Religija

Gde ste sada, srpski novinari?

libkonz RSS / 19.04.2013. u 10:33

Kao verniku, drago mi je da je isplivao film sa vladikom Vasilijem. Od izbora Irineja za patrijarha sam se nadao da će njegovim izborom krenuti čišćenje crkve, da u njoj neće biti mesta za Pahomija, Vasilija, Filareta, Nikanora, Artemija... Uzalud sam se nadao, samo je Artemije smenjen.

16425.jpgPrevelika moć koja se daje crkvi loše utiče i na sveštenike, ali i vernike.  Sveštenici su zaštićeni kao beli medvedi, ne plaćaju PDV, dobijaju penziju za koju ne uplaćuju staž, a crkve su dobile silne radio i TV frekvencije za koje se sada, a to pouzdano znam, pitaju šta im je to trebalo. Uostalom, šta će crkvama radio i televizija? U škole je navrat - nanos uvedena veronauka, koja je doživela totalni fijasko.

Ne vidim nikakav problem kada bih za sveće kupljene u crkvi dobio fiskalni račun. Više mi smeta kada u "crkvenoj prodavnici" vidim "čoveče ne ljuti se" i razne igračke, za koje niko ne plaća porez jer se prodaju u crkvenoj prodavnici. Osilili su se, nemaju razumevanja za muke običnog čoveka, ne razumeju šta znači teško živeti. Crkve niču kao pečurke posle kiše, voze se skupi automobili, poslušni sveštenici dobijaju isplativije parohije, dok neposlušni jedva sastavljaju kraj sa krajem. Lako je onda, punog stomaka, sa minimum četvoro dece kojima su omogućeni najbolji uslovi za život, sa novim autom i trajno rešenim kvalitetnim stambenim pitanjem pametovati kako nam ne treba EU i kako moramo da se borimo za Kosovo.

Godinama mi smeta što se crkva ne oglašava po pitanju Pahomija i Vasilija. Pahomije je optužen za pedofiliju, Vasilije za silovanja i ubistva. Ali o svemu se ćuti i sve se zataškava. Nedodirljivi su jer smo im mi to omogućili. 

Ja sam imao sreće, prethodni i sadašnji sveštenik su časni ljudi sa kojima se može normalno razgovarati.  Zato sam protiv generalizacije.Ima jedan manastir na Fruškoj gori u koji volim da odem.  Tamo sam uvek imao sa kim da popričam ili da budem sam, u tišini i molitvi. Uvek mi je lepo kada tamo odem. Radujem se praznicima. Srce je uvek puno za Božić i Vaskrs. Nikakav Pahomije i Kačavenda neće ugroziti moju veru. Ali mislim da je ljudski podići glas i reći da pedofilija, silovanja i ubistva moraju biti kažnjeni. Penzija nije kazna. Zatvor jeste.

Da smo normalna zemlja, ovaj snimak bi mogao biti inicijalna kapisla da se crkva odvoji od države, da sveštena lica izgube imunitet koji faktički sada imaju od svake odgovornosti, da se naša crkva oslobodi loših ljudi i da prestanu da se bave državnim pitanjima. Ali mi nismo normalna država. Ljudi u mom okruženju beže od tema kao što je razvrat u crkvi. Nema toga kod nas, to je samo kod katolika, uglavnom kažu. Samo bi naš Javni servis mogao nešto da pokrene, kada bi imao ko, kada bi postojao neki novinar sa integritetom. A i onda je pitanje, da li bi vrh RTS-a to dozvolio? Ko danas sme da "udari" na crkvu?

 

Atačmenti



Komentari (122)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 10:52 19.04.2013

.

Više mi smeta kada u "crkvenoj prodavnici" vidim "čoveče ne ljuti se"

па добро, ова игра и јесте некако хришћанска... други образ и тај рад
:)
ре
libkonz libkonz 11:00 19.04.2013

Re: .

па добро, ова игра и јесте некако хришћанска... други образ и тај рад

da, stvarno, nisam to posmatrao na taj način.
inače, verovatno si prolazio blizu te prodavnice zimus.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:50 19.04.2013

Re: .


па добро, ова игра и јесте некако хришћанска... други образ и тај рад

Koji drugi obraz, oni ni prvi obraz nemaju.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:27 20.04.2013

Re: .

antioksidant
Više mi smeta kada u "crkvenoj prodavnici" vidim "čoveče ne ljuti se"

па добро, ова игра и јесте некако хришћанска... други образ и тај рад
:)
ре

ali je osvestano i ko kupi nikada neće gubiti i moći će da uživa kako se onaj drugi ljuti.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:58 19.04.2013

rečenica decenije

Nema toga kod nas, to je samo kod katolika

Jeste mi smo bolji, aha. Kad ti neko tako kaže odmah možeš slobodno da računaš da mu je kritičko razmišljanje na nivou amebe.
libkonz libkonz 11:04 19.04.2013

Re: rečenica decenije

Jeste mi smo bolji, aha.

da znaš da jesmo. Nekako mi se čini da pedofilija najviše zahvata one koji žive u celibatu, a kod nas se većina sveštenika ženi. Pri tom, nikako ne mislim da su svi koji žive u celibatu manijaci, većina su časni ljudi.
maksa83 maksa83 11:05 19.04.2013

Re: rečenica decenije

Jeste mi smo bolji, aha. Kad ti neko tako kaže odmah možeš slobodno da računaš da mu je kritičko razmišljanje na nivou amebe.

Jojjjj mojneee linuksašiiii...



uros_vozdovac uros_vozdovac 11:09 19.04.2013

Re: rečenica decenije

maksa83
Jeste mi smo bolji, aha. Kad ti neko tako kaže odmah možeš slobodno da računaš da mu je kritičko razmišljanje na nivou amebe.

Jojjjj mojneee linuksašiiii...




Slušaj ti, Lib je cool lik, nećemo ovde. Ali biće prilike, biće.
maksa83 maksa83 11:13 19.04.2013

Re: rečenica decenije

uros_vozdovac
maksa83
Jeste mi smo bolji, aha. Kad ti neko tako kaže odmah možeš slobodno da računaš da mu je kritičko razmišljanje na nivou amebe.

Jojjjj mojneee linuksašiiii...

Slušaj ti, Lib je cool lik, nećemo ovde. Ali biće prilike, biće.

Nene, izvini, skroz smo u temi - kritika religioznog zanosa koji sprečava ljude da uvide mane sopstvene religije.

Vidiš BSOD na ekranu brata svoga a ne vidiš segmentation fault na sopstvenom!
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:32 19.04.2013

Re: rečenica decenije

maksa83
uros_vozdovac
maksa83
Jeste mi smo bolji, aha. Kad ti neko tako kaže odmah možeš slobodno da računaš da mu je kritičko razmišljanje na nivou amebe.

Jojjjj mojneee linuksašiiii...

Slušaj ti, Lib je cool lik, nećemo ovde. Ali biće prilike, biće.

Nene, izvini, skroz smo u temi - kritika religioznog zanosa koji sprečava ljude da uvide mane sopstvene religije.

Vidiš BSOD na ekranu brata svoga a ne vidiš segmentation fault na sopstvenom!

Ćut` bre koliki su mi logovi .xsession-errors kao da sam na KDE ne pitaj
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:44 19.04.2013

Re: rečenica decenije

kao da sam na KDE ne pitaj


pu,pu.
pomeri se s mesta.
chitach chitach 12:33 19.04.2013

Re: rečenica decenije



znam da je stara fora i pomalo izlizana ,ali meni je i dalje smijesno ( i aktuelno )

TAOISM - Shit happens.
HARE KRISHNA - Shit happens rama rama ding
ding.
HINDUISM - This Shit happened before.
ISLAM - If Shit
happens take a hostage.
BUDDHISM - When Shit happens, is it really
Shit?
ADVENTIST - Shit happens on Saturdays.
PROTESTANTISM - Shit won't happen if I work harder.
CATHOLICISM - If
Shit happens, I deserve it.
ORTHODOX - Happening of a Shit was a
conspiracy
JUDAISM - Why does this Shit always happen to ME?
RASTAFARIANISM
- Let's smoke this Shit

vjernici no hard feelings :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:55 19.04.2013

Re: rečenica decenije

Ćut` bre koliki su mi logovi .xsession-errors


Najzad smislena rasprava o religiji! ☻

                     
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:34 19.04.2013

Re: rečenica decenije

mane sopstvene religije.

uros_vozdovac uros_vozdovac 17:32 19.04.2013

Re: rečenica decenije

Kad smo kod editora
maksa83 maksa83 17:45 19.04.2013

Re: rečenica decenije

Kad smo kod editora

Sublime? Jeste, lep k'o lutka.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:23 20.04.2013

Re: rečenica decenije

maksa83
Kad smo kod editora

Sublime? Jeste, lep k'o lutka.


nekako me te playboy zečice nikada nisu fascinirale
maksa83 maksa83 07:29 20.04.2013

Re: rečenica decenije

nekako me te playboy zečice nikada nisu fascinirale

Ne bih za ovog rekao da je Playboy zečica, više je "da li ti je bitno gde?" pošto stvarno radi na sve tri platforme i prilično je pametan out-of-the box, IDE fičrs, intelisens, barata simbolima u raznim jezicima, skoči ovde, sam dopuni onde, itd.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:45 20.04.2013

Re: rečenica decenije

maksa83
nekako me te playboy zečice nikada nisu fascinirale

Ne bih za ovog rekao da je Playboy zečica, više je "da li ti je bitno gde?" pošto stvarno radi na sve tri platforme i prilično je pametan out-of-the box, IDE fičrs, intelisens, barata simbolima u raznim jezicima, skoči ovde, sam dopuni onde, itd.


ok povlačim reč, isprobah ga malo-dobar je. mada misili da ću u tu svrhu nastaviti da koristim Geany. Mislim, kad mi treba nešto što je između IDE i editora.
navika valjda, šta li je.

(ok, Geany ne radi na Meku, priznajem)
oskar-z-wild oskar-z-wild 11:58 19.04.2013

Nezrelo društvo

Odlično što prozivaš novinare jer oni pokazuju koliko je srpsko društvo zrelo ili nezrelo

I zaključak je da je sasvim nezrelo u odnosu na društva demokratski razvijenih država. Ovi naši niti umeju da analiziraju pozitivne priči niti negativne (a la Kačavenda).

Svi su se zavukli pod svoje stolove i kompjutere, i zadovoljavaju onaj minimum koji je potreban da bi održavali svoju crkavicu i penzijcu.
dragan7557 dragan7557 13:43 19.04.2013

Re: Nezrelo društvo i zelenjare

oskar-z-wild:
I zaključak je da je sasvim nezrelo u odnosu na društva demokratski razvijenih država.

O floskulama i to floskulčinama par excellence!

"Društva demkratski razvijenih država"!!!

Alo bre zvuči kao Buš Juniorov "Rat za Demokratiju," Rat njegovog tate Buša je bio još gori a deda Preskot Buš je zapržio čorbu demokratiju nacinalnog tipa ratujući zajedno sa izvesnim neodoljivim Adolfom, bre!

A koje su to molim "demokracki razvaljene, pardon razvijene države"?

Društva neću ni da spominjenjm jer kao ni države ne postoje razvijena demokratska društva.

I još nešto demos kratos znači vladavina naroda, a tako nešto niti je na ovoj planeti postojalo, niti postoji a bome ako se pitaju elite, a posebono one koje se sada pitaju, dakle korporativne, nikada tako nešto na ovu planetu neće ni njušiti a kamo li stići.

Naravno maestro ako navodiš pojam demokratija, onda naznači koja, ima ih više, danas svaka hm .... ima neku svoju demokratiju a najgora je korporativna ili zapadna od nje nema gore, gadnije i nehumanije.

Uzgred libkonz bilo koja institucionalna crkva, pa i SPC je potpuno nespojiva sa bilo kakvom demokratijom, iz prostog razloga hijerarhijske uštrojenosti ove najpotpuje vrste dezorganizacije ili izopačenosti o čemu je ovde reč.

Za novinare, kojima se obraćaš važi isto, po definiciji svog posla su novinari služitelji sistema a ne naroda i društva, dakle današnjim vokabularom rečeno novinari serviziraju vlast i nakaradan sistem po ceni koju vlast i sistem propisuju. Svako obraćanje ovom, novinarskom Esnafu, povodom demokratije je lupanje prazne slame.


cerski



oskar-z-wild oskar-z-wild 23:38 19.04.2013

Re: Nezrelo društvo i zelenjare

Gde se bre cerski, majstore, kako si, tapši tapši...

Kao što napisah reč je o DRUŠTVU, elem da preciziram, SOCIETY.

Pre nego što je Jugoslavija krenula svojom vlastitom verzijom komunizma u završnicu pred kraj istorije (end of history) znalo se veoma jasno koje države su države napredne tj. imaju napredne političke sisteme. U to doba mnogi naši mislioci, politikolozi, političari itd. su smatrali da je britanska parlamentarna mornahija primer naprednog političkog sistema.

Bez obzira na padove i uspone, Britanije je uspela da stvori jedno društvo (society) koje bih ja nazvao napredno. A mislim i da su i Amerikanci napredno društvo. Obe države imaju veliki broj odgovornih građana koji veruju u humanost, saosećanje i moral, i koji čine okosnice tih društava.

Imaju veliki broj društveno odgovornih novinara koji ne zamagljuju svoje priče retorikom u nameri da se dopadnu trenutnoj vladajućoj stranci. Već su to ljudi koji rade svoj zanat, istražuju, otkrivaju i objašnjavaju.


Vaša tragedija, cerski, je što ste posle komunizma krenuli opet na pogrešnu stranu, ka agresivnom nacionalizmu, pa opet niste mogli da se vratite na neke normalne tokove vrednovanja i stvaranja vrednosti. Opet su vam emocije pomutile pamet pa ste se umesto ranije orijentacije ka komunističkom raju na zemlji i mržnje prema kapitalistima, okrenuli ka ratovanju sa zapadnim demokratijama pa su vam emocije pomutile razum i sve ostalo.

Sve što si napisao, uključujući ono o novinarima je total шит. Od šume ne vidiš drvo.
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:39 19.04.2013

Re: Nezrelo društvo i zelenjare

E moj dragi Frodo Bagins - cerski, toliko dugo su tvoji Hobiti (i ti) patili pod naletima srednjevekovnih strasti da sad negiraš i sam pojam demokratije.

Ali, dolaze bolja vremena, vaši lideri su se opametili, pa i za vas ima šanse ako dozvolite sebi da se promenite promenom svog načina razmišljanja. Radujem se radi vas (i nas).



Ким Џонг-ун
dragan7557 dragan7557 09:10 20.04.2013

Re: Nezrelo društvo i zelenjare

oskar-z-wild
Gde se bre cerski, majstore, kako si, tapši tapši...

Kao što napisah reč je o DRUŠTVU, elem da preciziram, SOCIETY.

Pre nego što je Jugoslavija krenula svojom vlastitom verzijom komunizma u završnicu pred kraj istorije (end of history) znalo se veoma jasno koje države su države napredne tj. imaju napredne političke sisteme. U to doba mnogi naši mislioci, politikolozi, političari itd. su smatrali da je britanska parlamentarna mornahija primer naprednog političkog sistema.

Bez obzira na padove i uspone, Britanije je uspela da stvori jedno društvo (society) koje bih ja nazvao napredno. A mislim i da su i Amerikanci napredno društvo. Obe države imaju veliki broj odgovornih građana koji veruju u humanost, saosećanje i moral, i koji čine okosnice tih društava.

Imaju veliki broj društveno odgovornih novinara koji ne zamagljuju svoje priče retorikom u nameri da se dopadnu trenutnoj vladajućoj stranci. Već su to ljudi koji rade svoj zanat, istražuju, otkrivaju i objašnjavaju.


Vaša tragedija, cerski, je što ste posle komunizma krenuli opet na pogrešnu stranu, ka agresivnom nacionalizmu, pa opet niste mogli da se vratite na neke normalne tokove vrednovanja i stvaranja vrednosti. Opet su vam emocije pomutile pamet pa ste se umesto ranije orijentacije ka komunističkom raju na zemlji i mržnje prema kapitalistima, okrenuli ka ratovanju sa zapadnim demokratijama pa su vam emocije pomutile razum i sve ostalo.

Sve što si napisao, uključujući ono o novinarima je totalno sranje. Od šume ne vidiš drvo.

No comment.

cerski

p.s. jedan od mojih životnih principa je uvek bio:

"If somthing isn't working out, fail quickly and cheaply, than move on to the next concept.

Za prevod se nekako snađi.

Uzgred nema potrebe da se demokracki dernjaš, ni ja a ni ostali nismo gluvi.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 12:21 19.04.2013

da smo normalna zemlja

Da smo normalna zemlja, ovaj snimak bi mogao biti inicijalna kapisla da se crkva odvoji od države, da sveštena lica izgube imunitet koji faktički sada imaju od svake odgovornosti, da se naša crkva oslobodi loših ljudi i da prestanu da se bave državnim pitanjima.


Da smo. A nismo.
Treba hteti, a niko neće.

Živeo francuski model laičke republike.
freehand freehand 12:41 19.04.2013

A kojim si

čudnim putevima Gospodnjim došao do svih ovih saznanja?
thebee269 thebee269 13:01 19.04.2013

Re: A kojim si

A kojim si
čudnim putevima Gospodnjim došao do svih ovih saznanja?

Za ovo nisu potrebni putevi Gospodnji, dovoljno je malo izostriti vid i naculiti usi, pa sve to malo povezati i eto ti cinjenice.
To sto o njima svi cute, ne znaci da ih nema.
freehand freehand 13:38 19.04.2013

Re: A kojim si



dovoljno je malo izostriti vid i naculiti usi, pa sve to malo povezati i eto ti cinjenice.
To sto o njima svi cute, ne znaci da ih nema.

A gde i šta treba da gledaš i šta treba da slušaš izoštrenim vidom i načuljenim ušima?
rade.radumilo rade.radumilo 13:03 19.04.2013

U svim segmentima društva

Godinama mi smeta što se crkva ne oglašava po pitanju Pahomija i Vasilija. Pahomije je optužen za pedofiliju, Vasilije za silovanja i ubistva. Ali o svemu se ćuti i sve se zataškava.


Nije to samo u SPC. Mi Srbi se jednostavno tako ponašamo u svim aspektima. Kada god se pojavila informacija o štetnim supstancama u namirnicama (u mleku u prahu poreklom iz Kine, u jajima u Nemačkoj itd.) Prva reakcija naših zvaničnika (bilo ko da je bio na vlasti tada) je bila: "Toga nema u Srbiji" iako mi uopšte nemamo mogućnosti za merenje tih supstanci u hrani. O poslednjoj priči tog tipa da ne govorimo...

Uobičajeno vaspitanje prosečnih roditelja sa ovih prostora "Nije moje dete takvo!" se kasnije propagira na sve poslove. U prethodnoj firmi sam izgubio dva sata jednom prilikom ubeđujući se sa sekretaricom da je jedna priznanica otišla u gomilu za "fakturisane" umesto u gomilu "za fakturisanje". Uporno je tvrdila da je to nemoguće i potrošili smo 1h i 50min natežući se, iako ona nije ta koja ih razvrstava. Jednostavno je imala stav "to kod nas ne može da se desi." Nakon pretnje disciplinskom prijavom prema njoj, dala mi je obe "gomile" i za manje od 10 minuta sam našao priznanicu u pogrešnoj.

Transparentnost bilo čega je u Srbiji smrtni greh. Koliko puta je samo Rodoljub Šabić intervenisao i trošio svoju energiju sukobljavajući se s nekim rukovodiocem koji nije hteo dostaviti tražene informacije iako je bio obavezan to učiniti, da bi samo nekoliko meseci kasnije ti podaci bili javno objavljeni na sajtu institucije?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:52 19.04.2013

Re: U svim segmentima društva


Nije to samo u SPC.

Da, ali je tema ovog bloga SPC. To što je i ostalo takvo ili nije, nije dovoljan alibi za SPC da bude takva kakva jeste.
rade.radumilo rade.radumilo 14:35 19.04.2013

Re: U svim segmentima društva

Da, ali je tema ovog bloga SPC. To što je i ostalo takvo ili nije, nije dovoljan alibi za SPC da bude takva kakva jeste.


Ma kakav bre alibi, nego je problem mnogo ukorenjeniji i samim tim će biti teže boriti se protiv istog.

Godina 2011-a, Milicino krštenje. Pop zapisuje podatke:
- Kume, zanimanje:
- Oficir
- Ja ću ipak da zapišem "službenik" da ne bude posle nekih problema...

Titovo doba već odavno izučavaju arheolozi, Sloba već otišao u istorijske knjige ali tripovi su i dalje tu...
mlatisa mlatisa 17:27 19.04.2013

Re: U svim segmentima društva

Da, ali je tema ovog bloga SPC.


Tema ovog bloga su novinari. Pogledati naslov.
dragan7557 dragan7557 21:04 19.04.2013

Re: U svim segmentima društva

rade.radumilo:
Titovo doba već odavno izučavaju arheolozi,


Ne bih rekao a evo i zašto:

odavno su se svi na ovom blogu složili da ovi sadašnji nisu u stanju ni da okreče ono što su za vreme Titovog doba sagrađeno. Zanči moleri su sada bezuspešno zauzeti, a posle, dakle u skoroj budućnosti, će na red doći i arheolozi, samo da gospoda Istoričari pre i uštroje Istoriju, da bude podobna za Nove Naše.

Inače opisana scena:

Godina 2011-a, Milicino krštenje. Pop zapisuje podatke:
- Kume, zanimanje:
- Oficir
- Ja ću ipak da zapišem "službenik" da ne bude posle nekih problema...

pokazuje građanski mentalitet Srbije to jest građana Srbije 2011 godine, sa Titom i ostalim to nema veze.

Slika i prilika bivšeg, današnjeg i budućeg mentaliteta građana Srbije.

cerski
rade.radumilo rade.radumilo 21:58 19.04.2013

Re: U svim segmentima društva

odavno su se svi na ovom blogu složili da ovi sadašnji nisu u stanju ni da okreče ono što su za vreme Titovog doba sagrađeno


Uopšte to nije bila poenta. Poenta je u načinu razmišljanja, koje se u tom čoveku ukorenilo u to doba, mada ni tada za tim nije bilo neke potrebe.

pokazuje građanski mentalitet Srbije to jest građana Srbije 2011 godine, sa Titom i ostalim to nema veze.


Nema veze s njim, već s našim tripom "da će neko nešto da nam kaže" ako uradimo ovo ili ono.

Situacija:
Corporate firma, na čijem mestu sede likovi čiji je maternji jezik Engleski.
Predlažem osobi iz HR da se nešto uvede za zaposlene:
JA: Treba samo da im pošaljemo mail sa zahtevom i oni će nam poslati papirologiju...
HR: Pa ne znam da li to može...
JA: Što?
HR: Pa doći će neko, pa će reći čime se vi to tamo bavite?
JA: Čekaj, jel to nešto košta firmu, osim što će (ta i ta) iz računovodstva da potroši nekoliko minuta nedeljno da nekom popuni i overi obrazac?
HR: Pa ne košta, ali mogao bi neko da kaže...
JA: Da kaže? Pa ako ima nešto da kaže, nek dođe meni da kaže! Ako ima i (No. 1) lično nešto da kaže na tu temu, lično ću da pričam s njim. To firmu ne košta ništa, a ljudima će značiti.
HR: Pa ne znam, moram da vidim...
JA: Ajde vidi, pa da se pošalje.

E tako ti je u svemu kod nas, taj neki večiti strah da ako se nešto uradi, šta će "svet da kaže".

Kad treba da se pripremim za poslovni sastanak, u zavisnosti od toga s kim imam sastanak uzmem jedno od Nušićevih dela i pročitam n-ti put, tek koliko da uđem u taj mindset.
dragan7557 dragan7557 08:58 20.04.2013

Re: U svim segmentima društva

rade.radumilo:
Uopšte to nije bila poenta.

Poenta je u načinu razmišljanja, koje se u tom čoveku ukorenilo u to doba,

Neće biti da je ukorenjeno baš u to doba. Mnogo ranije je takav mentalitet straha ušao u Evropljane, Ostale, Balkance pa i Srbe. Inače isti je mentalitet i kod Grka ali i kod Austrijanaca i kod svih ostalih, dakle mentalitet straha od "autoriteta," a ko je "autoritet" je dobro primećeno ovde:
E tako ti je u svemu kod nas, taj neki večiti strah da ako se nešto uradi, šta će "svet da kaže".

I ne brini nije samo kod vas već je osobina svih današnjih društva kao izrazito homofobnih celina.

Naravno da je reč o kvazi moralu nastalom na plodnom tribalnom "hrišćanskom" tlu a građenom dva milenijuma pre Titoizma, Staljinizma, Hitlerizma koji je ovih dana kulminirao, kod dela osvešćenih ljudi, protestom protiv Tatčerizma ili onog što se uobičajeno naziva Korporativizam odnosno Fašizam.

"Novo-Moral" koji se sada gradi je iskopan iz helenističke mitologije a sam Platon i ostali su ostavili za sobom dovoljno podataka kakav je to "Sodom i Gomora" tip društvenog mentaliteta bio, a bome danas je vidljiv i golim okom.

cerski
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:11 20.04.2013

Re: U svim segmentima društva

na plodnom tribalnom "hrišćanskom" tlu a građenom dva milenijuma


jaaaj "tribalno" opet, Alaha vam, je l' ova rec neka nova intel'ktualna tekovina, ili kako?
dragan7557 dragan7557 09:28 20.04.2013

Re: U svim segmentima društva

Srđan Fuchs
na plodnom tribalnom "hrišćanskom" tlu a građenom dva milenijuma


jaaaj "tribalno" opet, Alaha vam, je l' ova rec neka nova intel'ktualna tekovina, ili kako?




Pitaj kopirajt holdera, aka Vučka.

cerski
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:43 20.04.2013

Re: U svim segmentima društva

nego je problem mnogo ukorenjeniji i samim tim će biti teže boriti se protiv istog.

Tu se slažem,korenje mu je duboko par hiljada godina.
blogovatelj blogovatelj 04:34 21.04.2013

Re: U svim segmentima društva

jaaaj "tribalno" opet, Alaha vam, je l' ova rec neka nova intel'ktualna tekovina, ili kako?


A da tek čuješ kako je sve "ajkonik" na kanadskim radio stanicama. Frasove dobijam od ajkonik stvari i pojava.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:36 21.04.2013

Re: U svim segmentima društva

bilo i kod engleza na sky sportu danas - oooh, what a great effort from world no. 1, iconic shot... moji profani na turizmu su obozavali rec (za gradjevine razlicitog karaktera na blistoku), "monumentalna gradjevina", i mean, explain why is it so breathtaking and special, "monumentalno"... kod srpskih teologa vrhovni sa besmislenim kovanicama je amfilohije, "osmanska evropa", "novi jerusalim" za sadasnji istanbul - za to su ga izvizdale grcke vladike na nekom seminaru u j-patrijarsiji povodom 2 iljade godina riscanstva, svojevremeno.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:38 19.04.2013

?

" A i onda je pitanje, da li bi vrh RTS-a to dozvolio? "

I nad urednikom ima urednik. Državnu televiziju su uvek uređivali političari. Direktor RTS ima strogo omeđeni prostor i za svako ozbiljnije iskakanje (ili gaženje plastelina na dasci) se diže crvena zastava. Ili crveni karton.
G.Cross G.Cross 13:45 19.04.2013

Preporuka

I sam sam vernik i nemam nista da dodam ili oduzmem ovom sto si napisao.

Preporuka k'o rajska vrata.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:53 19.04.2013

Re: Preporuka

Đura Jakšić:

Kaluđeri

Gled'o sam vam metanije,
Kad varate Boga živa;
Gled'o sam vas, gde se pije,
Gde se jede i uživa.

Sluš'o sam vas, kad kunete
Svoje stado, svoje verne,
I kad tajni prizovete,
Licemerni, licemerne!

Gled'o sam vas — ne da nisam,
Kad razbludom usplamtite;
Gled'o sam vas, ne da nisam,
Licemerni, upamtite!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:35 20.04.2013

Re: Preporuka

sta sada znaci ovaj komentar na covekovoj ispovesti da je verujuci, on tebi iskrenost, ti njemu lazne kaludjere? sta je spisateljica htela da kaze?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:44 20.04.2013

Re: Preporuka

sta sada znaci ovaj komentar na covekovoj ispovesti da je verujuci, on tebi iskrenost, ti njemu lazne kaludjere? sta je spisateljica htela da kaze?

Spisateljica je, povodom teme bloga, podsetila da je ovaj problem mnogo stariji, citiravši pesmu Đure Jakšića.
I još nešto, nemam ja ništa protiv boga, niti protiv verujućih, ali imam itekako protiv njegove zemaljske administracije. Izgleda da ni Đura Jakšić nije baš mislio da se drže statuta firme i učenja njenog predsednika uprave.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:11 20.04.2013

Re: Preporuka

Jelica Greganović

I još nešto, nemam ja ništa protiv boga, niti protiv verujućih, ali imam itekako protiv njegove zemaljske administracije.


dobro, ne bi se reklo da je tako tek, protiv administracije, kod tebe se vise dojmi da je nadzuk-tako, ali vecina objektivnog nezadovoljstva kod ateista uzrokovano je losom administracijom. ne samo ateisticnog, kao sto vidimo poslednjih dana na blogu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:11 20.04.2013

Re: Preporuka

kod tebe se vise dojmi da je nadzuk-tako,

Šta je nadzuk?

dobro, ne bi se reklo da je tako tek

Ja ti kažem, a ti kako voliš čitaj - što se boga i bogova uopšte tiče, men' svejedno, ne zanimaju me...ali kad se radi o njihovim zemaljskim šalterima, odnosno radnicima na njima, e to je već druga priča.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:01 21.04.2013

Re: Preporuka

Jelica Greganović
kod tebe se vise dojmi da je nadzuk-tako,

Šta je nadzuk?


los izgovor, istocnojerusalimski, 'mesto stambolski ispravno - nadzak.

Ta reč se danas veoma retko koristi, pogotovo u gradovima, jer je nadžak staro, već odavno zaboravljeno oružje i oruđe. To je bio deo starinske bojeve opreme „starinsko hladno oružje (na dugačkoj dršci), vrsta buzdovana koji s jedne strane ima sekiricu, a s druge dugačke uši ili malj, čekić“, a zatim i „alatka takvog oblika“.

Nadžakom se tuklo u bitkama, ali se i njime grubo tesalo, cepalo, ponekad i kopalo.

Spajanjem reči nadžak (u naznačenom smislu) i baba (u pogrdnom značenju) nastao je izraz nadžak-baba da bi se njime označila žena opake naravi, oštrokonđa koja svojim zlim jezikom seče i udara kao nadžakom.

Izraz je kasnije, u proširenom značenju (džandrljiva osoba uopšte), prenesen i u književni jezik, iako je turcizam nadžak, koji stoji u njegovoj osnovi, uglavnom izašao iz upotrebe, pa je gotovo sasvim i zaboravljen.
bladerunner92 bladerunner92 14:15 19.04.2013

Razumem ja

tvoja osecanja u vezi svega ovoga ali malo je naivno posle svih ovih godina i svega sto se izdesavalo u ovoj nebeskoj, besprekornoj zemlji ocekivati nesto od iste.Ovde odgovornost ne postoji.Ovde neko odgovara samo onda kad se zameri nekom iz suprotstavljenog tabora... Srpska crkva je danas , pa...dno.

Državna politika ili upravljački koncept koji podrazumeva da (i) političari i državni zvaničnici povremeno moraju da odgovaraju na pitanja koja se odnose na njihove aktivnosti (da polažu račune) i da (ii) moraju da snose odgovornost za ostvarivanje ovlašćenja koja su im poverena. Za delotvornu odgovornost neophodno je čvrsto i jasno uspostaviti dužnosti, a onda ih se dosledno pridržavati. Mere za utvrđivanje odgovornosti treba da obuhvate sledeća tri pitanja: Ko je odgovoran, za šta je odgovoran i kome je odgovoran? Da bi se obezbedilo adekvatno sprovođenje odgovornosti, moraju da postoje značajne posledice vezane za učinak, koje se mogu predvideti. U javnom sektoru, pojedinačna odgovornost zvaničnika, kako unutar njihovih organizacija tako i prema spoljnim organima kontrole, najčešće podrazumeva način na koji se troši novac i rezultate koji su postignuti. U demokratskim sistemima, od ključnog značaja je opšta odgovornost koju ministri imaju prema parlamentu i prema javnosti, u širem smislu.


kljucno

Da bi se obezbedilo adekvatno sprovođenje odgovornosti, moraju da postoje značajne posledice vezane za učinak


i tako dalje...
libkonz libkonz 18:58 19.04.2013

Re: Razumem ja

Srpska crkva je danas , pa...dno.

mlađi sveštenici ulivaju nadu. ali crkva mora da se očisti, jer od toga zavisi budućnost crkve, što se ozbiljno reflektuje i na državu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:38 20.04.2013

Re: Razumem ja

ocistice se s vremenom, kada pomre debe-olos, kada debe bude poceo da sluzi drzavi, sto mu i jeste uloga, umesto da se ponasa kao lider i to striktno materijalne koristi radi. a duh zivi gde zeli, tako da ne vidim razloge za ocajavanje za buducnost duhovnosti kod Srba.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:48 20.04.2013

Re: Razumem ja

mlađi sveštenici ulivaju nadu. ali crkva mora da se očisti, jer od toga zavisi budućnost crkve, što se ozbiljno reflektuje i na državu.

Neće se očistiti sve dok Crkva jasno i glasno ne sankcioniše one koji je brukaju. Dok to ne učini, prećutno podržava negativnu selekciju u svojim redovima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:20 20.04.2013

Re: Razumem ja

Neće se očistiti sve dok Crkva jasno i glasno ne sankcioniše one koji je brukaju. Dok to ne učini, prećutno podržava negativnu selekciju u svojim redovima.


cekaj, zasto to Drzava nije nikada uradila "sa onima koji je brukaju", каda je to toliko lako uraditi? zasto je precutno podrzavana negativna selekcija koja je (precutnost) na kraju, evo gledamo, kostala i pozicija i moci one koji su je podrzali (govorim o kohabitaciji 2000-2012) - poskidani su momentalno. znas sta je jos cudno, da ti nisi imala nikakvu strast tu da kritikujes precutkivanje, dok si ovde prva na salteru za pljuvku? nece biti bas da si tako indiferentna na pitanja poboznosti kao sto tvrdis.
zack2jack zack2jack 14:22 19.04.2013

...

Nikakav Pahomije i Kačavenda neće ugroziti moju veru. Ali mislim da je ljudski podići glas i reći da pedofilija, silovanja i ubistva moraju biti kažnjeni. Penzija nije kazna. Zatvor jeste.


..odlican tekst!

Treba uperiti prstom u njih!

Neka se voze na toboganu morala koji tako zdusno propovedaju kad su tudji zivoti u pitanju.

Dosta je bilo skrivanja iza mantija. Vere koja se placa. Mesha u drzavu. Vodi politiku. Gura gde i kako joj padne na pamet.

Drzava M O R A da reaguje!
arcins arcins 14:40 19.04.2013

Re: ...

zack2jack
Nikakav Pahomije i Kačavenda neće ugroziti moju veru. Ali mislim da je ljudski podići glas i reći da pedofilija, silovanja i ubistva moraju biti kažnjeni. Penzija nije kazna. Zatvor jeste.


..odlican tekst!

Treba uperiti prstom u njih!

Neka se voze na toboganu morala koji tako zdusno propovedaju kad su tudji zivoti u pitanju.

Dosta je bilo skrivanja iza mantija. Vere koja se placa. Mesha u drzavu. Vodi politiku. Gura gde i kako joj padne na pamet.

Drzava M O R A da reaguje!



Cisto da ostanemo u duhu tradicionala. "Ne boji se susa Boga vec batina".
zack2jack zack2jack 15:19 19.04.2013

Re: ...

arcins

!Cisto da ostanemo u duhu tradicionala. "Ne boji se susa Boga vec batina".


..Crkva je duzna da izda objasnjenje. Da se oglasi i izjasni. Kao sto je i policija obavezna da reaguje. Nikakvi pregovori o Kosovu, problemi Vojvodine, autonomije, ekonomije, bakraci.. Drzava M O R A da reaguje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:25 19.04.2013

Re: ...


..Crkva je duzna da izda objasnjenje. Da se oglasi i izjasni.

Tačno tako, i dok to ne bude uradila, i dok ne bude tu bruku sankcionisala (ali ne šalom poput penzije), biće upravo takva kakvi su njeni najgori pripadnici.
Upravo onako kao što SPC zna da ima mišljenje i stav o svim državnim pitanjima i problemima, neka sada malo, za promenu, ima stav i o svojim pitanjima i problemima. Javni.
libkonz libkonz 19:01 19.04.2013

Re: ...

Drzava M O R A da reaguje!

Lakše će se i crkva očistiti ako i država malo pogura. A nekim vladikama je mesto u zatvoru.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:49 20.04.2013

Re: ...

Lakše će se i crkva očistiti ako i država malo pogura. A nekim vladikama je mesto u zatvoru.

Kada bi se poštovala sekularnost države, kako od strane države, tako i od strane crkve, poguravanje se ne bi merilo na malo i mnogo, niti bi se zvalo poguravanje, nego bi država primenila zakone bez obzira na dužinu haljine koju nosi objekat zakona.
01stefan 01stefan 15:05 19.04.2013

Kakva crkva...

, takva država, takva i kultura.Možda im EDB treba isključiti struju kao ovde:

http://news-hd.net/makazama-na-galeriju/
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:26 19.04.2013

Re: Kakva crkva...

Kakva crkva...
, takva država, takva i kultura.

Ne bih ja davala Crkvi alibi u obliku države i kulture.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:31 19.04.2013

danas

u srbiji nema novinara. zato niko i ne udara na crkvu. prosta računica.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:40 20.04.2013

Re: danas

BebaOdLonchara
u srbiji nema novinara. zato niko i ne udara na crkvu. prosta računica.

udario je Teo Pancic pa su mu skinuli kolumnu iz nedeljnog Dnevnika, valjda posle 13 godina prvi put.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:11 20.04.2013

Re: danas

hajkula1 hajkula1 17:55 19.04.2013

Odvojiti kukolj iz žita

Ja sam imao sreće, prethodni i sadašnji sveštenik su časni ljudi sa kojima se može normalno razgovarati. Zato sam protiv generalizacije.Ima jedan manastir na Fruškoj gori u koji volim da odem. Tamo sam uvek imao sa kim da popričam ili da budem sam, u tišini i molitvi. Uvek mi je lepo kada tamo odem. Radujem se praznicima. Srce je uvek puno za Božić i Vaskrs. Nikakav Pahomije i Kačavenda neće ugroziti moju veru. Ali mislim da je ljudski podići glas i reći da pedofilija, silovanja i ubistva moraju biti kažnjeni. Penzija nije kazna. Zatvor jeste.


Ne idem na Frušku goru a volela bih, ali po Srbiji ima pravih manastira, crkvi i divnih sveštenika i monaha. Zbog svih treba odvojiti kukolj.
libkonz libkonz 18:59 19.04.2013

Re: Odvojiti kukolj iz žita

po Srbiji ima pravih manastira

počeo sam da obilazim neke oko Čačka. Prelepo.
Obren Markov Obren Markov 18:52 19.04.2013

Kao verniku...

...drago mi je da je isplivao film sa vladikom Vasilijem


Meni je ovo drago kao građaninu, nadam se da to nije problem.

Dobar ovaj tekst. Istinit.
libkonz libkonz 18:54 19.04.2013

Re: Kao verniku...

Meni je ovo drago kao građaninu, nadam se da to nije problem.


Dobar ovaj tekst. Istinit.

hvala.
alselone alselone 20:07 19.04.2013

Odlican tekst, imas preporuku od mene

P.S. Moramo mi Vojvodjani da se preporucujemo medjusobno, vidis kako ovi Srbijanci samo klikcu svojima.

8c_competizione 8c_competizione 20:12 19.04.2013

ne vredi Libkonz

previse je to umesano u prljave poslove, isprepletano sa DBom, da jedino resenje moze biti KATANAC NA VRATA i prterivanje iz drzavnih poslova ODMAH
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:42 20.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

8c_competizione
previse je to umesano u prljave poslove, isprepletano sa DBom, da jedino resenje moze biti KATANAC NA VRATA i prterivanje iz drzavnih poslova ODMAH


haha, a inace vidim kako ste uspesno proterali i Debe iz "drzavnih poslova"... svaka vam dala - ladne vode iz bokala - za proterivanje...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:58 20.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

haha, a inace vidim kako ste uspesno proterali i Debe iz "drzavnih poslova"

A Crkva je, kao DB, državna služba?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:29 20.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

drzava je duboko umesana u delatnost crkve, pa, poslednjih 70-ak godina, isprepletanost potrebe za kontrolom pojedinca, nediskretna narav komunistickog rezima, mogucnost da kroz crkvenu prisnost pojedinac bude kontrolisan, pa i ta neka postmoderna jugoslovenska marksisticka potreba da se razbijaju jezgra identiteta kao sto su bili porodica ili crkvenost (pre Moderne) da bi dosli do nekakve amorfne i flegmaticne individualnosti, Gradjanina X, koji nece previse talasati. takodje i strah od monarhizma ili starih gradjanskih uticaja, sve je to imalo ulogu da je crkvu bilo potrebno zgaziti pod debeom. taj duh je i danas prisutan u velikom broju kolektiva u Srbiji, ne nuzno religioznih.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:14 20.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

mogucnost da kroz crkvenu prisnost pojedinac bude kontrolisan

Crkva kao DB? Nije loše...
8c_competizione 8c_competizione 21:01 20.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

haha, a inace vidim kako ste uspesno proterali i Debe iz "drzavnih poslova"... svaka vam dala - ladne vode iz bokala - za proterivanje...


Srdjane, ja ovo prizeljkujem, nisam nikada izjavljivao "da smo..."
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:03 20.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

more kind of new crusade-knights.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:07 20.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

8c_competizione


Srdjane, ja ovo prizeljkujem, nisam nikada izjavljivao "da smo..."


jedini nacin je da se debe pacifikuje do te mere da nece vise videti interes u petljanju u nedrzavne institucije. za ostalo ce se vec priruda postarati... inace, ovaj manijak je smenjen jos u novembru, sada je moguce da je distanciran jer je moguc svedok u poslednjim haskim procesima? justa thought. bytheway, svi pojedinci koje ja poznajem iz Republike Srpske imaju najodbojniji moguci stav prema manijaku.
8c_competizione 8c_competizione 10:43 21.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

bytheway, svi pojedinci koje ja poznajem iz Republike Srpske imaju najodbojniji moguci stav prema manijaku.


"pojedinci" iz redova Crkve ili "civili"?

ako su oni iz redova Crkve, nesto se nisu isprsili protivljenju takvima. ako se ne varam, procitah da se "od oko stotinjak svestenika samo troje (TROJE!?!?!?!) izjasnilo protiv vladike"

u tom smislu izgleda da bas poznajes SAMO to troje

Srdjane, sta cemo sa ostalima?
maksa83 maksa83 10:45 21.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

"pojedinci" iz redova Crkve ili "civili"?

I ja znam par (rodoljubivih) Bosanaca iz RS koji na Kačavandu minimum dignu obrvu i odmahnu glavom, još pre nego što je sav ovaj kermez sa snimcima počeo. Čak i pre slikanja sa striperom kome je posle finansirao školovanje u Italiji.
8c_competizione 8c_competizione 18:47 21.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

I ja znam par (rodoljubivih) Bosanaca iz RS koji na Kačavandu minimum dignu obrvu i odmahnu glavom, još pre nego što je sav ovaj kermez sa snimcima počeo. Čak i pre slikanja sa striperom kome je posle finansirao školovanje u Italiji.


Makso, sve je to ok sto bar dizu obrve, nego sta cemo sa onih preostalih 97% koji podrzavaju?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:52 21.04.2013

Re: ne vredi Libkonz

8c_competizione
bytheway, svi pojedinci koje ja poznajem iz Republike Srpske imaju najodbojniji moguci stav prema manijaku.


"pojedinci" iz redova Crkve ili "civili"?



bivsi laos, sada distanciran od Crkve zbog nakaznog svetonazora kod vizualno i psiholoski (u smislu uticaja na privatnu sferu zivota) dostupnog im svestenstva, uglavnom svi socijaldemokrate i republikanci. visok je stepen racionalnosti kod prekodrinskih Srba u ovoj ravni, sto je za postovanje. broj svesetnika koji je potpisan je nerealan, jer su pod strahovladom. sto se mene tice, neka bace gada, i neka nastave dalje sa uklanjanjem s Libijevog spiska. Irie irie...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:02 19.04.2013

Ko danas sme da "udari" na crkvu?

Mislim da vladajuće uverenje o velikom uticaju SPC na vernike, građane i naše društvo u celini nema realnog osnova.
Također smatram da su rezultati svih tih silnih anketa i istaživanja javnog mnenja, a koja pokazuju kako je SPC institucija od najvećeg poverenja građana, iskonstruisani, manjim delom iz neznanja (metodološkog i dr.), a većim delom sa ciljem da se obezbedi još jedan pravac manipulisanja građanima, pored onog osnovnog - stranačko-političkog.

Otkud toliki uticaj SPC na građane Srbije? Na koje građane, na sve ili samo na vernike? Na koji način to SPC deluje na svest srpskih građana - preko veronauke, crkvenih medija, nedeljnih i prazničkih liturgija i propovedi? Ta hajte molim vas.

Većina Srba se izjašnjava da su pravoslavci zbog tradicije, a ne zato što su vernici. Zato slave i krsnu slavu, Božić i Vaskrs, da se okupe rođaci, kumovi, prijatelji...da se popije i pojede. Nema to veze ni sa crkvom, ni sa bogom.

Vrlo je malo iskrenih vernika, pravih hrišćana, ne više od deset procenta na koje bi SPC objektivno mogla da utiče.

Milan Karagaća Milan Karagaća 22:41 20.04.2013

Re: Ko danas sme da "udari" na crkvu?

Vrlo je malo iskrenih vernika, pravih hrišćana, ne više od deset procenta na koje bi SPC objektivno mogla da utiče.

možda je bolje da ne utiče, da ih ne kvari.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:44 19.04.2013

Re: Tuzba

libela
- Na snimku se vidi episkop Kačavenda kako prolazi hodnikom i ulazi u sobu. Ništa drugo – tvrdi naš sagovornik, koji smatra da su medijske spekulacije o navodnim bludnim radnjama vladike proizvod želje da se uruši ugled SPC u Srbiji i regionu.


Ispade da je Kačavenda em nezainteresovan, nego d` izvineš zanemoćao. Vladika i na tom muškom planu nije ni za ...
libela libela 21:57 19.04.2013

Re: Tuzba

uros_vozdovac


Ispade da je Kačavenda em nezainteresovan, nego d` izvineš zanemoćao. Vladika i na tom muškom planu nije ni za ...

ma kakogod... bitno je da istina izadje na videlo, a istu, slozices se, ne treba relatizovati prostim komentarima.
maksa83 maksa83 21:59 19.04.2013

Re: Tuzba

ma kakogod... bitno je da istina izadje na videlo, a istu, slozices se, ne treba relatizovati prostim komentarima.



uros_vozdovac uros_vozdovac 22:52 19.04.2013

Re: Tuzba

libela
uros_vozdovac


Ispade da je Kačavenda em nezainteresovan, nego d` izvineš zanemoćao. Vladika i na tom muškom planu nije ni za ...

ma kakogod... bitno je da istina izadje na videlo, a istu, slozices se, ne treba relatizovati prostim komentarima.


Složiću se naravno. Ako su ovo dve istine, ama ni jedna ne valja.
dragan7557 dragan7557 09:23 20.04.2013

Re: Tuzba

maksa83
ma kakogod... bitno je da istina izadje na videlo, a istu, slozices se, ne treba relatizovati prostim komentarima.




Makso bre, imaj obzira prema blogerima ovoliki kičeraj od enterijera na ovom blogu odavno nije "naslikan."

Isto, još više važi za libov prilog:
Atačmenti

kacavenda1.jpg / 38.09 / KB image/jpeg

slika i prilika Buckingham Palce kičerajske kolonijal stil nekulture.
Čitaj kolonijalnog dvljaštva.


cerski
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:30 20.04.2013

Re: Tuzba

mogu da vas pitam nesto, momenat iskrenosti kod Libija: da li vi mrzite SPC striktno, zato sto je ne znam kol'ko "nazadna i minira promene u Srbiji", ili mrzite Hriscanstvo kao takvo, jer je, kako Cerski kaze, iz svoje tribalne kuce, "tribalni preteca fasizma", i vi ste, eto, Preteca istinskog liberalizma u nas k tribalnome sklonim Srbima?

ako moze iskren odgovor, anybody, thnx.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:59 20.04.2013

Re: Tuzba

makso, impresionirata sam finoćom mladića...izuo čizme za slikanje na lujiću.
8c_competizione 8c_competizione 11:23 21.04.2013

Re: Tuzba

ako moze iskren odgovor, anybody, thnx.


moj stavovi:

kao prvo, licno ne razumem potrebu za religijom u 21. veku. ne razumem zasto odraslim zdravorazumskim ljudima trebaju bajke u regularnom zivotu u ovom stupnju civilizacijskog razvoja. Srdjane nemoj molim te o ratovima i slicno, posto je religija (na nasim prostorima Crkve) bila umesana u sve to protiv cega se terbala zalagati DEBELO! kao sto vidis, ovde nema nikakve mrznje, vec samo neshvatanje zasto nekome u modernom svetu treba religija da mu "ulepsava" zivot.

kao drugo, ono sto zaista smeta jeste ta totalna otudjenost od kretanja u modernom svetu. to ne bi bilo nista problematicno per se, da religije sebi ne daju za pravo da izlaze iz svojih okvira i to namecu drugima.

kao trece dolazi na red licemerje, kada se dolazi do argumentovane rasprave. o ovome zaiste ne bih ovde razvlacio, posto samo o ovome mogu da se napisu tomovi knjiga.

kao cetvrto dolazi izrazavanje, sto opet malko podlazi pod trece. vidis Srdjane, tebi uopste ne smeta da koristis npr pojam "nadzak baba" (dakle turcizam i anahronizam) ali ti nove kovanice poput "tribalni" oci vade. to je nesto sto ne podrzavam.

kao peto dolazi ta suluda potreba da se vera gura svugde i u svakom trenutku. to je zaista opterecujuce, kako kod vernika (zbog napora koji iziskuje) tako i kod neverujuceg dela populacije, koja eto, zbog civilizacijskih normi (na koje se crkva SAMO po potrebi poziva) mora to da trpi.

kao sesto, vec sam pisao o mom stavu povodom veronauke u skolama. pod istim argumentom da deca/mladi do 18. nisu zreli dovoljno da izadju na izbore i ocene ko je dobar po pitanju njihovog zivora, TAKO isto mislim da do te iste 18. nisu sposobna da pravilno shvate i prihvate religiju (ukoliko je to njihov izbor) ili da se od nje ograde. e tu sada dolazimo do srzi problema, kako propagirati veru u najranijoj dobi, gde odbrane (zdravog razuma) nema i kako ne najlakse bas tu naturati dogme! tu vec pocinjem da budem besan. ne toliko na religije same, vec na drzavu koja im to dozvoljava!

kao sedmo, dolazi onaj deo o socijalnoj nepravdi. naime, ako i u siromasnoj zemlji kao sto je nasa, "raja" (cak i oni najugrozeniji) mora da placa poreze i izdaje fiskalne racune, zaista ne vidim razloga zasto religije ne bi to radile. niko im ne trazi da placaju razrezane pausale, vec da uredno vode izvore prihoda, rashode (o neumerenosti opet ne bih ovde, skrenucemo sa teme, a zahteva dosta prostora shodno primerima ne samo u SPC) i shodno tome plate porez. posto definitivno nisu ometeni u razvoju ili hendikepirani na bilo koji drugi nacin da normalno vode svoj zivot i zaradjuju za njega, ne vidim ni jedan jedini razlog zbog cega bi bili oslobodjeni placanja poreza, zdravstvenog, penzionog i socijalnog osiguranja, kada su vec tako olaki na prihvatanju darova drzave u vidu donacija, kao i priuzanja zdravsvene zastite i primanja penzija.

Srdjane, mogli bi smo mi ovako jos dugo. vecina ovih stvari je tebi jasna, ali pozicija koju zastupas ti jednostavno ne dozvoljava da neke stvari nazivas pravim imenom (iako si i vise nego dovoljno kvalifikovan kako obrazovanjem takoi mentalnim sposobnostima), bar ne javno (nista sto jedno dobro rakijanje ne bi dalo ispraviti )
nim_opet nim_opet 17:25 24.04.2013

Re: Tuzba

Hahahahaha :) Evo ga snimak gde radi malo vise od prolaska hodnikom: www.youtube.com/watch?v=KVBOYXReWCA
coviax coviax 05:41 20.04.2013

Paraf

I pored izjašnjavanja SPC "da se albancima ne popušta"(nisu ni njima
više "šiptari",premijer parafirao sporazum uz saglasnost državnog vrha...
SPC bi najradije da smo izolovani čak i od Rusije ,ali i od svih drugih...
Mislim da je, ponovo,vreme da SPC ode u izolaciju...
Pun nam je kufer njihove nadmenostii zloupotrebe pameti!
Ministarstvo financija,inspekcijski organi da zabodu nos u poslove SPC
širom Srbije i da se vidi koliko u okviru zakona posluju! ! ! I ostale crkve
i verske zajednice...Naime,postoji sumnja da se silne donacije troše nenamenski
za neopravdani luksuz i bahanalije...
8c_competizione 8c_competizione 10:14 20.04.2013

Re: Paraf

Mislim da je, ponovo,vreme da SPC ode u izolaciju...


jel ima nedge da se potpise peticija/inicijativa, ocu odmah!
mlatisa mlatisa 05:52 20.04.2013

U čemu je problem?

Što se Kačavende tiče ne vidim elemente krivičnog dela pa da se država umeša. Što se tiče Pahomija država se umešala pa nije bilo ništa od toga (krivica sudstva). Ono što je ovde problematično je to što se onolko protiviše paradi a treba im 100 godina da se ograde od gay sveštenika.

Fiskalni računi i PDV po crkvama se od skora uvode na zapadu, iza kojih smo mi negde oko 40 godina po mnogim aspektima.

Penzije i sl. nisu rezervisani samo za SPC nego za sve verske zajednice. A koliko je to opravdano nisam siguran. Malo mi je sumnjivo.

I kakve ovo ima veze sa novinarima? Ima veze sa sudstvom, policijom, hijerarhijom SPC.

PS: Sve ovo je klasično spinovanje. Nije pojavilo u medijima baš sada slučajno. SPC je pred prošlu rundu izašla u javnost izjavom "ne potpisujte". Ovo je bila preventivna mera pred potpisivanje. Isto tako su izašli sa pričom o deklaraciji u Vojvodini i Pajtićem, da DS ne koristi priliku da diže halabuku zbog potpisivanja.

Pravo pitanje je ko spinuje i zašto i da li ima pravo na to?
8c_competizione 8c_competizione 10:18 20.04.2013

Re: U čemu je problem?

Pravo pitanje je ko spinuje i zašto i da li ima pravo na to?


DB snajka DB!

valjda znas ko tamnici nad nasim zivotima ili se samo pravis lud?
Bonner Bonner 17:59 20.04.2013

Re: U čemu je problem?

mlatisa

...
PS: Sve ovo je klasično spinovanje. Nije pojavilo u medijima baš sada slučajno. SPC je pred prošlu rundu izašla u javnost izjavom "ne potpisujte".

...


Konacno da je neko razumeo o cemu se radi. Ne da je spinovanje, nego spinovanje na kub, cela ova terevenka oko potpisivanja.

Kao prosli put nisu hteli, sve drcan do drcnijeg, pa jos i podviknuli Taciju, pa odbili, pa smrznuli face, propast sveta.

A onda potpisali sve ono sto je dogovoreno u pregovorima poodavno, drama na kub, ali jako providna. Dobili smo sve sad, jos Ivica stipnuo Baronesu u pauzi, javljaju novine, sta ces vise, kud ces bolje?!

A onda da se pojedini krugovi u Crkvi malo ucutkaju izvlaci se iz naftalina Preosvesteni Vladika ala Luj XVI koji je zahtev za povlacenje podneo jos u novembru prosle godine i sad se jos preprodaje i nudi nekakav snimak bludnicenja i pedofilije.

Rezija solidna moglo bi da se kaze ali krajnji uradak jako los i providan. Kao i obicno. Jos jedna prilika da vidimo gde sve sluzba vrti i ko sve za sluzbu sluzbuje.

Jer kome Preosvestene Vladike nisu smetale svih ovih godina a sad naprasno odjedared smetaju taj ima ozbiljan problem sa sobom i dobre kontakte. Sa sluzbom.

8c_competizione 8c_competizione 11:28 21.04.2013

Re: U čemu je problem?

Što se Kačavende tiče ne vidim elemente krivičnog dela pa da se država umeša.


dovoljno je pogledati kako Dvor izgleda, pa bi se vec nesto iskopalo i za Sud (bar u nekoj normalnoj zemlji).

sto se Kacavendinog seksualnog zivota tice, ukoliko se dokaze da su mladici bili iznad zakonske starosne granice, nema nikakvig zakonskih problema

ALI zato ima JAKO MNOGO moralnih problema, posto isti predstavlja instituciju koja eto vidi medjusobno seksualno opstenje izmedju osoba istog pola kao nakaradno

"u tom zecu lezi grm"
one for the road one for the road 07:15 20.04.2013

Problem je u drustvu, ne u SPC

U nerazvijenim drustvima (ili zoastalim, ako cemo precizno), postoje dve karakteristike:

- ako se ne slazes s nekim u vezi tebi bitnih stvari, politika, religija, ziovotna pitanja, itd, automatski pocinjes da mrzis drugacije misleceg

- ako volis nekoga (sina, brata, oca) ili nesto (narod, drzavu, crkvu), podrzavaces sta god taj neko (ili nesto) uradio, mislio ili rekao.

Kacavenda moze da izadje na ulicu i da pocne da puca po ljudima, pali kuce, sve se vozeci u mercedesu od 100 K evra, nacice se ljudi koji ce opradvati te postupke jer je nas, Srbin, svesteno lice, "ja sam vernik, tralala, verovao sam Irineju da ce da promeni nesto, trt-mrt" razloge.

Kad drustvo sazri, ovakve bolesnike ce moci da odbaci kao strano telo i da ih izoluje kao infekciju a ne da ih podrzava ili ignorise kao da pravila za ostale ne vaze za njih.

A to da ce neko koji je potekao iz iste organizacije i koristi sve moguce beneficije i moc, promeniti sistem i izbaciti/rasciniti svestenike koji prave ove skandale je smesno i zalosno. Da je Irinej neko ko ce promeniti SPC, on nikad ne bi ni bio izabran, simple as that.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana