Politika

Najveća je obmana da ćemo odustajanjem od EU sačuvati Kosovo

Nebojsa Krstic RSS / 06.10.2012. u 15:13

Десио се занимњив синхроницитет 2.10. 2012, кад смо у истом броју ”Политике” имали два различита виђења једног актуелног питања везаног за косовски проблем. Борис Тадић је објашњавајући разлоге нових условљавања која стижу из ЕУ рекао да су странке садашње владе давале сигнале да би могле бити ”флексибилније поводом питања КиМ”  и да то за последицу има тестирање те најављене флексибилности, а Ђорђе Вукадиновић се у свом ауторском тексту, (http://www.politika.rs/pogledi/DJordje-Vukadinovic/Kosovo-bez-spinovanja-Djordje-Vukadinovic.sr.html) осврнуо на исто, написавши како је и Тадић 2007-2008, у предвечерје проглашења косовске независности, ”слао двосмислене поруке у вези с Косовом и ”подстицао нездраву политичку поларизацију и антирадикалску хистерију у друштву”, те да је Тадић својим искреним веровањем у политику ”двоструког колосека” можда највише одговоран за жалосно стање на ”косовском фронту”.

Премало је квалитетне дебате на тему решења косовског чвора, иако је оно, ма колико се трудили да то сметнемо с ума, услов без кога се не могу на добар и одржив начин решити друга озбиљна национална и државна питања. То не значи да све остале проблеме не треба решавати у међувремену, треба итекако, али деструктивни потенцијал дестабилизације друштва које нерешено косовско питање има у себи огроман је и стална је латентна опасност за урушавање свега, па се не сме ни гурати под тепих, ни потцењивати. А поготово не извртати.

Уз мало труда Вукадиновић би се присетио да се у преговоре с Приштином ушло убрзо по формирању прве Коштуничине владе, а државна политика коју су дефинисали управо копредседници преговарачког тима (Тадић и Коштуница) била је проналажење компромисног решења којим ће бити задовољени интереси и Срба и Албанаца и које ће бити у складу с резолуцијом 1244 СБУН, и, наравно, са Уставом Републике Србије.

Када су се доцније десили избори и владе промениле, Тадић је опстојавао на тражењу компромиса у условима све јачих притисака, управо смањујући друштвену поларизацију и смирујући страсти, не одустајући од кључног интереса земље, од европских интеграција. За то време Коштуница је регредирао. Он се са позиције тражења компромисног решења вратио на много тврђу, а наводно интелектуално принципијелнију политику која некима много лепо звучи, само што нема никакав користан ефекат и у функционалном смислу потпуно је контрапродуктивна. Неко би могао да пита Коштуницу зашто је уопште ишао на преговоре с Приштином. Зашто је онолико времена провео с Тачијем за истим столом? Зашто му није, уместо да се малтретира, једноставно послао поруку: ”Косово је Србија. Тачка.”

Није лоше подсетити се и да је током постојања тог преговарачког тима улаган приличан напор да се Тадић прогласи издајником. Само је ”Политика” имала бар једну страну дневно посвећену ”анализама” којима се објашњавало колико су Тадић и његово окружење слаба карика у борби за Косово и како је само питање тренутка када ће попустити и побећи с бојног поља. Не знам да ли баш Ђорђа Вукадиновића треба на то да подсећам.

Мана читавог тог преговарачког процеса била је што је Србија све време говорила шта неће, а никако шта хоће. Када је напокон изнедрен наш предлог хонкошког, односно модела Оландских острава, било је прекасно.

Данас имамо ситуацију да после неприхватљиво дуге и загонетне ћутње на тему Косова, нова власт излази са списком онога што Србија неће, не помињући шта хоће, шта јој је циљ, чему тежи и какав резултат прижељкује. Полако се дефинише популистички приступ - уколико нас условљавају Косовом, ми ћемо одустати од ЕУ. За сада је одустајање од ЕУ још увек завијено у еуфемизме. Државна стратегија све више делује као да је преузета из песме Звонка Богдана, у којој коњи ”јуре, а никуд не журе”.

Није, дакле, Борис Тадић искрено веровао у причу о двоструком колосеку, али јесте успео да је искористи за Србију, све док је сама ЕУ тврдила да одвојени колосеци постоје. Захваљујући томе Србија је успела да направи велике кораке ка Европи, међу њима и највећи – добијање статуса кандидата, а да притом не одустане ни од једног зацртаног принципа. Оно што је Тадић заиста искрено веровао, моја маленкост је сведок, је да замрзнути конфликт није добар, да се мора пронаћи креативно решење које ће дугорочностабилизовати регион и довести до историјског компромиса и помирења двају народа. Зато је понудио свој план у четири тачке.

Колико видим, никаквог другог плана нема ни на видику. Поновне приче о ”онима који нам ударају у темеље државе”, делују kao déjà vu, опет се сеје конфузија, распирују старе и деструктивне страсти, а могућност решења, иоле повољног по нас, постаје још мања. Повратак тезе да да ћемо одустајањем од европских интеграција сачувати Косово, или било шта друго, највећа је обмана која, међу многим другим, данас циркулише јавним животом. 

 

                                                                                 Објављено у ”Политици”, 5.10. 2012. 



Komentari (273)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 16:54 09.10.2012

Re: lekcija iz istorije

јеси

прочитај поново


nisam.


antioksidant antioksidant 17:55 09.10.2012

Re: lekcija iz istorije

mikimedic
јеси

прочитај поново


nisam.



ниси прочитао поново?
па прочитај
mikimedic mikimedic 20:02 09.10.2012

Re: lekcija iz istorije

jesam.
mikimedic mikimedic 12:14 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

da li je tvoj stav da srbija treba da stiti 'samo lojalno stanovnistvo na kosovu',


мој став је да србија у преговорима са приштином треба да заступа интересе становника косова, држављана србије, који то желе да остану. не може заступати интересе свих држављана јер је на пример хашим тачи држављанин србије. не може се рећи ни да ће србија заступати интересе свих држављана србије који нису оптужени за ратни злочин јер постоји известан број становника косова који нису оптужени за ратне злочине а своје заступнике су изабрали на изборима на косову (измежу осталих и тачија) и који не желе да им се влада из београда. то је ситуација која је тема и у таквој ситуацији је мало бесмислен (иначе веома флоскуларан) став


na ovo ti nisam odgovorio (previd, sorry) - upravo suprotno. naravno da srbija mora da stiti sve drzavljane, pa i hasima tacija. decko, ti si za otvorenu diskriminaciju po etickom sablonu, a ovamo mi se satro zalazes za evropske vrednosti.

a sasvim je druga tema kako se resavaju pitanja kad odredjeni drzavljani ne zele da nad njima 'vlada' drzava cije drzavljanstvo imaju. potpuno je nebitno da li su ili nisu pocinili ratne zlocine. i legija, i taci su optuzeni za ratne zlocine ali i drzavljani srbije, hteli to oni ili ne. ako ti to ne razumes, onda je tesko nastavljati bilo kakvu konstruktivnu diskusiju.

ako se pregovara, onda se pregovara o svim drzavljanima, a nikako se ne vrsi diskriminacija na lojalne i one druge.

нема никакве дискриминације. постоје избори и свако бира свог заступника. постоје чак и они који нису оптужени за злочин који не желе да их заступа ивица дачић (или кога већ николић нуди за преговарача)


upravo si u gornjem paragrafu potvrdio da se zalazes za diskriminaciju na etnickoj osnovi.

mozda ni ja ne ne zelim da me zastupa dacic - sta mi savetujes?
antioksidant antioksidant 12:55 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

ti si za otvorenu diskriminaciju po etickom sablonu

лажеш, фалсификујеш, измишљаш (бирај)
ти си за отворену дискриминацију по етНичком шаблону јер претпостављаш да су сви становници косова који су за независно косово - албанци. ја етничку припадност не помињем

a sasvim je druga tema kako se resavaju pitanja kad odredjeni drzavljani ne zele da nad njima 'vlada' drzava cije drzavljanstvo imaju. potpuno je nebitno da li su ili nisu pocinili ratne zlocine. i legija, i taci su optuzeni za ratne zlocine ali i drzavljani srbije, hteli to oni ili ne. ako ti to ne razumes, onda je tesko nastavljati bilo kakvu konstruktivnu diskusiju.

ти не разумеш, девојчице - ово што си сад написао а ја цитирао је једино што сам и написао. то што ти не разумеш је твој проблем а моја забава


ako se pregovara, onda se pregovara o svim drzavljanima, a nikako se ne vrsi diskriminacija na lojalne i one druge.

нема никакве дискриминације. постоје избори и свако бира свог заступника. постоје чак и они који нису оптужени за злочин који не желе да их заступа ивица дачић (или кога већ николић нуди за преговарача)


upravo si u gornjem paragrafu potvrdio da se zalazes za diskriminaciju na etnickoj osnovi.

како? аргументуј па нигде не помињем етничку припадност
mikimedic mikimedic 13:17 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

лажеш, фалсификујеш, измишљаш (бирај)
ти си за отворену дискриминацију по етНичком шаблону јер претпостављаш да су сви становници косова који су за независно косово - албанци. ја етничку припадност не помињем


ne bih rekao - ti si uveo 'lojalno stanovnistvo' u pricu, ne ja.




antioksidant antioksidant 13:27 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

mikimedic
лажеш, фалсификујеш, измишљаш (бирај)
ти си за отворену дискриминацију по етНичком шаблону јер претпостављаш да су сви становници косова који су за независно косово - албанци. ја етничку припадност не помињем


ne bih rekao - ti si uveo 'lojalno stanovnistvo' u pricu, ne ja.





какве везе то има са етничком припадношћу? лажеш чим се дохватиш тастатуре



а ово је тема коју сам ја коментарисао.
a sasvim je druga tema kako se resavaju pitanja kad odredjeni drzavljani ne zele da nad njima 'vlada' drzava cije drzavljanstvo imaju

твоја "скретања" су пак нешто сасвим очекивано с твоје стране
mikimedic mikimedic 14:13 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

какве везе то има са етничком припадношћу? лажеш чим се дохватиш тастатуре


ne znam - aj ti mi kazi, jel nema?
antioksidant antioksidant 14:21 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

mikimedic
какве везе то има са етничком припадношћу? лажеш чим се дохватиш тастатуре


ne znam - aj ti mi kazi, jel nema?

нема
веселиновић је србин па му граница између косова и србија баш одговара
а и вулин има посао сад
а и ти нешто за мењажу за републику српску
mikimedic mikimedic 14:52 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

нема
веселиновић је србин па му граница између косова и србија баш одговара
а и вулин има посао сад
а и ти нешто за мењажу за републику српску


ok, nema.

dakle, antioksidant/sport bili (sta god to znacilo) doktrina:

"od sad stitimo samo lojalno stanovnistvo (bez obzira na etnicku pripadnost), ostali mrs preko prokletija (naravno, opet bez diskriminacije na etnickoj osnovi)".


antioksidant antioksidant 14:57 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

ok, nema.

па зашто си лагао онда?



od sad stitimo samo lojalno stanovnistvo (bez obzira na etnicku pripadnost), ostali mrs preko prokletija (naravno, opet bez diskriminacije na etnickoj osnovi)

каква лаж!
тебе стварно није срамота толико да измишљаш?
и немој толико да удараш главом, видиш ли да ти шкоди?
mikimedic mikimedic 15:26 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

ckode,

umesto gadjanja uvredama - aj definisi -

jel ti uopste znas sta 'oces (ne samo na blogu)?
antioksidant antioksidant 15:28 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

umesto gadjanja uvredama -

већ сам ти рекао, то што си ти функционално неписмен није увреда
а што се тиче лагања, расправи то сам са собом одакле тај порив
mikimedic mikimedic 15:32 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

posto ocigledno ne znas sta hoces, ni u zivotu pa ni na blogu, ovo postaje pomalo dosadno...

pozz, sport bili
antioksidant antioksidant 15:34 10.10.2012

Re: lekcija iz istorije

мики је одустао?
ипак је могуће
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:13 06.10.2012

KiM

Ako misliš da nešto ne možeš da uradiš - u pravu si.
Kakav je narod politicari su im jos i odlicni - reče Hitler pre nego što je krenuo na nas. I Ante Pavelić se složio sa njim.
U Evropi od WW2 vlada konzenzus da granice više nisu bitne, imamo EU u kojoj nema granica
Kosovo je od Srbije nezavisno, kao i Tajvan od Kine, kao i HongKong od Kine, kao i sever Kipra od Kipra, kao Istočna Nemačka od Nemačke, itd, itd, itd, itd, itd, itd, ...
Za sam gubitak Kosova (&Metohije) treba zahvaliti Slobodanu Milosevicu i vladajucoj ekipi iz devedesetih. Što je na prvi srednjoškolski pogled tačno. Inače je budalaština.
blue rider blue rider 20:59 06.10.2012

Sve sto smo uradili za 12 god

Internet i ukidanje viza. I nije bas nesto.
dragan7557 dragan7557 11:58 07.10.2012

Re: Sve sto smo uradili za 12 god

blue rider
Internet i ukidanje viza. I nije bas nesto.


Ma sve je to bre slabo!

Propast privrede je apsolutno liderstvo na kome nam svi zavide!

cerski
mlinarslavko mlinarslavko 21:18 06.10.2012

Sto se naroda tice...

Kosovo mozes priznati sutra, ali kako onda pravdati Kolubare, Miskovice, privatizacije, Agrobanke, Dulice, Sarancice, milijarde i milijarde pokradenih evra,katastrofalno sudstvo, kaktastrofalne banke, hiljade i hiljade drzavnih sluzbenika koji mlate praznu slamu, razne NVO-e i sve ostale koji debelo mogu da se zahvale ovakvoj situaciji.

Najlakse je okriviti narod, uzdignuti sebe i sa ostalim pajtosima staviti novac u djep.

Milosevic je veoma brzo bio uhapsen i odveden u Hag, i sta je bilo? Par deda i baba se bunilo prilikom hapsenja, svi SPS-ovci su cutali kao zaliveni.



Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:09 07.10.2012

2 dinara druže

   A man entered a barbershop and asked for a shave.
   After the shave, the barber said, "That will be a quarter, please."
    "But," said the man, "Your sign says two bucks for a shave. How come only a quarter?"
    The barber answered, "Once in a awhile we get a guy that is all mouth and we only charge him twenty-five cents!"


                      
Dr M Dr M 06:57 07.10.2012

Sundjer...



...kredi mnogo vredi.

Bilo brisanja noćas?
expolicajac expolicajac 07:29 07.10.2012

Re: Sundjer...

Dr M


Bilo brisanja noćas?

Ko nama sme našeg Krleta da dira. Nego, brisanje i šljus.
milisav68 milisav68 08:26 07.10.2012

Re: Sundjer...

Dr M


...kredi mnogo vredi.

Bilo brisanja noćas?

Za to se obrati novoj vladi.
thefreak thefreak 16:44 07.10.2012

Re: Sundjer...

Dr M


...kredi mnogo vredi.

Bilo brisanja noćas?


Bilo nocas, nastavlja se i danas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:20 07.10.2012

Re: Sundjer...

Bilo brisanja noćas?


Ja to jos sinoc video i nisam mogao da poverujem svojim ocima!
Jedno sasvim bezazleno pitanje, u sta jeste verovao ako Није, дакле, Борис Тадић искрено веровао у причу о двоструком колосеку, i zasto je zasnivao politiku na necem u sta ni sam nije verovao je ocigledno politicki nepodobno (sad se to valjda zove politicki nekorektno?)za ovaj blog.
No dobro, domacin na to ima pravo, na ostalima je da uzmu ili ostave (i da izvlace zakljucke, naravno)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:09 07.10.2012

Re: Sundjer...

Jedno sasvim bezazleno pitanje, u sta jeste verovao ako Није, дакле, Борис Тадић искрено веровао у причу о двоструком колосеку, i zasto je zasnivao politiku na necem u sta ni sam nije verovao je ocigledno politicki nepodobno (sad se to valjda zove politicki nekorektno?)za ovaj blog.

Mislim da sam to negde gore već odgovorio.

Vukadinović je prebacio Tadiću da je verovao evropljanima da postoji tzv politika duplog koloseka. U smislu da je bio lakoveran, naivan.

Moj odgovor, za one koji ne razumej, jeste da nije u on bio lakoveran, već je iskoristio tu priču, dok je bila aktuelna, da Srbija napravi pomak ka EU. Što se i desilo i od čega Srbija ima koristi.

Ovo je ponovljeni odgovor za one koji nisu razumelu, ili su razumeli pogrešno.

Onima koji ne žele da razumeju ili se prave da ne razumeju, ne mogu da pomognem.
dragan7557 dragan7557 11:13 08.10.2012

Re: Sundjer...

Nebojša Krstić:
U smislu da je bio lakoveran, naivan.

Pa isto toliko koliko je i Srbija bila lakoverna da preuzme KiM i godinama smatra svojom teritorijom i Kosovo i Metohiju, mada su Metohiju 1912 oslobodile crnogorske snage, a određeni krugovi su posle WW II tražili da Metohija pripadne Crnoj Gori.

Prilikom "rezanja" administrativnih granica i raspodele čije je šta 1946 je to pitanje postalo "rešeno" zahvaljujući pomirljivosti Milovana Đilasa, pa niko više i ne ulazi u to. Da nije bilo Đilasa Zemun bi bio inostranstvo a Metohija crnogorska teritorija, da se umesto Milovana Đilasa pitao Andrija Hebrag.

cerski
eyepop eyepop 09:59 07.10.2012

A jos veca od najvece ...

Obmana veca od najvece je da cemo odustajanjem od Kosova dobiti ista (po nas dobro) u EU!! Kredite, nezaposlenost, siromastvo, beznadje imamo sad...
Postoji interesantan tekst i knjiga "Pad Arkone" o osvajanju centra i unistenju religije severnih Slovena, i njihovom kasnijem potpunom nestanku. Analogija je jasna.
inco inco 11:54 07.10.2012

Re: A jos veca od najvece ...

Slazem se, ista takva obmana je i da cu odustajanjem od kladjenja dobiti ista od ikoga. Ipak, nije obmana da cu time ustedeti dosta novca i vremena koje onda mogu da upotrebim da resavam realne probleme. Ili da se bar sa njima suocim.

a muzika?


edit: opet diskriminacijam prema macistima! ovo je jedini nacin da okacim muziku
mariopan mariopan 15:42 07.10.2012

Re: a muzika?

a muzika?

Moja omiljena o laganju, može?

Meni liči da je u skladu sa temom.


bobsmd bobsmd 21:17 07.10.2012

Srbija je usrala motku

Tadić je najbolje rešenje za Srbiju. Makar u narednih desetak godina, dok se ne pojavi neka nova ličnost njegovog kalibra.
Uz velike rezultate-uprkos zlonamernim palamuderima, bilo je tu i nekih grešaka, pogrešnih poteza, ali Srbija gubi od kad on nije predsednik.

Izgubio je izbore najmanje svojom krivicom, više splet nesrećnih okolnosti i nedovoljni rad stranačkog tela na lokalu, koje nije umelo da predvidi mentalitet srpskog glasača u nedelju ujutru, ali možda je to i dobro.

Neka narod vidi posledice njegovog neizbora, koje se manifestuju na ekonomiju pre svega, prestanak stranih ulaganja, a bome i vize će uskoro

Po nekim mojim procenama Srbija je već izgubila oko 600 miliona evra zato što Boris nije predsednik, a mnogo strašnije je, što će pad imidža zemlje izazvati još oko 2 milijarde dolara gubitka, do kraja sledeće godine
savamala savamala 21:24 07.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

Po nekim mojim procenama Srbija je već izgubila oko 600 miliona evra zato što Boris nije predsednik, a mnogo strašnije je, što će pad imidža zemlje izazvati još oko 2 milijarde dolara gubitka, do kraja sledeće godine


Да ли би био љубазан да са нама поделиш методу по којој си дошао до бројева које наводиш?
maksa83 maksa83 21:35 07.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

Да ли би био љубазан да са нама поделиш методу по којој си дошао до бројева које наводиш?

Matematika legalizacijebg je običnom svetu ravnopravno nedokučiva kao teorija metričkih prostora.
freehand freehand 21:37 07.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

savamala
Po nekim mojim procenama Srbija je već izgubila oko 600 miliona evra zato što Boris nije predsednik, a mnogo strašnije je, što će pad imidža zemlje izazvati još oko 2 milijarde dolara gubitka, do kraja sledeće godine


Да ли би био љубазан да са нама поделиш методу по којој си дошао до бројева које наводиш?

Nije lud, to ćuva za Nobelov komitet.

marco_de.manccini marco_de.manccini 21:56 07.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

nedokučiva kao teorija metričkih prostora.

Ne, bre, teorija metričkih prostora je veoma kučiva.

U principu, sve se svodi na tvrđenje da je prečicom kraće nego uokolo. A to čak i ja razumem.
maksa83 maksa83 22:03 07.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

U principu, sve se svodi na tvrđenje da je prečicom kraće nego uokolo. A to čak i ja razumem.

To ti kažem - tako je legalizacijabg došao do cifre od 600 miliona. Prečicom.
antioksidant antioksidant 22:04 07.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

U principu, sve se svodi na tvrđenje da je prečicom kraće nego uokolo. A to čak i ja razumem.

preko preče, naokolo bliže
nisam ja baš siguran u tu kučivost
expolicajac expolicajac 22:10 07.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

legalizacijebg je običnom svetu ravnopravno nedokučiva

marco_de.manccini marco_de.manccini 22:30 07.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

preko preče, naokolo bliže

Ovo ne može. To samo znači da si računao s pogrešnom metrikom odnosno pogrešno si razumeo prostor u kom se nalaziš.

Na primer, proceniš da je najbolji način da se sredi problem Kosova paljenje par ambasada i krađa patika. I onda se, iznenada, ispostavi da to nije tačno. I tako saznaš da ti je metrika bila pogrešna i da mora postojati i neki bolji način.
antioksidant antioksidant 06:53 08.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

Na primer, proceniš da je najbolji način da se sredi problem Kosova paljenje par ambasada i krađa patika. I onda se, iznenada, ispostavi da to nije tačno. I tako saznaš da ti je metrika bila pogrešna i da mora postojati i neki bolji način.

ili probas ponovo i sacekas da se prostor promeni
mariopan mariopan 08:23 08.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

Tadić je najbolje rešenje za Srbiju. Makar u narednih desetak godina, dok se ne pojavi neka nova ličnost njegovog kalibra.

Kog kalibra? Zar nije dokazao da je ćorak, treba još da dokazuje?
G r o f G r o f 23:05 08.10.2012

Re: Srbija je usrala motku

Po nekim mojim procenama Srbija je već izgubila oko 600 miliona evra zato što Boris nije predsednik,




po mojim procenama, (u suprotnom), samo bi Oliver, već, maznuo milijardu...
bladerunner92 bladerunner92 01:08 09.10.2012

Evo

posto sam odbanovana sad cu da budem dobra stvarno

Laku noc

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:52 10.10.2012

Samardžić

Evo odgovora Slobodana Samardžića, objavljenog u "Politici" LINK

Poslao sam svoj odgovor uvaženom poslaniku...o tom potom.
savamala savamala 12:28 10.10.2012

Re: Samardžić

Poslao sam svoj odgovor uvaženom poslaniku..


Шта си му рекао? Лаже викиликс?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:46 10.10.2012

Re: Samardžić

savamala
Poslao sam svoj odgovor uvaženom poslaniku..


Шта си му рекао? Лаже викиликс?

Savamala, pomislio sam da ti pišeš odgovore Samardžiću. Ili da si ti on lično.
savamala savamala 17:23 10.10.2012

Re: Samardžić

Ili da si ti on lično.



Нисам.

Крстићу да ли се ти придружујеш апелима да се ослободи Бредли Маниниг?

http://www.bradleymanning.org/

и, наравно,

http://freeassange.org/

Мада, разумем да ти обојица неће остати у добром сећању.
Нисте ни сањали да ће се обелоданити ваша патриотска делатност.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:27 10.10.2012

Re: Samardžić

Крстићу да ли се ти придружујеш апелима да се ослободи Бредли Маниниг?

Pravda za Bredlija!
alselone alselone 17:53 10.10.2012

Krle hvala sto si me odbanovao



Imas pivo ispred dragstora.
mariopan mariopan 21:01 10.10.2012

Re: Krle hvala sto si me odbanovao

alselone


Imas pivo ispred dragstora.

011-495 011-495 21:59 10.10.2012

Verovatno

je tacno na odredjeni rok u istoriji. Nazalost jos je veca zabluda da ce ulazak u EU dovesti do boljeg zivota. Mozda bi ovaj put ovu zavisnicku krizu trebali da prezivimo na suvo i sami, bez dodatnih fiksova sa strane i da shvatimo da je problem u nama samima i da samo mi mozemo da se skinemo sa igle zvane lenjost i glupost pa da konacno nesto prelomimo u istoriji ove male i tuzne (vise nije smesno, ako je ikada bilo) nacije.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:12 10.10.2012

Re: Verovatno

da shvatimo da je problem u nama samima

Što bi jedan reko: u namima samima.
mariopan mariopan 10:50 11.10.2012

Re: Verovatno

011-495
je tacno na odredjeni rok u istoriji. Nazalost jos je veca zabluda da ce ulazak u EU dovesti do boljeg zivota. Mozda bi ovaj put ovu zavisnicku krizu trebali da prezivimo na suvo i sami, bez dodatnih fiksova sa strane i da shvatimo da je problem u nama samima i da samo mi mozemo da se skinemo sa igle zvane lenjost i glupost pa da konacno nesto prelomimo u istoriji ove male i tuzne (vise nije smesno, ako je ikada bilo) nacije.

Naravno da je to najbolji način, u se i u svoje kljuse.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:44 11.10.2012

Re: Verovatno

Naravno da je to najbolji način, u se i u svoje kljuse.

Ovo je, naravno besmislica. Srbija, ovakva kakva je, ukoliko odustane od reformi, od izgradnje institucija i od modernizacije, što su sve preduslovi za članstvo u EU, nema nikakve šanse da uhvati korak ni sa zemljama regiona, a kamoli sveta....tako da je teza o "političkoj neutralnosti" apsolutni nonsens koji nikuda ne vodi. Ideja evropslih integracija je upravo ideja promene nas samih. U Srbiji koja je zidom odvojena od EU, samo će cvetati prostaštvo i ludaštvo kakvo ovih dana dobija na zamahu.
savamala savamala 12:05 11.10.2012

Re: Verovatno

Ovo je, naravno besmislica. Srbija, ovakva kakva je, ukoliko odustane od reformi, od izgradnje institucija i od modernizacije, što su sve preduslovi za članstvo u EU, nema nikakve šanse da uhvati korak ni sa zemljama regiona, a kamoli sveta....tako da je teza o "političkoj neutralnosti" apsolutni nonsens


Увек је сумњиво када, иначе, интелигентни људи причају глупости. Зашто је чланство у ЕУ предуслов за изградњу институција и модернизацију? Јел забрањено некоме ко није члан ЕУ да изграђује институције? Или хоћеш да кажеш да је забрањено нечлановима да изграђују државу, да се модернизују? Побогу, како су државе градиле институције пре него што је ЕУ настала? Што би рекли комунисти, класична замена теза.
Да ли је неко више рушио институције него што је радила Тадићева ”интеграциона” влада? Судство, уништено. Капут. Привреда, разваљена. Здравство, катастрофа. Наука. Још увек траје системска пљачка преко ЈУП-а коју је Ђелић смислио и реализовао. Само да се подсетимо на чувено Хоменово писмо судијама да се не држе закона баш тако строго! О чему ти говориш!! Да ли, заиста, верујеш да ми као народ можемо да се модернизујемо само под страном присилом? Мислиш да је пијани и примитивни Јелко Кацин једини начин да се Србија цивилизује? Крстићу, муњевитом брзином откривате своје љотићевске природе. Поздравио те Карагаћа, мада је он из табора вашег душманина Ђиласа.



mikimedic mikimedic 12:33 11.10.2012

Re: Verovatno

Srbija, ovakva kakva je, ukoliko odustane od reformi, od izgradnje institucija i od modernizacije, što su sve preduslovi za članstvo u EU, nema nikakve šanse da uhvati korak ni sa zemljama regiona, a kamoli sveta....tako da je teza o "političkoj neutralnosti" apsolutni nonsens koji nikuda ne vodi. Ideja evropslih integracija je upravo ideja promene nas samih.


kakve veze izgradnja institucija ima sa clanstvom u eu? hoces reci da neutralne zemlje koje nisu clanice eu nisu sposobne/ne mogu da izgrade svoje institucije, i zato postoji neka nadtvorevina koja je zaduzena da ide po svetu i to im omogucuje?

ili hoces da kazes da bez 'stapa' nema kreiranja institucija u srbiji? ako je ovo drugo - to si mozda u pravu; onda bih voleo da cujem kako onda gledas na ulogu stranke kojoj pripadas na stvaranje takve situacije - da nam (po tebi) samo 'stap' moze pomoci?

kako gledas na razgradnju institucija od kad je ds na vlasti - konkretno od djindjica? ako mislis da nam je 'stap' potreban danas, jel se slazes da ste vi (ds) najodgovorniji za to?

ili su mozda milosevic i kostunica krivi sto je djindjic izbacivao poslanike iz parlamenta?
mikimedic mikimedic 12:36 11.10.2012

Re: Verovatno

Јел забрањено некоме ко није члан ЕУ да изграђује институције?




preduhitri me savamala.

ciko, jel sav ovaj parlament tvoj? pa izbacuj onda poslanike, ciko!






mikimedic mikimedic 12:37 11.10.2012

Re: Verovatno

Да ли је неко више рушио институције него што је радила Тадићева ”интеграциона” влада?


jeste, djindjic


alselone alselone 14:16 11.10.2012

Re: Verovatno

kakve veze izgradnja institucija ima sa clanstvom u eu? hoces reci da neutralne zemlje koje nisu clanice eu nisu sposobne/ne mogu da izgrade svoje institucije, i zato postoji neka nadtvorevina koja je zaduzena da ide po svetu i to im omogucuje?

ili hoces da kazes da bez 'stapa' nema kreiranja institucija u srbiji? ako je ovo drugo - to si mozda u pravu; onda bih voleo da cujem kako gledas na ulkogu stranke kojoj pripadas na stvaranje takve situacije - da nam, po tebi, samo 'stap' moze pomoci?

kako gledas na razgradnju institucija od kad je ds na vlasti - konkretno od djindjica? ako mislis da nam je 'stap' potreban danas, jel se slazes da ste vi (ds) najodgovorniji za to?



Ovo su odlicna pitanja ali sam 100% siguran da se Krle nece deranzirati da odgovori. On ako ne moze lucidnom doskocicom od maksimalno 10 reci da odgovori ne lace se tastature.
mikimedic mikimedic 14:28 11.10.2012

Re: Verovatno

Ovo su odlicna pitanja ali sam 100% siguran da se Krle nece deranzirati da odgovori. On ako ne moze lucidnom doskocicom od maksimalno 10 reci da odgovori ne lace se tastature.





mariopan mariopan 15:23 11.10.2012

Re: Verovatno

Nebojsa Krstic
Naravno da je to najbolji način, u se i u svoje kljuse.

Ovo je, naravno besmislica. Srbija, ovakva kakva je, ukoliko odustane od reformi, od izgradnje institucija i od modernizacije, što su sve preduslovi za članstvo u EU, nema nikakve šanse da uhvati korak ni sa zemljama regiona, a kamoli sveta....tako da je teza o "političkoj neutralnosti" apsolutni nonsens koji nikuda ne vodi. Ideja evropslih integracija je upravo ideja promene nas samih. U Srbiji koja je zidom odvojena od EU, samo će cvetati prostaštvo i ludaštvo kakvo ovih dana dobija na zamahu.


Ovo što si ti napisao je, naravno, besmislica, budući da je DS kriv što Srbija ne može da hvata korak ni sa kim, što smo vraćeni u kameno doba. Sa vama smo izgubili previše vremena i to nas je zakopalo na dug period jer ste uspeli da zadužite zemlju nenormalno a da ništa u pravcu ovih obaveza ne uradite.

GLASALA SAM nekada ZA DS ZATO DA TO URADI. Ovo što nabrajaš kao mantru, izgradnja institucija a ne razgradnja kako ste vi radili, modernizacija a ne vraćanje u kameno doba kao što ste nas upravo zakopali za sledećih nekoliko decenija....da ne nabrajam dalje, to ste VI bili dužni da uradite. DS i sateliti koje ste izabrali da vam budu partneri u tom poslu.

Ništa niste uradili.

To je razlog zašto ste izgubili izbore.

A sve to smo mogli sami da uradimo, neće nas niko uljuditi ako to sami ne uradimo - to je "u se i u svoje kljuse" na koje sam mislila u mom komentaru.


maksa83 maksa83 18:07 11.10.2012

Re: Verovatno

Nebojsa Krstic
da shvatimo da je problem u nama samima

Što bi jedan reko: u namima samima.

Da, to je bilo legend- <wait for it> -dary! i meni prvo padne na pamet kad se taj jedan pomene.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:58 11.10.2012

Re: Verovatno

муњевитом брзином откривате своје љотићевске природе.

Nemoj da se ljutiš, ali mrzi me na ovo da ti odgovaram.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:00 11.10.2012

Re: Verovatno

hoces reci da neutralne zemlje koje nisu clanice eu nisu sposobne/ne mogu da izgrade svoje institucije,

Koje su to zemlje?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:05 11.10.2012

Re: Verovatno

GLASALA SAM nekada ZA DS ZATO DA TO URADI

Izuzetno mi je drago što si glasala. Što se mene tiče, i u buduće glasaj slobodno i po svojoj volji. Nema nikakve potrebe da me informišeš o svojim preferencama u tom pogledu.
mikimedic mikimedic 22:35 11.10.2012

Re: Verovatno

Koje su to zemlje?


zemlje kraljice meri i mod.
mariopan mariopan 12:12 12.10.2012

Re: Verovatno

Nebojsa Krstic
GLASALA SAM nekada ZA DS ZATO DA TO URADI

Izuzetno mi je drago što si glasala. Što se mene tiče, i u buduće glasaj slobodno i po svojoj volji. Nema nikakve potrebe da me informišeš o svojim preferencama u tom pogledu.

Nema potrebe ni ti mene da informišeš o vašim DS greškama koje sad poturaš i prišivaš novoj vlasti, o gomili problema koju ste zgurali ispod tepiha o koju se sada oni sapliću, i da kukaš nad "pogrešnim potezima" koje vuku.

Imali ste ihahaj vremena da vučete prave poteze, pa zašto niste?

VI ste odgovorni i za činjenicu da nam je sada Toma predsednik, onaj isti Toma, ne dugačiji, i čemu se čuditi šta je rekao ili uradio ili očekivati nešto drugo od njega? On je bar dosledan, ono što je oduvek mislio to i govori i radi, nije licemeran da nam svoje greške potura kao tuđe.

A mi ćemo da se bacimo u hibernaciju i čekamo da sve ovo prođe, samo zato što je vama iz DSa bilo teško da se pozabavite svojim poslom?

Mislim da je svaka kritika nove vlasti, vas koji ste imali toliko vremena da sve to uradite bolje ali niste ništa uradili - pucanj u sopstvenu nogu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:52 12.10.2012

Re: Verovatno

Nema potrebe ni ti mene da informišeš o vašim DS greškama koje sad poturaš i prišivaš novoj vlasti, o gomili problema koju ste zgurali ispod tepiha o koju se sada oni sapliću, i da kukaš nad "pogrešnim potezima" koje vuku.

Grešiš. Pišem svoja privatna razmišljanja koja uopšte nije obavezno čitati.
mariopan mariopan 22:22 12.10.2012

Re: Verovatno

Nebojsa Krstic
Nema potrebe ni ti mene da informišeš o vašim DS greškama koje sad poturaš i prišivaš novoj vlasti, o gomili problema koju ste zgurali ispod tepiha o koju se sada oni sapliću, i da kukaš nad "pogrešnim potezima" koje vuku.

Grešiš. Pišem svoja privatna razmišljanja koja uopšte nije obavezno čitati.

Naravno, ali bilo je vreme kada si svoja privatna mišljenja mogao da pretočiš u nešto korisno za sve nas, danas bi bilo manje kukanja.
Ja za to nisam imala šanse, ali ti jesi.
Zato ovako otužno deluju kukanja na novu vlast, kakva god ona bila, to je kukanje radi same vlasti. Žal za vlašću koju više nemate, vlašću kao takvom i ništa više. Da je vama stalo do nas vi bi nešto uradili, ako niste, a niste, znači samo vlast vas interesuje?

Kada je bilo vreme da svoje privatno mišljenje preneseš kome treba, jer si bio u prilici, ti si pisao lepe priče o muzici ili sećanja iz vojske, a ništa o ovome što danas pišeš?

Naravno, ja znam da ovo nije bio ni tvoj posao pa da o tome misliš ili pišeš, ali zašto sad o tome pišeš?

Toliko te brinu naši problemi?

Pa sad je prošao voz, nema više, i nemoj o tome da brineš, gotovo, bilo je vreme kada si mogao da nešto u tom pravcu uradiš ali više nije. kraj priče.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:43 12.10.2012

Re: Verovatno

kraj priče.

A pisaću i dalje. Ako mi se bude pisalo.
mariopan mariopan 22:57 12.10.2012

Re: Verovatno

Nebojsa Krstic
kraj priče.

A pisaću i dalje. Ako mi se bude pisalo.

Piši.
Volim da čitam i voleću i nadalje jer lepo pišaš, ali prijateljiski savet, mada ga nisi tražio, nemoj da kukaš nad prosutim mlekom, čekaj da zaboravimo ako ikako možemo, bar neko vreme.
Ti nisi kriv koliko drugi, bar u mojim očima, i ne možeš sam da braniš neodbranjivo.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:28 11.10.2012

Odgovor Samardžiću

Negde sam iznad postavio link reagovanja Slobodana Samardžića na ovaj post. Evo mog odgovora njemu, objavila današnja "Politika":

Слободан Самарџић каже како ја не схватам да је после једностраног проглашења независности Косова, «компромис изгубио сваку политичку вредност.” To je, наиме, кључна теза његовог текста чија је сврха одбрана Коштуничиног седењa за истим преговарачким столом с Хашимом Тачијем. Имам утисак да би и Самарџић и Коштуница данас волели да се то није никад десило и да су заиста урадили оно што сам поменуо у тексту (”Највећа је обмана да ћемо одустајањем од ЕЗ сачувати Косово”) – да су, уместо свих оних цимања и путовања, једноставно послали поруку ”Косово је Србија. Тачка.” Да се то десило данас би им позиција била још ”патриотскија” и још ”принципијелнија”. С још већом осионишћу другима би делили лекције и оцењивали им родољубље. Мој текст, на који Самарџић арогантно одговара, међутим, није за тему имао личне фрустрације ДСС-ових функционера, већ данашњу ситуацију и чињеницу да актуелна власт тако гласно ћути о својим намерама и плановима везаним за решавање косовског питања, док председник Републике, сада већ отворено, најављује промену стратешког курса Србије. По мом личном мњењу крајњи је час да се о тој теми разговара како би се, евентуално, кроз јавну дебату, дошло до неке интелигентне, креативне идеје или корисног предлога, јер је потенцијално најдеструктивнији државни проблем тренутно у рукама људи чија је основна амбиција да се од њега сакрију (и тренутно се успешно скривају сви - осим Дачића).

За разлику од Самарџића ја не мислим да је после једностраног проглашења независности Косова компромис изгубио политичку вредност. Зашто би изгубио? Неки би задрти логичар у оваквом ставу уваженог народног посланика пронашао клицу прихватања једностраног акта Приштине. Зашто једнострано проглашење треба да утиче на нас тако да одустанемо од борбе за остварење својих легитимних интереса? Па ми акт Приштине нисмо прихватили. Он за нас не постоји. Ми ваљда треба да наставимо да радимо оно што је у нашем интересу и поред тога што се ситуација усложњава и отежава. Наравно, треба да констатујемо тешкоће и опасности, али оне не би смеле да нас спрече да дамо све од себе како би се изборили за интересе земље. И шта је алтернатива политици мирног и дипломатског трагања за компромисом? Молебани? Поновно паљење амбасада? Одустајање од ЕУ? Како се одустајањем од ЕУ, а то је Самарџићев став, чува Косово? Какав је то политичар који кад му нешто није по вољи каже: ”Вратите ми моје играчке, нећу више да се играм”? Какав је то државник који констатујући проблем закључи да је најбоље да се проблем свали на леђа нашој деци и покољењима која тек треба да се роде? На та питања, нажалост, нисам одговоре пронашао у тексту потпредседника ДСС-а. Његово непристојно омаловажавање саговорника не може бити замена за недостатак тих одговора.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana