Literatura| Roditeljstvo

Onaj lik

Boris Drenca RSS / 31.12.2021. u 18:42

Računovođe/knjigovođe, prodavci, novinari, neki majstori, polako završavaju posao za ovu godinu*. Majke i očevi pokušavaju u tajnosti da uviju poklone koje će deca posle ponoći (ili posle buđenja) naći pod jelkom. Prase se peče, sarma je zamotana i skuvana, krastavčići za salatu će biti seckani kasnije. Nova godina je tu. Kalendar je surov.

244201948_10226028555358338_484307970953068961_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_eui2=AeEpZg3kl0qIS31ZqzY4kHrylGC4DHnwY8qUYLgMefBjyuR4C_xSZzi4onFTrYdxsnE&_nc_ohc=7940RlFiDMcAX_A1hJE&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=00_AT8S0cSdBM1LotL1Niw47gmgqhKjvbwzvo5xO1vX_9Hf0Q&oe=61D4BCEE

Ko je imao strpljenja da pročita ovo pisanije neka ga tretira kao priču onog lika na žurci koga baš i ne poznaje ali je osokoljen vinom seo pored Vas i 'štrikao“ do ponoći.

Sa optimizmom zagrlićemo jedni druge, poljubiti, rukovati se, pevati, poželećemo sve najbolje. Većini iskreno.

Potpuno lično: 2021. (u ovom slučaju stara, odlazeća) nekako mi je najznačajnija po dve stvari. Prva, neki su krenuli u srednju školu (Škola je OK i sve to izgleda veoma dobro), druga čitanje. Bilo je i pisanja ali to je tema za neke druge krajeve nekih drugih godina.

Pročitao sam više od nekoliko knjiga, nekoliko i preporučujem:

Knjiga koja je toliko dobro napisana da mi je bilo žao što se završila je „Vuci svoje ralo po kostima mrtvih“ Olge Tokarčuk. Bilo je nekih priča o 'ekološkom trileru'  što ne bih znao da li je dobar opis. Ne pišem o knjigama pa ne baratam tim rečima i izrazima. Knjiga je tako dobro napisana da čitalac dokuči, negde posle trećine, kakav bi, jedino, mogao biti rasplet ali ga kraj ipak iznenadi. Svaka preporuka.

Prvi roman Harukija Murakamija koji sam čitao  (nekako se do sada nisam sretao sa njim) je „Igraj, igraj, igraj“.  Čuo sam da je Murakami napisao i bolje knjige ali ova mi je baš prijala i možda nije objavljena 2021. ali mi je u toj godini jedna od najdražih. Sličnost sa Tokarčukovom je u tome da čitalac shvata kako će se knjiga završiti ali ga baš takav kraj, rasplet iznenadi.

Pesme  na papiru su nekada davno bile moj prvi susret sa Autorom (kasetu sa otpevanim stihovima sam dobio kasnije ali to je neka druga priča). „Plamen“  Leonarda Koena nije testament, to je rad uma starijeg i iskusnijeg čoveka. Opisi sveta oko nas, prepoznavanje, zamišljanje kako bi stihovi zvučali da su  pevani. Prevod odličan. Skoro da nema stiha koji nisam „čitao“ njegovim glasom.

Ko je čitao Tolkinovog Hobita verovatno nije zapamtio ime jednog od prevodilaca (pomenuo ga je na radiju prevodilac „Gospodara...“ Zoran Stanojević) ali siguno pamti „Nisu svi koji lutaju izgubljeni“ (beše li Bilbo?). E taj, neprimećeni, prevodilac bio je i pesnik i pisac Milan Milišić. Knjiga njegovih putopisa „Otoci“ jedna je od nekoliko koje su me posebno dojmile. Verujem da tih otoka, bar u takvom bajkovitom obliku, nema ali njihove romatike i duha da. U vreme dok sam je čitao pomenuo sam neke od otoka kumi koja živi u Dalmaciji. „Baš sam se odatle vratila i vino i sve jeste takvo. Neverovatno.“ Objavljena je u Beogradu povodom 30 godina od smrti autora. Čovek je, kažu prva, civilna žrtva napada na Dubrovnik one proklete 1991.

Želim Vam da produktivno sanjarite, korake u šetnji ne brojite, grane kao svod hrama da imate, udobno dočekujete jutra, negujete svoje zablude i volite i druge i sebe.

Znam da će se u 2022. neke stvari dogoditi, da bi se neke stvari mogle dogoditi a da će nas neke iznenaditi ako se dogode, želeli ih ili ne. Vidimo se za godinu dana. Sa nekim istim i nekim drugačijim željama. Svakako sa dobrom voljom i pozitivnim mislima.

*Postoje ljudi kojima smeta navođenje ljudskih zanimanja u muškom rodu. Nemojte čitati i nervirati se. Do mene je nije do vas.

** Na fotografiji je lični cilj za 2022.



Komentari (235)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rodni rodni 19:19 31.12.2021

M'da!

Čovek je, kažu prva, civilna žrtva napada na Dubrovnik one proklete 1991.

Koji čovek?
Boris Drenca Boris Drenca 19:23 31.12.2021

Re: M'da!

E taj, neprimećeni, prevodilac bio je i pesnik i pisac Milan Milišić.

On. Granata pogodila terasu na kojoj je bio. U gradu Dubrovniku. Granata sa položaja JNA
Черевићан Черевићан 21:26 31.12.2021

сном

ili,znam da će se u 2022. neke stvari dogoditi

да ли с'неким циљем
ил' посве ...без циља,
Нова ...промакнут' ће
желим ....без насиља
Milan Novković Milan Novković 21:57 31.12.2021

Na temu ...

... liči cilj ...

... ličnog cilja ...

... ja o šumskim projektima maštam kao organic projektima, gde "mazneš" što više od neposredne okoline, umesto iz prodavnica.

Uključujući i već palo drveće (ili korišćenu građu), a pajose sa čekićima i dletima, sve Mikelanđelo do Mikelanđela, dovučeš da ti prvo urade kamin od lokalnih kamenčuga, dok im ti igraš, pevaš i roštiljaš.

Plus si sam svoj arhitekta, dekorter, ... građevinac (statičar pogotovo

Kad imaš kamin i dimnjak onda je "lako" - pajtosi već uigrani, samo menadžuješ i hraiš ih

Milan Novković Milan Novković 22:09 31.12.2021

Re: Na temu ...

...pajtosi već uigrani...

Kreativna društvena, aikido, ... svakom-danaom-u-svakom-pogledu napredovanje ideja:

- N pajtosica i M pajtosa jedni drugima rade na vikendicama, pa je tako cena rada lažno-nulta (moraš da ih hraniš, ... i želiš).

- Osoba čija se vikendica radi, ili osnovo prebivalište, samo radi kreativne poslove, pa orgaizacione, i kuvarske - buddies fizikališu.

- A još je bolje ako u bandidos ima assorted specijalaca.

Nebitno je kojim se redom radi, ja bih presrećan poslušno izvršavao tuđa naređenje pre nego što ja preuzmem komandnu palicu
gvozden1 gvozden1 22:09 31.12.2021

Re: Na temu ...

statičar pogotovo

To je lako.
Samo preteraš u svemu, u masivnosti, u broju (stubova, greda, kosnika...) i ne boj se:)

Lepo i stabilno.
Kao na ovoj slici.
tess1 tess1 22:28 31.12.2021

Re: Na temu ...

... ličnog cilja ...

Ko pravi ovakvu kuću? Ti ili dva pajtosa il treća tj četvrta osoba?

Grede su dobre kao kad u kaubojcu glavni lik vidi nešto, zvečarku ili metak u ramenu, svom ramenu, pa kaže "prokletstvo".
gvozden1 gvozden1 10:12 01.01.2022

Re: Na temu ...

Uglavnom, moba, odnosno rad prijatelja samo jedan dan.
Od toga nema posla.
Sve ostalo sa majstorima i plaćenim fizikalcima.
Prijatelji su dobri da pijuckaju, klopaju i slično.

Izgleda da da.
Na početku ozbiljnijeg bavljenja voćem pomislim da je jeftinija varijanta to sa komšijama, prijateljima, mobama, ja tebi ti meni, dok nisam došao u problem da ne stižem.

Kad sam jednom platio radnike nikad više mi nije palo na pamet da radim ikako drugačije.
tess1 tess1 22:35 31.12.2021

Hm

Želim Vam da produktivno sanjarite, korake u šetnji ne brojite, grane kao svod hrama da imate, udobno dočekujete jutra, negujete svoje zablude i volite i druge i sebe.

Lijepo, nema šta. Dobro, može sanjarenje biti i onako, bezveze. :)
angie01 angie01 22:47 31.12.2021

,

tebi Borise i svima ostalima zelima da resite sve sto vas muci,...ja cu u 22. da zadrzim zablude.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:34 31.12.2021

Re: ,

Jebem ti ovu 2021, zamalo da mi izgori kuća u njoj, i to ne mojom zaslugom.

Zato svima nama želim srećniju 2022.
bene_geserit bene_geserit 00:22 01.01.2022

Re: ,

Jebem ti ovu 2021, zamalo da mi izgori kuća u njoj, i to ne mojom zaslugom

Baš sam se pitao koliko su ovi požari blizu tebe.
Wildfires Scorch Colorado Burning Hundreds of Homes as Tens of Thousands Evacuated
gvozden1 gvozden1 00:22 01.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic
Jebem ti ovu 2021, zamalo da mi izgori kuća u njoj, i to ne mojom zaslugom.

Zato svima nama želim srećniju 2022.

Šta si radio bre jebote?

Edit

Ne pročitam ono ne, i shvatim da je tvojom krivicom.

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:41 01.01.2022

Re: ,

bene_geserit
Jebem ti ovu 2021, zamalo da mi izgori kuća u njoj, i to ne mojom zaslugom

Baš sam se pitao koliko su ovi požari blizu tebe.
Wildfires Scorch Colorado Burning Hundreds of Homes as Tens of Thousands Evacuated


Toliko blizu da sam se sa kućom sinoć pozdravio, tešio ženu u izbeglištvu, (da ne čuju deca) da je važno da smo živi i zdravi, i da ćemo napraviti novu (ne decu, nego kuću...).

Najbliže izgorele kuće su tu na petsto metara od moje, tu ima neko jezero između, ali je vatra preskočila put prvo dole kod ovih nesrećnika kojima je sve izgorelo, a kod nas stala, imali smo sreće da je vetar promenio pravac.

Sve se desili toliko brzo, ja sam bio na poslu, žena kod kuće, došli vatrogasci na vrata i rekli joj da se odmah evakuiše, za pakovanje nema vremena nego samo decu u kola, mačke u gepek i pravo u YMCA (rekli joj da ne brine, primaju mačke). A ja taman zvao ove neke prijatelje Ruse kojima su 15 minuta ranije u ovom susdenom predgrađu naredili evakuaciju, da se smeste kod nas, jer sam mislio da nema šanse da to dođe ovde.

link








tess1 tess1 08:32 01.01.2022

Re: ,

Baš sam se pitao koliko su ovi požari blizu tebe.

I ja se sjetila Pajića al reko nije to blizu.
milisav68 milisav68 11:38 01.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic

link

Au brate.

Kako bre zimi ovoliki požar?
nikvet pn nikvet pn 11:53 01.01.2022

Re: ,

milisav68
Kako bre zimi ovoliki požar?



Красне куће али од другог прасета. Калоријска бомба, плус гас.

Језиво.
solo solo 11:57 01.01.2022

Re: ,

Au brate.

Kako bre zimi ovoliki požar?



Srbija nema vremena da se bavi amerikanskim požarima.

Imamo mi naše.
predatortz predatortz 12:27 01.01.2022

Re: ,

Toliko blizu da sam se sa kućom sinoć pozdravio, tešio ženu u izbeglištvu, (da ne čuju deca) da je važno da smo živi i zdravi, i da ćemo napraviti novu


Požar je čudo!
Meni se pre petnaestak, možda ima i više, godina zapalio frižider u kući. Na sreću bio sam tu kad se desilo. Prvo je iskočio osigurač, ja odem da pogledam i osetim smrad. Sve knjiški odradim, isključim struju, lokalizujem skupile se komšije, brzo ugasimo. Pošto je kuća bila još u izgradnji, u toj prostoriji je bilo 40 m2 parketa, lepak, boje... Da je to planulo, a ja koji minut pre legao, jer sam se spremao da legnem kada se to desilo, kupili bi me špartlom da me sahrane.
Epilog tog manjeg požara, zahvaljujući baš brzoj reakciji, je da sam u sobi u kojoj je gorelo morao obiti malter i malterisati, gletovati i krečiti nanovo.
Zidovi su bili toliko crni da nije postojao drugi način da se to reši.

Drago mi je da te je to zlo obišlo i da ste ti i tvoji pre svega dobro, pa onda i da ste prošli bez štete.

A politika?
Pa, ćeraćemo se još!

Svima želim zdravlja, sloge i sreće u Novoj!

Živeli!
angie01 angie01 13:35 01.01.2022

Re: ,

hebote pajke, kako zastrasujuce izgleda,...hvalabogu da ste dobro.
maksa83 maksa83 15:13 01.01.2022

Re: ,

a kod nas stala, imali smo sreće da je vetar promenio pravac.

Nije to stvar sreće nego si a) vakcinisan i b) vatra je zahvaljujući tome što imaš onu pica peć prepoznala Gospodara Vatre i ponizno te zaobišla.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:20 01.01.2022

Re: ,

maksa83
a kod nas stala, imali smo sreće da je vetar promenio pravac.

Nije to stvar sreće nego si a) vakcinisan i b) vatra je zahvaljujući tome što imaš onu pica peć prepoznala Gospodara Vatre i ponizno te zaobišla.



E, a to mi je bilo posebno žao kad smo iz kuće pobegli, što mi nisu dali da ponesem pica peć, i onaj astal što sam za nju taman završio, sa sobom u izbeglištvo. Mislim, pice, i uopšte leba, će morati da se peče, pogotovu u takvoj situaciji. No, pretekosmo.




srdjan.pajic srdjan.pajic 17:40 01.01.2022

Re: ,

nikvet pn
milisav68
Kako bre zimi ovoliki požar?



Красне куће али од другог прасета. Калоријска бомба, плус гас.

Језиво.


160km/h vetrovi, zapravo. Duvao vuk, iz sve snage, jebo nam je kevu. Gas nije igrao ulogu, to su sve pogasili odma, evo mi se grejemo na drva, i struju, sad kažu da će im trebati bar nekoliko dana da prođu kroz naselje da bi odvrnuli svima ventile i upalili pilote (to je onaj plamičak u peći koji stalno gori, i kojim se pali gasna peć u kući, kod novijih toga nema). Komšije dolaze da mi žickaju drva...

Juče sam se promuvao po ovom najbližem zgarištu, i vrlo interesantno (mislim, onom kome kuća nije izgorela, onima kojima jeste, nije to nimalo interesantno), čitavi blokovi kuća su izgoreli do temelja, a onda u sredini bloka stoji kuća netaknuta, izgorela čak i ograda oko nje, a kući ništa. Na oko nimalo različita od susednih, u smislu materijala od kojih je napravljena. Pa je tako u tom celom jednom bloku od možda pedesetak kuća preživela samo jedna koju smo pokušali da kupimo pre 7 godina, ali smo raskinuli ugovor zbog nesuglasica sa prodavcem. I onda je kupio ćale od klinke iz razreda moje starije ćere, mislim da sam ga i pomenuo ovde na blogu jednom, bivši ajtijevac, koji je krenuo da pravi violine, u toj kući su živeli i tu mu je bila radionica (link). Mislim, ono, sad izađe iz kuće ujutro da kupi kafu i novine, a oko njega na sve četiri strane dokle god pogled seže sve izgorelo do temelja.







srdjan.pajic srdjan.pajic 17:44 01.01.2022

Re: ,

Požar je čudo!



Ja nisam nikad imao iskustva sa požarom, pogotovu ovako kataklizmičkih razmera, tako da mi je ovo sve dosta zastrašujuće. Naročito brzina kojom se sve odvija. Srećom smo uspeli da zbrišemo na vreme pa nisam morao da se sekiram oko života.

Hvala na lepim željama, i tebi i svim tvojima sve najbolje u Novoj Godini. A sa politikom možemo malo i da oladimo, za promenu. Sem ako nije u pitanju Vučić, a tu smo na istoj strani.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:16 01.01.2022

Re: ,

milisav68
srdjan.pajic

link

Au brate.

Kako bre zimi ovoliki požar?


Saću ti objasnim, onako libtardski.

Prvo, ovde vlada neka nenormalna suša. Poslednji sneg nam je pao pre skoro godinu dana (evo ga juče ponovo, ali malo kasno, bukvalno za jedan dan). Kiše skoro nimalo. A od nas pa na zapad do obronaka planina je prerija, nema drveća skoro uopšte. Samo farme i pašnjaci, ili prosto prazan prostor. Znači vrlo osušena trava. E, sad, u planinama ima taj neki fenomen koji se dešava povremeno kad naglo zahladni (kad je gore na 4000 metara krenula snežna oluja) i onda taj hladan vazduh se sjuri niz obronke i proizvodi ovaj vetar koji je odigrao ključnu ulogu. I na kraju, mada se oko ovog za sada ne slažu, šta je izazvalo požar. Prvo su rekli da je vetar sobalio neki od dalekovoda i da je to kresnulo travu ko student što je zapalio žito onomad. Međutim, sad Elektrodistribucija kaže da su im svi dalekovodi i bandere na broju (struju nismo izgubili, jer renewables rade punom snagom, a i ovde znaju kako se održavajuj termoelektrane ). Onda se čulo da je zapravo pao neki 5G toranj (da, da, ja sam govorio da se od 5G mora čuvati) i da je to nekako zavarničilo, što nije nemoguće jer te predajnike treba napajati, tu ima i visokog napona, i transformatora, i svačega). I kad se upalila trava, na vetru od 100 milja na sat, to nije mogao niko da zaustavi. Nije to toliko bilo blizu ivice naselja, ima tu sigurno 5-6 km te kao prerije do mesta gde je krenulo. Zbog vetra nisu mogli da dignu avione da gase iz vazduha. I to se onda brzo raširilo u više pravaca nego što imamo vatrogasaca.

Pa su se oni povlačili do ivice naselja i probali da odbrane te prve kuće. Ali to nisu uspeli, vatra ih je prosto pretekla. I kad su kuće krenule da gore, posle je sve išlo dalje kao lančana reakcija.

Te kuće koje su izgorele su poprilično velike i onda nema baš puno prostora između njih, to je tipičan stil novogradnje kod nas. Ovde gde ja živim, kuća je 50 godina stara i tad je bilo ograničenje koliki deo površine tvog imanja sme da bude pokriven objektima, i to je nešto malo, recimo 20% (lupam, ne sećam se tačno, sigurno ispod 30%) i ako hoćeš da dodaš neki deo kuće na postojeći (a da nije u visinu) moraš da ubediš sve komšije iz bloka da ti daju formalnu dozvolu, pa onda i gradske vlasti da ti i oni daju dozvolu za tako nešto, a oni baš jako ne vole da daju dozvole nizašta (mene su letos odjebali kad sam tražio da mi dopuste da podignem car port ispred garaže (to je ona kao nastrešnica iznad parkinga, i to sve na mom imanju), da mi grad ne ubije kola kao pre nekoliko godina što se desilo). I tako, ta gusta gradnja im je stigla sad na naplatu.


Ono što meni nije jasno je da ja ta opasnost od tih ravničarksih požara, manjeviše bila očigledna. I da nikom nije palo napamet da oko samog grada (to su zapravo dva grada gorela, ajde da kažem gradića, jedan od 15 hiljada i ovaj naš od ~20 hiljada stanovnika) napravi i održava nekakav pojas bez trave (drveća nema). Nego se samo šišala trava u okolini planinarskih staza, tu na jednom delu koji nam služi kao park za trčanje i biciklanje, preko koga je vatra došla kod nas, a ovo ostalo smo kao čuvali, jer tu rastu retke biljke i žive ovi vcuckovi pacovi, prerijski psi, i kurjaci, zvečarke, a ostatak su farme, privatno vlasništvo i njima niko ne može da kaže šta da rade sa svojim pašnjacima i koliku travu smeju da imaju.

Tako da se dosta toga složilo na loš način, i izgore mi naselje.
softelectronics_e softelectronics_e 18:33 01.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic

...
Ono što meni nije jasno je da ja ta opasnost od tih ravničarksih požara, manjeviše bila očigledna. I da nikom nije palo napamet da oko samog grada (to su zapravo dva grada gorela, ajde da kažem gradića, jedan od 15 hiljada i ovaj naš od ~20 hiljada stanovnika) napravi i održava nekakav pojas bez trave (drveća nema). Nego se samo šišala trava u okolini planinarskih staza, tu na jednom delu koji nam služi kao park za trčanje i biciklanje, preko koga je vatra došla kod nas, a ovo ostalo smo kao čuvali, jer tu rastu retke biljke i žive ovi vcuckovi pacovi, prerijski psi, i kurjaci, zvečarke, a ostatak su farme, privatno vlasništvo i njima niko ne može da kaže šta da rade sa svojim pašnjacima i koliku travu smeju da imaju.

Tako da se dosta toga složilo na loš način, i izgore mi naselje.

Možda ne bi bilo loše da oko grada posade drveće i naprave, upravo 'drveni pojas', koji bi primio na sebe udare vetra, prigušivši ih na prihvatljiv nivo.
Mislim da su to Rusi napravili svojevremeno oko Moskve i time zimi digli temeperaturu u samom gradu, eliminišući konvekcijski uticaj vetrova na rashlađivanje grada.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:42 01.01.2022

Re: ,

softelectronics_e
srdjan.pajic

...
Ono što meni nije jasno je da ja ta opasnost od tih ravničarksih požara, manjeviše bila očigledna. I da nikom nije palo napamet da oko samog grada (to su zapravo dva grada gorela, ajde da kažem gradića, jedan od 15 hiljada i ovaj naš od ~20 hiljada stanovnika) napravi i održava nekakav pojas bez trave (drveća nema). Nego se samo šišala trava u okolini planinarskih staza, tu na jednom delu koji nam služi kao park za trčanje i biciklanje, preko koga je vatra došla kod nas, a ovo ostalo smo kao čuvali, jer tu rastu retke biljke i žive ovi vcuckovi pacovi, prerijski psi, i kurjaci, zvečarke, a ostatak su farme, privatno vlasništvo i njima niko ne može da kaže šta da rade sa svojim pašnjacima i koliku travu smeju da imaju.

Tako da se dosta toga složilo na loš način, i izgore mi naselje.

Možda ne bi bilo loše da oko grada posade drveće i naprave, upravo 'drveni pojas', koji bi primio na sebe udare vetra, prigušivši ih na prihvatljiv nivo.
Mislim da su to Rusi napravili svojevremeno oko Moskve i time zimi digli temeperaturu u samom gradu, eliminišući konvekcijski uticaj vetrova na rashlađivanje grada.


Za drveće treba dosta vode da bi raslo. A ovde vode nema dovoljno. Tako su prerije i nastale.
mentol mentol 19:28 01.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic


Za drveće treba dosta vode da bi raslo. A ovde vode nema dovoljno. Tako su prerije i nastale.

jbt. u kakvoj vukojebini ti živiš... Znaš, uvek možeš da se vratiš u Srbiju, majku, koja je možda ponekad stroga ali to zato što voli svoju decu
milisav68 milisav68 20:10 01.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic

Tako da se dosta toga složilo na loš način, i izgore mi naselje.

Uh, to ko potvrda jednog od Marfijevih zakona - sve što ne treba da krene pogrešno - krenuće.

Dobro je da ste svi dobro, ostalo se nadoknadi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:01 01.01.2022

Re: ,

Dobro je da ste svi dobro, ostalo se nadoknadi.


Da, izgleda da niko nije nastradao, par vatrogasaca dobilo neke sitne povrede mahom od objekata koje je nosio vetar, i to je to. Što nije loš skor s obzirom da je za par sati izgorelo hiljadu kuća. I što se nije niko kurčio da ostane da sam brani svoju zgradu crevom za zalivanje bašte.

Sad kad gledam mapu požara, mi smo mogli i da ostanemo u kući, ali je sreća mogla i kurata da bude, da vetar ne skrene jugoistočno nego da nastavi da tera pravo na istok. Onda ne bismo imali vremena uošte da izađemo iz naselja, sem pešaka, trčećim korakom, jer bi se napravila saobraćajna gužva.

Juče sam video spaljenu travu i na ovoj našoj strani jezera, ali su to brzo ugasili. I poveće komade ugaraka koje je vetar doneo, a koji su isto mogli da zapale travu na ovoj našoj strani.

Ironija je da je, bar po mapi, izgorela i vatrogasna stanica. Ne može tamo još da se ode da proverim. Kao i sportski centar, koji smo od poreza platili pre nekoliko godina da se renovira i proširi. Tamo sam redovno išao da bildam. Ali kad bi se zezali (zapravo samo vodio klinke na bazen).





bene_geserit bene_geserit 22:09 01.01.2022

Re: ,

I da nikom nije palo napamet da oko samog grada napravi i održava nekakav pojas bez trave (drveća nema).

Nemaju tvoji libtardi vremena da se bave tim glupostima.
A i ugrozili bi kolonije mrava i populaciju zvečarki.

Nego, sad za ove nesrećnike što su im izgorele kuće kreće igranka vezana za pare.
Osiguravajuće kuće će da im isplate max 60% od onoga što im treba da naprave nove.
A osiguranje protiv požara u vašem kraju (koje moraš da imaš zbog morgidža) će da 1. poraste 2. neke kuće koje su na udaru neće niko ni želeti da osigura (recimo kod mene u kraju, prvi red kuća do kanjona ne možeš da nađeš nikoga da te osigura).
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:31 01.01.2022

Re: ,

bene_geserit
I da nikom nije palo napamet da oko samog grada napravi i održava nekakav pojas bez trave (drveća nema).

Nemaju tvoji libtardi vremena da se bave tim glupostima.
A i ugrozili bi kolonije mrava i populaciju zvečarki.

Nego, sad za ove nesrećnike što su im izgorele kuće kreće igranka vezana za pare.
Osiguravajuće kuće će da im isplate max 60% od onoga što im treba da naprave nove.
A osiguranje protiv požara u vašem kraju (koje moraš da imaš zbog morgidža) će da 1. poraste 2. neke kuće koje su na udaru neće niko ni želeti da osigura (recimo kod mene u kraju, prvi red kuća do kanjona ne možeš da nađeš nikoga da te osigura).


Koliko su kukali (osiguravajuće kompanije) kad je bio onaj grad pre nekoliko godina pa su morali da plate zamene krovova i popravke automobila, i onda nam svima podigli cene osiguranja, ovo sad će biti nesnošljivo. Pogotovu što u ovom našem delu naselja koje je izgorelo nije bilo kuće ispod milion (neki naši prijatelji su tu kupili pre par meseci, platili tačno milionče, izgorelo do temelja). A sa druge strane puta, uz open space, bar duplo skuplje, jer si u poziciji da uživaš u neopisivim zalascima sunca i da gledaš kako ti se zvečarke pare na travnjaku. I naravno da će svima da nam osiguranje ode u nebo (a nije ni do sada bilo baš jeftino). Ali, dobro, platićemo, nije baš da imamo izbora, a i još sam pod uticajem neverovatne sreće koju smo imali da i naša nije izgorela.
bene_geserit bene_geserit 22:55 01.01.2022

Re: ,

izgleda da niko nije nastradao, par vatrogasaca dobilo neke sitne povrede mahom od objekata koje je nosio vetar, i to je to. Što nije loš skor s obzirom da je za par sati izgorelo hiljadu kuća

Požar je scary stvar. Najbliže što sam se ja susreo sa istim je kad sam prolazio autoputem (severno od Santa Barbare, vraćali se s nekog kampovanja) par minuta pre nego su ga zatvorili kroz požar manje više, dim kulja na sve strane ništa ne vidiš, crni pepeo ti pada po šoferšajmi. Još kad duva malo jači vetar, sve što možeš da uradiš je da bežiš glavom bez obzira. Ovde kod nas kad zaduvaju Santa Ana vetrovi, još ona topla varijanta (kad si napolju ko da si ispod fena), požarima ne mogu apsolutno ništa.
bene_geserit bene_geserit 23:06 01.01.2022

Re: ,

Nego vidi što sam kupio robe za odlazak do đakuzija, samo malo da prepravim kapuljaču
i može da posluži i za druge prilike.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:21 01.01.2022

Re: ,

bene_geserit
malo da prepravim kapuljaču
i može da posluži i za druge prilike.




mentol mentol 23:41 01.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic


uf. oprosti, sad videh na vestima šta se desilo a ovde nisam pročitao tj. jesam ali nisam razumeo... (sto puta rekoh sebi da neću pijan ništa komentarisati:(
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:06 02.01.2022

Re: ,

mentol
srdjan.pajic


uf. oprosti, sad videh na vestima šta se desilo a ovde nisam pročitao tj. jesam ali nisam razumeo... (sto puta rekoh sebi da neću pijan ništa komentarisati:(


Ma, samo opušteno, druže, i srećna ti Nova Godina!

(Ja nisam smeo ništa da pijem sinoć, za slučaj da nas opet poteraju odavde jer smo se vratili kući malo na svoju ruku, pošto zone exclusion za naš komšiluik još nije bio dignut. Ja sam ovde jedini kvalifikovan da vozim kamion u dubokom snegu - noćas palo skoro 30 cm, da je palo samo dan ranije, sve se ovo ne bi desilo, i moje komše bi imale kuće da u njima proslave dolazak Nove Godine. Ali malopre zvanično dozvoliše povratak, i u to ime bogami ću večeras da stučem neko lepo pivo koje mi je kupila moja tehničarka za rođendan).
mentol mentol 02:16 02.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic

Ma, samo opušteno, druže, i srećna ti Nova Godina!


Hvala, takođe! Nesrećnija od prošle mi ne može biti... A vidim da je i vas 2021. sjebala u zadnji čas
tess1 tess1 13:24 02.01.2022

Re: ,

Šta je ovo blog prošle godine naučio svoju djecu da ove dobro žive i bez njega?

Pajiću ti kad pišeš i o požaru, duhovito je. Ne znam jel do mene ili šta? :)


Nego,

"Happy New Year from me and my boo! Wishing you all a year filled with happiness, love, and good health."



tess1 tess1 13:25 02.01.2022

Re: ,

Zaboravih, Moderaciji želim lijepu i radnu 2022.
mlatisa mlatisa 17:03 02.01.2022

Re: ,


Hvala, takođe! Nesrećnija od prošle mi ne može biti... A vidim da je i vas 2021. sjebala u zadnji čas


Ne prizivaj. Ja sam to pričao na prelazu pretprošle u prošlu i uverio se da uvek može gore.i malo toga je bilo do mene.

U potrazi za onim na šta možemo uticati, ne mogu a da ne kažem da mislim da bi se keramika bolje ponašala u slučaju požara.

Uostalom Asanža treba osloboditi!
mentol mentol 18:47 02.01.2022

Re: ,

mlatisa


Ne prizivaj. Ja sam to pričao na prelazu pretprošle u prošlu i uverio se da uvek može gore

Ne može, brate! Nađemo se jednom u nekoj kafani pa ti ispričam...

Uostalom Asanža treba osloboditi!

Naravno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:03 02.01.2022

Re: ,

tess1
Šta je ovo blog prošle godine naučio svoju djecu da ove dobro žive i bez njega?

Pajiću ti kad pišeš i o požaru, duhovito je. Ne znam jel do mene ili šta? :)


Nego,

"Happy New Year from me and my boo! Wishing you all a year filled with happiness, love, and good health."





Mogu samo da ponudim ovu triviju: ne znam da li znaš, ali kažu da se najveći procenat srčanih udara kod prosečnih Amerikanaca desi tokom čišćenja snega oko kuće. Tako da sam juče bio takoreći u životnoj opasnosti, pa sam to razvukao na pola dana, i dve faze, između odmor sa pijenjem čaja. Što je sigurno sigurno je.

Pokušao sam da decu upregnem, kao cheap labor, da čiste sneg, ali to se svaki put završilo totalnim rasulom.

E, nego nisam pomenuo detalj (bene će se sigurno radovati) da kad smo se evakuisali kod prijatelja, to jest kod moje sekretarice i njenog muža (dece nemaju) tu par ulica od nas, tamo smo izbeglištvo delili sa familijiom od šest komada Avganistanca, svežih sa Mejf... iz vojne baze u Virdžiniji, pre toga u Nemačkoj. Troje odraslih, jedan momak i dvoje male dece, tačno isto godište ko moje klinke. Reč engleskog da beknu ne znaju, a mi darija još manje. Nismo ih videli dobar deo dana jer su oni bili na donjem spratu i nisu izlazili do trpezarije, sem jednom, jedna od žena, da ispeče neku pitu u rerni. Odem posle doručka da izvidim situaciju oko naše kuće, i kad sam se vratio, vidim: moja starija klinka, mala Avganistanka ova što je njenog godišta, i njen ćale, sede za stolom i igraju karte, i zajebavaju se kao da su rod rođeni. Ove dve su nekako uklavirile komunikaciju kako su znale i umele, i uzele da delju ćaleta od ove klinke, nemilostrno.

Posle sam pitao ovu moju, kakva je ta mala Avganistanka, i ova mi rekla - odlična, mislim, odlično igra karte, ćale protiv njih dve nije imao šanse...


Eto, ovaj život povremeno pravi baš neobične zaokrete.







maksa83 maksa83 21:31 02.01.2022

Re: ,

Posle sam pitao ovu moju, kakva je ta mala Avganistanka, i ova mi rekla - odlična, mislim, odlično igra karte, ćale protiv njih dve nije imao šanse...

Eto, a do svega toga ne bi došlo da si ih lepo kao što drug bene savetuje toplo ljudski izmitraljirao...
tess1 tess1 22:10 02.01.2022

Re: ,

(bene će se sigurno radovati)

:))

Eto, ovaj život povremeno pravi baš neobične zaokrete.

zaharaga zaharaga 23:03 02.01.2022

Re: ,

maksa83
Posle sam pitao ovu moju, kakva je ta mala Avganistanka, i ova mi rekla - odlična, mislim, odlično igra karte, ćale protiv njih dve nije imao šanse...

Eto, a do svega toga ne bi došlo da si ih lepo kao što drug bene savetuje toplo ljudski izmitraljirao...


Koja kasetna bomba i malo uranijumske prasine, pa bi ucinak bio potpuniji.
vcucko vcucko 01:09 03.01.2022

Re: ,

zaharaga
maksa83
Posle sam pitao ovu moju, kakva je ta mala Avganistanka, i ova mi rekla - odlična, mislim, odlično igra karte, ćale protiv njih dve nije imao šanse...

Eto, a do svega toga ne bi došlo da si ih lepo kao što drug bene savetuje toplo ljudski izmitraljirao...


Koja kasetna bomba i malo uranijumske prasine, pa bi ucinak bio potpuniji.

Agent Orange je ipak i dalje neprevaziđen.

Onako baš filmski, i kako zvuči i vizuelno
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:23 03.01.2022

Re: ,

maksa83
Posle sam pitao ovu moju, kakva je ta mala Avganistanka, i ova mi rekla - odlična, mislim, odlično igra karte, ćale protiv njih dve nije imao šanse...

Eto, a do svega toga ne bi došlo da si ih lepo kao što drug bene savetuje toplo ljudski izmitraljirao...


Uzeće nam poslove, i fakultete! I silovati po kućama.

To sa zbrinjavanjem izbeglica (kažu da ih je oko 100 hiljada evakuisano onomad kad smo onako slavno pobedili u tom ratu) je, moram da priznam, dosta kilavo organizovano. Ono, potrudile su se vlasti oko background čeka, i onda svakom dali po 100 dolara džeparca, plus nešto malo u banku, valjda 1000 po porodici, i reklim im, ajd sad vi tamo, jel vidite one planine u daljini, e, tamo, po američki san i svalili ih na grbaču volontera kao što su ovi naši prijatelji, da im oni pomognu da se snađu. Tako su ovi ljudi završili u KoloradO, bez da ikog imaju i znaju, sem tih domaćina i tog nekog case radnika kojeg su im dodelili a koji ne zna ni reč darija da prozbori, nego imaju i za to neke volontere, mahom Irance, koji onda sede u sobi ili na zoomu i prevode na obe strane.

I šta sad - nemamo pojma. Oni treba da nađu svoj smeštaj, za smeštaj im treba zaposlenje (dobili su papire da mogu da rade, do dve godine maks, onda moraju da apliciraju za promenu statusa), ali šta da rade ako ne znaju reč engleskog? Tu im isto pomažu ovi domaćini, ali nema organizovane nekakave nastave, da ljudi nauče jezik ubrzano, kao osnovno što im ovde treba. Ali to je tek početak. Ovde je već par godina kriza stanovanja, nema dovoljno ni za rentiranje, a i to što ima je nenormalno skupo, o kupovini nekog apartmančića mogu samo da sanjaju. Pa tako mogu samo da se smeste u nekim najgorim ćumezima tamo istočno od Denvera, gde mahom žive ovisnici od metamfetamina. Pa onda ove klinke, one bi trebalo da idu u školu, ali opet ne može bez minimalno znanja jezika. Od cele te familije samo je otac radio (kao čistač na aerodromu u Kabulu, nikakvu školu nema), žene nemaju ni dana škole, ne umeju da čitaju ni pišu ni na njihovom maternjem jeziku (prave dobro neke pite i naan, to bi moglo da dođe korisno za zaposlenje, čak i privatno preduzetništvo, ali dug je put do toga, pogotovu sad pod kovidom). Mogu eventualno da se zaposle kao spremačice negde ili u fabrici ribljih konzervi i ćureće paštete. I to je to, sad su u fazi suočavanja sa realnošću.

Bene bi sad rekao, eto, učinili bismo im i uslugu da smo ih prosto izmitraljirali, ili pobacali iz aviona kad smo bežali, prekratili im muke. A mi ostali, pošto bolje ne umemo, odneli im dečju garderobu, da preguraju zimu, i kolica za ovo manje dete, moj bivši šef im ustupio svoj minivan, da mogu svi zajedno u jednim kolima da idu u Denver po halal namirnice i na te sastanke sa socijalnim radnikom, jedino što ne umeju da voze, niti imaju vozačke dozvole, ali moja sekretarica radi na tome, uči ovu jednu od domaćica da vozi (to je odredila glava familije kad su došli).
mentol mentol 04:43 03.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic

Uzeće nam poslove

bene_geserit bene_geserit 07:08 03.01.2022

Re: ,

vcucko
zaharaga
maksa83
Eto, a do svega toga ne bi došlo da si ih lepo kao što drug bene savetuje toplo ljudski izmitraljirao...

Koja kasetna bomba i malo uranijumske prasine, pa bi ucinak bio potpuniji.

Agent Orange je ipak i dalje neprevaziđen.

Ajde ne serite. Ovde je Pajić, koji se igra sa tim Avganistancima, zagovornik intervencija po svetu (gde se koriste i kasetne bombe i uranijumska prašina a i agent orange). Invade & invite (the World), klasika.

Ja sam apsolutno protiv bilo kakve američke intervencije bilo gde. Takođe nisam za to da se dovode Afganstanci u Ameriku, kao uostalom i velika većina Amerikanaca al ih niko ne pita.
Ove što su doveli, ja im nikad ne bi dao papire, ali me opet niko ne pita. Ali doveli su ih na žalost legalno. Opcije mitraljiranja su za najezdu ovih što dolaze ilegalno. Kad tad će da se postigne konsenzus oko toga, jer je to jedina mogućnost. Ili to ili se lepo naguzite i uživajte.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:13 03.01.2022

Re: ,

Pajiću ti kad pišeš i o požaru, duhovito je. Ne znam jel do mene ili šta? :)


Nije samo do tebe evo i meni Pajic deluje kao izuzetno duhovita osoba..
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:18 03.01.2022

Re: ,

Pa onda ove klinke, one bi trebalo da idu u školu, ali opet ne može bez minimalno znanja jezika


Ma sve ce to da se sredi. Ovde kod mene, koliko sam ja cula, ta osnovnoskolska deca - tek pridosle izbeglice koje ne znaju ni da beknu strani jezxik odmah ubace u skolu jer prosecno dete nauci za 6 meseci maks. holandski.
(komsija ce znati bolje kako je to regulisano jer predaje u skoli)


PS Ja sam imala kao dete drugaricu Venecuelanku, niti sam ja znala spanski niti ona srpski ali smo se odlicno druzile. Do njenog povratka u Venecuelu i ja sam naucila stosta spanskog a ona srpskog, eto.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:13 03.01.2022

Re: ,

apacherosepeacock

Ma sve ce to da se sredi. Ovde kod mene, koliko sam ja cula, ta osnovnoskolska deca - tek pridosle izbeglice koje ne znaju ni da beknu strani jezxik odmah ubace u skolu jer prosecno dete nauci za 6 meseci maks. holandski.

Sa mojim sinom isti slučaj.
Došao u Francusku nepunih deset i poslije 7 dana već bio u školi. Upisan u tu školu na polugodištu, čak nije ni godinu izgubio.
Istina, kaže da mu i danas nedostaje to što je preskočio nekoliko etapa u učenju francuskog pravopisa.
tess1 tess1 09:17 03.01.2022

Re: ,

Nije samo do tebe evo i meni Pajic deluje kao izuzetno duhovita osoba..

Des ti, Apache.
gedza.73 gedza.73 10:47 03.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic
Ja nisam nikad imao iskustva sa požarom, pogotovu ovako kataklizmičkih razmera, tako da mi je ovo sve dosta zastrašujuće. Naročito brzina kojom se sve odvija. Srećom smo uspeli da zbrišemo na vreme pa nisam morao da se sekiram oko života.


Drago mi je da ste dobro. Požar je strašna stvar. Jednom pođem od kuće i vidim da preko puta (nekih sedamsto, osamsto metara vazdušnom) nešto gori. Izađem iz auta i bukvalno čujem kako puca crep. Otac i ja uletimo u kola sa vatrogasnim aparatima što smo imali al' plamen bio prejak. Dođoše i vatrogasci... tu od spasavanja nema ništa, samo se spreči da ne ode dalje. Posle se ljudi organizovali (kao i uvek kad su takve nesreće u pitanju), svako obiđe svoj kraj, prikupi novca koliko ko da pa se sve sredi. Ali jesu stravični snimci kod koje sam video. Nisam imao pojma da te Bene nije pitao.
na sve četiri strane dokle god pogled seže sve izgorelo do temelja.

auf. Šta je sa tim narodom sad? Gde su ljudi?
gedza.73 gedza.73 11:01 03.01.2022

Re: ,

maksa83
Posle sam pitao ovu moju, kakva je ta mala Avganistanka, i ova mi rekla - odlična, mislim, odlično igra karte, ćale protiv njih dve nije imao šanse...

Eto, a do svega toga ne bi došlo da si ih lepo kao što drug bene savetuje toplo ljudski izmitraljirao...


Da bre, dobro si me podsetio. Bene dao ausvajse onim pilotima što su se zakucali u bliznakinje pa onda proglasio Sveti rat protiv terorizma izreda mitraljirajući po teroristima i civilima.

Još se sećam onog oduševljenja na blogu kad je Bene promtno dobio Nobelovu nagradu za mir iako je dobro za'vatio u kasu i nagradio one blekvoterse što su čuvali bogataške vile belaca od sirotana crnaca posle uragana da, kako kažeš, toplo ljudski mitraljiraju i gaze džipovma civile. Umesto da okonča ratove, uredi države nobelovac Bene (koji je od nekih blogera uživao skoro stoprocentnu podršku) je samo izazvao još veći haos što je vremenom dovelo do opšte bežanije.

Koliko se sećam neki su ovde herojem proglašavali rednekovskog Škorpiona Bredli Kupera što je snajeporm pucao po deci i ženama a prilično sam siguran da to nije bio Bene.

maksa83 maksa83 11:06 03.01.2022

Re: ,

Koliko se sećam neki su ovde herojem proglašavali rednekovskog Škorpiona Bredli Kupera što je snajeporm pucao po deci i ženama a prilično sam siguran da to nije bio Bene.

Nikove na sunce!
tess1 tess1 12:20 03.01.2022

Re: ,

Da bre, dobro si me podsetio. Bene dao ausvajse onim pilotima što su se zakucali u bliznakinje pa onda proglasio Sveti rat protiv terorizma izreda mitraljirajući po teroristima i civilima.

Još se sećam onog oduševljenja na blogu kad je Bene promtno dobio Nobelovu nagradu za mir iako je dobro za'vatio u kasu i nagradio one blekvoterse što su čuvali bogataške vile belaca od sirotana crnaca posle uragana da, kako kažeš, toplo ljudski mitraljiraju i gaze džipovma civile. Umesto da okonča ratove, uredi države nobelovac Bene (koji je od nekih blogera uživao skoro stoprocentnu podršku) je samo izazvao još veći haos što je vremenom dovelo do opšte bežanije.

Koliko se sećam neki su ovde herojem proglašavali rednekovskog Škorpiona Bredli Kupera što je snajeporm pucao po deci i ženama a prilično sam siguran da to nije bio Bene.


Gedžo, malo ti preozbiljno shvataš ovo mjesto, ovo srce tame, što bi rekao Svetislav kad navrati na blog.

Ko je Nobelovac? Obama? Ma ja njega i ne pratim u medijima, pratim njegovu inteligentniju ženu. Mišel.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:23 03.01.2022

Re: ,

tess1
Nije samo do tebe evo i meni Pajic deluje kao izuzetno duhovita osoba..

Des ti, Apache.


Des Tess (mahanje), bila sam malo u ItalijU da prostis - na zimovanju, za praznike..
tess1 tess1 12:26 03.01.2022

Re: ,

Des Tess (mahanje), bila sam malo u ItalijU da prostis - na zimovanju, za praznike..

Uu, extra. Nemam šta dodati. :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:34 03.01.2022

Re: ,

tess1
Des Tess (mahanje), bila sam malo u ItalijU da prostis - na zimovanju, za praznike..

Uu, extra. Nemam šta dodati. :)



E, nemoguce.. Tess bre.
tess1 tess1 12:57 03.01.2022

Re: ,

E, nemoguce.. Tess bre.

Ne, ne, znam i ja ćutati. :)





srdjan.pajic srdjan.pajic 16:25 03.01.2022

Re: ,

Koliko se sećam neki su ovde herojem proglašavali rednekovskog Škorpiona Bredli Kupera što je snajeporm pucao po deci i ženama a prilično sam siguran da to nije bio Bene.


Pa jesi video kako se čovek znojio i kako mu je bilo teško, i kakva se borba vodila u njemu?!

auf. Šta je sa tim narodom sad? Gde su ljudi?



Koliko čujem većina je dobila smeštaj u okolnim hotelima i stanovima za zakup, dok se ne nađe neko dugoročnije privremeno rešenje. Juče su nam bile ove komše što im je izgorela kuća, Trinidađanin malo obesio nos (morao sam baš dosta viceva i pošalica i viceva o tri praseta da pričam da ga nekako odobrovoljim, čak sam mu u jednom trenutku ponudio da uzme jednu od naših mačaka, one su dobre za smirivanje depresije i lečenje melanholije), žena mu Japanka - ništa, sve to stoički podnosi, klinka (7 godina) se zaigrala sa ovim našima, došla deca i iz komšiluka pa su u dvorištu pravili sneška belića, posle gledali filmove i igrali majnkrafta. Ja sam se istakao sa graškom sa piletinom i kupus salatom, nisam mogao da kupim neko ozbiljnije meso, izgorela mi prodavnica, a i bilo mi malo glupo da raspaljujem roštilj tu pred čovekom kome je juče izgorela kuća. Jedino je malo tužno bilo kad su uveče oni morali u hotel.

Na poslu su mu se kolege organizovale i već skupile dosta para, a firma se isprsila sa korporativnim stanom za njega i još nekoliko kolega koji su isto ostali bez ičega. I sad se petljaju sa osiguranjem, i to će verovatno da traje. Ne znaju ni oni da li da se ponovo vrate tu jednog dana kad se te kuće izgrade, ili da prodaju i sele se negde.

I to je to, mislim da je slično i sa drugima. Kod moje klinke u školi (prilično maloj, K-5) pedesetoro dece ostalo bez kuće.

Evo i neki hrićanski kult su internet istražitelji optužili za izazivanje požara, pa se vodi neka istraga oko toga. Neko je navodno video da im gori ostava za žito, tu gde je požar počeo, pa je šerif morao da na TV-u kaže ljudima da malo olade sa tim glupostima, dok se ne završi istraga.




mentol mentol 16:57 03.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic
a i bilo mi malo glupo da raspaljujem roštilj tu pred čovekom kome je juče izgorela kuća.


bene_geserit bene_geserit 19:52 03.01.2022

Re: ,

Od cele te familije samo je otac radio (kao čistač na aerodromu u Kabulu, nikakvu školu nema), žene nemaju ni dana škole, ne umeju da čitaju ni pišu ni na njihovom maternjem jeziku

Ma sjajno, za koji qrac su doveli 100 hiljada takvih u Ameriku ?
Čistač na aerodromu pa su "morali" da ga evakuišu, da ga ne bi možda talibani koknuli zbog "saradnje sa okupatorom" ko što su komunisti frizere posle WW2.
Koja je korist Amerike od uvoza nepismenih ljudi koji mogu da rade samo manuelne poslove ? Osim što vaši libtardi uvoze glasačko telo. I što pojačavaju koaliciju protiv belaca.
zilikaka zilikaka 20:30 03.01.2022

Re: ,

Od cele te familije samo je otac radio (kao čistač na aerodromu u Kabulu, nikakvu školu nema), žene nemaju ni dana škole, ne umeju da čitaju ni pišu ni na njihovom maternjem jeziku

Čekaj, to su njegove dve žene, pretpostavljam.
Ne bih da kvarim priču ali zar nije bilo logičnije evakuisati porodice obrazovanih žena, gde svi mogu da se snađu, privređuju bilo gde a tamo gde su ostali im se crno piše. Ovi koje si opisao se nekako uklapaju u talibanski milje.
softelectronics_e softelectronics_e 20:41 03.01.2022

Re: ,

zilikaka
Od cele te familije samo je otac radio (kao čistač na aerodromu u Kabulu, nikakvu školu nema), žene nemaju ni dana škole, ne umeju da čitaju ni pišu ni na njihovom maternjem jeziku

Čekaj, to su njegove dve žene, pretpostavljam.
Ne bih da kvarim priču ali zar nije bilo logičnije evakuisati porodice obrazovanih žena, gde svi mogu da se snađu, privređuju bilo gde a tamo gde su ostali im se crno piše. Ovi koje si opisao se nekako uklapaju u talibanski milje.

Humana si, svaka ti čast!
zilikaka zilikaka 20:49 03.01.2022

Re: ,

Humana si, svaka ti čast!

Aman čoveče, hiljade su htele da se evakuišu a ovi imali neku minimalnu kvotu. I sad u tu kvotu uđeneko ko već inače živi po talibanskim pravilima a tamo ostaju hiljade onih koji će biti proganjani jer se nikako ne uklapaju. Ja tebe ne razumem kao oca dve obrazovane mlade žene. Šta misliš kako će njima slične tamo one proći, i šta je tu nehumano s moje strane?
bene_geserit bene_geserit 20:54 03.01.2022

Re: ,

Humana si, svaka ti čast!

A koliko si ti Avganistanaca primio u svoju kuću od 500 kvadrata Čarli ?
bene_geserit bene_geserit 21:05 03.01.2022

Re: ,

Što se tiče prijema izbeglica, moraju li, baš, da budu Avganistanci?

Ne moraju, mogu i Sirijci ili Somalijci.
A nisu htele hiljade da se "evakuišu" iz Avganistana (tj. da budu ekonomski emigranti) nego milioni. Ne zbog talibana nego nemaju želju da ostanu tamo gde nemaju šta da jedu.
softelectronics_e softelectronics_e 21:07 03.01.2022

Re: ,

bene_geserit
Što se tiče prijema izbeglica, moraju li, baš, da budu Avganistanci?

Ne moraju, mogu i Sirijci ili Libijci a i Somalijci.
A nisu htele hiljade da se "evakuišu" iz Avganistana (tj. da budu ekonomski emigranti) nego milioni. Ne zbog talibana nego nemaju želju da ostanu tamo gde nemaju šta da jedu.

I onda neka biraju i dovedu pismene!?
Poserem se u takvu humanost.
bene_geserit bene_geserit 21:09 03.01.2022

Re: ,

I onda neka biraju i dovedu pismene!?
Poserem se u takvu humanost.

A koliko si ih ti doveo kod sebe u kuću ?
zilikaka zilikaka 21:11 03.01.2022

Re: ,

softelectronics_e
zilikaka
Humana si, svaka ti čast!

Aman čoveče, hiljade su htele da se evakuišu a ovi imali neku minimalnu kvotu. I sad u tu kvotu uđeneko ko već inače živi po talibanskim pravilima a tamo ostaju hiljade onih koji će biti proganjani jer se nikako ne uklapaju. Ja tebe ne razumem kao oca dve obrazovane mlade žene. Šta misliš kako će njima slične tamo one proći, i šta je tu nehumano s moje strane?

Ne razumem ja tebe!
Kako ti znaš kome sam ja otac?
I zašto, uopšte, to ističeš?
Šta tebe boli kita kome sam ja otac?
Što se tiče prijema izbeglica, moraju li, baš, da budu Avganistanci?
I da, kuća je preko 500 kvadrata, dvadesetak manje od 600.

Sad si ekstra bezobrazan, lepo sam te ljudski pitala.
Dakle, lepo se ti odnesi, što se mene tiče.
Nema potrebe da se psujemo, verujem da ćeš shvatiti poruku.

bene_geserit bene_geserit 21:18 03.01.2022

Re: ,

Avganistanaca je bilo 20 miliona kad su Amerikanci započeli vojnu operaciju, danas ih ima 40 miliona, za 30 godina će ih biti 80 miliona.
Hrane proizvode za onih početnih 20 miliona i to da budu gladni pola vremena.
Pogađaj koliko bi rado došlo da živi kod tebe u kući Čarli i koliko će tek da to želi. Koliko planiraš da ih primiš ?

A ako nećeš njih, tu je naravno pod-saharska Afrika. Projekcija rasta stanovništva (konzervativna, po UN) je 4 milijarde ljudi do 2100. godine.
Hrane i vode imaju za ne znam koliko ali ni blizu tolikog broja ljudi.
Ostaje im ili da se pobiju međusobno ili da krenu ka Čarlijevoj kući. Koliko može da ih se napakuje u 580 kvadrata ?
softelectronics_e softelectronics_e 21:35 03.01.2022

Re: ,

bene_geserit
Avganistanaca je bilo 20 miliona kad su Amerikanci započeli vojnu operaciju, danas ih ima 40 miliona, za 30 godina će ih biti 80 miliona.
Hrane proizvode za onih početnih 20 miliona i to da budu gladni pola vremena.
Pogađaj koliko bi rado došlo da živi kod tebe u kući Čarli i koliko će tek da to želi. Koliko planiraš da ih primiš ?

A ako nećeš njih, tu je naravno pod-saharska Afrika. Projekcija rasta stanovništva (konzervativna, po UN) je 4 milijarde ljudi do 2100. godine.
Hrane i vode imaju za ne znam koliko ali ni blizu tolikog broja ljudi.
Ostaje im ili da se pobiju međusobno ili da krenu ka Čarlijevoj kući. Koliko može da ih se napakuje u 580 kvadrata ?

Pusti ti moju kuću.
Ti sebi sagradi - kupi veću.
'Diskusija' je počela od toga da 'koji kurac će nam nepismeni čistač Avganistanac, daj neke pismene'.
I moje opaske nekome da je predivno human.
gedza.73 gedza.73 21:48 03.01.2022

Re: ,

maksa83
Nikove na sunce!

U mom kraju je izumr'o krajem prošlog veka izraz 'imentujem' al' mi dobro dođe ovde kao opravdanje.
'neću da imentujem'
Bila je diskusija otkud Bredli Kuper snajperom puca po deci. Mada film mi ostao u sećanju jer pokazuje kako se regrutuju patriJote.



gedza.73 gedza.73 21:52 03.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic
Koliko čujem većina je dobila smeštaj u okolnim hotelima i stanovima za zakup, dok se ne nađe neko dugoročnije privremeno rešenje.

Jedino je malo tužno bilo kad su uveče oni morali u hotel.

Zamisli kako li je tek njima u tuđem krevetu. Džabe su tu vicevi, nestalo je tu sve. I kuće i uspomene.

Evo i neki hrićanski kult su internet istražitelji optužili za izazivanje požara, pa se vodi neka istraga oko toga. Neko je navodno video da im gori ostava za žito, tu gde je požar počeo, pa je šerif morao da na TV-u kaže ljudima da malo olade sa tim glupostima, dok se ne završi istraga.

Il' da malo modifikujute one sa čaršafima pa da noćom vatate 'sektaše'.


predatortz predatortz 22:01 03.01.2022

Re: ,

imentujem


To je moja baba govorila, a mi je zezali.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:03 03.01.2022

Re: ,

Koja je korist Amerike od uvoza nepismenih ljudi koji mogu da rade samo manuelne poslove ? Osim što vaši libtardi uvoze glasačko telo. I što pojačavaju koaliciju protiv belaca.


Ne, to su njegova žena i ženina sestra, šta ja bilo sa sestrinim mužem nisam siguran, ali mislim da sam čuo da je on odlučio da ostane. Ne znam po kom osnovu su oni pobegli i od čega, sem što su im kevu ubili talibani.

Ne verujem da je tu bilo neke logike ko ide a ko ostaje tokom onog haosa. Izvukli su svakog ko se tu našao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:09 03.01.2022

Re: ,

softelectronics_e
zilikaka
Od cele te familije samo je otac radio (kao čistač na aerodromu u Kabulu, nikakvu školu nema), žene nemaju ni dana škole, ne umeju da čitaju ni pišu ni na njihovom maternjem jeziku

Čekaj, to su njegove dve žene, pretpostavljam.
Ne bih da kvarim priču ali zar nije bilo logičnije evakuisati porodice obrazovanih žena, gde svi mogu da se snađu, privređuju bilo gde a tamo gde su ostali im se crno piše. Ovi koje si opisao se nekako uklapaju u talibanski milje.

Humana si, svaka ti čast!


Daj, bre, čarli, ne radi se o tome, pričamo o tome kakvu perspektivu ti ljudi imaju ovde i šta bi bilo da je bilo, šta je bolje, i za koga, da je moglo da se bira koga primiti a koga baciti iz aviona (Bene ). Zili je mislila da je ovaj neki Taliban (sa dve žene), ali nije, i sad sam to pojasnio.

A valjda su i Talibani ljudi, možda se nekima od njih ne dopada da bude deo svega toga, sanjaju američki san, itd...

bene_geserit bene_geserit 22:11 03.01.2022

Re: ,

'koji kurac će nam nepismeni čistač Avganistanac, daj neke pismene'

Ma bre, ne trebaju meni ni pismeni ni nepismeni.
Nego jel ćeš ti i dalje tuđim kurcem da mlatiš gloginje ili ćeš da primiš ponekog Avganistanca u tu tvoju kućerinu ?
bene_geserit bene_geserit 22:13 03.01.2022

Re: ,

Ne, to su njegova žena i ženina sestra

A kako znaš da je tako stvarno, a da mu to nisu dve žene ?
bene_geserit bene_geserit 22:17 03.01.2022

Re: ,

A valjda su i Talibani ljudi, možda se nekima od njih ne dopada da bude deo svega toga, sanjaju američki san

Daj i ti se izjasni koliko ćeš da primiš tako raznih što sanjaju američki san kod sebe u kuću. Ima ih više nego što misliš, a tek koliko će da ih bude, Niger 7 dece po ženi, Angola, Kongo, Mali, Čad 5.5-6, Sudan, Somalija, Uganda i još gomila 5-5.5.
Do kraja veka Nigerija će da ima više stanovnika nego cela Evropa.
gedza.73 gedza.73 22:18 03.01.2022

Re: ,

predatortz
imentujem


To je moja baba govorila, a mi je zezali.

I moja baba i isto smo se mi klinci smejali.
gvozden1 gvozden1 22:21 03.01.2022

Re: ,

koga baciti iz aviona (Bene )

Koji vam je krasni, nećete da razumete ili ne razumete?

Kakvo bacanje iz aviona?
Mitraljiranje je značilo čuvanje granice, poštovanje zakona, pravnu državu, međunarodne ugovore...

Ako postoji granica, ako je propisano kako se prelazi, onda to mora i da se obezbedi.
Najhumanijim, ali delotvornim načinima, ako radi molba i lepa reč, onda tako, ako mora mitraljez jer lepa reč ne vrši posao, onda mitraljez.

Šta je to tako strašno?
zilikaka zilikaka 23:23 03.01.2022

Re: ,

Ti si ekstra bezobrazna.
Jer nisi lepo pitala.
Jer si pominjala nečiju decu.
Koji tebe kurac boli za ičiju decu!
Šta znači umetanje ičije dece u bilo kakvo pitanje?
Ne verujem da ćeš shvatiti poruku.
Da je to moguće shvatila bi odavno, ti i tebi slični, da nije dozvoljeno pominjati ičiju decu u bilo kakvoj 'diskusiji'.

Pomenula sam ti decu u skroz pozitivnom kontekstu,kao obrazovane mlade žene,misleći da otac takvih imanešto mozga da shvati da je logično da saoseća sa sličnim ženama koje nisu sreće da imaju makar elementarna prava. Da im neki majmuni ne zabranjuju kretanje, pravo da rade i zarade a ne da budu u rangu domaćih životinja, al zaboravi, precenila sam te.
I prođi me se generalno, završili smo.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:25 03.01.2022

Re: ,

Mitraljiranje je značilo čuvanje granice, poštovanje zakona, pravnu državu, međunarodne ugovore...


Pa i bacanjem izbeglica iz aviona isto čuvaš granicu, ne? Dobro, možeš malo i da probereš dok avion uzleće, pa ove sa phdjevima pustiš, a ovim čistačima pokažeš gde su (bili) padobrani. Ne znam da li ima dovoljno vremena i za kviz, da se proveri odma ko je čija žena, setra ili ćerka.

zilikaka zilikaka 23:31 03.01.2022

Re: ,

Pajke, odlazak Amera se nije desio iznenada preko noći. Mogla se napraviti neka strategija postepenog izvlačenja ljudi. Sve ono je ispao jedan tragični cirkus kojim upravlja stihija
mentol mentol 23:53 03.01.2022

Re: ,

bene_geserit

Ma bre, ne trebaju meni ni pismeni ni nepismeni.

To nije vaša kuća. Lopuže jedne!
A kako si ti otišao tamo? Jesi li ih pitao da li im trebaš?

bene_geserit bene_geserit 23:58 03.01.2022

Re: ,

To nije vaša kuća. Lopuže jedne!
A kako si ti otišao tamo? Jesi li ih pitao da li im trebaš?

Lopuža ti tata.
A pitao sam ih, američka firma mi odradila papire, dakle trebao sam im.
Nisu me političari doveli ili još gore da sam trčao u "stampedu" preko granice.
A kuća je naša koliko je i Srbija srpska kuća. Samo se godina dolaska sadašnjih vlasnika nešto razlikuje.
bene_geserit bene_geserit 03:30 04.01.2022

Re: ,

Pa i bacanjem izbeglica iz aviona isto čuvaš granicu, ne?

Pa to "bacanje" izbeglica je tvoj Biden, za koga si glasao, organizovao, njemu se obrati. Šta se ovde proseravaš kad si za to glasao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:58 04.01.2022

Re: ,

bene_geserit
Pa i bacanjem izbeglica iz aviona isto čuvaš granicu, ne?

Pa to "bacanje" izbeglica je tvoj Biden, za koga si glasao, organizovao, njemu se obrati. Šta se ovde proseravaš kad si za to glasao.


Ajde, ne seri, to bacanje izbeglica je u klasi metoda za koje se ti zalažeš, mitraljezi, minska polja, besni kerovi, rovovi sa krokodilima, itd. A to povlačenje je dogovorio i potpisao onaj mamlaz za koga si glasao, Bajden je uradio šta je mogao da se pomogne tim ljudima koji su bežali, spašavali goli život. Tako da ti je bolje da ćutiš, i primiš porodicu iz Kabula kod tebe u džakuzi, ili bar čekovnu knjižicu da uzmeš u ruke i da uplatiš donaciju, reći ću ti na koji račun tačno, da se tim ljudima pomogne dok se ne snađu ovde, pa da i oni jednom krenu da doznačuju nazad u Afganistan, ko mi u Srbiju.

A ja ću moje Avganistance da smestim privremeno kod Čarlija, jer on ima dosta veću kuću, kako sam shvatio, sigurno se neće buniti niti tražiti da ovi imaju doktorate, i insistirati da se tačno utvrdi ko je kome žena a ko sestra.

bene_geserit bene_geserit 06:41 04.01.2022

Re: ,

Bajden je uradio šta je mogao da se pomogne tim ljudima koji su bežali, spašavali goli život

Šta je ovo, Monti Pajton ?
Pa nije valjda Tramp organizovao kako će da se povlače godinu dana unapred i sve zasrao ? Kad imaš dementnog vrhovnog komandanta i woke generale dobiješ to što dobiješ. Nego te "izbeglice" niko nije "bacao", već su se (očajni) idioti kačili po točkovima i trupu aviona i otpadali kad ovaj malo krene da hvata visinu.
Ali je fascinantno da tu kao nešto pripisuješ Trampu, ima onaj termin, kako beše, delusional. Ako ti se ne sviđa neki aspekat povlačenja iz Avganistana, dementni deda, podnosilac rezolucije za bombardovanje Srbije, za koga si glasao, je onaj kome treba da se obratiš.

Nego nešto ne reče da ćeš, tako velikodušan, da primiš Avganistance kod sebe u kuću. I ti bi izgleda ko Čarli, tuđim kurcem gloginje da mlatiš.
zilikaka zilikaka 08:03 04.01.2022

Re: ,

Čini mi se da ti ne shvataš neke stvari.
Od kojih je elementarna ova da ne možeš da završiš, baš, samo kada ti hoćeš.
Posereš se po nekome - i završili smo.
Ne ide to baš tako.
No, svejedno, i ja tebi isto!

E, stvarno više dosta. Zaobilazi me, zli čoveče, kad već moramo ovde da delimo prostor.
bene_geserit bene_geserit 08:52 04.01.2022

Re: ,

Ovaj se naprimao i kada nije imao kuću od (skoro) 600 kvadrata

Avganistance ili Sirijce ?
A Srbe iz Hrvatske ili BiH, pa fala Bogu da braću treba da primiš.
Nego javi se kad primiš Avganistance.
ja sam stigao u Amerike, boli me patka za druge, daj da se to sada zakonski ograniči

ja sam stigao u Amerike, legalnim putem, i to je uvek bilo i ostalo zakonski ograničeno
ja sam samo za to da se zakon poštuje uvek i svuda, šta ti nije jasno ?
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:42 04.01.2022

Re: ,

Ova zadnja diskusija bi baš odlična. Sjevnuše noževi, skoro iz ničega i niko nezagreba malo ispod žabokrečine koja se zove demokratija, ljudska prava, sloboda izbora...
Jeste da se rodilo i da ga treba ljuljati ali bi bilo dobro razmisliti da se takvo više ne rađa.
Da li se zaista može reći za nekog da je obrazovan i pametan, nekog ko misli da je u raznim Avganistanima moguć i kvalitetno primjenjiv način upravljanja kakav je "zapadnim" državama. Bene kaže da bijaše u preddemokratsko vrijeme 20 miliona Avganistanaca a da se u demokratiji rodi još 20 iako nema dovoljno hrane za sve. Što neko nešto nije uradio da se to spriječi? I kako se to može spriječiti? Ko je napravio toliki ceh, izražen u ubijenim, invalidnim, gladnim, neobrazovanim? Ko sad to treba da plati? Što bi Avganistanci, koji bježe iz Avganistana, trebali doći u Čarlijevu kuću? Nije im država u kojoj on glasa i plaća porez razorila, kakvu-takvu državu i institucije već neka druga. Građani te druge države trebaju platiti taj ceh. Ovako ili onako. Nepošteno je hodati po selu i praviti sranje a tražiti od drugih da iza tebe čiste.
Nije li licemjerno razna sirotinjska društva po svijetu tući po glavi kako se sporo razvijaju a kupiti im najobrazovanije da popunjavaju praznine u bogatim društvima? Ko će liječiti Bugare, Rumune, Srbe kad doktori, u čije su obrazovanje te države uložile veliki novac, liječe Nijemce, Francuze, Šveđane?

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:18 04.01.2022

Re: ,

Da li se zaista može reći za nekog da je obrazovan i pametan, nekog ko misli da je u raznim Avganistanima moguć i kvalitetno primjenjiv način upravljanja kakav je "zapadnim" državama.


Sva pitanja koja si postavio sasvim regularno imaju odgovora (ili ne) u rangu sto ljudi sto misljenja.

Kako uopste onda napraviti konsenzus na bilo koje od njih, da li se drzave smeju i kada mesati u konflikte drugih drzava, zasto i kada smeju, moraju, zasto i kada ne smeju i ne moraju?

Imamo primera na izvolte koliko hoces. Recimo sukob Tutsi-Hutu, jedni su masakrirali druge, umesao se nije niko (nema racunicu) a po mom misljenju umesati se trebalo (ovi koji su i zasluzni (Evropljani/Belgijanci) za mesetarenje tamo, da su bar sprecili onakav masakr od milion mrtvih). I tako od konflikta do konflikta.

Racunicu kazem jer to jeste pokretacka snaga svakog mesanja, mozda i postoji neki izuzetak ali motiv je jasan.

Ne zivimo u idealnom svetu, zivimo u onakvom kakav je primeren ljudskoj vrsti - takav smo i napravili. Vrlo nemoralan, onaj gde pobednik uzima sve (The winner takes it all, the loser standing small..) i diktira dok ga ne smeni drugi, isti takav u sustini.

Sukob u bivsoj Jugoslaviji, umesati se ili ne (druge drzave plus konvencije, potpisi i regulative kad moras ili ne itd).

Avganistan danas, pobedili su Talibani - nametnuli svoju vlast u zemlji, isterali okupatore (Americku upravu i izbore koje su sproveli u Avganistanu tj. vladu koju su prihvatili posle tih izbora).

E sad, talibanska uprava je surova ne samo sa naseg 'hriscanskog' i zapadnog (gde spada i Srbija) shvatanja, treba li posmatrati sa strane kako likvidiraju sve sto su proglasili za neprijatelja i sto zabranjuju ili se umesati? Ako ne zasto ne, ako da zasto da?

Tutsi-Hutu, da li je trebalo posmatrati nemo masakr ili ne? Bivsu Jugoslaviju? Umesati se ili ne?


Kako cemo se sloziti oko svih ovih pitanja? (a ima ih jos milion nego samo da napravim skicu sa par primera).


Ostavimo sad po strani motive i ko drma svetom i odlucuje o intervencijama kako i zasto, ovako samo mi sa svojim misljenjem o tome koji ne odlucujemo ni o cemu, svako spram svojih shvatanja problematike.

(htedoh reci da je totalna/priblizno totalnoj, izolacija nemoguca, neizvodljiva, danas u ovako i na sve nacine umrezenom svetu)

Just When I Thought I Was Out, They Pull Me Back In (Kum 3 deo)

gvozden1 gvozden1 12:59 04.01.2022

Re: ,


Ti si zao čovek!
Zar to ne primećuješ?!

Baš grešiš, Čaki, baš.

I prema Bene(t)u, a posebno prema Zili.
Nadam se da ćeš mene razumeti, da ne mislim ništa loše.

Bene i ti, ok, različito stavovi, tvoj mi, za razliku od njegovog, ne drži vodu, ali u redu, ne slažemo se pa bože moj.

Ali Zili, nemaš razloga da se ljutiš što ti je pomenula decu, ništa loše nije mislila.

Razumem da si ti tu posebno osetljiv jer su ti ovde decu vređale kojekakve budale, ali ovo nije taj slučaj.

Razmisli.
tess1 tess1 13:05 04.01.2022

Re: ,

E sad, talibanska uprava je surova ne samo sa naseg 'hriscanskog' i zapadnog (gde spada i Srbija) shvatanja, treba li posmatrati sa strane kako likvidiraju sve sto su proglasili za neprijatelja i sto zabranjuju ili se umesati? Ako ne zasto ne, ako da zasto da?

Da, i ja razmišljam isto o ovoj Kamilovoj dilemi i pitanjima, posebno ovde gdje većina podržava prirodnu vladavinu Talibana (ima da se izdrži i trpi).

Na Arte dokumentarcu iz 4 djela o Afganistanu najtužnijoj zemlji na svijetu sam zapamtila da im se Šah oženio mlad, Amerikanci kažu da im je praviti se da ne vide podvođenje dječaka bilo teško, i da su Mudžahedini i Talibani (više nego Rusi i Amerikanci zajedno) u borbama između sebe razorili Kabul i da je iza njih ostalo milion osakaćenih kojima su sjekli udove u bolnicama u podrumu dok ovi gore pucaju jedni na druge iz ulice u ulicu sa minobacačima na ramenu..
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:07 04.01.2022

Re: ,

apacherosepeacock
Umesati se ili ne?




Nisam ja protiv bilo kakvog mješanja, ali sam protiv miješanja koje jepotpuno nepromišljeno ili u kojem su razloz potpuno suprotni od javni objavljenih.
Gospodin čiji intervju prilažem je izuzetno dobro upoznat o intervencijama i njihovim posledicama.


Ovaj kanal preporučujem ljudima koji žele čuti ljude koji imaju šta reći.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana