Gost autor| Gradjanske inicijative| Politika| Region

Srbi i Albanci

Nebojsa Krstic RSS / 28.03.2013. u 11:58

Pre neki dan imali smo jednu lepu vest

Građani Srbije mogu da pazare Fiat 500L Nacionale uz popust od 3000 evra.

Zašto se u Briselu, u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam  po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?

Od ovoga bi svi imali koristi. Fiat iz Kragujevca proizvodio bi, odnosno prodavao, više vozila, a Albanci, i svi građani sa KiM, mogli bi da dođu do novih kola za manje para.

Ne znam da li je predlog realan, ne znam da li bi bio odbijen, ali mislim da bi govorio o jednom novom mentalnom pristupu rešavanju kosovskog čvora...o pristupu koji izlazi iz arhaične i konzervativne matrice shvatanja Kosova kao «teritorije» i koji odbacuje uvreženo mišljenje da ovi pregovori služe kako bi se mi i Albanci "razgraničili" i kako bi se između naših naroda podigao neprobojni «berlinski zid».

Mislim da upravo u odnosu Srba i Albanaca, u rušenju berlinskog i svakog drugog zida koji ih danas razdvaja, leži ključ rešavanja dugogodišnjeg konflikta, i da je to najveći potencijal dugoročne pacifikacije Balkana koja je, opet, uslov za ekonomski oporavak i napredak.

Razbijanje predrasuda, nepoverenja, prevazilaženje mržnje i lečenje rana iz prošlosti neopodan je civilizacijski korak koji moramo da učinimo i mi Srbi i naše komšije Albanci.

Neće taj put pomirenja i uspostavljanja poverenja biti ni kratak ni lak, ali to je dobar put i što pre krenemo njime, biće bolje za sve nas.

PS. U razmišljanje na ovu temu uklopio mi se tekst  jednog novinara iz Prištine, iz današnjeg "Danasa, pa ga ovde prenosim, bez dozvole autora. Neka mi ne bude zamereno.

Besmislene blokade

Autor: Virtyt Gacaferri

Prošle godine bio sam na jednom od najvećih džudo takmičenja na svetu - „Paris Grand Slam“, gde je bilo više od 20 hiljada gledalaca. Tamo sam bio kao član kosovske ekipe koja se takmičila pod zastavom Međunarodne džudo federacije.

Prilikom mnogobrojnih susreta sa ostalim takmičarima, pozdravi na južnoslavenskim jezicima, i kao što „tradicija“ nalaže, između, Kosova, Hrvatske i Srbije, bili su svakodnevni. Da! Srbi i Albanci, kad idu na međunarodna takmičenja, govore jedni sa drugima.

Nakon nekoliko meseci kosovka džudistkinja Nora Gjakova se srela sa Srpkinjom Jovanom Rogić u Abu Dabiju. Takmičivši se pod kosovskom zastavom, posle bitke od deset minuta Gjakova je pobedila Rogićevu. To je bila prva pobeda Kosova nad Srbijom na jednom međunarodnom takmičenju. Danas Gjakova i dalje trenira kako bi bila još bolja. Mislim da isto radi i Rogićeva. I to je to. Srbi na Kosovu nisu ni bolje ni lošije nego što su bili pre ovog takmičenja, a ni Albanci ne žive ni bolje ni lošije nego pre ovog takmičenja. Ništa se nije promenilo, sem da su se dve dvadesetogodišnje devojke, dve sportistkinje - jedna sa Kosova, a druga iz Srbije, srele na jednom međunarodnom takmičenju.

Džudo na Kosovu je na vrlo visokom nivou. Na Balkanu samo Slovenija ima bolji džudo. Ali eto, u opštini Ranilug na Kosovu, postoji džudo ekipa kojoj srpska federacija ne dozvoljava da se druži i takmiči sa Albancima. Ista federacija je zabranila i džudo ekipi iz Novog Pazara da dođe na Kosovo da se takmiči. Čemu i kome ovo služi?

Nedavno, 24. marta, Vuk Jeremić, predsednik srpske teniske federacije i predsednik Skupštine UN, ponosno je obelodanio da je zajedno sa svojim prijateljima uspeo da zabrani kosovskoj deci da se takmiče u Evropi. Ispod nivoa organizacije koje predstavlja - UN - Jeremić je usplahireno objavio na Tviteru kako je uspešno blokirao članstvo Kosova u Evropskoj teniskoj federaciji.

Ja se opet pitam - čemu ovo služi Jeremiću i Srbima na Kosovu, i Srbima u Srbiji, i Srbima ma gde oni bili? Čemu služi ova blokada koja za cilj ima da zaustavi decu, sportiste, zdravlje, duh da se takmiči na teniskim prvenstvima? Jer ova blokada nije postavljena samo protiv albanske dece, ovo je blokada protiv srpske, romske, turske, bošnjačke dece, protiv sve dece na Kosovu.

U Gračanici na teniskim terenima jedan trener je Albanac, drugi Srbin. Oni služe srpskoj i albanskoj deci podjednako. Na takmičenjima unutar Kosova deca bez obzira na njihovu etničku pripadnost takmiče se zajedno. Jeremić, koji priča o srpstvu i Kosovu, nikada nije obratio pažnju na decu u Gračanici koja igraju tenis. Ali je uspešno blokirao tu decu da se takmiče sa decom van Kosova. Šizofreni vrhunac te i takve politike koja insistira na kosovskom srpstvu jeste da prisiljava Srbe sa Kosova da napuste Kosovo ako bi kojim slučajem hteli da se oprobaju na međunarodnoj sportskoj sceni. Možda Jeremić baš to želi. To je verovatno jedan od dva glupa razloga zašto Srbija blokira kosovske sportiste.

Drugi razlog zašto Jeremić i Divac (presednik Olimpijskog komiteta Srbije) prave blokade našim sportistima, jeste jednostavno etnički narcizam. Time neće pomoći Srbima na Kosovu da imaju bolji život, ali će zato ove blokade da daju prostora ekstremistima (koji ionako ne daju pet para za sport) da kažu: „Srbi su večiti neprijatelji Albanaca i što je manje Srba na Kosovu to je bolje.“

Ali postoji još razloga. Možda Jeremić i Divac misle da će, ako blokiraju kosovske sportiste, Albanci sa Kosova jednog dana da promene mišljenje, da zaborave šta je učinjeno, i da kažu „pošto ne možemo da idemo na međunarodna takmičenja kao Kosovo, onda ćemo da idemo kao Srbija“. Pa će verovatno posle tog poteza sportista i kosovska policija da odluči da se pridruži MUP-u, a kao vrhunac Kosovski zaštitni korpus će odlučiti da postane deo reformisane srpske vojske. Besmisleno!

Ko može da zaboravi Kosovo pod Miloševićevim režimom? Deset godina bez škola, bez hala sportova, bez stadiona, bez posla. Da, reći ćete, bilo je i onih koji su podržali Miloševićeve institucije. Da, 0,1 odsto Albanaca je radilo za te srpske institucije, dok je 99,9 odsto bilo protiv njih. A krajnji rezultat - bombardovanje Srbije, nezavisno Kosovo i izbeglice. A možda je zapravo razlog neka skrivena neverovatna želja mladog Jeremića da bude „destruktivno uspešan“, da blokira. Pa da jednog dana kaže: „evo šta sam ja postigao - radio sam sve što je u mojoj moći da bih blokirao Kosovo, i sve ostalo u vezi sa njim“. To je radio i Milošević. Rezultat sam vam već izložio.

Tokom sledećih nedelja šef UEFA će posetiti Srbiju ne bi li našao rešenje za kosovske fudbalere, kako bi im omogućio da se takmiče i izvan Kosova. Predsednik Kosovske fudbalske federacije je bivši igrač Partizana Fadil Vokri. Srbija i dalje može da nastavi da blokira kosovske sportiste, ali sportisti u Srbiji trebalo bi da se upitaju - čemu sve to služi.

 



Komentari (225)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:30 28.03.2013

Re: Zar ovo

To što je država Srbija videla interes i subvencijom pomogla prodaju Zastave, još uvek ne znači da sme i može da se meša u poslovanje privatnog preduzeća koje je sada vlasnik te Zastave.

Da li se ova primedba odnosi na već postignut dogovor o prodaji jeftinijih kola grašđanima Srbije?

Ili, na mogućnost da i Albanci sa KiM kupuju na isti način?
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:36 28.03.2013

Re: Zar ovo

Da li se ova primedba odnosi na već postignut dogovor o prodaji jeftinijih kola grašđanima Srbije?

Ne, jer u tom slučaju su pregovarali država Srbija i vlasnik Zastave, Fijat. Tvoj predlog o ponudi Srbije, u okviru dijaloga Srbije i Kosova, nigde ne pominje vlasnika preduzeća koje proizvodi ono što bi ti da povlašćeno prodaješ (tj. da država Srbija povlašćeno prodaje).
Da Fijat hoće da na Kosovu prodaje povlašćeno, ne bi mu država Srbija za taj dogovor bila potrebna. Ni Brisel. Italija je već priznala državu Kosovo. O povlašćenoj prodaji bi, eventualno, mogle da razgovaraju Italija (ako je Fijat za to zamoli) i Kosovo. Srbije tu nema.
Edit: Mada, sumnjam da bi država Italija bila zainteresovana da subvencioniše povlašćenu prodaju Fijatovih vozila bilo gde, pa i na Kosovu. Fijat zatvara fabrike u Italiji, Italija para nema, u buli je...sigurno joj se ne poklanjaju pare ikome.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:43 28.03.2013

Re: Zar ovo


A naravno da država ne prodaje ništa, niti je o tome bilo reči.


u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?

Ipak je bilo reči, kao što vidiš. Ti si napisao da Srbija (jer ne pregovaraju gradovi Beograd i Priština, pa čak i kad bi, ni to ne bi moglo) treba da ponudi Kosovu da osmisle mehanizam po kom bi Albanci povlašćeno kupovali automobile privatnog, italijanskog proizvođača. To znači:
- mešanje države u poslovnu politiku privatnog preduzeća

Pre svega, mislim da država i dalje ima određeni manjinski paket akcija u Fiatu iz Kraguhevca...ali i da nema, napisao sam gore ko sve i zašto ima interesa da se prodaja poveća.

Da se Država nije "mešala" u rad Fiata tako što je subvencijama privukla dolazak, Fiat nikad i ne bi došao u Srbiju već bi svoj model 500L proizvodio u Rumuniji, Češkoj ili već negde.

Tako da ovde nije reč o "mešanju" u posao, već partnerstvu koje je na obostranu korist.

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:49 28.03.2013

Re: Zar ovo

Pre svega, mislim da država i dalje ima određeni manjinski paket akcija u Fiatu iz Kraguhevca...ali i da nema, napisao sam gore ko sve i zašto ima interesa da se prodaja poveća.

Manjinski paket sigurno nije dovoljan za to da država pregovara o povlašćenoj prodaji ikome.
Interes jeste prodaja, ali gde i pošto odlučuje vlasnik, većinski.

Da se Država nije "mešala" u rad Fiata tako što je subvencijama privukla dolazak, Fiat nikad i ne bi došao u Srbiju već bi svoj model 500L proizvodio u Rumuniji, Češkoj ili već negde.

Naravno, ali to joj ne daje pravo da se i dalje meša.


Tako da ovde nije reč o "mešanju" u posao, već partnerstvu koje je na obostranu korist.

E, al onda treba prvo država Srbija da sedne sa Fijatom, a ne sa Kosovom u Briselu. Za obostrano je potrebna i druga strana, a druga strana nije Kosovo, nego Fijat. Mada, kao što ti već rekoh, Fijat da hoće povlašćeno da prodaje na Kosovu, Srbija mu za to ne bi uopšte bila potrebna.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:52 28.03.2013

Re: Zar ovo

Ne, jer u tom slučaju su pregovarali država Srbija i vlasnik Zastave, Fijat. Tvoj predlog o ponudi Srbije, u okviru dijaloga Srbije i Kosova, nigde ne pominje vlasnika preduzeća koje proizvodi ono što bi ti da povlašćeno prodaješ (tj. da država Srbija povlašćeno prodaje).
Da Fijat hoće da na Kosovu prodaje povlašćeno, ne bi mu država Srbija za taj dogovor bila potrebna. Ni Brisel. Italija je već priznala državu Kosovo. O povlašćenoj prodaji bi, eventualno, mogle da razgovaraju Italija (ako je Fijat za to zamoli) i Kosovo. Srbije tu nema.

Mislim da ti je oi ovom pitanju, nemoj da se ljutiš, velika zbrka u glavi.

Fijat ima interes da povlašćeno prodaje svoja kola bilo gde na planeti Zemlji, pa i na Marsu, ako je to moguće...jer taj povlašćeni deo, tih 3000 e Fiatu plati neko, umesto kupca.

Tako da, kad bi se neko iz Brisela javio u Fiat i rekao, pronašli smo način, pravno-tehnički mehanizam, koji omogućava i Albancima s Kosova da kupuju vaš proizvod po povlašćenoj ceni, oni bi skakali od radosti.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:03 28.03.2013

Re: Zar ovo

Da Fijat hoće da na Kosovu prodaje povlašćeno, ne bi mu država Srbija za taj dogovor bila potrebna. Ni Brisel. Italija je već priznala državu Kosovo

Inaće...kad neka inostrana kompanija radi u drugoj zemlji, za nju važi Ustav i zakoni te zemlje, a ne matične države.

Da to nije slučaj, Srbija ne bi ni morala da prilagođava svoje zakone evropskim.
tyson tyson 18:04 28.03.2013

Re: Zar ovo

E, al onda treba prvo država Srbija da sedne sa Fijatom, a ne sa Kosovom u Briselu. Za obostrano je potrebna i druga strana, a druga strana nije Kosovo, nego Fijat. Mada, kao što ti već rekoh, Fijat da hoće povlašćeno da prodaje na Kosovu, Srbija mu za to ne bi uopšte bila potrebna.

Ne radi se ovde uopšte o Fiatu i o sklapanju sporazuma između Fiata i (još) nekoga.

FIAT je sklopio sporazum sa državom Srbijom o povlašćenoj prodaji automobila građanima Srbije.

Pitanje je za državu Srbiu, a ne za FIAT, da li smatra Kosovo delom svoje države i tamošnje stanovnike svojim državljanima li ne.

Dakle, odluka bi potpuno bila na državi Srbiji, a ne na FIATu.

Kosovske vlasti bi mogle da se ljute i da gedaju da otežaju svojim građanima život miniranjem odluke države Srbije (carinama, teškoćama pri registraciji, dodatnim porezima itd.), ali bi onda morale da objasne svojim građanima zašto im to rade.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:06 28.03.2013

Re: Zar ovo

Ne radi se ovde uopšte o Fiatu i o sklapanju sporazuma između Fiata i (još) nekoga.

FIAT je sklopio sporazum sa državom Srbijom o povlašćenoj prodaji automobila građanima Srbije.

Eto kako ti lepše objasniš nego ja!
freehand freehand 18:09 28.03.2013

Re: Zar ovo

Kosovske vlasti bi mogle da se ljute i da gedaju da otežaju svojim građanima život miniranjem odluke države Srbije (carinama, teškoćama pri registraciji, dodatnim porezima itd.), ali bi onda morale da objasne svojim građanima zašto im to rade.

Šampolione!
looping looping 18:24 28.03.2013

Re: Zar ovo

Kosovske vlasti bi mogle da se ljute i da gedaju da otežaju svojim građanima život miniranjem odluke države Srbije (carinama, teškoćama pri registraciji, dodatnim porezima itd.), ali bi onda morale da objasne svojim građanima zašto im to rade.

Eto kako ti lepše objasniš nego ja!

Aha! Znaci cilj je minirati samozvanu "kosovsku vladu" i privoleti kosovske albance Srbiji!

PS.
I onda se probuditi sa graskama znoja i shvatiti da je sve bio samo san.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:59 28.03.2013

Re: Zar ovo

Mislim da ti je oi ovom pitanju, nemoj da se ljutiš, velika zbrka u glavi.

Krle, bojim se da si ti od dobre namere napravio zbrku, ali ne u mojoj glavi.
Uz zanemarivanje vlasništva zaradi državnih interesa. Pusti ti Fijat da sam planira svoje poslove, šta mu treba i odgovara, a šta ne.
A ovo:

Fijat ima interes da povlašćeno prodaje svoja kola bilo gde na planeti Zemlji, pa i na Marsu, ako je to moguće...jer taj povlašćeni deo, tih 3000 e Fiatu plati neko, umesto kupca.

Krle, nisu nešto vremena u kojima se ikom poklanjaju pare, 3000€ po kupcu...i u bolja vremena od ovih...EU je prilično u ropcu za takav humanizam.

Tako da, kad bi se neko iz Brisela javio u Fiat i rekao, pronašli smo način, pravno-tehnički mehanizam

Ah, da, pored mehanizma još da nađu i onog dobrotvora za 3.000 evrija po glavi kupca...
Ovom prilikom da ti ne napravim još veću zbrku u glavi...ima i pojava koja se zove nelojalna konkurencija...ako iza nje stoji državna pomoć, EU to baš ne dozvoljava...i tako...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:02 28.03.2013

Re: Zar ovo

Dakle, odluka bi potpuno bila na državi Srbiji, a ne na FIATu.

Da...samo još da odčaraju onu granicu, koju je btw matična država Fiajatova priznala kao državnu...i one carinike, pandure i ostale da dezintegrišu i...ura!
tyson tyson 22:16 28.03.2013

Re: Zar ovo

Aha! Znaci cilj je minirati samozvanu "kosovsku vladu" i privoleti kosovske albance Srbiji

Privoleti kosovske Albance Srbiji - da. Minirati tamošnju vladu - ne; ne na ovaj način i ne a priori A ako ova sama sebi puca u nogu, ne vidim kako bi država Srbija tu mogla da joj pomogne.


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 28.03.2013

Re: Zar ovo

Privoleti kosovske Albance Srbiji - da.


Mislim da je to nemoguće i da bi pokušaji toga bili čista utopija, gubljenje vremena i verovatno para.
Minirati tamošnju vladu - ne


Zašto ne?

Da li je u interesu Srbije da kosovska država bolje ili lošije funkcioniše?

Što lošije funkcioniče kosovska država veće su šanse Srbije da ostvari mekar neke svoje interese.
predatortz predatortz 22:28 28.03.2013

Re: Zar ovo

Privoleti kosovske Albance Srbiji - da.


Kakav bi to autogol bio!
tyson tyson 22:37 28.03.2013

Re: Zar ovo

Kakav bi to autogol bio!

Što?


predatortz predatortz 22:40 28.03.2013

Re: Zar ovo

tyson
Kakav bi to autogol bio!

Što?




Lepo onomad objasio jedan nemački general:

Srbi su glupi što hoće da vrate skoro dva miliona Albanaca, jer bi za pedeset godina tako izgubili Srbiju.
Albanci su glupi što nemaju strpljenja da čekaju pedeset godina.
tyson tyson 22:50 28.03.2013

Re: Zar ovo

hoochie coochie man
Privoleti kosovske Albance Srbiji - da.

Mislim da je to nemoguće i da bi pokušaji toga bili čista utopija, gubljenje vremena i verovatno para.

Ako je strateški cilj i interes države Srbije da se Kosovo vrati pod ingerenciju i u pravni i svaki drugi okvir Srbije, u krajnjoj instanci jedini način da to bude održivo je da se omili tamošnjem stanovništvu. Što, opet, jedna država i treba da radi svim svojim stnovnicima, n'est-ce pas?

Minirati tamošnju vladu - ne
Zašto ne?

Da li je u interesu Srbije da kosovska država bolje ili lošije funkcioniše?

Što lošije funkcioniče kosovska država veće su šanse Srbije da ostvari mekar neke svoje interese.

Haha, pa ne radi se to baš tako.

Pošto je danas postalo normalno i uobičajeno mešati se u unutrašnje stvari suseda (makar nezavisnost tog suseda ne priznavali), i Srbija treba da gleda da utiče na sveukupnu političku klimu na Kosovu, ali na suptilan način i imajući u vidu krajnji cilj. Guranje prsta u oko po mom mišljenju ne spada u suptilne metode. Omogućivanje pogodnosti koje su na raspolaganju građanima Srbije i kosovskom stanovništvu jeste dobar način da se pokaže dobra volja spram naših sugrađana tamo, a da se pri tom tamošnja prema Srbiji negativno raspoložena vlast zafarba u ćošak. Pa možda neka mekša politička opcija na Kosovu onda dobije više šanse kod građana.


tyson tyson 22:54 28.03.2013

Re: Zar ovo

Srbi su glupi što hoće da vrate skoro dva miliona Albanaca, jer bi za pedeset godina tako izgubili Srbiju.
Albanci su glupi što nemaju strpljenja da čekaju pedeset godina.

Jbg, ne može Kosovo bez Albanaca; to dvoje dolaze u paketu.

Pa ako je tako, i ako hoćemo to Kosovo, onda je bolje da se što pre počne sa pridobijanjem tamošnjeg stanovništva.

Ja verujem da ljudi mogu da žive zajedno, čovek je društveno biće. Ne čudi me takva izjava od jednog nemačkog generala, nekako im je tradicionalno imanentan takav način razmišljanja, ako razumeš šta hću da kažem.

predatortz predatortz 22:56 28.03.2013

Re: Zar ovo


Jbg, ne može Kosovo bez Albanaca; to dvoje dolaze u paketu.


Zbog toga i jesam za podelu paketa. Makar dobio i manji deo...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:10 28.03.2013

Re: Zar ovo

Ako je strateški cilj i interes države Srbije da se Kosovo vrati pod ingerenciju i u pravni i svaki drugi okvir Srbije,


Nadam se da takvih stratega nema,ako ih ima i ako nedobog takvi budu odlučivali ne piše nam se dobro.


Srbija treba da gleda da utiče na sveukupnu političku klimu na Kosovu, ali na suptilan način i imajući u vidu krajnji cilj.


Kako, u kom smeru, da utiče, da kosovo bolje ili lošije funkcioniše?
Kad to budemo definisali onda možemo razgovarati o konkrenim potezima, da li je neki potez prst u oko ili je suptilan.

Ja smatram da Srbija treba da otežava Kosovu funkcionisanje, i da postane jasno da ta država tako ne može da funkcioniše.
Da to postane jasno i tzv međunarodnoj zajednici, a posebno da postane jasno Albancima, kako onima na vlasti tako i albanskim građanima.
Da i oni nekada, kao mi sada, kažu, otkačite taj sever, njih nikad ne možemo integrisati u naše društvo i samo imamo problema sa njima.
looping looping 05:51 29.03.2013

Re: Zar ovo

Privoleti kosovske Albance Srbiji - da. Minirati tamošnju vladu - ne;

Ja tu ne vidim nikakvu razliku.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:39 29.03.2013

Re: Zar ovo


Privoleti kosovske Albance Srbiji


Sudeci po nachinu razmishljanja u i oko ove 'ideje' - bojim se da Kosovska/Albanska vlada (ukoliko pozajmi ovu 'ideju') ima vishe shansi da 'privoli' jedan deo gradjana Beograda (i obezbedi njihovu lojalnost, do prve 'generalke').

looping looping 17:43 28.03.2013

1

Razbijanje predrasuda, nepoverenja, prevazilaženje mržnje i lečenje rana iz prošlosti neopodan je civilizacijski korak koji moramo da učinimo i mi Srbi i naše komšije Albanci.

Upravo.
Ja imam bolji predlog od fiatovih auta a to je da se svim albancima sa Kosova ponude srpski pasosi. Licno mislim da bi svi albanci sa Kosova bili zadovoljniji time jer bi imali mogucnost da putuju po Evropi bez viza a eventualno i zatraze azile i spasu se od Srbije i Kosova.
tyson tyson 18:00 28.03.2013

Re: 1

Ja imam bolji predlog od fiatovih auta a to je da se svim albancima sa Kosova ponude srpski pasosi.

Jedan od uslova stavljanja Srbije na belu šengensku listu bio je da se ovo NE radi.


Jelica Greganović Jelica Greganović 22:05 28.03.2013

Re: 1

Ja imam bolji predlog od fiatovih auta a to je da se svim albancima sa Kosova ponude srpski pasosi. Licno mislim da bi svi albanci sa Kosova bili zadovoljniji time jer bi imali mogucnost da putuju po Evropi bez viza a eventualno i zatraze azile i spasu se od Srbije i Kosova.

Ja imam još bolji predlog, da EU dokaže svoju želju da Kosovo uđe u EU i ukine vize Kosovu...i tako je bilo rečeno da granice nisu važne. Ako nisu važne, i ako Kosovo baš lepo napreduje, čemu vize?
looping looping 05:54 29.03.2013

Re: 1

Jelica Greganović
Ja imam bolji predlog od fiatovih auta a to je da se svim albancima sa Kosova ponude srpski pasosi. Licno mislim da bi svi albanci sa Kosova bili zadovoljniji time jer bi imali mogucnost da putuju po Evropi bez viza a eventualno i zatraze azile i spasu se od Srbije i Kosova.

Ja imam još bolji predlog, da EU dokaže svoju želju da Kosovo uđe u EU i ukine vize Kosovu...i tako je bilo rečeno da granice nisu važne. Ako nisu važne, i ako Kosovo baš lepo napreduje, čemu vize?

Genijalno resenje.
bluestar bluestar 17:49 28.03.2013

...






Pa kad su mogli Crnogorci da se ogrebu i da nakon 23 godine od prestanka izvoza Yuga, dobiju ogroman posao izvoza "500L" preko luke Bar (iako su na sve nacine omalovazavali predhodnu vladu Srbije, kao i ex predsednika, koji su doveli FIAT u Kragujevac) zasto ne bi pomogli i Albance sa Kosova? Za razliku od Crnogoraca, oni su ipak nasi drzavljani, po jos vazecem ustavu. Kad je bal nek je bal
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:59 29.03.2013

Re: ...

стварно, Србија је једина држава на свету која ради за интересе других држава и на своју штету.
milojep milojep 18:26 28.03.2013

Trule kobile


Nebojsa Krstic

Pre neki dan imali smo jednu lepu vest

Građani Srbije mogu da pazare Fiat 500L Nacionale uz popust od 3000 evra.

Zašto se u Briselu, u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?


Bolje ideja je da svakom Albancu damo po 3000 evra, mislim praktičnije je,albanci bi bili zadovoljniji a i ne treba razrađivati mehanizam koji se pominje!? A crni humor na stranu,mehanizam koji se pominje je integracija Kosova u platni i poreski sistem države Srbije. Kako drugačije? Dajte dosta se igramo malog Đokice. Jeli Krle da tebe ne plaća FIAT kad malo bolje razmislim




Autor: Virtyt Gacaferri
Džudo na Kosovu je na vrlo visokom nivou.


U neimanju sa kim da sparinguju pojedini Albanci redovno treniraju Džudo na srpskim grobljima.

Ja se opet pitam - čemu ovo služi Jeremiću i Srbima na Kosovu, i Srbima u Srbiji, i Srbima ma gde oni bili? Čemu služi ova blokada koja za cilj ima da zaustavi decu, sportiste, zdravlje, duh da se takmiči na teniskim prvenstvima? Jer ova blokada nije postavljena samo protiv albanske dece, ovo je blokada protiv srpske, romske, turske, bošnjačke dece, protiv sve dece na Kosovu.


Sve da je ovo i tačno voleo bi da mi taj isti novinar odgovori a da li je bilo legitimno da njihovu decu godinama lišavaju škole zarad 'viših' interesa. I da li je sličan članak pisao kada su nas zajedno udaljili sa svih takmičenja tokom sankcija? Ili su tada deca trebala da trpe?
E moj Krstiću šta ti prenosiš ,čisti politički patetički pamflet.

Ali postoji još razloga. Možda Jeremić i Divac misle da će, ako blokiraju kosovske sportiste, Albanci sa Kosova jednog dana da promene mišljenje, da zaborave šta je učinjeno, i da kažu „pošto ne možemo da idemo na međunarodna takmičenja kao Kosovo, onda ćemo da idemo kao Srbija“. Pa će verovatno posle tog poteza sportista i kosovska policija da odluči da se pridruži MUP-u, a kao vrhunac Kosovski zaštitni korpus će odlučiti da postane deo reformisane srpske vojske. Besmisleno!


Ali FIAT 500L im treba dati. Smisleno!




Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:49 28.03.2013

Re: Trule kobile

A crni humor na stranu,mehanizam koji se pominje je integracija Kosova u platni i poreski sistem države Srbije. Kako drugačije?

Drugačije bi moglo tako što bi se i ovom aranžmanu pronašao interes Kosova...Na primer...auto industrija zahteva veliki broj pratećih proizvođača delova, opreme i sl. Postoji li takva proizvodnja na Kosovu? Da li bi mogla da se razvije? Pa da i oni imaju koristi tako što bi im se otvorilo neko novo radno mesto.
E moj Krstiću šta ti prenosiš ,čisti politički patetički pamflet.

Ne slažem se. Ovih sam dana upravo pomislio koliko je za nas same degradirajuća situacija da smo nekome onemogućili da šutira loptu na međunarodnoj sceni. Odjednom mi se to ukazalo, ranije nisam o tome ni mislio...i hteo sam da nešto o tome napišem, pa sam pročitao citirani tekst. Šta fali da malo vidimo kako se razmišlja s one strane gvozdene zavese?
antioksidant antioksidant 18:57 28.03.2013

Re: Trule kobile

Ne slažem se. Ovih sam dana upravo pomislio koliko je za nas same degradirajuća situacija da smo nekome onemogućili da šutira loptu na međunarodnoj sceni. Odjednom mi se to ukazalo, ranije nisam o tome ni mislio...i hteo sam da nešto o tome napišem, pa sam pročitao citirani tekst. Šta fali da malo vidimo kako se razmišlja s one strane gvozdene zavese?

koji tacno propis sprecava nekog sa kosova da sad kupi fiat po povlascenoj ceni?
ako je to vazece za sve gradjane srbije, srpska vlast za kosovo kaze da je srbija, dakle problema nema.pitanje je zelje nekog sa kosova da tu "privilegiju iskoristi"
isti je princip i vezan za loptanje. ako zeli da igra na medjunarodnoj sceni moze to kao i bilo koji drugi gradjanin srbije...

nadam se da sam objasnio koliko su stvari jednostavne dok se ne podigne pogled sa radnog stola. po neki put zavidim kostunici na njegovoj neobavestenosti.
Out of Beirut Out of Beirut 19:05 28.03.2013

Re: Trule kobile

У питању је тенис: веома мањински, и поприлично елитан спорт, и у оквиру тог спорта резултат је тек такмичарска фрустрираност неколицине најбољих и најамбициознијих.

It's a non-issue, практично. Поготову у садашњим друштвено-политичким приликама.

...Као да се не разуме да зрелост, поштење/фер-плеј захтевају темељно размишљање о фундаментима некаквим: фундаментима егзистенције људи, т.ј. целих народа.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:06 28.03.2013

Re: Trule kobile

Ovih sam dana upravo pomislio koliko je za nas same degradirajuća situacija da smo nekome onemogućili da šutira loptu na međunarodnoj sceni. Odjednom mi se to ukazalo, ranije nisam o tome ni mislio...i hteo sam da nešto o tome napišem, pa sam pročitao citirani tekst. Šta fali da malo vidimo kako se razmišlja s one strane gvozdene zavese?

Pozdravljam. Ništa zdravije od promene perspektive! Smrtno sam ozbiljan i zasta mislim da je ovo plemenit način razmišljanja. Bilo bi još lepše kada bi, recimo, isto tako razmišljao o samoproglašenoj državi Severni Kipar. (nemam pojma kako razmišljaš pa shvati ovo kao pitanje)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:22 28.03.2013

Re: Trule kobile

Bilo bi još lepše kada bi, recimo, isto tako razmišljao o samoproglašenoj državi Severni Kipar. (nemam pojma kako razmišljaš pa shvati ovo kao pitanje)

O Severnom Kipru nisam nikada razmišljao duže od 3 sekunde. Priznajem, ma koliko ispao smešan u društvu.

A kad je reč o sportistima sa KiM...Mislim da bi i to nama bilo korisno...Verovatno bi jedino njih uspeli da dobijemo u fudbalu, pored Škotske.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:22 28.03.2013

Re: Trule kobile

Bojan Budimac

Pozdravljam. Ništa zdravije od promene perspektive! Smrtno sam ozbiljan i zasta mislim da je ovo plemenit način razmišljanja. Bilo bi još lepše kada bi, recimo, isto tako razmišljao o samoproglašenoj državi Severni Kipar. (nemam pojma kako razmišljaš pa shvati ovo kao pitanje)


E sad, da li je Severni Kipar Kosovo ili severno Kosovo, pitanje je sad?

U oba pravca se mogu povuči neke analogije...
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:34 28.03.2013

Re: Trule kobile

vrabac_u_steni
E sad, da li je Severni Kipar Kosovo ili severno Kosovo, pitanje je sad?

U oba pravca se mogu povuči neke analogije...

Znaš da u principu ne volim tu vrstu analogija, tako da je u ovoj sada jedini kriterijum bio izolacija sa međunarodne sportske scene.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:09 28.03.2013

Re: Trule kobile

Drugačije bi moglo tako što bi se i ovom aranžmanu pronašao interes Kosova...Na trimer...auto industrija zahteva veliki broj pratećih proizvođača delova, opreme i sl. Postoji li takva proizvodnja na Kosovu? Da li bi mogla da se razvije? Pa da i oni imaju koristi tako što bi im se otvorilo neko novo radno mesto

Još divnije bi bilo kada bi se prvo pobrinulo za nova radna mesta u Srbiji. Imala bi Srbija koristi od toga.
tyson tyson 22:10 28.03.2013

Re: Trule kobile

Još divnije bi bilo kada bi se prvo pobrinulo za nova radna mesta u Srbiji. Imala bi Srbija koristi od toga.

Pa, Kosovo je Srbija


Jelica Greganović Jelica Greganović 22:26 28.03.2013

Re: Trule kobile

Pa, Kosovo je Srbija

Ah, pa da...samo još da pristane na to i makne granicu, kamioni sa automobilima iz Kragujevca mogu odmah da krenu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:46 28.03.2013

Re: Trule kobile

koji tacno propis sprecava nekog sa kosova da sad kupi fiat po povlascenoj ceni?
ako je to vazece za sve gradjane srbije, srpska vlast za kosovo kaze da je srbija, dakle problema nema.pitanje je zelje nekog sa kosova da tu "privilegiju iskoristi"

Bravo! Tačno tako...ovo je zapravo predlog da Srbija navede kosovske građane da ne slušaju svoju vlast i svoje zakone...
hajkula1 hajkula1 22:46 28.03.2013

Re: Trule kobile

koji tacno propis sprecava nekog sa kosova da sad kupi fiat po povlascenoj ceni?



Ne verujem da postoji propis koji baš sprečava (a ko će ga znati u šumi) ali nešto ne postoji, recimo platni promet.
Treba neka prodavnica - salon automobila, trgovac, na Kosovu i Metohiji jer nisam sigurna da bi baš došli u Kragujevac ili možda Bujanovac da kupe auto, pa onda preko carine. Ako bi ih i pustili na srpskoj strani, na kosovskoj bi možda morali da plate carinu - PDV? Znači, moguće da zakoni samoproglašenog nezavisnog Kosova ometaju trgovinu?
freehand freehand 22:46 28.03.2013

Re: Trule kobile

Jelica Greganović
koji tacno propis sprecava nekog sa kosova da sad kupi fiat po povlascenoj ceni?
ako je to vazece za sve gradjane srbije, srpska vlast za kosovo kaze da je srbija, dakle problema nema.pitanje je zelje nekog sa kosova da tu "privilegiju iskoristi"

Bravo! Tačno tako...ovo je zapravo predlog da Srbija navede kosovske građane da ne slušaju svoju vlast i svoje zakone...

Šta je tu loše?
tyson tyson 22:58 28.03.2013

Re: Trule kobile

Ah, pa da...samo još da pristane na to i makne granicu, kamioni sa automobilima iz Kragujevca mogu odmah da krenu...

Ma neka dođu naši sugrađani u Kraljevo, Kruševac, Preševo, Vranje da kupe kola, ne moraju kamioni na Kosovo. Dobro nam došli! Taman da ostave koji dinar i za klopu i smeštaj. Pa neka se onda objasne sa 'svojom' carinom na povratku, njihova je.

Danas oni mrze srpsku carinu jer ih maltretira. Nije teško zaključiti kome to odgovara. E pa, vreme je da se to promeni, i da počnu da mrze svoju carinu zbog maltretiranja.

hajkula1 hajkula1 23:17 28.03.2013

Re: Trule kobile

milojep
Bolje ideja je da svakom Albancu damo po 3000 evra,


Ratna odšteteta... traže
ivana23 ivana23 19:02 28.03.2013

***

Francuski ambasador u Beogradu Fransoa-Gzavije Denio rekao je danas da očekuje da će Vlada Srbije "bez odlaganja" vratiti pravu konkurenciju na automobilskom tržištu.

Povodom subvencionisanja prodaje vozila Fijata, Denio je u pisanoj izjavi agenciji Beta ukazao da se time narušavaju konkurencija i obaveze iz trgovinskog sporazuma sa Evropskom unijom.

"Slobodna trgovinska razmena ima svoja pravila i jedno od njih je pravilo nediskriminacije. Iz tog razloga je Evropska komisija izrazila svoju zabrinutost vezanu za odluku srpske vlade da subvencioniše kupovinu jednog vozila proizvedenog u Srbiji, čime izaziva narušavanje konkurencije što nije kompatibilno sa trgovinskim sporazumom EU i Srbije koji je trenutno na snazi", naveo je on.



Francuski ambasador traži ukidanje subvencija Fijatu
bluestar bluestar 19:37 28.03.2013

Re: ***

ivana23
Francuski ambasador u Beogradu Fransoa-Gzavije Denio rekao je danas da očekuje da će Vlada Srbije "bez odlaganja" vratiti pravu konkurenciju na automobilskom tržištu.



Gospodina ambasadora treba obavestiti da Srbija nije clanica EU (a kad ce biti, i da li ce uopste biti, ne zna se) i da u Srbiji ne postoji zakon koji zabranjuje drzavi da subvencionise domace proizvode. FIAT-500L se proizvodi u Srbiji, proizvode ga srpski radnici, od plata koje zarade prehranjuju svoje porodice...tako da gospodin ambasador treba da gleda svoja posla. Ili moze da izlobira nekog od francuskih proizvodjaca automobila, dovede ih u Srbiju i resi problem na nacin da i njihovi automobili postanu domaci proizvod
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:40 28.03.2013

Re: ***

tako da gospodin ambasador treba da gleda svoja posla. Ili moze da izlobira nekog od francuskih proizvodjaca automobila, dovede ih u Srbiju i resi problem na nacin da i oni postanu domaci proizvod

Odličan predlog.
bluestar bluestar 20:20 28.03.2013

Re: ***

Nebojsa Krstic
tako da gospodin ambasador treba da gleda svoja posla. Ili moze da izlobira nekog od francuskih proizvodjaca automobila, dovede ih u Srbiju i resi problem na nacin da i oni postanu domaci proizvod

Odličan predlog.






Treba mu poslati ovaj klip, da vidi decu koja su dobila prvi posao zahvaljujuci odluci drzave da subvencionise automobilsku industriju. Tu drzava ne treba da pravi kompromise. Niko im ne brani da dodju i uloze pare u Srbiju. Fiat je probio led, i dokazao da se moze. Cekamo ih
Sepulturero Sepulturero 21:13 28.03.2013

Re: ***

bluestar
ivana23
Francuski ambasador u Beogradu Fransoa-Gzavije Denio rekao je danas da očekuje da će Vlada Srbije "bez odlaganja" vratiti pravu konkurenciju na automobilskom tržištu.



Gospodina ambasadora treba obavestiti da Srbija nije clanica EU (a kad ce biti, i da li ce uopste biti, ne zna se) i da u Srbiji ne postoji zakon koji zabranjuje drzavi da subvencionise domace proizvode. FIAT-500L se proizvodi u Srbiji, proizvode ga srpski radnici, od plata koje zarade prehranjuju svoje porodice...tako da gospodin ambasador treba da gleda svoja posla. Ili moze da izlobira nekog od francuskih proizvodjaca automobila, dovede ih u Srbiju i resi problem na nacin da i njihovi automobili postanu domaci proizvod


Господин амбасдор се није позвао на непостојеће чланство у ЕУ већ на (нажалост) постојећи Споразум о слободној трговини.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:10 28.03.2013

Re: ***

Francuski ambasador u Beogradu Fransoa-Gzavije Denio rekao je danas da očekuje da će Vlada Srbije "bez odlaganja" vratiti pravu konkurenciju na automobilskom tržištu.

Povodom subvencionisanja prodaje vozila Fijata, Denio je u pisanoj izjavi agenciji Beta ukazao da se time narušavaju konkurencija i obaveze iz trgovinskog sporazuma sa Evropskom unijom


Khm, khm...šta ja ono rekoh maločas...nelojalna konkurencija, nedozvoljena državna pomoć, EU...biće da mi je to od zbrke u glavi, a Krle?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:28 28.03.2013

Re: ***

Gospodina ambasadora treba obavestiti da Srbija nije clanica EU

Da, ali i ne mora da bude da bi bila obavezna da poštuje odredbe trgovinskog ugovora koji je potpisala sa EU. A na taj ugovor se poziva franc. ambasador, a kako je Francuska članica EU, on zaista gleda svoja posla.

bluestar bluestar 18:13 29.03.2013

Re: ***

Jelica Greganović
Gospodina ambasadora treba obavestiti da Srbija nije clanica EU

Da, ali i ne mora da bude da bi bila obavezna da poštuje odredbe trgovinskog ugovora koji je potpisala sa EU. A na taj ugovor se poziva franc. ambasador, a kako je Francuska članica EU, on zaista gleda svoja posla.



Ne razumem po cemu Srbija krsi odredbe ugovora? Vlada subvencionise samo "500L" koji je domaci proizvod a ne sve modele koje proizvodi FIAT, koji se mogu kupiti u Srbiji pod istim uslovima kao i modeli svih drugih svetskih proizvodjaca. Uredba vlade o subveniconisanju radnih mesta u proizvodnji je dobra stvar, zbog koje danas u Srbiji imamo osim Fiata, i Gorenje, Bosh, Juru, Miselin itd. Niko od njih sigurno nije dosao na lepe oci, u vreme velike recesije kad se sve drzave bore za svako radno mesto... nego iskljucivo iz interesa.
milisav68 milisav68 21:25 29.03.2013

Re: ***

Jelica Greganović

Da, ali i ne mora da bude da bi bila obavezna da poštuje odredbe trgovinskog ugovora koji je potpisala sa EU. A na taj ugovor se poziva franc. ambasador, a kako je Francuska članica EU, on zaista gleda svoja posla.

A kad su oni spašavali "Pežo", a Nemci "Opel", to nema veze....
predatortz predatortz 19:11 28.03.2013

Čudna neka ekonomija

Nisam stručnjak iz oblasti ekonomije, ali mi je cela stvar sa Fiatom malo čudna.

Ja je posmatram ovako:

Mi subvencionišemo Fiat sa deset hiljada evra po zaposlenom, da bi oni svoje automobile proizvodili u Srbiji.

Potom subvencionišemo građane Srbije sa po tri hiljade evra da bi vozili njihove automobile...

Ipak ću ja da nastavim da vozim Renault
Sepulturero Sepulturero 21:15 28.03.2013

Re: Čudna neka ekonomija

predatortz
Nisam stručnjak iz oblasti ekonomije, ali mi je cela stvar sa Fiatom malo čudna.

Ja je posmatram ovako:

Mi subvencionišemo Fiat sa deset hiljada evra po zaposlenom, da bi oni svoje automobile proizvodili u Srbiji.

Potom subvencionišemo građane Srbije sa po tri hiljade evra da bi vozili njihove automobile...

Ipak ću ja da nastavim da vozim Renault


Не субвеционише их само са три хиљаде евра већ и са бенефицираном каматом. Зашто не субвеционишу камате за куповину станова, например?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:13 28.03.2013

Re: Čudna neka ekonomija

Mi subvencionišemo Fiat sa deset hiljada evra po zaposlenom, da bi oni svoje automobile proizvodili u Srbiji.

Potom subvencionišemo građane Srbije sa po tri hiljade evra da bi vozili njihove automobile..

I kad ako možda jednom nekad nikad ne znaš konačno uđemo u EU, tih subvencija ima da nema. Ne sme se.
predatortz predatortz 22:22 28.03.2013

Re: Čudna neka ekonomija

I kad ako možda jednom nekad nikad ne znaš konačno uđemo u EU,


Ako to čudo od bratstva i jedinstva bude postojalo za deset,dva'es' godina dok mi ispunimo sve uslove
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 28.03.2013

Re: Čudna neka ekonomija

Зашто не субвеционишу камате за куповину станова, например?

Zato što se to ne isplati Fijatu.
smarashbre smarashbre 19:14 28.03.2013

sport do moga

Ono što autor ne razume ili se pravi da ne razume,
Albanci strastveno koriste svaku priliku da pravno legalizuju otimačinu dela srbijanske teritorije, tako da je sve ovo u vezi sporta i članstva, u tom kontekstu.
Naravno, druga je priča što je Srbiji u apsolutnom interesu, da se otkači više kosovskog problema, amputacijom gangrenoznog uda da bi nekako ostala u životu.

Btw druga faza je, tiho etničko čišćenje severa Kosmeta
predatortz predatortz 19:17 28.03.2013

Re: sport do moga

Ono što autor ne razume ili se pravi da ne razume,


Pravi se. Kao što su se pravili, dok su bili na vlasti, da će da čuvaju svaki pedalj Srbije.

I to je suština srpske tragedije:

Svi glumataju, a niko nema ni pojma kako dalje.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:24 28.03.2013

Re: sport do moga

Svi glumataju, a niko nema ni pojma kako dalje.

Možda ti imaš? Daj!
predatortz predatortz 19:28 28.03.2013

Re: sport do moga

Nebojsa Krstic
Svi glumataju, a niko nema ni pojma kako dalje.

Možda ti imaš? Daj!


Pre odgovora, morao bih da znam šta su sve obećali lepi Bora i lepi Borko. Potom bih napravio procenu štete, naravno ne sam. Tražio bih pomoć od pametnih, a ne samo lojalnih osoba. Ne bih bio sujetan.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:37 28.03.2013

Re: sport do moga

Pre odgovora, morao bih da znam šta su sve obećali lepi Bora i lepi Borko.

Kome obećali? Šta ima veze šta su, ako jesu, obećali i lepi oni i lepi Koštunica...sad o svemu odlučuju lepi Ivica i njegova lepa vlada.

A ti ako imaš neko lepo mišljenje izvoli lepo.
predatortz predatortz 19:45 28.03.2013

Re: sport do moga


Kome obećali? Šta ima veze šta su, ako jesu, obećali i lepi oni i lepi Koštunica...sad o svemu odlučuju lepi Ivica i njegova lepa vlada.


Samo si se nadovezao na onu moju o glumatanju.

Pitanje Kosova je trebalo rešavati najširim konsenzusom. Usaglasiti jedinstven stav i držati ga se kao pijan plota. Ovako imamo situaciju da pregovaraju nebitni ili malo bitniji pojedinci, da je sve prekriveno velom tajne, da svi pregovarači smatraju da o pregovorima ne treba da izveštavaju ni Skupštinu ni narod.

Bojim se da je krajnji rezultat tih pregovora nešto što Srbiji neće doneti ništa dobro.

Što se tiče mog mišljenja, ono nije lepo. Više puta sam rekao moje ( sasvim nebitno, ali moje ) mišljenje:

Trebalo je ići na podelu, dok je za to bilo prilike. Bojim se da je i ta šansa propuštena. Mislim da je nestala sa Đinđićem.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:47 28.03.2013

Re: sport do moga

Pitanje Kosova je trebalo rešavati najširim konsenzusom.

Sad postoji najširi konsenzus, širi nego ikad.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:51 28.03.2013

Re: sport do moga

Pitanje Kosova je trebalo rešavati najširim konsenzusom. Usaglasiti jedinstven stav i držati ga se kao pijan plota


naravno, to je bila jedina šansa da se nešto uradi.

da svi pregovarači smatraju da o pregovorima ne treba da izveštavaju ni Skupštinu ni narod.


pa i kad su izveštavali, šta je bilo drugačije? onomad (krajem leta 2010) sazvali skupštinu da izglasa rezoluciju. posle je sami povukli iz UN, skupštinu sazivali nisu.
teški smo mi jututunci.
savamala savamala 20:09 28.03.2013

Re: sport do moga

onomad (krajem leta 2010) sazvali skupštinu da izglasa rezoluciju. posle je sami povukli iz UN, skupštinu sazivali nisu.
teški smo mi jututunci.


То је вероватно највећа лудост коју је један председник државе направио у новијој историји. Не рачунам Бокасу, Иди Амина Даду и још по неког сличног ”државника”. И, да се не заборави, Јеремић после тога није поднео оставку.
freehand freehand 21:54 28.03.2013

Re: sport do moga

Не рачунам Бокасу

Bokasa nije bio predsednik.
savamala savamala 22:14 28.03.2013

Re: sport do moga

Bokasa nije bio predsednik.


Мислим да јесте. Касније је прерастао у Цара Централноафричке Царевина. Ипак је то био еволутивни развој.
freehand freehand 22:15 28.03.2013

Re: sport do moga

Trebalo je ići na podelu, dok je za to bilo prilike. Bojim se da je i ta šansa propuštena. Mislim da je nestala sa Đinđićem.

Mišljenje ti je vrlo inspirativno, obavezno ga treba dostaviti Dačiću i Nikoliću.
Da se ne zamlaćuju.
Ovako imamo situaciju da pregovaraju nebitni ili malo bitniji pojedinci,

Pa koji su bitniji od predsednika Vlade, Predsednika države, i kad ga navataju - prvog potpredsednika Vlade?!
Još Patrijarh i Krkar fale, mada njih dvojica i ne moraju, oni su kovertirali.
predatortz predatortz 22:20 28.03.2013

Re: sport do moga

Mišljenje ti je vrlo inspirativno, obavezno ga treba dostaviti Dačiću i Nikoliću.
Da se ne zamlaćuju.


Boga ti, prosledi im...
b92fmember b92fmember 23:37 28.03.2013

Re: sport do mogajavascript:;

Nebojsa Krstic
Pitanje Kosova je trebalo rešavati najširim konsenzusom.

Sad postoji najširi konsenzus, širi nego ikad


eee... imali smo mi još širi konsenzs 1999, "potvrđen" na referendumu. pa nam nije mnogo pomogao...

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:23 29.03.2013

Re: sport do moga

Не рачунам Бокасу, Иди Амина Даду и још по неког сличног ”државника”

Je l računaš Kim Džon Una?
prapra prapra 19:16 28.03.2013

glava me boli

Prosto nekad ne mogu da verujem šta čitam. Ja sam mislio da si ti Krstiću ozbiljan čovek.
tyson tyson 19:25 28.03.2013

Re: glava me boli

prapra
Prosto nekad ne mogu da verujem šta čitam. Ja sam mislio da si ti Krstiću ozbiljan čovek.

Argumentovano, nema šta.

Što mu ne posla PP?


prapra prapra 19:27 28.03.2013

Re: glava me boli

tyson
prapra
Prosto nekad ne mogu da verujem šta čitam. Ja sam mislio da si ti Krstiću ozbiljan čovek.

Argumentovano, nema šta.

Što mu ne posla PP?



Ovo vraćanje suvereniteta preko automobila treba da se argumentuje?
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:53 28.03.2013

Dobar tekst Nebojša

Nego "Zašto se u Briselu, u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?"
Pa valjda se ovo podrazumeva jer Kosovo je Srbija, Šiptari su Srbi.
Ako meni ne veruješ pitaj VK , Samardžića i celi GO te stranke, pa i mnoge patriotske NVO, samo što oni Šiptarima ne bi dali da kupuju srbska kola.
A ovo "Nedavno, 24. marta, Vuk Jeremić, predsednik srpske teniske federacije i predsednik Skupštine UN, ponosno je obelodanio da je zajedno sa svojim prijateljima uspeo da zabrani kosovskoj deci da se takmiče u Evropi. Ispod nivoa organizacije koje predstavlja - UN - Jeremić je usplahireno objavio na Tviteru kako je uspešno blokirao članstvo Kosova u Evropskoj teniskoj federaciji." Tako se brani srpsako Kosovo, pravi primer patriotizma, a ne ovi Dačići i Vučići što bi da se sa Tačijem nešto dogovarajuzarad nekih mrvica kako to Samardđić, prof. za evropske integracije danas u skupštini reče.
predatortz predatortz 19:58 28.03.2013

Re: Dobar tekst Nebojša

Milan Karagaća


A šta ti predlažeš, zemljače?
Šiptarima Kosovo, Bošnjacima Republiku Srpsku, muftiji Rašku, Mađarima do Iđoša...

Pa svi kozaračko kolo pred Skupštinom, jer je konačno pobeđen srpski hegemonizam - ta najveća pretnja po naše narode i narodnosti!
tyson tyson 22:08 28.03.2013

Re: Dobar tekst Nebojša

jer je konačno pobeđen srpski hegemonizam

VELIKOsrpski.


predatortz predatortz 22:25 28.03.2013

Re: Dobar tekst Nebojša

tyson
jer je konačno pobeđen srpski hegemonizam

VELIKOsrpski.




Pardoniram
hajkula1 hajkula1 22:33 28.03.2013

Re: Dobar tekst Nebojša

Milan Karagaća


Jedva dočekao?

Kad smo protestvovali protiv Miloševića, pretili ste nam - Nemojte mi da dođemo u Beograd. Mi smo bili strani plaćenici. Šta sad hoćete?
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:59 29.03.2013

Re: Dobar tekst Nebojša

A šta ti predlažeš, zemljače?
Šiptarima Kosovo, Bošnjacima Republiku Srpsku, muftiji Rašku, Mađarima do Iđoša...

a gde ti viđe da ja to predlažem, nemoj da podmećeš nije fer.
Ja samo kažem da su u Srbiji svi građani valjda ravnopravni bez obzira na rod, veru, naciju, rasu pol.Nikome ništa ja ne dajem, niti ko šta treba tuđe da uzima, a ja bi da mi daju te 3000 evra iako neću da kupujem Fijata, jer što bi imali privilegije samo oni koji kupuju kola.
I nemoj petljati kozaračko kolo sa nekom pobedom sa "velikostpskim hegemonizmom," koga ja ni pomenuo nisam, nema to veze s tim.
A ako misliš da je na;in na koji se Jeremi' bori ya Kosovo ono pravo pa videli smo kako ga je on i njemu slični sačuvali. Inače, ne bi mu bilo loše da se ponekad podseti i kako je njegov pradeda gledao na ljude, a ne da ga se seti kada mu ga Jevreji pomenu kao humanistu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 01:01 29.03.2013

Re: Dobar tekst Nebojša

ko je jedva doćekao, ko je pretio, ko su bili i ko su sada strani plaćenici i na koga se uopšte misli u tome što napisa?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:04 28.03.2013

Bullseye

Ukoliko EU nadje mehanizam da, iz svojih fondova, zatvori finansijsku konstrukciju ovakve ideje (chitaj, da pokrije razliku izmedju trzishne i subvencionirane cene), Vlada Srbije bi to trebalo da podrzi, i troshkove svoje administracije i podrshke ove inicijative napravi shto manjim - tako da ukupni troshkovi EU, po subvencioniranom vozilu, ne budu 5000E, vec recimo 4000E (3000E razlika u ceni i 1000E administrativni troshkovi Srbije).
Kako je EU veoma zainteresovana za primanje Srbije (i Kosova) - mislim da je ovo veoma feasible ideja.

[Edit] - Takodje, o izuzetnoj raspolozenosti EU da pomogne razvoj Ekonomije Srbije ne treba ni troshiti rechi.

Stho se tiche chlanka koji je Krstic kopirao ovde - moram da kazem da me malo rastuzio i razocharao. Sasvim sam iznenadjen rigidnoshcu i nedostatkom kreativnosti Divca, Jeremica, pa i celokupne Srpske javnosti. Ogroman napor koji je sportska populacija KiM napravila da ochisti znachajan broj lokacija i na njima napravi sportske terene (izmeshtanjem Crkava, groblja, i drugih objekata), je naishao na potpuno nerazumevanje i izostanak podrshke. Mi smo to prebrzo zaboravili, i to nije u redu. Lokacije su tu, dobra volja (ochigledno) takodje, populacija je odana sportu i sportsmanship-u, i Divac (i ostali) bi trebalo da dobronamerno prenebregnu chinjenicu da sportisti Kosova ne priznaju Divca i Srbiju, i ponude im svu pomoc - pa makar na taj nachin izashli iz okvira svoje nadleznosti i pravila sportskih organizacija i drzave kojoj pripadaju (i odgovaraju).

Krsticu, kao i uvek, pun pogodak!
Veoma kreativno, jasno, i malo tuzno.
stopalo stopalo 21:03 28.03.2013

Re: Bullseye

ukupni troshkovi EU, po subvencioniranom vozilu, ne budu 5000E, vec recimo 4000E (3000E razlika u ceni i 1000E administrativni troshkovi Srbije).


ne verujem ja da je 1000 evra dovoljno

nasi visoki duznosnici su za kosovo spremni

- da rade 25 sati dnevno

- da u slobodno vreme tvitiju o kosovu, novaku i pokvarenom kalifu umesto kalifa

- da studente vode u bec da slusaju cecu

- da postave gradjevinskog inzenjera (sa fake diplomom) za savetnika ministra unutrasnjih poslova

....

(dodati po zelji)
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:17 28.03.2013

Re: Bullseye

Kako je EU veoma zainteresovana za primanje Srbije (i Kosova) - mislim da je ovo veoma feasible ideja.

Da ti javim, EU je u buli. Crkva nema zvono. Nema para ni za čanice, a kamoli za kandidate koji još ni datum nemaju ili ni status kandidata. To paradavanije je piši propalo.
savamala savamala 22:22 28.03.2013

Re: Bullseye

Da ti javim, EU je u buli. Crkva nema zvono. Nema para ni za čanice, a kamoli za kandidate koji još ni datum nemaju ili ni status kandidata. To paradavanije je piši propalo.


Ја не знам шта би још требало да се деси па да ова информација допре до људи. Еу је у були и то поприличној були.
hajkula1 hajkula1 22:37 28.03.2013

Re: Bullseye

Ukoliko EU nadje mehanizam da, iz svojih fondova, zatvori finansijsku konstrukciju ovakve ideje (chitaj, da pokrije razliku izmedju trzishne i subvencionirane cene), Vlada Srbije bi to trebalo da podrzi



Nije pametno da se uvlači EU u finansije, oni su samo tamo gde mogu da pokupe kajmak. Zar nema stručnjaka na Kosovu i u Srbiji koji znaju da rade, koji bi mogli da utvrde proceduru oko plaćanja?
Ako nemamo ljude (i Srbi i Albanci) koji znaju da rade, onda ...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:38 28.03.2013

Re: Bullseye

Jelica Greganović
Kako je EU veoma zainteresovana za primanje Srbije (i Kosova) - mislim da je ovo veoma feasible ideja.

Da ti javim, EU je u buli. Crkva nema zvono. Nema para ni za čanice, a kamoli za kandidate koji još ni datum nemaju ili ni status kandidata. To paradavanije je piši propalo.


I had no clue!? When did that happen!??

Anywho, ako oni nece (nemaju) nama - mi cemo njima. Mislim da je ta kreativna fleksibilnost upravo srz Krsticeve ideje - da ako oni nece sa nama, mi cemo njih da 'primimo', jel tako Krsticu?
hajkula1 hajkula1 22:38 28.03.2013

Re: Bullseye

Ogroman napor koji je sportska populacija KiM napravila da ochisti znachajan broj lokacija i na njima napravi sportske terene (izmeshtanjem Crkava, groblja, i drugih objekata), je naishao na potpuno nerazumevanje i izostanak podrshke.



Jasno.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:41 28.03.2013

Re: Bullseye

hajkula1
Ukoliko EU nadje mehanizam da, iz svojih fondova, zatvori finansijsku konstrukciju ovakve ideje (chitaj, da pokrije razliku izmedju trzishne i subvencionirane cene), Vlada Srbije bi to trebalo da podrzi



Nije pametno da se uvlači EU u finansije, oni su samo tamo gde mogu da pokupe kajmak. Zar nema stručnjaka na Kosovu i u Srbiji koji znaju da rade, koji bi mogli da utvrde proceduru oko plaćanja?
Ako nemamo ljude (i Srbi i Albanci) koji znaju da rade, onda ...


Ja mislim da je prvi korak vec napravljen - Krstic i ovaj citirani Kosovski novinar su odlichan primer.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:51 28.03.2013

Re: Bullseye


I had no clue!? When did that happen!??

Prekjuče nanoć, al još se ne zna šire...

Anywho, ako oni nece (nemaju) nama - mi cemo njima.

E, to može...ako se nađe srećni dobitnik...mislim, davatelj.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:14 28.03.2013

Re: Bullseye


Prekjuče nanoć, al još se ne zna šire...


Kasno Krstic na Kosovo stize?


Seriously (now), mislim da Krstic nije mislio na novac (Euri, Dolari...) nego na 'mehanizam', i mozda - ako bi nam malo bolje objasnio ideju 'mehanizma', mozda bi sve make more sense?

A mozda bi nashli i smisao u onom "besmislu" na koji se Kosovski (kopirani) novinar zali?

Ili je mozda sve ovo jednostavno "too much" za nas? Do sad nije bilo.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:21 28.03.2013

Re: Bullseye

Do sad nije bilo.


Da... I shteta je shto Tadic, Djilas i Shapic ne uchestvuju u ovom razgovoru, mozda bi to upotpunilo ideju i nashe razumevanje (konachno).
milojep milojep 22:27 28.03.2013

O čemu mi pričamo


javascript:;

javascript:;












Razmišljam nešto, da li smo svi mi ovde normalni?
Slike koje sam postavio su samo blage varijante onoga što se može naći po internetu. A upravo je to kosovska stvarnost za Srbe po enklavama. Ponavljam 14.godina posle 1999! Ljudi žive iza bodljikave žice, prati ih kfor gde god da krenu, groblja im ruše , kamenuju ih kada krenu na zadušnice. Stotine mrtvih,ranjenih,srušenih crkava bez i jedne kazne, bez ijednog krivca!
Čime to pravdati? Je li to država, je li to društvo? Gde nestade Dik Marti,dokazi o presađivanju organa? Poslednja fotografija je sa mesta ubistva dece u Goraždevcu! Ne zna se ubica, verovatno neki profesionalac...muka mi je!

A gde smo mi? Gde nam je svest,savest,pamet? Jesmo li mi država kad gledamo ovo? Kriv nam Jeremić jer malo skrene pažnju na slične stvari. Nacionalista kao, remeti ugled državi, zabranio deci igru!!?!. Amerika skoči za jednog čoveka, štiti i svoje ubice! Neke države štite bolje sorte grožđa nego mi one nesrećnike dole...
A ovde na blogu mi raspredamo o subvencijama na FIAT-ove automobile Šiptarima!? O nepravdama prema njiihovim džudistima, sportistima. Jebote kakvo ludilo!

Krstiću, čoveče bio si savetnik predsednika republike! Piši blog o njihovom životu, da li si davao savet kako njima pomoći?


savamala savamala 22:30 28.03.2013

Re: O čemu mi pričamo

Razmišljam nešto, da li smo svi mi ovde normalni?


Ја, скромно, мислим да јесам. Мада, питање ти је на месту.

maksa83 maksa83 22:34 28.03.2013

Re: O čemu mi pričamo

Piši blog o njihovom životu

Blogove o njihovom životu je pisao i filmove o tome snimao jedan ex bloger ovdašnji koji se zove Ninoslav Ranđelović. Ja sam mu obezbedio prevodilicu za filmove na arapski i ta saradnja je koliko znam ispala super.

Svoje muke da te filmove napravi i distribuira je opisivao ovde, kao i koliko mu je država pomogla da ih napravi i distribuira (galimatijas sa tužnim krajem, koliko se sećam), ali mislim da sa tim nikad nije dospeo na naslovnu stranu.

Njegovo je prokletstvo valjda što je previše mator da mu Tadić bude razredni.

milojep milojep 22:44 28.03.2013

Re: O čemu mi pričamo

Njegovo je prokletstvo valjda što je previše mator da mu Tadić bude razredni.


Nije to samo do Tadića, više je to zbog pogrešne škole.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:57 28.03.2013

Re: O čemu mi pričamo

milojep



nemoj brate ove slike, potrešće nam se neki blogeri. a to nikako ne bi bilo lepo.
a može i loše da se odrazi na projektovanu "promenu kulturnog obrasca".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana