili yt povodom toga i skinuli su čini mi se sve linkove osim jednog. Uskoro će i taj. Imajte razumevanja da to šteti filmu i ukupnom broju gledalaca, iako ga je na yt do sada videlo preko 260.000 ljudi. Hvala!


Bas mi je cudno to sa youtubom. Pretpostavljao sam da nije u redu kaciti link, ali zar oni nemaju nekoga ko je odgovoran za postavljene sadrzaje? Na kraju krajeva, trebalo bi da je jednostavno otkriti IP adresu sa koje je i postavljan link na youtube.
Sa druge strane, sta bi mi daleko od Srbije bez youtuba. To je jedina "televizija" koju gledam
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:25 17.10.2011

Re: bravo

Pretpostavljao sam da nije u redu kaciti link, ali zar oni nemaju nekoga ko je odgovoran za postavljene sadrzaje?

Jao, nemoj da mi staješ na muku :) Nemaju. I veoma su spori u skidanju piraterije. Predstoji mi sa njima borba oko gomile bespravno postavljenih programa čiji sam vlasnik prava. Ali sad su mi Sestre najvažnije. Skinuli su četiri linka. Valjda će i taj jedan. A svi vi koji ste daleko od Srbije možete dobiti DVD. Čak ima i engleski titl :)

Naprosto, reč je o pirateriji. To je ogroman problem. Da ne širim dalje tu temu.
dragan7557 dragan7557 11:50 17.10.2011

Re: bravo

A svi vi koji ste daleko od Srbije možete dobiti DVD. Čak ima i engleski titl :)

Kako?

cerski
Bojana Maljević Bojana Maljević 12:43 17.10.2011

Re: bravo

Kako?

U ovom trenutku jedino tako što ti ja pošaljem dvd,
Ili na tv u zemlji u kojoj si. Dvd nije u prodaji jos, bice.
mlekac mlekac 04:40 17.10.2011

Bas sam se pitala

sto si ovoliko cekala da pises o ovome, a onda ukapiram zbog 17. !

Bojana Maljević Bojana Maljević 15:38 17.10.2011

Re: Bas sam se pitala

mlekac
sto si ovoliko cekala da pises o ovome, a onda ukapiram zbog 17. !

Nije mlekac, potrefilo se tako. Pozdrav tebi.
libkonz libkonz 09:48 17.10.2011

Jeziva je pomisao

da postoje ljudi kojima životi drugih apsolutno ništa ne znače. Kazne za njih su smešno male u odnosu na zločine koje čine. Ali ne treba zaboraviti ni njihove saučesnike, "korisnike usluga", bez kojih ne bi ni bilo trgovine ljudima.
Hvala što nam otvaraš oči.
Bojana Maljević Bojana Maljević 12:50 17.10.2011

Re: Jeziva je pomisao

libkonz
Ali ne treba zaboraviti ni njihove saučesnike, "korisnike usluga", bez kojih ne bi ni bilo trgovine ljudima.

Naravno, i zbog njih smo pravili film. Taj lanac trgovine, prilicno je komplikovan, pogotovo kod neinformisanih muškaraca koji ne znaju o čemu je reč.
jedi-knight jedi-knight 13:18 17.10.2011

Re: Jeziva je pomisao

Ali ne treba zaboraviti ni njihove saučesnike, "korisnike usluga", bez kojih ne bi ni bilo trgovine ljudima.


Motiv trgovine ljudima nije samo prostitucija. Tu je i prosjacenje, radna snaga i verovatno jos dosta toga. Prostitucija je mozda najunosnija
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:03 17.10.2011

Re: Jeziva je pomisao

Motiv trgovine ljudima nije samo prostitucija. Tu je i prosjacenje, radna snaga i verovatno jos dosta toga. Prostitucija je mozda najunosnija

Teško je tu proceniti šta je najunosnije. Razlikuje se od zemlje do zemlje. Ima zemalja gde je radna eksploatacija unosnija od prostitucije ili onih gde je trgovina organima unosnija od radne eksploatacije. I tako dalje. Sekstrefiking samo je jedan od oblika trgovine ljudima, da. Sve je to jedno veliko zlo.
jedi-knight jedi-knight 23:21 17.10.2011

Re: Jeziva je pomisao

Mene uzasava cinjenica da su i deca zrtve.
Ljudi koji se ovim bave nisu u tom poslu iz afekta ili lose srece, vec su potpuni zlocinci, koji zive u svom zlocinu bez trunke kajanja ili grize savesti.

Bojana Maljević Bojana Maljević 23:41 17.10.2011

Re: Jeziva je pomisao

koji zive u svom zlocinu bez trunke kajanja ili grize savesti.

Mnogo je takvih. Ovaj je bar osuđen. Užasan snimak. Neka su emitovali.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:59 18.10.2011

Re: Jeziva je pomisao


jedi-knight
Ali ne treba zaboraviti ni njihove saučesnike, "korisnike usluga", bez kojih ne bi ni bilo trgovine ljudima.


Motiv trgovine ljudima nije samo prostitucija. Tu je i prosjacenje, radna snaga i verovatno jos dosta toga. Prostitucija je mozda najunosnija

Borba protiv siromastva, nezaposlenosti i korupcije u zemlji emigracije, je osnova protiv trefikinga.
oddworld oddworld 14:10 17.10.2011

Plavo srce, sa zvezdicama.

Pre tačno godinu dana, 17.10.2010. pala je prva klapa filma «Sestre», koji se bavi temom trgovine ljudima i koji je podržan od strane Vlade Republike Srbije, Evropske unije i Međunarodne organizacije za mirgracije (IOM).

Nakon beogradske premijere 10.04.2011. godine, film je prikazan u gradovima širom Srbije, na besplatnim bioskopskim projekcijama koje su pratile tribine o trefikingu. Tokom cele promocije i turneje promovisali smo i «Blue heart», kampanju UN protiv trgovine ljudima. Srbija je prva zemlja u Evropi koja je realizovala svoju kampanju «Plavo srce».




Odavno mi je muka, i od UN-a, i EU.

Posebno od ovih drugih, koji, finansiraju razno-razne kampanje i kampanjice u tobožnjim borbama protiv svega i svačega, finansirajući iste, konkretno u ovom slučaju, novcem zarađenim upravo iz Trafficking-a.

Naravno da je povremeno poželjno dokazati civilizacijsku i demokratsku svest na globalnom nivou, pa se kroz UN otvoriti malo više. Amerikanci ne ostaju nemi u takvim slučajevima, ne žele da ih neko ne daj bože prozove za latino-amerikanke i ostale po ulicama, ili nerazvijenu porno-industriju.

U stvarnosti se u kolevci civilizacije, indirektno, zarađuje ogroman novac od oporezivanja Trafficking-a.

Javne kuće, koje koriste sve pogodnosti modernog društva i marketinga, reklamirajući se u svim medijima, sloganima "Flatrate" i "Wie viel du willst, wie viel du kannst", a u koje se na zadnja, ali velika vrata, uvode žrtve istoga.

Postavljanje automata na ulicama, za dnevnu naplatu, pružanja seksualnih usluga, između ostalog, od tih i takvih vlada-boraca za ljudska prava, vi nazovite kako hoćete, ja ću, najperfidnijim oblikom saučesništva u Trafficking-u.

Kako drugačije nazvati tu vrstu saglasnosti i davanja zelenog svetla, osobama najnižih ljudskih vrednosti, da za pet do deset evra dnevno, pretvore žrtve Trafficking-a u najobičniji serijski broj na tiketu.

Ovim svojim komentarom, nisam imao nameru, ni na koji način da obezvredim zasluge, priznanja, sve ono, što čine svi koji rade na ovom problemu, niti mislim da je uzalud, daleko od toga.
Slažem se sa onom jevrejskom: "Spasi jedan život, spasio si svet".

Želim u svoje ime da se zahvalim, tebi Bojana, i svim ljudima koji su radili ili još uvek rade na približavanju ovog problema široj populaciji.

Nekako me je isprovocirao taj, dozvolite mi da upotrebim, koliko god to ružno zvučalo, "lanac ishrane", gde je bez onih najproždrljivijih i najalavih, gotovo nemoguće obezbediti sredstva.


Bojana Maljević Bojana Maljević 15:01 17.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

Odavno mi je muka, i od UN-a, i EU.

Posebno od ovih drugih, koji, finansiraju razno-razne kampanje i kampanjice u tobožnjim borbama protiv svega i svačega, finansirajući iste, konkretno u ovom slučaju, novcem zarađenim upravo iz Trafficking-a.

oddworld, ovo naprosto nije tačno i uvredljivo je za mene lično, za ljude koji su radili i pomogli projekat, pa i odnosnu na ostvaren rezultat projekta. Konkretno u ovom slučaju, film nije finansiran novcem od trefikinga. Novac iz EU koji je projekat dobio na njihovom medijskom konkursu - novac je od poreskih obveznika građana EU. Od tog novca finansiran je deo realizacije filma, ne kampanja.

Ujedinjenje nacije NISU finansirale projekat ni na koji način. Ni kampanju Plavo srce koju smo realizovali. Da budem precizna: ta kampanja na svetskom nivou osmišljena je od strane UN (UNODC konkretno), ali u Srbiji je osmišljena i realizovana u sklopu našeg projekta na moju ličnu inicijativu i inicijativu nacionalnog koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima, koji je jedini bio upoznat sa kampanjom "Blue heart". Tako da ne znam od čega vam je muka. Ako je od toga što smo mi nešto sami uradili, pa neko u svetu to prepoznao i pohvalio - ne znam šta da vam kažem.
Želim u svoje ime da se zahvalim, tebi Bojana, i svim ljudima koji su radili ili još uvek rade na približavanju ovog problema široj populaciji.

Nekako me je isprovocirao taj, dozvolite mi da upotrebim, koliko god to ružno zvučalo, "lanac ishrane", gde je bez onih najproždrljivijih i najalavih, gotovo nemoguće obezbediti sredstva.

Razumem u potpunosti vašu generalnu isprovociranost, ali morala sam da reagujem na gornji citat jer ste se nemušto i netačno izrazili, bez obzira na sav realan jed koji svi imamo oko obezbeđivanja sredstava za ma koji projekat. I ja bih više volela da je mogućno raditi drugačije. Hvala Vam na čestitkama.
EDIT:
U stvarnosti se u kolevci civilizacije, indirektno, zarađuje ogroman novac od oporezivanja Trafficking-a.
Netačno. Zarađuje se ogroman novac od oporezivanja legalne prostitucije, što nije isto što i trefiking. Već sam govorila o tome da sam protiv legalizacije prostitucije upravo zato što je trgovina ljudima u okviru nje tada teže dokaziva. Takođe, slažem se sa stručnjacima koji misle (ne svi ali pojedini) da se i dobrovoljna prostitucija pre ili kasnije završi trefikingom. Ali, za kraj ovog podugačkog odgovora - moram se složiti i sa Vama da tu ima mnogo licemerja, kao i u svemu ostalom.
trener92 trener92 15:13 17.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

Bojana Maljević

Novac iz EU koji je projekat dobio na njihovom medijskom konkursu - novac je od poreskih obveznika građana EU. Od tog novca finansiran je deo realizacije filma, ne kampanja.


Ovim ste razjasnili sve moje nedoumice, tako da je moj prethodni komenatar suvišan.

Bojana Maljević Bojana Maljević 15:40 17.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

Ovim ste razjasnili sve moje nedoumice, tako da je moj prethodni komenatar suvišan.

Eh, već sam odgovorila pa videla da je suvišno
Hvala!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:38 17.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

Već sam govorila o tome da sam protiv legalizacije prostitucije upravo zato što je trgovina ljudima u okviru nje tada teže dokaziva.


ja bih volela objasnjenje kako to da je u okviru legalizovane prostitucije trgovina ljudima teze dokaziva, nego u okviru nelegalizovane prostitucije?

Bojana Maljević Bojana Maljević 22:42 17.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

ja bih volela objasnjenje kako to da je u okviru legalizovane prostitucije trgovina ljudima teze dokaziva, nego u okviru nelegalizovane prostitucije?

Pokušaću Vesna, mada je to teško ovako ukratko. Koga zanima, ovo je obično jedno od pitanja na tribinama i edukativnim seminarima, dobro došli ste.
Kada prostitutka ima "dozvolu za rad", dakle kada je registrovana kao prostitutka koja se "dobrovoljno bavi svojim poslom", teže se dokazuje da je zapravo žrtva trgovine ljudima, te da se tim poslom ne bavi dobrovoljno. Jer, sve je isto: ona nema slobodu kretanja, biva kažnjena ako progovori, ne zarađuje (dobija minimalan novac) jer većina ide makrou - pred kim je u neprestanim dugovima (što je standard za ropski odnos). Ima samo dozvolu - koja u većini slučajeva služi makroima kao pokriće za trgovinu ženama.
Ovo su pokazali izveštaji iz nekih zemalja u kojima je prostitucija legalizovana.
Zbog toga su, između ostalog, ljudi koji se bave borbom protiv trefikinga, protiv legalizacije prostitucije u Srbiji.
oddworld oddworld 00:49 18.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

oddworld, ovo naprosto nije tačno i uvredljivo je za mene lično, za ljude koji su radili i pomogli projekat, pa i odnosnu na ostvaren rezultat projekta. Konkretno u ovom slučaju, film nije finansiran novcem od trefikinga. Novac iz EU koji je projekat dobio na njihovom medijskom konkursu - novac je od poreskih obveznika građana EU. Od tog novca finansiran je deo realizacije filma, ne kampanja.

Ujedinjenje nacije NISU finansirale projekat ni na koji način. Ni kampanju Plavo srce koju smo realizovali. Da budem precizna: ta kampanja na svetskom nivou osmišljena je od strane UN (UNODC konkretno), ali u Srbiji je osmišljena i realizovana u sklopu našeg projekta na moju ličnu inicijativu i inicijativu nacionalnog koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima, koji je jedini bio upoznat sa kampanjom "Blue heart". Tako da ne znam od čega vam je muka. Ako je od toga što smo mi nešto sami uradili, pa neko u svetu to prepoznao i pohvalio - ne znam šta da vam kažem.


Kao prvo, moje izvinjenje, jer sam vam se u svom komentaru zahvalio u drugom licu jednine. Bilo je to nekulturno sa moje strane.

Ni jednog momenta nisam ni pomislio da vas lično uvredim, ili nekoga ko je na bilo koji način uključen u vaš projekat ili film, naprotiv zahvalio sam se svima.

Rekao bih, ovako čitajući vaš odgovor, da je moja jedina greška u komentaru bila ta, što sam generalno, temu, izdvojio u odnosu na vaš projekat i film. Iskreno, ni to mi nije bila namera.
Čak sam ubeđen da ogromna većina onih koji čitaju komentare, ni u snu ne bi došli do konteksta, koji ste odgovorom na moj komentar, prosto nametnuli.

Kada ste u svom tekstu naveli:
Tokom cele promocije i turneje promovisali smo i «Blue heart», kampanju UN protiv trgovine ljudima. Srbija je prva zemlja u Evropi koja je realizovala svoju kampanju «Plavo srce».


Ja nisam mogao ni da naslutim:
Ujedinjenje nacije NISU finansirale projekat ni na koji način. Ni kampanju Plavo srce koju smo realizovali. Da budem precizna: ta kampanja na svetskom nivou osmišljena je od strane UN (UNODC konkretno), ali u Srbiji je osmišljena i realizovana u sklopu našeg projekta na moju ličnu inicijativu i inicijativu nacionalnog koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima, koji je jedini bio upoznat sa kampanjom "Blue heart".


Kad sam prokomentarisao sledeće:
Odavno mi je muka, i od UN-a, i EU.

Posebno od ovih drugih, koji, finansiraju razno-razne kampanje i kampanjice u tobožnjim borbama protiv svega i svačega, finansirajući iste, konkretno u ovom slučaju, novcem zarađenim upravo iz Trafficking-a.


Finansirajući iste, se odnosilo na kampanje i kampanjice, a konkrektno u ovom slučaju na trgovinu ljudima.

Kako ste vi došli do toga iz ove rečenice, da, ja, vas i vaš projekat, film, trud, rad, i sve uključene, optužim sa finansiranje iz Trafficking-a, i pri tome vam se na kraju za sve to zahvalim, ne bih znao.

Pa mi dozvolite da vam vratim vaše dve reči: "Nemušto" i "Netačno".

Na moju rečenicu:
U stvarnosti se u kolevci civilizacije, indirektno, zarađuje ogroman novac od oporezivanja Trafficking-a.


Vi odgovarate sa:
Netačno. Zarađuje se ogroman novac od oporezivanja legalne prostitucije, što nije isto što i trefiking..


Ali ja sam rekao, indirektno.
U stvarnosti se u kolevci civilizacije, indirektno, zarađuje ogroman novac od oporezivanja Trafficking-a.

Javne kuće, koje koriste sve pogodnosti modernog društva i marketinga, reklamirajući se u svim medijima, sloganima "Flatrate" i "Wie viel du willst, wie viel du kannst", a u koje se na zadnja, ali velika vrata, uvode žrtve istoga.

Postavljanje automata na ulicama, za dnevnu naplatu, pružanja seksualnih usluga, između ostalog, od tih i takvih vlada-boraca za ljudska prava, vi nazovite kako hoćete, ja ću, najperfidnijim oblikom saučesništva u Trafficking-u.

Kako drugačije nazvati tu vrstu saglasnosti i davanja zelenog svetla, osobama najnižih ljudskih vrednosti, da za pet do deset evra dnevno, pretvore žrtve Trafficking-a u najobičniji serijski broj na tiketu.


Bio ubeđen da sam svojim komentarom, prepoznao i pohvalio, ispade, eto, da mi je muka od zavisti .

Pozdrav!
Bojana Maljević Bojana Maljević 09:11 18.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

Pišem s mobilnog što komplikuje dugi odgovor na dugi odgovor :)
Dakle, ja sam razumela da 'konkretno u ovom slučaju' znači konkretno u slučaju o kome govori blog. Ni slutila nisam da pominjete finansiranje Sestara i EU koja vam se smučila, a potom da se prebacujete na priču o generalnom...
Ne mogu sad da se vratim i vidim sve šta ste napisali, ali mi je žao što je u tom uvodu došlo do nesporazuma. Ostale sam stvari, kao i podršku, razumela. Hvala još jednom.
im_batman im_batman 12:43 18.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

oddworld
Pre tačno godinu dana, 17.10.2010. pala je prva klapa filma «Sestre», koji se bavi temom trgovine ljudima i koji je podržan od strane Vlade Republike Srbije, Evropske unije i Međunarodne organizacije za mirgracije (IOM).

Nakon beogradske premijere 10.04.2011. godine, film je prikazan u gradovima širom Srbije, na besplatnim bioskopskim projekcijama koje su pratile tribine o trefikingu. Tokom cele promocije i turneje promovisali smo i «Blue heart», kampanju UN protiv trgovine ljudima. Srbija je prva zemlja u Evropi koja je realizovala svoju kampanju «Plavo srce».




Odavno mi je muka, i od UN-a, i EU.

Posebno od ovih drugih, koji, finansiraju razno-razne kampanje i kampanjice u tobožnjim borbama protiv svega i svačega, finansirajući iste, konkretno u ovom slučaju, novcem zarađenim upravo iz Trafficking-a.

Naravno da je povremeno poželjno dokazati civilizacijsku i demokratsku svest na globalnom nivou, pa se kroz UN otvoriti malo više. Amerikanci ne ostaju nemi u takvim slučajevima, ne žele da ih neko ne daj bože prozove za latino-amerikanke i ostale po ulicama, ili nerazvijenu porno-industriju.

U stvarnosti se u kolevci civilizacije, indirektno, zarađuje ogroman novac od oporezivanja Trafficking-a.

Javne kuće, koje koriste sve pogodnosti modernog društva i marketinga, reklamirajući se u svim medijima, sloganima "Flatrate" i "Wie viel du willst, wie viel du kannst", a u koje se na zadnja, ali velika vrata, uvode žrtve istoga.

Postavljanje automata na ulicama, za dnevnu naplatu, pružanja seksualnih usluga, između ostalog, od tih i takvih vlada-boraca za ljudska prava, vi nazovite kako hoćete, ja ću, najperfidnijim oblikom saučesništva u Trafficking-u.

Kako drugačije nazvati tu vrstu saglasnosti i davanja zelenog svetla, osobama najnižih ljudskih vrednosti, da za pet do deset evra dnevno, pretvore žrtve Trafficking-a u najobičniji serijski broj na tiketu.

Ovim svojim komentarom, nisam imao nameru, ni na koji način da obezvredim zasluge, priznanja, sve ono, što čine svi koji rade na ovom problemu, niti mislim da je uzalud, daleko od toga.
Slažem se sa onom jevrejskom: "Spasi jedan život, spasio si svet".

Želim u svoje ime da se zahvalim, tebi Bojana, i svim ljudima koji su radili ili još uvek rade na približavanju ovog problema široj populaciji.

Nekako me je isprovocirao taj, dozvolite mi da upotrebim, koliko god to ružno zvučalo, "lanac ishrane", gde je bez onih najproždrljivijih i najalavih, gotovo nemoguće obezbediti sredstva.





Ojea, pravo u centar sa komentarom!

Zapadne zemlje se bakcu sa 10 000 "laznih" azilanata Srba a kao ne mogu da navataju sve te prostitutke i robovlasnike...

Prica za malu decu. Svi su saucesnici na vlasti. Kraj price. Ako kojim slucajem nisu, odgovorni su.

Pa sta rade sve te pandurske agencije? Pa kontrolisu masu da se ne pobuni. ADSL i svi interneti su nista drugo nego crno na belo sta mi mislimo. KOntrola misli kao kod Orvela, a kao ne znaju ko je kriminalac?! HA!

U prciji Beogradu pa i vecim gradovima se tacno zna ko sta shvercuje i preprodaje, ko je na ulici ceo dan a ko zavrsava fakultet.

Dakle, kao sto rece ovaj covek iznad - licemerstvo.

oddworld oddworld 15:26 18.10.2011

Re: Plavo srce, sa zvezdicama.

Ne mogu sad da se vratim i vidim sve šta ste napisali, ali mi je žao što je u tom uvodu došlo do nesporazuma.


Na gore podvučeno sam nekako već navikao.
Pa još jednom pomislih: "Pa mene stvarno niko ne razume" (Jadan ja ), "Hajde sada lepo kaži, šta si hteo reći".

Puno uspeha u daljem radu!
trener92 trener92 14:30 17.10.2011

Poštovana Bojana


Sve čestitke za trud.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:37 17.10.2011

Re: You call it piracy. I CALL IT FREEDOM.

Nadam se da ćete razumeti moju nedoumicu.Moguće da sam nešto pogrešno razumeo, pa se nadam da ćete mi objasniti.

Razumem Vašu nedoumicu, potrudiću se da je razjasnim.
Zaključujem: da ste
( kad kažem "da ste" mislim na "Monte Royal Pictures International" )
za angažovanje na ovom projektu,dobili i finansijku podršku, a takođe i za dalju distribuciju, odnosno dalje angažovanje. ( ukoliko sam pogrešno zaključio, verujem da ćete me ispraviti).

Jasno piše u svakom tekstu koji je ikada objavljen (ne samo sa moje strane) na temu filma SESTRE da je podržan (finansijski) od tri institucije: naše Vlade, EU (kao jedan od pobednika na medijskom konkursu) i od IOM-a, takođe na njihovom konkursu za ovakvu vrstu projekata.
Nisam dobila nikakav novac za angažovanje, distribuciju, niti za bilo kakav dalji rad - samo za snimanje filma. Sve drugo je moja dobra volja i dobra volja ljudi koji u tome učestvuju.

Koliko sam razumeo, a čitajući ono što je navedeno, ovde je u pitanju da tako kažem, opšti društveni konsezus, društveno koristan rad - široka akcija

Da, mnogo toga u projektu pretvorilo se u "društveno koristan rad", projekat je prerastao prvobitne okvire i meni je zbog toga drago. Ali jedno je angažovanje na ovom problemu a drugo su prava na sam film.

Film SESTRE dakle nije "javno dobro", ali jeste od značaja za javnost. Nadam se da razumete razliku. Monte Royal Pictures jedini je vlasnik svih autorskih, prikazivačkih, distributerskih i drugih prava na film. Shodno tome, kao nijedan drugi producent, ne voli da mu program bude piratizovan.

Svaki snimljeni domaći film podržan je od Vlade, oni malobrojni koji nisu - imali su podršku drugih institucija (Euroimage i sl) ili sponzora. Mi nismo imali sponzore.
Šta hoću da kažem?
To što Vlada podrži neki projekat, ili što projekat dobije neku donaciju - ne znači da svako može raspolagati sa njim kako želi. To je, valjda, svakom razumnom jasno. Čak ni kada je film od društvenog značaja.
A kako je film prikazan,13.11. i na prvoj tv, još više mi nije jasno o kakvoj pirateriji govorite.

Kako vam nije jasno? PRVA TV ima ugovor sa Monte Royalom o prikazivanju filma. Zaključno tome svako drugo prikazivanje koje nije dozvoljeno od MRP - piraterija je.

Da skratim priču: nama jeste cilj da film vidi što veći broj ljudi. Nismo imali tu obavezu, ali dozvolili smo svim NGO, pre svega Crvenom krstu, da prikazuju film na svojim tribinama, edukativnim programima i td. Svima smo dostavili kopije filma, u cilju tog angažovanja. Dakle stavili smo na raspolaganje film kao "učilo", koje se koristi na različitim seminarima i td. Danas je stigla preporuka Ministarstva prosvete i da se prikazuje u školama - takođe moja ideja koja ima svoj smisao. I to je jedan deo priče.

Youtube, internet, druge tv koje nemaju pravo i koji se bave piraterijom - onemogućavaju svojim delovanjem da Monte Royal sklopi druge ugovore za prikazivanje, uz koje film vidi veliki broj ljudi (samo na prvoj je RCH bio preko milion i po ljudi na premijeri). Znači - kako u zemlji, tako u svetu. Onemogućava i autore da njihov rad bude viđen na festivalima. I zbog svega toga, Monte Royal se bori protiv te piraterije. Obaška što je ona generalno veliko zlo.

Nadam se da sam bar neke nedoumice razjasnila, dug vam je post, ako sam nešto preskočila ili ako je ostalo nejasno, budite slobodni da me pitate. Istinski rado odgovaram na svako ovakvo pitanje, mislim da je važno da ljudi razumeju i saznaju sve šta ih zanima.

Pozdrav.



trener92 trener92 16:40 17.10.2011

Re: You call it piracy. I CALL IT FREEDOM.

Bojana Maljević

U redu je, makar zbog onih koji su pročitali moj komentar.
Kao što sam napisao, kada sam pročitao komentar koji ste napisali kao odgovor komentatoru "oddworld", sve mi je razumljivo.

Bez obzira na stav koji imam(to se vidi iz naslova komentara,ali to je neka druga priča).
PRVA TV ima ugovor sa Monte Royalom o prikazivanju filma.

Nisam znao za ovaj podatak, zbog toga sam i pomenuo (a išlo je u prilog onome o čemu sam pisao)
Film SESTRE dakle nije "javno dobro", ali jeste od značaja za javnost.

Naravno da razumem, iako od početka, moj stav je da treba da bude tretiran na taj način, što je potvrđeno i ovde
Danas je stigla preporuka Ministarstva prosvete

N
adam se da sam bar neke nedoumice razjasnila, dug vam je post,


Naravno, namera mi je bila da ne razumete pogrešno: da vas prozivam što osporavate slobodno gledanje filma, a da pri tom imate pokrivene sve troškove, koji su nastali snimanjem filma i daljom kampanjom.

Ovo je bilo dovoljno:
Monte Royal Pictures jedini je vlasnik svih autorskih, prikazivačkih, distributerskih i drugih prava na film.


Dobra vest je što su oni koji mogu da urade mnogo u smislu preventive, edukacije prepoznali film kao odlično sredstvo, kao uvod za komunikaciju sa mladima, razgovor sa ljudima o ovom teškom problemu s kojim smo suočeni.

Zahvaljujem i sve najbolje





abrasax abrasax 19:11 17.10.2011

Re: You call it piracy. I CALL IT FREEDOM.

Naravno da razumem, iako od početka, moj stav je da treba da bude tretiran na taj način, što je potvrđeno i ovde

Danas je stigla preporuka Ministarstva prosvete


Dobra vest je što su oni koji mogu da urade mnogo u smislu preventive, edukacije prepoznali film kao odlično sredstvo, kao uvod za komunikaciju sa mladima, razgovor sa ljudima o ovom teškom problemu s kojim smo suočeni.



Čestitam vam, Bojana! Radujem se da je značaj ovakvog filma prepoznat i podržan, jer se nadam i skoroj TV projekciji (nemam kablovsku, nažalost).
Želim vam i nadalje uspeha u zaista humanoj misiji širenja istine.
jedna_jelena jedna_jelena 17:04 17.10.2011

Gledala

...na Prvoj, u nocnom terminu, valjda je bila repriza. Ne secam se kad sam radije zrtvovala san za TV program. Hvala i samo napred.
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:50 17.10.2011

Re: Gledala

Ne secam se kad sam radije zrtvovala san za TV program. Hvala i samo napred.

To je lepo čuti. Hvala vama.
nurudin nurudin 23:32 17.10.2011

Честитке од срца!

im_batman im_batman 12:48 18.10.2011

Hobs

I niko nista ne radi zbog drugog, ovaj film ko god da je realizovao je dobio pare za to. Ljudi sve rade iz svoje koristi, kao sto rece Tomas Hobs.

Mozda uvijeno kao borba protiv preprodaje ljudi a mozda otvoreno kao prodaja cigara. Poenta je ista, radimo da nama bude bolje, a ostalo su propratni efekti.

Znate cemu jedino cestitam? Anonimnom dobrom delu. Jedino to zasluzuje pohvale, ovo sto vi pisete se zove marketing.
jedna_jelena jedna_jelena 14:50 18.10.2011

Re: Hobs

Rekla bih da je ovde postavka neispravna.
Projekat je pobedio na konkursu, sto znaci da su te pare vec bile odvojene za nesto. Izbor teme je vervatno bio na ucesnicima, a to je ono sto je bitno. Pare za ovo mogle su da odu na nesto drugo, ali nisu. A to sto se Bojana hvali (tj. deli svoj uspeh sa nama) - i treba! Dokle vise ta fiksacija da ako si dobar u necemu treba da se sakrijes da losijima ne bude trulo...!? Stvari se menjaju, uspesi se sada koriste kao inspiracija i motivacija. Ko nece - ne mora...
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:33 19.10.2011

Re: Hobs

Znate cemu jedino cestitam? Anonimnom dobrom delu. Jedino to zasluzuje pohvale, ovo sto vi pisete se zove marketing.

Moram nešto da Vam priznam: apsolutno me zabole lakat čemu vi, tako gole i nepristojne guzice na avataru, čestitate.
Ovo što ja pišem naravno jeste marketing, ako pod tim podrazumevamo izveštaje o svom radu, na koje sam čak i obavezna za ovaj projekat. Nikada nisam ni rekla da je to dobro delo. Drugi govore o tome i ako to nekome znači, meni je odlično. Pišem dakle o svom radu, a moj posao su gluma i produkcija. I sve šta spada u promociju toga. To što je delo čiji sam producent možda važno da vide nedovoljno inforisani ljudi o trefikingu - to je odvojena stvar i toj sam promociji, veoma posvećena i mimo filma. Mogla bih još o tome, kada biste bar obukli gaće, ovako gubim interesovanje za odgovore i gledam Vašu lepu stražnjicu. Koja me ne ispiriše da se dalje upuštam u ozbiljan sud o svom radu, bar ne sa Vama.
im_batman im_batman 13:07 18.10.2011

a

I jos nesto,
pravite aktivisticki film a ne dajete ga na slobodno koriscenje?

Pa za koga ga onda pravite?

Vi zapravo zaradjujete od preprodaje ljudi prodavajuci njihovu muku u vasem filmu.

Bravo za to.

Svaka cast.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:05 18.10.2011

Re: a

I jos nesto,
pravite aktivisticki film a ne dajete ga na slobodno koriscenje?
Pa za koga ga onda pravite?

Dobro je da postoji neko kao Vi, ko baš razume stvari. I kako "aktivistički" filmovi dospevaju do gledalaca.
Film smo dali na korišćenje svima kojima je to potrebno. Niste čitali prethodne postove.
Youtube i druga piraterija onemogućavaju da film vidi veći broj ljudi. Jer ga onda neće emitovati oni koji su nam potrebni - da bi film videlo što više ljudi. Razmislite malo, pre nego što udarite neka slova po tastaturi.
Vi zapravo zaradjujete od preprodaje ljudi prodavajuci njihovu muku u vasem filmu.

Ne lupetajte gluposti.
malaramona malaramona 07:25 19.10.2011

Re: a


Bojana Maljević

Youtube i druga piraterija onemogućavaju da film vidi veći broj ljudi. Jer ga onda neće emitovati oni koji su nam potrebni - da bi film videlo što više ljudi.


Bojana, možda bi bilo manje gologuzih i malicioznih komentara, kada bi ti detaljnije objasnila ovo što navodiš gore.

Meni na primer nije jasno zašto neka domaća televizija ne bi imala interes da emituje tvoj film samo zato što je on i na Youtube. Kapiram da bi zbog toga mogle računati na nešto manji broj gledalaca, ali se to valjda kompenzuje time što prava emitovanja ovog filma televizije ne plaćaju po uobičajenim, komercijalnim cenama? S obzirom na količinu repriznog smeća koje naše televizije svakodnevno emituju, ne mislim da bi im bio problem da puste i tvoj, prilično kvalitetan film, pod ovim uslovima. Sa druge strane, broj pregleda na Youtube vremenom će nadmašiti broj gledalaca ovog filma i u bioskopima i u bilo kom repriznom TV terminu.

Postoji i druga mogućnost, da vi televizijama prava na emitovanje filma naplaćujete po komercijalnim cenama. I to je potpuno legitimno, ali tada vaš cilj nije da Sestre vidi što veći broj ljudi, već da ga vide oni koji će za njega platiti(bilo pretplatom ili gledanjem reklama).

Takodje mi nije jasno ovo oko festivala. Danas je skoro svaki film piratizovan odmah posle prve projekcije( ne na youtube, ali sigurno na nizu specijalizovanih piratskih sajtova). Kako to onda njih ne diskvalifikuje za nastup po festivalima širom sveta.

Ovaj post ne pišem kao neko ko se razume u filmsku produkciju, jer o tome nemam pojma, već samo kao poziv da , ukoliko si u mogućnosti, razjasniš neke nedoumice koje su izazvale i poneki neprijatan komentar.
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:51 20.10.2011

Re: a

Bojana, možda bi bilo manje gologuzih i malicioznih komentara, kada bi ti detaljnije objasnila ovo što navodiš gore.

Nisam primetila maliciozne komentare. Samo ovaj gologuzi.
Mislim da sam objasnila dosta toga. I na ovom i na prethodnim postovima.
Da se razumemo: nemam ni obavezu niti potrebu da objašnjavam bilo šta oko svog poslovanja, ali trudim se da odgovorim na svako normalno pitanje.
Meni na primer nije jasno zašto neka domaća televizija ne bi imala interes da emituje tvoj film samo zato što je on i na Youtube.

Prvo, nije reč samo o domaćim televizijama. Drugo, to je stvar njihovog poslovanja. Sa piratizovanim filmovima uvek ima problema u distribuciji, što je, složićemo se, normalno.
Sa druge strane, broj pregleda na Youtube vremenom će nadmašiti broj gledalaca ovog filma i u bioskopima i u bilo kom repriznom TV terminu.

Nije tačno. Broj pregleda na yt neće nadmašiti moguć broj gledalaca na tv. Možda, dugim vremenom, samo što se tiče domaćih tv. Mislim čak ni to. RCH za Sestre u premijernom emitovanju bio je oko milion i po ljudi. Ali domaće tv nisu jedine koje treba da emituju film. Mi hoćemo da ga, kao i svaki film, za što kraće vreme vidi što veći broj ljudi, na raznim televizijama u svetu. To se postiže samo dobrom organizovanom distribucijom. Koju naravno, niko, pogotovo za srpski film, neće da radi za džabe. Film je film.
Takodje mi nije jasno ovo oko festivala. .... Kako to onda njih ne diskvalifikuje za nastup po festivalima širom sveta.

Pa upravo zato! Distributeri se nalaze obično na festivalima. Da bi neko čuo za film, i uzeo ga u distribuciju, gleda ga na festivalu. U propozicijama festivala obično stoji da film ne sme da bude prikazan nigde osim u zemlji porekla (to tolerišu). Zašto je to tako? Ne znam, nisam organizator festivala. Ali jeste tako. Tako stoje stvari u svetu našeg posla.

Da ukratko ponovim i završim ovu priču, koja čak i nije tema ovog bloga:
- Film Sestre u vlasnistvu je moje producentske kuće. Sva prava pripadaju nama. Niko nema prava da ga koristi bez naše saglasnosti. Kao svaki drugi film. Čak i kao svaki drugi angažovani film.
- Uprkos tome, MRP je organizovao BESPLATNE filmske projekcije širom Srbije. Da li ste čuli da je to neko drugi radio? Niste. Čak ste i za Sutjesku, Neretvu, i sve druge filmove koje ste u školi gledali - morali da platite kartu.
- Mi ovih dana svim školama u Srbiji distribuiramo film - BESPLATNO.
- Isto smo već uradili za svim NVO koje su izrazile želju da im dostavimo film radi dalje upotrebe u svrhu edukacije. Naravno, učinili smo to BESPLATNO.
Ne besplatno, nego o našem trošku. Jer proizvodnja DVD-jeva, naravno košta.

Što se tiče piraterije - ne dopuštamo je, protiv nje smo i kada je komercijalni program u pitanju i kada je nekomercijalni program. I da se razumemo: nekomercijalni program ne znači besplatan, ne znači javno dobro - znači da neće i ne može zaraditi mnogo novca, jer je po prirodi stvari veće interesovanje za komercijalnim programima.
A da li ćemo mi u budućnosti televizijama prodavati film ili ne - naše je pravo. Čak i kada bismo hteli da ga poklonimo celom svetu (a zašto bi smo, to naprosto nema logike) - morali bismo da nađemo distributera koji to može da uradi. Ne poznajem nijedan slučaj da je to iko hteo da radi za džabe. Dakle, mora da postoji neki interes zbog koga bi distributer pripojio naš film nekom filmskom paketu, pa tako obezbedio tv prikazivanje. Jer se to tako radi. Programi se prodaju u paketima. Da li sam ovde sada jasna? Verujte da dobro znam o čemu govorim, godinama sam se bavila nabavkom programa. Koji su takođe edukativni i nisu za džabe. I još nešto: tamo gde vidite da je "besplatan" program, ni to nije sasvim tačno. To su obično programske razmene. Znači kompenzacija, a ne besplatno. To takođe ima svoju vrednost. Jer, važno je i da sva deca vide neki retko produciran dečiji film kod nas - pa ga ne gledaju za džabe. Važno je videti i problem autistične devojčice, pa ga ne gledate za džabe. I film o problemu tinejdzera je izuzetno važno videti, pa ga ne gledate za dzabe. I tako redom. Sestre su mnogi gledali za džabe. Jer sam ja to tako želela. A ne zato što je to praksa ili obaveza.

Sve u svemu, mislim da je ovakvo naše angažovanje dovoljno da se pokaže naša namera da doprinesemo kampanji i borbi protiv trgovine ljudima. To šta smo mi uradili sa besplatnim projekcijama i celom kampanjom koju nastavljamo, nije uradio niko. Sama činjenica da smo odabrali tu temu, govori u prilog tome. A ne u prilog dozvole za pirateriju, koja je kriminal. Mogli smo snimati neku divnu komediju i od nje zaraditi više. To uvek ima bolju prođu.

A film je film i imaće svoj život onakav kakakv bude mogao da ima. Ako ga uopšte budemo negde prodali, deo novca daćemo Fondu žrtava trefikinga. Takav smo dogovor napravili na početku.

I za vašu informaciju: cene programa su smešne. Za TV prava kreću se od nekoliko stotina do par hiljada eur. Tako da je istinski smešno da govorimo o nekakvoj zaradi kakva se možda nalazi u glavama ljudi koji se ne bave ovom profesijom. Daj bože da bude ikakve, pa da možemo da radimo novi projekat.

Nadam se da sam neke stvari razjasnila.

sape sape 21:20 21.10.2011

Lepo je čuti!!!

Poštovana,

Zaista je u ovim danima, kada je Srbija uglavnom u svetu anatemisana (Hag, Kosovo, ...), lepo čuti ovakvu vest. Događaji i priznanja poput ovog su najbolji ambasadori naše domovine - da ih je samo više!
Nadam se da će ovaj film pogledati što veći broj gledalaca, pogotovo mladih devojaka, koje su potencijalno najugroženiji deo populacije. Jer tek onda će ovaj film ostvariti svoju najbitniju misiju - spasavanje mladih ljudskih života.
Ja verujem u to.
Idemo dalje ...



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana