Budućnost| Gost autor| Politika

Srbija i Rusija, ljubav ili interes

srdjan.pajic RSS / 09.12.2022. u 01:52

Gost autor, hučikučimen, a.k.a. Gvozden

 ?u=https%3A%2F%2Fwallpapercave.com%2Fwp%2Fwp6766141.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ba9b78ad4599acbdb73e53c733a0ef0273f7d02d55c8f8df5de4bf60fd813a0e&ipo=images

Najpre dva važna srpska političara, koji se ne mogu svrstati u nekritičke rusofile, i njihova viđenja Rusije iz srpskih opanaka.

Prvi, Jovan Ristić, jedan od najznačajnijih srpskih prvaka, vođa srpske delegacije na Berlinskom kongresu, uveravao i uverio Austrougarsku da je Srbija promenila kurs i da od proruske prelazi na proAU politiku.

On za Rusiju kaže:

"Teško je Srbiji sa Rusijom, ali joj je teže bez nje."

Drugi političar, Ristićev saradnik i član prve vlade posle Berlinskog kongresa, čiji je predsednik bio Milan Piroćanac , vrlo oprezan kad se o odnosu Rusije prema Srbiji radilo, a čiji je član takođe bio otvoreni i žestoki rusofob Čedomilj Mijatović, dakle može se reći član antiruske vlade, prve srpske SNS (Srpska Napredna Stranka) vlade, a radi se o Stojanu Novakoviću, on je za Rusiju govorio

"Bez Rusije Srbije ne bi bilo."

Dakle to su stavovi dvojice nespornih poznavalaca prilika, a koji se ne mogu zvati rusofilima, posebno ne Novaković.

Ako su oni tako govorili, da li je moguće da su u pravu današnji rusofobi u Srbiji, i ne samo u Srbiji, koji tvrde da Rusija nikad ništa za Srbiju nije uradila, i da je uvek bila protiv srpskih interesa?

Takvi uglavnom kao argument navode Sansrefanski mir i veliku Bugarsku, umesto očekivanog srpskog proširenja, što je Rusija zaista pokušala da ostvari.

Kao dokaz austrougarske naklonosti prema Srbiji navode Berlinski kongres, koji je poništio odluke sanstefanskog ugovora, poništio veliku Bugarsku, i obezbedio srpsko proširenje, koje je Beč zaista omogućio Srbiji.

Ali zaključiti samo na osnovu ta dva, tačna, podatka je površno, a samim tim pogrešno.
I to vrlo pogrešno.

Najpre, otkud velika Bugarska, a ne velika Srbija.

Da bi se to razumelo mora se imati u vidu makar malo širi kontekst.

Istočnim pitanjem se zvao splet međunarodnih odnosa, međunarodne konstelacije snaga, interesa, težnji, u situaciji kad je postalo jasno da tursko carstvo, i pored skupih pokušaja, ne može da se reformiše, da ne može da uspostavi kontrolu nad svojim podanicima, čak ni nad svim svojim nameštenicima, pa ni nad celom svojom vojskom, zapravo, kad se shvatilo da to carstvo ne može da opstane, i postavljalo se pitanje šta će biti na tim teritorijama kad turskog carstva nestane.

Na tom pitanju su se sudarili interesi.
Austrougarska, Engleska posebno, su imali interes da Osmanlije što duže, pa i uz njihovu pomoć, opstanu.

Engleska, jer bi u slučaju nestanka turske carevine postojala velika mogućnost da tim prostorima zavlada rusko carstvo, što njima nikako nije odgovaralo, pošto su, dok su Turci držali te prostore, imali nesmetan prolaz na istok, AU uz to i dodatni motiv da u osmanskom carstvu bude mir, jer bi se bune i nacionalni pokreti iz turskog mogli preliti i u njihovo carstvo.

Rusiji pak, je životno važno bilo da izađe na Bosfor i Dardanele, to joj je bio jedini put kojim njena flota, ratna i trgovačka, može da uplovi u topla mora, a to je mogla samo ako Tursku potisne.

Ali odnos snaga je bio takav da niko nije hteo da direktno udari na onog drugog, već su tražili način da se dogovaraju kako bi izbegli međusobne sukobe, što je pospešeno i time da je postojala objektivna mogućnost da se podelom Balkana na sfere uticaja zadovolje i ruski i bečki interesi. (budimpeštanska konvencija, rajhštatski ugovor...)

A pored te zvanične diplomatije je vođena i nezvanična, koja je podrazumevala rusko podržavanje pokreta koji su slabili Tursku, i zapadno podržavanje što daljeg opstanka Turske.

Srbija, kao država (de jure bez nazavisnosti, ali de facto nezavisna) je, u toj konstelaciji, bila bitan politički faktor na Balkanu.

Upravo to što je nadalje otišla u osamostaljenju se nije uklapalo u ruske, a videćemo, ni u bečke interese.

Još jedan osvrt, Velika istočna kriza.
To je pokret ustanaka na teritoriji osmanskog carstva, a najznačajniji je bio ustanak Srba u Hercegovini, Nevesinjska puška.

Raspoloženje u Srbiji je bilo takvo da su svi bili spremni da krenu u rat.
Niko nije sumnjao u srpsku pobedu, a pobedom se smatralo oslobađanje od turske vlasti i prisajedinjenje Srbiji, to je bila podrazumevana stvar, jer tada srpstvo nije deljeno na Srbijance i neke druge, svi su bili samo Srbi.

To nije bio baš sasvim slučaj sa Srbima podanicima bečke krune, uglavnom se odnosilo na Srbe pod osmanskom vlašću.

Knez Milan se tom ratu opirao, nije rado ušao u njega, ali pošto je u Srbiji stanje bilo uzavrelo, raspoloženje za rat ogromno, a baš tad se javljaju i neke republikanske ideje (crveno barjače) on nevoljno, ali ipak ulazi u rat.
I gubi ga.

Za rat nije bila ni zvanična Rusija, ona je Milana savetovala da u rat ne ulazi, ali nezvanična Rusija, uticajni, ali ne krugovi na vlasti, su ohrabrivali Srbiju da u rat uđe.

Srbija nije mnogo izgubila tim porazom jer je Rusija naložila Turcima da ne oduzimaju nikakve već stečene beneficije Srbiji zbog poraza.

E sledeći rat dovodi do velike Bugarske.

Sledeće godine 1877. Rusija ulazi u rat sa Turskom, i zove Srbiju u rat, da udari na Turke s boka.
Naročito joj je pomoć trebala u situaciji kad je naišla na neočekivano jak otpor Turaka kod Plevne.

Milan, međutim, tek izašao iz jednog rata, i to poražen, je ponovo oklevao da uđe, i ušao je tek kad je Plevna pala i kad je bilo jasno da Rusija izlazi kao pobednik iz tog rata.

Srpska vojska zauzima dosta teritorije, dolazi čak do Gračanice, Rusija i Turska potpisuju mir u San Stefan(o?)u, i odatle stiže vest koja odjekuje kao bomba.

Srbija koja je učestvovala u ratu, čija je vojska oslobodila teritorije, mora odatle da se povuče, jer je to Rusija namenila Bugarima, koji praktično to dobijaju na poklon, i Bugarska se porstire na ogromnoj teritoriji , od Crnog pa skoro do Jadranskog mora, ostavljajući samo neprohodne arnautske planine (koje Rusiju nisu zanimale) van Bugarske.

Tako gledano jeste strašno, ali ako pogledamo iz ruske perspektive to izgleda malo drugačije.

Jer, treba se podsetiti šta je ruski cilj, preseći put preko Balkana za istok , i izolovati i zauzeti Carigrad.


Da li im je bolje sredstvo za to Srbija, koja je već odmakla u stvaranju svoje, suverene, države, koja gleda prvenstveno svoje pa tek onda ruske interese, koja zna i da ne posluša (ušla u rat i protiv stava Rusije da ne ulazi, nije htela da pošalje vojsku kad je Rusiji bila najpotrebnija) ili Bugarska koja nema snage da se odupre Rusiji, i koja mora da izvršava njena naređenja, jer ju je ona i oslobodila i napravila?

Logično, više joj odgovara Bugarska, koja je, nije nebitno, bliže osnovnom ruskom cilju, Carigradu.

I drugi razlog, stvaranjem velike Srbije, Rusija bi morala direktno da se suprotstavi Austrougarskoj, jer bi takva Srbija morala da zahvati i teritorije u neposrednom kontaktu sa austrougarskom granicom, a Bugarska ne, pa je tako mogla da svoj potez objašnjava kao potez koji nije usmeren protiv interesa Beča.

Sve to nikako nije povezano sa onim što mnogi, koji Rusiji osporavaju bilo šta pozitivno kad se o odnosu prema Srbiji radi, a to je navodno veća ljubav prema Bugarskoj nego prema Srbiji, jer, najpre, ljubavi u politici nema, a drugo, ona je pravila veliku Bugarsku zbog sebe, Rusije, a ne zbog Bugarske.

Da joj je više odgovarala Srbija, pravila bi veliku Srbiju.

I još jedan pokazatelj, Rusija je u San Stefanu Srbiji dala nezavisnost, a Bugarskoj nije.
Bugarsku je ostavila pod formalnom vlašću Turske, a kako je ona potukla Tursku u ratu, to znači da je suštinsku vlast imala ona, Rusija.

U tim okolnostima Milan, Ristić, Novaković... Srbija zapravo, se okreću Beču, kome je velika Bugarska, tj ruska dominacija na Balkanu, smetala više nego i Srbiji, i šta dobijaju?

Nezavisnost - to su dobili i u San Stefanu.

Teritoriju - u San Stefanu su dobili skoro identičnu teritoriju po površini.

Proširenje na jug - u San Stefanu su dobili proširenje na zapad, u pravcu Hercegovine, Bosne, Crne Gore.

I da se zapitamo, koji je danas pravac mogućeg i poželjnog širenja Srbije, onaj koji je bio predviđen ruskim projektom, dakle na zapad, na Hercegovinu, Bosnu, današnju Republiku Srpsku, ili onaj koji je predviđen AU projektom, na jug, na Staru Srbiju, današnju Severnu Makedoniju?

Jasno je da je "ruski" pravac širenja Srbije bio po Srbiju korisniji, jer je i danas aktuelan, a austrougarski se pokazao kao ćorsokak, jer je vreme pokazalo da Srba na tom pravcu nema u meri da se može razmišljati o uticaju Srbije na to područje u bilo kom obliku.
To je, ipak, više u sferi bugarskog nego srpskog interesa, i otuda danas problemi između Bugarske i Severne Makedonije.


I ovde treba naglasiti da Rusija nije izabrala povoljniji pravac širenja Srbije zbog dalekovidosti ili ljubavi prema Srbiji, već se samo desilo da su se njeni interesi poklopili sa po Srbiju boljom opcijom.

Poklapanje, ili, češće, mogućnost usklađivanja interesa određuje odnose između država, a nikako ne ljubav.

Srbija i Rusija su uglavnom imali slične interese, ili, tačnije, srpski su mogli da se usklade sa ruskim, ne uvek, ali često i po važnim pitanjima da, i otud skladni, ili makar odnosi bez direktnog sukobljavanja, naprotiv.


Posle turbulentnog dvadesetog veka i za Srbiju i za Rusiju, moguće je, a čini se i da jeste, ponovo nastupio period kad te dve države ulaze u fazu poklapanja interesa.



Komentari (1274)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 22:04 13.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
gedza.73
millioke je indijanska riječ za dobru zemlju kraj vode

Jok. Za alate.




Gedžilo, (ovo je od Godzilla, a tadejus da spremi klineks), imam neku testeru, i ne mogu da se setim prvo kako se to zove na srpskom. Jeste trakasta, ali je na onom pomičnom delu koji spustiš na metal (obično se koristi za metal, jelte) i on polako pada i prolazi kroz komad kako ga traka seče dok ti radiš nešto drugo ili drkaš mobilni, siguran sam da znaš o čemu pričam. Nju mi je dao moj majstor mašinac kod koga sam učio bravarski zanat. Na prvi pogled u dosta lošem stanju, i nameravao sam da je restauriram. Mislim da joj motor radi, ali su žice pokidane i fali preklopnik, pa nisam još probao, i koliko vidim treba samo da se odmasti to jest uriba, da se malo tuti tamo strugne neka rđa i da se lepo podmaže šta treba, i dodaju neki šrafovi koji su poispadali i izgubili se. Dobro, treba i nova testera i novi remenovi za prenos. Posle treba da nađem neki benč za nju, to jest da sastavm jedan koji sam odavno kupio.

Ali dok samo tako gledao šta ću i kako ću, zahvati me neka tuga, i žal za mlados', osećaj prolaznosti života, poimanje njegove ograničenosti trajanja, te besmisao arčenja vremena na opravljanje krša, i po prvi put me je prošla volja da se sa tom testerom bakćem, siguran znak starenja. Te sedoh na internet i kupih si alternativu, ovde to zovemo cutoff saw. 14", sa sve rezervnim karbidnim točkom da mogu da sečem aluminijum i bakar. Neka firma, Evolution, za koju nika nisam čuo, ali vidim da je dobro rangirana i sam proizvod deluje prilično solidno.

Sa ovom starom ne znam šta da radim, poklon od majstora, ne mogu da je bacim ili prodam u staro gvožđe iz sentimentalnih razloga, a skupo mi da ti je pošaljem, a i znam da si ko lud bez još jedne testere.

Na kraju ću je verovatno srediti, kao što sam prvobitno planirao, samo da me prođe ova neka depresija.



Ja imam nekoliko Evolution komada, jedan veliki - good value for money.

EDIT: Ako si kupio što mislim da si kupio za malu razliku si mogao od njih da kupiš ceo table-saw, sve sa nožem za metal (osim ako ne počinješ da se baviš vajarstvom pa ti treba više slobode u sječi
gvozden1 gvozden1 22:05 13.12.2022

Re: ...

samo da me prođe ova neka depresija

U neeeee, nije dobro.

Još ti i Rvati pukoše.
Baš te neće ovih dana.

Al drži se, dođu takvi dani, ali i prođu.

:)
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:15 13.12.2022

Re: ...

Milan Novković
srdjan.pajic
gedza.73
millioke je indijanska riječ za dobru zemlju kraj vode

Jok. Za alate.




Gedžilo, (ovo je od Godzilla, a tadejus da spremi klineks), imam neku testeru, i ne mogu da se setim prvo kako se to zove na srpskom. Jeste trakasta, ali je na onom pomičnom delu koji spustiš na metal (obično se koristi za metal, jelte) i on polako pada i prolazi kroz komad kako ga traka seče dok ti radiš nešto drugo ili drkaš mobilni, siguran sam da znaš o čemu pričam. Nju mi je dao moj majstor mašinac kod koga sam učio bravarski zanat. Na prvi pogled u dosta lošem stanju, i nameravao sam da je restauriram. Mislim da joj motor radi, ali su žice pokidane i fali preklopnik, pa nisam još probao, i koliko vidim treba samo da se odmasti to jest uriba, da se malo tuti tamo strugne neka rđa i da se lepo podmaže šta treba, i dodaju neki šrafovi koji su poispadali i izgubili se. Dobro, treba i nova testera i novi remenovi za prenos. Posle treba da nađem neki benč za nju, to jest da sastavm jedan koji sam odavno kupio.

Ali dok samo tako gledao šta ću i kako ću, zahvati me neka tuga, i žal za mlados', osećaj prolaznosti života, poimanje njegove ograničenosti trajanja, te besmisao arčenja vremena na opravljanje krša, i po prvi put me je prošla volja da se sa tom testerom bakćem, siguran znak starenja. Te sedoh na internet i kupih si alternativu, ovde to zovemo cutoff saw. 14", sa sve rezervnim karbidnim točkom da mogu da sečem aluminijum i bakar. Neka firma, Evolution, za koju nika nisam čuo, ali vidim da je dobro rangirana i sam proizvod deluje prilično solidno.

Sa ovom starom ne znam šta da radim, poklon od majstora, ne mogu da je bacim ili prodam u staro gvožđe iz sentimentalnih razloga, a skupo mi da ti je pošaljem, a i znam da si ko lud bez još jedne testere.

Na kraju ću je verovatno srediti, kao što sam prvobitno planirao, samo da me prođe ova neka depresija.



Ja imam nekoliko Evolution komada, jedan veliki - good value for money


E, super, nije mi još stigla, ali se očekuje sutra. I meni se čini, onako odoka na youtubeu da je solidno napravljena.

E, Milanče, da ti se pohvalim, napravio sam oscilator na HF-u, 60MHz, koji direktno daje ~300W, u klasi E, (skoro 90% efikasan) a koji pobuđuje lasersku cev. Cevi su malo zeznute zato što im resonantna učestanost i Q variraju sa režimom rada i to jako brzo, ali oscilator je zgodan jer prati te promene i prilagođava se. Modulisan je impulsno, od 1% do CW, i do 50 kHz, mada može i više, ali mi ne treba. Jedino je malo lenj u startu, treba mu par mikrosekundi da se smiluje, da krene da osciluje, ali to ćemo da sredimo.

Imam i teoriju to jest dizajn approach koji sam razvio, i primenio, i oscilator je jedna od retkih spravica koja mi je proradila iz prve. Ideja nije moja, ali sem jednog patenta, nisam video nijedan rad napisan na tu temu, a u patentu je rad pogrešno objašnjen (verovatno namerno).


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:18 13.12.2022

Re: ...

Milan Novković

Ja imam nekoliko Evolution komada, jedan veliki - good value for money.

EDIT: Ako si kupio što mislim da si kupio za malu razliku si mogao od njih da kupiš ceo table-saw, sve sa nožem za metal (osim ako ne počinješ da se baviš vajarstvom pa ti treba više slobode u sječi


Nisam video da imaju table saw, za koji nemam ni mesta, a i ne mogu da savetujem maksu da ne kupuje table saw jer je opasno, a onda ja da ga kupim (verovatno sam podjednako blentav ko i on, a volim da su mi prsti na broju). Ovaj chop saw može da seče profile do 5" visine, a ja baš takvih imam puno (ražalovane laserske cevi).



edit: A, sad vidim, ako je to to, imaju portabilnu (ovde ih zovemo contractor) stonu testeru. Nah, ne volim ih, a i s ovom da sečeš metal je sumnjivo. Metal mora da se drži dobro i sigurno, sa odgovarajućom stegom da te ne ubije na mestu, ne možeš tek tako da ga guraš u sečivo.
Milan Novković Milan Novković 22:31 13.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
Milan Novković
srdjan.pajic
gedza.73
millioke je indijanska riječ za dobru zemlju kraj vode

Jok. Za alate.




Gedžilo, (ovo je od Godzilla, a tadejus da spremi klineks), imam neku testeru, i ne mogu da se setim prvo kako se to zove na srpskom. Jeste trakasta, ali je na onom pomičnom delu koji spustiš na metal (obično se koristi za metal, jelte) i on polako pada i prolazi kroz komad kako ga traka seče dok ti radiš nešto drugo ili drkaš mobilni, siguran sam da znaš o čemu pričam. Nju mi je dao moj majstor mašinac kod koga sam učio bravarski zanat. Na prvi pogled u dosta lošem stanju, i nameravao sam da je restauriram. Mislim da joj motor radi, ali su žice pokidane i fali preklopnik, pa nisam još probao, i koliko vidim treba samo da se odmasti to jest uriba, da se malo tuti tamo strugne neka rđa i da se lepo podmaže šta treba, i dodaju neki šrafovi koji su poispadali i izgubili se. Dobro, treba i nova testera i novi remenovi za prenos. Posle treba da nađem neki benč za nju, to jest da sastavm jedan koji sam odavno kupio.

Ali dok samo tako gledao šta ću i kako ću, zahvati me neka tuga, i žal za mlados', osećaj prolaznosti života, poimanje njegove ograničenosti trajanja, te besmisao arčenja vremena na opravljanje krša, i po prvi put me je prošla volja da se sa tom testerom bakćem, siguran znak starenja. Te sedoh na internet i kupih si alternativu, ovde to zovemo cutoff saw. 14", sa sve rezervnim karbidnim točkom da mogu da sečem aluminijum i bakar. Neka firma, Evolution, za koju nika nisam čuo, ali vidim da je dobro rangirana i sam proizvod deluje prilično solidno.

Sa ovom starom ne znam šta da radim, poklon od majstora, ne mogu da je bacim ili prodam u staro gvožđe iz sentimentalnih razloga, a skupo mi da ti je pošaljem, a i znam da si ko lud bez još jedne testere.

Na kraju ću je verovatno srediti, kao što sam prvobitno planirao, samo da me prođe ova neka depresija.



Ja imam nekoliko Evolution komada, jedan veliki - good value for money


E, super, nije mi još stigla, ali se očekuje sutra. I meni se čini, onako odoka na youtubeu da je solidno napravljena.

E, Milanče, da ti se pohvalim, napravio sam oscilator na HF-u, 60MHz, koji direktno daje ~300W, u klasi E, (skoro 90% efikasan) a koji pobuđuje lasersku cev. Cevi su malo zeznute zato što im resonantna učestanost i Q variraju sa režimom rada i to jako brzo, ali oscilator je zgodan jer prati te promene i prilagođava se. Modulisan je impulsno, od 1% do CW, i do 50 kHZ, mada može i više, ali mi ne treba. Jedino je malo lenj u startu, treba mu par mikrosekundi da se smiluje, da krene da osciluje, ali to ćemo da sredimo.

Imam i teoriju to jest dizajn approach koji sam razvio, i primenio, i oscilator je jedna od retkih spravica koja mi je proradila iz prve. Ideja nije moja, ali sem jednog patenta, nisam video nijedan rad napisan na tu temu, a u patentu je rad pogrešno objašnjen (verovatno namerno).



Svaka čast!

Ja sam dibidus amater na temu lasera (tj ja sam u ruci imao samo diode malecke snage), ali bih nagađao da ti i cev sa parametrima moderira kašnjenje, al šta god, provalićeš
Milan Novković Milan Novković 22:33 13.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
Milan Novković

Ja imam nekoliko Evolution komada, jedan veliki - good value for money.

EDIT: Ako si kupio što mislim da si kupio za malu razliku si mogao od njih da kupiš ceo table-saw, sve sa nožem za metal (osim ako ne počinješ da se baviš vajarstvom pa ti treba više slobode u sječi


Nisam video da imaju table saw, za koji nemam ni mesta, a i ne mogu da savetujem maksu da ne kupuje table saw jer je opasno, a onda ja da ga kupim (verovatno sam podjednako blentav ko i on, a volim da su mi prsti na broju). Ovaj chop saw može da seče profile do 5" visine, a ja baš takvih imam puno (ražalovane laserske cevi).



A, to, ja sam mislio da si ovo kupio pa sam hteo da ti kažem kako je dobro i za Scarface sequel, plus Džek-trbosekovanje po komšiluku


maksa83 maksa83 22:35 13.12.2022

Re: ...

Ovaj chop saw

Potapajuća testera, a ima i neko narodnije ime samo sad ne mogu da ga se setim.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:38 13.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
imam neku testeru,



Ovakvu?

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:40 13.12.2022

Re: ...

Milan Novković

Svaka čast!

Ja sam dibidus amater na temu lasera (tj ja sam u ruci imao samo diode malecke snage), ali bih nagađao da ti i cev sa parametrima moderira kašnjenje, al šta god, provalićeš


Da, polovi, to jest koliko su duboko u desnoj poluravni, a cevka kao glavni rezonator tu ima važnu ulogu u povratnoj spregi. I drhturi mi leading edge, par stotna nanonsekundi, to jest ima jitter, mada je to ok, za ovu namenu, ali me nervira. Nisam siguran šta to tačno izaziva, mada je plazma, u laseru, jako nelinearan load, sa memorijom, i ne pali se istovremeno u svakom delu rezonatora, moguće da to nekako utiče na te neke tranzijentne pojave kod oscilatora.


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:41 13.12.2022

Re: ...

kamilo_emericki
srdjan.pajic
imam neku testeru,



Ovakvu?




E, baš takvu! Samo nemam nogare.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:42 13.12.2022

Re: ...

maksa83
Ovaj chop saw

Potapajuća testera, a ima i neko narodnije ime samo sad ne mogu da ga se setim.

Francuzi ovo zovu testera koja roni.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:42 13.12.2022

Re: ...

Milan Novković
srdjan.pajic
Milan Novković

Ja imam nekoliko Evolution komada, jedan veliki - good value for money.

EDIT: Ako si kupio što mislim da si kupio za malu razliku si mogao od njih da kupiš ceo table-saw, sve sa nožem za metal (osim ako ne počinješ da se baviš vajarstvom pa ti treba više slobode u sječi


Nisam video da imaju table saw, za koji nemam ni mesta, a i ne mogu da savetujem maksu da ne kupuje table saw jer je opasno, a onda ja da ga kupim (verovatno sam podjednako blentav ko i on, a volim da su mi prsti na broju). Ovaj chop saw može da seče profile do 5" visine, a ja baš takvih imam puno (ražalovane laserske cevi).




A, to, ja sam mislio da si ovo kupio pa sam hteo da ti kažem kako je dobro i za Scarface sequel, plus Džek-trbosekovanje po komšiluku




U, ova je za betončinu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:43 13.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
kamilo_emericki
srdjan.pajic
imam neku testeru,



Ovakvu?




E, baš takvu! Samo nemam nogare.

Pa napravi. Nije to božije slovo za napraviti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:44 13.12.2022

Re: ...

kamilo_emericki
maksa83
Ovaj chop saw

Potapajuća testera, a ima i neko narodnije ime samo sad ne mogu da ga se setim.

Francuzi ovo zovu testera koja roni.


Ja ne mogu da se setim ni na engleskom kako se zove, moguće i da nema neko specijalno ime.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:45 13.12.2022

Re: ...

kamilo_emericki
srdjan.pajic
kamilo_emericki
srdjan.pajic
imam neku testeru,



Ovakvu?




E, baš takvu! Samo nemam nogare.

Pa napravi. Nije to božije slovo za napraviti.


Ma nije pravljenje problem, nego me mrzi! (nisi čitao moj lirski uradak gore, a baš sam se raspilavio!)
freehand freehand 22:50 13.12.2022

Re: ...

maksa83
Ovaj chop saw

Potapajuća testera, a ima i neko narodnije ime samo sad ne mogu da ga se setim.

Ručni cirkular,srpski, od davnina
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:52 13.12.2022

Re: ...

maksa83
Ovaj chop saw

Potapajuća testera, a ima i neko narodnije ime samo sad ne mogu da ga se setim.



Aha, dobro.

E, makso, mrzi me da idem da slikam taj prizor, ali u garaži imam 3 (tri) uni kare!

Ne pitaj, treća mi malopre stigla. Ona zamena što su mi poslali za prvu koja se de facto iskrivila, stigla sa loše napravljenim vratima. Kad je zatvoriš, vrata ne nalegnu lepo na prednju stranu peći, nego na jednoj strani imam par milimera procep. Verovatno nije presudno za pečenje pice, ali nervira, izgleda ružno, i tu će i dim da izlazi.

Nešto su sjebali na vratima, kao da rupa za onaj šraf nije gde treba nego pomerena i onda zbog tog šrafa vrata ne mogu lepo da se zatvore, a i oće da spadaju sa one osovine za kačenje, jer na kuka ne leži kako treba.

Nisu se bunili, mada im je trebalo jedno desetak dana većanja da odluče šta da rade, i rešili su da mi pošalju treću peć. Predložio sam im da tu treću peć otvore i provere te dve stavke, ali su mi rekli da ne mogu iz nekog razloga (verovatno jer nemaju nikog to da uradi tu gde im je skladište, u Las Vegasu). Tako da idemo na veru.

Sad sam već počeo malo da se nerviram, drugi mesec picu nisam zamesio, to jest jesam, primtivno i anticivilizacijski je pekao u običnoj rerni, deca nisu baš bila oduševlena proizvodom.

Ako ova treća sreća valja, onda moram da šaljem nazad ove dve...




srdjan.pajic srdjan.pajic 22:53 13.12.2022

Re: ...

freehand
maksa83
Ovaj chop saw

Potapajuća testera, a ima i neko narodnije ime samo sad ne mogu da ga se setim.

Ručni cirkular,srpski, od davnina



Zar nije ovo ručni cirkular?

freehand freehand 22:56 13.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
freehand
maksa83
Ovaj chop saw

Potapajuća testera, a ima i neko narodnije ime samo sad ne mogu da ga se setim.

Ručni cirkular,srpski, od davnina



Zar nije ovo ručni cirkular?


Jeste, ja imam makitu sa kojom sam se zajebao jer je prevelika i preteška za moje potrebe.
A izgleda danisampažljivo pogledao o čemu ste gore pričali pa sam napraviogrešku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:58 13.12.2022

Re: ...

Jeste, ja imam makitu sa kojom sam se zajebao jer je prevelika i preteška za moje potrebe.
A izgleda danisampažljivo pogledao o čemu ste gore pričali pa sam napraviogrešku.


Ma, nema veze, nemoj samo da me pitaš da li znam ko je minirao severni tok.

A kako se onda zove ovo o čemu smo pričali, što maksa kaže potapajuća testera (nisam ni za taj izraz čuo)? Ovo najviše liči na ono što vi zovete ger, a ima i varijanta dosta skuplja ove testere koja može seče pod više uglova, baš kao ger (mitter saw, tako se kod nas vika).
freehand freehand 23:04 13.12.2022

Re: ...

Ma, nema veze, nemoj samo da me pitaš da li znam ko je minirao severni tok.

E da, stvarno - priča li se šta u Denveru? Ko je minirao Severne tokove, zna li se šta? Da nije Putin?
maksa83 maksa83 23:13 13.12.2022

Re: ...

Ovo najviše liči na ono što vi zovete ger,

E jeste jebote, ger, to je taj narodniji izraz kog nisam mogao da se setim, ali ger je ovde ono što je kod tebe miter saw, tako da to tvoje ne znam kako se zove.

nikvet pn nikvet pn 23:14 13.12.2022

Re: ...

Е људи, како беше први српски непријатељ (други и трећи су Хитлер и абриктер) промаја?
maksa83 maksa83 23:30 13.12.2022

Re: ...

Е људи, како беше први српски непријатељ (други и трећи су Хитлер и абриктер) промаја?

Traktor Hitler i AbriKter, tako nas gedža naučio.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:30 13.12.2022

Re: ...

freehand
Ma, nema veze, nemoj samo da me pitaš da li znam ko je minirao severni tok.

E da, stvarno - priča li se šta u Denveru? Ko je minirao Severne tokove, zna li se šta? Da nije Putin?



Ništa se ne priča, a i šta nas u Denveru briga za tamo neke ruske cevi kojima ionako ne ide gas, niti će, i ko je kome sjebao postrojenje, izvini kamilo.

freehand freehand 23:34 13.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
freehand
Ma, nema veze, nemoj samo da me pitaš da li znam ko je minirao severni tok.

E da, stvarno - priča li se šta u Denveru? Ko je minirao Severne tokove, zna li se šta? Da nije Putin?



Ništa se ne priča, a i šta nas u Denveru briga za tamo neke ruske cevi kojima ionako ne ide gas, niti će, i ko je kome sjebao postrojenje, izvini kamilo.


Problem je što su cevi nemačlke, a podno noseva Šveđana, Danaca i Nemaca.
I što je sve definisano kao težak teroristički akt protiv ključne energetske insfrastrukture u srcu Evrope.
Mislim, tebi to nije problem, nego onako pričamo o tim pizdarijama poput vladavine prava i sličnim glupostima kojima inače ovi tvoji vole da se kite.
literatesa literatesa 23:52 13.12.2022

Re: ...

Stvarno, šta je sa Sjevernim tokom, nisam pratila i gdje je Benedykt? :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:01 14.12.2022

Re: ...

ger

Jeste, to je ručni cirkular. Ja sam postavio fotografiju ručnog cirkulara koji je dograđen i zovu je potapajuća zbog toga što se pritiskom na dugme vrlo precizno podešava dubina reza. Opremljena je ovim aliminijskim vodilicama koje se mogu produžavati do tri metra dužine i omogućavaju potpuno precizan rez.
Korisna je za sjeći nešto čisto i precizno. Kao što je kuhinjska radna ploč.
Pilu spustim i ograničim na dubinu par milimetara i po ovim šinama je povučem u nazad. Tako se ne oštete ivice reza a poslije toga spuštam na potrebnu dubinu idovršavam posao.
Onu pilu, koju ima Pajić, majstori zovu bansek a domaći termin je tračna pila ili testera.
Dodatak
Sad pogledah fotografiju mašine koju zovete miter saw.
Testera za presijecanje ili uglove. Majstori iz moje okoline ie zovu štuc. Valjda je izvedenica od riječi štucovanje, koja je posrbita (kaže li se tako) njemačka riječ stutzen.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:40 14.12.2022

Re: ...

freehand
srdjan.pajic
freehand
Ma, nema veze, nemoj samo da me pitaš da li znam ko je minirao severni tok.

E da, stvarno - priča li se šta u Denveru? Ko je minirao Severne tokove, zna li se šta? Da nije Putin?



Ništa se ne priča, a i šta nas u Denveru briga za tamo neke ruske cevi kojima ionako ne ide gas, niti će, i ko je kome sjebao postrojenje, izvini kamilo.


Problem je što su cevi nemačlke, a podno noseva Šveđana, Danaca i Nemaca.
I što je sve definisano kao težak teroristički akt protiv ključne energetske insfrastrukture u srcu Evrope.
Mislim, tebi to nije problem, nego onako pričamo o tim pizdarijama poput vladavine prava i sličnim glupostima kojima inače ovi tvoji vole da se kite.


Ma, kad napadneš na pravdi boga susednu zemlju u nameri da je okupiraš, stanovništvo porobiš ili proteraš što ne uspeš da pobiješ, resurse opljačkaš, pri tome se koristiš najgorim mogućim zločinačkim metodama, nema tu mnogo mesta da se filozofira o vladavini prava. Ko god da je sjebao taj tok, dobro je uradio, tuda ruski gas proći neće. To pod uslovom da cevi nisu sjebali sami Rusi, pa podmetnuli, što nije isključeno, ako se uzme u obzir koja je to bagra kriminalaca tamo zasela na vlast. Nisu cevi "nemačke", nego rusko nemačke sa naglaskom na ovo rusko. E, sad nema više rusko, ćao zdravo, pa nek napadaju susedne zemlje.
freehand freehand 08:35 14.12.2022

Re: ...

Ma, kad napadneš na pravdi boga susednu zemlju u nameri da je okupiraš, stanovništvo porobiš ili proteraš što ne uspeš da pobiješ, resurse opljačkaš, pri tome se koristiš najgorim mogućim zločinačkim metodama, nema tu mnogo mesta da se filozofira o vladavini prava.

Nisam pitao o tih 50 zemalja koje ste uništili. Precizno pitam za aktuelna dešavanja na teritoriji EU.

Ko god da je sjebao taj tok, dobro je uradio, tuda ruski gas proći neće.

U svakom malom liberalu čuči mali siledžija,da ne upotrebim političku kvalifikaciju. A najviše ga se čuvaj kad pričao zakonu, slobodi i demokratiji.
Iz priče "ko god da je silovao/spalio/ubio/osakatio/opljačkao dobro je uradio."
literatesa literatesa 08:58 14.12.2022

Re: ...

Ma, kad napadneš na pravdi boga susednu zemlju u nameri da je okupiraš, stanovništvo porobiš ili proteraš što ne uspeš da pobiješ, resurse opljačkaš, pri tome se koristiš najgorim mogućim zločinačkim metodama, nema tu mnogo mesta da se filozofira o vladavini prava. Ko god da je sjebao taj tok, dobro je uradio, tuda ruski gas proći neće. To pod uslovom da cevi nisu sjebali sami Rusi, pa podmetnuli, što nije isključeno, ako se uzme u obzir koja je to bagra kriminalaca tamo zasela na vlast. Nisu cevi "nemačke", nego rusko nemačke sa naglaskom na ovo rusko. E, sad nema više rusko, ćao zdravo, pa nek napadaju susedne zemlje.

Pajiću, a bijela tehnika?
gvozden1 gvozden1 09:12 14.12.2022

Re: ...

Ko god da je sjebao taj tok, dobro je uradio,

Pa što se kriju onda?

Kad se uradi dobro delo nema potrebe da se krije, osim ako ih skromnost sprečava da se pokažu.

Da nije to u pitanju?
:)
predatortz predatortz 09:18 14.12.2022

Re: ...

Ko god da je sjebao taj tok,


Počinio je akt međunarodnog terorizma, kao što bi to bilo tako da na primer ruska podmornica namerno ošteti neke komunikacione magistrale položene u more.

gedza.73 gedza.73 09:39 14.12.2022

Re: ...

Jeste trakasta

I ja je tako zovem.
dok samo tako gledao šta ću i kako ću, zahvati me neka tuga, i žal za mlados', osećaj prolaznosti života, poimanje njegove ograničenosti trajanja, te besmisao arčenja vremena na opravljanje krša

Sećam se jedne epizode sa ona dva Amerikanca koji skupljaju stare stvari pa otišli kod nekog lika koji ima i od popa uši. Ali neće ništa da proda. Te ovo mu za projekat, te ono ne da napravi, ovo će da popravi. Izlaze njih dvojica uz reči 'ovaj da živi još sto godina neće da stigne šta je isplanirao.

I isto neki deka (Englez) koji sa sinom ima radionicu u selu. Preko osamdeset godina. 'Pitaju me kad ću da se odmorim. Pa ja sa odmaram svaku noć kad legnem'
cutoff saw. 14", sa sve rezervnim karbidnim točkom da mogu da sečem aluminijum i bakar. Neka firma, Evolution

Rade sa njima ali su meni prebrze za metal. Ne da ne rade dobro nego u metalu ipak treba malo sporije. S obzirom da žeš ti ponekad da koristiš dobra je opcija. Sa brusnom pločom je brže ali ima mnogo prašine i brzo se troše, cirkular (ger) sa redukovanim brzinama je sporiji, daleko duže traju testere ali je precizan rez, dok trakasta ima veće rezne karakteristike zbog same geometrije, brzo seče ali hoće i da podvlači testeru (ništa drastično) dok prolazi kroz vodilice.
Ja imam istu ovakvu

levi, desni ugao, ručno i automatsko sečenje (možeš da podesiš početnu i kranju tačku sečenja da se ne otvara cela ako sečeš manje profile pa joj se smanji hod), brza stega, sečenje do 330x250. Sledeći model je sa hidrauličnom centralom (jedinicom). A i kod tebe prodaju samo pod drugim imenom za vaše tržište.

gedza.73 gedza.73 09:45 14.12.2022

Re: ...

E jeste jebote, ger, to je taj narodniji izraz kog nisam mogao da se setim,

Kojih sam se svi naziva naslušao. Možda ne znamo da napravimo mašinu ali smo zato majstori kad nešto treba da se krsti.

Ova alatka 'obrće', 'okreće' travu kad se pokosi, skraćuje vreme sušenja a ostavlja seno zeleno.
Ljudi ga zovu stršljen ili pauk.

alselone alselone 10:19 14.12.2022

Re: ...

gvozden1
Ko god da je sjebao taj tok, dobro je uradio,

Pa što se kriju onda?

Kad se uradi dobro delo nema potrebe da se krije, osim ako ih skromnost sprečava da se pokažu.

Da nije to u pitanju?
:)


LOL. To ko oni Vučićevi batinaši što su rušili po Savamali. Neka su, je l' tako? Izgrađeno je nešto lepše i bolje, red je da se sruši ono staro.
gvozden1 gvozden1 10:27 14.12.2022

Re: ...

To ko oni Vučićevi batinaši što su rušili po Savamali. Neka su, je l' tako? Izgrađeno je nešto lepše i bolje, red je da se sruši ono staro.

Odlično poređenje
O-DLI-ČNO!

To je to.


Ps

Dobro je što si se javio, dužan sam ti neko objašnjenje, tebi i Zili, napisaću ga kasnije.
alselone alselone 10:39 14.12.2022

Re: ...

dužan sam ti neko objašnjenje, tebi i Zili,

Konačno.
gvozden1 gvozden1 10:45 14.12.2022

Re: ...

alselone
dužan sam ti neko objašnjenje, tebi i Zili,

Konačno.

:)

Vidiš da mislim na vas :)

Radim nešto sad, a mora malo više da se kucka, uglavnom, objasniću.
nikvet pn nikvet pn 11:05 14.12.2022

Re: ...

gedza.73

Ova alatka 'obrće', 'okreće' travu kad se pokosi, skraćuje vreme sušenja a ostavlja seno zeleno.
Ljudi ga zovu stršljen ili pauk.


За исту намену макина, сунце




Макина питома, сцена зелена, ништа струја ни абриктер
softelectronics_e softelectronics_e 12:22 14.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
Jeste, ja imam makitu sa kojom sam se zajebao jer je prevelika i preteška za moje potrebe.
A izgleda danisampažljivo pogledao o čemu ste gore pričali pa sam napraviogrešku.


Ma, nema veze, nemoj samo da me pitaš da li znam ko je minirao severni tok.

A kako se onda zove ovo o čemu smo pričali, što maksa kaže potapajuća testera (nisam ni za taj izraz čuo)? Ovo najviše liči na ono što vi zovete ger, a ima i varijanta dosta skuplja ove testere koja može seče pod više uglova, baš kao ger (mitter saw, tako se kod nas vika).

Nije bitno ko je minirao.
Jebeš izvršioce.
Ali se zna ko je odobrio i naredio.
Kome je to, uopšte, nepoznanica?
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:56 14.12.2022

Re: ...

gvozden1
samo da me prođe ova neka depresija

U neeeee, nije dobro.

Još ti i Rvati pukoše.
Baš te neće ovih dana.

Al drži se, dođu takvi dani, ali i prođu.

:)


U zabole me baš da Hrvate.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:02 14.12.2022

Re: ...

literatesa
Ma, kad napadneš na pravdi boga susednu zemlju u nameri da je okupiraš, stanovništvo porobiš ili proteraš što ne uspeš da pobiješ, resurse opljačkaš, pri tome se koristiš najgorim mogućim zločinačkim metodama, nema tu mnogo mesta da se filozofira o vladavini prava. Ko god da je sjebao taj tok, dobro je uradio, tuda ruski gas proći neće. To pod uslovom da cevi nisu sjebali sami Rusi, pa podmetnuli, što nije isključeno, ako se uzme u obzir koja je to bagra kriminalaca tamo zasela na vlast. Nisu cevi "nemačke", nego rusko nemačke sa naglaskom na ovo rusko. E, sad nema više rusko, ćao zdravo, pa nek napadaju susedne zemlje.

Pajiću, a bijela tehnika?


To se podrazumeva i spada pod "opljačkaš".


freehand freehand 16:15 14.12.2022

Re: ...

srdjan.pajic
literatesa
Ma, kad napadneš na pravdi boga susednu zemlju u nameri da je okupiraš, stanovništvo porobiš ili proteraš što ne uspeš da pobiješ, resurse opljačkaš, pri tome se koristiš najgorim mogućim zločinačkim metodama, nema tu mnogo mesta da se filozofira o vladavini prava. Ko god da je sjebao taj tok, dobro je uradio, tuda ruski gas proći neće. To pod uslovom da cevi nisu sjebali sami Rusi, pa podmetnuli, što nije isključeno, ako se uzme u obzir koja je to bagra kriminalaca tamo zasela na vlast. Nisu cevi "nemačke", nego rusko nemačke sa naglaskom na ovo rusko. E, sad nema više rusko, ćao zdravo, pa nek napadaju susedne zemlje.

Pajiću, a bijela tehnika?


To se podrazumeva i spada pod "opljačkaš".



A gde spada ovo što radite u Siriji, da ti ne kačim opet one snimke iz iraka gde ti komšija transporterom otkida rešetke sa banke?
Da ne pominjemo ovo što radite sa ruskim deviznim rezervama, mimo iračkih i libijskih i sirijskih i iranskih i ko zna čijih još?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:26 14.12.2022

Re: ...

I ja je tako zovem.


Ovde se trakastom obično zove ona vertikalna testera (band saw):




Ali i ovu što "pada" isto zovu, band saw, samo obično ima "metal", ili nekad horisontal/vertical band saw.

Ok, bio sam ubeđen da ima neki poseban naziv na srpskom baš za tu "padajuću" testeru, ali izgleda da nema, zove je ko kako hoće.

Ova tvoja je super sprava, to je za profi mašinske i varilačke radionice. Meni treba da isečem po neki sitan komad koji posle ide na CNC da na dalju obradu, pa bi mi i ova mala padajuća testera što sam dobio na poklon dobro došla, ali eto, završila je u budžaku.


literatesa literatesa 16:31 14.12.2022

Re: ...

A gde spada ovo što radite u Siriji, da ti ne kačim opet one snimke iz iraka gde ti komšija transporterom otkida rešetke sa banke?
Da ne pominjemo ovo što radite sa ruskim deviznim rezervama, mimo iračkih i libijskih i sirijskih i iranskih i ko zna čijih još?

Pravo da ti kažem i ja se zamislila o pljačkama na malo i veliko.
literatesa literatesa 16:32 14.12.2022

Re: ...

O bedi par frižidera i ozbiljnijim projektima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:33 14.12.2022

Re: ...

freehand


A gde spada ovo što radite u Siriji, da ti ne kačim opet one snimke iz iraka gde ti komšija transporterom otkida rešetke sa banke?
Da ne pominjemo ovo što radite sa ruskim deviznim rezervama, mimo iračkih i libijskih i sirijskih i iranskih i ko zna čijih još?



A tek šta smo indijancima radili, crnce da ne pominjem. Dosadan si sa ovom relativizacijom friki, mani se, pričamo o ovim zlikovačkim oligarškim govnima koja pokušavaju da razvala i otmu susednu zemlju, dobro, ne idem im baš najbolje, ali pričamo o aktu, za koji ovde kolege pa i ti imate puno razumevanje.


Nego, Putke je otkazao godišnje zamajavanje masa putem televizora, izgleda da ga neka prehlada dovatila, mada zlobnici kažu da se boji nezgodnih pitanja (kao da se ne zna da je to sa pričanjem sa masama namešteno, reality šou na FSB način).


predatortz predatortz 16:37 14.12.2022

Re: ...

mani se, pričamo o ovim zlikovačkim oligarškim govnima koja pokušavaju da razvala i otmu susednu zemlju,


Kako ne razumeš, pobogu Free?!
Sasvim je ok kad interesni lobiji razvaljuju zemlje koje nisu susedne, ali ne i kad oligarsi razvaljuju susednu zemlju u kojoj su opet oni interesni lobiji imali neke svoje instalacije.

Bože, kako je jednostano biti Amerikanac!

Ma, ne...
Nešto u vodu sipaju...
gedza.73 gedza.73 16:37 14.12.2022

Re: ...

Ovde se trakastom obično zove ona vertikalna testera (band saw):

Kod nas to neki zovu bansekom.
Meni treba da isečem po neki sitan komad koji posle ide na CNC da na dalju obradu, pa bi mi i ova mala padajuća testera što sam dobio na poklon dobro došla

Za tako nešto vršiće ti posla i ova što si kupio s tim što trakasta puno bolje radi u debelozidnim materijalima ili punom materijalu.
baš za tu "padajuću" testeru

Neko dodaje 'gravitaciona' jer su tako napravljene da sa klipom možeš da podešavaš brzinu padanja odnosno kojom brzinom će da seče materijal.
freehand freehand 16:37 14.12.2022

Re: ...

A tek šta smo indijancima radili, crnce da ne pominjem. Dosadan si sa ovom relativizacijom friki, mani se, pričamo o ovim zlikovačkim oligarškim govnima koja pokušavaju da razvala i otmu susednu zemlju, dobro, ne idem im baš najbolje, ali pričamo o aktu, za koji ovde kolege pa i ti imaju puno razumevanje.

Ti sebi dozvoliš da u istoj rečenici pominješ indijance i crnce (kao da im niste jebali majku majčinu, s tim što ste prve istrebili i na njihovoj zemlji napravili drđžavu slobode) i relativizaciju?
Eto, možeš Biljani Srbljanović to da pričaš dok se sprda sa petričićevom bolešću i usranim pelenama, to na vas liči. Ona će sigurno da se smeje, iz vučićevog prkna, ako možeš da joj razlikuješ usta od hemoroida.

Nego, Putke je otkazao godišnje zamajavanje masa putem televizora, izgleda da ga neka prehlada dovatila, mada zlobnici kažu da se boji nezgodnih pitanja (kao da se ne zna da je to sa pričanjem sa masama namešteno, reality šou na FSB način).

Rekao bih da je Putke mila majka u odnosu na lidera slobodnog sveta koji se rukuje sa kamerama i pozdravlja sa mrtvima dok njih osmoro trči okolo da ga spreči da ne padne sa bine, uđe u more ili objavi rat Antarktiku.
freehand freehand 16:39 14.12.2022

Re: ...

Sasvim je ok kad interesni lobiji razvaljuju zemlje koje nisu susedne, ali ne i kad oligarsi razvaljuju susednu zemlju u kojoj su opet oni interesni lobiji imali neke svoje instalacije.

Hanter Bajden nije oligarh, i nije u susednoj zemlji. To je skroz ok.
gedza.73 gedza.73 16:45 14.12.2022

Re: ...

За исту намену макина, сунце

Da, bre, sunce. Nisam se setio. Isto dobar naziv
Макина питома, сцена зелена, ништа струја ни абриктер

Uh kakvih sam se horor priča naslušao sa mašinama koje imaju kardan.
Ova sunce što ti kažeš pitoma.

Čuo sam da su neki naši 'preradili' tako što stavljaju isečene komade spoljašne gume pa sa ovom alatkom rasturaju stajsko đubrivo. Dok im ne ode konusno-tanjirasti i spoljni zupčanici.
literatesa literatesa 17:18 14.12.2022

Re: ...

Gdje smo stali? Je li vrijeme za citate? :))


„Beli čovek nam je mnogo toga obećavao, mnogo više no što sam mogao da zapamtim, a održao je samo jedno jedino - obećao je da će nam oteti našu zemlju, i oteo ju je.“

Poglavica Crveni Oblak
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:53 14.12.2022

Re: ...

Ti sebi dozvoliš da u istoj rečenici pominješ indijance i crnce (kao da im niste jebali majku majčinu, s tim što ste prve istrebili i na njihovoj zemlji napravili drđžavu slobode) i relativizaciju?



Ne, ne, to ti radiš uvek i svuda, samo sam ti ilustrovao i naglasio pominjanem indijanca i crnca. Nisam video da si se oglasio po pitanju teme koja je na dnevnom redu. Ne moraš, nije obavezno, nego samo primećujem. Rekao bi čovek da te boli đoka za tamo neke leve ukrajinske žrtve, ali cev za rusku naftu, e, to je već nešto.

literatesa literatesa 19:31 14.12.2022

Re: ...

Koliko je Rusa (i onih kosookih, manje vrijednih) do sada poslato svjesno u smrt u Ukrajinu? Zna li se, ili leševe još uvijek krijući vraćaju vagonima preko patologije u Bjelorusiji.
literatesa literatesa 19:32 14.12.2022

Re: ...

Poslato i poslano, pravilno je oboje.
freehand freehand 21:54 14.12.2022

Re: ...


Ne, ne, to ti radiš uvek i svuda, samo sam ti ilustrovao i naglasio pominjanem indijanca i crnca.
3Ne seri Pajiću. Nego tebi i rsistima pored tebe indijanci i crnci služe kao nekakva potpora da se, kao,zajebavate sa nekimko bi Amerikancima kao dokazanim krvolocima i zločincima protiv mira pokušao da bilo šta prebaci zbog njihovih agresija.
Nije problem, ja sam kao građanin Srbije napao Kosovo i ja sam ratni zločinac ali ti kao građanin SAD nisi napao Avganistan, Irak, Libiju i u iovom momentu ne kradeš naftu i hranu iz Sirije.

Rekao bi čovek da te boli đoka za tamo neke leve ukrajinske žrtve, ali cev za rusku naftu, e, to je već nešto

Meni izgleda da tebe boli đoka za sve žrtve koje Hilari kažu da su u redu. Acevka je bila nemačka. U sred Evrope. Jelima neko objeašnjenje da ti nisi došao tamo ko Vučić na buldožeru i to u podne sjebo?
freehand freehand 21:56 14.12.2022

Re: ...

literatesa
Koliko je Rusa (i onih kosookih, manje vrijednih) do sada poslato svjesno u smrt u Ukrajinu? Zna li se, ili leševe još uvijek krijući vraćaju vagonima preko patologije u Bjelorusiji.

Ne postoji Bjelorusija.
literatesa literatesa 09:14 15.12.2022

Re: ...

Free, ne znamo prvo kako povezati tvoju ovu ovamo demokratičnost i pravdoljubivost, senzibilitet za čovjeka i njegova prava, sa borbom protiv Satane u narečenoj Bjelorusiji i Rusiji..

I drugo, možda i gore od prvog (koje bi opravdali sa štaš, licemjer), šta je tebi sa tim Sjevernim tokom? Jedan komenatar, za sve su Švabe krive, drugi komentar tebi se nešto cepa srce za njemačkim gasovodom?

Ili je i to osjećaj za pravdu, cepa ti se srce zato što su Rusi nepravedno optuženi? Jel nisu imali razloga da sruše Sjevrni tok? A Berlin, Lenjingrad, Drugi svj rat, Prvi? Kamilov dida? - m?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:53 15.12.2022

Re: ...

freehand

Ne, ne, to ti radiš uvek i svuda, samo sam ti ilustrovao i naglasio pominjanem indijanca i crnca.
3Ne seri Pajiću. Nego tebi i rsistima pored tebe indijanci i crnci služe kao nekakva potpora da se, kao,zajebavate sa nekimko bi Amerikancima kao dokazanim krvolocima i zločincima protiv mira pokušao da bilo šta prebaci zbog njihovih agresija.
Nije problem, ja sam kao građanin Srbije napao Kosovo i ja sam ratni zločinac ali ti kao građanin SAD nisi napao Avganistan, Irak, Libiju i u iovom momentu ne kradeš naftu i hranu iz Sirije.

Rekao bi čovek da te boli đoka za tamo neke leve ukrajinske žrtve, ali cev za rusku naftu, e, to je već nešto

Meni izgleda da tebe boli đoka za sve žrtve koje Hilari kažu da su u redu. Acevka je bila nemačka. U sred Evrope. Jelima neko objeašnjenje da ti nisi došao tamo ko Vučić na buldožeru i to u podne sjebo?



Dobro, nisi morao ovoliko obilno i intenzivno da se izjašnjavaš o ruskom silovanju Ukrajine, mislio sam da je dovoljna reč ili dve o tome, da ne pomisli neko da se, kao neki sileždija u duši, pališ na to što Putin, isto siledžija, tamo radi.

A cev, nek su mu odsekli, ko god da je, sad nek si je gurne sam sebi u bulju i tako proba da finasira terorisanje, ratovanje, razvaljivanje i otimačinu zemalja koje neće da mu se naguze dobrovoljno.


kamilo_emericki kamilo_emericki 15:03 13.12.2022

A na blogu muk

U hramu borbe protiv korupcije hapse mlade, lijepe, budućnosti okrenute političarke i političare.
Pretesaju, i hapse im članove, NGO koji se brinu o transparentnosti i poštenju evropske politike.
Pa ljudi moji da li je moguće?

Frau Merkel izjavljije da je lagala, kad je učestvovala u pravljenju Minskih sporazuma, i da je to bila samo varka perom, da Ukrajina dobije vremena za dobru ratnu pripremu.
Ona Merkel.
Ona Merkel zbog koje Predsednik Srbije lomi prste na rukama dok sa njima pravi srculence na ispraćaju.
A na blogu muk.
Pa ljudi moji...
literatesa literatesa 15:55 13.12.2022

Re: A na blogu muk

A na blogu muk.
Pa ljudi moji...


Možeš o Bosni (ponudio ti se npr Maksa) i Njemcima i Rusima, zajedno sa npr Tadejus i Angie napisati blog, šta te sprečava? Nemoj gledati najavu ovog mog o Čerčilu, meni niste konkurencija ili što bi rekao Hannibal Lecter na kraju film: Ima mjesta na svijetu za oboje (njega i Clarice). Dobro, govorio joj je da neće pojesti gledajući tada iz telefonske govornice u psihijatra kojeg je pojeo.


Ako još jednom spomenem tj peti put, ili osmi, da je Thomas Harris inteligentan pisac, pa znate šta, onesvijestiću se. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:04 13.12.2022

Re: A na blogu muk

kamilo_emericki
U hramu borbe protiv korupcije hapse mlade, lijepe, budućnosti okrenute političarke i političare.
Pretesaju, i hapse im članove, NGO koji se brinu o transparentnosti i poštenju evropske politike.
Pa ljudi moji da li je moguće?

Frau Merkel izjavljije da je lagala, kad je učestvovala u pravljenju Minskih sporazuma, i da je to bila samo varka perom, da Ukrajina dobije vremena za dobru ratnu pripremu.
Ona Merkel.
Ona Merkel zbog koje Predsednik Srbije lomi prste na rukama dok sa njima pravi srculence na ispraćaju.
A na blogu muk.
Pa ljudi moji...


Pa imamo važnije teme!

Ja ne razumem ovaj trend da se prozivaju kolege zato što neće da komentarišu nešto. Neko iznese neku besmislicu iz mora onih kojih se nasisao na internetu i onda to ovde hoće da diskutuje, ali ga malo ko zarezuje, pošto se ljudi uglavnom ne žele baktati sa time, objašnjavajući da je dotični postao žrtva AI-a koji mu uređuje sadržaje koje prati ne bi li iz njega izvukao ono najgore. Probalo se više puta, ali ne ide, pa se digle ruke.

Ali evo reci ti, kamilo, o čemu se radi, ako imaše neke nepristrasne a proverljive informacije, ja odavde preko okeana stvano ne pratim ta zbivanja kod vas sem kad se radi o otimačini Ukrajine, a i to pratim dosta površno, eventualno se obradujem kad ukrajinci napuše ruse u nekoj bitci, pa ovi moraju da se daju u beg, a tugujem kad im ovi satrapi sobale neku trafo stanicu koja ne može da utekne, i to je to.



kamilo_emericki kamilo_emericki 22:29 13.12.2022

Re: A na blogu muk

srdjan.pajic




Ali evo reci ti, kamilo, o čemu se radi, ako imaše neke nepristrasne a proverljive informacije, ja odavde preko okeana stvano ne pratim ta zbivanja kod vas sem kad se radi o otimačini Ukrajine, a i to pratim dosta površno, eventualno se obradujem kad ukrajinci napuše ruse u nekoj bitci, pa ovi moraju da se daju u beg, a tugujem kad im ovi satrapi sobale neku trafo stanicu koja ne može da utekne, i to je to.




Ja ne zamjeram nikome što se ne otvara blog na ovu informaciju da je gospođa Merkel svjesno pravila lažni dogovor u koji su mnogi polagali nade za izbjegavanje ukrajinskog rata. Mislim da je to i nedovoljna i preuska tema za blog
Ovo se blog, pored rusko-srpskih odnosa dotakao i ukrajinskog rata kao i superiornosti zapadne demokratije. Odnos njemačke kancelarke, koju su ovdje mnogi uzimali kao ikonu razuma i razboritosti govori najbolje o odnosu Zapada prema ukrajinskom problemu. Ja se samo pitam kako niko, od ljubitelja Ukrajine i frau Merkel, ne kaže ni jednu riječ o lažnom potpisivanju mira da bi se što bolje spremila ukrajinska klaonica.
Video, koji sam okačio i zamolio te da ga ukratko prepričaš, sam dobio kao link od nekog koga smatram amerofobom. Rekao mi je da važan američki pukovnik tvrdi da ima dokaze kao je u martu Zelenski rekao da bi Ukrajina možda i mogla biti neutralna i van NATO ako bi to značilo mir i zaustvljanje rata. U tome su ga spriječili Amerikanci i Englezi. Valjda je Džonson posebno spomenut.
Ja, ako video koji me zanima ima mogućnost tekstualnog automatskog prevoda, provjerim predložene linkove ali na ovom videu to baš ne funkcioniše i zbog toga sam te zamolio da ga prepričaš.
Ok. Razumijem, Ako se čovjek boji odgovora ne treba ni da ppostavlja pitanja.
alselone alselone 11:32 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Frau Merkel izjavljije da je lagala, kad je učestvovala u pravljenju Minskih sporazuma, i da je to bila samo varka perom, da Ukrajina dobije vremena za dobru ratnu pripremu.
Ona Merkel.
Ona Merkel zbog koje Predsednik Srbije lomi prste na rukama dok sa njima pravi srculence na ispraćaju.
A na blogu muk.
Pa ljudi moji...


Potpuno je jasno svima da je rat pripreman 15ak godina.

U međuvremenu je Bajdenov sin otišao malo da prima milionsku platu od Ukrajinske vlade, ali to nema veze, to je slučajnost.
alselone alselone 11:36 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Potpuno objektivno govoreći Amerikanci su najveći faktor nestabilnosti na planeti. Planski prave požare širom planete i greju svoje onemoćalo tijelo na njima. Jer ako bi bio mir onda bi se ljudi zapitali zašto nam treba planetarni policajac a i ne bi bili više toliko primamljivi kao mesto za investicije i migracije. Doduše, đavo je došao po svoje pa samo što ne izbije građanski rat.
literatesa literatesa 11:38 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Potpuno je jasno svima da je rat pripreman 15ak godina.

Ma ne, Njemci nisu spremali rat sa Rusima, ovo Merkel priča da se opere pred svojim zato što nju krive za sve. I zato što Njemci sad ne žele više da su magarci koje su Rusi izradili pa kao mi smo sve znali..
alselone alselone 11:40 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Ma ne, Njemci nisu spremali rat sa Rusima, ovo Merkel priča da se opere pred svojim zato što nju krive za sve. I zato što Njemci sad ne žele više da su magarci koje su Rusi izradili pa kao mi smo sve znali..


Možda nisu Nemci ali Amerikanci sigurno jesu.
literatesa literatesa 11:44 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Možda nisu Nemci ali Amerikanci sigurno jesu.

Da, Amerikanci sigurno. Njemci ne, oni su evo godina rata prođe konfuzni kao i na početku. Merkel je rekla prije nekog vremena, vi morate računati na vrijeme kad ćemo opet razgovarati sa Rusima.

Putina i dalje krivim za sve što je napravio. On je imao vremena dovoljno, i za pametnije odluke i naći saveznike koji bi sa njim dijelili Ukrajinu jer ih na kraju boli dupe za Ukrajinom.
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:58 14.12.2022

Re: A na blogu muk


šta ste sve spremni uraditi i izgovoriti, da opravdate svoje idole.
Kad se sve slegne jednog dana, bićete u prvom redu da ih pljujete i kamenujete.
alselone alselone 12:25 14.12.2022

Re: A na blogu muk

evo godina rata prođe

Ovo je stvarno poražavajuća činjenica. A počinje i zima.
predatortz predatortz 12:29 14.12.2022

Re: A na blogu muk

šta ste sve spremni uraditi i izgovoriti, da opravdate svoje idole.
Kad se sve slegne jednog dana, bićete u prvom redu da ih pljujete i kamenujete.


ajde više i ti ne patetiši!
treba baš ne imati obraza, pa u srbiji danas postavljati sliku ovog zlikovca koji je masakr počeo na ceeru 1914. i činio ga nad srbima gde je god stigao tokom i nakon rata.

što bi u bosni rekli - jebo te on!
ne maši nam tim govnetom ispod nosa!
literatesa literatesa 12:29 14.12.2022

Re: A na blogu muk

šta ste sve spremni uraditi i izgovoriti, da opravdate svoje idole.
Kad se sve slegne jednog dana, bićete u prvom redu da ih pljujete i kamenujete.

Kamilo, tebe dodikovca i komunistu rusofila iz Francuske ne bi ni u Top Listi Nadrealista smislili.

Ako ti je lakše da su Njemci za sve krivi, šta da ti kažem, naće se ovde već neko ko te zarezuje..
predatortz predatortz 12:30 14.12.2022

Re: A na blogu muk

alselone
evo godina rata prođe

Ovo je stvarno poražavajuća činjenica. A počinje i zima.


što?
koliko si ti zamislio da će da traje rat između nato i rusije?

literatesa literatesa 12:30 14.12.2022

Re: A na blogu muk

A počinje i zima.

Počinje. :)
literatesa literatesa 12:31 14.12.2022

Re: A na blogu muk

što bi u bosni rekli - jebo te on!

Što bi u Bosni rekli - hebote.
alselone alselone 12:34 14.12.2022

Re: A na blogu muk

što?
koliko si ti zamislio da će da traje rat između nato i rusije?


Kraće, jebiga. Zamislio sam da traje kraće od godinu dana.
predatortz predatortz 12:42 14.12.2022

Re: A na blogu muk

alselone
što?
koliko si ti zamislio da će da traje rat između nato i rusije?


Kraće, jebiga. Zamislio sam da traje kraće od godinu dana.


ovaj rat je još uvek u fazi opipavanja. kako nato bude slao ubojitije i dalekometnije oružje, tako će rusi da koriste ubojitija sredstva, dok ne dođu do situacije da nešto ne bi jurili i preterano komplikovali da upute u šire područje taktički nuklearni projektil i kontaminiraju celo područje. recimo, na zapadu ukrajine, blizu poljske, odakle ide sva ta logistika.
alselone alselone 13:01 14.12.2022

Re: A na blogu muk

na zapadu ukrajine, blizu poljske, odakle ide sva ta logistika.

Nije mi jasno zašto dopuštaju da to oružje prelazi granicu?

MIslim, imaju satelite, snimaju sve, zašto puštaju? Sigurno ne prevoze Polskim Fiatom to neko nekim kamijonima, vozovima...
predatortz predatortz 13:29 14.12.2022

Re: A na blogu muk

alselone
na zapadu ukrajine, blizu poljske, odakle ide sva ta logistika.

Nije mi jasno zašto dopuštaju da to oružje prelazi granicu?

MIslim, imaju satelite, snimaju sve, zašto puštaju? Sigurno ne prevoze Polskim Fiatom to neko nekim kamijonima, vozovima...


U kojim nekada putuju predsednici vlada yapadnih zemalja. Inače, jako je teško krstarećim projektilom pogoditi nešto u pokretu. To može samo avijacija, kad znaš gde i kad. Ukrajina je velika zemlja sa, to se pokazalo, odličnom armijom. Verujem da je dosta PVO sistema, naročito u zapadnom delu zemlje, sačuvano i operativno.
alselone alselone 13:35 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Ukrajina je velika zemlja sa, to se pokazalo, odličnom armijom.

Ovo nije više ukrajinska armija nego NATO armija. Ukrajinska je poražena još letos. Ovo danas su ukrajinski ljudi, ali je američka oprema, NATO naoružanje, NATO logistika, NATO taktika, NATO podrška, NATO trening, pa čak i konkretni NATO vojnici u ukrajinskim uniformama.
predatortz predatortz 13:38 14.12.2022

Re: A na blogu muk

alselone
Ukrajina je velika zemlja sa, to se pokazalo, odličnom armijom.

Ovo nije više ukrajinska armija nego NATO armija. Ukrajinska je poražena još letos. Ovo danas su ukrajinski ljudi, ali je američka oprema, NATO naoružanje, NATO logistika, NATO taktika, NATO podrška, NATO trening, pa čak i konkretni NATO vojnici u ukrajinskim uniformama.


ima i toga, ali se ukrajinska armija pokazala kao respektabilna vojna sila i zaslužila veliko poštovanje.
žao mi je što će najebati, što će im zemlja biti vraćena u kameno doba, ali ih je koštalo loše društvo u koje su se uhvatili.

jbga!
alselone alselone 13:40 14.12.2022

Re: A na blogu muk

žao mi je što će najebati, što će im zemlja biti vraćena u kameno doba, ali ih je koštalo loše društvo u koje su se uhvatili.


Veoma je indikativno da ako to kažeš javno na zapadu, oboje te kao Putinovca. Rad ima da traje, i oni ima da ginu, ko im jebe malter.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:57 14.12.2022

Re: A na blogu muk

predatortz

ajde više i ti ne patetiši!
treba baš ne imati obraza, pa u srbiji danas postavljati sliku ovog zlikovca koji je masakr počeo na ceeru 1914. i činio ga nad srbima gde je god stigao tokom i nakon rata.

što bi u bosni rekli - jebo te on!
ne maši nam tim govnetom ispod nosa!

Đe ba zapelo?
Ja ne patetišem nego samo konstatujem.
Prigovaram li ja nekome što kači fotografije osoba koje se meni ne sviđaju?
Ima dovoljno komentara na ovom blogu. Mislim da nije potrebna još i serija razmjena uvreda na temu četnici i partizani.
predatortz predatortz 14:10 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Veoma je indikativno da ako to kažeš javno na zapadu, oboje te kao Putinovca.


Ja sam Putinovac taman koliko su i Ukrajinci. Istim bih žarom branio Srbiju od njega.
Razlikuje nas to što ja nisam toliko glup da mu guram prst u oko za tuđi račun i da udaram na ono preko čega on ne može preći.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:11 14.12.2022

Re: A na blogu muk

alselone
na zapadu ukrajine, blizu poljske, odakle ide sva ta logistika.

Nije mi jasno zašto dopuštaju da to oružje prelazi granicu?

MIslim, imaju satelite, snimaju sve, zašto puštaju? Sigurno ne prevoze Polskim Fiatom to neko nekim kamijonima, vozovima...

Valjda su struju i razbili zbog vozova. Neki poznavaoci na francuskim mrežama kažu da najviše gađaju trafostanice koje imaju veze sa napajanjem željezničkog sistema.
Sva ta vojna oprema ne ulazi kompletna u Ukrajinu već u dijelovima i transportuje se raznim rutama u civilnim vozovima i kamionima pa se onda sastavlja tamo gdje je namjenjena. Tako se prevozi ukrajinska vojska, civilnim prevoznim sredstvima.
Onima koji će sad da skoče i viču kako je nehumano gađanje civilne infrastrukture, samo da poručim da su i neki francuski analitičari i kritičari zapadne politike u Ukrajini podsjetili kako je NATO opravdavao razaranje stvarnihcivilnih ciljeva.
gvozden1 gvozden1 14:20 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Nije mi jasno zašto dopuštaju da to oružje prelazi granicu?

MIslim, imaju satelite, snimaju sve, zašto puštaju? Sigurno ne prevoze Polskim Fiatom to neko nekim kamijonima, vozovima...

Teško da mogu efikasnije da spreče nego što rade.

Ne možeš da gađaš svaki kamion koji ulazi u Ukrajinu iz Poljske npr, jer ti se učinio sumnjivim.
A ne znam baš ni sa li mogu da vide šta je na kamionu ispod cirade.

To, u opravdanje opreme već u dolasku se zaista čini najoperatijim načinom, ali biće da je nemoguće.
alselone alselone 14:21 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Neki poznavaoci na francuskim mrežama kažu da najviše gađaju trafostanice koje imaju veze sa napajanjem željezničkog sistema.

To ima smisla. Nama su NATOovi gađali vozove direktno, tako da indirektno zaustavljanje vozova bombardovanjem trafostanica još deluje i humanije.
freehand freehand 16:13 14.12.2022

Re: A na blogu muk

literatesa
šta ste sve spremni uraditi i izgovoriti, da opravdate svoje idole.
Kad se sve slegne jednog dana, bićete u prvom redu da ih pljujete i kamenujete.

Kamilo, tebe dodikovca i komunistu rusofila iz Francuske ne bi ni u Top Listi Nadrealista smislili.

Ako ti je lakše da su Njemci za sve krivi, šta da ti kažem, naće se ovde već neko ko te zarezuje..

Pa realno.. Nisu Austrijanci napali Srbiju 1914. niti su oni besne pse stvorili i pustili u Mačvu, niti su Nemci ušli 1915. niti su
nemci ušli 1941. niti su Nemci po Pančevu, Kraljevu i Kragujevcu streljali 100 za 1.
Nego su Rusi. al u kurcu, Pavelićevom, Ljotoićevom i Nedićevom. Samo kod vas, folksdojčera 21. veka.
literatesa literatesa 16:21 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Đe ba zapelo?
Ja ne patetišem nego samo konstatujem.
Prigovaram li ja nekome što kači fotografije osoba koje se meni ne sviđaju?
Ima dovoljno komentara na ovom blogu. Mislim da nije potrebna još i serija razmjena uvreda na temu četnici i partizani.

Kamilo, dobro je sa tim poltronisanjem, ovi Beograđani što ti posvete pažnju kao egzotičnom čika Bosancu, nisu planirali voditi te kući.


Ovde se više ne zna ne ko pije a ko plaća nego ko je kome korisni idiot.
literatesa literatesa 16:22 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Pa realno.. Nisu Austrijanci napali Srbiju 1914. niti su oni besne pse stvorili i pustili u Mačvu, niti su Nemci ušli 1915. niti su
nemci ušli 1941. niti su Nemci po Pančevu, Kraljevu i Kragujevcu streljali 100 za 1.
Nego su Rusi. al u kurcu, Pavelićevom, Ljotoićevom i Nedićevom. Samo kod vas, folksdojčera 21. veka.

Free, hebote bre. :)
freehand freehand 16:25 14.12.2022

Re: A na blogu muk

literatesa
Đe ba zapelo?
Ja ne patetišem nego samo konstatujem.
Prigovaram li ja nekome što kači fotografije osoba koje se meni ne sviđaju?
Ima dovoljno komentara na ovom blogu. Mislim da nije potrebna još i serija razmjena uvreda na temu četnici i partizani.

Kamilo, dobro je sa tim poltorinisanjem, ovi Beograđani što ti posvete pažnju kao egzotičnom čika Bosancu, nisu planirali voditi te kući.


Ovde se više ne zna ne ko pije a ko plaća nego ko je kome korisni idiot.

Umesto da se lepo uvuče Bečlijama i Berlinerima, pa da ga zovu Frau Bosanka i da mu daju kisdihand kad god se posere po sebi i svojoj državi uz neku egzotičnu vonabi neobičnu fotografiju... Nema pojma, a izgleda da, na sreću, neće ni naučćiti tu vrstu igrokaza.
freehand freehand 16:26 14.12.2022

Re: A na blogu muk

literatesa
Pa realno.. Nisu Austrijanci napali Srbiju 1914. niti su oni besne pse stvorili i pustili u Mačvu, niti su Nemci ušli 1915. niti su
nemci ušli 1941. niti su Nemci po Pančevu, Kraljevu i Kragujevcu streljali 100 za 1.
Nego su Rusi. al u kurcu, Pavelićevom, Ljotoićevom i Nedićevom. Samo kod vas, folksdojčera 21. veka.

Free, hebote bre. :)

Bite šen, gnedige?
literatesa literatesa 16:27 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Umesto da se lepo uvuče Bečlijama i Berlinerima, pa da ga zovu Frau Bosanka i da mu daju kisdihand kad god se posere po sebi i svojoj državi uz neku egzotičnu vonabi neobičnu fotografiju... Nema pojma, a izgleda da, na sreću, neće ni naučćiti tu vrstu igrokaza.

Free, daješ sve od sebe ali je to sve jadnije i besmislenije. Pobogu, saberi se malo. Ne znam kako reagovati.
freehand freehand 16:32 14.12.2022

Re: A na blogu muk

literatesa
Umesto da se lepo uvuče Bečlijama i Berlinerima, pa da ga zovu Frau Bosanka i da mu daju kisdihand kad god se posere po sebi i svojoj državi uz neku egzotičnu vonabi neobičnu fotografiju... Nema pojma, a izgleda da, na sreću, neće ni naučćiti tu vrstu igrokaza.

Free, daješ sve od sebe ali je to sve jadnije i besmislenije. Pobogu, saberi se malo. Ne znam kako reagovati.

Pa ja, za razliku od tebe, nisam u ni u Beču ni u Moskvi.I zabole me baš kome ću se dopasti. Pa eto, mogu po ovo malo pameti i savesti, a ne jebe me ni istorija ni činjenice da moram da ih muljam i krijem.
Pa eto, nije da te ne razumem, teška je tuđina i treba se domaćinu umiliti.
gedza.73 gedza.73 16:33 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Nego su Rusi. al u kurcu, Pavelićevom, Ljotoićevom i Nedićevom. Samo kod vas, folksdojčera 21. veka.

Aj sad objasni stvaranje Komunističke partije NDH, nađi u komunističkoj istoriji ime jednog komuniste koji je poginuo 6. aprila i direktive iz Moskve o nemešanju u imperijalističke ratove. Nemoguće da Nemci nisu nacisti 6. aprila a da to postaju preko noći 22. juna kad su napali SSSR.
Ujedno kaži zašto su komunisti proslavili 1. maj pod Nemcima i opisali taj događaj kao skoro pa u slobodnoj atmosferi nakon pada 'velikosrpske hegemonije'.

literatesa literatesa 16:34 14.12.2022

Re: A na blogu muk

Pa ja, za razliku od tebe, nisam u ni u Beču ni u Moskvi.I zabole me baš kome ću se dopasti. Pa eto, mogu po ovo malo pameti i savesti, a ne jebe me ni istorija ni činjenice da moram da ih muljam i krijem.
Pa eto, nije da te ne razumem, teška je tuđina i treba se domaćinu umiliti.

Hm, odgovorila bih ti nešto o umiljavanu domaćinu, ali neću. Gadno je. Mislim, mogu ali neću. :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:09 14.12.2022

Re: A na blogu muk

literatesa
naće se ovde već neko ko te zarezuje..

Ti se nadaš da će me neko zarezivati zbog toga što kritikujem, tebi omiljene, Nijemce? Ja samo govorim šta rade Nijemci, ne mrzim ih, iako je njihov metak ubio mog đeda.
Ne volim kad me zarezuju, to boli i ide krv.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:21 14.12.2022

Re: A na blogu muk

literatesa

Kamilo, dobro je sa tim poltronisanjem, ovi Beograđani što ti posvete pažnju kao egzotičnom čika Bosancu, nisu planirali voditi te kući.


Ovde se više ne zna ne ko pije a ko plaća nego ko je kome korisni idiot.

Koja si ti šega od žene. Sjediniš u jednoj osobi ljubitelja Dodika i ljubitelja Bosne.
Ovo za poltronisanje je smiješno i jadno da ne vrijedi ni zajebanciju praviti sa tim a kamoli ozbiljno kometariasti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana