Sport| Zabava

BERTIN MIRAZ

tsunade RSS / 28.08.2017. u 19:07

 

hqdefault.jpg

 

Avgust 1888. godine. Bilo je sveže pred zoru te nedelje u Manhajmu. Berta se iskrala iz bračne postelje, pokupila sinove Eugena (15) i Riharda (13) i uz njihovu pomoć, tiho izgurala vozilo iz garaže. Nije ga uključila sve dok se nije našla izvan zvučnog dometa sopstvene kuće.

U kratkoj poruci koju je ostavila za sobom, objasnila je da je krenula kod majke koja živi u Forchajmu, udaljenomm 118 kilometara.

Znala je da će, kada pročita poruku, njen suprug pomisliti da su krenuli vozom. Ali je znala i to da će mu trebati malo vremena da shvati šta je, zapravo, učinila.

On nikada ne bi odobrio tako dugačak put svojim Motorvagenom. Ta vožnja, ne samo da je bila opasna nego je, za Bertu, bila gotovo ilegalna.

Slučajni prolaznik bi se možda zapitao od kakvog čoveka ova žena navrat nanos beži. Medjutim, tog je čoveka, svog muža, Berta obožavala. Nikada ništa nije pokolebalo njenu veru u njegovu genijalnost. On je bio mnogo više od inženjera. On je tvorac prvog motornog vozila na gorivo. Karl Benc. 

Tokom puta koji je trajao bezmalo 20 sati Berta je imala prilike da svojim dečacima ispriča ceo život svoj.

Odrasla je u relativno imućnoj porodici, otac joj je bio cenjen kao stolar. Od malena je negovala interesovanje za mehaniku. Kada je stasala za udaju, slučajno je, na nekom izletu, upoznala mladog inženjera, Karla Benca, koji joj je opsesivno pričao o svom radu na inovativnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Zaljubila se momentalno i do ušiju. Treba li naglasiti, niko, osim njih dvoje, nije bio oduševljen, jer Karla nije imao pas za šta da ujede.

Berta je bila jedna od retkih koje su iskoristile nemački zakon iz 19 veka po kojem neudata žena ima pravo da raspolaže svojom imovinom, odnosno mirazom, bez pristanka porodice. Dve godine pre udaje za Karla, Berta Ringer je uložila deo svog miraza u njegovu firmu za obradu gvoždja.

I nakon udaje je ulagala. Njenim parama je plaćen Benzov patent. Ali Karl je, za svaki njen uloženi groš, morao da daje zakonsko odobrenje. Žene prosto nisu imale pravo na svoju volju.

Na ovaj čudesni put sa dečacima, do svoje mame u rodnom Forchajmu, Berta je krenula zato što je htela celom svetu da dokaže da je Motorvagen spreman za korišćenje i masovnu proizvodnju.

Dve godine su prošle od kako je vozilo patentirano i niko nije davao pet para. Karlovi zemljaci, Gotlib Dajmler i Vilhelm Majbah radili su na sličnim izumima u isto vreme. Ali Benz je bio brži.

Medjutim, koliko god da je bio genijalan za mehaniku I inženjerstvo, Karl pojma nije imao o trgovini. Berta je bila ta koja je razumela tržište. I ništa je nije moglo sprečiti da svoju robu iznese na njega. U jednom danu, odlučila je, videće je svi na potezu od Manhajma do Forchajma. Glas će se proširiti, prodaja će krenuti. Nema ni jednog razloga da ne krene. Poteškoće će rešavati u hodu.  

A poteškoće su se pojavljivale svaki čas. Najpre, trebalo je napuniti rezervoar kada bi gorivo ponestalo. U to vreme nije bilo pumpi ali je bilo apoteka u kojima se prodavao ligrion, naftno jedinjenje koje je služilo domaćicama za čišćenje. U Bertin rezervoar bi stalo pet litara goriva a ispod sedišta moglo je stati još pet. Trebalo je dosta ubedjivanja sa apotekarima u dva mala mesta da joj prodaju celokupne zalihe. 

Na jednoj deonici puta koji je inače paralelno pratio železničke šine, Berta je uočila da su se cevi kroz koje je prolazilo gorivo potpuno zapušile. Skinula je iglu sa šešira i njima ih očistila.

Dramatika nije izostala ni kada su drvene kočnice, u jednom trenutku, počele da otkazuju. Berta je problem rešila zamolivši lokalnog obućara da drvo obloži kožom. Tako su nastali paknovi, odnosno, papučice za kočioni mehanizam.  

Berta je u Frorchajm stigla nešto pre ponoći. Karlu je poslala telegram, pohvalivši se uspešnom vožnjom. Iznajmila je hotelsku sobu jer nije htela, tako prašnjava i iscrpljena da se pojavljuje pred majkom. Sutradan, kada se bude naspavala i lepo udesila, zračiće ponosom.

Ovo putovanje je meni višestruko zanimljivo najpre zato što obožavam točkove, automobile, auto moto sportove a do nedavno nisam znala da je prvi test vozač bila žena. Možda baš zato što je bila žena. 

Berta je značajna i zbog toga što je uočila sve nedostatke prvog motornog vozila na unutrašnje sagorevanje. Posle njene, probna vožnja je postala uslov bilo kakve prodaje automobila. 

Potom marketing. Berta je pionirski shvatila da ljudi moraju da vide da bi se zainteresovali.

Unapredjen Bertinim intervencijama, Motorvagen je pušten u prodaju. Kroz pet godina, prodato je 25 primeraka. Već sledeće serije nisu padale ispod hiljadu. 

Berta Benc memorijalna ruta kojom se prati putanja ove po mnogo čemu značajne vožnje, ustanovljena je 2008. godine i predstavlja deo svetske industrijske baštine. Ta ruta je takodje i moj plan za ovu jesen, ako mi ga životne prilike ne izjalove. U svakom slučaju, uvek imam proleće ili pak sledeći avgust. 

__web40.5.jpg

 

 

 

 

 



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 19:55 28.08.2017

sjajna priča!


gledao sam svojevremeno dokumentarac o njoj.
snaga tog automobila je, čini mi se, bila 1KS

Berta Benz, žena zmaj
tsunade tsunade 20:08 28.08.2017

Re: sjajna priča!

Berta Benz, žena zmaj


baš vala... mene fascinira to kako je na gurku nekako, na tvrdoglavost postala zapravo poslovni partner svog muža against all odds. on sam bi, umro siromašan.
docsumann docsumann 20:14 28.08.2017

Re: sjajna priča!

against all odds


how can you win?

blogov_kolac blogov_kolac 23:00 28.08.2017

Re: sjajna priča!

Odvek sam se pitao kada je nastalo nepisano pravilo da se premijere novih modela automobila pod obavezno uvek izvode uz prisustvo jako lepih zena, i eto, ispostavilo se da je tako bukvalno od samog pocetka ove industrije.



Znao sam za pricu da je prva automobilska voznja ikada bila organizovana bez najave, pa je u nekim mestima kroz koje su ta prva kola prosla izazvala paniku medju nekim od ocevidaca, ali nisam imao pojma o ostalim detaljima tipa ko, sta i kako...
emsiemsi emsiemsi 07:22 29.08.2017

Re: sjajna priča!

blogov_kolac
Odvek sam se pitao kada je nastalo nepisano pravilo da se premijere novih modela automobila pod obavezno uvek izvode uz prisustvo jako lepih zena, i eto, ispostavilo se da je tako bukvalno od samog pocetka ove industrije.



Znao sam za pricu da je prva automobilska voznja ikada bila organizovana bez najave, pa je u nekim mestima kroz koje su ta prva kola prosla izazvala paniku medju nekim od ocevidaca, ali nisam imao pojma o ostalim detaljima tipa ko, sta i kako...

Некада јако лепе жене, а сада, у већини случајева, спонзоруше (да не кажем како би истински требало рећи).
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 20:04 28.08.2017

Baš lepa žena

Hvala na divnoj priči, uz želju da ti plan uspe ove jeseni, a očekujem i post o gradovima i ruti koju ćeš proći.
tsunade tsunade 20:10 28.08.2017

Re: Baš lepa žena

a očekujem i post o gradovima i ruti koju ćeš proći.


ako se dokopam, sve ću opisati i fotografisati, promise :)
cassiopeia cassiopeia 22:39 28.08.2017

Re: Baš lepa žena

tsunade
a očekujem i post o gradovima i ruti koju ćeš proći.


ako se dokopam, sve ću opisati i fotografisati, promise :)


Držim fige da ti se plan ostvari!

A Berta mi se đasvi skrooz
kosta.babic kosta.babic 20:41 28.08.2017

BERTIN MIRAZ

Šta ti se dogđa?Prvo si pustila blog u kome se odjavljuješ ali je ubzo povučen.Sve jedno dobra ti tema.Izgleda da si rešila da ostaneš u našoj maloj šarolikoj blogozajednici.
tsunade tsunade 20:50 28.08.2017

Re: BERTIN MIRAZ

Šta ti se dogđa?Prvo si pustila blog u kome se odjavljuješ ali je ubzo povučen.Sve jedno dobra ti tema.Izgleda da si rešila da ostaneš u našoj maloj šarolikoj blogozajednici.


ne. to je bila neka greška, tehničke prirode. nisam ja toliko prisutna ovde da bi se tako pompezno odjavljivala
G.Cross G.Cross 20:45 28.08.2017

Oh Lord

Lep post

u Forchajmu, udaljenomm 118 kilometara.


Ta ruta je takodje i moj plan za ovu jesen,


Kako planiras da ides, peske ?
To je u vrh glave 4 dana pesacenja. ( ili jedan sat voznje)

Sta ces sa ostatkom jeseni ?

tsunade tsunade 20:52 28.08.2017

Re: Oh Lord

Kako planiras da ides, peske ?
To je u vrh glave 4 dana pesacenja. ( ili jedan sat voznje)

Sta ces sa ostatkom jeseni ?


biciklo ko da ne postoji?

šalim se. strašno želim srcem celim da ugrabim jedno četiri dana za ovaj izlet, sa raznim pit stopovima. ali ne zavisi sve od mene u ovom slučaju.
G.Cross G.Cross 21:09 28.08.2017

Re: Oh Lord

strašno želim srcem celim da ugrabim jedno četiri dana za ovaj izlet


U pravu si uradi to.

Nije ga uključila


Sa rizikom da zvucim kao muska sovinisticka svinja ( i ljubitalj Nemaca , mada je ne volim Nemce onako generalno nego samo njihova kola, ponosni sam vlasnik Mercedesa, Audija, Porsea i Minija) Mercedes se ne ukljucuje , Mercedes se startuje !

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 28.08.2017

Re: Oh Lord

Mercedes se ne ukljucuje , Mercedes se startuje !


Pali se :)
G.Cross G.Cross 21:20 28.08.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man
Mercedes se ne ukljucuje , Mercedes se startuje !


Pali se :)


Pa nije Mercedes sijalica

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:28 28.08.2017

Re: Oh Lord

Nije, ali se ipak pali.
Ma jasno je da je startovati motor ispravniji termin, ali upaliti se češće koristi.

I da, uključivanje mi baš para uši, uvek imam utisak da onaj ko koristi taj izraz ne zna da vozi :)
tsunade tsunade 21:37 28.08.2017

Re: Oh Lord

Mercedes se ne ukljucuje , Mercedes se startuje !


razmišljala sam u duhu vremena. to sokoćalo koje se kretalo 16 na sat se više uključivalo nego što je startovalo. i to na gurku. polugu je imao umesto volana. pritiskom napred vozilo je dodavalo gas povlačenjem nazad je kočilo. levo i desno su bila skretanja. bilo je to bre naporno terati.



kažu da su dečaci odvozili dobar deo puta jer zamor materijala i u normalnijim kolima...
tsunade tsunade 21:47 28.08.2017

Re: Oh Lord

uključivanje mi baš para uši, uvek imam utisak da onaj ko koristi taj izraz ne zna da vozi :)


ko ne zna da vozi? šta si tačno hteo da kažeš?
krkar krkar 21:53 28.08.2017

Re: Oh Lord

Mercedes se ne ukljucuje , Mercedes se startuje !


Pokreće.

Pokreće se motor i onda on pokreće vozilo
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 28.08.2017

Re: Oh Lord

ko ne zna da vozi? šta si tačno hteo da kažeš?

Супер блог.

Узгред, моје сестре -- Љиљана и Јелена -- и сестрична Наталија, не зна се ко је бољи возач од њих... Љиља је, својевремено, уместо мене стално возила "ладу" 1600 с приколицом за глисер од 7 метара. Ех, лудило, кад се сетим куда смо све с тим товаром пролазили: Докс зна, спуштали смо се све до на Шквер, да спустимо јахтицу у воду.
tsunade tsunade 22:16 28.08.2017

Re: Oh Lord

Pokreće se motor i onda on pokreće vozilo


jeste. pokretale su se i parne mašine u to vreme. ali ovo je bila neka vrsta uključivanja, koliko sam shvatila. moralo je da dodje do kontakta i varnice.

uostalom, rasprava je besmislena jer čovek prvo uključi motor, ko što sama reč kaže ključem, te ga onda startuje. osim kod hočija koji startuje pre uključenja.
zilikaka zilikaka 22:18 28.08.2017

Re: Oh Lord

Mercedes se ne ukljucuje , Mercedes se startuje !

Pali se :)
Ma jasno je da je startovati motor ispravniji termin, ali upaliti se češće koristi.

to sokoćalo koje se kretalo 16 na sat se više uključivalo nego što je startovalo.

Pokreće.

Pokreće se motor i onda on pokreće vozilo


E, čime se vi zamajavate!

A niko da primeti kako je Berta bila rođena za tehniku.

Poteškoće će rešavati u hodu.
Na jednoj deonici puta koji je inače paralelno pratio železničke šine, Berta je uočila da su se cevi kroz koje je prolazilo gorivo potpuno zapušile. Skinula je iglu sa šešira i njima ih očistila.
Dramatika nije izostala ni kada su drvene kočnice, u jednom trenutku, počele da otkazuju. Berta je problem rešila zamolivši lokalnog obućara da drvo obloži kožom. Tako su nastali paknovi, odnosno, papučice za kočioni mehanizam.


Žena bre razumela sve i bila dovitljiva al nema veze, bitno da mi nađemo oko čega da se kačimo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:25 28.08.2017

Re: Oh Lord

ko ne zna da vozi? šta si tačno hteo da kažeš?


mmmmništa :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:26 28.08.2017

Re: Oh Lord

počele da otkazuju. Berta je problem rešila zamolivši lokalnog obućara da drvo obloži kožom.


Ovo je sigurno dodato kasnije.
Milsim, kakve su šanse da obućarski lepak izdrži trenje kočenja?
tsunade tsunade 22:33 28.08.2017

Re: Oh Lord

моје сестре -- Љиљана и Јелена -- и сестрична Наталија, не зна се ко је бољи возач од њих


da li i one ne kreću na duže maršrute bez ovog detalja

tsunade tsunade 22:35 28.08.2017

Re: Oh Lord

kakve su šanse da obućarski lepak izdrži trenje kočenja?


možda nije lepio
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:38 28.08.2017

Re: Oh Lord

možda nije lepio


Tek neko zakivanje ne bi radilo posao, zgužvala bi se ta koža pri prvom kočenju.

Zaista mislim da je to sa kočnicama ukras koji je naknadno dodat priči, verovatno i ono sa šnalama i zapušenim crevima.
Ne verujem da je takva stvar moguća.
G.Cross G.Cross 22:39 28.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
kakve su šanse da obućarski lepak izdrži trenje kočenja?


možda nije lepio



Koliko se secam, u Hazarskom recniku Pavic pise o nekim jedrenjacima koji imaju ribarske mreze umesto jedara. I jedan pita kako sa ribarskim mrezama hvatate vetar ?A drugi odgovara , mi ne hvatamo vetar mi hvatamo nesto drugo.


tsunade tsunade 22:46 28.08.2017

Re: Oh Lord

Ne verujem da je takva stvar moguća.


meni uopšte ne zvuči nemoguće. plus u svim mogućim člancima o motorvagenu 3, pojavljuje se taj detalj i zasluge se pripisuju njoj. e sad, sve je na kraju krajeva, stvar verovanja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:51 28.08.2017

Re: Oh Lord

da li i one ne kreću na duže maršrute bez ovog detalja

За ово



не помажу рукавице, ту требају мишићи. Лада 1600, са 75 коњских снага, важила је тада за лимузину. Мислим да је имала 5 брзина, сећам се да сам је једном возио 165 на сат, на аутопуту прем аеродрому. Али, то су кола без серво волана, и онда бих ја, са сувозачког седишта, помагао сестри да га врти у месту.

Та лада је, да јој ставиш топче, постајала тенк, толико је била тешка и метална. Као и све ладе, била је склона прегревању, што се решавало тако што би се укључило грејање, које се топлотном енергијом снабдевало из топлотне енергије мотора, не сећам се тачно како, знаће Крки, да ли је ваздух пролзио крај облога мотор или је загрејана вода из система за хлађење некуда кружила да угреје ваздух, углавном -- грејање је црпло топлоту из мотора и смањивало његову температуру одмах истог трена. Згодна ствар, осим ако си принуђен да укључиш грејање усред лета јер вучеш чамац иза себе уз цетињску узбрдицу, и сироти мотор се прегрева. И тако, укључим ја грејање на плус 35 степени, отворим прозор, и право на Цетиње и после на Брајиће, да се потом полако спустим до мора.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:57 28.08.2017

Re: Oh Lord

meni uopšte ne zvuči nemoguće.


Jesi li čačkala nekad oko kočnica, znaš li kako funkcioniše to sa paknovima ili kočionim pločicama?
Mora da bude mnogo jaka veza između metalnog dela pakna i materijala koji stvara trenje sa dobošem ili diskom (opet metal) inače nastupa veliki problem.
U toj, primitivnoj, varijanti mnogo bolje rešenje je drvo na drvo, da se tu stvara trenje, nego nedovoljno jako pričvršćna koža.

plus u svim mogućim člancima o motorvagenu 3, pojavljuje se taj detalj


Pominje se i detalj da je Musa Kesedžija imao tri srca :)

Ma ok, naravno da je sve stvar verovanja, da ne beše Zili i njenog komentara o tome kako je smislila super rešenje, ne bih o tome ni razmišljao.
tsunade tsunade 23:00 28.08.2017

Re: Oh Lord

Jesi li čačkala nekad oko kočnica, znaš li kako funkcioniše to sa paknovima ili kočionim pločicama?


moraš da shvatiš da njene kočnice više liče onima na biciklu. a tovozilo se i kretalo tom brzinom, dakle prosečnog bicikla... na biciklu je sve golim okom vidljivo. može svaka žena da provali svaki kvar.

edit: spominju se i njene podvezice kod otpušavanja ovih benzinskih cevi, ako baš insistiraš na detaljima
zilikaka zilikaka 23:03 28.08.2017

Re: Oh Lord

Лада 1600, са 75 коњских снг, важила је тда за лимузину. Мислим д је имла 5 брзина, сећам се да см је једном возио 165 на сат, на аутопуту прем аеродрому. Али, то су кола без серво волана, и онд бох ја, са сувозачког седишта, помагао сестри да га врти у месту.

Та лада је, да јој ставиш точпе, постајала тенк, толико је била тешка и метална. Као ис ве ладе, боил је склона прегевању, што се решавало тако што би се укључило герјње, које се топлотном енергијом снабдевало из топлотне енргије мотора, не сећам се тчно како, да ли је ваздух пролзио крај облога мотор или је загрејана вода из система за хлађење некуда кружила да угреје вазду, углавном -- грејање је црпло топлоти из мотра и смањивало температурту одмах истог трена. Згодна ствар, осим акои сиу принуђен да укључиш грејање усред лета јер вучеш чамац иза себе уз цетињску узбрдицу, и сироти мотор се прегрева. И тако, укључим грејање на плус 35 степени, отворим прозор, ми право ан Цетиње и на Брајиће, да се после полако спустим до мора.


Ih, meni pričaš. JA bre to imala.
Ono stvarno trebalo motati. Kad treba da se uparkiraš, preznojavanje ti ne gine.
Mislim da je imala 4 brzine. Skoro sam sigurna.
Bila jako nezgodna zimi, na klizavici, zbog zadnje vuče. Ako malo brže uđeš u krivinu, ode dupe...
Ljudi zbpog toga umeli u gepek da stavljaju džak cementa, il nešto, da ne kliza toliko.
A što se pregrevanja tiče, ne sećam se da je to bila boljka. Imala nešto drugo. Ostavi je na jakom suncu par sati i nećeš upaliti dok je tebe. Onda otvoriš haubu, pa na pumpi za gorivo pritisneš onu papučicu i ručno napuniš sistem iz kojeg je gorivo izvetrilo, i ladno upališ.

Davno bilo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:09 28.08.2017

Re: Oh Lord

што се решавало тако што би се укључило грејање


A pa nije samo lada ta koja se tako hladi.

Vozim se jednom sa bivšim prvakom Jugosavije u reliju, doduše one skračene, '97 i '99. je uzimao titule, (Andrej Jočić se zove ako neko hoće da gugla) dakle vozač ipo, vozim se s njim u nekom džipu za koji je zalačena prikolica, leto, vrućina, i osetim ja da radi grejanje.
Mislio sam da se zeznuo, kažem mu da isključi, on na tren isključi ali ponovo ga uključi.
Čudim se i pitam šta će mu grejanje, kaže da bolje hladi motor.
To jeste tačno, sasvim je logično da se tako smanjuje temperatura motora, ali bre umire se u kolima.

Kaže, ma ovo je još i dobro, otvoriš prozor pa ti bude bolje, na relijima nema otvaranja prozora, propisi zabranjuju, mora da se bude u nezapaljivom odelu u kom j epretoplo, a grejanje mora da radi zbog motora.

Inače, picajzla od čoveka, motor mu se uopšte ne pregreva, dobar džip, dobar motor, on ga savršeno održava, nego ga on dodatno štedi tim rashlađivanjem.
tsunade tsunade 23:10 28.08.2017

Re: Oh Lord

Bila jako nezgodna zimi,


jao moja peglica je zimi bila mali remorker.
G.Cross G.Cross 23:13 28.08.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man
meni uopšte ne zvuči nemoguće.


Jesi li čačkala nekad oko kočnica, znaš li kako funkcioniše to sa paknovima ili kočionim pločicama?
Mora da bude mnogo jaka veza između metalnog dela pakna i materijala koji stvara trenje sa dobošem ili diskom (opet metal) inače nastupa veliki problem.
U toj, primitivnoj, varijanti mnogo bolje rešenje je drvo na drvo, da se tu stvara trenje, nego nedovoljno jako pričvršćna koža.

plus u svim mogućim člancima o motorvagenu 3, pojavljuje se taj detalj


Pominje se i detalj da je Musa Kesedžija imao tri srca :)

Ma ok, naravno da je sve stvar verovanja, da ne beše Zili i njenog komentara o tome kako je smislila super rešenje, ne bih o tome ni razmišljao.



Ma sile na tako maloj snazi motora i nisu bile neke.
Naterao su me na odem kod druga gugla i evo sta sam nasao :

The 1885 Benz Patent-Motorwagen (featured on this site’s home page) was fitted with solid rubber tires. The upgraded 1887 chassis included a manual leather shoe brake on the rear wheels


Sto je sigurno naprednije od



There are reports of one early car braking system dropping a spike to dig into to the road when a lever was operated.


http://www.carhistory4u.com/the-early-history/other-parts-of-the-car/disc-brakes


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:13 28.08.2017

Re: Oh Lord

edit: spominju se i njene podvezice kod otpušavanja ovih benzinskih cevi,


Malo erotike priču čini pitkijom, kažem ti ja :)
vcucko vcucko 23:17 28.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic

За ово
не помажу рукавице, ту требају мишићи. Лада 1600, са 75 коњских снага, важила је тада за лимузину.

Sve lepo, samo ne valja ti slika.
Ovo na slici je neki od modela 210-pa nešto, to je došlo kasnije. I dalje mali tenkić, ali sa mnogo više plastike, konfekcija. I dosta nekvalitetnije.

To o čemu pišeš, Lada 1600 specijal, to je ovo:

Proizvodilo se do, mislim, 1979.
i danas ih ima na netu, prodaju ih - one u stanju što kažu kao čaša - za 3-4 soma evra.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:17 28.08.2017

Re: Oh Lord

Ma sile na tako maloj snazi motora i nisu bile neke.


Logično, ali i drvo na drvo tu sasvim dobroradi posao, ne znam što bi trebala koža uopšte.
Al dobro, ako tako uzbudljivije zvuči da ne kvarim :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:20 28.08.2017

Re: Oh Lord

Ljudi zbpog toga umeli u gepek da stavljaju džak cementa

... brašna. Motao sam je na ručnu, vozio kontravolanom u krivinama, dušu sam joj uzeo. Sam sam je i opravljao, zamena ulja, filtera, kaiševa, platina, elektropokretača, štelovao joj paljenje. Čini mi se da je imala i predviđeno mesto za kurblu.

Uzgred, u mom selu deca u isto vreme nauče da pucaju, koriste dinamit, i voze kola.
Imao sam manje od 15 godina.
G.Cross G.Cross 23:20 28.08.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man
Ma sile na tako maloj snazi motora i nisu bile neke.


Logično, ali i drvo na drvo tu sasvim dobroradi posao, ne znam što bi trebala koža uopšte.
Al dobro, ako tako uzbudljivije zvuči da ne kvarim :)



Pa pise u citatu koji sam stavio da je bilo od kože . Zali se gospodji Berti
G.Cross G.Cross 23:23 28.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic
Ljudi zbpog toga umeli u gepek da stavljaju džak cementa

... brašna. Motao sam je na ručnu, vozio kontravolanom u krivinama, dušu sam joj uzeo. Sam sam je i opravljao, zamena ulja, filtera, kaiševa, platina, elektropokretača, štelovao joj paljenje. Čini mi se da je imala i predviđeno mesto za kurblu.

Uzgred, u mom selu deca u isto vreme nauče da pucaju, koriste dinamit, i voze kola.
Imao sam manje od 15 godina.


A jesil produvavao dizne pumpom za beciklo ?
Tsunade pise o ukosnici ja sam na fici produvavao pumpom za beciklo.
zilikaka zilikaka 23:24 28.08.2017

Re: Oh Lord

To o čemu pišeš, Lada 1600 specijal, to je ovo:

Tačno, ja o tome pričam. Imala te lajsne.
Ne znam, ja sam je imala godinama, sama vozila, skoro da nije trebalo održavati ako si pažljiv vozač.
Da l zbog specifičnih okolnosti, al taj auto mi bio ko pametno konjče.
Samo dvaputse kvarila al oba puta na 200 metara od kuće.
Tačno znala da mora da me dovuče kako zna i ume.
I kad sam je prodavala otišla drugaru u ruke. Bilo mi žao da je dam bezveze.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:26 28.08.2017

Re: Oh Lord

Sam sam je i opravljao, zamena ulja, filtera, kaiševa, platina, elektropokretača, štelovao joj paljenje.


Uuuu al su ti popravke......

Kad uradiš generalku javi se :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:27 28.08.2017

Re: Oh Lord

To o čemu pišeš, Lada 1600 specijal, to je ovo:

Biće da si u pravu. Ne mogu da se setim da li sam imao četvrtaste ili okrugle farove.

Kod nas su kola bila potrošna roba, bilo nas mnogo na gomili, jedno vreme smo imali i kombi, da možemo u nešto da stanemo svi, plus lada, golf, reno 4 -- sve u isto vreme.
freehand freehand 23:30 28.08.2017

Re: Oh Lord

G.Cross
tsunade
kakve su šanse da obućarski lepak izdrži trenje kočenja?


možda nije lepio



Koliko se secam, u Hazarskom recniku Pavic pise o nekim jedrenjacima koji imaju ribarske mreze umesto jedara. I jedan pita kako sa ribarskim mrezama hvatate vetar ?A drugi odgovara , mi ne hvatamo vetar mi hvatamo nesto drugo.



Mada je ovo pokupio od indijanaca. :)
freehand freehand 23:34 28.08.2017

Re: Oh Lord

Uzgred, u mom selu deca u isto vreme nauče da pucaju, koriste dinamit, i voze kola.
Imao sam manje od 15 godina.

Koje je to selo?
zilikaka zilikaka 23:34 28.08.2017

Re: Oh Lord

A jesil produvavao dizne pumpom za beciklo ?

A merio kompresiju masnom krpom?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:34 28.08.2017

Re: Oh Lord

Kad uradiš generalku javi se :)

To nisam sigurno. Čini mi se da sam joj promenio karike. No, moj drug je bio automehaničar, ja sam mu pomagao (a tada i studirao), i onda sam, da ne akam njega, zapitkivao ga kako šta da uradim, sad mi bljesnu u pomćenju kako su oni aparati za štelovanje bacali svetlo tačno u sinhronizaciji sa bobinom, i onda ti očitаvaš neki stepen, на умашћеном казалу на некиј грани, pa pomeraš glavu bobine, to jest onaj vrtuljak na osovini unutar nje, gađaš neki stepen.

Jebote, a sad sve to kompjuter uradi.
zilikaka zilikaka 23:37 28.08.2017

Re: Oh Lord

Jebote, a sad sve to kompjuter uradi.

Skroz bezveze. Kad otvroriš haubu sve zatvoreno, ništa ne vidiš, a ne moš ni da se umastiš ko čovek.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:40 28.08.2017

Re: Oh Lord

freehand
Uzgred, u mom selu deca u isto vreme nauče da pucaju, koriste dinamit, i voze kola.
Imao sam manje od 15 godina.

Koje je to selo?

Јеленак.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:42 28.08.2017

Re: Oh Lord

Skroz bezveze. Kad otvroriš haubu sve zatvoreno, ništa ne vidiš, a ne moš ni da se umastiš ko čovek.

Питао ја овог мог другара, што држи ауто сервис, који алат сад понесе на пут када крене, ако му стану кола.
-- Телефон -- каже ми. -- Да позовем шлеп службу.
tsunade tsunade 23:44 28.08.2017

Re: Oh Lord

kroz bezveze. Kad otvroriš haubu sve zatvoreno, ništa ne vidiš, a ne moš ni da se umastiš ko čove


freehand freehand 23:44 28.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic
freehand
Uzgred, u mom selu deca u isto vreme nauče da pucaju, koriste dinamit, i voze kola.
Imao sam manje od 15 godina.

Koje je to selo?

Јеленак.


A ja mislio - on iz blokova...
Inače, to gde piše Velje brdo - znam svaki kamen.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:44 28.08.2017

Re: Oh Lord

Jebote, a sad sve to kompjuter uradi.


Ebo ih kompjuter...
Kad ventile proveriš benzinom, stanje cilindara noktom, kompesiju, što reče Zili, pucvalom, ali masnim, znaš bre šta si uradio, ovako.... ništa.

A za te tačke paljenja postojali reperi, u fabrici stave kirner na zamajac, nađeš tačku, pa volj ti pet stepeni predpaljenja, volj deset, za sve stoje tačke, samo ih poklopiš.

A najbolje je bilo kad majstori izudaraju neke svoje repere, otvoriš i vidiš sto tačaka, pojma nemaš šta koja znači, pa ti onda opališ svoje, sledeći nek se češe :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:46 28.08.2017

Re: Oh Lord

Inače, to gde piše Velje brdo - znam svaki kamen.

:)))))))))))))))

Чувао магацине с муницијом.
Нек си.
Тамо су војнике волели.
Чак и кад нису били наши, то јест -- кад су партизански ;-)
freehand freehand 23:48 28.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic
Inače, to gde piše Velje brdo - znam svaki kamen.

:)))))))))))))))

Чувао магацине с муницијом.
Нек си.
Тамо су војнике волели.
Чак и кад нису били наши, то јест -- кад су партизански ;-)

Nije gore bilo magacina. A i ceo je Titograd bio naš, partizanski.
zilikaka zilikaka 23:51 28.08.2017

Re: Oh Lord

E, da moji u porodici nisu svojevremeno imali dva ovakva

I da se to nije vazda sređivalo, popravljalo, vukli delovi iz Italije i sve u dvorištu kod dede, možda bih ja i ispala na nešto normalno.

Možda bih studirala francuski jezik i lepo ponašanje.

Ovako...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:55 28.08.2017

Re: Oh Lord

A i ceo je Titograd bio naš, partizanski.

Heh... Ako ti kažeš, da je bio partizanski. Ja tačnu situaciju za tamo ne znam. Znam za moj kraj: sve go četnik do četnika. Iz mog sela 30 četnika i 3 partizana. No, i kvalitet je važan, i on se pita, ne samo kvantitet. Petar, Vuko, Radisav -- to su bili Brajovići partizani iz mog sela. Onaj prvi je uhapsio Lera, onaj poslednji napravio mene. Podvig do podviga.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:57 28.08.2017

Re: Oh Lord

I da se to nije vazda sređivalo, popravljalo, vukli delovi iz Italije i sve u dvorištu kod dede, možda bih ja i ispala na nešto normalno.

Možda bih studirala francuski jezik i lepo ponašanje.

Ovako.

G.Cross G.Cross 00:01 29.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic
Kad uradiš generalku javi se :)

To nisam sigurno. Čini mi se da sam joj promenio karike. No, moj drug je bio automehaničar, ja sam mu pomagao (a tada i studirao), i onda sam, da ne akam njega, zapitkivao ga kako šta da uradim, sad mi bljesnu u pomćenju kako su oni aparati za štelovanje bacali svetlo tačno u sinhronizaciji sa bobinom, i onda ti očitаvaš neki stepen, на умашћеном казалу на некиј грани, pa pomeraš glavu bobine, to jest onaj vrtuljak na osovini unutar nje, gađaš neki stepen.

Jebote, a sad sve to kompjuter uradi.



Odveo danas sina kod ocne lekarke, on ima malu dioptiju ali igra kosarku i sa 13 godina mi je prvi lekar rekao da nije dobro da imla kontaktna sociva ali da postoje sociva koja se nose samo kad se spava i sutra se ceo dan dobro vidi bez naocara i sociva.
I danas odemo kod te druge lekarke i ona sama u ordinaciji, nema asistenta i sve radi kompjuter meri dioptriju , zakrivljenost oka, ma sve mere i salje direktno kod proizvodjaca sociva da pravi sociva.

Mislim se, gospodjo na sta si ti 6 godina potrosila kad sad sve kompjuter radi za tebe.
Enivej jedva cekam da mi sin dobije ta sociva da vidim da li je to stvarno.
Milan Novković Milan Novković 00:10 29.08.2017

Re: Oh Lord

G.Cross


Sto je sigurno naprednije od



There are reports of one early car braking system dropping a spike to dig into to the road when a lever was operated.


Super fora

Ja sam se kao klinac snalazio i u jednom trenutku gurao granu između zadnjeg blatobrana i gume, pipava operacija, pogotovo na neviđeno.

Tako sam i zamrzeo blatobrane, pa zbog buke, krive i neugledne, pa prestao da ih koristim čim sam od komšija, prijatelja i rodbine nakupio dovoljno junk-a da bih uvek imao dovoljno materijala za zadnji točak što koči, iako sam ponekad morao da kombinujem žice, malo zahtevniji posao, u vremenu.

Posle prvog blata na leđima sam prestao da vozim po kiši i blatu, i tu se zaustavio u daljem razvoju "tehnologije", super tihe, skoro ko Rols Rojs
zilikaka zilikaka 00:12 29.08.2017

Re: Oh Lord

Mislim se, gospodjo na sta si ti 6 godina potrosila kad sad sve kompjuter radi za tebe.

Svuda je tako.
I kod nas se odavno sve računa pomoću gotovih paketa. Ubaciš šta imaš i izbaci ti šta ti treba.
Lepo je to, i brzo, al po pravilu nemaju predstavu o kritičnim mestima, šta smeš i ne smeš...
Kad peške nešto prođeš dovoljno puta, sam ukačiš šta se kako "ponaša" i gde imaš prostora za navlačenje, ako ti zatreba.

Opet, naša vrsta je skroz u izumiranju. Danas se čak ne smatra potrebnim da do kraja prođeš sve detalje teorijski.
Ima ko će to napraviti i spakovati a ostala boranija treba samo da je pismena da sokoćalo napuni podacima i narani svinje.
G.Cross G.Cross 00:20 29.08.2017

Re: Oh Lord

ma ko će to napraviti i spakovati a ostala boranija treba samo da je pismena da sokoćalo napuni podacima i narani svinje.


Iz principa ne jedem po shoping molovima, ali po nekad kupimo KFC i ponesemo kuci.
I onda je to izvadim iz papirnih kesa i stavim u normalne tanjire. Pita mene jednom sin zasto ne volim da jedem iz papirnih tanjra.

Zato sto se osecam ko kokoska u kavezu koju hrane da je prodaju u KFC , odgovorim.

Jedenje iz papirnih tanjira po shoping molovima je po meni jedna od najgorih degradacija ljudske vrste.

docsumann docsumann 05:51 29.08.2017

Re: Oh Lord

Докс зна, спуштали смо се све до на Шквер, да спустимо јахтицу у воду.


prošli ste mi ispod prozora od stana ...
emsiemsi emsiemsi 07:24 29.08.2017

Re: Oh Lord

G.Cross
Lep post

u Forchajmu, udaljenomm 118 kilometara.


Ta ruta je takodje i moj plan za ovu jesen,


Kako planiras da ides, peske ?
To je u vrh glave 4 dana pesacenja. ( ili jedan sat voznje)

Sta ces sa ostatkom jeseni ?


Опет би се овај Цросс 'огребао' за неку кафицу !?
Полако човече, стани у ред !
emsiemsi emsiemsi 07:36 29.08.2017

Re: Oh Lord

G.Cross
strašno želim srcem celim da ugrabim jedno četiri dana za ovaj izlet


U pravu si uradi to.

Nije ga uključila


Sa rizikom da zvucim kao muska sovinisticka svinja ( i ljubitalj Nemaca , mada je ne volim Nemce onako generalno nego samo njihova kola, ponosni sam vlasnik Mercedesa, Audija, Porsea i Minija) Mercedes se ne ukljucuje , Mercedes se startuje !


Алал вера домаћине !
Ма, пашће кафица !
Ако, ако, ваља се !
emsiemsi emsiemsi 07:48 29.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
Pokreće se motor i onda on pokreće vozilo


jeste. pokretale su se i parne mašine u to vreme. ali ovo je bila neka vrsta uključivanja, koliko sam shvatila. moralo je da dodje do kontakta i varnice.

uostalom, rasprava je besmislena jer čovek prvo uključi motor, ko što sama reč kaže ključem, te ga onda startuje. osim kod hočija koji startuje pre uključenja.

Ниси баш у праву - стартовање претходи кретању. Синоним за стартовање је, на несрећу, покретање. А пошто кретање има везе са покретањем, дакле, покретање, претходи самом кретању, онда је ствар збуњујућа.
Дакле, стартер на српско-немачком се каже анласер (и тако, што би рекао Брајовић, то каже једно 98, 76% људи и жена), а на српском покретач. Пошто за своју ексцитацију користи електричну енергију, доминантан назив је са префиксом елктро, дакле, електро-покретач.
Тако да су исправни термини (и) стартовање као и покретање. То је дакле тако, али у теорији. У пракси је доминантно - палење аутомобила. Наравно, да нико (нормалан) не мисли да се аутомобил полије нечим и потом шибицом или упаљачем запали.
emsiemsi emsiemsi 07:52 29.08.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man
počele da otkazuju. Berta je problem rešila zamolivši lokalnog obućara da drvo obloži kožom.


Ovo je sigurno dodato kasnije.
Milsim, kakve su šanse da obućarski lepak izdrži trenje kočenja?

Никакава, ако претпоставимо (као што ти изгледа претпостављаш) да је Берта јурила 120 на сат, уместо једно 10 до 15 км на сат.
emsiemsi emsiemsi 07:56 29.08.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man
meni uopšte ne zvuči nemoguće.


Jesi li čačkala nekad oko kočnica, znaš li kako funkcioniše to sa paknovima ili kočionim pločicama?
Mora da bude mnogo jaka veza između metalnog dela pakna i materijala koji stvara trenje sa dobošem ili diskom (opet metal) inače nastupa veliki problem.
U toj, primitivnoj, varijanti mnogo bolje rešenje je drvo na drvo, da se tu stvara trenje, nego nedovoljno jako pričvršćna koža.

plus u svim mogućim člancima o motorvagenu 3, pojavljuje se taj detalj


Pominje se i detalj da je Musa Kesedžija imao tri srca :)

Ma ok, naravno da je sve stvar verovanja, da ne beše Zili i njenog komentara o tome kako je smislila super rešenje, ne bih o tome ni razmišljao.

Ауууу, буквалисте !
Страшно !
Гледаш данашње кочионе системе и упоређујеш са ондашњим ?!
emsiemsi emsiemsi 08:05 29.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic
Ljudi zbpog toga umeli u gepek da stavljaju džak cementa

... brašna. Motao sam je na ručnu, vozio kontravolanom u krivinama, dušu sam joj uzeo. Sam sam je i opravljao, zamena ulja, filtera, kaiševa, platina, elektropokretača, štelovao joj paljenje. Čini mi se da je imala i predviđeno mesto za kurblu.

Uzgred, u mom selu deca u isto vreme nauče da pucaju, koriste dinamit, i voze kola.
Imao sam manje od 15 godina.

Фалите ме уста моја, иначе ћу вас подерати !
emsiemsi emsiemsi 08:06 29.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic
To o čemu pišeš, Lada 1600 specijal, to je ovo:

Biće da si u pravu. Ne mogu da se setim da li sam imao četvrtaste ili okrugle farove.

Kod nas su kola bila potrošna roba, bilo nas mnogo na gomili, jedno vreme smo imali i kombi, da možemo u nešto da stanemo svi, plus lada, golf, reno 4 -- sve u isto vreme.

Па откуда вам толике паре за толика кола ?
cassiopeia cassiopeia 08:35 29.08.2017

Re: Oh Lord

G.Cross
I danas odemo kod te druge lekarke i ona sama u ordinaciji, nema asistenta i sve radi kompjuter meri dioptriju , zakrivljenost oka, ma sve mere i salje direktno kod proizvodjaca sociva da pravi sociva.


Merenje dioptrije kompjuterom je jedna stvar, a drugo je da ti lekar odredi konačnu dioptriju na klasičan način. Hoću reći i jedno i drugo imaju svog smisla u procesu određivanja dioptrije.

To mi objašnjavala moja doktorka, meni se dešavalo da se ta dioptrija određena kompjuterski koriguje jer oči rade u sinergiji i nekad je potrebno povećati za koji stepen dioptriju na oku koje ima značajno manju od drugog, da se ovo sa većom ne bi opterećivalo. Valjda sam je dobro razumela, ali suština je da se uvek proveri dioptrija i klasičnim postupkom i usklađivanjem oba oka.

Tehnologija je čudo, ja sam prošle zime išla na operaciju oka što kad ovako kažeš zvuči strašno, a zapravo mi je laser sve odradio.
docsumann docsumann 14:09 29.08.2017

Re: Oh Lord

G.Cross
hoochie coochie man
Ma sile na tako maloj snazi motora i nisu bile neke.


Logično, ali i drvo na drvo tu sasvim dobroradi posao, ne znam što bi trebala koža uopšte.
Al dobro, ako tako uzbudljivije zvuči da ne kvarim :)



Pa pise u citatu koji sam stavio da je bilo od kože . Zali se gospodji Berti


drvo od drvo nije praktično jer će se vremenom uglačati površine.

bolji sistem je sa izmjenjivom frikcionim uloškom, kojeg mjenjaš kad se istroši.
a i po osjećaju bih rekao da kontakt drveta i kože ostvaruje veću silu trenja.

drugi momenat - nije lako smicanjem odvojit kožu zaljepljenu na površinu (ili prikucanu). potpuno druga stvar je njeno odvajanje čupanjem.


Berta je neosporno imala kliker za više stvari.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:36 29.08.2017

Re: Oh Lord

zilikaka
Jebote, a sad sve to kompjuter uradi.

Skroz bezveze. Kad otvroriš haubu sve zatvoreno, ništa ne vidiš, a ne moš ni da se umastiš ko čovek.


Ali motocikli se još ne daju! Jedino što i njih sad prave tako dobro da se gotovo ništa ne kvari, pogotovu kod japanaca, sem ako ne kupiš namerno neki polovni krš, da se sa njim zamajavaš. Ili ako kupiš nov, onda čekaš da ostarite zajedno. Tu su kosačice i motorne testere poslednja nada za one koji vole da se petljaju i maste sa svećicama i karburatorima. Dobro, i traktori valjda, mada nemam jedan da mogu da tvrdim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:39 29.08.2017

Re: Oh Lord

drugi momenat - nije lako smicanjem odvojit kožu zaljepljenu na površinu (ili prikucanu). potpuno druga stvar je njeno odvajanje čupanjem.


A i nisu tad automobili imali par tona i jurili dvesta km na sat, one smešne konstrukcije je, čini mi se, bilo dosta lakše zaustaviti. I ja verujem da je ovo sa kožom na drvetu bila sasvim dobra ideja, ko god da je smislio.
tsunade tsunade 14:42 29.08.2017

Re: Oh Lord

I ja verujem da je ovo sa kožom na drvetu bila sasvim dobra ideja, ko god da je smislio.


nije fer da se postavlja pitanje ko je to rešenje smislio. smislila ga je berta i postoji dovoljno dokaza za to. pročitala sam da je karl morao na svoje ime da patentira i te paknove jer ona kao žena na taj patent nije imala pravo. dakle nije korektno joj se to priznanje uskraćuje u 21 veku.

i ne svadjam se samo konstatujem. dvoumi se oko toga koliko hoćeš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:14 29.08.2017

Re: Oh Lord

tsunade
I ja verujem da je ovo sa kožom na drvetu bila sasvim dobra ideja, ko god da je smislio.


nije fer da se postavlja pitanje ko je to rešenje smislio. smislila ga je berta i postoji dovoljno dokaza za to. pročitala sam da je karl morao na svoje ime da patentira i te paknove jer ona kao žena na taj patent nije imala pravo. dakle nije korektno joj se to priznanje uskraćuje u 21 veku.

i ne svadjam se samo konstatujem. dvoumi se oko toga koliko hoćeš.


Ma, ok, verujem da je tako kao što kažeš, nisam proveravao, a i mrzelo me da se upuštam u raspravu sa Hučijem oko toga da li je jedna žena stvarno mogla da bude toliko pametna da smisli tu foru sa kočnicama, ili je to samo još jedan u nizu propagandnih trikova kojima se koriste feministkinje (i gejevi) u svom obračunu sa muškarcima i domaćinima.
tadejus tadejus 16:41 29.08.2017

Re: Oh Lord

srdjan.pajic
ili je to samo još jedan u nizu propagandnih trikova kojima se koriste feministkinje (i gejevi) u svom obračunu sa muškarcima i domaćinima.


I trandže, i trandže..
blogov_kolac blogov_kolac 17:11 29.08.2017

ime

...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:22 29.08.2017

Re: Oh Lord

edino što i njih sad prave tako dobro da se gotovo ništa ne kvari, pogotovu kod japanaca,

Привид.
Пређеш далеко мање километара њима него што би колима у истом временском периоду.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:24 29.08.2017

Re: Oh Lord

smislila ga je berta i postoji dovoljno dokaza za to.

Ма нема шансе да је она... Žene takve stvari nikad nisu interesovale, jedino ako daš neki njima dobar podsticaj.

aureus aureus 18:13 29.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic
И тако, укључим ја грејање на плус 35 степени, отворим прозор, и право на Цетиње и после на Брајиће, да се потом полако спустим до мора.

Ти си, Брајовићу, изгледа слушао Кнеза и Рамба Амадеуса.
Или су они од тебе покупили идеју за пјесму.

Подгорица тога јутра, преко 35 у хладу
Ђедe Нику из гараже шклапнули смо ладу

Код Албанца два бидона куписмо нормала
Горе главу, кључ у браву - правац магистрала

Па каже:

Кад у ретровизор виђесмо Цетиње
Шофершајбна пружи поглед на дебело море сиње

У Брајиће стадосмо те примисмо жену
- Зло вам јутро, Црногорци, чујете л' сирену?

Додуше, кажеш да си се лагано спустио на море, али пјесма сугерише нешто друго:

- Каква ли су оно на нас плаво-бјела кола?
Да то није, куку нама, цетињска патрола?

Стрма џада, пичи лада, лети кано соко тица
Закукала она жена са задњега сица:

Препала се својој глави, мисли дошли црни дани
Па нас светом мајком куне: Ђецо, пуштајте ме вани!


Брајовићу, ђаволчићу...

Лада 1600, са 75 коњских снага, важила је тада за лимузину. Мислим да је имала 5 брзина, сећам се да сам је једном возио 165 на сат

Прва, куплунг, друга, трећа - руски ти је мјењач сила
Гари лада низа страну кано да је горска вила!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:33 29.08.2017

Re: Oh Lord

ко претпоставимо (као што ти изгледа претпостављаш) да је Берта јурила 120 на сат, уместо једно 10 до 15 км на сат.


Ma sve to stoji, samo mi objasni što se pohaba to drvo za nekoliko desetina kilometara, pa je morala usput da improvizuje i kod šustera rešava problem, kad su sile male, brzina mala, masa mala, sve lako i jednostavno, a drvo se pohabalo.
Šta ga je poderalo?

Inače, iz iskustva znam kako koči drvo o drvo, drvo o metal, guma na gumu, metal na gumu, pa i onu crosovu varijantu sa motkom, sve te varijante su se koristile kod kočenja zaprežnih kola.
Ne pričam napamet.

Sve što pričate stoji, izmenljivi delovi su bolji nego neizmenljivi, postoje lepkovi koje je smicanjem teško skinuti, ali vrlo malo verovatno je da se u stvarnosti dešavalo ovo što se priča u priči.

I nije ništa ružno što su detalji sa obućarem i podvezicama dodati, tako priča postaje zanimnjivija, dobija malo na avanturizmu, bila bi suvoparna ako bi se svela na, sela žena u auto i odvozala sto kolimetara, a funkcija priče nije da bude istorijski dokument nego da privuče pažnju.
Ljudi, saberite dva i dva.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:35 29.08.2017

Re: Oh Lord

a i mrzelo me da se upuštam u raspravu sa Hučijem oko toga da li je jedna žena stvarno mogla da bude toliko pametna da smisli tu foru sa kočnicama


Ako je stvarno pokušala tako da reši problem, ne bih je baš svrstao u pametne.
tyson tyson 18:37 29.08.2017

Re: Oh Lord

Petar, Vuko, Radisav -- to su bili Brajovići partizani iz mog sela.

Jelenački bataljon, Brajovićka četa...?


emsiemsi emsiemsi 18:44 29.08.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man
ко претпоставимо (као што ти изгледа претпостављаш) да је Берта јурила 120 на сат, уместо једно 10 до 15 км на сат.


Ma sve to stoji, samo mi objasni što se pohaba to drvo za nekoliko desetina kilometara, pa je morala usput da improvizuje i kod šustera rešava problem, kad su sile male, brzina mala, masa mala, sve lako i jednostavno, a drvo se pohabalo.
Šta ga je poderalo?

Inače, iz iskustva znam kako koči drvo o drvo, drvo o metal, guma na gumu, metal na gumu, pa i onu crosovu varijantu sa motkom, sve te varijante su se koristile kod kočenja zaprežnih kola.
Ne pričam napamet.

Sve što pričate stoji, izmenljivi delovi su bolji nego neizmenljivi, postoje lepkovi koje je smicanjem teško skinuti, ali vrlo malo verovatno je da se u stvarnosti dešavalo ovo što se priča u priči.

I nije ništa ružno što su detalji sa obućarem i podvezicama dodati, tako priča postaje zanimnjivija, dobija malo na avanturizmu, bila bi suvoparna ako bi se svela na, sela žena u auto i odvozala sto kolimetara, a funkcija priče nije da bude istorijski dokument nego da privuče pažnju.
Ljudi, saberite dva i dva.

Дрљаш као дрвена кочница.
А није теби пало на памет да се то дрво истрошило, а дизајнер није предвидео могућност подешавања зазора, па је жена морала да монтира било шта како би компензовала то потрошено.
Успут --- чудновато је како неки људи нису у стању да размишљају мултиваријантно.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:49 29.08.2017

Re: Oh Lord

Jelenački bataljon, Brajovićka četa...

Фама.

Погледај ОВЕ КУЋЕ. То је Јеленак.
За свог живота, по тим кућама, ја не сазнах да су партизанске, чиме су се људи иначе дичили, можда их је било три или пет које су биле такве. Сви моји даљи "локални стричеви", од ћића Влада (претекао са Зидног моста) до ћића Миша (тамо су сви род, па су ти сви стричеви), били су четници. Ево, убих се да се сетим четвртог партизана, и сетих се. Бебо Брајовић, отац наше сјајне историчарке уметности Саше.

Сви партизанскеи Брајовићи, као што и следује победницима, направилу се неке кaријере. Знао бих да их је било више. Но, биће да су се из села раселили.

P.S.
Ех, сетих се и ћића Боће (Богдан) Брајовића, и он је био партизан.

Малу забуну изазива то што се под Брајовићком четом рачуна племе Брајовића, у ком су околни Јововићи, Филиповићи, Иковићи, Лакићи... Све је то 4-5-6 километра наоколо. Брајовићи су мало, али лепо племе.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:49 29.08.2017

Re: Oh Lord

А није теби пало на памет да се то дрво истрошило,


Što bi se trošilo kad je sve to lako, kad su sile male?
Ili ako se drvo istrošilo, jer je bilo mnogo kočenja,(mnogo nizbrdica recimo) koliko bi u takvim uslovima izdržao šusterski lepak iz devetnaestog veka?

Razmišljam ja multivarijantno, ali me ebe iskustvo sa svim tim materijalima, kad nemaš iskustva, kad o tome razmišljaš kao o nečem imaginarnom, u svašta se može poverovati.
emsiemsi emsiemsi 18:54 29.08.2017

Re: Oh Lord

hoochie coochie man
А није теби пало на памет да се то дрво истрошило,


Što bi se trošilo kad je sve to lako, kad su sile male?
Ili ako se drvo istrošilo, jer je bilo mnogo kočenja,(mnogo nizbrdica recimo) koliko bi u takvim uslovima izdržao šusterski lepak iz devetnaestog veka?

Razmišljam ja multivarijantno, ali me ebe iskustvo sa svim tim materijalima, kad nemaš iskustva, kad o tome razmišljaš kao o nečem imaginarnom, u svašta se može poverovati.

Искуство је корисно, али није и довољно.

tyson tyson 19:00 29.08.2017

Re: Oh Lord

Predrag Brajovic
Jelenački bataljon, Brajovićka četa...

Фама.

Погледај ОВЕ КУЋЕ. То је Јеленак.
За свог живота, по тим кућама, ја не сазнах да су партизанске, чиме су се људи иначе дичили, можда их је било три или пет које су биле такве. Сви моји даљи "локални стричеви", од ћића Влада (претекао са Зидног моста) до ћића Миша (тамо су сви род, па су ти сви стричеви), били су четници. Ево, убих се да се сетим четвртог партизана, и сетих се. Бебо Брајовић, отац наше сјајне историчарке уметности Саше.

Ih, pa bila je i Brajovićka četa u Martinićko-brajovićkom bataljonu JVuO


hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 29.08.2017

Re: Oh Lord

Погледај ОВЕ КУЋЕ. То је Јеленак.


Ja sam kroz tvoje selo prolazio, garant.
Znam da sam išao iz Podgorice preko Spuža ka Danilovgradu, ali odredište mi je bilo pre Danilovgrada, na tom putu, u nekom selu.
Možda baš to?
Jel postojala nekad tu neka iole ozbiljnija živinarska farma?
krkar krkar 19:06 29.08.2017

Re: Oh Lord

дизајнер


Ja mislio ti neki inženjer pa znaš šta je konstruktor. Kad ono - ti neka metroseksualna pičkica pa ti sve rade dizajneri.

Mada, kad se setim one slike sa trbušinom u trenerci nisi ti ni metroseksualac. Možda samo običan peder.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:26 29.08.2017

Re: Oh Lord

Jel postojala nekad tu neka iole ozbiljnija živinarska farma?


Martinići!!
Sad gledam onu kartu i setim se, u Martinićima je to.
emsiemsi emsiemsi 19:33 29.08.2017

Re: Oh Lord

krkar
дизајнер


Ja mislio ti neki inženjer pa znaš šta je konstruktor. Kad ono - ti neka metroseksualna pičkica pa ti sve rade dizajneri.

Mada, kad se setim one slike sa trbušinom u trenerci nisi ti ni metroseksualac. Možda samo običan peder.

А можда и необичан !?

Успут --- каква трбушина, шта бунцаш !?
Успут 2 --- као инжењер ти кажем да је дизајнер много погоднији термин од конструктора у овоме о чему говоримо на блогу. Чак ни термин пројектант није ни приближно добар као дизајнер. То ти кажем као инжењер који је био у свим овим 'улогама' ... о човече трбушави са хиљаду занимања.
Успут 3 --- престао ја да пушим пре икс година. Месец дана само једем, једем ... и удебљам се 12 килограма. Наравно, све време, пошто сам радио кући, био у тренерци и не примећујем да се баш гојим ... ја који сам од 15. године имао једнак број килограма. У неко доба, позове ме неки лик на састанак у неку фирму на Теразије (неки машинци који су почели да се ките електроником па називали фирме неке механотронике и слично ... јеботе, да ми машинац буде префикс у струци страшно).
Реко ја ОК, када да дођем ... каже он одмах. Није ми се лик допадао, нека мувара, претенциозан тип попут тебе, али сам већ био одрадио неки посао са неким грејачима за њега (изгарало му то, користио неку кантал жицу, ко бојаги из Шведске итд.), па рекох - вађи се, долазим.
Али оћеш, до мојега, обучем фармерке, а оно фали у струку око 7 цм.
Окрени обрни, мора омах да се иде, обучем тренерку и адидас патике - и правац на Теразије. Јебо те !
Тамо људи са фитиљем, неки странци, неки пензос из врло битне установе ... и ја у тренерци.
Но, није било лоше, нису успели да ме ошишају.
Но, било ми је потребно скоро годину дана да се вратим у исте фармерке.
Е да --- како ти стојиш са килама ?
krkar krkar 19:41 29.08.2017

Re: Oh Lord

као инжењер ти кажем да је дизајнер много погоднији термин од конструктора у овоме о чему говоримо на блогу. Чак ни термин пројектант није ни приближно добар као дизајнер.


Ne benavi, Čarli. Pročitao dve knjige na engleskom pa umislio da se to zove dizajner. Ko ovi tehnolozi za vino koji su u filmovima shvatili da Englezi kažu red wine pa i oni počeli da seru o crvenom vinu. Oš, malo morgen! Mogu da ga dizajniraju da bude crveno ali vino je crno.


Е да --- како ти стојиш са килама ?


Stojim. Leti skinem 3-5 kila od zdravijeg života, posle vratim. Ali nemam tih problema sa farmerkama kao ti.
docsumann docsumann 19:52 29.08.2017

Re: Oh Lord


ja sam sjenka nekadašnjeg mene. neubjedljivih 115kg.
stomak ravan, pogled bistar
emsiemsi emsiemsi 20:02 29.08.2017

Re: Oh Lord

krkar
као инжењер ти кажем да је дизајнер много погоднији термин од конструктора у овоме о чему говоримо на блогу. Чак ни термин пројектант није ни приближно добар као дизајнер.


Ne benavi, Čarli. Pročitao dve knjige na engleskom pa umislio da se to zove dizajner. Ko ovi tehnolozi za vino koji su u filmovima shvatili da Englezi kažu red wine pa i oni počeli da seru o crvenom vinu. Oš, malo morgen! Mogu da ga dizajniraju da bude crveno ali vino je crno.


Е да --- како ти стојиш са килама ?


Stojim. Leti skinem 3-5 kila od zdravijeg života, posle vratim. Ali nemam tih problema sa farmerkama kao ti.

На енглеском сам прочитао више кљига, но, само сам 3 превео на српски.
Истина, све су то биле неке глупости ... електроника, микроконтролери, електрична пражњења у гасовима, технологија спатеровања у микроелектроници, ... глупости, кажем ти.
На жалост, моја струка и занимација су везани (и) превише за енглески па не треба да чуди што се почесто 'пребацим' на енглески. То му дође нешто слично као пајсераши на швашски. (пу пу, где да се проедим са машинцима, страшно).
Више ми се, право да ти кажем, не чита ни на једном језику - драже ми је да се зезам на блогу и којекуде.
emsiemsi emsiemsi 20:02 29.08.2017

Re: Oh Lord

docsumann

ja sam sjenka nekadašnjeg mene. neubjedljivih 115kg.
stomak ravan, pogled bistar

Хехехе --- ти и бистар поглед !
docsumann docsumann 20:06 29.08.2017

Re: Oh Lord

emsiemsi
docsumann

ja sam sjenka nekadašnjeg mene. neubjedljivih 115kg.
stomak ravan, pogled bistar

Хехехе --- ти и бистар поглед !


pa da, otkad nosim naočare za vid

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana