Istorija| Mediji| Reč i slika

VEČITI STUDENT

tsunade RSS / 08.11.2017. u 09:26

Bio je Sajam knjiga, mesto i vreme kada srećete ljude koje dugo niste. Tako sam natrčala na Jelicu Stojančić:

„Hajde dodji 1. novembra na izložbu povodom 80 godina Studenta.“.

„Wow, tolike godine nisu za slabiće“.

I otišla sam.

Pored toga što mi je drugarica i koleginica, Jelica Stojančić je i prva žena urednica lista „Student“. Deo karijere provela je u Politici a danas vodi BURU (Beogradsku umetničku radionicu), koja je ovu izložbu priredila u Domu kulture Studentski grad.

Verovatno ne postoji novinar moje generacije i stariji koji se nije potpisao u „Studentu“. Malo nas, medjutim, poznaje subverzivnu istoriju lista.

Ukratko:

Prvi broj «Studenta» izašao je iz štampe 15. marta 1937. godine u znak solidarnosti sa borcima španske republike. Osnivač je bio Ivo Lola Ribar a  list je uredjivao sa Brankom Pešićem.

Tokom 50-ih i 60-ih „Student“ je održavao kritički stav koristeći donekle privilegovani položaj omladinske štampe u Titovom jednopartijskom sistemu.

Kritički duh će naročito doći do izražaja uoči studentskog protesta 1968. kada se na provokativan način, kroz tekst, sliku i karikaturu bavio narastajućim socijalnim razlikama. U danima studentskog protesta izlazio je dnevno i često bio zabranjivan. Možda mu je baš zbog toga tiraž skakao i do 80.000 primeraka.

Pored Studenta, u to vreme, omladinska glasila su doživljavala procvat u celoj Jugoslaviji. Izlazili su „Vidici“ i slovenačka „Mladina“ i hrvatski „Polet“. Na udaru studentske kritike bili su licemerje i neprincipijelnost socijalističkog režima.

Uvodjenje višepartijskog sistema, početkom 90-ih, vratio je „Student“ u orbitu uticajnih i tiražnih glasila. Tokom demonstracija 9. marta 1991. tiraž se merio desetinama hiljada primeraka.

Potom je časopis potpao pod vlasništvo SPS-a, što ga je uvelo u kliničku smrt. Vraćen je sa aparata, nazad studentima nakon 2000. ali staru slavu nikada nije povratio.

Sa Jelicom sam na izložbi pričala o pritiscima koje je kao mlada urednica omladinskog lista morala da trpi. Suština je da se svako bori na svoj način, kako zna i ume i u skladu sa svojim karakterom. Njeno je bilo, kako sama kaže u ovom video klipu, da se isprsi, ošine pogledom i pita: Šta je? Šta hoćeš? Hoćeš da se bijemo? Kad pokažeš zube, kaže, centri moći podviju rep.

 



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 09:46 08.11.2017

Тито-партија-омладина-акција!

Tokom 50-ih i 60-ih „Student“ je održavao kritički stav koristeći donekle privilegovani položaj omladinske štampe u Titovom jednopartijskom sistemu.



Сећам се, седамдесетих на Звездином Северу, када год би тадашња народна милиција кренула да нас пендречи због неких глупости које смо правили, ми бисмо почели да скандирамо Тито-партија-омладина-акција, што је керове начисто збуњивало. Да л' да удари или да не удари, питање је сад...

Али није данас ни народна милиција оно што је наекад била, а богами нису ни навијачи.


Potom je časopis potpao pod vlasništvo SPS-a, što ga je uvelo u kliničku smrt. Vraćen je sa aparata, nazad studentima nakon 2000. ali staru slavu nikada nije povratio.



Не сећам се када сам држао последњи пут Студент у рукама. Сигурно има томе више од четврт века.

А нисам ни знао да још увек постоји.

Хвала за пост о 80 година Студента.

Ако је још увек жив, то онда значи и да може да се врати на стазе старе славе.

Зависи од студената (са малим с) који су у њему.
tsunade tsunade 09:59 08.11.2017

Re: Тито-партија-омладина-акција!

А нисам ни знао да још увек постоји.


postoji online izdanje. postoji ideja branke otašević i još nekih novinara da se obezbedi novac za štampu. po mom mišljenju to je besmisleno.
tasadebeli tasadebeli 10:08 08.11.2017

Re: Тито-партија-омладина-акција!

tsunade
А нисам ни знао да још увек постоји.


postoji online izdanje. postoji ideja branke otašević i još nekih novinara da se obezbedi novac za štampu. po mom mišljenju to je besmisleno.


Да, вероватно си у праву. (Ако узмемо у обзир то колико времена данас људи проводе испред екрана, а колико испред штампаног текста на папиру.)

Можда би паметније било тај новац утрошити у пропагирање онлајн издања да се за њега чује нашироко и надалеко?

Ево, верујем да и овде на Блогу има много оних који као и ја нису ни знали да Студент још увек постоји... Па нека је и у онлајн издању, то је сада изједначено са папирним издањима.
tsunade tsunade 10:10 08.11.2017

Re: Тито-партија-омладина-акција!

Можда би паметније било тај новац утрошити у пропагирање онлајн издања да се за њега чује нашироко и надалеко?


upravo tako i ja rezonujem. ako bi neko trebalo da se kači na nove tehnologije to su studenti. to bi trebalo da bude (kao što je uostalom nekad i bio) poligon za obuku onih koji žele da se bave novinarstvom. pogotovu što je proces pojednostavljen i može biti dosta jeftin.
tasadebeli tasadebeli 10:12 08.11.2017

Re: Тито-партија-омладина-акција!

tsunade
Можда би паметније било тај новац утрошити у пропагирање онлајн издања да се за њега чује нашироко и надалеко?


upravo tako i ja rezonujem. ako bi neko trebalo da se kači na nove tehnologije to su studenti. to bi trebalo da bude (kao što je uostalom nekad i bio) poligon za obuku onih koji žele da se bave novinarstvom. pogotovu što je proces pojednostavljen i može biti dosta jeftin.





То!
tyson tyson 09:50 08.11.2017

PK vs. Vuk K.

Samo da primetim, "žena urednica" je pleonazam; ili je bila 'žena urednik' ili samo urednica.



P.S. Ima i ono o pravilnom pisanju akronima, ali da ne preterujem

tsunade tsunade 09:55 08.11.2017

Re: PK vs. Vuk K.

Samo da primetim, "žena urednica" je pleonazam; ili je bila 'žena urednik' ili samo urednica.


jeste pleonazam. ali mi je učinilo da, ako kažem samo urednica, to neće biti dovoljno precizno jer je i pre nje bilo urednika ali niti jedna žena. prosto sam htela taj pomak (prema ženi na uredničkoj poziciji) da istaknem. i ako nemaš ništa protiv, ostaje, premda nepravilno. my boobs, my rules
tyson tyson 11:58 08.11.2017

Re: PK vs. Vuk K.

tsunade
Samo da primetim, "žena urednica" je pleonazam; ili je bila 'žena urednik' ili samo urednica.


jeste pleonazam. ali mi je učinilo da, ako kažem samo urednica, to neće biti dovoljno precizno jer je i pre nje bilo urednika ali niti jedna žena. prosto sam htela taj pomak (prema ženi na uredničkoj poziciji) da istaknem. i ako nemaš ništa protiv, ostaje, premda nepravilno. my boobs, my rules

Ma ja to onako, za opšte dobro

Naravno, čija goveda njegova i livada


tsunade tsunade 12:05 08.11.2017

Re: PK vs. Vuk K.

Naravno, čija goveda njegova i livada

nije ti ovo po medjunarodnom pravu, mada ga niko ne zarezuje za suvu šljivu.
c_h.arlie c_h.arlie 19:44 10.11.2017

Re: PK vs. Vuk K.

tsunade
Samo da primetim, "žena urednica" je pleonazam; ili je bila 'žena urednik' ili samo urednica.


jeste pleonazam. ali mi je učinilo da, ako kažem samo urednica, to neće biti dovoljno precizno jer je i pre nje bilo urednika ali niti jedna žena. prosto sam htela taj pomak (prema ženi na uredničkoj poziciji) da istaknem. i ako nemaš ništa protiv, ostaje, premda nepravilno. my boobs, my rules

Neće biti dovoljno precizno ako kažeš urednica, pa si morala da dodaš i žena.
Izvini, ali ja još nisam čuo da postoji muškarac urednica.
tsunade tsunade 23:24 10.11.2017

Re: PK vs. Vuk K.

Izvini, ali ja još nisam čuo da postoji muškarac urednica.


freehand freehand 10:03 08.11.2017

Istine radi

..."Student" se početkom devedesetih sigurno nije vratio među uticajna glasila. Možda - ako je a ne sećam se tog broja - mu je to devetomartovsko izdanje bilo labudova pesma, ali su krajem osamdesetih od pisanih omladinskih glasila neku snagu i uticaj imali pomenuta "Mladina", "Mladost", "NON". "Student" svakako ne.
tyson tyson 11:59 08.11.2017

Re: Istine radi

NON je bio zanimljiv, kupovao sam ga i čitao kao srednjoškolac.


tsunade tsunade 12:00 08.11.2017

Re: Istine radi

NON je bio zanimljiv

jeste, sad mi žao što ga ne spomenuh... al evo ti si ispravio još jednu grešku
freehand freehand 12:20 08.11.2017

Re: Istine radi

tyson
NON je bio zanimljiv, kupovao sam ga i čitao kao srednjoškolac.



Glasilo omladine Srbije, nastali iz "Omladinskih novina", kao Nove Omladinske Novine.Boža Andrejić je voleo da priča o tome kako izgleda kad ga pitaju gde radi, on kaže u "Omladinskim novinama", a onda obavezno sledi pitanje - - ok, u omladinskim ali u kojim?

tsunade
NON je bio zanimljiv

jeste, sad mi žao što ga ne spomenuh... al evo ti si ispravio još jednu grešku

Nije on, ja sam.
tsunade tsunade 12:30 08.11.2017

Re: Istine radi

Nije on, ja sam.

kad hodam ne zastajkujem i tebe ne primećujem
freehand freehand 16:36 08.11.2017

Re: Istine radi

tsunade
Nije on, ja sam.

kad hodam ne zastajkujem i tebe ne primećujem

To je ok, ali bi valjalo da neko ko se smatra novinarom to ne čini sa činjenicama.
jinks jinks 12:54 08.11.2017

Studenti i politika

Da li bi studenti uopšte i trebalo da se petljaju u politiku.
tsunade tsunade 13:27 08.11.2017

Re: Studenti i politika

Da li bi studenti uopšte i trebalo da se petljaju u politiku.


naravno. svi segmenti društva treba da se bave politikom.
jinks jinks 13:28 08.11.2017

Re: Studenti i politika

Mislim, mogli bi naravno na istupaju u svoje lično ime ili u ime partije kojoj pripadaju, ali čemu isticanje da je neko student uz, istovremeno, insistiranje na tome da se nastupa ispred ili u ime tog dela populacije (šta god to u stvari i značilo).

Zar nije neka bliža ili dalja prošlost delom i pokazala koliko bi takav politički angažman mogao biti podložan manipulaciji.
tyson tyson 16:08 08.11.2017

Re: Studenti i politika

jinks
Mislim, mogli bi naravno na istupaju u svoje lično ime ili u ime partije kojoj pripadaju, ali čemu isticanje da je neko student uz, istovremeno, insistiranje na tome da se nastupa ispred ili u ime tog dela populacije (šta god to u stvari i značilo).

Pa valjda zato što obično i istupaju ispred tog dela populacije, kad se bave politikom, i deluju na univerzitetima.

Slično ostalim delatnicima manje-više sindikalno organizovanim.

Zar nije neka bliža ili dalja prošlost delom i pokazala koliko bi takav politički angažman mogao biti podložan manipulaciji.

Tjah, svi su/smo podložni manipulaciji, šta da se radi... To i dalje ne treba da znači da ne treba da se na ovaj ili onaj način bavimo politikom.

jinks jinks 16:12 08.11.2017

Re: Studenti i politika

Pa valjda zato što obično i istupaju ispred tog dela populacije, kad se bave politikom, i deluju na univerzitetima.

Moram da priznam da ovo ne razumem. Koliko se sećam političko delovanje na Univerzitetu nije dozvoljeno.

Student bi shodno tome mogao izvan Univerziteta da se bavi politikom koliko hoće, ali u okviru samog Univerziteta ne (tipa da se osnivaju univerzitetske partijske ćelije i kružoci, agituje, ili sve tome slično). Mislim da isto važi i za nastavni kadar.

Slično ostalim delatnicima manje-više sindikalno organizovanim.

Ne razumem kako je slično. Sindikalna ili studentska organizacija je jedno, a politička nešto sasvim drugo.

To i dalje ne treba da znači da ne treba da se na ovaj ili onaj način bavimo politikom.

Naravno ... ali tamo gde je to dozvoljeno.
Davie Davie 18:16 08.11.2017

Re: Studenti i politika

Pa valjda zato što obično i istupaju ispred tog dela populacije, kad se bave politikom, i deluju na univerzitetima.

Slično ostalim delatnicima manje-više sindikalno organizovanim.


Студентске и синдикалне организације се не могу бавити политиком јер нису сви њихови чланови истих политичких уверења и циљева. Прошла су времена СКЈ и ССРНЈ кад су сви у овој држави имали исто, социјалистичко мишљење.
tsunade tsunade 23:40 08.11.2017

Re: Studenti i politika

Студентске и синдикалне организације се не могу бавити политиком јер нису сви њихови чланови истих политичких уверења и циљева.


pa? što ih to sprečava? da svi svugde imaju ista uverenja, politika ne bi postojala. uostalom sindikati se itekako bave politikom.
Davie Davie 00:59 09.11.2017

Re: Studenti i politika

Спречава их закон, формално. А практично, нису сви чланови стуудентске уније БУ симпатизери/чланови само СНС, ДС или Двери, има их у разним партијама а највећи део не симпатишу ни једну партију.
tsunade tsunade 01:15 09.11.2017

Re: Studenti i politika

а највећи део не симпатишу ни једну партију.


e ti treba da se bave politikom gde god mogu i kad god mogu
tyson tyson 09:57 09.11.2017

Re: Studenti i politika

Спречава их закон, формално. А практично, нису сви чланови стуудентске уније БУ симпатизери/чланови само СНС, ДС или Двери, има их у разним партијама а највећи део не симпатишу ни једну партију.

Ma bre, nije politika samo u strankama i oko stranaka, srećom. A i ako se univerzitet ne bavi politikom, politika se bavi njime. Tako da nije dobro da se ni studenti, ni nastavno i drugo osoblje ponaša kao nojevi.


jinks jinks 10:28 09.11.2017

Re: Studenti i politika

Ma bre, nije politika samo u strankama i oko stranaka, srećom.

Početni komentar oko studenata i politike odnosio se na učešće studenata u stranačkim politikama. Naravno da postoji i neko šire značenje reči "politika" (obrazovna, kulturna, ...).

Ipak, još uvek ima prilično primera profesora (možda i više nego studenata) koji se u javnosti bave ne ovim globalnim već upravo stranačkim politikama, gde se pride postavljaju i kao neko ko priča maltene u ime dela studenata, profesora, ili još gore, dela ljudi sa visokim obrazovanjem.

Tako da nije dobro da se ni studenti, ni nastavno i drugo osoblje ponaša kao nojevi.

U statutima univerziteta eksplicitno piše da je političko organizovanje i delovanje na njima zabranjeno. Sad vi diskutujete o tome šta bi sve reč "političko" u stvari mogla da znači. Kako god, tamo to piše.

Naravno, svako u svoje lično ime i lično vreme, bez ili sa partijom, može da se bavi politikom i "politikama" koliko god to želi. I bez da to ima ikakvog uticaja na njihov prosvetni rad ili obrazovanje.
tyson tyson 19:00 09.11.2017

Re: Studenti i politika

U statutima univerziteta eksplicitno piše da je političko organizovanje i delovanje na njima zabranjeno.

Na to se i pokojni Milošević uporno pozivao onomad preko svojih glasogovornika, ali mu nije pomoglo


jinks jinks 19:14 09.11.2017

Re: Studenti i politika

Palo mi je i to na pamet ...

Sad, najbolje bi bilo da se ta vremena više nikada ne ponove. Jedan od koraka bi bio da se u principu deca sa indeksima više ne zloupotrebljavaju u politici (bilo od strane vlasti ili kog drugog), kao ni da profesori više ne zloupotrebljavaju katedre za lansiranje svojih političkih karijera (bilo da su pri vlasti ili opoziciji).
tsunade tsunade 20:43 09.11.2017

Re: Studenti i politika

kao ni da profesori više ne zloupotrebljavaju katedre za lansiranje svojih političkih karijera


jah katedre, ni po jada, nego zloupotrebljavaju i nastavnici u osnovnoj školi sa svojim političkim mišljenjem i to iz nevezuše, kad im iz dosade dodje da indoktriniraju.

recimo, ne mogu da razumem potrebu nekog ko predaje biologiju da naprasno u sred časa o recimo deobi ćelija, zapodene priču o zloj americi i moćnoj rusiji. intervenisala bih ali nisam morala jer je moja ćerka, tad sedmakinja, pustila jezičinu veliku ko stambol kapija, u odbranu zapadne civilizacije sa amerikom na čelu.
freehand freehand 22:02 09.11.2017

Re: Studenti i politika

recimo, ne mogu da razumem potrebu nekog ko predaje biologiju da naprasno u sred časa o recimo deobi ćelija, zapodene priču o zloj americi i moćnoj rusiji.

A da je priča bila o zloj Rusiji i moćnoj Americi?
tyson tyson 23:24 09.11.2017

Re: Studenti i politika

Sad, najbolje bi bilo da se ta vremena više nikada ne ponove.

U Srbiji? Ovaj, kako da ti kažem... Odavno su se vratila na velika vrata.

deca sa indeksima

Ne znam kakvo je tvoje iskustvo; ja za, khm, nekoliko godina studiranja i bavljenja politikom na univerzitetu nisam upoznao ama baš ni jedno dete-studenta.

više ne zloupotrebljavaju u politici

Moj utisak iz druge polovine devedesetih i direktnog učešća u političkim zbivanjima na beogradskom univerzitetu je da je retko ko tu bio zloupotrebljen. Ljudi su uglavnom prilično svesno zauzimali stavove i formirali/branili/menjali mišljenje. Ne znam kako je bilo pre ili posle.


tsunade tsunade 00:03 10.11.2017

Re: Studenti i politika

Ljudi su uglavnom prilično svesno zauzimali stavove i formirali/branili/menjali mišljenje.


nije bilo interneta. ti si morao za svoj stav da mrdneš guzom, da se organizuješ... ja sam bila u ovoj, so to speak, ćeliji demokratske stranke :) osećam se danas, kad gledam ovu i ovakvu šutanovčevu sliku i priliku, kao da mi mlados umire.

drugo, ta svesnost je sa internetom vrlo upitna. jesmo li, koliko i čega svesni i jesmo li u stanju inače da to budemo... ali, nezavisno od toga mi ovde pričamo o listu koji je imao urednika, novinare, kolumniste, fotoreportere, čudo božje ljudi.. danas je svako svoj personalni medij. ja sam došla sa telefonom na tu izložbu, snimila, montirala, pustila. sve sama... nije da nisam ponosna.

pre deset godina to je bilo nezamislivo.

ovim putem bih se zahvalila modernim tehnologijama.
jinks jinks 07:06 10.11.2017

Re: Studenti i politika

Ne znam kakvo je tvoje iskustvo; ja za, khm, nekoliko godina studiranja i bavljenja politikom na univerzitetu nisam upoznao ama baš ni jedno dete-studenta.

Dobro, pretpostavljam da vam je jasno da sam pod ovim "deca sa indeksom" podrazumevao "prilično mladi ljudi". I i dalje mislim da bi ih trebalo na određeni način i zaštititi od neke najteže vrste politike. Jer šta mladog čoveka u uopšte i može da kvalifikuje da u ime drugih odlučuje o nekim suštinskim društvenim pitanjima. Mislim, to je doba u kome različiti stavovi tek u nekome i počinju da se formiraju.

Inače, bio sam student u prvoj polovini devedesetih, a ako računam postdiplomske i one naknadne, bio sam u stvari student dobrim delom studentskih i nestudentskih demonstracija, od 9. marta pa sve do 5. oktobra. I čini mi se da mogu slobodno da kažem da mislim da jesam na određeni način i bio izmanipulisan (kada se setim svih onih mlinova, vinograda i pašnjaka, između ostalog).

Moj utisak iz druge polovine devedesetih i direktnog učešća u političkim zbivanjima na beogradskom univerzitetu je da je retko ko tu bio zloupotrebljen. Ljudi su uglavnom prilično svesno zauzimali stavove i formirali/branili/menjali mišljenje.

Inače, kod mnogih "rukovodioca podmladaka", sa univerziteta ili iz stranaka, bila mi je uvek interesantna ta njihova ubeđenost svojim ličnim stavovima. Mislim, šta može neko od 20-21 godina stvarno da zna. Može da uči, prati, formira određeni utisak, ali da već ima formiran decidan stav ili čak i da donosi određene političke odluke u ime drugih ...

silver silver 14:28 10.11.2017

Re: Studenti i politika

danas je svako svoj personalni medij. ja sam došla sa telefonom na tu izložbu, snimila, montirala, pustila. sve sama... nije da nisam ponosna.


Iako nisam nikada Student držala u rukama, bilo mi je zanimljivo da pogledam tvoju kratku reportažu. Drago mi je što se jedna žena našla na mestu urednice Studenta i što razmišlja kako bi mogla da list ponovo učini relevantnim (i naročito što priča o teškoćama na koje nailazi a koje nisu male, važan korak).

Za sve ovo što si sama uradila, od snimanja i montaže do emitovanja, čestitke, naravno! Ja ne bih znala gde da počnem :))
tyson tyson 15:06 10.11.2017

Re: Studenti i politika

I i dalje mislim da bi ih trebalo na određeni način i zaštititi od neke najteže vrste politike. Jer šta mladog čoveka u uopšte i može da kvalifikuje da u ime drugih odlučuje o nekim suštinskim društvenim pitanjima. Mislim, to je doba u kome različiti stavovi tek u nekome i počinju da se formiraju.
(...)
Mislim, šta može neko od 20-21 godina stvarno da zna. Može da uči, prati, formira određeni utisak, ali da već ima formiran decidan stav ili čak i da donosi određene političke odluke u ime drugih ..

OK, nećemo se ovde složiti; taj paternalistički odnos prema mladim ljudima mi je oduvek bio stran, čak i danas u ovim godinama.

Svaki uzrast nosi svoje odlike; mladost uglavnom karakterišu strast, dinamika, idealizam - no ne vidim zašto bi sve to diskvalifikovalo ljude određenih godina od pune odgovornosti za svoje mišljenje i postupke. Granica zrelosti, i granica prava biranja i da se bude biran (što su osnovna politička i ljudska prava još od starog Rima) je 18 godina starosti. Ako ljude tih godina ne štitimo od odgovornosti za odlučivanje o budućnosti svoje zajednice glasanjem za svoje predstavnike, i ako im dajemo pravo da budu ti predstavnici, zaista ne vidim potrebu za nekim lišavanjem mogućnosti aktivnijeg angažmana. Sa svim što to sa sobom nosi.

Sve je to deo sazrevanja, koje traje sve do smrti.

Zanimljivo mi je, na tvom citiranom primeru, kako se i u našoj zapadnoj kulturi zadržao taj duh nipodaštavanja mladosti kao nezrele i nesposobne, prisutan u velikoj meri u nekim bližim i daljim kulturama gde je granica kandidovanja još uvek, recimo, 35 godina i gde se omladina s mukom bori za pravo da bude birana makar od svoje 25. godine života - iako se pravo glasa uredno stiče sa 18 ili čak sa 16. Nekako se olako odričemo prava za koje se neki drugi ljudi još uvek bore.


jinks jinks 15:45 10.11.2017

Re: Studenti i politika

OK, nećemo se ovde složiti; taj paternalistički odnos prema mladim ljudima mi je oduvek bio stran, čak i danas u ovim godinama.


Zanimljivo mi je, na tvom citiranom primeru, kako se i u našoj zapadnoj kulturi zadržao taj duh nipodaštavanja mladosti kao nezrele i nesposobne

Nismo se razumeli, nemam nameru da nikom mlađem paternalistički solim pamet, nipodaštavam ga, niti kočim u ambicijama ... najviše sam na svom primeru shvatio koliko je mladost podložna manipulaciji. Sad moguće da to uopšte i nema veze sa godinama, ali to bi verovatno tek u nekoj bližoj ili daljoj budućnosti i mogao ili ne da shvatim.

Moguće da je neko u 20 genije koji sve razume ... sve što sam rekao je da ja to nisam bio.

p.s.

A da je bilo zloupotreba i manipulacija studentskim pokretima tokom 90ih to teško da možete da osporite, kako od strane vlasti tako i od strane opozicije.

Kao i to da su mnogi prepametni "omladinski rukovodioci" (studentski, socijalistički ili demokratski, svejedno) prilično dobro, između ostalog i materijalno, prošli u čitavoj frtutmi 90ih i 2000ih. Čisto vezano za mehanizme manipulacije, ništa drugo.
tyson tyson 16:29 10.11.2017

Re: Studenti i politika

najviše sam na svom primeru shvatio koliko je mladost podložnija manipulaciji. Sad moguće da to uopšte i nema veze sa godinama, ali to bi verovatno tek u nekoj bližoj ili daljoj budućnosti i mogao ili ne da shvatim.

Ali ko nije podložan manipulacijama? Podjednako to možemo da tvrdimo za penzionere, nezaposlene, slabije obrazovane ili neobrazovane, državne službenike... Spisak je podugačak, i uključuje i visokoobrazovane i "intelektualce", elitu koja je recimo pala na jednog Miloševića kada se uzdigao na političkom nebu - i bila, jelte, izmanipulisana, kako se to često primeti.

Ne vidim zašto bismo posebno izdvajali mlade ljude - osim ako ne otvorimo raspravu o kritici opšteg prava glasa u modernim demokratijama.


A da je bilo zloupotreba i manipulacija studentskim pokretima tokom 90ih to teško da možete da osporite, kako od strane vlasti tako i od strane opozicije.

Tjah, sve je to deo politike; uvek bio, i uvek će biti. Ne bih studentskim organizacijama u tom smislu pridavao poseban značaj.


jinks jinks 16:37 10.11.2017

Re: Studenti i politika

Ne vidim zašto bismo posebno izdvajali mlade ljude - osim ako ne otvorimo raspravu o kritici opšteg prava glasa u modernim demokratijama.

Daleko bilo, rekao sam da sam utisak formirao na svom ličnom primeru kao i na primeru ljudi sa kojima sam bio 90ih na studentskim demonstracijama (ako ništa drugo bar onako kako sam ih ja doživeo i razumeo).

Kako mi se čini, izvedeni su na ulicu, izmanipulisani i pušteni niz vodu. Što je verovatno bio slučaj i 1968. kao i ko zna kada još sve ne.

Ne bih studentskim organizacijama u tom smislu pridavao poseban značaj.

Kada sam pomenuo studentske pokrete nisam mislio na studentske organizacije već na studentske demonstracije.
tsunade tsunade 23:49 10.11.2017

Re: Studenti i politika

Drago mi je što se jedna žena našla na mestu urednice Studenta i


pri čemu je jelica jedan laf, sa mozgom i jakom kičmom i i što je veoma važno, duhovita na jedan poseban način. hoću da kažem zatekne se pod odredjenim jel, istorijskim okolnostima, i neko kredibilan na nekoj uredjivačkoj poziciji. ona je to bila početkom osamdesetih.

Za sve ovo što si sama uradila, od snimanja i montaže do emitovanja, čestitke, naravno! Ja ne bih znala gde da počnem :))


verovala ili ne, kad nadješ programe koji ti trebaju i kojima lako manipulišeš, uopšte nije tako teško. to su neverovatne mogućnosti uz vrlo mala ulaganja. to su stvari, programi koji te čine nezavisnim od bilo koga. jedino treba se zainteresovati i istraživati koji ti program tačno odgovara. to malo traži vreme. mislim potpuno sam zaludjena i davim ljude okolo dosta s tim.

arigato


blogovatelj blogovatelj 00:15 11.11.2017

Re: Studenti i politika

Student bi shodno tome mogao izvan Univerziteta da se bavi politikom koliko hoće, ali u okviru samog Univerziteta ne (tipa da se osnivaju univerzitetske partiske ćelije i kružoci, agituje, ili sve tome slično). Mislim da isto važi i za nastavni kadar.


To je onda u suprotnosti sa ustavom i pravom na slobodno udruživanje. Svakome mora biti da se udružuje, ma kakve te grupacije bile, dok god ne ugrožavaju druge.
tyson tyson 21:35 11.11.2017

Re: Studenti i politika

verovala ili ne, kad nadješ programe koji ti trebaju i kojima lako manipulišeš, uopšte nije tako teško. to su neverovatne mogućnosti uz vrlo mala ulaganja. to su stvari, programi koji te čine nezavisnim od bilo koga. jedino treba se zainteresovati i istraživati koji ti program tačno odgovara. to malo traži vreme. mislim potpuno sam zaludjena i davim ljude okolo dosta s tim.

Đavola!

Treba imati i oko, i sigurnu ruku, i znati kadrirati, i malo se razumeti i u svetlo i zvuk. Da ne pričam o umeću režiranja i montaže.

Nemoj bre da ložiš ljude, pa posle da se grdno razočaraju i da im se sroza samopouzdanje (i libido ).


freehand freehand 00:08 12.11.2017

Re: Studenti i politika

Treba imati i oko, i sigurnu ruku, i znati kadrirati, i malo se razumeti i u svetlo i zvuk. Da ne pričam o umeću režiranja i montaže.

To ide dotle da neki tvrde kako treba imati pojma i o temi i znati napraviti uvod, formulisati i postaviti pitanje.
tsunade tsunade 01:03 12.11.2017

Re: Studenti i politika

Treba imati i oko, i sigurnu ruku, i znati kadrirati, i malo se razumeti i u svetlo i zvuk. Da ne pričam o umeću režiranja i montaže.


eee ali, nikada se lakše do tih znanja nije dolazilo. ja gledam ovog tipa, justina browna, opsesivno svaki dan... pa naučio me više za par meseci nego što mnogi nauče na faksu za godinu. to je izmedju ostalog i zbog toga što se na faksu ne bave novitetima.

c_h.arlie c_h.arlie 07:30 12.11.2017

Re: Studenti i politika

tsunade
Treba imati i oko, i sigurnu ruku, i znati kadrirati, i malo se razumeti i u svetlo i zvuk. Da ne pričam o umeću režiranja i montaže.


eee ali, nikada se lakše do tih znanja nije dolazilo. ja gledam ovog tipa, justina browna, opsesivno svaki dan... pa naučio me više za par meseci nego što mnogi nauče na faksu za godinu. to je izmedju ostalog i zbog toga što se na faksu ne bave novitetima.


Normalno !
Ukinuti te fakultete, kada ionako ničemu ne služe.
Ee, da --- gledam neke idiotske oglase nekog našeg, nazovimo priče radi, fakulteta ... praksa pre teorije.
Kakva bulšitizam, pa ne školuje kopače kanala i konobare.
tsunade tsunade 00:05 13.11.2017

Re: Studenti i politika

Kakva bulšitizam, pa ne školuje kopače kanala i konobare.


slažem se, ali upravo i govorim o zanatskom nivou snimanja i montaže. ono, osnovnom, korektnom. ove prečice, tutorijali su fantastično korisni jer stvari, ta dostignuća su dobila fantastično ubrzanje. svaki dan nešto nevidjeno se pojavi... no nekad to ume da umori. kad se umorim od justina predjem na ovog novog dečka, danas sam ga otkrila. objašnjavao je ovu spravu. fantastično.

bubice bubice 21:23 09.11.2017

Bubice

Današnji časopis student naravno da nije kao što je nekad bio,pa nisu ni studenti kao što su bili, sve je to normalno zato što svet ide "napred". Današnji časopis ne treba da se bavi politikom nego studentskim životom i sve što ide uz njega. I naravno treba da objavljuje sve modele i tipove novih bubica koje izlaze i pojavljuju se na tržištu, što sigurno studente i najviše interesuje, kako položiti ispite bez muke? Bubice za ispite, ovo je 21 vek tehnologija je svuda oko nas

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana