Ekonomija| Putovanja

Let JAT-a iz Tel Aviva u petak nije kasnio

Milutin Milošević RSS / 17.06.2013. u 20:48

Uopšte nije ni poleteo!

13115.jpg

Moj prijatelj Maher, Palestinac koji je završio fakultet u Beogradu i uvek rado posećuje Srbiju, trebalo je da u petak letom JAT Ervejza broj JU 071 doleti u Beograd. Let je trebalo da poleti u 1:50 noću.

Posle 4 sata čekanja, putnici su obavešteni da je let otkazan. Savetovano im je da odu kućama i kontaktiraju svoje agente za novi let. Maher je pokušao da nadje nekoga iz JAT-a na aerodromu ali nije bilo nikoga. Let je, inače, iz Beograda trebalo da poleti veče ranije u 21:05 i da usput sleti u Bejrut. Dakle, pošto je kod nas sat vremena razlike, tri ipo sata pre nego što je trebalo da krene let, znalo se da avion iz Beograda nije ni poleteo!

Maher je propustio sastanke zakazane za petak. Kartu za JAT platio je 590 dolara, a za let Turkiš Erlajnsom platio je novu 490 dolara.

Maher će tužiti JAT. Možda može da dobije povraćaj novca. Ne znam kakvo je zakonodavstvo u Izraelu, ali nešto nisam ubeđen da će moći da nadoknadi štetu zbog neobavljenog posla i dodatni put od kuće (Ramala, Jerusalem) do aerodroma.

Čudom se danas čudio kad smo mu rekli da Etihad kupuje JAT.



Komentari (189)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 20:59 17.06.2013

Greska u startu

sto je kupio JAT kartu uopste. Ja sam samo jedared leteo sa njima i osecao sam se kao da igram ruski rulet.


EDIT: lagano prvo mesto.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:02 17.06.2013

Re: Greska u startu

Izgleda da, ako drugačije ne može, njima treba leteti tek barem godinu dana pošto (ako) ih Etihad kupi.

PS Imaš sutra piće u NS za nagradu
alselone alselone 21:04 17.06.2013

Re: Greska u startu

Milutin Milošević
Izgleda da, ako drugačije ne može, njima treba leteti tek barem godinu dana pošto (ako) ih Etihad kupi.

PS Imaš sutra piće u NS za nagradu


Saglasan, samo da ih neko kupi vec jednom.

Nisam u gradu, al cu zapamtiti za sledeci put.
loader loader 21:32 17.06.2013

Re: Greska u startu

njima treba leteti tek barem godinu dana pošto (ako) ih Etihad kupi.

Ma, bre, kakvi tvrdokrilci, kakav kerozin
: vožnja čezama... pa, kad se stigne - stigne.

Nego, pade mi na pamet sad... - verujem da bi ta varijanta s čezama ovima iz dveri sasvim pasovala, kao porodičnim ljudima koji su verni tradiciji i starinskim ukrasima na saobraćajnim sredstvima

mikimedic mikimedic 22:11 17.06.2013

Re: Greska u startu

Nego, pade mi na pamet sad... - verujem da bi ta varijanta s čezama ovima iz dveri sasvim pasovala, kao porodičnim ljudima koji su verni tradiciji i starinskim ukrasima na saobraćajnim sredstvima


cime li ti putujes, nesrecnice?

star destroyersima?


loader loader 23:16 17.06.2013

Re: Greska u startu

Ma jel moguće, srećniče, stari dobronamerniče, da ste to vi? Nema vas sto godina. I dalje udarate glavom o zid? Ako, ako... taj sport je, kažu, za ljude vašeg "kova" dosta koristan
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:45 18.06.2013

Re: Greska u startu

samo jedared leteo sa njima

i ja.

ali sam bio klinac i sećam se sendviča sa krastavčićima
bili su baš,baš dobri.

moja klinačka sećanja se uglavnom vežu za hranu:)
Goran Vučković Goran Vučković 10:49 18.06.2013

Re: Greska u startu


ali sam bio klinac i sećam se sendviča sa krastavčićima
bili su baš,baš dobri.

Tradicionalni JAT sendviči sa ćuretinom, belim lukom i bajatim belim hlebom - odmah se osećaš kao kod kuće
barese barese 13:03 18.06.2013

Re: Greska u startu

Goran Vučković

ali sam bio klinac i sećam se sendviča sa krastavčićima
bili su baš,baš dobri.

Tradicionalni JAT sendviči sa ćuretinom, belim lukom i bajatim belim hlebom - odmah se osećaš kao kod kuće


Meni su oni super
i sendvici, i iskusno osoblje koje mi nikad nije prosulo sok, i povremeno kasnjenje
Slavim kada mi zapadne JAT


Navikla sam na Alitaliju

Ukinuli su sendvice, jedno vreme je bio samo sok, sad daju pakovanje od par keksica.
Triput sam izasla mokra iz aviona.

Svojevremeno su imali red voznje iz Milana za Beograd tri puta dnevno, od cega je redovno isao samo jedan let.
Bedak je sto se nikad nije znalo koji.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 18:26 18.06.2013

Re: Greska u startu

stefan.hauzer
samo jedared leteo sa njima

i ja.

ali sam bio klinac i sećam se sendviča sa krastavčićima
bili su baš,baš dobri.


moja klinačka sećanja se uglavnom vežu za hranu:)


Najbolja avionska hrana ikad.
antioksidant antioksidant 18:34 18.06.2013

Re: Greska u startu

Najbolja avionska hrana ikad

da li oni kolaci padobranci spadaju u avionsku hranu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:52 18.06.2013

Re: Greska u startu

antioksidant
Najbolja avionska hrana ikad

da li oni kolaci padobranci spadaju u avionsku hranu?


Ne, padobranci spadaju u hranu koja se delila u studentskim menzama samo pred izbore.
Bili Piton Bili Piton 21:04 17.06.2013

Ajd


što su spali na četiri i po airworthy mašine, ajd što jurcaju da obave silne čartere zbog kojih tokom leta redovne linije kasne ili se otkazuju, ajd što su im stjuardi kao kelneri u bircuzu a stjuardese nafurani vrtiguzi, ali - da konzistentno, iz godine u godinu tretiraju putnike kao stoku i da je to svima skoro pa normalno - to ne mogu da razumem, to je jednostavno neoprostivo.

Poslednji put sam leteo Jatom 2006 - ulazim u kabinu, stjuar-dasa nalakćen na naslon od sedišta sa izrazom lica "ne tiče me se", gužva, ljudi se guze, skidaju, sedaju, muvaju jedni druge, ja se obratim - izvinite, samo da vas pitam, mora li ručni prtljag gore u kasetu ili može ispod sedišta ispred mene (dosta dugo pre toga nisam leteo, otkud se sećam) - a on onako baš kulovski "ma može bre de oćeš".

Rekoh sebi - znaš kad ćeš me ponovo videti? Nikada.
alselone alselone 21:06 17.06.2013

Re: Ajd

- a on onako baš kulovski "ma može bre de oćeš".


Muzu moje poznanice je "dasa" odgovorio - niste vi za avion.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:09 17.06.2013

Re: Ajd

Vraćam se par nedelja posle 11. septembra one godine, ceo svet poludeo, mere podignute do maksimuma. Stjuardesa 'ladno odvodi klinca od preko puta u kabinu da vidi kako avio leti! Posle par minuta klinac na razglasu: "Tata, ja vozim avion".
Bili Piton Bili Piton 21:12 17.06.2013

Re: Ajd

Milutin Milošević
"Tata, ja vozim avion".


Zbog toga je jedan ruski erbas pao i 70 ljudi na liniji za hong kong je izginulo, jer je pilotov sin seo da šofira i ne znajući isključio autopilota pre nego što je iko stigao da reaguje.
antioksidant antioksidant 21:13 17.06.2013

Re: Ajd

niste vi za avion.

podeblji neki lik?
traje to vec neko vreme i izgleda da ce na kraju kupovati po 2 karte...
alselone alselone 21:13 17.06.2013

Re: Ajd

"Tata, ja vozim avion".



Dobro je, bar im je malo duse ostalo. 'Vamo u USA, stoji onaj sa rukavicama pored kabine, svi prebledeli u redu, koji ce na pregled supljina. Naravno, ako licis na arapa - najebo si.
antioksidant antioksidant 21:14 17.06.2013

Re: Ajd

Dobro je, bar im je malo duse ostalo

to sam i ja pomislio
ako je jedina brana od pada to da se trenira strogoca i na klincima onda i nek overimo ledinu

dopuna (zbog bilijevog komentara): naravno, ako se klinci puste da stvarno pritiskaju dugmice onda

alselone alselone 21:15 17.06.2013

Re: Ajd

podeblji neki lik?

Sto je najgore nije to, nego je se njegovo ponasanje (lik je malo glasan) nije svideo dasi pa mu je "spustio" tom glupom recenicom.
Za debele podrzavam - do mene je sada sedela zena koja se prelivala preko naslona. Naslon nije mogao da se spusti od njene noge i ruka mi je "lebdela" ceo put. Smorio sam se ko zmaj.
antioksidant antioksidant 21:17 17.06.2013

Re: Ajd

Sto je najgore nije to

ma zezam se, sta god da je pristojnost bi morala postojati kao neka obaveza
pa nije to blog, majka mu stara
zilikaka zilikaka 21:30 17.06.2013

Re: Ajd

ako je jedina brana od pada to da se trenira strogoca i na klincima onda i nek overimo ledinu


Ćuti, ja se pre neku godinu usrala kad sam ukapirala da smo ladno proneli dva puta po po litre vode, a da nas niko ništa nije pito. Nisam ni znala da su ostale u torbi

...a bilo je i da moram da objašnjavam da su mi neophodne kapi za nos, da bez toga ne mogu da dišem.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:32 17.06.2013

Re: Ajd

da konzistentno, iz godine u godinu tretiraju putnike kao stoku i da je to svima skoro pa normalno

Iz Simpsonovih

bolid1 bolid1 21:45 17.06.2013

Re: Ajd

Bili Piton
Milutin Milošević
"Tata, ja vozim avion".


Zbog toga je jedan ruski erbas pao i 70 ljudi na liniji za hong kong je izginulo, jer je pilotov sin seo da šofira i ne znajući isključio autopilota pre nego što je iko stigao da reaguje.


Nije samo zbog toga, bila je sistemska "greska" koja je ispravljena na svim AB posle toga...mali je "malo" mrdnuo kormilo, dovoljno da ugasi autopilota ali nedovoljno da se pogase lampice i zapiste sirene...mm pokret, jedan u zilion slucajeva...jbg, malog Miska nijedan inzinjer na ovom svetu ne bi predvideo...
Bili Piton Bili Piton 21:54 17.06.2013

Re: Ajd

bolid1


Nije samo zbog toga, bila je sistemska "greska" koja je ispravljena na svim AB posle toga...mali je "malo" mrdnuo kormilo, dovoljno da ugasi autopilota ali nedovoljno da se pogase lampice i zapiste sirene...mm pokret, jedan u zilion slucajeva...jbg, malog Miska nijedan inzinjer na ovom svetu ne bi predvideo...



Da, tako je. "Previously little known feature of the autopilot"...ali upravo zato postoje valjda i neki protokoli ko i pod kojim okolnostima sme u pilotsku kabinu, a kamoli da sedne u pilotovo sedište. Užasna tragedija zbog nečije bolećivosti, da ne kažem hira.


Jelica Greganović Jelica Greganović 22:01 17.06.2013

Re: Ajd

Ćuti, ja se pre neku godinu usrala kad sam ukapirala da smo ladno proneli dva puta po po litre vode, a da nas niko ništa nije pito. Nisam ni znala da su ostale u torbi

...a bilo je i da moram da objašnjavam da su mi neophodne kapi za nos, da bez toga ne mogu da dišem.

Blagiš tebi, meni su pre par godina oduzeli pincetu da njome ne otmem avion...a baš sam bila smislila kako to da izvedem...
mikimedic mikimedic 22:02 17.06.2013

Re: Ajd

Ćuti, ja se pre neku godinu usrala kad sam ukapirala da smo ladno proneli dva puta po po litre vode, a da nas niko ništa nije pito. Nisam ni znala da su ostale u torbi

...a bilo je i da moram da objašnjavam da su mi neophodne kapi za nos, da bez toga ne mogu da dišem.


i pored DVE kontrole na begu? ajde sto su panduri imali duplu tezgu - sad kad su ih sklonili (konacno) pa sad, satro, aerodrom preuzeo kontrole, opet DUPLO - nema dovoljno poslova za partijske sluzbenicice? Mislim da tako nesto nemas ni na jednom normalnom aerodrom (oh yes, rusija i pola afrike included). mozda jedino na shipholu ima slicna budalastina ali nisam stoposto siguran.
alselone alselone 22:12 17.06.2013

Re: Ajd

i pored DVE kontrole na begu? ajde sto su panduri imali duplu tezgu - sad kad su ih sklonili (konacno) pa sad, satro, aerodrom preuzeo kontrole, opet DUPLO - nema dovoljno poslova za partijske sluzbenicice? Mislim da tako nesto nemas ni na jednom normalnom aerodrom (oh yes, rusija i pola afrike included). mozda jedino na shipholu ima slicna budalastina ali nisam stoposto siguran.


Nije vise duplo. Ja iso za Njemacku pre par dana, imao sam samo jendu kontrolu.
mikimedic mikimedic 22:17 17.06.2013

Re: Ajd

Nije vise duplo. Ja iso za Njemacku pre par dana, imao sam samo jendu kontrolu.


ako se nesto nije promenilo u prosle dve nedelje

na gornjem spratu je prvo security, pa panduri, pa free shop pa kontrola na gejtu - doduse na A gejtovima. skinuto???
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:18 17.06.2013

Re: Ajd

Da, ukinuta je ona prva kontrola. Inače, kontrole nisu posao JAT-a već aerodroma.

A meni u Ženevi nisu videli na skeneru (propagandni) švajcarski nož (!), ali mi ga posle uzela kontrola u Cirihu.
alselone alselone 22:24 17.06.2013

Re: Ajd

na gornjem spratu je prvo security, pa panduri, pa free shop pa kontrola na gejtu - doduse na A gejtovima. skinuto???


skinuto. na gornjem spratu je samo kontrola pasosa, pa ima samo jedna kontrola prtljaga na samomo gejtu.
ecce-florian ecce-florian 22:25 17.06.2013

Re: Ajd

Milutin Milošević
Da, ukinuta je ona prva kontrola. Inače, kontrole nisu posao JAT-a već aerodroma.

A meni u Ženevi nisu videli na skeneru (propagandni) švajcarski nož (!), ali mi ga posle uzela kontrola u Cirihu.


Moderacija, obavesti PRISM!
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:28 17.06.2013

Re: Ajd

To mi je već u fajlu, daleko pre ove poslednje zajebancije.
mikimedic mikimedic 22:28 17.06.2013

Re: Ajd

Da, ukinuta je ona prva kontrola. Inače, kontrole nisu posao JAT-a već aerodroma.


za neverovati. ali ipak su genijalci, umesto da ukinu kontrole na gejtovima oni ukinuli glavnu...

da, znam da je aerodrom i da nema veze sa jatom. by the way, znas za pricu da navodno swisport planira da uzme (neki deo) aerodrom(a). a i dnata se nesto pominjala...

za nozic - sta reci, no comment
mikimedic mikimedic 22:29 17.06.2013

Re: Ajd

skinuto. na gornjem spratu je samo kontrola pasosa, pa ima samo jedna kontrola prtljaga na samomo gejtu.


g e n i j a l c i


Milutin Milošević Milutin Milošević 22:49 17.06.2013

Re: Ajd

Samo da pojasnim: pre je na ulasku u obezbeđeni deo bila kontrola koju su obavljali radnici aerodroma, a na ulasku u avion policija. Ne znam baš kako je sada (a bolje je da bilo ko radi to obavlja na jednom mestu).
bolid1 bolid1 22:58 17.06.2013

Re: Ajd


i pored DVE kontrole na begu?


Vidis, meni su te dve kontrole bile ok, tj. druga...imam tezak problem kad se moja bezbednosti (ako idemo sa pretpostavkom da je sve to zbog nas) poveri privatnoj firmi i civilima zaposlenim u istoj...hocu reci, policija da me trkeljise, ok, valjda zna zasto to radi, ali neki klinac malo mladji od mene koji mlatara onim detektorom...ajde, ne...
bolid1 bolid1 23:02 17.06.2013

Re: Ajd


neki protokoli


Sto se protokola tice, reci cu ti ovako, kolega je napravio 5000eur stete na AFMu jer je hteo samo malo da mrdne nesto, srafcigerom, i naravno sjebo spravu...nema protokola koji mogu da sacuvaju masinu od coveka, on dokazao u sekundi...
mikimedic mikimedic 23:58 17.06.2013

Re: Ajd

Samo da pojasnim: pre je na ulasku u obezbeđeni deo bila kontrola koju su obavljali radnici aerodroma, a na ulasku u avion policija. Ne znam baš kako je sada (a bolje je da bilo ko radi to obavlja na jednom mestu).


promenili su pandure na gejtu sa aerodromskim osobljem. dakle, kao i na kontroli pre pandura i free shopa. koju su dakle sad ukinuli...


mikimedic mikimedic 00:00 18.06.2013

Re: Ajd


Vidis, meni su te dve kontrole bile ok, tj. druga...imam tezak problem kad se moja bezbednosti (ako idemo sa pretpostavkom da je sve to zbog nas) poveri privatnoj firmi i civilima zaposlenim u istoj...hocu reci, policija da me trkeljise, ok, valjda zna zasto to radi, ali neki klinac malo mladji od mene koji mlatara onim detektorom...ajde, ne...


pa na svim (normalnim) aerodromima to ne radi policija vec aerodrom. i imaju (u vecini) samo jednu kontrolu, i to pre pandura (if applicable...i.e. non-schengen).

uglavnom.


jkt2010 jkt2010 05:31 18.06.2013

Re: Ajd

mikimedic: ajde sto su panduri imali duplu tezgu - sad kad su ih sklonili (konacno) pa sad, satro, aerodrom preuzeo kontrole, opet DUPLO - nema dovoljno poslova za partijske sluzbenicice?


Pa duplo je jer neces bombu ni na aerodromu kao sto neces ni u avionu. Prva kontrolise ulazak na terminal, druga u avion. Gde god sam bio isti je standard.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:53 18.06.2013

Re: Ajd

Pa duplo je jer neces bombu ni na aerodromu kao sto neces ni u avionu. Prva kontrolise ulazak na terminal, druga u avion. Gde god sam bio isti je standard.

Хм, ако не можеш да унесеш бомбу на на аеродром како ћеш је унети у авион?

А стандард не постоји, на неким аеродромима овако, на неким онако, на неким постоје паралелно два система, у зависности од лета, па за неке летове постоји додатна контрола на гејту, а за неке не.

Мада, морам да признам да нисам чуо за стандард по којем се може ући на аеродром без контроле, а да се контрола врши, по први и једини пут, тек на гејту.

Успут, ако иједан аеродром има разлога да посебно пази и да се чува бомбаша то је исти тај Бен Гурион аеродром из ове приче. Е тај има само једну контролу (и та, наравно, није тек на гејту већ је пре пасошке контроле).

jkt2010 jkt2010 06:26 18.06.2013

Re: Ajd

marco_de.manccini

Re: Ajd

Pa duplo je jer neces bombu ni na aerodromu kao sto neces ni u avionu. Prva kontrolise ulazak na terminal, druga u avion. Gde god sam bio isti je standard.


Хм, ако не можеш да унесеш бомбу на на аеродром како ћеш је унети у авион?

Na svakom aerodromu imas nekoliko levela security clearance i raznorazno osoblje, putnici ali i posetioci imaju pristup na raznoraznim kapijama/ulazima. Na terminal, osim putnika, clanova posada i aerodromskog osoblja, pristup ima i: osoblje koje radi po kaficima, prodavnicama, prevoznici, turisticki agenti itd itd, ali i general public (oni sto ispracaju nekoga). Tu bas i ne mozes da izdetaljises preglede a da ne napravis guzve. Najvaznija je naravno kontrola pristupu avionima (kako sa zemlje za razno osoblje, tako i iz zgrade) i tu se radi ta detaljna kontrola (od skenera pa do 'prsta u bulju' da izvines).

Kao sto je lakse obezbediti aerodrom nego ceo grad, tako je lakse obezbediti avion nego ceo aerodrom.
jkt2010 jkt2010 06:41 18.06.2013

Re: Ajd

Успут, ако иједан аеродром има разлога да посебно пази и да се чува бомбаша то је исти тај Бен Гурион аеродром из ове приче. Е тај има само једну контролу (и та, наравно, није тек на гејту већ је пре пасошке контроле).

Pa ne znam, ali onda oni nemaju nista posle pasoske kontrole a pre gejta (u smislu prodavnica, kafica itd); Ili to, ili im tamo rade samo pripadnici tajne sluzbe ili tako neki, visestruko provereni... Bio sam kroz bar jedno 20-30 aerodroma i nigde nisam video da ne postoji kontrola pre ulaska u boarding room... Obicno je prva tamo gde se razdvajaju putnici od ostalih posetilaca, a druga pred boarding room (chek in prtljag se naravno posebno skenira).
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:08 18.06.2013

Re: Ajd

Pa ne znam, ali onda oni nemaju nista posle pasoske kontrole a pre gejta (u smislu prodavnica, kafica itd); Ili to, ili im tamo rade samo pripadnici tajne sluzbe ili tako neki, visestruko provereni... Bio sam kroz bar jedno 20-30 aerodroma i nigde nisam video da ne postoji kontrola pre ulaska u boarding room... Obicno je prva tamo gde se razdvajaju putnici od ostalih posetilaca, a druga pred boarding room (chek in prtljag se naravno posebno skenira).

Није ми јасно зашто нагађаш да немају? Имају и продавнице, и кафиће, фри-шопове, мењачнице, ... све што нормалан аеродром има. Е, сад, да ли су сви осамнаестгодишњаци који спремају хамбургере, средовечне кафекуварице и дотеране продавачице накита у златарама на аеродрому истовремено запослени и у Мосаду, то већ не знам, то остављам упућенијима од мене да размотре као могућност.

Тај стандард са додатном контролом на гејтовима уопште није тако унивезалан како га желиш представити. У САД практично не постоји. На већини аеродрома не постоји ни физичка препрека између различитих гејтова, а камоли нека додатна провера. У Европи је разнолико, има свакаквих комбинација, ту се слажем.

ЕДИТ. Да додам, у САД не постоји ни пасошка контрола на аеродромима при изласку из земље. Агенти авиокомпаније ти погледају пасош при чекирању и, такође, при уласку у авион (не видиш никаква службена лица САД).

И још, кад летим за Европу обично идем транзит кроз Нуарк, где нема нове контроле пртљага (већ је прегледано на претходномм аеродрому, зашто би и гледали поново?). Не постоји разлика између интернационалних или домаћих гејтова за одласке, све је на једном месту, без препрека и контрола између њих. Ако си у транзиту, с домаћег на домаћи или на интернационални лет, можеш да пређеш с било ког гејта на било који други, такође без препрека и нових контрола. Наравно гејтови за интернационални долазак су одвојени (они за летове из Канаде нису, али да не компликујем, то је већ посебна прича).
jkt2010 jkt2010 07:52 18.06.2013

Re: Ajd

Тај стандард са додатном контролом на гејтовима у

Izgleda mi da nas dvojica pod gejtovima podrazumevamo razlicite stvari...
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:07 18.06.2013

Re: Ajd

Izgleda mi da nas dvojica pod gejtovima podrazumevamo razlicite stvari...

Могуће. Под уласком на аеродром подразумевам контролу после чекирања, а пре уласка у простор који је недоступан онима који нису путници или запослени при аеродрому. Иза те контроле је, на озбиљним аеродромима, огроман простор који у себи укључује милион продавница, ресторана, кафића, књижара, чистача ципела, ...

А гејт је гејт, врата кроз која одеш ка свом авиону, има их мали милион на сваком терминалу. На неким аеродромима у Европи се, додатно, физички одваја простор за чекање (бординг ареа или како је већ где зову) испред баш тих твојих врата и имају неке додатне безвезне контроле пртљага пре него што ту можеш да седнеш и чекаш. У САД, у принципу, нема тога (види едит на претходни коментар) осим у ретким ситуацијама (једна је, на пример, баш ако путујеш за Израел). На Бен Гуриону, аеродрому из Милутинове приче, такође нема додатне контроле на сваком гејту посебно. Пртљаг се прегледа једном, пре пасошке, и пре свих продавница и свега осталог.
bolid1 bolid1 09:08 18.06.2013

Re: Ajd


pa na svim (normalnim) aerodromima to ne radi policija vec aerodrom. i imaju (u vecini) samo jednu kontrolu, i to pre pandura (if applicable...i.e. non-schengen).
uglavnom.


To je moj problem, Drzava prebacuje odgovornost civilu za nesto sto je njen posao i za sta ima obuceno ljudstvo (policiju)...
jkt2010 jkt2010 09:25 18.06.2013

Re: Ajd

А гејт је гејт, врата кроз која одеш ка свом авиону, има их мали милион на сваком терминалу.

Gejt je ta cekaonica koju spominjes i koju ima svaki sto kazes normalan aerodrom, a vrata su vrata jbga. Vidjao sam i to resenje kao na Ben Gurionu, gde jedan gejt opsluzuje vise letova, ali to uglavnom po manjim aerodromima...

Mislim, velicina (ozbiljnost) aerodroma je relativan pojam: Ben Gurion ima promet 13 miliona sto je kao ovaj ovde na Baliju (koji ima taj one gate fazon).

Ali zato Dzakarta Cengkareng ili Singapore Changi ili Hongkong Int'l ili Dubai (svaki sa po 60-tak miliona putnika godisnje) naravno da imaju odvojene gejtove za svaki let... da ne pricamo o Pekinskom (preko 80 miliona, a prave treci aerodrom za 120 miliona, koliko sada zajedno imaju LHR i JFK...)

Normalno da se pre ulaska na gejt putnici skeniraju. Nigde nisam video da se to ne radi, bez obzira da li je jedan gejt za sve ili po jedan gejt za svaki let.. ali nista ne tvrdim, mozda su Izraelci uveli neki svoj sistem. Nisam bio, ne znam...
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:37 18.06.2013

Re: Ajd

Gejt je ta cekaonica koju spominjes i koju ima svaki sto kazes normalan aerodrom

Да поновим, мада мислим да сам већ био јасан, нема сваки аеродром те одвојене чекаонице са додатном контролом. Неки имају, неки немају, у Европи је шаролико, у САД их у принципу нема, а ето, колико видим, тврдиш да их по Азији углавном има. Ја ти верујем, сасвим је могуће да је тако у Азији, али то још увек не значи да је свуда тако (или да тако треба да буде).

a vrata su vrata jbga

П.С. А гејт су врата, јбга.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:51 18.06.2013

Re: Ajd

Ja ipak taj gejt zovem izlazom. Mislim da je to više u duhu našeg jezika.
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:59 18.06.2013

Re: Ajd

Može i izlaz, naravno, ima smisla, ali svakako nije čekaonica.

(Avion, i kad stiže, stiže na gejt taj i taj, ali nije važno, izlaz, ulaz, vrata, sve je to to i ima smisla. Možda je prolaz čak i najbolje, jer uključuje i ulaz i izlaz.)
jkt2010 jkt2010 11:40 18.06.2013

Re: Ajd

А гејт су врата, јбга.

Slazem se, sto se tice engleskog. Ali je ocito tu nas nesporazum. Razumem da nema trkeljisanja putnika na samom izlazu sa gejta (u smislu cekaonice) na putu ka avionu (preko mosta) ili ka busu -- jer su vec istrkeljisani na ulazu u gejt (u smislu cekaonice).

нема сваки аеродром те одвојене чекаонице са додатном контролом. Неки имају, неки немају, у Европи је шаролико, у САД их у принципу нема, а ето, колико видим, тврдиш да их по Азији углавном има.


Tvrdim da ih po Aziji (kao i drugde) ima po vecim (ajde, velikim) aerodromima. Po malim kao sto kazes - saroliko i u Aziji i drugde (beogradski je mali-malecki pa ima odvojene gejtove).

Bilo kako bilo, da pustim ljude da nastave o matorim stevkama i bajatim sendvicima...
ecce-florian ecce-florian 13:04 18.06.2013

Re: Ajd

Strašno. Ovde autor, a i većina komentatora, tek što su prešli 50 i postali većinski vlasnici svojih života© by RASMC, oma počeli da proveravaju bezbednosne mere.Nije njima do njihovog života, već zamisliet da padom na naseljeno mesto ugroze živote nedužnih

Sa navedenih razloga, a u cilju otklanjanja straha od letenja blogera, predlažem apliciranje za prijem u


mikimedic mikimedic 14:28 18.06.2013

Re: Ajd

Pa duplo je jer neces bombu ni na aerodromu kao sto neces ni u avionu. Prva kontrolise ulazak na terminal, druga u avion. Gde god sam bio isti je standard.


a gde si to bio pa je takav standard? na kom evropskom aerodromu? na vecini nemas nikakvu kontrolu na ulazu u zgradu, vec samo posle checkina imas kontrolu na ulasku u boarding podrucje. na gejtovima dalje nemas nikakve kontrole.

u rusiji samo je na seremetjevu postojala kontrola i pri ulasku u zgradu, dok su je posle bombe na domodedovu i tamo uveli (sto je po meni malo idiotski potez jer tek sad ako neko hoce da baci bombu moze na ljude koji cekaju u redu da udju u zgradu...).
Goran Vučković Goran Vučković 14:40 18.06.2013

Re: Ajd

na gejtovima dalje nemas nikakve kontrole.

Imaš na Paris CDG bar, koliko se sećam. Dodavali su i na drugim mestima posle onih raznih terorističkih pretnji.
mikimedic mikimedic 15:06 18.06.2013

Re: Ajd

. На неким аеродромима у Европи се, додатно, физички одваја простор за чекање (бординг ареа или како је већ где зову) испред баш тих твојих врата и имају неке додатне безвезне контроле пртљага пре него што ту можеш да седнеш и чекаш. У САД, у принципу, нема тога (види едит на претходни коментар) осим у ретким ситуацијама (једна је, на пример, баш ако путујеш за Израел). На Бен Гуриону, аеродрому из Милутинове приче, такође нема додатне контроле на сваком гејту посебно. Пртљаг се прегледа једном, пре пасошке, и пре свих продавница и свега осталог.


i u evropi je, bas tako kako si rekao, samo na nekim aerodromima. meni se cini da je tako na shipholu, evo vucko misli i cdg. nisam siguran. na svajcarskim, nemackim, pa i madjarskim aerodromima nemas kontrolu na gejtu.
mikimedic mikimedic 15:07 18.06.2013

Re: Ajd


To je moj problem, Drzava prebacuje odgovornost civilu za nesto sto je njen posao i za sta ima obuceno ljudstvo (policiju)...


pa sad, onda imas problem sa vecinom drzava na svetu...


mikimedic mikimedic 15:08 18.06.2013

Re: Ajd


Gejt je ta cekaonica koju spominjes i koju ima svaki sto kazes normalan aerodrom, a vrata su vrata jbga. Vidjao sam i to resenje kao na Ben Gurionu, gde jedan gejt opsluzuje vise letova, ali to uglavnom po manjim aerodromima...



aaa?

pa svaki gejt opsluzuje vise letova. ali ne istovremeno, naravno...


mikimedic mikimedic 15:09 18.06.2013

Re: Ajd


Ali zato Dzakarta Cengkareng ili Singapore Changi ili Hongkong Int'l ili Dubai (svaki sa po 60-tak miliona putnika godisnje) naravno da imaju odvojene gejtove za svaki let... da ne pricamo o Pekinskom (preko 80 miliona, a prave treci aerodrom za 120 miliona, koliko sada zajedno imaju LHR i JFK...)


o cemu ti pricas? pa naravno da imaju odvojene gejtove za svaki let, kao i svaki drugi normalan aerodrom.

u dubaiu konkretno nemas kontrolu na gejtu.
mikimedic mikimedic 15:10 18.06.2013

Re: Ajd

, bez obzira da li je jedan gejt za sve ili po jedan gejt za svaki let..


jebote tebi je boarding area isto sto i gejt...


chitach chitach 17:16 18.06.2013

Re: Ajd


Meni redovno iz citave palete sireva koje nosim kada letim bilo gdje iz CH ( nosim samo cokoladu i sireve , oko 2 - 3 kg zaejdno i to kao rucni prtljag ) izbace samo Caprice des Dieux , računaju ga kao previse tečan i onda se vracaj i chekuj citav ruksak zbog 2 x 25o gr sira . Sto je najgore ovaj na kontroli vrlo dobro zna sta je to , ali ne i tacka. Zato sam upaljac redovno unosio ( prije dok sam bio pusac ). Cirkus svuda .
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:58 18.06.2013

Re: Ajd

alselone
podeblji neki lik?

Sto je najgore nije to, nego je se njegovo ponasanje (lik je malo glasan) nije svideo dasi pa mu je "spustio" tom glupom recenicom.
Za debele podrzavam - do mene je sada sedela zena koja se prelivala preko naslona. Naslon nije mogao da se spusti od njene noge i ruka mi je "lebdela" ceo put. Smorio sam se ko zmaj.


Da, čoveče, ja sam zbog takvih odustao od uzimanja sedišta pored prozora. Zamisli kad moraš da podižeš nekog takvog kita ako ti se ide u klonju. Srećom, ne putujem na istok USA, samo na zapad, pa debelih nema puno, ali za svaki slučaj, i tu uzimam isle seat. A preko okeana, obavezno.

Milutin Milošević Milutin Milošević 19:58 18.06.2013

Re: Ajd

ecce-florian


Mile high club?

Džavole jedan!
ecce-florian ecce-florian 21:14 18.06.2013

Re: Ajd

Pazi kad nije uopšte svejedno usluge vazduhoplova koje zemlje se koriste, budući da ako se primeni princip eksteritorijalnog prostiranja prava na vazduhoplov onda nailazimo na šarolikost od potpunog odsustva normi kojim bi se sankcionisalo pa do ekstenzivne primene postojećih u drugim pravnim sistemima.Više ovde Zato je od najvećeg značaja čija će kompanija biti JAT nakon prodaje.
bolid1 bolid1 09:44 19.06.2013

Re: Ajd


pa sad, onda imas problem sa vecinom drzava na svetu...


e, neka si mi rek'o, ako si mi rek'o...

Po meni je ta stvar prilicno tricky, no dobro, ocigledno sam jedini koji to misli...elem, ja platim porez, od tog poreza se finansira, izmedju ostalog, policija. Toj policiji su preneta neka ovlascenja kako ja ne bi morao da idem sa koltom na kuku i obracunavam se sa prvim koji naleti i uradi nesto pogresno...sad, ta policija je dobra za sve, osim, za konacno mnogo stvari...dobri su da idu maskirani u trojkama (a, trojke su Djuro, sta?! ) ali ne valjaju kad treba da bace oko na rentgen i vide sta imas kod sebe.

Panduri su ljudi od struke i zanata i pretresi i skeniranje ljudi im je u opisu posla...pre skoro 10 godina, neki G4S (ili neki drugi mamlaz) dovati da me trkekljise za Zippo na Stuttgart-skom aerodromu, dodje pandur...'bar dan, 'bar dan, sta je bilo...prazan Zippo, daj da vidim, stvarno prazan, prodji dete, samo nemoj sledeci put da ga nosis sa sobom...fala, dovidjenja...ovaj talenat bi ga uzeo, garant...
mikimedic mikimedic 16:45 19.06.2013

Re: Ajd

e, neka si mi rek'o, ako si mi rek'o...


pa pazi, konkretno u vezi ovog tvog komentara nisam imao nameru da ti kazem (mada cesto imam gust da kazem kome i kad treba reci...ali se to na tebe u ovom slucaju ne odnosi...).

nisam zeleo da izrazim stav da li je dobro ili ne da kontrola bude civilna/privatna. samo sam konstatovao da je to slucaj u vecini (normalnih) drzava na svetu.
bolid1 bolid1 16:56 19.06.2013

Re: Ajd


samo sam konstatovao da je to slucaj u vecini (normalnih) drzava na svetu.


Svestan sam ja toga, od prvog vagona, necu ga ja promeniti ni u ludilu...

Meni to samo smrdi na elegantno skidanje odgovornosti...ja prosvercujem nesto i sa tim necim, nekom, uradim nesto...ko je kriv, pa privatna firma...eto, oni su zeznuli, tuzite se sa njima. Mozda gresim debelo, nem' pojma...
AlexDunja AlexDunja 21:12 17.06.2013

?!

zašto da ih tuži?
zar ne vraćaju pare automatski ako nisu poleteli?
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:18 17.06.2013

Re: ?!

To je verovatno pomislio i on kad je potražio predstavnika, ali...

Opet, ispriča danas kolega dogadjaj od pre nekog vremena. Kupio kartu za Podgoricu, imao sastanak u Nikšiću, dogovorio rentiranje auta i povratak isto veče. Avion nikako da poleti, ništa se ne dešava, sede u avionu preko sat vremena i onda ih vrate i saopšte da je let otkazan. Da su ih odmah obavestili da let neće krenuti, mogli bi da traže da ih prebace na let Montenegro erlajnsa koji je leteo pola sata kasnije. Ovako su sačekali da ne moraju da ih prebacuju i tako gube zaradu. Njemu ništa nije značilo što su mu ponudili večernji ili sutrašnji let.
AlexDunja AlexDunja 21:33 17.06.2013

Re: ?!

. Njemu ništa nije značilo što su mu ponudili večernji ili sutrašnji let.

pa valjda treba da mu ponude da bira:
sledeći let, ili pare nazad, ako mu ne odgovara sledeći let.
tako bi bilo pristojno.
ne možeš da naplatiš uslugu koju nisi pružio. pobogu.
zilikaka zilikaka 21:37 17.06.2013

Re: ?!

pa valjda treba da mu ponude da bira:
sledeći let, ili pare nazad, ako mu ne odgovara sledeći let.
tako bi bilo pristojno.
ne možeš da naplatiš uslugu koju nisi pružio. pobogu.


Šta ima da bira?
Bio mu je na raspolaganju drugi termin. Sad, dan, nedelja tamo-vamo, pa ne mogu oni svima ugađati.
marko-pg marko-pg 22:24 17.06.2013

Re: ?!

Milutin Milošević
To je verovatno pomislio i on kad je potražio predstavnika, ali...Opet, ispriča danas kolega dogadjaj od pre nekog vremena. Kupio kartu za Podgoricu, imao sastanak u Nikšiću, dogovorio rentiranje auta i povratak isto veče. Avion nikako da poleti, ništa se ne dešava, sede u avionu preko sat vremena i onda ih vrate i saopšte da je let otkazan. Da su ih odmah obavestili da let neće krenuti, mogli bi da traže da ih prebace na let Montenegro erlajnsa koji je leteo pola sata kasnije. Ovako su sačekali da ne moraju da ih prebacuju i tako gube zaradu. Njemu ništa nije značilo što su mu ponudili večernji ili sutrašnji let.


To je JAT radio sistematski i masovno na linijama za i iz Tivta i Podgorice. Dakle, prodaju karte za let za koji unaprijed znaju da ga neće biti. Zatim vrte putnike po čitav dan, provode ih kroz kontrolu, pa vraćaju, da ovi ne bi tražili da ih prebace na letove Montenegro Airlinesa. Kada konačno posle nekoliko sati dođemo do nekih predstavnika JAT-a, oni uglas tvrde da ni avioni Montenegro nisu poletjeli i da sigurno niko ne leti jer je negdje oluja, magla ili slično. Posle cjelodnevne ili dvodnevne agonije dođe neki veliki avion i sve putnike od prethodnih dan-dva potrpaju u njega i konačno ih prebace. Sam sam ovo iskusio i, naravno, prezirem JAT. Iskreno, meni nije jasno kako je moguće da bilo gdje u svijetu postoji avio-kompanija koja se ovim bavi decenijama, sistematski i žrtve su im desetine hiljada ljudi. I u tome imaju lanac hijerarhije i svi zaposleni imaju jasna uputstva kako da se ponašaju i kako da varaju putnike.
Jednom (prije desetak godina) na BG aerodromu sam upoznao neke Egipćane koji su išli za Nikšić i bili tu zarobljeni od strane JAT-a.
alselone alselone 21:31 17.06.2013

JAT

Da li Vama JAT uliva poverenje i sigurnost?
Nevezano za sve ostale probleme...
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:40 17.06.2013

Re: JAT

Pošteno: ne.
alselone alselone 21:44 17.06.2013

Re: JAT

Pa to. Ja nema sanse da udjem u JAT vise.
Bili Piton Bili Piton 21:44 17.06.2013

Re: JAT

alselone
Da li Vama JAT uliva poverenje i sigurnost?
Nevezano za sve ostale probleme...


Ćinjenica je da imaju jedan od najboljih safety recordsa u evropi. poslednji loss of life valjda kad je ona karavela opalila u Maganik, bili smo deca još.

Having said that, čak i pri tome što znam da se iz jat tehnike stvarno neljudski grče da te krševe drže ispravnima i održavaju ih najbolje što mogu - ne, nemam poverenja.

A i da imam poverenja, ne trpim bahatost kad nešto plaćam.
bolid1 bolid1 21:47 17.06.2013

Re: JAT

No way, hombre...JAT fala lepo, ne bi ja, ako apsulutno ne moram...simpa je sve to meni, cak i malo romanticno dok na letu za Rim ne nadjem skorenjenu zvaku ispod naslona za ruke...e, pa da ga hebem, za 200eur je mnogo...
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:52 17.06.2013

Re: JAT

alselone
Da li Vama JAT uliva poverenje i sigurnost?
Nevezano za sve ostale probleme...




EDIT: Nisam nikad imao problema sa JAT-om, a i ta bahatost koja se pominje mi uglavnom ne smeta, valjda jer idem kući, a i to radim jednom godišnje.

zilikaka zilikaka 21:59 17.06.2013

Re: JAT

Da li Vama JAT uliva poverenje i sigurnost?
Nevezano za sve ostale probleme...


Da ti pravo kažem, koliko god da su bahati, vadi ih debelo iskustvo.

Svakako nisu na brzinu skupiš društvo.

EDIT: Nego, da li je neko pomislio da u takvoj atmosferi, oni i dalje smeju da otkazuju letove ako smatraju da nešto nije kako treba.

Msm, kod mnogih drugih je takav pritisak, da im tako nešto ne pada na pamet, a tehnika ne funkcioniše po naređenju

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:09 18.06.2013

Re: JAT

Ćinjenica je da imaju jedan od najboljih safety recordsa u evropi.

pa da, ali koliko lete u odnosu na druge kompanije?

poslednji put letela do berlina kada se stjuardesa drala non-stop da treba da se daju "muslimanski" sendviči, a ne obično. u prevodu, oni sa pilećom salamom a ne šunkom od svinje. d-n-o.
jat, fala ne.
jkt2010 jkt2010 05:40 18.06.2013

Re: JAT

čak i pri tome što znam da se iz jat tehnike stvarno neljudski grče da te krševe drže ispravnima i održavaju ih najbolje što mogu - ne, nemam poverenja.

Prvo, nisu krsevi jer krsevi ne lete. Drugo, ni ganc novi avion ti nije nikakva garancija ni za sta . Ovaj avion (link) je bio star 3 meseca kad je zavrsio karijeru...

Tako daaaa... da li bih leteo Jatom? Leteo, letim i letecu. Normalno, kad mi odgovara veza, cena i tsl. Pa letim i sa ovim Lion Air-om, bez straha, sto bih se bojao Jata...?
predatortz predatortz 09:01 18.06.2013

Re: JAT

Da li Vama JAT uliva poverenje i sigurnost?
Nevezano za sve ostale probleme...


Nikad nisam imao ni jedan problem. Kabinsko osoblje je prilično ljubazno. Doduše, ni ne očekujem da se neko prostire pred mojom malenkošću.

Mislim da je osoblje Montenegra daleko neljubaznije i nadmenije od Jatovog.
barese barese 13:33 18.06.2013

Re: JAT

Da li Vama JAT uliva poverenje i sigurnost?
Nevezano za sve ostale probleme...


Da, alternativa mi je gora, i jos je neizbezna od Rima do Barija.

Jel' smem opet da kukam na Alitaliju?

Svojevremeno je trebalo da je kupi Air France, ali Berluskoni je resio da nacionalna treba da ostane u patriotskim rukama, pa su je kupili Beneton i slicno modno drustvance koje se nikada avio-transportom nije bavilo. Sve sto su mogli da upropaste, upropastili su, pa ce sad opet da je prodaju istom tom Air France-u samo za mnogo manju cifru
blogovatelj blogovatelj 14:14 18.06.2013

Re: JAT

Jel' smem opet da kukam na Alitaliju?


Kod njih sam jeo nešto što nije imalo izgled, ali je imalo ukus stiropora.
Izusetak je bio Nestle sladoled. Savršen.
bolid1 bolid1 14:23 18.06.2013

Re: JAT

Jel' smem opet da kukam na Alitaliju?


Mogu ja?

Rim - Beograd, hrane se ne secam, al' se secam LCD ekrana u naslonima koji biju direktno u facu, greju i ne mogu da se ugase.

Jel' ne moze? Dobro, peskirce iz ranca i preko ekrana, a onda sta bude pre, toplotna zastita ili kraj leta...
nim_opet nim_opet 22:01 17.06.2013

Dakle, sta Etihad kupuje

Dakle, u velikom broju slucajeva kupovine zastarelih avio-kompanija, ne kupuje se kompanija kao takva, tj. ljudi ili zgrade ili avioni (koje vecina iovako ne poseduje). Ono sto se kupuje je ili pristup trzistu (sto nije slucaj sa Srbijom), adekvatna baza (jer se recimo uklapa u globalnu semu baza/lokacija koja optimizuje kapacitete), ili se kupuju landing slots na aerodromima - tj. prava koja ima JAT da slece recimo na Heathrow ili neke druge aerodrome na kojima je sada nemoguce kupiti slot dok ugovori za postojece ne isteknu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:04 17.06.2013

Re: Dakle, sta Etihad kupuje

Dakle, u velikom broju slucajeva kupovine zastarelih avio-kompanija, ne kupuje se kompanija kao takva, tj. ljudi ili zgrade ili avioni (koje vecina iovako ne poseduje). Ono sto se kupuje je ili pristup trzistu (sto nije slucaj sa Srbijom), adekvatna baza (jer se recimo uklapa u globalnu semu baza/lokacija koja optimizuje kapacitete), ili se kupuju landing slots na aerodromima - tj. prava koja ima JAT da slece recimo na Heathrow ili neke druge aerodrome na kojima je sada nemoguce kupiti slot dok ugovori za postojece ne isteknu.

I onog dasu lajavog odozgo će da kupe, završiće vaspitno u nekom haremu...
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:25 17.06.2013

Re: Dakle, sta Etihad kupuje

Ono sto se kupuje je ili pristup trzistu (sto nije slucaj sa Srbijom), adekvatna baza (jer se recimo uklapa u globalnu semu baza/lokacija koja optimizuje kapacitete), ili se kupuju landing slots na aerodromima - tj. prava koja ima JAT da slece recimo na Heathrow ili neke druge aerodrome na kojima je sada nemoguce kupiti slot dok ugovori za postojece ne isteknu.

Mislim da su u pitanju slotovi za letenje.

JAT je pre nekoliko godina imao odličnu regionalnu politiku (ne znam kako je sada, možda i dalje). Svako jutro imali su rane letove iz Skopja, Tirane, Podgorice, Sarajeva i Banja Luke do Beograda, odakle su ljudi vrlo brzo nastavljali letove ka Zapadnoj Evropi. Tako sam leteo iz Tirane jedno jutro; avion bio prilično popunjen. Jedino ja sam izašao u Beogradu - svi nastavili dalje. Ono što je JAT tada (a i sada izgleda) vadilo je dobra cena u odnosu na ostale.
angie01 angie01 23:03 17.06.2013

Re:


Poslije svakog leta piloti avio-prijevoznika JAT ostave biljesku mehanicarima sa opisom problema, a pred slijedeci let mehanicari ostave odgovor sto su uradili. Inace, JAT je jedina svjetska avio-kompanija kojoj nikada nije pao avion.

Zahtjev: Lijeva guma skoro treba biti zamjenjena.
Izvjestaj: Lijeva guma skoro zamjenjena.

Zahtjev: Nesto se otkvacilo u kabini.
Izvjestaj: Nesto smo zakvacili u kabini.

Zahtjev: Autopilot sam gubi visinu za po 200 stopa u minuti.
Izvjestaj: Nismo uspjeli ponoviti problem na zemlji.

Zahtjev: Tragovi curenja na lijevom stajnom trapu.
Izvjestaj: Tragovi obrisani.

Zahtjev: Zvuk iz DME instrumenta glasan da ne povjerujes.
Izvjestaj: Zvuk iz DME podesen na nivo u koji mozes povjerovati!

Zahtjev: IFF instrument neoperativan.
Izvjestaj: IFF instrument je uvijek neoperativan kad je iskljucen.

Zahtjev: Sumnjamo na pukotinu u staklu vjetrobrana.
Izvjestaj: Sumnjamo da ste u pravu.

Zahtjev: Nema motora broj 3
Izvjestaj: Vizualnim pregledom letjelice pronaden motor na lijevom krilu.

Zahtjev: Avion smijesno reagira na komande.
Izvjestaj: Avion upozoren da se uozbilji.

Zahtjev: Cudan zvuk iz instrument ploce, kao da neki patuljak udara cekicem.
Izvjestaj : Patuljku oduzet cekic.
bolid1 bolid1 23:10 17.06.2013

Re:


Zahtjev: Autopilot sam gubi visinu za po 200 stopa u minuti.
Izvjestaj: Nismo uspjeli ponoviti problem na zemlji.

Zahtjev: Cudan zvuk iz instrument ploce, kao da neki patuljak udara cekicem.
Izvjestaj : Patuljku oduzet cekic.


niccolo niccolo 23:19 17.06.2013

Re: Dakle, sta Etihad kupuje

Ma kakav Etihad i kakvi slotovi. Prvo, koji će qrac Etihadu Jat, nema nikakvog razloga da ga kupe. Drugo, ti čuveni slotovi su još jedna od blabla naših priča. Jedini aerodrom gde slot zaista vredi je LHR jer nema mesta za nove, na ostalima (pa čak i na CDG, FRA ili AMS) mogu da se dobiju, samo je pitanje jačine aviokompanije. Na ovim okolnim aerodromima, kao i na BEG, gde u proseku sleće 1 avion na pola sata, nije ni izvršena podela na slotove, iz prostog razloga što nema smisla raditi tako nešto, ionako uvek postoji slobodno vreme da aviokompanija koja hoće da sleti sleti kad im odgovara. Pri tome, Etihad tri puta dnevno sleće na LHR, u 7inešto, 13.20 i 18inešto, a JAT sleće u 12.40 što je samo 40 minuta razlike...

Jedini eventualni interes Etihada može da bude to što oni nemaju pravo da koriste prednosti Sporazuma o zajedničkom evropskom vazduhopovnom prostoru (to je onaj sporazum po osnovu koga recimo WizzAir leti od Beograda do Niša), ali da bi mogli to da koriste moraju da prepuste zlatnu akciju ili tako nešto slično Republici Srbiji - nešto slično su pokušali Turci sa bosanskom avio kompanijom (kako god se to čudo zvalo), pa se nisu lepo proveli (što je jedan od razloga zašto pre dve godine naši nisu uspeli da ih namole da ozbiljnije uđu u razgovore o Jatu).

Tako da sve u svemu ne treba očekivati neka posebna čuda od toga, Etihad eventualno možda uđe u tu priču jer imaš višak kinte od tih njihovih šeika, koju ne zna na šta će da potroši nego na neke gluposti...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:22 17.06.2013

Re:

JAT je jedina svjetska avio-kompanija kojoj nikada nije pao avion.


1955. je pao Jatov konver pored Beča.

1972. je pao Jatov DC9 iznad Srpske Kamenice u Čehoslovačkoj, stjuardesa Vesna Vulović ušla u Ginisovu knjigu rekorda kao jedina osoba koja je preživela pad sa 10.160 metara bez padobrana.

1973. udario u Maganik Jatov avion...



alselone alselone 23:29 17.06.2013

Re: Dakle, sta Etihad kupuje

bosanskom avio kompanijom (kako god se to čudo zvalo

au sine, jat je upravo pao na drugo mesto aviokompanija u cije avione nikad necu uci.
ivana23 ivana23 23:30 17.06.2013

Re:

1972. je pao Jatov DC9 iznad Srpske Kamenice u Čehoslovačkoj, stjuardesa Vesna Vulović ušla u Ginisovu knjigu rekorda kao jedina osoba koja je preživela pad sa 10.160 metara bez padobrana.


Taj je oboren raketom (PVO) sa zemlje...

LINK
angie01 angie01 23:34 17.06.2013

Re:

1955. je pao Jatov konver pored Beča.


Jelice, ovo je vitzc!
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:41 17.06.2013

Re:


Jelice, ovo je vitzc!


10. oktobra 1955. godine. Na letu Beograd-Beč novog „Jatovog" „konvera", u blizini Beča, zbog veoma loših vremenskih uslova i posade koja je slabo poznavala nove instrumente u avionu, došlo je do udesa i do pada aviona u šume Kalenberga, u blizini bečkog aerodroma „Vien-Švehat". Nesuglasice između kapetana Aduma i kopilota Kostića, kao i veoma loši vremenski uslovi pri sletanju, doveli su do toga da je svojom pogrešnom odlukom kapetan Romeo Adum udario u brdo Kalemberg koje se nalazilo baš u pravcu sletanja.


http://www.pressonline.rs/zabava/life-style/21898/sve-jatove-nesrece.html
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:44 17.06.2013

Re:

U pravu si, Ivana.
angie01 angie01 23:46 17.06.2013

Re:

Jelice, ovo je vitzc!



....onaj moj komentar je vitzc, onaj prvi, gde pise da je Jat jedina kompanija koja nije imala udes, da bi nastavak imao smisla.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:03 18.06.2013

Re:

....onaj moj komentar je vitzc, onaj prvi, gde pise da je Jat jedina kompanija koja nije imala udes, da bi nastavak imao smisla.

Uuups...izvini...nisam razumela...idem da spavam...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana