Društvo| Životinjski svet

Dobrodošli u zemlju mržnje i rasizma

Boris Drenca RSS / 28.11.2013. u 14:10

159223463052967a554eeb9921374849_640x427.jpg
U Srbiji žive rasisti i ksenofobi. Jadni u svom neznanju, bolesni od sopstvene mržnje, lenji da se promene, bolesni od sebe. Skoro ni jedan steretip koji stanovnici Srbije imaju o sebi nije tačan. Poneki steretip iz instranstva je tačan a stanovnici Srbije su vredno radili da ih dokažu.Nije problem u stanovnicima Skele, Ušća, Obrenovca , Bogovađe...gde god ...problem je u svima nama. U društvu u kome živimo. U meni, u čoveku koji mi hleb pravi, u učitelju, u kondukteru.....

Gde smo odrastali? Sa kojim ljudima smo se družili? U koju školu smo išli?

Nije bitno po koga su došli prvo. Došli su po sve one koji ne misle kao ONI/MI.

Argument? Pa gde vi živite? Samo za mesec dana imali smo Rome u Zemun Polju, Kineze koji prolaze kroz medijskog toplog zeca , azilante... Saradnici u svim slučajevima su mediji. I ne samo saradnici, podstrekači.
Mržnja kao nacionalna karakteristika isplivava. Preplavljuje kao i svaka smrdljiva kanalizacija sve stranice novina sve ekrane. Voditelji govore da je 'normalan strah od azilanta' , 'da su Kinezi uništili našu privredu', da 'Romi ne održavaju higijenu'... Mržnju seju kao vrhunske domete svoje uništene profesije.

Svaki problem se da rešavati samo treba razmisliti kako. Za nekeprobleme čak postoje rešenja. Dok tražimo krivce mrzećemo. I bićemo nasilni i zli i prljavi i smrdećemo.

I dalje ćemo mrzeti onog ko je drugačiji odnas, makar zbog toga što kada uđe u prostoriju kaže 'dobar dan' ili kada mu pružimo ruku pomoći kaže 'hvala'. 

Mrzećemo i one koji nam kažu da smo nasilni, da smo bili zveri...mrzećemo one koji nam pokazuju ogledalo.

Nije baš da uvek mrzimo strance, nekada smo i uslužni. Opisala je to jedna moja drugarica lepo:

'Znači kada dođe stranac u Bgd, počne da se bahati i povaljuje lake (ah, pardon, najlepše žene na svetu) Srpkinje, onda su stranci dobrodošli?
A kada šaka jada i sirotinje pobegne iz svoje bede u ovu našu, nama smetaju... Ah, pa da, oni nemaju love da plate separee vašim ćerkama "studentkinjama" Sege-mege i "manekenkama".

Tako smo i pobeglima iz Hrvatske naplaćivali hleb i vodu! ‘

Ne očekujem od političara da će uraditi išta povodom ove erupcije mržne , kao kolega Nebojša. Nemam zabludu da su oni drugačiji od one žene koja se plaši da joj se ‘deca ne razbole' od azilanata. Neznalice, pune mržnje, poput onih koji su zapalili barake u koje je trebalo da se smeste azilanti. Isti su kao oni koji su ih birali, isto su puni mržnje prema različitom.

Borci za ljudska prava I političari koji se za ta prava zalažu nisu ništa bolji. Njima su samo puna usta prava na različitost ali nikako ne žele da imaju dodira sa prljavim Ciganima, ljigavim pederima I smrdljivim Arapima.

U Srbiji žive rasisti i ksenofobi. Jadni u svom neznanju, bolesni od sopstvene mržnje, lenji da se promene, bolesni od sebe. Skoro ni jedan steretip koji stanovnici Srbije imaju o sebi nije tačan. Poneki steretip iz instranstva je tačan a stanovnici Srbije su vredno radili da ih dokažu. Jadni smo. Iz kože ću iskočiti. Sram nas bilo.

P.S.
Ako se ljudi u Srbiji plaše da među azilantima, ima kanibala nemaju čega da se plaše. Kanibali jedu samo bolje od sebe .



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 18:39 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

U najvećem broju slučajeva ne radi se o pravim, nego lažnim azilantima tj. ekonomskim migrantima koji se zloupotrebljavajući institut azila pokušavaju domoći prava na boravak u nekoj trećoj, ekonomski razvijenijoj zemlji.


Što je nama jako lepo predočeno, kada nam je nagovešteno vraćanje viznog režima od strane EU.

Uzgred, slušah na vestima da su ovi ljudi izjavili da im ostanak u Srbiji nije cilj. Cilj im je ostvarivanje statusa azilanta u nekoj od EU zemalja.

Tu se vraćamo na jednu od mojih teza iznesenih u ovom našem mudrovanju na relativno neozbiljan post:

Ja ih u toj njihovoj težnji ne bih ni smetao. Prosto, pustio bi ih da prođu kroz Srbiju, kao što su ih pustili drugi, pametniji, od nas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:47 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

Ja ih u toj njihovoj težnji ne bih ni smetao. Prosto, pustio bi ih da prođu kroz Srbiju, kao što su ih pustili drugi, pametniji, od nas.


Što ti je dobar operativac
I vuk sit i ovce na broju.

predatortz predatortz 18:49 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

hoochie coochie man
Ja ih u toj njihovoj težnji ne bih ni smetao. Prosto, pustio bi ih da prođu kroz Srbiju, kao što su ih pustili drugi, pametniji, od nas.


Što ti je dobar operativac
I vuk sit i ovce na broju.



Ma, da se ne lažemo, to se i radi.
Ovo malo što na'vataju je da se Vlasi ne dosete, da kane neka kintica i da pokažemo pravovernost.
livia68 livia68 18:50 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

Da, ali tu je kvaka. Dok im se pitanje azila u trećoj zemlji ne riješi, vi ih morate prihvatiti, smjestiti, hraniti, liječiti ... Rješenje se čeka mjesecima. Stalno dolaze novi i vi nikad ne znate tko su oni. A ima ih raznih. I to su činjenice.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:56 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

Ma, da se ne lažemo, to se i radi.


Nadam se.

Greška i to ogromna bi bila drugačije postupati, važan je taj operativni rad koji nije ništa protivzakonito, nehumano, nikome se ne uskraćuje ništa, a pomaže.

Setih se Putina kad je Amerima rekao da su loši operativci.

Zameraju mu što je dao azil Snozdenu, ljute se, a on im kaže da treba da se ljute na svoje operativce koji nisu sugerisali vlastima da mu prećutno dozvole da ode negde gde ga mogu skembati.

Oni, ko početnici, ne daju nigde, pa ovaj morao u Rusiju.
A u Rusiji Ameri ne mogu da vršljaju tek tako i da hapse koga požele.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:58 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

Da, ali tu je kvaka. Dok im se pitanje azila u trećoj zemlji ne riješi, vi ih morate prihvatiti, smjestiti, hraniti, liječiti


Ali ne, oni se u tom slučaju ni ne zadžavaju u Srbiji, oni se, recimo, prvi put pojave u Zagrebu i od Hrvatske zatraže azil.
I tu traje ta procedura.
grmfrm grmfrm 19:48 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

Zameraju mu što je dao azil Snozdenu, ljute se, a on im kaže da treba da se ljute na svoje operativce koji nisu sugerisali vlastima da mu prećutno dozvole da ode negde gde ga mogu skembati.


Eh sta ti je stari KGB-ovac.
Kazezoze Kazezoze 20:07 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

livia68
Razlog za dobivanje azila iz pravne perspektive (u skladu s konvencijama s kojima se uređuje azil) ne može biti loša ekonomska situacija nego životna ugroženost zbog proganjanja iz političkih, religijskih, nacionalnih i sl. razloga.
U najvećem broju slučajeva ne radi se o pravim, nego lažnim azilantima tj. ekonomskim migrantima koji se zloupotrebljavajući institut azila pokušavaju domoći prava na boravak u nekoj trećoj, ekonomski razvijenijoj zemlji.


da, samo što verovatno nisu svesni da ukoliko zvanično zatraže azil u srbiji gube pravo da ga bilo gde u evropi zatraže...doduše nisam ni ja siguran u ovo pošto srbija nije u EU, ali ja bih ipak, da sam na njihovom mestu, dobro proučio zakon o azilantima u EU (ako im je to krajnja destinacija) pre nego što bih zatražio azil u srbiji.
freehand freehand 20:29 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

livia68
Da, ali tu je kvaka. Dok im se pitanje azila u trećoj zemlji ne riješi, vi ih morate prihvatiti, smjestiti, hraniti, liječiti ... Rješenje se čeka mjesecima. Stalno dolaze novi i vi nikad ne znate tko su oni. A ima ih raznih. I to su činjenice.

Da. To tako treba. Po dokumentima UN, po zakonima Srbije, i po drevnoj tradiciji srpskog gostoprimstva kojom se dičimo i ponosimo.
A tko su oni saznaju službe koje za to platu primaju. Što apsolutno ništa ne menja na stvari.
oskar-z-wild oskar-z-wild 20:42 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

i po drevnoj tradiciji srpskog gostoprimstva kojom se dičimo i ponosimo.


О чему причаш?

Имамо три светла примера у новијој историји:

1. Русе после Совјетске револуције који су много унапредили школство и културу у Србији.
2. Србе и остале из НДХ.
3. Србе и остале из ратова 90тих година.
freehand freehand 21:15 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

oskar-z-wild
i po drevnoj tradiciji srpskog gostoprimstva kojom se dičimo i ponosimo.


О чему причаш?

Имамо три светла примера у новијој историји:

1. Русе после Совјетске револуције који су много унапредили школство и културу у Србији.
2. Србе и остале из НДХ.
3. Србе и остале из ратова 90тих година.

Da li nekom ko barata frazama poput Srbi i ostali išta govoriti?
ali hajde, na primer, proguglaj "Voz bratstva i jedinstva".
lazniazilant lazniazilant 22:49 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

U najvećem broju slučajeva ne radi se o pravim, nego lažnim azilantima tj. ekonomskim migrantima koji se zloupotrebljavajući institut azila pokušavaju domoći prava na boravak u nekoj trećoj, ekonomski razvijenijoj zemlji.


kapiram koja je prva, ali mi nije bas najjasnije koje su to druga, a koja treca zemlja?


lazniazilant lazniazilant 22:52 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

Da, ali tu je kvaka. Dok im se pitanje azila u trećoj zemlji ne riješi, vi ih morate prihvatiti, smjestiti, hraniti, liječiti ... Rješenje se čeka mjesecima. Stalno dolaze novi i vi nikad ne znate tko su oni. A ima ih raznih. I to su činjenice.


hmmmm - a ko im to resava pitanje 'azila u trecoj zemlji' ?

ja jos nisam cuo da je moguce traziti azil - daljinski (ok, osim ako se ne zoves snowden ili asanz).

ko smo to mi koji ih moramo prihvatiti dok im se 'pitanje azila u trecoj zemlji ne resi'.... i kakvu ulogu u celoj prici ima 'druga zemlja' - koja god to bila?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

kapiram koja je prva, ali mi nije bas najjasnije koje su to druga, a koja treca zemlja?


Prva zemlja je zemlja njihovog porekla, druga zemlja je zemlja u kojoj traže azil, a treća zemlja je ona na koju mohu biti upućeni iz zemlje u kojoj traže azil.
To se zvanično zove (mislim) treća sigurna zemlja i uglavnom se pod tim podrazumevaju zemlje kroz koje su prošli i najšeće služi za odbijanje davanja azila
Npr, čovek kaže da traži azil jer ga u njegovoj zemlji progone, onda mu zemlja u kojoj traži azil kaže, dobro, ali prošao si dve, tri druge zemlje pre nego što si ovde stigao, mogao si tamo da tražiš azil, tamo te ne bi progonili..i nema azila.

Mehanizam kao treba da služi da se ravnomerno rasporedi teret izbeglica ali u praksi služi da ih se otarasi.
lazniazilant lazniazilant 23:24 28.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

Npr, čovek kaže da traži azil jer ga u njegovoj zemlji progone, onda mu zemlja u kojoj traži azil kaže, dobro, ali prošao si dve, tri druge zemlje pre nego što si ovde stigao, mogao si tamo da tražiš azil, tamo te ne bi progonili..i nema azila.

Mehanizam kao treba da služi da se ravnomerno rasporedi teret izbeglica ali u praksi služi da ih se otarasi.


u pravu si - i, sta je onda u stvari problem?
livia68 livia68 02:37 29.11.2013

Re: TKO SU AZILANTI

Npr, čovek kaže da traži azil jer ga u njegovoj zemlji progone, onda mu zemlja u kojoj traži azil kaže, dobro, ali prošao si dve, tri druge zemlje pre nego što si ovde stigao, mogao si tamo da tražiš azil, tamo te ne bi progonili..i nema azila.

Mehanizam kao treba da služi da se ravnomerno rasporedi teret izbeglica ali u praksi služi da ih se otarasi.


u pravu si - i, sta je onda u stvari problem?



Situacija izgleda otprilike ovako:

Više od 95% tražitelja azila u Srbiji napušta proceduru jer ne žele ostati u Srbiji.
Srpski azilni sistem služi kao premosnica, usputna stanica na kojoj se traži azil kako se ne bi reskiralo hapšenje na putu do EU.
Ukoliko se dobije azil, dobiva se i smještaj, osobni dokumenti, pravo slobodnog kretanja, pravo na zdravstvenu zaštitu i - mogućnost spremanja za prelazak granice u EU.
U većini slučajeva procedura se obustavlja, jer ljudi nestanu poslije boravka u Srbiji, koji prosečno traje oko 2 mjeseca.

Budući da je cilj srpskih organa da što manji broj imigranata dobije azil, razvija se koncept sigurne treće zemlje ( odbacuju se zahtjevi ukoliko je pojedinac prošao kroz zemlje gdje je mogao tražiti azil ali nije).
Ako je odbačen zahtjev migranata, Centar za Azil podnosi žalbu sudu i tu je procedura dugotrajna.
Za to vrijeme mnogi migranti napuštaju državu da bi nastavili put ka EU.

Mađarska ima interes spriječiti ilegalni prelazak granice, jer Grčka nije više zemlja u koju druge evropske zemlje mogu vratiti tražioce azila (readmisija).
Ukoliko je Mađarska prva sigurna zemlja gdje su imigranti ušli u EU, iako su zatečeni u ostalim zemljama EU vraćaju ih u Mađarsku.
Zbog toga su Mađarska i Frontex osigurali granice i razvili koncept Srbije kao treće sigurne zemlje.

Osim azilanata, readmisija obuhvaća i osobe bez državljanstva, ali se radi samo o onim osobama za koje se nedvosmisleno utvrdi nekakva veza sa Srbijom. To može biti viza ili dozvola za boravak izdata u Srbiji, ili činjenica da je osoba nezakonito ušla u zemlju kroz tranzit preko Srbije.

Opća bojazan u vezi s readmisijom odnosi se na navodni dolazak izuzetno velikog broja Roma koji će u Srbiju biti protjerani bez nekog reda i obzira prema domaćim kapacitetima za njihov prijem.

Procedura readmisije je slijedeća: policija zemlje molilje (zemlje u kojoj boravi lice koje podliježe readmisiji) započinje proceduru potvrđivanja državljanstva osobe čiji je zahtev za boravak ili nastanjenje u toj zemlji odbijen. MUP Srbije dobiva molbu za potvrdu identiteta i šalje pozitivan odgovor na zahtev za readmisiju policije države molilje. U roku od tri radna dana ambasada ili konzularno predstavništvo Srbije u toj zemlji izdaje putni list za vraćanje osobe koju preuzma Srbija.
Država molilja daje rok povratnicima po readmisiji, najčešće od tri mjeseca, da sami napuste zemlju. Ukoliko se opredjele za dobrovoljni odlazak, dobivaju novac za put i jednokratnu novčanu pomoć.
Nezgodna strana dobrovoljnog povratka jeste što se često povratnicima potom gubi svaki trag iako proces readmisije traje još od 1996. godine i to je jedan od najvećih razloga panike lokalnih vlasti.

Dosadašnja praksa pokazala je brojna nesavjesna postupanja policija zemalja EU tokom procesa deportacije, dok je Srbiji prigovorena neodgovornost u procesu integracije nakon povratka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:40 28.11.2013

,,,,,,,,,,,,,,,

Dobrodošli u zemlju mržnje i rasizma


Misliš na Britaniju, verovatno.

Vest od danas

LONDON - Britanski premijer Dejvid Kameron najavio je mere pooštravanja socijalnih beneficija za imigrante iz EU.

Te mere obuhvataju zabranu dobijanja pomoći za nezaposlene prva tri meseca tokom boravka imigranata u Britaniji i deportovanje imigranata koji prose ili spavaju na ulici, navodi AP.

Kameron je, takođe, predložio ograničavanje slobode kretanja radnika iz EU, rekavši da je takva politika dovela do "velike migracije" ljudi iz siromašnijih u bogatije zemlje članice EU.


link

Znam šta bi rekao za srpskog premijera da je ovako nešto izjavio, rekao bi da je rasista, a za Srbiju da je rasistička država.
To je onda valjda i Kameron i Britanija.
Ili nije, jer je rasizam srpska specijalnost?

Lako je pljuvati i tako sebe zavaavati da u očima drugih ispadaš heroj.
Ali teško da iko može ceniti nekoga ko pljuje po sebi, svojoj kući, svojoj porodici, naciji, državi.
Većina normalnih to prezire pa i onda kad im interesi nalažu da taj prezir sakriju.

Teže je malo razmišljati.
Ja te molim da to ipak pokušaš, i da zamisliš situaciju da ovo što se dogodilo u Bogovađi i Kovilajči, a čega se boje u Obrenovcu i Vračeviću, zamisli da se to dogodi u Beogradu npr.
Da se u Beogradu otvori centar za azilante.
I da tu dođe srazmeran broj azilanata onom broju koji je došao u Bogovađu.

Dakle da u Beograd dođe dva miliona azilanata, jer to je ta srazmera, da spavaju po ulicama, ulazima, parkovima, Da li bi to smatrao normalnim stanjem i bio baš oduševljen?
margos margos 18:51 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Dakle da u Beograd dođe dva miliona azilanata, jer to je ta srazmera, da spavaju po ulicama, ulazima, parkovima, Da li bi to smatrao normalnim stanjem i bio baš oduševljen?

Ja sam razmišljala i skontala da se ne bih osećala baš najsigurnije, posebno ako su promrzli i gladni, te zato mislim da je pomoć azilantima - u hrani i odeći - pomoć i lokalnom stanovništvu.

predatortz predatortz 18:53 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

margos
Dakle da u Beograd dođe dva miliona azilanata, jer to je ta srazmera, da spavaju po ulicama, ulazima, parkovima, Da li bi to smatrao normalnim stanjem i bio baš oduševljen?

Ja sam razmišljala i skontala da se ne bih osećala baš najsigurnije, posebno ako su promrzli i gladni, te zato mislim da je pomoć azilantima - u hrani i odeći - pomoć i lokalnom stanovništvu.



Znam da ću ovom izjavom da navučem gnev Pravednika, ali onomad u Koviljači, čim se najedoše i okupaše, počeše da vijaju žene i devojke.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:02 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

margos
Dakle da u Beograd dođe dva miliona azilanata, jer to je ta srazmera, da spavaju po ulicama, ulazima, parkovima, Da li bi to smatrao normalnim stanjem i bio baš oduševljen?

Ja sam razmišljala i skontala da se ne bih osećala baš najsigurnije, posebno ako su promrzli i gladni, te zato mislim da je pomoć azilantima - u hrani i odeći - pomoć i lokalnom stanovništvu.



Pa da, to je to.
Pre nego što olako viknemo drž'te rasiste, treba malo razmisliti da li je baš samo rasizam razlog.

U Koviljači su problemi krenuli tek kad je broj enormno porastao, sada kad je broj sveden na prihvatljiv, opet nema problema.
Teško da se tu može pričati o rasizmu, biće da je nešto drugo u pitanju.

oskar-z-wild oskar-z-wild 19:12 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Znam šta bi rekao za srpskog premijera da je ovako nešto izjavio, rekao bi da je rasista, a za Srbiju da je rasistička država.
To je onda valjda i Kameron i Britanija.
Ili nije, jer je rasizam srpska specijalnost.




Камерунове изјаве су са становишта премијера чија држава има више него хуман однос према избеглицама. Британија је великим делом већ колонизована од стране избеглица из Европе, Азије, Африке и Јужне Америке.

Што се тиче мог другог премијера - Дачића. Он је као дугогодишњи властодржац у Србији већ одредио како ће се поступати са азилантима - прослеђивати их у мале логоре под таквим условима да им неће пасти на памет да остану у Србији.

Али доћиће ће моменат ускоро када ће Дачић морати да промени своју омиљену политику према азилантима. Моје питање је, зашто Србија сама не промени своју политику према азилантима и сама, без приморавања, почне да се понаша хумано према другим становницима ове планете?

Зашто не почне сада да навикава становништво Србије на још већи диверзитет него овај који имамо у последњих пар векова?

Дакле Дачић не може да изјави да ће бити мање либералан према азилантима као Камерун, јер је Дачићева политика према азилантима већ екстремна тј. нацистичка.
tadejus tadejus 19:20 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

oskar-z-wild

Камерунове изјаве су са становишта премијера чија држава има више него хуман однос према избеглицама. Британија је великим делом већ колонизована од стране избеглица из Европе, Азије, Африке и Јужне Америке.


eh covjek kad procita dodje mu da zaplace nad sudbinom sirotih britanaca
eto kako im vracaju vjekove kolonijalne uprave
stoka nezahvalna

ovaj tvoj resoning je u liniji sa zakljuckom da eto taj prostak prosjecni srbin stiso se pa mu tesko da da i 100 dindzi da pomogne, a eno miskovic saaaaaaaaaatove ostavlja pokoljenjima
kako se na njega ne ugleda taj srbin prosjecni, majke mu ga prosjecne
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:25 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Британија је великим делом већ колонизована од стране избеглица из Европе, Азије, Африке и Јужне Америке.


I time je kupio pravo da sada i onima koji ama baš ništa ne krše, koji u Britaniju dolaže jer na to imaju sasvim legalno pravo jer su iz država članica EU, preti deportacijom jer nisu iz njegove zemlje a i siromašni su?

Kako se kupuje to pravo da se ponašaš šovinistički a da te ne smatraju šovinistom?

под таквим условима да им неће пасти на памет да остану у Србији.


A oni imali nameru da baš tu ostanu.

Znaš, nije loše upoznati se sa problemom o kom se diskutuje.

A i neki predlog bi dobrodošao.
Šta recimo ti predlažeš?
Ne bi bilo loše dati ljudima socijalnu pomoć, smestiti ih u hotele, što brže dati azile pa onda i neki posao im obezbediti.,
U skaldu sa obrazovanjem svakako.
Jel da bi to bilo kul?
freehand freehand 20:20 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

predatortz
margos
Dakle da u Beograd dođe dva miliona azilanata, jer to je ta srazmera, da spavaju po ulicama, ulazima, parkovima, Da li bi to smatrao normalnim stanjem i bio baš oduševljen?

Ja sam razmišljala i skontala da se ne bih osećala baš najsigurnije, posebno ako su promrzli i gladni, te zato mislim da je pomoć azilantima - u hrani i odeći - pomoć i lokalnom stanovništvu.



Znam da ću ovom izjavom da navučem gnev Pravednika, ali onomad u Koviljači, čim se najedoše i okupaše, počeše da vijaju žene i devojke.

U čemu je tu problem?
Pazi - naslušao sam se lovačkih i ribolovačkih priča o Srbima-jebačima sa ove i one strane Drine a o vitlanju devojaka diljem zemljinog šara. Na istoku, zapadu, severu i jugu.
Pa valjda treba da zaključimo da azilantski status podrazumeva ukidanje seksualne želje, celibat ili šta!?
Treba da budu gladni i prljavi, preventive radi?
Koliko znam o toj Koviljači bilo je raznih priča o drekavcima, ali najviše problema među samim azilantima. Nijedno silovanje ni u pokušaju.
Elem - ti gubiš želju i erekciju kako pređeš granicu? Ili to samo ako tražiš azil?
margos margos 20:28 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Znam da ću ovom izjavom da navučem gnev Pravednika, ali onomad u Koviljači, čim se najedoše i okupaše, počeše da vijaju žene i devojke.

Ma i o tome sam razmišljala, ali valjda žene i devojke mogu drugačije da se brane od kokošaka, bašti, bunara.... Nekako, u celoj priči, pored zime, strah je najstrašniji, a iracionalan nekad i gori od stvarnog.
oskar-z-wild oskar-z-wild 20:31 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

хући кући ман
Znaš, nije loše upoznati se sa problemom o kom se diskutuje.

A i neki predlog bi dobrodošao.
Šta recimo ti predlažeš?
Ne bi bilo loše dati ljudima socijalnu pomoć, smestiti ih u hotele, što brže dati azile pa onda i neki posao im obezbediti.,
U skaldu sa obrazovanjem svakako.
Jel da bi to bilo kul?


Веома сам добро упознат са проблемима азиланата.

Свестан сам да је цео проблем азиланата у Србији мач са две оштрице и да су наше историјске околности сасвим друкчије од околности у бившим светским колонијалним силама.

Две оштрице су:

1) Како бити хуман према људима (азилантима) у околностима ограничених ресурса?

2) Како избећи судбину Британије, Француске, и осталих колонијалних сила које су већ у одмаклом стадијуму повратне колонизације?

Тек кад сагледаш проблематику на овај начин можеш покушати да креираш дугорочну политику.

А) Неминовно је да ће Европа тражити од нас да променимо наше понашање према аѕилантима, чак можемо очекивати да ће нам понудити новац да их трајно прихватимо.

Јасно је да ми због својих историјских околности не бисмо добро поднели да по већим градовима ничу исламски минарети, и да гледамо забрађене исламске квази-монахиње. Значи, једно решење је да дефинишемо кога ћемо примити у нашу заједнцију а да притом не будемо оптужени за расну или верску дискриминацију.

Значи да уместо да их шаљемо у логоре, већ сада можемо сами бирати коме треба допустити да се настани у Србији.

Не треба затварати очи и игнорисати проблем и тако избећи стварање дугорочне политике, јер проблем постоји на планетарном нивоу.

Западне државе су намерно увозиле радну снагу да би одржавали ниске плате. Русија то не ради намерно, она је по дефиницији мултинационална империја. Ми не смемо да увозимо радну снагу, јер би нас појела за доручак.

Конкретно предлажем да дозволимо ограничени азил прогнаним хришћанима и атеистима из Пакистана, Ирана, Сирије и Ирака. Можда је питање Сирије сада горуће.

Можда је све ово неизводљиво за Србију, али сигуран сам ће политика гурања под тепих тј. слања јадних људи у Боговађу, Сокобању, итд. кад тад постати неодржива и боље је планирати унапред,
freehand freehand 21:17 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

2) Како избећи судбину Британије, Француске, и осталих колонијалних сила



Mislim da smo to rešili.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:19 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Значи, једно решење је да дефинишемо кога ћемо примити у нашу заједнцију а да притом не будемо оптужени за расну или верску дискриминацију.


Ipak bi ti trebao malo detaljije da pratiš.

Nema Srbija taj problem, kome će odobriti a kome neće odobriti azil, jer to nisu pravi nego "lažni" tražioci azila, lažni i u smislu da oni ne nameravaju da se nasele u Srbiji sve i da taj azil dobiju.
Razumljivo, šta če u Srbiji kad ovde nema posla ni za njene građane.
Oni su ovde samo na proputovanju, a azil traže samo da legalizuju svoj boravak ovde i da kupe malo vremena.
Do sada je odobren minorno mali broj azila, tek nekoliko, ispod pet.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:27 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

@oskar-z-wild

Jel' ti ovo ironicno ili stvarno tako mislis? Sve zvoni od rasizma i sovinizma.

2) Како избећи судбину Британије, Француске, и осталих колонијалних сила које су већ у одмаклом стадијуму повратне колонизације?


Vidis, meni je cudno kako ti i ljudi koji sebi postavljaju ovakva pitanja ne pretpostave da mozda razlog prosperiteta pomenutih drustava ne lezi slucajno u njihovoj OTVORENOSTI. Ne znam da li si nekada ziveo u Britaniji, Francuskoj ili nekoj dugoj zemlji i sta ti je izvor informacija ali na osnovu cega gradis pretpostavku da je posleratna migracija bilo kako unazadila ova drustva?
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:54 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Британија је великим делом већ колонизована од стране избеглица из Европе, Азије, Африке и Јужне Америке.


Jes vala kolonizovalo ih 6% stranaca, od kojih je pola U Londonu a ostatak po vecim gradovima (kao i u drugim EU zemljama po pravilu).
Po provinciji ni s od stranaca.
Usput su se potrudili da im u buduce ne baci sidro nikakva sirotinja.
freehand freehand 21:59 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Vidis, meni je cudno kako ti i ljudi koji sebi postavljaju ovakva pitanja ne pretpostave da mozda razlog prosperiteta pomenutih drustava ne lezi slucajno u njihovoj OTVORENOSTI. Ne znam da li si nekada ziveo u Britaniji, Francuskoj ili nekoj dugoj zemlji i sta ti je izvor informacija ali na osnovu cega gradis pretpostavku da je posleratna migracija bilo kako unazadila ova drustva?

Dabre, naročito je Britanija poznata po otvorenosti. Na pet kontinenata se otvorila.
A posleratna migracija je dosta dobro poznat fenomen postkolonijalizma i pokreta trbugom za kruhom, koji je odnet u Britaniju. Mislim kruh. A bogami i u Francusku.
Samo što to nikakve veze sa ovom temom nema.
BTW - Maltus nije Srbin.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:24 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Dabre, naročito je Britanija poznata po otvorenosti. Na pet kontinenata se otvorila.
A posleratna migracija je dosta dobro poznat fenomen postkolonijalizma i pokreta trbugom za kruhom, koji je odnet u Britaniju. Mislim kruh. A bogami i u Francusku.
Samo što to nikakve veze sa ovom temom nema.


Zavisi kakve informacije imas. Britanija je poznata po svom liberalnom odnosu prema imigraciji. Ovo sto Kamerun ovako rasisticki uz punu podrsku Torijevcima i LibDem-a radi je bas suprotno toj tradiciji i bice velika sramota za celu Britaniju ako prodje.

Moj komentar se osvrnuo na ovaj od oskar-z-wild pa utoliko ima veze sa diskusijom. Otvorenost odnosno zatvorenost drustva ovde jeste tema.

apacherosepeacock apacherosepeacock 22:33 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Britanija je poznata po svom liberalnom odnosu prema imigraciji.


Bas citam u holandskim novinama da se nisu mnogo proslavili. A mozda su Holandjani samo pakosni
freehand freehand 22:34 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Neues aus der Nachbarschaft
Dabre, naročito je Britanija poznata po otvorenosti. Na pet kontinenata se otvorila.
A posleratna migracija je dosta dobro poznat fenomen postkolonijalizma i pokreta trbugom za kruhom, koji je odnet u Britaniju. Mislim kruh. A bogami i u Francusku.
Samo što to nikakve veze sa ovom temom nema.


Zavisi kakve informacije imas. Britanija je poznata po svom liberalnom odnosu prema imigraciji. Ovo sto Kamerun ovako rasisticki uz punu podrsku Torijevcima i LibDem-a radi je bas suprotno toj tradiciji i bice velika sramota za celu Britaniju ako prodje.

Moj komentar se osvrnuo na ovaj od oskar-z-wild pa utoliko ima veze sa diskusijom. Otvorenost odnosno zatvorenost drustva ovde jeste tema.


Mislim da se kod Britanaca granica otvorenosti podudara sa granicama bivših kolonija/dominiona. Kao i kod Franczta.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:46 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Mislim da se kod Britanaca granica otvorenosti podudara sa granicama bivših kolonija/dominiona. Kao i kod Franczta.


Jedino u UK su drzavljani novih EU zemalja odmah imali pravo da rade, pa imas velike zajednice Poljaka, Slovaka i Madjara. Inace sam mislio na otvorenost drustva sto se podstice tako sto drzava sprecava dogadjaje poput ovog ili onoga sto se desavalo u Zemunu. Ali u Srbiji vlada toliki haos da je mnogo toga sto se desava posledica nemara, nerada i neodgovornosti.


edit: Inace, nije bitno, sad ovo vec skrece sa teme.
lazniazilant lazniazilant 22:54 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,


Конкретно предлажем да дозволимо ограничени азил прогнаним хришћанима и атеистима из Пакистана, Ирана, Сирије и Ирака. Можда је питање Сирије сада горуће.

Можда је све ово неизводљиво за Србију, али сигуран сам ће политика гурања под тепих тј. слања јадних људи у Боговађу, Сокобању, итд. кад тад постати неодржива и боље је планирати унапред,


da li im ga uskracujemo?

imas podatke o broju zahteva za azil koji su odbijeni?
lazniazilant lazniazilant 22:56 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Nema Srbija taj problem, kome će odobriti a kome neće odobriti azil, jer to nisu pravi nego "lažni" tražioci azila, lažni i u smislu da oni ne nameravaju da se nasele u Srbiji sve i da taj azil dobiju.


kako znas da su lazni - utvrdio si da ne ispunjavaju uslove za sticanje izbeglickog statusa?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:07 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

kako znas da su lazni - utvrdio si da ne ispunjavaju uslove za sticanje izbeglickog statusa?


Tako što najveći do njih ne sačeka kraj procedure, čak ni ne poštuju proceduru, nego "nestanu" u međuvremenu.
lazniazilant lazniazilant 23:25 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Tako što najveći do njih ne sačeka kraj procedure, čak ni ne poštuju proceduru, nego "nestanu" u međuvremenu.


i opet - sta je onda konkretno problem?

smeta nam sto 'nestanu' ?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:37 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

i opet - sta je onda konkretno problem?


Šta je problem?
Pa problem je veliki broj azilanata, kao i u svim državama.

A odakle taj veliki broj azilanata?
Možda ima neke veze sa uvođenjem demokratije i oslobađanjem ljudi od njihovih diktatorskih režima.
Beže ljudi od tolike demokratije i slobode valjda.
lazniazilant lazniazilant 23:52 28.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Pa problem je veliki broj azilanata, kao i u svim državama.


pa nije problem ako 'nestanu'.

nesto si mi kontradiktoran veceras.

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:00 29.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,


nesto si mi kontradiktoran veceras.


Ili će biti da ti ne uspevaš da skontaš?

Dok ne nestanu provedu ovde neko vreme, a za to vreme ih treba smestiti, nahraniti..za njima dolaze drugi kojih ima više koji će takođe nestajati, ali i njih treba smestiti, nahraniti...i tako ih je sve više i više

Kontaš?
lazniazilant lazniazilant 00:04 29.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Kontaš?


da, bas kao u bugarskoj.

i - sta predlazes?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:08 29.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

i - sta predlazes?


tebi se baš priča?
Ako te stvarno zanima šta predlažem, ima toga po ovim blogovima, pogledaj
A ako ti se priča 'nako...možda neki drugi put.
lazniazilant lazniazilant 00:10 29.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

tebi se baš priča?


ne bas previse. vise mi se pije kafa.

nekad se mnogo vise isprica cutanjem.


freehand freehand 00:19 29.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

hoochie coochie man

nesto si mi kontradiktoran veceras.


Ili će biti da ti ne uspevaš da skontaš?

Dok ne nestanu provedu ovde neko vreme, a za to vreme ih treba smestiti, nahraniti..za njima dolaze drugi kojih ima više koji će takođe nestajati, ali i njih treba smestiti, nahraniti...i tako ih je sve više i više

Kontaš?

I sve u skladu sa dokumentima UN i zakonima ove države. Đe je problem, sem u svinjarijama prouzrokovanim državnim fušerajem na svim nivoima?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:21 29.11.2013

Re: ,,,,,,,,,,,,,,,

Đe je problem, sem u svinjarijama prouzrokovanim državnim fušerajem na svim nivoima?


Drugog nema, ali stvarno nema.

G.Cross G.Cross 20:02 28.11.2013

Opet pitanje

Kao sto rekoh na blogu Nebojse Milenkovica, ziveo sam u Engleskoj 1992/93 i znam i razumem vaznost Azila i mogusnosti koji ovaj otvara ljudima iz zemalja koje imaju probleme.

Ali moje pitanje je : " Zasto potpuno dva ista Bloga (ovaj i onaj Nebojse Milenkovica) ?
Ljudi , pa jel vi skupljate "Lajkove", Preporuke itd. pa ih prodajete ??

Ne razumem, ako je Drenaca imao misljenje zasto ga nije postavio kao komentar kod Milenkovica nego napravio "Klon" blog da skuplja komentare.

(SMAJLI koji se Krsti, i sad vidim da ga nema, izgleda da nije bio podoban)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:07 28.11.2013

Re: Opet pitanje

evo ti ga smajli.
Ne razumem, ako je Drenaca imao misljenje zasto ga nije postavio kao komentar kod Milenkovica nego napravio "Klon" blog da skuplja komentare.

kako ne razumeš? kome je duži, taj je pobednik.
G.Cross G.Cross 20:13 28.11.2013

Re: Opet pitanje



A nadjoh ga. Hvala Bebo

Jel moze da ti preporucis mene a ja cu tebe?
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:17 28.11.2013

Re: Opet pitanje

kome je duži, taj je pobednik.

pa da ga merimo?

Boris Drenca Boris Drenca 20:25 28.11.2013

Re: Opet pitanje

Moram da posumnjam u vaše praćenje tekstova ovde....Izgleda da ovde nikada nije bilo tekstova različitih autora na istu temu? Siguran sam da nisam želeo pluseve i smajlije . A vi ?
petronijevic001 petronijevic001 21:01 28.11.2013

Re:

Изгледа да је ових дана све постало мржња па и рационално размишљање.Ако неко у групи људи из разних удаљених држава који су без докумената и који немају средстава за живот види разлог за бригу онда он постаје мрзитељ, расиста, ксенофоб.


Boris Drenca Boris Drenca 21:12 28.11.2013

Re:

он постаје мрзитељ, расиста, ксенофоб.


Baš tako
G.Cross G.Cross 21:58 28.11.2013

Re: Opet pitanje

Moram da posumnjam u vaše praćenje tekstova ovde


Borise, nista licno, samo su mi dosadni blogovi na iste iste teme, kao i Blogovi koji su zakljucani za komentare.

Da li si stvarno verovao da tvoj blog moze da donese razlicite komentare nego prethodni. ili si bas hteo da se Tvoj glas cuje. Da li si verovao da tvoj blog moze da donese kvalitet koji prethodni nije ???


Meni najlepsi blogovi Albicile o pticama i Snezane sa beciklom.
Oni su nepredvidivi i nisu dosadni.

Makar hvala sto me nisi izbrisao.
Boris Drenca Boris Drenca 22:10 28.11.2013

Re: Opet pitanje

Obisanih koliko ja znam ima 1 (slovima: jedan) i taj samo zbog toga što je pretio i vređao. inače nemam nameru da blokiram ljude...postoje dva teksta na kojima nije bilo dozvoljenih komentara.

I ne nisam očekivao komentare .... nikakve..ako ljudi žele da se iskažu napred...ako misle da ima ponavljanja i da je dosadno ne moraju ni da čitaju ni da komentarišu...
petronijevic001 petronijevic001 22:21 28.11.2013

Re:

Расизам је оптуживати становнике Србије, претежно Србе, да су оболели од мржње, да им је мржња национална карактеристика, да нису довољно добри ни да буду објекат канибализма.
То што људи зазиру од групе непознатих лица (без личних докумената и који су ко зна одакле дошли) која се одједном појави у њиховом граду/селу није никакав расизам и ксенофобија.

Очигледно је да су азиланти брига, проблем и финансијски издатак, јер би их до сада већ примиле државе-чланице ЕУ.Као што знамо њих државе-чланице ЕУ не желе, упркос фамозном мултикултурализму, већ их на посредан начин принудно држе у Србији, кроз примену разних међународних уговора који су наметнути Србији и који налажу Србији строгу контролу уласка потенцијалних азиланата у ЕУ.Србија и сличне земље су само санитарни кордон око чланица ЕУ чији је задатак да спречавају прилив непожељних.

Да потенцијални азиланти нису проблем, брига, издатак и потенцијална опасност не би уопште постојали ти међународни уговори, споразуми о адмисији и слично, већ би све земље, укљујући и чланице ЕУ, максимално дерегулисале досељавање странаца.У крајњој линији, да азиланти и досељавање странаца нису никакав проблем, не би нигде на свету постојали прописи о држављанству, пребивалишту, боравку странаца .

Као што видимо, у скоро свакој држави на свету постоје такви прописи, који на овај или онај начин, спречавају или ограничавају досељавање странаца.

Испада да су све државе на свету расистичке по резону аутора блога.

coviax coviax 22:02 28.11.2013

Kako se postaje ksenofob

Zaista,kako to da imamo toliko tih ksenofoba?
Niko da odgovori odakle te grupacije navijača!
Kako to da su ljudi za kratko vreme postali toliko netolerantni i agresivni?
Hoćete li prava pitanja ili folirantski lament nad sopstvenog mizernom karmom?
Hajdmo redom:Kako se postaje ksenofob?
Ili:kako sam postao ksenofobićan?!
Boris Drenca Boris Drenca 22:11 28.11.2013

Re: Kako se postaje ksenofob

I ja bih voleo da znam. To nisu isti ljudi uz koje sam rastao, išao u školu, vozio se autobusom. Isto se zovu ali nisu isti...stvarno ne znam ...
petronijevic001 petronijevic001 22:35 28.11.2013

Re: Kako se postaje ksenofob

coviax
Zaista,kako to da imamo toliko tih ksenofoba?
Niko da odgovori odakle te grupacije navijača!
Kako to da su ljudi za kratko vreme postali toliko netolerantni i agresivni?
Hoćete li prava pitanja ili folirantski lament nad sopstvenog mizernom karmom?
Hajdmo redom:Kako se postaje ksenofob?
Ili:kako sam postao ksenofobićan?!

Вероватно то потиче од васпитања јер се малој деци саветује да не прилазе непознатим лицима и да не узимају ништа од њих.Могуће да су прсте умешали и Св.Сава, Немањићи, Св.Николај, Д.Ћосић, Апис, Принцип итд.

То се може искоренити тако што ће се мали Срби од малих ногу учити да прилазе свим непознатим лицима, те ће тако Срби бити излечени од ове изопачености за неколико генерација, уколико у међувремену не изумру.

Што се тиче навијача, у задњих 10 година, од њих је страдало неколико људи.У овом периоду више људи је страдало од полиције прекорачењем овлашћења у употреби силе, него што је људи погинуло од дејства свих навијачких група заједно.То значи да је већа вероватноћа да ће човек страдати ако приђе полицијацу него некој групи навијача.
lazniazilant lazniazilant 22:25 28.11.2013

aj kad kazes

U Srbiji žive rasisti i ksenofobi.


Bulgaria has extradited 46 Iraqi immigrants earlier on Wednesday with a charter flight from Sofia.

The operation is part of the Interior Ministry's strategy to deal with the refugee situation, reports Mediapool.bg.

All of the deported Iraqis have been refused refugee status in Bulgaria. Among them were families with children.

The Bulgarian government revealed its plans to deport around 200 immigrants per month. Other measures include placing asylum seekers in closed reception centers.


Deputy Interior Minister Vasil Marinov released information on Wednesday, saying that 11 072 persons have illegally crossed into Bulgaria from Turkey during 2013. His predictions are that the number of those entering will drastically drop over the following months.

The government is also controversially building a fence on its border with Turkey, which will most likely be completed in February

- See more at: http://www.novinite.com/articles/155919/Bulgaria+Deports+46+Iraqi+Asylum+Seekers#sthash.YCIIq5Sa.dpuf


Bulgaria: ‘Inhuman conditions’ spark protest at refugee camp

Urgent action is needed from the Bulgarian authorities to improve conditions at an emergency accommodation centre for asylum seekers near the Turkish border, Amnesty International said after scores of its residents – including people who fled armed conflict in Afghanistan and Syria – staged a protest today.

As many as 100 people threatened to launch a hunger strike in protest at the deplorable living conditions at Harmanli camp, south-eastern Bulgaria, where around 1,000 asylum-seekers are being detained on a former military base.

“It is appalling that people seeking refuge in the European Union are being trapped in limbo in such awful conditions with winter rapidly approaching. The Bulgarian asylum system has a burgeoning crisis with a backlog of applications – the authorities must act fast to ensure they don’t have a humanitarian crisis on their hands too,” said Barbora Černušáková, EU team researcher at Amnesty International, who visited Harmanli camp last week.

“We witnessed the deplorable conditions where some 1,000 asylum-seekers are being held in metal containers, tents and a dilapidated building of a former military complex. They must be given immediate access to proper asylum procedures and the Bulgarian authorities must ensure they have access to basic necessities such as proper food, shelter and sanitation. This is their right under international law.”

Although the Harmanli camp is already crowded, the Bulgarian authorities continue sending new asylum seekers there. Last week, Amnesty International researchers witnessed the arrival of a group of Syrian men. The newcomers were equipped with nothing more than a flimsy mattress and two thin, damp blankets – hardly adequate cover to pass the cold nights in an unheated tent.

Pregnant women, unaccompanied minors and other vulnerable individuals face the same dire conditions. Amnesty International recently interviewed a woman who was six-months pregnant – she had not eaten for two days and had to sleep on a mattress on the floor.

The camp has only three toilets and eight showers, but most camp residents Amnesty International spoke to said they refuse to use them as they are completely filthy. The camp’s residents are not allowed to leave to buy essential food. Instead, they rely on a supply of staples like potatoes, rice and bread. Many of them have been living in these conditions for as long as a month.

“Some of those trapped in Harmanli have been here for over a month without being told why and what will happen with them. There are no lawyers, there is no person in charge whom we can talk to,” Malalai, a young woman from Afghanistan told Amnesty International.

The inefficiency of Bulgaria’s asylum system was exposed in July this year, when a growing number of people started entering the country through the Turkish land border. More than 100 people have been entering the country on a daily basis, reaching a high of 10,000 in November.

This figure dwarfs last year’s number, and Amnesty International has documented in recent weeks how this influx has been met with violent xenophobic attacks and harassment of migrants and asylum seekers.

The Bulgarian authorities’ response to the increase has been wholly inadequate. Instead of providing people with adequate living conditions and ensuring their access to asylum procedure, the authorities “accommodate” them in centres where they are lost and forgotten by the system. Harmanli is one such place.

The asylum seekers allege that there is corruption in the camps. This is particularly pertinent in the closed ones, such as Harmanli.

“If you have money, you get out. Otherwise you stay here. All of us here, Afghans and Syrians got together to protest against these conditions,” said a male asylum seeker from Syria.

The director of Bulgaria’s State Agency for Refugees told Amnesty International that the authorities do not register the asylum seekers “accommodated” in Harmanli. Despite the thousand people housed at Harmanli, there is currently nobody even in charge of asylum claims.

“The camp in Harmanli is completely unlawful. There is no basis for its establishment in any of the adopted pieces of legislation and it is neither a centre for asylum seekers, nor a detention centre for irregular migrants,” said Iliana Savova, a Bulgarian refugee lawyer.



Bugarska postavlja žicu na granici sa Turskom

28.11.2013
Bugarske vlasti odlučile su da postave bodljikavu žicu u dužini od 30 kilometara na 274 kilometara dugoj granici sa Turskom kako bi sprečili ulazak ilegalnih imigranata
iz te zemlje.


Ministar odbrane Angel Najdenov izjavio je danas da će žica visine tri metra biti postavljena do februara 2014. godine. Protezaće se duž šume i brdovitog područja, jer je na tom mestu smanjenja vidljivost granične patrole.

Vlasti u Sofiji odbacile su kritike javnosti da se žica postavljankako bi se sprečio ulazak u EU izbeglica iz Sirije i drugih ratom zahvaćenih područja.

U vreme hladnog rata bugarske vlasti postavljale su žicu na granice kako bi sprečili gradjane da odu na Zapad. Te žice uklonjene su 2004. godine, kada je Bugarska ušla u NATO.
livia68 livia68 12:03 29.11.2013

BALKANSKA RUTA





Migracije veće u Srbiji i Makedoniji nego na jugu Italije


Sicilija i Lampeduza pucaju pod izbjeglicama, ali ipak ih najviše u Europu dolazi drugom rutom: preko Grčke i Balkana. Njihov se broj u godinu dana upeterostručio. Srbija i Makedonija razvile su „migracijsku industriju“, u kojoj lokalno stanovništvo pomaže krijumčarima i njihovim klijentima.
Teren tvornice opeka (u Subotici) od nedavno je mjesto „utovara“ sve većeg broja migranata koji preko Grčke, Makedonije i Srbije pokušavaju ući u zapadnu Europu. Na ovom terenu kampiraju dok ne uđu u Mađarsku, a otuda dalje u područje Schengena. Ponekad ovdje ostaju nekoliko sati, ponekad nekoliko tjedana.

Broj uhvaćenih nelegalnih imigranata na ovoj je ruti u godinu dana porastao za 537 posto, objavila je ovog tjedna europska granična agencija FRONTEX. Prvi put od početka praćenja, 2008., jedna je ne-mediteranska država – Mađarska – najveća rupa u europskoj vanjskoj granici. Granica s Mađarskom proteže se tri kilometra zračne udaljenosti prema sjeveru od tvornice opeka u Subotici. Na smetlištu se uvijek nađe dosta materijala za vatru ili za kolibicu. Na pokrajnjem groblju ima čiste vode. Tako se ljudi lako mogu sakriti.

U tri je godine ruta preko Balkana postala najvažnija ruta za migrante, posebno iz Pakistana, Afganistana i Sjeverne Afrike. Broj Sirijaca sve brže raste. Migranti najprije dolaze iz Turske u Grčku, što je ujedno i najteža granica za čuvanje. Prošlih je godina na taj način godišnje u EU ušlo oko 10.000 imigranata. Od tamo uglavnom žele dalje u bogatije dijelove Europe. To se uglavnom obavlja uz pomoć krijumčara ljudima koji rade u Ateni te koji izrađuju lažne dokumente i osiguravaju prijevoz.

Prije nekoliko godina nelegalna migracija odvijala se uglavnom trajektima između Grčke i Italije, koje su obje članice Schengena, a dijeli ih samo jedna granica. Međutim, kontrole u talijanskim i grčkim lukama su pooštrene. Ograde oko luke su više. Granična policija s obje strane Jadranskog mora kontrolira sva vozila koja silaze sa ili ulaze na trajekt. FRONTEX pomaže Grčkoj na poboljšanju graničnih kontrola. Grčka vlada je od prošle godine stroga prema ilegalcima. Onaj koga uhvate riskira godinu i pol zatvora, a kada se otkrije iz koje države netko dolazi, slijedi deportacija. Kako je postalo teže ostati u Grčkoj i prijeći u Italiju, ruta prema sjeveru postaje sve popularnija među krijumčarima i njihovim klijentima.

Broj imigranata koji u Grčku ulaze preko Turske opada otkako je na granici s Turskom postavljena 12 metara dugačka ograda. Ipak, priljev je i dalje velik. FRONTEX je 2012. prijavio 37.220 nelegalnih pokušaja prelaska granice. U drugom tromjesečju 2013. zabilježena su 4532 nelegalna prelaska. Sada kada je teže preći kopnenu granicu, prelasci na moru postaju ponovno učestaliji. Sve veći broj imigranata preskače Grčku i ide direktno iz Turske u Bugarsku. Broj imigranata tamo se u posljednjih godinu dana povećao sedam puta. Centri za prihvat azilanata i pritvori su puni. Grade se novi prihvatni centri. Oko polovina imigranata izbjeglice su iz Sirije. Nastavno na graničnu ogradu u Grčkoj, sada je i bugarsko ministarstvo unutarnjih poslova najavilo izgradnju 30 kilometara duge i 3 metra visoke ograde na granici s Turskom. Bugarska prije nikada nije bila popularna jer je bugarska policija navodno stroga, a azilante i ilegalce na duže vrijeme zatvaraju.

Za razliku od Bugarske u Makedoniji ili Srbiji migranti nakon nekoliko sati, dana, najviše nekoliko tjedana ponovno su slobodni i mogu opet pokušati. Gotovo nitko Srbiju ili Makedoniju ne smatra krajem puta. Broj zahtjeva za azilom u tim se državama povećao, ali samo zato što migranti započnu proceduru kako bi nekoliko dana mogli mirno spavati, jesti i tuširati se. U slučaju da im zahtjev bude odbijen malene su šanse da će neka druga EU država te iste azilante poslati natrag u Makedoniju ili Srbiju, jer prema odredbama UNHCR-a Srbija nije sigurna „treća država“. Prvo UNHCR-ovo izvješće o Makedoniji je još u izradi.

I u šumama oko Bogovadže, gdje se nalazi najveći srbijanski azilantski centar, često kampiraju migranti. U blizini centra mogu lako doći u kontakt s krijumčarima, koji će im pomoći pri odlasku u Šengensku zonu. Srbi kažu da se posljednjih mjeseci sve više migranata okuplja u okolici grada Šida, uz granicu s Hrvatskom. Djelomično i zato što je Mađarska, uz pomoć EU-a, investirala u nadzor granice te je to postala prepreka. Kako je Hrvatska od 1. srpnja također članica EU-a, ta je država u očima krijumčara ljudima postala privlačnija.

Srbija (zarada na migrantima)

UN-ova organizacija za izbjeglice UNHCR govori o mješovitim imigracijskim strujama na Balkanu jer se lokalno stanovništvo koje bi također najradije otišlo miješa s novim migrantima. Kako je odnedavno Kosovarima postalo lakše putovati kroz Srbiju, povećao se broj kosovskih imigranata na putu prema Europi. Na granici s Mađarskom oni čine gotovo polovicu uhvaćenih imigranata.

Krajem 2009. ukinute su vize za Srbe i Makedonce za ulazak na područje Schengena. To je državama Schengena donijelo novi val azilanata. Pogotovo Albanaca i Roma iz južne Srbije i sjeverne Makedonije, koji uglavnom idu u Belgiju i Švicarsku. Tijekom 2010. postojale su turističke agencije koje su organizirale azil-putovanja. Samo što azilantima nisu govorili da se gotovo svi zahtjevi odbiju. Ipak, iako su međuvremenu gotovo svi to shvatili, ta činjenica nikoga ne zadržava. Mnogi smatraju da je putovanje u zapadnu Europu vrijedno rizika, jer država u kojoj zatraže azil ionako će platiti povratnu kartu. Bolje pokušati nego ostati kući u bijedi.

Različite države EU-a, među kojima su i Belgija i Nizozemska, prijetile su ponovnim uspostavljanjem vizne obveze ako se ne smanji broj azilanata. Srbe i Makedonce ta mogućnost užasava. Na graničnom prijelazu u Srbiji zato postoje leci u kojima se na srpskom, albanskom i romskom objašnjava kako lažni azilanti nemaju šansi. U letcima stoji i da Srbija poštuje ljudska prava. Granična policija obiju zemalja počela je stože kontrolirati Albance i Rome kada pokušavaju izaći iz zemlje. Tada ih ispituju koliko novaca imaju kod sebe za uzdržavanje te kamo idu. To je dovelo do žalbi zbog diskriminacije.

Često imigranti pokušavaju nekoliko puta prije no što uspiju prijeći granicu. Neki nemaju dovoljno novaca da plate krijumčare koji potkupljuju graničnu policiju. Zbog toga u Srbiji i Makedoniji postoje područja na kojima se skupljaju imigranti. U lokalnim novinama stalno se pojavljuju članci o krijumčarenju ljudima. U veljači ove godine je uhićen Dragan K. (52) iz Leskovca u Srbiji kada je petoricu Afganistanaca pokušao prokrijumčariti u Srbiju. U travnju 2011. je uhvaćen policajac u srpskom gradiću Ražnju, dok je u svom autu prevozio četvoricu Somalijaca preko makedonske granice. On je ostao bez posla. Desetak stanovnika gradića Preševa u Srbiji je u zatvoru jer su prevozili imigrante.

Sada se pomoć nelegalnim imigrantima strogo kažnjava. Shezai Shaqiri kaže da je zabranjeno dati im kruha. On se zato stalno informira o tome tko od stanovnika Miratovca pomaže imigrantima koji ovdje prijeđu granicu. Miratovac se nalazi u demilitariziranoj tampon zoni širokoj 5 kilometara, koja je uspostavljena 1999. kako bi se spriječilo da se sukob na Kosovu i kasnije u Makedoniji proširi na južnu Srbiju. Osim redovne policije i granične policije tamo su još uvijek česte i vojne patrole. Bolje se ovdje ne zadržavati duže. „Svakog dana se ovdje može vidjeti policijski kombi koji nakon posjeta sudu u Preševu ljude vraća u Makedoniju“, kaže Shaqiri. „Ali oni će i dalje pokušavati sve dok im ne uspije.“

Makedonija („slobodna zona“ bez policije)

Kako su Grčka i Makedonija već duže vrijeme u sukobu zbog imena Makedonije, grčka i makedonska policija „uopće ne surađuju“. „Vrlo jednostavno za krijumčare“, priznaje Sande Kitanov, (načelnik Odjela za borbu protiv krijumčarenja ljudima makedonskog Ministarstva unutarnjih poslova). U Makedoniji osuđeni kriminalci slobodno se šeću Grčkom. Kitanov kaže da se točno zna tko u grčkom gradu Solunu organizira krijumčarenje, ali to mu znanje ništa ne pomaže. Nemoguće je migrante vratiti u Grčku, jer ih grčka policija ne želi preuzeti. Kada stignu u Makedoniju, migranti taksijem odu do autobusne stanice. Autobusom se voze s kupljenom kartom. Sve po propisima. Na taj način ne upliću mnogo ljudi i ne upadaju jako u oči. U glavnom gradu Skopju presjedaju na autobus za Kumanovo, grad na granici sa Srbijom. Od tamo pješke idu kroz polja do sela Lojane, koje se nalazi odmah uz granicu.

Počekom ovog ljeta sve je počelo izmicati kontroli zbog broja imigranata koji su boravili u Lojanama i pokušavali prijeći granicu sa Srbijom. Ponekad je tamo bio više migranata od lokalnog stanovništva. „Neometano su se šetali uokolo. Policija je primala anonimne prijave od stanovnika koji se nisu osjećali sigurno“, kaže Kitanov. „Mnoga su domaćinstva u Lojanama bila upletena u krijumčarenje“.

Kao ni Srbija ni Makedonija nije migrantima krajnje odredište. Moraju proći kroz Makedoniju, nakon što iz Turske stignu u Grčku. Makedoniji bi bilo lakše zatvoriti oči i pustiti migrante da prođu. Politika koja bi po mišljenju stručnjaka za migraciju veoma nalikovala sadašnjoj praksi. Kitanov je očajan kad čuje takvo što. „Naravno da to nećemo učiniti.“ Makedonija želi, kao i Srbija, postati članica EU-a. Tijekom razgovora o tome – službeni pregovori još nisu otvoreni – poruka Bruxellesa je jasna. EU ne želi sito već tampon zonu. Makedonija još nije EU članica, ali također joj je potrebna pomoć, kaže Kitanov. Skupo je pronalaziti migrante te im osiguravati hranu i smještaj. Kapacitet prihvatnog centra je ograničen. „To nam je veliki problem“.
NRC Handelsblad, Nizozemska (Marloes de Koning)

***

Njemačke Kršćansko-socijalna unija (CDU) Angele Merkel, sestrinska bavarska Kršćansko-socijalna unija (CSU) i Socijaldemokratska partija Njemačke (SPD) nakon dva mjeseca pregovora postigle su koalicijski dogovor.
- Države zapadnog Balkana – Bosnu i Hercegovinu, BJR Makedoniju i Srbiju želimo proglasiti “sigurnim zemljama podrijetla” i kao takve uvrstiti u zakone i propise koji reguliraju azilantsku politiku.
Tako ćemo brže rješavati brojne zahtjeve tražitelja azila i moći brže okončati njihov boravak u Njemačkoj.




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana