B92 Blog    Članovi    Jelena Krajšić    Nisu svi đaci pravoslavci

Jelena Krajšić
17:00
PON
22
OKT

Nisu svi đaci pravoslavci

Savet za kulturu grada Novog Sada predložio je promenu imena gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" u "Srpska pravoslavna velika gimnazija", pročitala sam na blogu Nebojše Milenkovića u komentaru bivše učenice ove gimnazije Gordane Čomić. I ja sam bivša učenica ove gimnazije, ali to sada nije uopšte bitno.

Osim toga, prenose mediji, predloženo je da se umesto fontane u školskom dvorištu postavi spomen-česma na kojoj bi bila dva mozaika "Hristos kao pastir" i "Sveti Sava blagosilja Srpčad".

Imamo veronauku u školama, škole slave pravoslavni praznik kao najvažniji praznik za svu decu, ministri kao ministri, a ne u svoje ime, idu da ljube ruke pravoslavnim sveštenicima, zabranjuju se vašari i pozorišne predstave po nalogu pravoslavnog sveštenika koji s leđa iz crkve, čija zvonjava nam je neretko prekidala časove, gleda u tu istu gimnaziju, pa verovatno ima želju da sada proširi božije dvorište. Sa Vladičanskog dvora i Saborne crkve na Jovinu gimnaziju... Šta dalje? Ima na drugu stranu od Jovine gimnazije i zabavište, pa ne bi bilo loše da se i zabavište nazove pravoslavnim ili još bolje sva zabavišta da se nazovu pravoslavnim? Ma sve škole i uopšte ustanove da se nazovu pravoslavnim. Ne bi bilo loše i država da promeni naziv u Srpska Pravoslavna Srbija, recimo?

Ukoliko ipak mislite drugačije možete potpisati peticiju bivših učenika Jovine gimnazije.

EDIT:

Na sajtu novosadskog Radija 021 objavljeno je jutros (sreda, 24. 10.) da predlog novosadskog Zavoda za zaštitu spomenika kulture i direktora Zmaj Jovine gimnazije koji je usvojio Savet za kulturu Skupštine grada ne uključuje promenu naziva gimnazije, ali predviđa da se na oba ulaza u školu stavi natpis Srpska pravoslavna velika gimnazija i da se umesto postojeće fontane postavi česma sa mozaicima "Hristos kao pastir" i "Sveti Sava blagosilja Srpčad".




Komentari (162)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Drago Kovacevic  17:07 22.10.2007
Preporuka: 0

Na ovom pitanju..

#Link  Replika: 7
Novi Sad ima ponovo priliku da odbrani svoj obraz. Priča sa promenom imena gimnaziji Jovan Jovanović Zmaj nastavak je priče o klerofašizmu, s tim što on sada jaše direktno kroz institucije.
Potpisujem peticiju. Moj potpis je 491. po redu.
Jelena hvala za ovaj blog..preporuka, naravno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brdjanin  23:21 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: Na ovom pitanju..

Da li bi bio klerofasizam da se Vojvodini vrati njeno ime?
Njeno srpsko ime, jer je sa tim imenom i nastala.
Sta mislite, da li bi to bio fasizam?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sashaNS  23:33 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: Na ovom pitanju..

A jel' treba i u Austro-Ugarsku da se vratimo?
Izvinite na pitanju, ja ne
mogu da dokucim granicu do koje cemo se vracati! :(
Ima li je?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  23:39 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: Na ovom pitanju..

sashaNS
A jel' treba i u Austro-Ugarsku da se vratimo?Izvinite na pitanju, ja nemogu da dokucim granicu do koje cemo se vracati! :(Ima li je?

Mislim.. do negde, 1389...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tuzlanac  08:07 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: Na ovom pitanju..

Drago Kovacevic
Novi Sad ima ponovo priliku da odbrani svoj obraz. Priča sa promenom imena gimnaziji Jovan Jovanović Zmaj nastavak je priče o klerofašizmu, s tim što on sada jaše direktno kroz institucije.
Potpisujem peticiju. Moj potpis je 491. po redu.
Jelena hvala za ovaj blog..preporuka, naravno.



1731.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  10:43 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: Na ovom pitanju..

Brdjanin
Da li bi bio klerofasizam da se Vojvodini vrati njeno ime?
Njeno srpsko ime, jer je sa tim imenom i nastala.
Sta mislite, da li bi to bio fasizam?

O čemu ti pričaš?
Pitaš otprilike kao kad bih ja tebe pitao - Da imaš sto nogu, bi li ti bio stonoga?
Od Novog Sada i Vojvodine nacionalističke i klerikalne strukture rade već godinama poslednji rezervat za svoje propale projekte. Ovaj pokušaj preimenovanja gimnazije Jovan Jovanović - Zmaj u neku pravoslavnu klerikalnu ustanovu deo je toga projekta. Najpre su doneli Zakon o verskim zajednicama koja SPC daje prava koje ni jedna crkva nikada nije imala od srednjega veka do ovih dana. Naročito u pogledu uticaja na vaspitavanje dece i omladine. Onda najeminentniju gimnaziju u Novom Sadu preimenuju u pravoslavno semenište. Sledeći korak će biti pravljenje pravoslavnog univerziteta od od ovoga državnoga u Novom Sadu, a za dvadeset godina vladika će tražiti da ima specijalnog izaslanika u svakoj spavaćoj sobi kako bi tako poboljšao rađanje.
Ovo što danas radi SPC je epohalno bedno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  15:03 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: Na ovom pitanju..

Drago
Priča sa promenom imena gimnaziji Jovan Jovanović Zmaj nastavak je priče o klerofašizmu


Drago,

steta sto ovim tvojim besmislenim politickim parolama kvaris pozitivnu Jeleninu inicijativu. Ako se moze i govoriti o pokusaju nedopustive klerikalizacije drustva, "lepiti" uz to rec "fasizam" je PRETERIVANJE koje automatski odbija veliki broj ljudi da se priduze ovakvom protestu. Inace sam ubedjen da bi i vecina pravoslavnih vernika u Srbiji bila protiv ove promene imena gimnazije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Nikolic  11:36 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Na ovom pitanju..

Virtuelni Vasilije
Inace sam ubedjen da bi i vecina pravoslavnih vernika u Srbiji bila protiv ove promene imena gimnazije.


Sign!

Licno ne verujem da SPC ima ista s ovom inicijativom. Ovo je deo nacionalnog projekta koji vodi SRS gde su oni veci pravoslavci od Pavla. Nece se NS pomiriti s tim tek tako, ne brinite nista.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
neverlander  17:17 22.10.2007
Preporuka: 0

potpisala!

#Link  Replika: 8
broj 326 tek!
kakva G L U P O S T !!!.
Jovina gimanazija je Jovina gimnazija. jedinstvena. ne dajte je!
kome je to palo na pamet?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  17:19 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: potpisala!

neverlander
broj 323 tek!
kakva glupost.
Jovina gimanazija je Jovina gimnazija. jedinstvena. ne dajte je!
kome je to palo na pamet?

Onda nismo potpisali isti spisak ili ste vi potpisali ranije...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
neverlander  17:20 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: potpisala!

pre jedno 1.5 h
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  17:22 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: potpisala!

neverlander
pre jedno sat i po

Onda je u redu...Ja sam pre deset minuta i bio sam 491.
pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
neverlander  17:24 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: potpisala!

brzo ide!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nebojsam  17:49 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: potpisala!

Drago Kovacevic
neverlander
pre jedno sat i po

Onda je u redu...Ja sam pre deset minuta i bio sam 491.
pozz

Drago, moje ime je pod brojem 524 a pod brojem 491 nije Drago!??
O cemu se radi? Potpisujemo li istu peticiju?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  17:59 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: potpisala!

Potpisala sam se pod brojem 564.
Jadni su i zalosni u svojoj nemoci ovi bednici koji sebe nazivaju rodoljubima, religioznima itd. koji i mrtvom Zmaju mogu da pljunu pod prozor.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hemičarka  19:26 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: potpisala!

Sramota!

Preporuka za Jelenu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  21:52 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: potpisala!

nebojsam
Drago Kovacevic
neverlander
pre jedno sat i po

Onda je u redu...Ja sam pre deset minuta i bio sam 491.
pozz

Drago, moje ime je pod brojem 524 a pod brojem 491 nije Drago!??
O cemu se radi? Potpisujemo li istu peticiju?

Kliknuo ovde na link koji je dala Jelena. Upisao ime i e-mail adresu te komentar. Obavestilo me da sam 491.
Sada sam rekao sinu da potpiše. On je 1188 i potisao je pre 5 minuta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  17:18 22.10.2007
Preporuka: 0

Sizofrenija

#Link  Replika: 1
Iako mi je namh smesno,ovo ludilo me iskreno zabrinjava jer metastazira na sve strane. Ja ne mogu da verujem da postoje takvi ljudi kojima bi pala na pamet ovakva glupost .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  04:26 23.10.2007
Preporuka: 21

Re: Sizofrenija

adam weisphaut
Iako mi je namh smesno,ovo ludilo me iskreno zabrinjava jer metastazira na sve strane. Ja ne mogu da verujem da postoje takvi ljudi kojima bi pala na pamet ovakva glupost .


nisu ljudi u množini, nego jedan konkretan čovek sa imenom i prezimenom, irinej bulović. ono što više brine je o kakvim vezama njegovim u gradskoj vlasti ide reč, kada je sposoban da progura apsolutno svaku ideju, od pomeranja Zmajevog spomenika jer mu zaklanja ulaz u kapiju, do zabrane tradicionalnih Zmajevih dečjih igara jer mu prave buku pod prozorom, do direktne intervencije policije na njegov zahtev jer mu se ne svidja da ulicom defiluje neka nepobožna pozorišna grupa....

dakle, ne sumnjam da je ovo opet njegovo maslo jer se dvorište gimnazije graniči sa njegovom rezidencijom. očigledno bi pristao na gimnaziju u susedstvu kada bi đaci svi nosili brojanice i smerno i skrušeno se krstili kada god izađu u dvorište na velikim odmorima.

ovaj čovek je Inkvizitor grada, a samo novosađani su krivi jer su mu svojim nedelovanjem i pomirljivošću dozvolili toliku moć.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
neverlander  17:27 22.10.2007
Preporuka: 0

Christian Warriors

#Link  Replika: 4
Gledala sam sinoc na CNN-u "Christian Warriors" i prilicno se iznervirala.
i sada kad sam videla ovo...
ulje na vatru!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  17:43 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: GLUPOST

Da ne citam ove blogove ne bih ni znala da je nekome takva glupost pala na pamet. ZAR ZMAJA DA ODUZMU DECI? A obaska religijski opredeliti celu skolu....ja jesam pravoslane vere ali mislim da se religija propoveda u crkvama gde neko moze ..ako zeli da udje..a neko i ne mora...a u skolu svi moraju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Queeria  01:40 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: GLUPOST

Pa u Beogradu su odavno Zmaj Jovinoj ulici promenili ime, tj. podelili je na dva dela - donji duži deo je neka knjeginja, a gornji manji deo od nekih 100 metara je i dalje Zmaj Jovina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Black Adder  11:12 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: GLUPOST

Meni samo nije jasno šta je kome skrivio čika Jova (Zmaj, da me bude zabune).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie  20:48 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: GLUPOST

da Pedjice, to mi je bio najveci shok, ok nek knjeginja Ljubica ima svoju ulicu, al' zar od svih besmisleno nazvanih, oni odabrali ovu veoma smislenu da poremete.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blue  17:41 22.10.2007
Preporuka: 0

?

#Link  Replika: 3
A hoce li i ulici JJZmaja promeniti ime?
Da li onda mozemo ocekivati i da ce Dunavska postati.. recimo... "ulica pravoslavne reke" ili sta..

koje besmislice..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sun_to_rock  17:59 22.10.2007
Preporuka: 7

potpisala

ZAR ZMAJA DA ODUZMU DECI?

jbt, luda kuca je ova svrbija
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  18:28 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: ?

blue
A hoce li i ulici JJZmaja promeniti ime?Da li onda mozemo ocekivati i da ce Dunavska postati.. recimo... "ulica pravoslavne reke" ili sta..koje besmislice..

a da se dio dunava koji protiche kroz srbiju nazove 'srpski pravoslavni dunav '.... to tamo je sve poludilo...odoh da potpishem!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blue  18:35 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: ?

odoh da potpishem!


naravno.. potpisano vech, uz odusevljenje kad pronadjoh na spisku neku moju pametnu decu iz begea..
deeeecoooooo!!! ne dajte...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mpavlo  17:43 22.10.2007
Preporuka: 14

Glup narod

#Link  Replika: 0
Ova simbioza crkve i drzave opstaje vec hiljadama godina bas zbog nepismenosti i gluposti naroda koji se prima na celu tu skupu prevaru koju religija predstavlja. Ljudi sa ovih prostora su se oduvek primali na svakave gluposti (komunizam npr.) tako da i u ovim stvarima prednjace po obicaju. Nema ovde kriticne mase slobodoumnih i mentalno ne-retardiranih ljudi koji ce se odupreti ovoj posasti. BEZIMO!!!!!

Fight The Power
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Klementina  17:44 22.10.2007
Preporuka: 0

540!

#Link  Replika: 0
Ovo je neverovatno!
Ja sam Jovin djak!!!!!!! I to cu zauvek i biti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Domazet  17:52 22.10.2007
Preporuka: 7

Ipak samo u Srbiji?

#Link  Replika: 1
Slojevitost ironije je stvarno atipicna. Skola je osnovana da bi se obrazovanje prosirilo i na Srbe. Dve stotine godina kasnije pametnjakovici pokusavaju, makar i simbolicno, da obrazovanje ogranice samo na Srbe. Onda protiv malogradjanske uskogrudosti sovinistickih pametnjakoica ustanu malogradjani slicne uskogrudosti, kao autor ovog komentara:
Sramota, oduzeti naziv Gimnaziji, da li znaju ti koji predlazu promenu imena, koje je vereispovesti bio JOVAN JOVANOVIC ZMAJ,sta je sve radio, lekar,pisac a ovamo kada im zatreba izvlace fraze srpska ATINA, i bila je dok svi ovi nusu dosli, izivljavaju se na sve moguce nacine .Onda im je krivo sto nmaju simpatie medu VOJVODJANIMA i NOVOSADJANIMA, hajde da mi odemo kd njih na cuke i da promenim o imena tih cuk. NEMA PROMENA tu Gimnaziju su pohadjali svi mladi ljudi Srbi, Madjari,Nemci,Jevreji,Slovaci,Rumuni,Hrvati, a od devdesetprve pa sve do sada i izbeglice,Muslimani,
Srecom da jos uvek ima i normalnih ljudi:
Ne postoji nijedan ozbiljan razlog za promenu imena. Valjda u skolu treba da idu i oni koji nisu vernici i oni koji su druge vere. Svako ko zeli da svoju pravoslavnu veru istakne trebalo bi da se u skladu sa njom javno odredi protiv nasilja ultradesnicara i da se bori protiv njih, a ne da menja ime nasoj skoli. Stanislava, ucenica generacije 1986.

Dakle, stvarno, 'ajde pravoslavci sa bloga, potpisujte peticiju, sta cekate.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Queeria  01:42 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: Ipak samo u Srbiji?

Dve stotine godina kasnije pametnjakovici pokusavaju, makar i simbolicno, da obrazovanje ogranice samo na Srbe.


I to samo na one pravoslavne Srbe!?!?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
giger  17:58 22.10.2007
Preporuka: 0

Greskica..

#Link  Replika: 0
Mala greska vam se potkrala... Treba "Srpska Pravoslavna Velika Srbija"...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vlasta  17:58 22.10.2007
Preporuka: 21

Potpisala,

#Link  Replika: 0
čime se još uvek nije smanjila moja neverica. Ima li kraja?

Ali, evo im poruka od J.J. Zmaja:

Mali div

Ja sam sada najveći
U svoj okolini;
Svi ste moja dečica-
Tako mi se čini.

Ima ljudi visokih,
AL'ovakvih nema:
I moj otac sad bi mi
bio do kolena.

Popo sam se na drvo,
To je cela tajna;
Al' ta moja visina
Neće biti trajna.

Moram sići, gladan sam,
Kraj će biti hvali,
Pa ću opet ka i pre,
Biti kepec mali.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bravar  18:05 22.10.2007
Preporuka: 7

bez naslova

#Link  Replika: 0
Eto, pre neki dan Spiridon, cini mi se, predlozio da pisemo o cika Jovi. Ko bi rekao da ce na ovu stranu taj post otici.
Dokle vise unazad???

Kazi mi, kazi

Kazi mi, kazi,
Kako da te zovem;
Kazi mi, kakvo
Ime da ti dam,

Hocu li reci:
"Diko", ili "snago",
Ili cu "lane",
Ili "moje blago";
Hocu li "duso",
Ili "moje drago" -
Kazi mi, kakvo
Ime da ti dam!

Sve su to mila
Imena i lepa
Kojima Srbin
Svome zlatu tepa;
Al' ja bih proveo
Citav jedan vek,
Trazeci lepse,
Dicnije i sladje,
Milije ime,
Sto jos ne cu svet,
Da njim nazovem
Moj rumeni cvet.

Jovan Jovanovic -ZMAJ




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  18:10 22.10.2007
Preporuka: 35

sram ih bllo,

#Link  Replika: 15
ne valja im vise zmaj, nije on TAJ cika jova iz manastira.
zelim samojedno da kazem - to je sramota, ne samo zbog ideje da skola postane imenom pravoslavna, vec da se zmaju oduzima na ovakav nacin. u beogradu mu je vec oduzeto pola ulice, sto je velika bruka dorcola. nije bio u nedicevoj vladi, pa da se kandiduje za vaznog srpskog pisca. toliko.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox  18:29 22.10.2007
Preporuka: 7

Re: sram ih bllo,

nije bio u nedicevoj vladi, pa da se kandiduje za vaznog srpskog pisca

Tačno kao što je bio jedan poznati zamenik ministra prosvete u Nedićevoj vladi, koji je napisao poznato rasističko uputstvo ko sve može da se školuje u srpskim višim školama. Toga unazad petnaestak godina veličaju.
Inače, sve je i počelo promenom naziva ulica i dodavanjem svemu prefiks "srpski", čak su izmislili i novu rasu pasa -srpski odbrambeni pas.Pa to je ne samo vulgarizacija, već i sramota za normalne ljude srpske nacionalnosti.
Primitivni nacionalizam i pomodarsko pravoslavlje su odavno na sceni.
Kada bi Sinod SPC bio ono što treba da bude sam bi se ogradio od ovakvih klerikalističko-fundamentalističkih gluposti.
Izgleda se vraća vreme slično onome kada su Dositeja progonili.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  23:42 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: sram ih bllo,

blackbox
čak su izmislili i novu rasu pasa -srpski odbrambeni pas.

Nisam sigurna otkad datira taj naziv, ali u jednoj knjizi o psima iz 1980. godine postoji ta rasa, skraćeno SOP.
Možda je bitno, možda nije... al k'o velim, da kažem.

Skoro sam bila u Hrvatskoj - pa na sve strane Hrvatski radio... Hrvatska tv... ali nekako ne para uši kao ovo ovde. Na čudan način vulgarizujemo sve i pravimo od Srbije jednopartijsku, jednoumnu i jednokonfesionalnu državu - što ona nije. Posebno je 'zadovoljstvo' za one koji se najviše u toj gluposti ističu, kada se to radi u Novom Sadu.
I sramotno i tužno i nazadno i glupo - a iznad svega pokvareno i zlo!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana Srbljanović  08:55 23.10.2007
Preporuka: 14

Re: sram ih bllo,

izvinite mariopan, sto se ja uvek nadjem prozvana da vam nesto kazem, ali je neobicno kako se mi ugledamo na "neprijatelja" u najpogresnijim stvarima i uvek se nekako pozivamo na to. pa i da ima "na sve strane hrvatsko ovo ili ono" zasto bas to nama mora da posluzi za ugled? istovremeno, ne znam zasto "pravoslavno" i "srpsko" mora da se izjednaci, nesto srpsko nije nuzno i nesto pravoslavno i obratno, naravno. evo, ja na primer: ja sam srpski pisac, ali nisam pravoslavna. to je moje pravo, sta vise, moja privatnost.
ovo sad vise nema veze sa skolom, naravno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  09:04 23.10.2007
Preporuka: 0

?

Na čudan način vulgarizujemo sve i pravimo od Srbije jednopartijsku, jednoumnu i jednokonfesionalnu državu - što ona nije. Posebno je 'zadovoljstvo' za one koji se najviše u toj gluposti ističu, kada se to radi u Novom Sadu.
I sramotno i tužno i nazadno i glupo - a iznad svega pokvareno i zlo!!!

kako ovo da se razume, kontra ili pro?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  09:14 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: sram ih bllo,

I sramotno i tužno i nazadno i glupo - a iznad svega pokvareno i zlo!!!

Nedavno e u skupstini kada su obrazlagali svoj amandman na zakon o drzavljanstvu da svi Srbi van Srbije imaju pravo na isto radikali su kao glavni argument dali primer Hrvatske koja to nudi svim Hrvatima. A inace za te iste je ta drzava ustaska. ali im izgleda ne smate da se ugledaju nju.
Kao da kod nas postoji jedna olimpijada koja traje neprekidno vec 15-ak godina, u kojoj je takmicenje ko ce da bude gori i besprizorniji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  10:30 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: sram ih bllo,

ej adame,
ne mogu da nadjem onaj ''genijalni'' citat patrijarhov... kako bi se ovde lepo uklopio:(
mozda ce tome da ih uce u toj srpskoj pravoslavnoj VELIKOJ gimnaziji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  11:15 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: sram ih bllo,

Biljana Srbljanović
izvinite mariopan, sto se ja uvek nadjem prozvana da vam nesto kazem, ali je neobicno kako se mi ugledamo na "neprijatelja" u najpogresnijim stvarima i uvek se nekako pozivamo na to. pa i da ima "na sve strane hrvatsko ovo ili ono" zasto bas to nama mora da posluzi za ugled? istovremeno, ne znam zasto "pravoslavno" i "srpsko" mora da se izjednaci, nesto srpsko nije nuzno i nesto pravoslavno i obratno, naravno. evo, ja na primer: ja sam srpski pisac, ali nisam pravoslavna. to je moje pravo, sta vise, moja privatnost.
ovo sad vise nema veze sa skolom, naravno.

Ne znam sta vam je zasmetalo? To sto sam ja pravoslavne vere a ipak mislim da tome nije mesto u skoli nego u crkvi...pa ko hoce neka ide a ko nece ne mora..a ZMAJ PRIPADA DECI i to ne sme i ne moze da se postavlja kao pitanje...tako rekoh. U cemu se sad ne slazemo? Moramo li i kad se slazemo da je to sramota ..da se se slazemo na razlicit nacin. Ja upravo rekoh ono isto sto i vi kazete ...samo drugim recima...nisam ja slavan dramski pisac pa da umem ..onako od prve da se izrazim tako lepo kao vi. Slazem se...sta jos?SLAZEM SE. TO JE SRAMOTA...od sad cu samo vrlo kratko i konkretno da ne shvatite pogresno nesto sto nije receno u tom kontekstu kako ste ga vi predstavili. vazi?:-))))))) Procitajte ponovo sta sam napisala..nigde ne tvrdim suprotno.To sto sam spomenula Srpsko i Pravoslavno ucinila sam zbog onih koji time hoce da opravdaju nesto sto se ne moze pravdati cak ni time. Slazemo se?:-))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  11:33 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: sram ih bllo,

ILI STE VI BILJANA ZAMENILI MOJ POST SA MARGOS?...Citam pa ne nalazim moje reci u onome sto ste mi citirali? Pozzzz::-)))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  12:16 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: ?

pufna
Na čudan način vulgarizujemo sve i pravimo od Srbije jednopartijsku, jednoumnu i jednokonfesionalnu državu - što ona nije. Posebno je 'zadovoljstvo' za one koji se najviše u toj gluposti ističu, kada se to radi u Novom Sadu.I sramotno i tužno i nazadno i glupo - a iznad svega pokvareno i zlo!!!kako ovo da se razume, kontra ili pro?

Ok, možda je nejasno... je l treba da kažem koji je moj redni broj na peticiji, pa da to bude najkraći odgovor, ili da u ličnoj i opštoj konfuziji, objasnim opširnije?
Ja sam se, na zgražanje one neke dame koja je radila popis '91. godine, izjasnila kao Srpkinja katoličke veroispovesti, uz ubeđivanje da to ne postoji... i evo, ubeđuju me sve ove godine da ne postojim.

Kao neko ko je mešovitog porekla i što se mene tiče, vrlo interesantnog 'nečistog' porekla - nemam neprijatelje, ni 'neprijatelje'. Od detinjstva imam potrebu (i naviku) da gledam šire kako je to kod nas ovde i kod nas tamo. Upoređujem... gledam.. razmišljam, a onda tek kritikujem - tako sam naučila.

Komentatori koji imaju jasniji i oštriji pogled, sve su već rekli, političke i ostale razloge, a ja, svoj osećaj...
Nekad mi bude vrcavo i smešno, kao što je Peđin pravoslavni blog (gde ne mogu da komentarišem, jer nisam SP ISPRAVNA - šalim se, šalim se, šalim se - naravno), ali najviše i najčešće sam očajna... Jer kad krene zalaganje za promene koje su neophodno potrebne, a onda budale uzmu i naprave 'promenu' unazad, budem zaista očajna.

Neko je duhovito rekao da su se 'vodeći ljudi u Srbiji preračunali pa misle da iza 20. veka ide 19. a ne 21.' i pravoslavno srbovanje je povuklo još dalje... 18. 17. 16......

Tema je 'za ili protiv preimenovanja škole' - naravno, protiv!
(a zapravo sam samo htela da kažem u svom prvom postu, da se u ovim komentarima ne ogrešimo i o pse, kad se Vladika uz pomoć političara ogrešuje o sve - pravo, pravdu, ljude, Život!?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  12:38 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: ?-sve je ok

nije Mea culpa jer sam prvobitno i ja zakljucila da je to kontra preimenovanja stav... ali eto neki posumnjase i jos te pogresno oslovise,pa ja da te pitam da sama razjasnis!




Ok, možda je nejasno... je l treba da kažem koji je moj redni broj na peticiji, pa da to bude najkraći odgovor, ili da u ličnoj i opštoj konfuziji, objasnim opširnije?
Ja sam se, na zgražanje one neke dame koja je radila popis '91. godine, izjasnila kao Srpkinja katoličke veroispovesti, uz ubeđivanje da to ne postoji... i evo, ubeđuju me sve ove godine da ne postojim.

stvarno nema razloga da ovako razgovaramo. Niko nije trazio niciji broj niti je vazno ko je kavkve veroispovesti, ako je uopste neke.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  12:44 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: ?

@ margos mozda niko ne bi reagovao da nije bio taj embedded commnet o Hrvatskoj, koji kao da je davao dvosmislenost komentaru. Kako smo se svi mi koji posecujemo ovde navikli na takvu praksu, dakle ubacivanja takvih delova da bi se nazovi podrskom zapravo napao cilj podrske, nije ni cudo. Sto naravno ne znaci da je to apriori zla namera a ne licni izraz misli koji je eto malo delovao nejasno.
Sto se tice komplikovanog porekla, pa ima nas
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  12:54 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: sve je ok

pufna
nije Mea culpa jer sam prvobitno i ja zakljucila da je to kontra preimenovanja stav... ali eto neki posumnjase i jos te pogresno oslovise,pa ja da te pitam da sama razjasnis!Ok, možda je nejasno... je l treba da kažem koji je moj redni broj na peticiji, pa da to bude najkraći odgovor, ili da u ličnoj i opštoj konfuziji, objasnim opširnije?Ja sam se, na zgražanje one neke dame koja je radila popis '91. godine, izjasnila kao Srpkinja katoličke veroispovesti, uz ubeđivanje da to ne postoji... i evo, ubeđuju me sve ove godine da ne postojim.stvarno nema razloga da ovako razgovaramo. Niko nije trazio niciji broj niti je vazno ko je kavkve veroispovesti, ako je uopste neke.

Izvini, uopšte nisam svađalački raspoložena, nego je u pitanju ono 'Uh.. odakle da počnem...?', pa mi se kao najkraće učinilo da napišem 'glasala za peticiju, broj taj i taj'.

Biljana je natuknula na ugledanje na 'neprijatelja' - pa i to htedoh da odgovorim... pa vidim da je pogrešno oslovila Mariopan...

Izgleda da naši komentari (Mariopan i moji) često izgledaju kao razvodnjavanje i nefokusiranost na konkretnu temu - ovaj put je 'pro et contra'... Što se mene tiče, uvek je razlog taj što imam toliko mešanih i drugačijih iskustava, da bi stvarno trebalo da odgovaram sa DA ili NE.. u suprotnom, uvek se zanesem... a kad neću da davim, onda je još gore, pišem po treći put, nešto što sam mogla jednom! :)))

Što se mene tiče, pročitam uglavnom sve komentare, pa se onda vratim i napišem ako imam šta. Onda vidim da su mnogi već sve značajno rekli, pa sam samo stala u odbranu pseće rase, da i oni 'ne odu s prljavom vodom', a opet, nisam mogla da ne dam komentar na užasno neverničko ponašanje crkvenih uposlenika.
A sve sam htela ukratko... pa ispade loše:)))

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  13:06 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: sve je ok

margos
a opet, nisam mogla da ne dam komentar na užasno neverničko ponašanje crkvenih uposlenika. A sve sam htela ukratko... pa ispade loše:)))

Sad vidim da i ovo tupavo zvuči...
Odavno su oni pokazali da su samo službenici, o veri i verovanju nema ni govora, čista laž i blasfemija... I na kraju krajeva, briga me za njihovo 'pravoverstvo', dogod ne ugrožavaju druge - a ugrožavaju, i to mnogo!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  13:57 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: sve je ok

Margos, mozda nas dve i pisemo malo opsirno i nefokusirano...ali je vazno da mislimo dobro. U ovoj stvari se slazemo. Vidim da je Biljana zapravo pomesala samo nase postove i nije problem..:-))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  14:04 23.10.2007
Preporuka: 0

Re: sve je ok

mariopan
Margos, mozda nas dve i pisemo malo opsirno i nefokusirano...ali je vazno da mislimo dobro. U ovoj stvari se slazemo. Vidim da je Biljana zapravo pomesala samo nase postove i nije problem..:-))))

Pozdrav Tebi, Mariopan:))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  18:15 22.10.2007
Preporuka: 21

irinej

#Link  Replika: 0
od choveka kojem smeta zmajev spomenik na ulici, ili zmajeve igre pod prozorom, ili italijanska pozorishna trupa na ulicama nasheg grada. nishta bolje nije ni za ochekivati od ovog mizantropa, samo nije jasno shto se toliko na chika-Jovu namerio?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  18:27 22.10.2007
Preporuka: 35

Patak i žabe

#Link  Replika: 1
Ako ste dokoni
pročitajte ovo:
patak ukraj bare
držao je slovo.

Slušale ga žabe
velike i male,
slatke su mu reči
jedva dočekale.

Govorio patak
o vrlini mira
i da niko nikog
ne treba da dira.

Svako ima prava
da slobodno živi,
ne sme tlačit' one
što mu nisu krivi.

Sloga, mir i ljubav
blagoslov je pravi,
zato neka niko
nikoga ne gnjavi.

Slušale su žabe
ovo krasno slovo,
kad patak ućuta,
desilo se ovo:

Jedan žabac mali
pobliže je stao, -
a patak ga zgrabi,
pa ga progutao.

Iz ovog se nešto
i naučit' dade:
hulje lepo zbore,
al' nitkovski rade.

JJ Zmaj
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
DeMarti  21:57 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: Patak i žabe

ivana23
Ako ste dokoni
pročitajte ovo:
patak ukraj bare
držao je slovo.

Slušale ga žabe
velike i male,
slatke su mu reči
jedva dočekale.

Govorio patak
o vrlini mira
i da niko nikog
ne treba da dira.

Svako ima prava
da slobodno živi,
ne sme tlačit' one
što mu nisu krivi.

Sloga, mir i ljubav
blagoslov je pravi,
zato neka niko
nikoga ne gnjavi.

Slušale su žabe
ovo krasno slovo,
kad patak ućuta,
desilo se ovo:

Jedan žabac mali
pobliže je stao, -
a patak ga zgrabi,
pa ga progutao.

Iz ovog se nešto
i naučit' dade:
hulje lepo zbore,
al' nitkovski rade.


Ima li neko e-mail autora tog sumanutog predloga, nesto bih da ga spamujem
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  18:46 22.10.2007
Preporuka: 49

predlog

#Link  Replika: 21
Kome god uspe da "progura" ovakav predlog sa obrazloženjem da je tako osnovana 1810. i da je to "deo tradicije kojoj se moramo vratiti itd. i tsl., ja ga/je obavezujem da nam takođe, u ime iste tradicije, svakako nabavi:
- kompjuter na drva
- čeze sa dva konja koje idu 150 km/h
- original Zsolnay porculan u novosadskim restoranima
- mobilni telefon na ugalj
- Ipod na šapuriku
- sve one koji su živeli u Novom Sadu 1810 i bili deo tradicije
- Šafarik Pavel Jozefa za direktora
- i da se svi ovi javno odreknu imena gimnazije, ko živ, ko posthumno :

Jovan Jovanović Zmaj, Laza Kostić, Đura Daničić, Svetozar Miletić,Đorđe Natošević, Vasa Stajić, Jovan Grčić Milenko, Isidor Bajić, Miloš Hadžić, Georgije Magarašević, Lazar Paču,...

zatim brojni akademici Jovan Tucakov, Dušan Kanazir, Olga Hadžić,...univerzitetski profesori, glumci (Petar Kralj, Josif Tatić, Gordana Đurđević-Dimić, Aleksandra Pleskonjić-Ilić, Aleksandar Gajin....), reditelji Dušan Makavejev, Voja Soldatović, vajar Jovan Soldatović, Raša Popov, Đorđe Balašević, političar Maja Gojković, vladika jegarski iguman manastira Kovilj Porfirije Perić,...

55 godina je već - Jovina gimnazija čiji su profesori i đaci čuvali svaku tradiciju i Muške i Ženske realke između dva svetska rata i Mešovite posle rata, i od 1810 do 1919., i dok je bila Državna gimnazija i - stalno.
Koliko se mora neznanja imati, pa ovoj znamenitoj novosadskoj školi ukidati ime Jovan Jovanović Zmaj i to zvati "povratkom tradiciji"?
Gimnazija je imala i školski list "Skamija" - kako će s ezvati ubuduće? "Novine serbske"?
Ovaj predlog je takvo ruganje tradiciji da može samo da se razume kao nedostatak poštovanja i samopoštovanja za sve ono što je naša škola bila.
Moram da pitam :
Da li možda Savet za kulturu planira i rušenje spomenika Jovanu Jovanoviću Zmaju u Zmajovinoj ulici, a ispred Vladičanskog dvora ili i preimenovanje Zmajovine u "Srpsku pravoslavnu veliku ulicu".
50 godina smu ulicu koja se nije tako zvala, svi zvali - Pašićeva. Nismo imali pojma kako se ustvari zove.
To je Novi Sad.
Ovaj predlog je omalovažavanje Nova Sada.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  18:55 22.10.2007
Preporuka: 0

Re: predlog

wow. I'm sincerelly impressed. :-)
kakvi alumni!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jaksa scekic  18:57 22.10.2007
Preporuka: 28

Re: predlog

Da se u skole zabrane slike zemaljske kugle,nego da se deci pripoveda da je zemlja ploca,na 4 slona koji stoje na kornjaci.
Da se na Glavnome trgu spali Djordano Bruno po nekoliko puta za svaki sluca,da se ukine radijo i TV,nego telal oliti dobosar da dva puta dnevno prodje kroz varos i procita sta valja narod da znade,da se pogasi struja,i vrate gasne lampe,a sto se voza tice da se iz Muzeja beogradskog vrate parnjace na pruge.Predhodno vratiti sve pruge na uski kolosek.Deca da krenu u odvojene skole(muski sa muskima,zenjskinje i ne moraju u skolu,njima je ionako mesto pored sporeta).Da se otvore radnje za prodaju leda,jer se frizideri moraju ugasiti,jer su puni freona i zagadjuju sredinu.Sva pica pobacati,vratiti kraker i kabezu.
Automobili da se proteraju,mostovi sruse i vrate skele..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Domazet  19:00 22.10.2007
Preporuka: 0

Taj predlog je...

...omalovazavanje zdravog razuma. Moracu da te optuzim za lokalizam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.