Nauka| Planeta| Sex| Životinjski svet| Životni stil

Zombiji među nama

nsarski RSS / 05.09.2012. u 18:47

 mag-article-large.jpg?m8tlfx Profesor Jaroslav Flegr, Karlov Univerzitet, Prag

Sećate se onih loših naučno-fantastičnih filmova u kojima vanzemaljci okupiraju Zemlju, ali ti okupatori izgledaju veoma slično nama, pa je gotovo nemoguće razlikovati ih od običnih ljudi? Po izgledu i ponašanju oni su isti kao i mi, izuzimajući, možda, neki slabo primetan anatomski detalj ili detalj u ponašanju koji ih odaje. Razume se, okupatori imaju svoje zle namere – da osvoje celu planetu, ili  da ustanove novi svetski poredak, ili da eksploatišu naše resusrse, ili bilo šta slično.Vođeni svojim vanzemaljskim motivima, oni nemaju saosećanja niti moral. Rade isključivo ono što je potrebno da bi postigli svoj cilj.

Ako niste ljubitelja takvih filmova, postoji, da tako kažemo, prizemniji žanr o vampirima, sa grofom Drakulom kao glavnim uzorom. Vampiri su, doslovce, živi mrtvaci koje vodi njihova neutaživa želja za svežom krvi, i najčešće traže nevine mlade žene za svoje žrtve. Kad je vampir jednom ujede, osoba i sama postaje vampir, i lanac ujedanja se nastavlja. Slično kao oni vanzemaljski osvajači, vampiri se ne obaziru na posledice svog delovanja. Njihova strast upravlja njihovim ponašanjem i u potpunosti to ponašanje kontroliše. Ovo je razumljivo jer, najzad, vampiri i nisu ljudi u običnom smislu – oni su živi mrtvaci, zombiji. I njihovu svest kontroliše nešto što je van njih.

Priča koja sledi nije o vanzemaljcima i vampirima, ali jeste o kontroli svesti kakva se dešava u prirodi. Zapravo, ispričaću vam dve slične priče – jednu o izvesnoj vrsti mrava, drugu o ljudima – i procesima koji liče na kontrolu svesti, što ih pretvara u zombije neke vrste, sve ovo naučno potvrđeno i dokumentovano. Prva priča, o zombi mravima, jednostavnija je, pa ćemo s njom i početi.

Ophiocordyceps unilateralis je parazitoidna gljiva koja zarazi jednu vrstu mrava, obično Campodotus leonardi, i time promeni njegovo ponašanje kako bi sebi obezbedila efikasno raspršivanje svojih spora za razmnožavanje. Kako ova gljiva to postiže? Gljiva živi na tlu u šumi, ali tokom svog reproduktivnog ciklusa potrebno joj je da raseje svoje spore sa neke visine, sa lista ili trave, obično oko 25cm iznad zemlje. Reproduktivna struktura ove gljive se sastoji od izdanka, nalik komadu žice, na kome se, odmah ispod vrha, nalazi grudvica sa sporama (tehnički naziv je perithecia). Kada se mrav nađe blizu gljive, ona zabode taj izdanak u glavu mrava.

                                       images?q=tbn:ANd9GcTH1X2cUoiOnAolHk2oaKJmSgn2KsZF9_6LP6sf9QCYASdRhSoS0w

                   Mrav sa grudvicom spora i izdankom zabodenim u glavu

Ovi mravi žive visoko na drveću u šumi i mogu da posluže kao odlični prenosioci gljivinih spora na veće visine. Mrav ponese taj izdanak zaboden u glavu na grane iznad tla, žrtvujući svoj život kako bi taj zadatak obavio. Ali, zašto bi mrav to radio? Pomoću još nerazjašnjenog mehanizma, izvesne hemikalije uđu u glavu mrava kroz zabodeni izdanak i potpuno promene njegovo ponašanje. Umesto da obavlja svoj posao u koloniji mrava, ili da ide u potragu za hranom, zaraženi mrav se izdvoji iz grupe u popne na neki list iznad zemlje. Kad tu stigne, on zagrize u list takvom snagom da mu se vilice zakvače u neraskidiv spoj i mrav ostane pričvršćen za taj list. Izdanak tada počne da raste u glavu mrava hraneći se mekanim tkivom, i u tom procesu mrav ugine. Posle otprilike nedelju dana, sazrela loptica sa sporama se otvori, i spore se razveju unaokolo, baš kako to odgovara gljivi. Ovo ponašanje zaraženih mrava toliko je neobično da ih biolozi ponekad nazivaju zombi mravima.

images?q=tbn:ANd9GcTVmUOomxmfz6RhrEd--_oVkwi0m_OERa2leLEywEK5AWXKeA9y 

Zombi mrav, uginuo nakon što se zakačio za list u smrtonosnom zagrljaju

Niko ne zna tačan mehanizam pomoću kojeg se ovakva kontrola ponašanja postiže. Neke teorije su iznesene, ali, cela priča je još uvek nerasvetljena. Takođe, zdrave kolonije mrava razvile su mehanizme da sebe zaštite od zaraze koju nose zombi mravi. Nedavno je otkriveno da kolonije odnesu mrtve mrave na udaljena mesta, i naučnici su pronašli “groblja” zombi mrava gde je bilo uklonjeno i do četrdeset mrava. Štaviše, pomislili bi da su tokom vremena mravi razvili neke efikasnije metode zaštite od ovih gljiva. Međutim, to nije slučaj. Prema nekim paleobiološkim otkrićima, zasnovanim na obliku ujeda na fosilima lišća, ova kontrola svesti izmedju gljiva i mrava postoji barem poslednjih 48 miliona godina. I, najzad, ova strategija kontrole svesti nije izdvojen slučaj u prirodi – ova priča o mravima je samo najupadljivija ilustracija te pojave, barem u svesti ovog pisca.

Prelazeći sada na kontrolu ljudske svesti,  počećemo od parazita poznatog kao Toxoplasmis gondii. Ovaj parazit je najpoznatiji po tome što je uzročnik toksoplazmoze kod ljudi. Ova bolest nije smrtonosna: zaražene, a inače zdrave, odrasle sobe obično imaju blage simptome nalik nazebu koji traju par dana, njihov imuni sistem neutralizuje T. gondii, I parazit potom postane neaktivan u ljudskom telu, lociran uglavnom u nervnim ćelijama, najčešće u delovima mozga odgovornim za strah i druge slicne osnovne emocije. Ljudima zaraženim na taj način dodatna lekarska pomoć nije potrebna. Toksoplazmoza može, međutim, da dovede do ozbiljnih zdravstvenih problema kod trudnica, beba ili dece kod kojih imuni sistem nije dovoljno razvijen, ili kod ljudi koji su HIV pozitivni, i može nekada da dovede do smrtnog ishoda zbog različitih komplikacija. Ali, kao što je rečeno gore, toksoplazmoza kod najvećeg broja ljudi ne dovodi do neželjenih simptoma i smatra se bezopasnom. Zapravo, ukupan broj ljudi koji imaju ovu infekciju je oko 30% u mnogim zemljama i regionima, a u nekim zemljama Latinske Amerike ovaj broj dostiže čak 85%. Ukratko, veliki procenat ljudske populacije na planeti je zaražen ovom bolešću, ali, u najvećem broju, ti ljudi nisu ni svesni svog stanja jer nemaju nikakve neprijatne simptome niti komplikacije. Ili, barem, mi verujemo da je tako.

Mačke, divlje ili domaće, jesu prirodni domaćini parazitu T. gondii. Parazit uglavnom boravi u tankom crevu mačke gde se reprodukuje. Posle reprodukcije, on izlazi u prirodnu okolinu kroz mačiji izmet, odakle ulazi u telo većih toplokrvnih sisara – miševa, pacova, svinja, ljudi, pa čak i delfina i kitova, gde nastavlja svoj životni ciklus. Zbog ovoga se trudnicama savetuje da izbegavaju dodir sa mačijim izmetom kako bi se umanjio rizik od zaraze. Ljudi takođe mogu da budu inficirani ako jedu neoprano povrće ili nedovoljno kuvano meso.

Zapaženo je da miševi i pacovi, zarazeni parazitom T. gondii,  ispoljavaju veoma čudno ponašanje, do te mere da je naučni rad koji je ovu pojavu prvi put opisao nosio naslov: “Fatalna privlačnost kod pacova zaraženih sa Toxoplasma gondii”. Naime, “iako pacovi imaju razvijene načine izbegavanja predatora na terenu gde se prisustvo mačke oseća, parazit T. gondii manipuliše njima tako da promeni osećaj opasnosti kod pacova, i, u nekim slučajevima preobraća njihovu averziju u nesmotrenu privlačnost” – kako autori pišu u svom radu. Drugim rečima, umesto da izbegavaju miris mačaka, zaražene pacove miris mačaka privlači i na taj način ih izlaže opasnosti da ih mačka pojede. Oni postaju neustrašivi, da tako kažem. Ovo samoubilačko, nalik zombiju, ponašanje pacova korisno je parazitu T. gondii: jednom kad se parazit ponovo vrati u telo mačke, on može da se reprodukuje i tako nastavi svoj životni ciklus.

Ali, šta se dogadja sa zaraženim ljudima? Da li je moguće da, na ljude, prisustvo T. gondii u njihovom mozgu nema nikakvog uticaja? Dugo se verovalo da je tako, ali, u skorije vreme, zahvaljujući istraživanjima profesora Jaroslava Flegra, ovo gledište je ozbiljno uzdrmano.

Jaroslav Flegr, profesor evolucione biologije na Karlovom univerzitetu u Pragu, u Češkoj, i sam zaražen T. gondii parazitom, proučavao je delovanje ove infekcije na ljude tokom poslednjih 15 godina. Prema njegovim nalazima, zaraženi ljudi ne pokazuju baš sasvim bizarno i zombi ponašanje kao pacovi i mravi, ali prisustvo parazita u njihovom telu ispoljava se kroz  suptilne, a ponekad i ne baš suptilne, promene u njihovom ponašanju. Na primer, on sam je često bio krajnje nepažljiv prilikom prelaska prometne ulice, ne obazirući se na saobraćaj. Kada je ustanovio da i sam nosi parazita u svom telu, professor Flegr je započeo sistematska proučavanja, upoređujući ponašanja zaraženih i nezaraženih ljudi. I ovo je dovelo do neočekivanih rezultata.

Prvo, muškarci drugačije reaguju na infekciju nego žene. Zaraženi muškarci su obično povučeni, nezainteresovani za to šta drugi misle o njima, i imaju težnju da zaobilaze ustaljena pravila; žene su obično otvorene, prijateljski raspoložene, i poštuju pravila i obaveze. Ali oba pola podjednako pokazuju sklonost ka zakasnelim reakcijama, smanjenoj pažnji i usporenosti.  Vođen ovim podacima, Flegr je analizirao vozače motornih vozila, i ustanovio da su zaraženi vozači dva i po puta češće učestvovali u saobraćajnim udesima nego nezaraženi. Slična studija, napravljena u Turskoj, potvrdila je ove rezultate.

Sve u svemu, ljudi koji nose T. gondii u svom organizmu – a takvih ima oko 30% ili više u ukupnoj populaciji – ispoljavaju suptilne promene u svom ponašanju koje nisu do kraja ispitane. Ali, i te male promene mogu da budu bitan faktor u  hiljadama saobraćajnih nesreća koje se događaju svake godine. Neke novije studije ukazuju da prisustvo T. gondii infekcije može da utiče na razvoj šizofrenije kod ljudi koji imaju genetske predispozicije za ovaj mentalni poremećaj.

Što se tiče uticaja ove infekcije na druge sisare, mnoga naučna istraživanja tek treba da budu urađena. Na primer, postoje osnovani argumenti da masovna samoubistva delfina i kitova, koji se, na zaprepašćenje celog sveta, u jatima nasuču na obale okeana i tu uginu, mogu da budu uzrokovana T. gondii infekcijom.

images?q=tbn:ANd9GcRMjzbNTUghZqmX8OhgNPvZgHO0VQg0KtAGQiRDa0l4N5oVJB_h 

Nasukani kitovi na obali Novog Zelanda

Ali, kojim putem T. gondii uspeva da dospe iz creva mačke u organizam kita? Jedno od mogućnih objašnjenja jeste da ovog parazita prenose inćuni koji se u jednom period hrane blizu obale a onda migriraju na otvoreno more gde ih kitovi pojedu. Za sada je ovo samo verovatna pretpostavka, ali svakako vredna ozbiljnijeg proučavanja.

Svi ovi rezultati su u početku dočekani u naučnom svetu s mnogo nepoverenja, međutim, u poslednjih nekoliko godina sve više velikih naučnika počinje da menja mišljenje o tome.

Tako da, sledeći put kada sebe iznenadite nekim radnjama koje su izuzetno hrabre, ili neočekivane, ili prosto budalaste, pomislite da to možda i ne radite vi lično i svojevoljno – možda neka strana bubica u vašem mozgu zapravo kontroliše vase ponašanje.

 
 
 
*** Ovaj tekst je originalno napisan za portal Q-sphere, ali odlucio sam da ga i ovde postavim. Q-sphere portal ce se zvanicno pojaviti za par nedelja, pa je ovo prilika da steknete makar mali utisak o njegovom buducem sadrzaju.


Komentari (212)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 19:18 05.09.2012

Компликован је живот паразитски

Природа често делује на веома сложен начин, а чини се да у тој борби за опстанак паразити предњаче својом довитљивошћу. Ево још једног мрављег примера, где паразит загосподари умом читаве колоније, како би доспео у јетру крава на испаши, а уплетени су и пужеви...



Још један доказ да паразити морају да се служе вишеструким махинацијама како би остварили свој циљ: живот на туђој грбачи. И у тој њиховој стратегији увек има жртвених мрава, крава, и других радиних бића. Важи ово, чини ми се, и за друштвене заједнице. ;-)

П.С. Изузетно занимљив чланак, НШарски. Мислим и да је вредно испитивања колико силни (наизглед нешкодљиви) паразити који обитавају у људском телу утичу на човекова понашања.
natasavb natasavb 19:28 05.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

П.С. Изузетно занимљив чланак, НШарски. Мислим и да је вредно испитивања колико силни (наизглед нешкодљиви) паразити који обитавају у људском телу утичу на човекова понашања.


Slažem se. Veoma zanimljivo. Za toxoplazmozu sam naravno čula, i plašila je se u trudnoći jer je sestra tada imala papagaja, a i oni je prenose, ali nikad ne bih ni pomislila da može da utiče i na ponašanje.

P.S. Sad cu na sve da odgovaram sa:
"To nisam ja. To je moja Toxoplasma gondii".
nsarski nsarski 20:32 05.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

Мислим и да је вредно испитивања колико силни (наизглед нешкодљиви) паразити који обитавају у људском телу утичу на човекова понашања.

Thank you, Мајрела.
Bez sale, ima mnogo pitanja te vrste. Na primer, prisustvo T. gondii kod nas, kao, nema neke posledice. Pretpostavljam da posledice koje ima, kakvegod da su, ne umanjuju nas bioloski fitness, pa smo i s tim preziveli. U nasem organizmu, medjutim, ima vise stranih celija (mnogi vise!!!) nego onih koje su "samo" i autenticno nase. Kako mi znamo da te celije nisu u dosluhu da nas primoraju da radimo za njihovu korist? Mislim, mogle su tokom hiljada godina da razviju neku vrstu kooperacije - uverili smo se da one imaju razne trikove.
Ova "teorija", naravno lici na Maksin pokusaj da strpa slusalice u nos i kaleidoskop u usi (dlakave, naravno), ali nije van pameti.
Takodje, zaboravimo na ljude - sta je sa drugim bicima, sisarima ili ne? Nemamo pojma. Mozda ovim svetom vladaju neke pecurke, a Docsa nema da nam skrene paznju. Eto.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:50 05.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

Mozda ovim svetom vladaju neke pecurke,

Можда и тарагон, мајку му, кључни састојак бифтека Строганов? Њега никако не могу да нађем, а чим је неко невидљив -- тај је владар из сенке! (Има ли му замене?)

P.S.
Текст је сјајан.
Верујем да ће такав бити и портал за који је писан.
nsarski nsarski 20:59 05.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

Можда и тарагон, мајку му, кључни састојак бифтека Строганов? Њега никако не могу да нађем, а чим је неко невидљив -- тај је владар из сенке!

Ima kod mene u basti, no se sekirai (za tebe dovoljno, svakako). Serbi ga zovu estragon, majku mu, kao da su Beketa konsultovali.
nikvet pn nikvet pn 23:58 05.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

паразити морају да се служе вишеструким махинацијама како би остварили свој циљ: живот на туђој грбачи.

I trichinella spiralis uopšte nije labava. Kad uđe u krvotok uvali se u sve mišiće ali nikad u srčani. A zašto ? Pa zato što će domaćin brzo da krepa pa onda opet pakuj se, seli se ... Zato pusti srce da nam on bude dugo živ i zdrav a mi ga papamo i svima fino.
One najprefriganije među njima odu u mišiće disanja, interkostalne i naročito u dijafragmatske. Zašto ? Zato što je tu snabdevanje klopom neprestano, za razliku od recimo guzice koja noću miruje pa slabo klopa stiže.
Trichinella se baš potrudila da domaćin uopšte ne promeni ponašanje, da je ne oseti, da minimalno ometa zdravstveni status. Vrlo uviđavan parazit.
kukusigameni kukusigameni 00:01 06.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

nikvet pn
trichinella spiralis


A dijafragma?
nikvet pn nikvet pn 00:16 06.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

A dijafragma?

Pa šta s njom ? Disanje ko i pre, ne boli, ne probada, ništa ne ometa.
Tamo je gustina parazita najveća po jedinici zapremine mišića pa je zato određena kao deo mesa za veterinarski pregled.
kukusigameni kukusigameni 00:19 06.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

Ali je ishod vrlo moguće letalan.
nikvet pn nikvet pn 00:44 06.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

Ali je ishod vrlo moguće letalan.

Ne baš. Svakako zavisi od stepena infestacije ali trihineloza kao direktan uzrok je pre izuzetak nego pravilo. Ona se raseli po muskulaturi, učauri i kulira. Ne mrda, ne pravi ni lokalnu upalu. Hrani se difuzijom. Pa šta je onda problem ? Priča je šira ali svodi se na narušen imuni status organizma. Kad odžive svoj vek larve uginu pa ih organizam sanira kalcifikacijom. To je kao mikropesak rasut po mišićima koji reaguje na promenu vremena npr. Tek u sadejstvu sa drugim oboljenjima nastaju ozbiljni problemi koje će lekari bolje objasniti.
kukusigameni kukusigameni 00:45 06.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

Problem je gde će parazit da se zapati.
docsumann docsumann 17:25 06.09.2012

Re: Компликован је живот паразитски

Mozda ovim svetom vladaju neke pecurke, a Docsa nema da nam skrene paznju. Eto.


pečurke su naši prijatelji


Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 19:21 05.09.2012

Osveženje

Hvala za izuzetno zanimljiv tekst.
U stvari - baš je prijalo što ste me potakli na nekoliko malih "gimnastičkih vežbica za mozak". Pozdrav.
nsarski nsarski 19:27 05.09.2012

Re: Osveženje

Pozdrav.

Hvala:)
Bice jos, ubrzo.
mariopan mariopan 19:25 05.09.2012

..

Znači zato kažu "najeo se gljiva...."

Stvarno zanimljivo.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:27 05.09.2012

Lizards

Nenade, ti znas kako je u Americi. Medikamentirani, zombirani, automatizovani...Kod nas su uspavani, politizirani,vole kafanu.
nsarski nsarski 19:29 05.09.2012

Re: Lizards

Jelena Pavlović
Nenade, ti znas kako je u Americi. Medikamentirani, zombirani, automatizovani...Kod nas su uspavani, politizirani,vole kafanu.


Helena, either way, oni su korisni gradjani. A to je jedino sto je vazno.
gorstak92 gorstak92 19:28 05.09.2012

Tako znači!

Maksa nagovara blogere da guraju slušalice u nos kako bi se hranio njihovim mozgovima!

Sjajan tekst Šarski.
nsarski nsarski 19:29 05.09.2012

Re: Tako znači!

gorstak92
Maksa nagovara blogere da guraju slušalice u nos kako bi se hranio njihovim mozgovima!

Sjajan tekst Šarski.


:))))))))))))))))))))))))))
Udavicu se!!!!!
gorstak92 gorstak92 19:37 05.09.2012

Re: Tako znači!

nsarski
gorstak92
Maksa nagovara blogere da guraju slušalice u nos kako bi se hranio njihovim mozgovima!

Sjajan tekst Šarski.


:))))))))))))))))))))))))))
Udavicu se!!!!!

Situacija je krajnje ozbiljna.
Srećom, došao je Spira sa vakcinom da osujeti opakog Maksu.
Sve će da nas pelcuje i to po tri puta kako običaji u Srbiji nalažu.
maksa83 maksa83 19:41 05.09.2012

Re: Tako znači!

Maksa nagovara blogere da guraju slušalice u nos kako bi se hranio njihovim mozgovima!

FOR SCIENCE!

P.S. Sledeće istraživanje će imati temu:

- Da li i zašto boli kada sa sobom u kadu ponesem toster?
gorstak92 gorstak92 19:51 05.09.2012

Re: Tako znači!

maksa83
Maksa nagovara blogere da guraju slušalice u nos kako bi se hranio njihovim mozgovima!

FOR SCIENCE!

Da, da, how yes no!
Danas sam na VMA video dva blogera kako im viri kabl od slušalica iz nosa. Pitam ih koji im je nick, a oni ćute - ko zombiji.
maksa83 maksa83 19:52 05.09.2012

Re: Tako znači!

Danas sam na VMA video dva blogera kako im viri kabl od slušalica iz nosa. Pitam ih koji im je nick, a oni ćute - ko zombiji.

Ako je iz jednog od njih dopiralo neprekidno brujanje onda je to mogao biti samo blogov_kolač. Trebalo je da mu izmeriš frekvenciju i amplitudu talasa, ja to uvek uradim kad sam u mogućnosti.
alselone alselone 19:52 05.09.2012

Re: Tako znači!

Danas sam na VMA


Gorstak jesi ti bio zbog usisivaca ili vakcinacije?
niccolo niccolo 19:58 05.09.2012

Re: Tako znači!

Trebalo je da mu izmeriš frekvenciju i amplitudu talasa

De me podseti, šta beše wc, frekvencija ili amplituda?
mariopan mariopan 20:02 05.09.2012

Re: Tako znači!

alselone
Danas sam na VMA


Gorstak jesi ti bio zbog usisivaca ili vakcinacije?

E, ove sa usisivačem pošaljite prvo kod mene a posle na vakcinaciju ?

Taman sam preležala neku virozu, častim imunitet, može?
gorstak92 gorstak92 20:12 05.09.2012

Re: Tako znači!

alselone
Danas sam na VMA


Gorstak jesi ti bio zbog usisivaca ili vakcinacije?

Vodio sam ecce-floriana da mu izvade glavu iz mikrotalasne. Ja sam ga odgovarao jer je opasnost od haarp-a iz Barajeva realna, ali on ni da čuje (kroz one slušalice u nosu).
Uzeli smo broj kod doktora Spire i već za tri dana je naš red (jbga, radila veza)
maksa83 maksa83 20:15 05.09.2012

Re: Tako znači!

niccolo
Trebalo je da mu izmeriš frekvenciju i amplitudu talasa

De me podseti, šta beše wc, frekvencija ili amplituda?

Frekvencija i snaga, a amplitudu izračunaš.

P.S. Otvori Terminal i kucaj "man wc".
niccolo niccolo 20:19 05.09.2012

Re: Tako znači!

Otvori Terminal i kucaj "man wc".

Vi' stvarno...
blogovatelj blogovatelj 21:00 05.09.2012

Re: Tako znači!

Maksa nagovara blogere da guraju slušalice u nos kako bi se hranio njihovim mozgovima!


Otkriven je on odavno...

gorstak92 gorstak92 21:23 05.09.2012

Re: Tako znači!

blogovatelj
Maksa nagovara blogere da guraju slušalice u nos kako bi se hranio njihovim mozgovima!


Otkriven je on odavno...


Čoveče, malopre sam hteo da okačim isti video klip.
Izgleda da smo već u fazi kad virus Maksa preuzima komande.
Da li i ti onog blogera zoveš blogov kolač?
Izgleda da je za nas kasno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:33 05.09.2012

.

znači izbegavati t.gondii - možeš da se nasučeš ko kit/ili delfin :)

*live like dolphins
princi princi 19:38 05.09.2012

Fatalni inćuni

Vampiri su, doslovce, živi mrtvaci koje vodi njihova neutaživa želja za svežom krvi, i najčešće traže nevine mlade žene za svoje žrtve. Kad je vampir jednom ujede, osoba i sama postaje vampir, i lanac ujedanja se nastavlja. Slično kao oni vanzemaljski osvajači, vampiri se ne obaziru na posledice svog delovanja. Njihova strast upravlja njihovim ponašanjem i u potpunosti to ponašanje kontroliše. Ovo je razumljivo jer, najzad, vampiri i nisu ljudi u običnom smislu – oni su živi mrtvaci, zombiji. I njihovu svest kontroliše nešto što je van njih.

Jel nisu vampiri metafora za neku drugu vrstu "žrtovavanja" koja takođe pri inicijaciji podrazumeva prolivanje mladalačke krvi?
nsarski nsarski 19:48 05.09.2012

Re: Fatalni inćuni

Jel nisu vampiri metafora za neku drugu vrstu "žrtovavanja" koja takođe pri inicijaciji podrazumeva prolivanje mladalačke krvi?

Da. To je primeceno u raznim akademskim diskusijama o simbolickom znacenju Drakule i vampirizma. Ma, ne mogu da nadjem cuvenu folk pesmu: "na postelji dve tri kapi krvi/ to je dokaz dragi da si bio prvi..."
princi princi 19:52 05.09.2012

Re: Fatalni inćuni

Ma, ne mogu da nadjem cuvenu folk pesmu: "na postelji dve tri kapi krvi/ to je dokaz dragi da si bio prvi..."

:), da, i ja sam mislio na te akademske krugove. Verovatno će se javiti i fixer, pa će i on imati priliku da se raspeva na temu.
JJ Beba JJ Beba 20:35 05.09.2012

Re: Fatalni inćuni

princi
Ma, ne mogu da nadjem cuvenu folk pesmu: "na postelji dve tri kapi krvi/ to je dokaz dragi da si bio prvi..."

:), da, i ja sam mislio na te akademske krugove. Verovatno će se javiti i fixer, pa će i on imati priliku da se raspeva na temu.

nisu vampiri opšte mutavi. povampireni pokojnik zna da posećuje svoju bivšu dragu i da se sexa sa njom, pogotovo ako je mlada i lepa.Tihomir Đorđević opisuje slučajeve zloupotrebe ovog shavtanja kada su neki likovi pod maskom vampira zavodili mlade udovice.

šarski

jedino bedak za kitove i delfine
princi princi 21:32 05.09.2012

Re: Fatalni inćuni

nisu vampiri opšte mutavi. povampireni pokojnik

Sad samo čekam da ti se neki kolega pojavi sa onim čuvenim "Vampir, jedini srbizam u nemačkom jeziku".
blogovatelj blogovatelj 01:49 06.09.2012

Re: Fatalni inćuni

opisuje slučajeve zloupotrebe ovog shavtanja kada su neki likovi pod maskom vampira zavodili mlade udovice.


Čudesna tema za pornić
JJ Beba JJ Beba 13:45 06.09.2012

Re: Fatalni inćuni

princi
nisu vampiri opšte mutavi. povampireni pokojnik

Sad samo čekam da ti se neki kolega pojavi sa onim čuvenim "Vampir, jedini srbizam u nemačkom jeziku".

blue92 blue92 19:39 05.09.2012

ne bih o ljudima

ni o parazitima, ni o ljudima parazitima

ali delfini i kitovi:

njihovo nasukavanje po "plazama" (beached whale) me zbilja rastuzuje.

a previse je nagadjanja sta je uzrok tome. ovo o infekciji prvi put cujem, pa cu samo dodati ostalim mogucim uzrocima..

najlogicnijim (sto ne znaci i najtacnijim) razlogom mi se cini "kratak spoj" na njihovim savrsenim sonarima.
zasto se to dogadja ?
- da li zbog poremecaja u geomagnetnom polju (to je u poslednje vreme moguce zbog poigravanja raznoraznim harpovima i kojekakvim slicnim opitima)
- da li zbog prolaska podmornica koje koriste sonare pa ih mozda "zbunjuju' ?
- da li oni jednostavno tako umiru, kao slonovi sto odu na za to odredjeno mesto
- da li, ako su se nasukali u velikom broju (to pobija ovu teoriju vezanu za slonove) to znaci da su sledili loseg "vodju" ? (e, radoje radoje)
- ili su krivi zemljotresi koji pomere njihove "mape"

ne znam, a tako bih volela da znam..

draft.dodger draft.dodger 19:41 05.09.2012

Pre neki dan nabasah na ovo...

Scopolamine?

VICE's Ryan Duffy went to Colombia to check out a strange and powerful drug called Scopolamine, also known as "The Devil's Breath." It's a substance so intense that it renders a person incapable of exercising free will. The first few days in the country were a harrowing montage of freaked-out dealers and unimaginable horror stories about Scopolamine. After meeting only a few people with firsthand experience, the story took a far darker turn than we ever could have imagined.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:52 05.09.2012

Re: Pre neki dan nabasah na ovo...

draft.dodger
Scopolamine?



Čekaj, pa to je valjda sastojak u "serumu istine". Inače, skopolamin se koristi u pečevima protiv morske bolesti. Redovno ih trošimo na jedrenju, jer ne izazivaju pospanost. Ali utiču na vid, to jest, fokusiranje, tako da nema čitanja.
kukusigameni kukusigameni 21:57 05.09.2012

Re: Pre neki dan nabasah na ovo...

draft.dodger
Scopolamine?

Ja baš hteo da napišem blog o tome ali sam se od tih VICE filmića dvoumio da li da bude o skopolaminu ili onoj droZi Krokodil.
Unfuckable Unfuckable 05:22 06.09.2012

Re: Pre neki dan nabasah na ovo...

Čekaj, pa to je valjda sastojak u "serumu istine"

i sastojak bivšeg, sasvim popularnog (i delotvornog) leka Buscopan - protiv grčeva glatke muskulature (creva uglavnom) i menstrualnih bolova - što se sasvim solidno uklapa u prastaro pravilo da je (uglavnom) doza ta koja razdvaja lek od otrova.
arianna arianna 19:21 06.09.2012

Re: Pre neki dan nabasah na ovo...

i sastojak bivšeg, sasvim popularnog (i delotvornog) leka Buscopan - protiv grčeva glatke muskulature (creva uglavnom) i menstrualnih bolova - što se sasvim solidno uklapa u prastaro pravilo da je (uglavnom) doza ta koja razdvaja lek od otrova.


SVAKI lek unet u organizam može da bude lek ili otrov, u zavisnosti od količine unete supstance
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:44 05.09.2012

Zombi računari

Zombi mravi, ljudi, a postoje i zombi računari.

To su zaraženi računari koji mogu biti daljinski upravljani i kontrolisani od strane zlonamernog lica ili drugog programa. Vrlo često je takav računar deo botnet-a, tj. mreže računara koji se ponašaju kao zombiji tj. rade ono što im se „naredi" i učestvuju u DDoS napadima, slanju neželjene pošte (engl. spam), pecanju (engl. phishing) i sličnim akcijama. Vaš računar može biti i zombi, a da niste ni svesni njegovog tajnog života na Internetu.

P.S. Odličan tekst.
mariopan mariopan 20:06 05.09.2012

Re: Zombi računari

Vaš računar može biti i zombi, a da niste ni svesni njegovog tajnog života na Internetu.

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 19:46 05.09.2012

au.

At a field site in a Thai forest, Hughes’s team found that the infected carpenter ants are almost invariably found clamped onto the undersides of leaves that are 25 centimeters (about 10 inches) from the ground below. What’s more, most of the dead ants were found on leaves sprouting from the northwest side of the plant. Interestingly, the researchers found that temperature, humidity and sunlight in these spots are apparently optimal for the fungus to grow and reproduce. When the researchers placed leaves with infected ants at higher locations, or on the forest floor, the parasite failed to develop properly.

“The fungus accurately manipulates the infected ants into dying where the parasite prefers to be, by making the ants travel a long way during the last hours of their lives,” Hughes said.

But getting the ant to die in the right spot is only half the battle, as the researchers found when they dissected a few victims.

“The fungus has evolved a suite of novel strategies to retain possession of its precious resource,” said Hughes.

As the fungus spreads within a dead ant’s body, it converts the ant’s innards into sugars which are used to help the fungus grow. But it leaves the muscles controlling the mandibles intact to make sure the ant keeps its death grip on the leaf. The fungus also preserves the ant’s outer shell, growing into cracks and crevices to reinforce weak spots. In doing this, the fungus fashions a protective coating that keeps microbes and other fungi out. At that point, it can safely get down to the business of claiming new victims.

Carpenter ants apparently have few defenses against the fungus. The most important way they avoid infection seems to be staying as far away from victims as possible. That may be part of the reason why these ants make their nests in the forest canopy, high above fungal breeding zones. Carpenter ants also seem to avoid blazing their foraging trails under infected areas. This too might be an adaptive strategy to avoid infection, but more study is needed to confirm it, Hughes says.
nsarski nsarski 20:11 05.09.2012

Re: au.

hvala snezana
Prica o mravima je, u stvari, mnogo komplikovanija od ove gore opisane u mom postu. Zapravo, ta kontrola svesti je slozenija i detaljnija od banalnog prenosenja spora (mislim, i pcele prenose polen, ali ovi mravi su bas dibidusare).
angie01 angie01 20:13 05.09.2012

Re: au.

koja uzivancija,...veri najs, sarski!
nsarski nsarski 20:35 05.09.2012

Re: au.

koja uzivancija,...veri najs, sarski!

za tebe je uzivancija da citas o parazitima u lepo letnje vece sredom? You are weird, honey. Ili necim zarazena:))
Zezam se, naravno, hvala.
angie01 angie01 21:32 05.09.2012

Re: au.

i vird i zarazena!
alselone alselone 19:49 05.09.2012

Ideoloski zombiji

takodje mozemo cesto primetiti zombi ponasanje koje je izazvano "parazitskom" politickom ili socioloskom idejom. Ima par blogera...
nsarski nsarski 20:16 05.09.2012

Re: Ideoloski zombiji

takodje mozemo cesto primetiti zombi ponasanje koje je izazvano "parazitskom" politickom ili socioloskom idejom. Ima par blogera...

Cuj, to ih cini sarmantnim (charmant).

Oh, witz.
Ulazi lik u WC sa natpisom "Ž" na vratima. Drugi lik mu kaže - ne ulazi tu, to nije za nas, pise "Ž"!!! Prvi lik kaze - kako bre nije!? "M" je za Madame, a "Ž" je za Žentlmene!
Zombi.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:49 05.09.2012

Re: Ideoloski zombiji

Oh, witz.
Ulazi lik u WC sa natpisom "Ž" na vratima. Drugi lik mu kaže - ne ulazi tu, to nije za nas, pise "Ž"!!! Prvi lik kaze - kako bre nije!? "M" je za Madame, a "Ž" je za Žentlmene!
Zombi.



I hvala na lepom tekstu. A nešto oko jednog recepta ću na PP.
nsarski nsarski 23:53 05.09.2012

Re: Ideoloski zombiji

I hvala na lepom tekstu. A nešto oko jednog recepta ću na PP.

OK, hvala i tebi. Inace, uzmi u obzir da ja ponekad i spavam, za razliku od tebe
jinks jinks 19:52 05.09.2012

...

Sad nek neko pokuša da objasni kako su Ophiocordyceps unilateralis i T. gondii nastali evolutivnom prirodnom selekcijom.

Da, i ako postoji objasnjenje kako T. gondii ima koristi od neustrasivog ponasanja pacova, kao i od zivotnog ciklusa kitova ... kako se ponasanje zarazenih ljudi projektuje na zivotni ciklus T.gondii-ja.

Na kraju krajeva, sta je covek bez icega sto bi moglo da ga u znacajnijoj meri zaokupi :) ... a da, na primer, ne podrazumeva iskljucivo zadovoljenje osnovnih zivotnih potreba.
zemljanin zemljanin 21:27 05.09.2012

Re: ...

jinks
Sad nek neko pokuša da objasni kako su Ophiocordyceps unilateralis i T. gondii nastali evolutivnom prirodnom selekcijom.

Da, i ako postoji objasnjenje kako T. gondii ima koristi od neustrasivog ponasanja pacova, kao i od zivotnog ciklusa kitova ... kako se ponasanje zarazenih ljudi projektuje na zivotni ciklus T.gondii-ja.

Na kraju krajeva, sta je covek bez icega sto bi moglo da ga u znacajnijoj meri zaokupi :) ... a da, na primer, ne podrazumeva iskljucivo zadovoljenje osnovnih zivotnih potreba.

Rizičnim ponašanjem skraćuje se životni ciklus a njima to daje veću verovatnoću da će na kraju da se razmnožavaju što jeste njihova glavna svrha življenja.

O ne-evolutivnom poreklu ne bih jer mi se odmah jave slike mrava koji krckaju jabuku koju je neoprezni Adam ispustio pa sad okajavaju grehe noseći antene
jinks jinks 21:45 05.09.2012

Re: ...

O ne-evolutivnom poreklu ne bih

Niko nije pominjao neevolutivno poreklo ... vec uticaj prirodne selekcije na nastanak Ophiocordyceps unilateralis.

Na primer, bile su jedne gljivice. I onda je njenom mutacijom nastala nova podvarijanta koja je umela da komanduje ponasanjem mrava, za razliku od pocetne.

Vremenom je prirodnom selekcijom nova podvarijanta opstala, dok je ona cijom je mutacijom/evolucijom nova nastala kao manje uspesna nestala ... izmedju ostalog i zbog toga sto nije umela da zombifikuje mrave.

Ne znam, kako bi stvarno mogla da izgleda teorija prirodne selekcije primanjena u slucaju nastanka Ophiocordyceps unilateralis, na primer.

zemljanin zemljanin 22:25 05.09.2012

Re: ...

Ne znam, kako bi stvarno mogla da izgleda teorija prirodne selekcije primanjena u slucaju nastanka Ophiocordyceps unilateralis, na primer.

Mi gledamo finalni proizvod (finalni u smislu sadašnjeg trenutka) ... postoje određene spekulacije da su krvna zrnca ustvari prvobitno bili virusi ... ali ti virusi i današnja krva zrnca nemaju liniju istovetnosti već liniju grananja ... u jednoj tačci imali su zajedničkog pretka i tu prestaje svaka njihova "rodbinska" povezanost.

Sad za konkretno pitanje, treba vremena i istraživanja a pošto i mene to interesuje, kad i ako bude bilo konkretnih informacija, linkovaću ih.

Merenje vremena ljudskim parametrima je obično samo kvantitavno bez kvalitativnog razumevanja pojma milion ili milijardu godina i mogućnosti koje su ostvarene u tom preiodu. Ne znači da ti, konkretno, ne praviš tu pojmovnu razliku, govorim generalno.

Rusi su radili eksperient pripitomnjavanja polarne lisice ... nakon 30 generacija dobili su dve vrste (vrste uzeti kao opisni element), jednu krajnje pitomu i umiljati u drugu krajnje agresivnu i opasnu. Odabir se vršio tako što se iz svakog pokoljenja izdvajalo na strnau određno ponašanje i selektiralo razmožavanje samo onih jedinki koji su ekstremi u obe vrste.

To jeste veštačka i ubrzana selekcija ali raširi je na duži vremenski period i dobićeš vuka i psa. Kod virusa koji se razmožavaju enormno velikom brzinom, male promene koda daju drastične rezultate već nakon 100-injak generacija, što bi za njih bilo par dana. Razvuci to na milione ili stotine miliona godina.

PS. da dodam da to nije jedini živi oblik koji manipuliše mravima, možda je trenutno najpopularnije ali ima ih više ...
nsarski nsarski 19:38 06.09.2012

Re: ...

Rusi su radili eksperient pripitomnjavanja polarne lisice ...

I ne samo lisice. Radili su na pacovima, psima, itd., pokusavajuci da razviju agresivne i neagresivne verzije.
U pitanju je Rus Dmitri Beljajev koji je celu stvar zapoceo 50-ih godina u Novosibirsku. Taj institut i danas radi punom parom. Popularni prikaz se moze naci u Pripitomljavanja zivotinja
jinks jinks 21:51 06.09.2012

Re: ...

Popularni prikaz se moze naci u Pripitomljavanja zivotinja

Ukoliko ima istine u onome sto kazu da bi razumevanje specificne razlike koja postoji izmedju psa i vuka, ili divlje i domace svinje, mogla da ukaze i na kvantni skok koji se desio izmedju simpanze i coveka ...

... da li bi onda ista razvojna logika (u smislu, na primer razlike u genima koji se ticu nastanka i razvoja pripitomljavanja), mogla da se detektuje u blazoj formi i izmedju ljudi u razlicitim razvojnim fazama "hunter and gatherer" i "domesticated farmers, citizens".

Mislim, dan danas jos uvek postoje populacije koje bi mogle da posluze u svrhu tog eksperimenta.

Ja Sam za vampire

jasnaz jasnaz 20:06 05.09.2012

nezaraжeni : )

mnenadic mnenadic 20:32 05.09.2012

Pečurke, mravi, mačke ...

Baš sofisticirane programe ova priroda osmišljava, a ova stvorenja ih izvršavaju. Kakvi sjajni algoritmi. Biće zanimljivo na Q-sphere
nsarski nsarski 20:36 05.09.2012

Re: Pečurke, mravi, mačke ...

Biće zanimljivo na Q-sphere

Bitje, siguran sam:)

Re: Pečurke, mravi, mačke ...

nsarski
Biće zanimljivo na Q-sphere

Bitje, siguran sam:)

Sta "bice"?! Vec jeste :))))
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:13 05.09.2012

Učitelju,

ti kad naučno oleteš, načisto mi razbiješ literaturni pristup...daj malo milosti, imaju i zombiji i vampiri dušu...a i druželjubivi su...



nsarski nsarski 21:25 05.09.2012

Re: Učitelju,

Jelica Greganović
ti kad naučno oleteš, načisto mi razbiješ literaturni pristup...daj malo milosti, imaju i zombiji i vampiri dušu...a i druželjubivi su...




Ej, pokojna Mileva je ovde centar oko koga se sve okrece! Vidi je, ljubimce.

Re: Učitelju,

a ovako je dudarim razmisljao o zagrobnom zivotu na drustvenoj mrezi
mirelarado mirelarado 22:20 05.09.2012

Re: Učitelju,

a ovako je dudarim razmisljao o zagrobnom zivotu na drustvenoj mrezi


Било је литературе о живим покојницима и пре друштвених мрежа. Овај је, додуше, покушао да се узомбира властитом слободном вољом, али се није баш усрећио. :)


kick68 kick68 21:23 05.09.2012

...

Preporucujem:


žene su obično otvorene, prijateljski raspoložene, i poštuju pravila i obaveze. Ali oba pola podjednako pokazuju sklonost ka zakasnelim reakcijama, smanjenoj pažnji i usporenosti.

Iste simptome ima i moja sestra, samo sto ni malo nije usporena, naprotiv, i prica 300 na sat:) Njoj su nasli taj virus i receno joj je da ne mora da se cuva macaka u trudnoci jer je stekla imunitet...tako nesto.
westvleteren westvleteren 21:23 05.09.2012

Jos malo na istu temu

Eto, i sklonost ka astrofizici je izgleda posledica parazitsog delovanja.

kukusigameni kukusigameni 21:35 05.09.2012

kako sam se z

Daklem ovako. Prvo pročitah naslov:
Zombiji među nama

Aujebote.

Onda videh fotku.



Uuuuuuuuu, ovaj zombirao nekoga.

Onda prva rečenica:
Sećate se onih loših naučno-fantastičnih filmova u kojima vanzemaljci okupiraju Zemlju, ali ti okupatori izgledaju veoma slično nama, pa je gotovo nemoguće razlikovati ih od običnih ljudi?


Jebote, pa ovaj Jaroslav je vanzemaljac. Koji zombira?!

Tako da, profo, posle si me malo razočarao sa ovim mravima, mačkama itakoto.

Zezam se. Sjajan tekst.
jesen92 jesen92 00:35 06.09.2012

Re: kako sam se z

Daklem ovako. Prvo pročitah naslov:

Zombiji među nama


Aujebote.

Onda videh fotku.



Uuuuuuuuu, ovaj zombirao nekoga.

Onda prva rečenica:

Sećate se onih loših naučno-fantastičnih filmova u kojima vanzemaljci okupiraju Zemlju, ali ti okupatori izgledaju veoma slično nama, pa je gotovo nemoguće razlikovati ih od običnih ljudi?



Jebote, pa ovaj Jaroslav je vanzemaljac. Koji zombira?!

Tako da, profo, posle si me malo razočarao sa ovim mravima, mačkama itakoto.

Zezam se. Sjajan tekst.
..delimo isti utisak..
anamarkana anamarkana 21:58 05.09.2012

a



ko zna sa cim i s kim smo mi kao vrsta sve isprepletani u nedokucivosti Savrsenstva Prirode
pa nas tako razna otkrica fasciniraju i zaprepascuju svojim resenjima ...

zato mi je ovaj zakljucak vrlo simpa

sledeći put kada sebe iznenadite nekim radnjama koje su izuzetno hrabre, ili neočekivane, ili prosto budalaste, pomislite da to možda i ne radite vi lično i svojevoljno – možda neka strana bubica u vašem mozgu zapravo kontroliše vase ponašanje.
miloradkakmar miloradkakmar 22:01 05.09.2012

Ništa

Rekao bih da je čovek ovde ništa?!

Sve počinje od gljiva, vetrova,mačaka, kerova, pacova(džordževa)... a završava sa inćunima, kitovima , delfinima....

P.S. Sad mi jasno zašto je na početku bilo lepo, a sad se hebi.

evo, da se nadovezem...

...ako nsarski nema nista protiv?
CPD - gen za vernost
nsarski nsarski 22:25 05.09.2012

Re: evo, da se nadovezem...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
...ako nsarski nema nista protiv?
CPD - gen za vernost

Aha! Ha! Nači, pingvini imaju samo jednu alelu tog gena? Vernu.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 22:14 05.09.2012

Mali mrav...

....jaaaoooo...pa sad me podseti na tu priču o mravima za koju sam čula pre nekog vremena...u stvari gledala snimke jadnog mrava koji je zaražen kao i ponašanje njegove braće iz gnezda. Totalno sam ostala zaprepašćena...
i eto. NAJZAD nešto pametno pročitam na ovom blogu. Hvala Šarski ONOLIKO. A samo da znaš da te direktno optužujem za to što ću sutra krmeljati ceo dan. Sad bi već uvekilo trebalo da budem u krevetu jer mi radni dan sutra počinje u 3:30 ujutru....ali ETO nisam mogla da odolim a da ne pročitam text sa sve komentarima. I sad bi ostala da vidim razvoj situacije i ko će definitivno biti dijagnosticiran ponosni nosulac Toksoplamoze.....al ne mooooguuuu
eto...moram da kupim prnje i pod hitno u postelju inače posledice sutra mogu biti i gore od napada toksoplazmoze
nsarski nsarski 22:25 05.09.2012

Re: Mali mrav...

Bezi u krpe, Aleksandra! Bice vremena za cakulanje.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:58 05.09.2012

e znao sam da mačke kontrolišu svet!

Ovo samoubilačko, nalik zombiju, ponašanje pacova korisno je parazitu T. gondii: jednom kad se parazit ponovo vrati u telo mačke, on može da se reprodukuje i tako nastavi svoj životni ciklus.

Korisno je i mačkama. Kad se miš vrati u telo mačke, ona nastavlja svoj životni ciklus.
49 41 49 41 23:30 05.09.2012

Kome sad ovde verovati?

Blogeru, Nostradanusu, Mona Lizi - njenom autoru, Tarabicu, Bibliji, Kuranu, Solar Flare, sebi; ili svima - odnosno nikome.
Tj, ponajmanje sebi; sto vec cinim - poodavno.
myredneckself myredneckself 01:11 06.09.2012

Re: Kome sad ovde verovati?

nsarski
Na primer, postoje osnovani argumenti da masovna samoubistva delfina i kitova, koji se, na zaprepašćenje celog sveta, u jatima nasuču na obale okeana i tu uginu, mogu da budu uzrokovana T. gondii infekcijom.


Hm, uzrok ovog nasukavanja nije još poznat. Činjenica je da kitovi, kao i ostale životinje, pa čak i crvi, osete nadolazeće katastrofe i velike promene mnogo pre ljudi. Pretpostavlja se da se kitovima poremete njihovi prirodno ugrađeni sonari, zbog raznih talasa koji nastaju pri pomeranju tektonskih ploča u okeanima, da se oni dezorijentišu i skrenu sa njihovih uobičajenih kurseva migracije.

Istraživanja o ovome radi (da pomognem i prepričam) Dr. Arunachalam Kumar, profesor na medicinskom fakultetu u Mangalore-u u Indiji, o čemu piše i na svom blogu, i tvrdi da kad god se kitovi nasuču na nekoj obali, za nekoliko dana može da se očekuje neki zemljotres ili erupcija vulkana, katastrofalni cunami, i dr.
Njegova predviđanja, zbog nasukavanja jata kitova nekoliko dana pre katastrofa, su se na žalost obistinila, o onom zemljotresu na Novom Zelandu, onom cunamiju u Indijskom okeanu, i drugde, ali kako on kaže za ta predviđanja - It has been shown, to be right again and again, only I cannot yet pinpoint where the earthquake will strike with any accuraccy.

No, da ostavim te pretpostavke i istraživanja, o kojima volim da čitam. Mene posebno uzbuđuju i zanimaju ta samoubistva kitova, taj fenomen, a i inače, uvek kao uzombirana gledam sve emisije o kitovima (osim kitolovaca, to ne mogu da gledam ).

Nad ovom slikom bih mogla zaplakati



Mi ljudi, uopšte ne shvatamo kakvu nam uslugu čine kitovi, umirući umesto nas.
Kad bih čula i bila negde gde su se nasukali, a još nije bilo zemljotresa ili cunamija, u tom području, bila bih veoma oprezna.
Izvinjavam se zbog raspričanosti, desilo se, mislim da parazitske sile mraka još nisu ovladale mnome, mislim...
nsarski nsarski 13:36 06.09.2012

Re: Kome sad ovde verovati?

Hm, uzrok ovog nasukavanja nije još poznat. Činjenica je da kitovi, kao i ostale životinje, pa čak i crvi, osete nadolazeće katastrofe i velike promene mnogo pre ljudi. Pretpostavlja se da se kitovima poremete njihovi prirodno ugrađeni sonari, zbog raznih talasa koji nastaju pri pomeranju tektonskih ploča u okeanima, da se oni dezorijentišu i skrenu sa njihovih uobičajenih kurseva migracije.

Ima tu spekulacija na sve strane mrns. Neki objasnjavaju da tu pojavu uzrokuju podmornice, sto je besmislica. Na primer, ova slika je uradjena u 16. veku, tada podmornica nije bilo:



Niko, zaista, ne zna o cemu se radi, ali zato spekulacija svih vrsta ima mnogo.
grofdrax grofdrax 00:12 06.09.2012

mala ispravka

"Kada se mrav nađe blizu gljive, ona zabode taj izdanak u glavu mrava."

Ne, nego izdanak nikne iz mrava u koga je prodrla minijaturna spora, probijajuci se enzimima kroz mravlji oklop (bilo gde na mravu koji se ocese o spore).

Evo iz dokumentarca BBC-ja sa komentarom koji cita Ricard Atenboro, na mravu se prvo nista ne vidi a onda iz njega nikne izdanak:

http://www.youtube.com/watch?v=80uSaxHXdk8

Ima puno vrsta ovih gljiva koje napadaju razne vrste insekata.
NNN NNN 14:22 06.09.2012

Re: mala ispravka

Tačno.
I baš baš jezivo.
nsarski nsarski 14:38 06.09.2012

Re: mala ispravka

Ne, nego izdanak nikne iz mrava u koga je prodrla minijaturna spora, probijajuci se enzimima kroz mravlji oklop (bilo gde na mravu koji se ocese o spore).

Hvala na dopuni, ovo je korisna informacija. Zna li se koliko dugo je potrebno da iz te minijaturne spore izraste izdanak i ostala prateca skalamerija? Mislim, taj mrav sa sporom nije odmah zombiran, zar ne?
zemljanin zemljanin 15:16 06.09.2012

Re: mala ispravka

Mravi koji su inficirani, umiru za oko nedelju dana ... svo vreme parazit raste i hrani se ... nekoliko dana nakon smrti (uz svo cimanje i pozicioniranje) stroma izraste iz glave mrtvog mrava. Nakon nedelju ili dve, stroma počinje da izbacuje spore ... tokom tog ciklusa, parazit se hrani mrtvim mravom, pretvarajući iznutrice u šećer ... interesantno je da ne rastvara sve mišiće (da mrav ne padne sa lista) ... parazit raste i u samom mravu, zamenjujući pojedene delove, što sprečava druge parazite i viruse da prodru u ljušturu.
grofdrax grofdrax 17:20 06.09.2012

Re: mala ispravka

Za nedelju dana nikne i izraste gljiva iz glave, po ovom dokumentarcu.

Mozda sam nejasno rekao, spora moze bilo gde da udje (probije se kroz oklop), ali onda migrira u glavu, jeduci nevitalno tkivo, i promeni ponasanje mrava, a na kraju stabljika nikne iz glave.

Evo da pokusam da opet linkujem onaj insert, da moze lepo da se klikne, tamo se lepo vidi sta se desava u tih nedelju dana na ubrzanom snimku. Zaista je jezivo.

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 18:18 06.09.2012

Re: mala ispravka

Evo da pokusam da opet linkujem onaj insert, da moze lepo da se klikne, tamo se lepo vidi sta se desava u tih nedelju dana na ubrzanom snimku. Zaista je jezivo.

E, to sam i ja gledala onomade!! Bila sam totalno nesrećna ostatak dana....pa su još i neka egzistencijalistička pitanja počela da mi se muvaju po glavi a to nikada ne izađe na dobro. NIkada posle nisam ponovo gledala tu emisiju što je zaprepašćujuće za mene s obzirom da svaku BBC-evu prirodnjačku seriju znam napament unapred i unazad....ali sam ovu izabrala da zaboravim
49 41 49 41 00:46 06.09.2012

Homo homini lupus

Nedavno sam gledao na TV.
2006. na obalama Oregona se desio masovni pomor kitova.
Ocevi'ci sa njihovog instituta - nisu mogli da veruju svojim ocima sta su zatekli.
Bilo im je neshvatljivo, da mogu prisustvovati takvoj sceni; br. kitova koji su zatekli.

Ispitivanjem tkiva su ustanovili da im je nervni sistem i tkivo oko njega totalno razoren.

Jesmo li mi sledeci?
myredneckself myredneckself 01:43 06.09.2012

Re: Homo homini lupus

49 41
2006. na obalama Oregona se desio masovni pomor kitova.

Posle toga je garantovano zadrmalo negde oko Japana ili Filipina (po dr Kumaru)

Za meditaciju
fixxerus fixxerus 12:58 06.09.2012

zlombi:.





malopre sam jednoj iz skajpa
tražio da mi pokaže sise
kaže ona oću al prvo skini kapu xe xe
nema šanse sestro
ušivena je debelim koncem sujete
ne kvari mi laž o meni
rođen sam sa kapom u ovim predelima

posle nešto mislim
joooj što neko ima sreće
dok se mimoilazimo na reč i sliku
bez delikta
bez znojavih dlanova
bez tapaciranih implantanata
sami ga izmislimo
sami idealizujemo
sami ga popalimo
pa mu se na kvarno uselimo u sistem
pa mu se eksplodiramo
pa ga napušimo i sami oteramo
a mi se onda samosažaljevamo
malo takmičimo tuđim pogledima
i foliramo
da imamo sebe i sve
a nemamo ništa
neće nas čak ni virusi
a život prolazi
čak i virtuelni

a tek ova iluzija od pravog


JJ Beba JJ Beba 13:38 06.09.2012

Re: zlombi:.

Goran Vučković Goran Vučković 14:30 06.09.2012

Pa opet malo vampira

docsumann docsumann 22:25 07.09.2012

Re: Pa opet malo vampira

jucaibin jucaibin 13:25 06.09.2012

Odlican 5

uzivala uceci
uzivala bez svadje, pljuvanja i vredjanja
uzivala na razne nacine

nenadano hvala, nenade!
nsarski nsarski 13:30 06.09.2012

Re: Odlican 5

nenadano hvala, nenade!

You're welcome:)
49 41 49 41 13:31 06.09.2012

Pozeri

Make haste and take my photo it's getting cold

The music is lovely too


http://www.youtube.com/watch_popup?v=SkY03n0_sD8&vq=medium

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana