Filozofija| Gost autor| Lingvistika| Obrazovanje| Život

Bullseye # 3 - Praktikum

tasadebeli RSS / 15.01.2018. u 22:04

Ne volim da ostavljam stvari nedovršene, nezaokružene...

 

idea_sized-78751977.jpg 

 

 How to fight work bullshit (and keep your job and your dignity) *

 

 

After getting lost in the conference hotel, I finally located the ‘creativity workshop'. Joining the others, I sat cross-legged on the floor. Soon, an ageing hippie was on his feet. ‘Just walk around the room and introduce yourself,' he said. ‘But don't use words.' After a few minutes of people acting like demented mimes, the hippie stopped us. ‘Now grab a mandala,' he said, pointing to a pile of what looked like pages from a mindfulness colouring-in book. ‘And use those to bring your mandala to life,' he said pointing at a pile of magic markers. After 30 minutes of colouring, he told us to share our mandalas. A woman described how her red mandala represented her passionate nature. A man explained how his black mandala expressed the negative emotions haunting his life. A third person found words too constraining, so she danced about her mandala. Leaving the room after the session, a participant turned to me and quietly said: ‘What a load of bullshit.'

All over the world, organisations encourage kooky activities unrelated to employees' work. I have attended workplace retreats where I learned beat-boxing and African drumming. I have heard about organisations that encourage employees to walk across hot coals, take military assault courses, and guide a raft down dangerous rapids. There are organisations that force their employees to stage a lingerie show, take part in a ‘bush-tucker trial' by eating insects, and dress up in giant animal costumes to act out fairy tales.

My cynical fellow participant in the mandala-colouring workshop described it as ‘bullshit'. She had chosen her words wisely. The philosopher Harry Frankfurt at Princeton University defined bullshit as talk that has no relationship to the truth. Lying covers up the truth, while bullshit is empty, and bears no relationship to the truth.

The mandala workshop bore many of the tell-tale signs of bullshit. The session was empty of facts and full of abstractions. Participants skipped between buzzwords such as ‘authenticity', ‘self-actualisation' and ‘creativity'. I found it impossible to attribute meaning to this empty talk. The harder I tried, the less sense it made. So, during the event, I politely played along.

After spending more than a decade studying business and organisations, I can assure you that my unheroic response is the norm. Most people are likely to follow my bad example, and stick to the script. There are many reasons for this, but politeness is an important one. Bullshit greases the wheels of sociability. Questioning bullshit can be a sure way to lose friends and alienate people. Even when we smell bullshit, we are willing to ignore it so we can avoid conflict and maintain a polite atmosphere. Our desire to keep social interaction going smoothly prevails over our commitment to speak the truth.

In a short aside in his book On Bullshit (2005), Frankfurt describes an interaction between the philosopher Ludwig Wittgenstein and Fania Pascal, Wittgenstein's friend and Russian teacher. ‘I had my tonsils out and was in Evelyn Nursing Home feeling sorry for myself,' Pascal wrote. ‘Wittgenstein called. I croaked: "I feel just like a dog that has been run over."' Wittgenstein, apparently, was disgusted: ‘You don't know what a dog that has been run over feels like.'

Wittgenstein's response seems not just odd, but rude. So why did the great philosopher do this? Frankfurt's answer is that throughout his life ‘Wittgenstein devoted his philosophical energies largely to identifying and combatting what he regarded as insidiously disruptive forms of "non-sense".' Wittgenstein is ‘disgusted' by Pascal's remark because ‘it is not germane to the enterprise of describing reality'. She is ‘not even concerned whether her statement is correct'. If we were to react like Wittgenstein whenever we were faced with bullshit, our lives would probably become very difficult indeed.

Instead of following Wittgenstein's example, there are ways we can politely call bullshit. The first step is to calmly ask what the evidence says. This is likely to temper our interlocutors' views, even if the results are inconclusive. The second step is to ask about how their idea would work. The psychologists Leonid Rozenblit and Frank Keil at Yale University found that when they asked subjects to tell them, on a scale of 1 to 7, how they would rate their knowledge about everyday objects such as toilets, most people would say about 4 or 5. But when asked to describe precisely how a toilet worked, they dropped the rating of their own toilet expertise to below 3. Asking over-confident bullshitters exactly how their idea might work is another way to slow them down. Finally, ask the bullshitter to clarify what he means. Often, bullshit artists rely on ‘zombie nouns' such as ‘globalisation', ‘facilitation' and ‘optimisation'. Pushing beyond linguistic boondoggles helps everyone to see what is solid and what is clothed in ornamental talk.
Politely questioning a peer is one thing, but it is much trickier to call out the bullshit of junior colleagues. Decades of research has found that people listen to positive feedback and ignore negative feedback. But Frederik Anseel from King's College, London has found that people are willing to listen when negatives are focused on the future. So instead of concentrating on the bullshit a junior might have created in the past, it is best to ask how it can be minimised in the future.

Calling out an underling's piffle might be tough, but calling bullshit on the boss is usually impossible. Yet we also know that organisations that encourage people to speak up tend to retain their staff, learn more, and perform better. So how can you question your superiors' bullshit without incurring their wrath? One study by Ethan Burris of the University of Texas at Austin provides some solutions. He found that it made a big difference how an employee went about posing the questions. ‘Challenging' questions were met with punishment, while supportive questions received a fair hearing. So instead of bounding up to your boss and saying: ‘I can't believe your bullshit,' it would be a better idea to point out: ‘We might want to check what the evidence says, then tweak it a little to make it better.'

Next time you're faced with a bullshit attack, it might be tempting to politely zone out. But that only gives the bullshit artist time and space. Or you might be tempted to follow the example of Wittgenstein, and fight back. Sadly, bullshitters are often impervious to full-frontal attack. The most effective tactic in the war on empty talk seems to be to outflank the bullshitter by posing your questions as constructive tweaks, rather than refutations. That way, you might be able to clean up the mess from within, rather than raging from the outside.

 

(André Spicer is professor of organisational behaviour at the Cass Business School at City, University of London. He is author of Desperately Seeking Self-Improvement: A Year Inside the Optimisation Movement (2017), co-written with Carl Cederström. His latest book is Business Bullshit (2018).)

 

_________________________________________________________________________ 

 *(Zahvalnost za ovaj preneseni tekst dugujem Šarskom koji mi je poslao

link

za ovaj tekst kao i za ovaj sjajan sajt uopšte.

aeon)

 

 



Komentari (43)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 23:12 15.01.2018

Dobroe

Tu je Tasa sa Frankfurterom.
I u novoj 7256-oj.
Pa eto, šta reći nego - bulšit se rodi!
freehand freehand 23:51 15.01.2018

Re: Dobroe

Франкфуртер ти је Алгемајне Цајтунг.




Austrijanci ih zovu Wiennerle, a mi samo - viršla.
Što je, kao i većina naših germanizama iskrivljen oblik reči Vurštl, ili "kobasičica"
tasadebeli tasadebeli 00:35 16.01.2018

Re: Dobroe

freehand
Франкфуртер ти је Алгемајне Цајтунг.


Austrijanci ih zovu Wiennerle, a mi samo - viršla.
Što je, kao i većina naših germanizama iskrivljen oblik reči Vurštl, ili "kobasičica"



Џабе и тај Беч и све...

Село моје лепше од Париза...





Никад више тај укус нико да понови... Ни царствујушча Вијена...

П.С. - Знаш ли ти, Фри, да је чукундеда моје жене, линија фамилије из Осијека, био званични снабдевач истима (мислим кЛобасицама) царствујушчег двора у Вијени. Без зезања, озбиљно...

Ја се после чудио када за Бадње вече 6. јануара женина баба у онај "посни" пасуљ гурне насецкане на колутове кобасице.

"Зар не би требало да је ово посно," питам тихо жену док кашикарим онај пасуљ, "бићемо грешни, брате, много..."

"Ћути и једи. Бизнис је бизнис, он нас је одржао њему хвала," узвраћа жена исто шапатом за трпезом за којом седи цела њена фамилија и куса у тишини тај "посни" пасуљ за Бадње вече. Традиција је традиција...

А хоћу, у ствари, да ти кажем, то порекло "Wiennerle" које помињеш врло је сумњиво... Можда је реч немачка, али... Хм... Ако узмемо у обзир ову породичну традицију моје тазбине о којој ти причам... Речи су ипак само речи... И не личе ни најмање на појмове које означавају... Само тек таласање ваздуха од нечијих уста до нечијег увета или некакви смешни трагови на белини папира или екрана...


freehand freehand 00:48 16.01.2018

Re: Dobroe

П.С. - Знаш ли ти, Фри, да је чукундеда моје жене, линија фамилије из Осијека, био званични снабдевач истима (мислим кЛобасицама) царствујушчег двора у Вијени. Без зезања, озбиљно...

Interesantna priča, a interesantno bi bilo znati i koja je vrsta kobasica u pitanju.
Postoji priča za koju ne znam koliko je verodostojna da je rodno mesto čajne kobasice Banatski Karlovac. Da se razumemo, to je do Drugog rata bilo nemačko mesto, a priča kaže da je izvorni recept čuvan u sefu karlovačkoe mesne industrije do skoro.
I zaista je njihova čajna bila najbolja za koju znam, dok mesna industrija "Banat" nije privatizovana a onda i razbucana po kratkom postupku.
Eto, interesantno je i to da je opstala, porasla i pravila kvalitetne proizvode i pod komunistima, a onda je privatluk devastirao.
tasadebeli tasadebeli 01:00 16.01.2018

Re: Dobroe

freehand

privatluk





Не помињи ми то, мука ми је када се присетим шта је све тако отишло...


rodno mesto čajne kobasice Banatski Karlovac.


И ово твоје је добра прича... Нисам то знао...

interesantno bi bilo znati i koja je vrsta kobasica u pitanju.


Ево, питам сада жену, каже виршла, баш виршла...

Што је и мени ново, никада је нисам до сада то питао.

(Шта зна геџа шта је виршла, а шта кобаја, а шта чајна кад се у Шумадији донедавно пола свиње бацало после клања... Тек је овај последњи талас Срба из Хрватске научио ове овде по Шумадији како искористити сваки део свиње после клања. Знам поуздано да је један мој другар из Петриње после Олује стигао у Барајево, Вранић, и научио их све тамо како се то ради. Док он није дошао, они пола свиње бацали.

Кад смо већ ту, пре извесног времена сам први пут у животу јео једну од тих домаћих прерађевина од меса по имену хурга. Из Сомбора. Од-лич-на! Специфичан укус има...)
freehand freehand 01:10 16.01.2018

Re: Dobroe

Ево, питам сада жену, каже виршла, баш виршла...

Што је и мени ново, никада је нисам до сада то питао.

Pa rekoh da je viršla u stvari wurstel, što Austrijanci u nekim krajevima često izgovaraju kao vurštle i otadle reč.
Opet, interesantno je da oni kobasicom zovu kratkotrajne proizvode koji se prže, kuvaju ili peku, a salamom zovu polutrajne i trajne.
Inače sam uz prijatelja stekao naviku da viršle (frankfurtere) često jedem presne, bez obzira da li smo ih kupovali u malim privatnim mesarama ili velikim trgovinskim lancima.
Ukusne su bile, baš. Bez salmonele.
Черевићан Черевићан 02:22 16.01.2018

Геџа .... и виршла

izgovaraju ..... vurštle

wurstel in shpez & märzen bräu
(присетом ми ....наметну се ево,
посета minhenskom Oktoberfestu)
где сам богме на немачком пев'о,

оно има томе ... пријало дабоме
deset_slukom deset_slukom 04:02 16.01.2018

Re: Dobroe

tasadebeli
једну од тих домаћих прерађевина од меса по имену хурга.


Hurka je pravo ime - ili nisi dobro razumeo, ili je u tom kraju u upotrebi malo iskrivljen prevod.

Ima barem dve vrste hurke. Prva je ono što mi zovemo džigernjača. U nekim kućama je postojao običaj da se džigerica ne smaže u krkanluku posle svinjokolja, nego se skuvala i stavljala u džigernjaču, pri čemu je to bila zaista ukusna stvar, za razliku od one uobičajene varijante prepune mlevene kožure a bez traga džigerice.

Druga vrsta je, prevedeno, hurka s kašom, gde se skuva lonac pure, palente, kako god hoćeš, od kukuruzne prekrupe. Podverzija je da se skuva pirinač, ali mi je bolje sa palentom. Onda se to pomeša sa mlevenim mesom skupljenim sa glave i ne znam kojih još delova, i iznutricama. Napuni se u očišćeno debelo crevo i zapeče u rerni, da bude rskavo. Mmmm... ima trijes' godina kako to nisam jeo.
tasadebeli tasadebeli 08:00 16.01.2018

Re: Dobroe

deset_slukom

Hurka je pravo ime - ili nisi dobro razumeo,



А најпре нисам добро чуо.

(Разбијају ме синуси читав живот, па ударају мало и на уши... А и године сустигле...)

Хвала на објашњењу, џигерњача ми је већ ближи термин. Ова из Сомбора ни најмање по укусу не подсећа на ону што су је правили моји стричеви из Санада крај Чоке која је била ова друга коју си описао. рекао бих (пиринач). Биће да је хурка из Сомбора онда она прва коју си описао.


Черевићан

Геџа .... и виршла

посета minhenskom Oktoberfestu)

на немачком пев'о






Ма да су само Баварци у питању за те виршле, ни по јада за нас геџе... Лако ми са њима... Нарочито с Баваркама. Него, увек се ту умешају и неки Пруси и Прускиње, а они исти к'о ми Геџе, па буде чупаво на крају баладе...


c_h.arlie c_h.arlie 12:51 16.01.2018

Re: Dobroe

freehand
Ево, питам сада жену, каже виршла, баш виршла...

Што је и мени ново, никада је нисам до сада то питао.

Pa rekoh da je viršla u stvari wurstel, što Austrijanci u nekim krajevima često izgovaraju kao vurštle i otadle reč.
Opet, interesantno je da oni kobasicom zovu kratkotrajne proizvode koji se prže, kuvaju ili peku, a salamom zovu polutrajne i trajne.
Inače sam uz prijatelja stekao naviku da viršle (frankfurtere) često jedem presne, bez obzira da li smo ih kupovali u malim privatnim mesarama ili velikim trgovinskim lancima.
Ukusne su bile, baš. Bez salmonele.

Ja takve kobasice i viršle ne mogu da jedem bez senfa.
freehand freehand 12:53 16.01.2018

Re: Dobroe

c_h.arlie
freehand
Ево, питам сада жену, каже виршла, баш виршла...

Што је и мени ново, никада је нисам до сада то питао.

Pa rekoh da je viršla u stvari wurstel, što Austrijanci u nekim krajevima često izgovaraju kao vurštle i otadle reč.
Opet, interesantno je da oni kobasicom zovu kratkotrajne proizvode koji se prže, kuvaju ili peku, a salamom zovu polutrajne i trajne.
Inače sam uz prijatelja stekao naviku da viršle (frankfurtere) često jedem presne, bez obzira da li smo ih kupovali u malim privatnim mesarama ili velikim trgovinskim lancima.
Ukusne su bile, baš. Bez salmonele.

Ja takve kobasice i viršle ne mogu da jedem bez senfa.

Dobro, čarli. Ako te budem vodio na kobasice imaću to u vidu i kupiću ti senf.
narcis narcis 13:14 16.01.2018

Re: Dobroe

c_h.arlie
freehand
Ево, питам сада жену, каже виршла, баш виршла...

Што је и мени ново, никада је нисам до сада то питао.

Pa rekoh da je viršla u stvari wurstel, što Austrijanci u nekim krajevima često izgovaraju kao vurštle i otadle reč.
Opet, interesantno je da oni kobasicom zovu kratkotrajne proizvode koji se prže, kuvaju ili peku, a salamom zovu polutrajne i trajne.
Inače sam uz prijatelja stekao naviku da viršle (frankfurtere) često jedem presne, bez obzira da li smo ih kupovali u malim privatnim mesarama ili velikim trgovinskim lancima.
Ukusne su bile, baš. Bez salmonele.

Ja takve kobasice i viršle ne mogu da jedem bez senfa.

odgovoriću ti u tusonovom stilu-- kog bole kurac sašta ti voliš viršle, u ovom kontextu i nivou razgovora.
idi tamo kod onih što debakluju o pitije pa im soli pamet sa viršlama u senfu, al ne verujem da ćeš i tamo naići na razumevanje.
c_h.arlie c_h.arlie 13:38 16.01.2018

Re: Dobroe

narcis
c_h.arlie
freehand
Ево, питам сада жену, каже виршла, баш виршла...

Што је и мени ново, никада је нисам до сада то питао.

Pa rekoh da je viršla u stvari wurstel, što Austrijanci u nekim krajevima često izgovaraju kao vurštle i otadle reč.
Opet, interesantno je da oni kobasicom zovu kratkotrajne proizvode koji se prže, kuvaju ili peku, a salamom zovu polutrajne i trajne.
Inače sam uz prijatelja stekao naviku da viršle (frankfurtere) često jedem presne, bez obzira da li smo ih kupovali u malim privatnim mesarama ili velikim trgovinskim lancima.
Ukusne su bile, baš. Bez salmonele.

Ja takve kobasice i viršle ne mogu da jedem bez senfa.

odgovoriću ti u tusonovom stilu-- kog bole kurac sašta ti voliš viršle, u ovom kontextu i nivou razgovora.
idi tamo kod onih što debakluju o pitije pa im soli pamet sa viršlama u senfu, al ne verujem da ćeš i tamo naići na razumevanje.

Kakav primitivizam - strašno !
Bili Piton Bili Piton 14:04 16.01.2018

Re: Dobroe

freehand

Dobro, čarli. Ako te budem vodio na kobasice imaću to u vidu i kupiću ti senf.


Imaj u vidu da je senfu u Srbiji skočila potrošnja znatno te da možda predstoje i nestašice.




freehand freehand 14:07 16.01.2018

Re: Dobroe

Bili Piton
freehand

Dobro, čarli. Ako te budem vodio na kobasice imaću to u vidu i kupiću ti senf.


Imaj u vidu da je senfu u Srbiji skočila potrošnja znatno te da možda predstoje i nestašice.





Ćuti, da se ne seti da traži maslac
grof_brankovich grof_brankovich 14:35 16.01.2018

Re: Dobroe

Тек је овај последњи талас Срба из Хрватске научио ове овде по Шумадији како искористити сваки део свиње после клања.




Извини али ово је булшит!
tasadebeli tasadebeli 20:53 16.01.2018

Re: Dobroe

grof_brankovich
Тек је овај последњи талас Срба из Хрватске научио ове овде по Шумадији како искористити сваки део свиње после клања.




Извини али ово је булшит!



Могуће, сасвим могуће...

Јер ја то само на основу онога што видим у личном окружењу.

А то баш и није широка основа за такву моју тврдњу.
Milan Novković Milan Novković 23:45 15.01.2018

Gospodin André ...

... ima pristup životu i egzistenciji koji je skoro dijametralno suprotan od moga, skoro pa 180 stepeni

Za manje od 5 godina će to roboti bolje raditi ... pojašnjavam malo kasnije
tasadebeli tasadebeli 23:57 15.01.2018

Re: Gospodin André ...

Milan Novković
... ima pristup životu i egzistenciji koji je skoro dijametralno suprotan od moga, skoro pa 180 stepeni

Za manje od 5 godina će to roboti bolje raditi ... pojašnjavam malo kasnije



Извол' те, извол' те, комодајте се, лорде Милане...


Milan Novković Milan Novković 01:05 16.01.2018

I am a strange loop

tasadebeli
Milan Novković
... ima pristup životu i egzistenciji koji je skoro dijametralno suprotan od moga, skoro pa 180 stepeni

Za manje od 5 godina će to roboti bolje raditi ... pojašnjavam malo kasnije



Извол' те, извол' те, комодајте се, лорде Милане...

André je (kripto-)indukcionista. "Kripto" mi najverovatnije nije potrebno, ali lepi maniri, ovako u početku, nalažu bolje probrane reči.

On, otprilike, misli da nam je uvek dovoljno da zahvatimo iz tekućeg, civilizacijskog korpusa znanja, iskustva, umetnosti i emocija pa, više-manje, formalnom logikom otkrijemo nove stvari i pomerimo prostor, pa tako napravimo sledeći korak, ili napravimo podlogu za sledeći korak.

Sasvim je u redu tako osećati. Ono što je donekle provokativno je raditi to bez osvrta na okene kreativnih uradaka koji sugerišu suprotno, pa usput koristiti jake reči, i uporno se ponavljati.

Iako bih pre trebao da krenem od Don Kihota, zbog naslova, koji je i naslov knjige Douglasa Hofstadtera, poznatijeg po drugoj knjizi - Gödel, Escher, Bach: An Eternal Golden Braid (i ova trojica veselih "Prigrevčana" se ne slažu sa Andréom ) prvo stavljam Daglasovo:

"In the end, we are self-perceiving, self-inventing, locked-in mirages that are little miracles of self-reference"

I nadam se da u ova svetla vremena evolucije ne treba objašnjavati koliko je ova rečenica anti-induktivna, pa anti-logičarska, uključujući i modalnu logiku.

Za Andréa ne postoji umetnost, ili on misli, kao neki naši drugari ovde, da lepo zašiljiš olovku, sedneš i vrlo precizno definišeš šta je to umetnost, pa mnogi problemi nestaju.

Rečenica sa Wittgensteinom, koliko ga se ja "sećam", nema pojma sa ovim kontekstom i značenjem u kojem je upotrebljena.

Ne sećam ga se mnogo, ali s obzirom na njegov "rad" sa jezikom, i jedno od prvih "neprijateljstava" prema pokušajima definisanja umetnosti, gde je njemu to kontradikcija, sam pokušaj, on je više mislio na kreativniju upotrebu jezika da bi se opisalo neko stanje. Pa i umetničku upotrebu, što da ne, nego je ovo sa kučetom suviše "kratko" i suženo.

Servantes kaže:

"... ‘You’re right, Sancho,’ said Don Quixote, ‘because this artist is like Orbaneja, a painter who lived in Úbeda and who when asked what he was painting would reply, “Whatever emerges”; and if he happened to be painting a cockerel he’d write underneath it, “This is a cockerel,” to stop people from thinking it was a vixen. It seems to me, Sancho, that the painter or writer – it comes to the same thing – who published the history of this new Don Quixote that has just appeared must be just such a person, painting or writing whatever emerged; ..."

Fizičar, Nobelovac, Robert Laughlin kaže (i fizičari obično pokazuju kako se znanja ne produbljuju indukcijom, nego "dedukcijom" - pravljenjem hipoteza, u kojima je količina indukcije uvek donekle, a prečesto jako mnogo, baš ograničena, pa proverom da li one bolje opisuju realnost nego postojeće):

"... It is a famous old bromide that financial security and professional staying power require single-minded focus on markets, competition, and conformity.

All good parents understand this fact, and only the most irresponsible of them counsel or countenance anything else. I am no exception, as my sons will sadly attest.

But the truth is that sometimes the imperative to focus fails, and there is absolutely nothing anybody can do about it. The impulse to live in creative freedom is powerful within all of us, and a handful of people always wind up succumbing to it despite the warnings. Whether this impulse is cultural or genetic could be debated for weeks, but what is certain is that it is the true source of art, scientific discovery that counts, and the powerful drive to innovate characteristic of modern civilization.

Parents watching a child go his own way send up prayers begging whoever might be listening to make him safe. I send up a prayer too: Dear Heavenly Father, please send this guy to me.
..."

(boldovanje moje)

... e sad, odužiće mi se komentar pa neću sada ulaziti u detalje evolucionog biologa Stuarta Kaufmanana na temu "Adjacent Possible" (ima ga dosta na Edge sajtu), nego evo nekih njegovih ideja o principima:

"... How do we get started on something where we could talk about the future of a biosphere?

There is a chance that there are general laws. I've thought about four of them. One of them says that autonomous agents have to live the most complex game that they can. The second has to do with the construction of ecosystems. The third has to do with Per Bak's self-organized criticality in ecosystems. And the fourth concerns the idea of the adjacent possible. It just may be the case that biospheres on average keep expanding into the adjacent possible. By doing so they increase the diversity of what can happen next. It may be that biospheres, as a secular trend, maximize the rate of exploration of the adjacent possible. If they did it too fast, they would destroy their own internal organization, so there may be internal gating mechanisms. This is why I call this an average secular trend, since they explore the adjacent possible as fast as they can get away with it. ...
"

On ti je jedan o top imena u svetu, prošao kroz, na primer Santa Fe Institut, sam vrh istraživanja, bleeding edge sa Nobelovcima i njima sličnima, na teme organizacione fenomenologije i multi-disciplinarnog. Kažu, npr:

Tj kažu Roling Stone o njima

"This is the Santa Fe Institute, a sort of Justice League of renegade geeks, where teams of scientists from disparate fields study the Big Questions."

Pa oni kažu ...

"... Our researchers endeavor to understand and unify the underlying, shared patterns in complex physical, biological, social, cultural, technological, and even possible astrobiological worlds. Our global research network of scholars spans borders, departments, and disciplines, unifying curious minds steeped in rigorous logical, mathematical, and computational reasoning. As we reveal the unseen mechanisms and processes that shape these evolving worlds, we seek to use this understanding to promote the well-being of humankind and of life on earth. ..."

" ... Complexity arises in any system in which many agents interact and adapt to one another and their environments. These interactions and adaptations result in evolutionary processes and often surprising "emergent" behaviors at the macro level. Complexity science attempts to find common mechanisms that lead to complexity in nominally distinct physical, biological, social, and technological systems. ..."

E sad, što se mene tiče, a ovo je samo mišljenje:

- Ako posmatramo decu, gde god se rodila, u sred Mongolije ili na Menhetnu, ona su do neke dobi jako srećna, podjednako kreativna i radoznala, i u proseku neumorna u pomeranju granica kako ih ona vide:

- Onda to počne da usporava, pa kod mnogih stane, krene diferencijacija, umrtvljivanje.

- Mnogi cinici, i ma koliko ja negotivijo ironije i cinizme i ja sam jedan od njih, kažu da smo mi odrasli krivi

- Uzmi crticu fenomena egzistencije iz primera mog amaterskog pogleda na tvoju perspektivu, iako parafraziram ovdašnjeg zaljubljenika u pisanje:

1. Seti se prvo Killa Billa gde se ribica na suvom podu mrda, stanem na nju teškom nogom i ona se više ne mrda.

2. Pa " ... imaš prazan beo papir i olovku, da bi odjednom imao šaren papir i u njemu bakicu Šarlotu koja je opljačkala banku, kupila unucima gomilu kjniga a ostatak podelila siromašnima ..."

... itd, ovo su interesantne teme, ja sam propustio prve blogove zbog praznika, ... biće još, interesantno je usput posmatrati i koliko se drugi daju isprovocirati

... André bi bio sasvim ok da nije toliko proaktivan u prilaganju svog mišljenja, tj da je diskretniji, a ovako glasan bi uništio svašta od umetnosti, R&R, fudbala, unosa viška kalorija, pevanja u tušu ili kuhinji ... Nemac samo taki, bre
tasadebeli tasadebeli 08:39 16.01.2018

Re: I am a strange loop

Milan Novković

... André bi bio sasvim ok da nije toliko proaktivan u prilaganju svog mišljenja, tj da je diskretniji, a ovako glasan bi uništio svašta od umetnosti, R&R, fudbala, unosa viška kalorija, pevanja u tušu ili kuhinji ... Nemac samo taki, bre






Па добро, али мораш признати да му практично упутство за преживљавање, нека врста појаса за спасавање, у океану булшита у којем живимо и није толико лоше.


Next time you're faced with a bullshit attack, it might be tempting to politely zone out. But that only gives the bullshit artist time and space. Or you might be tempted to follow the example of Wittgenstein, and fight back. Sadly, bullshitters are often impervious to full-frontal attack. The most effective tactic in the war on empty talk seems to be to outflank the bullshitter by posing your questions as constructive tweaks, rather than refutations. That way, you might be able to clean up the mess from within, rather than raging from the outside.



А за ово:


E sad, što se mene tiče, a ovo je samo mišljenje:

- Ako posmatramo decu, gde god se rodila, u sred Mongolije ili na Menhetnu, ona su do neke dobi jako srećna, podjednako kreativna i radoznala, i u proseku neumorna u pomeranju granica kako ih ona vide:

- Onda to počne da usporava, pa kod mnogih stane, krene diferencijacija, umrtvljivanje.

- Mnogi cinici, i ma koliko ja negotivijo ironije i cinizme i ja sam jedan od njih, kažu da smo mi odrasli krivi


пре неко вече на једном породичном рођендану са много деце која трче около, чучну па после мењамо сви пелене итд. причасмо о томе. Мој шурак, математички мозак како ја то називам, заступао тезу да се нико не може научити да размишља. Са тим се неко роди или не роди. Можеш га ти научити да учи, каже шурак и гледа у своју ћеру од две и по године, и може он после сасвим лепо завршити разне школе и бити и користан и познат по нечему из своје области, али да га научиш да размишља, како каже шурак, то већ не постоји, тврди он.

А ја се опет ухватио креативности, баш овакве о којој ти говориш, тврдећи да је то она црта која некога издвоји из масе осталих вредних, али не баш и креативних. Наравно, уз сву надоградњу која тече од рођења до смрти, а која се ваљано употреби, а не спутава ту креативност.

(Ја некреативне а успешне ђаке у школи називам тешки радник, помало иронично јер тај мој термин и књигу Леа Корошеца Никола, тешки радник повезује само део наслова књиге, а не и њен садржај. Моји тешки радници у школи су управо Николина супротност. Па само тешким радом и марљивошћу постижу исто оно на шта неки креативнији утроше и мање времена и снаге...)

Па тако то шураково не може се нико научити да размишља, можеш га само научити да учи код мене постало можеш му само не спутавати ту дозу креативног потенцијала са којим се роди колики год био тај потенцијал.


Sowing the Seeds for a More Creative Society
(ЛИНК)



У праву си за ово што кажеш:


Ako posmatramo decu, gde god se rodila, u sred Mongolije ili na Menhetnu, ona su do neke dobi jako srećna, i u proseku neumorna u pomeranju granica



али нисам сигуран да су баш

podjednako kreativna i radoznala.


Не знам. Не смем да тврдим ни да јесу сва подједнако креативна и радознала ни да нису баш сва деца подједнако креативна и радознала. Из мог угла једног школског уче то не делује баш тако. Могуће је сасвим да свим родитељима много више прија ова твоја тврдња. Гледајући их на гомили у школи, ја то и не видим.

А и некако је хипи та твоја тврдња!

а у просеку (у просеку! ) гледано свакако јесу

radoznala, i u proseku neumorna u pomeranju granica kako ih ona vide
.


То да. У просеку, да, у праву си. У просеку!

Зато и ваља добро сејати, јер каква сетва, таква и жетва. Па неки клас ће дати 10 зрна, неки клас ниједно зрно и бићемо у просеку добри са класјем од по 5 зрна


narcis narcis 09:32 16.01.2018

Re: I am a strange loop

Па тако то шураково не може се нико научити да размишља, можеш га само научити да учи код мене постало можеш му само не спутавати ту дозу креативног потенцијала са којим се роди колики год био тај потенцијал.

pa tačno je i jedno i drugo.
tasadebeli tasadebeli 09:37 16.01.2018

Re: I am a strange loop

narcis
Па тако то шураково не може се нико научити да размишља, можеш га само научити да учи код мене постало можеш му само не спутавати ту дозу креативног потенцијала са којим се роди колики год био тај потенцијал.

pa tačno je i jedno i drugo.



Па да, мишљења су нам комплементарна. Шураково и моје.

А и није ред да се свађам са женину фамилију...
narcis narcis 09:47 16.01.2018

Re: I am a strange loop

tasadebeli
narcis
Па тако то шураково не може се нико научити да размишља, можеш га само научити да учи код мене постало можеш му само не спутавати ту дозу креативног потенцијала са којим се роди колики год био тај потенцијал.

pa tačno je i jedno i drugo.



Па да, мишљења су нам комплементарна. Шураково и моје.

А и није ред да се свађам са женину фамилију...

tu negde jje i odgovor na ono famozno IQ - šta je i čemu to služi a usput retko kad i radi.
Milan Novković Milan Novković 11:38 16.01.2018

Re: I am a strange loop

tasadebeli
...Па добро, али мораш признати да му практично упутство за преживљавање, нека врста појаса за спасавање, у океану булшита у којем живимо и није толико лоше.
...

Kod njega je, meni, skoro sve pogrešno, BS, i neki prividan legitimitet mu daje samo činjenica da BS oko nas postoji, naravno, to niko ne poriče, na ozbiljnim mestima, dovodi do negativne selekcije, zaglupljivanja oko sebe, ... raznih problema.

Samo taj okean je meni kap u jednom većem okeanu, u kom se svi nalazimo.

On je namrvio svašta na široku temu, a obrazovanje mu nema nikakvu širinu, samo sam ti navodio sve ono u prethodnom, dugačkom komentaru - da vidiš primere onoga što on nije pročitao i čega se nije dotakao.

Takvih primera ima mnogo, recimo dosta je reprezentativan osvrt ovde jednog profe na pravila pisanja G. Orvela, al navodio sam već nekoliko puta

To je, donekle, otromboljeni, dekadentno-lenji evropski sindom (zato me tema i dotiče, ja sam baš pro-Evropljanin) ... a prividno naglašeno analitički - trivijalna indukcionistička, nekreativna kombinatorika.

Najbedastiji paragraf mi je ...

"My cynical fellow participant in the mandala-colouring workshop described it as ‘bullshit'. She had chosen her words wisely. The philosopher Harry Frankfurt at Princeton University defined bullshit as talk that has no relationship to the truth. Lying covers up the truth, while bullshit is empty, and bears no relationship to the truth."

... ne toliko sam za sebe, iako se dotiče uvodne logike koja će se davati u primerima našim potomcima u zabavištima.

Evo primera iz teorijske fizike, na primer, koji ja često dotičem, gde možeš jednu te istu, suštinski, liniju razmišljanja da prestaviš kao ozbiljno istraživanje, filozofiju, laganje, ili BS, kako ti se hoće da interpretiraš reči, koje je istraživač mogao da napiše kako mu se ili joj se hoće.

Svi smo mi svesni značenja pozadine pri razmišljanju na neku temu, konteksta. Koji, onda, može da bude parametrizovan.

Pa naš osvrt na temu može da bude parametrizovan.

Pomeraš te parametre i neko zlovoljan može da kaže svašta o procesu - fizika, metafizika, filozofija, lupetanje, laže, BS ...

... a armije fizičara tako rade

I onda se trude, u produbljivanju znanja, da im nove teroije budu što manje zavisne od konteksta.

Ovo što H. Fraksufrt kaže, i jedva se sećam kad si prvi put dotakao na blogu njegove reči, iako se sećam da je utisak bio bizaran, u osvrtu na nejgovo neznanje i siromaštvo duha, pa da ne čitam ponovo ...

... ovo što on kaže nije context/background nezavisno, izvaditi stvari potpuno iz konteksta nije kontekst nezavisnost, nego, osim ako ne inspiriše nekoga na neku drugu kreaciju, a pile of piffle (negde se spomenulo

Kontekst nezavisnost je kad ti misao radi koristan posao u "svim" kontekstima.

To što on zove BS ne da nije kontekst nezavisno, nego kao loš student potpuno ignoriše činjenicu da je to što on zove BS bilo ona glavna kreativna iskra mnogim umetnicima, naučnicima, inženjerima, ... raznima.

Ti kad igraš i preglasno pevaš u kuhinji, dereš se bukvalno a nisi muzikalan, na primer, nekontrolisano uzbuđeno se krećeš do te mere da ti je žena izašla da popije kafu sa komšinicom, ne praktikuješ BS ako to ponašanje može da bude okidač za mnoge stvari, od kojih su neke kreativne:

- Recimo toliko se naviješ da sedneš za onaj prazan papir i olovku i razgališ Čehova u sebi

- Uzmeš alat pa središ slavinu koja je kapala u maniru: kad vam muže kaže da će nešto uraditi u kući on će to i uraditi, ne morate da ga podsećate svkih 6 meseci

- Spremiš baš dobar nedeljni ručak

- Docrtaš brkove Monalizi

- ... you name it, ali što se mene tiče ne da ne praktikuješ BS, nego si se otkačio od obale egzistencijalne reke i pomerio ka protočnijoj sredini

... itd, pa mi više u pisanju softvera nemamo tako ispraznih pravila o odnosima "slojeva" ovoga ili onoga prema istini, imamo sve interesantniju kreativnu sredinu gde sve može da bidne, iako ne mora da znači, naravno, svi mi volimo i da ostavimo kreaciju po strani pa ubeđujemo druge na sasvim neutrenirane teme šta i kako treba da rade!

Da li ovako uskačemo na BS igralište - ne, naravno. život i kreaciju nisu algoritamski, kad neko nešto kaže, o čemu ne zna mnogo, to jednoj osobi može da bude najveća glupost, ok, a druga baš u tome može da nađe zrnce koje joj je falilo, potpuno neočekivano, i sporedno u tom izlivu amatera, pa i u njemu nekako postrance i sivo na prvi pogled
grof_brankovich grof_brankovich 14:00 16.01.2018

Re: I am a strange loop

The impulse to live in creative freedom is powerful within all of us, and a handful of people always wind up succumbing to it despite the warnings.
Milan Novković Milan Novković 15:25 16.01.2018

Re: I am a strange loop

grof_brankovich
The impulse to live in creative freedom is powerful within all of us, and a handful of people always wind up succumbing to it despite the warnings.

On se dosta zeza u kjnizi, koja je "alternativna" popularizacija nauke i dobijao je loše ocene na Amazonu (kažu razočarani, nema dovoljno "formula", pa ja onomad rešio da ostavim svoj prvi komentar tamo.

A sve vreme nam piše o tome kako vrhunski fizičar razmišlja, Nobelovac, ajd, neko dobije nagradu neko ne, i vidiš:

- Da je to, u produbljivanju znanja, mnogo više meta-fizika nego fizika u prvim koracima na novoj zagonetci - tipa, u trencuima kako se seća merenja brzine svetlosti u vakumu, kad god imaš novu ideju, bez obzira na razne brljotine, merenja su sve preciznija čak i kad bi očekivao da zbog brljotine napraviš poneki korak unazad. Pa slično za neka merenja u solid-state fizici (ovde ide njegovo Many body wave function, što nas podseća na jednog blogera i jednu kjnigu .... i on kaže za ovu neosetljivost prirode koja nam se otkriva bez obzira na neka falširanja - "Priroda pokušava da nam kaže nešto o strukturi realnosti", ili kad kaže kako, so far, više manje sve što smo otkrili vuče na organizacione fenomene, karakteristike koje izranjaju iz organizacije - ako bi "slušao" Andrea i Frnkfurta - više-manje sve BS

A ovo što si naveo - tužna priča o našim odrastanjima u dva reda,al evo smajlija, iz prkosa
tasadebeli tasadebeli 20:51 16.01.2018

Re: I am a strange loop

Milan Novković

Samo taj okean je meni kap u jednom većem okeanu, u kom se svi nalazimo.



А који је шта? Тај много већи океан?


namrvio


pravila pisanja


prividno naglašeno analitički - trivijalna indukcionistička, nekreativna kombinatorika


kako ti se hoće da interpretiraš reči, koje je istraživač mogao da napiše kako mu se ili joj se hoće.


neko zlovoljan može da kaže svašta o procesu


Ovo što H. Fraksufrt kaže,


ovo što on kaže


zove BS


you name it


u pisanju softvera nemamo tako ispraznih pravila o odnosima "slojeva" ovoga ili onoga prema istini, imamo sve interesantniju kreativnu sredinu gde sve može da bidne, iako ne mora da znači,


kad neko nešto kaže, o čemu ne zna mnogo, to jednoj osobi može da bude najveća glupost, ok, a druga baš u tome može da nađe zrnce koje joj je falilo,



Милане, булшит је пре свега језичка појава којом се бави лингвистика (на нивоу семантике и синтаксе) и нешто мало филозофија језика, онај део који се бави говорним чиновима.








Зато те и питам, ког то већег океана је само кап тај океан булшита око нас у којем се ми ипак свакодневно давимо, стагнирамо и културолошки и цивилизацијски регресирамо јер нам Истина више није важна?

(Пази, не сакривамо Истину, не лажемо, него смо према Истини постали равнодушни што је много горе и прави показатељ низбрдице којом су та цивилизацијска кола јурнула.)

И при томе није никакав проблем са булшитерима чије просеравање не утиче на туђе животе.

А шта ћемо са онима чије просеравање итекако има утицаја на друге људе? У неким случајевима, на милионе и милијарде других људи... (ЛИНК)

Немој ми рећи да је пресудна компетенција Џона Керија (Франкфуртов пример за булшит) била то што је он, по сопственом казивању, служио као војник на патролном војном бродићу на Меконгу за време рата у Вијетнаму?

(Ја се одмах сетио свих ових наших министара одбране у последњих 25 година, од Лилића до Гашића, чија је једина компетенција да буду министри одбране била то што су служили војску као војници исто као и ја. Вулин чак ни војску није служио... Али медији пажљиво преносе све што он каже на ту тему. Зар то није класични булшит?)

Како се одбранити од тога, а при томе опстати, не бити одбачен од заједнице и сачувати своје људско достојанство?

Дакле, који је то већи океан у којем је просеравање само тек једна кап у којој се ми ипак давимо?

Поготово ако узмемо у обзир оно што рече један од оне тројице Пригревчана ( ) које Даглас Хофштатер помену у наслову своје књиге да је (парафразирам) немогуће створити конзистентан систем ако се не изађе из оквира тог система у неки већи систем.






П.С. - Извини, као што видиш, ми у Србији смо се сви већ поделили на два табора које свако предводи по један Курц...


Milan Novković Milan Novković 23:56 16.01.2018

Re: I am a strange loop

tasadebeli
И при томе није никакав проблем са булшитерима чије просеравање не утиче на туђе животе.

А шта ћемо са онима чије просеравање итекако има утицаја на друге људе? У неким случајевима, на милионе и милијарде других људи... (ЛИНК)

Немој ми рећи да је пресудна компетенција Џона Керија (Франкфуртов пример за булшит) била то што је он, по сопственом казивању, служио као војник на патролном војном бродићу на Меконгу за време рата у Вијетнаму?

Ma, bre, političari, komada 99%, su i meni bull-shiteri

Ja uopšte ne pišem o njima, oni su kap u 7 milijardi ljudi, sasvim je druga priča koliko poseduju i koliko štete čine, u relativnom smislu

A mi, geek, nerd i ostala sirotinja raja sa " ... језичка појава којом се бави лингвистика ..." imamo pojma koliko i važnost sa lanjskim snegom.

Pa, i daj da eksperimentišem na sebi, ovako ne rizikujem preterivanje u zezanju:

- Kada se ja preglasnbo razrakolim (jedan od onih čudnih zvukova što kokoške prave, kada se hvale što su snele jaje) u kuhinji, preglasno da je ženi neprijatno, smoji talenti u pevanje, pa još zaigram, pa me upita zašto to radim - nema logike, ili je logika BS.

- Pogodi šta dobijemo kad jedan BS, logićki, pomnožimo sa mojim jezičkim BS sposobnostima - znanjeimanje na kvadrat.

- Ali mene to, na primer, navije, poludim, ignorišem pajtose koji mi kažu da su mi bizmis razmišljanja BS pošto za 50K ne može da se napravi softver od 3M, pozajmim od banke 7K i u spavaćoj sobi u nerkoliko meseci napravim i prodam softver za 750K, i u 3 godine od dodatnih radova zaradim 3M

Nači ja sam antiprotivan razmišljajućim bićima iz tvog uvoda, a političare možemo zajedno da bijemo.

Ludost ove vrste sam nasledio od ćaleta, koji je na ivici siromaštva napravio kuću, 70m2, kao samsvoj arhitekta, građevinac, zidar, i vilerdiler polovnim materijalom - ajd polovne cigle, al zamisli građu koju su na sve strane već donekle prosvirali crvi.

Na faksu onda naletim na slične, postoje bataljoni polu-ludih ljudi, ajd nije faks nego radio klub pri faksu, i sa 300 dolara pobedimo amere u najpoznatijem svetskom takmičenju, koji su imali 100-200K, naj svetska kategorija, svetski rekord postavimo, a materijal sa beogradskih otpada.

A i Ameri blentavi, ludi, jedan dobio nobelovu nagradu iz fizike za co-otkriće binarnih puksara povrh, prvo radioaamaterskog znanja (Joseph Hooton Taylor Jr.) - posle dizajnirao prijemnike za amatere, koji napraviš za nekoliko stotina dolara, koji primaju radio signale gde profi oprema od desetina hiljada ni nije svesna da signal uopšte postoji - da razni MIT, Stanford i slični doktoranti ne znaju ko je u mnogim tačkama njegove priče bi rekli - bull-shitter, još ako ne ume tri prostoproširene lingistike da sastavi ko čovek.

Meni je svaki, ali baš svaki iole značajniji uspeh počivao na ranom BS narativu, gde sam isključivao delove svesti da se ne bih upustio u "razmišljanje", pa polako počeo da udaram glavom u zid.

Ali to nije BS, mozak je čudo, što bi mnogi danas rekli, od reptile brain, koji nas tera da povraćamo na brodu zato što misli da smo se otrovali, pošto su signali iz čula ravnoteže, pa iz očiju i pomeranja ektremiteta out-of-sync, preko "matematičara" što nam rešavaju sisteme diferencijalnih jednačina u sekundama da ne bi pali kako stanemo na koru od banane, do "svesnog", ono što od milošte ovde zovemo BS dela, ima svašta....

... nači ja sam vetrenjače video u uvodnom delu bloga, i još nisam uradio "poso" tamo, Sančo Pansa kod levog uveta mi nešto petlja i falšira, pa mi je ostatak "za kasnije"

A ako sam na pogrešnom koloseku, sorry
Milan Novković Milan Novković 00:35 17.01.2018

Re: I am a strange loop

Milan Novković
... reptile brain ...

Da ne ispadne da sam se raspisao na suvo evo BS narativa, i mrzim sebe što nemam vremena, evo meni dragog BS narativa, jednog od desetina u ovom trenutku - kako napraviti bar milion dolara počevši od par hiljada, uz suludo interesantan projekat, sa društvom:

1. Napraviti dron, big thing, ICT dovoljno moćan da mu da autonomiju

3. Fataš Maksu da uloži svojih 12.5% u 3D printeru - kafica, krempitica, i relativno prost BS narativ i on će obeućeno pristati, pogotovo ako se dereš dok pričaš i ne daš mu da dođe do reči - ovako se sve štampa - fatate arhitektu ili građevinca da u autokedovima i sličnom dizajnira plastične delove

4. Motorčiće za propelere maznete iz nekih dečjih igračaka, kao i kućišta za baterije

5. Uzmete neki stari mobilni i maznete kao kameru, on taman ima i neku memorijsku karticu, plus je kompjuter, primopredajnik, ...

6. Emsija i Pajketa fatate (sa Pajketom oprezno, on je malo nervozan), da od mobilnog naprave preko USB-a interfacea kontrolu motora - opljačkate ih i za deliće, to se njima vuče po podovima, sve jeftino, da ne trošite sitnu kintu na ovo.

7. Pravite dve app, to vam 45% šansi na uspeh podiže na 70%:

7.1 Da dron autononmno prati vlasnika u nekom outdoor okruženu, prepoznaje scenu i pravi lepe snimke u planini, itd - ovde fatate geeks da rade besplatno, iz spavaće sobe u slobodno vreme

7.2 iz pokvarenog idiot fotoaparata maznete senzor pa napravite, opet fatate Pajketa (pažljivo pošto je nervozan) i Emsija, Gajger Milerov brojač, za app malog Avaksa koji snima radijaciju po zemlji i prodaje podatke, pored dronova (gde milion, napravićete milion svako) - ne dajete im keš, naravno, oni su loaded i imaju višak delova, date im samo akcije.

8. Nikoletina vam radi ugovore i ostalo, jezičari priču, marketing, keš ide na hosting, sales and marketing

Nači ode svet, ovako oni rade, nema tu uvek nadrealnog novca da bi se nešto probalo, Andre i Franfurt su blago pogubljeni, partizani jure četnike, i obrnuto, politički korektni biju političke nekorektne zbog raznih frljanja i relativizacija, a Geeks & Nerds Inc. za par tisuća mogu da naprave još jednu app - ova je sad još više disruptive:

9. Augmented reality, kupe se naočare, uspostavi konekcija sa dronom, i on služi kao produžene oči vlasnika - aplikacijama nema kraja, od posmatranaja lepog krajolika sa visine, do saveta tipa "vlasnica onih pametnih očiju voli udvarače, ali fine i diskretne, zabravi bilo kakvo ne doticanje, nego i gledanje u koleno"

10. Evo i četvrte aplikacije - ideš nepoznatim gradom i tvoj dron na par metara iznad tebe projektuje na trotoar ispred tebe info, recimo navigaciju (laserske diode su dolar-dva, valjda, a ionako maznete od Pajketa

(ima apps koliko hoćeš, ovo je sve disruptive)

EDIT: Fatate Zilikaku, ili nekog drugog Mašinčerosa, da vam stabiliše kameru, zbog korisnika sa epilepsijom



maksa83 maksa83 08:57 17.01.2018

Re: I am a strange loop

Mogu odmah da ti kažem gde će ova ideja da kljokne. Čak i da tehnički izvedeš tu mađiju saplešćeš se o ljudske zakone - ne možeš više tek tako da letiš svog drona gde hoćeš i kako hoćeš, to je postalo prilično zapetljano, i kako stvari idu biće još restriktivnije.
Inače GoPro (a tamo ne rade glupi ljudi) je pokušao to (dron koji te prati i slika) da izvede i ... fail - 10% otpuštene radne snage, izlazak iz biznisa sa dronovima.

Mimo toga, iako je 21. vek, moraš da imaš u vidu dve stvari - ljude sa kopljima, i velike mačke.





P.S. Uvek ti treba onaj jedan u projektu koji će da vrti glavom i objašnjava zašto nešto ne može. Njega ne smeš da ubiješ rano i zakopaš, nego tek posle kad sve proradi.
tasadebeli tasadebeli 09:04 17.01.2018

Re: I am a strange loop

Milan Novković

- Kada se ja preglasnbo razrakolim (jedan od onih čudnih zvukova što kokoške prave, kada se hvale što su snele jaje) u kuhinji, preglasno da je ženi neprijatno, smoji talenti u pevanje, pa još zaigram, pa me upita zašto to radim - nema logike, ili je logika BS.


A ako sam na pogrešnom koloseku, sorry



Боже сачувај, таман посла! Наравно да не...






Него не лаје куца села ради, него себе ради.

Мени тај политикобулшит (не замери на кованици) иде у мозаику... Зато се толико тиме занимам... Језички (кад то волим, брате рођени)... Некако ми све то у истом мозаику...

А итекако се протегло и на област у којој радим и од чега живим.

Овај Андре је тражио своју мандалу, а ја сам на стручним усавршавањима за професоре у Србији правио и бацао авиончиће од папира, глумио нему мумију, пантомимом објашњавао ко сам, 'ватао се за уши и играо и радио свашта, а само на 10% (можда! ) тих "стручних" усавршавања су ме заиста научили шта се ради и како радити са инклузијом у српском образовању, креативним учењем, како се борити против наркоманије и слично... Углавном сам морао сам да се сналазим.

(Одбио сам да идем на семинар о асертивној комуникацији рекавши им да сам се ја асертиван и родио и да мени то не треба. )

Преосталих 90% за ових 15 година колико сам обавезан законом да имам одређени број сати тих семинара (ЛИНК) били су чисти булшит на основу којег је неко узимао паре из грантова иностраних фондација у српском образовању и трпао у своје приватне џепове, а ја био законски присиљен да попуњавам број учесника на тим вашарима просеравања најчешће плаћајући то из свог џепа јер држава није обављала свој део посла (иако је и она била истим тим законом обавезана на то) плаћајући нам котизације за те семинаре и, оно што је највише болело током ових последњих 15 година, проводио сам викенде правећи будалу од себе уместо да то време проводим са својом породицом као сав нормалан свет. (Помињао сам ја то више пута на Блогу Б92.)



New Age Bullshit Generator (ЛИНК)


И када год бих се побунио против просеравања на тим "стручним" усавршавањима наставника у српском образовању које иду директно на брејнвошинг учесника у српском образовању (и довеле су до тога да је то образовање у свом квалитету драстично опало у односу на оно које смо ти и ја добијали док смо ишли у српске школе и на факултете), проглашавали су ме за фашисту, расисту, нацисту, декадентног традиционалисту и конзервативца итд. (слично као када на Блогу напишем шта заиста мислим о уласку Србије у ЕУ, о Радомиру Константиновићу и његовој Философији паланке, о србљановштини српске културе и уметности и слично).

И зато то онда прелази у политикобулшит. (Јер, схватио си и сам, морално-политичка подобност у животу у Србији још увек није умрла, а када ће не знамо, но нам и даље одређује шта и како треба да мислимо да бисмо били прихваћени, радили свој посао који нема везе са политиком и слично.)

Отуд овај мој триптих о просеравању само као део једног ширег мозаика (изложбе у галерији?):

ЛИНК 1

ЛИНК 2

(Овде најбоље видиш зашто инсистирам на језику.)

ЛИНК 3

ЛИнк 4

ЛИНК 5

ЛИНК 6

ЛИНК 7

ЛИНК 8

ЛИНК 9

ЛИНК 10

ЛИНК 11

ЛИНК 12


Туце (dozen) је увек добар број. Наравно да не мораш све то да читаш (а и зашто би), али из тог прегледа можеш да стекнеш слику на шта ја то мислим када кажем просеравање и зашто ми је ту најзанимљивија лингвистичка страна читавог питања.

Овај триптих под називом Bullseye и јесте ту због тога што

Ne volim da ostavljam stvari nedovršene, nezaokružene...


као што рекох у уводу.


Обашка то што мислим да то присиљавање на униформност језика (Ада Циганлија је од пре десетак година само Ада јер им је било глупо да је зову Ада Романлија) доводи до униформности мишљења.

А знамо где води униформност мишљења. Политички гледано. Већ смо то искусили више пута. Са све лицемерима који се здушно за то залажу.

Ето, зато ја тако мало... Тек онако...





П.С. - А рекао бих по реакцијама да овде на Блогу имамо одређени број корисника тих грантова за "стручно" усавршавање у српском образовању јер сам овде добијао заиста потпуно исте политикантске етикете као и на тим семинарима када бих се побунио и одбијао да правим будалу од себе понављајући бесмислена блебетања као неку вишу мудрост.
c_h.arlie c_h.arlie 10:09 17.01.2018

Re: I am a strange loop

tasadebeli
Milan Novković

- Kada se ja preglasnbo razrakolim (jedan od onih čudnih zvukova što kokoške prave, kada se hvale što su snele jaje) u kuhinji, preglasno da je ženi neprijatno, smoji talenti u pevanje, pa još zaigram, pa me upita zašto to radim - nema logike, ili je logika BS.


A ako sam na pogrešnom koloseku, sorry



Боже сачувај, таман посла! Наравно да не...






Него не лаје куца села ради, него себе ради.

Мени тај политикобулшит (не замери на кованици) иде у мозаику... Зато се толико тиме занимам... Језички (кад то волим, брате рођени)... Некако ми све то у истом мозаику...

А итекако се протегло и на област у којој радим и од чега живим.

Овај Андре је тражио своју мандалу, а ја сам на стручним усавршавањима за професоре у Србији правио и бацао авиончиће од папира, глумио нему мумију, пантомимом објашњавао ко сам, 'ватао се за уши и играо и радио свашта, а само на 10% (можда! ) тих "стручних" усавршавања су ме заиста научили шта се ради и како радити са инклузијом у српском образовању, креативним учењем, како се борити против наркоманије и слично... Углавном сам морао сам да се сналазим.

(Одбио сам да идем на семинар о асертивној комуникацији рекавши им да сам се ја асертиван и родио и да мени то не треба. )

Преосталих 90% за ових 15 година колико сам обавезан законом да имам одређени број сати тих семинара (ЛИНК) били су чисти булшит на основу којег је неко узимао паре из грантова иностраних фондација у српском образовању и трпао у своје приватне џепове, а ја био законски присиљен да попуњавам број учесника на тим вашарима просеравања најчешће плаћајући то из свог џепа јер држава није обављала свој део посла (иако је и она била истим тим законом обавезана на то) плаћајући нам котизације за те семинаре и, оно што је највише болело током ових последњих 15 година, проводио сам викенде правећи будалу од себе уместо да то време проводим са својом породицом као сав нормалан свет. (Помињао сам ја то више пута на Блогу Б92.)



New Age Bullshit Generator (ЛИНК)


И када год бих се побунио против просеравања на тим "стручним" усавршавањима наставника у српском образовању које иду директно на брејнвошинг учесника у српском образовању (и довеле су до тога да је то образовање у свом квалитету драстично опало у односу на оно које смо ти и ја добијали док смо ишли у српске школе и на факултете), проглашавали су ме за фашисту, расисту, нацисту, декадентног традиционалисту и конзервативца итд. (слично као када на Блогу напишем шта заиста мислим о уласку Србије у ЕУ, о Радомиру Константиновићу и његовој Философији паланке, о србљановштини српске културе и уметности и слично).

И зато то онда прелази у политикобулшит. (Јер, схватио си и сам, морално-политичка подобност у животу у Србији још увек није умрла, а када ће не знамо, но нам и даље одређује шта и како треба да мислимо да бисмо били прихваћени, радили свој посао који нема везе са политиком и слично.)

Отуд овај мој триптих о просеравању само као део једног ширег мозаика (изложбе у галерији?):

ЛИНК 1

ЛИНК 2

(Овде најбоље видиш зашто инсистирам на језику.)

ЛИНК 3

ЛИнк 4

ЛИНК 5

ЛИНК 6

ЛИНК 7

ЛИНК 8

ЛИНК 9

ЛИНК 10

ЛИНК 11

ЛИНК 12


Туце (dozen) је увек добар број. Наравно да не мораш све то да читаш (а и зашто би), али из тог прегледа можеш да стекнеш слику на шта ја то мислим када кажем просеравање и зашто ми је ту најзанимљивија лингвистичка страна читавог питања.

Овај триптих под називом Bullseye и јесте ту због тога што

Ne volim da ostavljam stvari nedovršene, nezaokružene...


као што рекох у уводу.


Обашка то што мислим да то присиљавање на униформност језика (Ада Циганлија је од пре десетак година само Ада јер им је било глупо да је зову Ада Романлија) доводи до униформности мишљења.

А знамо где води униформност мишљења. Политички гледано. Већ смо то искусили више пута. Са све лицемерима који се здушно за то залажу.

Ето, зато ја тако мало... Тек онако...





П.С. - А рекао бих по реакцијама да овде на Блогу имамо одређени број корисника тих грантова за "стручно" усавршавање у српском образовању јер сам овде добијао заиста потпуно исте политикантске етикете као и на тим семинарима када бих се побунио и одбијао да правим будалу од себе понављајући бесмислена блебетања као неку вишу мудрост.

Taso, jebote !
Milan Novković Milan Novković 10:14 17.01.2018

Re: I am a strange loop

maksa83
Mogu odmah da ti kažem gde će ova ideja da kljokne. ...

Pa dobro, šalio sam se malo - nije dovoljno 2K dolara za projekat, nego 3

Ovo sa tigrovima odmah da ti kažem da audio sekcija nije uradila posao kako treba

A za ljude sa kopljima koristimo foru iz The Knjige, projektujemo im na mrežnjaču šta već treba, pošto smo ih "muški" izprofilisali - kakvi, bre, srednji vekovi, sjebeš ih na neku hipi foru

Lepota disruptive tehnologija je što si na prvom talasu - i potreban prvi talas, npr, u scene recognition je sada, u sred dotičnog smo, pa GoPro može da ne uspe sa N miliona a ti možeš sa N hiljada - ovo se više ne zezam.

A fora fore je što smo sada u bujici disruptive tehnologija i prvih tlasa
Milan Novković Milan Novković 10:54 17.01.2018

Re: I am a strange loop

tasadebeli
... глумио нему мумију ...

Auuu, daj to da probam na ženi i mlađoj ćerci, one vole ezoteriku, možda im prodam ideju, ili im platim da je kupe

Kapiram, pa mi skoro identično mislimo, .... preleteo prvi link, to znam, Korybkoa i sam relativno tečno "pričam", ostalo večeras, iako nagađam da su nam slična mišljenja ...

Samo, npr, na neviđeno, konspiracione teorije i političke korektnosti su mnogo "inteligentnije" teme nego što liči na prvi pogled, onomad CIA nije na njihovo "izmišljanje" stavila BS bratiju, nego jako inteligentne ljude.

Ti kad pogledaš koliko je inteligentnih ljudi polarizovano i navijeno ka vanredno-iracionalno-ratobornom ne možeš uzroke tek tako da ubaciš u BS.

"Interpretacija" nam ponekad čak i zaluta na frontu gde se sudaraju sistemi vrednosti.

A uvek imamo manjak informacija, i zaboravljamo na to, plus jedva da smo i modalno-logička mašina gde nam logiku moduliraju više osećanja nego verovatnoće. Evo ti jedan primer:

1. Po stranu Ameri sa, po nekim državama, npr, HPV vakcinama za devojčice koje će prestati da "rade" pre nego što one postanu seksualno aktiven, uzmimo vrle Evropljane i GlaxoSmithKline vakcinu koja se daje kad treba (bar u UK).

2. Vakcina kod nekih devojčica prouzrokuje toliko burnbu imunu reakciju gde imuni sistem, onda, uništi kritičan broj ćelija u delu mozga koji kontroliše budno stanje i spavanje.

3. Broj ovih incidenata je relativno mali, a rak grlića materice gadna boljka, pa i sa malo znanja možemo da zaključimo da se radi o ceni (ružna reč) koju treba platiti.

4. I onda pročitaš nagađanje, a istorijski opravdano, da je farmaceutska kuća, u ime maksimizacije profita, možda samo napravila jeftiniju vakcinu stavljanjem u nju manje aktivne materije (skupo), a više adjuvanta (jeftino) koji "razdraži" imuni sistem - obrati pažnju na korišćenje reči "razdraži" koja ne mora da bude ni ni jednom kraju BS - non-BS spektra, a "vešto" je koristim da dodam "snagu" svojim rečima - i ovo je sitnica, dok su mnoge teme kompleksne mreže (i gore sam, sa možda istim podsvesnim motivom, za boljku rekao "gadna", a ne "odvratna", kao što nam je jedna žena ginekolog rekla (ovde je meni bitno da je žena, npr, pošto em bolje razume, em se mi muškarci previše kur***, pardon, razmećemo "hrabrošću" i kad je nemamo).

5. Ali mi to ne znamo, ne možemo da saznamo

6. itd, lako je videti gde ovo vodi ...

Sve u svemu, imamo sive zone, more njih, u njim su mnogi segmenti zagonetni, ne znamo kako radi "fizika" fakata, uzročno-posledičnosti i razmišljanja, mi volimo da se polarišemo i bijemo, navijamo, egoistični smo, narcisoidni smo, ... ne vidim neki kraj ovoj listi

I onda je onaj filozof to zastrašujuće efikasno spakovao u samo nekoliko reči

"Zakržljala nam je i zaboravljena fina umetnost solidarnosti"

Postali smo sebični, i u tom modalitetu nam je slađe da nekoga udarimo, to nam je garantovana "dobit", nego da mu se približimo, to je postala sumljiva i neizvesna rabota
Jukie Jukie 16:01 17.01.2018

Re: I am a strange loop

Milan Novković


- Ako posmatramo decu, gde god se rodila, u sred Mongolije ili na Menhetnu, ona su do neke dobi jako srećna, podjednako kreativna i radoznala, i u proseku neumorna u pomeranju granica kako ih ona vide:

- Onda to počne da usporava, pa kod mnogih stane, krene diferencijacija, umrtvljivanje.

- Mnogi cinici, i ma koliko ja negotivijo ironije i cinizme i ja sam jedan od njih, kažu da smo mi odrasli krivi


Kriv je loša reč, mnoge stvari su viša sila
Ako se već insistira na pojmu krivice, svako je kriv po malo a svako ima i olakotne okolnosti

Uštogljeni dosadni odrasli koji zvocaju imaju olakotnu okolnost u tome da ako po ceo dan igraš igrice stvarno nećeš postići ništa

Ludi hipi odrasli imaju olakotnu okolnost u tome da ako kroz život ideš kao robot niko neće primetiti da si nešto dobro uradio jer su mislili da to celo vreme i jeste radio robot

Gramzivi odrasli koji misle kroz pare, imaju olakotnu okolnost da povećavaju sopstveni kvalitet života i da to što uništavaju prosvetu i mladež nije ništa suštinski različito nego kad te roditelji prodaju drugoj porodici radi miraza ili spajanja porodičnih bogatstava (ili carstava) jer hej hej hej ljudsko društvo je kao ekosistem

Deca imaju olakotnu okolnost u tome što ona stvarno ne mogu da nateraju biohemiju mozga da drugačije deluje u tom uzrastu nego kako deluje, to je evolucija do sada tako ustrojila, i moraju da se ponašaju kao ona klinka u kavezu

Evolucija ima olakotnu okolnost što je robot i ne radi ovo namerno

Dodatak: klinka u kavezu. Uhvatio je pubertet i skroz je poludela i krenula da grize. Roditelj prvo ne ume da shvati šta se sa detetom dogodilo, do juče je bilo normalno, a onda pokušava da je umiri i pripitomi. Na kraju se stvori neka steady ravnoteža u kojoj ga klinka periodično udara pesnicom u glavu i proizvodi razne emocije nižeg intenziteta tako da se manifestuju samo izrazima lica a ne i besomučnim skakanjem i džilitanjem, jer se jadnik pomirio sa sudbinom

tasadebeli tasadebeli 22:32 17.01.2018

Re: I am a strange loop

c_h.arlie

Taso, jebote !



Знам, знам, Чарли... Досећам се шта си хтео кас' ти...


Ebem ti poligon za merenje piša (od ovce) koji se zove blog. To sve treba skratiti na pravu meru (uključujući Tasine stolnjake).



Него, Чарли, схваташ ли ти колико овде има фолираната?

Има сјајних људи што ти кажеш, не спорим... Али фолираната има десет пута више.

То мора да је због ових апликација о којима доле пише Драгољуб...

Изгубио сам сваку вољу за приближавањем које помену Милан... Постајем све себичнији... Ваљда то иде с годинама, шта га знам...

Мислим, солидарност може да функционише... Ту је Милан у праву, не спорим...

Само зависи са каквим људима ко жели да се солидарише.


c_h.arlie c_h.arlie 07:27 18.01.2018

Re: I am a strange loop

tasadebeli
c_h.arlie

Taso, jebote !



Знам, знам, Чарли... Досећам се шта си хтео кас' ти...


Ebem ti poligon za merenje piša (od ovce) koji se zove blog. To sve treba skratiti na pravu meru (uključujući Tasine stolnjake).



Него, Чарли, схваташ ли ти колико овде има фолираната?

Има сјајних људи што ти кажеш, не спорим... Али фолираната има десет пута више.

То мора да је због ових апликација о којима доле пише Драгољуб...

Изгубио сам сваку вољу за приближавањем које помену Милан... Постајем све себичнији... Ваљда то иде с годинама, шта га знам...

Мислим, солидарност може да функционише... Ту је Милан у праву, не спорим...

Само зависи са каквим људима ко жели да се солидарише.



Nije blog ništa drugačiji od realnosti.
To što ti zoveš foliranti, ja sam krstio kao artizam ... ljudi glume (i) previše (izvini, Makso !).
tasadebeli tasadebeli 17:09 21.01.2018

Re: I am a strange loop

c_h.arlie

Nije blog ništa drugačiji od realnosti.






To što ti zoveš foliranti, ja sam krstio kao artizam ... ljudi glume (i) previše (izvini, Makso !).




eloy eloy 11:07 16.01.2018

pecanje soma na viršle

Ne volim da ostavljam stvari nedovršene, nezaokružene...


Šteta, loša završnica triptiha.
Da si bar uvodni tekst napisao na ćirilici da se lakše razume pa i nekako.
Ovako Bullseye ko Bullseye.



Što nikoga ne obavezuje da ga zbog toga zabole tuki baš - al zabole i mene.

tasadebeli tasadebeli 21:01 16.01.2018

Re: pecanje soma na viršle

eloy
Ne volim da ostavljam stvari nedovršene, nezaokružene...


Šteta, loša završnica triptiha.
Da si bar uvodni tekst napisao na ćirilici da se lakše razume pa i nekako.
Ovako Bullseye ko Bullseye.



Što nikoga ne obavezuje da ga zbog toga zabole tuki baš - al zabole i mene.




Јбг, брате, свако ће на Светском првенству да игра са оним што има...

Мој тим за прву текму:

1) Стојковић
2) Рукавина
3) Коларов
4) Вељковић
5) Настасић
6) Ивановић
7) Матић
8) Сергеј Милинковић Савић
9) Шкулетић
10) Андрија Живковић
11) Грујић



narcis narcis 19:44 17.01.2018

zaključalo kod crosa

a ovde je i sukladno sa temom

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana