Budućnost| Gost autor| In memoriam| Ljudska prava| Region

Sećanje na Srebrenicu

UKinSerbia RSS / 19.06.2015. u 11:42

Naš današnji gost-bloger je Nj.E. Edvard Ferguson, britanski ambasador u Sarajevu.  Tekst koji sledi je prvobitno objavljen na Forin ofisovoj blogerskoj platformi

 

U proteklih nekoliko dana mnogi su izneli snažne stavove o planiranoj rezoluciji UN-a kojom će se obeležiti 20 godina od genocida u Srebrenici iz perioda strašnog rata 1990-tih u kojem su sve strane pretrpele velike žrtve, vojne i civilne.

Kada je Velika Britanija prihvatila odgovornost za izradu nacrta ove rezolucije, znali smo i rečeno nam je da će to biti težak zadatak, koji će čak i podrazumevati određeni rizik. Odsustvo dovoljno ozbiljnih i održivih koraka ka pomirenju unutar Bosne i Hercegovine i šireg regiona u proteklih 20 godina znači da su rane još uvek sveže.


Ipak, zajedno sa kolegama iz Ujedinjenih nacija, verujemo da ovu važnu godišnjicu treba obeležiti na pažljiv i dostojanstven način. To ćemo zajednički nastojati da učinimo tokom rasprave i pripreme teksta rezolucije u Njujorku.

Srebrenica predstavlja najstrašniji pojedinačni događaj na tlu Evrope od kraja Drugog svetskog rata. Preko 8.000 uglavnom muškaraca i dečaka sistematično je ubijeno i zakopano u masovne grobnice. Hiljade porodica izgubilo je svoje najmilije. Mnoge još uvek traže njihova tela. Ovo je, pre svega, ljudska tragedija ogromnih razmera i ispravno je da se setimo žrtava, poginulih i preživelih.

Naravno da smo duboko svesni i da poštujemo činjenicu da ljudi Srebrenice nisu jedine žrtve rata. Mnoge druge porodice širom Bosne i Hercegovine - srpske, bošnjačke, hrvatske i druge - ostale su bez očeva, majki, braće, sestara, sinova i kćeri. Njihov bol niko drugi ne može da razume. Ali sam broj žrtava organizovanog ubijanja u Srebrenici je bez presedana i mora biti predmet posebne pažnje i pomena.

Drugi razlog je što ovaj događaj ima poseban značaj i za same Ujedinjene nacije. U svom izveštaju nakon ovog događaja, Kofi Anan, tadašnji generalni sekretar, priznao je da su Ujedinjene nacije načinile greške i da nisu učinile dovoljno da spreče ubijanje. Ova godišnjica je i značajan trenutak u kojem će Ujedinjene nacije sagledati svoju prošlost i osigurati da se iz tragedija prošlosti izvuku pouke za budućnost. Ispravno je da tako postupimo.

Većina komentara proteklih dana usmerena je na reč ‘genocid'. Međutim, važno je shvatiti da, bez obzira koliko je to pitanje možda sporno na domaćoj političkoj sceni u BiH, unutar međunarodne zajednice ne postoje ozbiljne nedoumice o ovom pitanju. Dva nezavisna međunarodna suda, u kojima rade neki od najiskusnijih sudija sveta, u nekoliko su navrata potvrdila da ovaj događaj odgovara pravnoj definiciji ‘genocida'. Bez obzira kako se pojedinci o tome izjašnjavali,neosporna pravna činjenica je da je u Srebrenici počinjen genocid. Zbog toga su na sastanku održanom u Sarajevu prošle nedelje, svi članovi Upravnog odbora Veća za sprovođenje mira jednoglasno potvrdili kako genocid u Srebrenici, ratni zločini i zločini protiv čovečnosti počinjeni u toku sukoba u BiH ne smeju biti zaboravljeni niti poricani.  Takva izjava ne predstavlja napad na Republiku Srpsku ili Srbiju ili bilo koga drugog. To je jednostavno iznošenje tužne istine.

Neki govore da ova rezolucija ugrožava pomirenje u Bosni i Hercegovini i široj regiji. Zapravo, političke reakcije na ovu rezoluciju ogolile su tužnu realnost da je premalo učinjeno i da je pokazano premalo liderstva u promociji i podsticanju stvarnog, dubokog i iskrenog pomirenja.  Nije bilo dovoljno iskrenosti o onom što se dešavalo na svim stranama; ljudi u BiH i regionu imaju pravo da znaju i da pokušaju razumeti šta se desilo, kako bi mogli krenuti napred.

Ovo nije izazov za samo jednu grupu, narod ili zemlju. Znamo da je na svim stranama bilo nevinih žrtava tokom rata.  Verujemo da rezolucija UN-a treba to izričito da prepozna i izrazi saučešće za sve žrtve rata.

Nadam se da će, kako se bliži ova godišnjica, svi politički lideri u Bosni i Hercegovini i širem region pažnju usmeriti ne na politiku, već na ljudsku tragediju i to ne samo Srebrenice već celokupnog rata. Nadam se i da će i ovu rezoluciju shvatiti u njenoj pravoj nameri: kao podsticaj, dvadeset godina nakon rata, da se snažnije krene napred sa procesom pomirenja, da se suoči s prošlošću, da se iz nje izvuku pouke i da se radi na pravednom i trajnom miru za sve ljude BiH. Od ovoga ne postoji primereniji način da se iskaže poštovanje prema svim nevinim žrtvama rata.

 

@EAFergusonFCO 



Komentari (612)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 11:46 19.06.2015

Savet

Sećajte se vi, gospodo, nebrojenih genocida koje je počinilo vaše Kraljevstvo. Mi ćemo sa svojim nedelima već nekako izaći na kraj.

I, ne mutite vodu po Balkanu ponovo. Kad god ste vi mirili, glave su ovde letele. Naše, ne vaše...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:17 19.06.2015

preovlađujući stav srpskog naroda

većina u srpskom narodu smatra da Velika Britanija nikada u istoriji nije bila suštinski na strani srpskih interesa, čak i kada su Srbi u prošlosti, u pred-komunističkoj fazi državnosti, ginuli da bi zaštitili interese Slobodnog Sveta, u Prvom i u Drugom svetskom ratu. dominantan sentiment je da Velika Britanija, jednostavno ne haje za dobrobit Srbije, kao i da nam je strateški dopustila diktaturu u vidu vladavine g. Broza, skidajući vrlo Britain friendly režim g. Karađorđevića, gde bismo hipotetički imali mnogo više šansi da se brže razvijemo u parlamentarnu monarhiju, a potom i u liberalnu demokratiju. preovlađujuće raspoloženje je, istorijski posmatrano, da je Britanija pustila Srbiju "niz vodu", tehnički, ne hajući za dobrobit iskrene saveznice, i to u momentima epohe kada je najkvalitetnija naša inteligencija fizički prisutna na teritoriji Ujedinjenog Kraljevstva. Srbija je ostavljena na cedilu, i ne treba čuditi da je demokratsko opredeljenje, 85% populacije, nenaklonjeno britanskim solucijama, već s nadom gleda hoće li se g. Putin odupreti agresivnoj globalizaciji koju propagira Amerika i njoj potčinjene države.


ja sam se, lično kajem za zločine koje je počinila srpska strana, i u svom radu nastojim da ispravim emocionalne i psihološke nepravde koje smo naneli okolnim narodima.
predatortz predatortz 21:21 19.06.2015

Re: preovlađujući stav srpskog naroda

ja sam se, lično kajem za zločine koje je počinila srpska strana, i u svom radu nastojim da ispravim emocionalne i psihološke nepravde koje smo naneli okolnim narodima.


Za zločine koje je počinila srpska strana kažnjeni su ljudi koji stoje iza tih tločina. Tačka! Nema dalje!

Ne treba nasedati na foru kada gori od tebe hoće da ti nametne osećaj krivice, samo zato što mu se to može.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:26 19.06.2015

Re: preovlađujući stav srpskog naroda

ma nou, ja pričam o jednoj drugoj ravni, gde smo potlačili neprijatelja, gde moja srpska dobroćudnost, umiksana s jerusalimskim moralom, jednostavno žali nad odsustvom viteštva koju je kvazikomunizmom poremećenim pojmom etičnosti ratovanja zazvao posrnuli srpski vojnik. a to da jedna Blerovska Britanija, odgovorna za genocid nad stotinama hiljada Iračana, nema moralno pravo da nama drži pridike, apsolutno se slažem s Tobom, Colonel Bro.
predatortz predatortz 11:52 19.06.2015

Uzgred

Najveći zločin u Evropi, nakon WWII, je proterivanje celog jednog naroda iz Hrvatske. Vaša vlada se nešto ne oglašava povodom toga. Zanimljivo!
U EU, jer tvrdite da je Hrvatska usvojila visoke standarde potrebne za članstvo tom društvu, jedan narod nema pravo na pismo. Fašizam buja u Hrvatskoj, Mađarskoj, pomažete mu u Ukrajini.

Nije li bezobrazno, pored tolikog smeća u svom, čistiti tuđe dvorište?
shkval shkval 13:08 19.06.2015

Re: Uzgred

Nije li bezobrazno, pored tolikog smeća u svom, čistiti tuđe dvorište?


овде по блогу има гомила сморова који стално причају да свако треба да чисти своје двориште и не гледа у туђе... надам се да ће остати доследни свом ставу и осути сада дрвље&камење по њ.е. јер се дрзнуо невОспитан да гледа преко свог плота...
sokodbuba sokodbuba 11:09 20.06.2015

Re: Uzgred


Kada je Velika Britanija prihvatila odgovornost za izradu nacrta ove rezolucije, znali smo i rečeno nam je da će to biti težak zadatak, koji će čak i podrazumevati određeni rizik.


Ovo znači da je narod u Bosni i Hercegovini (i u ostalim državama bivše Jugoslavije) i dalje strogo podeljen na nacije i religije, kako bi se održala i prikrila osnovna i jedina istinita podela, preduslov svakog rata, na sirotinju i oligarhiju, a znači i da narod ne raspolaže suverenitetom, teritorijom i resursima na njoj.

Neki govore da ova rezolucija ugrožava pomirenje u Bosni i Hercegovini i široj regiji. Zapravo, političke reakcije na ovu rezoluciju ogolile su tužnu realnost da je premalo učinjeno i da je pokazano premalo liderstva u promociji i podsticanju stvarnog, dubokog i iskrenog pomirenja.


Rezoluciju sastavlja Velika Britanija, koja pritom nema etičku osnovu za tako nešto, a ne kako bi bilo jedino moguće narodi, koji su, kao i u svakom ratu, generisani strahom, terorom, podelama, lažima i obmanama uništavali svoje najbliže komšije, prijatelje i sunarodnike. Premalo je učinjeno u pogledu definisanja i sagledavanja zločina, uzroka i posledica rata jer se previše učinilo i čini za pljačkanje svih pomenutih naroda, teritorija i resursa.

Nadam se da će, kako se bliži ova godišnjica, svi politički lideri u Bosni i Hercegovini i širem region pažnju usmeriti ne na politiku, već na ljudsku tragediju i to ne samo Srebrenice već celokupnog rata.


Ovde se od političkih '' lidera'' traži da pažnju usmere isključivo na politiku, jer ako bi bili u stanju da primete ljudsku tragediju, morali bi da daju otkaz.

Službenici ambasada ili Forin Ofisa ne mogu podsticati iskreno saosećanje, jer ga po prirodi stvari nemaju i ne mogu gajiti kod sebe, to mogu samo ljudi koji su žrtve rata i posleratnih manipulacija, jer oni žive u istim uslovima, poznaju se, trpe iste posledice i u stanju su da jedni druge osete, vole i shvate, a ako to ne čine, znači da su i dalje uspešno obmanuti.

Srbi, Hrvati, Bošnjaci, Albanci i svi narodi bivše Jugoslavije, ili preciznije rečeno unesrećeni siromasi, bi morali zajedno da donesu rezoluciju koja raskrinkava mehanizam svih ratnih zločina i genocida i navodi ime svake pojedinačne žrtve, a ne samo broj i masu, imena ubica i ratnih i posleratnih kriminalaca takođe. Narodi nisu i ne mogu biti jedni drugima neprijatelji i krvnici, sve dok ih oligarhije uz pomoć intriga, terora, manipulacija i laži ne podele na nacije i religije u cilju maskiranja pravih razloga i uzroka rata - opšte pljačke i profita od potrošnje oružja, kada se uposle i psihopate da potrošnju sprovedu i da se racionalizuju kao patriote i heroji.

Nema normalnog čoveka koji neće duboko žaliti ljude koji su svirepo i masovno ubijani u Srebrenici i koji se neće sa tugom pitati kako se osećaju preživeli i njihove porodice i na koji način bi im pokazao saosećanje i poštovanje.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:53 19.06.2015

Мислим...

... да је овде прилика још једном споменути да се у Београду годишњица злочина у Сребрници обележава и овом акцијом: Da 7.000 ljudi legne ispred Skupštine za Srebrenicu, коју је покренуо новинар Душан Машић. Та врста самосвести о злочину почињеном "у име народа" важна је ма колико други народи истоветној самосвести не били склони. Она нас можда чини бољим, паметнијим и човечнијим? Овај мој коментар истовремено је и позив свима да се прикључе тој акцији.
predatortz predatortz 12:08 19.06.2015

Re: Мислим...

Та врста самосвести о злочину почињеном "у име народа" важна је ма колико други народи истоветној самосвести не били склони. Она нас можда чини бољим, паметнијим и човечнијим?


Ne liči mi na tebe da padaš na ovako jeftine fore.
Za zločin u Srebrenici je kažnjen kompletan politički, vojni i policijski vrh Republike Srpske. O gomili nižih oficira i direktnih izvršilaca, neću ni da govorim.

Kakav zločin u ime naroda? Kakve su to gluposti? Zločin ima kreatore, naredbodavce i izvršioce. Oni su kažnjeni. Kraj priče!

Ovo što se sad radi je mešavina političkog pritiska i samopromocije trećeligaša iz NGO i diplomatskog kora, jer takvi završavaju na Balkanu.

Ako Srebrenica ima veze sa mojim i tvojim narodom, ako treba da zaležemo zbog tuđih nedela - onda bi se Englezi, Nemci, Holanđani.. rađali ležeći i ne bi ustajali do kraja života.
princi princi 12:37 19.06.2015

Re: Мислим...

Човече, какве све будалаштине неће пасти људима на памет... циркус.
shkval shkval 12:56 19.06.2015

Re: Мислим...

princi
Човече, какве све будалаштине неће пасти људима на памет... циркус.


ваљда понеком и капне нека дознака за будалаштине...

еј, добра ти она црна једра, већ сам пред крај друге сезоне, захваљујем :)

(јбт, ваљда се њ.е. неће надурити ако мало тролујемо, ипак црна једра имају додирних тачака са подлим албионом...)
milojep milojep 13:02 19.06.2015

Re: Мислим...

Predrag Brajovic


Je li Brajoviću, a gde da legne onih par hiljada ubijenih Srba iz istočne Bosne? Iza skupštine? Šta više trebalo bi oni prvi da legnu u tom performansu!
Taj Mašić će da dobije kintu za te gluposti ali mi nisu jasne budaletine poput tebe koje to volonterski rade.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:06 19.06.2015

Re: Мислим...

predatortz
Ako Srebrenica ima veze sa mojim i tvojim narodom...

__________________

Ево нас, 11. јула 1995. године, у српској Сребреници, уочи још једнога великога празника српскога, поклањамо српскоме народу овај град, и напокон, дошао је тренутак да се после Буне против дахија Турцима осветимо на овом простору.

врховни заповедник војске Републике Српске генерал Ратко Младић
__________________

Ја бих овај "поклон", као српски народ, да вратим, једнако театрално као што ми је уручен.
Видимо се 11. јула испред Скупштине.

princi princi 13:07 19.06.2015

Re: Мислим...

еј, добра ти она црна једра, већ сам пред крај друге сезоне, захваљујем :)

Шта сам ти рекао... Тоби га развалио, хтео сам у једном тренутку да га женим. Ако ниси стигао до задње епизоде, узми дах.

Тренутно сам на Фаргу. Били Боб, али, изува, разваљује. Од Брајана Кренстона нисам видео бољег глумца. Мислим да се она Анжелина бије у главу поред оног билмеза.
shkval shkval 13:15 19.06.2015

Re: Мислим...

Тоби га развалио

добра му је и она швалерка, прошла би као "ослобођење"

Фарго сам јуче намерачио да скинем... јел гледао неко "The Americans", "Banshee"?
princi princi 13:18 19.06.2015

Re: Мислим...

добра му је и она швалерка

Одлична! Страшно лепа жена. Није му, бре, швалерка! Сад се питам докле си уопште дошао у серији.
shkval shkval 13:23 19.06.2015

Re: Мислим...

dobro de, ne cepidlaci, mindedj je kako definisati to medju njima... sinoc odgledao pretposlednju epizodu druge sezone, skoro do kraja, zaspao, jbg...
princi princi 13:26 19.06.2015

Re: Мислим...

Тај твист ме скроз одувао. Нисам га видео, али уопште.
alselone alselone 13:51 19.06.2015

Re: Мислим...

Da 7.000 ljudi legne ispred Skupštine za Srebrenicu,


Ovo je cisti facepalm.
shkval shkval 14:14 19.06.2015

Re: Мислим...

princi
Тај твист ме скроз одувао. Нисам га видео, али уопште.

izvinjavam se, jeftina karta, pa nisam skapirao na koji tvist mislis...
maksa83 maksa83 14:31 19.06.2015

Re: Мислим...

Фарго сам јуче намерачио да скинем... јел гледао неко "The Americans", "Banshee"?

Slobodno skini Americans, sjajno je. Ako si preskočio Homeland onda svakako prvo Homeland.
shkval shkval 14:35 19.06.2015

Re: Мислим...

homeland odgledao, zahvaljuje "ubogi" :)
princi princi 14:35 19.06.2015

Re: Мислим...

Ako si preskočio Homeland onda svakako prvo Homeland.

Немој да зајебаваш човека, Homeland је после Season 2 негледљив.

Наводно је по кладионицама Демијан Луис кандидат Но. 1 за новог Бонда.
shkval shkval 14:38 19.06.2015

Re: Мислим...

ma nije mu prvi put da pokusava da zjbv... :)
odgledao ceo homeland, na pocetku bilo super (cak i lepsa polovina gledala), posle ne toliko, ali gledas po inerciji valjda...
tako isto i sa onim serlokom, prva sezona mi bila skroz ok, posle sam gledao reda radi...
maksa83 maksa83 14:40 19.06.2015

Re: Мислим...

Немој да зајебаваш човека, Homeland је после Season 2 негледљив.

Meni tek posle season 2 postaje "realan", prve dve sezone su mi k'o Prison Break, ono, frka, adrenalin, Zagor, Betmen. Ono posle je dublje. Kraj je savršen. Šta li autor bloga misli o toj seriji, to je beskrajno zanimljivije zapravo.
shkval shkval 14:41 19.06.2015

Re: Мислим...

Kraj je savršen

jbs ga, ja se kraja skoro i ne secam, jel to ono kad onaj ludi Kvin ili kako se vec zove baci telefon pa istera nekog novajliju iz tima i zbrise na neku operaciju avionom?
maksa83 maksa83 14:42 19.06.2015

Re: Мислим...

ma nije mu prvi put da pokusava da zjbv... :)

A ja hoću da budem drugar. I posle reci da nije butthurt.
Ako si sletio u Japan probaj suši na tokijskoj ribljoj pijaci i idi gledaj tamošnju aukciju tuna koja je sabajle svaki dan. Obrnutim redom zapravo.
maksa83 maksa83 14:43 19.06.2015

Re: Мислим...

jbs ga, ja se kraja skoro i ne secam, jel to ono kad onaj ludi Kvin ili kako se vec zove baci telefon pa istera nekog novajliju iz tima i zbrise na neku operaciju avionom?

Ne, kraj je kad Keri shvati kakvi su svi oni sajkoi zapravo, da su bolesniji u glavu od nje iako samo ona ima dijagnozu, i sa razbijenim iluzijama o orlu i zvezdicama ode sjebano niz ulicu.
princi princi 14:44 19.06.2015

Re: Мислим...

Pobogu, sta je realno u Season 2 i 3, kad sebe stalno moram da ubedjujem kako, da, Iranska garda stoji iza Al kaide i sprovodi teroristicke napade po Americi?
shkval shkval 14:45 19.06.2015

Re: Мислим...

maksa83
ma nije mu prvi put da pokusava da zjbv... :)

A ja hoću da budem drugar. I posle reci da nije butthurt.
Ako si sletio u Japan probaj suši na tokijskoj ribljoj pijaci i idi gledaj tamošnju aukciju tuna koja je sabajle svaki dan. Obrnutim redom zapravo.

alaj si brate smor sa tim tim butthurt, vidis da stavljam smajli na kraj :)

moze da budes drugar, nem' jeda, nisi ni prvi ni poslednji od drugara sa kojima se politicki ne slazem, pa zivimo, eto :)

nisam jos za japan, tek za dve nedelje (mada sledece nedelje ne mogu nista da gledam od serija, moram na neki trening, pa uvece se ide u kafanu i/ili pisu mailovi koje moras, a nisi stigao preko dana...)
maksa83 maksa83 14:46 19.06.2015

Re: Мислим...

Pobogu, sta je realno u Season 2 i 3, kad sebe stalno moram da ubedjujem kako, da, Iranska garda stoji iza Al kaide i sprovodi teroristicke napade po Americi?

Ja ću izbeći dalji razgovor o ovome a samo da bih izbegao spojlere za ništanesluteće duše. Recimo da meni serija postaje mračnija i bolja posle scene sa kranom.
alselone alselone 14:47 19.06.2015

Re: Мислим...

Ne spojlujte, ja gledam seriju.
maksa83 maksa83 14:48 19.06.2015

Re: Мислим...

nisam jos za japan, tek za dve nedelje (mada sledece nedelje ne mogu nista da gledam od serija, moram na neki trening, pa uvece se ide u kafanu i/ili pisu mailovi koje moras, a nisi stigao preko dana...)

Aukciju tuna sabajle, nemoj da te mrzi iako je u 5 ujutru. Onda najsvežiji suši na planeti tu odmah na istom mestu. Sve ostalo je opciono...
shkval shkval 14:48 19.06.2015

Re: Мислим...

maksa83
jbs ga, ja se kraja skoro i ne secam, jel to ono kad onaj ludi Kvin ili kako se vec zove baci telefon pa istera nekog novajliju iz tima i zbrise na neku operaciju avionom?

Ne, kraj je kad Keri shvati kakvi su svi oni sajkoi zapravo, da su bolesniji u glavu od nje iako samo ona ima dijagnozu, i sa razbijenim iluzijama o orlu i zvezdicama ode sjebano niz ulicu.

eto, zaboravim jbt cim se zavrsi (mada mozda i nisam skapirao ili obratio paznju - obicno te serije gledamo tek kad klinci konacno odu da spavaju, a ja sam posle toga na pola koplja...)
maksa83 maksa83 14:48 19.06.2015

Re: Мислим...

Ne spojlujte, ja gledam seriju.

Eto, vidiš kako samo ravničar pazi na ravničare, ove gegule bi sve da zaseru. Gori su od Engleza jebote... okej, nisu, šalim se.
shkval shkval 14:50 19.06.2015

Re: Мислим...

maksa83
nisam jos za japan, tek za dve nedelje (mada sledece nedelje ne mogu nista da gledam od serija, moram na neki trening, pa uvece se ide u kafanu i/ili pisu mailovi koje moras, a nisi stigao preko dana...)

Aukciju tuna sabajle, nemoj da te mrzi iako je u 5 ujutru. Onda najsvežiji suši na planeti tu odmah na istom mestu. Sve ostalo je opciono...


gde da me mrzi, ionako ustajem stalno rano, mada, ko zna kako cu se nasteliti tamo na lokalno vreme...
zahvaljujem drugar tripadvisor :)
cane cane 14:51 19.06.2015

Re: Мислим...

Pobogu, sta je realno u Season 2 i 3, kad sebe stalno moram da ubedjujem kako, da, Iranska garda stoji iza Al kaide i sprovodi teroristicke napade po Americi?


a ovaj moj komentar je moj poziv princiju i ekipi da samo nastave sa trolovanjem, jer je to izgleda jedini lek protivu ovako duhovitih blogera.

oruzjem protivu otmicara i crnim jedrima protivu ukusrbiji.



edit: kad kazem 'duhoviti bloger' naravno da mislim na ukusrbiji.
shkval shkval 14:51 19.06.2015

Re: Мислим...

maksa83
Ne spojlujte, ja gledam seriju.

Eto, vidiš kako samo ravničar pazi na ravničare, ove gegule bi sve da zaseru. Gori su od Engleza jebote... okej, nisu, šalim se.

izvinjavam se, rodjen u ns, odrastao u ns i ziveo tamo (ns i okolina) cetvrt veka, tek da se zna
alselone alselone 14:53 19.06.2015

Re: Мислим...

Eto, vidiš kako samo ravničar pazi na ravničare, ove gegule bi sve da zaseru.



Fala Makso. Tek sam kren'o. Ovo mi je danasnja doza:

shkval shkval 14:55 19.06.2015

Re: Мислим...

nista alse ne brini, ako si tek poceo, dok dodjes do ovog kraja o kome cemo mi da cutimo, sve ces zaboraviti sta smo rekli...
princi princi 14:56 19.06.2015

Re: Мислим...

Sine, meni ona Claire tezak smor. Mislim, od my so called life pa do Homelanda, ta zena samo igra jednu ulogu.
maksa83 maksa83 14:57 19.06.2015

Re: Мислим...

edit: kad kazem 'duhoviti bloger' naravno da mislim na ukusrbiji.

Pusti bre čoveka, radi svoj posao, preživljava. Da li ti kad ideš ulicom staneš da smaraš đubretara što je nešto uradio ovako ili onako? Ne, naravno. Tako posmatraj i ovog domatjina, pričamo, zajebavamo se, on nek' mete i riba i usisava čovek, za to je plaćen.
maksa83 maksa83 14:58 19.06.2015

Re: Мислим...

Sine, meni ona Claire tezak smor. Mislim, od my so called life pa do Homelanda, ta zena samo igra jednu ulogu.

Reci sad da ti je u My So Called Life od nje draži bio Džordan Katalano pa da se rastajemo...
shkval shkval 15:00 19.06.2015

Re: Мислим...

e, a jeste gledali "better call saul"? (ovo ja nastavljam da trolujem, a i imam novog drugara, jel'te) :)
alselone alselone 15:01 19.06.2015

Re: Мислим...

nista alse ne brini, ako si tek poceo, dok dodjes do ovog kraja o kome cemo mi da cutimo, sve ces zaboraviti sta smo rekli..


U poslednji momenat sam mrdnuo prst, brze od oka i preskrolovao ono sto ste pisali. Vidi se ko je QIII majstor.
docsumann docsumann 15:01 19.06.2015

Re: Мислим...


kad vi stižete da gledate sve te serije pored blogovanja?
princi princi 15:03 19.06.2015

Re: Мислим...

docsumann

kad vi stižete da gledate sve te serije pored blogovanja?

Izmedju 2 treninga.
shkval shkval 15:03 19.06.2015

Re: Мислим...

docsumann

kad vi stižete da gledate sve te serije pored blogovanja?

pa lako, blogujemo sa posla preko dana a uvece gledamo serije
maksa83 maksa83 15:03 19.06.2015

Re: Мислим...

U poslednji momenat sam mrdnuo prst, brze od oka i preskrolovao ono sto ste pisali. Vidi se koje je QIII majstor.

Zamisli smradove, ukinuli QIII plugin za Meka pre godinu i nešto i sad postoji samo native verzija za Windows. Pa jebote kuda ide ovaj svet i šta oni misle... Vučiću, reaguj! UKSerbia? UN? Butrose? Ban-ki Mune? Anybody? Alo!
freehand freehand 15:08 19.06.2015

Re: Мислим...

maksa83
U poslednji momenat sam mrdnuo prst, brze od oka i preskrolovao ono sto ste pisali. Vidi se koje je QIII majstor.

Zamisli smradove, ukinuli QIII plugin za Meka pre godinu i nešto i sad postoji samo native verzija za Windows. Pa jebote kuda ide ovaj svet i šta oni misle... Vučiću, reaguj! UKSerbia? UN? Butrose? Ban-ki Mune? Anybody? Alo!

Ja bih pomoć, ipak, tražio od eksperta.
Kad je muka...

docsumann docsumann 15:09 19.06.2015

Re: Мислим...

shkval
docsumann

kad vi stižete da gledate sve te serije pored blogovanja?

pa lako, blogujemo sa posla preko dana a uvece gledamo serije


ma, opušteno. zezao sam se samo nasuvoo (bez smajlija)
maksa83 maksa83 15:12 19.06.2015

Re: Мислим...

Ja bih pomoć, ipak, tražio od eksperta.

Neka, imam ja svoje eksperte:

princi princi 15:19 19.06.2015

Re: Мислим...

Oће ли и Вучина и Дана да залегну? Мислим, редно би било, онако светосавски. Ћеда би исто могао, са свим бодигардима, девојчице ће полудети.
hajkula1 hajkula1 15:19 19.06.2015

Re: Мислим...

Predrag Brajovic
... Душан Машић




Ima dovoljno komentara na njegovom profilu na fb, da se i budala zapita.



Brajovicu, ne razumem, kako moze da bude genocid gde su ubijani muskarci stariji od 16 godina?

a sta je onda ubijanje SVIH i beba od 2 godine, dece od 4, 6, 11, 12.... godina, SVIH muskaraca i zena, nepokretnih staraca, mentalno zaostalih osoba, kucih ljubimaca i drugih zivotinja?


Nisi gledao ni norveski film o Srebrenici?




Atomski mrav Atomski mrav 15:52 19.06.2015

Re: Мислим...

Zamisli smradove, ukinuli QIII plugin za Meka pre godinu i nešto i sad postoji samo native verzija za Windows. Pa jebote kuda ide ovaj svet i šta oni misle... Vučiću, reaguj! UKSerbia? UN? Butrose? Ban-ki Mune? Anybody? Alo!

Instaliraj Windows na Mac-u, kao moj šef. Obožavao čovek Mac-a, oduševljavao se na početku... međutim, entuzijazam je zamenio mesto frustracijama zbog mnogobrojnih problema i eto, čovek je morao da počini jeres...
princi princi 16:02 19.06.2015

Re: Мислим...

Ja mislim da bi bio flop kao Bond. Pa, jbt, on deluje kao da je vanbracno dete Rogera Moorea.
Atomski mrav Atomski mrav 16:17 19.06.2015

Re: Мислим...

Sledeći Bond će biti crnac (ili pripadnik neke druge manjinske zajednice). Ili žena. Ili oboje.
princi princi 16:20 19.06.2015

Re: Мислим...

Da, bio onaj Idris Elba jak kandidat, ali pao je ispod Damjana na kladionicama. Ja navijam da bude neki albino Pakistanac. Ili Rus, jos bolje.
shkval shkval 16:23 19.06.2015

Re: Мислим...

Ili Rus, jos bolje.

taman hodorkovski, idealan
Atomski mrav Atomski mrav 16:31 19.06.2015

Re: Мислим...

Pazi ovu ideju: Bond pati od sindroma podvojene ličnosti, pa lepuškastog i zgodnog zavodnika glumi recimo Jude Law a tabadžiju Jason Statham. S tim da, pošto te dve ličnosti ne mogu da komuniciraju direktno, ostavljaju jedan drugome poruke tetovirajući se kao Guy Pearce u Mementu. Ludilo!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:33 19.06.2015

Re: Мислим...

hajkula1
Brajovicu, ne razumem, kako moze da bude genocid gde su ubijani muskarci stariji od 16 godina?

Имаш овде ДЕФИНИЦИЈУ ГЕНОЦИДА, и почињени злочини уклапају се у ту слику. Такође, пресуде из Хага су потврдиле овај став. Узгред, у Сребреници су убијана и деца а има и убијених жена. Ево ти део списка убијених, да видиш и да ово за године није тачно:

MEMIĆ AVDIJA EMIN 14 година
DERVIŠEVIĆ BEHRUDIN BEKIR 15 година
ADEMOVIĆ ASIM TAIB 17 година
BOŠNJAKOVIĆ AMER MEHO 13 година
FERIĆ NERMIN ENIS 15 година
FERIĆ NERMIN ENIS 15 година
BEČIĆ ZIHNIJA VEHBIJA 17 година
BEGIĆ BEGO MEHMEDALIJA 14 година
BEGIĆ DŽEMAL ESED 17 година

freehand freehand 16:34 19.06.2015

Re: Мислим...

Atomski mrav
Pazi ovu ideju: Bond pati od sindroma podvojene ličnosti, pa lepuškastog i zgodnog zavodnika glumi recimo Jude Law a tabadžiju Jason Statham. S tim da, pošto te dve ličnosti ne mogu da komuniciraju direktno, ostavljaju jedan drugome poruke tetovirajući se kao Guy Pearce u Mementu. Ludilo!

I onda na kraju shvati da su te dve ličnosti u stvari ljubavnici pa i gej zajednica bude oduševljena, a Brajoviću srce na mestu dok leži pod vranim konjima.
princi princi 16:35 19.06.2015

Re: Мислим...

Atomski mrav
Pazi ovu ideju: Bond pati od sindroma podvojene ličnosti, pa lepuškastog i zgodnog zavodnika glumi recimo Jude Law a tabadžiju Jason Statham. S tim da, pošto te dve ličnosti ne mogu da komuniciraju direktno, ostavljaju jedan drugome poruke tetovirajući se kao Guy Pearce u Mementu. Ludilo!

Da, da, sa sve akcentima. Jason sa onim njegovim: Oi!
Atomski mrav Atomski mrav 16:40 19.06.2015

Re: Мислим...

Da, da, sa sve akcentima. Jason sa onim njegovim: Oi!

Ništa bez kokni akcenta, a kako je Michael Caine ipak malo mator za Bonda (može kao Q ili M, ali tu ne treba ništa menjati)...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:40 19.06.2015

Re: Мислим...

Узгред буди речено, ово инфантилно троловање теме нити је паметно нити духовито, само је инфантилно... чак мало creepy.
princi princi 16:41 19.06.2015

Re: Мислим...

Atomski mrav
Da, da, sa sve akcentima. Jason sa onim njegovim: Oi!

Ništa bez kokni akcenta, a kako je Michael Caine ipak malo mator za Bonda (može kao Q ili M, ali tu ne treba ništa menjati)...

Nema umesto koga: Dacketov ortak, Ralph Fiennes je tu besprekoran.
predatortz predatortz 18:02 19.06.2015

Re: Мислим...

Ја бих овај "поклон", као српски народ, да вратим,


Ako bi vraćao poklon, znači da si ga prihvatio. Prihvatio si ga kad je bilo in, vraćaš ga kad je vraćanje in. Jbga, Brajo, tužno...
looping looping 18:14 19.06.2015

Re: Мислим...

Имаш овде ДЕФИНИЦИЈУ ГЕНОЦИДА, и почињени злочини уклапају се у ту слику. Такође, пресуде из Хага су потврдиле овај став.

Prema toj definiciji genocida je bilo svakoga dana u toku građanskog rata u BIH. I to od strane hrvata, srba i bošnjaka.
Na stranu to što se u ovom slučaju reč genocid koristi isključivo da bi se opravdalo dejstvo NATO na ovim prostorima. U političke svrhe a nikako zato što je onome ko piše rezoluciju zaista žao žrtava.
freehand freehand 18:18 19.06.2015

Re: Мислим...

looping
Имаш овде ДЕФИНИЦИЈУ ГЕНОЦИДА, и почињени злочини уклапају се у ту слику. Такође, пресуде из Хага су потврдиле овај став.

Prema toj definiciji genocida je bilo svakoga dana u toku građanskog rata u BIH. I to od strane hrvata, srba i bošnjaka.

Prema toj definiciji primenjenoj na način na koji su to činile pojedine sudije Haškog tribunala, propagandni timovi čiji je to posao bio - ne postoji rat u dvadesetom veku u kome nije počinjen genocid.
looping looping 18:22 19.06.2015

Re: Мислим...

freehand
looping
Имаш овде ДЕФИНИЦИЈУ ГЕНОЦИДА, и почињени злочини уклапају се у ту слику. Такође, пресуде из Хага су потврдиле овај став.

Prema toj definiciji genocida je bilo svakoga dana u toku građanskog rata u BIH. I to od strane hrvata, srba i bošnjaka.

Prema toj definiciji primenjenoj na način na koji su to činile pojedine sudije Haškog tribunala, propagandni timovi čiji je to posao bio - ne postoji rat u dvadesetom veku u kome nije počinjen genocid.

Da.
A čini mi se da Brajović ima želju da bude veći europejac od ovih što pišu rezoluciju pa se malo zaneo.
docsumann docsumann 18:51 19.06.2015

Re: Мислим...


koliko vidim, odnos prema Srebrenici, tj. onome što ona danas simbolizuje, i dalje je većinom određen starom podjelom strana.

ne kažem da imam neki posebno mudar stav, ustvari nemam čak ni izričito mišljenje o motivima i ciljevima pomenute akcije u Beogradu, ali mislim da je cjelishodnije i čovječnije poklonioti se pred žrtvama i nešto dublje nego što nam "objektivna procjena" možda nalaže, i prednost u odnosu na uzročno-psljedičnio-političko tumačenje, interesne kalkulacije, dati najelementarnijem humanizmu.

svo ovo vađenje filmova, ukazivanje na njihove zločine, provokacije, politiku međunarodne zajednice, kredibilitet haškog suda, zamagljuje pravu dimenziju tog sramnog, nečovječnog čina.

nikad nije previše pijeteta za nevine žrtve, a među ubijenih ih ima itekako.

i prije nego što me neko pita- a šta sa tamnošnjim zločinim protiv Srba, odgovoriću kratko - isto.
looping looping 19:15 19.06.2015

Re: Мислим...

ne kažem da imam neki posebno mudar stav, ustvari nemam čak ni izričito mišljenje o motivima i ciljevima pomenute akcije u Beogradu, ali mislim da je cjelishodnije i čovječnije poklonioti se pred žrtvama i nešto dublje nego što nam "objektivna procjena" možda nalaže, i prednost u odnosu na uzročno-psljedičnio-političko tumačenje, interesne kalkulacije, dati najelementarnijem humanizmu.

Apsolutno tačno.
Ali ovaj blog i neka tamo rezolucija sa time nemaju nikakve veze.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:21 19.06.2015

Re: Мислим...

docsumann
svo ovo vađenje filmova, ukazivanje na njihove zločine, provokacije, politiku međunarodne zajednice, kredibilitet haškog suda, zamagljuje pravu dimenziju tog sramnog, nečovječnog čina.

nikad nije previše pijeteta za nevine žrtve, a među ubijenih ih ima itekako.

i prije nego što me neko pita- a šta sa tamnošnjim zločinim protiv Srba, odgovoriću kratko - isto.

Tako je, Doco.
A logika po kojoj nekažnjavanje tuđih zločina amnestira one naše jeste logika kukavica i slabića, ljudi nespremnih da sebe pogledaju u ogledalo.
princi princi 20:30 19.06.2015

Re: Мислим...

docsumann

koliko vidim, odnos prema Srebrenici, tj. onome što ona danas simbolizuje, i dalje je većinom određen starom podjelom strana.

ne kažem da imam neki posebno mudar stav, ustvari nemam čak ni izričito mišljenje o motivima i ciljevima pomenute akcije u Beogradu, ali mislim da je cjelishodnije i čovječnije poklonioti se pred žrtvama i nešto dublje nego što nam "objektivna procjena" možda nalaže, i prednost u odnosu na uzročno-psljedičnio-političko tumačenje, interesne kalkulacije, dati najelementarnijem humanizmu.

svo ovo vađenje filmova, ukazivanje na njihove zločine, provokacije, politiku međunarodne zajednice, kredibilitet haškog suda, zamagljuje pravu dimenziju tog sramnog, nečovječnog čina.

nikad nije previše pijeteta za nevine žrtve, a među ubijenih ih ima itekako.

i prije nego što me neko pita- a šta sa tamnošnjim zločinim protiv Srba, odgovoriću kratko - isto.


To uopšte nije sporno. Ono što je sporno je što neko tebe ili mene ili Maksu pa čak i onog čestitog Pajića implicitno optužuje da je odgovoran za taj zločin. Zašto je odgovoran? Zato što je Srbin. To je hohštapleraj. I, ne, pre nego što mi se neki krpelj prikači na vrat, ne smatram da su Đokovićevi uspesi i moji uspesi, ne poistovećujem se ni sa Nikolom Teslom ni sa Ivom Andrićem i, da, mislim da je svaki čovek individualno odgovoran za svoje poteze.
validni validni 20:46 19.06.2015

Re: Мислим...

Predrag Brajovic

Tako je, Doco.
A logika po kojoj nekažnjavanje tuđih zločina amnestira one naše jeste logika kukavica i slabića, ljudi nespremnih da sebe pogledaju u ogledalo.


jeli majketi, zločini nad Srbima ne smeju biti spomenuti, a da ih ne turiš u kontekst opravdavanja?! Ti si izgleda razbio ogledalo..
docsumann docsumann 20:52 19.06.2015

Re: Мислим...

To uopšte nije sporno. Ono što je sporno je što neko tebe ili mene ili Maksu pa čak i onog čestitog Pajića implicitno optužuje da je odgovoran za taj zločin. Zašto je odgovoran? Zato što je Srbin. To je hohštapleraj. I, ne, pre nego što mi se neki krpelj prikači na vrat, ne smatram da su Đokovićevi uspesi i moji uspesi, ne poistovećujem se ni sa Nikolom Teslom ni sa Ivom Andrićem i, da, mislim da je svaki čovek individualno odgovoran za svoje poteze.



ne mogu da se ne složim (iako se silno nerviram kad vidim da Đokoviću ne ide, jbg, to je valjda vrhunac moje nacionalne osvješćenosti), ali (pitam, bez da ima decidan stav) ... da li postoji onaj dio transferisane odgovornosti nas kao pripadnika jednog kolektiviteta za ono što radi naša vlada, vojska, vojni dobrovoljci, bilo kakav "delegirana" grupacija?
da li i mi sami snosimo odgovornost pogotovo ako ne reagujemo na njihova brljanja? ono kad seru u unutarnje političkim, ekonomsklim stvarima, reagujemo jer nas direktno pogađa i tišti, a šta je kad se to o glavu obija nekom tamo izvan našeg kolektivnog "obora".

nije li to onaj čuveni odnos junaštva i čojstva.

šta misliš koliko nas ovdje, ovakvi kakvi smo, zaista ima osjećj dubinske mučnine kad neko spomene događaje u srbrenici, a bez da u sjećanje refleksno poteža za srpskim žrtvama i stradanjima.
mislim, jasno da je ovo retoričko pitanje, samo sam htio da naglasim da upravo kao što si rekao da je svak odgovoran za sopstveno činjenje, tako je i svaki zločin zločin za sebe. ružan, užasan, gadan.
docsumann docsumann 21:05 19.06.2015

Re: Мислим...

validni
Predrag Brajovic

Tako je, Doco.
A logika po kojoj nekažnjavanje tuđih zločina amnestira one naše jeste logika kukavica i slabića, ljudi nespremnih da sebe pogledaju u ogledalo.


jeli majketi, zločini nad Srbima ne smeju biti spomenuti, a da ih ne turiš u kontekst opravdavanja?! Ti si izgleda razbio ogledalo..


nije meni postavljeno, ali moram da primjetim da je povlačenje zločina nad srbima u priču o srebrenici, ružno prema samim žrtvama tih zločina, jer oni tako postaju "žetoni" u igri prpucavanja ko je kome više zla učinio.

ni jedne ni druge žrtve ne zaslužuju taj odnos.
validni validni 21:13 19.06.2015

Re: Мислим...

docsumann

...samo sam htio da naglasim da upravo kao što si rekao da je svak odgovoran za sopstveno činjenje, tako je i svaki zločin zločin za sebe. ružan, užasan, gadan.


još je ružnija trgovina žrtvama, njihova upotreba u dnevnopolitičkim potkusurivanjima, bespotrebno posipanje pepelom i akademsko zgražavanje..

stvar je veoma prosta - desili su se zločini na obe strane, jedna strana je koliko-toliko procesuirana, druga je amnestirana, ta činjenica ne može da se prikrije kvaziakademskim baljezganjem o ružnoći svakog zločina po sebi, već sankcionisanjem svih zločinaca.. da su Britanci to hteli, ne bi pisali Rezoluciju, već bi pritisli Alijinog Malog da hapsi i sudi.


milojep milojep 21:18 19.06.2015

Re: Мислим...

nije meni postavljeno, ali moram da primjetim da je povlačenje zločina nad srbima u priču o srebrenici, ružno prema samim žrtvama tih zločina, jer oni tako postaju "žetoni" u igri prpucavanja ko je kome više zla učinio.


Ne bih ja baš rekao da su to 'žetoni'. 'Povlačenje' zločina nad Srbima čak ima smisla i zbog momenta osvete! Ali nije to ono zašto većina ovde 'ubacuje' srpske žrtve !
Suština je u tome da glavni bukači oko Srebrnice srpske žrtve nigde i nikada i ne pominju! Skretajući pažnju na srpske žrtve mi kao prvo dovodimo u pitanje kredibilitet tih 'bukača' i kao drugo važnije dovodimo u pitanje istinitost njihovih tvrdnji!

Pajić malopre reče da ga je sramota ove blogerske zajednice! Zašto? Ko je ovde uopšte doveo u pitanje zločin u Srebrenici? Pitanje genocida, broja žrtava, nerazjašnjenih momenata ...su legitimna pitanja normalnih ljudi!



validni validni 21:19 19.06.2015

Re: Мислим...

docsumann
validni

nije meni postavljeno, ali moram da primjetim da je povlačenje zločina nad srbima u priču o srebrenici, ružno prema samim žrtvama tih zločina, jer oni tako postaju "žetoni" u igri prpucavanja ko je kome više zla učinio.

ni jedne ni druge žrtve ne zaslužuju taj odnos.


jeste, u pravu si.. ali postoji nešto još gore: zamisli samo koliko je ružno kada se zločin ne procesuira već prećutkuje..
hajkula1 hajkula1 21:20 19.06.2015

Re: Мислим...

Predrag Brajovic
hajkula1
Brajovicu, ne razumem, kako moze da bude genocid gde su ubijani muskarci stariji od 16 godina?

Имаш овде ДЕФИНИЦИЈУ ГЕНОЦИДА, и почињени злочини уклапају се у ту слику. Такође, пресуде из Хага су потврдиле овај став. Узгред, у Сребреници су убијана и деца а има и убијених жена. Ево ти део списка убијених, да видиш и да ово за године није тачно:

MEMIĆ AVDIJA EMIN 14 година
DERVIŠEVIĆ BEHRUDIN BEKIR 15 година
ADEMOVIĆ ASIM TAIB 17 година
BOŠNJAKOVIĆ AMER MEHO 13 година
FERIĆ NERMIN ENIS 15 година
FERIĆ NERMIN ENIS 15 година
BEČIĆ ZIHNIJA VEHBIJA 17 година
BEGIĆ BEGO MEHMEDALIJA 14 година
BEGIĆ DŽEMAL ESED 17 година




Smeta ti ime pa ne pominješ?

http://www.intermagazin.rs/potresna-prica-o-slobodanu-stojanovicu-dete-koga-su-muslimani-mucilido-smrti/


POTRESNA PRIČA O SLOBODANU STOJANOVIĆU: Dete koga su muslimani mučili do smrti

Imao je samo jedanaest godina kada su ga, jedne duboke junske noći 1992. godine, roditelji šapatom probudili i rukom mu dali znak da je vreme da krenu.

...

Kada su godinu dana kasnije iz zemlje izvadili Slobodanovo beživotno telo, prizor je bio užasan… Stomak mu je bio rasečen u obliku kvadrata, videli su se unutrašnji organi… Rasekotine po glavi… Noge polomljene…








Jedan od najpoznatijih svetskih lovaca na naciste Efraim Zurof, direktor centra „Simon Vizental“ iz Izraela kaže da je apsurdno porediti holokaust, genocid u Ruandi i zločine u Srebrenici.

U telefonskoj izjavi za „Politiku“, on je nekoliko puta ponovio da to nije isto i da je strašno praviti takva poređenja.

Voleo bih da su nacisti sklonili jevrejske žene i decu pre svog krvavog pohoda, umesto što su ih ubili, ali to se nije desilo, kao što znamo. Ni Ruanda i holokaust nisu isto, iako su zločini koji su se dogodili u Ruandi mnogo sličniji holokaustu od onoga što se desilo u Srebrenici. Ali, opet, to nije isto. Pre svega, ni Ruanda ni Srebrenica nisu bile industrijsko masovno ubijanje kakvo je počinjeno u holokaustu“, ističe Zurof.


docsumann docsumann 21:20 19.06.2015

Re: Мислим...

stvar je veoma prosta - desili su se zločini na obe strane, jedna strana je koliko-toliko procesuirana, druga je amnestirana, ta činjenica ne može da se prikrije kvaziakademskim baljezganjem o ružnoći svakog zločina po sebi, već sankcionisanjem svih zločinaca.. da su Britanci to hteli, ne bi pisali Rezoluciju, već bi pritisli Alijinog Malog da hapsi i sudi.


vidi, prva rečenica ti ima ozbiljnu logičku falinku glede konsenkventnosti.

stvar je još prostija - ne možeš sakriti ružnoću jednog zločina faličnošću (međunarodnog) pravnog sistema.
princi princi 21:22 19.06.2015

Re: Мислим...

stvar je veoma prosta - desili su se zločini na obe strane, jedna strana je koliko-toliko procesuirana, druga je amnestirana, ta činjenica ne može da se prikrije kvaziakademskim baljezganjem o ružnoći svakog zločina po sebi, već sankcionisanjem svih zločinaca.. da su Britanci to hteli, ne bi pisali Rezoluciju, već bi pritisli Alijinog Malog da hapsi i sudi.

Tačno. Oni kojima je nacionalnost žrtava i dželata bitnija od bilo čega drugog će me teško ubediti u svoju pomirilačku ulogu. I ovi patetični foleri koji ovde kače slike i filmove i spiskove, nisu se oni sad, posle svih ovih godina, naprasno setili Srebrenice nego mučenički odrađuju krugove kod svojih novih partnera (poslovnih i ko zna kakvih). Ajde da vidim iste te da kažu u lice jednom Šarskom, na primer, da je kriv za Srebrenicu zato što je Srbin. Slutim da bi bili bi oterani u pizdu materinu, i to u roku od odmah.
docsumann docsumann 21:24 19.06.2015

Re: Мислим...

validni
jeste, u pravu si.. ali postoji nešto još gore: zamisli samo koliko je ružno kada se zločin ne procesuira već prećutkuje..


ne moram da zamišljam, znam. odvratno je.
maksa83 maksa83 22:08 19.06.2015

Re: Мислим...

чак мало creepy.

Meni je creepy & spooky da pošto smo liferovali sve što je po komandnoj i političkoj odgovornosti bilo odgovorno za to i to ne samo po vertikali nego i po horizontali neko tamo - sada - pokreće proces da se donese odluka da sam kriv, između ostalih optuženih i osuđenih i ja, kao, je l' te, tadašnji i sadašnji državljanin Srbije.

Zapravo, ne mislim uopšte da je to creepy, nego da je golo izdrkavanje. Apsolutno mi je svejedno da li je to izdrkavanje iz razonode ili instrumentalizovano. Što bi rekli, aj dont aprišijejt it kako god ga okreneš.

Da kažem da pritom osećam nelagodu što sam pripadnik naroda koji je to uradio, i to srazmerno tome koliko me ta pripadnost definiše. A ako se ja pitam, a viđu vraga - da - pitam se isključivo ja - definiše me infinitezimalno malo. Znam i gde sam tad bio i u šta sam verovao, a to svakako nije bilo klanje sa susednim balkanskim plemenima. Te u tom smislu, dajem sebi za pravo da svaljivanje te odgovornosti na mene - sada - i moju (tada još nerođenu) decu nazovem - izdrkavanje. Te u tom smislu da kažem da neki moji drugari kažu da je i Boardwalk Empire isto dobra serija.
alselone alselone 22:10 19.06.2015

Re: Мислим...

Pa jebote kuda ide ovaj svet i šta oni misle...


Mozda misle da vi Appleovci ne koristite druge proizvode osim Apple. Tako i mene smaraju za softver.

- Je l' radi na Meku?
- Ne radi, ali uzmi Parallels pa ce ti raditi.
- Necu paralels.
- Dobro, butuj Windows pa ce ti raditi.
- Necu ni to.
- E, onda ne moze.

Samo da docekam da se .net portuje na Apple, vidim da su krenuli, ima da progledam.
alselone alselone 22:13 19.06.2015

Re: Мислим...

Meni je creepy & spooky da pošto smo liferovali sve što je po komandnoj i političkoj odgovornosti bilo odgovorno za to i to ne samo po vertikali nego i po horizontali neko tamo - sada - pokreće proces da se donese odluka da sam kriv, između ostalih optuženih i osuđenih i ja, kao, je l' te, tadašnji i sadašnji državljanin Srbije.

Zapravo, ne mislim uopšte da je to creepy, nego da je golo izdrkavanje. Apsolutno mi je svejedno da li je to izdrkavanje iz razonode ili instrumentalizovano. Što bi rekli, aj dont aprišijejt it kako god ga okreneš.


Bravo dragi kolega.

Da kažem da pritom osećam nelagodu što sam pripadnik naroda koji je to uradio, i to srazmerno tome koliko me ta pripadnost definiše. A ako se ja pitam, a viđu vraga - da - pitam se isključivo ja - definiše me infinitezimalno malo. Znam i gde sam tad bio i u šta sam verovao, a to svakako nije bilo klanje sa susednim balkanskim plemenima. Te u tom smislu, dajem sebi za pravo da svaljivanje te odgovornosti na mene - sada - i moju (tada još nerođenu) decu nazovem - izdrkavanje. Te u tom smislu da kažem da neki moji drugari kažu da je i Boardwalk Empire isto dobra serija.


A ja sam tad bio u osnovnoj skoli, ni babo, ni striko, ni ujo, ni rod ni pomozbog nije ratovao tamo. Sta ja imam onda da osecam odgovornost? Krivicu?
shkval shkval 22:15 19.06.2015

Re: Мислим...

Te u tom smislu da kažem da neki moji drugari kažu da je i Boardwalk Empire isto dobra serija.


tako je drugar :
Nucky Thompson: First rule of politics, kiddo: Never let the truth get in the way of a good story
highshalfbooze highshalfbooze 22:27 19.06.2015

Re: Мислим...

Nj.E. Edvard Ferguson, britanski ambasador u Sarajevu
Preko 8.000 uglavnom muškaraca i dečaka sistematično je ubijeno i zakopano u masovne grobnice.

Predrag Brajovic
Da 7.000 ljudi legne ispred Skupštine za Srebrenicu,

Moraćete nekako da nabavite još hiljadu ležećih, brojke se menjaju. Sledećih godina, slobodno planirajte 9 000.
sioux sioux 22:34 19.06.2015

Re: Мислим...

Predrag Brajovic
... да је овде прилика још једном споменути да се у Београду годишњица злочина у Сребрници обележава и овом акцијом: Da 7.000 ljudi legne ispred Skupštine za Srebrenicu, коју је покренуо новинар Душан Машић. Та врста самосвести о злочину почињеном "у име народа" важна је ма колико други народи истоветној самосвести не били склони. Она нас можда чини бољим, паметнијим и човечнијим? Овај мој коментар истовремено је и позив свима да се прикључе тој акцији.

Poručuje ti Naser Orić da će i on sigurno doći, samo da naoštri nož...

"Podsetimo, kontroverzni srebrenički političar Ibran Mustafić u svojoj knjizi "Planirani haos" napisao je kako mu se Naser Orić "ispovedio" o ubistvu sudije Slobodana Ilića.---LINK

- Kad smo onu ekipu zarobljenih Srba iz zatvora ponovo poveli prema Zalazju i kad je počelo klanje, meni je dopao Slobodan Ilić. Popeo sam mu se na prsa. Bio je bradat i čupav kao životinja. Gledao je u mene i nije progovorio ni reči. Izvadio sam bajonet i direktno ga udario u jedno oko a zatim provrteo nožem. Nije ni zapomagao. Zatim sam ga nožem udario u drugo oko. Nisam mogao da verujem da ne reaguje. Iskreno rečeno, tada sam se prvi put uplašio, tako da sam ga odmah posle toga preklao - preneo je Mustafić Orićevo svedočenje."
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:46 19.06.2015

Re: Мислим...

Predrag Brajovic
Имаш овде ДЕФИНИЦИЈУ ГЕНОЦИДА, и почињени злочини уклапају се у ту слику.


Potrebna je samo trunka razuma i politicke neopterecenosti pa videti da masakr u Srebrenici NIKAKO ne moze biti okarakterisan kao genocid. Ko iole razuman moze tvrditi da su snage VRS imale nameru da uniste ceo muslimanski narod odnosno onaj njegov deo koji je ziveo u Srebrenici ako su te iste snage veliku vecinu tog naroda evakuisale na sigurno podrucje?


Predrag Brajovic
Узгред, у Сребреници су убијана и деца а има и убијених жена. Ево ти део списка убијених, да видиш и да ово за године није тачно


Kako te nije bre sramota da ovako tendenciozno siris neistine i manipulises? Neosporna cinjenica je da je taj spisak od oko osam hiljada spisak SVIH nestalih osoba u vreme pada Srebrenice i u danima neposredno posle toga. I da su u njega, pored namerno ubijenih muskaraca koji su po starosnom dobu spadali u vojne obveznike (i sto je nesporan ratni zlocin) usli i svi borci armije BiH poginuli u borbama i svi civili nastradali kao kolateralne zrtve u tim istim borbama?

Pa i u spisku zrtava "humanitarnog" NATO bombardovanja su mnogi (vecina) njih civili ukljucujuci tu i zene i decu pa niko normalan to ne bi okarakterisao kao genocid.

Ali zato svako normalan zna da je NATO namernim gadjanjem civilnih ciljeva pocinio ratne zlocine. Samo nijedan od gore pomenuta "dva nezavisna međunarodna suda, u kojima rade neki od najiskusnijih sudija sveta" nije imao petlju ni da pomene a kamoli osudi odgovorne za te zlocine...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:59 19.06.2015

Re: Мислим...



Прочитај коментаре овде, и помисли -- да ли оно што теби не треба можда неком другом ипак треба? Или ти мислиш да си ти цела Србија?

Шта мене брига за твој став?
Он је био исправан и онда и сада.
Али... само као твој став.
Ови други ни онда ни данас у њега не верују.
Питање је да се они из те неверице помере.
shkval shkval 23:06 19.06.2015

Re: Мислим...

Ljudi, vidite bre kako je ozbiljna tema pracenje raznih serija, kad je dovukla i Vasilija na blog :)

Nego, Vaso, jel ti gledas kliniku svarcvald bez titlova? :)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:09 19.06.2015

kad sam vec tu ...

evo malo nesto i za NJ.E. (Noam Chomsky: Failed States: The Abuse of Power and the Assault on Democracy (American Empire Project)

In November 2004, U.S. occupation forces launched their second major attack on the city of Falluja. The press reported major war crimes instantly, with approval. The attack began with a bombing campaign intended to drive out all but the adult male population; men ages fifteen to forty-five who attempted to flee Falluja were turned back. The plans resembled the preliminary stage of the Srebrenica massacre, though the Serb attackers trucked women and children out of the city instead of bombing them out.
validni validni 23:11 19.06.2015

Re: Мислим...

docsumann

vidi, prva rečenica ti ima ozbiljnu logičku falinku glede konsenkventnosti.

stvar je još prostija - ne možeš sakriti ružnoću jednog zločina faličnošću (međunarodnog) pravnog sistema.


ja ne sakrivam baš ništa time što sam primetio da zločini nad Srbima nisu sankcionisani.. možeš da se zgrazavaš dokle ti volja glede zločina, ali zločincima nisi zgrožen.. toliko o logici.
shkval shkval 23:12 19.06.2015

Re: kad sam vec tu ...

Vaso, nj.e. su zauzeti
maksa83 maksa83 23:21 19.06.2015

Re: Мислим...

Прочитај коментаре овде, ти, коме се обраћам, и помисли -- да ли оно што теби не треба можда неком другом ипак треба? Или ти мислиш да си ти цела Србија?

Pa ja sam ona Srbija kojoj će to da prišiju. I moja deca koja tad nisu bila ni rođena. I ti si. Ja imam problem sa tim. Ti nemaš? Ako nemaš, objasni mi - kako jebote nemaš?

A što se tiče tih koji veruju u ono u šta ti i ja ne verujemo, Rezolucija koja 20 godina kasnije iskače kao pajac iz kutije i kaže "to je uradila Srbija" (koja je prethodno isporučila sve odogovorne koje je nahvatala) neće promeniti to u šta oni veruju, dapače (kao što vidiš) zabošće ih još dublje u negiranje da se to desilo, da nije to bilo baš tako ko što pričaju itd., pa da to nije genocid nego nešto drugo, kao da je bitno kako se tač-no zove kad neko nekog ubije u tim količinama.

Ljudi se ne opterećuju mnogo činjenicama niti zapravo znaju šta se dešava najveći deo vremena. Izaberu ili prepoznaju svoju grupu i tu čuče, sve ostalo je nebitno, tako da ne bih baš precenjivao osvešćujući kapacitet ovog gore teksta. Dodatno, imaj u vidu da neki od njih imaju neki svoj kontekst a koji nije tvoj i moj kontekst.

Dodatno, moram da pitam - ako je sve vreme do sada bilo važno ne samo Šta neko kaže, nego je bilo vrrrrlo bitno Ko nešto kaže (ono, ime prezime, plaća porez, ima dostignuća iza sebe, itd.) kako je odjednom nebitno to što ti sudi predstavnik države koja je manje više prekjuče izmislila Weapons of Ass Descruction da bi napala i razjebala drugu vrlo udaljenu državu a koja je nije ugrožavala? Mislim, ja prvi ne verujem u "a zašto vi mučite crnce?" argument, ali me zanima taj ... dualizam. Zašto je to odjednom nebitno, a inače je bitno?


maksa83 maksa83 23:23 19.06.2015

Re: Мислим...

Nego, Vaso, jel ti gledas kliniku svarcvald bez titlova? :)

Vasa mi više izgleda kao neko ko bi mogao da gleda reruns Salaša u Malom Ritu dok se boje ne istope. Nekako ga ne vidim da otkida na Velo Misto.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:28 19.06.2015

Re: Мислим...

Virtuelni Vasilije
Kako te nije bre sramota da ovako tendenciozno siris neistine i manipulises? Neosporna cinjenica je da je taj spisak od oko osam hiljada spisak SVIH nestalih osoba u vreme pada Srebrenice i u danima neposredno posle toga. I da su u njega, pored namerno ubijenih muskaraca koji su po starosnom dobu spadali u vojne obveznike (i sto je nesporan ratni zlocin) usli i svi borci armije BiH poginuli u borbama i svi civili nastradali kao kolateralne zrtve u tim istim borbama?


СРПСКА СРЕБРЕНИЦА
Preživjevši neljudske uslove, nesnosnu vrućinu u kamionima i pojedinačna ubijanja, svjedok je 14. srpnja 1995. godine prebačen sa stotinama zarobljenika u školu u Petkovcima, pročitao je njegov iskaz tužitelj Kristofer Mičel (Christopher Mitchell). „Tamo im je naređeno da stave ruke iza potiljka i da otrče do škole između dva reda srpskih vojnika. Dok su trčali prema školi zatočenici su udarani nogama, rukama, kundacima pušaka... i tjeralo ih se da uzvikuju riječi – živjela Republika Srpska i Srebrenica je srpska“, stajalo je u sažetku iskaza svjedoka koji je već svjedočio na suđenju generalu VRS-a. Nakon prebijanja do smrti i periodičnog izvođenja te ubijanja manjih grupa zarobljenika, svjedok je s više muškaraca utrpan ponovno u kamion te odvezen na jednu livadu kod brane u Petkovcima gdje je na njih otvorena vatra. Praveći se da je mrtav i skrivajući se ranjen ispod mnoštva mrtvih tijela, svjedok KDZ 045 se uspio izvući s još jednim preživjelim te pobjeći prema Tuzli.

РАЊЕНИЦИ
Otprilike nakon 20. jula 1995. dobio sam naredbu od komandanta Vinka Pandurevića. Naredio mi je da obiđem stacionar u “Standardu” i zarobljenike koji su tamo liječeni. Znao sam da se tamo nalaze zarobljenici koji su tu prebačeni po uputima pukovnika iz sanitetske uprave. Meni je rečeno da obavijestim osoblje stacionara i da osiguram da nema nikakvih problema vezano za pacijente. Postojala je bojazan da može doći do problema jer su naši ranjenici bili smješteni u sobi pored njihove. Rekao sam doktoru i medicinskim tehničarima da ne smiju dozvoliti nikome da ulazi u tu sobu. Rekao sam im da će zarobljenici, kako se budu oporavljali biti prebacivani do Bijeljine. Malo sam pogledao uokolo i otišao odatle. Pandurević je tokom referisanja neprestano spominjao ove zarobljenike i rekao je Drinskom korpusu da oni moraju biti odvedeni odatle. Otprilike 23. jula oko 08:00 sati, Pandurević je nazvao Drinski korpus da riješi pitanje ovih zarobljenika. Kasnije smo dobili informaciju iz Drinskog korpusa da će pukovnik Popović doći da završi posao oko zarobljenika. Tada sam znao da zarobljenici vjerovatno neće biti odvedeni u Bijeljinu, kao što je ranije rečeno. Rano jednog jutra, vojni policajci su odvezli zarobljenike i pobili ih vatrenim oružjem. Nisam siguran jesu li to bili vojni policajci Zvorničke brigade ili Drinskog korpusa. Pitao sam komandanta za ove zarobljenike na jutarnjem referisanju onog dana kada su nestali. Rekao mi je da je Popović prenio Dragi Nikoliću Mladićevu naredbu da se ovi pacijenti moraju likvidirati i da je Popović pritom postupio u svojstvu kurira.

ПИЛИЋИ
Na putu nazad razmišljao sam o prili ovog preživjelog na radiju i to me je navelo da pitam generala Krstića zašto su se desila ta ubistva. Rekao sam da znamo da su ljudi koji su pobijeni bili obični ljudi i pitao sam ga zašto su morali biti pobijeni. Rekao sam mu da bi, čak i da je toliko pilića pobijeno, morao za to postojati neki razlog.

НАПЛАТА
Odmah nakon što smo prošli Sandiće, zaustavili smo transporter kada nam se predalo oko šest Muslimana. Transporterom smo ih odvezli u Konjević Polje. Kad smo stigli, Mileti i Mirku sam rekao da odvedu zarobljenike i stave ih zajedno s oko 250 zarobljenika koje su tamo već držali. Otišao sam u onu kuću u kojoj sam ranij e sjedio. U toj kući su držali oko 30 muslimanskih muškaraca. Tada sam iz blizine čuo dva rafala iz vatrenog oružja. Desetak minuta kasnije prišao mi je Mile Petrović i rekao: “Šefe, upravo sam osvetio brata... Pobio sam ih”.

Ко шири неистине и манипулише истином?
dali76 dali76 23:36 19.06.2015

Re: Мислим...

Docsuman,
hvala sto postojis.
Ja ne mogu da razumem dda neko normalan u pricu o bilo kom zlocinu ,a posebno zlocinu takvih rrazmera, moze da kaze, ali sta su oni nama, ali koliko je tacno streljanih.
Evo, neka je deset puta manje streljanih, neko je svezao 700(sedam stotina) ljudi da bi ih streljao ?
Heej, blogtejebo zamisli svezati sedam stotina ljudi,a ondda zamisli streljati 700 ljudi, da bi nekome reakcija na ovako sto bila/ali?
Sta god da kazes/napises posle toga ali jednostavno nema smisla.
Tacka.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana