Društvo| Politika

Zasto smo za svet i dalje parija?

Aleksandar Stosic RSS / 02.12.2008. u 17:20

Dok sam sedeo u jednom lokalnom pabu pre neko vece, jedan irski prijatelj mi je rekao da je citao jedan clanak o Beogradu. Nisam bio posebno zainteresovan da o tome pricam, posebno jer vec u nekoliko navrata nailazim na clanke tipa "Beograd- najludji grad za nocni zivot", a i iskreno gusi me polako ta tema; a jel hladno kod vas, da li ti nedostaje sneg, da li ti nedostaje leto, kako zive Srbi i slicno. 

Kurtoazno upitah prijatelja, ubedjen da je neka laka tema, da li je pozitivan ili negativan tekst. 

- Oh, very negative!, rekao mi je. Zaista, iznenadih se ja a ni sam ne znam zasto, kao da svi o Beogradu i Srbiji  pricaju samo u sauperlativima.

- Da, rece mi prijatelj, na dve strane je prica o ljudima koji protestuju protiv hapsenja Karadzica, da u drzavnoj administraciji ima na desetine onih koji direktno podrzavaju ratne zlocince i genocid u Srebrenici. Tako, uglavnom o tome. 

Nije mi se pricalo o tome, pa smo malo po malo, presli na drug, daleko lakse teme za nedelju uvece i uz tradicionalnu irsku muziku. Gledao sam Irce oko sebe i razmisljao koliko su slicni nama. Koliko ih tisti politicko nasledje, neresena pitanja i pitao se kako su uspeli da prevazidju svoje suprotnosti (a o pitanjima Severne Irske podeljeni su gotovo podjednako kao mi o pitanju Kosova). 

Danas, mi je taj prijatelj poslao clanak o Srbiji. Na dve strane. Naslov je Ziveti na liniji fronta -Beograd, Srbija.

U podnaslovu pise: "Tesko je poverovati da mozete imati takvu koncentraciju zla na jednom mestu... svaka institucija je kontaminirana s ratnim kriminalcima. Sve podseca na Vajmarsku Republiku posle Drugog svetskog rata".

Uz nekoliko gresaka autora, tipa ove o Vajmarskoj republici POSLE Drugog svetskog rata, ili ulivanja Dunava u Savu, clanak vam dajem u celosti. List je Sunday Tribune.

 

Living On The Frontline in Belgrade, Serbia
Justine McCarthy

'It is hard to believe you can have such a concentration of evil in such a small place... Every institution is contaminated with war criminals. It's like the Weimar Republic after the second World War'.

You must not utter words such as 'Srebrenica or 'genocide' while travelling in a taxi. You do not know the driver. You must not let yourself be heard speaking English near the protests. You might be mistaken for an American. You must remain polite when someone tries selling you a biography of Karadzic in your hotel foyer.

You must not look like a Roma, a Kosovar, a gay or lesbian, or a well-known human-rights defender, all punishable by verbal or physical assault.

These are rules of self-protection in the burgeoning democracy of Serbia. It could be Northern Ireland during the Troubles when your surname or your accent or your car registration or the brand of cigarettes you smoked or the newspaper you read marked you out as the enemy.

Belgrade, on the surface, is lovely. There are boulevard cafes where stylish people lounge in warm winter sunshine to the background music of Top of the Pops hits and Riverdance. New Skodas and Audis dice with battered Fiats on streets with shop names such as Zara, Accessorise, Mango and Benetton. In the park overlooking the junction where the Danube flows into the River Sava, a military museum crammed with tanks and khaki-coloured jeeps gives the impression that war is a thing of the past.

Then you turn a street corner.

There hang the remains of the military headquarters bombed by Nato nine years ago, its shredded floors defying gravity and the citizens' instinct to forget. Turn another corner. Gazing out from the display window of one of Belgrade's ubiquitous book shops is the bronze-carved head of Radovan Karadzic, currently facing 11 war crimes charges, including the Srebrenica massacre, at the The Hague tribinal. Beneath his statue, a lovingly arranged ribbon in the colours of the Serbian flag laments 'the Lion is in the Cage'. A poster in the window encourages passers-by to join the daily protest against his trial, giving the rendezvous details. President Boris Tadic got death threats when, within a fortnight of his ascension to power earlier this year, Karadzic was arrested on a bus in Novi Belgrade, the soulless west-bank suburb built by Slobodan Milosevic for his cronies. But Tadic has lived on.

The vigil protests by 40 or 50 ultra-nationalists emerge into the dusk of Republic Square at five o'clock each evening. Afterwards, they disperse to sell their copies of Karadzic's biography in the city's elegant little bars. And the rest of the world thinks all is well.

On the surface, Serbia is progressive. Since 2006, there has been a new constitution enshrining human rights. The elections last May brought fresh promise of democratisation. There is an ombudsman and a minister for human rights and the government has ratified the European Convention for the Prevention of Torture. But the old guard still rules discreetly. The minister in charge of the police was one of Milosevic's senior apparatchiks before the October 5 revolution in 2000. Judges have repeatedly demonstrated that they are compromised. The head of state television and radio was a Milosevic man. The majority Orthodox Church has a political grip on the public consciousness. Its 94-year-old leader and prolific author, Patriarch Pavle, who supported the war in Croatia and was filmed blessing soldiers departing for the killing fields of Bosnia, has been hospitalised in a military clinic for the last year. The contenders for his succession are virtually indistinguishable from him and from each other. The universities promulgate a largely nationalist point of view. British and other international right-wing movements such as Stormfront, the National Front, Blood and Honour and Combat 18 are active on Serbia's fertile soil. The most dreaded is Obraz, a religio-fascist organisation that grew out of the history department in the University of Belgrade with a vision of a super-Serb state for Serbian people. It holds meetings in church-owned property.

Journalist Dinko Gruhonjic, his economist wife and their two small children live under the threat of death because he stood up to Obraz. Bureau chief for Serbia's independent news agency Beta in the partly self-governing Serbian province of Vojvodina, Dinko lectures in media studies at the faculty of philosophy in the local university in the provincial capital, Novi Sad.

When our guide sees him for the first time in many months, she is shocked at his weight loss and the worry in his face. His crime was to attend an anti-fascist meeting in the faculty in 2005 which was gate-crashed by 25 black-clothed males shouting "zieg hiel" as they punched and kicked those in attendance. Dinko, the only journalist present, reported that "neo-Nazis" had carried out the attack. A campaign ensued on independent radio to have the culprits arrested. They were, eventually. Stormfront's regional leader, Goran Davidovic, was jailed for one year on Dinko's testimony. The sentence appeal is pending. The police gave Dinko protection for two weeks but the threat has not been lifted. "I have thought about getting away," he confesses.

His colleague, Dejan Anastasijevic, having reported on the Scorpions paramilitary trial for Vreme magazine, was lucky to escape in April last year when a bomb exploded outside his Belgrade flat. He lives in Brussels now.

Three other journalists have already perished. Dada Vujasinovic was a 30-year-old war reporter whose articles about Arkan's ethnic cleansing campaigns were used by the Hague tribunal as evidence. Her death was officially classified as suicide despite contrary evidence from the start. The case is being re-examined as murder. Slavko Curuvija, a newspaper editor, was shot dead by two men who were identified by an eye-witness. Their identities have never been publicly revealed and nobody has been charged with the murder. Milan Pantica of the Daily Vecernje was beaten to death in 2002 after he wrote extensively about the personal wealth accumulated by war heroes. Nobody has been charged.

"It is hard to believe you can have such a concentration of evil in such a small place," says Dinko. "Every institution is contaminated with war criminals profiteering. It's like the Weimar Republic after the second world war. We have incidents almost every week. The day before yesterday in Novi Sad, there was an attack on the memorial to Jews, Serbs and Roma killed in World War II. Swastikas were painted on it and the words 'Combat 18' and 'Heil Hitler'."

As chairman of the Independent Journalists' Association of Vojvodina, Dinko has been pivotal in the organised campaign for a civil post-conflict truth commission. By the end of next year, the organisers will have one million signatures calling on the Balkan parliaments to support their Regional Commission for Finding Facts about Crimes in Former Yugoslavia. "There'll be challenges getting there," agrees lawyer Natasa Kandic, "but the victims need to be listened to. Every society here has its own truth about what happened. Muslims speak about Serbians and Serbians say that is not the full picture. Their truth is different. That is why facts are important."

Truth's flexibility was crudely demonstrated by a judge in the Serbian city of Nis, when Maja Stojanovic from Youth Initiative for Human Rights commemorated the 8,000 victims of the Srebrenica massacre. She got 8,000 people to write the digits from 1 to 8,000 and printed them on posters displayed across the city. "It took us longer to write the numbers than it took them to kill the people." The municipal authority ordered her to remove the posters. She refused and was brought before a judge. "Why did you do it?" he asked. Then he told her the Muslims of Srebrenica deserved to die because his house had been burned by Muslims. The judge's remark was widely reported in the Serbian media. Maja made sure of that, after she was fined 5,000 dinars (about €50). The judge continues in his job administering justice.

The embrace of new values signalled by this year's elections was bolstered when the government banned a planned fascist march in Belgrade last autumn. But since then, the feeling of optimism has evaporated because of the death threats to Sonja Biserko (see panel above) and increasing violent attacks on minorities. One such occurred during the Queer Belgrade Festival in October. "I was standing in the street talking to some people who were going to another venue," remembers Majda Pyaca. "A young, tall guy came up to me and said: 'Where are you from?' I said I was Serbian. Then I see about 10 guys with hoods and surgical masks coming from one side. I look to the other side and see more. I start running and yelling and the police start coming. I see people on the ground and they are being kicked by these Nazi skinheads." Because of the tardiness of the criminal justice system, Pyaca is setting a legal precedent in Serbia by taking the first civil action for damages as a result of the riot. "I want them to learn they cannot do this," she explains.

A recent survey found that 70% of Serbians believe homosexuality is a disease. The country's isolation exacerbates its social problems; most other countries require visas for Serbians to visit. Nearly 75% of younger people do not possess a passport. The average Serbian wage after tax is about €400-a-month and about 200,000 people are regarded as impoverished. Roma children die from malnutrition. It is little wonder that the country is turning away from his historical fidelity to Russia and towards the rest of Europe. About 90% of Serbians support EU membership.

After the EU's most recent audit of Serbia's compliance in handing over indicted war criminals, it noted its disappointment that General Ratko Mladic is still at large. A cabinet minister in Belgrade replied with heavy irony that his government was trying its best but, like the US searching for Osama Bin Laden, they have not found Mladic yet. Many human rights defenders, however, insist that he is living freely in Belgrade. One young woman told us her parents had walked past him in the street.

"The EU checklist of what is expected from us is good, but it does not change public attitudes. We must change ourselves," urges Natasa Kandic.

November 30, 2008

 

 

 

 



Komentari (502)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

d_sandic d_sandic 09:12 04.12.2008

Re: Šta reći?

rankot
Сваки коментар на овакав чланак је излишан. А поготово овакви коментари, класична замена теза: "ако је млеко бело, то значи да је и хладно." И то увек од господе која су овде, рекло би се, по задатку...

rankot
И да додам: Kad je neko glup, ne mozete mu ni to dokazati.



Poštovani,
ne delim vaš stepen snishodljivosti i nepoštovanja svega što je naše. Možda sam glup, ali kad neko piskaralo iznese niz neistina o nama - reagujem. Paranoične ispade tipa." И то увек од господе која су овде, рекло би се, по задатку...'' neću da komentarišem. Nemam odgovarajuću diplomu i specijalizaciju!
Kazezoze Kazezoze 10:09 04.12.2008

Re: Šta reći?

Je l ti stvarno to misliš? Ne znaš ni jednog ko je sačuvao dušu?
Ja znam - na dve strane. Na trećoj ne znam, priznajem.
Ali sam upoznala bezdušne koji nisu bili u uniformi, ali su se debelo okoristili o rat.

zhao mi je ako sam povredio tvoja uverenja margos, jer ljudi odrastajuci uz epsku poeziju i holivudske limunade su nauchili da su oni koji ubijaju neprijatelja heroji i pozitivci i o njihovoj dushi se nije govorilo. bitno je da su na nashoj strani. samo i njihovi neprijatelji su imali isti techaj odrastanja.
sve su to psihopate, a psihopatija je zarazna bolest i shiri se putem tv ekrana, novina u kafanama itd.
bitno je da vodja plemena izbaci virus i on se shiri neverovatnom brzinom.
ovi shto su orgijali godinama po bosni su svi bili zarazheni psihopatskim virusom, a psihopate nemaju dushu.
psihopate ce na sve nachine, kada sve prodje, da pokusha da opravda svoje ucheshce u orgijama (govoreci da je ona druga strana kriva) i kod nekih ljudi ce to da prodje, ali virus je i dalje u njima i oni mogu samo da ga shire. zato margos ne veruj ljudima koji su pucali u ratu da imaju dushu.
naravno da je u tom psihopatskom ludilu u bosni bilo i civilnih psihopata koji su se na kraju okoristili u svemu tome... oni su i bili uzrochnici virusa.
d_sandic d_sandic 10:16 04.12.2008

Re: Šta reći?

Sandic se ne odrice svog prvenca i nije ga sam brisao. I dalje sam zahvalan predsedniku što je shvatio opasnost od ponavljanja 41. kada su Srbi u Bosni vođeni na klanje kao ovce. Moje mišljenje deli 95% bosanskih Srba. Sandić se ne slaže sa svim stvarima koje su se posle desile. Recimo ne slažem se sa zločinom u Srebrenici. Ali, koliko Karadžić ima veze sa tim drugo je pitanje.
d_sandic d_sandic 11:03 04.12.2008

Re: Šta reći?

psihopate ce na sve nachine, kada sve prodje, da pokusha da opravda svoje ucheshce u orgijama (govoreci da je ona druga strana kriva) i kod nekih ljudi ce to da prodje, ali virus je i dalje u njima i oni mogu samo da ga shire. zato margos ne veruj ljudima koji su pucali u ratu da imaju dushu.
naravno da je u tom psihopatskom ludilu u bosni bilo i civilnih psihopata koji su se na kraju okoristili u svemu tome... oni su i bili uzrochnici virusa.


Čita li neko šta ovaj čovek piše? Zna li on koji je procenat vojnosposobnog stanovništva u Bosni, Hrvatskoj, Srbiji učestvovao u nekom ratu. Proglasiti ih sve za psihopate je nedopustivo. Primer: gospodin Svilanović je učestvovao u ratu. Znači li to da je naš bivši ministar psihopata?
d_sandic d_sandic 12:10 04.12.2008

Re: Šta reći?

Spiridon
Ovde se stvara klima koja MENI ne prija, a za ostalo me boli patka.


Država, to sam ja!
d_sandic d_sandic 12:30 04.12.2008

Re: Šta reći?

jack_bauer
margos, na sta se tu moze biti ponosan? na to sto su drzali sarajevo cetri godine u opsadi?



Opsada spada u grupu osnovnih taktičkih radnji. Služi tome da se neprijatelj lokalizuje na nekom području, iznuri i prisili na predaju. U slučaju Sarajeva, lokalizovan je veliki broj muslimanskih vojnika koji bi, da nije bilo opsade, mogao biti upućen na druga ratišta. To vam je kao kad NATO bombarduje most i putnički voz u pokretu da bi sprečio transport VJ iz tačke A u tačku B. Sa vojničke tačke gledišta, to vam je to. Gradrovi se opsedaju od kad postoje. Tu radnju su koristile sve vojske sveta, od rimskih legija, Turaka, Nemaca, Sovjeta...
Kada prođe neki period nakon ratova, nijedna opsada ne izgleda lepo. U svakoj stradaju nedužni. Da bi imali manje gubitke Ameri su bacili A bombu na Hirošimu i Nagasaki. Ni 5% poginulih nisu bili japanski vojnici. Saveznici su spržili Drezden, preko 75.000 civilnih žrtava! Dragi gospodine, ni jedna armija sveta nema razlog da se ponosi opsadom bilo kog grada, pa ni mi opsadom Sarajeva. Samo, da je nismo sproveli NAŠE ŽRTVE bi bile kudikamo veće. U ratu svaka strana brine o svojim žrtvama i nastoji da ostvari svoj strateški cilj. Deo tog cilja smo mi ostvarili. Ne postoji unitarna Bosna. Taj vaš divni, demokratski svet je znao za opsadu, znao i učestvovao (asistirao)u srebreničkoj nesreći. Nakon toga je napravio uređenje BiH po kom je RS ravnopravan entitet sa velikim atributima državnosti. Vama ostaje da mrzite taj entitet. Nas, koji smo ga stvarali, za to boli uvo!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:50 04.12.2008

Re: Šta reći?

Opsada spada u grupu osnovnih taktičkih radnji.

Kako te nije sramota da ovako pricas o opsadi Sarajeva. Josa samo jednoiom ovako nesto i banovacu te za vjek vjekova jel ti jasno!
Kazezoze Kazezoze 13:03 04.12.2008

Re: Šta reći?

Opsada spada u grupu osnovnih taktičkih radnji. Služi tome da se neprijatelj lokalizuje na nekom području, iznuri i prisili na predaju. U slučaju Sarajeva, lokalizovan je veliki broj muslimanskih vojnika koji bi, da nije bilo opsade, mogao biti upućen na druga ratišta. To vam je kao kad NATO bombarduje most i putnički voz u pokretu da bi sprečio transport VJ iz tačke A u tačku B. Sa vojničke tačke gledišta, to vam je to. Gradrovi se opsedaju od kad postoje. Tu radnju su koristile sve vojske sveta, od rimskih legija, Turaka, Nemaca, Sovjeta...
Kada prođe neki period nakon ratova, nijedna opsada ne izgleda lepo. U svakoj stradaju nedužni. Da bi imali manje gubitke Ameri su bacili A bombu na Hirošimu i Nagasaki. Ni 5% poginulih nisu bili japanski vojnici. Saveznici su spržili Drezden, preko 75.000 civilnih žrtava! Dragi gospodine, ni jedna armija sveta nema razlog da se ponosi opsadom bilo kog grada, pa ni mi opsadom Sarajeva. Samo, da je nismo sproveli NAŠE ŽRTVE bi bile kudikamo veće. U ratu svaka strana brine o svojim žrtvama i nastoji da ostvari svoj strateški cilj. Deo tog cilja smo mi ostvarili. Ne postoji unitarna Bosna. Taj vaš divni, demokratski svet je znao za opsadu, znao i učestvovao (asistirao)u srebreničkoj nesreći. Nakon toga je napravio uređenje BiH po kom je RS ravnopravan entitet sa velikim atributima državnosti. Vama ostaje da mrzite taj entitet. Nas, koji smo ga stvarali, za to boli uvo!

divno govorish, kao ratko mladic... a mozhda ti i jesi ratko mladic !
d_sandic d_sandic 13:07 04.12.2008

Re: Šta reći?

divno govorish, kao ratko mladic... a mozhda ti i jesi ratko mladic !


Dalje od rez. kapetana nisam makao.
vracarac92 vracarac92 13:13 04.12.2008

Re: Šta reći?

Kako te nije sramota da ovako pricas o opsadi Sarajeva. Josa samo jednoiom ovako nesto i banovacu te za vjek vjekova jel ti jasno!

Uuuu, al je ovaj gadan. Sandiću, Sandiću, sad si nagrabusio. Ima Stole da javi Sonjici Biserko da i tebe doda na svoj spisak nepodobnih. Znaš onaj spisak za odstrel koji je pravila grupa anonimusa? Onaj spisak za žute trake, sećaš se?
Uz'o bi čovek zvani Stošić zakon u svoje ruke pa bi sudio i presuđivao.
Ako treba i blogokrvavio bi ruke do lakata bez čitanja onoga što si napisao.
Kako stvari stoje optužiće te (a i mene sa tobom o istom trošku) za podržavanje zločina i zločinaca jer je to lakše nego pažljivo pročitati napisano, razmisliti, analizirati pa tek onda doneti zaključke. Nekima je izgleda najteže da makar pokušaju da upotrebe mozak za razmišljanje, lakše je odmah pretiti i banovati. A verovatno je i politički podobnije. Ali dobro, nekome je izgleda ideal diktatura demokratije. kao što to nekada davno lepo reče najveći Srbin iz Crne Gore : Kome zakon leži u topuzu, tragovi mi smrde nečovještvom. A ko ovde maše blogotopuzom?
Opasada Sarajeva jeste bila gadna i ružna i tragična. I nadam se da se takve stvari nikada, nikome više neće dogoditi i oko toga nema spora kao što nema spora da svako ko je ubijao ili mučio nedužne civile treba da odgovara. I to ovde niko nije sporio. SVE zlikovce na robiju.
A sad svi na svoje radne zadatke...Banuj
d_sandic d_sandic 13:17 04.12.2008

Re: Šta reći?

vracarac92
Kako te nije sramota da ovako pricas o opsadi Sarajeva. Josa samo jednoiom ovako nesto i banovacu te za vjek vjekova jel ti jasno!Uuuu, al je ovaj gadan. Sandiću, Sandiću, sad si nagrabusio. Ima Stole da javi Sonjici Biserko da i tebe doda na svoj spisak nepodobnih. Znaš onaj spisak za odstrel koji je pravila grupa anonimusa? Onaj spisak za žute trake, sećaš se?Uz'o bi čovek zvani Stošić zakon u svoje ruke pa bi sudio i presuđivao.Ako treba i blogokrvavio bi ruke do lakata bez čitanja onoga što si napisao. Kako stvari stoje optužiće te (a i mene sa tobom o istom trošku) za podržavanje zločina i zločinaca jer je to lakše nego pažljivo pročitati napisano, razmisliti, analizirati pa tek onda doneti zaključke. Nekima je izgleda najteže da makar pokušaju da upotrebe mozak za razmišljanje, lakše je odmah pretiti i banovati. A verovatno je i politički podobnije. Ali dobro, nekome je izgleda ideal diktatura demokratije. kao što to nekada davno lepo reče najveći Srbin iz Crne Gore : Kome zakon leži u topuzu, tragovi mi smrde nečovještvom. A ko ovde maše blogotopuzom?Opasada Sarajeva jeste bila gadna i ružna i tragična. I nadam se da se takve stvari nikada, nikome više neće dogoditi i oko toga nema spora kao što nema spora da svako ko je ubijao ili mučio nedužne civile treba da odgovara. I to ovde niko nije sporio. SVE zlikovce na robiju.A sad svi na svoje radne zadatke...Banuj


Ne boji se Sandić spiskova. Nije samo opsada bila gadna. Sve u vezi sa ratom je gadno.
vracarac92 vracarac92 13:36 04.12.2008

Re: Šta reći?

Sve u vezi sa ratom je gadno.
Kako to neki ne uspevaju da pročitaju? Izgleda da je mnogo lakše davati paušalne ocene i pretiti.
Molim te ponovi još jedom: Kakav je rat? Šta treba činiti sa svim zločincima? Možda će ovaj put čuti.
d_sandic d_sandic 13:46 04.12.2008

Re: Šta reći?

vracarac92
Sve u vezi sa ratom je gadno.Kako to neki ne uspevaju da pročitaju? Izgleda da je mnogo lakše davati paušalne ocene i pretiti.Molim te ponovi još jedom: Kakav je rat? Šta treba činiti sa svim zločincima? Možda će ovaj put čuti.


Rado. I milion puta ako treba

1. Rat je najgadnija stvar koja se čoveku može desiti u životu
2. Svi zločinci treba da odgovaraju za počinjena nedela
3. SREBRENICA JE NAJGLUPLJA STVAR KUJU JE SRPSKA VOJSKA U SVOJOJ ISTORIJI IKAD POČINILA
...
margos margos 13:47 04.12.2008

Re: Šta reći?

Aleksandar Stosic
Opsada spada u grupu osnovnih taktičkih radnji. Kako te nije sramota da ovako pricas o opsadi Sarajeva. Josa samo jednoiom ovako nesto i banovacu te za vjek vjekova jel ti jasno!

Najiskrenije, meni ova reakcija nije jasna.
:(((

Svet je, ovaj ''civilizovani'' u koji se mnogi kunu, napravljen na vojnim i inim strategijama. Navedeni su u odgovoru i Drezden i Hirošima. To što je brutalno, to je druga stvar. Mene stomak zaboli kad pročitam ''Bombing Campaign'' kao da je u pitanju bila marketinška akcija, a ne bombardovanje i stradanje. To je onaj njihov ''Milosrdni anđeo'' kojim su nas tretirali 78 dana.

Mi se očito ne slušamo i samim tim i ne čujemo:((((((((
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:09 04.12.2008

Re: Šta reći?

Mi se očito ne slušamo i samim tim i ne čujemo:((((((((

ako vama ne smeta da neko opsadu Sarajeva objasnjava vojnim doktrinama, meni smetra. I ne radi se ovde, ovo je Vracarca, o Nkandic iliS Biserko, nego recimo o mojim rodjacima koji su zbog te i takve takticke vezbe sandiceve vojske morali da idu razdvojeno po vodu van kuce, da slucajno snajper ne ubije oboje, da im saljemo iz bgd slanine i belog luka putem jevrejske zajednice da bi imali sta da jedu i kada im posaljemo cokoladice da nam se zahvale, nasmeju i kazu da je to lepo ali da bi omni vise voleli da su videli jos koji beli luk...i tako, zbog tih rodjaka, koji kad god pricaju o tim danima meni stoji knedla u grlu i pokreijem se usima sto sam Srbin, meni smetaju takva objasnjenja o takstickim zamislima dvojice bandita - Mladica i Karadzica.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:10 04.12.2008

Re: Šta reći?

Mi se očito ne slušamo i samim tim i ne čujemo:((((((((

ako vama ne smeta da neko opsadu Sarajeva objasnjava vojnim doktrinama, meni smeta. I ne radi se ovde, ovo je za Vracarca, o Nkandic iliS Biserko, nego recimo o mojim rodjacima koji su zbog te i takve takticke vezbe sandiceve vojske morali da idu razdvojeno po vodu van kuce, da slucajno snajper ne ubije oboje, da im saljemo iz bgd slanine i belog luka putem jevrejske zajednice da bi imali sta da jedu i kada im posaljemo cokoladice da nam se zahvale, nasmeju i kazu da je to lepo ali da bi omni vise voleli da su videli jos koji beli luk...i tako, zbog tih rodjaka, koji kad god pricaju o tim danima meni stoji knedla u grlu i pokreijem se usima sto sam Srbin, meni smetaju takva objasnjenja o takstickim zamislima dvojice bandita - Mladica i Karadzica.
d_sandic d_sandic 14:22 04.12.2008

Re: Šta reći?

Aleksandar Stosic
Mi se očito ne slušamo i samim tim i ne čujemo:((((((((ako vama ne smeta da neko opsadu Sarajeva objasnjava vojnim doktrinama, meni smeta. I ne radi se ovde, ovo je za Vracarca, o Nkandic iliS Biserko, nego recimo o mojim rodjacima koji su zbog te i takve takticke vezbe sandiceve vojske morali da idu razdvojeno po vodu van kuce, da slucajno snajper ne ubije oboje, da im saljemo iz bgd slanine i belog luka putem jevrejske zajednice da bi imali sta da jedu i kada im posaljemo cokoladice da nam se zahvale, nasmeju i kazu da je to lepo ali da bi omni vise voleli da su videli jos koji beli luk...i tako, zbog tih rodjaka, koji kad god pricaju o tim danima meni stoji knedla u grlu i pokreijem se usima sto sam Srbin, meni smetaju takva objasnjenja o takstickim zamislima dvojice bandita - Mladica i Karadzica.


Ima sandic razumevanja i za tvoju rodbinu,ali ti za sandicevu nemaš. Mojih je desetak poginulo jer islamsku deklaraciju A.Izedbegovića nisu želeli kao budućnost svojoj deci. I Sandić je ranjen. Bio sam onda student, kao i ti sada. Nasedaš na foru ' Srbi u Bosni= loši momci, mala Milica=kolateralna šteta u borbi za demokratiju'. Da bi bio objektivan moraš da znaš kompleksnu bosansku istoriju. Andrića, Selimovića, Baranjina...
margos margos 14:24 04.12.2008

Re: Šta reći?

ako vama ne smeta da neko opsadu Sarajeva objasnjava vojnim doktrinama, meni smeta

Aleksandre, žao mi je zbog tvojih iskustava i na žalost niko kroz ovo nije mogao proći neoštećen. Nadam se da su svi tvoji preživeli.

Ja već mesecima kad pročitam Sarajevo na blogu, najpre pomislim na blogera sa nikom ''Sarajevo1968'' i jedan njegov opis delića njegovih stradanja po muslimanskim zatvorima tokom rata i opsade grada.

Emotivno reagujemo, i to je normalno.

Ali nisam, nažalost, primetila da si se potresao oko žrtava oko Srebrenice i Bratunca tokom 92 i 93, pa ni oko žrtava oko Slavonskog i Bosanskog Broda čija smo svedočenja imali prilike da pročitamo na blogu. Ni na podatak da je iz Haga poslato u Sarajevo preko 1000 sudskih dokumentovanih zločina od strane Hrvata i Muslimana - koji čuče u fiokama po istom tom Sarajevu. To je ono na šta, između ostalog, reaguju ljudi koji su, hteli-ne hteli, bili učesnici rata.

PS Mama mi je, inače, Sarajka, a pola familije u Hrvatskoj (Hrvati) - upravo stoga smatram da je neohodno slušati i čuti.
d_sandic d_sandic 14:29 04.12.2008

Re: Šta reći?

margos
ako vama ne smeta da neko opsadu Sarajeva objasnjava vojnim doktrinama, meni smetaAleksandre, žao mi je zbog tvojih iskustava i na žalost niko kroz ovo nije mogao proći neoštećen. Nadam se da su svi tvoji preživeli. Ja već mesecima kad pročitam Sarajevo na blogu, najpre pomislim na blogera sa nikom ''Sarajevo1968'' i jedan njegov opis delića njegovih stradanja po muslimanskim zatvorima tokom rata i opsade grada. Emotivno reagujemo, i to je normalno. Ali nisam, nažalost, primetila da si se potresao oko žrtava oko Srebrenice i Bratunca tokom 92 i 93, pa ni oko žrtava oko Slavonskog i Bosanskog Broda čija smo svedočenja imali prilike da pročitamo na blogu. Ni na podatak da je iz Haga poslato u Sarajevo preko 1000 sudskih dokumentovanih zločina od strane Hrvata i Muslimana - koji čuče u fiokama po istom tom Sarajevu. To je ono na šta, između ostalog, reaguju ljudi koji su, hteli-ne hteli, bili učesnici rata.PS Mama mi je, inače, Sarajka, a pola familije u Hrvatskoj (Hrvati) - upravo stoga smatram da je neohodno slušati i čuti.


Kojih žrtava? Pa gospodin reče da su to šumski ljudi.

A ja, vređam li vređam!
Dubravka Bozinovic Dubravka Bozinovic 14:35 04.12.2008

Re: Šta reći?

tyson
Dubravka Bozinovic
Curuvija nije ubijen zato sto je bio novinar!

Ovo može biti samo pretpostavka ili lični utisak, sve dok se ne dokaže.



Pitajte Miru Markovic, ona je (jos) ziva.
margos margos 14:56 04.12.2008

Re: Šta reći?

ako vama ne smeta da neko opsadu Sarajeva objasnjava vojnim doktrinama, meni smeta

I da, ne odgovorih. Zasmeta isto kao kad ginekolozi tamo kod Klugoline kažu da ''je plod izvađen u toliko i toliko'' govoreći o bebi - željenoj i dugo očekivanoj, ali se u trenu umirim shvatajući iz koje pozicije ko govori, poštujući njegovu poziciju, posebno ako o tome kako je biti na njegovom (njihovom) mestu - ja nemam pojma.

vracarac92 vracarac92 15:54 04.12.2008

Re: Šta reći?

Opet je palo brisanje komentara. Onih u kojima se pominju polne bolesti.
Izgleda da je bilo nešto zarazno...
mariposa23 mariposa23 16:48 04.12.2008

Re: Šta reći?

zbog toga ova zemlja nikada neće krenuti napred. Pretpostavka da sve što živi van Beograda sluša Cecu i ne zna koja se reka uliva u koju, je infantilna. I ne razumem dokle te prozivke. To ljude strašno vredja, pogotovo uzimajući u obzir da se ništa ovde na jugu ne ulaže, nema posla, plate su mizerne, a onda se nadje neki vrsni poznavalac srba da nas, nebeogradjane, okarakteriše kao nepismene i neobrazovane osobe koje slušaju turbo i vesele se na Cecu, Becu i Pecu.

Što se tiče teksta, tužno je samo zato što je istinito. Ima toliko toga trulog u ovoj zemlji da se bojim da se to neće tako lako iskoreniti. Možda se na momente u tekstu karikiralo, ali zato nisu pomenuli popove-pedofile oslobodjene zbog odugovlačenja postupka (kako oni kažu zastarevanja), broj zaposlenih u javnim institucijama i njihove plate, nagradjivanje funkcionera tih istih institucija boljom funkcijom, kad ih na prethodnoj navataju sa rukama u kasi, raznim mafijama koje su otkrivene pompezno ali ništa više od toga....spisak ide u nedogled. Meni je muka od svega
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:20 04.12.2008

Re: Šta reći?

Opet je palo brisanje komentara. Onih u kojima se pominju polne bolesti.
Izgleda da je bilo nešto zarazno...

ja nisam nikog obrisao
tyson tyson 18:17 04.12.2008

Re: Šta reći?

matityahu
(...) novosadski Građanski list.
Najavljujući četvrti Festival obrazovanja odraslih u Novom Sadu, list navodi da je u Vojvodini od ukupno 2 miliona stanovnika 300.000 nepismenih."

Kao što sam i mislio. Ovo se ispostavlja kao potpuna glupost - neistina ili laž, svejedno. Brojka od 300.000 nepismenih u Vojvodini je toliko promašena da je naprosto apsurdna (pogledati link ka podacima Republičkog zavoda za statistiku u originalnoj poruci).

Još jedan primer aprolutne nekompetencije novinara i nesposobnosti da se proveri makar i podatak na kome se zasniva ostatak članka.

Sramno je kakvi se diletanti danas puštaju u redakcije da zamajavaju narod. Od ovoga ni B92 nije imun, naprotiv.



ipsi ipsi 20:26 04.12.2008

Re: Šta reći?

Kazezoze
Je l ti stvarno to misliš? Ne znaš ni jednog ko je sačuvao dušu?
Ja znam - na dve strane. Na trećoj ne znam, priznajem.
Ali sam upoznala bezdušne koji nisu bili u uniformi, ali su se debelo okoristili o rat.

zhao mi je ako sam povredio tvoja uverenja margos, jer ljudi odrastajuci uz epsku poeziju i holivudske limunade su nauchili da su oni koji ubijaju neprijatelja heroji i pozitivci i o njihovoj dushi se nije govorilo. bitno je da su na nashoj strani. samo i njihovi neprijatelji su imali isti techaj odrastanja.
sve su to psihopate, a psihopatija je zarazna bolest i shiri se putem tv ekrana, novina u kafanama itd.
bitno je da vodja plemena izbaci virus i on se shiri neverovatnom brzinom.
ovi shto su orgijali godinama po bosni su svi bili zarazheni psihopatskim virusom, a psihopate nemaju dushu.
psihopate ce na sve nachine, kada sve prodje, da pokusha da opravda svoje ucheshce u orgijama (govoreci da je ona druga strana kriva) i kod nekih ljudi ce to da prodje, ali virus je i dalje u njima i oni mogu samo da ga shire. zato margos ne veruj ljudima koji su pucali u ratu da imaju dushu.
naravno da je u tom psihopatskom ludilu u bosni bilo i civilnih psihopata koji su se na kraju okoristili u svemu tome... oni su i bili uzrochnici virusa.



Losa duvka Kaz?

Znas, u Republici Srpskoj se trenutno vodi kampanja koja treba mladima da ukaze na posljedice konzumiranja narkotika i da ih ubjedi da biti haj nije cool.

Nadam se da me neces tuziti zbog povrede autorskih prava, ako ovaj tvoj post iskoristim u kampanji.

Ispod istog ce pisati:

Reci ne! Ne zelim da postanem paranoid da bi trenutno bio faca! Droga, ne hvala!


Neko ko se javno hvali uzgajanjem i konzumiranjem iste nasao da prica o moralu bilo koga, pa i nas bivsih ratnika....ludilo.
Kazezoze Kazezoze 09:04 05.12.2008

Re: Šta reći?


Losa duvka Kaz?

Znas, u Republici Srpskoj se trenutno vodi kampanja koja treba mladima da ukaze na posljedice konzumiranja narkotika i da ih ubjedi da biti haj nije cool.

Nadam se da me neces tuziti zbog povrede autorskih prava, ako ovaj tvoj post iskoristim u kampanji.

Ispod istog ce pisati:

Reci ne! Ne zelim da postanem paranoid da bi trenutno bio faca! Droga, ne hvala!


Neko ko se javno hvali uzgajanjem i konzumiranjem iste nasao da prica o moralu bilo koga, pa i nas bivsih ratnika....ludilo.

nema loshe duvke ipsi, ima samo losh psihopatski virus.
vi, bivshi ratnici ste zarazheni tim virusom i veoma je teshko uklanjanje tog virusa iz vas.
dok god postoji imalo mrzhnje u vama dusha ne mozhe da zauzme svoje mesto.
treba puno truda i promena da se izgubljena savest vrati i time omoguci i povratak dushe.
mnogi se ne izleche nikad jer su jednostavno glupi da shvate da su zarazheni.
za neke postoji shansa, ali treba jako mnogo raditi na sebi.
kao prvo trebaju da se reshe svih ideala: verskih, nacionalnih i politichkih.
kada to uspiju napravili su veliki korak u povratku dushe.
loader loader 17:53 02.12.2008

Mir nema alternativu,alternativa nema mira

Treba tu ružnjikavu sliku o nama prepraviti. Ne vredi da jadikujemo kako nas još uvek mnogi krugovi na zapadu, kao i ne mali deo javnosti, vide kao divljake, izazivače rata, kao simpatizere zločina i zločinaca... Najbolje je da se za početak što pre isporuče haški begunci, jer tada će ovaj "preteran utisak" sa strane o nama početi da se menja mnogo brže. Naprosto, treba da znamo da sada trpimo posledice onoga što smo uglavnom sami sebi učinili mnogim lošim diplomatskim, strateškim i civilizacijskim izborom. Tu ogromnu štetu niko neće da ispravlja, do mi sami!
Inner Party Inner Party 17:57 02.12.2008

Fu*k Yeah!

Ja podrzavam ovakvo misljenje o nama!
U smislu da je bolje da misle lose o nama nego da ne misle nista o nama, sto bi verovatno bio slucaj da novine nisu napisale ovaj clanak... A i bolje je kada o tebi misle lose, pa ako si ti u stvari OK, ljudi se uvek prijatno iznenade...
Ili te se boje pa paze sta pricaju...

Sve u svemu, it's all good!



PS

Pazite, mogli smo da imamo image poput Slovenaca, oni kad su ulazili u EU, ljudi na zapadu su bili u fazonu "Pa ko su sad ovi Slovenci?!" To bi tek bio jad i beda...

edi-va edi-va 18:06 02.12.2008

Re: Fu*k Yeah!

Pazite, mogli smo da imamo image poput Slovenaca, oni kad su ulazili u EU, ljudi na zapadu su bili u fazonu "Pa ko su sad ovi Slovenci?!" To bi tek bio jad i beda...


Mislis kad Srbija bude ulazila, bice u fazonu: Zar Srbi, oni ratni zlocinci?!
d_sandic d_sandic 18:09 02.12.2008

Re: Fu*k Yeah!

Mislis kad Srbija bude ulazila, bice u fazonu: Zar Srbi, oni ratni zlocinci?!


Ma jok, onda idemo u svoje društvo:

1. Nemačka u dva svetska rata
2. Italija
3. Mađarska u dva svetska rata
4. Austrija -II-
5. UK u više ratova diljem planete...
Inner Party Inner Party 18:35 02.12.2008

Re: Fu*k Yeah!

edi-va
Pazite, mogli smo da imamo image poput Slovenaca, oni kad su ulazili u EU, ljudi na zapadu su bili u fazonu "Pa ko su sad ovi Slovenci?!" To bi tek bio jad i beda...


Mislis kad Srbija bude ulazila, bice u fazonu: Zar Srbi, oni ratni zlocinci?!


Bas tako!

Mi Srbi: nacionalisti, ratni zlocinci, rasisti, antisemite, lopovi, prevaranti, antifeministi, ksenofobi, homofobi, krsitelji ljudskih prava, silovatelji, nekulturni, prljavi, ruzni, zli ... sve u svemu, mi svinje jedne, verovatno necemo ni da se izujemo kada budemo ulazili!


Inner Party Inner Party 18:38 02.12.2008

Re: Fu*k Yeah!

d_sandic
Mislis kad Srbija bude ulazila, bice u fazonu: Zar Srbi, oni ratni zlocinci?!


Ma jok, onda idemo u svoje društvo:

1. Nemačka u dva svetska rata
2. Italija
3. Mađarska u dva svetska rata
4. Austrija -II-
5. UK u više ratova diljem planete...


A uci cemo zajedno sa Turcima, cisto da se ljudima oko Beca digne kosa na glavi...


49 41 49 41 19:10 02.12.2008

Re: Fu*k Yeah!



A uci cemo zajedno sa Turcima, cisto da se ljudima oko Beca digne kosa na glavi...


Bas, se pitam sto ne pustismo Turke na Bec?

Da su njih malo poturcavali, bilo bi nam lakse danas.
maksa83 maksa83 22:25 02.12.2008

vid'o sam Elvisa, vozi noćnu 43-jku

Sve, sve, ajde, kao, mož' da bidne al' ne mora da znači, ali ovo:
One young woman told us her parents had walked past him in the street.

Je one smokin' pile of shit.

Da se ne lažemo.
dolybell92 dolybell92 23:06 02.12.2008

Re: Fu*k Yeah!

Da su njih malo poturcavali, bilo bi nam lakse danas.


ili:
da su nas malo poturčavali, bilo bi nam lakše danas.
011-495 011-495 23:41 02.12.2008

Re: Fu*k Yeah!

49 41
A uci cemo zajedno sa Turcima, cisto da se ljudima oko Beca digne kosa na glavi...Bas, se pitam sto ne pustismo Turke na Bec?Da su njih malo poturcavali, bilo bi nam lakse danas.


Mi ih pustili ali oni nisu zurili pa dok su stigli vec su se raspadali kao imperija.
Od Marice do K.Polja im je trebalo 18 godina a do Smedereva jos 70 godina. Do Austrijanaca im je trebalo jos 150 godina.

Po temi, svi ljudi sa kojima se druzim imaju prilicno suprotne stavove od iznetih u ovom "analitickom" tekstu. Moji partneri iz Spanije su maltene plakali kada je poceo raspad SFRJ i pricali mi kako su nekada pod Frankom i u prvim decenijama demokratije pod H.Karlosom mastali da budu kao SFRJ i da imaju standard kao mi. Pogotovo su razumeli pricu oko muslimana i nacionalne manjine sa KiM. Problem je u standardu,ako ga dovoljno dugo nema onda pocinju razmirice. Ovi u Evropi su uspeli da u dovoljno dugom periodu imaju rast standarda tako da im je to otupelo zelju da bacaju govna jedni na druge (unutar svojih zemalja, sever-jug i sl.)
Dubravka Bozinovic Dubravka Bozinovic 14:46 03.12.2008

Re: Fu*k Yeah!

A uci cemo zajedno sa Turcima, cisto da se ljudima oko Beca digne kosa na glavi...

Nemojte tako: Turska je jedna ozbiljna drzava sa dugom kulturnom tradicijom i sposobnom administracijom jos u srednjem veku.
Mozda cinjenica da su pet vekova proveli sa/nad/pod Srbima nije njihov najveci problem, ali je jedan od vecih...
edi-va edi-va 18:02 02.12.2008

X

"I have thought about getting away,"


Da, i bio bi jos jedan od preko 300.000 mladih, skolovanih ljudi koji su napustili Srbiju u poslednjih 15 godina, od toga skoro 300 doktora nauka ... tako da nije ni cudo sto je odnos dobra i zla u tolikom raskolu. Hajde da se lepo svi vratimo pa da barem izjednachimo, ako je uopshte moguce, jer ono malo normalnih u Srbiji ne mogu da se izbore sami.
drug.clan drug.clan 19:07 02.12.2008

Re: X

Da, i bio bi jos jedan od preko 300.000 mladih, skolovanih ljudi koji su napustili Srbiju u poslednjih 15 godina, od toga skoro 300 doktora nauka ... tako da nije ni cudo sto je odnos dobra i zla u tolikom raskolu. Hajde da se lepo svi vratimo pa da barem izjednachimo, ako je uopshte moguce, jer ono malo normalnih u Srbiji ne mogu da se izbore sami.


Mozda je iz srbije otislo 300 svrsenih doktora nauka ali od onih 299700 koji su otisli kao ne doktori njih bar 10000 je postalo doktor nauka!!!


dusanj92 dusanj92 18:10 02.12.2008

Svetska zavera

Zvuci kao jeftin klasicni srpski izgovor ali zaista mora da postoji neka svetska zavera protiv Srba. Nikakvo drugo objasnjenje nemoze da bude logicno. Nije u pitanju cak ni pravoslavlje jer eto niko nije protiv Bugarske.
Ej bre, prvi i drugi svetski rat trajali po 4 godine pa se zavrsili. Dodaj na to jos nekoliko godina za sudjenje u Nirmbergu i sve se zavrsilo i nemacka pocela da se izgradjuje u velesilu. Nas drkaju vec 17 godina. Nema stvarno logike. Ostade nam ljaga na imenu za sva vremena.
Preko glave mi vec i "ethnic cleansing " i Srebrenica ......
Filip2412 Filip2412 18:22 02.12.2008

Re: Svetska zavera

Svetska zavera

Tadic dobio nagradu za demokratiju u Nemackoj pre nekoliko meseci. Takodje pre neki dan citam Tadic kandidovan za Evropskog predsednika godine. Zabole mene za Tadica, ali kazem ovo jer ovime se daju priznanja Srbiji.

Slika Srbije se menja zato sto najzad vodimo politiku. Pre smo se samo svadjali i galamili.

Nemoj molim te uzimati primer Bugarske, pa oni su za nas DOKTORI politike. Nikada nisu ratovali sa velikim silama u okolini. Nikada se nisu qrcili protiv velikih. Bili su s nemcima, pa sa rusima i danas su u EU a imaju bolje odnose sa Rusijom nego Srbija. Mi smo za njih najoobicnije cepanke - sve zdravo za gotovo i udri glavom kroz zid.

dragoljub92 dragoljub92 18:29 02.12.2008

Re: Svetska zavera

Nemoj molim te uzimati primer Bugarske, pa oni su za nas DOKTORI politike. Nikada nisu ratovali sa velikim silama u okolini. Nikada se nisu qrcili protiv velikih. Bili su s nemcima, pa sa rusima i danas su u EU a imaju bolje odnose sa Rusijom nego Srbija. Mi smo za njih najoobicnije cepanke - sve zdravo za gotovo i udri glavom kroz zid.

ово је нажалост истина коју ми нежелимо да сазнамо
dusanj92 dusanj92 21:21 02.12.2008

Re: Svetska zavera

Slika Srbije se menja zato sto najzad vodimo politiku

To sto hvale Tadica izgleda da je znak da smo se predali i prestali da pisamo uz vetar. Jos samo da prestanemo da se palimo na Ruse.

истина коју ми нежелимо да сазнамо


Ja na nekom blogu skoro napisem da nisam bas siguran da je bio "Bolji rat nego pakt" jer eto Nemacka je opet velesila i drma Evropom a gde smo mi ...? Ni pet ni sest, mene ispljuvase kao fasistu.
dolybell92 dolybell92 23:11 02.12.2008

Re: Svetska zavera

dragoljub92
Nemoj molim te uzimati primer Bugarske, pa oni su za nas DOKTORI politike. Nikada nisu ratovali sa velikim silama u okolini. Nikada se nisu qrcili protiv velikih. Bili su s nemcima, pa sa rusima i danas su u EU a imaju bolje odnose sa Rusijom nego Srbija. Mi smo za njih najoobicnije cepanke - sve zdravo za gotovo i udri glavom kroz zid.

ово је нажалост истина коју ми нежелимо да сазнамо


Samo kao primer kako se štiti narod - ušli su u WWII na strani
sila osovine - a iz rata izašli na strani pobednika.
matityahu matityahu 23:17 02.12.2008

Re: Svetska zavera

To sto hvale Tadica izgleda da je znak da smo se predali i prestali da pisamo uz vetar. Jos samo da prestanemo da se palimo na Ruse.


Hvale ga jer je prvi "vožd" koji vodi politiku i ne bitke i tuče. Prvi koji ne ubija podanike.
011-495 011-495 23:56 02.12.2008

Re: Svetska zavera

dusanj92
Slika Srbije se menja zato sto najzad vodimo politikuTo sto hvale Tadica izgleda da je znak da smo se predali i prestali da pisamo uz vetar. Jos samo da prestanemo da se palimo na Ruse.
истина коју ми нежелимо да сазнамоJa na nekom blogu skoro napisem da nisam bas siguran da je bio "Bolji rat nego pakt" jer eto Nemacka je opet velesila i drma Evropom a gde smo mi ...? Ni pet ni sest, mene ispljuvase kao fasistu.


Ni Englezi se nisu predali kad je zagustilo ni druge zemlje u Evropi ni ameri. Nije u pitanju bio rat koji nas je sjebao(izvinjavam se svima) nego nasa glupost do rata i posle rata i "niko ne moze da me plati tako malo,koliko malo mogu da radim". Mi i sada ne zelimo da shvatimo da moramo da prodjemo kroz fazu koju smo preskocili nekoliko puta.
mishab mishab 14:18 03.12.2008

Re: Svetska zavera

To nije svetska zavera, nego prokletstvo zbog gordosti. Sta god proglasimo svetim, to uskoro izgubimo.

“Potrću ponos sile vaše; oboriću idole vaše; i obratiću gradove vaše u pustoš, i razoriću svetinje vaše. I opusteću zemlju da će joj se čuditi neprijatelji vaši koji će živeti u njoj.” (3.Mojs.26,19.30-33)

Mi ne volimo sami sebe ni druge ljude, već volimo vrednosti koje vidimo u ljudima. Mi više volimo srpstvo nego Srbe, i zato, kad god svoje srpstvo ucinimo važnijim od Srba, mi stradamo. Kreni od kosovske bitke, albanske golgote, preko 27 marta, do srpske Krajine kada smo se radije durili nego da smo izabrali plan Z4. Mi kroz istoriju ne branimo sebe, već branimo svoj gordi Ego.
dusanj92 dusanj92 16:32 03.12.2008

Re: Svetska zavera - Bice bolje

Promoting Serbia, for a Price
WASHINGTON POST
By Judy Sarasohn
Thursday, October 19, 2006; Page A27

Republican lobbying shop Barbour Griffith & Rogers has picked up a client that won't be an easy sell to the U.S. government, but at least it pays well.

The contract is with the government of Serbia for $60,000 a month, from July 28, 2006, through Jan. 31, 2009. If all goes as planned, that would amount to a total of $1.8 million.

Barbour Griffith's work for Serbia, which wants to join the European Union, comes at a time of tense negotiations over the independence of Kosovo and its ethnic Albanians as well as the Serbian government's apparent lack of interest in finding war crimes suspect Ratko Mladic. Kosovo has been administered by the United Nations since 1999, when a U.S.-led NATO bombing campaign drove Serbian forces out.

For $60,000 a month, Barbour Griffith will "provide strategic counsel and tactical planning on foreign policy matters regarding Serbia before the U.S. government," according to the contract the firm included in its foreign-agent filing with the Justice Department. The contract was signed by Milan Parivodic, the minister for international economic relations, as O'Dwyer's PR Daily first reported.

The firm's lobby registration with Congress answered the question on specific lobbying issues this way: "Provide guidance and counsel with regard to issues impacting the bilateral relationship between the U.S. and Serbia."

The Barbour Griffith team working for Serbia includes Robert A. Blackwill , former deputy national security adviser in the Bush administration, and Andrew Parasiliti , former foreign policy adviser to Sen. Chuck Hagel (R-Neb.). Blackwill is president of Barbour Griffith & Rogers International , the lobby shop's foreign policy arm, and Parasiliti is vice president.

Blackwill was in Serbia in May 2005 and spoke at the University of Belgrade. According to a copy of his speech, he expressed optimism about Serbia's future, and urged the Bush administration recognize "the need to collaborate with Serbia to achieve lasting progress in this region." But, noting his "own private views," he also said: "If the final status of Kosovo is not reached soon, the region risks a new eruption of violence. That would also push back for many years Serbia's full reentry into Europe and into the international community."

Barbour Griffith doesn't usually say much about its work for clients. Parasiliti went so far as to say: "We are pleased to be able to work for the government of Serbia."

New on the Avenue
Filip2412 Filip2412 18:16 03.12.2008

Re: Svetska zavera

mshab svaka ti zlatna, da su tako srpske vodje razmisljale u zadnjih hiljadu godina danas bi bilo 60 miliona Srba
baanalyst baanalyst 19:32 03.12.2008

Re: Svetska zavera

Velicina je bitna. Nemacka je Velika i Vazna za Svet, Srbija Mala i Nimalo Bitna (osim nama). Eto i logike.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:17 02.12.2008

crno, crnje, najcrnje


Many human rights defenders, however, insist that he is living freely in Belgrade. One young woman told us her parents had walked past him in the street.


Deo odgovora na tvoje pitanje lezi u ovom citatu. Kako moze jedan "borac za ljudska prava" da tvrdi/insistira da "Mladic zivi slobodno" u Beogradu? Osim srpskih organa vlasti njega sigurno traze i neke od najmnocnijih stranih tajni sluzbi ... ocigledno (i za sada) bez uspeha. A ove "humanitarne sveznalice", iako "znaju", nece da im kazu gde je, valjda? Inace ceo tekst i zvuci tako kao da ga je neko od njih diktirao direktno novinaru u pero ... zato ih valjda i navodi kao "relevantne" izvore informacija. Jednostavno skupljeno je sve iz njihovog standardnog repertaora, najcrnje i najgore sto bi se moglo reci o Srbiji ...

Ali hvala bogu, mislim da je ovakav clanak ipak izuzetak ... ne secam kad sam (jos od onih ruznih 90-ih godina) procitao ovako nesto crno ...

pozz
d_sandic d_sandic 18:28 02.12.2008

Re: crno, crnje, najcrnje

Many human rights defenders, however, insist that he is living freely in Belgrade. One young woman told us her parents had walked past him in the street.


Neću da cepidlačim, ali ako oni to nisu prijavili MUP-u krivi su za pomaganje osumnjičenom.
Covek u belom Covek u belom 18:44 02.12.2008

Re: crno, crnje, najcrnje

Virtuelni Vasilije
Ali hvala bogu, mislim da je ovakav clanak ipak izuzetak ... ne secam kad sam (jos od onih ruznih 90-ih godina) procitao ovako nesto crno ..
Nije, doticna gospoja je napisala jos 3 clanka manje vise potpuno ista. U principu svi clanci su kao da ih je pisao neko iz nasih NGO, mada u poredjenju sa njima Mileticevi clanci deluju pohvalno. Ne znam kakva je politka i cijem nalogu je pisano, ali poprilican medijski prostoj je odvojen u tim novinama. Bilo bi mnogo korisnije da je Stosic dao malo podataka o samim novinama ili novinarki, umesto sto je samo paste-ovao clanak.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:30 02.12.2008

Re: crno, crnje, najcrnje

Ali hvala bogu, mislim da je ovakav clanak ipak izuzetak ... ne secam kad sam (jos od onih ruznih 90-ih godina) procitao ovako nesto crno ...

ovaj clanak nije izuzetak...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:33 02.12.2008

Re: crno, crnje, najcrnje

Bilo bi mnogo korisnije da je Stosic dao malo podataka o samim novinama ili novinarki, umesto sto je samo paste-ovao clanak.[
cini mi se da je bitnije da je taj clanak jedno prosecno glediste na Srbiju. A to sto sam copy-paste uradio je samo zelja da docaram kako nas svet vidi bez ikakvih zacina... zasto ste se brecnuli, mislite da nije tacno nista...a sta je onda tacno dajte mi malo vase istine///
Covek u belom Covek u belom 19:41 02.12.2008

Re: crno, crnje, najcrnje

Aleksandar Stosic
cini mi se da je bitnije da je taj clanak jedno prosecno glediste na Srbiju.


Aleksandar Stosic
Nisam bio posebno zainteresovan da o tome pricam, posebno jer vec u nekoliko navrata nailazim na clanke tipa "Beograd- najludji grad za nocni zivot"
filvas filvas 05:26 03.12.2008

Re: crno, crnje, najcrnje

Pa znas sta, mislim da je tekst cisto djubre. Podnaslov je neuobicajeno ostar, tako ne pisu ni najeskcentricniji filmski klriticari, i to vec jasno govori sve o motivima autorke. Ostatak ne bih ni komentarisao pojedinacno zato sto se grubo manipulise cinjenicama, i kao sto je neko rekao, izgleda kao da je novinarki u pero diktirala tekst neka budala iz neke od onih organizacija koje su cak svojevremeno napisale pismo EU u kome su trazili da se Srbija kazni i ne potpise trgovinski sporazum.

Jedini spas od tih zilota je potpuno ignorisanje.
Unfuckable Unfuckable 08:31 03.12.2008

Re: crno, crnje, najcrnje

gde si bre, Virtuelni ?
pozzzz

btw, već napisah negde kad smo diskutovali o izveštavanjima pojedinih stranih novinara povodom Evrovizije...ma kako to čudno i nelogično zvučalo - i novinari su ljudi od krvi i mesa....pa eto - i novinarke:
Već sagledavam mogući scenarij, gde se narečena Tetka, pročitavši da je ovde Raj Provoda, Razvrata & Bludničenja, ne časeći ni časa sjurila u Jugoistočni Grad Greha, hipetrofiranih očekivanja....
a onda, kada se u sudaru sa domaćom ponudom zakucala u zid realnosti i postala bolno svesna svoje loše pozicije na tom marketu seksa i prehrambenih proizvoda - gorčina, bes i ovakav tekst su bili logična, mada tužna kompenzacija
iris.davidovich iris.davidovich 23:23 03.12.2008

Re: crno, crnje, najcrnje

a onda, kada se u sudaru sa domaćom ponudom zakucala u zid realnosti i postala bolno svesna svoje loše pozicije na tom marketu seksa i prehrambenih proizvoda - gorčina, bes i ovakav tekst su bili logična, mada tužna kompenzacija

ivana23 ivana23 18:22 02.12.2008

Link

Mozemo li dobiti link tog teksta?
Covek u belom Covek u belom 18:24 02.12.2008

Re: Link

ivana23
Mozemo li dobiti link tog teksta?

link
ivana23 ivana23 18:37 02.12.2008

Re: Link

Covek u belom
link


Hvala.
Covek u belom Covek u belom 18:23 02.12.2008

Profesionalni novinar

A cabinet minister in Belgrade replied with heavy irony that his government was trying its best but, like the US searching for Osama Bin Laden, they have not found Mladic yet. Many human rights defenders, however, insist that he is living freely in Belgrade. One young woman told us her parents had walked past him in the street.
I meni jedna rekla juce da joj je njena prijateljica rekla da je videla Elvisa na Zelenjaku...
nsarski nsarski 18:55 02.12.2008

Re: Profesionalni novinar

I meni jedna rekla juce da joj je njena prijateljica rekla da je videla Elvisa na Zelenjaku...

Ovo se meni licno desilo 1992/3 (ne secam se tacno).
Dosao neki Amer, novinar iz Sinsinatija, u Bg. da pravi pricu o studentskim demonstracijama, i obrati se meni (telefon i ostalo mu dao moj brat koji ga je, opet, nekako nekada upoznao u Ohaju). Enivej.
Dosao covek, raspituje se o studentima, pokretu, Milosevicu, ja mu kazem sta sam znao. Stavim ga u auto (bilo kasno, pred ponoc) i provezem po Bg. da vidi Studentski Trg, da slika, itd. Pita on mene tokom puta da li znam da se prica o "etnickom ciscenju" u Bosni. Kazem ne znam, tada sam prvi put cuo za taj izraz. On kaze da to znaci da raseljavaju ljude. Ja kazem, jbg, tamo je opsta sorka, ne bi me zacudilo i da se iseljavaju, progone jedni druge. Pita on da li ja to pozdravljam. Kazem, ne pozdravljam, ali razumem da ljudi svih fela beze kad naidju oni "drugi" u selo. Razumljivo. On kaze - dobro, znaci razumes. Ma, kazem, covece, razumem ljude, i ja bih bezao kada bi u moje selo dosao neko da tamani sve koji se zovu nsarski! Dok im objasnim, odose...
Utom prodje neka patrola, ja rekoh da je to mozda zbog Fisera.
Kog Fisera?
Bobi Fisera, sahiste, dosao u Bg., treba da igra sa Spaskim.
On zinuo, ne veruje.
Ne budem lenj (rekao bi Radovan III), odemo do Interkontinentala, na recepciju - dobro vece, dobro vece, gospodin novinar iz USA hoce da pise o Fiseru. Ne moze, kazu oni. Utom na vrata hotela ulazi Fiser. Ovaj se prenerazio. Ostavi i mene i studente i etnicko ciscenje - pratio je Fisera sve vreme i slao o njemu reportaze u USA.
Ima i takvih novinara.
dusanj92 dusanj92 21:25 02.12.2008

Re: Profesionalni novinar

tada sam prvi put cuo za taj izraz

Ja mislim da nikada ranije taj izraz nije ni bio upotrebljen nego ga je izmislila poznata nemacka marketing kompanija.
srki92 srki92 23:09 02.12.2008

Re: Profesionalni novinar

nsarski
I meni jedna rekla juce da joj je njena prijateljica rekla da je videla Elvisa na Zelenjaku...

Ovo se meni licno desilo 1992/3 (ne secam se tacno).
Dosao neki Amer, novinar iz Sinsinatija, u Bg. da pravi pricu o studentskim demonstracijama, i obrati se meni (telefon i ostalo mu dao moj brat koji ga je, opet, nekako nekada upoznao u Ohaju). Enivej.
Dosao covek, raspituje se o studentima, pokretu, Milosevicu, ja mu kazem sta sam znao. Stavim ga u auto (bilo kasno, pred ponoc) i provezem po Bg. da vidi Studentski Trg, da slika, itd. Pita on mene tokom puta da li znam da se prica o "etnickom ciscenju" u Bosni. Kazem ne znam, tada sam prvi put cuo za taj izraz. On kaze da to znaci da raseljavaju ljude. Ja kazem, jbg, tamo je opsta sorka, ne bi me zacudilo i da se iseljavaju, progone jedni druge. Pita on da li ja to pozdravljam. Kazem, ne pozdravljam, ali razumem da ljudi svih fela beze kad naidju oni "drugi" u selo. Razumljivo. On kaze - dobro, znaci razumes. Ma, kazem, covece, razumem ljude, i ja bih bezao kada bi u moje selo dosao neko da tamani sve koji se zovu nsarski! Dok im objasnim, odose...
Utom prodje neka patrola, ja rekoh da je to mozda zbog Fisera.
Kog Fisera?
Bobi Fisera, sahiste, dosao u Bg., treba da igra sa Spaskim.
On zinuo, ne veruje.
Ne budem lenj (rekao bi Radovan III), odemo do Interkontinentala, na recepciju - dobro vece, dobro vece, gospodin novinar iz USA hoce da pise o Fiseru. Ne moze, kazu oni. Utom na vrata hotela ulazi Fiser. Ovaj se prenerazio. Ostavi i mene i studente i etnicko ciscenje - pratio je Fisera sve vreme i slao o njemu reportaze u USA.
Ima i takvih novinara.



Znaci nsarski, dok sam ja nocio tamo po hodnicima na Filozafskom, ti si se muvao po ekskluzivnim hotelima i aranzirao novinarske susrete sa estradnim zvezdama ;-).

nsarski nsarski 23:34 02.12.2008

Re: Profesionalni novinar

ti si se muvao po ekskluzivnim hotelima i aranzirao novinarske susrete sa estradnim zvezdama ;-).

Tesko da sam se "muvao". Vozio sam coveka i mislio "jbt, koliko je ovo benzina!" - otisli na recepciju, on se zaljubio u to sto je video, okrenuo se i otisao. A ja nazad, sam, odoh kuci. Kupio mu veceru, provozao ga - mogao je bar da me poljubi (a nije). Jer, svako voli da ga makar poljube kad ga j**u. Toliko o muvanju.
011-495 011-495 00:15 03.12.2008

Re: Profesionalni novinar

nsarski
I meni jedna rekla juce da joj je njena prijateljica rekla da je videla Elvisa na Zelenjaku...Ovo se meni licno desilo 1992/3 (ne secam se tacno).Dosao neki Amer, novinar iz Sinsinatija, u Bg. da pravi pricu o studentskim demonstracijama, i obrati se meni (telefon i ostalo mu dao moj brat koji ga je, opet, nekako nekada upoznao u Ohaju). Enivej.Dosao covek, raspituje se o studentima, pokretu, Milosevicu, ja mu kazem sta sam znao. Stavim ga u auto (bilo kasno, pred ponoc) i provezem po Bg. da vidi Studentski Trg, da slika, itd. Pita on mene tokom puta da li znam da se prica o "etnickom ciscenju" u Bosni. Kazem ne znam, tada sam prvi put cuo za taj izraz. On kaze da to znaci da raseljavaju ljude. Ja kazem, jbg, tamo je opsta sorka, ne bi me zacudilo i da se iseljavaju, progone jedni druge. Pita on da li ja to pozdravljam. Kazem, ne pozdravljam, ali razumem da ljudi svih fela beze kad naidju oni "drugi" u selo. Razumljivo. On kaze - dobro, znaci razumes. Ma, kazem, covece, razumem ljude, i ja bih bezao kada bi u moje selo dosao neko da tamani sve koji se zovu nsarski! Dok im objasnim, odose...Utom prodje neka patrola, ja rekoh da je to mozda zbog Fisera.Kog Fisera?Bobi Fisera, sahiste, dosao u Bg., treba da igra sa Spaskim.On zinuo, ne veruje.Ne budem lenj (rekao bi Radovan III), odemo do Interkontinentala, na recepciju - dobro vece, dobro vece, gospodin novinar iz USA hoce da pise o Fiseru. Ne moze, kazu oni. Utom na vrata hotela ulazi Fiser. Ovaj se prenerazio. Ostavi i mene i studente i etnicko ciscenje - pratio je Fisera sve vreme i slao o njemu reportaze u USA. Ima i takvih novinara.



Verovatno je napisao i jedan tekst o etnickom iseljavanju, koje je video sopstvenim ocima...u tvojim recima.
nsarski nsarski 00:20 03.12.2008

Re: Profesionalni novinar

Verovatno je napisao i jedan tekst o etnickom iseljavanju, koje je video sopstvenim ocima...u tvojim recima.

Mozda, mada ne verujem - posle je, koliko znam, presao na izvestaje sa lokalnih stock car derbija. U svakom slucaju, nisam bio fasciniran kako se radi istrazivacko novinarstvo. Mozda su drugi bolji - istina gledajuci K. Amanpour, mozda i nisu.
debela.hladovina debela.hladovina 18:28 02.12.2008

...

Many human rights defenders, however, insist that he is living freely in Belgrade. One young woman told us her parents had walked past him in the street.


A jedan moj komšija sa drugog sprata se kune da je video leteći tanjir i da mu je iz njega mahala Marsovka sa krivim nogama. I još kaže da ga je tanjir nadleteo posle devetog piva popijenog ispred lokalnog diskonta. Ja se još lomim da li da mu poverujem. Ali ako ga nazovem lažovom, možda me human rights defenders stave na stub srama i napišu o meni članak u novinama... A njega možda budu i citirali kao pouzdan izvor informacija. Kao što citiraju one young woman.

Edit:
Preduhitrio me Covek u belom i rekao tačno ono što sam i ja mislio.
man ray loves me man ray loves me 18:40 02.12.2008

Re: ...

Kao što citiraju one young woman.

pa dobitnici lutrije uvek ostaju anonimni. ako je neko video mladica, uzeo je lovu.
dolybell92 dolybell92 21:08 02.12.2008

Re: ...

A jedan moj komšija sa drugog sprata se kune da je video leteći tanjir i da mu je iz njega mahala Marsovka sa krivim nogama. I još kaže da ga je tanjir nadleteo posle devetog piva popijenog ispred lokalnog diskonta. Ja se još lomim da li da mu poverujem.


Ne znam zašto mu ne bi verovao ?
Ljudi su skloni da veruju u svašta i jedan UFO manje ili više,
neće u tom smislu ništa promeniti...

Ima ih i više...
tyson tyson 23:03 02.12.2008

Re: ...

man ray loves me
ako je neko video mladica, uzeo je lovu.

A, jok. Može da uzme kintu tek ako informacija dovede do hapšenja Mladića.



radojicic92 radojicic92 18:40 02.12.2008

...

Novi Belgrade, the soulless west-bank suburb built by Slobodan Milosevic for his cronies


nije samo Vajmar i Dunav. Evo daje kredit Milosevicu da je izgradio Novi Beograd

malko napaljen tekst, al' dobro legne u vreme kad svi trube o politickoj mafiji u Hrvatskoj, umesanosti kosovskih lidera u trgovinu organima...

u svakom slucaju ozbiljna novinarka ne sme sebi da dozvoli ovakve greske, diskredituje sve ostalo napisano

iris.davidovich iris.davidovich 21:04 02.12.2008

Re: ...

skroz.
nece meni niko da talking shit o nbgdu
vishnja92 vishnja92 15:06 03.12.2008

Re: ...

nece meni niko da talking shit o nbgdu

amen.
maksa83 maksa83 15:12 03.12.2008

Re: ...

radojicic92
Novi Belgrade, the soulless west-bank suburb built by Slobodan Milosevic for his cronies

Pulicer joj ne gine. Ako ne to onda sigurno Nebula award.

Možda smo mi dno dna, ali ta novinarka je, lec fejs it, kosmički pajac.
iris.davidovich iris.davidovich 23:30 03.12.2008

Re: ...

Možda smo mi dno dna, ali ta novinarka je, lec fejs it, kosmički pajac.

slazem se. ceo clanak je ispod nivoa zasluzivanja ikakvog komentarisanja, pa cak ni kao povod ne zadovoljava kriterij.
man ray loves me man ray loves me 18:44 02.12.2008

aleksandre

napisi im pismo. sta te kosta?
Covek u belom Covek u belom 18:53 02.12.2008

Re: aleksandre

man ray loves me
napisi im pismo. sta te kosta?

Mislis ono: "I have few minor corrections to the excellent article. I would also like to express my deepest gratitude and admiration for the brave journalist who risked her life to bring us exclusive information from one of the darkest and most miserable places on earth..."
man ray loves me man ray loves me 18:57 02.12.2008

Re: aleksandre

..."inhabited by [...]".... "did i mention that i also saw mladic, buying the christmas prase na stocnoj pijaci"...
d_sandic d_sandic 18:59 02.12.2008

Re: aleksandre

man ray loves me
..."inhabited by [...]".... "did i mention that i also saw mladic, buying the chrismass prase na stocnoj pijaci"...


Dijetalno!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:34 02.12.2008

Re: aleksandre

man ray loves me
napisi im pismo. sta te kosta?

sta bi im ti rekla, da je vajmar bio posle prvog ratam, da se sava uliva u dunav a da je nbgd delo tita a ne slobe. i sta jos?
Covek u belom Covek u belom 19:38 02.12.2008

Re: aleksandre

Aleksandar Stosic
sta bi im ti rekla, da je vajmar bio posle prvog ratam, da se sava uliva u dunav a da je nbgd delo tita a ne slobe. i sta jos?
Da clanak previse ulepsava sliku Srbije i da Srbi to nikako nisu zasluzili s obzirom ko su i sta su, mozes da dodas i sopstveno iskustvo kako si, jer ti je glava kao uglednom novinaru koji je bespostedno pisao o zlocinackom drustvu, stalno visila u torbi, i ti morao da pobegnes...
A i ovo za Mladica na pijaci, ni to ne bi bilo lose da pomenes...
ivana23 ivana23 19:40 02.12.2008

Re: aleksandre

Aleksandar Stosic

man ray loves menapisi im pismo. sta te kosta?sta bi im ti rekla, da je vajmar bio posle prvog ratam, da se sava uliva u dunav a da je nbgd delo tita a ne slobe. i sta jos?

Pa sve su to napisali citaoci u komentarima ispod clanka, na toj istoj strani, u tim istim novinama...
man ray loves me man ray loves me 19:51 02.12.2008

Re: aleksandre

let's see:
You must not utter words such as 'Srebrenica or 'genocide' while travelling in a taxi. You do not know the driver.
ne secam se da je taksista ikada nekog napao iz ovih razloga.
You must remain polite when someone tries selling you a biography of Karadzic in your hotel foyer.
i ovo prodavanje slika u hotelima mi zvuci unlikely.
The vigil protests by 40 or 50 ultra-nationalists emerge into the dusk of Republic Square at five o'clock each evening.
maksimum dvadesetak, i to totalnih jadnika koji su ispod radara.
The embrace of new values signalled by this year's elections was bolstered when the government banned a planned fascist march in Belgrade last autumn. But since then, the feeling of optimism has evaporated because of the death threats to Sonja Biserko (see panel above) and increasing violent attacks on minorities.
opet nije dobro balansirano.

iako je vecina stvari koja u clanku pise istina, to nije 'cela istina i nista osim istina' - pa je ceo rezultat tendenciozan.

i na kraju punchline:
Belgrade, on the surface, is lovely.
To je laz - da je na povrsini sjaj a u dubini mucenje i ruznoca. Ustvari je obratno - na povrsini je ruznoca, svi ti radikalski glasaci, divlja gradnja i slicno, a u dubini, kad upoznas pristojne ljude koji u tom haosu zele da naprave sebi zivot, it is lovely.

inace, istu foru je furao bbc. imaju sliku neke babe bez zuba kako glasa, i onda su na svim mogucim izborima pokazivali nju, uz vesti - vodi toma, vraca se sloba, whatever. ali onda na poslednjim izborima, kad je jasno pobedio tadic, opet su izvukli tu istu babu. pa jebi ga!
mikimedic mikimedic 20:31 02.12.2008

Re: aleksandre

Dijetalno!


Posno prase!
mikimedic mikimedic 00:54 03.12.2008

Re: aleksandre

let's see:
You must not utter words such as 'Srebrenica or 'genocide' while travelling in a taxi. You do not know the driver.
ne secam se da je taksista ikada nekog napao iz ovih razloga.
You must remain polite when someone tries selling you a biography of Karadzic in your hotel foyer.
i ovo prodavanje slika u hotelima mi zvuci unlikely.
The vigil protests by 40 or 50 ultra-nationalists emerge into the dusk of Republic Square at five o'clock each evening.
maksimum dvadesetak, i to totalnih jadnika koji su ispod radara.
The embrace of new values signalled by this year's elections was bolstered when the government banned a planned fascist march in Belgrade last autumn. But since then, the feeling of optimism has evaporated because of the death threats to Sonja Biserko (see panel above) and increasing violent attacks on minorities.
opet nije dobro balansirano.

iako je vecina stvari koja u clanku pise istina, to nije 'cela istina i nista osim istina' - pa je ceo rezultat tendenciozan.

i na kraju punchline:
Belgrade, on the surface, is lovely.
To je laz - da je na povrsini sjaj a u dubini mucenje i ruznoca. Ustvari je obratno - na povrsini je ruznoca, svi ti radikalski glasaci, divlja gradnja i slicno, a u dubini, kad upoznas pristojne ljude koji u tom haosu zele da naprave sebi zivot, it is lovely.

inace, istu foru je furao bbc. imaju sliku neke babe bez zuba kako glasa, i onda su na svim mogucim izborima pokazivali nju, uz vesti - vodi toma, vraca se sloba, whatever. ali onda na poslednjim izborima, kad je jasno pobedio tadic, opet su izvukli tu istu babu. pa jebi ga!



sta ti se desilo?? odoh da lupim preporuku.
man ray loves me man ray loves me 11:06 03.12.2008

Re: aleksandre

Postala sam alergicna na bullshit sa obe strane. Sindrom 'nikola samardzic'.
ManRay ThePatriot.
mikimedic mikimedic 12:57 03.12.2008

Re: aleksandre

Postala sam alergicna na bullshit sa obe strane.


shebala si se... ja sam takav od rodjenja...
kit_kat kit_kat 19:09 02.12.2008

novinarstvo

Hvala za chlanak!
Ovaj chlanak ima kardinalne istorijske (Vajmarska republika POSLE II sv rata??), geografske (Dunav u Savu) i ostalie (Novi Bgd izgradjen za vreme Slobe?) greshke. Da je bolje napisan, podrzala bih ga.

Nazalost, vishe bih volela da gradjani Srbije i srpske novine krenu da se bave ovim stvarima. Kada prestanemo da se zalimo na Druge i kad sagledamo gde smo pogreshili i zauzmemo aktivni stav, tek cemo onda imati prava da kazemo "(mi smo sve dali od sebe) aj sad da vidimo druge". Ovako, i dalje zivimo u mochvari zahvaljujuci nama samima.
Promene dolaze iz unutra.
behemot123 behemot123 19:17 02.12.2008

Jednostranost

Ovakav gnusan, tendenciozan tekst, prepun kleveta i pauslanih ocena, moze biti napisan o svakoj, ali svakoj zemlji na svetu. Aj se kladimo da cu odem u Svajcarsku i iskopam desetak autoriteta koji ce da se pokake po drzavi. U rangu je sa divnim clankom o Ramushu Haradinaju u Vanity Fairu, samo u negativu. Takvog djubreta ima na tone.
I treba da nas mrze. Zato sto smo najjadnija nacija na svetu koja uporno pisa sama po sebi. I tako ce i biti dok ikone budu Srdje Popovici ove male, ponizene, perverzno mazohisticke nacije. Jedino sto u tekstu vredi je osuda zlostavljanja novinara, ostalo je klasicno precvakanje. Takozvano kopi-pejst novinarstvo, ili sto rece Robert Fisk google novinarstvo.

The EU checklist of what is expected from us is good, but it does not change public attitudes. We must change ourselves," urges Natasa Kandic.

Ko boga vas molim, neka mi neko objasni sta ovo znaci. Koji je to svesrpski delikt misljenja? Koja to umna nakaznost nas izdvaja od CITAVOG sveta?
dolybell92 dolybell92 20:20 02.12.2008

Re: Jednostranost

Ovakav gnusan, tendenciozan tekst, prepun kleveta i pauslanih ocena, moze biti napisan o svakoj, ali svakoj zemlji na svetu.


Meni se mnogo više ne dopada to: šta je ona videla,
nego to šta je napisala - a napisala je svoj doživljaj Beograda,
a što je on takav - nije ona kriva... materijala ima na svakom koraku...
Dobro je da, koliko vidim, nije bila na Sajmu knjiga.... to bi joj
tek bio doživljaj !


srki92 srki92 22:49 02.12.2008

Re: Jednostranost

behemot123
Ovakav gnusan, tendenciozan tekst, prepun kleveta i pauslanih ocena, moze biti napisan o svakoj, ali svakoj zemlji na svetu. Aj se kladimo da cu odem u Svajcarsku i iskopam desetak autoriteta koji ce da se pokake po drzavi. U rangu je sa divnim clankom o Ramushu Haradinaju u Vanity Fairu, samo u negativu. Takvog djubreta ima na tone.
I treba da nas mrze. Zato sto smo najjadnija nacija na svetu koja uporno pisa sama po sebi. I tako ce i biti dok ikone budu Srdje Popovici ove male, ponizene, perverzno mazohisticke nacije. Jedino sto u tekstu vredi je osuda zlostavljanja novinara, ostalo je klasicno precvakanje. Takozvano kopi-pejst novinarstvo, ili sto rece Robert Fisk google novinarstvo.

The EU checklist of what is expected from us is good, but it does not change public attitudes. We must change ourselves," urges Natasa Kandic.

Ko boga vas molim, neka mi neko objasni sta ovo znaci. Koji je to svesrpski delikt misljenja? Koja to umna nakaznost nas izdvaja od CITAVOG sveta?


Samo procitaj sopstveni post. To je to.
filvas filvas 05:37 03.12.2008

Re: Jednostranost

Dollybell, da li vi zivite u Srbiji? I ako zivite, zanima me da li samo vi od svih ljudi na blogu zivite u Srbiji? Ili imate neke speciajalne naocare pomocu kojih sve vidite preuvelicano? To sto pisete je paranoidno.
srki92 srki92 17:29 03.12.2008

Re: Jednostranost

filvas
Dollybell, da li vi zivite u Srbiji? I ako zivite, zanima me da li samo vi od svih ljudi na blogu zivite u Srbiji? Ili imate neke speciajalne naocare pomocu kojih sve vidite preuvelicano? To sto pisete je paranoidno.


Dvoje mrtvih u tuči na Vračaru
3. decembar 2008. | 08:41 -> 15:53 | Izvor: B92
Beograd -- Dva mladića ubijena su noćas u masovnoj tuči u beogradskom naselju Vračar. Policija je uhapsila učesnike tuče.

U sukobu dve grupe mladića, jutros oko četiri sata, u kafani Žuta greda na Vračaru, ubijeni su 20-godišnji Marko Živojinović i 21-godišnji Marko Milanov, a povod za sukob bilo je dobacivanje jednoj od devojaka koja je bila u društvu napadača. U tuči su povređene još tri osobe, od kojih jedna teže.
>>>>>>

Nadjose li odsecenu glavu pre neki mesec na Bulevaru? Deca se ne bodu nozevima po skolama ako nisu prezauzeta snimanjem filmova za youtube? Jel' bese ono neka tuca za neonacistima tamo oko Filozofskog? A Karadzic ziveo u Beogradu koliko godina?

Znam da nema svrhe pitati te za konkretno,ali evo, for the record - sta je u tom tekstu netacno opisano? Mozes da preskocis Dunav i Savu, Vajmarsku republiku i Novi Beograd, to smo culi.
filvas filvas 02:54 04.12.2008

Re: Jednostranost

Ocigledno ti je tesko da pratis tekst duzi od par redova pa se stalno javljas ponovo. Vec sam ti objasnio prosli put, dao ti link, a ti si ipak nastavio da njakas. Kakve veze sa ovom temom ima to sto su se poubijali tinejdzeri? Statisticki gledano Beograd je i dalje jedan od najsigurnijih glavnih gradova Evrope.

Tekst iz Tribjuna je cisto djubre i o tome svedoci vec sam podnaslov. Vecina stvari su napisane tendenciozno, a price o tome kako ne smes da pomenes Srebrenicu, kako se ljudi ovde prepoznaju po cigarama koje puse i slicne gluposti ne vredi ni komentarisati. Naravno, ne pominje se da su Davidovic et als. iz Stroja promptno uhapseni i osudjeni, jer bi to moglo da zbuni citaoce.

Posto si se vec izjasnio da Srbiju prezires, uopste me ne cudi da ti se ovakav pamfletcic dopao. Uzmi ovo sto sam ti napisao kao cistu milost i ne smaraj me vise. Za tebe vazi isti arsin kao za Exitus Letalis.

drug.clan drug.clan 19:24 02.12.2008

ko to prigovara

- Da, rece mi prijatelj, na dve strane je prica o ljudima koji protestuju protiv hapsenja Karadzica, da u drzavnoj administraciji ima na desetine onih koji direktno podrzavaju ratne zlocince i genocid u Srebrenici.

U podnaslovu pise: "Tesko je poverovati da mozete imati takvu koncentraciju zla na jednom mestu... svaka institucija je kontaminirana s ratnim kriminalcima. Sve podseca na Vajmarsku Republiku posle Drugog svetskog rata".



Ne treba da nas pogadjaju ovakva pisanija. U zemlji ciji je novinar ovo napisao radili su, rade ili jos bolje vode glavnu rec ljudi koji su pocinili zlocine koji se sa srebrenicom i ne mogu porediti. Da ne idem od stvaranja imperije preko gusarskih otmica, robstva i genocida sirom sveta, vec da se samo osvrnemo na poslednjih nekoliko decenija: severna irska, rat izmedju malezije i indonezije, adenski rat u jemenu, foklandi, irak I, balkan, siera leone, afganistan, irak II ..... Na ovo jos samo da dodam namerno prekrajanje granica i spijunske poslove na bliskom istoku i na indijskom podkontinentu koji i danas izazivaju ratove i krvoprolice, (da afriku u britansko nasledje tamo i ne pominjem).

Kada ti prigovori neko ko je provereno gori od tebe onda i ne treba da se osvrces na te prigovore. Srbija je trenutno izgovor i primer za cisto zlo kao sto su to koroz istoriju bili mnogi. Nista mi tu ne mozemo da uradimo vec treba da se okrenemo sami sebi i uredimo nase drustvo i drzavu na najbolji moguci nacin i ne pokusavajuci kopiranje provereno losih eksperimenata sa tog istog zapada.


mladen.mladen mladen.mladen 19:24 02.12.2008

jea rajt

Nekad su pobednici pisali istoriju...
Danas to može da radi svaka budala...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana