Politika

Želim li da budem ambasador?

Nebojsa Krstic RSS / 13.06.2015. u 17:51

 

 

Ne, ne želim da budem ambasador. To je odgovor onima koji mi, šta god da kažem, dobace: “Aha, to se ti nabacuješ za ambasadora.” Ne nabacujem se. Dokaz? Nemam, sem da je možda malo nelogično da sam propustio da budem ambasador u vreme kada je moj školski drug odlučivao o tim pozicijama, nego sam rešio da postanem sad kada se za to pita čovek o čijem radu mislim sve suprotno od Vesne Pešić. I neretko o tome pišem. Ne samo to. Video sam za osam godina dosta ambasadora na delu. Neki su bili profesionalni, tihi, pronicljivi i kompetentni. Neki su bili velikići, slučajno i greškom poslati u ambasadore, pa su kolutali očima skrivajući se po mračnim ćoškovima ambasade samo da ih predsednik slučajno ne pita o odnosima u vladajućoj koalciji dotične zemlje. Takav jedan, Velikić, posle izbora 2012. prvi se zaleteo u novine da ispriča kako je oduvek znao sve o “katastrofalnom Tadiću i njegovom režimu”. Kukavički, da se čovek ispovraća.

“Ma jeste, čujem primedbu, lako je pisati protiv Nikolića, ajd’ zucni ako smeš nešto protiv Vučića.”

Tu već stižemo do srži problema.  Nije ona, srž, u Vučiću, odnosno nije samo u njemu. Već u atmosferi. Prvo ću par reči o atmosferi, a onda ći se vratiti na Vučića.

Vučićofobija. To je strah od premijera koji je atmosferom počeo da se širi od trenuka kada je ovaj proglasio borbu protiv korupcije i kada je uhapsio neka zvučna imena. Takođe, od trenutka kada je borba protiv bivšeg režima počela da se odvija u tabloidima koji su je prihvatali zdušno, a onda plen ostavljali isto tako iznenada i bez vidljivog razloga kao i kad su ga  se dohvatili. Neki kažu da je iz svega stajao Vučić. Ta tvrdnja u sebi sadrži potcenjivanje Vučića. Iz aviona je jasno koliko su neka od tabloidnih čerečenja bila štetna upravo po njega samoga.

Antivučićizam. Pajtićevo “I to je Vučić”, izrečeno na mitingu u Beogradu za vreme nabrajanja negativnih pojava, potvrđuje da se politika opozicije svela na stvaranje negativnog fetiša koji služi kao paravan za nedostatak opozicione politike i njeno nesnalaženje u vremenu i prostoru. “I to je Vučić” znači “Vučić je kriv za sve” i znači “sve što Vučić radi jeste loše”. To je odraz u ogledalu tvrdnje “za sve je kriv bivši režim” i za društvo podjednako loš politički koncept. I sad, ako je “sve Vučić” , i ako je “Sve što je Vučić loše”, dedukcijom se dolazi do zaključka da imati opozicionu politiku znači izmisliti nešto novo što se po svemu razlikuje od onog svega što je Vučić tj. od onoga što on zagovara i radi. Ova fallacia onda vodi iz greške u grešku. Vučić je za EU, ajde mi koji smo oduvek bili evroentuzijasti malo da budemo skeptici i da izmislimo “srpsko srpski” put u EU u koju nećemo ići puzećke. Ili, ajde da iz šešira izvučemo Kardelja i da njime zamašemo ispred nosa građanima umornim od izazova demokratije podsećajući ih na čarolije vremena kad smo svi imali za pasulj, fiću i letovanje. I kad kao nije bilo kriminala. I kad su radile fabrike, a radnici imali siguran posao, bolovanje i penziju. Ova logička greška iznedriće, bojim se, nove montipajtonovske programe i stranke jer populizam, kada stvari uzme pod svoje, nema granica u izmišljanju nečeg što je completely different i što mnogo dobro zvuči pogotovo ako se ne zamaramo sitnicom da toga više nema nigde na Planeti.

Sad se vraćam na Vučića. On je sam. Ima protiv sebe predsednika, deo stranke, deo Vlade, dobar deo medija, tajkune, intelektualce i strance koji mu se ljubazno osmehuju i tapšu ga po ramenu. Ima protiv sebe atmosferu koja je u srpskim uslovima sklona histeriji i formirana je neodgovornim trabunjanjem elite. Ima opoziciju, onu glasniju pseudolevičarsku i onu tihu kvazidesničarsku. Ima protiv sebe EU umornu od proširenja kojima je importovala svaki put nove probleme. I ima više puta izrečenu želju da upravo on bude taj koji će Srbiju dovesti do ulaznih vrata Unije.

Kako da se u tim uslovima ponaša osoba koja ne želi da postane ambasador? Šta da radi normalan čovek? Šta da radiš, čitaoče, ti?

(Nastavak sledi)



Komentari (368)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 17:55 13.06.2015

КАКВО ПИТАЊЕ ?

А тек какав одговор !


"Svaku tvoju reč ja volim, mada ništa ne razumijem."

( autor Krle )
anonymous anonymous 18:06 13.06.2015

Re: КАКВО ПИТАЊЕ ?

Где сте браћо блогери ?

Човек је на муци .
Пита се :
Kako da se u tim uslovima ponaša osoba koja ne želi da postane ambasador?

Помажите.
Šta da radi normalan čovek?

А питаш и мене ?
Šta da radiš, čitaoče, ti?


Амбасадор ?
Шта фали ....:

Okej.

Едит. А и моја жена би се радовала.
Ако можеш да средиш....


anonymous anonymous 23:23 13.06.2015

Re: КАКВО ПИТАЊЕ ?

Šta da radiš, čitaoče, ti?


Ja imam jednu komšinicu, ali je previše skromna ..... i stidna.

Nije lepa, a nije ni crnka.

Na štikle nume dide. Sama mi tako kaže.

Ali ono što mi se kod nje sviđa - ne želi da bude menakenka ! ! !

Ič...

Pa, ....... ako možete da joj pomognete i nađete neko mesto .....
emsiemsi emsiemsi 06:12 14.06.2015

Re: КАКВО ПИТАЊЕ ?

anonymous
Šta da radiš, čitaoče, ti?


Ja imam jednu komšinicu, ali je previše skromna ..... i stidna.

Nije lepa, a nije ni crnka.

Na štikle nume dide. Sama mi tako kaže.

Ali ono što mi se kod nje sviđa - ne želi da bude menakenka ! ! !

Ič...

Pa, ....... ako možete da joj pomognete i nađete neko mesto .....

Ово је блог о номинацији за амбасадоре. Твоја комшиница би (изгледа) да се уда. Додуше, то му дође на слично.
niccolo niccolo 18:15 13.06.2015

Ne razumem

Sad se vraćam na Vučića.

A u kom momentu si otišao od Vučića? Ja videh bar 15 puta Vučić u tekstu...
anonymous anonymous 18:35 13.06.2015

Re: Ne razumem

A u kom momentu si otišao od Vučića? Ja videh bar 15 puta Vučić u tekstu...


Вараш се.

Само је један Вучић.

Сви остали су - ИЗ НО ГУДИ .....!


makemyday makemyday 18:39 13.06.2015

Re: Ne razumem


A u kom momentu si otišao od Vučića? Ja videh bar 15 puta Vučić u tekstu...

Ma da, da ne poveruješ u količinu podilaženja velikom vođi. Uostalom isto kao i u 15 njegovih prethodnih blogova. A najgore je što i
(Nastavak sledi)

A što se tiče
Ne, ne želim da budem ambasador.
mislim da mu se može verovati. Samo je "zaboravio" da rečenici da pravi kraj, "želim da budem gazdin savetnik". To je već probao,iz iskustva zna da je mnogo lakše ali i neuporedivo unosnije.
anonymous anonymous 19:19 13.06.2015

Re: Ne razumem

mislim da mu se može verovati. Samo je "zaboravio" da rečenici da pravi kraj, "želim da budem gazdin savetnik". To je već probao,iz iskustva zna da je mnogo lakše ali i neuporedivo unosnije.

Слажем се .

Само му недостаје квалификација .

Јер му Вучић није био ....

...školski drug ( да би ) odlučivao o tim pozicijama,








srdjan.pajic srdjan.pajic 19:45 13.06.2015

Re: Ne razumem

niccolo
Sad se vraćam na Vučića.

A u kom momentu si otišao od Vučića? Ja videh bar 15 puta Vučić u tekstu...


Možeš možda da isteraš Vučića iz čoveka, ali ne možeš da isteraš čoveka iz Vučića.
alselone alselone 19:53 13.06.2015

Re: Ne razumem

Možeš možda da isteraš Vučića iz čoveka, ali ne možeš da isteraš čoveka iz Vučića.


A može i Vučić da utera. I uteriva.

De si Pajke, kućo stara. Jesi raspoložen za jedan dobar trol kod Krla?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:06 13.06.2015

Re: Ne razumem

alselone
Možeš možda da isteraš Vučića iz čoveka, ali ne možeš da isteraš čoveka iz Vučića.


A može i Vučić da utera. I uteriva.

De si Pajke, kućo stara. Jesi raspoložen za jedan dobar trol kod Krla?


Gde si, ambasadore dobrog trolovanja!?

Alse, brate, bez tebe ništa. Ja pokušao prošli put malo da soliram, čak smo i do dvaes' trolomentara dobacili, uleteli su tu čak i princi i mirela, ali onda se dovatiše Karagaća i neke tetke, posle je i marketinški Mrak iz potaje krenuo da guta krosove i moje briljantne komentare, i od onolikog trola ostali na kraju samo dugmići. Tako da me sad nešto malo mrzi, a, i rekoh, da iskoristim lep dan u Koloradu za radove oko kuće i okućnice. Uzeo sam da popločam teritoriju ispod terase, tu mi se o kišnim danima pravi blatište, diže prašina o sunčanim, a u sumrak skupljaju rakuni i tvorovi, da kenjaju i pare se izmedju sebe. Mislio sam tu da metnem deo drva za ogrev kad se osuši, i još neke džidže i bidže. Zato moram prvo da udarim ploču na zemlju, onda i nastrešnicu.



docsumann docsumann 21:08 13.06.2015

Re: Ne razumem

a u sumrak skupljaju rakuni i tvorovi, da kenjaju i pare se izmedju sebe.


u trol ime, dešavaju li kadkad kris-kros sparivanja?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:17 13.06.2015

Re: Ne razumem

docsumann
a u sumrak skupljaju rakuni i tvorovi, da kenjaju i pare se izmedju sebe.


u trol ime, dešavaju li kadkad kir-kros sparivanja?


Ma pusti, to je kupleraj pod mojom terasom, primordijalna supa. Čak se i moje mačke boje noću tu da zadju.

Legenda, koju sam čuo od prethodnog vlasnika kuće, kaže da je tu vlasnik pre njega imao sagradjen nekakav bazen, u koji se, navodno, uskakalo direktno sa terase. Onda je taj bazen zapušten kao takav, pa su prvo krenule da dolaze mačke iz celog komšiluka da se u njemu olakšavaju, a onda su krenule i krupnije zverke da dolaze, kao na pojilo: rakuni, tvorovi, a ni po neki kojot ili puma nisu bili retki posetioci. Onda su došli zečevi.

Pa je vlasnik taj bazen demolirao, ali je ostao detalj ispod terase, a sa njime i navike pojednih životinjski vrsta, na čijem iskorenjivanju upravo radim.

EDIT: A o kišnim glistama veličine bebe od zvečarke da i ne govorim. To im je valjda nekakvo mesto za kongregaciju, dolaze u hiljadama, kao na hodočašće, samo da umru na tom parčetu svete zemlje, pod mojim prozorom.
princi princi 21:22 13.06.2015

Re: Ne razumem

G.Cross G.Cross 21:28 13.06.2015

Re: Ne razumem

princi
Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


Jesi li siguran da je zbog solar power?

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:28 13.06.2015

Re: Ne razumem

princi
Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


Nuklearke su budućnost, nemoj da se brineš.
princi princi 21:29 13.06.2015

Re: Ne razumem

srdjan.pajic
princi
Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


Nuklearke su budućnost, nemoj da se brineš.

Iz tvojih usta znaš već gde, ali qr moj.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:43 13.06.2015

Re: Ne razumem

princi
srdjan.pajic
princi
Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


Nuklearke su budućnost, nemoj da se brineš.

Iz tvojih usta znaš već gde, ali qr moj.


Bem li ga, ne znam, saće alse to stručno sve da popljuje, ali možda ti strah i nije sasvim neosnovan. Sad, bar ovde u Koloradu, možeš uredno da "zakupiš" površinu solarnih panela na obližnjoj solarnoj farmi, koliko ti treba, ako već nemaš (kao ja) hektare zemlje i krovova da tu zadovoljiš sve svoje energetske potrebe. I sve što od njih ikad vidiš je par desetina dolara manji mesečni račun za struju. Ne moraš više ni da caneš kintu unapred, za sistem i instalaciju, niti da se drkaš sa federalnim kreditima, sve ti to majstori obračunaju. Mislim da možeš čak i da se preseliš, samo da ostaneš kod istog provajdera, a ima ih komada jedan. Tako da, da, možda je vreme za career change.




docsumann docsumann 21:48 13.06.2015

Re: Ne razumem

princi
Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


jbl te solar power, ja ću ostat bez posla zbog Mila.
princi princi 22:00 13.06.2015

Re: Ne razumem

Ma jok, dok je zemljotresenija biće posla i za mene, zajebavam se. Uostalom, trebaće ta energija negde da se storeuje, trebaće da se kopaju neke kaverne, čuda.

Čitao sam za te neprilike ljudi sa PV panelima po Nevadi i Koloradu (a koliko čitam i po Španiji). Sad, kad je cena proizvodnje pala praktično na 0, je frka ko će da vraća kredite za izgrađene pogone i mrežu, ko će da plaća održavanje mreže, čitava ekonomija se okrenula naglavačke.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:03 13.06.2015

Re: Ne razumem

Друштво, нема разлога за бригу, ионако постајемо непотребни: Deep Learning Machine Beats Humans in IQ Test
princi princi 22:04 13.06.2015

Re: Ne razumem

G.Cross
princi
Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


Jesi li siguran da je zbog solar power?


Ti, burazeru, nema šta da brineš: šerpi i lonaca nikad dosta.
princi princi 22:08 13.06.2015

Re: Ne razumem

G.Cross G.Cross 22:14 13.06.2015

Re: Ne razumem

:
jkt2010 jkt2010 23:17 13.06.2015

Re: Ne razumem

srdjan.pajic

Legenda kaže da je tu vlasnik

Pre popločavanja bolje malo da izsondiraš teren, ko zna koga je bivši vlasnik tu sahranio...

Laku noć.
zilikaka zilikaka 23:27 13.06.2015

Re: Ne razumem

Ti, burazeru, nema šta da brineš: šerpi i lonaca nikad dosta.


Ovde ima još šerpenjara?

Braćo, i ja sam vaša.

Šerpenjari svih zemalja, ujedinimo se!

G.Cross G.Cross 23:34 13.06.2015

Re: Ne razumem

princi
G.Cross
princi
Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


Jesi li siguran da je zbog solar power?


Ti, burazeru, nema šta da brineš: šerpi i lonaca nikad dosta.


Zao mi je Princi. Izvinjavam se. Mada mi se uglavnom ne svidjaju tvoji komentari nije trebalo da komentarisem tvoje licne probleme.



srdjan.pajic srdjan.pajic 00:47 14.06.2015

Re: Ne razumem

Ma jok, dok je zemljotresenija biće posla i za mene, zajebavam se. Uostalom, trebaće ta energija negde da se storeuje, trebaće da se kopaju neke kaverne, čuda.


U beton, bate. Ima jedan naš baja ovde, energetičar, radi kao VP Eng. za neki od tih startapa koje se petljaju sa large scale energy storage. Išli smo na kaficu pa mi ispričao da su kao demo za US Navy napravili storage, ono par stotina kilovatsati, u golom betonu. Sad vidim na sajtu da ipak rade gas compression, izgleda da su batalili beton, na radost ovih šerpalonciipoklopci mašinaca, a i vas, rudara.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:49 14.06.2015

Re: Ne razumem

jkt2010
srdjan.pajic

Legenda kaže da je tu vlasnik

Pre popločavanja bolje malo da izsondiraš teren, ko zna koga je bivši vlasnik tu sahranio...

Laku noć.


Sve to potpada pod mineral rights, koja mi nemamo, tako da ni lešovi nisu naš problem
alselone alselone 00:53 14.06.2015

Re: Ne razumem

tu mi se o kišnim danima pravi blatište, diže prašina o sunčanim, a u sumrak skupljaju rakuni i tvorovi, da kenjaju i pare se izmedju sebe.



Moram priznati da sam ovaj deo oplako.

Mozda su ti bolje one supljikave ciglice, i dalje ima malo travice, imas osecaj da nije cista betoncina, ali ne blatnjavi.

EDIT: A o kišnim glistama veličine bebe od zvečarke da i ne govorim. To im je valjda nekakvo mesto za kongregaciju, dolaze u hiljadama, kao na hodočašće, samo da umru na tom parčetu svete zemlje, pod mojim prozorom.


Sta bi tim kvalitetno moglo da se upeca. Volio sam Moglija neki dan na pecanje, kupili gliste, kad ono neke male skrnave, ne mogu ni na udicu da se nabodu, raspadnu se. Ni glista vise nije kao sto je nekad bila.
alselone alselone 01:01 14.06.2015

Re: Ne razumem

Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


Ne, solar i wind su definitivno buducnost. Iako ih ne nesto ne volim jer unose dodatnu nestabilnost u sistem, ali resice se pametnim invertorima i boljom regulacijom. U principu, uvek sam bio protiv njih u zemljama treceg sveta gde nama povecavaju cenu kilovat casa da bi: a) subvencijama smanjili proizvonu cenu zapadne tehnologije i b) oteli lovu pojedinci preko subvencija. Jednog dana ce to sve biti super.

Samo pogledaj kako to raste:


A sa dodavanjem storage-a u kuce, to ima tek da eksplodira. Pa detalja:
Consumer Benefits (self-consumption):
 Smanjen racun za struju
 Get back-up power ako punke mreza. Komsija lojanicu a ti pivo iz frizidera.
 Rurani predeli i obodi naselja dobijaju kvalitetnije napajanja
 Leverage tax incentives to increase home value
 Promote sustainable and green living
 Increased energy awareness & trend usage
Bla bla

I onda se pitamo cemu onolika pompa za Tesla energy. Covek vidi sta dolazi, nabuddzio je hype, kad market bude spreman za kupovinu baterija - nece imati dilemu koji brend da kupi. U principu to je jos uvek nesiplativo i ovo sto je on uradio je samo stvaranje tog hajpa da dobije dodatno finansiranje i verovatno podeli fimu na jesen na dva dela, EV (electric vehicles) i Energy gde ce taj Energi da gadja residential & commercial storages market 2017.
alselone alselone 01:13 14.06.2015

Re: Ne razumem

saće alse to stručno sve da popljuje


Ja strucno volem nuklearke, brate znas na cemu si i znas kako radi, nema previse pameti. Jedino rizik. Dovoljno nam je jedno sranje na 20 godina da sjebemo celu planetu za 100.

A meni su ti vlasnici nuklearki super. I na zapadnoj i na istocnoj obali postoje berze elektricne energije gde trguju proizvodjaci, distribucije, prenosni operateri itd. I tu se biduje automatski, ko koliko hoce da kupi, po kojoj ceni, ko prodaje na kom cvoru, po kojoj ceni itd. Softveri sami vrte te transakcije i kada ih mecuju prave se ugovori i to sve lepo klizi. E, sada, najveci problem je ako si ti npr. mali proizvodjac elektricne energije, ono imas neki generator i "iznajmljujes" njegovu snagu na berzi, a imas "krmacu" od nuklearke u komsiluku. Jer nuklearke se mnogo ne cackaju, nameste se u principu na neku snagu i drze je, ne rampiraju se mnogo gore dole. I onda kada nuklearka za neki dan nema dovoljno prodate snage, nece joj sigurno smanjivati snagu i drndati svu onu opremu (rizik je cackati je stalno) onda ona biduje na berzi sa nulom ili tako nesto sitno, samo da prodaju. I onda dok se oni ne namire, svi ostali cupaju kose.
alselone alselone 01:20 14.06.2015

Re: Ne razumem

Ma jok, dok je zemljotresenija biće posla i za mene, zajebavam se. Uostalom, trebaće ta energija negde da se storeuje, trebaće da se kopaju neke kaverne, čuda.



Imaces kada krenu ovako nesto da prave:



O cemu se radi. Recimo da imas puno vetrogeneratora. I sad, jebiga, vetar duva kad on oce. I recimo da duva nocu a tebi nocu spavaju potrosaci i nema ko to da potrosi a greota da se baci dzabaka energija. Onda ti lepo iskopas rupcagu u zemlji, ili jos bolje kupis neki napusten rudnik soli ili tako nesto. Nabacis neke kompresore i upumpavas vazduh viskom snage koju dobijas od neiskoriscenih vetrenjaca. Napucas neki ludacki pritisak kada imas viska snage, i onda kada nemas snage pustas taj vazduh preko turbina, pokreces generatore u vreme najskuplje struje i prodajes.

Vec ima par pilot projekata na tu temu.

Jedan od govornika na toj konferenciji je i Fred Flecer, a imao sam priliku da radim sa njim par godina. Covek je genijalac. Utility gde radi ima gomilu para i njegovo radno mesto je da sedi i smislja originalne ideje kako da potrosi pare i poboljsa rad, poveca profit i to. I onda mu padaju te ideje na pamet, rudnici soli i te stvari. Imao je jos genijalnih ideja, to cu nekom drugom prilikom. :)
anonymous anonymous 01:28 14.06.2015

Re: Ne razumem


Re: Ne razumem
Друштво, нема разлога за бригу, ионако постајемо непотребни: Deep Learning Machine Beats Humans in IQ Test



Pa šta, Krle se zbog toga ne sekira.

Volim svoj mozak, al, realno, mogu da živim bez njega.

( Dr Nebojša Krstić ‏@Krle22 Jun 9 - twit )
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:30 14.06.2015

Re: Ne razumem



Mozda su ti bolje one supljikave ciglice, i dalje ima malo travice, imas osecaj da nije cista betoncina, ali ne blatnjavi.


Mrzim travu, ja sam, bre, (pri)gradsko dete, ili beton, ili ništa!

Zezam se, mislio sam da popločam onim pejverom, ne znam kako se to zove na srpskom, imaju sad lepe dizajnove, beton u suštini, ali sa gornje strane neka stena. I to možeš da uklopiš precizno, i bez malterisanja, tako da mravi ne mogu da se migolje izmedju a gliste odaju trafikingu. Travica tu nije problem jer je to ispod terase pa nema dovoljno svetla za nju, niti se tu zaliva. Ma, igram se, jebi ga, lepo je kad si svoj na svome, moš da radiš šta god ti padne napamet, a nemamo ni home owner asocijaciju da nas drka za sve, tako da vlada totalna anarhija i sloboda, nema dve iste kuće u celom komšiluku.
alselone alselone 01:34 14.06.2015

Re: Ne razumem

Zezam se, mislio sam da popločam onim pejverom, ne znam kako se to zove na srpskom, imaju sad lepe dizajnove, beton u suštini, ali sa gornje strane neka stena. I to možeš da ukopiš precizno, i bez malterisanja, tako da mravi ne mogu da se migolje izmedju a gliste odaju trafikingu. Travica tu nije problem jer je to ispod terase pa nema dovoljno svetla za nju, niti se tu zaliva. Ma, igram se, jebi ga, lepo je kad si svoj na svome, moš da radiš šta god ti padne napamet, a nemamo ni home owner asocijaciju da nas drka za sve, tako da vlada totalna anarhija i sloboda, nema dve iste kuće u celom komšiluku.


Meni se svidja sto prirodnije, back to the roots. Zivim u NS covece a imam osecaj da sam na Menhetnu, toliko mi/nam je vec dopizdio grad. Jos malo kad mi dodija ima da popakujem pinkle i das preselimo negde, boli me da izgovorim, u Srem, negde na Frusku Goru.
alselone alselone 01:48 14.06.2015

Re: Ne razumem

Deep Learning Machine Beats Humans in IQ Test


Bas sam danas sa kolegama na rucku pricao ovlas o ovoj temi. Zakljucili smo da ne mozemo zapravo nista da zakljucimo. :) Osnovno pitanje je - da li postoji inteligencija ili je je to samo proracunski brute force. Do sada smo 100 puta spominjali sah kao odlican primer za to. I skoro se desila ponizavajuca stvar. Unuk velikog Tigrana Petrosijana, koji se valjda zove po dedi, isto je velemajstor, varao je pomocu telefona na nekom turniru. Deran je sakrio mobilni u wc-u i isao redovno kao da se olaksava a zapravo proveravao poteze.

Em sto je oskrnavio dzentlmenski sport, em sto cinjenica da jbni telefon igra bolje od velemajstora je ponizavajuca.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:24 14.06.2015

Re: Ne razumem

A sa dodavanjem storage-a u kuce, to ima tek da eksplodira. Pa detalja:


Alse, da te pitam, mada to možda nije tvoja oblast: kad imaš PV sistem, on je tipično bez baterije, dakle grid-tied, sa net meteringom. I sigurano znaš da kod takvog sistema, ako nestane struje u mreži, invertor na tvom PV-u se automatski isključi, tako da nemaš ni ti struje, iako imaš solarni sistem na kući, koji možda i dalje proizvodi električnu energiju, samo ako nije baš pao mrak. To je nekakav safety feature, da im ne potamaniš radnike kad izadju da popravljaju kvar na mreži.

Zašto je to tako? Zašto invertor prosto ne može da se otkači od mreže i da nastavi da napaja domaćinstvo dokle god dobija energiju sa panela? Pretpostavljam da tu ima neka začkoljica, da uopšte nije trivijalno otkačiti potrošača veličine domaćinstva sa mreže, ili vratiti istog na mrežu, bez da se izazove neka nestabilnost, pogotovu ako to radi gomila potrošača u manjeviše isto vreme. EDIT: a i taj safety reason koji sam pomenuo, jer šta ako se ta neka, nazovimo je sklopka, pokvari, pa se tvoj sistem ne otkači od mreže kad treba.

I sad, ako bih ja dodao ovu bateriju koju pravi Tesla, na moj postojeći grid-tied PV sistem, kako to onda uopšte radi? Jel bih to uopšte mogao da uradim, dakle da imam nekakav hibridni sistem, koji može da se svične iz on u off grid kad u mreži nestane struje, a vrati se kad struja dodje?

srdjan.pajic srdjan.pajic 02:31 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone

Meni se svidja sto prirodnije, back to the roots. Zivim u NS covece a imam osecaj da sam na Menhetnu, toliko mi/nam je vec dopizdio grad. Jos malo kad mi dodija ima da popakujem pinkle i das preselimo negde, boli me da izgovorim, u Srem, negde na Frusku Goru.


Takav sam i ja bio kad sam se iz velegrada (Beograda) preselio u ovu zabit. Ali vremenom se u tebi ponovo probudi želja za armiranim betonom, vrelim asfaltom, smogom, i onim fontanama u kojima se u centru grada leti lade Cigančići i ti sa njima. Mada, pume su i dalje mnogo elegantnije nego kerovi lutalice...
Unfuckable Unfuckable 02:44 14.06.2015

Re: Ne razumem

Uzeo sam da popločam teritoriju ispod terase, tu mi se o kišnim danima pravi blatište, diže prašina o sunčanim, a u sumrak skupljaju rakuni i tvorovi, da kenjaju i pare se izmedju sebe


sine, hipi, nova vrsta: tvorkun.
Nešto kao meljava Ovog koji se bespoštedno preporučuje i Onog koji mu dosledno buši rčma čekrkli čelenkom, i po potrebi, kao kuku klok, ponekad iskoči
(ali se vrati, naravno)
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:07 14.06.2015

Re: Ne razumem

Unfuckable
Uzeo sam da popločam teritoriju ispod terase, tu mi se o kišnim danima pravi blatište, diže prašina o sunčanim, a u sumrak skupljaju rakuni i tvorovi, da kenjaju i pare se izmedju sebe


sine, hipi, nova vrsta: tvorkun.
Nešto kao meljava Ovog koji se bespoštedno preporučuje i Onog koji mu dosledno buši rčma čekrkli čelenkom, i po potrebi, kao kuku klok, ponekad iskoči
(ali se vrati, naravno)


Šteta je što će, po svoj prilici, ovaj veseli tred da iščezne sa prvim petlima. Mislim, tako nam i treba kad ne možemo da se držimo zadate teme.

princi princi 06:40 14.06.2015

Re: Ne razumem

G.Cross
princi
G.Cross
princi
Ma, jebali vas bazeni, ostaću bez posla zbog ove solar power.


Jesi li siguran da je zbog solar power?


Ti, burazeru, nema šta da brineš: šerpi i lonaca nikad dosta.


Zao mi je Princi. Izvinjavam se. Mada mi se uglavnom ne svidjaju tvoji komentari nije trebalo da komentarisem tvoje licne probleme.






Jbt, čoveče, koja si ti isfolirana psihotična morončina i smarač. Nije te mrzelo da se vraćaš i menjaš svoj komentar. Nemaš ništa pametnije da radiš? Verovatno sad čestitaš sebi kako si noble, onaj noblese oblige fazon, znam da se smarači kao ti vrlo lože na te stvari.

Rešenje za tvoje lične probleme koje navodiš je vrlo jednostavno: zaobilazi moje komentare.
emsiemsi emsiemsi 06:49 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone
Ma jok, dok je zemljotresenija biće posla i za mene, zajebavam se. Uostalom, trebaće ta energija negde da se storeuje, trebaće da se kopaju neke kaverne, čuda.



Imaces kada krenu ovako nesto da prave:



O cemu se radi. Recimo da imas puno vetrogeneratora. I sad, jebiga, vetar duva kad on oce. I recimo da duva nocu a tebi nocu spavaju potrosaci i nema ko to da potrosi a greota da se baci dzabaka energija. Onda ti lepo iskopas rupcagu u zemlji, ili jos bolje kupis neki napusten rudnik soli ili tako nesto. Nabacis neke kompresore i upumpavas vazduh viskom snage koju dobijas od neiskoriscenih vetrenjaca. Napucas neki ludacki pritisak kada imas viska snage, i onda kada nemas snage pustas taj vazduh preko turbina, pokreces generatore u vreme najskuplje struje i prodajes.

Vec ima par pilot projekata na tu temu.

Jedan od govornika na toj konferenciji je i Fred Flecer, a imao sam priliku da radim sa njim par godina. Covek je genijalac. Utility gde radi ima gomilu para i njegovo radno mesto je da sedi i smislja originalne ideje kako da potrosi pare i poboljsa rad, poveca profit i to. I onda mu padaju te ideje na pamet, rudnici soli i te stvari. Imao je jos genijalnih ideja, to cu nekom drugom prilikom. :)

Каква је контролабилност таквих система ? На који начин би се регулисао притисак ? Колико и каквих сензора би требало да се постави како би се нпр. регистровало евентулано покретање тих подземних структура као одраз повећаног притиска ?
Делује да има сувише непознаница (сем уколико се не би те рудничке рупе додатно избетонирале и слично).
princi princi 06:50 14.06.2015

Re: Ne razumem

O cemu se radi. Recimo da imas puno vetrogeneratora. I sad, jebiga, vetar duva kad on oce. I recimo da duva nocu a tebi nocu spavaju potrosaci i nema ko to da potrosi a greota da se baci dzabaka energija. Onda ti lepo iskopas rupcagu u zemlji, ili jos bolje kupis neki napusten rudnik soli ili tako nesto. Nabacis neke kompresore i upumpavas vazduh viskom snage koju dobijas od neiskoriscenih vetrenjaca.

Ima gomila tih šema za skladištenje energije. Meni su ovde neki Englezi dolazili sa idejom da greju šoder na 150 stepeni i onda to da releaseuju kad treba da pokrivaju peakove. Ideja je bila da prave rupe u zemlji, ispune ih šoderom i to im služi kao baterije pored baterije vetrenjača, ne vidim što ne bi moglo i za PV. Isentropic se zove firma, evo im site, ja moju staru firmu terao da vide da ih kupe još tamo 2010. Sad verujem da su preskupi, mada ova nova firma bi možda mogla da krene u neku takvu priču.

Vidim da Švabe razvijaju neke ideje za solar towers, ono da se SP koristi na mnogo većoj skali, ozbiljnije, ne samo za prigrevanje kuće i vode. Ugljaši i naftaši su se totalno usrali (nije samo nafta pukla s cenom, nego i ugalj), a po svemu sudeći ni gas nema neku veliku budućnost (skupi oni LNG-jevi, kako god uhvatiš), izgleda da je solar stvarno veliki game changer.
docsumann docsumann 06:53 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone

Bas sam danas sa kolegama na rucku pricao ovlas o ovoj temi. Zakljucili smo da ne mozemo zapravo nista da zakljucimo. :) Osnovno pitanje je - da li postoji inteligencija ili je je to samo proracunski brute force.


daa, trebalo bi te mašine testirati kreativnim mozgalicama, poput ove:

dva drugara veslača skupila poveći broj istih žetona za fliper (standardne veličine) i odlučili da ih ponesu na pripreme, te da vrijeme u sobi prekraćuju igrajući igru "prekrivanja". igra se sastojala u tome da naizmjenično polažu po jedan žeton na površinu stola, proizvoljno birajući mjesto na kojem će ga staviti. jedino ne smiju da preklapaju već postavljene žetone. onaj koji više nema gdje da spusti svoj žeton - gubi.
međutim, ubrzo su shvatili da od prekraćivanja vremena nema ništa - jedan je uvijek dobijao. kako?
princi princi 09:53 14.06.2015

Re: Sine, ovi Krletovi

blogovi će postati pametniji od Šarskijevih.

Kako high speed video i image processing pomaže da merimo sve: od pulsa do mikroprslina na zgradama. I, naravno, za Maxu, opet izraleski startup.

marco_de.manccini marco_de.manccini 10:07 14.06.2015

Re: Ne razumem

jedan je uvijek dobijao. kako?

Ако је сто централно симетричан онда није проблем, први увек добија. Ако сто није централно симетричан онда немам појма.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:25 14.06.2015

Re: Ne razumem

marco_de.manccini
jedan je uvijek dobijao. kako?

Ако је сто централно симетричан онда није проблем, први увек добија. Ако сто није централно симетричан онда немам појма.

Тури га у тачну средину?

Чек, на овом блогу о технологији, ред је да видите последњи модел егзоскелета, који ће и слабиће да претвори у Херкуле. Нараво, ДАРПА се за то побринула, као и за штошта друго: имају неки једноставан а генијалан ронилачки појачивач погона, који ради, а делује као да нема никаквог смисла:


alselone alselone 10:39 14.06.2015

Re: Ne razumem

Alse, da te pitam, mada to možda nije tvoja oblast: kad imaš PV sistem, on je tipično bez baterije, dakle grid-tied, sa net meteringom. I sigurano znaš da kod takvog sistema, ako nestane struje u mreži, invertor na tvom PV-u se automatski isključi, tako da nemaš ni ti struje, iako imaš solarni sistem na kući, koji možda i dalje proizvodi električnu energiju, samo ako nije baš pao mrak. To je nekakav safety feature, da im ne potamaniš radnike kad izadju da popravljaju kvar na mreži.


Nije moje ali ajde da probam. Tebi treba 50 Hz u kuci da bi ti radili uredjaji. Posto je frekvencija mera balansa izmedju potrosnje i proizvodje, sta taj siroti invertor da radi ako on prima od panela, recimo, 5 kw a ti trosis 6 kw. Nista, moze da ti da samo 45 hz a ti sa tim ne mozes nista. Ako hoces da radis "u ostrvu" tj. raskacen od mreze, treba ti ceo sistem za kontrolu el. en. sistema, mora nesto da ti "drzi" 60 hz. To bi na primer bilo solarni panel + dizel generatorcic. E, onda taj dizel menjajuci brzinu dopunjuje tacno panel tacno onoliko koliko ti fali.
Ili, uvek imas mogucnost da batalis invertor i da radis jednosmerno, i radice ti gomila potrosaca u kuci kojima ne treba reaktivna, nece ti raditi fen ali ce ti raditi sporet. :)

Ako bi dodao bateriju koju pravi Tesla ili bilo koju drugu, onda bi ona davala output jednak tvojoj potrosnji tako da bi imao uvek 60 Hz koliko potrosacima i treba da rade ispavno. Isto kao sa dizelom, samo zelenije, jeftinije i tise.

E, sad, ima jos jedna kvaka tu. Sve vreme sam pricao sta ako ti fali snage. Ali imas i obrnuti problem. Sta ako pravi panel vise od potrebnog. Tada bi imao 65 Hz sto isto ne valja. Tu ti ni dizel ne pomaze. Ne znam da li invertor moze da nekako odsece deo proizvodnje ali znam da baterija moze da se puni i ponovo "nadje" balanas potrosnje i proizvodnje.
alselone alselone 10:47 14.06.2015

Re: Ne razumem


Каква је контролабилност таквих система ? На који начин би се регулисао притисак ? Колико и каквих сензора би требало да се постави како би се нпр. регистровало евентулано покретање тих подземних структура као одраз повећаног притиска ?
Делује да има сувише непознаница (сем уколико се не би те рудничке рупе додатно избетонирале и слично).


Ne znam kako to radi sa "rudarske" strane, ali se se slazem, da ne kazem saglasan sam da ima previse nepoznanica. To su jos uvek pionirski projekti, ali sto bi se reklo - iskopace njega Bili, napravice oni to kako treba u drugoj, trecoj iteraciji.
alselone alselone 10:52 14.06.2015

Re: Ne razumem

Vidim da Švabe razvijaju neke ideje za solar towers, ono da se SP koristi na mnogo većoj skali, ozbiljnije, ne samo za prigrevanje kuće i vode.


Mislis na ovako nesto:

Spanija:


Nevada:


I ja mislim da su dugorocno pukli. Ali pored solara su i wind-ovi buducnost. Upravo radimo na par ostrva gde non stop duva vetar i oni podmiruju vise od 50% potrosnje od wind-a. Bruka. Ogromne ustede su u pitanju sa ne tako velikim ulaganjima.
alselone alselone 10:53 14.06.2015

Re: Ne razumem

jedan je uvijek dobijao. kako?


Taj je iz Milove stranke.
zilikaka zilikaka 10:58 14.06.2015

Re: Ne razumem

Isto kao sa dizelom, samo zelenije, jeftinije i tise.

Pojma ti nemaš!


Nema erotike dok nafta ne zamiriši!
alselone alselone 11:02 14.06.2015

Re: Ne razumem

Nema erotike dok nafta ne zamiriši!


To je prava inzenjerka!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:02 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone
jedan je uvijek dobijao. kako?

Taj je iz Milove stranke.

:))))))))))))))

С острвима је кеч што су издвојена, засебне јединице, ограничени водних и других ресурса, па је тамо SP или WP још исплативија него иначе. Ево, Хаваји хоће да рокају:
Hawaii to become first US state to use 100% renewable power and eliminate fossil fuels

P.S.
Wow!!!
На Хавајима просечна месечна потрошња по домаћинству од 500 kW плаћа се око 200 долара: ЗВАНИЧНА СТАТИСТИКА ХАВАЈА О ЕНЕРГИЈИ.
zilikaka zilikaka 11:13 14.06.2015

Re: Ne razumem


To je prava inzenjerka!


Pozdrav za inženjersku blogobraću uz pesmu:

"Ala volem, najvolijem, kad kompresor gruva"
alselone alselone 11:15 14.06.2015

Re: Ne razumem

Ево, Хаваји хоће да рокају:
Hawaii to become first US state to use 100% renewable power and eliminate fossil fuels


Da, za ostrva je to veoma izrazeno. Pogotovo sto su oni ranije obicno pravili struju dizelkama, sto je ludacki skupo. Em samo gorivo, em dovesti ga, em odrzavati sve to. Farska ostrva u Evropi imaju slicne ambiciozne planove.

Ali gledaj ovo, ovo je tek ludilo. Nije pricamo o malo ostrvu nego o celoj drzavi.

Denmark Renewable Energy Generation 40.7% of Electricity Produced in 2011, Wind Energy 28.1%
docsumann docsumann 11:28 14.06.2015

Re: Ne razumem

Ако је сто централно симетричан онда није проблем, први увек добија. Ако сто није централно симетричан онда немам појма.


većinom su svi stolovi centralno simetrični. tako da mi nije jasan ovaj tvoj pristup.

EDIT: možda tzreba da dopunim (mada mislim da je to očigledno) da novčić treba da leži na stolu svojom pismoiliglava površinom.


sioux sioux 11:33 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone
Ili, uvek imas mogucnost da batalis invertor i da radis jednosmerno, i radice ti gomila potrosaca u kuci kojima ne treba reaktivna, nece ti raditi fen ali ce ti raditi sporet. :)


Radiće, do prvog uključenja...
Bili Piton Bili Piton 11:38 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone
tu mi se o kišnim danima pravi blatište, iže prašina o sunčanim, a u sumrak skupljaju rakuni i tvorovi, da kenjaju i pare se izmedju sebe.



Moram priznati da sam ovaj deo oplako.


+1


zilikaka zilikaka 11:38 14.06.2015

Re: Ne razumem

Каква је контролабилност таквих система ? На који начин би се регулисао притисак ?


Ovo je najmanji problem. Imaš niz poznatih načina.

Ono što sigurno jeste jedan od problema je što u takvim sistemima moraš imati velike gubitke.
Čim imaš sabijanje gasa, imaš i porast temperature.
To se standardno rešava sa više stepeni kompresije između kojih imaš obavezno hlađenje.

Hlađenje pa mora da bude efikasno da ne bi ušao u temperaturne režime gde je teško naći odgovarajuće materijale da to nose, ili su oni neopravdano skupi da bi ih upotrebljavao.
E, sad, odvedena toplota može da se koristi, ali je to opet novi problem.
I efikasno hlađenje i smislen posao sa korišćenjem toplote.

...mada, ako su počeli nešto na tu temu, sigurno su stavili na papir i isplativost.

P.S. Volim ove političke blogove kad padnu za tropski vikend.
Ne moš peglati, ne moš kuvati, al se bar sit ispričaš na temu.
alselone alselone 11:53 14.06.2015

Re: Ne razumem

Radiće, do prvog uključenja...


Obican resistive potrosac kao sto je obican sporet, bojler ili sijalica radice jednako na DC kao i na AC ako im das isti napon.
sioux sioux 11:57 14.06.2015

Re: Ne razumem

zilikaka
Ono što sigurno jeste jedan od problema je što u takvim sistemima moraš imati velike gubitke.

Baš tako.

...mada, ako su počeli nešto na tu temu, sigurno su stavili na papir i isplativost.

Eh...
sioux sioux 12:00 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone
Obican resistive potrosac kao sto je obican sporet, bojler ili sijalica radice jednako na DC kao i na AC ako im das isti napon.

Ajde sam razmisli malo o tome, da ne bude kako ja uvek idem đonom, itd.
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:01 14.06.2015

Re: Ne razumem

docsumann
Ако је сто централно симетричан онда није проблем, први увек добија. Ако сто није централно симетричан онда немам појма.


većinom su svi stolovi centralno simetrični. tako da mi nije jasan ovaj tvoj pristup.

EDIT: možda tzreba da dopunim (mada mislim da je to očigledno) da novčić treba da leži na stolu svojom pismoiliglava površinom.



ma jasno ti je, ako je sto centralno simetrican onda prvi stavi u sam centar a zatim samo "imitira" drugog igraca koristeci centralnu simetriju.
docsumann docsumann 12:17 14.06.2015

Re: Ne razumem

ma jasno ti je, ako je sto centralno simetrican onda prvi stavi u sam centar a zatim samo "imitira" drugog igraca koristeci centralnu simetriju.



htjedoh reći - nepotpun. inače, da - to je to!
alselone alselone 12:26 14.06.2015

Re: Ne razumem

Ajde sam razmisli malo o tome, da ne bude kako ja uvek idem đonom, itd.


Evo, i ja necu ulaziti u vatru. Zasto mislis da ne bi radilo?
emsiemsi emsiemsi 12:40 14.06.2015

Re: Ne razumem

sioux
alselone
Obican resistive potrosac kao sto je obican sporet, bojler ili sijalica radice jednako na DC kao i na AC ako im das isti napon.

Ajde sam razmisli malo o tome, da ne bude kako ja uvek idem đonom, itd.

Нема шта да размисли - рекао ти је како јесте (успут, ДЦ ниво да буде једнак RMS, односно, ефективној вредности AC-а ... што је алселоне подразумевао).
alselone alselone 12:43 14.06.2015

Re: Ne razumem

(успут, ДЦ ниво да буде једнак RMS, односно, ефективној вредности AC-а ... што је алселоне подразумевао).


Bas tako MC.
sioux sioux 12:56 14.06.2015

Re: Ne razumem

emsiemsi
Нема шта да размисли - рекао ти је како јесте (успут, ДЦ ниво да буде једнак RMS, односно, ефективној вредности AC-а ... што је алселоне подразумевао).

alselone
Bas tako MC.


Eh, ne bih vam ja dao prelaznu - ovo su elementarne stvari.



Btw, ima još razloga...
alselone alselone 13:03 14.06.2015

Re: Ne razumem

Kul, to je jasno za velike potrosace. Ajde nadji primer sa manjim potrosacem. NIje ovde na snimku problem da li bi potrosac radio ili ne bi nego kapacitet prekidaca.
emsiemsi emsiemsi 13:10 14.06.2015

Re: Ne razumem

sioux
emsiemsi
Нема шта да размисли - рекао ти је како јесте (успут, ДЦ ниво да буде једнак RMS, односно, ефективној вредности AC-а ... што је алселоне подразумевао).

alselone
Bas tako MC.


Eh, ne bih vam ja dao prelaznu - ovo su elementarne stvari.



Btw, ima još razloga...

Хехехе --- правничке ствари теби, ипак, боље иду. Држи се ти права, јер су друштвене појаве много комплексније од ових баналних, па је штета да се баналностима бавиш.
Успут --- оно што је алселоне рекао се односило на еквиваленцију при потрошњи АЦ и ДЦ енергије код чистих резистивних потрошача (као парадигме, јер увек постоје ма колико минорне капацитивне и индуктивне компоненте као последице несавршене геометрије) --- и само то (далеко од тога да је изједначио једносмерну и наизменичну струју, односно све њихове специфичности везане за производњу, дистрибувцију, потрошњу итеде...).
mirelarado mirelarado 13:12 14.06.2015

Re: Ne razumem

ma jasno ti je, ako je sto centralno simetrican onda prvi stavi u sam centar a zatim samo "imitira" drugog igraca koristeci centralnu simetriju.


А ако је сто овакав?

alselone alselone 13:24 14.06.2015

Re: Ne razumem

tvorkun


Tvorkun mu dodje kao pragnje, samo iz Kolorada.
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:29 14.06.2015

Re: Ne razumem

lepo kazem docsu da treba da se pazi oko tog oblika stola. s ovim trapezastim verovatno ishod zavisi i od velicine zetona. u svakom slucaju sve postaje komplikovanije.
mariopan mariopan 13:41 14.06.2015

Re: Ne razumem

srdjan.pajic
.....a u sumrak skupljaju rakuni i tvorovi, da kenjaju i pare se izmedju sebe.

Jel ti to o blogu...?
sioux sioux 13:42 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone
Kul, to je jasno za velike potrosace. Ajde nadji primer sa manjim potrosacem. NIje ovde na snimku problem da li bi potrosac radio ili ne bi nego kapacitet prekidaca.

"Question:Can halogen lamps be operated with direct current?
Answer:
Halogen lamps can generally be operated with direct or alternating current. Since the lamp life normally depends on the temperature of the filament and the power consumption of the lamp, there is no significant difference in the actual performance or lamp life."

[url=http://eclass.gunet.gr/modules/document/file.php/COMPGU132/%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82%20%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AF%CF%80%CF%84%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82%28case%20stydies%29/PV%20lighting/case%20study.pdf]"
---LINK
[/url]

Question:Can halogen lamps also be operated with direct current?
Answer:
With low-wattage, high-voltage (230, 240 V) halogen lamps, a drastic reduction in the service life must be expected with DC operation. For example, with the 60 W lamp only approximately 15 % of the nominal value is achieved.
..."

Podaci jednog prekidača:
"---LINK
10 A, 125 Vac or 250 Vac;
0.3 A, 125 Vdc;
0.15 A, 250 Vdc"

Btw, ima još razloga...

alselone
Obican resistive potrosac kao sto je obican sporet, bojler ili sijalica radice jednako na DC kao i na AC ako im das isti napon.

Ne postoji šporet bez prekidača (a mnogi imaju i termo-prekidače), ne postoji bojler bez prekidača i termo-prekidača (sigurnosnog i podesivog), ne postoji sijalica u kući bez prekidača, ne postoji kućna instalacija bez osigurača, itd.
Ništa od navedenog nije konstruisano da radi na DC.

alselone
Ili, uvek imas mogucnost da batalis invertor i da radis jednosmerno, i radice ti gomila potrosaca u kuci kojima ne treba reaktivna, nece ti raditi fen ali ce ti raditi sporet. :)

Dakle, Pajiću i ostali, ni slučajno nemojte uraditi ovo što je predložio alselone.

EDIT: Probah nekoliko puta da popravim link, ali neće - u pregledu radi, kad se objavi - ne radi...
emsiemsi emsiemsi 13:56 14.06.2015

Re: Ne razumem

sioux
alselone
Kul, to je jasno za velike potrosace. Ajde nadji primer sa manjim potrosacem. NIje ovde na snimku problem da li bi potrosac radio ili ne bi nego kapacitet prekidaca.

"Question:Can halogen lamps be operated with direct current?
Answer:
Halogen lamps can generally be operated with direct or alternating current. Since the lamp life normally depends on the temperature of the filament and the power consumption of the lamp, there is no significant difference in the actual performance or lamp life."

[url=http://eclass.gunet.gr/modules/document/file.php/COMPGU132/%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82%20%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AF%CF%80%CF%84%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82%28case%20stydies%29/PV%20lighting/case%20study.pdf]"
---LINK
[/url]

Question:Can halogen lamps also be operated with direct current?
Answer:
With low-wattage, high-voltage (230, 240 V) halogen lamps, a drastic reduction in the service life must be expected with DC operation. For example, with the 60 W lamp only approximately 15 % of the nominal value is achieved.
..."

Podaci jednog prekidača:
"---LINK
10 A, 125 Vac or 250 Vac;
0.3 A, 125 Vdc;
0.15 A, 250 Vdc"

Btw, ima još razloga...

alselone
Obican resistive potrosac kao sto je obican sporet, bojler ili sijalica radice jednako na DC kao i na AC ako im das isti napon.

Ne postoji šporet bez prekidača (a mnogi imaju i termo-prekidače), ne postoji bojler bez prekidača i termo-prekidača (sigurnosnog i podesivog), ne postoji sijalica u kući bez prekidača, ne postoji kućna instalacija bez osigurača, itd.
Ništa od navedenog nije konstruisano da radi na DC.

alselone
Ili, uvek imas mogucnost da batalis invertor i da radis jednosmerno, i radice ti gomila potrosaca u kuci kojima ne treba reaktivna, nece ti raditi fen ali ce ti raditi sporet. :)

Dakle, Pajiću i ostali, ni slučajno nemojte uraditi ovo što je predložio alselone.

Предивна је твоја амбиција, но, ти имаш мањак разумевања за елементарне ствари --- шта значи резистивни, индуктивни те капацитивни потрошач ... производња, пренос, комутација, потрошња енергије итеде ... о томе шта се догађа у гасовима када кроз њих протиче струја, стање почетка вођења односно, потребу високонапонског тригерског импулса, огромног пада еквивалентне отпорности, одржавање вођења симерском струјом итеде ... мислим, где би нас то одвело, нисмо адвокати.
Успут ... данас се комутација не извршава само механичким прекидачима, него и полупроводничким итеде ...
alselone alselone 13:57 14.06.2015

Re: Ne razumem

Pitanje je bazdarenja prekidaca. Mozes uzeti snaznije prekidace i neces imati problema.

Dakle, Pajicu i ostali, ako zelite da prebacite kucu na DC, nece vam raditi ako samo "prespojite kablove" moracete malo preurediti instalacije ali je moguce. Cak i stvari koje imaju motore mogu da se prerade, da se ugrade univerzalni motori i radi ce vam i na DC i na AC. Ako imate vikendicu koja nema prisutp mrezi ovo je odlicno resenje.
sioux sioux 13:58 14.06.2015

Re: Ne razumem

emsiemsi
Хехехе --- правничке ствари теби, ипак, боље иду. Држи се ти права, јер су друштвене појаве много комплексније од ових баналних, па је штета да се баналностима бавиш.
Успут --- оно што је алселоне рекао се односило на еквиваленцију при потрошњи АЦ и ДЦ енергије код чистих резистивних потрошача (као парадигме, јер увек постоје ма колико минорне капацитивне и индуктивне компоненте као последице несавршене геометрије) --- и само то (далеко од тога да је изједначио једносмерну и наизменичну струју, односно све њихове специфичности везане за производњу, дистрибувцију, потрошњу итеде...).

Hm, nisam očekivao ovakav odgovor od tebe.
Baš nisko.
alselone
Ili, uvek imas mogucnost da batalis invertor i da radis jednosmerno, i radice ti gomila potrosaca u kuci kojima ne treba reaktivna, nece ti raditi fen ali ce ti raditi sporet. :)


alselone
Obican resistive potrosac kao sto je obican sporet, bojler ili sijalica radice jednako na DC kao i na AC ako im das isti napon.


Btw,
капацитивне и индуктивне компоненте као последице несавршене геометрије

Koještarije.
alselone alselone 14:04 14.06.2015

Re: Ne razumem

Bukvalises. I sto me smara kada krene ovo cedjenje komenara, u rec ko je sta rekao. Uf.

To sto si ti trazio detalj medju 10 komentara na koji mozes da se uhvatis da bi se raspravljao pokazuje samo tvoje pickopacenistvo. Zaista mi je dosta da se raspravljam sa tobom. Vidim na drugim blogovima da bi ti ovako mogao do sutra.

To sto sam rekao je tacno. To se vidi i na onom snimku konjino nedokazana. Potrosac ce raditi. Samo bukve mogu pomisliti da sam ja ovde govorio o svim tehnickim detaljima i da samo prespajanje kablova radi posao.

Ajde sad cibe i idi da se raspravljas o sledecoj temi u kojoj si ekspert.
emsiemsi emsiemsi 14:07 14.06.2015

Re: Ne razumem

sioux

...
Hm, nisam očekivao ovakav odgovor od tebe.
Baš nisko.
...

Извињавам се , но, морао сам, повукло ме, у складу са традицијом овога блога.
За даље --- одустајем.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:09 14.06.2015

Re: Ne razumem

posle pričaju kako ja imam "kratak fitilj"


edit:
alse, ovo se odnosilo na tvoj komentar
docsumann docsumann 14:10 14.06.2015

Re: Ne razumem

marco_de.manccini
lepo kazem docsu da treba da se pazi oko tog oblika stola. s ovim trapezastim verovatno ishod zavisi i od velicine zetona. u svakom slucaju sve postaje komplikovanije.


mislim da smo jednom već konstatovali - postavka mozgalice afirmiše sopstveno rješenje. odnosno u ovom slučaju, pošto su drugari otkrili da se igra uvijek trivijalno rješava to nas upućuje na konvencionalni, osnosimetrični, sto
alselone alselone 14:11 14.06.2015

Re: Ne razumem

posle pričaju kako ja imam "kratak fitilj"


Ma ne, jbt, pocnemo opusteni trol, napises jednu recenicu koja nije elaborat i naleti ti pacenik da se raspravlja. Ti probas par puta polako, vidis da pacenistvo navire sve jace, pocinje da cedi, bukvalise i da se tek zagreva. Onda oteras u q i zavrsis poso.
princi princi 14:18 14.06.2015

Re: Ne razumem

Da, za ostrva je to veoma izrazeno. Pogotovo sto su oni ranije obicno pravili struju dizelkama, sto je ludacki skupo. Em samo gorivo, em dovesti ga, em odrzavati sve to. Farska ostrva u Evropi imaju slicne ambiciozne planove.

Jbg, Havaji i Island ne moraju da brinu za renewables, oni samo cevi treba da zabodu u zemlju i turbine ce same da se okrecu. Havaji, uzgred, uz svu geotermalnu energiju, imaju valjda ubedljivo najskuplju struju u US. Nešto tipa 35centi po kWh, ludilo neko.
sioux sioux 14:32 14.06.2015

Re: Ne razumem

alselone
Bukvalises. I sto me smara kada krene ovo cedjenje komenara, u rec ko je sta rekao. Uf.

To sto si ti trazio detalj medju 10 komentara na koji mozes da se uhvatis da bi se raspravljao pokazuje samo tvoje pickopacenistvo. Zaista mi je dosta da se raspravljam sa tobom. Vidim na drugim blogovima da bi ti ovako mogao do sutra.

To sto sam rekao je tacno. To se vidi i na onom snimku konjino nedokazana. Potrosac ce raditi. Samo bukve mogu pomisliti da sam ja ovde govorio o svim tehnickim detaljima i da samo prespajanje kablova radi posao.

Ajde sad cibe i idi da se raspravljas o sledecoj temi u kojoj si ekspert.

Uvrede ostavi za svoju familiju.
zovitemegrunf zovitemegrunf 20:05 14.06.2015

Re: Ne razumem

zilikaka


P.S. Volim ove političke blogove kad padnu za tropski vikend.
Ne moš peglati, ne moš kuvati, al se bar sit ispričaš na temu.


I da se nadovezem na onaj dizel, i u vezi sa vremenskim prilikama, meni po lepom danu na skijanju, dok cekam zicu, u nosu oma zamirise dizel sa Rtnjevog lifta, od nekad.
maksa83 maksa83 20:42 14.06.2015

Re: Ne razumem

srdjan pajic
A o kišnim glistama veličine bebe od zvečarke da i ne govorim. To im je valjda nekakvo mesto za kongregaciju, dolaze u hiljadama, kao na hodočašće, samo da umru na tom parčetu svete zemlje, pod mojim prozorom.

Jel' ih čuješ da ti govore: "desunašedozzzznnnakeeeeee!"?

Eto, to su ti naši u dijaspori, dignu vigvam u državi koja legalizuje gandžu, i onda ne znaju šta je dosta.

Pajiću, reci da su vizije prošle, da ne brinemo mi tvoji drugovi ovde u Matici.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:48 15.06.2015

Re: Ne razumem

Pajiću, reci da su vizije prošle, da ne brinemo mi tvoji drugovi ovde u Matici.


Pusti, ko zvečarku uživo vidi, i gliste se boji. Nije ovo Indonezija, nismo mi naviknuti na te opasnosti - pacove po sobama, kobre, rif ajkule, da ne zaboravim da pomenem ljudoždere. Ali smo na obodu open space-a, iako u centru, hm, grada, tako da nikad ne znaš šta ti tačno drema medju drvima za loženje, ili u šupi za alat. Ono, ako ti pobegne mačka, ili kučka, ne moraš ni da je tražiš, nego možeš pravo u radnju da kupiš novu.
jkt2010 jkt2010 01:32 15.06.2015

Re: Ne razumem

Srdjan Pajic
Ono, ako ti pobegne mačka, ili kučka, ne moraš ni da je tražiš, nego možeš pravo u radnju da kupiš novu.

Misliš, možeš pravo u radnju da praviš novu? Tako to valjda ide u KenFakiju i AlObamiji?
anonymous anonymous 02:26 15.06.2015

Re: Ne razumem

Тури га у тачну средину?


E moj Brajo,sve znaš, ali činjenice numeš da obradiš.
maksa83 maksa83 05:43 15.06.2015

Re: Ne razumem

Pusti, ko zvečarku uživo vidi, i gliste se boji.

Ma kapiram, u životu svakog muškarca dođe taj trenutak kad spazi vevericu, priđe da je vidi bolje, i shvati da se veverica njega uopšte ne plaši, i tada on počne da se plaši nje.

A pusti jkta, on bi čovek sve dao da vidi krompirovu zlaticu, makar malu običnu. Al' njih ima samo tamo gde ima i krompira, jbg.
maksa83 maksa83 08:44 15.06.2015

Re: Ne razumem

Ma ne, jbt, pocnemo opusteni trol, napises jednu recenicu koja nije elaborat i naleti ti pacenik da se raspravlja. Ti probas par puta polako, vidis da pacenistvo navire sve jace, pocinje da cedi, bukvalise i da se tek zagreva. Onda oteras u q i zavrsis poso.

alselone alselone 10:35 15.06.2015

Re: Ne razumem

maksa83






predatortz predatortz 11:18 15.06.2015

Re: Ne razumem


jbl te solar power, ja ću ostat bez posla zbog Mila.


looping looping 18:21 13.06.2015

1

Kako da se u tim uslovima ponaša osoba koja ne želi da postane ambasador? Šta da radi normalan čovek? Šta da radiš, čitaoče, ti?

Bežanje radi očuvanja psihičkog zdravlja?
background noise background noise 19:37 13.06.2015

Kod nas i dalje

Najviše pažnje privlače trabunjanja ljudi koji ne razumeju problematiku ekonomije, tehnologije, tokove novca u komercijalnim zbivanjima na nižim nivoima, višim nivoia, visokom nivoima ( nije nužno da poznaju sve aspekte odjednom, ko sakupi tri vidi bar deo mozaika) . . .

I uvek je važno šta je rekao glumac, režiser, pevač, neki samozvani mislilac, marketing menadžer ili nešto slično . . .

E do tada Srbijo, neka te tu gde si . . .
anonymous anonymous 19:43 13.06.2015

Re: Kod nas i dalje

background noise
Najviše pažnje privlače trabunjanja ljudi koji ne razumeju problematiku ekonomije, tehnologije, tokove novca u komercijalnim zbivanjima na nižim nivoima, višim nivoia, visokom nivoima ( nije nužno da poznaju sve aspekte odjednom, ko sakupi tri vidi bar deo mozaika) . . .

I uvek je važno šta je rekao glumac, režiser, pevač, neki samozvani mislilac, marketing menadžer ili nešto slično . . .

E do tada Srbijo, neka te tu gde si . . .


Против таквих се Крле и бори .

... И препоручује ....

tasadebeli tasadebeli 22:10 13.06.2015

Re: Kod nas i dalje

background noise

I uvek je važno šta je rekao glumac, režiser, pevač, neki samozvani mislilac, marketing menadžer ili nešto slično . . .

E do tada Srbijo, neka te tu gde si . . .



Не ШТА је рекао, већ КО је рекао... У Србији, наравно...

Тако ме је барем подучио један блогер овдашњи.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana