Budućnost| Društvo

DAN POSLE (2)

Boris Drenca RSS / 06.04.2020. u 18:37

Neću se praviti da razumem kako funkcionišu i šire se virusi. Vidim šta prave. Dovoljno mi je. Neću ni da se pravim da znam kakve mere je potrebno preduzeti da se virusi ne bi širili u društvu ili makar da se njihovo širenje smanji. Iskustvo drugih pokazuje kako mere rade. I poštujem te mere. Da li su mere dobre dovoljne, dobre, pravovremene drugo je pitanje i neću da se pravim da znam kakve bi bile idealne.

43694670_1043152582529883_1611638378485252096_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=110474&_nc_oc=AQkUsyvmKohxXOXVGLnYTt-2A202O9ehVKBZTcv0ADzX0feiAa9NXceeA-zY-axuQG4&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=3375aaa60eedca7639bdf386e1f19a0d&oe=5EB15DE1 

O merama, izolaciji, policijskim časovima, postupcima lekara...ne znam mnogo. Mislim da bih, sporije nego što sam treniran, uspeo da 'postavim' privremnu terensku ambulatu, čak i od priručnog materijala, ali teško da bih mogao da pomognem sam nekome. Znao bih da postavim, ipak ne verujem da bih mogao da sve sam radim u njoj. Neka gruba trijaža,možda...

Pošto neće biti datuma, pardon Datuma, kada će biti proglašena pobeda nad virusom tako se ni 'Ovo' neće završtiti. Stanje u kome živimo će se završavati i polako pretvarati u 'ono' posle. Ono što ne znam na šta će ličiti. Postoje ideje kako bi bilo super zaporodicu i mene, postoje ideje kako bi bilo najbolje za društvo. Postoje ideje ali sve mi se čini da je ono 'najbolje' problem. Navikavaćemo se. Možda pratiti glavne pravce a možda plivati na svoju stranu. Evolucija.

Danu posle (ili Danima posle, kako je tačnije) napisano je već nekoliko blogova. Uglavnom su bazirani na ekonomskim temama i ljudi koji su ih pisalu uglavnom znaju o tome. To 'uglavnom' je tu zbog nemogućnosti da se zaista predvidi kako će se tržišta i ekonomija realno ponašati.

Ne treba zaboraviti da je cela planeta ‘zaključana' I da će otključavanje biti etapno, selektivno i dugotrajno. Najvažnija industrijska grana u nekom narednom periodu najverovatnije će biti prehrambena industrija. Veliki broj ljudi stalno ili pprivremeno ostaje bez posla, prihodi su manji potrebe za hranom iste. Ipak svetsku ekonomiju 'posle otključavanja ' čeka reorganizovanje.

Ekonomija, svuda u svetu, suočava se sa situacijom u kojoj bi bio skakač sa motkom kome bi skratili motku i zaletiše. Skokovi od 6+ metara bi postali prošlost a rekordi bi se kretali oko 4,5 do 5 metara . Oni koji vode ekonomiju moraće da se suoče sa situacijom da će zarade biti osetnije manje a uslovi za poslovanje komplikovaniji. 

Sve je i dalje nagađanje. Neki će nam nedostajati. Na razne načine. Neki će biti prisutniji nego što želimo. Neki će postati nevažni. Neki važniji nego što su svesni.

Svakako, društva će težiti novoj sigurnosti. Negde će to biti zaista izgadnja zajedničkog sistema, negde samo privremena propagandna uljuljkivanja, do sledeće mnogo manje krize . Kada će se sve raspasti.

Svakako mantre  zajedništva, solidarnosti, individualnosti liberalizma iz devedesetih godina prošlog veka ostaće samo sećanje...na jedan prividno dobar period.    Kao u pesmi: 

 



Komentari (336)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rodni rodni 18:58 06.04.2020

M'da!

Ja mislim da neće doći ni do kakve promene - sejaće se pšenica, traktori će orati zemlju, proizvodiće se automobili i elektronski gedžeti, leteće avioni, velik deo ljudi će ići na more i planine, bankari će ubirati kamatu i slično, zdravstvena zaštita će polako postajati skuplja, učitelji će učiti decu, političari palamuditi, policajci čuvati red, vatrogasci gasiti požar itd ...
Što bi se išta menjalo?
Boris Drenca Boris Drenca 19:00 06.04.2020

Re: M'da!

i to je moguće iako je sve manje nade da će taako biti...dovoljno je videti šta poslovni svet planira .
angie01 angie01 19:32 06.04.2020

sve dostupne prognoze

i analize zvuce depresivno,...jedina nasa prednost je sto smo mi uvezbani za takve situacije...a mane ne moram da pominjem.

zemljanin zemljanin 19:34 06.04.2020

Re: sve dostupne prognoze

do avgusta bre ihaaaj vremena ... smislicemo nesto
Черевићан Черевићан 20:10 06.04.2020

времена након пре

Sve je i dalje nagađanje ... pa s'toga

за како ће бити ......брину се ловани
остатак Планете трпет' ће док прође,
ови први гарант .. ...наћиће решење
остали исчекујућ' ко пре да им дође
mariopan mariopan 21:03 06.04.2020

Re: времена након пре

Mislim da ćemo preziveti i nastaviti, posle nekog vremena, gde smo stali.
Biće teško neko vreme. Ekonomske mere neće moći da pokriju sve gubitke i opet će biti gubitnika i dobitnika (krize, tranzicije, ratova...) kao što je uvek bilo.

Sirotinja je nekako uvek gubitnik.

Nama će biti malo lakše jer smo imali periode kada nam je trebala izuzetna veština da preživimo i već smo uvežbani da smanjimo potrebe i da se snađemo u svakoj situaciji.

solo solo 08:19 07.04.2020

Re: времена након пре

Mislim da ćemo preziveti i nastaviti, posle nekog vremena, gde smo stali.
Biće teško neko vreme. Ekonomske mere neće moći da pokriju sve gubitke i opet će biti gubitnika i dobitnika (krize, tranzicije, ratova...) kao što je uvek bilo.



Lako je tebi ti si već na moru




A mi?

docsumann docsumann 12:54 07.04.2020

Re: времена након пре

Mislim da ćemo preziveti i nastaviti, posle nekog vremena, gde smo stali.
Biće teško neko vreme. Ekonomske mere neće moći da pokriju sve gubitke i opet će biti gubitnika i dobitnika (krize, tranzicije, ratova...) kao što je uvek bilo.


Lako je tebi ti si već na moru


moj omiljeni grčki bend

mariopan mariopan 18:32 07.04.2020

Re: времена након пре

solo
Mislim da ćemo preziveti i nastaviti, posle nekog vremena, gde smo stali.
Biće teško neko vreme. Ekonomske mere neće moći da pokriju sve gubitke i opet će biti gubitnika i dobitnika (krize, tranzicije, ratova...) kao što je uvek bilo.



Lako je tebi ti si već na moru




A mi?



Slaću vam lepe slike. I javiti kad možete i vi da dođete, imate izvidnicu ovde.
pecaros pecaros 04:15 08.04.2020

Re: времена након пре

docsumann

moj omiljeni grčki bend


Dobri su. Nalik na ovo:

docsumann docsumann 10:08 08.04.2020

Re: времена након пре

Nalik na ovo


da, grci imaju odličnu psi/hard/stoner rock scenu

docsumann docsumann 17:16 08.04.2020

Re: времена након пре

još malo grk rok-a

Atomski mrav Atomski mrav 23:41 08.04.2020

Re: времена након пре

moj omiljeni grčki bend


blog.b92.net says
Već ste dali preporuku ovom komentaru


Odlični su, posebno ritam sekcija!
Atomski mrav Atomski mrav 23:46 08.04.2020

Re: времена након пре

da, grci imaju odličnu psi/hard/stoner rock scenu


God may be dead, but Frank Zappa ain't!
pecaros pecaros 03:30 09.04.2020

Re: времена након пре

docsumann
još malo grk rok-a


Kako sam pogledao ovih par klipova, počeli na YT da mi se javljaju Leb I Sol.

solo solo 08:37 09.04.2020

Re: времена након пре

da, grci imaju odličnu psi/hard/stoner rock scenu




Milan Novković Milan Novković 20:45 06.04.2020

U to ime ...

Sve je i dalje nagađanje

... nagađamo

Simples:

- Uvešće ausvajse za one koji imaju antitela u krvi

- Tako će nas naviknuti na ausvajse

- Oni će biti motka, bez šargarepe, kojom se tera na razna obavezna vakcinisanja

- Hippocrates polako odlazi u bajbaj prošlost, kao i osnovni postulati medicinske službe

- Kako se naviknemo, ide čipovanje, uz vakcine, od rođenja. Mi matori kako se već izborimo

- Izbacuje se keš

- Čipovani i bez keša smo potpuno kontrolisani - sve se o nama zna i možemo da se kaznimo ograničavanjima sloboda ako nismo po pravilu službe - tj ograniči se sloboda kupovanja, vožnje, prelaska granica, idenja u škole.

- Ako se čipovanje pokaže kao dobro, a hoće, onda idu brain implants, za teledirigovanje.

Ne može biti prostije
mariopan mariopan 21:06 06.04.2020

Re: U to ime ...

Čipovani i bez keša smo potpuno kontrolisani - sve se o nama zna i možemo da se kaznimo ograničavanjima sloboda ako nismo po pravilu službe - tj ograniči se sloboda kupovanja, vožnje, prelaska granica, idenja u škole.

- Ako se čipovanje pokaže kao dobro, a hoće, onda idu brain implants, za teledirigovanje.

Ne može biti prostije


Podzemlje će da amortizuje te prepreke, živećemo u poluilegali, keš će da cirkuliše na crnoj berzi....ko je još nama doakao?

edit

Jesi li gledao filmove o apokalipsi? Preživeli smo bar u filmovima.
nsarski nsarski 21:23 06.04.2020

Re: U to ime ...

Simples:

- Uvešće ausvajse za one koji imaju antitela u krvi

- Tako će nas naviknuti na ausvajse

- Oni će biti motka, bez šargarepe, kojom se tera na razna obavezna vakcinisanja

- Hippocrates polako odlazi u bajbaj prošlost, kao i osnovni postulati medicinske službe

- Kako se naviknemo, ide čipovanje, uz vakcine, od rođenja. Mi matori kako se već izborimo

- Izbacuje se keš


Aj' dobro, da ovo pretpostavimo. Koliko vremena će proći da se ovo sprovede?
maliperica maliperica 21:26 06.04.2020

Re: U to ime ...


Aj' dobro, da ovo pretpostavimo. Koliko vremena će proći da se ovo sprovede?

Taman toliko da i mi doživimo.
Ako nas ne sjebe Corona.

...

Kinezi su se u borbi protiv virusa koristili i spravicom koja je sa razdaljine od 2 metra očitavala temperaturu osobe u našoj blizini.
Dobar indikator eventualne zaraženosti.

Još nisam video da je imaju i koriste naši.
A odlično može da zameni skupe i vremenski dugotrajnije testove.
zemljanin zemljanin 21:32 06.04.2020

Re: U to ime ...



kod nas uvek bilo 3 ovce za kravu ... prica se da su ovi, od ekvatora pa na gore, nesto zajebali pa da pomognemo, idu 3 osisane ovce za izmuzenu kravu ... nasi smo, ide zima trebace dzemperi i carape, mleko za sirenje ...

PS. a u ta sokoćala se ič ne razumemo ... 'el to oćete da nosite čip-ke, ono heklano ... pa dobro, šta da se radi ...

PPS. moram malo da vas zezam dok ovo traje ... posle necu, a NG je tu, samo sto nije
Milan Novković Milan Novković 22:07 06.04.2020

Re: U to ime ...

nsarski
Simples:

- Uvešće ausvajse za one koji imaju antitela u krvi

- Tako će nas naviknuti na ausvajse

- Oni će biti motka, bez šargarepe, kojom se tera na razna obavezna vakcinisanja

- Hippocrates polako odlazi u bajbaj prošlost, kao i osnovni postulati medicinske službe

- Kako se naviknemo, ide čipovanje, uz vakcine, od rođenja. Mi matori kako se već izborimo

- Izbacuje se keš


Aj' dobro, da ovo pretpostavimo. Koliko vremena će proći da se ovo sprovede?

Ausvajse već skoro pa uvode (ne pratiš na času - i ne zezam se

- Ako hoćeš austvajs (da švrćkaš do Kalenića, bilo gde) moraćeš da se vakcinišeš - možda ne sada ako "nađu" pouzdan test za antitela, pa dotična zapatiš nekako. U vakcinama, pogodi, na prvo mesto stavljaju Bili d Gejta - tj firmu gde i on ima "crkavicu" - RNA vakcina - genetski materijal u ćelije, nači. Nisu imali vremena da testiraju na dovoljno malih Indusa pa će "dobro doći" i zapadnjaci, Balkan i slični lideri u regionu. E sad, kažu RNA su delovi virusa koje su "stručnjaci" obradili tako da ne mogu celi virusi da se repliciraju, tj nemaš lavinski efekat kopiranja i širenja.

E sad, u poslednjoj rečenici imamo i potencijani malo-morgen faktor, kao kod polio virus, koji je "sposoban" za genetsku rekombinaciju - ubiješ namrtvo svaki virus, ali se iz preostalih zdravih delova, pošto imaš više viral particles, nasumično pobivene, sastavi jedan zdrav-zdravcat - veselim dobrovoljcina i nedobrovoljcima naučnici kažu da je verovatnoća toga 10 na minus 79, dok ne pobiju sve u nekoj ekperimentalnoj grupi, tipa stavili plus umesto minusa u jednačinu.

- Al prvo će to probati nad Dancima - njih su stavili pod palac - videlo se još kako su bili poslednji koji su se opirali Severnom Toku 2, ako si pratio, a i ovih danas izglasan vanredni zakon - ako država kaže mora, svi moraju da se vakcinišu sa Bilijevom ili sličnom vakcinom.

- Keš - već odavno mrcvare Indiju, ona im je test ground - ko će da bide lider u zapadnom regionu - ne znam, ne pratim odavno.

- Čipovanje - mislim da veseli Šveđani kolo vode, i oni su pod palcem, ali nisam onomad pratio genezu.

- A mislim da su ID2020 vakcine za bebe određene da se testiraju u Banglašu (možda grešim, možda je neka druga forma bio-identifikacije ... i ja to površno pratim)

A ovde u UK pale 5G stubove pošto se "pročulo" da šire viruse, a full 5G stack imaju samo Kinezi.

Tako da nije nemoguće ni da fataju neposlušne po ulicama i da ih pecluju na licu mesta.

A ovde evo, možda ste čuli, ode Boris u intenzivnu negu. Nije još na respiratoru, ali ne bih mu sad bio u koži.

Koliko se divim običnom narodu ovde, a u medicini sestrama, nižem osoblju i junior doctors, rade ko konji, savesno, bolje da ne spominjem koliko ume da bude stif-upper-lip naduvanih od reputacije pri vrhu piramide, a nedao ti Bog da te oni leče.

Eto, veselo
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:22 06.04.2020

Re: U to ime ...

Milan Novković
Eto, veselo


Milane, ovo si baš komplikovano objasnio.

Ovako sam to sebi pojednostavljeno preveo:

Milan Novković Milan Novković 22:30 06.04.2020

Re: U to ime ...

Dragan Pleskonjic
Milan Novković
Eto, veselo


Milane, ovo si baš komplikovano objasnio.

Ovako sam to sebi pojednostavljeno preveo:




Zaboravih, CDC u US nije odobrio do sada još ni jednu RNA vakcinu.

I evo sad prilike, pa plus na brzaka sklepanu
Milan Novković Milan Novković 22:37 06.04.2020

Re: U to ime ...

mariopan
Čipovani i bez keša smo potpuno kontrolisani - sve se o nama zna i možemo da se kaznimo ograničavanjima sloboda ako nismo po pravilu službe - tj ograniči se sloboda kupovanja, vožnje, prelaska granica, idenja u škole.

- Ako se čipovanje pokaže kao dobro, a hoće, onda idu brain implants, za teledirigovanje.

Ne može biti prostije


Podzemlje će da amortizuje te prepreke, živećemo u poluilegali, keš će da cirkuliše na crnoj berzi....ko je još nama doakao?

edit

Jesi li gledao filmove o apokalipsi? Preživeli smo bar u filmovima.

Ima ovde finih ljudi, Stefan, Docs, Bojan, Šarski, Mirela, Urbani, mnogo njih ... što gledaju fine filmove.

Al ja sam movie-junkie, ja gledav sve što mi se nađe na putu, ako imam vremena da putujem

Pristup prema hrani i filmovima mi se ne razlikuje nešto posebno.

Ja sam se nagledao i filmova u kojima pravda ne pobeđuje, čovek ne ostaje uvek čovek, ne može se sve što se hoće, itd
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:27 06.04.2020

Re: U to ime ...

Milan Novković
Sve je i dalje nagađanje

... nagađamo

Simples:

- Uvešće ausvajse za one koji imaju antitela u krvi

- Tako će nas naviknuti na ausvajse

- Oni će biti motka, bez šargarepe, kojom se tera na razna obavezna vakcinisanja

- Hippocrates polako odlazi u bajbaj prošlost, kao i osnovni postulati medicinske službe

- Kako se naviknemo, ide čipovanje, uz vakcine, od rođenja. Mi matori kako se već izborimo

- Izbacuje se keš

- Čipovani i bez keša smo potpuno kontrolisani - sve se o nama zna i možemo da se kaznimo ograničavanjima sloboda ako nismo po pravilu službe - tj ograniči se sloboda kupovanja, vožnje, prelaska granica, idenja u škole.

- Ako se čipovanje pokaže kao dobro, a hoće, onda idu brain implants, za teledirigovanje.

Ne može biti prostije

Hoces reci da nas ceka " Divni novi svjet"
bene_geserit bene_geserit 00:57 07.04.2020

Re: U to ime ...

Pa bar pola ljudi ovde na blogu je za obaveznu vakcinaciju.
I bar pola je za to da im neka fantastična država sve sredi i uredi, jedino kad bi mogli da se reše nekako ove trenutne fašističke države (i ne vide ironiju u tome).
A pri tome je u pitanju uzorak koji je vrlo netipičan, tj. ljudi koji kao nešto i razmišljaju.

To će bre sve da stane dobrovoljno u red da bude čipovano i da pita jel ima još.
docsumann docsumann 02:39 07.04.2020

Re: U to ime ...

- Čipovani i bez keša smo potpuno kontrolisani - sve se o nama zna i možemo da se kaznimo ograničavanjima sloboda ako nismo po pravilu službe - tj ograniči se sloboda kupovanja, vožnje, prelaska granica, idenja u škole.

- Ako se čipovanje pokaže kao dobro, a hoće, onda idu brain implants, za teledirigovanje.


rodni rodni 07:01 07.04.2020

Re: U to ime ...

bene_geserit
Pa bar pola ljudi ovde na blogu je za obaveznu vakcinaciju.
I bar pola je za to da im neka fantastična država sve sredi i uredi, jedino kad bi mogli da se reše nekako ove trenutne fašističke države (i ne vide ironiju u tome).
A pri tome je u pitanju uzorak koji je vrlo netipičan, tj. ljudi koji kao nešto i razmišljaju.

To će bre sve da stane dobrovoljno u red da bude čipovano i da pita jel ima još.

Ja sam za vakcinaciju.
solo solo 08:12 07.04.2020

Re: U to ime ...

- Ako se čipovanje pokaže kao dobro, a hoće, onda idu brain implants, za teledirigovanje.

Ne može biti prostije



solo solo 08:16 07.04.2020

Re: U to ime ...

Aj' dobro, da ovo pretpostavimo. Koliko vremena će proći da se ovo sprovede?


još 2 nedelje
solo solo 08:34 07.04.2020

Re: U to ime ...

Milane, ovo si baš komplikovano objasnio.

Ovako sam to sebi pojednostavljeno preveo:


može još jednostavnije


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:35 07.04.2020

Re: U to ime ...

Milan Novković

A ovde evo, možda ste čuli, ode Boris u intenzivnu negu. Nije još na respiratoru, ali ne bih mu sad bio u koži.

Koliko se divim običnom narodu ovde, a u medicini sestrama, nižem osoblju i junior doctors, rade ko konji, savesno, bolje da ne spominjem koliko ume da bude stif-upper-lip naduvanih od reputacije pri vrhu piramide, a nedao ti Bog da te oni leče.

Eto, veselo


ja ne mislim da ti super truper savjetnici ne znaju da rade svoj posao nego da prosto neće, e jer ih boli uvo..
za Bobu ipak ne vjerujem da će da ih boli uvo..
ono što je kod njega nezgodno je što kapiram da je politički teško odbranjivo da ga stave na tu ecmo mašinu koja bi mu spasila život..
jer, nema za sve..
koliko kapiram ecmo mašina te održava u životu taman i da nemaš pluća, spaja se na krvotok i praktično igra ulogu pluća, izvlačeći krv sa CO2, i vraćajući oksidiziranu krv nazad..
te to tako može da traje dok ti ne ozdraviš..
nevolja je u tome tp jelda, nema ni blizu za sve, a kako da onda on uzme za sebe..
nije smio ni u privatnu bolnicu da ode (mada realno misllim da i nema potrebe, to su bukvalno isti doktori samo luksuznija oprema u privatnom aranžmanu)..
elem..
kanda je Bobi skroz loše i kanda bi mogao i da pandrkne..
pa ti sad vidi šta ćeš..
znam šta bi naši..
zapalili u Njemečku
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:36 07.04.2020

Re: U to ime ...

bene_geserit
Pa bar pola ljudi ovde na blogu je za obaveznu vakcinaciju.
...
ljudi koji kao nešto i razmišljaju.


mirelarado mirelarado 09:03 07.04.2020

Re: U to ime ...

koliko kapiram ecmo mašina te održava u životu taman i da nemaš pluća, spaja se na krvotok i praktično igra ulogu pluća, izvlačeći krv sa CO2, i vraćajući oksidiziranu krv nazad..
te to tako može da traje dok ti ne ozdraviš..


Ili dok ti ne otkažu srce, bubrezi, ili mozak... Ako sam ja dobro shvatila.

Ipak, sumnjam da se za premijera neće preduzeti sve što se može. Možda se to neće udarati na sva zvona...
Milan Novković Milan Novković 09:31 07.04.2020

Re: U to ime ...

newimprovedtadejus
Milan Novković

A ovde evo, možda ste čuli, ode Boris u intenzivnu negu. Nije još na respiratoru, ali ne bih mu sad bio u koži.

Koliko se divim običnom narodu ovde, a u medicini sestrama, nižem osoblju i junior doctors, rade ko konji, savesno, bolje da ne spominjem koliko ume da bude stif-upper-lip naduvanih od reputacije pri vrhu piramide, a nedao ti Bog da te oni leče.

Eto, veselo


ja ne mislim da ti super truper savjetnici ne znaju da rade svoj posao nego da prosto neće, e jer ih boli uvo..
za Bobu ipak ne vjerujem da će da ih boli uvo..
ono što je kod njega nezgodno je što kapiram da je politički teško odbranjivo da ga stave na tu ecmo mašinu koja bi mu spasila život..
jer, nema za sve..
koliko kapiram ecmo mašina te održava u životu taman i da nemaš pluća, spaja se na krvotok i praktično igra ulogu pluća, izvlačeći krv sa CO2, i vraćajući oksidiziranu krv nazad..
te to tako može da traje dok ti ne ozdraviš..
nevolja je u tome tp jelda, nema ni blizu za sve, a kako da onda on uzme za sebe..
nije smio ni u privatnu bolnicu da ode (mada realno misllim da i nema potrebe, to su bukvalno isti doktori samo luksuznija oprema u privatnom aranžmanu)..
elem..
kanda je Bobi skroz loše i kanda bi mogao i da pandrkne..
pa ti sad vidi šta ćeš..
znam šta bi naši..
zapalili u Njemečku

Ma naravno, on će dobiti top care - i ljude, a i ta bolnica ima ta veštačka pluća, kao što kažeš, i imaju samo dve takve sobe.

I arg oko privilegija je ok, iako lakši za prihvatiti kada se radi o boljim ili lošijim školama - teško je reći koliku bi štetu društvu napravilo da dozvole da im Boris ode u večna lovišta.

A videla si da su tražili 250,000 dobrovojaca, a dobili tri puta toliko - društvo ima potencijal da se brzo organizuje.

Ekonomsku štetu odlično razumeš - koliko li će ih sada otići u penziju u fuel-poverty maniru, gde zimi nemaju novca i za hranu i za grejanje - a mogli su da imaju dostojanstvene penzione godine - pa oni koji bi i pre ovako pojačane krize otišli u penziju na ivici opstanka. Koliko će ih umreti zbog toga, mlaših izvršiti samoubistvo, ostati bez poslova ...

... a onu Južno Korejanku iz tamošnje vlade prikazaše onomad jednom, ako se dobro sećam, i to je to, umesto da je vrte svaki dan i da učimo od njih i ponavljamo gradivo - ovako uglavnom vrte jednu previše praznu priču gore neki ok kojih je previše političara od karijere, gde rečenica traje dva minuta, a elokvento može da se stavi u 10 sekundi.

Umiru im medicinski profesionalci previše - a Kinezi ne zaklapaju kako su pojasnili Evropi da je to bila jedna od većih katastrofalnih grešaka, i kako je Evropa ponavlja.

Danas u UK ili US možeš preko interneta da pošalješ svoj 3D model kućišta za neku elektronsku spravicu, da ti odštampaju, iz zezanja iz spavaće sobe, mogu da ti odštampaju injection-moulding kalupe, iz izgloduju, ako hoćeš da praviš stotine hiljada primeraka, ... a ovaj naš vrli zapad se upustio u krađu pošiljaka iz Kine koje su namenjene drugim državama ...

Al zato nema ko nije ušao u proizvodnju respiratora, Dyson, McLaren, Mercedes ... samo im još Virgin OvoOno fali, svaka kuća što drži do sebe će uskoro imati jedan - umre im bolesnik zato što se zarazi medicinska sestra koja nije imala zaštitu, pa ne može da kontroliše respirator koji već imaju, dok nama vrte Dysona na TVu.

Ja se ne razmećem previše zezanjem ovde - ubeđen sam da se volume produkcija zaštitne opreme za front-line medicinare mogla i ovde munjevito organizovati, a testove za te ugrožene profesionalce su mogli nabaviti od kad su im Kinezi i Korejanci objasnili.

Ovo sad - 100,000 testova dnevno krajem meseca, ili krajem Maja, bolji od najboljih - čisti britanski političko-isprazni cinizam ograničeno sposobnih.

Biće bolji od najboljih kad u Nemačkoj, Španiji i Italiji najoge bude iza leđa.

Al naravno, kad se pojave testovi za antitela kupićemo ih, ti si antitela skuplje mnogo platila, a mi ostali ćemo morati da mrdamo da vidimo dal smo tako u mogućnosti da se šepurimo sa ausvajsom u ruci.

A Evropa - da nemam decu ovde ja bih otišao, u US - znaš na čemu si, Australiju - možeš da priuštiš da od najbliže političke budale budeš bar 300 kilometara, kod Zemljanina - da se igramo partizana i četnika
bene_geserit bene_geserit 09:59 07.04.2020

Re: U to ime ...

ono što je kod njega nezgodno je što kapiram da je politički teško odbranjivo da ga stave na tu ecmo mašinu koja bi mu spasila život..
jer, nema za sve.

U zemlji koja ima Dom Lordova, je "politički teško odbranjivo" da Premijer ima prioritet u zdravstvu u odnosu na plebs ? E sad se stvarno zajebavaš, što je mnogo je.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:38 07.04.2020

Re: U to ime ...

bene_geserit
ono što je kod njega nezgodno je što kapiram da je politički teško odbranjivo da ga stave na tu ecmo mašinu koja bi mu spasila život..
jer, nema za sve.

U zemlji koja ima Dom Lordova, je "politički teško odbranjivo" da Premijer ima prioritet u zdravstvu u odnosu na plebs ? E sad se stvarno zajebavaš, što je mnogo je.


pa uzmi da nije baš tako mnogo falilo da vlast preuzme maltene komunista pa će ti biti jasnije koji broj ljudi ovde nikako ne smatra da novac treba da ti donese prednost kad je liječenje u pitanju..
ni ostale stvari ali liječenje je deifinitivno za Britance pitanje kod kog novac ne bi smio da igra ulogu i oni realno jesu dosta blizu tome da je to i istina..
prikače li Bobija na ecmo to hoće biti iskorišteno protiv njega u nekom momentu..
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:39 07.04.2020

Re: U to ime ...

bene_geserit
ono što je kod njega nezgodno je što kapiram da je politički teško odbranjivo da ga stave na tu ecmo mašinu koja bi mu spasila život..
jer, nema za sve.

U zemlji koja ima Dom Lordova, je "politički teško odbranjivo" da Premijer ima prioritet u zdravstvu u odnosu na plebs ? E sad se stvarno zajebavaš, što je mnogo je.


Pa i da nema Dom Lordova..

U stvari nema te drzave koja nece prioritet dati premijeru ili bilo kom politicaru u odnosu na plebs/narod wtvr. (ako ima javite mi koja)
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:42 07.04.2020

Re: U to ime ...

prikače li Bobija na ecmo to hoće biti iskorišteno protiv njega u nekom momentu..


Mislim da ce mu to biti od manje vaznosti nego da rikne principijelno..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:46 07.04.2020

Re: U to ime ...

apacherosepeacock
prikače li Bobija na ecmo to hoće biti iskorišteno protiv njega u nekom momentu..


Mislim da ce mu to biti od manje vaznosti nego da rikne principijelno..


pa već je otišao u državnu bolnicu umjesto u privatnu (u koju gotovo sigurno ide u regularnim okolnostima)..
pa samo kad uzmeš razliku u popunjenosti kapaciteta, zdravstvenoj slici prosječnog pacijenta, mogućnosti da tu zakačiš još nešto..
to je već sasvim netrivijalan rizik..
pa eto čovjek ga preuzeo..
ne kažem da će odbiti taj ecmo, možda ga neće ni pitati, samo kažem da to nije trivijalna i nebitna odluka
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:58 07.04.2020

Re: U to ime ...

newimprovedtadejus
apacherosepeacock
prikače li Bobija na ecmo to hoće biti iskorišteno protiv njega u nekom momentu..


Mislim da ce mu to biti od manje vaznosti nego da rikne principijelno..


pa već je otišao u državnu bolnicu umjesto u privatnu (u koju gotovo sigurno ide u regularnim okolnostima)..
pa samo kad uzmeš razliku u popunjenosti kapaciteta, zdravstvenoj slici prosječnog pacijenta, mogućnosti da tu zakačiš još nešto..
to je već sasvim netrivijalan rizik..
pa eto čovjek ga preuzeo..
ne kažem da će odbiti taj ecmo, možda ga neće ni pitati, samo kažem da to nije trivijalna i nebitna odluka


Cisto sumnjam da je u zajednickoj sobi, sad privatna ili drzavna bolnica ako je bas i zbog imidza ali nema velike razlike, doktori su dobri u obe, separatnih soba i u drzavnim bolnicama ima jelda, nece sad da mu pustaju promenadu po sobi.

Hocu reci za imidz dosta a da je nesto zrtvovao i nije, i ne treba da me pogresno ne shvatis uopste nisam neki ljubitelj izigravanja svete zrtve. (niti gajim animozitet spram B.J ko sto mnogi ovde gaje)
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:31 07.04.2020

Re: U to ime ...

Mislim da ce mu to biti od manje vaznosti nego da rikne principijelno..


Ako ništa makar nije u masovnoj predizbornoj kampanji u kojoj se ne pridržava nijedne mere, a da nije čak ni sposoban da se pravi da zna kako se nosi maska (svaka sličnost sa stvarnim likovima je namerna). Toliko bahat i bezobrazan nije, ali nažalost sada plaća cenu sopstvene neodgovornosti kojom je ugrozio više života (a nije da nismo znali da je Boris Džonson najblaže rečeno neodgovoran).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:48 07.04.2020

Re: U to ime ...

stefan.hauzer
Mislim da ce mu to biti od manje vaznosti nego da rikne principijelno..


Ako ništa makar nije u masovnoj predizbornoj kampanji u kojoj se ne pridržava nijedne mere, a da nije čak ni sposoban da se pravi da zna kako se nosi maska (svaka sličnost sa stvarnim likovima je namerna). Toliko bahat i bezobrazan nije, ali nažalost sada plaća cenu sopstvene neodgovornosti kojom je ugrozio više života (a nije da nismo znali da je Boris Džonson najblaže rečeno neodgovoran).


a kako vi tačno vidite odgovorno ponašanje države?
na prvi pomen pojave nepoznatog virusa svi se zatvaramo u kuće i tamo sjedimo dok ne umremo od gladi?
pretpostavljam ne tako ali kako?
šta je po tebi odgovorno ako je neodgovorno ovo kako se radi i kakve su poslijedice prihvatljive?
smije li iko da umre ili ne smije niko?
između Kine i Švedske koji je model dobar i zašto?
čime bi ti bio zadovoljan?
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:49 07.04.2020

Re: U to ime ...

čime bi ti bio zadovoljan?


Bilo čime osim predizbornom kampanjom u toku.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:51 07.04.2020

Re: U to ime ...

stefan.hauzer
čime bi ti bio zadovoljan?


Bilo čime osim predizbornom kampanjom u toku.


pa šta je onda u UK reakciji neodgovorno?
pošto si ocjenio da je neodgovorno valjda imaš predstavu šta je odgovorno, kako treba?
vcucko vcucko 11:52 07.04.2020

Re: U to ime ...

newimprovedtadejus

koliko kapiram ecmo mašina te održava u životu taman i da nemaš pluća, spaja se na krvotok i praktično igra ulogu pluća, izvlačeći krv sa CO2, i vraćajući oksidiziranu krv nazad..
te to tako može da traje dok ti ne ozdraviš..

Da ne mračim, ali nije to baš tako jednostavno.
Koliko sam ja shvatio, sve to respirator, veštačka pluća jeste tako, ali to mu dođe kao da si bio/la u komi. Otprilike, a možda i gore.
Znači ako ne manjkaš opet se ne zna u kakvom stanju ćeš da se vratiš. Koje funkcije da zadržiš, koje se bespovratno gube, koliko meseci kontrolisanog oporavka ti treba. Pluća (tvoja, bogom dana) ostaju s.ebana zauvek, srce ako je preteklo drži vodu do prve prilike (srčani bolesnici su najrizičnija grupa, sami tim što se tako zovu već su bili na rubu, kad-tad).
Mislim, toliko o "ovo je samo grip" priči.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:01 07.04.2020

Re: U to ime ...

pa šta je onda u UK reakciji neodgovorno?


Mislio sam na Borisa lično, koji je na početku bio takođe šaljivdžija u pogledu virusa.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:07 07.04.2020

Re: U to ime ...

stefan.hauzer
pa šta je onda u UK reakciji neodgovorno?


Mislio sam na Borisa lično, koji je na početku bio takođe šaljivdžija u pogledu virusa.


pa nije.. baš suprotno, održao onaj baš neuobičajeno turoban govor o mnogima koji će otići prije vremena..
ubrzo nakon toga napustio strategiju koju Švedska i dalje sprovodi..
nikad nećemo saznati šta bi bilo kad bi bilo..
bolnice i dalje tvrde da nemaju problem nedovoljnih kapaciteta..
stvar se izgleda smiruje..
vidjećemo kako ćemo dalje a i da li će biti drugog talasa..
rječju ja tu ne vidim nikakvu posebnu neodgovornost.. ako išta mislim da je daleko bolja ta neka umjerena reakcija bez širenja panike i uz poštovanje razumnih mjera nego to kreštanje u južnijim krajevima i američka histerija..
može biti da i okolnosti nisu iste..
vjerovatno nisu..
ali grozim se histeričnih ljudi
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:15 07.04.2020

Re: U to ime ...

Mislim da namerno ne želiš da razumeš ono što sam napisao, a više sam mislio na onaj loš fazon s početka marta o rukovanju sa svima. To je bila prilično neodgovorna izjava. Mene su, ako ništa, roditelji odavno naučili da ne izvrdavam šali ono što ne razumem. No, nebitno, poenta je više mog komentara bila, da je Boris svakakav i inače, ali da nije bezobrazan kao jedan veliki čovek koji trenutno obilazi gradove po Srbiji, sprovodeći bezobzirnu političku predizbornu kampanju. To je bila poenta mog inicijalnog komentara, ali jebiga, nije mi prvi put da sam se pokajao kada sam ovde kliknuo na objavi.
Milan Novković Milan Novković 12:29 07.04.2020

Re: U to ime ...

vcucko
newimprovedtadejus

koliko kapiram ecmo mašina te održava u životu taman i da nemaš pluća, spaja se na krvotok i praktično igra ulogu pluća, izvlačeći krv sa CO2, i vraćajući oksidiziranu krv nazad..
te to tako može da traje dok ti ne ozdraviš..

Da ne mračim, ali nije to baš tako jednostavno.
Koliko sam ja shvatio, sve to respirator, veštačka pluća jeste tako, ali to mu dođe kao da si bio/la u komi. Otprilike, a možda i gore.
Znači ako ne manjkaš opet se ne zna u kakvom stanju ćeš da se vratiš. Koje funkcije da zadržiš, koje se bespovratno gube, koliko meseci kontrolisanog oporavka ti treba. Pluća (tvoja, bogom dana) ostaju s.ebana zauvek, srce ako je preteklo drži vodu do prve prilike (srčani bolesnici su najrizičnija grupa, sami tim što se tako zovu već su bili na rubu, kad-tad).
Mislim, toliko o "ovo je samo grip" priči.

Ogromna većina tih respiratora radi tako što pod malo naglašenim pritiskom šalje u pluća vazduh obogaćen kiseonikom - neinvazivni to rade uz pomoć maske preko nosa i usta, invazivni, i efikasniji, preko cevi koja se ugura u dušnik - to je nepodnošlivo neprijatno pa pacijente namerno stavljaju u indukovanu komu, iako je i premalo kiseonika u krvi podjednako košmarno neprijatno.

Te temperature, košmari, bolovi u mišićima, slabosti u gripu su, npr, isto rezultat rada imunog - tj neka referenca za većinu nas koji smo bar jednom imali ozbiljan grip.

Cilje svega je održavanje neke minimalne koncntracije kiseonika u krvi - kad je ona premala oštećuju se tkiva i organi.

Ova veštačka, izvan tela pluća rade kao prava pluća - imaju membranu koja radi funkciju sličnu alveolama - kiseonik ulazi o krv koju su tu doveli cevčicom iz tela, a oslobađa se uglen dioksid, pa se krv vraća u telo.

Ovih mašina je malo, i one su značano efikasnije u spašavanju organa, tkiva i života.

Ostaje prva polovina problema - prebrzo kopiranje virusa, preburna reakcija imunog koji uništava alveole, i sekundarne infekcije bakterijama i gljivicama, i ljudi koji ne podlegnu zbog otkazivanja organa zbog malo kiseonika u krvi obično nadrljaju od ovih sekundarnih infekcija.

Ako sam dobro razumeo naša pluća umeju da se oporave kasnije od dosta oštećenja, ali ne znam da li se potpuno oporave.
nikvet pn nikvet pn 12:51 07.04.2020

Re: U to ime ...


Био сам поприлично сигуран да је за ВИП персоне већ спреман хиперимуни гамаглобулин. То су сепарисана антитела специфична за злотвора и то је практично једина заиста делотворна терапија акутне вирозе. Сасвим довољно има преболелих да би се то набавило и направило; шта се ту дешава засада је непознато.
solo solo 12:52 07.04.2020

Re: U to ime ...

između Kine i Švedske koji je model dobar?


Naš model

i zašto?


Zato što je naš.




Kazezoze Kazezoze 13:05 07.04.2020

Re: U to ime ...

pa šta je onda u UK reakciji neodgovorno?


Ideja da se protiv virusa boriš "imunitetom krda", ne da je neodgovorna nego i glupa do bola. Kad je virus u pitanju klin se klinom ne izbija.

Istu ideju je pokušao da sprovede i Rute u NL, ali se posle avanture sa brabantskim maskembalom, kada je došlo do velikog broja zaraženih sa smrtnim posledicama, od te ideje odustalo. Međutim virus je uhvatio maha i sada je Holandija na skoro 2 000 mrtvih. Nadam se da će Rute odgovarati za ovo kada se sve završi.


maksa83 maksa83 13:11 07.04.2020

Re: U to ime ...

Ideja da se protiv virusa boriš "imunitetom krda", ne da je neodgovorna nego i glupa do bola.

Onaj Najdžel je priznao da je ta njegova simulacija gomila 13 godina starog nedokumentovanovog C koda. Ja sa svim što znam o gomilama starog nedokumentovanog C koda ne da ne bih tako nešto koristio za strategiju borbe protiv epidemije, nego ne bih po tome ni palačinke probao da napravim da mi nešto ne eksplodira u lice.


maksa83 maksa83 13:14 07.04.2020

Re: U to ime ...

nego to kreštanje u južnijim krajevima



O čemu pričaš ovde? Nadam se da je bila neka vriska u Brajtonu koju ne odobravaš a da ne misliš na one ljude koji u Italiji ginu na buljuke.
angie01 angie01 13:24 07.04.2020

Re: U to ime ...

Bilo čime osim predizbornom kampanjom u toku.


hebote, je l moze neko da dobije potrebna sredstva, a da ne mora da ceka da Dzizes licno dodje sa kamerama da ih uruci i obnjasni koliko brine...znaci bogojavljanje svakomalo.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:12 07.04.2020

Re: U to ime ...

stefan.hauzer
Mislim da namerno ne želiš da razumeš ono što sam napisao, a više sam mislio na onaj loš fazon s početka marta o rukovanju sa svima. To je bila prilično neodgovorna izjava. Mene su, ako ništa, roditelji odavno naučili da ne izvrdavam šali ono što ne razumem. No, nebitno, poenta je više mog komentara bila, da je Boris svakakav i inače, ali da nije bezobrazan kao jedan veliki čovek koji trenutno obilazi gradove po Srbiji, sprovodeći bezobzirnu političku predizbornu kampanju. To je bila poenta mog inicijalnog komentara, ali jebiga, nije mi prvi put da sam se pokajao kada sam ovde kliknuo na objavi.


aman, kakvo namjerno nerazumjevanje..
ja izjave političara rijetko direktno pratim pa mi je to rukovanje promaklo..
od tog govora naovamo ne vidjeh nikakve neodgovornosti, naprotiv, neki srednji put, umjerena reakcija u okolnostima gdje se malo zna a mnogo nagađa..

nije kraj svijeta ako ti neko proturječi..
ne moraš naravno da diskutuješ ali brate nije sad ni da treba gorko da se kaješ što si sebi dozvolio, šta god već, get over yourself što bi rekli drugovi Englezi..
to sve skupa nije baš pretjerano bitno (pod to mislim da na naše uobičajeno natprđivanje na blogu)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:13 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
Ideja da se protiv virusa boriš "imunitetom krda", ne da je neodgovorna nego i glupa do bola.

Onaj Najdžel je priznao da je ta njegova simulacija gomila 13 godina starog nedokumentovanovog C koda. Ja sa svim što znam o gomilama starog nedokumentovanog C koda ne da ne bih tako nešto koristio za strategiju borbe protiv epidemije, nego ne bih po tome ni palačinke probao da napravim da mi nešto ne eksplodira u lice.




Najdžel je zapravo razlog zašto su napustili krdo strategiju..
krdo strategija je došla iz druge procjene prije Najdžela..

mentol mentol 14:14 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
nego to kreštanje u južnijim krajevima

O čemu pričaš ovde?

Možda o Leskovcu?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:24 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
nego to kreštanje u južnijim krajevima



O čemu pričaš ovde? Nadam se da je bila neka vriska u Brajtonu koju ne odobravaš a da ne misliš na one ljude koji u Italiji ginu na buljuke.


pa konkretno mislim na twiter reakcije ljudi iz tih krajeva u odnosu na reakcije ljude iz ovih krajeva..
hisetrija je blag izraz..
sad može biti da ima razlike i u tome što ovde uglavnom pročitam reakcije ljudi koje znam ili poznajem kroz posao.. a tu mi je šareniji uzorak mnogo..
ali primjećujem da čak i novinari, kojima bi valjda posao bio da nepristrasno izvještavaju prosto histerično krešte potpuno besmislene stvari..
moguće da je dobar dio toga poslijedica neslaganja i nepodržavanja vlasti..
ali i ovde su ljudi duboko podjeljeni politički, pogotovo kad je Bobo u pitanju, njega dosta ljudi bukvalno prezire i mrzi..
pa opet uopšte ne dovode u pitanje ni karantin, ni njegov oblik, ni NHS, ni njihov rad, ni činjenicu da nema testova, ni činjenicu da se bolesni ne primaju u bolnicu..
manje više ništa ne dovode u pitanje..
poneko optužuje sistem za neadekvatnu rekaciju al to je to..
meanwhile in Serbia..
ludilo..

Italija mi se takođe čini kao primjer histerične reakcije..
možda grješim al sam stekla utisak da im nije rečeno da ne dolaze u bolnicu ako za to nema prijeke potrebe nego upravo suprotno..
da su se ljudi dodatno mješali po tim bolnicama i situaciju činili još težom bez da im je u bolnicama moglo biti pomognuto..
još će ispasti da ventilatori uopšte i ne pomažu..
pa ako je to tako..
tek onda koliki je besmisao reakcije..
i to sve ok, prosto nepoznata bolest, kako da znaš..
i ajde i širenje straha u smislu pooštravanje karantina, slanja ljudima poruke da se ne zezaju..
sve ok..
al ta drama..
nije to što se meni drama gadi, a gadi mi se, al ok, proći će..
nego što ćeš sad umjesto da rješavaš probleme koje evo deceniju nekako uspjedosmo da sagledamo pa polako da se rješavaju (a u Italiji ih ne manjka)..
e sad će to sve na led a umjesto toga ćeš da uvodiš besislene privremene mjere koje će čas posla postati trajne..
i u to će još jedna decenija u kojoj nisi mogao da uradiš ništa jer korona..
kamen na kamenu neće da ostane kako je krenulo
aureus aureus 14:31 07.04.2020

Re: U to ime ...

Ako ne premine, Boris Džonson će biti u prilici da stekne imunitet krda, to jest onaj dio koji mu kao jedinki pripada u krdu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:33 07.04.2020

Re: U to ime ...

nije kraj svijeta ako ti neko proturječi..


Nema potrebe za izmotavanjem.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:48 07.04.2020

Re: U to ime ...

stefan.hauzer
nije kraj svijeta ako ti neko proturječi..


Nema potrebe za izmotavanjem.


nema potrebe da na prvo neslaganje reaguješ sa "kajem se što sam odgovarao, njanjanjanja"
al eto ti to ipak radiš..
mogao si umjesto toga da rizikuješ pa i izneseš neko svoje mišljenje..
no bože moj..
ne usuđuje se svako i to je ok al baš da me optužuješ kako ti ja nešto tu podmećem, izvrćem, ugrožavam ti osjetljivo biće..
mani me
maksa83 maksa83 15:05 07.04.2020

Re: U to ime ...

kamen na kamenu neće da ostane kako je krenulo

E, imam ja pitanje, nije moje, pitanje je Scotta Adamsa (to je onaj mića što crta Dilberte gde nijedan strip ne promašuje (za razliku od xkcda koji bude super a bude i glup) i koji je pre 100 godina delio kancelariju sa Geraldom M. Weinbergom), ali sa kojim se slabo slažem mimo toga pošto je hard kor Trunpoljub i 9/11 je bio u fazonu bukvalno (ali bukvalno od reči do reči) "idemo tamo da poravnamo SVE gradove".

Dakle Scott Adams ima live stream sa pitanjem:

Koliko bi baba ubila da se vratiš na posao?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:08 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
kamen na kamenu neće da ostane kako je krenulo

E, imam ja pitanje, nije moje, pitanje je Scotta Adamsa (to je onaj mića što crta Dilberte gde nijedan strip ne promašuje (za razliku od xkcda koji bude super a bude i glup) i koji je pre 100 godina delio kancelariju sa Geraldom M. Weinbergom), ali sa kojim se slabo slažem mimo toga pošto je hard kor Trunpoljub i 9/11 je bio u fazonu bukvalno (ali bukvalno od reči do reči) "idemo tamo da poravnamo SVE gradove".

Dakle Scott Adams ima live stream sa pitanjem:

Koliko bi baba ubila da se vratiš na posao?


jao brate jel baš moraš biti toliko ostrašćen?
maksa83 maksa83 15:12 07.04.2020

Re: U to ime ...

jao brate jel baš moraš biti toliko ostrašćen?

1, 2, 3, 4, 17, 137?
gedza.73 gedza.73 15:21 07.04.2020

Re: U to ime ...


newimprovedtadejus
umjerena reakcija bez širenja panike i uz poštovanje razumnih mjera nego to kreštanje u južnijim krajevima i američka histerija..
može biti da i okolnosti nisu iste..
vjerovatno nisu..
ali grozim se histeričnih ljudi

Ako ćemo iskreno mnogo duže je trajala britanska histerija i kreštanje kojima su opterećivali celu Evropu.





newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:29 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
jao brate jel baš moraš biti toliko ostrašćen?

1, 2, 3, 4, 17, 137?


eto o toj histeriji govorim..
totalni gubitak svakog orjentira u tome šta je diskusija odraslih ljudi a šta je histerično lelekanje..
bukvalno samo što ne naričete i još vam se izgleda čini da je to nekakav dokaz vaše moralne superiornosti, šta li
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:31 07.04.2020

Re: U to ime ...

gedza.73

newimprovedtadejus
umjerena reakcija bez širenja panike i uz poštovanje razumnih mjera nego to kreštanje u južnijim krajevima i američka histerija..
može biti da i okolnosti nisu iste..
vjerovatno nisu..
ali grozim se histeričnih ljudi

Ako ćemo iskreno mnogo duže je trajala britanska histerija i kreštanje kojima su opterećivali celu Evropu.


bez da mislim da je brexit diskusije u UK bila dobro vođena (naprotiv) al ne znam da je ko zbog toga umro ili da će..
političko naklapanje..
ova pak stvar košta života i tek će da košta još znatno većeg broja života..
zemljanin zemljanin 15:32 07.04.2020

Re: U to ime ...

pa negde na pocecima pandemije smo ustanovili da ovo nije poplava pa ce da prodje, prema tome ne postoji idealan pristup ... i to zauzimanje strane ILI - ILI je pogresno ... pandemija podrazumeva neku izolaciju, pitanje je mere te izolacije ... i to je regularno pitanje jer taj broj zivota je sada primarna vrednost sto je ispravno ali je krajnje neprincipijalno, jer te brojeve pa puta neki faktor, imamo svakoga dana na ovoj planeti ... i niko se ne uzbudjuje ... dakle da prestanemo sa melodramom oko ljudskih zivota jer je to za jednokratnu upotrebu ... cim ova pandemija olabavi, niko se vise nece traumirati koliko dnevno ljudi umre zbog gripa, besnila, malarije, nesreca, gladi, zagadjenja itd. ...

moj stav, iz moje pozicije, ogranicavanje grupa i desavanja, je potrebna mera, policijski sati u nocnom periodu su adekvatna mera, sve ostalo mora da bude edukativna mera a ne prisila ... o upotrebi tehnologije u cilju kontrole krda a ne pojedinca je apsurd ...
maksa83 maksa83 15:33 07.04.2020

Re: U to ime ...

totalni gubitak svakog orjentira u tome šta je diskusija odraslih ljudi a šta je histerično lelekanje..

146, 217, 315, 743, 1019...?
gedza.73 gedza.73 15:36 07.04.2020

Re: U to ime ...

ova pak stvar košta života i tek će da košta još znatno većeg broja života..

Mediteran (Italija i Španija) su upravo i ušli u virus bez ikakve histerije sa 'nije to ništa'. Nakon dve nedelje su im se napunile bolnice i mrtvačnice.

Kad se sve bude završilo verovatno će da prave bilans koje je rešenje bilo bolje.
maksa83 maksa83 15:41 07.04.2020

Re: U to ime ...

niko se vise nece traumirati koliko dnevno ljudi umre zbog gripa, besnila, malarije, nesreca, gladi, zagadjenja itd. ...

Zanimljivo što si ovo pomenuo, Ameri su iznašli korelaciju smrtnosti od virusa i sranja koja udišemo:

A national study on long-term exposure to air pollution and COVID-19 mortality in the United States

Conclusions: A small increase in long-term exposure to PM2.5 leads to a large increase in COVID-19 death rate, with the magnitude of increase 20 times that observed for PM2.5 and all-cause mortality. The study results underscore the importance of continuing to enforce existing air pollution regulations to protect human health both during and after the COVID-19 crisis. The data and code are publicly available.
docsumann docsumann 15:41 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
totalni gubitak svakog orjentira u tome šta je diskusija odraslih ljudi a šta je histerično lelekanje..

146, 217, 315, 743, 1019...?

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:42 07.04.2020

Re: U to ime ...

gedza.73
ova pak stvar košta života i tek će da košta još znatno većeg broja života..

Mediteran (Italija i Španija) su upravo i ušli u virus bez ikakve histerije sa 'nije to ništa'. Nakon dve nedelje su im se napunile bolnice i mrtvačnice.

Kad se sve bude završilo verovatno će da prave bilans koje je rešenje bilo bolje.


daj bože da hoće da se napravi bilans i da se izvuče zaključak šta je pravo rješenje (jer nas sasvim sigurno čela još epidemija)..
ja bih prije očekivala da bilans bude zagušen opštom vriskom a u kojoj je onda lako sprovesti niz mjera koje će nam otežavati život a prije svega ograničavati slobodu..
što je još i gore čini mi se vjerovatnim da cijela stvar bude totalno random..
lakše se boriti protiv ozbiljnog zla ako bar znaš odakle dolazi..
ovo mi se čini da i ne dolazi iz jednog lonca..
nego tako jedan haos opšte vriske koji će da proizvede niz random loših rješenja kojima onda nećeš moći lako stati u kraj..
dragi bog zna šta nas sve čeka..
za sad se u prvi red ističu klizanje ka totaliotarizmu, većem uplitanju države i suzbijanju tržišta, većem ograničavanju slobode (čak i kretanja)..
samo kanda cvjeta sloboda izraza (gluposti)..
bumo vidjeli..
al mislim da nam se neće svidjeti i da mu nećemo skoro vidjeti leđa
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:43 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
niko se vise nece traumirati koliko dnevno ljudi umre zbog gripa, besnila, malarije, nesreca, gladi, zagadjenja itd. ...

Zanimljivo što si ovo pomenuo, Ameri su iznašli korelaciju smrtnosti od virusa i sranja koja udišemo:

A national study on long-term exposure to air pollution and COVID-19 mortality in the United States

Conclusions: A small increase in long-term exposure to PM2.5 leads to a large increase in COVID-19 death rate, with the magnitude of increase 20 times that observed for PM2.5 and all-cause mortality. The study results underscore the importance of continuing to enforce existing air pollution regulations to protect human health both during and after the COVID-19 crisis. The data and code are publicly available.


ma pusti to, daj ono brojanje baba, to ti je baš bilo super
maksa83 maksa83 15:43 07.04.2020

Re: U to ime ...

Mediteran (Italija i Španija) su upravo i ušli u virus bez ikakve histerije sa 'nije to ništa'. Nakon dve nedelje su im se napunile bolnice i mrtvačnice.

Ona mala Japanka što sam je prošlog leta čuvao je danas trebalo da krene u školu ali su se Japanci ipak predomislili i uveli vanredno stanje. Da l' je to od onog njihovog prvomajskog uranka (kad cveta trešnjin cvet pa se okupljaju i raduju) ili čega god nemam pojma, kako god, predomislili su se.
maksa83 maksa83 15:44 07.04.2020

Re: U to ime ...

ma pusti to, daj ono brojanje baba, to ti je baš bilo super

2130, 3212, 4871 ... ti reci kad je dosta.
aureus aureus 15:48 07.04.2020

Re: U to ime ...

Mislim da je Doks zaražen.

Opasnim virusom Producendum Gifonicusom.
zemljanin zemljanin 15:56 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83

verovatno postoje podaci, ne mogu sad da trazim a sigurno su u desetinama miliona, koji govore o tome kako zagadjenja, krcenje suma i rasturanje biodivezriteta uzokuju tragedije sa ljudskim gubicima ... pa svaki put kada narusimo neku sredinu, mi otvaramo novu nisu za razvoj, adaptaciju i mutiranje milijarde mikroorgazniama ... nije ovaj virus izmutirao iz dosade vec smo mu dali prostora da se nadmece u novim okolnostima ...

i nije da niko nije na to upozoravao, kao sto se vec decenijama upozorava da smo desetkovali insekte, da se klima menja, da nestaju sume ... i to ce sve imati posledice ... cisto sumnjam da cemo skoro da imamo AI bumbare koji ce da oprasuju biljke, ili da cemo moci da napravimo staklenike sa milion km2 koje cemo navodnjavati vodom koju nemamo ... a svi ti mikroorganizmi ce da se pomeraju ka severu i da nalaze nove uslove, da se adaptiraju i mutiraju ... a samo insekti su od strahovitog uticaja na nas svet ... ali nema veze, laganica ...

za 100 ili 200 g ostace samo neke biljke i mikroorganizmi, pa jovo nanovo, mozda ispadne nesto bolje nego prosli put ...
nsarski nsarski 15:58 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
ma pusti to, daj ono brojanje baba, to ti je baš bilo super

2130, 3212, 4871 ... ti reci kad je dosta.


Jebote, preskočio si 1729, moj omiljeni omiljeni četvorocifreni broj.



A za one koji nisu matematički nastrojeni

gedza.73 gedza.73 15:59 07.04.2020

Re: U to ime ...

daj bože da hoće da se napravi bilans i da se izvuče zaključak šta je pravo rješenje (jer nas sasvim sigurno čela još epidemija)..

Pošto sam već poznat na blogu po 'lupanju' da lupim i po ovoj temi.
Nema zaključka. Jedni će da tvrde kako bi bio prihvatljiviji scenario sa žrtvama (imaće opravdanje da su takvi ljudi već imali ozbiljne bolesti i da bi neki jači grip imao sličan efekat u statistici... ili manji lokalni rat) da bi bila sačuvana privreda, drugi će da imaju takođe opravdane razloge poput Hipokrata i empatije...
Treći će da zarade ogromne novce, neki će da osiromaše

Ne da nema zaključka nego nema ni pravog rešenja. Ako na kraju ovoga bilans pokaže katastrofalne rezultate po finansije Italijani (ili bilo ko drugi) će kod sledeće pandemije da primene poptuno suprotan način rešavanja (dao bog uz medije uopšte nije teško oblikovati javno mnjenje) ako ne bude toliko strašno kod prvog zimskog gripa ima svi da se nabijemo u zemunice.
zemljanin zemljanin 16:00 07.04.2020

Re: U to ime ...

nsarski
A za one koji nisu matematički nastrojeni

lepa mindjusa
maksa83 maksa83 16:02 07.04.2020

Re: U to ime ...

verovatno postoje podaci, ne mogu sad da trazim a sigurno su u desetinama miliona, koji govore o tome kako zagadjenja, krcenje suma i rasturanje biodivezriteta uzokuju tragedije sa ljudskim gubicima

Ovo je prilično pravolinijska stvar, udišemo i lepimo na pluća sranja koja im smanju odbrambenu sposobnost. Negde više, negde manje, tamo gde je više se umire više i u normalnim okolnostima, a u ovakvim samo dobiješ jače spajkove na čartu.

za 100 ili 200 g ostace samo neke biljke i mikroorganizmi, pa jovo nanovo, mozda ispadne nesto bolje nego prosli put ...

To i ja kažem, 95% svih vrsta koje su postojale su nestale, ne znam zašto bismo se mi nadali nečem boljem, pogotovo imajuć u vidu naše autodestruktivne kapacitete.
gedza.73 gedza.73 16:03 07.04.2020

Re: U to ime ...

zemljanin
i nije da niko nije na to upozoravao, kao sto se vec decenijama upozorava da smo desetkovali insekte, da se klima menja, da nestaju sume ... i to ce sve imati posledice

Negde sam pročitao da su se smanjile površinske vibracije na Zemljinu koru. Transport plus fabrike.

Ovde je Maksa bio. Čisto sumnjam da Sirmione pamti ovakav dan decenijama unazad

mentol mentol 16:05 07.04.2020

Re: U to ime ...

docsumann
maksa83
totalni gubitak svakog orjentira u tome šta je diskusija odraslih ljudi a šta je histerično lelekanje..

146, 217, 315, 743, 1019...?


aureus aureus 16:09 07.04.2020

Re: U to ime ...

gedza.73
ova pak stvar košta života i tek će da košta još znatno većeg broja života..

Mediteran (Italija i Španija) su upravo i ušli u virus bez ikakve histerije sa 'nije to ništa'. Nakon dve nedelje su im se napunile bolnice i mrtvačnice.

Kad se sve bude završilo verovatno će da prave bilans koje je rešenje bilo bolje.

Ja bih u svakom slučaju prvo mislio na ljude i na to kako da sačuvam živote i zdravlje stanovništva, a ekonomiju bih ipak ćušnuo u drugi plan.
Živi ljudi će kasnije oporaviti ekonomiju.

Imaćemo dosta iskustava kad sve prođe, ali smio bih se opkladiti da će države koje su prvo mislile na ljude i tu stavile fokus ne samo sačuvati više ljudi (što će kasnije biti pozitivno na mnogo načina) nego će i prije izaći iz epidemijske krize pa i ekonomske, u poređenju s onima gdje su vlasti isprva reagovale u fazonu "daj da spasimo ekonomiju, ljudi će svakako umrijeti".
maksa83 maksa83 16:12 07.04.2020

Re: U to ime ...

Živi ljudi će kasnije oporaviti ekonomiju.

Neće babe i dede, oni su čist trošak.

Sad se samo dogovaramo oko prihvatljivih brojeva, tehnikalija.
maksa83 maksa83 16:16 07.04.2020

Re: U to ime ...

Ovde je Maksa bio. Čisto sumnjam da Sirmione pamti ovakav dan decenijama unazad

Bio sam i ovde, ono na sred slike je tržni centar u kome je Abercrombie and Fich radnja i velike Seiko reklame sa Novakom Đokovićem, a ovo što nehajno trčka po sred njihovog Kneza (Mičigen Avenija) je kojot (zabeležena 2 napada na ljude u centru):

gedza.73 gedza.73 16:16 07.04.2020

Re: U to ime ...

aureus
ali smio bih se opkladiti da će države koje su prvo mislile na ljude i tu stavile fokus ne samo sačuvati više ljudi (što će kasnije biti pozitivno na mnogo načina)

ja ne bi'. Jer ako država A ukrade od države B medicinski materijal kako bi sačuvala što više svojih ljudi možda u bliskoj budućnosti dovodi do toga da će država B pokušati na bilo koji način i po bilo koju cenu da se obešteti.

A gledajući ratove u poslednjih par decenija ili naplaćivanje medicinske pomoći (novac ili politički uticaj) tokom ove pandemije bi skoro sigurno izgubio uložene pare u opkladu
zemljanin zemljanin 16:17 07.04.2020

Re: U to ime ...

Ovde je Maksa bio. Čisto sumnjam da Sirmione pamti ovakav dan decenijama unazad

bacao hleb da se ne izgubi
gedza.73 gedza.73 16:19 07.04.2020

Re: U to ime ...

Maksa
Bio sam i ovde, ono na sred slike je tržni centar u kome je Abercrombie and Fich radnja i velike Seiko reklame sa Novakom Đokovićem, a ovo što nehajno trčka po sred njihovog Kneza (Mičigen Avenija) je kojot (zabeležena 2 napada na ljude u centru):

ima jedan pesmičak čiji mi spot ostao u sećanju a podsetio si me fotkom



maksa83 maksa83 16:20 07.04.2020

Re: U to ime ...

bacao hleb da se ne izgubi

Tu sam zapravo skakutao na desnoj nozi pošto sam na levoj imao manje sjeban meniskus i više pokidane ukrštene ligamente stečene na ovaj dole način (ali ne na fudbalu):



P.S. Neprijatno je najblaže rečeno, probajte da izbegnete tu situaciju.
aureus aureus 16:23 07.04.2020

Re: U to ime ...

maksa83
Živi ljudi će kasnije oporaviti ekonomiju.

Neće babe i dede, oni su čist trošak.

Samo što da bi se riješio tog troška, zahvaljujući epidemiji - proizvešćeš enormne količine raznih troškova - čak i da pokušaš "da živiš normalno", nadajući se da će ti virus pokositi isključivo babe i dede dok ti radiš na daljinu, pratiš berzu, ideš u pab...

Evo jedne od prije epidemije.



docsumann docsumann 16:25 07.04.2020

Re: U to ime ...

zanimljivo da je sve to sa smajlijima počelo slično kao jedna davna priča u mojoj porodici.
ujak od moje majke, Dondo Jovo, ako smo ga vi zvali, je iz zafrkanciuje napravio gipsanu glavu od koze i nabio je u šimšir od baštine (vrta) gdje koze ne bi smjeli doći.
i kad u ostali ukućani spazili kozu, nastala je čitava uzbuna.
šala je bila više nego uspjela, no glavno je bilo to što je dondo otkrio da ima neobičan dar.
i od tada je samouk počeo svaki dan da pravi gispane figure, sve veće i smjelije, i veliko dvoriše i okolne terae njihove porodične kuće u Đenovićima su počele da se pune likovima iz snežane i 7 patuljaka, svih 7, mapet šoau (dva starca je fenomenalno postavio na najvisočijem balkonu, lavova, tigrova, stanlija i olija, beduina, magaraca, kamila, žirafa je bila vioka 3m...

njihova porodična kuća, u Đenovićima, je uskoro postala atrakcija u čitavoj bivšoj državi. eskurzije su dolazile u obilazak šarolikog vrta iz mašte jednog penzionera.
a nama klincima je svraćanje u tu kuću bilo neopisivo uživanje.

danas su nažalost , uslijed neodržavanja, figure oronule i posivile... al to je neka druga priča.

oću reći, i sam sam napravio jednog klaisčnog smajlija da se malo zezam sa četnicima bloga ( mi četnici s bloga B9, pa to kao iz neke knjige...)
a onda u svega par dana mogu da napravim maltene bilo šta...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:25 07.04.2020

Re: U to ime ...

zemljanin
maksa83

verovatno postoje podaci, ne mogu sad da trazim a sigurno su u desetinama miliona, koji govore o tome kako zagadjenja, krcenje suma i rasturanje biodivezriteta uzokuju tragedije sa ljudskim gubicima ... pa svaki put kada narusimo neku sredinu, mi otvaramo novu nisu za razvoj, adaptaciju i mutiranje milijarde mikroorgazniama ... nije ovaj virus izmutirao iz dosade vec smo mu dali prostora da se nadmece u novim okolnostima ...

i nije da niko nije na to upozoravao, kao sto se vec decenijama upozorava da smo desetkovali insekte, da se klima menja, da nestaju sume ... i to ce sve imati posledice ... cisto sumnjam da cemo skoro da imamo AI bumbare koji ce da oprasuju biljke, ili da cemo moci da napravimo staklenike sa milion km2 koje cemo navodnjavati vodom koju nemamo ... a svi ti mikroorganizmi ce da se pomeraju ka severu i da nalaze nove uslove, da se adaptiraju i mutiraju ... a samo insekti su od strahovitog uticaja na nas svet ... ali nema veze, laganica ...

za 100 ili 200 g ostace samo neke biljke i mikroorganizmi, pa jovo nanovo, mozda ispadne nesto bolje nego prosli put ...



pa zar o bumbarima da pričamo dok babe umiru
aureus aureus 16:26 07.04.2020

Re: U to ime ...

gedza.73
aureus
ali smio bih se opkladiti da će države koje su prvo mislile na ljude i tu stavile fokus ne samo sačuvati više ljudi (što će kasnije biti pozitivno na mnogo načina)

ja ne bi'. Jer ako država A ukrade od države B medicinski materijal kako bi sačuvala što više svojih ljudi možda u bliskoj budućnosti dovodi do toga da će država B pokušati na bilo koji način i po bilo koju cenu da se obešteti.

A gledajući ratove u poslednjih par decenija ili naplaćivanje medicinske pomoći (novac ili politički uticaj) tokom ove pandemije bi skoro sigurno izgubio uložene pare u opkladu

Nisam siguran da hodamo baš istom ulicom.

Iz moje se ne vidi katedrala o kojoj govoriš.
maksa83 maksa83 16:29 07.04.2020

Re: U to ime ...

pa zar o bumbarima da pričamo dok babe umiru

5920, 7134, 9194, 11301, 14030...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:35 07.04.2020

Re: U to ime ...

aureus
gedza.73
ova pak stvar košta života i tek će da košta još znatno većeg broja života..

Mediteran (Italija i Španija) su upravo i ušli u virus bez ikakve histerije sa 'nije to ništa'. Nakon dve nedelje su im se napunile bolnice i mrtvačnice.

Kad se sve bude završilo verovatno će da prave bilans koje je rešenje bilo bolje.

Ja bih u svakom slučaju prvo mislio na ljude i na to kako da sačuvam živote i zdravlje stanovništva, a ekonomiju bih ipak ćušnuo u drugi plan.
Živi ljudi će kasnije oporaviti ekonomiju.

Imaćemo dosta iskustava kad sve prođe, ali smio bih se opkladiti da će države koje su prvo mislile na ljude i tu stavile fokus ne samo sačuvati više ljudi (što će kasnije biti pozitivno na mnogo načina) nego će i prije izaći iz epidemijske krize pa i ekonomske, u poređenju s onima gdje su vlasti isprva reagovale u fazonu "daj da spasimo ekonomiju, ljudi će svakako umrijeti".


think again..
Italija, ako njihovu rekaciju tumačiš kao reakciju "mislimo na ljude", će gotovo sigurno proći najgore..
US pak.. gotovo sigurno neće..
a najbolje će.. neko iz azijskog tabora, vjerovatno Kina.. dal su oni "milili na ljude" ili "mislili na ekonomiju"..
siromaštvo ubija daleko efikasnije od korone..
sad da sam moralizator marke serator poput dobrog makse mogla bih da tlapim nešto o broju nezaposlenih (ne znam udario li je brojač u 7 miliona i kad će u toj US) i njihovoj djeci i ko će njima tačno i odakle ručak da plati..
ali zapravo nisu ni oni tu najveće žrtve
do njih će i da kapne neka mrva iz neke narodne kuhinje
believe it or not i ovo će kao i prethodnu krizu najskuplje da plati indijska sirotinja..
oni naime masovno zavise od preprodaje sekundarnih sirovina
kriza za njih znači pad cijena tih sirovina (čitaj ukradenih šarafa, skupljenih konzervi i sličnog) i po 50ak % a to onda znači da neće moći da namaknu ni minimum da se prehrane..
i bukvalno će da umru
često samoubistvo a djeca komplikacije izazvane glađu..
poneko i bukvalno od gladi..
za detaljan opis ne mogu dovoljno da preporučim
Beyond the beautifull forevers (stvar je formata roman ali zapravo dokumentarni materijal, nikako je ne treba propustiti)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana