B92 Blog    Članovi    Goran Nikolić    Srpski politički kvadrant

Goran Nikolić
15:52
SRE
24
OKT

Srpski politički kvadrant

Crvena vodoravna linija ''određuje'' političke stranke u Srbiji po socio-ekonomskim kriterijumima. S leve strane su intervencionisti (skloni velikom uplitanju države u ekonomski i socijalni aspekt življenja), dok su sa desne strane liberali (čija ekstremna varijanta-libertarijanci smatraju da država treba da obezbedi samo minimum funakcija neophodnih za funkcionisanje društva: pravna država, policija, određene instutucije za zaštitu konkurencije, ugroženih slojeva populacije itd.)

Crna uspravna linija ''određuje'' političke stranke u Srbiji po pitanju odnosa prema naciji, tradiciji, odnosno porodičnim vrednostima itd. Iznad preseka crne sa crvenom linijom nalaze se političke opcije sa prevashodno internacionalističkim diskursom, koje naciju dominantno doživljavaju kao konstrukt savremene epohe. Ispod preseka crne i crvene linije su stranke sa manje ili više izraženim nacionalnim diskursom ili predznakom (desničari po ovoj kategoriji).

Plava vodoravna isprekidana linija deli političke partije u Srbiji na one predominantno evropski (evro-atlantski) profilisane (iznad nje), dok su ispod plave linije stranke sa jakim rusofilskim i uglavnom anti-globlalističkim (ili čak i anti-američkim) elementom.

Da li smatrate da je podela adekvatna? Po kom se kriterijumu stranke u Srbiji dominantno grupišu ili prave koaclicije?Da li bi ste određene stranke stvaili u neki drugi kvadrant ili bi ste, pak, izmislili novi?

 





Komentari (134)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

igipop  16:44 24.10.2007
Preporuka: 7

boze sacuvaj

#Link  Replika: 0
ideja je dobra ali kako si poredjao stranke to je smehotresna olimpijada
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
igipop  16:46 24.10.2007
Preporuka: 0

a

#Link  Replika: 4
i tekst ti nije uredu

procitaj ga jos jednom pazljivo

(mozda mi zato bi cudno)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:22 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: a

pa odgovori mi šta ti
je čudno,
želim da znam
i da ispravim eventualnu grešku
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
igipop  00:03 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: a

cini mi se da nisam jedini koji ima problem da prati uputstvo za citanje. Par tekstova nize neko je stavio sta je porbelm.

Vidim da si dole obarzlozio da se radi o programima.

To moze biti ok ali se meni cini da bi bolje bilo da pricsamo o tome sta ko zaita radi nego sta prica da radi.

Uostalom vecina ljudi ( ukljucujuci i mene) nije procitala programe svih stranka.

Stvrano nisam imao snage da citam pogram SPS-a.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bilbo  10:50 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: a

Koje ideologije bi bile u krajnjosti svakog kvadranta?

dole levo - fašizam

gore levo - komunizam

gore desno - liberalni kapitalizam

dole desno - nacionalni kapitalizam

hm... za desna 2 kvadranta nisam siguran...

Za radikale nisam baš siguran da su dole desno, već dole levo(gde i fašizam). Retorika '90ih: Hleb za 3din, iste penzije za sve. U širem kontekstu, okupljanje svih socijalno ugroženih slojeva društva, "gubitnika tranzicije"... Možda dole(znatno ispod socijalista i dss-a) - sredina...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  10:59 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: a

ipak su dole desno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dobrosav  16:49 24.10.2007
Preporuka: 0

Nejasnoća

#Link  Replika: 4
Tekst ne prati crtež. Objašnjenje je istumbano u odnosu na sliku .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Temerin  19:12 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Nejasnoća

stvar je vrlo prosta - skala levo-desno je po socijalnim pitanjima, a skala gore-dole je po pitanju patriotizma. tako su na samom dnu stavljene patriotske snage, dok su na vrh isplivale izdajnicke partije i strani placenici.

raspored je potpuno u redu. jasno je da levicu u srbiji danas cine SPS, DS i LSV, dok su sve ostale stranke socijalna desnica, za liberalni kapitalizam i tranziciono divljastvo tzv. divljeg istoka. SRS je s pravom stavljen s desne strane jer je njena politika po ekonomskim pitanjima vrlo liberalna, mada je donekle sporno po pitanju zastite socijalno ugrozenih, gde se SRS zalaze za jednakost i socijalnu pravdu.

oni koji su iznad crvene crte mogu se oznaciti kao izdajnici koji su prekoracili crvenu liniju nemorala i slizali se s NATO paktom, soros fundiranim grupacijama i slicnim zlotvorima srpskog naroda. oni koji su ispod plave linije predstavljaju zdrave patriotske snage koje neo-natisti s one strane crvene linije nazivaju patriJotama, cime iskazuju prezir prema izbeglickoj populaciji prekodrinskih srba (poznato je da izbeglice iz krajine umecu J gde mu nije mesto), uz obavezno negiranje NDH holokausta, umanjivanje broja Jasenovackih zrtava i saveznistvo sa tzv. Hrvatskom koja sprecava masovni povratak Srba na svoja vekovna ognjista, slavi Jasenovac i Oluju, oblaci decu u uniforme crne legije i masovno peva pesme poput "Jasenovac i Gradiska stara" puneci stadionr na Thompsonovim koncertima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:23 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Nejasnoća

g. Dobrosave
Objasnjenje ne može biti istumbano
već možda vama nešto nije jasno
ili sam ja u krivu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:26 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Nejasnoća

g. Temerin
Čak je, svojevremeno, i g. Dinkic
govorio o programu SRS kao vrlo liberalnom,
naravno, misli se na program
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dax  23:38 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Nejasnoća

Temerin
stvar je vrlo prosta - skala levo-desno je po socijalnim pitanjima, a skala gore-dole je po pitanju patriotizma. tako su na samom dnu stavljene patriotske snage, dok su na vrh isplivale izdajnicke partije i strani placenici. raspored je potpuno u redu. jasno je da levicu u srbiji danas cine SPS, DS i LSV, dok su sve ostale stranke socijalna desnica, za liberalni kapitalizam i tranziciono divljastvo tzv. divljeg istoka. SRS je s pravom stavljen s desne strane jer je njena politika po ekonomskim pitanjima vrlo liberalna, mada je donekle sporno po pitanju zastite socijalno ugrozenih, gde se SRS zalaze za jednakost i socijalnu pravdu.oni koji su iznad crvene crte mogu se oznaciti kao izdajnici koji su prekoracili crvenu liniju nemorala i slizali se s NATO paktom, soros fundiranim grupacijama i slicnim zlotvorima srpskog naroda. oni koji su ispod plave linije predstavljaju zdrave patriotske snage koje neo-natisti s one strane crvene linije nazivaju patriJotama, cime iskazuju prezir prema izbeglickoj populaciji prekodrinskih srba (poznato je da izbeglice iz krajine umecu J gde mu nije mesto), uz obavezno negiranje NDH holokausta, umanjivanje broja Jasenovackih zrtava i saveznistvo sa tzv. Hrvatskom koja sprecava masovni povratak Srba na svoja vekovna ognjista, slavi Jasenovac i Oluju, oblaci decu u uniforme crne legije i masovno peva pesme poput "Jasenovac i Gradiska stara" puneci stadionr na Thompsonovim koncertima.

Nisam nesto primetio da je autor kvadranta stranke podelio na izdajnicke i patriJotske.Mora da ste vi citali neki drugi tekst.Ali razumem Vas.Nije lako kada glasate za dno,kvadranta.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
wk  16:57 24.10.2007
Preporuka: 0

Tekst nije konzistentan

#Link  Replika: 8
Crvena vodoravna linija deli političke stranke u Srbiji po socio-ekonomskim kriterijumima. S leve strane su intervencionisti (skloni velikom uplitanju države u ekonomski i socijalni aspekt življenja), dok su sa desne strane liberali (čija ekstremna varijanta-libertarijanci smatraju da država treba da obezbedi samo minimum funakcija neophodnih za funkcionisanje društva: pravna država, policija, određene instutucije za zaštitu konkurencije, ugroženih slojeva populacije itd.)

Vodoravna crta valjda deli gore-dole, a ne levo-desno. A onda ti se to ne slaze sa drugim pasusom.

Koliko ja vidim sa grafika (sto ne znaci da si i ti tako mislio), na tvom grafiku stvari stoje vako: gore - ekonomski liberali, dole - ekonomski konzervativci; levo - politicki liberali, desno - politicki konzervativci.

Ali ispada da su onda LDP-ovci desnicari...

(Slobodno obrisi moj post kada ispravis tekst.)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  17:06 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Tekst nije konzistentan

Ali ispada da su onda LDP-ovci desnicari...

:)), po Goranu ispadoše još liberalni "nacoši".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
wk  18:47 24.10.2007
Preporuka: 7

Re: Tekst nije konzistentan

Izlgeda da se cita ovako: gore su politicki levicari a dole su politicki desnicari (nacionalisti). Desno su ekonomski desnicari (tj. ekonomski liberali) a levo su ekonomski levicari (oni koji su za uplitanje drzave u privredu).

To je verovatno ispravno tumacenje ovih linija, ali se onda ja tu ne slazem sa time gde koja stranka stoji. LDP i G17+ stoje zajedno, a G17+ prica o "nacionalnom investicionom planu", prvom no-no svakog i najmanje liberalnog ekonomiste - a to je da drzava bude glavni investitor. Dalje, ne znam kako DSS moze da bude vise ekonomski liberalna od DS, kada je DSS samo zacementirao sve postojece drzavne monopole i nikada nije pokazao ni najmanju nameru da to menja. Uopste ne vidim ni zasto bi SRS bili ekonomski desnicari?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  19:38 24.10.2007
Preporuka: 0

Da, to ima logike

LDP su, onda, anacionalni intervencionisti (neokomunisti?) (što i obesmišljava ono L), a SPS su liberalni naciji. SRS su fašisti, a LSV, najsimpatičniji - anarhisti (šteta što nemaju simpatičnijeg i doslednijeg lidera). DSS bi u svetlu ovoga trebalo pomeriti desno, a nije mi jasno ni zašto se etatisti bore za sužavanje države (otcepljenje Kosova).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:29 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Tekst nije konzistentan

g. WK
u pravu si
reč ''deli'' nije dobra,
trebalo je da stoji
Na samo početku vodoravne crte, levo, nalaze se intervencionisti..........
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:36 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Tekst nije konzistentan

g. dr WU
LDP je po socio-ekonomskim pitanjima
desno na skali,
što znači i da je liberalna,
a po pitanju nacije je levo,
odnosno internacionalistička

pa zato se i zove LDP, a ne LSDP npr.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:39 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Tekst nije konzistentan

g. WK
kada je u pitanju G17
tu sam imao dilemu
jer je ta stranka člna evropksih narodnih stranaka
dakle, ne bi trebalo da bude na crvenoj liniji
već ispod nje.
Ali, imajući u vidu da G17,
posebno potpredsednica g. Dulic,
nikada ne iznose ništa
što bi ličilo na desničarski diskurs glede nacije
morao sam ih staviti na liniji ,
dakle, po pitanju nacije su kao i DS - centar.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:41 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Da, to ima logike

g. Dr WU
nema anarhista u kvadrantu, ni levih ni desnih
a LDP su anacionalni neintervencionisti - liberali
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dax  23:43 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Tekst nije konzistentan

wk
Izlgeda da se cita ovako: gore su politicki levicari a dole su politicki desnicari (nacionalisti). Desno su ekonomski desnicari (tj. ekonomski liberali) a levo su ekonomski levicari (oni koji su za uplitanje drzave u privredu).To je verovatno ispravno tumacenje ovih linija, ali se onda ja tu ne slazem sa time gde koja stranka stoji. LDP i G17+ stoje zajedno, a G17+ prica o "nacionalnom investicionom planu", prvom no-no svakog i najmanje liberalnog ekonomiste - a to je da drzava bude glavni investitor. Dalje, ne znam kako DSS moze da bude vise ekonomski liberalna od DS, kada je DSS samo zacementirao sve postojece drzavne monopole i nikada nije pokazao ni najmanju nameru da to menja. Uopste ne vidim ni zasto bi SRS bili ekonomski desnicari?


Ovako i ja vidim situaciju.Slozio bih se sa vama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kamichak  17:59 24.10.2007
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 1
Crvena vodoravna linija deli političke stranke u Srbiji po socio-ekonomskim kriterijumima. S leve strane su intervencionisti (skloni velikom uplitanju države u ekonomski i socijalni aspekt življenja), dok su sa desne strane liberali (čija ekstremna varijanta-libertarijanci smatraju da država treba da obezbedi samo minimum funakcija neophodnih za funkcionisanje društva: pravna država, policija, određene instutucije za zaštitu konkurencije, ugroženih slojeva populacije itd.)


a kod tebe, ispade da su krajnje desno ldp (sa svojim insistiranjem na lustraciji, zabrani govora mrznje, kvotama, ulaganjem drzave u mlade ...) i g17 (sa mrtvorodjenim investicionim planom).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:43 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: ...

ma nisu LDP desno
a G17 je član
asocijacije narodnjačkih stranaka Evrope
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Zdravic  19:16 24.10.2007
Preporuka: 0

Srpski politicki kvadrant = DB

#Link  Replika: 4

Srpski politicki kvadrant = DB
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
МАРШАЛ ЖУКОВ  21:53 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Srpski politicki kvadrant = DB

Bojan Zdravic

Srpski politicki kvadrant = DB


кратко и јасно и потпуно тачно.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:45 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Srpski politicki kvadrant = DB

ama ljudi kakav DB
čak mi je to i smešno
otkud vam ta fantazmagorična ideja?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
МАРШАЛ ЖУКОВ  09:49 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: Srpski politicki kvadrant = DB

Goran Nikolić
ama ljudi kakav DB
čak mi je to i smešno
otkud vam ta fantazmagorična ideja?


Живи били па видели, ако се и кад једног дана отворе архиве...
До тада нам не вреди да око тога расправљамо, доказе од ДБ-а нећемо добити, наравно...
Волео бих да је то фантазморгана, како ти кажеш, но, чини ми се да није.

Лепо рече Душан Ковачевић у "Професионалцу":
"Или си њихов, иако мислиш да ниси, или ниси, па те нигде нема".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Zdravic  13:51 25.10.2007
Preporuka: 7

Re: Srpski politicki kvadrant = DB

ama ljudi kakav DB
čak mi je to i smešno
otkud vam ta fantazmagorična ideja?

Izvini molim te, ali meni si smesan ti sa ovakvom tvrdnjom
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Djole  19:39 24.10.2007
Preporuka: 0

Ja bih to ovako ...

#Link  Replika: 8
Jedna osa je pitanje ekonomije. Druga osa je pitanje odnosa u drustvu.
Ekonomija - slobodna/drzavno kontrolisana
Drustvo - konzervativno/liberalno

Znaci LDP je za slobodnu ekonomiju i liberalno drustvo, a LSV Je pre za pomalo drzavno kontrolisanu ekonomiju (socijla demokratksa orijentacija) i liberalno drustvo
DSS je konzervativna po pitanju drustva i liberalna po pitanju ekonomije (barem po porgramu)
DS je po svim parametrimau centru.
G17+ je blizak LDP-u
SPS - za drzavnu ekonomiju, a odnosi u drustvu, kako kome zapadne
SRS - ultra konzervativna, a ekonomija - ko se kako snadje
Pitanje EVROPE je lako resivo - EVROPA NE VOLI konzervativce, jer tada ideje koje stizu spolja sporije penetriraju u drustvo. Takodje NE VOLI ni drzavni upliv, jer pare koje dolaze iz Evrope imaju sporiji rast. Jasno je zasto je LDP iz tog ugla stranka koja je prepoznata kao "EVROPSKA".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  20:01 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Ja bih to ovako ...

Pa ja mislim da se nase stranke grupisu po principu profita koji se moze ucariti nekim grupisanjem.Tako smo dobili , u skoroj proslosti , neke koalicije gde je i kus sa repatim bio u koaliciji ako im je svima bilo profitabilno. Zato nisu ni uspeli da urade nesto za gradjane...morali su prvo za sebe..a onda nekako popadali sa vlasti i ni sada im nije jasno zbog cega.

Da se kod nas ZAISTA stranke grupisu po svom politickom kursu vec bi do sada postojala vrlo cvrsta grupacija slicno orjentisanih stranaka..a to za sada kod nas ne postoji. Koalicije se prave po trenutnoj potrebi da se nesto postigne i traju dok se to ne postigne. Da im je slican program trajalo bi duze .Pritom kad kazem "profit" ne mislim obavezno na materijalni profit..ima kategorija politickog profita i taj se najcesce nadje kao razlog za neke koalicije. Male stranke gledaju da se dobro udaju da bi presle cenzus jer im je to jedina briga..neke kompromitovane obavezno se vezuju za nekompromitovane da bi popravile rejting i t d. A u celoj stvari o gradjaninu koji bi od tog grupisanja trebao da ima konkretnu korist..to jest bolju i uredjeniju drzavu..o njemu ne brine niko. Oni brinu samo o sebi. Svi razlozi za neke koalicije imaju funkciju ostajanja ili opstajanja ili osvajanja vlasti vlasti radi..tako je za sada..nadam se da nece zauvek biti tako.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Djole  20:47 24.10.2007
Preporuka: 0

mariopan, ...

... nasmeja me - skroz si u pravu, ja sam gledao ono kako bi iblo po prorgamima
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  21:03 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: mariopan, ...

Pa rekoh ..nemaju programe...programi im se svode na ostajanje na vlasti ili na osvajanje vlasti...s tim sto neki ni ne znaju sta ce im ta vlast ili sta bi sa njom uradili...mislim za gradjane ali cim sednu na vlast strasno brzo se snadju i odmah znaju kako tu vlast za sebe da iskoriste...to im je jedini program.Do sada su samo to pokazali a nasa politika i svi ti programi na delu izgledaju ko guske po magli.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:47 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Ja bih to ovako ...

g. Djole,
mislim da je vashe poimanje
kvadranta i,samim tim, politike,
na mestu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:51 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: Ja bih to ovako ...

g. Mariopan,
jasno je da profit igra ulogu u grupisanju
stranaka,
ali mislim da to niej ključno
koliko god vam to zvučalo naivno,
posle 5. oktobra
glavni motivi koalicija su bili ideološke prirode
i spoznaje da se ne može praviti vlada koja bi bila
previše ne-evropska.
i to vam je princip koji
će, varovatno, i dalje važiti
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:52 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: mariopan, ...

ipak, nisu programi tako besmisleni
kako se često čini.
mada ih se stranke ne drže
ko pijan plota
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  22:51 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: Ja bih to ovako ...

Naravno, postali su PROEVROPSKI zato sto je to profitabilno..ne bi blil da nije. Mislim da je pokretac svega u Srbiji neki profit bilo ekonomski ili politicki..pa i stranke nekadasbnjeg DOSa nisu gadljive na profit. Nije se nista promenilo posle 5-og oktobra samo je malo vise ogoljeno . Politicari ce sve uciniti da ostanu na vlasti...ako je moderno biti proevropski orjentisan ..MA SVE CE BITI BAS TAKVE ...ako nije onda nista.Hocu reci da se mi ovde samo zamajavamo a oni pune dzepove.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  22:58 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: mariopan, ...

Goran Nikolić
ipak, nisu programi tako besmisleni
kako se često čini.
mada ih se stranke ne drže
ko pijan plota

Programe pisu profesionalci i uloga im je da se dopadnu biracima i da ih pivuku u clanstvo ili da glasaju za odredjenu stranku. Kod nas jos nije sazrela svest kod politicara da ono sto pise u programu i sto obecaju svojim biracima moraju i da ispune. Ne! Kod nas jos uvek programi sluze samo da se potpomognu izbori..to je lepak za muve..neko procita i veruje..pa ima kad i da se razocara..a dok se razocara oni koji su pisali program mogu bar dva mandata da sastave...to je problem.Kada i kod nas proradi svest o ODGOVORNOSTI stranke prema biracima moci cemo da govorimo o programima i to ozbiljno. Za sada ..to je samo opsena za birace.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
s56a  19:59 24.10.2007
Preporuka: 0

Sredina

#Link  Replika: 0
http://www.theadvocates.org/library/hope-for-homeless.html

Verovatno je autor malo vezbao iz ovog klasicnog clanka? Ja sam pogodio tacno u sredinu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oldtajmer  20:08 24.10.2007
Preporuka: 0

SRS

#Link  Replika: 3
Mislim da je pogresno stavljanje SRS-a desno po ekonomsko-socijalnoj podeli. Poslednji put kada sam citao ekonomski program SRS, sto je doduse bilo pre nekoliko godina da se odmah ogradim, bio je krajnje levo, odnosno socijalisticki, orijentisan. Zapravo ni to nije sasvim tacno. SRS po meni NEMA ekonomski program, oni ga imaju samo deklarativno, a deklarativno lepo zvuci, ali takodje zvuci samo kao da je prepisan iz udzbenika iz ekonmije. Sta je zapravo njihov ekonomski program je za mene velika misterija. Ali ako gledate deklarativno, mislim da je vise drzavno-intervencionisticki (ako mogu to tako da nazovem) nego liberalno-kapitalisticki.

A da, i obrnuo si u tekstu crnu i crvenu liniju. Cini mi se da ti je vec par ljudi ukazalo na to.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oldtajmer  20:10 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: SRS

I jos nesto - fali NS! Mislim da se stranka koja kontrolise ministarstvo za kapitalne investicije ne moze ignorisati. Pogotovo ne njen ekonomski program!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:55 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: SRS

što se tiče linije
njena boja je potpuno proizvoljna
i nikako ne znaci levo,
jedino bi eventualno sve levo od
crne linije moglo biti obojeno u crveno
ali bi i to bilo, dobrim delom, pogrešno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:57 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: SRS

Što se tiče NS, trebalo bi je staviti
isto kao DSS,
ili ako se vratimo nekoliko godina unazad,
onda u srednji desni kvadrant,
zajedno sa SePeO:-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  20:43 24.10.2007
Preporuka: 0

nice :))

#Link  Replika: 3
..a može i da se igra...



vidim da ima zabune oko čitanja "duplog kvadranta"
gleda se
ili samo crna linija u preseku sa crvenom
ili samo crvena
ili samo plava

Nisam saglasna baš sa svim pretpostavkama za graf, ali je zanimljivo, u svakom slučaju...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  23:59 24.10.2007
Preporuka: 7

Re: nice :))

Dobar vam je ovaj
alternativni kvadrant
mislim da će mnogima pojasniti stvari

inače, ja sam godinama
razmišljao o ovome što sam nacrtao
(pomisliće te
kako glup čovek:-) )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  04:33 25.10.2007
Preporuka: 0

Srpska Politicka Sfera (SrPS)

bi mozda bolje objasnila poziciju stranaka (ili uduzenja kao NVO, etc.).
Srpski Poiticki Kvadrant (SPK), predstavljen gore vise lici na nivo uproscenog modela.

Stranke/ udruzenja bi se nakon bazicne evaluacije kroz najvaznija pitanja (sa ocenama od 0 do 10) pozicionirale u kordinatnom sistemu SrPS ciji je centar (presek kordinata) takodje i centar sfere.

U nekim slucajevima ako bi se primenila re-evaluacija, DS npr., bilo bi vidljivo pomeranje u kordinatnom sistemu (u manjem vremenskom periodu - 1 godina). Periodicna re-evaluacija bi se resila pitanje dinamike sistema.

Tacnost / relevantnost evaluacije, koja je ionako subjektivna, bi se mogla unaprediti povecanjem broja ocenjivaca.

U svakom slucaju, SrPS je samo koncept za sada, treba razraditi detalje, kao i usaglasiti glavne oblasti (a i pitanja za evaluaciju / re-evaluaciju) ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  09:58 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: Srpska Politicka Sfera (SrPS)

želim da vidim to:-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
igipop  21:07 24.10.2007
Preporuka: 14

Aj da probam

#Link  Replika: 1
Jedina stranka koja koliko toliko lici na (ekonomske) liberlane stranke na zapadu je G17 plus. Kod svih ostalih stranaka (na moju zalost i kod DS) intervencionizam je jako prisutan, LDP su liberali po tome sto imaju u imenu da su liberalna stranka i sto im je Gosn Gligorov napisao program. U glavama od liberalizam kod njih nema nista. Dakle desno samo G17. Onda idu na liniju verovatno LDP i DS, onda levo SPO, DSS I radikali i krajne levo su liga i jos levlje SPS

Sto se tice saradnje tu se manje vise slazem: Iznad linije LSV, LDP i DS, na liniji SPO i ispod DSS, SPS i na dnu radikali.

Eto tako ja mislim



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  00:04 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: Aj da probam

skoro sve stranke u Srbiji
su po programima desno ili liberalno
ali kada se nadju navlasti
uglavnom postanu populističke
odnosno intervencionističke,
i tu ja ne znam za izuzetak

medjutim, pitanje je da li je u siromašnoj zemlji
kao što je Srbija
i sprovodiva alternativna politka,
pod uslovom da stranka misli dobro sebi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran, Pariz  21:46 24.10.2007
Preporuka: 0

bravo za sve ucesnike!

#Link  Replika: 6
kad je prava tema...
nema egzibicija...
sem kod nekih DS-ovaca...

mozda najpre ovako:

mafijasi-nacisti
SPS
mafijasi-fasisti
DSS
mafijasi-rasisti
DS, G17
ludaci-nacisti/fasisti/rasisti
SRS
mafijasi-mondijalisti
LDP

jos se nisu pojavili posteni i pametni(ne samo nacitani)...
mozda medju blogerima!...
(sebe ne racunam)

[b][/b]
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  21:55 24.10.2007
Preporuka: 0

Re: bravo za sve ucesnike!

Goran, Pariz
kad je prava tema...
nema egzibicija...
sem kod nekih DS-ovaca...

mozda najpre ovako:

mafijasi-nacisti
SPS
mafijasi-fasisti
DSS
mafijasi-rasisti
DS, G17
ludaci-nacisti/fasisti/rasisti
SRS
mafijasi-mondijalisti
LDP

jos se nisu pojavili posteni i pametni(ne samo nacitani)...
mozda medju blogerima!...
(sebe ne racunam)

[b][/b]

al si smislio, bas
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  00:06 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: bravo za sve ucesnike!

g. Gorane
a šta ako služba ovo pročita:-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mixmasterche  00:33 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: bravo za sve ucesnike!

Goran, Pariz
kad je prava tema...
nema egzibicija...
sem kod nekih DS-ovaca...

mozda najpre ovako:

mafijasi-nacisti
SPS
mafijasi-fasisti
DSS
mafijasi-rasisti
DS, G17
ludaci-nacisti/fasisti/rasisti
SRS
mafijasi-mondijalisti
LDP

jos se nisu pojavili posteni i pametni(ne samo nacitani)...
mozda medju blogerima!...
(sebe ne racunam)

[b][/b]



Sizofrenik-glupak?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran, Pariz  09:59 25.10.2007
Preporuka: 0

Poznato je da su anonimni uglavnom..vecina

postovani Gorane Nikoliću,

zar ne mislis da je otvorena uvreda
ovog anonimusa " mixmasterche 00:33 25.10.2007 "neprihvatljiva na tvom blogu...ili bilo cijem...
narocito, sto se cak ni ono sto je hteo uvredom jasno ne nazire: na koga misli ?
(nije on jedini koji vredja i pokusava da nas time otera sa bloga...ima tih ego tripera previse....
jasno je da je moj post samo "realna" varnica a ne visikoumna analiza...tako i treba da bude)

Tema ti je jedna od jacih u zadnjoj godini...treba je forsirati !!!...
Ocito je da se svi trude da desifruju enigmu koju si postavio....sto je odlicno...
prvo, jer se ne bave vec dosadnim egocentricnim trolovanjem...
a drugo, mnogi ce procitati divne komentare i ukapirati da je veliki ambis izmedju onoga sto partitokratska diktatura pishe i pricha...i "prave" realnosti u kojoj zive ne samo gradjani Srbije vec...moglo bi se reci...svi koji dishu na Zemlji a nisu, ili vlast ili klasa bogatih....

Sto se tice SLUZBE...ne sekiram se...jer dodje trenutak u zivotu kada moras da pocnes da pricas ono sto zaista mislis...po bilo koju cenu...jer ti zivot nema smisla...u suprotnom postajes reptil...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  21:37 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: Poznato je da su anonimni uglavnom..vecina

Sto se tice SLUZBE tvoja
misao je idealisticka
a ja se nadam i da je tacna,
da zaista ljudi, intrisichno,
imaju sklonost
da ne budu KETMANI,
da kazu sta misle,
pa taman ih to mnogo koshtalo

inache, hvala ti
za visoko mi[ljenje o mom grafikonu,
na koji sam,
uzgred budi vec vishe puta receno,
ulozio mnogo truda

pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran, Pariz  18:05 26.10.2007
Preporuka: 0

Gorane

da sam na tvom mestu...ja bih temu koju si zapoceo...i grafikon (kao uspesni optolepticki engram)...ostavio kao stalnu temu !!...kao "dete" koje ce da menja formu pod uticajem spoljnog sveta i edukacije !!....koje ce da raste i postane autenticni entitet !!...na koji cemo svi moci da se pozovemo...kada promisljamo o politickoj stvarnosti...ili filozofskim premisama adekvatne socioloske ideologije novog vremena u Srbiji...ma kad ono doslo...vazno je imati jasne repere u svetu manipulacije i opsene....

podstakni i druge blogere da ti se pridruze...(jer je ocito da ti ne manjkaju ni zivci )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
МАРШАЛ ЖУКОВ  21:58 24.10.2007
Preporuka: 0

Морално економски координатни систем

#Link  Replika: 1
како то види Рамбо Амадеус :

http://www.ramboamadeus.com/meks2007/meks2007web_srp.html
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  00:08 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: Морално економски координатни систем

jedan je Rambo,
inače on preferira G17,
liberalni - centar
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ivan Marović  22:14 24.10.2007
Preporuka: 7

Zanimljivo...

#Link  Replika: 2
Crna uspravna linija deli političke stranke u Srbiji po pitanju odnosa prema naciji, tradiciji, odnosno porodičnim vrednostima itd.
Ovo su periferna pitanja, bar po meni, osnovno je pitanje odnosa prema globalizaciji, a po tom pitanju se levica i desnica susreću u mnogim zemljama, pa imamo antiglobalističku levicu (komunisti) i desnicu (nacionalisti), kao i globalističku levicu (socijalisti) i desnicu (liberali).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  00:13 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo...

da....
po pitanju globalizacije
danas se susreću levica i desnica
što je ranije bilo neshvatljivo
kada je levica skoro isključivo
baštinila ideje internacionalizma

Desničari antiglobalisti brane naciju,
levičari antiblogalisti samtraju da
globalni kapitalistički poredak
nosi opasnost za niže socijalne slojeve

ipaka, i jedni i drugi se okupljaju
i na neki način
doprinose globalizaciji.............
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mixmasterche  00:38 25.10.2007
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo...

Ivan Marović
Crna uspravna linija deli političke stranke u Srbiji po pitanju odnosa prema naciji, tradiciji, odnosno porodičnim vrednostima itd.
Ovo su periferna pitanja, bar po meni, osnovno je pitanje odnosa prema globalizaciji, a po tom pitanju se levica i desnica susreću u mnogim zemljama, pa imamo antiglobalističku levicu (komunisti) i desnicu (nacionalisti), kao i globalističku levicu (socijalisti) i desnicu (liberali).



To ce biti jedina prava podela, sve ostalo su nijanse
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ogar  22:38 24.10.2007
Preporuka: 0

dobro poredjano

#Link  Replika: 3
Dobro poredjane stranke, osobito zato jer se vidi u cemu je razlika DS i LDP, i DS i vecine ostalih stranaka. Samo je pitanje da li je stvarni DS jos uvek taj DS iz tabele.

pozdrav