B92 Blog    Članovi    Vojislav Stojković    Ko je Herta Müller?

Vojislav Stojković
21:05
ČET
08
OKT

Ko je Herta Müller?

Mediji su, kao i svake godine u oktobru, brzo reagovali i objavili vest da je Nobelova nagrada za književnost dodeljena  nemačkoj književnici rumunskog porekla Herti Miler (Herta Müller). U prvim izveštajima se navode osnovni biografski podaci - rođena je 1953.g. u selu Nickidorf u Banatu, Rumunija, gimnaziju je pohađala u Temišvaru, studirala je nemački i romanske jezike, a kao posebni kuriozitet, da je otpuštena s posla iz jedne fabrike i jedne škole zato što je odbila da sarađuje sa sa Sekuritateom, Čaušeskuovom tajnom policijom. Međutim, o njenom književnom delu u prvim izveštajima ne kaže se gotovo ništa. Najviše što smo u prvim vestima mogli čuti ili pročitati jeste da je Herta Miler do sada objavla više romana koji su prevođeni na više stranih jezika.

Naravno, ne možemo se ljutiti na medije, jer Herta Miler je gotovo nepoznata izvan Nemačke. Nobelov komitet Švedske kraljevske akademije uverava nas da dobitnica Nobelove nagrade za književnost kroz svoje celokupno delo "bogatom poezijom i iskrenom prozom opisuje svet obespravljenih." Nema razloga da  ne verujemo učenim članovima Nobelovog komiteta, ipak, oni su i ove godine iznenadili, ne samo širu svetsku javnost, već i  poznavaoce književnosti, dodelivši nagradu u svetskim relacijama gotovo nepoznatoj književnici.

Ko je Herta Miler?

Sa opširnom biografijom i bibliografijom  Herte Miler možete se upoznati ovde, a sa nekim njenim stavovima ovde. Po knjižarama u Srbiji nema njenih knjiga, jer nisu do sada prevođene na srpski jezik. Na srpskom je objavljeno samo dve-tri priče u časopisu Polja. Dakle, gotovo identična situacija kao i prošle godine kada je nagrada dodeljena Le Kleziou, piscu poznatom samo u Francuskoj.

Nobel je u svom zaveštanju napisao da se nagrada dodeli onome ko u književnosti stvori najizuzetnije delo idealističke tendencije. Kriterijumi kojima se Nobelov komitet rukovodi nisu poznati izvan Švedske kraljevske akademije.

O književnom delu Herte Miler ne mogu reći ništa, jer ni jednu njenu knjigu nisam pročitao. Sudeći po tome da je  za koplje bila ispred velikana poput Amosa Oza, Maria Vargasa Ljose, Filipa Rota i Salmana Ruždija, trebalo bi da je i bolji pisac od njih.

Ili, je možda Nobelov komitet pogrešio?

 

Atačmenti
images_herta_müller_domain-b.jpg 2.74 KB image/jpeg




Komentari (166)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović  21:15 08.10.2009
Preporuka: 1

Na slovenački

#Link  Replika: 1
je prevedena jedna njena knjiga, "Životinjsko srce", idem sutra da je potražim. Pre nekoliko godina je bila i gošća ovdašnjeg medjunarodnog susreta pesnika, "Vilenica".
A ovde je o njoj danas, između ostalog, objavljeno:
1987. godine je sa mužem emigrirala u Nemačku, gde i danas živi u Berlinu, a od tada njena dela više nisu smela da budu objavljivana u Rumuniji.
Ove godine je objavila roman "Atemschaukel", koji je odmah oduševio evropsku stručnu javnost i u kom opisuje sudbinu deportovanih iz Transilvanije u ruske radne logore.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  22:20 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: Na slovenački

Nadao sam se da je bar neko nešto pročitao od Milerove, ali za početak je dobro - ti se spremaš da pročitaš jedinu njenu knjigu prevedenu na slovenački.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  21:23 08.10.2009
Preporuka: 0

***

#Link  Replika: 5
Bilo mi je neobicno, danas na sajtu Nobelovog komiteta, da kada su objavili ime laureata nije bilo slike!?

Stajao je kvadrat poput ovoga:



Da li je odluka bila potpuno neocekivana...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  21:29 08.10.2009
Preporuka: 2

Sekretar

Švedske akademije, Peter Englund je danas izjavio da je za Milerovu karakterističan poseban stil, koji čitalac odmah prepozna. "Kada pročitaš pola strane, znaš da je to Herta Miler", rekao je Engelund, dodavši da Milerova kao pisac svakako ima šta da kaže i ako to izvire iz njenog disidentskog iskustva ili iskustva večitog stranca - kako u političkom, jezičkom, tako i u porodičnom smislu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  22:24 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: ***

ivana23
Bilo mi je neobicno, danas na sajtu Nobelovog komiteta, da kada su objavili ime laureata nije bilo slike!?
Stajao je kvadrat poput ovoga:
Da li je odluka bila potpuno neocekivana...

Za mnoge je ta odluka neočekivana.
Ove godine na listi Ladbrokesa, prvi je bio Amos Oz (1/3), iza Oza su Assia Djebar (1/5), Luis Goytisolo (1/6), Joyce Carol Oates i Philip Roth (1/7) te Thomas Pynchon, Adonis, Claudio Magris, Antonio Tabucchi i Haruki Murakami (1/9).
Nisam uspo da proverim da li je Milerova bila na listi.
a što se tiče fotografije, valjda je i administracija Akademije bila nespremna.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  22:25 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: Sekretar

Jelica Greganović
"Kada pročitaš pola strane, znaš da je to Herta Miler",

Jasan kriterijum, nema šta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron  08:19 09.10.2009
Preporuka: 6

Re: Sekretar

nista od nje nisam citala, ali moram da priznam da mi malo ide na zivce sto su u poslednje vreme dobitnici nobelove nagrade za knjizevnost po definiciji u svom pisanju politicki angazovani.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  09:16 09.10.2009
Preporuka: 1

Re: Sekretar

Tim pre što i ona sama kaže:
Pisci nisu nikakvi eksperti. Zasto misljenju intelektualaca o ratu pridavati poseban znacaj? Pisci ne stoje u centru drustva i kad dodje do pravde ili nepravde cesto govore gluposti. izvor
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  21:38 08.10.2009
Preporuka: 8

20 godina...

#Link  Replika: 9
... posle pada Berlinskog zida, mislio sam da je svetu vec dosta svih tih istocnoevropskih pisaca-disidenata. Mislim da je taj fenomen jedna od najodvratnijih pojava u knjizevnosti XX veka.

otpuštena s posla iz jedne fabrike i jedne škole zato što je odbila da sarađuje sa sa Sekuritateom, Čaušeskuovom tajnom policijom.


Mozda se zaista radi o u genijalnoj spisateljici, ali kada vidim ovakve odrednice u biografiji stvarno imam neke negativne predrasude ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mladen.mladen  22:00 08.10.2009
Preporuka: 1

Re: 20 godina...

agree.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Blade Runner  22:27 08.10.2009
Preporuka: 2

Re: 20 godina...

Mozda se zaista radi o u genijalnoj spisateljici, ali kada vidim ovakve odrednice u biografiji stvarno imam neke negativne predrasude ...


Isto sam i ja pomislio.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
technofetishist  22:49 08.10.2009
Preporuka: 7

Re: 20 godina...

Inner Party
... posle pada Berlinskog zida, mislio sam da je svetu vec dosta svih tih istocnoevropskih pisaca-disidenata. Mislim da je taj fenomen jedna od najodvratnijih pojava u knjizevnosti XX veka.

otpuštena s posla iz jedne fabrike i jedne škole zato što je odbila da sarađuje sa sa Sekuritateom, Čaušeskuovom tajnom policijom.


Mozda se zaista radi o u genijalnoj spisateljici, ali kada vidim ovakve odrednice u biografiji stvarno imam neke negativne predrasude ...


jedna od najodvratnijih pojava?
kakvo neodgovorno lupetanje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar Stosic  23:03 08.10.2009
Preporuka: 4

Re: 20 godina...

... posle pada Berlinskog zida, mislio sam da je svetu vec dosta svih tih istocnoevropskih pisaca-disidenata. Mislim da je taj fenomen jedna od najodvratnijih pojava u knjizevnosti XX veka.

otpuštena s posla iz jedne fabrike i jedne škole zato što je odbila da sarađuje sa sa Sekuritateom, Čaušeskuovom tajnom policijom.



Mozda se zaista radi o u genijalnoj spisateljici, ali kada vidim ovakve odrednice u biografiji stvarno imam neke negativne predrasude ...


Da covek ne poveruje sta sve moze da procita.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zelstan  08:21 09.10.2009
Preporuka: 2

Re: 20 godina...

Stvarno, da li to znači da su Pekić ili možda Kiš odvratne pojave?

Nažalost, loši životi su solidan uslov za dobre pisce.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
4krofnica  10:18 09.10.2009
Preporuka: 1

Re: 20 godina...

Nažalost, loši životi su solidan uslov za dobre pisce.

to je najcesce tako..muka izvlaci maksimum iz coveka..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
spadalo92  12:30 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: 20 godina...

Nažalost, loši životi su solidan uslov za dobre pisce.
Onda pretpostavljam da je Ivo Andric imao strasno los zivot. Hihi!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
foreverton  12:19 10.10.2009
Preporuka: 0

Re: 20 godina...

Inner Party
.. Mislim da je taj fenomen jedna od najodvratnijih pojava u knjizevnosti XX veka.

Ne treba nikada stvari generalizovati,ali,uz par časnih izuzetaka,u pravu si.Recimo,Solzhenitsyn mi je neizdrživo ravan i dosadan.Uostalom,nabrojte u sebi jedno pedesetak romana koji su vrhovi svjetske literature i vidjećete koliko će biti među njima tih "disidentskih" knjiga,da ih tako nazovem.
Dalje,već je otrcana ali i tačna formulacija da je Nobelova nagrada postala geografski pojam,a iz jednog pisma preporuke švedskoj akademiji vezano za nominaciju Andrića,vidimo da je i on postao laureat na sličan način,čak se pominje kako je Graham Greene neprikosnoven pripovjedač u tom trenutku,ali je geografski faktor bio u korist našeg pisca,kog uzgred budi rečeno(pa udrite do mile volje),osim genijalne Proklete avlije ne podnosim.
Tako da ,ova nagrada nije nikakva preporuka za čitanje,sami moramo doći do novih velikih pisaca tj. onih koji su naš lični senzibilitet katkad zatrpanih među Laguninim izdanjima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  14:36 10.10.2009
Preporuka: 0

Re: 20 godina...

foreverton

Tako da ,ova nagrada nije nikakva preporuka za čitanje,sami moramo doći do novih velikih pisaca tj. onih koji su naš lični senzibilitet ...

Vrlo se slažem, ali ponekad treba pročitati ponešto i od ponekog nobelovca/ke.:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  21:39 08.10.2009
Preporuka: 2

pescanik

#Link  Replika: 4
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  23:13 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: pescanik

Hvala, AlexDunja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
spadalo92  12:37 09.10.2009
Preporuka: 1

Re: pescanik

pre nekoliko dana sam videla ovaj njen tekst
zaista potresna prica...
Radi se o Nobelovoj nagradi za knjizevnost, a ne o Nobelovoj nagradi za najpotresniju pricu. Ja sam prost i jednostavan covek pa mozda i nisam u pravu. Ispravite me ako gresim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  12:50 09.10.2009
Preporuka: 1

Re: pescanik

Radi se o Nobelovoj nagradi za knjizevnost, a ne o Nobelovoj nagradi za najpotresniju pricu.

svesna sam da tekst koji sam linkovala
ne objasnjava zbog cega je autorka dobila nobelovu nagradu.
ali donekle odgovara na pitanje iz naslova.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  19:11 11.10.2009
Preporuka: 0

Re: pescanik

AlexDunja
pre nekoliko dana sam videla ovaj njen tekst
zaista potresna prica...

Hvala, evo pročitala i naježila se.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  21:49 08.10.2009
Preporuka: 0

Nagrada verovatno u pravim rukama

#Link  Replika: 13
Ili, je možda Nobelov komitet pogrešio?
Pogrešio... Stvarno teško pitanje... Prema nekim kriterijumima možda se može govoriti o nekoj vrsti greške, prema nekim drugim kriterijumima možda i ne... Ja bih u ovom slučaju razmišljao pozitivno (najjednostavnije rečeno). Onda njeno delo (tj. zasluženost nagrade) ne bih vrednovao u klasičnom književnom smislu (mada i ne znam po čemu bih, jer ništa od nje nisam pročitao), već bih razmišljao u pravcu da ona najverovatnije sasvim zaslužuje Nobelovu nagradu, i to za one vrednosti koje su dodeljivači nagrade kod nje, odnosno u njenom celokupnom delu cenili prilikom donošenja odluke.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  21:54 08.10.2009
Preporuka: 2

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

već bih razmišljao u pravcu da ona najverovatnije sasvim zaslužuje Nobelovu nagradu, i to za one vrednosti koje su dodeljivači nagrade kod nje, odnosno u njenom celokupnom delu cenili prilikom donošenja odluke.

nije ni neshto sexi, pa da chovek pomisli...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  21:55 08.10.2009
Preporuka: 2

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Sve ovisi kakvi su ovi u žiriju..! ..:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  21:58 08.10.2009
Preporuka: 1

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

loader
Sve ovisi kakvi su ovi u žiriju..! ..:))

i to shto kazhesh
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  23:15 08.10.2009
Preporuka: 1

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Niko nije bezgrešan, dešavalo se to njima i ranije. Npr. Čerčil je dobio Nobela za književnost, a Džojs nije.
Mislim da bi sledeće godine laureati mogli biti Barak Obama za književnost, a Buš Junior za mir.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar Stosic  09:36 09.10.2009
Preporuka: 2

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Mislim da bi sledeće godine laureati mogli biti Barak Obama za književnost, a Buš Junior za mir.

a mozda Dobrica Cosic dobije za knizevnos,t a Boris Tadic za mir!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  10:00 09.10.2009
Preporuka: 3

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Aleksandar Stosic
Mislim da bi sledeće godine laureati mogli biti Barak Obama za književnost, a Buš Junior za mir.

a mozda Dobrica Cosic dobije za knizevnos,t a Boris Tadic za mir!


Književno delo Snovi mog oca pisca Baraka obame već je svrstano u književna dela koja su najviše uticala na svetsku književnost u poslednjih 25 godina.
Otud moj komentar glede Obame, a Buš je poznati borac za mir.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar Stosic  10:03 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Vojislav Stojković
Aleksandar Stosic
Mislim da bi sledeće godine laureati mogli biti Barak Obama za književnost, a Buš Junior za mir.

a mozda Dobrica Cosic dobije za knizevnos,t a Boris Tadic za mir!


Književno delo Sinovi mog oca pisca Baraka obame već je svrstano u književna dela koja su najviše uticala na svetsku književnost u poslednjih 25 godina.
Otud moj komentar glede Obame, a Buš je pounati borac ua mir.

Dobrica Cosic je napisao Daleko je sunce, koreni, Vreme smrti... i svrstan je u knjizevna dela koja su najvise uticala na knjizvnost zapadnog Balkana, a Tadic je poznati borac za mir na prostorima ex SFRJ
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  10:09 09.10.2009
Preporuka: 1

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

To je sve regionalni nivo, dakle moguće su nacionalna i eventualno regionalna priznanja. Drugo su Obama i Buš i kad je književnost i svtski mir (ili rat) u pitanju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar Stosic  10:56 09.10.2009
Preporuka: 3

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

To je sve regionalni nivo, dakle moguće su nacionalna i eventualno regionalna priznanja

dok je Ivo Andric pisao o indijskim vrucinama
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  20:32 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Vojislav Stojković
... Književno delo Sinovi mog oca pisca Baraka obame već je svrstano u književna dela koja su najviše uticala na svetsku književnost u poslednjih 25 godina.

Ti se šališ?
Otvorio sam link, daje nekoliko reakcija, bez veze.
Nema te liste, niti objašnjenja ko je i po kojim kriterijumima pravio listu.

Ja sam slobodan da ne verujem, mada nisam knjigu čitao, niti imam želju, osim ako bi mi neko naveo validne konkretnije razloge. Tada bih čitao (i) tu knjigu, nego ne postizavam, morao bih da se odreknem nečeg drugog...

A predstoji nam Sajam knjiga, pa ću i onako i ovako dosta knjiga kupiti...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  22:06 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Ne šalim se.
Literarni magazin "Wasafiri" listu je sastavio na osnovu ankete u kojoj je učestvovalo 25 književnika.
Romani "Sto godina samoće" Gabrijela Garsije Markesa", Lolita" Vladimira Nabokova, "Sramota" Dž. M. Kucija, "Satanski stihovi" Salmana Rušdija i "Engleski pacijent" Majkla Ondatjea neke su od knjiga koje su najviše uticale na svetsku književnost u poslednjih 25 godina.
Na listi su se našle i knjige Šejmusa Hinija, V.S. Najpola i Teda Hjuza, kao i memoari američkog predsednika Baraka Obame "Snovi moga oca".

www.wasafiri.org

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
botany  19:11 10.10.2009
Preporuka: 0

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Ma zasto dizati prasinu oko ovakve beznacajne ankete! Mozes misliti uzorka od 25 anketiranih pisaca! Ne treba pridavati znacaj ovoj vesti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  20:35 10.10.2009
Preporuka: 0

Re: Nagrada verovatno u pravim rukama

Slažem se. Pogotovo sada kada je Obami dodeljena Nobelova ngrada za mir, smanjene su mu šanse da dobije i za književnost. :)
Moj komentar je, naime, pisan pre nego je Nobelov komitet, na opšte iznenađenje svetske javnosti, nobelovao Obamu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  21:51 08.10.2009
Preporuka: 2

Herta Miler

#Link  Replika: 25
Ево како ова ауторка, пореди живот у Румунији и Југославији, чак и на примеру музике која се у то доба слушала у овим земљама:

„И била је музика! Код нас у Румунији аутентична музика је била забрањена, укључујући праву народну музику, али и рок, и џез, и експерименталну, и симфонијску музику. Чаушеску је презирао све. Али у Југославији је то било могуће, и ` рок са Титом`, и `џез са Титом`. Затим је и еротски све било слободније на тој страни. Девојке су могле да покажу и ноге и груди – само ако су имале Тита на уснама” – навела је Херта Милер.

Иако нису могли да путују, чак ни у друге комунистичке земље, становници Румуније могли су, како наводи, да на југословенској телевизији гледају филмове Тарковског и слушају Алена Гинзберга и Петра Орловског што им је много значило као својеврсни поглед у свет. Због тога је у истом интервјуу осетила потребу да каже: „Хвала, Београде. Ти си био спас моје младости!”



Izvor
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  22:01 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

U prvoj izjavi za medije nakon objave o Nobelu rekla je samo da je zbunjena i iznenađena. Njezin njemački izdavače Michael Krueger, pak, nagradu dovodi u vezu s obilježavnjem 20. obljetnice pada komunizma. “Odbor je nagradio autora koji odbija zaboraviti nehumanost života pod komunizmom.Nagrada je priznanje da represija i svega što se događalo u Istočnoj Europi nije zaboravljeno.”

Tajnik Švedske akademije naglasio je da je to puka koincidencija te da je proza Herte Müller prepoznatljiva po iznimnoj snazi i jedinstvenom stilu. - Ona doista ima što reći, dijelom i zbog specifične biografije - sudbine progonjenog disidenta, stranca u vlastitoj zemlji, stranca u političkom režimu, stranca u jeziku većine i stranca u vlastitoj obitelji - zaključio je.



Izvor
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mladen.mladen  22:07 08.10.2009
Preporuka: 4

Re: Herta Miler

Хвала, Београде. Ти си био спас моје младости

meni dovoljno! nisu pogresili! enter. ,)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
myredneckself  22:14 08.10.2009
Preporuka: 2

Re: Herta Miler

evo šta kaže kolega
Nemački pisac Ginter Gras izjavio je u četvrtak da je impresioniran i veoma zadovoljan što je ovogodišnja Nobelova nagrada za literaturu pripala nemačkoj književnici Herti Miler.

"Veoma sam impresioniran i zadovoljan, zato što je ona izuzetno dobra autorka", rekao je Gras agenciji Frans pres u Gdanjsku, na severu Poljske, gde treba da otvori izložbu svojih gravira. "Priznajem da je moj favorit bio (izraelski književnik) Amos Oz. Ali želim da istaknem da je Švedska akademija donela veoma dobru odluku", dodao je Gras koji je Nobelovu nagradu za knjževnost dobio 1999. (Beta-AFP)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  22:17 08.10.2009
Preporuka: 7

Re: Herta Miler

a za nobelovu nagradu za mir, ove godine, rekordan broj kandidata... od zvuchnih imena tu su obama i sarkozi.
bice to josh jednom komichno nobelovo veche...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  22:42 08.10.2009
Preporuka: 4

Re: Herta Miler

myredneckself
evo šta kaže kolega
"Priznajem da je moj favorit bio (izraelski književnik) Amos Oz.


Jel to izjavio ovaj treći s leva (stoji):

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  23:11 08.10.2009
Preporuka: 1

Re: Herta Miler

Девојке су могле да покажу и ноге и груди – само ако су имале Тита на уснама”

Šta dođavola znači ova rečenica? I molim da mi neke starije blogerke potvrde ili opovrgnu da je uslov da pokažeš noge i grudi bilo "imanje Tita na usnama"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  23:21 08.10.2009
Preporuka: 2

Re: Herta Miler

niccolo
I molim da mi neke starije blogerke potvrde ili opovrgnu da je uslov da pokažeš noge i grudi bilo "imanje Tita na usnama"

Nema ovde takvih, niccolo, bre!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  23:22 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

Nema ovde takvih, niccolo, bre!

Onih koje su pokazivale noge i grudi ili onih koje su imale Tita na usnama?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  23:26 08.10.2009
Preporuka: 3

Re: Herta Miler

niccolo
Nema ovde takvih, niccolo, bre!
Onih koje su pokazivale noge i grudi ili onih koje su imale Tita na usnama?

Nema starijih blogerki...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  23:27 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

Takvih, možda i ima, ali nema starijih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
myredneckself  02:15 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

Jel to izjavio ovaj treći s leva (stoji):


šta zna dete, (a i mrlje se moraju sprati, inače ne mo'š da živiš, Vojislave)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  06:59 09.10.2009
Preporuka: 5

Re: Herta Miler

Mislim da meni najmanje moze da se prilepi etiketa nekog titoiste i jugonostalgicara, ali ovo sa Titom na usnama je stvarno nedotupavno.

A kad smo kod poluidiotskih izjava nove nobelovke ima jedna posebno interesantna koju je Vucko ostavio na blogu kod Sarskog. Izgleda da su neki pripadnici manjina u Istocnoj Evropi natovareni posebnim teretom gorcine i mrzovolje u odnosu na sredinu u kojoj su rodjeni i odrasli.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mocna malena79  08:04 09.10.2009
Preporuka: 2

Re: Herta Miler

Doctor Wu
Izgleda da su neki pripadnici manjina u Istocnoj Evropi natovareni posebnim teretom gorcine i mrzovolje u odnosu na sredinu u kojoj su rodjeni i odrasli.



pa sto? da im mozda ne manjka razloga?!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  08:11 09.10.2009
Preporuka: 1

Re: Herta Miler

Vojislav Stojkovi'
Nema ovde takvih, niccolo, bre!

Ivana
Nema starijih blogerki

Naravno da nema.
Ono je bio mali lapsus kolege N.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  09:50 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

mocna malena79
Doctor Wu
Izgleda da su neki pripadnici manjina u Istocnoj Evropi natovareni posebnim teretom gorcine i mrzovolje u odnosu na sredinu u kojoj su rodjeni i odrasli.



pa sto? da im mozda ne manjka razloga?!

Razloga im, svakako, ne manjka, ali i većinu u tim zemljama mučili su isti razlozi. Ipak, senzibilitet zapadne javnosti je uvek bio veći kada o tim razlozima pišu ili govore pripadnici manjine i disidenti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  10:55 09.10.2009
Preporuka: 3

Re: Herta Miler

vladimir petrovic
Vojislav Stojkovi'
Nema ovde takvih, niccolo, bre!

Ivana
Nema starijih blogerki

Naravno da nema.
Ono je bio mali lapsus kolege N.

Naravno da nije lapsus, jer svako pojam starija doživljava upoređujući nekoga sa sobom - a od mene je i 28godišnja blogerka starija blogerka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  15:22 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

Niccolo
... Naravno da nije lapsus, jer svako pojam starija doživljava upoređujući nekoga sa sobom - a od mene je i 28godišnja blogerka starija blogerka

More, jeste lapsus, nego ti nećeš da priznaš.

Meni lično je bilo milo što se takav lapsus dogodio tebi, a ne meni (jer i ja umem da pravim takve propuste).

A ovaj tvoj tvrdoglavi odgovor me naterao da pomislim da ti ne bi lako mogao da budeš - Ešton Kučer (Ashton Kutcher), he, he, he...

Jer, on nešto starije glumice, kao pravi kavaljer, ne naziva starijim koleginicama, nego ih vidi kao - lepotice...



Ashton Kutcher, Demi Moore. On 30, ona 45.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  10:02 10.10.2009
Preporuka: 1

Re: Herta Miler

me naterao da pomislim da ti ne bi lako mogao da budeš - Ešton Kučer (Ashton Kutcher), he, he, he...

Sasvim si u pravu, bilo bi mi relativno teško da budem Ešton Kučer...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  19:36 11.10.2009
Preporuka: 2

Re: Herta Miler

ivana23
niccolo
Nema ovde takvih, niccolo, bre!
Onih koje su pokazivale noge i grudi ili onih koje su imale Tita na usnama?

Nema starijih blogerki...

Šta nema ?

Nije bio uslov, rado smo pokazivale sve što mislimo da je lepo za gledanje, ma šta rado? Pa mi smo samo za to gledanje satima visile ispred ogledala i oblačile se po poslednjoj modi tog vremena.

Evo da ilustrujem to doba;

Kada sam imala 15-16 godina, nosila sam ultrakratak minić, preko toga maksi mantil sa drečavom postavom ( moja je bila lila a hit je bila jarkocrvena), lakovane čizmice do iznad kolena pa onda onaj deo koji se vidi baš i nije veliki

Volenje Tita nije bilo obavezno ali ja sam volela Tita i taj život, bezbrižan i mladalački kao što bi to i danas klinci tih godina....o politici poooojma nisam imala a nije me bilo ni briga.

Sećaš se šta je bila najveća briga šesnaestogodišnajkinje? Pa da li me je primetio?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  19:40 11.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

Naravno da nema.

?
A zašto je to naravno? Deco, deco, ja sam bila tu gde ste vi sada a vi niste bili ovde gde ja jesam. Pa čekam vas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  20:11 11.10.2009
Preporuka: 1

Re: Herta Miler

Sećaš se šta je bila najveća briga šesnaestogodišnajkinje? Pa da li me je primetio?

Pa da, zato mi je i bila glupa ona rečenica Hertina od koje je sve i počelo...
A zašto je to naravno? Deco, deco, ja sam bila tu gde ste vi sada a vi niste bili ovde gde ja jesam. Pa čekam vas.
Eto, lepo ja kažem, a ovamo me svi napali
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  21:37 11.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

niccolo
Sećaš se šta je bila najveća briga šesnaestogodišnajkinje? Pa da li me je primetio?

Pa da, zato mi je i bila glupa ona rečenica Hertina od koje je sve i počelo...
A zašto je to naravno? Deco, deco, ja sam bila tu gde ste vi sada a vi niste bili ovde gde ja jesam. Pa čekam vas.
Eto, lepo ja kažem, a ovamo me svi napali

Ma znam ja da si ti dobar nego ovi mangupi sa bloga ,c,c,c, ....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  21:47 11.10.2009
Preporuka: 1

Re: Herta Miler

mariopan

Evo da ilustrujem to doba;

Kada sam imala 15-16 godina, nosila sam ultrakratak minić, preko toga maksi mantil sa drečavom postavom ( moja je bila lila a hit je bila jarkocrvena), lakovane čizmice do iznad kolena pa onda onaj deo koji se vidi baš i nije veliki


U Rumuniji u to doba nije bilo tako lepo. Zato si ti mariopan ostala bez Nobela.:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  15:05 12.10.2009
Preporuka: 2

Re: Herta Miler

Vojislav Stojković
mariopan

Evo da ilustrujem to doba;

Kada sam imala 15-16 godina, nosila sam ultrakratak minić, preko toga maksi mantil sa drečavom postavom ( moja je bila lila a hit je bila jarkocrvena), lakovane čizmice do iznad kolena pa onda onaj deo koji se vidi baš i nije veliki


U Rumuniji u to doba nije bilo tako lepo. Zato si ti mariopan ostala bez Nobela.:))

Eeeeee, meni su trebali da ga daju preventivno kao Obami -- da im obećam da neću pisati
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  18:48 12.10.2009
Preporuka: 0

Re: Herta Miler

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antonacci  22:06 08.10.2009
Preporuka: 1

Korak napred

#Link  Replika: 1
Ili, je možda Nobelov komitet pogrešio?


Ne znam odgovor na ovo pitanje. Ne mogu da se izjašnjavam o njenom delu jer ga ne poznajem, pročitao sam, možda, jednu ili dve pripovetke, ali je to bilo toliko davno da se više ne sećam ni o čemu su govorile. No, nije važno. Ima vremena, ako bude preveden neki roman u celini, pročitaću ga. Ono što me čini beskrajno srećnim, to je da sam - za razliku od prošle godine - ove godine makar čuo za nagrađenu autorku.

Smatram da je bilo boljih kandidata, pa ne znam koliko da je dobra Herta Miler. Milan Kundera, Filip Rot, Don DeLilo, Fuentes, Oz... svi oni bi bili bolji izbori, ako ništa drugo, a ono makar zbog uticaja koji imaju na savremenu prozu, a taj uticaj je zbilja velik. Veći, treba li reći, od uticaja Herte Miler. Nobelova nagrada, nije, kako je ja shvatam, Operacija trijumf, i nije njen zadatak da otkriva nepoznate pisce.

Sve ovo na stranu - možda se svi zaljubimo u Hertu Miler, nikad se ne zna. Znam jedino da sam ja i danas zaljubljen u Elfride Jelinek; a ni za nju mnogi nisu čuli, kada je pre nekoliko godina dobila nagradu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  23:05 08.10.2009
Preporuka: 2

Re: Korak napred

antonacci


Sve ovo na stranu - možda se svi zaljubimo u Hertu Miler, nikad se ne zna. Znam jedino da sam ja i danas zaljubljen u Elfride Jelinek; a ni za nju mnogi nisu čuli, kada je pre nekoliko godina dobila nagradu.


Slično sam se i ja nadao kad je Doris Lesing nagrađena, ali hebiga nije nam bilo suđeno.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  22:20 08.10.2009
Preporuka: 0

A Dobrica?

#Link  Replika: 17
Sudeći po tome da je za koplje bila ispred velikana poput Amosa Oza, Maria Vargasa Ljose, Filipa Rota i Salmana Ruždija, trebalo bi da je i bolji pisac od njih.

U ovom nabrajanju zaboravio si našeg čoveka - Dobricu Ćosića, he, he, he...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antonacci  22:24 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

Dobricu Ćosića, he, he, he...




A on je nekad bio u igri?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
technofetishist  22:41 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

mislim da nam je kis bio poslednji kog bi svedska akademija uopste uzela u obzir.
ja sam inace navijao za pynchon -a, valjda ce dobiti tu nobelovu pre nego sto umre; ako je neko zavredio najvece priznanje iskljucivo kroz svoje pisanje, to je on.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antonacci  22:45 08.10.2009
Preporuka: 1

Re: A Dobrica?

mislim da nam je kis bio poslednji kog bi svedska akademija uopste uzela u obzir.


Kiš je, kako je to negde Suzan Sontag rekla, dobio nagradu, ali je umro nepune dve nedelje pre nego što je to objavljeno, pa je onda glasanje bilo ponovljeno. Ovako je Kiš ostao u društvu sa Džojsom i Nabokovim.

A kako sam čuo, poslednja dvojica koji su razmatrani, bili su Milorad Pavić i Aleksandar Tišma; prvog su ubili skribomanija i hvalospevi Miloševiću, a za drugog zaista nema izgovora. Mene pomalo teši to što je kasnije nagrađen Imre Kertes, Tišmin prijatelj, skoro jednako fascinantan pisac.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
technofetishist  22:57 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

iju, tisma zaista, zaboravih na njega.
a kis je u drustvu i sa prustom i tolstojem.
mada mi je dzojs i dalje najbizarniji propust nobelovog komiteta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  23:01 08.10.2009
Preporuka: 2

Re: A Dobrica?

antonacci
Kiš je, kako je to negde Suzan Sontag rekla, dobio nagradu, ali je umro nepune dve nedelje pre nego što je to objavljeno, pa je onda glasanje bilo ponovljeno.

Тај податак не могу да нађем на мрежи. Да ли је то истина? Или само још једна нама драга легенда?

Не могу да се сетим ни да ли се Васко Попа спомињао као могућни нобеловац.

Занимљиво је да овде нико ништа не зна о ауторки. Ја сам једино прочитао њен текст на Пешчанику који је линковала Алекс Дуња. Он је добра слика моћи тајних служби у источноевропским државама, а имао сам прилике да за сличну судбину једне Бугарке сазнам из прве руке.

Све то ме подсетило како су, не тако давно, једног нетом изабраног главног уредника важних дневних новина извесни другови неко време држали заточеног, убедивши га да се одмах по повратку слободи лиши тог непотребног терета одговорне функције.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antonacci  23:06 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

Тај податак не могу да нађем на мрежи. Да ли је то истина? Или само још једна нама драга легенда?


Ako se setim gde sam pročitao postaviću link, ali davno je bilo.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  23:10 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

Predrag Brajovic
antonacci
Kiš je, kako je to negde Suzan Sontag rekla, dobio nagradu, ali je umro nepune dve nedelje pre nego što je to objavljeno, pa je onda glasanje bilo ponovljeno.

Тај податак не могу да нађем на мрежи. Да ли је то истина? Или само још једна нама драга легенда?


Po svjedocenju Josifa Brodskog i Susan Sontag, ime Danila Kisa vec je bilo u koverti, no Kis je umro petnaestog oktobra. izvor
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  23:20 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

Vojislav Stojković
Predrag Brajovic
antonacci
Kiš je, kako je to negde Suzan Sontag rekla, dobio nagradu, ali je umro nepune dve nedelje pre nego što je to objavljeno, pa je onda glasanje bilo ponovljeno.

Тај податак не могу да нађем на мрежи. Да ли је то истина? Или само још једна нама драга легенда?


Po svjedocenju Josifa Brodskog i Susan Sontag, ime Danila Kisa vec je bilo u koverti, no Kis je umro petnaestog oktobra. izvor

Опет посредно. Где су те изјаве Сузан и Јосифа?

П.С.
Иначе, досадно запиткује Кишов велики (тражио сам уздржану реч) поштовалац.

ЕДИТ: Хвала на одговору, antonacci.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  23:50 08.10.2009
Preporuka: 1

Re: A Dobrica?

А Добрицу смо, Владимире, бистрили и прошле године. А нема шта да се бистри.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lionsgate  23:50 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

Тај податак не могу да нађем на мрежи. Да ли је то истина? Или само још једна нама драга легенда?

Sto ne pitas drugaricu iz Dublina? Ona dobro poznaje Kisa...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  08:06 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

Lionsgate
Тај податак не могу да нађем на мрежи. Да ли је то истина? Или само још једна нама драга легенда?

Sto ne pitas drugaricu iz Dublina? Ona dobro poznaje Kisa...

Па она за то не зна...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  08:21 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

Marco de Manccini
А Добрицу смо, Владимире, бистрили и прошле године. А нема шта да се бистри.


Bistrili jesmo, ali nismo izbistrili. Još vodu oko Dobrice treba bistriti.
Ja se njega setim svaki put ponovo - kada se deli Nobel.

Jer, mi, kao narod, moramo stalno imati nekoga koga možemo ponuditi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  08:34 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

antonacci
Kiš je, kako je to negde Suzan Sontag rekla, dobio nagradu, ali je umro nepune dve nedelje pre nego što je to objavljeno, pa je onda glasanje bilo ponovljeno.
Predrag Brajović
Тај податак не могу да нађем на мрежи. Да ли је то истина? Или само још једна нама драга легенда?

Ja, takodje, mislim da je u pitanju "wishful thinking", odnosno isticanje jedne nama drage legende.

Uostalom, Nobelov komitet je mogao da to javno saopšti, na ovaj ili onaj način. On to nije učinio.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  08:45 09.10.2009
Preporuka: 5

Re: A Dobrica?

komitet ima moralnu obavezu da takvo nešto nikada ne saopšti čak i kada bi bilo tačno, jer je neko te godine ipak dobio nagradu.

a govorkanja da neko ne bi dobio nobelovu nagradu da nije ... nisu potrebna ni švedkoj akademiji, ni dobitniku nagrade.

mislim, takva govorkanja su odvajkada postojala i postojaće, to je deo miljea, ali nije red da ih sama akademija raspiruje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  09:22 09.10.2009
Preporuka: 3

Re: A Dobrica?

vladimir petrovic
Marco de Manccini
А Добрицу смо, Владимире, бистрили и прошле године. А нема шта да се бистри.


Bistrili jesmo, ali nismo izbistrili. Još vodu oko Dobrice treba bistriti.
Ja se njega setim svaki put ponovo - kada se deli Nobel.

Jer, mi, kao narod, moramo stalno imati nekoga koga možemo ponuditi.


Predlažem Švedskoj akademiji da vladimiru petroviću dodeli Nobelovu nagradu za upornost.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antonacci  10:06 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?


Jer, mi, kao narod, moramo stalno imati nekoga koga možemo ponuditi.


Mi trenutno zaista nemamo koga da ponudimo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  14:13 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: A Dobrica?

Vojislav Stojković
Predlažem Švedskoj akademiji da vladimiru petroviću dodeli Nobelovu nagradu za upornost.


OK, ja jesam uporan i tvrdoglav (što ne smatram svojom vrlinom), ali mislim da je to što ja predlažem, makoliko zvučalo stereotipno i potrošeno, u - interesu srpskog naroda. Bilo bi lepo da imamo Nobela, zar ne?
Jer, g. Dobrica Ćosić je čovek u godinama, pa je moguće da uskoro nećemo imati priliku da ga nudimo pošta ta švedska gospoda ne dodeljuje posthumne nagrade. (Prema tome, ako sve bude OK, ja će i idućeg oktobra, indiskretno, ponoviti moj predlog, he, he, he).

Da se razumemo, nisam ja poklonik starijih ljudi-pisaca (literarna mudrost ne dolazi, obavezno, sa godinama). A nemam problema sa Dobričinim sporadičnim političkim angažmanom, već ga posmatram isključivo kao pisca.

Kada Dobrice više ne bude, možda ću se uhvatiti za - Marko Vidojkovića, uz rizik da navučem na sebe gnev poklonika dela Mirjane Bobić-Mojsilović, zbog seksizma, jer će mi se spočitavati da pominjem Marka samo zato što je muškarac, he, he, he...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  22:39 08.10.2009
Preporuka: 0

Naivno

#Link  Replika: 1
sam mislio da Nobelovu nagradu dobijaju pisci preko 70 godina, a ne neko ko je prvu knjigu objavio pre 27 godina!?
Herta Miler mora nešto da ima u svojoj prozi i poeziji čime je " zavela " Nobelov komitet.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  23:30 08.10.2009
Preporuka: 0

Re: Naivno

Pre će biti u poeziji, tu se svašta krije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  23:34 08.10.2009
Preporuka: 0

Danas!

#Link  Replika: 9
Announcement of the 2009 Nobel Peace Prize
Watch the live web cast from the Norwegian Nobel Institute, Oslo, Norway, on Friday, October 9, 11:00 a.m. CET, 09:00 a.m. GMT.

Watch the live web cast!
Announcement of the Nobel Peace Prize
Friday, October 9, 11:00 a.m. CET, 09:00 a.m. GMT

Watch the live web cast!

link not active until 30 minutes before announcement time
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  02:23 09.10.2009
Preporuka: 0

Le Klezio

O Herti Muller zaista ne znam ništa, kasnije ću pogledati linkovani tekst.
ali kad je već spomenut u tvom tekstu - moram reči da sam prošle godine bila jako vesela kad je javljeno da je Le Klezio dobio Nobelovu nagradu.
čitala sam njegovu Groznicu još pre više od desetak godina i sećam se te knjige po sjajnom stilu. i blagoj teskobi.
valjda je do tada samo ta jedna knjiga njegova i bila prevedena ( kod nas ).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  08:27 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Le Klezio

Šumska
...moram reči da sam prošle godine bila jako vesela kad je javljeno da je Le Klezio dobio Nobelovu nagradu.
čitala sam njegovu Groznicu još pre više od desetak godina i sećam se te knjige po sjajnom stilu. i blagoj teskobi.

Podržavam. Za razliku od nekih drugih, J. M. G. Le Klezio uopšte nije bio autsajder.
Bio je to dobar izbor.
O Herti Muller zaista ne znam ništa,

Malo ko da zna!
Meni se čini da ovo isticanje njenog "rumunskog porekla" ima osnova koliko i isticanje "srpskog porekla" Monike Seleš.
Naime, pretpostavljam da je Herta Muller potekla iz porodice folks-dojčera u Rumuniji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mocna malena79  09:21 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Le Klezio


Malo ko da zna!
Meni se čini da ovo isticanje njenog "rumunskog porekla" ima osnova koliko i isticanje "srpskog porekla" Monike Seleš.
Naime, pretpostavljam da je Herta Muller potekla iz porodice folks-dojčera u Rumuniji.


ne znam ko joj istice rumunsko poreklo ( sem mozda Rumuna), ovde Nemci govore o njoj iskljucivo kao o Nemici koja je rodjena i odrasla u Rumuniji, pa ´87 prebegla u Nemacku (istocnu).

Inace cini mi se da je polemika krenula u pravcu "kako su samo mogli da njoj daju Nobela" a da niko od komenatora od nje nista nije ni procitao ( ispravite me ako gresim)
To nije prvi put da se ta nagrada dodeljuje gotovo nepoznatom piscu i mozda je bolje sto je tako.
Sta ce vec svetski etabliranom piscu kome svi priznaju velicinu Nobel?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  09:27 09.10.2009
Preporuka: 1

Re: Le Klezio

mocna malena79

Inace cini mi se da je polemika krenula u pravcu "kako su samo mogli da njoj daju Nobela" a da niko od komenatora od nje nista nije ni procitao ( ispravite me ako gresim)

Jeste antonacci pročitao dve-tri njene priče, ali ih se ne seća.
A ti si u parvu. Teško je govoriti o piscu, a da nismo pročitali ni jedno njegovo delo. Taj problem imaju i izveštači i ponavljaju informacije sa vikipedije. Verujem da je žiri Švedske akademije pročitao sve njene knjige.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  09:39 09.10.2009
Preporuka: 1

Re: Le Klezio

shumska
O Herti Muller zaista ne znam ništa, kasnije ću pogledati linkovani tekst.
ali kad je već spomenut u tvom tekstu - moram reči da sam prošle godine bila jako vesela kad je javljeno da je Le Klezio dobio Nobelovu nagradu.
čitala sam njegovu Groznicu još pre više od desetak godina i sećam se te knjige po sjajnom stilu. i blagoj teskobi.
valjda je do tada samo ta jedna knjiga njegova i bila prevedena ( kod nas ).

Šteta što se nisi javila prošle godine dok smo se mučili da saznamo ko je Le Klezio.:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mocna malena79  09:47 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Le Klezio



Jeste antonacci pročitao dve-tri njene priče, ali ih se ne seća.
A ti si u parvu. Teško je govoriti o piscu, a da nismo pročitali ni jedno njegovo delo. Taj problem imaju i izveštači i ponavljaju informacije sa vikipedije. Verujem da je žiri Švedske akademije pročitao sve njene knjige.


pa ajd´ sad poznatim putem srpske paranoje pa da zakljucimo da ni oni nisu procitali ni "Atemschaukel" ni njene ranije radove nego su na 20-u godisnjicu od pada Zida odlucili da nagrade Nemce i to dajuci nagradu piscu koji se zestoko napatio bas pod komunistickim rezimom.. misssiim
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
technofetishist  10:09 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Danas!

ivana23
Announcement of the 2009 Nobel Peace Prize
Watch the live web cast from the Norwegian Nobel Institute, Oslo, Norway, on Friday, October 9, 11:00 a.m. CET, 09:00 a.m. GMT.

Watch the live web cast!
Announcement of the Nobel Peace Prize
Friday, October 9, 11:00 a.m. CET, 09:00 a.m. GMT

Watch the live web cast!

link not active until 30 minutes before announcement time


Obama!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antonacci  10:12 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: Le Klezio

Jeste antonacci pročitao dve-tri njene priče, ali ih se ne seća.


To je potpuno beznačajno, budući da se, je li, ne sećam o čemu se to zapravo radilo.
Ali zapamtio sam ime (dopada mi se to ima - Herta) i zapamtio sam biografiju, tj. da je prebegla iz Rumunije u Nemačku.

To što sam zaboravio ne govori da je loš pisac (mada ne bih zaboravio, uveren sam, da su priče bile baš dobre), već prosto da sam ih ja pročitao sa pola mozga, u žurbi, možda me tada nije interesovala tematika.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan I.  12:49 10.10.2009
Preporuka: 0

Re: Le Klezio

mocna malena79

Malo ko da zna!
Meni se čini da ovo isticanje njenog "rumunskog porekla" ima osnova koliko i isticanje "srpskog porekla" Monike Seleš.
Naime, pretpostavljam da je Herta Muller potekla iz porodice folks-dojčera u Rumuniji.

ne znam ko joj istice rumunsko poreklo ( sem mozda Rumuna), ovde Nemci govore o njoj iskljucivo kao o Nemici koja je rodjena i odrasla u Rumuniji, pa ´87 prebegla u Nemacku (istocnu).

Šta vam nije jasno? Pa ako je žena rođena i odrasla u Rumuniji (i to još iz porodice koja je generacijama živela na tim prostorima) onda naravno da je rumunskog porekla i uvek će biti rumunskog porekla. A još joj, pretpostavljam i većina književnih dela govori o životu u Rumuniji što znači da je, između ostalih, i rumunska književnica. To što je etnički Nemica ništa ne menja na stvari.
Uzgred eto prilike da naša javnost pokaže veći senzibilitet za kulturu susedne Rumunije, jer nam je ona zaista veoma bliska, a granica između srpskog i rumunskog Banata je ustvari veštačka granica. Iako su se Berlinski zid i Jugoslavija odavno raspali kod nas se u kulturi, politici i mnogim drugim poljima pokušavaju zadržati stare granice i postoji nespremnost za otvaranje prema našim komšijama iz bivšeg istočnog bloka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  08:18 09.10.2009
Preporuka: 1

žal za bijekcijom

#Link  Replika: 1
Ili, je možda Nobelov komitet pogrešio?

Ne može da pogreši: Ili, ako ti se ovaj ugao ne dopada, računaj da uvek pogreši. Nagrada je jedna, a pisaca ima više. To je uvek problem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  09:30 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: žal za bijekcijom

Naravno.
Moje pitanje je bilo retoričko.:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Черевићан  08:57 09.10.2009
Preporuka: 1

уповоду

#Link  Replika: 1
Мој проблем је у томе што бих желео да истакнем две ствари, а имам само једну. но и овога се пре мене присетио да напише афористичар г А Баљак.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  09:33 09.10.2009
Preporuka: 0

Re: уповоду

Iskreno, g.Čer, očekivao sam da, ipak, kažete nešto, ako ne o delu, a ono bar o liku aktuelne dobitnice Nobela.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar Stosic  09:49 09.10.2009
Preporuka: 2

Dokle vise pametovanja

#Link  Replika: 21
Da li moze na ovom blogu jedna iskrena cestitka gospodji Muller na osvojenoj Nobelovoj nagradi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA