Literatura

Oni

Boris Drenca RSS / 05.02.2021. u 21:48


Sve je počelo jednim telefonskim razgovorom. Posle razmenjenih informacija, razloga za poziv, počeo sam, po običaju da gušim.

120280472_10223255737519625_7600201871561349365_o.jpg?_nc_cat=105&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_eui2=AeEE8XGqSK0qA63jRR7WbYE2fKeC7pEjRxl8p4LukSNHGR-_0GIS1-k59zGFMLYD1LA&_nc_ohc=HeO5nJ8jkvgAX-YDaXK&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=a51c2064b69bf9329b2b25b2f62e2827&oe=6043DBBF

Sagovornik, inače urednik/izdavač , odlučio je da me prekine. „Piši, nemoj da mi prepričavaš". I umesto knjige kojoj korekcije nisam uradio od oktobra, novembra pisao sam stihove. I ti stihovi su objavljeni kao elektronska kniga „neobične" poezije (ocena pomenutog urednika) u okviru Bele biblioteke Balkanskog književnog glasnika.

 

Prva runda (leto)

 

 

120363343_10223255739759681_378206560679127608_o.jpg?_nc_cat=101&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_eui2=AeF40Ktsm5LaobM0NM09-s3PQY-78puGhFVBj7vym4aEVQkFjwo4fTnbl-unJ_v3FtU&_nc_ohc=Vo_ht4JZh-IAX8ShRPN&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=35b948e73f8d7478915dbd592ff683c4&oe=60433654
Dobar deo zapisa nastao se tokom leta. Dva meseca sam proveo na jednom divnom mestu (na slikama) okružen dobrim i inspirativnim ljudima. Porodične i poslovne okolnosti omogućile su mi da budem u Sijarinskoj banji. U dvorištu pod krošnjom predivnog oraha. I dalje nisam završava (korigovao) rukopis. Pisao sam rukom (dobra olovka, veoma dobra olovka)

 

Druga runda (jesen)

 

120595108_10223278830136926_4721086651425355056_o.jpg?_nc_cat=103&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_eui2=AeGyPOQZVHZvvimEVQ26NqQrgoeAQ61f496Ch4BDrV_j3g3iM9AqTwMiMwk4vhCR3Ho&_nc_ohc=3ZaYGM2klWEAX9pGQ4u&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=1cd8e1e8be494cd1a3b6906b7b4fbf27&oe=604282FD 

Došao sam u Beograd. I osim 7-8 kilograma dobio sam priličnu korona paranoju u beogradskom okruženju i nastavio da pišem dobrom olovkom. Beleške su nastavile da se talože bez naročite ideje šta sa time. I dalje nisam završava (korigovao) rukopis.

 


Treća runda (zima)

 

120611588_10223294393686005_6846144026450979471_o.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_eui2=AeG8mgx6nJ1g03YwjDAlkY2lavUqHLhdqN9q9SocuF2o36rhF5xmYuI9mX5wdOTXfRA&_nc_ohc=4gGUdolZ4esAX_MFoX6&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=d942a4eb4c6d5859848f26ef9b5056f2&oe=6043749F
Prvih dana 2021. godine bez epidemija se nastavlja, ništa mi lakše nije bilo da se krećem među ljudima. Kilograme nisam 'nabacivao' ali ih se nisam ni oslobađao. I dalje nisam završava (korigovao) rukopis. Jednog dana me je prijateljica Nataša pitala da joj predložim monolog. (Duga je priča, ne bih ulazio u detalje, pisaće ona ako bude smatrala shodnim) Sednem pred komp da kao ja napišem to i počnem. Posle nekih pola sata zaboravio sam da sam nešto počeo za nju da pišem i priča je otišla u nekom novom pravcu. I priča je bila u stihu. Drugo jutro od tada gledao sam završenu priču (spavao sam i radio u međuvremenu). Poslao sam je uredniku koji mi je dao neke sugestije. Priča je skraćena.
Posle još nekih tehnikalija, Balkanski književni glasnik je objavio knjigu „Oni" u svojoj Beloj biblioteci. Taj zapis, poezije, nalazi se na linku  i slobodan je za čitanje. Kao i prethodna knjiga koja se nalazi ovde .

Boks su tri runde
Predstava
Mora da ima kraj

P.S. Ma koliko da bih, kao i svako ko se bavio, bavi ili sanjao da se bavi pisanjem, voleo da jednog dana ugledam knjigu koju sam napisao u knjižari smatram da je elektronsko objvljivanje sasvim dobra stvar. Internet je uneo, osim negativnih stvari, i slobodu koja deluje kao susret hipi i pank ideologija. A što se tiče knjige u knjižari, biće i to. Znam i naslov.

Fotografije:

1. Luna i pratilac joj nad Sjarinskom banjom

2. The Orah (da citiram "krov mog hrama")

3.  Magla nad planinom (pogled na crkvu sa terase)

4. Grejanje na toplotnom izvoru (jutarnjih 5 stepeni) 

 



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:24 05.02.2021

Monolog

Ja i dalje cekam monolog. Molim te nemoj da bude ne docekala Godoa
Черевићан Черевићан 00:07 06.02.2021

lux veritatis

svakom ko se bavio, bavi ili sanjao da se bavi pisanjem

док у глави ..наслућујеш пролог
ништа лакше- но писање следи,
потом љуљаш ...писаније чека
(без епилога замис'о.. не вреди)
Boris Drenca Boris Drenca 00:23 06.02.2021

Re: lux veritatis

Snovi su tu
jer ne vredi
spavati
bez njih
bangyahead bangyahead 17:30 06.02.2021

Re: lux veritatis

malo ti je nezgrapan ovaj format fotografija, vo vremja ono, smanjivali smo fotke a stavljali akcenat na tekst.
Boris Drenca Boris Drenca 18:21 06.02.2021

Re: lux veritatis

ne znam za vreme ali nisam smanjivao fotografije i to bi trebalo da uradim
bangyahead bangyahead 19:14 06.02.2021

Re: lux veritatis

знаш, знаш него си цици-мици. смањи Човјече, као код Алсеа на комбајн да сам наишао.



alselone alselone 18:48 06.02.2021

Slika od danas

Boris Drenca Boris Drenca 18:55 06.02.2021

Re: Slika od danas

Nije ni počela a već se završila
alselone alselone 18:56 06.02.2021

Re: Slika od danas

Katastrofa.
gvozden1 gvozden1 19:26 06.02.2021

Re: Slika od danas

Biće je, biće :)
bangyahead bangyahead 19:35 06.02.2021

Re: Slika od danas

gvozden1
Biće je, biće :)


четнаје се надају Апокалипси те да ће доћи Дража из неба да спасе ленчугарску Србију...

gvozden1 gvozden1 19:43 06.02.2021

Re: Slika od danas

bangyahead
gvozden1
Biće je, biće :)


четнаје се надају Апокалипси те да ће доћи Дража из неба да спасе ленчугарску Србију...


Ako ti tako kažeš.
Pa šta god da si rekao.
alselone alselone 19:45 06.02.2021

Re: Slika od danas

Biće je, biće :)

Već od nedelje.

Voćarstvo u ovakvim sakatim godinama može biti najugroženije, jer posle ovakve zime april može biti kao januar u normalnim godinama.
gvozden1 gvozden1 19:49 06.02.2021

Re: Slika od danas

Voćarstvo u ovakvim sakatim godinama može biti najugroženije

Zato se i nadam da će je biti.
Ma šta nadam, znam, mora da je bude.

Jer ako je ne bude, neće dobro da bude.
alselone alselone 19:52 06.02.2021

Re: Slika od danas

Ma šta nadam, znam, mora da je bude.

Prognoza kaže da je od sledećeg vikenda ponovo minus. Gledam neki sajt koji me je manje puta prevario od našeg HM zavoda.

Nego, znaš onu foru o tačnosti prognoze. Mislim, nije čak ni fora nego istinit događaj. Jedne godine HM zavod u Škotskoj je imao tačnost prognoze od oko 70 posto. Znači, u 70 posto dana u godini su pogodili šta će biti. E, sada, da su rekli "sutra će padati kiša" imali bi 71 % pošto 71% dana pada kiša. (možda sam brojeve promašio ali je logika ta)
gvozden1 gvozden1 19:58 06.02.2021

Re: Slika od danas

Gledam neki sajt koji me je manje puta prevario od našeg HM zavoda.

I ja imam neke, Maksa ih preporučivao (šta li je s njim?) i tu piše da će biti ozbiljnijeg zahlađenja
E, sada, da su rekli "sutra će padati kiša" imali bi 71 %

:)

Sto puta su se prognoze izjalovile, al šta'š moraš da ih pratiš, tera neki vrag.
alselone alselone 20:04 06.02.2021

Re: Slika od danas

Sto puta su se prognoze izjalovile, al šta'š moraš da ih pratiš, tera neki vrag.

jedan od razlog je to što su te opšte prognoze geolokacijski veoma široke. Ono, bude za celu Srbiju par nabrojanih gradova i onda lokalno izmedju ne pogađaju.

Imao sam priliku da vidim i koristim profesionalne servise za prognozu u Americi, koristi se u poljoprivredi najviše pa onda i u drugim oblastima, u energetici takođe, i mogu ti reći da 24 sata unapred gađaju skoro nepogrešivo. Čak je i 48 sati prilično pouzdano.
gvozden1 gvozden1 20:09 06.02.2021

Re: Slika od danas

mogu ti reći da 24 sata unapred gađaju skoro nepogrešivo. Čak je i 48 sati prilično pouzdano.

Nekad to baš treba, da znaš da li da organizuješ posao ili ne, da li sutra ili prekosutra.

To najviše, ostalo, kakva će biti zima, kakvo leto, koliko padavina, to ćemo videti kad bude :)
alselone alselone 20:11 06.02.2021

Re: Slika od danas

Nekad to baš treba, da znaš da li da organizuješ posao ili ne, da li sutra ili prekosutra.


Za Ameriku je još veoma važno da pratiš i prognoziraš putanje jake oluje. Kod nas ih nema toliko ali bogme tamo ima. Pa ako si elektrodistribucija jako ti je važno da li će uragan da pređe preko trafostanice i 500,000 ljudi ostane bez struje, ili neće.
shmoo shmoo 01:25 07.02.2021

Апокалипса сад

gvozden1
bangyahead
gvozden1
Biće je, biće :)


четнаје се надају Апокалипси те да ће доћи Дража из неба да спасе ленчугарску Србију...


Ako ti tako kažeš.
Pa šta god da si rekao.




Јбт, стварно крајње време дошло!

(Кад су и сељаци почели да се јебу у дупе.)

У "добра стара времена" Блога Б92 ово је било довољно да се заподене расправа у 1000+ коментара.

А види сада.

Цвоњак.





Boris Drenca Boris Drenca 11:03 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Da li stvarno misliš da je gušenje sa četničkim paranojama nekome zanimljivo?
shmoo shmoo 11:36 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Boris Drenca
Da li stvarno misliš da je gušenje sa četničkim paranojama nekome zanimljivo?




Мала исправка.

Гушење четничко-партизанским паранојама булајевићевског профила са љотићевско-недићевским зачинима и спаљивањем листа Демократија на улицама 1945.

Боже сачувај! То ми вазда било досадно. Испразне приче које смо вртели 75 година јер нам их је неко стално подметао у јавној речи не би ли смо гледали вазда у прошлост, а не у будућност.

Ја сам стварно неко време у почетку уживао у тим Булајићевим партизанима и четницима нашег доба у Србији, леп фолклор и традиција у Срба на крају 20. века, али сада је то већ мало и досадило.









А овиме овде само констатујем стање ствари у нади да је то коначно престало.

Па макар апокалипса стварно и закуцала на наша врата.








П.С. - Знаш, био сам пре пар година домаћин на свадби мог шурака у име младожење, је л' те, како то већ иде.

Венчање Чачанке и Београђанина.

И све је било лепо, музика пристојна (док су младенци секли торту, кафански оркестар свирао "Дим на води" Дип Парпла) све до негде пет поподне, отприлике.

Онда је у кафану стигао комби с трубачима које су Чачани наручили и одмах се ударило у српске душевне песме с младине стране кафане ( "Од Тополе па до Равне горе", "Марширала краља Петра гарда" итд.) што је од мене као једног од домаћина свадбе изискивало да станем испред сватова за које сам ја одговоран, београдске екипе мог шурака, и да дигнем руке и заурлам из све снаге преко музике:

"Немој сада случајно да ми је неко од вас запевао По шумама и горама! Види колики су ови бизгови из Чачка, сваки има 2 метра и 120 кила, олешиће нас од батина!"

Надам се да тако нешто више нећу морати да радим јер имам још неколико свадби у перспективи на којима ће ме ставити у ту незавидну улогу да држим под контролом узавреле српске политичке, политикантске и назови идеолошке емоције и страсти.

Јбг, није добро када те ставе у позицију да си одговоран и за безбедност и опстанак других људи.

Лакше је када је човек одговоран само за себе и одговара самом себи за своје поступке.

solo solo 11:42 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

А види сада.




(dobra olovka, veoma dobra olovka)

Боже сачувај! То ми вазда било досадно. Испразне приче које смо вртели 75 година јер нам их је неко стално подметао у јавној речи не би ли смо гледали вазда у прошлост, а не у будућност.


Možda je rezlog tomu što su dobru olovku,veoma dobru olovku dobijali npr. VIP blogeri po kriterijumima - kojim ,,Đuro,,?

Zašto se sada setih onog bloga o dodeli ninove nagrade od pre onomad.

p.s. rekoh ti jedared da priroda to radi na duge staze samo se nama žuri u kratkoći života a dragom Bogu brzina baš nije posebno bitna stvar.
shmoo shmoo 12:11 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
А види сада.









Ако, ако, фала богу!

Коначно и то да видим на Блогу Б92!

Ја то кажем у своје име, а остали како год хоће.

Ово је слободна демократска земља.









Него, где си ти, човече?

Дуго те нисам овде видео. И стварно, нема нам ни Теслане већ дуго.

Ако сам ја заслужан што си се макар ти коначно појавио овде, почаствован сам.

solo solo 12:20 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Ако сам ја заслужан што си се макар ти коначно појавио овде, почаствован сам.


Sve znaš šta reći a ne ponavljati se.
gvozden1 gvozden1 12:21 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

četničkim paranojama

A i glupi Ameri uleteli u te paranoje


Svaki ambasador SAD prvo dođe u Pranjane


Boli što vam se komunistička demagogija srušila?

Ako ako, i treba da boli.
I jače da boli.
shmoo shmoo 12:24 07.02.2021

Едит на едит

solo

Боже сачувај! То ми вазда било досадно. Испразне приче које смо вртели 75 година јер нам их је неко стално подметао у јавној речи не би ли смо гледали вазда у прошлост, а не у будућност.


Možda je rezlog tomu što su dobru olovku,veoma dobru olovku dobijali npr. VIP blogeri po kriterijumima - kojim ,,Đuro,,?



Морали су да делују у тројкама.

Јер, тројке су основне оперативне јединице деловања на терену.

(Седи, одличан пет!)

Zašto se sada setih onog bloga o dodeli ninove nagrade od pre onomad.



Носталжи?


p.s. rekoh ti jedared da priroda to radi na duge staze samo se nama žuri u kratkoći života a dragom Bogu brzina baš nije posebno bitna stvar.



Слажем се.

Него, откуд сад ово велико Б у Бог код тебе?

Свакога дана у сваком погледу све више напредујемо?







shmoo shmoo 12:25 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Ако сам ја заслужан што си се макар ти коначно појавио овде, почаствован сам.


Sve znaš šta reći a ne ponavljati se.





nsarski nsarski 12:25 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Boris Drenca
Da li stvarno misliš da je gušenje sa četničkim paranojama nekome zanimljivo?


Što da ne, ako se uzmu u obzir narodni artisti kojima je to svakodnevan posao pun neskrivenog zadovoljstva. (Bora Ćosić)

Drugo, meni se više sviđa originalna veličina slika kako si ih postavio. Mislim, i ovako se vidi šta one prikazuju, ali doživljaj je različit. To je kao kad bi sliku "Mona Liza" smanjio na dimenzije razglednice. Moooože, ali nije isti efekat. Nije to ono što je umetnik hteo da kaže.

Pitanje za kolegu shmoo: Da li je istina da Elon Mask skuplja lovu da kupi celu planetu Zemlju, proda je vanzemaljcima, i za tu lovu kupi gajbu na Marsu?

Da, povodom naslova "Oni".
Ima odličan film tog naslova ("Loro" ) koji je režirao Paolo Sorentino. Preporučujem. Srdačno. (Papa Silvio je moj omiljeni političar).




solo solo 12:34 07.02.2021

Re: Едит на едит

Него, откуд сад ово велико Б у Бог код тебе?


Da ne povredim verska osećanja jednobožačkim (monoteističkim) vernicima.


A otkud tebi ,,ruska radio stanica ispod kreveta,, ako baš treba da se opanjkavamo
shmoo shmoo 12:35 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski

Pitanje za kolegu shmoo: Da li je istina da Elon Mask skuplja lovu da kupi celu planetu Zemlju, proda je vanzemaljcima, i za tu lovu kupi gajbu na Marsu?




Шушка се нешто у Ритопеку, Борчи, Сурчину и на Алтини о томе. Отуд и онолико полицајаца тамо, чак и недељом.

Али, право да ти кажем, ја ништа не верујем у те рекла-казала.

Тек када будем видео судску пресуду засновану на чињеницама и доказима, моћи ћу нешто више да ти кажем.

П.С. - Јбт, понављам се!

Па кад у овој земљи Србији једино правосуђу и ником више можеш да верујеш за било шта.





shmoo shmoo 12:42 07.02.2021

Re: Едит на едит

solo
Него, откуд сад ово велико Б у Бог код тебе?


Da ne povredim verska osećanja jednobožačkim (monoteističkim) vernicima.



Опуштено. Навикли су једнобожачки верници на то још од 1945. па се данас више нико и не вређа.

Јебо мала и велика слова, има у овој Србији и пречих ствари да се ураде.

П.С. - Знаш како је у Белићевом Правопису из 1923. (једном од 4 наша Правописа у последњих 100 година уз онај тзв. новосадски из 1960, па онај после распада СФРЈ из 1993. и на крају овај данас из 2011.) писало?

"Именица Бог има се вазда писати великим словом."

Одмах се види да је тај Белићев Правопис из доба монархије и краљеве диктатуре, је л' да?


solo solo 12:44 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Pitanje za kolegu shmoo: Da li je istina da Elon Mask skuplja lovu da kupi celu planetu Zemlju, proda je vanzemaljcima, i za tu lovu kupi gajbu na Marsu?


Prava stvar bi bila da štampa besplatne udžbenike za školu planetarno ili bar u elektronskoj formi.
Tasa i stanovi na Marsu - ne vidim poveznicu.

Olovka,stvarno dobra olovka je prošlost. Živela tastatura!
solo solo 12:48 07.02.2021

Re: Едит на едит

"Именица Бог има се вазда писати великим словом."

Одмах се види да је тај Белићев Правопис из доба монархије и краљеве диктатуре, је л' да?



solo solo 12:52 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Boli što vam se komunistička demagogija srušila?

Ako ako, i treba da boli.
I jače da boli.



Šta je bol?

Bol je neprijatno senzorno ili emocionalno iskustvo udruženo sa aktuelnim ili potencijalnim oštećenjem tkiva. Ova fiziološka funkcija organizma koja služi tome da se udaljimo od bolnog stimulansa, damo vremena oštećenom delu tela da se zaleči i pamtimo situaciju da je ne bi ponovili. Normalno, bol prolazi sa prolaskom bolne stimulacije i zalečenjem organizma, mada u nekim situacijama perzistira, bez obzira na to što je bolna stimulacija odavno prestala, a organizam izlečen. Takođe, bol se može javiti i bez očiglednog prisustva bolesti ili oštećenja.

Akutni bol se najčešće leči anesteticima i analgeticima. Hronični bol je, međutim, mnogo teži za lečenje i često zahteva multidisciplinarni pristup bolesti. To znači da je često potrebno uključivanje lekara raznih specijalnosti u lečenje, npr. anesteziologa, neurologa, neurohirurga, reumatologa, fizijatra itd. Lečenje se obično započinje medikamentozno i minimalno agresivno. Pri tome se rukovodimo principom multimodalnosti. To znači da se istovremeno koriste analgetici različitog mehanizma dejstva, što znači da im se sabiraju analgetska dejstva, ali ne i eventualni neželjeni efekti. Ukoliko medikamentozna terapija ne pomaže dovoljno, pristupamo nekim invazivnijim metodama, kao što su centralni i periferni nervni blokovi, blokade tzv. triger tačaka itd.

shmoo shmoo 13:00 07.02.2021

Re: Едит на едит НА ЕДИТ!!!

solo

A otkud tebi ,,ruska radio stanica ispod kreveta,, ako baš treba da se opanjkavamo



Купили моји још ономад, 1974, када су и мене водили у туристичку туру Кијев-Лењинград-Москва.

(То је било онда када је моја кева у Лењиновом маузолеју гледајући балсамованог Лењина запањена прошапутала: "Колицки је! Мали, баш мали!" А онда се у потпуној тишини скомбељала поред оних гардиста-почасне страже низ степенице не гледајући куда иде па смо се ћале и ја усрали јер смо мислили да ће одмах све да нас похапсе и пошаљу у неки гулаг који је случајно остао још увек у функцији и после Стаљинове смрти.)

Станица је иначе модел ВЕФ 201. Тамо у СССР сам мислио да хвата само Брежњевљеве говоре. Тек када смо се вратили у Југославију, видео сам колико је то моћна радио станица.

Ради и данас, хватам и јапанске радио станице њоме.

Мало ли је? Из Србије?





shmoo shmoo 13:04 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo

Olovka,stvarno dobra olovka je prošlost. Živela tastatura!



Ја још увек пишем с пенкало. Немачко (ди бесте, ди бесте!).

Него ме јебе ово кинеско мастило.

Баш је лошег квалитета.

Разлива се и избледи на папиру после пар дана.

shmoo shmoo 13:15 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo

npr. anesteziologa, neurologa, neurohirurga, reumatologa, fizijatra itd.




Уролога.

Кажу да су после порођајних најјачи они болови када крене каменац из бубрега.



Lečenje se obično započinje medikamentozno i minimalno agresivno.




Еееее... Нема више оног старог доброг баралгина који је радио посао за све паре.

Попијеш га и не осећаш више ништа... Ни крилца ни батаке... Какав црни бол.

Шта ти мислиш, да ли је ова Бони ситуација са четницима и партизанима неки акутни или неки хронични бол?

Јес да траје 75 година, као просечни животни век у Србији, али историјски гледано, то и није толико дуго, зар не?






solo solo 13:16 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Него ме јебе ово кинеско мастило.

Баш је лошег квалитета.

Разлива се и избледи на папиру после пар дана.


Nalivpero i mastilo manje više, ali BOJA mastila, to je ključna reč,boja.

Zeleno je sjajno jel'da?

solo solo 13:20 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Еееее... Нема више оног старог доброг баралгина који је радио посао за све паре.


Ima,još bolji!

Pomoć prijatelja.

shmoo shmoo 13:22 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Него ме јебе ово кинеско мастило.

Баш је лошег квалитета.

Разлива се и избледи на папиру после пар дана.


Nalivpero i mastilo manje više, ali BOJA mastila, to je ključna reč,boja.

Zeleno je sjajno jel'da?



Врхунска боја!

Него када том бојом пишем у школи, онда ме по ходницима јуре неки Херцеговци, Црногорци, Босанци, неки ликови из Хрватске и са Косова и Метохије, и по хиљаду пута ми, емотивно врло узбуђени, постављају једно те иста питања:"Јеси ти Србин? Шта си?"

Боље онда неком другом бојом писати у школи.

Ко још има времена да одговара на та питања за зелену боју и да се објашњава са сународницима око тога.

А онолика деца чекају да им неко посвети макар мало свог времена и пажње.

shmoo shmoo 13:23 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Еееее... Нема више оног старог доброг баралгина који је радио посао за све паре.


Ima,još bolji!

Pomoć prijatelja.




Е?

Нисам овога никада видео!

За лек се не каже хвала.


solo solo 13:46 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Него када том бојом пишем у школи, онда ме по ходницима јуре неки Херцеговци, Црногорци, Босанци, неки ликови из Хрватске и са Косова и Метохије, и по хиљаду пута ми, емотивно врло узбуђени, постављају једно те иста питања:"Јеси ти Србин? Шта си?"
Ко још има времена да одговара на та питања за зелену боју и да се објашњава са сународницима око тога.


http://www.politika.rs/sr/clanak/311841/Licne-stvari-patrijarha-Pavla-izlozene-u-Muzeju-SPC

,,jedna stvar nosi obeležje patrijaraškog dostojanstva: bočica zelenog mastila kojim je u stara vremena pisao carigradski patrijarh, a kojim pišu i srpski prvojerarsi,,


Nisu ljudi obavešteni Naučiće, ima vremena.
shmoo shmoo 20:11 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Него када том бојом пишем у школи, онда ме по ходницима јуре неки Херцеговци, Црногорци, Босанци, неки ликови из Хрватске и са Косова и Метохије, и по хиљаду пута ми, емотивно врло узбуђени, постављају једно те иста питања:"Јеси ти Србин? Шта си?"
Ко још има времена да одговара на та питања за зелену боју и да се објашњава са сународницима око тога.


http://www.politika.rs/sr/clanak/311841/Licne-stvari-patrijarha-Pavla-izlozene-u-Muzeju-SPC

,,jedna stvar nosi obeležje patrijaraškog dostojanstva: bočica zelenog mastila kojim je u stara vremena pisao carigradski patrijarh, a kojim pišu i srpski prvojerarsi,,


Nisu ljudi obavešteni Naučiće, ima vremena.




Можда би и научили већ до сада...

Него не дају им ови Булајићеви партизани и четници. Не стиже се, нема се времена због непрестаног вођења тог дугог, веома дугог, грађанског рата међ' Сербљима.





(Да ли је неки грађански рат у историји, било где на планети, дуже трајао од овог нашег? 75 година. Ја не знам за неки такав... Ако неко зна, нека нам јави.)

nsarski nsarski 20:16 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Zašto se sada setih onog bloga o dodeli ninove nagrade od pre onomad.


Ne znam zašto si se ti setio, ali znam da bi mi mnogo značilo ako bi se malo osvrnuo na delo ovogodišnjeg ninovskog laureata. Sa nekolicinom ljudi sam na tu temu razgovarao, ali tvoje mišljenje mi nedostaje da kompletiram utisak.

Takođe, zanima me tvoje mišljenje o planiranoj novoj verziji filma "Strahinja Banović". U saglasnosti sa novim vetrovima, sadašnji Srahinja je crnac, tu se dešavaju neke hipsterske igranke, itd. Znaš li nešto o tome?

I najzad, kad smo već kod dubrovačke književne tradicije i kulture, niko ne pominje Gundulićevog rođaka (brata od tetke) Junija Palmotića (rođen 1609. godine u Dubrovniku , po njemu se zove ona ulica u Bg. gde se nalazi ludara), pa me zanima da li učite vi decu o tome u školi?

Na primer:
У једној од својих песама демонстрирао је своје знање о српској епској поезији помињући своје хероје као што су Лазар Хребељановић, Милош Обилић, Ђурађ Кастриот Скендербег, Михајло Свилојевић, Вук Бранковић и Јанош Хуњади.


Junije Palmotić

Mislim, hrvati ga naravno svojataju (kao i Gundulića), mada je Palmotićeva ulica kod nas imenovana još 1909. godine.
Pa, ako bi mogao koju reč o tome, bio bih zahvalan.

Ah, da!
Znaš li ko je napisao pesmu?

На крај села чађава механа,
из ње штрчи коса нећешљана.
Нећешљана од силнога пића,
то је кућа сеоских младића.

Из кафане пијан ја излазим,
чудновате улице налазим.
Лево, десно, нигде мога стана,
ој, улице ала си пијана!

itd...

shmoo shmoo 20:23 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski
Zašto se sada setih onog bloga o dodeli ninove nagrade od pre onomad.


Ne znam zašto si se ti setio, ali znam da bi mi mnogo značilo ako bi se malo osvrnuo na delo ovogodišnjeg ninovskog laureata. Sa nekolicinom ljudi sam na tu temu razgovarao, ali tvoje mišljenje mi nedostaje da kompletiram utisak.

Takođe, zanima me tvoje mišljenje o planiranoj novoj verziji filma "Strahinja Banović". U saglasnosti sa novim vetrovima, sadašnji Srahinja je crnac, tu se dešavaju neke hipsterske igranke, itd. Znaš li nešto o tome?

I najzad, kad smo već kod dubrovačke književne tradicije i kulture, niko ne pominje Gundulićevog rođaka (brata od tetke) Junija Palmotića (rođen 1609. godine u Dubrovniku , po njemu se zove ona ulica u Bg. gde se nalazi ludara), pa me zanima da li učite vi decu o tome u školi?

Na primer:
У једној од својих песама демонстрирао је своје знање о српској епској поезији помињући своје хероје као што су Лазар Хребељановић, Милош Обилић, Ђурађ Кастриот Скендербег, Михајло Свилојевић, Вук Бранковић и Јанош Хуњади.


Junije Palmotić

Mislim, hrvati ga naravno svojataju (kao i Gundulića), mada je Palmotićeva ulica kod nas imenovana još 1909. godine.
Pa, ako bi mogao koju reč o tome, bio bih zahvalan.

Ah, da!
Znaš li ko je napisao pesmu?

На крај села чађава механа,
из ње штрчи коса нећешљана.
Нећешљана од силнога пића,
то је кућа сеоских младића.

Из кафане пијан ја излазим,
чудновате улице налазим.
Лево, десно, нигде мога стана,
ој, улице ала си пијана!

itd...





Господине Соло, микрАфон је Ваш!

Изволите!

EDIT: Шалим се, шалим се... Видим да помињеш децу у школи, а Соло се бави неким другим стварима јер не воли да се попишан буди кад са децом спава, па сам закључио да све ово ипак мене питаш.

Од свих ових питања која си ми поставио, умем да ти одговорим само на последње.

Наиме, аутор ове песме "На крај села чађава механа..." је извесни Александар Петровић родом из Ситничарнице, то јест Кишкереша у данашњој Мађарској.

Касније је тај Александар, после емиграције на Јамајку, променио име и презиме у Шандор Петефи да би се пробио на тамошњој реге растафар сцени.

За ова остала питања која си ми поставио не умем ти ништа ка'сти јер је то изван мојих знања и интересовања.







П.С. - Шта ти је, Шарски? Шта си запео да ми постављаш питања за која уопште не видим у каквој су вези са мном?

То те и Соло исто питао:


Tasa i stanovi na Marsu - ne vidim poveznicu.



Успут...

О'ш купиш један плац на Месецу?

Повољно продајем.

Знам да Месец није баш исто к'о и Марс, зато га и продајем јефтиније.

nsarski nsarski 20:26 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Господине Соло, микрАфон је Ваш!

Изволите!


shmoo!
Ne vrdaj, tebe sam pitao!

Sve iz tvog faha!
Ti se ovim stvarima baviš, a solo solira iza zavese, tek da podigne tenziju.

Mala pomoć: ona pesma na kraju o kafani i nečešljanoj glavi - nju je napisao Šandor Petefi, a preveo J.J. Zmaj.
Pređi na zanimljivije teme (one iznad), плиз.
nsarski nsarski 20:50 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

П.С. - Шта ти је, Шарски? Шта си запео да ми постављаш питања за која уопште не видим у каквој су вези са мном?


Pa,koga onda da pitam? Ti si ovde expert in residence, a onda ti slede takva pitanja.
To ti je kao kad si lekar i odeš na slavu. Pa te ljudi pitaju za bolove u kičmi, o žiganju pod levom plećkom, o gubitku apetita, itd., znaš već sam. Tako i tebe ja pitam za književne teme.
solo solo 21:19 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

To ti je kao kad si lekar i odeš na slavu. Pa te ljudi pitaju za bolove u kičmi, o žiganju pod levom plećkom, o gubitku apetita, itd.,


Ovo mu dođe ko da si ga na pijaci pitao za urinokulturu. Mnogo je brate.
solo solo 21:25 07.02.2021

Re:

Ti se ovim stvarima baviš, a solo solira iza zavese, tek da podigne tenziju.


To se zove primicač.

Vrlo važan mišić a još važnija pozicija. Bar u fusbalu.
shmoo shmoo 21:28 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski
Господине Соло, микрАфон је Ваш!

Изволите!


shmoo!
Ne vrdaj, tebe sam pitao!

Sve iz tvog faha!
Ti se ovim stvarima baviš, a solo solira iza zavese, tek da podigne tenziju.

Mala pomoć: ona pesma na kraju o kafani i nečešljanoj glavi - nju je napisao Šandor Petefi, a preveo J.J. Zmaj.
Pređi na zanimljivije teme, плиз.



Ено едитовао сам!

Ја јесам глуп, ал' сам зато и ружан!

Добро, добро, 'ајде... Одговорићу ти...

О Басари као човеку мислим свашта и боље да то задржим за себе, а о Басарином књижевном делу не мислим ништа. Недовољно сам читао његово писање да бих уопште имао било какво мишљење. Прочитао сам само Кинеско писмо и Фама о бициклистима и ту сам одустао од Басаре за вјеки вјеков. (Можда ти и то нешто говори шта мислим о Басарином писању?) Сходно томе, немам појма шта је Контраендорфин осим што сам чуо да је добио награду НИН за роман године.

(Рекох ти већ више пута, нисам ја љубитељ, па самим тим и познавалац, лепе књижевности.)

За нову верзију филма Бановић Страхиња нисам чуо.

Па нека га игра и црнац, што да не?

Како код Кенета Бране неке Шекспирове ликове (који нису Отело! ) играју и црнци.

Што не би могло то и код нас? Нека режира Срђан Драгојевић и продуцира Жељко Митровић (показали су се као успешан тандем на филму Парада) и ето нама фул бокс офиса.

Уосталом, и мој брат близанац Хаулин Вулф је био црнац. Па шта?









Да, познајем одлично Палмотићеву улицу, сваки њен метар. То је био најкраћи пут од некадашњег Видинца- кафане Видин капија, и још некадашњије кафане пре ње на истом месту по имену Код седам Шваба (данас је ту где је била та кафана неки мермер, метал и звуци Њу Ејџ кафић) до моје бабе и деде у Гундулићевом венцу.

И знам да и болницу за оне случајношћу одабране у оквиру заједнице тако називају.
И знам по коме је та улица добила име.

(Занимљиво, и оној другој болници за исту врсту тих случајно од заједнице одабраних такође тепају Лаза по још једном нашем књижевнику. Оно јес да је тај човек по струци био лекар, није био само тек неки властелин плаве крви као Јуније, и да се баш он сматра оцем српске психолошке приповетке, али...

Што тој болници не дадоше на пример име "Др Веселин Веско Савић"? Примереније је, брате.)

Не, Јуније Палмотић се не ради у школама. (Причамо о средњим школама, у програмима основних школа нема уопште дубровачке књижевности.)

Можда га понеко од професора и помене, али свакако не раде његова дела.

А што те занима Јуније Џоно Ђора Палмотића?

Да немаш ти нешто против нашег председника, срам те било! Баш сада када је кренуо у коначни обрачун са криминалом и мафијом у Србији.


Govneni će tuj popovi,
videć da si tako resan,
sprva u način kantat ovi,
više tebe ovu pjesan:
"U govno se govno stani"!
Vȁs si govnen, kneže usrani!



(Gomnaida)



П.С. Сад си ме с дундо Јунијем подсетио на нешто!

Јуније је био омаленог стаса, беле пути, а имао је надимак Пупица. Суграђани су га ценили као уметника и поштеног човека, био је побожан и никада се није женио.




Дубровачки епитаф

Ова стара кућа са грбом старинским,
С балконом на Страдун, где миришу саде
Године и трулеж ходницима ниским,
Беше некад кућа кнеза Паска Заде.

Паско Заде беше алхимичар; даље,
Познат питагорист, звездар, морепловац,
Ђак славног Ванини. — Пучанин, син шваље,
Поста племић умом, а кнезом за новац.

Летописи кажу: Беше мудрост сама...
Сто годишта живље за музе и паре...
Но сласт женског тела не позна, од срама
Умре... сед ко овца, мален као јаре...

Епитаф: „Ту лежи Паско Заде, мили
Кнез... и тако даље, успомене јасне!
Једини од људи с ким су увек били
Сви мужеви добри и све жене часне.“

solo solo 21:31 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Mislim, hrvati ga naravno svojataju (kao i Gundulića), mada je Palmotićeva ulica kod nas imenovana još 1909. godine.



Hahahaha koju reč teško da dobiješ a kad ti zatreba uput za ,,resetovanje,, u Palmotićevoj slobodno javi. Naši smo.
solo solo 21:37 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Да, познајем одлично Палмотићеву улицу, сваки њен метар. То је био најкраћи пут од некадашњег Видинца- кафане Видин капија, и још некадашњије кафане пре ње на истом месту по имену Код седам Шваба (данас је ту где је била та кафана неки мермер, метал и звуци Њу Ејџ кафић) до моје бабе и деде у Гундулићевом венцу.



shmoo shmoo 21:39 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski
П.С. - Шта ти је, Шарски? Шта си запео да ми постављаш питања за која уопште не видим у каквој су вези са мном?


Pa,koga onda da pitam? Ti si ovde expert in residence, a onda ti slede takva pitanja.
To ti je kao kad si lekar i odeš na slavu. Pa te ljudi pitaju za bolove u kičmi, o žiganju pod levom plećkom, o gubitku apetita, itd., znaš već sam. Tako i tebe ja pitam za književne teme.



У, јееееее!

Прецењујеш ме, Шарски.

Ти о књижевности знаш много више и много боље од мене. И пре бих ја тебе могао да питам понешто из те области него ти мене.

Ја знам само оно што сам морао да научим успут о лепој књижевности и знам оне њене делиће које волим.

А код тебе је то ипак много много шире и богатије знање.

Да си ме частио овим комплиментом (expert) за језик и лингвистику, не бих се бунио. Поцрвенео бих у нади да то заиста и јесам. Барем малкице.

Али ја експерт за лепу књижевност? Не иде. Што не иде, не иде.

(Немој да те заваравају моји лаички судови о саставу жирија за доделу награде НИН за роман године. То и није књижевност него политика. А у политику се сви ми, фала богу, изврсно разумемо исто као и у фудбал. Ево видиш, чак је и Соло почео да користи фудбалске метафоре и тамо где им јесте место и тамо где им није место. Превише се дружи са мном. Не ваља му то.)

solo solo 21:46 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

А што те занима Јуније Џоно Ђора Палмотића?

Да немаш ти нешто против нашег председника, срам те било! Баш сада када је кренуо у коначни обрачун са криминалом и мафијом у Србији.


solo solo 21:48 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Ево видиш, чак је и Соло почео да користи фудбалске метафоре и тамо где им јесте место и тамо где им није место. Превише се дружи са мном. Не ваља му то.)


Jes vala, inače sam položio gramatiku al sam pao iz pisci.
solo solo 21:55 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Ne znam zašto si se ti setio, ali znam da bi mi mnogo značilo ako bi se malo osvrnuo na delo ovogodišnjeg ninovskog laureata. Sa nekolicinom ljudi sam na tu temu razgovarao, ali tvoje mišljenje mi nedostaje da kompletiram utisak.

Takođe, zanima me tvoje mišljenje o planiranoj novoj verziji filma "Strahinja Banović". U saglasnosti sa novim vetrovima, sadašnji Srahinja je crnac, tu se dešavaju neke hipsterske igranke, itd. Znaš li nešto o tome?

I najzad, kad smo već kod dubrovačke književne tradicije i kulture, niko ne pominje Gundulićevog rođaka (brata od tetke) Junija Palmotića (rođen 1609. godine u Dubrovniku , po njemu se zove ona ulica u Bg. gde se nalazi ludara), pa me zanima da li učite vi decu o tome u školi?



nsarski nsarski 22:12 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Mislim, hrvati ga naravno svojataju (kao i Gundulića), mada je Palmotićeva ulica kod nas imenovana još 1909. godine.



Hahahaha koju reč teško da dobiješ a kad ti zatreba uput za ,,resetovanje,, u Palmotićevoj slobodno javi. Naši smo.


Ne brigaj, ja sam u Palmotićevoj praktično kao kod "kuće". Imali smo dobru višegodišnju saradnju.
solo solo 22:14 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Ne brigaj, ja sam u Palmotićevoj praktično kao kod "kuće". Imali smo dobru višegodišnju saradnju.


Zidne novine a?
shmoo shmoo 22:15 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Ево видиш, чак је и Соло почео да користи фудбалске метафоре и тамо где им јесте место и тамо где им није место. Превише се дружи са мном. Не ваља му то.)


Jes vala, inače sam položio gramatiku al sam pao iz pisci.



Малопре добих као сличицу на виберу али не умем да окачим па прекуцавам. Извесни Мића Павловић написао (ваљда на фејсбуку, шта ли):


Читајући књигу Богомира М. Михајловића "160 година школе у Сењу 1839-1999" наиђох на пример описног оцењивања ученика од стране учитеља, тако рећи на самом почетку школовања у Србији:

- Веронаука - зна оченаш
- Српски језик - сриче слова
- Рачунање - ни макац
- Земљопис - неће да залута
- Природопис - зна биљке и животиње око себе
- Теловежбе - ма да га гледаш
- Лепо певање - ма да га слушаш
- Лепо писање - којекако
- Ручни рад - зна да копа и да цепа дрва
- Владање - свакојако

Општа оцена: Може од њега нешто да бидне.



(У питању је школа у селу Сење код Ћуприје, а не Сењ у Приморју.)

nsarski nsarski 22:20 07.02.2021

Re: Апокалипса сад




Ih, nije fer. To mu je slika iz mlađih dana. Ne ukrašavaj, solo. Evo ga ovde sa sve svojim čedom. Ako smem da se iszrazim, pomalo i liče.




P.S.
E, ali sad se setih. U jednom mišljenju o ovogodišnjoj nagradi i komisiji za dodelu, Kecmanović ih je nazvao: Pančić i njegove četiri omorike!

E, sa stolice sam pao, najiskrenije.



nsarski nsarski 22:24 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Ne brigaj, ja sam u Palmotićevoj praktično kao kod "kuće". Imali smo dobru višegodišnju saradnju.


Zidne novine a?


Nah. Neka zajednička istraživanja (ja sam se tada bavio genetikom mentalnih poremećaja) pa smo kao nešto sarađivali, itd. Znam ih, znam.
nsarski nsarski 22:25 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

П.С. Сад си ме с дундо Јунијем подсетио на нешто!


Hvala! Eto, ovo ja zovem "odgovor". Nešto sam naučio.
solo solo 22:28 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Ih, nije fer. To mu je slika iz mlađih dana. Ne ukrašavaj, solo


shmoo shmoo 22:32 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski



Ih, nije fer. To mu je slika iz mlađih dana. Ne ukrašavaj, solo. Evo ga ovde sa sve svojim čedom.




Сунце му жарко(во), скинеш му цвикере, ставиш сламни шешир и ето оног Хемингвејевог старца Сантјага!

Има нешто у томе... У тој риби коју ти похапају ајкуле док стигнеш до обале, на сигурно, суво и безбедно тло.

Ако бих снимао филм по Хемингвеју, Басара би морао да ми игра Сантјага без обзира колику цену да зацепи на уговору.


shmoo shmoo 22:36 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski
П.С. Сад си ме с дундо Јунијем подсетио на нешто!


Hvala! Eto, ovo ja zovem "odgovor". Nešto sam naučio.




Као и свим Требињцима, и Дучићу је центар света био Дубровник. Није ни он за џабе изгледа пореклом био плаве крви, од грофа Владиславића.



shmoo shmoo 22:46 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski
solo
Ne brigaj, ja sam u Palmotićevoj praktično kao kod "kuće". Imali smo dobru višegodišnju saradnju.


Zidne novine a?


Nah. Neka zajednička istraživanja (ja sam se tada bavio genetikom mentalnih poremećaja) pa smo kao nešto sarađivali, itd. Znam ih, znam.




'Ај сад ја тебе да питам... Хоћу то одавно, али стално заборављам, а ти би могао то да ми кажеш.

Знам за нека истраживања на пољу генетике што се тиче злочинаца, криминалаца... Читао понешто мало о томе, не превише.

А пре пар година прочитам о неком истраживању на пољу генетике у Израелу које се бавило тиме да ли ће та нека личност по свом профилу током свог живота "хватати косину више онако лево или више онако десно" што би рекао Радован Трећи, то јест покушавали су да утврде да ли се генетским испитивањима може унапред утврдити за некога да ли ће имати чак и расистичке, нацистичке, фашистичке свјетоназоре у свом животу за шта су Јевреји, је л' те, посебно заинтересовани, па вероватно к'о веле боље сасећи зло у корену, убити га док је још мало у колевци.

Имају ли заиста та истраживања иоле мозга, Шарски?

Одувек сам мислио да се ти политичко-идеолошки профили личности добијају од окружења, васпитања, образовања,... а не да неко може генетски бити преодређен за политичко-идеолошки профил који носи током живота.


shmoo shmoo 22:52 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski

E, ali sad se setih. U jednom mišljenju o ovogodišnjoj nagradi i komisiji za dodelu, Kecmanović ih je nazvao: Pančić i njegove četiri omorike!









Како је оно једаред давно, давно, Душко Ковачевић гостујући у Утиску недеље заједно са Теофилом Панчићем рекао Ољи Бећковић за свог саговорника у студију:"Ваш гост барокне лепоте..."



gvozden1 gvozden1 22:56 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Душко Ковачевић гостујући у Утиску недеље заједно са Теофилом Панчићем рекао Ољи Бећковић за свог саговорника у студију:"Ваш гост барокне лепоте..."

Baš ga nikako ne voli :)

Čuvena izjava: Gledam ga, ne znam da li je lepši ili pametniji.
solo solo 22:58 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Имају ли заиста та истраживања иоле мозга, Шарски?

Одувек сам мислио да се ти политичко-идеолошки профили личности добијају од окружења, васпитања, образовања,... а не да неко може генетски бити преодређен за политичко-идеолошки профил који носи током живота.


Sarski će ti već objasniti, izvinjavam se na upadici.

To ti je ,,igranka,, genotipa i fenotipa.

genotip + sredina= fenotip

Krajnje uprošteno ali ima od svega po malo.

Bućkuruš.

p.s. Vojvođani bi možda bili (genetski predisponirani) izvrsni mornari ili ribari ali pošto im je more ,,isparilo,, nikada neće to proveriti u praksi.

Pevao je o tome tvoj ljubimac Balašević.

A Jevreji znaju šta rade.
nsarski nsarski 23:05 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Имају ли заиста та истраживања иоле мозга, Шарски?


Po mom mišljenju nemaju. Međutim, mnogi pokušavaju da se bave tom oblašću zvanom Genopolitics.
Ja sam se neko vreme dopisivao sa jednim likom - izvesni Fowler iz UC San Diego u Kaliforniji - koji je hteo da sarađujemo na polju genetike glasačkih preferenci, ideološke orijentacije, itd. Kao, ja se razumem u genetiku ličnosti, a njega zanima kakve političke preference imaju određeni tipovi ličnost. (On predaje na fakultetu političkih nauka. A bullshit artist, da tako kažem).



On je napisao nekoliko radova iz te oblasti, ali jedino što pije vodu je možda (možda!) revnost kod glasanja. Konzervativno orijentisani glasači su disciplinovaniji glasači od onih liberalnih. E, sada, tu ima nekakva minimalna i komplikovana genetika, ali ta teorija nema nikakvu prediktivnu moć.
To što u Izraelu rade je pusta želja i, po mom mišljenju, čist rasizam. Ja mislim da oni to ni ne uzimaju ozbiljno, ali bulšit se dobro prodaje i u tom smislu su smrtno ozbiljni. Ali, tu bih stao. U Izraelu, stvar je prosta:





Ukratko - dim i magla.
nsarski nsarski 23:06 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

A Jevreji znaju šta rade.


Vidi ilustraciju gore.
solo solo 23:08 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Vidi ilustraciju gore.


Ilustracije ko frustracije, šta kaže historijska vertikala.

Poenta postavljanja ovog grafikona nije u vakcinaciji kolko u organizaciji.
Sve ostalo je stvar ukusa. I mogao bi se u mnogome složiti sa tobom - ali.

shmoo shmoo 23:38 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

gvozden1
Душко Ковачевић гостујући у Утиску недеље заједно са Теофилом Панчићем рекао Ољи Бећковић за свог саговорника у студију:"Ваш гост барокне лепоте..."

Baš ga nikako ne voli :)

Čuvena izjava: Gledam ga, ne znam da li je lepši ili pametniji.




Да, баш га не подноси. Не мора ништа ни да каже, довољан је израз лица.


shmoo shmoo 23:40 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski

Ukratko - dim i magla.



Хвала!

А било је медијски (мејнстрим) сасвим пристојно пропраћено, а онда су одједном замукли потпуно. Зато сам и претпостављао да је баш ово што ти кажеш.

shmoo shmoo 23:47 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo

Poenta postavljanja ovog grafikona nije u vakcinaciji kolko u organizaciji.



Па морају... Не само за вакцине. Ако узмеш у обзир окружење, настанак модерног Израела, све оно што се потом догађало...

Ја нисам никада био тамо али ми је причао мој Кум и то ми је остала упамћена слика за Израел. Каже, гледао са терасе хотела рано ујутро, иду по плажи са оним детекторима за метал итд. због евентуално подметнутих експлозивних направа.

Ми смо се вазда зезали са оним из доба СФРЈ "Ништа нас не сме изненадити" и "Непријатељ вреба са свих страна", а они то спроводе у пракси деценијама. Морају да би опстали.

Онда и не чуди тај постотак вакцинисаних. Имају, бре, у свему скоро па војничку организованост.

solo solo 23:59 07.02.2021

Re: Апокалипса сад

Онда и не чуди тај постотак вакцинисаних. Имају, бре, у свему скоро па војничку организованост.


Rekoh stvar ukusa kako gledaš na to ali sa aspekta opstanka i samoodržanja vrlo učinkovito. Kako god nije za potcenjivanje.
shmoo shmoo 00:03 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo

Pevao je o tome tvoj ljubimac Balašević.



Причао сам ти већ о оном лику из блуз клуба Вокс, бајкериста, што му је на његовој свадби шеф кафанског оркестра чим су ушли у кафану рекао:"Не брини, ћале, знамо да свирамо све од Балашевића!"

Овај младожења хтео да га умлати, једва их сватови раздвојили.






shmoo shmoo 00:09 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Онда и не чуди тај постотак вакцинисаних. Имају, бре, у свему скоро па војничку организованост.


Rekoh stvar ukusa kako gledaš na to ali sa aspekta opstanka i samoodržanja vrlo učinkovito. Kako god nije za potcenjivanje.



Наравно, о истој ствари причамо. Врло је учинковито.

И јесте питање укуса ко то воли тако, ко не воли.

Мислим да чак и они међу Јеврејима који то баш и не воле тако немају намеру ни реч да кажу против тога јер имати опет своју државу после 2000 година није мала ствар. То је она граница коју нико од њих не би прешао ма шта год мислио о тој организованости.

(Ко оно беше рече да бисмо и ми Срби могли мало по том питању да учимо од Јевреја?)


solo solo 00:27 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

И јесте питање укуса ко то воли тако, ко не воли.


Mnogo je lakše razgovarati uživo jbg.

Evo recimo ova slika koju je Sarski postavio sa svojim viđenjem stvari.



Neko vidi mizogenu varijantu gde žena može da izgleda kao ,,tovarno sredstvo,, za prevoz oružja dok se baja zajebava sa mobilnim.
Neko vidi feminističku varijantu gde je žena ratnik koja šeta mlakonju kome je mobilni maksimalni domet u životu.
Mogli bi da širimo narativ kako oćeš u zavisnosti od toga kako vidimo jednu te istu sliku.

Ja vidim lepe sandale na ovoj maloj naoružanoj.

Od čega to zavisi. Od toga kako je mi vidimo.
Tu bi već ušli na Docsov teren hazartske filozofije.

Kako god očigledno nije do onoga šta se gleda nego ko gleda. I više govori o onome ko gleda nego šta gleda. Čija licenca za tumačenje je validnija? Zavisi od žirija za dodelu ninove nagrade napr.
A kad bolje razmisliš koga boli patka i za jedno i za drugo.
nsarski nsarski 00:41 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

Evo recimo ova slika koju je Sarski postavio sa svojim viđenjem stvari.


Nikakvo moje viđenje stvari. To sam našao negde na internetu pa mi je bilo duhovito.

(Koliko sam čuo, u Izraelu je moderno da mlađarija - posebno devojke - ide okolo sa dugim cevima nahajno okčenim na sebe. Neka moda valjda.)



Ali, eto, ide nam sneg.
solo solo 00:45 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

Nikakvo moje viđenje stvari. To sam našao negde na internetu pa mi je bilo duhovito.


Pa to jeste viđenje - duhovito. Što verovatno nije razlog za najmanje razvedenih brakova. A možda i jeste što već nije duhovito bar meni.

Hu kerz.

Ali, eto, ide nam sneg.


Eto snijega ebo njega.

M'da ovde se raspičila Košava - Košava sa Dunava
solo solo 00:51 08.02.2021

Re: sarski


Možda su one samo spremne žene sa dugim cevkama.

st.jepan st.jepan 02:29 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

да ли се генетским испитивањима може унапред утврдити за некога да ли ће имати чак и расистичке, нацистичке, фашистичке свјетоназоре у свом животу за шта су Јевреји, је л' те, посебно заинтересовани, па вероватно к'о веле боље сасећи зло у корену, убити га док је још мало у колевци.

U Rankomarinkovićevom "Kiklopu", kultnoj knjizi mog gimnazijskog društva, jedan od likova, Don Fernando, izlaže glavnom junaku, Melkioru Tresiću, svoju teoriju o neophodnosti "preventivne dehumanizacije". Nije zagovarao spartansku post-natalnu selekciju, već prepoznavanje i eliminisanje nitkova u odraslijem dobu.

Ako se dobro sećam (moraću da se bacim u opetovano čitanje koječega), jedan od naučnih metoda detekcije zlikovačkog mentalnog sustava, sastojao se u tobož slučajnom očepljenju (nagaženju) opserviranog subjekta i vrebanju njegove reakcije. Onoga koji ispolji prekomernu agresiju, razgaćeno psuje i ubilački gleda, preventivno dehumanizirati!
shmoo shmoo 08:19 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo

Od čega to zavisi. Od toga kako je mi vidimo.
Tu bi već ušli na Docsov teren hazartske filozofije.



Тако је, то су већ нека дубља питања.
Овде ипак само причамо о организацији друштва државе Израел.


Zavisi od žirija za dodelu ninove nagrade napr.






shmoo shmoo 08:38 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski

(Koliko sam čuo, u Izraelu je moderno da mlađarija - posebno devojke - ide okolo sa dugim cevima nahajno okčenim na sebe. Neka moda valjda.)



Причали мени одавно, још у студентском добу, неки моји другари који поседују и израелски пасош поред српског ( није Фукс! ) да тамо и женски део популације такође служи неки војни рок, учи да пуца итд. Није оно као код нас у доба ОНО и ДСЗ (Општенародног Окупљања и Да Се зезамо) када су жене у оним вежбама са плавима (окупатор) и црвенима (наши) биле само болничарке и пучанство.

Рецимо, моја ташта са својих 40 кила на тим вежбама код нас са девизом "Ништа нас не сме изненадити" и "Непријатељ вреба са свих страна" увек је била рањеник па је носили около по Београду на носилима. (Па јес, кој' ће да тегли около неко говедо од 120 кила.)

А моја лепша половина је још док смо били студенти имала ратни распоред који су јој дали на Филолошком факултету да у случају напада на Југославију иде да чува споменик Кнезу Михајлу код Народног позоришта што је она на тим вежбама разумела да споменик може да чува и седећи и пијући кафу за неким од столова "Код коња". Озбиљно, не зезам се, стварно је тако било. Ја је питао да ли јој макар дају да носи неку пушку, а она ми рекла:"Ма јок, јеси нормалан! Не могу ја то ни да носим, а камоли да пуцам из тога!"

И ја јој, Шарски, силно завидео јербо сам ја у тим вежбама одмах облачио униформу (одмах задужену по изласку из ЈНА, на прву војну вежбу ме звали после непуна два месеца како сам се скинуо из војске) и трчао да се јавим у Бели Поток или тако неко место испод Авале где се окупљала моја јединица тзв. резервиста.

Још они тамо под Авалом када би ме угледали, сваки пут би ми се обрадовали као најрођенијем:"Ти једини овде од свих нас знаш да радиш са експлозивом и минама! Ови остали у твојој јединици, све то служило војску као кувари, интенданти, возачи..."

То јест, они су имали у ЈНА само ону пешадијску обуку, највише се намучили вежбајући стројеви корак за заклетву у војсци, опалили по 5 комада из паповке у неку мету и после месец дана такве "војне обуке" правац кухиња или неки магацин.

Моја војна обука у ЈНА, бре, трајала 6 и по месеци, са мноштвом тзв. маневарских вежби и круном обуке од месец и по дана на терену под шаторима у оној словеначкој вукојебини у фебруару и марту месецу током којих смо показивали шта смо све научили разбијајући лед на неком језеру и газећи ледену воду са опремом на глави. Осећао сам се к'о да сам у Вијетнаму сунце му жарково, само ми је било много хладније него пуковнику Курцу у Апокалипси. И још са перманентним узбунама у касарни и ван ње - плаво светло у спаваоници у 3 ноћу итд. - па правац на рушење стратешких објеката, мостова, пруга, бандера и слично на граници према Италији. И тако свих 12 месеци војног рока као јединица са специјалном наменом. ( "'Ај сад пуцајте, јебо вам Енвер Хоџа мајку!!! 'Ај сад пуцајте!!!" )

Са мном у касарни војску служио неки Радаковић, син неког пуковника са Новог Београда. Тај, бре, није ни оних 5 метака из паповке опалио, а већ га прекомандовали у Дом ЈНА у Илирској Бистрици да ређа по столу билијарске кугле официрима и да се ваља у мекој и увек чистој постељини. Јбг, мој ћале није био војно лице у тој Титославији.

Озбиљно сам на том ратном распореду као резервиста завидео мојој лепшој половини у то студентско доба. Исто онако као што сам завидео свим радаковићима и осталим куварима и возачима у ЈНА.

А у Израелу то да и жене носе оружје није зезање. Они то врло озбиљно схватају.

Па и ти би на њиховом месту да си тако окружен Сала(ха)диновим потомцима који би опет да мало освајају Џерузалем, зар не?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:03 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

Ima odličan film tog naslova ("Loro" ) koji je režirao Paolo Sorentino. Preporučujem. Srdačno. (Papa Silvio je moj omiljeni političar).


Pridruzujem se preporuci. Jednako sjajan The Great Beauty. Sorrentino je genijalac.

shmoo shmoo 09:24 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

st.jepan

U Rankomarinkovićevom "Kiklopu", kultnoj knjizi mog gimnazijskog društva, jedan od likova, Don Fernando, izlaže glavnom junaku, Melkioru Tresiću, svoju teoriju o neophodnosti "preventivne dehumanizacije".



Јесте, јесте, Стјепане, у праву си. Колико смо само времена провели у Пинкију (кафани у хали "Пинки" преко пута Земунске гимназије) или на штеку на Земунском кеју све бежећи са часова, а расправљајући онда на миру, без уплитања досадних професора, о тој књизи Ранка Маринковића (коју су, на жалост, такође избацили из гиманзијског програма лектире), а нарочито баш о том делу са "превентивном дехуманизацијом". Узбудљива тема када имаш 17-18 година.

Качио сам ја овде на Блогу пар пута клипове баш са тим делом из филма (?) (можда и серије? знам да је снимљено и једно и друго) по том роману "Киклоп".


О укидању трагедије скепсом (ЛИНК)

и

Давид(ЛИНК)


Мада сам ја волео и

ОВО

(Баш смо се после препознавали у овоме служећи ЈНА одмах по матури у гимназији, а пре факултета. )

Ипак, Стјепане, мој најдражи део и клип из Клипклопа ( "Пенелопа пенис има, да се баци морским псима!" ) ипак је ово намењено милогледима:









(Чак је и плавокрвни госпар, дундо Франо Ласић, у овом филму/серији изгледао као да уме да глуми, је л' да? За разлику од свих његових осталих улога, па и певања што такође није умео. Добар кастинг за тај филм, зар не?)

st.jepan st.jepan 10:19 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

расправљајући онда на миру, без уплитања досадних професора, о тој књизи Ранка Маринковића (коју су, на жалост, такође избацили из гиманзијског програма лектире

Mi to nismo imali u lektiri.
Možda zato što sam pohađao prir-mat. smer.

Nego, znaš li šta je Marinković rekao kad su ga predložili za Nobela?
Rekao je (ako mene pitaš, skroz pogrešno): 'Ajte ljudi, pa to je blamaža".
Skroman, a ne ko neki.

nsarski nsarski 12:10 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

А у Израелу то да и жене носе оружје није зезање. Они то врло озбиљно схватају.

Па и ти би на њиховом месту да си тако окружен Сала(ха)диновим потомцима који би опет да мало освајају Џерузалем, зар не?


Stvar perspektive gledanja, štovani shmoo. Stvar perspektive.
mirelarado mirelarado 12:28 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

Da preporučim i ja. I da dodam da u oba filma glavnu ulogu tumači sjajni Toni Servilo.



shmoo shmoo 18:10 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

st.jepan
расправљајући онда на миру, без уплитања досадних професора, о тој књизи Ранка Маринковића (коју су, на жалост, такође избацили из гиманзијског програма лектире

Mi to nismo imali u lektiri.
Možda zato što sam pohađao prir-mat. smer.



Могуће.

И данас се програми српског језика и књижевности разликују по смеровима.


Nego, znaš li šta je Marinković rekao kad su ga predložili za Nobela?
Rekao je (ako mene pitaš, skroz pogrešno): 'Ajte ljudi, pa to je blamaža".
Skroman, a ne ko neki.



Нисам знао за ово. Хвала ти.

shmoo shmoo 18:10 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

nsarski
А у Израелу то да и жене носе оружје није зезање. Они то врло озбиљно схватају.

Па и ти би на њиховом месту да си тако окружен Сала(ха)диновим потомцима који би опет да мало освајају Џерузалем, зар не?


Stvar perspektive gledanja, štovani shmoo. Stvar perspektive.




Па јес, и то што кажеш. Слажем се.


solo solo 21:41 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

А у Израелу то да и жене носе оружје није зезање. Они то врло озбиљно схватају.


Drugovi i drugarice da pređemo na 2 tačku dnevnog reda.

Kakve su im tek radiostanice.



p.s. Čaki vidiš da ovde nije nikad bilo ni k od komunizma. Uvek je bio jebarnik.
nsarski nsarski 22:35 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

Čaki vidiš da ovde nije nikad bilo ni k od komunizma. Uvek je bio jebarnik.


Haha, evo snega opet!
solo solo 22:41 08.02.2021

Re: Апокалипса сад

Haha, evo snega opet!


Niđe sanki, a niđe ni snega.
Ni zime nisu što su bile.

shmoo shmoo 00:37 09.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
А у Израелу то да и жене носе оружје није зезање. Они то врло озбиљно схватају.


Drugovi i drugarice da pređemo na 2 tačku dnevnog reda.

Kakve su im tek radiostanice.



p.s. Čaki vidiš da ovde nije nikad bilo ni k od komunizma. Uvek je bio jebarnik.




То вам причам све време.






shmoo shmoo 00:41 09.02.2021

Апокалипса сад у бифеу "Лудара"

solo
Haha, evo snega opet!


Niđe sanki, a niđe ni snega.
Ni zime nisu što su bile.




Што каже мој комшија:"Некада смо сви возили стојадине али су зато барем све улице биле очишћене. Данас само неки возе теренска возила па им није ни потребно да улице буду очишћене од снега. Ни ђубре неће да почисте с улица, а камоли снег. Оставе га да покрије сва ова говна која се котрљају по улицама."


(Još ne razumeme nešto, zašto ustaše u romanu Srbe nazivaju Sinajitima?)



'Ајд живели у Јозефинино име на Дан Светог Трифуна!







П.С. - Не зезам се, до пре пар година у мом крају стварно постојало једно свратиште, бифе под називом "Лудара". Био је врло близО другог бифеа општепознатог свим залуталим душама у мом крају под називом "Заветрина".






nsarski nsarski 22:31 09.02.2021

Re: Апокалипса сад

solo
Haha, evo snega opet!


Niđe sanki, a niđe ni snega.
Ni zime nisu što su bile.




Šta bi?! Menjamo temu?

solo solo 22:38 09.02.2021

Re: Апокалипса сад

Šta bi?! Menjamo temu?



Šta je tema da prostiš izvini.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana